Addig jó a népszavazás, amíg én csinálom
2015. december 12. írta: pinter.bence

Addig jó a népszavazás, amíg én csinálom

nepszavazas.jpg

Nem lesz népszavazás se az olimpiáról, se a vasárnapi zárva tartásról. Az első esetben a közvélemény a legutóbbi mérések alapján támogatná a rendezést; a második esetben viszont jelentős fölényben van az idén márciusban bevezetett intézkedést ellenzők aránya. Az olimpiás népszavazást legutóbb a 2008-as népszavazást levezénylő Tarlós István utasította el; a vasárnapi boltzárat pedig a jogszerű eszközöket végletesen kihasználva blokkolja az NVB és egyes hasznos magánszemélyek. Mit gondoltak 2008-ban, és mit gondolnak most a népszavazásról a kormánypártiak?

Magyarországon a valódi problémák nem ügyek, írtam erről a minap: a rendszerváltás óta csak akkor foglalkozott egy-egy tényleg problémás válságterülettel a mindenkori kormány és ellenzék, ha hatalmi érdekei forogtak kockán.

Mi sem mutatja meg ezt szebben, mint a 2008-as szociális” népszavazás, amely látszólag a tandíjról, a kórházi napidíjról és a vizitdíjról – tehát az oktatás- és egészségügyről – szólt, valójában azonban csak eszköz volt arra, hogy a Fidesz ciklus közben rendítse meg a kormányt.

Széky János Bárányvakság-sorozatában (és könyvében) foglalkozott a népszavazás kérdésével, amely szerinte valójában a köztársaság, de legalábbis a képviseleti demokrácia végét jelentette. A kérdésekről helyesen állapítja meg Széky, hogy valójában nem igazán népszavazásra valóak: az akarsz többet fizetni?” jellegű kérdésekre mindig nem lesz a válasz, legyen bármennyire is logikus az ellentéte. Ráadásul a kérdéses tételek bevételként szerepeltek a költségvetésben, így elméletileg nem is lehetett volna népszavazásra bocsátani őket különben nincs értelme annak, hogy létezik kormányprogram és költségvetés. „Népszavazásnak csak kivételes esetben, az országot érintő, legfontosabb kérdésekben van helye, amelyek jövőjét alapvetően meghatározzák mondta akkor Horn Gábor, az SZDSZ-es ellenkampány vezetője.

Nem akarjuk most eldönteni, hogy mennyire volt jogszerű a 2008-as népszavazás, vagy hogy mennyire voltak működőképesek a Gyurcsány-féle reformok. Egyszerűen annyit szeretnénk vizsgálni, hogy mit gondolt akkoriban a történelmi jelentőségűnek kikiáltott népszavazásról a mai kormánypárt.

Orbán Viktor egy interjúban a következőt mondta az ügy kapcsán Bayer Zsoltnak: „tehát ma olyan világban élünk, kedves Zsolt, mint ahogy '80-as évek végén éltünk, amikor alapvető demokratikus jogokat is ki kell harcolni. (…) Ezt a lehetőséget, ezt az utat, a népszavazás útját a magyar alkotmány nyitva hagyja, megnyitja, fölkínálja a magyar választópolgároknak. Ez jogunk, nem lehet tőlünk elvenni. (…) És az adjon nekünk erőt, és az tegye tisztává a látásunkat, hogy milyen erőket mozgósít a másik oldal annak érdekében, hogy az emberektől ezt a jogot meg tudják tagadni. Ez mutatja igazán, hogy milyen fontos dolog a népszavazás”.

Mikor hosszas huzavona után, az Alkotmánybíróság döntését követően lehetővé vált az aláírásgyűjtés elkezdése, Orbán így értékelt: A népszavazás megnyerte az első csatát azok ellenében, akik el akarták venni az emberektől a lehetőséget, hogy népszavazás formájában döntsenek számukra fontos ügyekről. Semjén Zsolt egyenesen azt mondta: hangsúlyos a demokráciának a helyreállítása is, hiszen az elmúlt egy évben azzal kellett szembesülni, hogy Gyurcsány Ferenc és köre antidemokratikus manipulációkkal el akarta szabotálni a népszavazás lehetőségét. Amikor a nép megválaszt egy pártot a programja alapján, akkor egyfajta szerződést köt a néppel az adott választási program megvalósítására”. Az ellenzéki párt egyébként egészen odáig jutott a népszavazás felmagasztalásában, hogy a Tarlós István által vezetett népszavazási kampány szlogenje a következő lett: a jövő igennel kezdődik.

Bayer Zsolt már a sikeres népszavazás után, egy már teljesen elfeledett, akkoriban vitákat kiváltó cikkében mellékesen így fogalmazott: Pedig tudhatjuk: a Magyar Köztársaság Alkotmánya (1989. évi XXXI. törvény) a 2. § (2) bekezdésében kijelenti: A Magyar Köztársaságban minden hatalom a népé, amely a népszuverenitást választott képviselői útján, valamint közvetlenül gyakorolja. A közvetlen hatalomgyakorlás egyik legfontosabb formája a népszavazás”.

A fenti sorokból világos, hogy a mai kormánypárt politikusai és megmondóemberei úgy gondolták: bűn, ha adott kérdésekben a kormány szembemegy a néppel, nem kérdezi meg a véleményüket, hovatovább el akarja szabotálni a népszavazási kezdeményezést. A végeredményt pedig ismerjük: a szavazásra jogosultak több mint fele az urnákhoz járult, ahol elsöprő többséggel szavaztak a vizitdíj, a kórházi napidíj és a tandíj eltörlésére. Gyurcsány a csatával együtt a háborút is elvesztette: két év vergődés következett felbomló kormánykoalícióval, lemondással, gazdasági világválsággal és Bajnai kármentő kormányával.

Ha van párt, aki tisztában van a referendumok erejével, az a Fidesz. Ezért lehetséges: most minden erővel azon vannak, hogy semmiről se legyen népszavazás – legfeljebb olyan semmire sem kötelező nemzeti konzultáció”, amelynek kontextusát, kérdéseit a kormány szabja meg, eredményei nem transzparensek. Pedig van olyan ügy, amelyben szembemegy a közvélemény a kormánnyal.

„Politikai haszonszerzés szempontjából nagyon jól hangzik”

Az utóbbi években több olyan, Magyarország jövőjét érintő, vagy magyar polgárok életét nagyban befolyásoló döntést hozott a kormány, amellyel kapcsolatban felmerült, hogy illene népszavazást tartani. A jövőt érintő kérdésekben leginkább a paksi atomerőmű bővítését tudnánk említeni: még egy nyavalyás nemzeti konzultációra sem futotta az ország energiaellátásnak alapvető kérdéseit meghatározó ügyben. Orbán Viktor csak úgy elrepült Moszkvába és aláírta a szerződést. Az ügyben kezdeményezett népszavazást visszadobta az NVB, a Kúria, aztán az Alkotmánybíróság is.

Aztán itt van a budapesti olimpia kérdésköre. A magyar főváros úgy kerül egyre közelebb a rendezéshez, hogy az anyagi szempontból jobb háttérrel rendelkező városok (és országok) polgárai sorra szavazzák le népszavazáson a kezdeményezést – csakúgy, mint a téli olimpia esetében. Budapesten egyelőre a BKV finanszírozását sem sikerül megoldani, de talán 2018-ra azt már elérjük, hogy ne füstöljön minden páratlan héten a hármas metró. Ennek ellenére a városvezetés és a kormány biztosra megy: nem lesz népszavazás. Nehogy már az emberek döntsék el, hogy bele akar-e rokkanni az ország egy világverseny megszervezésébe.

Tényleg csak a történelemkönyvek kedvéért jegyezzük fel, mit mond erről a 2008-as népszavazási kampányt levezényló Tarlós István az MNO riportja szerint: politikai haszonszerzés szempontjából nagyon jól hangzik, hogy »kérdezzük meg a népet«, de a korábbi vezetők a 4-es metró építésénél ezt nem tartották annyira fontosnak”. Utána még azt is hozzátette, hogy a következő választáson majd jöhet az ugribugri (addig nix), erre találták fel a képviseleti rendszert. Ugyebár. Tízpontos válasz – Gyurcsány Ferenc szájából is az volt 2008-ban. Az egészben az a vicc, hogy a közvéleménykutatások alapján jelenleg simán támogatná a publikum a budapesti rendezést, tehát még csak nem is lenne annyira kockázatos a referendum − aminek kiírásáért egyébként civil kezdeményezés indult.

Bezzeg a vasárnap

Nem úgy a vasárnapi boltzár ügyében: szintén az Ipsos mérése szerint a magyarok kétharmada nem ért egyet a kötelező vasárnapi boltbezárással. Nem csoda: iszonyat idegesítő egy dolog. Szombaton kötélidegzet kell a bevásárláshoz, annyian tapossák az ember lábát. A vasárnap nyitva tartó kisboltban biztos nincs, ami kell; ha van, akkor pedig drága. Az intézkedést a KDNP-n kívül senki sem követelte, és mint láthatjuk, senki nem is szereti: de még az sem látszik, hogy a kormányközeli boltosoknak nagy előnye származott volna belőle, sőt: a Napi.hu komoly hátrányokról írt szeptemberben. Pedig az legalább adna némi racionalitást a többször megtoldott-foldott, egyre értelmetlenebb törvénynek.

