Az MSZP és a népszavazás: sokat akar a szarka?
2016. április 09. írta: pinter.bence

Az MSZP és a népszavazás: sokat akar a szarka?

mszp_lukacs.jpg

Felülről vezérelt hivatali obstrukció, egy csapat kopasz, egy polgármesterné – hosszú út vezetett odáig, hogy végül egyáltalán lehetőséget adott a hatalom arra, hogy népszavazás lehessen a felmérések szerint is rendkívül népszerűtlen vasárnapi boltzár kérdésében. A kérdést végül az MSZP nyújtotta be, akik láthatóan a Fidesz 2008-as népszavazási sikerét szeretnék megismételni, ezzel életet lehelve a hat éve bukdácsoló, egyelőre öröknek tűnő második helyért a Jobbikkal vetekedő pártba.

Kunhalmi Ágnes és Lukács Zoltán is arról beszéltek, hogy a vasárnapi boltzárral kapcsolatos népszavazást Orbán- és kormányellenes népszavazássá lehet fejleszteni. Látszik, hogy a szocialisták szeme előtt a 2008-as „szociális” népszavazás lebeg, amellyel a Fidesz akkor egyrészt megpecsételte Gyurcsány reformjainak sorsát, másrészt pedig magának Gyurcsánynak a sorsát is, aki pár hónap múlva lemondott. Félő, hogy ezáltal nem az ügy lesz fontos, hanem az, hogy az MSZP és frenemyjei (barátellenségei) hogyan profitálnak az ügyből.

Persze világos, hogy egy politikai párt egy társadalmi ellenállást kiváltó ügyet felkarolva a saját gesztenyéjét szeretné sütögetni, nincs is ezzel semmi baj. Ők álltak a blokkolóóránál a kérdéssel, nem én így a kampánnyal is azt tesznek, amit ők szeretnének. Ha kormányellenes népszavazássá szeretnék fejleszteni, akkor azzá fejlesztik bár szerintem önmagában az is elég lenne, ha az eredmény után állapítanák meg róla, mondjuk siker esetén, hogy ez kormányellenes volt. Viszont a nagy kormánydöntő lázban a szocialisták szem elől tévesztenek két fontos dolgot.

1. A vasárnapi boltzár, legyen bármily népszerűtlen, közel sem olyan erős népszavazási téma, mint a 2008-as szociális” népszavazás kérdései voltak. A 2008-as kérdések olyanok voltak, amelyekről egyébként bűn népszavazást tartani. Igazából egy kérdésben össze lehet őket foglalni: akarsz pénzt fizetni? Nem véletlenül nem lehet népszavazást tartani arról, hogy akarunk-e adót fizetni. Akkor az Alkotmánybíróság valamiért úgy döntött, hogy ezekről a kérdésekről lehet népszavazást tartani. A vasárnapi boltzár minden népszerűtlensége mellett – nem ilyen buta és egyszerű, könnyű mozgósításra lehetőséget adó kérdés.

2. Orbán Viktor nem vallotta be két évvel ezelőtt, hogy hazudott. Lassan itt az őszödi beszéd tizedik évfordulója, így éppen időszerű lenne, hogy a szocialistáknak is eszükbe jusson: a 2008-as a népszavazás nem önmagában repítette a Fideszt a győzelemig 2010-ben. A szociális” népszavazás volt a KO, de az alapot az adta az egészhez, hogy a másik bokszoló jól pofán vágta magát a meccs elején. Az, hogy jelenleg látható gondok vannak az egészségügyben és az oktatásban, vagy hogy egyre látványosabban gyarapodik a kormánypárti új arisztokrácia, közel sem olyan erős, mint amikor a miniszterelnök egy hangfelvételen beszél arról, hogy hazudott a kampányban.

Ezért is nem értettem pontosan, miért rettegtek egyesek annyira ettől a népszavazástól, hogy végül kopaszokkal, a demokrácia látszatát is bakancsokkal tiporva próbálták meg megakadályozni a blokkolást. „Hát ezek a szocik, ha nem nyúltok hozzá, elbalfaszkodják majd maguknak” – gondoltam magamban. Persze már azt sem értettem, minek erőltették át a csupán egy minimális támogatással rendelkező törpepárt által követelt vasárnapi boltzárat a mai napig úgy érzem, hogy első sorban az erődemonstráció volt a cél az akkor épp lejtmenetben lévő kormány részéről: kiröhögtök minket? Mi akkor is megcsináljuk! Mert ERŐSEK vagyunk!

Miközben az Orbán- és kormányellenes népszavazási kampány sokakat eltántoríthat, akik egyébként elleneznék a boltzár ügyét, a különböző körülmények miatt az MSZP valószínűleg közel sem nyerhet annyit az egésszel, mint a másolni próbált Fidesz 2008-ban. Persze ettől még érthető: megpróbálják maximálisan kihasználni, hogy a kormány egy népszerűtlen intézkedésének mehetnek neki. Csak nehogy aztán érvénytelen, ötven százalékos részvételt alulról karcoló népszavazás legyen a vége.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr978578928

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Pintér Bence: Az MSZP és a népszavazás: sokat akar a szarka? 2016.04.09. 08:52:01

A vasárnapi boltzár, legyen bármily népszerűtlen, közel sem olyan erős népszavazási téma, mint a 2008-as „szociális” népszavazás kérdései voltak.

Trackback: Népszavazás 2016.04.09. 08:32:46

Most, hogy a ballibek látszólag győztek a népszavazás kérdésében, a téma aktuális lett ismét. Alapként megjegyezném: szükséges a népszavazás nagyobb szerepe, s ennek érdekében többek között el kellene törölni a népszavazás intézményét jelenleg korláto...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr Stacheldraht Leger 2016.04.09. 20:37:54

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

2008-ban 25%-os volt még az érvényességi küszöb, mit is kellett volna az ezt duplán túlszárnyaló 50,51-en rugózni?

prutty!

2016.04.09. 21:00:29

@Herr Stacheldraht Leger:

mond ezt a szoftvernek.

mégegyszer: fishy

Herr Stacheldraht Leger 2016.04.09. 21:25:09

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

szoftver számolja a szavazatokat? wow! valami időgépes utazást tehettél 2088-ba, azzal keverheted

tarackos 2016.04.09. 21:34:55

@maroz: Ezt a kognitív disszonanciát nehéz feloldani. Én pl. bármennyire utálom az egészet lehet sem nem aláírok sem nem szavazok. Egyszerűen nem megy! Lebénultam, nálam pont ez volt a kettős állampolgárságnál is. Bekaphatják...

2016.04.09. 21:50:51

@Herr Stacheldraht Leger:

www.valasztas.hu/nepszav08/hu/09/9_0.html

a részvételi arányban nincs megyénkénti szórás, pedig az ország meglehetősen különböző területeiről van szó, az igen/nem arányban pedig már van.

fishy,

Herr Stacheldraht Leger 2016.04.09. 22:20:53

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

sci-fishy. teccik tunni azok a neten böngészhető adatok az index címlapra tett focimeccs eredményhez hasonlóan a valós világban születnek. a szavazatszámláló nénik meg bácsik pörgetik a papírost az oskolákban felállított szavazóhelyek ezreiben, mindenféle egymásra gyanakvó jobbos/balos pártdelegáltak orra előtt, akik nyilván összeadják maguk is helyben, meg országosan, hátha nem stimmelnek a hivatalos számok, főleg ha szoros az eredmény.

maroz 2016.04.09. 23:21:23

@tarackos: Én is utálom, de arra gondoltam, hogy picsafüstöt se ér az az érték, amiért cserébe ne vállalhatnék be némi kellemetlenséget. Fasz kivan, hogy csak vasárnap jutok hozzá a szivattyú megjavításához, és naná, hogy pont az a tömítés vagy csavar vagy tökömharagja nincs az amúgy másfél köbméteres alkatrésztáramban ami éppen kéne, és történetesen lenne is a barkácsmultinál, szóval nem igaz, hogy ne okozna kellemetlenséget, de ismétlem, ez pont így jó, mert így van értéke az érték melletti kiállásnak. A melósnak járjon a szabadnap, pont. A kisvállalkozó ha nyitva tartja a kisbótot az az ő dolga, én ennek is örülök, mert ha negyedévben egyszer valami éppen nincs, akkor van hová átszaladni.

Sajnos az is igaz, hogy a melósnak lófaszt se lett jobb a vasárnapi boltzártól, őt ugyanúgy kizsákmányolják mint eddig, és még csak a kisvállalkozó, a kisbótos se robbantott bankot a vasárnapi boltzártól, mert a legtöbb kisbótos amúgy is annyira surranópályán van, hogy ott fogalmilag sem teremhet több babér.

A legszarabb tényleg az, hogy ma ez a népszavazás egy elvileg baloldali párt által lett felkarolva, és semmi más céljuk nincs vele, mint megpróbálni megállítani a párt szétesését, esetleg elérni azt, hogy egy másmilyen arányban ugyan, de mégiscsak visszatérjen a hetven-harminc időszak. És senki nincs, aki elküldené őket jó radikálisan az anyjuk ótvaros valagába, balról. Ma nincs baloldal, és emiatt nincs jobboldal sem. Szegény konzervatívok, azt hiszik, hogy léteznek, közben meg nem is. Innen kéne felismerjék azt, hogy a konzervatívok érdeke is egy véresen radikális baloldali erő megjelenése lenne, hiszen a neoliberális hegemóniával szemben egy baloldali szélsőséghez képest mindenki más egészen jól meg tudná határozni saját magát. De hát ugye valójában nem is akar itt senki változást, aki pedig akarna, annak nincs hozzá erőforrása, szóval népszavazunk, mert az olyan kúl.

Herr Stacheldraht Leger 2016.04.09. 23:36:44

@maroz: úgy is lehet nézni, hogy a népszavazás az egy átlag fölött költséges, de átlag fölött pontos közvéleménykutatás

Herr Stacheldraht Leger 2016.04.10. 07:24:53

@maroz:

a) hogy legyen miről cikket írni a mandin, amit aztán szét lehet trollkodni

b) hogy idegbajt kapjon a vesztes és ihasson a győztes

c) hogy ki lehessen próbálni az újabb kopasz trükköket

d) hogy szombati zsúfolt tömeg helyett nyugisan vasárnap lehessen gucci táskát vásárolni a plázában

e) hogy legyen hétvégi polcfeltöltő meló a diákoknak

f) hogy legyen mit leszarni, majd aztán pampogni a nem tetsző eredmény miatt

stb.

2016.04.10. 10:28:52

@Herr Stacheldraht Leger:

a szavazás sokféle módon manipulálható, és itt óriási tét volt.
A 2008-as választás során a nép beállítottságát kellett megváltoztatni, a jobb-bal bevésődést eltörölni, a fideszt mint a magyarok kizárólagos képviselőjét legitimálni.
az érzelmek túlfűtése, a harci helyzet fentartása, a hatalmi működés bojkottja, a végveszély- meg árulók hisztéria, mind ennek része volt.

might makes right

ha meglenne a szavazócédulák azonnali beszkennelése és aztán az adatbázis kutatható lenne, könnyedén bizonyíthatóvá válna sokféle csalás.

a "hibátlan választás" alatti csalást orosz matematikusok már bizonyították, amikor lehetőséget kaptak több körzet adataihoz hozzáférve. az usá-ban és csatlósainál továbbra is megtagadják az utólagos matematikai/statisztikai alapú vizsgálatot.

miért nem csináltak/csinálunk tökéletes, matematikai precizitású, minden kétséget kizáró, webkamerával és azonnali adatfeldolgozással netre közvetített választást?

mit takargatnak ha nincs semmi titkolnivaló?

