Itt a felelős progresszív válasz a bevándorlásra: menjenek máshova!
2015. július 21. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Itt a felelős progresszív válasz a bevándorlásra: menjenek máshova!

winfried_kretschmann.jpg

Ön is kíváncsi volt, mi a felelős, szolidáris, emberbarát, progresszív válasz a bevándorlás kérdésére, különösen annak fényében, hogy a magyari határzár elítélése mellett eddig nem nagyon igyekeztek konkrét válaszokat adni a problémára − ha csak a fogadjunk be mindenkit / oldja meg az EU / Orbán Viktor mondjon le válaszokat nem vesszük annak?

Mivel sem az LMP, sem a PM, sem a CEU, sem a Kettős Mérce blog, sem más progi közíró − kellő számú választó felhatalmazása nélkül  nem rendelkezik kormányzati felelősséggel; és mivel az általunk nemrég megszólaltatott európai zöld vezér, Reinhard Bütikofer is annyit tudott válaszolni konkrétumokat firtató kérdésünkre, hogy „nem vagyok hajlandó elméleti számokról vitatkozni, amíg a nincs meg a hajlandóság a befogadásra!”; így már nagyon vártuk, hogy végre felbukkanjon valaki, aki felelős pozícióból tud progresszív választ adni az Európát sújtó migrációs válságra.

Csakhogy az a helyzet, hogy nincsenek sokan közülük kormányzati pozícióban. De végre megszólalt a nyugatnémet Baden-Württemberg tartomány zöldpárti miniszterelnöke, Winfried Kretschmann: szerinte a Németországba érkező menedékkérőket az elnéptelenedő Kelet-Németországba kellene telepíteni, mert ott több a hely.

Nos, a történet ott kezdődik, hogy a délnyugat-németországi, kőkonzervatív és kőgazdag Baden-Württembergben rendszerhiba és szenzáció volt, hogy épp ott adtak a német zöldek először tartományi miniszterelnököt. A hagyományosan erős CDU-bástyának számító tartományban 2011-ben pont két héttel a fukusimai atomerőmű-baleset után tartották a választásokat, és a témára mára hiperérzékennyé vált német polgárok azokban a napokban kilengtek a zöld álláspont felé. Ez azt eredményezte, hogy ugyan a CDU ismét messze a legtöbb szavazatot szerezte a tartományi választáson (39 százalék, bár ez nagy kudarc volt nekik), de utána a Zöldek következtek a német tartományi választáson valaha elért legjobb eredményükkel (24 százalék), és utánuk jöttek a szocdemek 23 százalékkal. A kormányzásra régóta éhes tartományi baloldal összefogott: zöld-szocdem koalíció vette át Baden-Württemberg irányítását, miniszterelnökként Winfried Kretschmannal.

Maga Kretschmann egyébként kelet-poroszországi származású, lakóhelyükről a 2. világháború végén elűzött katolikus szülők gyermeke, akinek annak idején még a papi hivatás választása is kinézett − de aztán, ahogy akkoriban sokakkal megtörtént, beszippantotta őt a hetvenes évek radikális-alternatív egyetemi közege. A Zöldek történelmi eredményével 2011-től vezeti a délnyugat-németországi Baden-Württemberget, s alapvetően meg van vele elégedve a konzervatív habitusú helyi népesség is. És mintha kezdene rajta újra kiütközni az otthonról hozott reakciósság.

Mivel rajta kívül nagyítóval lehet keresni kormányzati-irányítási felelősséggel felruházott zöld politikust a világban, itt volt az esély, hogy bemutassa: a környezetvédelem mellett természetesen minden más progresszív gondolatot szívesen felvállaló ideológia alkalmazása hogyan működik a gyakorlatban. A bevándorlás témája különösen érzékeny ügy, lássuk, mit reagált erre az illegális migránsok fő célországának számító Németország egyik leggazdagabb tartományának vezetője. 

Nos, ahogy fentebb is írtuk, nagyjából úgy: a tartomány megtelt, a migránsok menjenek máshova. 

Winfried Kretschmann kritizálta a belnémet kvótarendszert: szerinte az évtizedek óta nem tapasztalt menekülthullám kezelésére kevéssé alkalmas a jelenlegi megoldás, amely az úgynevezett königsteini képlet alapján a lakosság nagysága és az adóbevétel figyelembevételével osztja el a tartományok között a menedékkérőket. A Zöldek politikusa szerint a képletben szereplő változók mellett azt is vizsgálni kellene, hogy „konkrétan hol van hely” menedékkérők elhelyezésére. Hely pedig Kelet-Németországban van: a keleti tartományokban az elvándorlás miatt sokhelyütt valóban magas az üresen álló lakóingatlanok aránya. A szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) legutóbbi adatai szerint például Szász-Anhalt tartományban a lakások 15 százalékában, Szászországban pedig 13,9 százalékában nem laknak. És akad egy tanulmány is, mely szerint a harmadik világból érkező menekültek tömeges kelet-németországi elhelyezése „áldás” lehet a helyi munkaerőpiac számára, mivel a menekültek, menedékkérők jellegzetesen fiatalok és motiváltak, körükben a foglalkoztatottság hosszabb távon 55 százalékos lehet, nyelvi és szakmai képzési programokkal pedig még tovább emelhető ez az arány − így a tanulmány.

Csakhogy a Kretschmann-véleményről szóló hír is kitér arra a csöppnyi problémára, hogy a szélsőjobboldali erők befolyása nagyobb keleten, mint a nyugati tartományokban, emellett jelentős az ellenállás a menedékkérőket befogadó otthonok kialakítása ellen, ami demonstrációkban és akár erőszakos bűncselekményekben is megnyilvánul. A menedékkérők betelepítése társadalmi feszültségeket eredményezhet, mert a ritkán lakott térségekben egy csapásra nagymértékben átalakíthatja a „régiek és újak”, a régóta helyben lakók és a frissen beköltözöttek arányát.

