Általánosíthatunk-e a migránsokra?
2016. január 21. írta: dobray

Általánosíthatunk-e a migránsokra?

migracio.jpg

Nem lehet általánosítani! Ne merj általánosítani! Nem minden migráns muzulmán fundamentalista, nem minden migráns bűnöző, nem minden migráns molesztál nőket! Sőt, a migránsok egy nagyon kis százaléka fundamentalista, nagyon kis százaléka bűnöző és nagyon kis százaléka molesztál nőket európai nagyvárosok főterein szilveszterkor, úgyhogy igazából lényegtelen is, hogy migránsok, fundamentalisták vagy bűnözők-e az elkövetők vagy sem!

Itthon évekig a romákkal kapcsolatban voltak fokozottan érzékenyek a progresszívek az általánosításra, most európai szinten finomodott a hallásuk a jelenségre, ha bevándorlókról van szó. Eközben süketek párbeszéde zajlik nagy ricsaj közepette: „Ne általánosíts!” – „De hát nem általánosítok!” – „Ne általánosíts!” – „Nem általánosítok!” Ki akar itt általánosítani, kérem?

Szinte már nincs közéleti párharc bevándorlásügyben anélkül a rituálészerűen lejátszódó kör nélkül, hogy egy problémát szóvá tevő és azt bevándorlókhoz (nem a bevándorlókhoz, hanem egyes bevándorlókhoz) kötő illetőt, legyen az politikus vagy publicista, felszólítanak, hogy legyen kedves nem általánosítani és tartózkodjon a kollektív megbélyegzéstől. Kollektív lett a félelem a kollektív megbélyegzéstől. A válasz persze az általánosítás vádjának visszautasítása.

Mi, a kollektív büntetést közelről ismerő közép-európai nemzetek persze fokozottan érzékenyek lehetünk az általánosítás kérdéskörére, elég csak a németek és a magyarok kitelepítését emlékezetünkbe idéznünk.
Az általánosítás kárhoztatása alapjáraton rendben van.

Felmerül azonban pár egyéb kérdés is. Például hogy nem csak általánosítani nem szabad, hanem utalni az ilyen nemkívánatos módon viselkedők származására vagy kulturális hátterére, ami a progresszió szerint irreleváns. Pedig egyáltalán nem az, mivel lehet, hogy ez hatással van a gondolkodására, esetleg szerepet játszó tényező a bűnelkövetésben (kölni erőszakoskodások); másrészt fontos lehet a konkrét elkövető megtalálásában, mint a felismerést segítő tényező. A félelem itt már az, hogy pusztán az elkövető valamilyen (jellemzően „elnyomott”) társadalmi csoporthoz tartozóként való identifikálása már magával hozza az önkéntelen általánosítást.

Fordítsuk meg az effajta érvelést: nem megbélyegző, igaztalan általánosítás-e en bloc a nyugatot, az európai kultúrát, a fehér embert, a férfiakat stb. okolni mások bajaiért? Vagy a „strukturális” bajokért, mint az „elnyomás”, mindig kollektívumok felelősek? Az elnyomott csoportok esetében azonban bármiféle strukturális tulajdonság megnevezése nem kívánatos, mert csak fokozza az elnyomást? Vagy hogy van ez?

Jobb híján a progresszívek is rá vannak gyógyulva az általánosítás problémájára. Egy létező, valóban problémás jelenséget felnagyítanak és egyedüli erőfeszítésük arra irányul, hogy ezt elkerüljék, másokat is erre intsenek és más megoldás hiányában minden olyan megállapítást, megoldási javaslatot, keresett vagy keresetlen megfogalmazást, amely potenciálisan rossz fényt vethet a dédelgetett elnyomottakra, általánosításnak titulálnak és démonizálnak.

A progresszív egyedüli fókusza és figyelme az általánosításra irányul, mantraszerűen ismételgeti, hogy „ne általánosíts, ne általánosíts”, miközben lehet, hogy ezt a kérdést már régen el kellene engedni. Senki nem gondolja ugyanis, hogy minden bevándorló fundamentalista szexuális zaklató. Némi általánosítás viszont mindig be fog csúszni, már csak azért is, mert a közbeszéd nem körmönfontan kigondolt, végtelenségig csiszolt tudományos fogalmakat használ, nem a szóhasználat korrektségére figyel, hanem úgy nevezi a dolgokat, ahogy akarja, ahogy azokat megszokta.

A fő probléma nem az tehát, hogy veszélyes-e az általánosítás és miként kerüljük ezt el mindenáron, hanem az, hogy az általánosítás folyamatos elutasításán túl mivel tudnak még előhozakodni a mantrázók, meg egyáltalán, minden döntéshozó. Vagy az általánosítás kárhoztatása csak az ötlettelenséget eltakaró álca?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr348283266

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szilvay Gergely: Általánosíthatunk-e a migránsokra? 2016.01.21. 10:26:01

A progresszívek minden olyan megállapítást, megoldási javaslatot, amely potenciálisan rossz fényt vethet a dédelgetett elnyomottakra, általánosításnak titulálnak és démonizálnak.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2016.01.21. 10:40:31

@dobray:

Az "általánosítás elutasítása" vegytiszta hatalomtechnika. Semmi új nincs benne, többezer éves. Célja a a destrukció, az ellenoldali fél megnyilvánulásának (eleve) ellehetetlenítése.

GNDL 2016.01.21. 10:58:44

„Senki nem gondolja ugyanis, hogy minden bevándorló fundamentalista szexuális zaklató.”

Ja... akkor nem olvastatok még elég mandineres kommentet... vagy a Facebookon Orbán Legnagyobb Rajongóinak kommentjeit... :)

Mezőbándi 2016.01.21. 11:30:01

Kimaradt az írásból a történet csattanója: a legnagyobb általánosítók maguk a "progresszívek", amikor minden felkerekedett embert nemes egyszerűséggel "menekültnek" tituláltak. Ezzel aztán minden értelmes párbeszéd még azelőtt ki lett zárva, hogy egyáltalán megindulhatott volna. Hiszen ha valaki menekült, akkor csak egy rohadt szívtelen szemét állat veti fel akár csak gondolatkísérlet szintjén is annak a lehetőségét, hogy létezhet bármiféle opció a korlátlan és feltétel nélküli beengedésen túl.

Veder1 2016.01.21. 11:49:45

@bbjnick: nem ez, vagy nem ez a deklaralt celja, hanem az hogy az altalanosito szovegekkel ne melyitse tovabb az adott csoport kulonallasat + akire nem vonatkozik az altalanositas azt ne belyegezzuk meg artatlanul csak azert mert az adott csoporthoz tartozik.