Herr Stacheldraht Leger 2016.04.10. 11:26:04

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

kac-kac, fisimisi.

mert aztán a bármilyen bescannelt adat talán nem manipulálható a szerverterem sötétjében? pláne ha mondjuk eleve hamis szavazócédulát lapátoltak a scannerbe? a webcamhez annyit, hogy az oroszoknál pont a szavazatszámláláskor ki van kapcsolva, oopsy... amúgy mit értesz azonnali adatfeldolgozás alatt? minden szavazó belengeti a webcambe a szavazólapját? elvészne valami titkosság nevű bigyula. vagy a scanner azonnal küldi összesítésre? ez már elvileg okésabb, csak mi van, ha az igen szavazat a neten már furcsamód nem-ként megy tovább? külső/belső hekkelés sose zárható ki a fránya digitális izéknél, de a közbeszerzett koma kontár rendszere önmagában is megkuszálódhat, nemde? és hogy tárod fel és hogy bizonyítod a mátrixos csalást? ergo mindenképpen illene hagyományosan is szépen összeadni, aztán egybevetni. amúgy hagyományos urnazárás után is mintha azonnal asztalra lenne szokás borítani és elkezdeni a számolást, pártdelegáltak orra előtt, estére megvan a bingo.

szóval drága jó koma, verheted a segged a földhöz estig, csalni csak úgy lehet, ha a szavazóhelységben valamelyik versenyzőnek nincs egy szem delegáltja se, a többi meg mind másfelé húz rosszhiszeműen. és mindez több ezer szavazókörre kiterjedően, hogy elég masszív legyen a befolyás.

ha pedig 2008-ban a szoclib vezette parlament, kormány, közigazgatás, pártdelegáltak adatai egybevágtak az akkori ellenzék és delegáltjai által párhuzamosan összekombinált eredménnyel, akkor bizony annyival volt bukó amennyivel és szintén hajadba kenheted a konteódat. milliós nagyságrendű eltérés csak feltűnt volna valahol, mert ugye nem volt se szoros eredmény, se szoros érvényesség (ismétlem: ahhoz 25% kellett, nem mint most 50, benézted).

ergo a mostan jövendő népszavazás(ok)nál, ahol már köményebb feladatként 50%-os részvételt kell megugrani és 2008-al szemben már valóban sok múlhat egy-két százalékon, dettó arra kell ügyelni mindössze, hogy lehetőleg az összes számolási helyszínen legyen minden féltől minél több delegált, igény szerint nyugodtan pár vagon nemzetközi megfigyelővel megspékelve.

2016.04.10. 11:52:52

@Herr Stacheldraht Leger:

- nem kontetó hanem kétkedés a körülmények ismeretében.
- amikor személyeskedsz az jó jel mutatja hogy agyilag kevés vagy hozzá.
- az orosz csalást a megfigyelőkkel ellenőrzött és ellenőrizetlen körzetek összehasonlításával is kimutatták.
- ha az adat azonnal kikerül a netre azt már nem módosítható sötét szerverteremben, valamint a szavazó biztos lehet benne hogy jó helyre könyvelték.
- az azonnali adatelérés a szavazóhelyi csalás ellen is jó lenne.
- természetes hogy össze kell adni hagyományosan is, egy újabb kontroll.
- te majd belinkeled ide ha már megírta az index, pruuuttyyy.....
- ....addig nem meg nem tudhatod, így nem neked szól

Conchobar 2016.04.10. 14:37:22

@GNDL: "Javíts ki ha tévednék, de ugye Nyugat-Európában nem túl jellemző, hogy politikai érdekből úgy módosítanák a népszavazások feltételeit" - Látom, nem akarod érteni: nyugaton talán valóban nem módosítanak. Mert minek. Hiszen nem is népszavaztatnak.

Conchobar 2016.04.10. 14:44:51

"Orbán posztkommunista Magyarországán pedig még a politikai hirdetéseket is betiltják" - Mert be vannak tiltva?

Conchobar 2016.04.10. 14:51:02

@GNDL: " ha például népszavazáson kell megerősíteni mondjuk NATO tagságot vagy uniós csatlakozást, akkor leviszik az érvényességi küszöböt, ha tudják hogy ostoba intézkedéseik népszavazással támadhatóak, akkor meg felviszik." - A te szemedben ugyanolyan súlya van a vasárnapi boltzárnak, mint a NATO-tagságról szólónak? Amúgy te nem olvastad azt, hogy ők is népszavaztatnának (más ügyben), ugyanazon feltételekkel.

Netuddki. 2016.04.10. 14:56:38

"2. Orbán Viktor nem vallotta be két évvel ezelőtt, hogy hazudott."

Felesleges neki bevallani.

Netuddki. 2016.04.10. 14:59:05

Azt meg külön öröm látni, hogy a tolvaj fideszék hogyan szarják össze magukat. Jajj, csak ne menjenek el elegen szavazni. Jajj csak érvénytelen legyen a népszavazás. Muhaha!

Netuddki. 2016.04.10. 15:02:12

@maroz: "A legszarabb tényleg az, hogy ma ez a népszavazás egy elvileg baloldali párt által lett felkarolva, és semmi más céljuk nincs vele, mint megpróbálni megállítani a párt szétesését"

Leszarom mit akar a maszop! Bünti lesz tolvaj fideszesek, én tuti elmegyek és szavazok. Muhaha!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.04.10. 16:12:38

@Bell & Sebastian:

"Lehet úgy is élni, hogy vasárnap csak benzinkút van nyitva. Aki így nem képes, az máshogyan is életképtelen."

Na-na! Azért legyen nyitva legalább ügyeletes gyógyszertár is, nem?

S ha már gyógyszertár, orvosi ügyelet sem árt. Esetleg a kórházak baleseti ambulanciája is legyen nyitva vasárnap. Esetleg dolgozzon az autómentő is, ha már a közlekedésnél tartunk, ahogy az sem lenne rossz, ha vasárnap is járnának a buszok, villamosok és a metró, de akár még a vonatok is.

Igazság szerint a fentiek vasárnapi munkavégzése betiltható, ha egyben törvényt hozunk arra is, hogy vasárnap ne szabadjon közlekedni, otthon dolgozni, és még a baciknak és a vírusoknak is pihenőnapot kelljen tartaniuk vasárnap.

Az sem lenne rossz, ha a tűzoltó vasárnap is jönne tüzet oltani, bár ez kivédhető lenne olyan törvénnyel, amely megtiltaná a tűznek, hogy vasárnap is égjen.

Aztán jó lenne, ha vasárnap is lenne gáz, víz és villany, esetleg talán internet és telefon is - bár aki nem képes meglenni hetente egy napot ezek nélkül, az máshogyan is életképtelen.

És lehet folytatni az egyre kevésbé fontos dolgok irányában, mert a fontosság nem abszolút kategória: neked talán a benzinkút a fontosabb, nekem inkább a működő tömegközlekedés.

Nem, a megoldás nem a vasárnapi munkavégzés tilalma, akár csak a kereskedelemben is. A megoldás annak biztosítása lenne - nem csak a szavak és a törvény betűje szerint -, hogy ne érje hátrány azt a dolgozót, aki nem akarja vállalni a vasárnapi munkát, ellenben kötelezően olyan pótlékok járjanak a vasárnapi munkáért, amelyek miatt mindig lesz, aki elvállalja.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.04.10. 16:31:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A megoldás annak biztosítása lenne - nem csak a szavak és a törvény betűje szerint -, hogy ne érje hátrány azt a dolgozót, aki nem akarja vállalni a vasárnapi munkát, ellenben kötelezően olyan pótlékok járjanak a vasárnapi munkáért, amelyek miatt mindig lesz, aki elvállalja. "
- Na ez a lényeg, minden mellébeszélés nélkül. A közlekedésben az ünnepnapon végzett túlmunkát triplán fizetik, a sima hétvégit duplán. A multi kiskereskedelmi ára jelentős részben azért alacsony, mert a dolgozóin spórolja meg. Tehát, azért etetjük az idegen multit apróval a szemétért, mert szivatja a honfitársainkat a pult másik felén, mi meg azt hisszük, hogy ez nekünk milyen jó. Persze, pillanatnyilag. Csakhogy a vasárnap is nyitvataró maszek boltos itthon költi el a bevételét, a multi meg hazaviszi, így konzerválja a helyzetet. Meg kellene már érteni, hogy azért van szükség hülye szabályokra, mert magunktól nem vagyunk elég okosak ahhoz, hogy legyen bennünk tartás, meg hosszútávú érdekfelismerés.

annamanna 2016.04.10. 17:01:40

@F.M.J.: A multi az oka mindennek?
"Rendőrök százai éppen karácsony előtt kapták kézhez azt a felszólító levelet, amelyben munkáltatójuk több százezer forintnyi túlóradíj visszafizetését követeli tőlük.
Mindannyian a déli határnál teljesítettek szolgálatot, legtöbbször napi 16 órában. A Független Rendőr Szakszervezet főtitkára szerint az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) szép kis csomagokat tett a rendőrök karácsonyfája alá.
- Miért kellene visszafizetni, amiért megdolgoztak?
– A túlóra kifizetése minden esetben parancsnoki engedéllyel történik. A határon teljesített szolgálatot követően is így történt. A felsővezetés azonban úgy gondolta utólag, hogy a többletórák egy részét nem túlórának, hanem készenléti szolgálatnak számolja el, ami lényegesen kisebb pénzzel kell honorálniuk.
- Mi volt a probléma, nem teljesítettek eleget, elég jól a kivezényelt rendőrök?
– Nagyon is jól teljesített az állomány 2015-ben. Sajnos éppen ezért is állunk megrökönyödve a rendőrség vezetésének három karácsonyi csomagocskája előtt. Az első volt, amikor a migránsválság kezelésben résztvevőknek beígért rekreációs pihenésre szánt Erzsébet-utalványból nem jutott mindenkinek.
A második az volt, hogy a bérszámfejtésnél sokaknál nem kerültek elszámolásra tételek, a harmadik pedig a mostani felszólító levél."
www.blikk.hu/aktualis/belfold/a-jo-teljesitmeny-ellenere-visszakerik-a-rendorok-penzet/fl5hw00

Pelso.. 2016.04.10. 17:38:10

@F.M.J.: "ünnepnapon végzett túlmunkát triplán fizetik, a sima hétvégit duplán"

Hol található ez így az MT-ben? Egyébként sem szektorfüggő, az eü-ben jár aznapra egy bér, egy fizetett ünnep bér, egy szabadnap, valamint munkarendtől függően 50% pótlék, folyamatos, megszakítás nélküli munkarend esetén ez utóbbit nem fizetik.

nu pagagyí 2016.04.10. 17:49:11

Jópofa a cikk. Ma már nem lehetne "szociális" népszavazást rendezni a minden hatalmat kisajátító maffiakormányzat jóvoltából, ezért felesleges számonkérni, miért nem hasonlót csinál most az ellenzék.

