Fidesz-kormányzás, objektív mérlegen − válasz Hörcher Ferencnek
2015. április 25. írta: Redakció

Fidesz-kormányzás, objektív mérlegen − válasz Hörcher Ferencnek

fidesz_kormanyzas.jpg

Vendégszerzőnk, Mezei Balázs vallásfilozófus, egyetemi tanár írása.

Válasz Hörcher Ferenc megjegyzéseire.


Előzetesen: a Fidesztől nemcsak Hörcher tanár úr távolodott el, hanem mintegy milliónyi választópolgár is. Egyetértek az okok listájával, noha nem mindegyiket tartom egyformán erősnek.

Mindenekelőtt a sorrenden változtatnék, mivel úgy gondolom, hogy Mr. Goodfriend tavaly őszi bejelentései nélkül a párt körül már régóta lappangó feszültség nem tört volna ki olyan élesen, mint történt ez Simicska Lajos médiaszereplése kapcsán. Az a kérdés, hogy valóban létezik-e a korrupció oly módon a kormány köreiben, ahogyan azt a volt budapesti ügyvivő megfogalmazta, elég bizonytalan. Realistán nézve elképzelhetetlen, hogy a kormány – vagy bármely kormány – teljesen mentes legyen a korrupciótól. Ami idehaza történt, az valami más: a Fidesz éppen a szocialista-szabaddemokrata mélykorrupcióval szemben igyekezett kiépíteni a saját struktúráit.

Eközben – s ezt elegendő itt csupán feltételeznünk – nem egyszer elszabadultak a folyamatok és olyan személyek kezébe kerültek döntések, akik elsősorban a saját érdeküket tartották szem előtt. A Simicska-ügy kezeletlensége nagyon fájdalmas. Önmagában az, hogy egy harminc éves barátság ilyen csúfos véget ér, szomorú. De ez a barátság a mai magyar politikai élet egyik alapvetése is volt, ezért minimum elvárható lett volna, hogy a felek e felelősségük szerint járjanak el. Talán egyikük sincs annak tudatában, hogy mindez milyen súlyos következményeket váltott ki, konkrétan valószínűleg felelős a Jobbik határozott megerősödéséért.

De nézzük a többi okot is, először azokat, amelyeket nem osztok.

*

Az alkotmányozó voluntarizmus vádjával korábban sem értettem egyet, most sem. Világosan kétharmadhoz volt kötve az alkotmányozás, s mivel a Fidesz ezt megszerezte 2010-ben, jogszerűen hozta létre az új alkotmányt. Ez az alkotmány ráadásul legnagyobbrészt standard európai alapszöveg, igen csekély lokális színezettel, mint amilyen a preambulum. A konfliktus-élező politikai technikát nem tartom a Fideszre jellemzőnek, nem is értem, pontosan mire gondol itt a kolléga – különösen 2006 után.

A populista retorika és a plebejus öntudat a politikai PR része, s nincs egyetlen olyan politikai párt sem a mai demokratikus világban, amely adott érdeke szerint teljesen nélkülözné e vonásokat. Elég csupán a brit pártretorikát megfigyelnünk. Nem látok „nyugatellenességet” a Fideszben, csupán tiltakozást oly lobbibefolyás ellenében, amely legutóbb képes volt az Altus cégcsoportot megbízni a magyar kormány EU-támogatású kiadásainak ellenőrzésével.

Amit egyáltalán nem értek, az „a hagyományos nehézipar érthetetlen erőltetése”. Az autógyártásról van szó? Ha Szlovákiának ez bejött, nekünk mi lehet a problémánk? Az „ifjúságpolitika” hiányolása nekem az 1960-as éveket idézi, amikor az akkori pártvezetésnek meg kellett oldania „az ifjúsági problémát.” Persze, ma is van mit megoldani, de ha körülnézünk, a Lendület programtól kezdve a Gyere haza, fiatal! programig éppenséggel számos kezdeményezést látunk. Romániából, Lengyelországból milliók költöztek Nyugatra az elmúlt évtizedben, hasonló kritikát mégsem hallunk szomszédainktól. Tény, hogy amikor egy mosogató Írországban annyit keres, mint idehaza egy egyetemi tanár, az elvándorlás akárcsak lassítása is igen súlyos feladat. De éppen ezen a téren, a gazdaság fokozatos rendezése terén tette a legsikeresebb intézkedéseit a mai kormány.

*

S amelyekkel részben egyetértek: Az mára világossá vált, hogy a külhoni nemzetpolitika rossz irányba indult el. A Fidesz által korábban támogatott alakzatok a saját országukban periférián maradtak. De éppen e téren történtek változások az elmúlt időszakban, s helyesen. A „nemzeti elkülönülés” politikáját ekképpen nevezni az eredeti irányvonalat tekintve is túl erősnek tartom, ma pedig már egyáltalán nem jellemző. Az, hogy a külhoni állampolgárság mindent összevéve sikeres, éppenséggel támogatandó. Vegyük csak a horvátokat s nézzük meg, ők hogyan szervezik meg a horvát állampolgárság megadását Dél-Amerikától Nyugat-Európáig!

Részben egyetértek a közmédia kezelésének kritikájával, különösen azt követően, hogy a Magyar Nemzet-csoport levált a kormányt támogató médiablokkról.

A „putyini politikával való kokettálás” e megfogalmazása túlzó. Világos, hogy a mai kormány abban a harapófogóban, amelynek két kapcsa az „Altus” és az „EB”, szükségképpen kiutat keresett. Érdekes módon miközben Merkel és Hollande hetente találkoztak az orosz vezetővel, igen kevés kritikát hallottunk. Ugyanez a helyzet a görög miniszterelnök „kokettálásával” is. Amivel itt egyet lehet érteni, az a diplomáciai rafinéria hiánya: Alexisz Ciprasz sokkal okosabban használja eszközeit, mint mi tettük eddig. A hiba konkrétan úgy fogalmazható meg, hogy míg a görögök nem engedik meg, hogy az orosz vezetés eszközként használja őket, a mi vezetésünk sajnos belecsúszott egy ehhez hasonló hiába. A keleti/déli nyitást én felhabosított álproblémának tartom. Kis túlzással: az egész nyugati világ Kelet-Ázsiában termeltet.

Végül azok a megjegyzések, amelyekkel egyetértek: a hatalmi arrogancia szembetűnően elterjedt, különösen az időközi választásokat megelőzően. Ezt saját köreimből részletesebb tényanyaggal is meg tudnám világítani. A személyzeti politikában azt látjuk, hogy az intellektuális színvonal fokozatosan süllyed. Nem tudom, hogyan lehet ezt megfordítani, de az eredmény kézzel fogható pl. a felsőoktatási reformok előtárása majd sietős törlése kapcsán. Ez is rámutat a szakpolitikák háttérbe szorítására, amivel nem lehet egyetérteni.

Tény, hogy a Fidesz, a második kétharmaddal induló ciklusa első évében, úgy tűnik, nem képes beváltania azt a reményt, hogy ténylegesen létrehozza a „nemzeti együttműködés rendszerét”, mert éppen az együttműködés, az ehhez való figyelem, türelem, méltányosság, körültekintés hiányzik többször, mint indokolt lehetne. S idekapcsolódnak olyan jelenségek is, amelyek felvetik legalábbis a morális korrupció gyanúját.

*

Amikor azonban a Fidesztől való generális eltávolodásról van szó, mindenekelőtt objektivitásra kell törekednünk.

Tegyük csak egymás mellé a Fidesz-kormányok sikeres lépéseit és a sikerteleneket. Olyan alapvető területeken, mint a gazdaság vagy a pénzügy, a Fidesz-kormányok kiválóan teljesítenek. Aki deviza alapú kölcsönben volt eladósodva, tudna mesélni a megkönnyebbülésről, amit a kormány lépései hoztak a számára. Ahol több gyermeket nevel a család, a családtámogatás szinte önálló kereset nagyságú pluszbevételt jelent. Az infláció ténylegesen megszűnt, ami önmagában is egy közgazdasági csoda, tekintve, hogy ezzel együtt a gazdaság növekszik. De nézzünk körül a kultúra terén is, hiszen – a Nemzeti felépítés után – az Erkel színház újranyitása, a Zeneakadémia felújítása, a múzeumi nagyberuházás tervei magukért beszélnek. S alaposan körültekintve még folytathatnánk.

Mindennek pontos értékeléséhez világosan kell látnunk a környezetet, amelyben élünk: Németország 1945 után tíz év alatt visszaépült a fejlett nyugati világba. Mi negyed évszázaddal vagyunk a rendszerváltás után s még mindig alapvető nehézségekkel küzdünk. Csak endogén okokról van itt szó? A brókercégek üzelmeinek feltárulása nem erre enged következtetni. A terep tehát nehéz, s az országnak objektív érdeke a Fidesz-kormányok sikeres teljesítménye. De ahhoz, hogy a siker igazi legyen, meg kell fontolniuk a kritikát és sok ponton lényegileg kell változtatniuk.