Népszavazást viszont január óta nem lehet tető alá hozni az ügyben, mivel a választási bizottság, illetve különböző obskúrus hátterű magánszemélyek minden elképzelhető eszközzel blokkolják az ügyet. Egy témában ugyanis nem lehet két kérdés az asztalon: a 30 napos elbírálási időszak, illetve az esetleges kúriai fellebbezések hosszas hetei után pedig hiába állnak lesben a most már erre szakosodott szocialista képviselők. Valaki mindig beelőzi őket, még ha csak fél perccel is.

Most például egy vidéki boltos teljesen értelmetlen kérdésének adott zöld utat az NVB. Így hangzik: „Egyetért-e Ön azzal, hogy a kiskereskedelmi üzletek vasárnap zárva tarthassanak?” Ha egyetértünk vele, akkor ugye nem változik semmi, mert most is zárva tarthatnak, ahogy a törvény előtt is tarthattak zárva, ha úgy gondolták. Ha viszont nemmel szavazunk, azzal mit is mondunk? Hogy kötelezően nyitva kell lennie a kiskereskedelmi üzleteknek vasárnap? Végül is mindegy. A lényeg az, hogy tárgyalt róla sokáig az NVB, aztán tárgyal róla sokáig a Kúria, aztán majd esetleg aláírásokat gyűjtenek, és ha nem is jön össze: megint eltelik egy erős fél év anélkül, hogy lenne népszavazás.

Ez pedig nagyon jó a Fidesznek, hiszen egy ilyen népszavazáson, ha jól játszik az ellenzék, simán kikaphatnának. Azt pedig elkerülné a kormány. Persze az is kérdés, hogy az ellenzék képes lenne-e jól végigvinni a kampányt: én arra tenném a voksom, hogy nem. Mindenesetre szerencse, hogy Havasi Bertalan, Orbán Viktor sajtófőnöke is megerősítette a minap a kormányközeli tanácsadó ibizai kalandja kapcsán, hogy a kormánynak nincs köze ahhoz, hogy ki hogyan tölti a szabadidejét. Láthatóan csak azt érzik kizárólagos joguknak, hogy eldöntsék: ki hogyan ne töltse.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr508156476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.12.12. 09:15:30

Jó cikk.

"Tudta-e Ön, hogy..."

...a népszavazás intézményének ellehetetlenítésében bűnrészes Nemzeti Választási Bizottság elnöke kb. havi 580 ezer, tagjai kb. havi 380 ezer forintot kapnak ezért a "munkájukért"? Amit valószínűleg másodállásban végeznek, az elnök pl. biztosan, hiszen civilben a "Nemzeti Közszolgálati Egyetem" rektora.

Nem tudom, hogy a Rytkó Emíliát hova küldték végül, de egyszer majd ezeket sem ártana ugyanoda eltakarítani.

Széky viszont, sajnálom, de csak egy konzibőrbe bújt balliberális értelmiségi.

egyetmondok 2015.12.12. 11:05:11

" Valljuk, hogy népuralom csak ott van, ahol az állam szolgálja polgárait, ügyeiket méltányosan, visszaélés és részrehajlás nélkül intézi. " --- mondja az alaptörvényi szöveg.

Úgy intézi az állam a polgárok ügyei, ahogyan az írva vagyon ? Ha igen, akkor népuralom van, s ha a nép uralkodik, akkor mit népszavazzon, akkor minek népszavazni ? A néphatalom esetében nincsen értelme a népszavazásnak.

(Népszavazásnak olyan államhatalmi rendszerben van,lehet helye, ahol nem a nép van hatalom, ahol a hatalmat a nép csak a képviselői útján gyakorolja, de nem ő maga. Ilyen államhatalmi rendszer a liberális demokrácia például.)

István Tamasi 2015.12.12. 11:35:02

Látták, hogy már nem sokáig tudják húzni az ügyet a vasárnapi boltbezárás témájában ezért a vidéki fideszbirka boltos felhasználásával megmutryizták az ügyet.

aszekelyek 2015.12.12. 11:43:40

@Holger Hartland: A mi drága Emíliánk soha el nem évülő "érdeme ", hogy a 2002-es választás után , nem voltak hajlandóak újraszámolni semmit , pedig törvény írta volna elő, ahol a szoros eredmények miatt kellett volna. Ott történt az ország helyzetében egy komoly törés , minden vonatkozásban. Megyó bábként felhasználása és utána a lerombolása annak a 2002-es , meglehetősen jó kilátásokkal átvett országnak.Tájékoztatom önt, hogy maga az ex elnök asszony nem vállalta tovább azt , hogy maradjon a posztján. Senki , sehova nem takarította. Nem kevés pénzért dolgoztak ők sem, hogy ezt a részét is tisztázzuk ennek a nagyon rosszízű , vicsorgó feltételezésnek. Véleményem szerint ha nem vetettek volna ennek gátat,. ahogy megtették, a mindenben alkalmatlan, tehetségtelen és Orbánra és kormányára mindent átkenők gyülekezete már az elején kizárólag ezzel , sikeresen rombolta volna azt a munkát, mely mára meghozta a gyümölcsét is. Ésszerű érdekük volt , ám az ország érdeke is! , szerintem , hogy ezt az eszközt ne hagyják a kezeikben azoknak , akik az egészségügyről szóló és feri-szdsz- mszp féle "reform"-nak becézett , jelentősen és hosszú távon is összlakosság nyomorító , kontraszelekciót eredményező , erőszakosan bevezetni akart verdiktjeit a lakosság szavazatai által hiúsítsa meg . Másfél éven át húzták , akadályozták azt a népszavazást , arról a 3 kérdésről. Előzőekben pedig , bár kiírták a népszavazást két kérdésben, arra tepertek denagyon, akik ma reklamálnak, hogy ne is legyen érvényes,.. a határon túliakról és az az ÁLLAMI EGÉSZSÉGÜGY privatizációjáról szóló népszavazás. Feri jelesül abban is nyakig.Ma is 5 milliárdos költség , alsó hangon a népszavazás.Pénzkidobás lenne. Azok, akik megtették volna a lakossággal azokat az elutasított, nagyon nagy %-ban ráadásul , kifejezetten nem a magyarok érdekei szerinti verdiktjeikkel akarták sújtani a lakosságot és hosszú távon , ugyanazok , akik szerint az alulfizetett munkaerőt csak nyugodtan kényszeríthessék munkára hétvégén is , le se ejtik azt , hogy nekik is van családjuk és velük szeretnének lenni. Elég sok hétvégét hagy a jelen törvény meg arra, hogy vasárnap is nyitva lehessenek, Nincs mint háborogni és népszavazgatni. Nem rendelném alá a profitérdekeknek ezt sem. Nekem sérti a jogérzékemet és az erkölcsi érzékemet is az, hogy ezt a szempontot lesepernék az asztalról és azok döntenének erről, akiknek ez nem hat az életükre de nagyon hajlamosak kicseszni másokkal. A más tehene csak nyugodtan dögöljön meg. Élete, házassága, gyermekei jövője értendő ezen. országé is..de eddig el sem gondolkoznak.
népszavazás. Itt csupán a lustaság a motiváció és kényelemem fontosabb szempont , mint mások élete. Köszi , ezek nem akceptálható dolgok. Nulla közösségként gondolkodás és felelősségérzet van benne és kifejezetten az önző individualista szempontok erőszakos fellépése , semmi más. Nem jelentős vackokkal próbálják alátámasztani. Nagyon sokaknak pedig meghagyja a törvény , hogy maguk válasszák meg, ők a saját körülményeik és akaratuk alapján döntsenek a dologoról. Kifejezetten undorító volt, ahogyan szájaltak, hogy nem mennek templomba akkor sem vasárnap..és blabla,.. Nem kell, ha valaki nem vallásos de! alkotmányos jog a vallás szabadsága is és ezért nem lehet senkit sem csúffátenni, sem zaklatni, sem ezzel revolverezni. Alja uszítás ment ebben a témában is. A pénzimádók híresen gátlástalanok. Ostoba tudatlan és erkölcstelen szajkót mindig találnak ehhez is eleget.Akik vérönzők.
Az olimpia elleni hadoválás is gagyi, mert már maga az a z elvárásrendszer is erősen megváltozott, amely régebben drágává és kétségesen nyereségessé tehette a rendezését. A változtatás oka célzottan az volt , hogy ne csak brutálisan gazdagok rendezhessenek bármit, akik a túl drágákat valahogy kinyögték.Jövőre már meglesz, készen a vízi sportokhoz a Világbajnokság rendezéséhez a vadi új helyszín a Duna partján is. Folyamatos sportberuházások , melyeket szintén ócska ganaj szövegekkel támadtak, mindehhez megfelelő helyeket biztosítanak , kellő színvonalon. Akárhogy is szajkózták, hogy semmire se jó, nem is kell, bla,bla. Az a nagy különbség a z ezeket is támadók és kormányzat és támogatóik gondolkodása között, hogy nem egy érdekcsoport elvárásai szerint alakítanak beruházásokat, akár a lakosság kárára is. Semmiféle intézkedés nem okozott hátrányt a kis jövedelmek mellett, kizárólag versenyképes ország lakossága számára. Viszont eléggé közösségként viselkedésre tanította őket. Nyilván ezek a célok érdekeket sértenek. Azt az első, 2010-ben átvett kormányzás pillanatától mondta is Orbán és tudja is, akinek van legalább 98 IQ-ja. Velük nagyon keveset törődnek azok, akik ma ágálnak és akik uszíthatóak is, azok ezt sem fogják fel, ergo valami bibi van az ő felfogásukban. Inkább ne döntsék el ők. Közvélemény kutatást nyerhetnek de választást kellett volna. :P Ez nem 300 ft , per orvoslátogatás. Át sem látja a szavazásra jogosult. Nem is érti.Visszaélni ezzel senkit nem kell hagyni.