Koncentráljunk inkább a lényegre. Van egy aberrált szabályozás, ami csak pont az szolgáltatás alanyainak érdekeit nem veszi figyelembe. Szavazzunk az eltörlésére. Siker esetén pont elég nagy presztizsveszteség lesz ez a hatalomnak, mert onnantól nem hivatkozhat majd a többség feltétlen támogatására.

nu pagagyí 2016.04.10. 18:01:27

@F.M.J.: A vasárnapi boltzár a vidéki vásárlókat szívatja meg elsősorban. Tápióbütykösön egy csomó dolgot nem lehet megvenni, hétvégén tudnának vásarolni olyat, ami ott nincs (bútor, ruha, műszaki cikkek stb.). A hétközben dolgozó vidékitől elvettek egy napot, hogy lebonyolíthassa az ilyen ügyeit. Ehhez képest mellékes, hogy a bolti eladó mit akar. Egyébként, aki vasárnap is dolgozik a folyamatos munkarend szabályai szerint, annak csak vasárnapi pótlék jár a normál munkadíjon felül. Nekik a vasárnap egy másik napon van (havonta csak egy pihenőnapnak kell vasárnapra esnie).

Punxsutawney Mormota 2016.04.10. 18:06:48

@imres: Ajánlom figyelmedbe a konteo.blogrepublik.hu oldalt. Bár az összeesküvés elméleteidet még az arra nyitottak is megmosolyognák.

Herr Stacheldraht Leger 2016.04.10. 18:28:25

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

hát tudod bubuskám, ha 2008-ban a választást - ismétlem - szoclib többségű parlament hagyta jóvá, szoclibbel telített bizottságok, közig bonyolítja és noha veszít, mégis elismeri, akkor bizony vagy stimmelt az eredmény, vagy a bajnai-rytkó tengely valójában finesszes ügynök volt. ha maga a vesztes nem kétkedik, de te igen, akkor az legyen a te örömöd, nekem marad gyengus konteo.

orosz csalás: ha megfigyelt és nem megfigyelt összehasonlításával mutatják ki, akkor ez pont az amiről beszélek, a megfigyelés egy hasznos dolog, pláne ha nem pár percre néz be az ellenőr és nem szerecsenmosdató haver. bizony jó, ha az összes érdekelt fél delegáltja végigüli egész nap. persze a webcam is lehet hasznos, legalább látszik, ha valahol kaját vagy kopaszt osztanak a szavazóhelységben, meg ugye a kisebb pártoknak - mondjuk ez a saját saruk - jellemzően nincs elég aktivistája még egy magyarország méretű ország szavazóhelyeinek többségébe se.

aztán meg ami komplett hülyeség: attól, hogy a digitális szavazat "azonnal" elkönyvelődik, az még történhet hekkelt/manipulált gépen/felületen és akkor hajadba kenheted, mert egy elcsalt szavazat könyvelődik el azonnal. a hagyományos szavazásnál üres urnával kell indítani a napot és böcsülettel végignyálazni a papírost, ehhez nem kell forráskódelemző szaki, ellenőrizheti bármilyen nyolc általános végzett pártaktivista, továbbíthatja saját központjának egy szimpla telefonhívással párhuzamos összesítésre. remélem azt se felejted, hogy az eredményt úgyis csak urnazárást követően lehet számolni/közölni, addig meg van idő a digitálisan "azonnalkönyvelt" adatot rosszhiszeműen matatni - azt viszont az átlagjános is látja, ha a szavazókörben a lezárt urna napközben sérül. végül pedig ha úgyis összeadod a biztonság kedvéért manuálisan a digitális izélés után, akkor a digitális szavazósdid az valójában csak egy bazi költséges előzetes eredményt szolgáltat, akkor meg minek a cirkusz.

"ha az adat azonnal kikerül a netre azt már nem módosítható sötét szerverteremben, valamint a szavazó biztos lehet benne hogy jó helyre könyvelték."

ezen kétrét görnyedve röhögtem. tudod az adat az nem magától kerül a netre, hanem bizony átfut pár szerveren. egy szavazórendszernél az állami hálózatról kerülne a nyílt netre. ergo meghekkelhető, túlterhelhető, vagy házon belül birizgálható egy elfogult rendszerpásztor által. cumi. a szavazóhelységben ülő nénik/bácsik meg pláne nem programozó matematikusok, hogy ebbe belelássanak.

de segítek, blájen: ha konteózni akarsz, akkor főleg a határon túli szavazatokat lesz érdemes figyelni. népszavazáson is szavazójogosultak az illetők. emiatt az érvényességi küszöbbe is belevariálódnak, meg az eredménybe is. míg egy parlamentinél a határon túliak masszív fideszre szavazása teljesen érthető hála-iksz a bőkezű kettős állampolgizás után, egy az életükre kevés kihatással lévő belpolitikai népszav kérdés, pláne boltzárba való lelkes belekotty már fölöttébb érdekes konteók tárgya lehet, főleg ha 50% körül billegne a végső részvétel, ami 2008-al ellentétben már fontos mérőszám.

ui.: prrrruttty!!!

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.04.10. 18:30:28

@annamanna: "A multi az oka mindennek? "
- Szó se volt róla. Van itt épp elég abszurd dolog, mindegyiknek más az okozója. Az országos szinten vett kiskereskedelmi haszon elmanipulálása más országokban székhelyező leányvállalatokon keresztül, és így kivonva az ország pénzügyi rendszeréből, nos ez a multik bűne, de gondolom ezen talán nincs is vita.
Amit a rendőrségi pénzekkel kapcsolatban írtál, bicskanyitogató, de nem értem, hogy mi köze van a poszt témájához. Azt a meccset is le kell játszani, csak egy másik pályán. Amúgy jól jellemzi az emberek általános jóérzését, hogy azon mérhetetlenül fel vannak háborodva, hogy nam tudnak vasárnap vásárolni, de az ilyen történetek, meg a tűzoltók bérezése, meg még nagyon sok hasonló eset a legkisebb mértékben sem macerálja a jóérzésüket.

@Pelso..: Nem tudom, nem olvasgatok jogi iratokat ráérő időmben, több ismerősöm dolgozik viszont a közlekedés különféle területein, tőlük tudom. Ha nincs benne a MT-ben, akkor bele kell írni, de a jelek szerint van olyan cég, akinek magától is van ennyi jóérzése.

@nu pagagyí: Tudod én városban nőttem fel, de vidékre költöztem, mert itt sok szempontból jobb élni. Igen, még a bevásárlás is könnyebben intézhető, mert a komolyabb helyek a város szélén vannak, és előbb odaérek, mint akárki a belvárosból. Ezen felül van munkahelyem, valamint van egy kis cégem is. Elég sokat dolgozok, ennek ellenére lazán meg tudom oldani a bevásárlást, bár velem is sokszor előfordult régebben, hogy vasárnap intéztem. Na és, most ez van, ehhez alkalmazkodok.
De ha már felvetetted, vajon heti/havi szinten hány TV-t, mosógépet, vagy túrasátrat veszel. Vagy ez csak amolyan jól csengő szöveg, mert rendszeresen az ember élelmiszert meg háztartási dolgokat vásárol, olykor ruhaneműt, de a többi azért többnyire előzetes elhatározás eredménye, akkor meg ott a minta/szakbolt, ami vasárnap amúgy sem volt nyitva.

"Ehhez képest mellékes, hogy a bolti eladó mit akar."
- Tehát egy bolti eladó nem annyira ember, mint aki vásárolni akar, mert te ezt kinyilatkoztattad. Uff

nu pagagyí 2016.04.10. 18:45:10

@F.M.J.: Tudod, a fodrász sem az általános munkaidőben van nyitva és ennek valami oka lehet. Próbáld kitalálni miért! További jó elmélkedést!

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.04.10. 18:55:56

@nu pagagyí: Szállj le a magas lóról, elég neked a póni is! A kisboltok most is nyitva lehetnek, senki sem akadályoz a napi friss kiflid beszerzésében, nem kell itt armageddont vizionálni egy csukott boltajtóból. A fodrász pedig nem csak üzlet, társasági helyszín is, ennek megfelelően működik. Amúgy meg történetesen az is maszek, ahogyan mindazok a boltok, akik a jelenlegi szabályok szerint is nyitvatarthatnak. Hű de bonyolult.

nu pagagyí 2016.04.10. 19:09:21

@F.M.J.: Kínálat-kereslet, ez az egy racionális szabályozó van, az összes többi többi ötlet pont olyan hülyéktől származik, mint amilyen te vagy, csak éppen hatalmuk is van a hülyeségük demonstrálására. Ha nincs elég vásárló vasárnap, majd magától is bezár a bolt, ha meg lenne, akkor legyen már nyitva. Amíg a KDNP képzelt barátjának útmutatásai szerint nem csukták be a kufárok plázáit, volt kereslet vasárnap is.

Amúgy nyilván nem a vasárnapi élelmiszer bevásárlás a fő probléma, hanem az, hogy a nem multi non-stop boltban sajnos csak lejárt szavatosságú parizer van, szerszámot és tévét speciel nem árul.

Buchhalter 2016.04.10. 19:15:30

@nu pagagyí: öregem,nem értem ezt a bőszme hozzászólást!Fodrász vasárnap?!Max a Plázákban volt Biofodrászat,de ők csak vágást vállalnak.Aki ott dolgozik szakmunkás minimált kap és ezen okból nem a szakma krémje robotol ilyen helyeken.Kérnél valami egyéni vágást elküldene egy egyéni vállalkozóhoz.Szóval még egyszer : béna példát dobtál fel.Érdekes , te se ajvékolsz a sok okos tojással. hogy inkább a szegény tűzoltókat és eüs dolgozókat jobban megbecsülhetnék anyagilag.A másik pont velük példáloznak egyesek hogy hát de ők is dolgoznak vasárnap!Ez így erősen csúsztatás és de facto fals!Ügyeleti létszámban dolgoznak!Tehát amig sima hétköznap egy kórházi belosztályon 3-4 orvos van addig hétvégén 1 max 2 és ez igaz a személyzet többi tagjára is.Ezzel szemben a kereskedelemben ugyan úgy teljes személyzet berángatva lópikula fizuért.

nu pagagyí 2016.04.10. 19:23:59

@Buchhalter: A fizetés egy másik dolog, a vasárnapi boltzártól sem élnek jobban a bolti dolgozók. A fodrász csak egy példa volt a kínálat-kereslet viszonyának demonstrálására. A boltoknak akkor kell leginkább nyitva lennie, amikor az emberek vásárolni szeretnének és ezt ne szabályozzák már egy bürokratikus hivatalból, mert az lesz belőle, ami a Balatonnál volt tapasztalható szezonban, hogy piaccá nyilvánítják a szupermarketet. Attól, hogy a kormány mindent megtehet, még nem kell mindent megtennie, például nem kell életidegen szabályokat ráerőltetni az emberekre, főleg nem azért, mert valami körmönfont módon néhány havert akarnak haszonhoz juttatni.