S akkor még nem is említettem, hogy a Fidesz-kudarc milyen belpolitikai következménnyel járna. Létezik olyan szcenárió, amelyben az erősödő Jobbik a baloldallal összefogva ütheti ki a mai kormányt a nyeregből. Láttunk erre példát elégszer: a baloldal és a szélsőjobb összefogását a centrális erő leváltása érdekében. Ezért is jobb lenne, ha a segítő szándékú kritika kellő felelősséggel és tárgyszerűséggel fogalmazódna meg.

A Jobbik erősödése intő jel. A mai kormány felelőssége óriási.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr1007395838

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Új pártállami rendszer 2015.04.26. 02:19:49

Új pártállami rendszer épült ki. Ne tévesszen meg benünket, hogy többpártrendszer van! Az van Oroszországban is. És az volt a rendszerváltás előtti Lengyelországban és az NDK-ban is. Ez nem sokat jelent. Akkor, ha egy országban minden intézmény, mind...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.25. 16:59:52

A szerzőről, pontosabban a szövegéről csak nekem jut eszembe a demagóg jelző?

nemszólokmégegyszer 2015.04.25. 17:22:24

Te normálisnak hiszed magad, vagy csak grafomán vagy? Mert amit összehordtál, annak se füle, se farka. Szimpla leütéspocsékoló baromság.

1bitang 2015.04.25. 17:29:55

@Counter: "Magyarországon a háborús pusztítás túlnyomó részét nem a légibombázások, hanem a szovjet szárazföldi erők okozták harci cselekményeikkel ..."
akik önmagukkal harcoltak.

vajdasagi 2015.04.25. 17:43:53

Hát ahol egy egyetemi tanár ilyeneket mond, hogy "az a kérdés, hogy létezik-e korrupció a kormány köreiben ... eléggé bizonytalan", nos ott nagy baj van. Aki ilyet ír, az vagy "nem akarja látni a valóságot", vagy hazudik.

A többivel sem értek egyet, de ez az olvasóra nézve sértő.

Hogyan válhat egy ilyen ember egyetemi tanárrá? Vagy fordítva: hogyan válhat egy egyetemi tanár ilyen emberré? Talán valami zsíros állás néz ki Önnek?

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2015.04.25. 17:44:27

@Counter: A magyarság fogyása különböző erők közvetett ill. közvetlen eredménye.

A külső hatások a történelmi tragédiák ill bizonyos pénzügyi körök, a belső hatások pedig az önpusztítás elterjedése, amelynek politikai szinten a liberalizmus a megfelelője, mely hadat visel különböző módszerekkel az Isten-haza-család eszméje ellen.

A népirtás tehát megáll, még akkor is ha nem egyszem felelőse van. Ettől függetlenül, aki magyar azt rosszul érinti hogy fogy a magyarság, aki meg liberális, a kákán is a csomót keresi rajta.

Egyébként hogy ez most népirtás vagy sem, tulajdonképpen csak egy derivátuma annak, ami van:

a magyarok világelsők tüdőrákban élvonalban vannak szívbetegségben és öngyilkosságban, mindezek mellé jön az 1.0 körüli termékenységi arány.

Ezen tények az elsődlegesek, az másodlagos hogy minek hívjuk őket.

purci (törölt) 2015.04.25. 17:47:57

@pythonozok: ejnye, hogy juthat egy fideszközeli álláspontról a demagóg szó eszedbe, szégyelld magad, pfuj! :D

ősbölény 2015.04.25. 17:50:12

Elképesztő ez a szerecsenmosdatás. Nem megyek végig az egész cikken, csak egy-két, egyébként egymással összefüggő kérdésre térnék ki.
1. A korrupció nem esetleges anomália a FIDESZ-kormánynál, hanem stratégiai súlypont: azzal akarják véglegesen bebetonozni a kormányzatukat, hogy a nemzeti vagyon döntő hányadát ellopják, s szétosztják saját köreikben.
2. Ennek része és következménye, hogy megszűnnek az önálló egzisztenciák. Pl. a magánynyugdíjpénztárban halmozódó vagyonok elrablása az államnak teszi kiszolgáltatottá a jövendő nyugdíjasokat. A szociális és munkanélküli segélyek elrablása (ami e jövedelmek közmunkára való felcserélésével történt meg) az érintetteket teszi kiszolgáltatottá a közmunka gazdáival szemben.
3. A gazdasági eredmények látszólagosak: pl. a hiány csökkentése a manyupvagyon elrablásából, illetve az oktatási és egészségügyi költségvetés megvágásából fakadt, így a jövőt éljük föl. A defláció nem eredmény, főleg külföldről gyűrűzik be, illetve hazai oka a "rezsicsökkentés", amely az államosítás előszobája, és természetesen csak átmeneti kiadáscsökkentést jelent a lakosság számára. Ráadásul az államadósság egyáltalán nem csökkent.
4. A devizahiteles mentésre Királyhegyi Pál bonmot-ja érvényes: "A házasság a legjobb gyógymód minden baj ellen, amely nélküle nem lenne." A devizahitelezést az első Orbán-kormány vezette be, a válságot a második Orbán-kormány produkálta, a forintárfolyam bedöntésével.
Folytathatnám...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.04.25. 17:56:49

@vajdasagi: "Az a kérdés, hogy valóban létezik-e a korrupció oly módon a kormány köreiben, ahogyan azt a volt budapesti ügyvivő megfogalmazta, elég bizonytalan."

Az idézeted megmásította a mondatot. Mondjuk a mondatnak csonkítatlanul meg nincs különösebb értelme, de ez legyen Mezei problémája (mi a bizonytalan, a kérdés maga?).

A szerző nem írt le olyat, hogy "nem akarja látni a valóságot", ezért ezt az idézőjelet nem értem vele kapcsolatban.

@1bitang: Nem önmagukkal harcoltak, hanem német és magyar csapatokkal, nyilvánvalóan. (Kicsit belesétáltam az olvtárs hamis dilemmájába. A lényeg az, hogy ha valamelyik fél nem fő közrehatója a Magyarországot ért károknak, az a légi hadviselést folytató angol-amerikai oldal.)

@Nemzetstratégia: Aki magyar, azt nem érdekli a logika és nem akar világosan gondolkodni, mert ezek helyett is azzal foglalkozik, hogy magyar.

sutyerák 2015.04.25. 17:56:58

a mérleg egyik felén lóghatna egy fickó

vajdasagi 2015.04.25. 18:14:31

@Counter: Szerintem az idézetem nem másította meg a mondatot. A teljes idézet (és a releváns környezete) így hangzott:

"Az a kérdés, hogy valóban létezik-e a korrupció oly módon a kormány köreiben, ahogyan azt a volt budapesti ügyvivő megfogalmazta, elég bizonytalan. Realistán nézve elképzelhetetlen, hogy a kormány – vagy bármely kormány – teljesen mentes legyen a korrupciótól. "

Itt a tanár úr azt mondja, hogy elég bizonytalan, hogy létezik-e ez a korrupció. Erre mondom én, hogy a vak is látja ezt. Nehogy már ez bárkinek bizonytalan legyen! Az akkor vak és süket.

Hol van itt a megmásítás?

bekerült 2015.04.25. 18:22:35

Talán ennyi is elég ahhoz, hogy egy elfogult és szándékosan elferdített dolgokról beszéljünk a bloggal kapcsolatban :
"Nem látok „nyugatellenességet” a Fideszben, csupán tiltakozást oly lobbibefolyás ellenében, amely legutóbb képes volt az Altus cégcsoportot megbízni a magyar kormány EU-támogatású kiadásainak ellenőrzésével."

Több helyről is cáfolták, hogy ellenőrzési feladatot adtak volna az Altusnak !
Akkor miért van szükség arra, hogy ezt mégis így tálalja a blogíró ?
Az, amire hivatkozik is, hogy a FIDESZ kormányzásának sikeressége az egyik legfontosabb feladata a blogírónak.
Na nem a valóságos siker, hanem az általa fényesre suvickolt és elhallgatott tények által összeállított meglátásaiból következik !

Ez az egész hazugság áradat is pontosan illeszkedik a kormány siker propagandájához.

A feketét akarjátok fehérre festeni, csak, hát ezt nem veszi be senki !

bontottcsirke 2015.04.25. 18:30:31

Azt, hogy ez a poszt egy komolytalan hülyeség az utolsó bekezdésből jól lehet tudni. A sok marhaságból csak egyet említek; "...a fidesz gazdaságpolitikája sikeres..."

Muhaha

♔batyu♔ 2015.04.25. 18:36:17

Van jó pár dolog ami nem tetszik Orbánékban, amúgy nem pont a korrupcióra gondolok, mert kétségem sincs afelől, hogy akár lomposék, akár a Jobbik ennyire egészen biztosan korrupt lenne. Nem biztos, hogy jobban, de ennyire biztos.

DE. Orbánék óriási fórja a gazdasági teljesítmény. Ez szinte bárminek a kulcsa. Nagyon jól kijöttek a szarból és most van mire Orbánéknak dicsekedniük, ez tény.