Szindbad 2015.12.12. 11:53:33

@István Tamasi: Marhára kíváncsi lennék arra, hogy ki szervezi ezt a boltbezárásos népszavazás szabotálását, de nem lennék meglepve, ha a titkosszolgálat benne lenne, túl jól informáltak a szabotőrök.

hívőlélek 2015.12.12. 12:28:20

Korrupt bagázs az egész! ....csak hogy a kinevezőik lophassanak minden felügyelet nélkül.
Amúgy a NVB teljes állományára vonatkoztatva vissza kellene hozni a teljes vagyon elkobzást és időlegesen a halálbüntetést. Ezek férgek akik a magyar demokrácia testét rágják! Lámpavasat érdemelnének.

egyetmondok 2015.12.12. 12:39:30

@aszekelyek:
Szerintem is yes, ám azért akad vele probléma:
Komolyan úgy kell hinni, hogy a parlamenti többség maga a nép. (Amely hitre, ha valaki azt mondja, hogy tiszta elmebaj, elmekórtani eset, hát, nem nagyon van rá ellenérv....)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.12.12. 12:39:53

@aszekelyek: "nem voltak hajlandóak újraszámolni semmit , pedig törvény írta volna elő, ahol a szoros eredmények miatt kellett volna"

1. Több esetre is emlékszem, ahol még bírósági eljárásban is számolgatták a szavazatokat és felülbírálták azok érvényességét, illetve érvénytelenségét.
2. A "törvény írja elő" úgy hatásos, ha megjelöli a jogszabályhelyet, anélkül csak ráolvasás.

"Ma is 5 milliárdos költség , alsó hangon a népszavazás.Pénzkidobás lenne."

1. Akkor ne rendezzünk országgyűlésit se, ha az előzetes adatok egyértelmű győztest valószínűsítenek.
2. Kalkulációinak van-e alapja, forrása?
3. A demokrácia már csak ilyen, hogy pénzbe kerül.
Másrészt egy helyi népszavazás költsége korántsem ilyen nagy.

"Itt csupán a lustaság a motiváció és kényelemem fontosabb szempont , mint mások élete. Köszi , ezek nem akceptálható dolgok."

Szalmabábozás. Nem szelektálhat a szavazatok és a szavazók között semmilyen elképzelt alapon, ez gyerekes. Maga kitalálja, hogy mi a helyes eredmény, majd ebből kikövetkezteti, hogy minden ellentmondó vélemény szükségszerűen helytelen: a szavazásnak ezzel nem ügydöntési, hanem döntésmegerősítési funkciót tulajdonítva. Azaz teljesen félreérti, miről szól a demokrácia elve: az nem az, hogy a bölcs döntésekre a nép buzgón helyesel, hanem az, hogy a nép az, ami dönt.

"Át sem látja a szavazásra jogosult. Nem is érti."

A végére még némi aufklérista, népet megvető, magyarellenes gőg is jut. Összességében igazán szép bemutató volt – bolsevizmusból :-)

a nagy hohoohooo 2015.12.12. 12:42:37

@aszekelyek: Látod, látod, te is igazolod, hogy sokat kell előbb olvasni ahhoz, hogy írásra vetemedjen valaki.
Ne mond ,hogy neked van választójogod ,de a sárga ház gumiszobájában a csendes őrülteknek nincs....ez az igazságtalanság .
Vedd le lécci a szemüveged ,had jusson be némi fény a sötét fejedbe legalább a pupillákon át:

Magyar Köztársaság Országgyûlése - Parlament.
MAGYAR KÖZTÁRSASÁG
BELÜGYMINISZTERE

J/1.
jelentés

A 2002. április 7-i és április 21-i országgyûlési képviselõ-választás megszervezésével és lebonyolításával kapcsolatos állami feladatok végrehajtásáról

Elõadó: Dr. Pintér Sándor
belügyminiszter

Budapest, 2002. május
A 2002. április 7-i és április 21-i országgyûlési képviselõ-választás megszervezésével és lebonyolításával kapcsolatos állami feladatok végrehajtásáról

Tisztelt Országgyûlés!

A 2002. április 7-én és 21-én megtartott országgyûlési képviselõ-választás állami feladatainak megszervezésérõl és lebonyolításáról a választási eljárásról szóló 1997. évi C. törvény 153. § (3) bekezdésében elõírtaknak megfelelõen az alábbiakban számolok be.
A 2002. évi országgyûlési képviselõ-választáson mintegy 140 nemzetközi megfigyelõ regisztráltatta magát. Mellettük az EBESZ munkatársai is figyelemmel kísérték a választások lebonyolítását. Egybehangzóan állapították meg, hogy Magyarországon a 2002. évi országgyûlési képviselõ-választások törvényes rendben zajlottak le.

Az EBESZ átfogó, írásos jelentése még nem készült el, de minden okunk megvan annak feltételezésére, hogy a szóban elmondottakhoz, illetve az elsõ fordulóhoz hasonló véleményük lesz, miszerint:

"A Magyar Köztársaság választási rendszere és az azt alátámasztó közigazgatási szervezet megfelelõ alapot szolgáltat a választási folyamat átláthatóságához, elszámoltathatóságához, a szabad, tisztességes és egyenlõ választások megrendezéséhez.

Az OVB igen magas szakmai színvonalon mûködõ, döntéseit alaposan megvitató szerv, ahol a testület minden tagjának véleménye érvényre jut a döntéshozatal folyamán.

A Belügyminisztérium irányítása alatt álló választási irodák szintén hatékony és színvonalas munkáról tettek tanúbizonyságot."

V.

Az Országos Választási Bizottság a feladatok magas színvonalú végrehajtásáért elismerését fejezte ki annak a mintegy 40 000 köztisztviselõnek, közalkalmazottnak, valamint a 60 000 szavazatszámláló és választási bizottsági tagnak, akik részt vettek a választás megszervezésében és lebonyolításában.

Ezúton mondok köszönetet minden közremûködõnek azért, hogy hozzájárult a választás sikeres lebonyolításához.
www.parlament.hu/irom37/0001/0001.htm
Kérem a Tisztelt Országgyûlést beszámolóm elfogadására!

Ugye nem ismered-az általam nagyra becsült-Hofi Géza művész mondását a tájékozódási futásról?Van az vicc :egy újszülöttnek minden vicc új,mint szellemi pelenkásnak idézem:"előbb tájékozódni ,s aztán futni"Ha tájékozódtál volna és nem a csontig szopogatott jobber mantrát fújnád,elkerülhetetted volna,hogy hülyének nézesd önmagad,a többi FideSS-jobbikuSS birkával együtt.
Aki le van szarva, az ne ugráljon! Nem kell különösebben fantáziadúsnak lenni ahhoz, hogy erre a viccre asszociáljon az ember, amikor az ilyen buta jobberek megszólalnak....

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.12. 12:46:20

"Magyarországon a valódi problémák nem ügyek,"

Pinter.bence most színt vallott. Neki nem valódi probléma az, ha muzulmán migránsterroristák magyar emberek százait ölik meg csak azért, hogy végre elnémíthatssák a déli harangzúgást. Pinter.bencének nem valódi ügy az, hogy erre a kis népre figyeljen a világ, ami mindig az olimpiai éremtáblázatnak mindig az elején díszelgett.

Pinter.bencének csak az számít, hogy agymosott konzumidióta zombiként vasárnap is konzumálhasson.

