Tisztelgés következik a korrupció a magyarság építészeti kvalitásának mementója előtt: alant minden alapot nélkülöző, aljas, és hátsószándéktól vezérelt megalapozatlan híresztelésbe kezdünk.
Aki nem bírja, kérem, kapcsolja ki, vagy húzza a görgetősávot lejjebb.
Nos, az a helyzet – súgta fülünkbe ’a magát felfedni nem kívánó’ informátorunk -, a kőröshegyi viadukt létének kizárólagos oka, hogy akkortájt messzire űzve a nyerészkedő kapitalistákat, azon a pályaszakaszon is letörődtek a zárak/kilométer, mire a STRABAG széttette a kezét, hogy ha ennyire akartok közpénzügyileg demonstrálni, hogy letörődnek a költségek, akkor oké, rendben, de nem-e lehetne mégis, hogy ha már letörjük a zár szarvát/kilométer, akkor valami gigabrutál betonnal kompenzáljuk a zaszfaltozásnál és a terepelőkészítés során kieső bevételeinket?
És nem-e lehetne-e, hogy úgy tervezzük alul a sztrádaszakasz építésének költségeit, hogy azt azért mégis behozzuk a réven? – kérdezték tehát a STRABAG emberei, erre az épp tojástáncot lejtő Medgyessy P., minden idők… ööö…, kezeit tördelve hajlott meg a nyerészkedő zugkapitalisták akarata előtt és akként formálta szavait, hogy úgy lesz az ottan nagyon jó, ha ehelyütt legalább háromszázeze’ köbméter betont öntenek formába.
Informátorunk elmondása szerint így fogant az Alpok-szerte irigyelt csudinagy viadukt.
(Fotó: index.hu, Huszti István.)