Buchhalter 2016.04.10. 19:31:36

@nu pagagyí: bezzeg a tűzoltókról és a kórházi dolgozókról hallgatsz nagyokat.Na ennyit rólad. Amíg a saját kényelmi szükségleteidről van szó érvelsz ,vádaskodsz ,kufárkodsz.Jaj kell egy csavar a szekrényhez vasárnap!Igaz várhatna hétfőig.Aztán ha kigyullad a házad és pechedre nem lesz elég tűzoltó az meg már a te bajod lesz.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.04.10. 19:32:26

@nu pagagyí: "Kínálat-kereslet, ez az egy racionális szabályozó van"
- Ez egy ostobaság. Arra van kereslet, amit a reklámok mondanak, mert a lakosság nagyobbik része konzumidióta, önálló gondolatokkal nam rendelkezik, tehát az un. kereslet racionálisan csupán a vegetatív igények szintjén működik.

"a nem multi non-stop boltban sajnos csak lejárt szavatosságú parizer van"
- Akkor most vegyük át a te tézised. Kínálat-kereslet. Ezek szerint erre van kereslet. Nálatok. Tudod egy tapasztalatból nem lehet általános érvényű következtetést levonni. Nekem is van tapasztalatom, csak az úgy néz ki, hogy bemegyek a maszek pékségbe, és olyan minőségű kenyeret veszek 250.-ért amilyet harmadnap is megehető, mert olyan minőségtartő, de főképp a multi prémium kétszerannyiért árult kenyerét ahhoz képest sértés emberi fogyasztásra felajánlani. Azután átsétálok a maszek henteshez, amelyik a parasztok disznóit vágja, és bevásárlok a kenyérhez valami rávalót. És mi érdekes, mind friss. Tudod miért? Mert van rá valós kereslet. Parizert nem igen veszek, a macskák sem ennék meg azt a szemetet, amit a multi ad, a hentes meg nem égeti magát vele, viszont így sem jövök ki drágábban, mint ha multis hulladékkal bélelném a gyomrom.

Természetesen te ne foglalkozz tényekkel, mert szokásod szerint a véleményed megint előbb alkottad meg, mielőtt elegendő ismeretet szereztél volna a témában. Hiába, vannak dolgok, amik nem változnak.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.04.10. 19:38:39

@Buchhalter: "Aztán ha kigyullad a házad és pechedre nem lesz elég tűzoltó az meg már a te bajod lesz."
- Tévedsz, az is a mi bajuk lesz, mert akkor meg azt "hallgathatjuk", hogy a szemét kormány nem a tűzoltókkal foglalkozott a plázák helyett. Van akivel egyszerűen nem lehet jót tenni, mert főállásban elégedetnel, öncélú, egoista, arrogáns, és még büszke is rá.

Buchhalter 2016.04.10. 20:10:47

@F.M.J.: igazad van egyesekkel falra hányt borsó vitázni.Tudom ezért most megkövezel ,de eddig egy amerikai multinál volt a legjobb sorom : rendesen betanítottak egy hét csak erről szólt,versenyképes fizetés,bonus ,cafeteria.Ha meg túlórázni kellett a közvetlen vezetőmnek meg kellett indokolni,hogy miért és van e ebből a cégnek haszna.Ha indokolatlan volt őt vették elő.Aztán bekattantam asszonnyal és kihúztunk Németországba fél évre.Nem kellett volna,de ez egy másik történet.Hazajövet már a második cégnél vagyok,mindkettő középszerű magyar cég volt vagy az.Alap szitu ,hogy kb mindent oldj meg magad a fizu elmegy kategória a főnökök stílusa meg cirka ő a földesúr te meg az alattvaló.

Pop40 2016.04.10. 20:20:02

@nu pagagyí:

"- Tehát egy bolti eladó nem annyira ember, mint aki vásárolni akar, mert te ezt kinyilatkoztattad"

Érdekes szöveg.
Kicsit olyan érzésem támad tőle, mintha a bolti eladóknak, mint derült égből a villámcsapás, bevezették volna a vasárnapi munkát az addigi hétfő-péntek helyett.

Pedig én esküdni mertem volna, hogy a munkaszerződés, amit aláírtak, tartalmazta azt a kitételt, hogy ez bizony nem hétfő-péntek 8-16 munkakör.

Biztos amiatt gondoltam rosszul, mert felétek esetleg erőszakkal soroznak be embereket bolti eladónak, munkaszerződés nélkül.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.04.10. 20:24:06

@Buchhalter: Ahhoz, hogy valakit "megkövezzek", elég sokat lekk tudnom. Én konzervatív nézeteket vallok, szeretem tudni, hogy mit miért csinálok, és annak mik a várható következményei.

A hazai vállalkozókat nem kell bemutatnod (sajnos) ismerem a dörgést. Nem is akarom védeni, de azt azért érdemes megemlíteni, hogy az idegen válogat a munkaerőben, és a tőke, meg kapcsolatrendszere, valamint a valuták átváltása során keletkező nem csekély bevétele miatt van módja ezt a jó fizetések miatt megtenni. A válogatott létszámmal meg már lehet jó kapcsolatban lenn. A hazainak ilyen lehetőségei elvétve adódnak. A szimpla valóság az, hogy amikor melós kell, egyszerűen nincs. Ajánlkoznak folyamatosan, de a szükség idején sosem találsz ezek közül egyet sem. Akikkel lehet dolgozni, azoknak van főállásuk, és a kedvedért elmennek szabira. Én az a hülye bejelentős fajta vagyok. Olyan munkát, amit ilyen feltételekkel nem lehet bevállalni, azokat elengedem. Az igazsághoz viszont az is hozzá tartozik, hogy nekem is van főállásom. Visszatérve a témához, valamennyire érthető, hogy egy vállalkozó a lehetőségek miatt felveszi a földesúr stílust. A jobbágyokkal csak úgy lehet szótérteni. Az már a kevés jobbsorsra érdemes dolgozó tragédiája, hogy nincs a homlokára irva, hogy ő nem az a fajta. Persze ettől még lehetne a munkáltatónak stílusa, de hát a melósok krémje, mint te is a multinál dolgozik jóval több pénzért. Nem olyan egyszerű az ő helyzetük sem, és most nem a feketén "okosba" megoldó futottak még alkesz kőművesre gondolok.

Pop40 2016.04.10. 20:24:30

@F.M.J.:
"- Tévedsz, az is a mi bajuk lesz, mert akkor meg azt "hallgathatjuk", hogy a szemét kormány nem a tűzoltókkal foglalkozott a plázák helyett. Van akivel egyszerűen nem lehet jót tenni,"

Bizony van ilyen, pedig szerencsétlen fideszmaffia annyira, de annyira jót akar tenni mindenkivel...
:D

Esetleg azt kéne megoldani, amit kérnek (béremelés, normális munkakörülmények, stb) és nem kéne minden olyanba belepofázni, amit a kutya nem kért tőlük.

Pl valszeg elenyésző számban vannak olyanok, pár tökkelütött birkamenetest kivéve, akik a fideszes maffia útmutatásaira szorulnak ahhoz, hogy meg tudják tervezni a vasárnapjukat.

Pop40 2016.04.10. 20:36:41

@poszt:

"2. Orbán Viktor nem vallotta be két évvel ezelőtt, hogy hazudott."

Pár programpont a fidesz 2008-as ígérgetései közül:
- megvédjük a magánnyugdíjpénztárakat!
- csökkentjük a korrupciót
- megszüntetjük a pofátlan végkielégítéseket
- fejlesztjük az oktatást és az egészségügyet!

Stb stb stb, a végeredmény közismert.

Akinek ezek után Vitya szóbeli beismerésére van szüksége ahhoz, hogy rájöjjön, hogy hazudott, az vagy vak, vagy hülye, de minimum értelmi fogyatékos.

egysmás 2016.04.10. 20:46:45

vannak újmagyarok, akik majd nem szavaznak, meg a kivándoroltak és a maradék pedig kevesebb, mint a polgárok fele.

Ezt eddig is tudtuk.

A kérdés az, hogy miért nem engedte a fidesz a szocikat szavazni?

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.04.10. 20:47:55

@Pop40: Ok. a következtetésedet már tudjuk, csak a levezetés van hátra.
Pár hónapja egy hasonlóan tartalmas beszólás után ugyan ezt kértem a kommentelőtől. Az illető egy gúnyoldalra linkelt, mert szerinte OV azért szemét, mert ott az egyik rajzon kuka mellett ábrázolták.
Nincs bajom az eltérő véleményekkel, vitassuk meg értelmes emberekhez méltóan, de a demagóg böfögést hagyjuk meg a kocsmabútoroknak. Nekik sem áll jól, de ők már menthetetlenek.

"szerencsétlen fideszmaffia annyira, de annyira jót akar tenni "
- Valóban voltak jó intézkedéseik is a sok rossz között. Attól, hogy te nem ismered fel a kritizált fél erényeit, csak a negatívumait, nem az ellenfeledet kicsinyíted, hanem a saját esélyeidet rontod. Ha nem hiszed, nézd meg a magyar "baloldalt"!

"Esetleg azt kéne megoldani, amit kérnek (béremelés, normális munkakörülmények, stb) és nem kéne minden olyanba belepofázni, amit a kutya nem kért tőlük."
- Ez egy igazán bölcs hozzászólás. Például rendkívül életszerű, hogy az emberek maguktól BTK szigorítást kérjenek. A "normális körülmény" is egy igazi liberális gumicsont, hiszen részint mindenkinek mást jelent, részint bármilyen jó helyre is kerül valaki, egy idő után megszokja, és még-"normálisabb" elvárásokat támaszt. Persze lehetne jobb, de talán meg kellene fogalmazni, hogy ez pontosan mit jelent.
Ugyan ilyen magvas szöveg a béremelés is. A kormánynak még az állami vállalatok bérezésébe sincs közvetlen beleszólása, mert a törvények nem engedik meg, legfeljebb a minimálbérről hozhat döntést, az viszont lassacskán emelkedik is. Persze az is jobban esne gyorsabban, de ugye nem gondolot, hogy csak úgy a melósokra kellene bízni ezt a dolgot, függetlenül a lehetőségektől? Esetleg úgy képzelted, hogy az állam jól megaszongya a munkáltatóknak, hogy ki mennyit keressen, ezzel nem csak meredeken áthágva a törvényeket, de tönkrevágva a gazdaság jelentős részét is?

Tehát mégegyszer, a kormány hülye, szemét zsarnok, gonosz, ezt már tudjuk, már csak azt szeretném tudni, hogy akkor szerinted pontosan hogyan is lehetne megoldani a felvetődő problémákat úgy hogy a következményeivel hosszútávon is lehessen együttélni.

egysmás 2016.04.10. 20:50:01

@F.M.J.: "A kormánynak még az állami vállalatok bérezésébe sincs közvetlen beleszólása, mert a törvények nem engedik meg, legfeljebb a minimálbérről hozhat döntést, az viszont lassacskán emelkedik is. "

Am,ikor Munka Törvénykönyvét Orbán megíratta a Tesco munkajogászával és hirtelen leestek a pótlékok, ahhoz sem volt semmi köze a kormánynak, ugye?