De hát az egyszeri baden-württembergi fogorvosnak vagy Mercedes-mérnöknek, aki stuttgarti villája és a Boden-tavi vitorlása között száguldozik luxuskocsijával, ez mégis csak kényelmesebb megoldás, mint ha a szomszédjába költözne vagy kétszáz afgán − még megzavarnák őt és családját bioreggelizés vagy az esti kocogás közben. Csak annyit gondol: ez nem az ő problémája, oldja meg a keletnémet, amúgy is 25 éve tömi őket pénzzel. Egyébként a jóléti, katolikus, urbánus, délnémet Baden-Württemberghez hagyományosan még a Dunántúl és Budapest is közelebb van kulturálisan, sőt, földrajzilag is, mint mondjuk az északkelet-németországi, szelek tépte, mocsarak szabdalta, ex-protestáns-ateista, szomorúan posztendékás Mecklenburg-Előpomeránia.

Így történhet meg, hogy a zöld-progresszív ideológia, ahogy hatalomra kerül, hamar elbukhat a valósággal történő szembesülés során; s kibukkan a végén a szőrős talpú, retrográd − a reakciós keleti végeken józan parasztinak is tartott − válasz: menjenek a kéretlen idegenek máshová, ne a portánk mellé.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr507641408

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Rajcsányi Gellért: Itt a felelős progresszív válasz a bevándorlásra: menjenek máshova! 2015.07.21. 13:00:02

Baden-Württemberg zöldpárti miniszterelnöke, Winfried Kretschmann szerint a Németországba érkező menedékkérőket az elnéptelenedő Kelet-Németországba kellene telepíteni, mert ott több a hely.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

picur3ka 2015.07.22. 14:38:48

@Kivlov:

A nyugat, aki a helyi háborúkat robbantgatja ki, élén az USA-val.

maroz 2015.07.22. 14:41:45

@monddazigazatmar: Nem mi. Illetve ki tudja, van neked Siemens-részvényed?

A centrumországok nem hagyják, őket nagyon nem, minket pedig csak kevésbé nem. Illetve talán idővel megáll az is, hogy a periférián megölik az embereket, míg nálunk, a félperiférián csak nem hagyják élni. Hiszen a centrumországoknak az a fontos, hogy a német polgár megtakarításai rekordnagyságban nőjenek.

maroz 2015.07.22. 14:45:03

@Kivlov: A centrumországok. Te úgy ismered őket, hogy a "fejlett nyugat".

Miből és hogyan tehetnének rendet? Nincs semmijük, mi mást tehetnének, követik az olajat!

Várták a Kuznets-görbét, nem jött, hát meguntak várni, elébe mentek. Mi mást tehettek volna?

picur3ka 2015.07.22. 14:48:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Mindenütt abban vannak.

A Calais-i cirkuszról volt itthon híradás?

maroz 2015.07.22. 14:50:42

Ezek olyan tehetetlenségek, amelyek mennek a maguk útján, olyanok, mint egy bazinagy óceánjáró, hiába venné észre a kapitány, hogy zátony van előttük, mire a hajó kanyarodna már rá is futott.

A "fejlettnyugat" addig hülyítette magát a multikultival, amíg ő maga is annyira elhitte, hogy ma már nem igazán tud róla lefordulni.

A "fejlettnyugat" honi csicskái pedig hozzák engedelmesen azt, amit megtanítottak nekik:

kakukkfeszek.blog.hu/2015/07/22/rovid_megjegyzes_a_balliberalis_szeretetrol

Megy minden a maga útján, míg az összeomlás meg nem állítja. Akkor majd ajvékolunk, kenjük mindenkire, és miután esetleg túléltük ünnepélyesen megfogadjuk egy tetszőleges téren, hogy soha többé!

Aztán hazamegyünk, és mindent folytatunk ugyanúgy tovább.

Kivlov 2015.07.22. 15:05:39

@maroz:
felőlem azt tesznek, amit akarnak. csak ne csodálkozzanak, ha visszafordítják őket meg ilyesmi.

maroz 2015.07.22. 15:28:08

@Kivlov: Nem csodálkoznak, az ilyesmi megszokható. Mi sem csodálkoztunk anno. Lebuktunk, kimérték ránk a féléves, munkahelyen letöltendő börtönbüntetést és már mentünk is megint neki a határnak. Előbb-utóbb úgyis átjutunk, veszítenivalónk nincs, akkor meg?

Kivlov 2015.07.22. 15:36:37

@maroz:
akkor sem állapot, amit művelnek.
az olaszok is saját partok helyett, mehetnének egyből afrika felé is...

maroz 2015.07.22. 15:48:40

@Kivlov: Frászt mehetnének. Ha csak eszükbe is jutna ilyesmi, menten kiszerkesztené őket a liberális Süddeutsche Zeitung.

Amúgy meg ha mennének is mit érnének el? Legfeljebb valamelyest késleltetnék a folyamatot annak az árán, hogy a megnőtt rizikó miatt az embercsempészek és a mindenféle, a migrációból élő szürke- és bűnözőgazdaságok megerősödnének.

Én csak annyit szeretnék, hogy mi szappanozzuk be erősen az M5-öst és az M1-est, hadd csússzanak át rajtunk Németországba és a fejlettnyugatra azok, akik oda akarnak menni. Ezt a helyzetet nem mi, hanem a nyugat főzte, hát egye is meg, egészségére.

Kivlov 2015.07.22. 15:50:56

@maroz:
ez a baj, hogy a libsik meg a sok gittegyleti jogvédő mindenbe belepofáznak, más farkát a csalánba verve.
haha, Nyugat. Az angolok már a magyra se akarják beengedni, nemhogy az arabot meg a csokkert. :D

Bell & Sebastian 2015.07.22. 16:01:07

@maroz: A fejlettnyugat elitjei még jobban el-eshtablishment-esedtek, mint a mieink. Ami azt jelenti, hogy teljesen elszakadtak a valóságtól.