bispora 2016.01.21. 12:07:13

A mai nyugati uralkodó liberális politikai média és tudományos elit alapvetően az emberek egyformaságában hisz. A közös narratíva az, hogy az Afrikából történő kirajzás, a nagy holocén rasszok ötvenezer évvel ezelőtti kialakulása csak bőrszín kaliberű különbségek kialakulásában érhető tetten, az humán személyiségjegyek (intellektus, empátia, agresszivitás, szükségletek elhalasztásának képessége, szorgalom stb.) tekintetében irreleváns, azokban minden etnikai csoport egyforma. A döntéshozók a fenti körökben nyilvánosan a „blank slate” elvet tekintik érvényesnek: ezek szerint pl az askenázi zsidók és oláh cigányok közötti iskolázottságban látható különbség kulturális eredetű, megfelelő környezetben bárkiből lehet bármi. Ebből az alapállásból vezethető le a nyugat-európai társadalmak migránskrízisben tapasztalható öngyilkos hozzáállása.
Azonban a tudomány fejlődése folytán, a humán genomprojektek árának milliomodra csökkenésének következtében, egyre több tudomány kezdi használni a genetikai adatokat. A minden rassznál rendelkezésre álló teljes genom projektek egészen drasztikus különbségekre derítettek fényt: csak a feketékből hiányoznak a neandervölgyi és gyenyiszovói emberektől származó genetikai elemek. Ezek a fehérekben és sárgákban akár 3-8%-ot is kitehetnek!
A genomi adatokat ma már a viselkedéskutatásban, pszichológiában is felhasználják. Plomin professzor, a jelenleg legelismertebb viselkedés genetikus, olyan publikációkkal sokkolta az elmúlt pár évben az elitet, mint pl hogy a felnőttkori intellektus 70-80%-ban öröklött faktorokon múlik, abba az esti mesének, a szülők könyvtárának nincsen semmilyen szerepe. Sőt, tízezres mintaszámon genetikai markerek elemzésével azt is kimutatta, hogy az intellektusért felelős genetikai mintázat szinte teljesen átfed a szöcioökonómiai helyzettel. Egy dolog hiányzik, mind a mai napig és ettől Plomin prof is szigorúan tartózkodik: annak demonstrálása, hogy a családoknál megfigyelt döntően öröklött faktorok endogám emberi populációk, etnikumok, rasszok közötti különbségekért is felelősek lehetnek. Ez az a terület (tudományos rasszizmus), ahol nyugati, mértékadó tudós sohasem merészkedett eddig, vagy ha igen, akkor az az egzisztenciájukba került- jó példa erre a Nobel díjas Watson prof, vagy Nyborg prof, ahol az első az afrikai társadalmak vergődéséért a feketék gyengébb átlagos képességeit említette, míg a másik a dán migránsok elképesztően gyenge intellektusának későbbi az egész GDP-re kiható hatásait elemezte.
Azonban a fenti status quo nem sokáig fog fennmaradni. A keleti sikeres gazdaságokban (Kína, Korea, Japán) pragmatikusan közelítenek a kérdéshez. Kínában jelenleg is dübörög a BGI intézetben a humán intellektus genetikai alapjainak kutatása- és ne tévedjünk, ha használható markereket találnak abból bizony zigóta válogatás és szelekció lesz (ami mondjuk egy európai ember fülének kegyetlenül hangzik). Japán muszlim migránskérdésben elfoglalt extrém elutasító magatartását is valami ilyen, a humán etnikumok közötti különbségekre alapozott, az elitben meglévő hallgatólagos megegyezés irányíthatja: nem is fogadtak be 2014-ben csak 11 darab menekültet.
És akkor a muszlim migránsokról (szír-iraki-afgán-paki-szomáliai-marokkói-algériai) pár mondat. Nem olyanok, mint az Európai átlag a következőkben: kognitív képességekben 1SD értéket meghaladó (több mint 15IQ pont) a deficit, csökkent empátia szint, agresszív klán struktúra, a rokonházasságok hihetetlenül magas, akár 50%-os aránya.
Ezek, bár mindenki ismer illedelmes, meg békés, meg okos muszlimot, még is a statisztika törvényei szerint oda fognak vezetni, hogy a most Németországba érkező muszlimok döntő része nem tud integrálódni, fenyegető párhuzamos társadalomba menekül, a börtönök tele lesznek muszlimokkal, a nemi erőszak grafikonok felrepülnek a svéd mellé, a munkanélküliek aránya náluk 60%-körül lesz. Az irdatlan gazdasági és társadalmi károkat természetesen a német őslakosok fizetik majd meg és azt egy percig sem vitatom, hogy az AUDI profitja ezenközben szépen nőni fog…

gyalog.galopp 2016.01.21. 12:10:25

dobray:

"Vagy az általánosítás kárhoztatása csak az ötlettelenséget eltakaró álca?"

@bbjnick:

"Az "általánosítás elutasítása" vegytiszta hatalomtechnika. "

Szerintem meg vonjuk össze a kettőt:

Az általánosítás elutasítása vegytiszta hatalomtecnika, amely a probléma megoldásban mutatkozó ötlettelenséget leplezi.

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2016.01.21. 12:42:02

"Fordítsuk meg az effajta érvelést: nem megbélyegző, igaztalan általánosítás-e en bloc a nyugatot, az európai kultúrát, a fehér embert, a férfiakat stb. okolni mások bajaiért? Vagy a „strukturális” bajokért, mint az „elnyomás”, mindig kollektívumok felelősek? Az elnyomott csoportok esetében azonban bármiféle strukturális tulajdonság megnevezése nem kívánatos, mert csak fokozza az elnyomást? Vagy hogy van ez?"

Pontosan. A progresszívek és a bevándorlókat megbélyegzők között sokkal több a hasonlóság, mint a különbség.

"A fő probléma nem az tehát, hogy veszélyes-e az általánosítás és miként kerüljük ezt el mindenáron, hanem az, hogy az általánosítás folyamatos elutasításán túl mivel tudnak még előhozakodni a mantrázók, meg egyáltalán, minden döntéshozó. Vagy az általánosítás kárhoztatása csak az ötlettelenséget eltakaró álca?"

Igen. A valódi megoldás egyszerű, az egyének döntéseit és cselekedeteit kell meg- (és szükségszerűen el-)ítélni: liberatorium.blog.hu/2015/07/13/destruktiv_kollektivizmus

Conchobar 2016.01.21. 12:58:02

@stoic79: "A valódi megoldás egyszerű, az egyének döntéseit és cselekedeteit kell meg- (és szükségszerűen el-)ítélni" - Tehát akkor nem a közösséget kell felelősségre vonni, hanem csak a közösség egyes vezetőit? Csak egyes vezetőket kell megtenni bűnbaknak, mégha közösségként akarunk is elérni valamit? Mikor például felvidékiként ünneplőbe öltözötten üdvözöltük a többi falubelivel együtt (közösségként) a bevonuló magyar csapatokat, ám mikor fordult a kocka akkor már azt próbáljuk pedzegetni, hogy a (közösségtől független) egyénként ítéljenek meg bennünket

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2016.01.21. 13:06:55

"Tehát akkor nem a közösséget kell felelősségre vonni, hanem csak a közösség egyes vezetőit?"

Attól, hogy kijelented valamiről, hogy "közösségként" tetted nem következik, hogy az úgy is van. Másképp: az egyéni felelősség független attól, hogy a "közösség" hogyan viselkedik.

"Csak egyes vezetőket kell megtenni bűnbaknak, mégha közösségként akarunk is elérni valamit?"

Mindenki a saját tetteiért felel. A vezető azért, amiket mond, a követő azért, amiket tesz. Mindkettőt lehet kezelni egyéni szinten.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2016.01.21. 13:24:27

@stoic79:

Nem akarlak elszomorítani, de a ma Európába özönlő migránsok meghatározó többsége nem így gondolkozik. Nemhogy a muszlimok nem, a különböző törzsi kultúrákból érkezőek sem. Tekintheted te őket individuumoknak, megítélheted te őket egyéni cselekedeteik szerint, ha ők ezt nem hajlandóak elfogadni, akkor adtál a sz*rnak egy pofont.