Pop40 2016.04.10. 20:57:40

@F.M.J.: "Tudod a biztonsági ember, mint olyan nem az a könnyes szemű lojális hős. Minél többet fizetnek annál jobban dolgozik, és minél többet igér valaki, annál biztosabb, hogy neki dolgozik."

Kubatov titkára, meg Erdősiné, egy fideszes polgi felesége, hírhedt Vitya-fan is ott volt, az olyan kopaszoktól eltekintve, akik már anno a fidesz székházát is védték.

Gondolom, Kubatov titkára is annak dolgozik, aki többet fizet, ugye?:-)

" aki nem a Nyakó, meg GyF kottájából játszik, az mind az OV seggében van,"

Ez 6 év gyurcsány a hibás! - meg sorosbérencezés után különösen hitelesen hangzik Vitya bérenceinek szájából.
Akik lesorosbérencezik a tanárt (!) meg az ápolót (!) de ők maguk, hetedíziglen Vitya seggéig visszavezethető birkamenetes pedigréjükkel fel vannak háborodva, mikor néven nevezik őket.

Pop40 2016.04.10. 21:13:16

@F.M.J.: " Ok. a következtetésedet már tudjuk, csak a levezetés van hátra. "

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy ezt értettem.
Mit vezessek le? Hogy Vitya meg a bandája akarata ellenére boldogítja a népet?

"Ha nem hiszed, nézd meg a magyar "baloldalt"!"

A magyar baloldal utoljára 6 éve volt kormányon. Azóta a fidesz kormányoz, nagyjából teljhatalommal, hogy milyen minőségben, azt inkább hagyjuk.
Ennélfogva, ha nem gond, nem különösebben érdekel a magyar baloldal. Majd ha kormányra kerülnek, és ők pofáznak bele hülyeségekkel az életembe, velük fogok foglalkozni.
A fidesznek ami jó intézkedése volt: dohányzás visszaszorítása, migránskérdés rendezése, családtámogatás, illetve én pártolom az egykulcsos adót is.

Nagyjából ennyi.
Ezen kívül mindent elbasztak és elloptak, amihez csak hozzáfértek, és mindehhez még akkora a pofájuk, hogy az ember legszívesebben szöges bakanccsal lépne bele.

A Btk szigorítás nálad ugyanaz a kategória, mint mikor megmondják neked, hogy mostantól hittant tanul a kölyök, te meg hova mehetsz vasárnap, és hova nem?

" A kormánynak még az állami vállalatok bérezésébe sincs közvetlen beleszólása"

Ugyan már, királylány...
Persze, Vitya pont az a szende szűz típus. Annyira rendezné ő az ápolók bérét, a tanárok problémáit, de hát nem szólhat bele. Ezért sírdogál egy sort, aztán bánatában elbassza a pénzt stadionokra, meg felcsúti kisvasútra, a maradékot meg bánatában ellopja.

Pop40 2016.04.10. 21:31:28

@maroz:

"A legszarabb tényleg az, hogy ma ez a népszavazás egy elvileg baloldali párt által lett felkarolva, és semmi más céljuk nincs vele, mint megpróbálni megállítani a párt szétesését,"

Nem rémlik, hogy bármely más párt, vagy szervezet képviselőjének meg lett volna tiltva, hogy Nyakóhoz hasonlóan ott toporogjon az időbélyegzőnél.

Egy pártnál meg tényleg elítélendő, hogy egy népszavazásnál (pláne, amiért ennyit kellett szenvedni) a saját népszerűségén is dobni akar kicsit, s nem csak unalmas időtöltés gyanánt huzakodott a fideszes kopaszokkal. :-)

nu pagagyí 2016.04.10. 21:40:18

@Buchhalter: Még rengeteg mindenről hallgatok, például az ősrobbanást hoztam szóba. Azért van ez, mert a témához szeretnék hozzászólni, veled ellentétben.

maroz 2016.04.10. 21:41:53

@Pop40: Egy elvileg baloldali párt népszavaztat a vasárnapi munkavégzés tilalma ellen. Tudom, ez összetett, de hát az élet is az.

Pop40 2016.04.10. 21:43:51

@Tibi !:
:-))

Ez nekem is tetszik :-))

Mióta kiderült a népszavazás, mást se nyomnak a fideszes trollok, mint h a téma senkit nem érdekel, senki nem megy el, érvénytelen lesz, stb.

Kicsit még fejlesztenek rajta, még a végén betolják azt is, h úgyis a boltzárat védők nyernek majd.. :D

Be kell valljam, én is imádom, ahogy huzatosra f.ssák magukat, még akkor is, ha Vitya ezerszer visszavonja a boltzárat, mielőtt népszavazásra kerülne a kérdés.

Pop40 2016.04.10. 21:45:20

@maroz:
Egy "jobboldali" párt rezsicsökkent, államosít, és mesél a halódó Nyugatról.

Ez már csak így megy errefelé.

maroz 2016.04.10. 21:46:13

@Pop40: Tehát egyik kutya másik eb. Stimmt.

nu pagagyí 2016.04.10. 21:48:13

@Pop40: Aki nem akar vasárnap dolgozni, az keressen olyan munkát, ahol erre nincs szükség. A vásárló viszont sajnálatos módon nem tud hol vásárolni, ha bezárták a boltot. Aki építkezett, vagy lakásfelújítást hajtott végre az pontosan tudja, milyen aberrált dolog a vasárnapi zárvatartás. Aki vasárnap otthon akar kushadni, az kushadjon, a többiektől nem kell elvenni a választás szabadságát, hogy racionálisan intézzék a dolgaikat. A nagyobb szabadság még senkinek nem ártott meg, ellentétben az élet minden területét korlátozni akaró környezettel. Attól sem félek, hogy nem lesz olyan, aki vasárnap dolgozna, több pénzért miért ne? Amúgy baromira nem értem, hogy saját érdekei ellen mi faszért kapálózik itt egy rakás fizetett hozzászóló. A pénz nem minden.

Pop40 2016.04.10. 21:49:03

@maroz:
Sőt, azt tegyük hozzá, szó nincs a "vasárnapi munkavégzés tilalmáról".

Fideszék át akarták csatornázni a haverokhoz a multik forgalmát, ebből indult a történet.
Ehhez az ideológiai szószt az adta, hogy hirtelen elkezdtek aggódni a bolti eladók családdal töltött ideje miatt.

Vasárnapi munkavégzés tilalmáról ezen szegmensen túl szó sem volt.

Pop40 2016.04.10. 21:50:17

@maroz: Vannak eltérések, de határesetként elfogadom:-)

pitcairn2 2016.04.10. 21:50:52

@Pop40:

mindenütt így megy...

Left and Right: The Prospects for Liberty
mises.org/library/left-and-right-prospects-liberty

az egész irreleváns rendszert így találták ki...

a un. "jobb" és a "bal" mindössze gumicsontokat gyárt as nagyérdeműnek, amin folyamatosan marakodhatnak...

"jobb" = "bal"

ugyanaz a hatalmi elit futtatja mindkét csoportot...

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.04.10. 21:52:55

@Pop40: "Vitya meg a bandája akarata ellenére boldogítja a népet"
- Azért nem érted, mert nem akarod. Azért nem akarod, mert aki nem elég demagógan kormánykritikus, azt kikiáltod kormánypártinak, pedig ez egy marhaság. Tehát, úgy beszélsz a "népről", mintha egységesen akarná az ellenkezőjét annak, amit a kormány csinál. Evvel a kijelentéssel nem az a baj, hogy szerinted valamit rosszul csinál, mert ebben egyetérthetnénk, hanem az, hogy úgy állítod be, mintha a te véleményed a nép véleménye lenne, aki meg mást gondol, az nincs is itt, márpedig ha úgy lenne, ahogy beállítani igyekszel, akkor már 2012-ben égett volna a parlament, de úgy emlékszem ilyen nem volt.

A magyar baloldalt azért nézd meg, hogy lásd, az ellenfél alábecsülése csak a pusztulást eredményezheti. Részletesebben. Talán ha a legutóbbi választásokon nem nagyképűen arról pofáztak volna, hogy 2/3-dal fognak győzni, hanem avval kampányoltak volna, hogy szeretnék megőrizni a parlamentben a baloldaliság képviseletét, akkor részint nem generáltak volna sokkal erősebb kampányt a Fidesz részéről, másrészt megtarthatták volna azokat a szavazóikat, akik alapjában véve hittek bennük. Így azonban olyan nevetségessé váltak, hogy elfordult tőlük mindenki, akinek öt agysejtnél több volt a fejében. A kijelentésem erre vonatkozott, semmi egyebet nem kell belegondolni.

"Ezen kívül mindent elbasztak és elloptak, amihez csak hozzáfértek"
- Te bejáratos vagy a kormányülésekre, esetleg elsőkézből vannak infóid a politikai és gazdasági folyamatokról azokkal együtt, amik valamilyen okból (katonai beszerzés, üzleti titok nemzetközi beruházásoknál, stb.) amúgy nem transzparens? Ezek szerint te vagy OV egyik bizalmas tanácsadója, de ami valószínűbb, elvakult ellenzékiséggel próbálsz meggyőzni másokat a kormány tevékenységének negatívumairól úgy, hogy azt hiszed, mindenki kiskorú, vagy falusi pletykafészek, akinek nincs szüksége bizonyítékra, kiszínezve ad tovább minden ostobaságot, ami csak a fülébe jut. Szó sincs róla, hogy szentek lennének, de ha komoly embernek akarsz látszani, akkor nem nyilatkohatsz úgy, mintha mindenbe belelátásod lenne, és lehetőséged volna abszolút értékelést adni.

"A Btk szigorítás nálad ugyanaz a kategória, mint mikor megmondják neked, hogy mostantól hittant tanul a kölyök, te meg hova mehetsz vasárnap, és hova nem?"
- Nem, és nem is mondtam ilyet, csupán hoztam egy példát arra, hogy egy kormánynak olyan dolgokkal is kell foglalkoznia, amit nem kérnek tőle, tehát azt követelni, hogy csak a nép megfogalmazott vágyait köteles teljesíteni, csupán demagógia, semmi több.
Amúgy a gyerekeimnek nem kellett hittanra járniuk, az csupán egy opció volt az erkölcstan, vagy minek hívták helyett, ami azért ismerve a gyerekek többségének viselkedéskultúráját nem is volt olyan rossz ötlet. Az más kérdés, hogy hogyan lett kivitelezve, bár szerintem nem a kormány tagjai tartották az órákat, ha hibás volt a megvalósítás, akkor a gondot másutt kell keresni. Ezen túl meg senkinek sem mondták meg, hogy vasárnap hova mehet, vagy hova nem. Gondolom te ezt is vitatod, de a demokrácia definíciója szerint Mo jogállam. Oda mész, ahova akarsz. Vagy te kaptál valamiféle kötelező uticélt, mint régebben a honvédségi behívó volt? Ismét egy demagógia, aminek semmi köze a valósághoz, de gyenge képességű emberek kiválóan tudják hergelni vele egymást.