Lehet őket fikázni (na meg engem is), de én teljesítménycentrikus vagyok, magasról szarom le ki a demokrata, vagy ki mennnyire harcol a demokrácia ellen. államháztartási hiányok, GDP, CDS, ezek számítanak. (Persze tény, libsire soha nem szavaznék, szerintem azoktól, akik nem a maguk urai, azoktól nem lehet gazdasági teljesítményt sem elvárni, sőt nagyon kártékonyak)

♔batyu♔ 2015.04.25. 18:37:25

(vagy ki mennyire harcol a demokrácia ellen. = vagy ki mennnyire harcol az antiszemitizmus ellen. )

Jean Sol Partre 2015.04.25. 18:49:45

Egy amnéziás feljegyzései...

Hova a faszomba tud még süllyedni a Mandiner

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.04.25. 18:49:47

@vajdasagi: Mezei azt látja bizonytalannak, hogy a – szerinte létező – korrupció _úgy_ létezik-e, ahogy az ügyvivő mondta.

Az idézet viszont úgy állította be, mintha a létében kételkedne.

"az a kérdés, hogy létezik-e korrupció a kormány köreiben ... eléggé bizonytalan"

Egész biztos, hogy nem így értette.

Jean Sol Partre 2015.04.25. 18:54:58

@♔batyu♔: " Orbánék óriási fórja a gazdasági teljesítmény"

Mire gondolsz pontosan? A felemelkedés évére, az elrugaszkodás évére, a tököm tudja minek az évére, amikor folyton azt ígérték, hogy most aztán mint a rakéta? Ehhez képest a kormányzásuk 5. évében, a manyup pénzek elrablása után, végre van valami kis növekedés? Ha az országot csak simán hagyják békében és nem csinálnak semmit, legalább kétszer ekkora lenne már... Kurva nagy fór, leraboltak mindent.

Pelso.. 2015.04.25. 19:01:41

@Jean Sol Partre: Az írás a Mandi vonatkozásában az öntökönlövés szép esete.

♔batyu♔ 2015.04.25. 19:05:26

@Jean Sol Partre: 2002-2010, 2010-2015 különbségére.

Fogsz egy grafikont és megnézed. Van bőven.

Az, hogy "mit mondanak", leszarom. Mi látszik, ez a lényeg.

MACISAJT 2015.04.25. 19:06:32

Én egy pozitívumát látom a Fidesz eddigi kormányzásának: éspedig az ország stabilitását.

Ez a világgazdasági válsággal tetézett örökséget amit kaptak, devizahitelesekkel, IMF hitellel és feltételekkel, a kül-és belföldről szervezett támadásokkal..
ez szvsz más így mint az Orbán vezette Fidesz nem tudta volna ilyen zökkenőmentesen levezényelni.
Úgy hogy közben néhány száz/ezer ellenzékit leszámítva, csend volt és van az országban.
Nincsenek sztrájkok, polgárháborús hangulat mint Portugáliától Spanyolországon át Görög- és Olaszországig...
és ez egy nagy eredmény. Szerintem a legfőbb.
Most már gyarapodásokról beszélhetünk( és beszélünk is, lásd az ingatlan piac robbanását vagy a kiskereskedelmi forgalomét), miközben a makrogazdasági adatok is folyamatosan javulnak.

De hogy ne csak dicsérjem a momentán egyetlen kormányképes politikai pártot, hozzáteszem hogy bőven volna mit a stíluson javítani.
Pl. az Orbán a Várba c. projektet, vagy a Sorsok házát vagy a Szabadság téri szobrot...hagynám a halál farkára süllyedni.Semmi szükség rájuk, hasznot nem csak balhét hoznak.
Hátrébb vonnám a legiritálóbb figurákat, pl. Lázár főminisztert, Rogánt, Szijjártót és a szelídebb, konszenzusosabb vonalat preferálnám.
Ezért volt kár Navracsicsot pl. Brüsszelbe meneszteni.

És jó időre befejezném a háborúskodást, a jelszó legyen a konszolidáció, az elért eredmények megerősítése és stabilizáció.
Egészségügy és oktatás látványos , és polgárbarát(!)javítása.
És akkor nyugodt, békés évek következnének, emelkedő házasság- és születésszámmal, csökkenő kivándorlással, épüléssel.
Vagyis mindazzal amire az állampolgárok többsége vágyik.

MACISAJT 2015.04.25. 19:09:47

Idézném egy korábbi, 2014 októberi beírásomat:

Ha Orbánnak van elég esze-márpedig tagadhatatlanul van- akkor köztársasági elnökként 2017-ben kvázi visszavonul majd a frontvonalból és amolyan "árpibácsis haza bölcseként" kihúzza a nyugdíjas évekig.

Nem is ezt látom a legfőbb gondnak.
Hanem hogy kezdenek túlzottan elpofátlanodni a körülötte lévők.
Pl. Lázárnak már akkora túlhatalma van hogy miniszterelnök a miniszterelnökségben, olyan lett mint Koltai Róbert "Illetékes elvtársa" a 80'-as évek kabaréjában, Habony olyan lett mint Fouché, Rogán sőt Szíjártó is jönnek a surranópályán, a gazdasági hátországról már nem is beszélve mert azok úgy viselkednek mintha eddig évtizedekig raboskodtak volna If várában és emiatt kiszabadulva most sürgős bepótolnivalójuk volna.(őket nevezem " Éheséknek")

Orbán önmaga mint olyan nem fog megbukni.
Hanem az egész rendszere amit felépített...no ebben már nem vagyok olyan biztos.
És éppen az előbb felsoroltak féktelen mohósága és vérlázító arroganciája miatt.
Mert " éhesék" habzsolás közben úgy viselkednek mintha a népnek magától értetődően KÖTELESSÉGE volna rájuk szavazni. És momentán ez így is van-lásd az ellenfeleket illetve az ellenségeket-, de meddig?

Ugyebár volt a választási program:"folytatjuk".
OK.
Erre most mit látunk? A devizahitelesek megmentése mindenekfelett, ez uralja már évek óta az egész politikát.Elismerem hogy fontos kérdés, de túl nagy ára van a mentőakciónak, időben és pénzben.

És más? Mit "folytatunk"?
Azt mondták az oktatásban a KLIK a megoldás. Most meg azt hogy mégsem. Akkor most mi lesz?
És így tovább. Szóval, mi lesz a "folytatás"?
Mert a népeknek nemcsak "forradalom" kell, hanem egy idő után a békés konszolidációra is vágynak, mondván hogy ennyi küzdelem után pihenjünk is kicsit és élvezzük a jól megérdemelt munka gyümölcsét.
Na ezt viszont nem látom.
Csupán azt látom hogy " Vakok között király a félszemű" , ahol a Fidesz/Orbán a félszemű a többi vak politikai alternatívához képest.

Csakhogy. Nem kellene okvetlenül félszeműnek lenni.
Lehetne egy egészen normális, kétszemű kormányzást is csinálni.És ne csak arra bazírozni(amúgy jogosan), hogy az ellenfelek(na jó, az ellenségek) mennyire elkúrták és mennyire nincs rajtuk kívül más alternatíva( mert azért operettnácivá már csak nem válik az ország többsége).

Ehelyett mit látunk? Mértéktelenek habzsolását, pofátlan arroganciát és most már oda jutottak hogy egymásnak is feszülnek a nagy kiszorítósdiban...

A vicc hogy vannak a Fideszben bőven tisztességes politikusok, polgármesterek akik valóban helyben dolgoznak és a ló sem szaladt el velük az eszetlen harácsolási késztetésben.
Ők nem szólnak? Nem figyelmeztetnek hogy kérem, ez így hosszú távon biztosan nem lesz jó?
Vagy nem veszik őket figyelembe?

Vannak látszólag pimf esetek. Mint például az észt követség bezárása. Mi a fenének volt erre szükség? Spórolás? Ugyan kérem. Kevés külföldi barátainkkal szemben így eljárni évtizedes nyomokat hagy.
Miközben évekig tervezik és végre is hajtják a Miniszterelnökség Várba való költözést? Minek? Mi a fene teszi ezt szükségessé?
Vagy a Szabadság -téri szobor.Ki a francnak kellett az? Haszon semmi, ellenben balhé bőven , ugyanúgy mint a médiatörvény esetében.

Úgy vélem, a Fideszből hiányzik vagy kiveszett a józan mértékletesség, nincs olyan aki figyelmeztetne vagy akit komolyan vennének. A ló elszaladt, csak győzzék még időben befogni. Mert különben előállhat a helyzet hogy sokan egyszerre ébrednek rá hogy nem ilyen lovat akartak(vagy ha ilyet, legalább nem ezt a testrészét). "

---

Én szóltam. Mondom, tavaly októberben, mikor még dúlt a három győzelem szülte eufória.
És egyesek nem vették észre a jeleket hogy az a hangulat mennyire törékeny.