Úgy a muszlimoknál, mint a törzsi tradíciókból érkezőknél a közösség fölötte áll a személynek, a vallási törvény, a hagyomány, a hierarchia felülírja az individualitást, ők mindenekelőtt egy adott közösség tagjaként és az abban elfoglalt helyük alapján határozzák meg magukat, a te értékrendedet pedig nem csak ostobának, hanem őrültnek, veszélyesnek és blaszfémnak tartják.

Conchobar 2016.01.21. 14:10:28

@stoic79: "Mindenki a saját tetteiért felel" - Így van. Vagy legalábbis így kellene, hogy legyen. A közösség a közösség által elkövetett tettekért, az egyén pedig az egyénként + a közösség tagjaként elkövetett tettekért. A közösség viszont csak korlátozottan tehető felelőssé az egyén által elkövetett tettekért (és itt kell utalni a 'ne általánosíts!' igazságára, az egyéni, nem tömegesen/csoportosan elkövetett tettekért nem tehető felelőssé a közösség)

Conchobar 2016.01.21. 14:14:45

@stoic79: "Attól, hogy kijelented valamiről, hogy 'közösségként' tetted nem következik, hogy az úgy is van" - Nem kell ahhoz az én deklarációm, hogy valamit közösség tagjaként (pl.rablóbanda tagjaként) követek-e el valamit, vagy sem. Annak eldöntéséhez sem kell a deklarációm, hogy csoportosan lett-e elkövetve valamely cselekmény.

Conchobar 2016.01.21. 14:19:41

@stoic79: "az egyéni felelősség független attól, hogy a 'közösség' hogyan viselkedik" - Hogyan lehetne független, hiszen az egyének alkotják a csoportot. Az nem lehetséges, hogy a közösség tetteiért senki ne viseljen felelősséget (csak néhány bűnbaknak megtett vezető)

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2016.01.21. 14:22:08

@Conchobar: "A közösség a közösség által elkövetett tettekért ..."

Tudnál arra példát mondani, amikor a közösség cselekszik úgy, hogy a közösségbe tartozó egyetlen egyén sem cselekszik? Mert ha nem, akkor ennek a mondatnak nincs értelme.

Conchobar 2016.01.21. 15:28:08

@stoic79: "Tudnál arra példát mondani, amikor a közösség cselekszik úgy, hogy a közösségbe tartozó egyetlen egyén sem cselekszik?" - Minek mondanék? Minek mondanék olyat, ami kifejezetten ellentétes az előzőleg írt mondataimmal? Nem sikerült felfognod, hogy miért írtam azt, hogy 'az egyén pedig az egyénként + a közösség tagjaként elkövetett tettekért' (felelős)

Conchobar 2016.01.21. 15:32:25

@stoic79: "A közösség a közösség által elkövetett tettekért ..." - Erre példa, mikor egy közösség követ el valamit: beavatkozik egy tőle többszáz/többezer kilométerre lévő (másik) ország belügyeibe, bombázni kezdi, arra hivatkozva, hogy ott gyilkolják az embereket, vagy diktatúra van, vagy nem tartják be az emberi jogokat

Conchobar 2016.01.21. 15:38:56

@Conchobar: Nem sikerült felfognod, hogy miért írtam azt, hogy 'az egyén pedig az egyénként + a közösség tagjaként elkövetett tettekért' (felelős) . Másként fogalmazom meg: az egyén nemcsak az egyénként/egyedi/saját különbejáratú tetteiért kell, hogy feleljen, hanem azon közösség tetteiért is kell felelnie, amelynek ő tagja

Bell & Sebastian 2016.01.21. 15:42:06

Tényleg kifogyóban az ötlettár. A kölni rendőrkapitány esete. Az a kollégája került a helyére (valamelyik szomszédos járásból), aki felajánlotta segítségét és állományát újév hajnalán, csak az előbbi nem merte elfogadni, polgármesteri nyomásra.

Ezek szerint Németországban burkolt seriff-rendszer van, eddig jutottak a szemforgatásban és amerikanizálódásban. Ha tiszta (és törvényes) a kép, nyilván a balliba assznyság kerül lapátra, hiszen a médiát is ő presszinálta, hogy kussoljon.

Mondjuk holló a hollónak..., mert a média emelte falloszára, vagyis pajzsra, hogy pontatlan legyek.

Mondjuk az nagyon nem mindegy, hogy 100 midráncsra kell egy rendőrt fizetni, vagy 2.000, bukott "nácira".

Ez aranyos: azzal tereltek (például tegnap), hogy bemutatták, hogyan hoztak repülőgépen Németországba egy _nagyon_ sokgyerekes, jazidi asszonyt, aki özvegy, mert meghalt a férje.

Csorba kiköszörülve, nehogymá itt valaki általánosíccson!

Mondja sok levitézlett büdöskomcsi, ami őket cseppet sem zavarja abban, hogy Orbánról a Fideszre vagy szavazóira, esetleg fordítva, extrapoláljanak.

Végülis, mindegyik ugyanazt fújja, ha egyet csak olvastál, ismered az összes többit. Nos, valahogy így van ez a migráncsokkal is.

Robinzon Kurzor 2016.01.21. 16:01:31

Kiváló Mandiner-paródia!

Jean Sol Partre 2016.01.21. 17:01:45

@bbjnick: és mi a célja az általánosításnak?

Szindbad 2016.01.21. 17:02:01

1. Ne tisztelj más isteneket.
2. Ne csinálj faragott képet (bálványt) és ne imádd.
3. Isten nevét hiába ne mondd.
4. Szenteld meg a hetedik napot.
5. Tiszteld apádat és anyádat.
6. Ne ölj.
7. Ne törj házasságot (ne paráználkodj).
8. Ne lopj.
9. Ne tégy hamis tanúságot.
10. Ne kívánd, ami embertársadé.

Gondolom Mózest is ekézte az akkori Mandiner.

Jean Sol Partre 2016.01.21. 17:07:36

@stoic79: "Tudnál arra példát mondani, amikor a közösség cselekszik úgy, hogy a közösségbe tartozó egyetlen egyén sem cselekszik?"

www.szepi.hu/irodalom/kedvenc/kt_030.html

Herr Stacheldraht Leger 2016.01.21. 17:34:53

villáminterjú dobbi manóval:
- genderlibbant migráncsizmuson kívül van más témája is?
- nincs.

Bell & Sebastian 2016.01.21. 19:55:55

@Jean Sol Partre: És, megtértek már?

De komolyan, én inkább arra gondolok, vagy a közvélemény kutatás kérdését hekkelték meg, vagy szelektív volt a filhallásuk, esetleg az adatok feldolgozását végezte egy giliszteus csókos, ugyanis a > bar abba < az Isten fia, ez a Barrabás vagy Barabás erősen holisztikus megoldásnak tűnik, ami nincsen kapcsolatban a hologrammal, hogy elértse.

Ám a lényeg mégis a kérdésemben rejtezkedik. Vagy inkább abban, amit linkelt.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2016.01.22. 10:16:59

Általánosítani teljesen rendben levő dolog. A közbeszéd attól közbeszéd, hogy következmények nélkül nevén nevezheti a dolgokat, és nem kell körmönfontan vagy modorosan hozzátenni minden mondathoz hogy "statisztikák szerint 78 %-ban"vagy hogy"tiszelet a kivételnek"

Pelso.. 2016.01.24. 07:35:59

@Robinzon Kurzor: Hogyne, bárkire s bármire, érdekeink szerint és morális mérce ez esetben (is) végtelen határain belül.