"Annyira rendezné ő az ápolók bérét, a tanárok problémáit, de hát nem szólhat bele."
- A felsoroltak mióta állami vállalatok? Ha jól tudom, ezek kötelező állami szolgáltatások, és nem piaci szereplők. Már megint nem vagy képben, csak vagdalkozol.

Pop40 2016.04.10. 21:55:30

@nu pagagyí:

" Aki nem akar vasárnap dolgozni, az keressen olyan munkát, ahol erre nincs szükség. A vásárló viszont sajnálatos módon nem tud hol vásárolni, ha bezárták a boltot."

Ezt nekem nem kell mondanod, csak az utóbbi 2-3 napban nagyjából 50-szer írtam ezt le magam is.
Igen, én sem tudok olyan esetről, hogy valakit
1, erőszakkal soroztak volna be bolti eladónak
2, utólag közölték volna vele, hogy ez bizony nem hétfő-péntek 8-16 munkakör, pedig ő azt hitte, mikor jelentkezett.

A fizetett hozzászóló azért kapálózik, mert
1, fizetett
2, ez Vitya véleménye.

Majd ha Vitya visszavonta a zárvatartást, akkor jön az a lemez, hogy Vitya meghallgatta a nép hangját, ez egy fölösleges, korlátozó rendelkezés volt, és milyen jól tette, h visszavonta.

Pop40 2016.04.10. 21:57:04

@nu pagagyí:
Jól hiszed, ezt nem neked kellett volna címezni :-)))

Pop40 2016.04.10. 21:59:02

@pitcairn2:
Bizony, ebben van valami... :S

nu pagagyí 2016.04.10. 22:07:39

@F.M.J.: A kormánynak annyira nincs beleszólása az állami vállalatok ügyeibe, hogy már a közérdekű adatok nyilvánosságát sem követeli meg.

Az előbbi mondat csak vicc volt. A kormánynak (pontosabban a hatalmi klikknek) olyan fokú beleszólása van az állami vállalatok életébe, hogy pontosan megmondják az általuk kinevezett szarjankónak, melyik strómantól kell a teljesen szükségtelen reklámok megjeletetését (" vegyen áramot az egyetlen állami áramszolgáltatótól", de a "reformok működnek" sem rossz) horribilis pénzért megrendelni, melyik Mészáros Kft-t kell megbízni a biciklitároló átfestésére, melyik tanácsadó Google-ból kimásolt tízezer oldalas tanulmányát kell a fizetés után a kukába iktatni.

BobAlice 2016.04.10. 22:16:25

Egyre nehezebb komcsi fideszbirkának lenni.

BobAlice 2016.04.10. 22:18:37

@maroz: Ezért is dobogtatja meg a kommunista szíved a fidesz szirénéneke nem?

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.04.10. 22:27:46

@nu pagagyí: Igen, ezek a dolgok azok, amiért én sem vagyok a kormány híve, de ez még nem akadályoz az objektív szemlélődésben. Amiket felsoroltál, azok korrupciótól bűzlő tényezők, de semmi köze a vállalat dolgozóinak bérezéséhez. Vagy úgy gondolod, hogy ha a kormány a melós érdekében hágja át a törvényeket, akkor jó, ha máséban akkor rossz? Ezek a dolgok nem így működnek. A törvényeket be kell tartani, és aki nem teszi, azt felelősségre kell vonni. Ahhoz, hogy ez megtörténjen nem elég csúnya sztorikat kitalálni, telekiabálni vele a médiát, és lehülyézni mindenkit, aki ezt így nem tudja elfogadni, hanem bizonyítani kell. Ezt hívják jogállamnak. Ha nem tudod tényekkel alátámasztani a vélekedésed, azt hitnek nevezik. Persze van úgy, hogy a törvények nincsenek harmóniában az igazságérzettel, ezeket meg kell változtatni. Erre van a parlament, és mindegy, hogy történetesen neked, vagy nekem mi a véleményem a kormányról, vagy az aktuális tevékenységéről, tudomásul kell venni, hogy akik vették a fáradtságot, és éltek a szavazati jogukkal, azok így döntöttek. Vagy esetleg úgy véled helyesnek a társadalmi berendezkedést, hogy akinek nem habzik eléggé a szája, amikor kiejti a kormányfő nevét, azt le kell lőni?
A véleményednél többre van szükség a politikai változásokhoz, arról nem is beszélve, hogy nincsenek abszolút igazságok. Más nézőpontból más látszódhat helyesnek, és ez nem egyszerű filozófia, ezt hívják széleslátókörű gondolkodásnak.

Pop40 2016.04.10. 22:32:31

@F.M.J.:

"Tehát, úgy beszélsz a "népről", mintha egységesen akarná az ellenkezőjét annak, amit a kormány csinál. "

Boltzár ügyében ez speciel így van.
Nemhogy bármiféle ellenzéki szimpatizáns (szociktól jobbikig), nemhogy a bizonytalanok, de még a fideszesek zöme (!) is rühelli a boltzárat.
A fidesz 2010 óta óbégat róla, hogy őket akkor milyen egységesen akarta a nép.
Ha az egységes volt, akkor ez a mostani arány mi?

Persze ez nem csak velük fordul elő, a balosok pl a migránskérdésben mentek szembe a saját szavazóikkal is, csak nekik legalább volt annyi eszük, hogy egy idő után kussoltak a témában.

A baloldal a 14-es kampányt úgy, ahogy van elcseszte, ez kétségtelen.

"Te bejáratos vagy a kormányülésekre, esetleg elsőkézből vannak infóid a politikai és gazdasági folyamatokról "

Egy gázszerelő, minden lényegi tevékenység nélkül hirtelen százmilliárdos lesz.
Egy család egy sima miniszterelnöki fizetésből a saját lábára áll, és tagjai Svájcban tanulnak, 15 millás tandíjjal.
A kormány közelében mást se látni, csak kitömött trafikosokat, kaszinóval, tv-vel kitömött megélhetési bevándorlót, Ibizán Gucci táskával bulikázó munkanélkülit, és fényre táguló lakású kormánytagokat.
Ja, meg egy vállalkozót, aki mindent megnyert, amin elindult. Aztán legecizte a főnököt. Na, azóta mit ad isten, semmit nem nyer meg, mert ugye a közbeszerzések pártatlanok és nem felülről irányítottak.
Stb stb stb.

Ezeket szerinted csak akkor látod, ha bejársz kormányülésekre?
Szerintem simán csak 2 szem kell hozzá, hogy lásd. Persze nem árt őket néha kinyitni. :-)

Egy szóval nem mondtam, hogy egy kormánynak csak a nép megfogalmazott vágyait kell teljesíteni.
De ahhoz, hogy a nép mivel tölti a szabadidejét, speciel semmi köze. Ahhoz sem, hogy a nép (a szükséges ismereteken túl) milyen ideológiák mentén akarja taníttatni a gyereket.
Egy olyan országban, ahol a nép 80%-a pénzügyi analfabéta, és semmi pénzügy oktatás nincs, ugyan ne a hittant erőltessék már, ateisták gyerekeinél. Aki ezt fontosnak tartja, majd járatja ilyenre a gyereket. De kötelezővé ugyan ne tegyék már! Az erkölcstan nem rossz - osztályfőnökin. De amikor a nép 80%-a egy szaros kamatot képtelen kiszámolni, ne a hittan-erkölcstan legyen már prioritás (pláne egy olyan tolvajkúrmánytól, akinek az erkölcseitől Al Capone is elszégyellné magát.)
Ennek köze nincs a Btk-hoz, meg a nép megfogalmazott vágyaihoz.

"Ezen túl meg senkinek sem mondták meg, hogy vasárnap hova mehet, vagy hova nem"

Tényleg, ezt -még- nem vezették be.
Megtapsoljam esetleg, vagy elég, ha csak magamban éljenzek érte?

"- A felsoroltak mióta állami vállalatok? "

Pont annyira, mint a másik kommentelő által fent említett Tesco.
Mellesleg akkor a tanárok meg az ápolók bére az, amire Vityának pont semmi hatása nincs?
Nekik, akik a bankokkal bepasszíroztatják a kormányzati reklámokat az elszámolásba?
Ugggyanmár, ébredj már fel.

a nemzet fogatlan provokátora 2016.04.10. 23:02:12

@Tronald Dump: Neked viszont könnyű, egyszerű életed lehet, elnézve a tartalmas, csavaros hozzászólásaidat. Pont mint egy amőbának..

a nemzet fogatlan provokátora 2016.04.10. 23:07:32

@Pop40: A felmérések lakosság 60 %-a helyteleníti a boltzárat, ami többség, ne azért nem túlnyomó többség.
Viszont a kiskereskedelmi dolgozók meg egyértelműen a boltzár mellett vannak. Ismered a mondást: máséval könnyű verni a csalánt..

a nemzet fogatlan provokátora 2016.04.10. 23:11:46

@Pop40: Pl. Tátrai pofátlan végkielégítését megpróbálták felülbírálni, aztán-minő melepő- a bíróság Tátrainak adott igazat,aki végül felnyalhatta az Oszkóéktól kapott 100 millás végkielégítést..

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.04.10. 23:21:25

@Pop40: "Boltzár ügyében ez speciel így van."
- Tévedés, nincs így. Vannak olyan honpolgárok is, akik spec tudják, hogy pl a tecsó rendre kisadózású országokban jegyzett leányvállalatokhoz költségeli a hasznát, majd könnyedén hazaviszi minimális, és azt sem nálunkbefizetett adóval. Tehát, az ideális valóban az lenne, ha (természetesen méltányos bérezés mellett) vasárnap is lehetne vásárolni mindenütt, de jelenleg a nyitvatartást a maszek kisbolton kívül, ahol a tulaj nem az óráit számolja, hanem az üzlettel törődik, csak a multiüzletek engedhetik meg maguknak, csakhogy jelen körülmények között ez felér egy lábonlövéssel a hazai kiskereskedelmi üzletek számára.

Meg kellene már érteni, hogy túl a demagóg vitán, hogy legyen/ne legyen, meg templomba kell menni, meg egyébb zöldségek, a valós cél az volt vele, hogy olyan üzletek legyenek nyitva vasárnap, amelyeknek nincs módjuk a hasznukat adózás nélkül lenyúlni, valamint a nyereséget szintén a körülményekből adódóan helyben költsék, vagy fektessék be. Ezt így nem lehet elmondani, mert tagjai vagyunk az EU-nak, ami arról szól, hogy az erősek az ilyen trükkök segítségével eltartatják magukat a kicsikkel. Vagy te meddig akarsz még aprópénzt számolgatni a tecsókasszánál? Értsd már meg, hogy pl a korábban már említett kiskereskedelmi haszon nem azért nőtt, mert néhányan több csipszet vettek a benzinkúton, hanem azért, mert a helyi kiskereskedő bevétele, és kiadása közötti különbség után adót fizet, és nem tesz hozzá papíron egy tetemes fuvarszámlát egy hivatalosan adóparadicsomban bejegyzett leányvállalattól. Nem olyan bonyolult dolgok ezek. A téma tehát csak a zsibbadtaknak van úgy felvetve, hogy jogom van vasárnap shoppingolni, szélesebb látókörrel észrevehető, hogy ennek sokkal komolyabb összetevői vannak. Akik viszont ezt látják, azok nem igazán rajonganak a vasárnapi nyitvatartásért, amíg nem lesz a magyar kiskereskedelem versenyképes helyzetben a multihoz képest.