Szerencsére a többség nem ezt akarja, a többség biztonságot és dicsőséget akar. Most már nem vehetik el a ballib progresszívok tőlünk ezt. Most Lengyelország ébredt öntudatra, de holnap már az egész világ és a ballib elit globáldiktatúrájából por és hamu lesz.

hívőlélek 2015.12.12. 13:00:07

@Doomhammer: Ó Te seggnyaló takonygerinc! Hol gyilkolnak magyar embereket százszámra migránsterroristák Te seggnyaló takonygerinc? .... a betelepült bozgormigráns takonygerinc fajtádat.

a nagy hohoohooo 2015.12.12. 13:19:50

@aszekelyek: Ellenben szerencsétlen farok-hamár választás megengedem magamnak-akarom mondani hímvessző bocsi,tom,tom döglött oroszlánba nem illik belerúgni,nem kéne osztani azt amiből az evolúció-oly bölcs előrelátással -semmit nem adott,butaságból mindent.
"David Cameron bit miniszterelnök, akit Orbánnal közös unióellenességük tart egyelőre szövetségben. Ő volt az egyetlen – igaz, némi huzavona és tétovázás után –, aki a választásokat megelőzően (2013 októberében) fogadta Orbánt, de arra már nem volt hajlandó, amit a Fidesz nagyon szeretett volna, hogy maga jöjjön Budapestre. Orbán londoni útján egyébként az ottani konzervatív sajtó fanyalgott a leginkább.

Az viszont kétségtelen, április 15-i keltezéssel Cameron elküldte Orbánnak írt levelét. Ebben ekként fogalmaz: „Kedves Viktor, azért írok, hogy gratuláljak neked Magyarország miniszterelnökévé történő, történelmi újraválasztásod alkalmából.” Ám kisvártatva feltűnik egy bekezdés, amiben a brit miniszterelnök már egészen más hangot üt meg:
„Azonban, Magyarország barátjaként, nem kerülték el figyelmemet azok az aggodalmak sem, amelyeket az EBESZ-nek a Demokratikus Intézmények és Emberi Jogok Irodája (ODIHR) által készített előzetes jelentése tartalmaz a magyarországi választásokról. Mi itt, az Egyesült Királyságban, igen sokat tanultunk a 2010-es angliai általános választásokról készített ODIHR-jelentésből, és nincs kétségem, te is konstruktív elkötelezettséggel fogadod majd észrevételeiket.”

Mint ismeretes, az EBESZ megfigyelői az idei magyarországi parlamenti választásokon alkalmazott szabályokat és a kampány több elemét sem tartották tisztességesnek, a médiamegjelenések és a finanszírozás szempontjából pedig botrányosan egyenlőtlennek nevezték a kormány által folytatott gyakorlatot.

EBESZ-jelentés: tisztességtelen eszközökkel nyert a Fidesz .
hu.budapestbeacon.com/kiemelt-cikkek/ebesz-magyar-valasztas-szabad-de-nem-igazsagos/
A maga kifinomult diplomáciai nyelvén a brit miniszterelnök nem mondott mást, mint amit az EBESZ. Olvasva a levelet, Orbánnak alighanem eszébe juthatott: meglett volna ő Cameron gratulációja nélkül is.
A Fidesz mivel nem egy demokratikus párt, mindent el fog követni annak érdekében, hogy hatalmát megtartsa, nem fog visszariadni a törvénytelen, mocskos eszközöktől sem, ne higgye azt senki sem, hogy a hatalmat, békésen választások útján önként és dalolva fogja átadni..túl sokat loptak,nem merik elveszni a lopott vagyont,pénzeket,hatalmat és vele a kiváltságokat ,Orbán akár véres polgárháborút is képes kirobbantani családi maffia hatalomba maradása érdekében.
Hisz fél a felelősségrevonástól ,ahogy a posványosi agymenésében kimutatta:
"Megtörténhet az, tisztelt Hölgyeim és Uraim, hogy az Egyesült Államokban – tegnapi hírt láttam – az Egyesült Államoknak talán a szenátusa, az is lehet, hogy a szenátus és a képviselőház együtt úgy döntött, hogy beperli az amerikai elnököt folyamatos hatáskörtúllépés miatt. És amikor ezek mögé nézek, kiderül, hogy nemhogy beperlik, többször elítélték már az amerikai elnököt hatáskör túllépése miatt… Képzeljék el Magyarországon, amikor a parlament beperelné a magyar miniszterelnököt hatáskörtúllépés miatt, és akkor a bíróság el is ítélne. Meddig tudnék én hivatalban maradni, tisztelt Hölgyeim és Uraim? "

a nagy hohoohooo 2015.12.12. 13:37:24

@Doomhammer: Te annyira kis szűkagyú vagy, hogy azt hiszed, majd itt manipulálgathatod holmi bekiáltásokkal a többieket?
Mindig csodáltam, hogy hogy lehet valaki ennyire hülye, hogy kijelent valamit, aztán addig szajkózza magának, míg elhiszi, hogy az igaz. :)
Önpszichózisból jelesre vizsgáztál. Jellemből, erkölcsből, szolidaritásból hogy állsz? Meglesz a kettes év végén?
Ugyan már, csak egyre nevetségesebb leszel azzal a rettenetes rövidlátásoddal.
Nyugat-Európa egyetlen országa menekültpolitikájának sincs semmi köze Magyarországéhoz, hiszen Magyarországnak gyakorlatilag nincs menekültpolitikája. Ezt nem észrevenni, valamint ennek a hatását az Európai Unióra nem észlelni egyszerű botorság, nemcsak a tiéd, de a magyar kormányé is.
Egy frászt.
Téged az zavar, hogy a kis elképzelt életstratégiád - mely szerint az EU tagállamaként teljesen rendben való, hogy nem működtök együtt a többi tagállammal, csak az óriási anyagi támogatásokat nyelitek be az nyugat-európai adófizetőktől, a saját problémáitokat meg sem próbáljátok megoldani, csak siránkoztok, hogy nektek milyen rossz, szótlanul tűritek a szélsőjobbos mélymagyarjaitokat, gyűlöltök minden idegent - nem működik. A sok elkövetett disznóság, gyáva meghunyászkodás, hazudozás után nem fogsz tudni elmenekülni és újra másokon élősködni. Nem fogsz tudni visszaélni a genfi konvencióval sem. Ugyanis - ha elolvastad volna, tudnád - az nem kötelez egyetlen országot sem arra, hogy a tetteseket támogassa. Sajnos bele kell nyugodnod, hogy a vak is látja nyugaton, kik nálatok a tettesek, a rombolók, a mindent tönkrevágók.
Ez az, amivel nem mersz szembenézni, ehelyett nyomod az értelmetlen szövegeidet, értelmetlen kontextusban hivatkozol a kormányodra, hisztériázol, álproblémákon rugózol. Nem nőttél föl: nem tudod, hogy a tetteidnek és a szavaidnak következményei is vannak, amiket kénytelen leszel viselni - a begyakorolt manipulációs technikáid nem fognak működni. Egyébként már most sem működnek, csak nem veszed észre! :DDD
Azt sem tudod,mit írtál,nemhogy hogy valami faéknél bonyolultabb dolgot megérts. Nem baj, egy pengésdróttal körülkerített, elmaradott országban való ostoba vegetáláshoz nem is kell több.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.12. 14:19:07

@hívőlélek:
"Hol gyilkolnak magyar embereket százszámra migránsterroristák "

Százakat egyelőre nem sikerült Magyarországon gyilkolniuk, de ez csakis a nagy előrelátással megépített kerítés miatt van.

Az izraeli stílusú késes támadások már megkezdődtek.
kgb2781.uw.hu/bk.html#c28764756

hívőlélek 2015.12.12. 14:24:25

@Doomhammer: a betelepült bozgormigráns takonygerinc fajtádat akkor miért hazudsz te szarkeverő takonygerinc bozgormigráns? .

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.12. 15:00:29

@hívőlélek:
Én nem hazudtam, te viszont a gyilkosok pártján vagy. Miért támogatod, hogy a párizsihoz hasonló merényletek történjenek ártatlan magyar emberek ellen, akár Hajdúhadházán is? Ennyire gyűlölöd a magyarokat, hogy még gyilkos terroristákkal is összefognál, csak hogy a magyaroknak rosszabb legyen?

Kiismertünk téged és a hasonszőrűeket, elég volt a polkorrektségbe csomagolt gyilkos magyargyűlöletből. Arról fogunk szavazni, ami fontos, hogy a kormány megvédhessen minket a veszélyes migránsterroristáktól. Lényegtelen dolgokról való szavazgatásra pedig, mint a vasárnapi bevásárlás, nem pazaroljuk a magyar emberek nehezen összekuporgatott forintkáit.

chrisred 2015.12.12. 15:07:10

Az olimpiát támogatják? Attól függ, ki milyen statisztikát hamisít közvéleménykutatásban. A vidékiek nem érzik a magukénak, Budapesten meg simán Fidesz elleni protestszavazás lenne. A "ne rendezzünk olimpiát" népszavazási kérdésben persze simán benne van a gyurcsányi csavar, hogy az állami agyonhallgatás miatt minimális lenne a részvétel, úgyhogy az érvénytelenség miatt úgysem kellene figyelembe venni. Ugyanakkor ország-világ előtt nyilvánvalóvá válna, hogy a magyar embereknek most kisebb gondjuk is nagyobb, mint hogy az olimpiával foglalkozzanak, tehát az egész esemény csak a hatalmi elit költséges öntömjénezése. És ez elég rosszul jönne ki az olimpiai helyszín kiválasztása előtt, amikor még Agenda 2020-ban leírtakat félig-meddig komolyan is veszik. Na, ezért nem lesz népszavazás.

hívőlélek 2015.12.12. 15:47:35

@Doomhammer: te takonygerinc bozgormigráns neked mi közöd a magyar emberekhez? Te telepített ügynök bozgormigráns te pénzért kevered itt a szart . Neked semmi közöd a magyarokhoz bozgormigráns.