Robinzon Kurzor 2016.01.24. 11:14:31

Ha minden bogár rovar, akkor ... minden rovar bogár!

Remélem a második félévre a KLIK gyorsított eljárásban kiadja a NER-kompatibilisre javított Környezetismeret tankönyvet!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.11.04. 18:05:41

Egy közmunkás okozta a migránspánikot Kömlőn.
444.hu/2017/11/04/a-komloi-polgarmester-mar-tudja-ki-kezdte-el-terjeszteni-a-pletykat-hogy-migransok-vannak-a-faluban
"Túró Tamás polgármester azt mondta, már azt is tudják, kitől eredt a fantommigránsokról szóló pletyka: egy közmunkás nőtől, aki ráadásul nem is egy ismeretlent, hanem egy helyi férfit nézett közel-keletinek. Kömlőn nagyjából 300 közmunkás van, körükben terjedt először a pletyka, a helyi fiatalok csak később kezdték az interneten is terjeszteni."

"337. § Aki közveszély színhelyén nagy nyilvánosság előtt olyan valótlan tényt vagy való tényt oly módon elferdítve állít vagy híresztel, amely a közveszély színhelyén alkalmas az emberek nagyobb csoportjában zavar vagy nyugtalanság keltésére, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."

Pelso.. 2017.11.04. 20:32:49

@Doomhammer: Ne bétékázzon már, az ilyenkor nem ér.
Megbízásból csinálta, nemzeti érdekből, 150%-os túlórában.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.11.04. 21:29:22

@Pelso..:
Miért, nincs válsághelyzet? De válsághelyzet van, ez egy tény, amivel számolni kell.
444.hu/2017/08/30/a-kormany-2018-marciusaig-meghosszabbitotta-a-tomeges-bevandorlas-okozta-valsaghelyzetet-magyarorszagon

Innentől kezdve valótlan tények terjesztése Btk.-ba ütközik. Terjessze azokat a valótlan tényeket Dobray vagy a közmunkás Kömlőn.

Pelso.. 2017.11.05. 10:10:39

@Doomhammer: Nem voltam pontos: nem ilyenkor, hanem ez esetben.
Van a valótlan tények terjesztése, ami büntetendő.
A kömlői eset azonban a közvélemény figyelmének fókuszálása a nemzetre leselkedő egyik veszélyről, jár a túlóradíj, a központnak kell intéznie.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.11.05. 17:58:52

@Pelso..:
Úgy érti, az államnak szabad bűnöznie, kifejezetten a nemzet érdekében?

Földi László, a Kiiktató biztos egyetértene magával.

Pelso.. 2017.11.06. 12:10:34

Lényegtelen, én vagy bárki hogy értem, ez van s kész, (hol nem?).
Ha meg már nagyon sokaknak nem tetszik egy adott állam, hatalom törvényen, meg mindenen felüli önfenntartása ill annak aránya-mértéke, hát le lehet húzni az Auróra csöveiről a védőburkolatot.

önfenntartás, itt milyen viráglelkű voltam, ugye?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.11.06. 18:11:49

@Pelso..:
Azért az nem véletlenül van úgy, hogy épeszű államok mély titokban bűnöznek, olymódon, hogy azonnal letagadhassanak mindent, ha esetleg valaki szagot fog.

És nem óriásplakátokon vagy tévéműsorban kiiktatásról fantáziálva.

Ugyanis megeshet, hogy egyszer majd ugyanúgy magyarázkodniuk kell, mint a Kádár-rendszer kiszolgálóinak és ehhez Auróra nem is kell. Elég, ha elfogy a támogatók pénze.

Pelso.. 2017.11.06. 19:48:08

Mivel a nálunk történő viszont és körbe támogatás csupán utolsó stációja a folyamatnak, feltételezem, az EU pénzének, mint alap forrásnak az elfogyására gondolt?
Annak már dátuma is van, tehát a jövőkép tiszta.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.11.06. 21:23:05

@Pelso..:
Az EU kohéziós alapjainak fejése és újraosztása hatalmi érdekek alapján csupán egy lehetőség. Ha egy hajóban evez gazdag országokkal, mindig van mód beleenni az ő szendvicsükbe.

Azt például tudja, hogy a letelepedési kötvényből származó bevétel összemérhető a vizes VB költségvetésével, amelynek forrását a kormány hatékony ellenzéke a mai napig nem tudta kideríteni? Maga szerint mennyi letelepedési kötvényt tudna Magyarország eladni, ha nem lenne a schengeni zóna tagja?

És ez csak a kezdet. Ha nagyon szorul a hurok, mindig be lehet dobni a "szabadságharcos" trükköt, vagyis hogy az elégedetlenség lecsítitásának egyetlen módja, ha a gazdag országok adakoznak. Még 1956-ban is bejött, a Szovjetunió azonnal dobott is egy megahitelt.

Pelso.. 2017.11.18. 20:20:09

@Doomhammer:
Amíg fejjük, utána annyi. Semmiféle (állítólagos) fejlődési tendencia nem mutat arra, hogy utána marad még lerabolható szektor, bár, a téglajegy-békekölcsön variációkhoz mit szól? Az ingatlan lufi is kipukkan addigra.

Nem tudtam, de meglepő és mulatságos.

Dobott, mert volt miből, érdekében állt és megérte neki. Most vagy kb öt év múlva maga adna?

Hallotta, nagyon megugrott (felspekulálták) minap a tojás ára. Várom az állami beavatkozást az emberek érdekében.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.11.19. 00:38:05

@Pelso..:
"Amíg fejjük, utána annyi."

Ugyan már, valakinek csak el lehet adni az országot, nem? Ha nem kell a német-francia tandemnek, majd kell az oroszoknak vagy a kínaiaknak. A magyar politikai elit legalább 100 éve űzi ezt a hintapolitikát és hárítja át az - esetenként óriási - károkat a lakosságra. Most sem lesz másként.

"Nem tudtam, de meglepő és mulatságos."

Az aztán meg különösen meglepő és mulatságos, hogy Fürjes azt nyilatkozta, ő mindig is tudta, hogy 170 milliárdba kell kerülnie a vébének. Mintha az összeg kőbe lett volna vésve, mintha már ott parkolt volna valami elkülönített számlán.

"Dobott, mert volt miből, érdekében állt és megérte neki. Most vagy kb öt év múlva maga adna? "

Igen, mert 1956-ban a Szojetunió volt felelős a térség stabilitásáért, így neki kellett fizetnie, amikor kitört a menetrendszerű "szabadságharc". Ugyanezt a trükköt a lengyelek már nem tudták megjátszani 1982-ben, akkor ők Jaruzelskit kapták, mi meg az István a királyt és az IMF-tagságot.

"Hallotta, nagyon megugrott (felspekulálták) minap a tojás ára."

Államosítani kell őket, amíg lehet.

Más. 1976-ban Nagy-Britannia az IMF-hez volt kénytelen fordulni fizetési nehézségei miatt. A kormány egyes tagjai azt mondták, ne engedjenek az IMF-nek (közszolgáltatások költségeinek lefaragását követelte az IMF), hanem inkább államosítsák a bankokat. Mivel az egy munkáspárti kormány volt és számukra ez volt természetes.