Jean Sol Partre 2015.04.25. 19:15:57

@♔batyu♔: érted ugye, nem azt vitatom, ami van. Azt mondom, ha nem ezek a faszok vannak, sokkal több lenne. Ezt nem ábrázolják grafikonon, ehhez számolnod kéne tudni.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2015.04.25. 19:29:56

@Counter: A liberálisok egyre távolabb kerülnek tőle hogy megmondhassák mi a magyar, szokjál hozzá.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.25. 19:30:22

@MACISAJT: dagikám, nevezd át magad birkasajtra! :D
Stabilitás? Amikor visszamenőleges hatályú törvényeket hoznak?

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.25. 19:31:03

@Nemzetstratégia: a nácik meg befoghatnák a rühes pofájukat.

Jean Sol Partre 2015.04.25. 19:38:46

@MACISAJT: "Én egy pozitívumát látom a Fidesz eddigi kormányzásának: éspedig az ország stabilitását."

lol. honnan nézed, ember?

Jean Sol Partre 2015.04.25. 19:40:33

@Nemzetstratégia: ezzel pont alátámasztottad azt, amit mondott.

Pelso.. 2015.04.25. 19:42:43

@MACISAJT: Az általad felsorolt országokban polgárháborús hangulat? Ők nem tudnak róla:)

Miért nem ikszelés előtt kérdezted, mi lesz a folytatás?

Brix 2015.04.25. 19:51:01

@MACISAJT: "Most már gyarapodásokról beszélhetünk( és beszélünk is, lásd az ingatlan piac robbanását vagy a kiskereskedelmi forgalomét), miközben a makrogazdasági adatok is folyamatosan javulnak. .."

Még nem beszélhetünk általános gyarapodásról, sajnos... Reál GDP-ben, fogyasztásban még nem értük el a válság előtt szinten sem
Konszolidációról nem beszélhetünk, sem gazdasági , sem társadalmi téren
A társadalmi különbségek, a szegénység növekszik, ahogy a kivándorlás intenzitása is, ami nem éppen a konszolidációt mutatja...
Vannak persze eredményei a kormánynak , mint pl a költségvetési hiány leszorítása, amely évtizedek óta nem volt ilyen alacsony szinten. De , ezért nagyon kemény árat fiezett az átlegember: 2000 milliárdos megszorítás, a magánnyugdíj pénzek elrablása, 6 éve elmaradó közalkalmazotti bértábla- emelés, az egészségügy és az oktatás lezüllesztése.
Ha 2018-ban is nyerni akarnak, akkor időszerű lenne elkezdeni az életszínvonal-javító intézkedéseket is , végre. Nem csak a felső tízezernek - mert azzal soha nem volt eddig se-, hanem a "keményen dolgozó kisembernek.."

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.04.25. 20:07:27

@Nemzetstratégia: A "te... te... te liberális!" már az ultima ratio?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.04.25. 20:09:32

@MACISAJT: Hihetetlen, hogy elvileg felnőtt emberek 2015 tavaszán is arról álmodoznak, hogy egy Fidesz típusú párt konszolidációt hajt végre.

Egyszerűen hihetetlen.

Nem értetek ti semmit.

martineden 2015.04.25. 20:41:54

@MACISAJT: Szoval mentened az irhatokat,mi?Egyre tobb fideszcsicska ismeri fel,ez az ut a szakadekba vezet,de a geci nem fog leterni rola,ugyhogy elobb vagy utobb,szemetdombra kerultok.

Pelso.. 2015.04.25. 20:56:08

@Counter: Nem álmodozás, rosszabb: jelenlegi folyamatokat véli/akarja látni konszolidációnak, s ettől elégedett is még.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.04.25. 20:56:29

A fidesz kormányzás vége röviden:

A FIDESZ BÖRTÖNBE MEGY!

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.04.25. 21:11:01

@MACISAJT: "Én szóltam. Mondom, tavaly októberben, mikor még dúlt a három győzelem szülte eufória."

Okostóni, én meg már 2012-ben szóltam!

És nem játszottam a magadfajta hülye droidot 2015-ig, miközben 2002 óta vártam, hogy a Fidesz visszatérjen és koranyon legyen. De te és a magadfajta senkiháziak azt játsszák mind a mai napig, hogy ha visszatértek a kedvencek, akkor agyhalált halnak mellettük, ugyanúgy mint a ballibsik a Gyurcsányukért, mert ugye a kedvencek minden, az országa rohadása meg semmi.

Nyolc évig habzott a szád a ballibsik országzüllesztése ellen (netalán nem emlékszel okostóni, hogy azok is mennyi pozitív számot tudtak a pofád elé rakni, hogy hajjaj milyen jól is megy itt minden?), szóval amikor meg a fideszes trógerek csinálják ugyanazt és te mellszélességgel állsz ki mellettük pont ugyanúgy, ahogy anno a ballibsik a maguk seggdugacs vezéréért, akkor magad ellen miért nem habzik most a szád???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

martineden 2015.04.25. 21:23:02

@Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül: Total igazad van,de segdugacs vezere a fidesznek van,a Gyurcsany legalabb 1,9 m ranezesre.

dont be such a jew 2015.04.25. 22:01:06

A fidesz menetel a 2018as győzelembe.

1989 óta a legsikeresebb magyar párt. Az egyetlen párt amelyik önkritikát gyakorol, és irányt vált, ha kell. Most a Jobbik vitorlájából húzza ki a szelet és megint győz.

ennyi

Brix 2015.04.25. 22:07:52

@dont be such a jew: " A fidesz menetel a 2018as győzelembe... " ja, azért bukik el minden időközi választást! Nem fog senkinek semmilyen szelet ki a vitorlájából, inkább tovább diszkreditálódik 2018-ra.
Generációs okokból sincsenek túl nagy tartalékaik, ma a fiatalok között nem "cool " Fideszesnek lenni!

dont be such a jew 2015.04.25. 22:42:40

@Brix: Akkor Jobbik lesz, az még jobb. Sipákolhat tovább a Zindex.

taga20 2015.04.25. 22:53:25

@dont be such a jew: te hülye vagy geci, az fiksz!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.04.25. 23:46:07

Mezei professzor sajnos tökéletesen hozza a végsőkig kitartó balliberális értelmiségi figuráját, csak ő jobbról.

Van benne egy zseniális félmondat:

"a Fidesz éppen a szocialista-szabaddemokrata mélykorrupcióval szemben igyekezett kiépíteni a saját struktúráit"

Haha! Így van, és ez teljes sikerrel járt. Most már a Fidesz kiéített saját struktúrái működtetik járatják eddig ismeretlen csúcsra a korrupciót. Hurrá! Vagyis nem.

Az alkotmányról és a NER-ről mint autokráciáról viszont nem ártana Kornait meg Scheppelét olvasni. (Vagy olvasta, és úgy volt képes ezt a posztot írni? Egyáltalán: professzorként - posztot? :))

Az "ifjúsági problémáról" a felméréseket, amelyek szerint a fiatalok körében már a Jobbik vezet.

Az Altus-szal kapcsolatban a vigyázó szemeket Romániára és a DNA működésére vetni.

A cikk vége pedig már nem is a Gyurcsány-kormány mellett kiálló ballib értelmiséget idézi, hanem valami mást, 30-40 évvel korábbról.

dont be such a jew 2015.04.26. 00:00:44

@Holger Hartland: "a Fidesz éppen a szocialista-szabaddemokrata mélykorrupcióval szemben igyekezett kiépíteni a saját struktúráit"

Haha! Így van, és ez teljes sikerrel járt. Most már a Fidesz kiéített saját struktúrái működtetik járatják eddig ismeretlen csúcsra a korrupciót. Hurrá! Vagyis nem.

Na ez aztán kurvára nem érdekli a választókat. Ők a maszop és a fidesz korrupcióból sem kapnak semmit.

Ők abból éreznek valamit, hogy a maszop államcsőddel végzett, ma meg európában itt nő a GDP a leggyorsabban.

program készítő 2015.04.26. 00:06:19

Ritkán látni ennyi hazug "képviselőt"mint a jelenlegi 5 párt(inkább banda)tagjai. Eskü alatt ráadásul.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.04.26. 00:15:23

@dont be such a jew: Vannak olyan szavazók is, akik szeretnék, hogy ne legyen, vagy legalább csökkenjen a korrupció. A többiek is látnak annyit, hogy a Kókának helikoptere volt, a Rogánnak meg elitnegyedben táguló lakása. Gyurcsánynak kurva sok cége meg pénze, a gázszerelőből lett felcsúti Döbröginek meg most úgyszintén. Gyurcsánynak alföldi alagútja és völgyhídja, Orbánnak stadionja. És mind a kettőnek megvoltak a hívei és nyaloncai a kommentelők és a "véleményformáló értelmiség" szintjén is. És mind menjen a francba. Ebből lehet majd 2018-ban az első Vona-kormány. Persze, azok sem lesznek jobbak. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.26. 00:43:29

@Holger Hartland:

"Persze, azok sem lesznek jobbak. :)" --- írja.