Conchobar 2015.12.12. 15:55:28

@a nagy hohoohooo: "Téged az zavar, hogy a kis elképzelt életstratégiád - mely szerint az EU tagállamaként teljesen rendben való, hogy nem működtök együtt a többi tagállammal, csak az óriási anyagi támogatásokat nyelitek be az nyugat-európai adófizetőktől" - Ne tegyünk már úgy, mintha 100 európai ország egyet mondana, Magyarország meg 101-ként valami egész mást (menekültügyben). És ne tegyünk már úgy, mintha Magyarország a nyugat kitartottja lenne, mintha a nyugatot nem az önös érdekei vezérelné a pénz elosztásában

Conchobar 2015.12.12. 16:00:09

@chrisred: "a magyar embereknek most kisebb gondjuk is nagyobb, mint hogy az olimpiával foglalkozzanak, tehát az egész esemény csak a hatalmi elit költséges öntömjénezése" - Meg aztán ilyen események ürügyén lehetne további stadionokat építeni, tanulmányokat készíteni, egyszóval nagy pénzeket mozgósítani és azt a holdudvar felé irányítani

Bell & Sebastian 2015.12.12. 16:01:11

A vasárnapi zárva tartást ott szabták el, hogy nem került bele a basic-alaptörvénybe. Mert ha a németeké volt a minta, abban elég régóta benne van, ami csak azt jelenti, évi négy alkalommal nyitva tarthatnak, plusz egy, az önkormányzat által meghatározható alkalommal.

Viszont a cigi eladásban liberálisabbak, összességében másfélszer drágább (nem másfélszer ennyit keresnek), rosszabb minőségű, de van a benzinkutakon és automatákban éjjel-nappal (utóbbiban igazolvány ellenében).

A stadion-mánia hozadéka az olimpia, mint B -terv, ugyanis az eredeti cél, a brazil prolik beterelése a pályákra - egyelőre nem sikerült.

(Nem tudhatom, hogy például Putyin mit profitált a téli olimpiából, amikor az amcsik pont alatta döfték hátba - széles vigyorral. A kínai cumit most nem említve, valószínűleg semmit.)

De majd mi megmutatjuk! Van az a pénz.

Pelso.. 2015.12.12. 16:02:58

@aszekelyek: Tőled is kérdezem:
a kórházi napidíj és vizit díj bevezetésének pénzügyileg mi köze az egészségügy light feltételezett privatizációjához? ( feltőkésítést ne, mert elkap a röhej)
Az olimpia rendezése mellett, pl elég érv, hogy számunkra, hogy ne csak brutálisan gazdagok rendezhessenek bármit? A mi is megmutatjuk virtus pótolja a valószínűsíthető deficitet?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.12.12. 18:55:55

Szerintem a Zellenzék már minden realitásérzékét elveszítette: ha szoktam volna fogadni, elég nagy összeget mernék tenni arra, hogy egy olimpiás-vasárnapiboltbezárásos népszavazás érvénytelen eredménnyel végződne. Ezek nem olyan fajsúlyú ügyek a Zemberek többségének szemében, hogy elmásszanak szavazgatni miattuk.

Ad Dio 2015.12.12. 20:14:41

Mindkét esetben támogatom a népszavazást (lehetőleg egyszerre, hogy olcsóbb legyen).

Az olimpiára nemmel, a vasárnapi boltbezárásra igennel szavaznék.

egysmás 2015.12.12. 20:17:43

Mivel vannak újmagyarok, akik vagy nem szavaznak, vagy orbanisták, nem értem mi a faszt retteg a fidesz a népszavazástól, hiszen egyszerűen nem _lehet_ annyi embert urnákhoz rángatni, amennyi az érvényességi küszöbhöz kell.

István Tamasi 2015.12.12. 20:19:12

@Szindbad: Szerintem a Lendvai utcában kell keresgélni a szervezőt.

pamut 2015.12.12. 22:23:44

Aranyos kis poszt, a végére már majdnem eljut odaáig hogy "ejnye-bejnye". Azé nem kéne ilyen dulva kemény kritikákat írni...

Na jól van. Beszéljünk komolyan. A következő van:
Az orbáni hatalom blokkolja, ellehetetleníti a magyar nemzet jogát az egyik legfőbb demokratikus jogának, népszavazásnak a gyakorlására.

Röviden: Orbán elvette a magyarok jogát a népszavazásra.

Ahol nem lehet népszavazni ott nincs demokrácia.
Ez van, ez tény.

A magyar népet megfosztani a demokráciától, elvenni az önrendelkezésének jogát = hazaárulás.

Egy külön megjegyzés a mandinernek: Ti, a mandiner, mindent megtettetek hogy ez a hatalom uralkodjon.
Egy külön megjegyzés a szocifóbiába beleőrült vérfideszeseknek: A szocik, a démon-gyurcsány idejében lehetett népszavazni. Kétszer is. Szavaztatok is. Akkor volt demokrácia. Most nincs.

Tudjátok mikor volt itt utoljára olyan hogy nem lehetett népszavazni? Kádár János idejében. Na meg most.

Robinzon Kurzor 2015.12.12. 22:53:52

Hát, nem lennék most valamelyik Patyolat-főosztályvezető helyében ... ebből még akár egy fegyelmi is lehet.

Bloodscalp 2015.12.12. 23:01:33

@Holger Hartland: valóban jó cikk, régóta az első.
És kibírták fletózás nélkül:)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.12. 23:29:50

@pamut:
"Tudjátok mikor volt itt utoljára olyan hogy nem lehetett népszavazni? Kádár János idejében. "

Mekkora hazugság ez már. Ferenc József idejében sem lehetett népszavazni, mégis Magyarország legvirágzóbb korszaka volt az.

egysmás 2015.12.12. 23:56:39

@Doomhammer: Miért is hazugság, hogy Kádár apátok idejében lehetett itt utoljára népszavazni és mi köze van ennek ahhoz az elmebajhoz, aminek a Szabadságharc leveretőjének, a Miklós cár kezét csókolgató uralkodójának tevékenységét tartod?

egysmás 2015.12.12. 23:58:34

@egysmás: ehh...
utoljára Kádár alatt nem lehetett népszavazni...

BéLóg 2015.12.12. 23:58:36

@a nagy hohoohooo: Már soxor megkérdeztem de csak nem derült ki, ha az a totál falsul idézett mondásod igaz, TE MIÉRT ugrálsz?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.13. 00:03:27

@egysmás:
Azért, mert úgy tűnteted fel, mintha a népszavazás tilalma kizárólag Kádárhoz volna köthető. Holott a szakrális magyar uralkodók, mint pl. Ferenc József mindig is tudták, hogy a nép nem képes átlátni az olyan nagy történelmi összefüggéseket, mint amelyek pl. a vasárnapi boltzár vagy az olimpia ügyében kellenek és ezért megkérdezni őket dőreség. A vasárnapi boltzár nemzetstratégiai kérdés.

tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2015/07/12-pont.html

Egyébként az olimpia is az, de abba most nem akarok belemenni, mert nem hiszem, hogy fel tudnád érni ésszel.

Ferenc Józsefről alkotott véleményed az osztályharcos és kurucos agymosásod mértékét mutatja. Valójában Ferenc József kézcsókja a Szent Szövetség egyik megnyilvánulása volt, ami Európa történetének egyik legcsodálatosabb periódusa volt.
444.hu/2015/12/12/most-omlik-ossze-a-vilag-amit-350-eve-ismerunk

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.13. 00:20:00

@Doomhammer: Hehehe... te nagyon hülye!

index.hu/kulfold/2015/12/12/a_lengyelek_nem_orulnek_amiert_orbanekhoz_hasonlitjak_oket/

"Lengyelország külügyminisztere, Witold Waszczykowski igazságtalannak nevezte egy interjúban, hogy az új lengyel jobboldali populista Jog és Igazságosság-kormányt és intézkedéseiket a bírálóik Orbán Viktor Magyarországához hasonlítják."