Pelso.. 2017.11.19. 19:24:05

@Doomhammer: Abban nem sok kétségem van, hogy bármelyik eladná akciósan bármely felmenőjét két forintért, akadt erre példa bőven.
De ugyan mit venne a vásárló? Nem kívánom, de a tendencia nálunk egy lepukkant állapot felé ível (le). Tartok tőle, hamarosan nem lesz szektor, amely ilyen esetre piacképes lenne, vagyis javítana a bányászbéka átlagon. A környéken bőven lesz érdemesebb, s messze nem csak üzletileg.

A fontosabb részét biztosan tudta, de ez nem parkolt semeddig, aktivizálták rögtön. Nem lett volna a vizesvb-nk, ha ki lehetett volna hozni sima százból, legyen ebben biztos.

A brit példa egészét nem értem, ezért mindössze egy kérdésem van: ott is haverizálták a bankokat?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.11.20. 00:41:49

@Pelso..:
"De ugyan mit venne a vásárló? "

Befolyást Közép-Európában, ugródeszkát a térség többi államának destabilizálásához.

"A brit példa egészét nem értem,"

A korszak brit Munkáspártja mai szemmel nézve nagyon szélsőséges volt, tele volt marxistával és az államszocializmus híveivel. Na, ők nyúltak automatikusan az államosításhoz, ha a a brit szocializmust bármi fenyegette.

Pelso.. 2017.11.20. 09:10:53

@Doomhammer: Befolyást, általunk, velünk? Az ilyesmibe befektetők is megnézik, hova tolják a lét, a környéken választhatnak sokkal alkalmasabbakat.
(ha, valahol messze valaki őriz egy pendrive-ot, tele érdekes pdf fájlokkal, - akkor nem kell egy fillér se)

tireless treehugger 2017.11.20. 20:08:02

Beérett a szabadságharc.

Ugye volt a brexitből mekkorát fogunk mi nyerni álom, aztán itt az ébredés. A bank felügyelet párizsba költözik, a gyógyszer meg amszterdamba.

Attól még lehet hogy nekünk is jut valami, olyan lószerszám kinézetű.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.11.20. 22:46:24

@tireless treehugger:
A brexitből még nyerhetünk, ha a brit rablótőke által kizsákmányolt magyarság hazatántorog Nagy-Britanniából, hogy a nemzeti tőkésosztály vezetésével adjon hozzá értéket a nemzethez.

Pelso.. 2017.11.21. 08:14:54

@tireless treehugger:
Sajnálatos, hogy az EBA nem Budapestre költözik.

Lett volna egy határozottan diszkrét bája, hogy az Európai Bankhatóság valamint a haverizált bankok + az MNB önmagában egy városban.
A ner szülte unikum és hungarikum egyben.

tireless treehugger 2017.11.24. 20:10:21

@Pelso..:

Itt a mai jó hír: Musk, a tesla főnök, elvállalt egy akkumlátortelep megépítését ausztráliában, 50millió$, 100 nap alatt. Ha nincs készen időre akkor ingyen megszámítja.

Készen lett, egy héttel hamarabb.

És még orbánék akartak tesla próbapályát meg akkumlátorgyárat becsábítani.

Pelso.. 2017.11.25. 06:40:58

@tireless treehugger:
Mi az, hogy gyárat. Hogy aztán jól kizsákmányolják a magyar embereket??

Dehogy akartak, tudták, hogy nulla esélyes, szokásos heti nagyarcú szöveg volt csak.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.11.26. 11:07:39

@tireless treehugger: @Pelso..:
Az világos, hogy ez nem egy elemgyár, hanem egy energiatároló egység szélturbináknak? A szélturbinákat a franciák telepítik.

www.cnbc.com/2017/09/29/elon-musk-battery-plant-south-australia-100-days.html
"An agreement between the state of South Australia, Tesla and Neoen, a French wind farm developer, has been signed as of Friday, meaning, Tesla now has 100 working days to install and get the battery systems up and running. The system would store and intermittently release energy to the the region's electrical infrastructure. The storage could provide electricity to more than 30,000 homes."

Szerencsére ezek a magyar alkattól oly' idegen boszorkányos eszközök is be vannak tiltva Magyarországon. Ki bízhat a szélben, amikor megesik, hogy az nem fúj?

tireless treehugger 2017.11.26. 11:36:13

@Doomhammer:

(Nincs keveredés, csak félreértetted.)

Viszont azon gondolkodtam hogy lehet-e köze az usa ellenességünknek a tesla távolmaradáshoz?. Mert ~20mrd forintot költöttek orbánék lobbizásra és kapcsolatépítésre tesla ügyben, aztán miért költenek arra ha közben szembe mennek a nyugati érdekekkel?.

Persze az is lehet hogy csak ügyes szélhámosok lehúzták az országot meg a bármiáron gyártást idecsábítani akaró vezetést, de nem akadt ott egyetlen értelmes ember aki azt mondta volna hogy ácsi....., ez így nem lehetséges!!!!,

Aztán ha orbánék nem bárgyúak, akkor viszont kilopták a pénzt.

Szóval nem kerek a dolog, érdekes lehet hogyan alakul az usa eredetű befektetések sokéves folyamata.

Pelso.. 2017.11.26. 18:14:14

@tireless treehugger: Annak a húsz milliárdocskának valahol nyoma van kiadási oldalon, szerződések, kétpéldányos kiadási bizonylat, ilyesmik, tehát nyomon követhető.
Vagy én vagyok ma született bárány, békemenetes, bármi..?

tireless treehugger 2017.11.26. 20:53:38

@Pelso..:

Nincs jogsegély egyezményünk mindenkivel, teljesítés leigazolva pénzt átutalták a biznisz nem jött be. Huss...

Kérdés hogyha az új kormány megkeresi a teslát akkor milyen válaszokat kapnak, mert az is lehet hogy ők meg nem tudnak semmiről.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.11.26. 23:35:40

@tireless treehugger:
"Mert ~20mrd forintot költöttek orbánék lobbizásra és kapcsolatépítésre tesla ügyben, "

Már bocsánat, de honnan tudjuk azt, hogy mire költötték a pénzt? Mondtak valamit, aztán a pénzt elköltötték (reméljük, legalább ez igaz), de hogy a kettő között mi a kapcsolat, arra én nem vennék mérget.

Nekem a Fidesz-rezsimmel kapcsolatban mindig az az alapfeltevésem, hogy a nyilvánosan deklarált üzeneteknek ("kommunikáció") az ég egyadta világon semmi köze nincs a valódi motivációkhoz. Mondanak valamit, ami jól hangzik, aztán a pénzt valami kevésbé jól hangzó célra költik.

Pelso.. 2017.11.27. 10:40:59

@tireless treehugger: Már hogy ne jött volna be. A lobbizás és kapcsolatépítés (........) volt itt a biznisz, semmi egyéb, gondolat szinten se.
A húszból költségük csak a szerződések kinyomtatása adódott, mutasson valaki jobb üzleti hatékonyságot. Akadnak országok, ahol aztán persze felezni kell, de ez nem az.

Pelso.. 2018.05.17. 17:33:16

@Doomhammer:
Rúgjuk ki az összes multit.
Magyar embernek magyar munkahelyet.
Azonnal közbeszerzést a nemzeti komprádorszivattyúk beszerzésére és működtetésére, erre a kormány a költségvetésben képezzen forrást és jelöljön ki miniszteri biztost.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.05.17. 18:10:52

@Pelso..:
Sajnos a multiknak maradniuk kell, mert ha nincsenek, akkor kiken keresztül zsarolja meg a Kedves Vezető a hanyatló Nyugat hazaáruló vezetőit, amikor olyan idejétmúlt ötletekkel jönnek, hogy demokrácia meg jogállam. Amikor pedig mindenki tudja, hogy a dirigisme kora jött el.