Nagyjából 5 perc alatt szedtem össze ezeket, plan air:

- núbia lánya vesz egy üveg üdítőt bolti hűtőből 1 euróért + Pfand
- sivatagi hárem (három szélte-hossza egy, csadorban) népes szaporulatával biszbaszokat válogat, helyiérdekű nagypapi fizet
- összenőtt szemöldökű paki felmos, de nagyon lassan
- núbia másik lányát (mibe, hogy cumis kurva) kiteszik egy még nem kapható béemwéből a buszmegállóban
- toronyházi ablakmosók - egy se itt sírt fel először, arabok
- építőmunkások - magyarabok
- darus fakivágók (lengyelnek látszó-hallatszó csipet-csapat)
- eladósegéd téved a javamra (beazosíthatatlan, de valami napsütötte tájról)

Lehetne folytatni és ez B.-W. tartomány.

(Az is hülye, aki az Indextől szerez okosságot. Szégyenszemre Kurucinfóval kell ellensúlyozni, hogy kijöjjön egy Alfahír, középtől enyhén jobbra.)

monddazigazatmar 2015.07.22. 16:06:33

@maroz: "Én csak annyit szeretnék, hogy mi szappanozzuk be erősen az M5-öst és az M1-est, hadd csússzanak át rajtunk Németországba és a fejlettnyugatra azok, akik oda akarnak menni."
Akkor mit csinálsz:
1, Osztrák beint, és nem enged át senkit útlevél nélkül.
2.Kimegy németbe, de onnan ide visszautalják
3, Mégse akar kimenni, mert Tatabányán meggondolja magát.

maroz 2015.07.22. 16:17:11

@monddazigazatmar: Akkor azt mondom, hogy már megint mi szívtuk meg a fejlettnyugat helyett!

maroz 2015.07.22. 16:21:20

@Kivlov: Mintegy mellékesen eszembe jutott, hogy mit is csinálhat az orosz titkosszolgálat ebben a mostani népvándorlós világhelyzetben?

Téged nagyon meglepne, ha kiderülne, hogy egy csomó ügynökük "segíti" a migránsokat kibocsájtó országokban terjedni azt a hírt, hogy skacok, Nyugatra kell menni, mert ott arany élete van a szír menekültnek? :))

maroz 2015.07.22. 16:27:13

@Bell & Sebastian: Na ezért tartom jó ötletnek, hogy mi, akiknek se okunk se eszközünk nincs arra, hogy a továbbiakban is segítsük a neoliberális elitet abban, hogy a valóságra vakok maradjanak igyekezzünk kimaradni ebből a buliból.

Menjenek csak oda a menekültek annyian, hogy már az ottani elit se tehesse meg, hogy még a mi balliberálisainknál is súlyosabb valóságtagadóként élhessen.

picur3ka 2015.07.22. 16:32:59

Kissé kellemes meglepetésként a WSJ elég korrektül tudósít a honi menekült ügyekről. Minden hozzászólás helyeslő. Ott nincs ellenzéke a kormánynak ebben a témában.

Herr Schnitzel Lutscher 2015.07.22. 16:35:21

@Pelso..: Józsi bácsi jó diplomata. Semmi se meggyőzőbb, mint amikor a múltkori gellértfürdős gruppen buliról készült vastag aktával várod a sznob tárgyalópartnert. Analóg NSA, retro sztájl.

Herr Schnitzel Lutscher 2015.07.22. 16:57:11

@bispora: pedig bizony ez így van, sajnos valóban nem túl sokat lehet tenni, pláne nem bal-jobb kérdés. tőlünk nyugatabbra ausztriában gazdagabb a jelen és tervezhetőbb a jövő, mégis magyarosan szar a demográfia... ellenben angliában sürű látvány a gyerköccel sétáló tini fehér lány is.

ez kicsi v. kocsi kérdés. ahol a kúl/felnőtt dolog a családalapítás, ott belevágnak, ahol a rongyrázás fontosabb, ott meg nem. lehet a folyamatokat némileg befolyásolni balos (segély) vagy konzi (adókedvezmény) ráhatással, de az alap motiváció mégis az, hogy mekkora a gyerek presztízse egyéb dolgokkal szemben.

Bell & Sebastian 2015.07.22. 18:35:58

@Herr Schnitzel Lutscher: Ez arról szól, hogy a társadalom velejének (ami a magot körbeveszi) értékrendje rendben van-e? Csak azért nem mondok etikát, hogy bele ne bonyolódjunk. Magyarán, egészséges vagy sem a túlélő rész, mert a húsa visszanő.

Ez a normál eset, mert bajra meg úgy reagálunk, hogy őrült módjára kezdünk el szaporodni, míg jólétben alig (pl.: japánok).

Összességében itt az a baj, hogy -amerikai nyomásra- egy csomó baromsággal etetik a népet, amitől tudatmódosult állapotba kerülnek, mintha valaki folyamatosan Cortizonnal kenegetné az erogén zónákat.

Herr Schnitzel Lutscher 2015.07.22. 20:11:30

@Bell & Sebastian: ez inkább a megkésett polgárosodású, cserébe vaskalapos társadalmakra hirtelen rászabaduló emancipáció okozta ló másik oldalára esés esete labanciától japánig: egyik pillanatban a nő még szerényen szülhetett für gott kaiser ésatöbbi, oszt lett világkrieg, oszt hirtelen hiányzott egy generációnyi férfi a gyárakból, oszt beállhattak dolgozni a nők is újrafelépíteni a birodalom romjait. lett saját kereslet, önállóság, oppá szabaccsááág. hülye lenne visszamenni alázatos cselédlánynak. angolszászék, fronsziják régebbről fontolva haladva emancipálták a missziszeket és madmozelleket, skandinávéknál meg eleve sose voltak csúnyán alárendelve a valkűrök. volt kontinuitása a családmodellnek.