Azt maga honnét tudja?

igazi hős 2015.04.26. 01:36:05

Vallásfilozófus maradjon a Bibliánál, de ne próbáljon meg objektívnek látszó posztot írni. Ha pedig ez az ő valósága, akkor menjen emberek közé.
Gazdasági sikerek hol vannak? 6%-os növekedés 4 év alatt, ezt érjük siker alatt? Plusz 500 ezer szegény, ezt értjük gazdasági siker alatt? 300 ezer közmunkás, ezt értjük gazdasági siker alatt? több száz milliárdos Fidesz vagyon, ezt értjük gazdasági siker alatt?
A 0 körüli infláció is Orbánék érdeme? Eddig úgy tűnt, hogy csúnyán beszopták, hogy a rezsicsökkentés pont egybeesett a globális inflációcsökkenéssel és épp kapálóznak, hogy kikerüljünk a deflációból egy egészséges inflációba.
De a legszebb a Fidesz korrupció bagatellizálása: az előző kormányok alatt is loptak, de az volt a cél, hogy közben elkészüljön valami értékes: 100 helyett 110 milliárdból épül egy autópálya, nem örülünk neki, de megszoktuk. Az "elmúltötév" viszont arról szólt, hogy bármit meg lehet csinálni, mert minden pozícióban mi vagyunk ("Tiéd a hatalom és a dicsőség", hogy stílszerű legyek). Többszörösen túlárazott projektek készülnek el, ahol nem vacak 10% a visszaosztott arány, hanem akár 70%. A maradékból meg nem lehet értelmes dolgot csinálni, így az is szarrá válik.

búvár kondér 2015.04.26. 04:08:54

@igazi hős: Ha egy vallás filozófus ír gazdasági csodáról a mai Magyarországon akkor az nem keresztény vagy muszlim Isten hívő hanem az keresztényi értelemben hitetlen és gazdaságilag tudatlan s csak az arany borjút isteníti.
S ezért képes az aktuális hatalom alfelének nyelvvel való kényeztetésére.
Az aktuális hatalom az ma a Fidesz/Orbán kormány. S e kormány gazdasági teljesítménye olyan mint amikor a tyúk tolvaj nem 1 tyúkot lop el az emberektől hanem kettőt s azzal hirdetné magát ,hogy rövid időn belül megduplázta a baromfijainak a számát.
Gyakorlatilag az aranyborjú filozófus úr egy nagy marhának nézi a népet .
....amint a Fidesz/Orbán kormány is.
példa rá a deviza adósság kezelése! Törleszthetsz fix árfolyamon amely most cc. 7-8 Ft-tal magasabb mint az aktuális és ha lezárul a deflációs szakasz akkor a kamat terheid 3-5 szörösére emelkednek.! A magyart megint átdobták mint szart a palánkon.
Ez qrva nagy siker ugye?

MACISAJT 2015.04.26. 04:33:16

@Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül:
("Nyolc évig habzott a szád a ballibsik országzüllesztése ellen (netalán nem emlékszel okostóni, hogy azok is mennyi pozitív számot tudtak a pofád elé rakni, hogy hajjaj milyen jól is megy itt minden?), szóval amikor meg a fideszes trógerek csinálják ugyanazt és te mellszélességgel állsz ki mellettük pont ugyanúgy")

Először is: kormányozni muszáj valakinek( különben itt is kijevi anarchia és káosz következne).
A jelenlegi kínálatból pedig( agyonvert ballibák, Fidesz/Orbán, operettnácik, majdnemzöldek) világos hogy az egyedüli kormányképes erő a jelenlegi.

Ami pedig a két fajta kormányzás között az un. "rendszerváltás" óta eltelt 24 év alatt a két fajta (ballib és jobboldali) igazgatás között kimutathatóak a lényegi különbségek.

Éspedig az hogy míg a 8(+4) év ballibák kormányzása alatt mindig "suchmannositottak", eladtak szinte mindent, MOL-tól párnagázig,MÁV Cargo-tól Postabankig, Posta székháztól az Airportig (de még a Malévot is egy abramovicsnak, áldassák érte a neve), a befolyt pénz is eltűnt(ahogy a többi is) , az államadósság is az egekbe emelkedett noch dazu az ország mégis a tönk szélére került, amit már egy Lehmann Brothers bedőlés is elfújt......aztán jöhetett az államcsőd előtt a magasságos IMF hitel....

ehhez képest viszont Orbánék visszavásárolják az elkotyavetyélt állami tulajdont és még jut is
pénz fejlesztésekre.
Ha zongorázni tudnám a különbséget, én volnék Chopin, Mallorcán..

Olyanok ezek az érdekes "igazgatási" különbségek, mint a Magyar Nemzeti Banknál, ahol egy simor-karvalits-király júlia trojka "harcolt" évekig 7%-os alapkamattal a 3%-os inflációéért(nekik valahogy soha nem jött össze.)
Ahogy eltakarodtak, láss csodát: infláció is 30 éve nem látott alacsony szintre zuhant, no meg az alapkamat is..És kiderült hogy velük együtt eltűnt 206 milliárd forintos , általuk a tavalyi évre tervezett(!) MNB veszteség is, amit 2015-ben naná hogy az állami költségvetésnek kellett volna pótolnia, mégpedig kötelezően...

A titok a lopások természetében rejtőzik.Mert abban nincs vita hogy mindkét oldal (és holdudvara) lop (csal, hazudik.)

Csakhogy míg Orbánék ezt házon(illetve:hazán) belülre művelik...
addig a másik(sötét) oldal komprádorai nem elégszenek meg azzal hogy a saját zsebeiket megtömködik...
hanem még a külföldi maffiákat is etetniük kell.
Így jutott alattuk Magyarországon szinte minden a külföldi ebek harmincadjára.
(Lásd blum esetét a böszmével.amikor már ilyen piti "telekcserés" csontoknak sem bírtak ellenállni.)

Nos, míg a Fidesz és holdudvara éhségét és lopásait még képes elviselni az ország...utóbbiakét már nem, ezekbe rendre tönkrement.
2002 előtt azzal uszítottak ballibáék hogy a Fidesz lop és " Magyarország többet érdemel" meg " több pénzt az embereknek, több pénzt az önkormányzatoknak".
Bejött, valahogy nyertek. És? Kiszórták az ablakon a pénzt oszt két év múlva már fuccsban volt az ország(lásd öszödi beszédet) ami aztán nyílegyenesen tartott letolt gatyával a 2008-as válságba.

Érdekes a balliberális média és "közgazdászainak" reagálása a mostani makrogazdasági adatokra is.
Hiszen évekig ezt hajtogatták, hogy ez a megoldás: export, külker mérleg többlet, államháztartás 3% alatt, csökkenő munkanélküliség,GDP növekedés, alacsony infláció.
Erre most mindezt megkapják, ráadásul egyszerre és mit látunk? Hogy fanyalognak és annyit bírnak kinyögni hogy majd 2016 után mindez csökkeni fog..
Muhaha.

Arthur Bloch 2015.04.26. 05:32:41

Üzenet a vallásfilozófusnak:- Qualis dominus,talis es servus...- Indulatosan: ...be ont one's pram...

búvár kondér 2015.04.26. 05:58:18

@MACISAJT: No állj meg Te szerencsétlen! ... a Fidesz lop azt még Te is elismered de nem csak lop hanem egyenesem írtja a magyart! Elüldözött cc. 500 ezer szülni-nemzeni képes életerős magyart a Kárpát medencéből hogy lophasson! Nyomorba taszított a tolvajlásával 3 millió itt maradt keményen dolgozó kisembert, Tönkre vágta úgy az egészségügyet hogy ma már még egy benne dolgozó nővér sem lenne beteg állami kórházban, tönkre vágta az oktatást s ezzel évente 20-30 ezer fiataltól vette el a tovább tanulás lehetőségét, besározta tönkre vágta a nemzeti érzést-elkötelezettséget ezért ma már minden harmadik fiatal nem a hazában képzeli el a jövőjét .... soroljam macisajt?
Minden idők legkorruptabb kormánya a mai s a nemzet ellenessége csak a Szálasi és a Rákosi rezsim nemzetellenességéhez mérhető.

Tudományos Iibsizmus 2015.04.26. 06:27:51

@dont be such a jew: "Ők abból éreznek valamit, hogy a maszop államcsőddel végzett, ma meg európában itt nő a GDP a leggyorsabban. "
Erre ne nagyon verd a farkad! A GDP kb 30 ezer milliárd, az EU támogatás meg ezer milliárd évente. Vagyis a magyar GDP növekedés az EU támogatásból adódik.

Tudományos Iibsizmus 2015.04.26. 06:29:45

@dont be such a jew: "A fidesz menetel a 2018as győzelembe.

1989 óta a legsikeresebb magyar párt. Az egyetlen párt amelyik önkritikát gyakorol, és irányt vált, ha kell. Most a Jobbik vitorlájából húzza ki a szelet és megint győz."