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.13. 00:22:48

@Doomhammer: "Miért támogatod, hogy a párizsihoz hasonló merényletek történjenek ártatlan magyar emberek ellen, akár Hajdúhadházán is? "
Idézd hol írta ezt! Ha nem tudod, akkor meg kell állapítanom, hogy beteges hazudozó vagy.

pamut 2015.12.13. 00:59:40

@Doomhammer:
Ferenc Józseffel akarsz cáfolni egy olyan állítást amiben a Kádár-korszak mint _utolsó_ volt említve? :))

Ez komoly hogy ennyire nem tudsz magyar szöveget értelmezni? :) És ezt még reklámozod is nyilvánosan?

Magyarázzam el dedós-szájbarágós szinten mit jelent az a szó, hogy "utoljára", vagy inkább füled-farkad behúzva szép csöndben elsunnyogsz? :)

Bár tudod az még kisebb baj hogy nem értesz egy egyszerű magyar mondatot, a nagyobb, méghozzá sokkal nagyobb baj, hogy te Orbán kedvéért nekiállsz realtivizálni meg bagatellizálni a magyar nemzet jogfosztását....

A magyarokkal vagy, vagy pedig a kádári úton járó Orbánnal?

pamut 2015.12.13. 01:00:37

@Doomhammer:
Ferenc Józseffel akarsz cáfolni egy olyan állítást amiben a Kádár-korszak mint _utolsó_ volt említve? :))

Ez komoly hogy ennyire nem tudsz magyar szöveget értelmezni? :) És ezt még reklámozod is nyilvánosan?

Magyarázzam el dedós-szájbarágós szinten mit jelent az a szó, hogy "utoljára", vagy inkább füled-farkad behúzva szép csöndben elsunnyogsz? :)

Bár tudod az még kisebb baj hogy nem értesz egy egyszerű magyar mondatot, a nagyobb, méghozzá sokkal nagyobb baj, hogy te Orbán kedvéért nekiállsz realtivizálni meg bagatellizálni a magyar nemzet jogfosztását....

A magyarokkal vagy, vagy pedig a kádári úton járó Orbánnal?

pamut 2015.12.13. 01:02:32

bocs a dupláért, a blogmotor kb. a KLIK hatékonysági szintjét hozza.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.13. 02:22:11

@pamut:
Kissé átlátszó a manipulációd. Ezt az _utoljára_ dolgot te találtad ki, de én meg azt mondom, hogy nézzük meg, kinek az uralkodása alatt nem volt _először_ népszavazás! Szent István? Géza fejedelem? Árpád vezér? Történelmünk megannyi gigásza mind nem tartott népszavazást és a népszavazás hiánya nem akadályozta Árpád vezért abban, hogy megnyerje a pozsonyi csatát.

Éppen ezért kell a magyaroknak a hazug médiamanipulátorok bülbülszavára befogniuk a fülüket és nagyon racionálisan, a magyar rögbe gyökerezett ésszerűséggel megkérdezni: mit akarunk, mi legyen ebben az országban? Vajon olyan fontos-e a vasárnapi bevásárlás, ha ennek az ára az, hogy idegenek, jövevények özönlik el a magyarság szállásterületét, akik először gyalogolnak, de aztán robbantanak és lövöldöznek is. Nem, majd legfeljebb bevásárolunk szombaton, de idős szüleink, ártatlan gyerekeink biztonságát nem tesszük kockára. Vagy aki igen, attól nagyon szigorúan megkérdezzük, hogy hát hazaáruló vagy te, hogy a gyerekemet, az idős szüleimet veszélyezteted?

Tényleg, te hazaáruló vagy?

tralalala 2015.12.13. 02:22:34

@pamut: "A magyarokkal vagy, vagy pedig a kádári úton járó Orbánnal? "

"Hamis dilemma" érvelési hiba. A magyarok elég nagy része Orbánnal van, tetszik vagy sem.

"Ez komoly hogy ennyire nem tudsz magyar szöveget értelmezni? :)"

A párbeszédből jól látszik, hogy Doomhammer ért téged, te nem érted őt.

hívőlélek 2015.12.13. 02:36:40

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: ez egy telepített bozgor migráns terrorista. A magyarokhoz annyi a köze hogy az idegen szívű-off shore lovag hatalmasságok megbízásából feladata a magyar nép körében a szarkeverés s a magyar nemzetet megnyomorító nemzetközi illiberális kleptokrata álkeresztény karvalytőke szolgálata.

hívőlélek 2015.12.13. 02:50:04

@tralalala:
"A magyarokkal vagy, vagy pedig a kádári úton járó Orbánnal? "

"Hamis dilemma" érvelési hiba. A magyarok elég nagy része Orbánnal van, tetszik vagy sem." ...az érvelési hiba nálad!

..... nem jelenti - nem jelentheti azt hogy aki a magyarokkal van az Orbánnal van és mint a tények mutatják Orbán nincs a magyarokkal.
Tehát aki a magyarokkal van annak nem kell Orbánnal lenni SŐT!

pamut 2015.12.13. 03:02:23

@tralalala:
ej, ej fideszcsicska, hát ennyire megalázod magad csak hogy terelj? :)
hát te is ennyire hülyének tetted magad mint aki nem tudja mit jelent az "utoljára" szó? :) Hát ennyire kell az a szaros béred, az a szaros 30 ezüst? :)

Orbán elvette a magyarok jogát a népszavazásra, a magyarok jogát az önrendelkezésre. Ez tagadhatatlan. Ez tény.
Orbán ezzel (is, ismét) a magyarok ellen fordult.

Erőlködhettek, izzadhattok, terelhettek, ez bizony így van, vitathatatlan.

Te pedig úgy látom a magyarellenes, a kádári "demokrácia" pártján állsz a drága hőn imádott Orbánoddal együtt. Szemben a magyarokkal, szemben a magyar nemzeti érdekkel.

Ez a te szégyened. Ez a te gyalázatod. Ez a te kis saját hazaárulásod.

Niebur 2015.12.13. 06:36:56

@Doomhammer: "Vajon olyan fontos-e a vasárnapi bevásárlás, ha ennek az ára az, hogy idegenek, jövevények özönlik el a magyarság szállásterületét, akik először gyalogolnak, de aztán robbantanak és lövöldöznek is. Nem, majd legfeljebb bevásárolunk szombaton, de idős szüleink, ártatlan gyerekeink biztonságát nem tesszük kockára."
Hogy jön össze ez a két kérdés?
Te tényleg nem vagy normális.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.13. 07:50:49

@hívőlélek: Ja, birca, csak hülyébb kiadásban. birca -1.0-ás verzió.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.13. 07:53:06

@Doomhammer: Beleolvastam a blogodba. Elképesztő. Belőled egy pszichiáter nagydoktorit írhatna, mint az elmebetegség egyik klasszikus formájáról.

Pelso.. 2015.12.13. 10:21:14

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: Van egy olyan gyanúm, hogy Doom inkább simán hülyét csinál sok-sok olvasóból-hozzászólóból, több felületen is. Konkrétan: ő a cirkusz igazgató.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.13. 10:51:48

@Niebur:
"Hogy jön össze ez a két kérdés?"

Ez is mutatja, hogy mennyire nem alkalmas egy olyan - már bocsánat a kifejezésért - de konzumidióta népszavazni ilyen kérdésről, mint amilyen te vagy. Nem látod az összefüggéseket, így dönteni se tudnál. A vasárnapi boltzár és a migránsterroristák elleni fellépés egyformán nemzetstratégiai kérdés, itt az önrendelkezésünkről van szó. Ha pedig nincs önrendelkezés, akkor idegen hatalmak egy újabb Trianonba ugrathatnak bele minket. Önrendelkezési kérdés, hogy Magyarországon a kereskedelmi szektor magyar kézben legyen és önrendelkezési kérdés, hogy szír agysebészek bevándorolhassanak, de szír terroristák ne.

Az olyanok, mint te, akik nem látnak messzebb a tányérjukon levő töltött káposztánál, nem dönthetnek ezekben a kérdésekben.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.13. 10:54:14

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]:
Neked kell súlyosan vaknak lenned, ha nem látod, hogy amit összeesküvésteóriának hazudott a globálbirodalom lakájmédiája, az maga az Igazság.

tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2013/11/kleine-fische-gute-fische.html

Doubledeceker 2015.12.13. 10:59:15

@Doomhammer:

önrendelkezési kérdés, igen vagy sem. Attól még az embereknek egy demokráciában a népszavazás az egyik legerősebb joguk, amit most Orbán elvtárs ledarál.

A cél szentesíti az eszközt???? Csakhogy annyira harcol a magyarokért, hogy közben pont olyan ország épült ki, mint Kádár alatt.