Bell & Sebastian 2015.07.22. 21:10:08

@Herr Schnitzel Lutscher: Erről két dolog jut az eszembe, a kétlaki haverom, aki a saját gyereivel foglaltatná vissza Erdélyt és Putyin, aki keresztesháborút hirdetett a buziskodás ellen, ami törvényszerűen túlburjánzik egy militáns országban, amely ráadásul renszeresen a föld alá küldte a javát, mint a katolikusok.

Nem hiszem, hogy a dolgok csak úgy megtörténnek, amikor emberek tízezrei foglalkoznak a megtervezésükkel, minek utána csak a politikai végrehajtáson műlik a megvalósításuk.

Márpedig a megrendelő ezektől a think-tankoktól általában azt kapja, amiért fizet.

A fehérek kiirtása tett erőfeszítések egyetlen csomagban kezelendőek és valószínűleg az amerikai hegemóniára törekvés a mozgatórugója.

Amit paradox módon Amerika is éppúgy elszenved, mint Európa.

A világkormány ránk erőltetésének első fázisa: az engedelmes és homogén tömeg, mint egyformára fazonírozott alattvalók milliárdjának előállítása.

Amin érdemes lenne vitát nyitni, kik ezek a macherek a háttérben és mivel vívta ki a white power az ellenszenvüket?

Agresszív, innovatív, felsőbbrendű? Vagy mindhárom, de egyszerre, ezért zavarja a ci... a macskát?

Ha nem is leszünk ott Adolf első szobrának felavatásán, de a hologram-telvízión még megláthatjuk.

Jobb ha ma túlzok, mint holnap egy M1 Abrams a seggünkbe. Ja, ma van a holnap.

Bell & Sebastian 2015.07.22. 21:14:16

A fehérek kiirtására tett erőfeszítések egyetlen csomagban kezelendőek...

Herr Schnitzel Lutscher 2015.07.22. 22:20:02

@Bell & Sebastian: a szívcsakra meg a szíriuszi szittya szál kimaradt a konspirációból, ez így kettes.

(mentem morzézni az illuminátus összekötőnek)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.07.22. 22:46:28

@Bell & Sebastian:

A napokban hazajött egy vízitúráról az egyik porontyom (aki reálegyemista) és elmesélte, hogy a túra során kibeszélték, megfejtették a világjelenségeket: arra jutottak, hogy az egész (migrációs, TTIP-es stb.-s) zűrzavart az USA csinálja, hogy megroggyantsa Európát. Nem én mondtam neki, magától jött rá.

Imrebá 2015.07.22. 22:46:32

@Bell & Sebastian:
Kik akarják kiirtani a fehéreket?

Imrebá 2015.07.22. 22:54:41

@bbjnick:
Az egészet az usa csinálja?
Az egészet.
A többiek ott sem voltak.
Magától jött rá?
A megoldásra is rájött?
Akkor maguk a mekgájverék!

Imrebá 2015.07.22. 23:01:15

@bbjnick:

Ettű tartottam.
Deazé nem értem mégse.
Mer a nagykönyvbe meg mindig azt írták, hogy világos lép és három lépésben mattot ad.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.07.23. 07:07:47

@Imrebá:

Így van, mi vagyunk a mekgájverék. És te mi vagy, trollpofa?

Kivlov 2015.07.23. 08:54:55

@maroz:
totálisan érdektelen, hogy ki és hogy segíti vagy nem segíti őket. A lényeg az, hogy problémát jelentenek, nem kicsit, ezt kell megoldani.

Imrebá 2015.07.23. 09:06:50

@bbjnick:

Az vagyok aki felvilágosítja önt.
Nincs egyedül abban, hogy nem ismeri a troll eredeti, pontos definicióját.
Hogy az ön elébbi témakerülő trollkodásával ellentétben a témát is érintsem, szólnék pár szót a bevándorlással kapcsolatos kormányplakátokról.
Alapvetően tetszenek, de pár apró változtatás nem ártana.
Több helyen látom a
"Nem akarunk illegális bevándorlókat" feliratú kormányplakátokat egy mosolygó lánnyal a háttérben.
Ez szerintem disszonáns.

murcielago 2015.07.23. 10:49:29

@Bell & Sebastian:
„Agresszív, innovatív, felsőbbrendű?”

Szerintem az irányítók azt gondolják, hogy át lehet venni (és át lehet adni működtetésre bárkinek ) az autócsodákat, okostelefonokat, stb.-ket létrehozó-kifejlesztő kulturát létrehozóik nélkül, és majd ugyanúgy fog folyni minden, mint a „régi szép időkben”. Ez egy hatalmas történelmi tévedés, de nem egyedülálló. A fenntartás még egy darabig el tud folydogálni, de létrehozói (, a fehérek) nélkül (ez) a kultúra halott.

Hasonlóval próbálkoztak pl. az akkádok is, olyan gonddal próbálták fenntartani az átvett sumer kultúrát, hogy ma már megkülönböztetni is nehéz őket, de a sumer kultúra fejlődése megállt.

Bell & Sebastian 2015.07.23. 11:17:41

@Herr Schnitzel Lutscher: Magán van egy normal / abnormál gomb, vagy skizoid?

Bell & Sebastian 2015.07.23. 11:20:40

@bbjnick: Jó eszű gyerek, tartsa meg.

@murcielago: Ha áthúznak mindent magukhoz, mint azt tették a III. Birodalom után, megoldható. Ha itt kitör a hepaj, megint megúszhatják száraz lábbal.

maroz 2015.07.23. 11:46:05

@Imrebá: Azért nem olyan nagyon bonyolult ez.

Már 2010 környékén hír volt, hogy a nyugati világ részesedése a globális gdp-ből a vártnál hamarább csökken 50% alá. Holott ugye a kilencvenes évek elején közel volt a kétharmadhoz.