Az se lebecsülendő, hogy a multikat fejni is lehet. Így aztán a kommunikációs feladat adott: hogyan lehet az orosz-ukrán bevándorlókból nemmigránst csinálni. Fehér a bőrük meg keresztények (már amelyik), de ettől persze azok, akiknek a bérét lenyomják, még utálják őket.

Azt várom, hogy a területen további kommunikációs erőfeszítések történnek.

Pelso.. 2018.05.17. 20:45:15

Valóban, a felvetés összetett, bár szerintem oda-vissza zsarolják egymást.
Mindegy, aki keres, talál, mármint új ellenséget, hisz lassan kifullad a migráns téma is. (avagy, lehet Budán többször kutyavásár?)

A hazai újpolgári-nemzeti tőkésosztályt jobban lehet fejni. Hisz őket azért hozták létre, valamint gyakorlatilag bármekkora eget verő százaléknál sem pofáznak vissza. Tudják a dolgukat, a ner fontos elemei.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.05.17. 21:32:26

@Pelso..:
"A hazai újpolgári-nemzeti tőkésosztályt jobban lehet fejni."

Sajnos egyelőre tömni kell őket ahhoz, hogy fejni lehessen. M. L. elképesztő gazdagodása sajnos nem önfenntartó.

Az elképzelés persze az, hogy a rengeteg pénzből előbb-utóbb még több pénzt csinálnak, de ismervén a képességeiket, azt hiszem, előbb állnak a földbe annál, mint hogy saját erőből repülni kezdjenek.

Pelso.. 2018.05.22. 16:36:14

@Doomhammer: Elhamarkodtam az imént, tömés-fejést kellett volna írnom.
Szükségtelen, hogy önfenntartó legyen, a hálózatot nem arra találták ki.
Az elképzelés ily módját pedig határozottan vitatom.
Akadnak sokkal (sokkal) jövedelmezőbb hmm, szektorok és módszerek, mint jogszerűen üzemeltetni egy vállalkozást, s várni az amúgy is bizonytalan, pár százalékos osztalékra év végén.

Más, de oly tetszetős:
444.hu/2018/05/22/lazar-lepett-a-kormany-erre-strategiai-egyuttmukodesi-megallapodast-kotott-a-heinkennel

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.05.22. 20:52:32

@Pelso..:
Egyáltalán, létezik ez a Csíki sör?

Vagy csak arra van, hogy bunkósbotként használják, ha a Heineken nem akar adakozni?

A Magyar Ökumenikus Segélyszervezet a magyar komlótermesztés újraélesztése érdekében? Ez a hír teljesen kamu. Talán csak az igaz belőle, hogy 30 milliót adtak. Vagy az se.

Pelso.. 2018.05.23. 21:04:20

Léteznie kell, mert én láttam a reklámját.
A tulaj meg jókat hablatyolt a lakájmédiában, persze próbálta álnemzeti köntösbe burkolva védeni a cége nyűgeit.
Ennél viszont jobban tetszik, hogy anno a hivatásos pártszócsövek és a fan klub fröcsögve szidta a Heinekent.
Fura fétis, ha valaki a saját, rendszeres arcul köpését élvezi, de hát manapság....

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.05.24. 13:55:32

@Pelso..:
Úgy értem, valóban létező cég ez, ami sört gyárt, vagy csak egy újabb tematizálási projekt? Mint a migránsok vagy a Soros-összeesküvés vagy a rezsi.

Persze a kettő nem zárja ki egymást, lehet, hogy a valószerűség érdekében valóban barkácsolnak valamennyi sört, el van számolva a tematizálás költségeként.

Látja, ez a baj a kreált valóságokkal, ami a modern politika csodafegyvere (meglepő módon nem újdonság, a XX. században bevetették már egy páran, de mindig rossz vége lett). Egy idő után már azt a sört sem hiszi el az ember, amit a kezében tart.

Pelso.. 2018.05.26. 06:08:18

@Doomhammer: Gyárt az, viszont a főnök úgy gondolta, hogy álnemzeti marketinggel meg a konkurencia hagyományos démonizálásával felfuttatja a boltot. Pár gyenge pártideológus meg az amúgy is gyanús LJ próbálta menedzselni az ügyet, gyorsan csődbe vitték.
Önálló projektnek gyenge, láthatjuk, bőven akadnak sokkal hatékonyabb módszerek. Itt van pl a legújabb politikai termék, a kereszténydemokrácia. Szerintem vagy fél cikluson át most azért lesz kötelező rajongani.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.05.26. 16:58:55

@Pelso..:
Illiberalitás helyett kereszténydemokrácia van. Meglepi magát? Engem nem. A lényeg a szakralitás.

tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2014/08/fukuyamanak-uzenjuk.html

Be kell ismerni, az illiberalitás szerencsétlen szóhasználat volt, mert ezáltal felvetődhetett, hogy a rezsim ne kapjon pénzt, mivel egy táborba tartozik az Erdoganokkal, Putyinokkal és Lukasenkókkal, a képmutató nyugatiak ezt pedig nem tudták beadni a választóiknak. Tehát most más szót találtak, de a lényeg, a szakralitás mit se változott.

tireless treehugger 2018.05.27. 00:03:35

Szép jó estét na meg boldog új évet az uraknak

A kereszténydemokrácia nem létező dolog, az egyistenhitek automatikusan autokráciák, isten a főnök, az isteni akarat közvetítők pedig önhatalmú-öntörvényű végrehajtók, demokráciát még nyomokban sem tartalmaz.

De nem ezért jöttem, doom, segíts ki légyszi, hogy kezdődött a skizofréniád?, (itt most nem paranoidra gondolok), hanem hogy mi indított el az új személyiség kinevelésén?, és hogyan élnek együtt?.

Partre te se fogd vissza magad, ideje kibeszélni.

Pelso.. 2018.05.27. 06:37:14

@Doomhammer: Hát szerencsétlennek nem nevezném, hisz mögötte a háttérben évekig és sikeresen működött a ner.
Az új mantrát meg egy percig sem fogja bevenni a Nyugat, a Néppártnak szalonképesebb lesz, él a szimbiózis tovább.
Hogy is volt, ne azt figyeljék, amit mondok, hanem amit teszek....?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.05.28. 18:37:10

@Pelso..:
Szerencsétlen azért volt, mert többet vitt, mint amennyit hozott, a magyar közvéleményt nem érdekelte, Nyugaton állandóan magyarázkodni kellett miatta, Putyin meg nem szerette jobban érte az új Kádárt, mivel egy pillanatig se bízott benne (joggal).

A Nyugatnak nem kell bevennie a mantrát, hiszen Orbán az ő parancsaikat teljesíti a magyar érdek ellenében is. Nyugaton csupán megmagyarázhatónak kell lennie a magyar újkádárizmusnak és erre a célra a kereszténydemokrácia jobb, mint az illiberalizmus. Magyarázkodni meg nem kell sokat, hiszen nem is olyan régen sok nyugati országban volt a magyarhoz hasonló leválthatatlan hatalmi rendszer, Franciaország vagy Svédország jut eszembe azonnal.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.05.28. 18:38:17

@tireless treehugger:
"De nem ezért jöttem, doom, segíts ki légyszi, hogy kezdődött a skizofréniád?"