Más Fideszetől is halottam az érvet, hogy a baloldal ellen akár törvénytelen eszközökkel is kell harcolni. Csakhogy ennek a harcnak az lett a vége, hogy a mostani kormány rosszabb lesz lassan az ellenzéknél. Ezt látni kell, de már látjk sokan még a Fidesz berkein belül is.

hívőlélek 2015.12.13. 10:59:35

@Doomhammer: te egy telepített bozgor migráns terrorista vagy. A magyarokhoz annyi a közöd, hogy az idegen szívű-off shore lovag hatalmasságok megbízásából feladatod a magyar nép körében a szarkeverés s a magyar nemzetet megnyomorító legyilkoló nemzetközi illiberális kleptokrata álkeresztény Fideszes karvalytőke szolgálata.

hívőlélek 2015.12.13. 11:02:33

@Doubledeceker: ez egy telepített bozgor migráns aki a haszon reményében szolgálja a nemzetközi illiberális álkeresztény kleptokrata karvalytőkét amely a magyar nemzet megsemmisítésén dolgozik.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.13. 11:03:22

@Pelso..:
Akármennyire is igyekeznek a Fideszt diktatúrának beállítani, ez egy team-munka. Mondjuk úgy, hogy én is része voltam a csapatnak, ami a cirkuszválságot kezelte.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.13. 11:06:45

@Doubledeceker:
"Más Fideszetől is halottam az érvet, hogy a baloldal ellen akár törvénytelen eszközökkel is kell harcolni. "

Itt nincs szó törvénytelenségről. Itt a nemzeti érdekek következetes képviseletéről van szó. A következetes képviseletet pedig a nép ráruházta hazafiak olyan csapatára, akikről tudja, hogy a globálbirodalom lokálterroristái nem tudják őket megfélemlíteni. Nem engedhetjük, hogy manipulatív népszavazási ál-kérdésekkel a népnek ezt a döntését a dühödt polkorrekt kisebbség elszabotálhassa.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.13. 11:07:55

@hívőlélek:
Te pedig magyarellenes propagandát folytatsz - magyarul. Gratulálok, jól kiképeztek, de idegen szíved elárul. Tudod, kik szoktak bozgorozni? A szekusok szoktak bozgorozni.

Lebuktál, ügynök!

Doubledeceker 2015.12.13. 11:10:43

@Doomhammer:

A diktatúra azért erős kifejezés. De van baj bőven, ha normálisan mennének a dolgok, nem lenne Habony ügy, nem lenne milliárdos gázszerelő, és a lista végtelen.

Majd szavazok is a Fideszre vidáman, ha ezeket a botrányokat szépen elszámolják, és a résztveőket, kipaterolják a pártból. Ennek azonban semmi nyoma, viszont az ügyészség megvédi a rablóbandát. Na itt a baj.

1. A Fidesz csinál nem kevés dolgot, ami a nemzeti érdeket védi.

2. Viszont sokkal több mindenben szembemegy a magyarokkal, és millió egy botránya van, illetve üzemelteti kis maffia birodalmát.

2-es pont nélkül a Fidesz teljesen vállalható párt lenne.

Csakhogy oda jutottunk, hogy 2-es pont nélkül kb. maradnnak 3-an a pártban.... :(

Doubledeceker 2015.12.13. 11:18:33

@Doomhammer:

" Nem engedhetjük, hogy manipulatív népszavazási ál-kérdésekkel a népnek ezt a döntését a dühödt polkorrekt kisebbség elszabotálhassa."

Egy népszavazáson nem a kisebbség szava dönt.... Hanem a többségé. De ne is adjuk meg nekik a lehetőséget, az a biztos..... :D

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.13. 11:18:45

@Doubledeceker:
Ez egy klasszikus ballib polkorrekt '68-as érvelés: szavaznál te egy jobboldalra, ha "európaiak" lennének. De valahogy sose azok.

Ezzel el is árultad magadat: ballib vagy.

Nemzeti érzületű magyar nem lehet a népszavazás pártján, mert tudja, hogy a Fidesz a nemzet érdekeit képviseli. A vasárnapi boltzár, a migránsterroristák kiszorítása, az olimpia rendezése mind nemzetstratégiai kérdés, amelyben a Fidesz a nemzeti érdeket képviseli. Egy nemzeti érzületű magyar miért is akarna szavazgatni ezután?

Szavazni az idegenszívűek akarnak, hogy Magyarországon újra a balliberalizmus, a politikai korrektség és Gyurcsány Ferenc üljön tort.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.13. 11:20:03

@Doubledeceker:
Viszont a manipulatív, hazug globálmédiájukkal teledumálhatják a magyar emberek fejét, hogy a nemzetstratégiai érdekek ellen szavazzanak. Megtörtént már 2002-ben is.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.12.13. 11:22:01

@Niebur: A politika művészete a vagy-vagy művészete.

Vagy a terroristákkal vagy, vagy ellenzed a népszavazást, mert akik népszavazást akarnak, azok brüsszeli parancsra rászabadítanák Magyarországra a gazdasági bevándorlók millióit, akik között terroristák is vannak, akár több tízezren.
Ez ilyen egyszerű.

Majd az elemzők kielemzik, hogy ezek a nyilatkozatok milyen mesterien alakítják a politikai mozgásteret, milyen remekül határozzák meg a kommunikációt és milyen huszárosan uralják a pillanatot.
Egyelőre csak annyit mondhatok, hogy nagyon ;-)

@Doubledeceker: Hogy lehetne valami törvénytelen, ami a nemzeti érdeket szolgálja?

Ha van olyan törvény, amely a nemzeti érdek szolgálatát tiltja, akkor az a törvény rossz, és addig se kell betartani, amíg eltöröljük.

A törvényességre és jogállamiságra a nemzeti érdekekkel szemben a bukott baloldal Soros pénzéből kitartott liberális ügynökei szoktak hivatkozni.
Mint például te.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.12.13. 11:24:53

@Doubledeceker: Miért is kellene népszavazni? 2014-ben a nép megválasztotta az országgyűlési képviselőit, majd azok szavaznak.

Jelenleg az Országgyűlés a népuralom szerve. Minek romboljuk ezt a szép, monolit szuverenitást holmi népszavazásokkal?
Hát még csak aláírásgyűjtésbe se tudnak kezdeni jogszerűen! Hát _ezek_ irányítsák az országot és korlátozzák a 2/3-os népszuverenitást? Na ne, abból nem eszik senki.

És úgyse lenne érvényes ;-)

chrisred 2015.12.13. 11:25:03

@Doomhammer: Akkor logikus lenne a letelepedési kötvényt is belevonni ebbe a körbe, magyarán szólva nemzetstratégiai szempontból jogosult-e a nemzeti kormány a nemzeti önrendelkezési jogunkat a piacon áruba bocsátani?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.13. 11:35:08

@chrisred:
A letelepedési kötvény ugyanolyan okból helyes, mint ahogy az is helyes, hogy szír agysebészek jöhetnek. Aki a pénzével a nemzetstratégiai érdekeket támogatja, az jöhet. A migránsterroristák meg robbantgassanak máshol.

chrisred 2015.12.13. 11:40:33

@Doomhammer: Hogy a pénzével éppen kit és mit támogat, az is érdekes kérdés, de most másodlagos. A kötvénynek az a természete, hogy aki kifizeti az árát, legyen bár terrorista vagy agysebész, egyaránt hozzájuthat.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.13. 11:43:15

@chrisred:
Mondjuk úgy: a letelepedési kötvényt nem úgy veszik, mint az utcán a zsömlét. Aki meg tudja venni, annak elkötelezettnek kell lennie a magyar nemzeti érdekek irányába. 2014-ben a magyar népnek módja volt megvizsgálni, hogy ez így van-e és az eredmény az, hogy így van. Újabb vereség a nemzetellenes polkorrekt erőknek.

Robinzon Kurzor 2015.12.13. 11:48:32

@Doomhammer:

Egyszerűen nem tudsz hibázni, bámulatos!

Doubledeceker 2015.12.13. 12:00:18

@Doomhammer:

Nem hanem haveri off-shore cégek keresnek rajta 10 milliárdokat, amit természetesen nekünk kell visszafizetni.

Ebben mi a nemzeti érdek.

Amúgy azt írtam, akkor szavazok a fideszre, ha a maffia rendszerüket felszámolják. Ha szerinten ettől már baloldali párt lesznek, akkor szerinten minden nemzeti és jobboldali párt szükségszerűen maffia is egyben.

hívőlélek 2015.12.13. 12:03:03

@Doomhammer: "lebuktál ügynök" Te beszélsz, Te aki bozgor migráns terrorista vagy egy móc faluból s idetoltad a képet lenyúlni az igaz magyar embereket. Te az illiberális kleptokrata karvalytőke kiszolgálója - az Andyvajna féle adócsalók, a kokós Habonyárpik , a választási csaló Hugyos Máték és a Putyint leszopó Orbánok csicskása.
A nemzet nem feledkezhet meg rólad amikor lerázza az illiberális kleptomán karvalytőke rabigáját s egyetlen nemzetárulóról s a békés tisztességes magyar embereket kifosztókról sem legyen bármilyen kamu alaptörvény is!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.12.13. 12:58:33

@Doubledeceker: Miért fáj neked, ha jól képzett, nyelveket beszélő fiatal magyar vállalkozók kemény munkával a nemzeti nagytőkések közé emelkednek törvényes üzleti lehetőségeket kiaknázva?