Csökken a tortaszelet, és ilyenkor be szoktak indulni az újraosztási cicaharcok. Ha az Egyesült Államok hatalmi elitje odaállna az ő népe elé és bejelentené, hogy holnaptól negyedével kisebb lesz a hamburger akkor két percen belül meglincselnék. Kényszer, hogy az usa megpróbálja szinten tartani a részesedését, és ésszerű, hogy onnan mar ki, ahonnan tud. A TTIP egy ilyen próbálkozás.

És ugye most legyünk engedékenyek, ne állítsuk azt, hogy az usa tevőlegesen is gyengíti Európát (gondolom Merkelt sem ilyen célból hallgatták le, hanem bratwurst-receptet akartak szerezni hiteles forrásból), illetve ne mondjuk azt, hogy szándékosan, hanem csak annyit, hogy passzív örömmel figyeli amint Európa gyengül.

Bár ezt a passzivitást is munka elhinni, amikor például azt látom, hogy az usa punditjai erősen iparkodnak Romániát összeugrasztani Magyarországgal, olyasmikkel hülyítve a románokat, hogy ők lehetnek a környékünkön a lokális kishatalom, ha jóban lesznek az Egyesült Államokkal. Elmondják nekik, hogy Magyarország itt már a múlt, sovén, retrográd ország, Orbánnal letértek az igazi demokrácia útjáról, ezért fogadjátok az amerikai nép szívből jövő biztatását, hajrá Románia, hajrá románok!

murcielago 2015.07.23. 13:26:59

@Bell & Sebastian:
az kérdés az, hogy az menekülés (hátrálás) elég-e a hepaj elkerülésére (eddig bevált)

csak a falak ugye...

Bell & Sebastian 2015.07.23. 16:55:34

@murcielago: Eddig Amerika az egyetlen olyan ország, amelynek sikerült exportálnia az összes belső konfliktusát. Eddig például leverte a tömegtermékek, olaj, kábítószer és nehézfémek árát (a hitelekét pont nem sikerült), erőforrásait és mások életét nem kímélve, csak hogy ne szenvedjenek hiányt semmiben polgárai.

Mi jöhet még? Nekik örökélet, másoknak lottó húzás?

Herr Schnitzel Lutscher 2015.07.23. 18:07:11

@bbjnick: hú, az okos gyeröknek már csak találnia kéne valami racionális összefüggést a konteók közt, mert ezek így kizárják egymást

egy megrogyasztott EU ugyebár gyengusz felvevőpiac lenne, ahová nem is éri meg beTIPPegni az atlanti portékával. vagy tartós hasznot akarsz húzni egy gazdag piacon, vagy tönkreteszed és még rá is fizetsz, mert a csóró EU önvédelmébe nagyobb mértékben kéne beszállnia az usa-nak.

plusz még mintha elég lett volna kihagyni a marshall tervet, vagy be se avatkozni a két vh-ba, ha ajrópa hazavágása lett volna tét.

de majd a filiusz megmagyarázza, bízunk benne

pitcairn (törölt) 2015.07.23. 18:55:40

@bbjnick:

az angolszász és az európai elit már rég fuzionált a Wall Street-hez, ill. a City of Londonhoz kötődő érdekcsoportok dominanciája mellett:)

TTIP-vel lényegében egy több évtizedes folyamat végére kerül sor

pitcairn (törölt) 2015.07.23. 18:57:18

@Herr Schnitzel Lutscher:

az Európai Uniót a Wall Street-en, ill. a londoni City-ben találták ki:)

" The Marshall Plan was one of the first elements of European integration, as it erased trade barriers and set up institutions to coordinate the economy on a continental level—that is, it stimulated the total political reconstruction of western Europe"

en.wikipedia.org/wiki/Marshall_Plan

pitcairn (törölt) 2015.07.23. 19:02:44

@Bell & Sebastian:

más interpretációk szerint hihetetlenül sok külső konfliktust sikerült importálniuk...

pl,. a Brit Birodalom védelmében átvették a "világcsendőr" szerepét ami lehet, hogy jól jött a lakosság 1%-ának, de a fennmaradó 99%-nak nem...

különben az USA a relatív világgazdasági súlyát tekintve az 1920-as években ért a csúcsra, azóta - a relatív pozíciót tekintve - szép lassan hanyatlik

Bell & Sebastian 2015.07.23. 19:11:03

@pitcairn: Csakhogy volt ám még egy lényeges eleme az újjáépítésnek, ami számunkra fontosabb.

Fellengzősen társadalmi megállapodásnak is szokták nevezni, ami csak azt fedi, hogy _mi_ adunk annyit, hogy gyarapodhassatok, _ti_ pedig cserébe nem lógattok fel bennünket a legelső, aktuális földinduláskor.

Nos, ez az, ami kies hazánkból hiányzik, rögtön az adóelengedés és tőkeinjekció után. Mert aki nem fizet, ne várjon ferheteges jókedvet a bulin.

Népiesebben, sokadszorra idézve egy tanultabb haveromat:

- A zsidók (itt) ott baszták el, hogy elfelejtettek bért emelni.

Ezért lézengünk 1972 -es viszonyok közt, Kádár bácsi rágyújt egy Munkásra (Tervre, Kossuthra, Symphoniára, a franc se emlékszik rá pontosan, de az biztos, mezítlábas volt és kettévágta, mint Sztálin, mert mindenki orosz mahorkán kezdte, amin fordított a papír-dohány arány, hosszra).

pitcairn (törölt) 2015.07.23. 19:14:30

@Herr Schnitzel Lutscher:

most látom csak, hogy nálad is előkerült a Marshall-terv + az USA két iszonyatos következményekkel járó "kereszteshadjárata" az első és a második világháború alatt:)

1945 óta nincs már semmilyen valódi USA-Európa ellentét, elvégre akkor a Nyugat-Európa fedőnéven futó porig rombolt roncs lényegében az angolszász nagyhatalmakhoz köthető érdekcsoportok kontrollja alá került