Az, hogy a kormányzati korrupciós ügyekből néhányat ismersz, még nem jelenti azt, hogy tudsz mindent. Ezt írtam, csak kicsit hosszabban, a többit te gondoltad hozzá. Ezt is azért, mert a megfogalmazásodból az tűnt ki, mintha te aztán minden tudás birtokában lennél. Amig nem vagy, addig így nem is szólhatsz anélkül, hogy értelmes emberek szemében ne válnál hiteltelenné.

"Egy szóval nem mondtam, hogy egy kormánynak csak a nép megfogalmazott vágyait kell teljesíteni."
- Akkor ezt ki írta?: "Esetleg azt kéne megoldani, amit kérnek (béremelés, normális munkakörülmények, stb) és nem kéne minden olyanba belepofázni, amit a kutya nem kért tőlük."

"ahhoz, hogy a nép mivel tölti a szabadidejét, speciel semmi köze"
- Miért, te lettél utasítva valamilyen szabadidős tevékenységre, vagy annyira szegényes a fantáziád ezügyben, hogy pláza nélkül el sem tudod képzelni a létet?

"ne a hittant erőltessék már, ateisták gyerekeinél"
- Miért, ki erőltette? Aki hittanra jár, annak nem kell résztvenni az erkölcstanórán. Magyarul, van egy bizonyos kötelező iskolai elfoglaltság, ami helyett opcionálisan választható más is. NEM kötelezően. Az erkölcsi nevelés szükségességéről pedig gondolom nem kell meggyőzzelek. Már megint csúsztatsz, mert célod a felháborodás, és nem józan reakciód.

"Megtapsoljam esetleg, vagy elég, ha csak magamban éljenzek érte?"
- Cinizmussal nem fogod tudni elhitetni, hogy bárki is bele akart szólni a szabadidőd eltöltésébe.

"Pont annyira, mint a másik kommentelő által fent említett Tesco."
- A tecsó külföldi tulajdonú multi kiskervállalat. A kórház meg a TB által finanszírozott egészségügyi intézmény. Sem működésében, sem gazdálkodásában, sem finanszírozásában, de még jogi státuszában sem összehasonlítható. Ugyan ilyen a tűzoltóság is. És még én ébredjek fel? Vicces.

Pop40 2016.04.10. 23:21:44

@a nemzet fogatlan provokátora:
A felmérések bő kétharmadról írnak, s ami a szép benne, hogy a fideszesek többsége is rühelli.

A kisker dolgozók többsége meg naná, hogy ellenzi. Pont úgy, ahogy a pékek is simán rajonganának egy olyan törvényért, ami kimondja, hogy péksütit csak délután lehessen venni, hogy a pékeknek ne kelljen korán kelni.
A kisker dolgozók pontosan tisztában voltak a munka jellegzegességével, amikor kisker dolgozónak mentek, most pedig inkább kibasznának több millió vevővel, csak ne kelljen betartani azt, amit amúgy szerződésben teljesen önként maguk írtak alá.

Ha valakinek hirtelen ekkora gond lett a vasárnapi munka, fel nem tudom fogni, hogy mi a ló f@száért ment el 20000 másik foglalkozás helyett épp bolti eladónak.

Igen, máséval tényleg könnyű verni a csalánt. Jelen esetben épp a vásárlók f...ával verik a kisker dolgozók, mert büdös nekik, (csak egy részüknek persze, a gátlástalanabbaknak) hogy be kell tartani azt a munkabeosztást, amit önként és dalolva aláírtak.
Örülök, hogy ez szerinted is ronda dolog.

Pop40 2016.04.10. 23:24:40

@a nemzet fogatlan provokátora:
Azóta már nincs ilyen gondjuk, most épp Eltolcsy bérét akarják emelgetni, tökmindegy, hogy Kúria, AB, vagy közt elnök ellenzi.
Milyen szép idők is voltak, mikor ők hozsannáztak a jegybankelnök -mostaninál jóval kisebb - fizetése miatt.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.04.10. 23:36:22

@Pop40: "Ha valakinek hirtelen ekkora gond lett a vasárnapi munka, fel nem tudom fogni, hogy mi a ló f@száért ment el 20000 másik foglalkozás helyett épp bolti eladónak."
- Te úgy látod, hogy ebben az országban az ember csak úgy foglalkozást választ magának, majd kitanulva az boldogan űzi? Nem úgy van inkább, hogy örül, ha valahogy el tud helyezkedni, kénytelen lenyelni a munkáltató baromságait, és örül, ha valaki végre az ő nyomorával is foglalkozik? Én nem tudom hogy hol élsz, de elég furcsa elképzeléseid vannak a világról, mert ismereteknek nem igen tudnám nevezni. Na mindegy, én kiszállok, holnap korán kell kelni.

a nemzet fogatlan provokátora 2016.04.10. 23:41:17

@Pop40: Simor 8 millióért volt jegybank elnök, Matolcsyét most emelik 5-re..

a nemzet fogatlan provokátora 2016.04.10. 23:48:52

@Pop40: Sajnos a társadalom infantilizmusát mutatja a vasárnapi boltzárhoz való hozzáállás-tisztelet a kivételnek.
Lenne egy 340 ezeres dolgozói réteg, akinek biztosítani lehetne a szabad vasárnapokat, de nem, "nehogymá, menjen csak be a kis rohadék, oszt legyen ott egész nap, mer lehet hogy le kell szaladnom zsemlemorzsáért a rántott husihoz".
"Nehogy már a büdös parasztja ne akarjon dógozni vasárnap. Ez nekünk vásárlóknak jár!"
A rendőr , orvos, tűzoltó, tömegközlekedési dolgozó stb. vasárnapi munkája létszükséglet a társadalom számára, a kiskereskedelmi szektor vasárnapi nyitvatartása nem az. Ezt kellene felfogni végre..

BiG74 Bodri 2016.04.10. 23:53:45

@F.M.J.:
Hogy van az, hogy egyszer hagyjuk a parasztvakítàst, oszt nézzük a gazdasàgi hozadékot, máskor meg szegény dolgozók jaj nekik? Mi a tökömnek matrázol itt ilyen kétségbeesetten? Ha lesz népszavazás majd az ország eldönti, hogy mi legyen, te pedig örülsz, vagy bosszankodsz, de elfogadod, ahogy én is. Ennyi. Az unalomig ismételgett szövegeid tipikus fityiszes kommunikációt valósítanak meg, ami alapján szimpla troll vagy. Miért nem mész inkább egy vérbő fityisz blogra? Azért nem fizetnek?

annamanna 2016.04.11. 01:38:03

@F.M.J.: Inkább erre a megjegyzésedre reagálok (másnak címezted): "Tudod én városban nőttem fel, de vidékre költöztem, mert itt sok szempontból jobb élni. Igen, még a bevásárlás is könnyebben intézhető, mert a komolyabb helyek a város szélén vannak, és előbb odaérek, mint akárki a belvárosból."

Ez most komoly? Ha te olyan helyen laksz, hogy a "komolyabb helyekre (amik nyilván átkozott MULTIK) hamarabb odaérsz, mint bárki a belvárosból, akkor te nem vidéken laksz. Nem is érted, az mit jelent.
Azt sem érted, hogy a vidékiek nem szoktak napi szinten a városok szélén kocsikázni, hogy "lazán" megoldhassák a bevásárlást.

Aztán meg a kisboltok igen nagy árréssel dolgoznak; mindenki tudja, hogy a nagy üzletek (az átkozott multik) ócsóbbak, és bizony, ha pár tízezerből kell egész hónapban megélni, akkor nagyon nem mindegy még egy kifli ára sem!

Azt is mindenki tudja, hogy horváth András azért vitte vásárra a bőrét, hogy mindenki tudjon róla, az ÁLLAM aktív/passzív közreműködésével, hallgatólagos beleegyezésével a multik ezermilliárdjával csalják el az áfát.
Ő ment erre majdnem rá, nem az állam és nem az átkozott multi!
A keményen dolgozó kisembereknek persze marha jól jön, hogy a teszkó elcsalja a cukor áfáját, mert neki az a fontos, hogy a teszkónál ugyanazt olcsóbban megveheti.
Ha neked kéne filléres gondokkal küzdened, neked sem volna mindegy, hogy a vidéki kisboltban veszed meg a cukrot dupla áron, vagy a heti-havi nagybevásárlás során a teszkóban fele annyiért.
Akik csak hetente-havonta jutnak el a "komolyabb" helyekre, azoknak nagyon nem mindegy, hogy nyitva van-e vasárnap a "komolyabb hely", vagy sem.

Hagyjuk már a mosógépet, itt a mindennapi élelmiszerről van szó, ami bizony a "komolyabb helyeken" olcsóbban beszerezhető. Ide viszont a valódi vidékről nagyon nehézkes eljutni.

Ahogy a migránsok, meg a Magyarországról nyugatra vándorló munkaerő a lábával szavazott, úgy a keményen dolgozó kisemberek a pénztárcájukkal szavaznak. És ez sokkal fontosabb, mivel mindennapi tevékenység, mint a négy évente leadott voks. Ez amúgy nem saját bölcselkedés, Frei Tamástól való gondolat.
De ezt tudja az állam is, és ezt a szavazást akadályozza. Mert ebben a napi szintű megmérettetésben veszít. Amikor fizetni kell, akkor senkit sem érdekel a tévéből áradó nemzethy propaganda.

És nem mellesleg rengeteg dolog kellhet hirtelen vasárnap. Nem káptalan az ember feje, hogy sose felejtsen el semmit. A babapelenkától az öblítőn keresztül a sütőporig bármi előfordulhat, hogy pont kifogy, és épp sürgősen kéne. Minden apróság, pont amit a "komolyabb helyek" vasárnap is kínálnak. Nem tévé, hanem mondjuk tejföl, vécétisztító, füzet, tampon stb. Ha nálatok otthon mindig mindenből van, és sose hiányzik semmi, ami épp sürgősen kéne, akkor nagyon ügyik vagytok.

BobAlice 2016.04.11. 02:00:06

@a nemzet fogatlan provokátora: Még szerencse, hogy te jó kommunista módjára meg le tudod osztani, hogy kinek mire van szüksége.

Pop40 2016.04.11. 02:26:18

@F.M.J.:

"Nem úgy van inkább, hogy örül, ha valahogy el tud helyezkedni, kénytelen lenyelni a munkáltató baromságait, és örül, ha valaki végre az ő nyomorával is foglalkozik?"

De, ez így van.
Épp ezért érthetetlen, hogy miért akartok kibaszni velük.