Ez a hét vicce.

LaMettrie 2015.04.26. 08:07:25

@búvár kondér: "Törleszthetsz fix árfolyamon amely most cc. 7-8 Ft-tal magasabb mint az aktuális "

Mivel többször is elsütötted ezt a marhaságot, kiigazításul: svájci Frank 290, fix 256. Tehát 34 Ft a különbség.

MACISAJT 2015.04.26. 08:19:44

Amúgy pedig. Aki most, egy 2015-ös áprilisi időközi választás után meg tudja mondani hogy mi lesz 2018 április májusában az országgyűlési választásokon, az vagy hazudik vagy festi magát.

És tény hogy én most azt tanácsoltam volna a Fidesznek hogy szándékosan (mondom szándékosan)veszítse el ezeket az időközi választásokat, egyrészt hogy megszűnjön a kétharmad(gyakorlatilag minden sarkalatos törvény és az alkotmány/alaptörvény készen van, a kétharmadot igénylő ügyek már csak pimf kérdésekben vannak vagy olyanok amelyekre könnyen lehet támogatást találni a túloldalról.
Ellenben a kétharmad elvesztésével megszűnik az egyik , főleg külföldön legjobban hangoztatott támadási felület a Fidesz túlhatalmáról és a "diktatúráról").

Ráadásul egyet-kettőt éppen a Jobbik javára. Hadd kerüljön a Fidesz hátrébb és a hazai és nemzetközi ballibák sápítozzanak és legyenek csak elfoglalva jó darabig a "náciveszély" okán, gondolkodjanak csak azon hogy a patás Orbán helyett megkaphatják Vonát, oszt jónapot.

Szóval, én ezt tanácsoltam volna.
És közben a konszolidációs kormányzást.

dont be such a jew 2015.04.26. 08:21:38

@Tudományos Iibsizmus: 'Erre ne nagyon verd a farkad! A GDP kb 30 ezer milliárd, az EU támogatás meg ezer milliárd évente. Vagyis a magyar GDP növekedés az EU támogatásból adódik. '

A GDP= gross DOMESTIC product. Az EU támogatás nem tartozik bele. hu.wikipedia.org/wiki/Brutt%C3%B3_hazai_term%C3%A9k

madmanic78 2015.04.26. 08:22:31

@LaMettrie: ahham... aki180 nál vette fel, annak meg 110 Ft PLUSZ. Egyébként ha Kósa Lajos FIDESZ és Szijjártó Péter FIDESZ az "Államcsőd" című standupjukkal nem rúgták volna az égbe az árfolyamokat, nem lenne ennyi megmenteni való hiteles...

Ami a cikket illeti: ha egy ilyen egyetemi tanár lehet akkor tényleg iszonyú nagy bajban van az oktatás..

MACISAJT 2015.04.26. 08:26:55

Amúgy meg érdekel az évek óta naponta az Indexről(is) ömlő állandó bal- és/vagy hiszterolibsi állandó óbégatás Orbánról....Mit értek el vele? Mi értek el a folyamatos hazudozásokkal, uszításokkal, lejáratásokkal, bel- és külföldi támadásokkal.
Azt hogy az operettnácik feljöttek, feljöhettek egyáltalán mint alternatíva.
Kösz, sokat segítettek.

A minap a Fidesz-pártisággal nehezen gyanúsítható Lakner Zoltán is kénytelen volt leírni, idézem:
"A bal- és liberális oldal politikusai között ma szinte senki sincs, akinek lennének távlati elképzelései arról, hogyan is képzeli el Magyarország sorsának az alakítását a következő öt-tíz évben. ", " egyikük sem gondol semmit a jövőről, semmiféle elképzelése nincs arról, hogyan is lehetne itt választást nyerni és elkormányozni az országot."
" erre vonatkozó ötletei szinte csak a már említett, nem igazán vállalható Gyurcsány Ferencnek vannak - amikor például arról beszél, hogy egy nagy pártot kell alkotniuk és úgy szembeszállniuk a Fidesszel. "

Ja. Ennek is az a mániája hogy a Fideszt kell kinyírni, oszt kész.De hogy hogyan tovább, hát maximum ennyire futja :"most újra mi jövünk, lopni,csapni, hazudni".

Én már azzal is megelégednék ha valaki pontokba szedve előállna konkrétan, hablatymentesen hogy mi a baja a jelenlegi rendszerrel.És mit csinálna másképp.
Gazdaság talpon maradt, most azt nézzük hogy államadósság GDP arányosan, infláció, munkanélküliség mennyivel csökken és mikor esedékes az újabb felminősítés.( hol vannak már az évekkel ezelőtt IMF hiteleket üvöltve követelők kórusa, ugye.)
Hogy korrupció is van és brókerbotrány? Tessék mondani, a Lehmann Brothers nem egy gazdasági világválságot okozott, az USA-ból kiindulva? Na és? Mi lett a következménye az USA kormányára nézve?
De hogy az oktatás meg az egészségügy.
Ugyan kérem.
Javítani lehet azokon, mindig van mit, de igazából olyan amilyen.
Mert menekülnek a fiatalok a politika miatt.
Ja.Mint Gerendás Péter és Alföldi Róbert.
A 2004-es EU csatlakozás előtt is világos volt, hogy ez az egész szabad áramlás nem más mint a gazdagabb országok szakképzett munkaerő szerzési akciója. És Magyarország még ebben hátul kullog, lásd a románok, lengyelek, bolgárok, szlovákok millióit akik vándorbotot fogtak.
De hogy a közbiztonság.
Naná hogy mindig lehetne jobb. De Rejtővel élve: nem lehet minden pofon mellé rendőrt állítani.

Szóval, Magyarország ma egy stabil jogállam, ahol persze még rengeteg tennivaló volna, ugyanúgy mint a többi volt posztkommunista államban. De semmiképpen sem az a hisztéria kéne jellemezze amit egyesek ma tudatosan naponta generálnak és sulykolnak.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.04.26. 08:28:00

@MACISAJT: Mi így szállunk le a bicikliről, ez a mesterterv része.

Végrehajtjuk az arcvonal-kiegyenesítéseket és az évek óta gyakorolt és eltervezett rugalmas védekezési manővereket fogjuk folytatni.

Ó, istenem :-)

MACISAJT 2015.04.26. 08:32:11

@madmanic78: ("Egyébként ha Kósa Lajos FIDESZ és Szijjártó Péter FIDESZ az "Államcsőd" című standupjukkal nem rúgták volna az égbe az árfolyamokat, nem lenne ennyi megmenteni való hiteles...")

És még tegyünk helyre egy " Kósa és Szijjártó miatt van" c. ballib legendát(na jó, hazugságcunamit)...

Mert azért , a tények kedvéért, már az affér-és a kormányváltás elött!- elött is
előfordult hogy 280 felett volt, idézem:

Megint 280 felett az euró
2010.05.20. 10:22 - MTI
A szerdai esést követően csütörtök reggel tovább gyengült a forint a bankközi devizapiacon: az eurót csütörtök délelőtt fél tízkor 280,40 forinton jegyezték a szerda délutáni 279,70 forint után. Az MTI által megkeresett devizapiaci kereskedők elmondták, már a kora reggeli nyitáskor 282 forint volt az euró árfolyama, majd folyamatosan erősödtek a régiós devizák, így a forint a 279,40-es euró árfolyamig is eljutott.
----

Bizony, öt év alatt gyengült 20 forintot az euróhoz képest az árfolyam...
Mert az akkori, kormányváltás előtti emelkedést a második, sokadik görög cirkusz okozta és nem Kósa/Szíjártó...
És a svájci frank euróhoz képest is drámai emelkedést sem ők okozták..Vagy igen?:P
Muhaha.

dont be such a jew 2015.04.26. 08:33:38

@madmanic78: A fix árfolyam nem kötelező. Ha nem tetszik nem kéred.

dont be such a jew 2015.04.26. 08:39:58

@MACISAJT: A ballibsik már nem léteznek.

Az 'új' balliberálisok egyetlen esélye hogy Feri kinyírja az MSZP maradékát (ezt meg is kezdte), és összefogja a többit.

Ráadásul mind a fidesz, mind a Jobbik valódi balos szocdem politikát folytat (a maszop-szadeszhez képest), nemzeti retorikával. Ól in van, a ballibnek senki sem hiszi már el hogy magyar, és a fő támogatók meg nem engedik meg nekik a nemzetieskedést.

Az meg külön jó hogy a fidesz meg van szorongatva, mert a laza 2/3-ok nem tesznek jót az arcnak.
Persze ha minden nagyjából olyan lesz mint ez az év, akkor 2018ban is a fidesz győz. Van még ott 600 mrd adócsökkentésre, rezsicsökkentésre. Csak nem lesz 2/3uk, ami jó.

MACISAJT 2015.04.26. 08:43:14

@dont be such a jew: ("A ballibsik már nem léteznek.")