Bell & Sebastian 2015.07.23. 19:15:00

@pitcairn: Hát ez az, GDP -ben jobb az Unió, csak hordozókkal áll csehül. Süthetjük a GDP -t, az csak a hülyéknek van fenntartva, mint adósság-mutató.

pitcairn (törölt) 2015.07.23. 19:18:50

@Bell & Sebastian:

bért senki sem emel önszántából

a bérszínvonal a piaci kereslet-kínálat függvénye

ahol valódi piaci verseny van és minimális az állami elvonás ott magasra viszi fel a licit a reálbéreket

pl. ez eredményezett döbbenetesen magas reálbéreket az 1914 előtt USÁ-ban

ezért ömlött oda a "jónép" a világ négy sarkából

pitcairn (törölt) 2015.07.23. 19:19:53

@Bell & Sebastian:

az utóbbi 30 évben inkább az un. "fejlődő világ" húzott el

az EU és az USA tandemben értékelődik le

Herr Schnitzel Lutscher 2015.07.23. 20:56:34

@pitcairn: azért olyan túl perfekt harmónia sincs, két dudás meg a csárda este:
kitekinto.hu/europa/2008/09/23/az_usa_allt_az_ir_nepszavazas_kudarca_mogott/#.VbE3yLU0xqA

szóval szétcsapott eu nem érdeke az usa-nak, de egy túl erős se (bár mostanság milyen jól is jönne nekik a sztrong jurop így az arab tavasz meg a majdani performansz bebukása után)

pitcairn (törölt) 2015.07.23. 20:58:04

@Herr Schnitzel Lutscher:

nem dobálóznék én itt olyan szavakkal, hogy USA vagy Európa...

itt szimplán transznacionális érdekcsoportok vannak...

Imrebá 2015.07.23. 21:08:23

@Bell & Sebastian: 19:15:00

"Nem értem a német közösséget.
Gázt nem akarnak, az atomenergetikát nem fejlesztik.
Akkor mivel akarnak fűteni?
Fával?
De azért is Szibériába kell utazni." (Putin)

Bell & Sebastian 2015.07.23. 21:10:29

Na, itt most kezdik futtatni Kretschmann megmondását, mert kezdenek önmeggyulladmi a menekültek elhelyezésére szolgáló épületek.

Ám még mindig jobban érdekli az embereket az, hogy mit javasolnak a zöldek a mindent ellepő autáradat ellen? Ma minden pályán 5-6 kilométeres dugó volt.

Zöld zónákat és drasztikus sebességcsökkentést meg ingyenes töltőhelyeket a méregdrága elektromos ökrösszekereknek.

Ez jutott az eszébe az okos polgármesternek is, aki szintén zöld. Zöld a Trompf.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.07.23. 21:11:14

@Herr Schnitzel Lutscher:

A napokban láttam egy ism.terj. filmet a spektrumon, ami némiképp megváltoztatta az összeesküvés-elméletekkel kapcsolatos viszonyomat.

www.youtube.com/watch?v=qQpI0BqXKzg

Ha például a cionisták 1945-ben csont nélkül képesek lettek volna hatmillió német polgárt megmérgezni az ivóvízhálózaton keresztül, ha brit titkosszolgálat közbe nem lép és sértettségükben és csalódottságukban képesek voltak egy komplett hadifogolytábor kenyéradagját megmérgezni (a hivatalos amerikai állásfoglalás szerint 2100 embert kellett kórházba szállítani), akkor napjaink furcsa és zavaros történései mögött titkosszolgálati játszmákat, nagyhatalmi manipulációkat, háttérhatalmi beavatkozásokat látni egyáltalán nem nevetséges.

Bell & Sebastian 2015.07.23. 21:17:30

@bbjnick: Snicli az életében nem nyert közbeszerzést, ezért fogalmatlan még belépő szintű összeesküvés eszkábálásában is.

De aki csak egyet is végigcsinált, az tudja mindet.

Herr Schnitzel Lutscher 2015.07.23. 21:53:36

@pitcairn: mellé. belépett ez a vonulat is a világpolitikába, de az utóbbi évek eseményei bizonyítják a legjobban, hogy ezek a transznacionális érdekcsoportok megkeverhetik ugyan a kakit, de végső soron mindig valami hagyományos társadalmi/állami/vallási reakció a vége, ami szépen lenullázza az idejekorán a széfbe álmodott profitot.

Herr Schnitzel Lutscher 2015.07.23. 21:56:06

@bbjnick: nem arról regélek, hogy nem lehet alapja a konteóknak, hanem arról, hogy tisztelt csemetéd két egymást kizárót tart egyidejűleg tutinak.

Herr Schnitzel Lutscher 2015.07.23. 22:14:40

@bbjnick: ... ebben amúgy mi a konteó? frissen átélt holokauszt után az lenne a furcsa, ha a túlélők fejében nem fordult volna meg a megtorlás gondolata.

pitcairn (törölt) 2015.07.23. 22:16:40

@Herr Schnitzel Lutscher:

nem teljesen, a felettébb speciális brit-USA kooperáció például messze túl van a szimpla spekuláció világánál

lényegében mindkét világháborúba a brit érdekek mentén lépett be az USA

a francia állam már a Napoleóni-háborúk lezárása óta afféle kitüntetett kapcsolatot ápol a britekkel

szóval itt már régóta inkább hatalmi tömbök vannak mint szimpla "nemzetállamok"

az európai rendezés pedig pontosan ezen tábor ellenfeleinek a "lerendezéséből" jött létre

kb. földbe tiporták anno 1945 táján a tengelyhatalmakat

onnan indul lényegében a híres európai integráció

pontosan ezért mondom azt, hogy nem látok én itt lényegében semmilyen valódi ellensúlyt a transzatlanti integráció elmélyítésével kapcsolatban

70 éve készítik már ezt elő...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.07.23. 22:25:11

@Herr Schnitzel Lutscher:

A politikailag instabil, súlyos társadalmi ellentmondásokkal küzdő EU-ban nem ennének, meg volnának technikai-technológiai szükségleteik? A britek mit csináltak Indiával, amikor ki akarták aknázni? Nem destabilizálták? A legtöbbet akkor tudsz lenyúlni egy térségről, ha a működőképességét jelenlétedtől és közreműködésedtől függővé teszed.

pitcairn (törölt) 2015.07.23. 22:34:53

@bbjnick:

a britek inkább a kizsákmányoló rendszert stabilizálták Indiában:)

picur3ka 2015.07.23. 23:13:36

@Herr Schnitzel Lutscher:

Ne butáskodjék. Ez a standard működési mechanizmus: lerombolás, újjáépítés. Mindkettőben halásznak, mindkettőre ők adnak kölcsönt.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.07.23. 23:55:54

@pitcairn:

Ezt már egyszer megtárgyaltuk; ha nosztalgiát érzel az egykori vita után, keresd vissza.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.07.24. 00:02:33

@Herr Schnitzel Lutscher:

Hogy túlélők fejében megfordul a megtorlás gondolata, abban semmi különleges nincs, de hogy a megtorláshoz (hatmillió német ivóvizének megmérgezéséhez) Chaim Weizmann (biokémikus, a cionista világszövetség elnök, Izrael első elnöke) palesztinai kutatóintézete állítja elő és szállítja le a mérget, az azért már elgondolkodtatóbb motívum.

Herr Schnitzel Lutscher 2015.07.24. 06:48:10

@bbjnick: merthogy? egyenest atompukkantója is van már izraelnek, gyaníthatóan az is legfelsőbb állami döntés és támogatás keretében lett fabrikálva és nem a sarki zöldségesnél. nem igazán látom mi ebben a konspiráció.

Herr Schnitzel Lutscher 2015.07.24. 06:52:53

@picur3ka: a romboljunk, hogy építhessünk a maoista kultúrforradalom nagy szlogenje és tapasztalat szerint nem kifizetődő üzletmodell. pusztítás helyett piacosítás dagobert bácsi kedvenc mániája (változó eredményekkel)

maroz 2015.07.24. 09:44:34

@Herr Schnitzel Lutscher: Itt az usának nincs valós döntési pozíciója, őt is a kényszerek mozgatják.

Még úgy 1980 körnékén a világ kibocsájtásának a 80%-át Amerika és Európa adta, de ez 2010-re már 50% alá süllyedt, és azt jósolják, hogy hamarosan ez is megfeleződik.

Kisebb lett és lesz a tortaszelet, újra kell osztani. Amerikának az a természetes érdeke, hogy ő hasítsa ki a nagyobbat, és persze érdeke az is, hogy Európa ne gyengüljön nagyon, csak pont annyira, hogy a vele folytatott tranzakciókban az amerikaiak legyenek azok, akik nyernek a cserén. Amerika tényleg szeretne egy működőképes Európát, de amerikai hegemónia alatt. Ez az érdeke, miért viselkedne másként?

picur3ka 2015.07.24. 13:37:13

@Herr Schnitzel Lutscher:

Hát nyilván valakinek adják a kölcsönt a pusztításra, újjáépítésre.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.07.24. 19:36:54

@Herr Schnitzel Lutscher:

A lakosság ivóvízhálózatának megmérgezése a Kr. e. 580-as évek, Kirra görög város lakosságának az ivóvízhálózaton keresztüli megmérgezése óta, emberiség elleni bűnnek számít; már a korabeli görög államok is egyezményben rögzítették, hogy nem létezhet olyan indok, sem háborúban, sem békében, ami ilyen tett elkövetését igazolhatná.

Bell & Sebastian 2015.07.24. 20:03:01

Mivel itt a német zöldek körül megy a vita, csak illusztrációként a végtelen szemforgatásukra: az egyik főzöld második nászán (szerencsére nem az indiai Riskát pumpolta) olyan veganista étrend volt, hogy mindenki éhen maradt.

Ameddig el nem ért a saját fridzsideréhez, gondolom.

@pitcairn: Ezt én abban a verzióban ismerem, hogy a francia volt a büdöstojás, az angolszászok a németek rokonai.

Hogy a zsidók alaposan megkeverték a szart az óceán mindkét partján, az sajnálatos, de tény.

A nagy mutatvány a közvélemény átfordítása volt amihez kellett egy Lusitánia és egy Pearl Harbor.

Bell & Sebastian 2015.07.24. 20:33:45

@picur3ka: Jugoszlávia szétszerelése a legjobb példa, elsózták a lejárt szavatosságú bombáikat (élénkül a gazdaság), adtak kölcsönt a mozaikoknak az ujjáépítésre (élénkül a gazdaság), majd felfogadták a helyi legényeket, akik harmadából megoldották és egyazon mozdulattal elvitték a maradékot (élénkül a gazdaság), csak az adósság maradt.

Szegeden konferenciát rendeztek a magyar vállalkozásoknak, hogy majd így meg úgy, aztán mégsem.

Nesze neked szabaccság, fizessé, kutyámájom!

pitcairn (törölt) 2015.07.24. 21:17:35

@Bell & Sebastian:

nem hinném, hogy a Brit Birodalom, ill. az USA impérium kizárólag zsidó vállalkozás lenne

pitcairn (törölt) 2015.07.24. 21:20:22

@Bell & Sebastian:

inkább:

"élénkül" a hadiipari komplexum:)

az USA segghülye kereszteshadjárataiból jó ha az ottani lakosság 1%-a profitál

a többiek szopóágon vannak már jó száz éve

azt azért el kell ismerni, hogy felettébb szívós az USÁK gazdaság, hogy ezt méregdrága "világcsendőr" fas@zságot ilyen sokáig képes elcipelni a hátán:)

Imrebá 2015.07.25. 06:57:17

20:03:01

"Hogy a zsidók alaposan megkeverték a szart
az óceán mindkét partján, az sajnálatos, de
tény."