Vannak a rendőrök, tűzoltók, mentősök, irodisták, pékek, hentesek, stb stb. Rendesen csinálják a dolgukat, nem nyafognak.
Ti elvárnátok tőlük, hogy azok után, hogy lehúztak x órát a munkahelyükön, még menjenek este a tömegbe tülekedni. Mert az nem érdekes, hogy ők mikor vannak a családjukkal.

Ez csak azoknál fontos, akik még a saját munkájukat sem látják el, hanem azon nyivákolnak, amit előtte maguktól írtak alá.

Több millió ember rendesen ellátott munka után tülekedjen, hogy a bolti eladónak ne kelljen megcsinálnia azt, amire leszerződött.

És még te okoskodsz az én furcsa elképzeléseimről meg ismereteimről, Hát, no comment.

Pop40 2016.04.11. 02:28:01

@a nemzet fogatlan provokátora:

Igaz, ezt rosszul írtam. Bár ettől függetlenül röhejes, mikor az a fidesz emelgeti egekbe a fizukat, aki anno cirkuszolt a magas fizetések meg végkielégítések miatt - ez ezek szerint csak másoknál gond, náluk nem.

Pop40 2016.04.11. 02:33:38

@a nemzet fogatlan provokátora:

"Lenne egy 340 ezeres dolgozói réteg, akinek biztosítani lehetne a szabad vasárnapokat"

Ja, lehetne. Azon az áron, hogy egy 3 milliós dolgozói réteg - miután tisztességesen ellátta a munkáját - még tülekedjen a tömegben, holtfáradtan.

De nincs ezzel semmi gond, ha ezen múlik, hogy a 340 ezernek ne kelljen megcsinálnia azt, amire leszerződött.

A tirádák meg nem érdekelnek, majd akkor gyere vissza, ha valakit erőszakkal soroznak be bolti eladónak.
Akinek nem tetszik a munkája, nyugodtan átképezheti magát, és válthat.

Ha pedig valaki egyedül erre az egyetlen munkára alkalmas, átképezni sem hajlandó magát, és mindennek tetejébe még büdös neki a meló is, amire önként szerződött, az legyen már az ő baja, hadd ne egy sokmilliós tömeget büntessünk már ezzel, jó?

maroz 2016.04.11. 05:23:00

@Pop40: A szocik népszavazási kérdése a következő:

„Egyetért-e Ön azzal, hogy az Országgyűlés semmisítse meg a kiskereskedelmi szektorban történő vasárnapi munkavégzés tilalmáról szóló 2014. évi CII. törvényt?”

Tehát a szocik a vasárnapi munkavégzés tilalmát szeretnék eltöröltetni. Tényleg ennyire nehéz ezt megérteni? Ha a szocik a vasárnapi munkavégzés tilalmának a kiterjesztése mellett népszavaztatnának akkor rendben is lenne a dolog, de nem ez van és erre nem mentség az, hogy a fidesz rajzszöget tett a tanítónéni székére.

szekertabor · provo.blog.hu 2016.04.11. 09:41:31

A mostani szabályozás korántsem tökéletes, írtam már erről korábban is:
provo.blog.hu/2015/07/23/vidam_vasarnap_109
Én a következőképpen módosítottam volna a jogszabályt:
-Kereskedelmi dolgozók esetében vasárnap 4-szeres bér jár.
- Rendszeres munkaügyi ellenőrzés a vasárnap is nyitva tartó üzletekben, beleértve a bér-átutalások ellenőrzését is.
- Ahol szabálytalanságot tapasztalnak, ott sokmilliós bírság kiszabása.

Becslésem szerint az egyfősnél nagyobb üzletek egy-két kivétellel vasárnap nem nyitnának ki (nem érné meg nekik, tehát minden úgy lenne, mint most), viszont megszűnnének a dolgozók rovására történő szemét trükközések is.

Akik pedig eztán is vasárnap szeretnének vásárolni, megtanulnák, hogy annak ára van.

Buchhalter 2016.04.11. 10:19:07

@Tronald Dump: már más írta előttem,te ennyire agyatlan amőba vagy ,hogy csak ilyen se füle se farka mondatokat ide írsz?Úgy őszintén : magyar órán kegyelem kettessel lavíroztál mert nem tudtad jól megfogalmazva kifejteni a mondandódat?

Buchhalter 2016.04.11. 10:20:11

@szekertabor: végre egy értelmes hozzászólás a témához. Ezzel ki lehetne fogni a szelet egyeseknél.

Buchhalter 2016.04.11. 10:28:11

@Pop40: hát a komentjeidet elnézve annyi benned az emberség egy 340 ezres tömeg felé,mint egy hóhérnak az elítélt felé.Szörnyen demagóg vagy és csökött!Mivel nem értek veled egyet én is Fidesz bérenc vagyok a számodra.Nem vagyok az és tojok a véleményedre mint ahogy te is tojsz 340 ezer ember vasárnapjára.Különben kis boltokban tudsz létszükséglet dolgokat vásárolni. A rendszerváltás előtt 40 évig nem volt vasárnapi bolt és ne gyere nekem azzal,hogy a komcsik alatt ezért ment tönkre az ország!Mert akkor a szádból csinálsz segget mert most a bal szekeret nyomod.Lehet most parti képes MSZP lett az MSZMP-ből de ezek az emberek már gyerekként is jól éltek abban a rendszerben.Ha meg már pártkatonának akarsz besorolni nekem most a legszimpatikusabb a Két farkú kutyapárt.Van már viccpárt a Nyugat-Európai parlementekben,sőt hatalmon is : lásd Izland.Ahol meg bent vannak Németország és Svédország.

Buchhalter 2016.04.11. 10:34:27

@nu pagagyí: ez nagyon gyenge volt,de ezzel elárultad magad ,hogy egy jól élő balos söpredék vagy aki csak azért ágál egy nick név alatt mert megint közel akar kerülni a húsos fazékhoz!Kéne egy jó kis zsíros állami megrendelés,mi?Mert a hozzászólásaidból egy idő után csak ez jön le.Lesepersz témákat mint Tűzoltók ,egészségügy és neked csak az a fontos,hogy vasárnap kenyérmorzsa ami kb fél évbe egyszer kell.Marha nagy emberség és ész szorult beléd!Tényleg ha lesz a népszavazás a vasárnapi boltzárról és az emberek többsége ellen szavazz akkor mindenki hülye lesz csak ti nem?Akkor miről fog a te és a hozzád hasonló humanoid ajvékolni?

Pop40 2016.04.11. 13:53:05

Na, be is jött, amit tegnap mondtam. Vége ennek az elbaszott törvénynek.:)

index.hu/belfold/a_kormany_eltorolte_a_vasarnapi_zarvatartast/

Így se rossz, bár jobb lett volna népszavazáson rúgni bele a fideszes maffiába.

Pop40 2016.04.11. 14:09:34

@Buchhalter:
"hát a komentjeidet elnézve annyi benned az emberség egy 340 ezres tömeg felé,mint egy hóhérnak az elítélt felé."

Fogalmazzunk úgy, hogy kevésbé tudom sajnálni azokat, akik inkább (340 ezren) kibasznának 5 millió emberrel csak azért, hogy ne kelljen betartaniuk azt, amire önként leszerződtek.

Tudom, te pont leszarod, hogy az 5 milliónak hogy kell átszerveznie az életét - túl azon, hogy ők is dolgoznak ám, szintén szopatós munkában - csak azoknak jó legyen, akik még a saját munkájukat sem akarják ellátni.

Mi a bolti eladó feladata? Kiszolgálni a vevőket.
Mikor lehet kiszolgálni a vevőket? Amikor vásárolnak.
Mikor vásárolnak? Amikor ráérnek.
Mikor érnek rá? Főként este, és hétvégén.

Innentől fogva az az eladó, aki hétvégén nem hajlandó dolgozni, a szakmája alapvető jellemzőit szarja le, és semmi keresnivalója itt.
Pont úgy, mintha egy mentős nem látná el a beteget, mert nem akar vért látni, vagy egy búvár nem akarna vizet látni.

Ha próbáltál volna kicsit gondolkodni, te is eljuthattál volna idáig, de sajnos nem próbáltál.
A kisboltos duma külön vicces, igen, ma Mo olyan gazdag, hogy mindenki simán megveszi 3-4-szer annyiért is az árut, nincs ezzel semmi gond. Ugye?

Abszolút pártolom mindenki szabad vasárnapját. De csak akkor, ha az gond nélkül megoldható.
Vannak szakmák, ahol nem oldható meg. Ilyen a bolti eladó is, még ha enyhébb formában is, mint pl egy mentős.

Pop40 2016.04.11. 14:13:44

@Buchhalter:

"Tényleg ha lesz a népszavazás a vasárnapi boltzárról és az emberek többsége ellen szavazz akkor mindenki hülye lesz csak ti nem?"

Látod, ebből látszik, hogy azt sem tudod, mit írsz.

Ha az emberek többsége a boltzár ellen szavazna, akkor pont arra szavazna, amire ő.
Innentől fogva szerinted ki oka lenne lehülyézni őket? :-)

Pop40 2016.04.11. 14:15:49

@maroz:
Igaz, tényleg hülyén lett megfogalmazva.
De most már lényegtelen, jó időre vége ennek az agyrémnek, és a következő ezer évben nemigen lesz olyan ostoba kormány, amelyiknél akárcsak felvetődne az ötlet, hogy újra bevezesse.

Buchhalter 2016.04.11. 14:25:52

@Pop40: igazi demagóg populista aki kiforgatja a másik szavait,bár ahogy elnézem a híreket a téma okafogyottá vált.Remélem azért még annyit bedobnak,hogy a kiskerben dolgozók vasárnapi pótléka 300 % lesz.Persze a te fajtád vasárnapért is annyiért dolgozna mint hétköznap!Addig álljak féllábon,igaz megmondó ember?!

egysmás 2016.04.11. 22:27:33

@Buchhalter: A fidesz csökkentette a pótlékokat az új Munka Törvénykönyvében.

Pop40 2016.04.11. 22:52:12

@maroz: legyen :)

@Buchhalter: "Persze a te fajtád vasárnapért is annyiért dolgozna mint hétköznap!Addig álljak féllábon,igaz megmondó ember?! "

Jóbarát, dobj már légyszíves egy (elég egyetlen egy) olyan mondat, komment, beszólás, vagy bármi tőlem, ahol én olyat mondtam, hogy bárki, aki vasárnap dolgozik, nem érdemel pótlékot.

Utána majd beszélgetünk tovább.

2016.04.11. 23:02:33

@Buchhalter:

minden szolgáltatás át kell hogy álljon az igény szerinti üzemre, mindenféle pluszpénz nélkül.
aki olyat dolgozik vegye tudomásul, legyen természetes.
legfőképp ideje bevezetni az egészségügyi folyamatos nyitvatartást, sokezer milliárdos beruházások üzemelnek töredék kihasználtsággal.

Buchhalter 2016.04.12. 08:07:10

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: ez most vicc?Ha igen akkor te meg dolgozzál ingyen.
süti beállítások módosítása