Én inkább arról szeretnék beszélni, mióta hallja maga a hangokat a fejében és mikor kezdték el azt mondani, hogy ölj, ölj?

tireless treehugger 2018.05.28. 20:12:52

@Doomhammer:

Ne terelj, fontossá vált a téma, találtam valamit de az alaposabb megértéshez tudnom kellene hogyan tud együtt élni több személyiség _értelmes emberben_, kontrollált módon, miért keletkeznek, hogyan fejlődnek és hogyan alkalmazkodnak hosszú távon?. Nem gondolom hogy beteg vagy, nem gondolom hogy gyogyós vagy, pont ellenkezőleg szerintem ez valami szuper képesség lehet..

Ha te is úgy gondolod akkor akár találkozhatunk is.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.05.28. 20:34:00

@tireless treehugger:
Én is azt gondolom, hogy fontossá vált a téma.

Nem egy terrortámadást követtek el a közelmúltban mentálisan instabil emberek, tudnom kell, hogy maga is veszélyes-e. Én ebben a témában nem vagyok kompetens, de találunk valakit, aki az.

Velem nem fog találkozni, azt megígérhetem.

tireless treehugger 2018.05.28. 20:46:02

@Doomhammer:

nyugi, már évek óta tudom rólad de eddig nem érdekelt a téma.

A terelésed továbbra is gyenge, már az első válasznál elbuktál, akkor kellett volna tiltakozni, a másodiknál sem tagadtad.

Semmi baj, gondolkozz.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.05.28. 21:09:49

@tireless treehugger:
Oké, azt a választ kaptam, hogy maga nem veszélyes. Egyelőre. De azért figyelni fogják.

Ne vegye személyes támadásnak, a maga érdekében történik.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.05.29. 18:09:14

@tireless treehugger:
Íme, miért kell megfigyelni magát.

www.leparisien.fr/faits-divers/belgique-un-forcene-abat-deux-policiers-et-un-passant-en-plein-centre-de-liege-29-05-2018-7741542.php

Benjamin Herman, kisstílű bűnöző, aki éppen kimenőn volt a börtönből, halálra késelt két rendőrnőt Liege-ben, elvett tőlük egy fegyvert, azzal lelőtte egy autó utasát, majd bevette magát egy közeli gimnáziumba és túszul ejtett egy takarítőnőt. Szerencsére a túsznak és az iskola diákjainak nem lett bajuk, de így is 3 halott plusz a terrorista.

Majd elfelejtettem mondani, tette előtt azt is kiabálta, hogy Allahu akbar.

Herman profiljának több eleme is illik magára, ne vegye zaklatásnak tehát, ha szemmel tartják magát. Csak a munkájukat végzik.

tireless treehugger 2018.05.29. 18:57:19

@Doomhammer:

Négyszer válaszoltál és egyszer sem tagadtad. Elgondolkodtató.

Pelso.. 2018.05.29. 19:13:21

@Doomhammer:
Többet vitt, - hát ezt határozottan vitatom, mert kitől is vitt.
A haszonélvezőktől semmit sem, részükről befektetés, üzemi költség egy forint sem volt.
Hogy nekünk sokba került, hát az meg kit érdekel.
Nahát, magyarázkodni kellett, (ami után harsány, cinikus nevetés), hát nem megérte.....?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.05.29. 21:57:24

@Pelso..:
Természetesen az országtól vitt főleg. De relatíve a rezsimtől is, mert nem hozott nyereséget.

Valamiért mindig meglep az aktuális rezsim "kommunikációs" gyalogos katonáinak az a hite, hogy az a jó, ha nagyot szól. Amikor pedig mindenféle kommunikáció aranyszabálya, hogy *akármilyen* publicitás csak egy rocksztárnak hasznos. Ehhez képest már Feriék is a lehető legnagyobb durranásra mentek, Orbánék meg aztán főleg. A hátszélből adódó győzelmeket pedig összekeverik a durranások hatásával.

Ez a rezsim azért van hatalmon, mert a nekik kiadott - sokszor a magyar érdekkel ellentétes - parancsok végrehajtásáért cserébe pénzt kapnak és senki nem foglalkozik vele, milyen módon tartják meg a hatalmukat Magyarországon. Ebben a sztoriban csak az számít, a Főnök kitől milyen utasítást kap és hogy hajtja végre. Az illiberalizmus - vagy kereszténydemokrácia - senkit se érdekel. A kereszténydemokráciának megvan az az előnye, hogy valószínűleg senki nem kapja úgy fel rá a fejét, mint az illiberalizmusra. De amíg a kereszténydemokrácia nem hoz és nem visz, az illiberalizmus vitt, ugyanis a parancsok kiadóinak, így a pénz forrásának okozott gondokat.

Pelso.. 2018.06.06. 16:53:42

@Doomhammer: Az országtól igen, de a ner-től nem.
Amíg a hívószó felszínen volt, szorosan közvetve termelt nyereséget, mert árnyékában háborítatlanul ment a biznisz. Mutasson jobb boltot: közpénzt vagy jellegét vesztett közpénzt beruházni, aztán magánszemélyként kivenni a hasznot.

Meg fogok kérdezni egy agymosástól mentes, valódibb kereszténydemokratát, mi a véleménye arról, hogy immár az ő elvei is belekerültek a fidesz politikai termék halmazába.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.06.06. 22:51:57

@Pelso..:
Nézőpontunk különbsége abból a régi mondásból fakad, hogy a korreláció nem egyenlő a kauzációval. Vagyis attól, hogy két esemény egyszerre következik be, még nem kell, hogy az egyikből következzen a másik.

Attól, hogy a rezsim jelenlegi politikai hátszele miatt (=mindent megcsináltak, amit kértek tőlük) még az illiberalizmust is elnézték nekik, még nem jelenti, hogy hozott is nekik valamit. Ha nem mondtak volna semmit, akkor is ugyanilyen jól ment volna a bolt, csak a heccelőiket lett volna nehezebb féken tartani.

Feri propagandistái ugyanezt a hibát követték el. Azt hitték, azért megy a szekér, amit ők mondtak. Pedig a szekér azért ment, mert Feri mindent megcsinált, amit kértek tőle és ezért jutalom járt neki. Az, hogy a propagandistái mit mondtak, nem is számított ezután.

Pelso.. 2018.06.07. 19:54:17

@Doomhammer: Egyszerűen példa nélküli szerencséjük van, a kaméleon és vastagbőr képességek mellett.

Semmit nem mondani, az kockázatos. Ha a tábornak mondanak valamit, akkor elvan, nem kételkedik, igazán tábornak érzi magát, s bármit bevesz. Hogy legutóbb a varázsszó épp az illiberalizmus volt, az mindegy. Lehetett volna zsák krumpli, lényeg, hogy ki mondta.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.06.07. 20:57:50

@Pelso..:
A szerencse azoké, akik kiérdemlik azt.

Egyfelől érteni kell, honnan jön a pénz, ami a rezsimet fenntartja. A pénzt azok adják, akiknek a parancsait végrehajtják. A multik, akik a példátlanul bőkezű támogatásokat befektetésekkel hálálják meg. A nyugatiak, akik örülnek, hogy Orbánék egy sokszoros falat építettek a menekültek ellen a Balkánon (csak Magyarországon kettőt, egyet drótból, egyet gyűlöletből). A németek, akik a saját bezárt atomerőműveik helyett itt építenek újat, mert kell olyankor, amikor nincs szél vagy napsütés.