Ne röhögtess...A sorosok@co. soha nem fogják feladni.
A ballibák itthon és külföldön javában készülnek a "visszatérésre"...Bármi áron:
nol.hu/kulfold/kivulrol-valtoztatnak-meg-orban-rendszeret-1530117

És ebbe a rendszerbe is illik a gyurcsanizmus EU-s pénzekből való támogatása. Is.

dont be such a jew 2015.04.26. 08:49:25

@MACISAJT: Nyilván nyivákolni fognak, de az idézett libsi képviselőnek Franciaországban sincs beleszólása a politikába, meg itt se.

madmanic78 2015.04.26. 09:00:26

@MACISAJT:
apps.mnb.hu/hitkalk/Arfolyam.aspx

Nézegesd gyökér... A 2008 as válságban SEM volt olyan magas CHF árfolyam mint a fidesz SIKERKORMÁNYZÁSA alatt... Narancsbarom...

♔batyu♔ 2015.04.26. 09:05:44

Egyre jobban azt látom, hogy 2018-ban megint Orbánék fognak nyerni.

dont be such a jew 2015.04.26. 09:07:39

@♔batyu♔: Ki más?

Ha esetleg a Jobbik nyer, még jobb lesz a napi Index nyüszítés.

madmanic78 2015.04.26. 09:08:02

@dont be such a jew: DE KÖTELEZŐEN FORINTOSÍTANAK. Ugyanis 3 feltétel teljesülésekor kérheted, hogy devizában maradjon a hiteled, aminek kb senki nem felel meg...

♔batyu♔ 2015.04.26. 09:08:17

@MACISAJT: Ez semmit nem jelent, a ballibsiknak nem Soros támogatás lenne előnyös, hanem tömegtámogatás.

Soros támogatással nem lehet választásokat nyerni, sőt további kár, hogy egy csomó ballibsi selejt nem szelektálódik ki.

♔batyu♔ 2015.04.26. 09:11:56

@dont be such a jew: A Jobbik nagyon jó hatással van Orbánékra, hiszen a fidesz szavazók mellett további több száz ezer szavazót jelent, akik pld. támogatják Orbánék unortodox gazdaságpolitikáját, de ami a legfontosabb, ellenzik a ballibsik által vitt "liberális" politikát.

Ez így együtt a szavazók több mint háromnegyede. Ez garanciát jelent arra, hogy Orbánék nem azt fogják csinálni amit Gyurcsányék.

madmanic78 2015.04.26. 09:16:44

@pythonozok: az agyamra mennek az ilyen buta okoskodók... Ott ül az istenbarma a net előtt, ha valamiben nem biztos 2 kattintással utánaolvas, és már nem is ír hülyeségeket... De nem.. Ezek nyomják amit az echo tévén hallanak...

miért 2015.04.26. 09:19:32

Úgy látszik Mezei elvtárs sem tud távolodni a géviktor hátsó fertályától! Neki biztosan jól megy az üzlet, hiszen a Vezér hátsó feléhez, pardon udvarához tartozik. Ám a hatalomtól független vállalkozások hosszú évek óta jórészt egy helyben topognak.
Amennyiben mégis sikerül szél ellenében valamit elérni, megjelennek a Vezér rokonai, barátai és vége a bulinak.

Herr Sion Liebhaber 2015.04.26. 09:42:05

a Háttérhatalom élvezettel szemléli a narancsos khmer vergődést

2015.04.26. 10:03:24

durvaaaa:))) szóval goodfriend nem tudta bizonyítani, hogy korrupció van, ergo kritikával kell kezelnünk, hogy tényleg lehet korrupció. előtte egy szót sem hallottunk trafikosztásról, földekről, szétlopott állami bankokról, ötödik kerületi ingatlanpanamákról, túlszámlázott eu-beruházásokról, közgépről, magyar televízióról. de durva, amikor értelmiségiek csinálnak segget a szájukból, jujj:))))

Krisz11 2015.04.26. 10:04:47

A blogger egy hihetetlen ostoba balfék. Attól függetlenül a Fidesz kormányzás fényévekkel jobb volt, mint a Gyurcsány féle ámokfutás. Ennyi a lényeg.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.04.26. 10:08:43

@storker: Azt kell kritikával szemlélnünk, hogy _pont úgy_ van-e, ahogy mondta.

Mert hát vanni van, hát biztos van, de nem pont úgy. Sose pont úgy. Kritikusaink nem elég precízek. Rossz helyre ragasztották az okmánybélyeget. Nincs aláírva az üres hátoldal. Tűzettek gemkapocs helyett. Gemkapcsoltak tűzés helyett.

Így sajnos meg kell állapítanunk, hogy még mindig mi vagyunk a legjobbak. Bár kétségtelenül van korrupció, csak bárhova is néznénk, pont nem ott.

Parasztlengő az imperialistáknak 2015.04.26. 10:17:22

A korrupciózás arra jó, hogy elerodálja a fideszt. Lassan. 2018ban valószínüleg még nyernek.

A korrupciózás arra már nem jó, hogy akár 1 szavazatot is szerezzen az elkeseredett liberálisoknak.

Igy aztán a liberális sajtó tulajdonképpen azon dolgozik, hogy a fideszt váltsa le a szerintük náci, magyarországot az EUból kiléptető fasiszta Jobbik.

Ez az idő egyszer majd eljön. Gondolom akkor igazán boldog lesz a sok független Index blogász.

2015.04.26. 10:17:36

a borzasztó az egészben az, hogy egy viszonylag értelmes ember nem fogja fel, hogy propaganda-cikkekkel nem segít, hanem árt a kormányának. mindenki tudja, hogy kilóra megvették a szocialistákat. ha szerencsénk van, felpuhul a jobbik-kormány, de annyira nem, hogy ne ültetnék le ezeket is fideszes bűntársaikkal együtt. alsó hangon 100 év lesz kiosztva.

2015.04.26. 10:19:32

@Kón Bandit: egyelőre úgy áll, hogy épp a liberális sajtó nem akarja valamiért szerepeltetni az alternatívákat, pl moma, pkp. a politika oldaláról pedig gyurcsányék is a szélsőjobbal riogattak, amikor már coki volt nekik. a fidesznek és támogatóinak sem fog bejönni ez a taktika.

Parasztlengő az imperialistáknak 2015.04.26. 10:21:10

@storker: 'ha szerencsénk van, felpuhul a jobbik-kormány, de annyira nem, hogy ne ültetnék le ezeket is fideszes bűntársaikkal együtt. alsó hangon 100 év lesz kiosztva. '

Szó nincs róla. Ha 89-ben nem történt meg, most esély sincs rá.

Parasztlengő az imperialistáknak 2015.04.26. 10:22:20

@storker: Én meg azt mondom hogy be fog jönni.

Nem önmagában persze, kell hozzá 600 mrd adócsöki/rezsicsöki.

búvár kondér 2015.04.26. 10:31:34

@LaMettrie: Igazítsd ki a z Euró 303 a törlesztés 309 Ft!

búvár kondér 2015.04.26. 10:33:07

@LaMettrie: Igazítsd ki a z Euró 303 a törlesztés 309 Ft!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2015.04.26. 11:23:44

Ez lenne az ún. objektív mérleg? Akkor ezen még egy kicsit dolgozni kellene.

Első problémám, hogy összekeveri a jelenséget és annak a megideologizálását. A Fidesz nem azért lett korrupt, mert "a szocialista-szabaddemokrata mélykorrupcióval szemben igyekezett kiépíteni a saját struktúráit", hanem mert mindig is az volt. Viszont senki se szereti magát tolvajnak gondolni, pláne ezt hangosan kimondani, ezért racionalizálja a lopást. Ki így, ki úgy. A Fidesz ezt afféle "nemzeti szükségszerűségnek" tekinti.

"csupán tiltakozást oly lobbibefolyás ellenében,"
Ez rizsa. A Fideszt az egész annyira érdekli, amennyire a saját mozgásterét befolyásolja. A Gazdasági Szabadságharc nevű marketingmaszlag egyetlen célja az volt, hogy megideologizálja, hogy miért nem számít kudarcnak az IMF tárgyalások elbukása. Aztán, ahogy a bullshitiparban lenni szokott, az egyszeri használatra szánt buzzword önálló életre kelt és elkezdtek levezetni belőle dolgokat.

"Amit egyáltalán nem értek, az „a hagyományos nehézipar érthetetlen erőltetése”."
Jól látható. Azért nem érted, mert nem tudod, hogy a termelési lánc legkisebb hozzáadott értékű része, maga az kétkezi gyártás. Pontosan ezért van az, hogy "az egész nyugati világ Kelet-Ázsiában termeltet."
Ezek azok a tevékenységek, amiken a legkisebb a haszon és emiatt a nyugati bérköltségek mellett nehéz nyereségesen csinálni.