Sikertelen vagy és irigykedsz?
Magyarellenes vagy és fúrnád a magyarok gyarapodását?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.12.13. 13:00:12

@chrisred: A nemzeti kormányoknak és nemzeti országgyűléseknek mindenre joguk kell hogy legyen. Ez magától értetődő.

Egy szuverén demokráciát nem lehet mesterségesen korlátozni.

pamut 2015.12.13. 13:05:44

@Doomhammer:
"Ezt az _utoljára_ dolgot te találtad ki"

:DDDDDD

Mit zagyválsz te szerencsétlen, nem tudsz olvasni? :DDD

OTT VAN bazdmeg, menj már vissza, tegnap 22:23:44-kor írt kommentemben, amire válaszoltál, ez van, idézem betű szerint:
"Tudjátok mikor volt itt utoljára olyan hogy nem lehetett népszavazni? Kádár János idejében. Na meg most."

Lapozz vissza és nézd meg a SAJÁT SZEMEDDEL!

És akkor ISMÉT kérdem: FEL BÍROD FOGNI az "utoljára" szó jelentését?

Mit játszod a hülyét?
Vagy csatang részegen kommentlesz?
Vagy már ennyire nem bírsz mit kitalálni a tereléshez? Ennyiben merül ki a troll-tudományod hogy úgy teszel mintha nem beszélnéd a magyar nyelvet te félnótás?

Orbán "hazaáruló" Viktor elvette a magyaroktól a népszavazást, a nemzeti önrendelkezés, a demokrácia egyik oszlopát. Ez nyílt hazaárulás.
Az önrendelkezés, a magyar demokrácia a magyar nemzet alapvető joga, amit utoljára (ismered ezt a szó?) Kádár János vett el a magyaroktól, és most pedig Orbán Viktor. Ezzel Orbán (nem először) a magyarok ellen fordult, elárulta a magyarokat.

A kádári úton járó Orbán a magyarok ellen van, csorbítja a nemzeti jogainkat. Ha te vele vagy, akkor te a hazaáruló cinkosa, bűntársa vagy.

pamut 2015.12.13. 13:08:00

nyíííííííííííhahahaha, most látom szegény barom dúmkalapács már Árpád vezérnél tart kínjában :DDD

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.12.13. 13:10:15

Tetszenek az önmegvalósító jóslatok. Doomi ezt előre tudta, én meg örülök neki, mert ha valaki ekkora marha, akkor váljanak is be a jóslatai. Doomi, megjött a várva várt közönséged, ezt akartad bazmeg, most örülj.

wolves84lb 2015.12.13. 13:13:26

@aszekelyek: kárt volt ennyit koptatnod a klaviatúrát, te szerencsétlen fideszes f.sz...elég lett volna annyit írnod, azér' me' a zorbánakirály!

Az eszem megáll rajtatok, komolyan mondom. Ti szóltatok bele először emberek magánügyébe (akarnak-e dolgozni vasárnap, vagy sem), és most kikéred magadnak, hogy erről meg szeretnénk kérdezni a NÉPet? Ócska szar fidesztroll...remélem, a karácsonyfád alatt lesz egy trafik, vagy egy kis föld legalább, te hazaáruló.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.12.13. 13:26:15

Korábban itt nem volt szokás az, hogy a minimális értelmezési képességekkel rendelkező hozzászólók teret kapjanak. Sikerült Doom, hurrá. Már most csak ilyet olvashatunk. Remélem örülsz.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.13. 13:33:49

@Mihint:
Minőségi posztokhoz minőségi kommentelők illenek.

Tényleg, mi van a migráncsokkal, kaphatnánk egy újabb Megadja-posztot, ami elmagyarázza, hogy miért nincs keresnivalójuk Európában? Ezúttal esetleg a nietzsche-i tömegember-utálat alapján.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.12.13. 13:37:05

@pamut:
Tessék, saját magad bizonyítottad, hogy igazam van. Igen, így van, ahogy mondod, azt, hogy ki nem engedett népszavazni _utoljára_, azt te dobtad be. Közben mélyen hallgatsz arról, hogy ki nem engedett népszavazni _először_. Mert akkor kiderülne, hogy a gondolati légváradat futóhomokra építetted és a népszavazás elvetése nem kádárista ötlet. Kádár csupán lenyúlta nagy uralkodóinktól, te meg az ő szégyentelen lopásukat felhasználod arra, hogy a szakrális kormányzást hiteltelenítsd.

Újra megkérdezem, nem vagy te hazaáruló?

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.12.13. 13:46:34

@Doomhammer: Hehe. A migránsok közül, aki menedéket kér, megkapja. Aki több pénzt akar keresni/életminőségét javítani, az pedig a lehetőségét kapja ennek. Szigorúan válogatunk, ezt megértheti.
Mégis, mi több kéne?
Megadjával, ha egy mód van rá, hagyjon békén. Mondhatnám azt is hogy utálom, de ez nem fedi a teljes valóságot, azonban egy dologban biztos lehet: én nem fogok erről posztolni, ugyanis nincs mit.

pamut 2015.12.13. 13:48:53

@Doomhammer: Mi bizonyítottam, de húgyagyú? :DDD

Ezt írtad, idézlek téged:
"Mekkora hazugság ez már"

Hazudtam mikor azt írtam hogy utoljára Kádár alatt volt olyan hogy nem lehetett népszavazni? Nem, nem hazudtam.

Tehát te hazudtál amikor engem hazugsággal rágalmaztál? Igen, te hazudtál.
Azt most meg erőlködsz Árpáddal meg minden szarral mintha az cáfolná a Kádáros állításom :D

Hazaáruló pedig az, aki a Kádár követő Orbánnal van. Ha te vele vagy, te is hazaáruló vagy.

Na, erőlködj még te szerencsétlen :D

Niebur 2015.12.13. 18:29:48

@Doomhammer: Először válaszolni akartam. De Te még azt sem érdemled meg.

Bell & Sebastian 2015.12.14. 01:35:55

Nem mondom, kiváló mesterterv: antiszemita magyaroknak kivándorlás, majd üres helyek feltöltése Izrael régi barátaival. KZ az egész világ.

Gordongyörgy pedig terepgyakorlaton csigát zabál az amik pénzén.

Ha mindezeket Doom álmodja nekünk Sion árnyékából, ne nagyon számítson szoborra a hálátlan utókortól.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.12.14. 03:07:49

@Bell & Sebastian: Sion árnyéka messze vetül. Adjon az ég jó helytartót nékünk.

Amúgy ne legyen pesszimista, kupálódak a sion-fiak, ne féljen, maholnap magával alkusznak :)

Rozsgyi 2015.12.14. 08:39:59

@pamut: hagyd már, Doom egy troll, aki csak szórakozik, nem kell komolyan venni. Mondjuk nekem már unalmas, de van aki szereti. Szerintem hívőlélek is ő.

hoplita 2015.12.14. 13:23:27

@aszekelyek:
Székelylibafos ildi, mán megint idehugyozod a fityiszmonológokat, hogy basszon habosra egy talicska kanmajom?

Sir Galád 2015.12.14. 21:40:15

Még egy szuper cikk!

Herr Stacheldraht Leger 2015.12.14. 22:19:32

politicus vezércommentjét várjuk

" Orbán ostorozta a liberalizmust is, amely szerinte szembe került a demokráciával. Orbán szerint Európa következő nagy korszaka vagy demokratikus lesz, vagy nem lesz. "

na szóval a posztlibsi demokráciaépítés eddig a népszavazási tiltott tárgykörök megnövelését, érvényességi küszöb megemelését, népi kezdeményezés komplett megszüntetését hozta, oszt még ugye vannak a sajátságos értelmezési és érkezési figurák a beadott kérdéseknél

ühüm, demokratikus korszak a javából (röhög)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.12.14. 23:03:09

@Herr Stacheldraht Leger: A demokrácia lényege az Országgyűlés négyévenkénti megválasztása; ami efölött van, az a Sátántól való.

Az Országgyűlés szuverenitása ui. egységes, oszthatatlan, korlátozhatatlan és mindenek felett való. Tehát a népszavazás nevű bohózat csak korlátozná frissen kivívott demokráciánkat.

Politicusnak egyébként halaszthatatlan dolga akadt a tehetségét elismerő minisztériumban, gondolom ;-)

Bell & Sebastian 2015.12.15. 00:31:39

@Mihint: A lelkem nem eladó, a többi már náluk van. :)
Gondolja, hogy el kell őket bújtatni? Doomot vállalom, ha nem hozza a színjátszókört. Majd angol teát iszogatunk és ablakból lövöldözünk.

Bell & Sebastian 2015.12.15. 00:34:09

@Counter: Akar tőlem egy svájci sapkát, nagy, piros kereszttel? Csak hogy Allah ne lássa a savanyú képét.

gyalog.galopp 2015.12.16. 18:19:10

@Bell & Sebastian:

Úgy néz ki, nem nyerő nála a vöröskeresztes sapka, biztosan attól tart, hogy jön vele a pszichológus is.
süti beállítások módosítása