Ne tessék irigykedni.
Növelje a saját kavaróképességét.
Már rég meg kellett volna hódítania az orosz birodalmat, meg amerikát.
Maga meg itt szöszmötöl.
A maga fajta szöszmötölők miatt tart itt az ország.

Imrebá 2015.07.25. 08:32:38

@pitcairn:
dedede
itt még az isten is zsidó
át kell vennünk a teljhatalmat
a Föld a Magyarocké.
Árpád vére hej

Bell & Sebastian 2015.07.25. 08:57:27

@Imrebá: Én a tettek embere vagyok. Hét év fontolgatás után, persze.

Imrebá 2015.07.25. 12:17:31

@Bell & Sebastian:

És hány évtized után tetszik elkezdeni a fontolgatást?

Bell & Sebastian 2015.07.25. 14:45:45

@Imrebá: Csakis akkor, ha már elfeledtem, mire jutottam?

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2015.07.25. 19:45:59

Arra kíváncsi lennék, a balfasz Loxon mit gondol a menekültáradatról.
A Guénon-mániás kretén gondolom üdvözli, hogy a szabadkőművesek által szétbaszott európát végre egy tradicionális kultúra, az arab fogja kézbe venni. (Az elmeroggyant Guénon is muszlim hitre tért.)

Bell & Sebastian 2015.07.25. 20:38:24

@Disznóvári: Ismered te annyira Loxont, hogy magadtól is tudj ezekre a kérdésekre válaszolni: nem üdvözli és Mohamedet sohasem idézett.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2015.07.25. 21:10:38

@Bell & Sebastian: Nem ismerem Loxont. Voltam olyan találkán, ahol esélyes volt, hogy lesz, de nem lett ott.

picur3ka 2015.07.25. 22:03:00

@Bell & Sebastian:

Ukrajna se rossz példa.

picur3ka 2015.07.25. 22:13:01

@Herr Schnitzel Lutscher:

A tiniterhesség valójában probléma, ami ellen küzdenek, mint minden épeszű államban, itt is. Tipikus az afro-caribbiai és egy másik etnikai populációra Angliában.

A Királyság családpolitikája az egyik legjobb Európában, az egyik legmagasabb születési rátával együtt.

Annyi igaz, hogy terhesnek, anyának lenni, szexuális kapcsolatban lenni nem stigma bizonyos életkortól, társadalmi státusztól és szakmai helyzettől függetlenül. Ez nálunk másképp van.

Bell & Sebastian 2015.07.25. 22:57:11

@picur3ka: Kézenfekvő. Élhetőségben -Ukrajnához képest- Jugoszlávia maga volt a Kánaán. Sokak szerint Milot az amcsik küldték. Ukrajna jó régóta katasztrófa, csak senkit sem érdekelt.

Bell & Sebastian 2015.07.25. 22:59:50

@picur3ka: Aki csak teheti, az addig menjen ki szülni, amíg észbe nem kapnak, mert nagyon megéri.

picur3ka 2015.07.25. 23:07:01

@Bell & Sebastian:

Lol, lol, lol.

Így van.

picur3ka 2015.07.25. 23:15:55

@picur3ka:

Már többen vannak mint Németországban.

Herr Schnitzel Lutscher 2015.07.26. 21:53:09

@maroz: na ez már közelebb áll a valósághoz

Herr Schnitzel Lutscher 2015.07.26. 21:57:34

@bbjnick: persze, ahogy atomot se elegáns dobni, meg biológiai fegyvert se stb... attól még megesik. ellenben a vízmérgezősdi meg végül le lett fújva, teljesen nyilvánosan spectrum műsorra tűzhető történelmi esemény, lapozhatunk.

Herr Schnitzel Lutscher 2015.07.28. 07:55:15

@bbjnick: na mondsza mi ebben a füllentés

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.07.28. 11:59:05

@Herr Schnitzel Lutscher:

Nem lefújták, hanem megakadályozták: s mivel a brit hatóságok akciója megakadályozta a zsidó terroristákat, hogy hatmillió német ivóvizét megmérgezzék, ezért bosszúvágyuk időleges kielégítéseként egy komplett hadifogolytábor kenyérellátmányát megmérgezték. S mindezt békeidőben. Hogyan volna ez összehasonlítható bármilyen hadi cselekménnyel?

Herr Schnitzel Lutscher 2015.07.28. 18:49:19

@bbjnick: húúúha... az ss által halálba tisztogatott százezrek (második vh előtt "békeidőben" is működtek lágerek a reichban, nyilván nem wellness céllal, csaxóltam) után nevezett csapat pár száz tagja ráfázott a nem túl meglepően nem túl hálás túlélők egy begőzölt akciója mentén. whoaaa, meghasad az ég, brühühü.

aztán ugye ha komolyan eszükbe vették volna a vízmérgezősdit, lett volna rá alkalom később is bőven. csak hát a kezdeti felindulás után gyaníthatóan lehiggadtak és kimatekozták, hogy egy frissen alakuló ensz meg egy frissen alakuló izrael állam tükrében talán mégse egy megtorló akcióval kéne bemutatkozni, többet visz, mint hoz (értsd: a projekt le lett lefújva, de nyugi, a legkevésbé sem kisebbítem az angolok nevelő célú intervenciójának hasznosságát a kijózanodás során)

gyalog.galopp 2015.07.28. 19:12:08

@Herr Schnitzel Lutscher:

végy egy adag demokráciát, adj hozzá fékeket és ellensúlyokat, egy csipetnyi szólásszabadság, egy marék tolerancia, majd hagyd kelni, mikor fasizmussá dagad, rakd be a sütőbe... máris kész a holokausztod.

grafjeno 2015.07.29. 10:02:25

Ez a déli tyúkkerités ugyancsak hiányos. Gyalogsági aknazár és tűzparancs .

Imrebá 2015.07.29. 23:39:15

@grafjeno:

minek a tuzparancs ha jol vannak lerakva az aknak?
süti beállítások módosítása