Mindezt nem lehet elmondani a magyaroknak, mert lehet, hogy kiakadnának. Multik támogatása a nemzeti ipar helyett? Mi végezzük el a piszkos munkát a menekültekkel, mert nekünk nem kell magyarázkodni a láthatatlan gyarmatbirodalmak elitjeinél? Újabb atomerőművek, amelyek nem kellettek a finnyás németeknek, hát itt kell őket felépíteni?

Ez itt a kommunikációs feladvány. Az illiberalizmus az egyszerűbb ügy, mert az csak az "értelmiségi" chattering class-nak szól. Sokkal érdekesebbek az olyan kampányok, mint a multiellenes kirohanások vagy a sorosozás. A rezsim kommunikációjánál abból a feltételezésből érdemes kiindulni, hogy csináltak valami disznóságot és pont az ellenkezőjét mondják, hogy elfedjék a valóságot. Például feltűnő, hogy ezek a Soros-ivadékok eddig egyetlen Soros-intézményhez sem nyúltak egy ujjal sem. Lehet, hogy összeesküvés-teória, de szerintem ezek igazából jó haverok továbbra is.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.06.11. 20:27:26

@Pelso..:
Most figyeljen alaposan. Illiberalizmus soha nem is volt.

magyaridok.hu/velemeny/a-modern-keresztenydemokracia-3154462/
"A miniszterelnök hiába védekezett a mesterségesen keltett nemzetközi felháborodás ellen, vádlói nem akarták meghallgatni és megérteni. Soha nem mondta, hogy ő illiberális demokrata lenne, de mégis annak nevezték ellenfelei."

Pelso.. 2018.06.16. 19:13:05

@Doomhammer: A fidesz-multik szimbiózis nem újdonság, viszont szerintem a jelenlegi oly sok pénznél (amennyibe nekünk kerül) kevesebbért más is szemrebbenés nélkül végrehajtaná parancsokat,teátrális beszólogatás nélkül. Hogy ez utóbbiakat eltűrik nekik, az nincs ingyen, az arcoskodásért külön fizetni kell, tehát a fidesz ismét rossz üzletet kötött a magyarok kárára.

---------------------------------------
"soha nem mondta", na és? Az abszolút kézivezérelt médiája folyamatosan ezt nyomta, innentől fogva a OV-t mindenki az illiberalizmus egyes számú képviselőjének könyvelte el. Ezt most tagadni nevetséges. Habonyék itt hibát követtek el, számítaniuk kellett volna a gyors metamorfózisra.
Valamint: a kb.2,6 millió szavazó meddig kell hogy töprengjen: vajon hogy lett ő egy nap alatt illiberalisból kereszténydemokrata, mikor lett (megint) átvágva, netán mindkétszer....? Velük senki nem törődik?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.06.16. 20:14:05

@Pelso..:
"kevesebbért más is szemrebbenés nélkül végrehajtaná parancsokat,teátrális beszólogatás nélkül."

A németek pénze csak addig jön, ameddig a német befektetők is boldogak. Még ha arcoskodnak is, a létezésük szükséges a rezsim fennmaradásához.

"Az abszolút kézivezérelt médiája folyamatosan ezt nyomta, innentől fogva a OV-t mindenki az illiberalizmus egyes számú képviselőjének könyvelte el. Ezt most tagadni nevetséges. "

Nevetségesnek valóban nevetséges, de ha eddig ment, hogy Keletázsia helyett Eurázsia lehetett a főellenség, akkor nyilván most is technikai részletkérdésnek könyvelik el.

"vajon hogy lett ő egy nap alatt illiberalisból kereszténydemokrata, mikor lett (megint) átvágva, netán mindkétszer....?"

Itt az "átvágás" definíciója a trükkös. Átvágva akkor lesznek a választópolgárok, ha nem lesz zsozsó. Addig pedig nem mindegy, hogy illiberálisok vagyunk vagy kereszténydemokraták? Azok leszünk, akiknek lennünk kell.

Aztán 50 év múlva történelemórán megint hitetlenkedhetnek a diákok, hogyan kúrhatta el a magyar "elit" újra, ugyanúgy. Vagyis hogy rövid távú előnyökért cserébe megtett olyat, ami már középtávon is katasztrófához vezetett.

Pelso.. 2018.06.17. 14:02:12

Hát, odakint nem technikai részletkérdésnek könyvelik el, ha valaki nullára redukálja amúgy is sovány hitelességét. Persze a pénzügyi mérleget tekintve jócskán megérte, meg aztán a fidesz mégiscsak egy üzleti vállalkozás, hagyjuk a vinnyogást.

A zsozsón itt mit ért? Netán a köznépnek hullajtott rezsicsöki, meg 19% szja?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.06.18. 09:01:01

@Pelso..:
"Hát, odakint nem technikai részletkérdésnek könyvelik el, ha valaki nullára redukálja amúgy is sovány hitelességét. "

Én nem is értem, ezek a képmutató nyugatiak rossz néven veszik, ha valaki az uszító ideológia eszközeivel játszik. Pedig maguk is csinálták az I. világháború előtt meg aztán a nácik igazán új minőséget adtak a műfajnak. Ha meg a keletiek használnák ezt a bevált módszert, akkor meg jön a lenézés.

Ez is mutatja, hogy nem tekintenek minket partnernek.

Érdekes gyakorlat a rezsim akcióiban szétszálazni a parancsokat, amiket végrehajtanak és azokat a módszereket, amelyeket ők találtak ki és amelyeket a parancsok kiadói elviselnek, hiszen tudják, hogy a nap végén tőlük jött az utasítás. Így például az a parancs, hogy a Balkánon egy többszintű kerítésrendszert kell kialakítani, Nyugatról jött, miután Magyarország látványosan megbukott a 2015-ös menekültválságban. Az viszont, hogy a magyar lakosságot rasszista propagandával kell a menekültek ellen hangolni, hogy nehezebben jussanak át az országon, már saját forrásból jött, mivel a Fidesz tele van olyan alakokkal, akiket jobb helyeken csak szélsőjobboldali pártokban bírnának elképzelni. Ez, ha nem is tetszik Nyugaton, de lenyelik, mert tudják, hogy a parancs végül is tőlük jön.

Tudja, ezek a keleti barbárok.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.06.18. 09:04:52

@Pelso..:
"A zsozsón itt mit ért? Netán a köznépnek hullajtott rezsicsöki, meg 19% szja? "

Az ECB Quantitative Easing-jének hatása - bár elvileg csak az eurozónára vonatkozik - fellendítette a magyar gazdaságot is. Például az MNB látványos ingatlanvásárlásai lecsorogtak a gazdaságba is. Nem kevesen tettek zsebre nem kis pénzt, bár ők mégis a kisebbség. A nagyobb résznek a migránspropaganda jutott, de ez a kombináció láthatóan működött - egy szintig. Az utolsó választáson mégis többen szavaztak a rezsim ellen, mint a támogatására, ami mutatja a módszer korlátait.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.06.22. 20:32:57

Migránsok özönlik el Nyugat-Európát.

444.hu/2018/06/22/bekeidoben-peldatlan-merteku-az-a-nepessegfogyas-ami-kelet-europa-orszagaiban-vegbement
""Európa populációjának növekedésében és csökkenésében a migráció vált mozgatóerővé" - hangsúlyozta Tomas Sobotka, az ÖAW akadémikusa. "

Kelet-Európaiak, persze.
süti beállítások módosítása