"Az infláció ténylegesen megszűnt, ami önmagában is egy közgazdasági csoda, tekintve, hogy ezzel együtt a gazdaság növekszik."
Az lenne a csoda, ha nem növekedne, ugyanis irdatlan mennyiségű pénzt kapunk az EU-tól felzárkóztatásra. Tavaly 1800 milliárd forintot kaptunk. Összevetésként a teljes GDP 30 ezer milliárd. Jól látod, ez 6%. Ha valahova ennyire ömlik a pénz, akkor ott az számítana csodának, ha nincs növekedés.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.26. 11:41:21

Ahogy így beleolvas az ember a kommentekbe, komolyan mondom, szinte kedvet kap a Fideszhez; mert amit ilyen agresszív, primitív és alantas módon támadnak, az olyan rossz dolog bizonyosan nem lehet:-]

Pelso.. 2015.04.26. 12:31:15

@bbjnick: Ez az!! Kommenteken alapuló pártszimpátia, óriási vagy.
Ugye megengeded, hogy hozzászólásod köremailben elküldjem a haveroknak?:)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.26. 12:38:23

@Pelso..:

Publikus. Szabadon idézhető.

Talán lesz köztük valaki, aki --- veled ellentétben --- meg is érti, miről szól.:-)

Pelso.. 2015.04.26. 12:51:46

@bbjnick: Ok, kösz.
Mondjuk, nem megérteni akarjuk, csak csodálkozva nevetni egy jót, rajtad.

♔batyu♔ 2015.04.26. 13:03:36

@Pelso..: Pedig ezen szerintem inkább el kellene gondolkodnod. Lassan 6 év után kiderülhetne már, hogy elég sok ballibsi téma ostobaság, kár mellette kiállni, főleg úgy, ahogy egyesek teszik.

Orbánt ferdítve, észre kellene venni, ha a ló már régen megdöglött.

Szerintem bbjnick erre célzott.

búvár kondér 2015.04.26. 13:13:12

@Counter: bbjnick ennél sokkal jobban.

Jean Sol Partre 2015.04.26. 13:20:52

@MACISAJT: "Magyarország ma egy stabil jogállam"

majd ha egy szép napon tőled vesznek el valamit, másképp fogod ezt látni. És ahogy fogy a pénzük, be fog következni ez is, ne félj.

Jean Sol Partre 2015.04.26. 13:25:44

@MACISAJT: NEM 5 év alatt gyengült 20 forintot, hanem 5 éve folyamatosan 300 felett van, gyakran nem is kicsivel. Kurava nagy különbség, de te csak hajtogasd a baromságaidat, ha attól boldog vagy. Igazi mintapéldánya vagy annak, kire alapozhat a Fidesz :)

Jean Sol Partre 2015.04.26. 13:32:33

@bbjnick: jót röhögnék, ha viccnek gondolnám, de tudom, hogy nincs humorod.

Tata86 2015.04.26. 17:19:14

"Az alkotmányozó voluntarizmus vádjával korábban sem értettem egyet, most sem."

Kontra: Rendeletszintű ökörségek alkotmányba írása az x-edik módosítás során.
Kontra: Egypárti, kompromisszumképtelen alkotmány.

"A konfliktus-élező politikai technikát nem tartom a Fideszre jellemzőnek"
Ezt egyszerűen nem tudom komolyan venni. A kormányzás kezdetétől jelen volt a velünk vagy ellenünk retorika. Aki kritizált nyilvánvalóan külföldi ügynök és/vagy gyurcsányista volt.

"A populista retorika és a plebejus öntudat a politikai PR része, s nincs egyetlen olyan politikai párt sem a mai demokratikus világban..."
A probléma teljes félreértését látom a cikk írójánál. Nem az a gond, hogy van PR, marketing, nem is a demagógia önmagában, hiszen ez elkerülhetetlen.

De 2002(/2000)-ig ez egy polgári, nemzeti, keresztény, konzervatív politikai termék volt, ami mára nacionálbolsevizmusba hajló nagyon agresszív sötétvörös katyvasz lett. Imperialista nyugat/ munkásságot kiszipolyozó globálkomprádor nagytőke elleni szabadságharccal, belső ellenséggel stb.

"Nem látok „nyugatellenességet” a Fideszben"
Ez bájos. Még idézőjeles nyugatellenességet sem...

"Amit egyáltalán nem értek, az „a hagyományos nehézipar érthetetlen erőltetése”."
Munkaalapú társadalom, sikeres példák mint India, Kína.
Na megvan?

***

"Amikor azonban a Fidesztől való generális eltávolodásról van szó, mindenekelőtt objektivitásra kell törekednünk."
Objektivitás nélkül a dolgozó egy tapottat se!

Nekem ez mindig izzadtságszagú racionalizálásnak tűnik, valószínűleg azért meg az. Mellesleg nem tudok elszakadni attól, hogy megint a bolsevik retorikát hallom vissza. (De ez lehet hogy azért van, mert most olvastam a Sötétség délbent.)

Pelso.. 2015.04.27. 08:42:26

@♔batyu♔: Szükségtelen azon gondolkodnom, ki-miért áll ki, véleményformálásomban számomra érdektelen. Ugyanakkor szerintem minimálisan állnak ki az ún. ballibsik mellett, közhangulat inkább a jelenlegi hatalmi csoport ellen fordul, a két jelenség nagyon különböző.

Robinzon Kurzor 2015.04.27. 10:33:03

@bbjnick:

Ha ez nálad így működik, akkor egy tetszőleges dobray-poszt kommentjeit olvasva szinte kedvet kapsz a homoszexualitásra.

Szóval csak óvatosan...

Perceval 2015.04.27. 11:30:15

Én nem értem a szerzőt, akinek amúgy még jónak tartott könyveit is forgattam valaha. Először is filozófusként tudnia kellene, hogy a csalódottság megnevezheti ugyan az okokat, de mindig több és összetettebb ezeknél. Az okok látszólag racionális leltárt nyújthatnak, a csalódottság azonban mégis lelki, érzelmi esemény, egy folyamat betetőzése. Olyanról még nem hallottam, hogy egy hosszabb eseménysor eredményeként bizalomvesztésbe került ember bizalmát merőben racionális, sőt, haszonelvű érveléssel vissza lehet szerezni, és az majd a homlokára csap, és revidiálja hibás nézeteit, majd bizakodón a jövőbe tekint megújult hittel és bizalommal.

Nem feltételezem Mezei Balázsról, hogy mindezt ne tudná, ezért azt kell hinnem, hogy az írása nem is HHF részére válasz, hanem válasz azoknak, akik számára HHF kiábrándulása elgondolkodtató lehet. Tehát védőbeszéd, további kitartásra ösztönző apologetika (vallásfilozófusnak ez nem lehet ismeretlen).

Ugyanakkor végtelenül szegényes érvelés egy rendszert azzal védeni, hogy ami utána jön, az csak rosszabb lehet. Tudomásom szerint ez az érvelés tartotta fenn az elmúlt évtizedek végtelenül káros politikai háborúját, és tehető erősen felelőssé hazánk jelen állapotában. Mindig szólnak érvek ezen logika mellett, és nem vitatnám el a felelősségteljes gondolkodást sem tőle, de már választópolgárként unom, elegem van belőle, és hasznában nem tudok hinni, mivel olyat még nem láttam eddig.

Perceval 2015.04.27. 11:52:08

Továbbá: a szerző meglehetős bájjal kezeli a korrupciót, amikor egyfelől relativizálja, hiszen mint mondja, az mindenütt van, tehát itt is kell, hogy legyen. Másfelől bizonytalannak nevezi, hogy ténylegesen milyen mértékű. Most abba nem is mennék bele, hogy Mezei Balázs választópolgárként mikor látja tudományosan és empirikusan igazolva egy kormányzat rendszerszintű romlottságát, tehát mi kell ahhoz, hogy ilyesmit tényként tudjon elfogadni. Mert ha ezen az úton indulunk el, akkor a tudományos szkepticizmust várjuk el a választópolgárok tömegétől, vagyis hogy ami nincs igazolva, az nincs is. Ez valóban járható út lenne? Ha a bizalomvesztést nem tudom ugyanolyan bizonyítási eljárásban alátámasztani, mint a tudományos szakdolgozatot, akkor fel kell függesztenem?

Perceval 2015.04.27. 12:07:22

Amit úgy tűnik, sem Mezei Balázs, sem a kormánypárti szavazó nem tud felfogni akár a korrupció vonatkozásában, az a következő egyszerű logika:

Lehetséges politikai kormányzás, amely túlhatalmánál fogva mindent az ellenőrzése alá von. Lehetséges, hogy ez nem diktatúra, nem is kell, hogy az legyen, hiszen természetes módon uralja a pozíciókat, se elnyomásra, se csalásra nincsen szüksége. Ugyanakkor szemmel láthatóan kizárólag önmagát ellenőrzi, vagyis éppen a függetlenség nincs garantálva. Az ellenőrizetlenség csupán egyetlen garanciát képes felmutatni: a becsületszavába vetett bizalmat. Aki bízik a kormányban, az feltételezi, hogy a kormány becsületes, nem korrupt, nem lop. Azonban nem különböznek abban a kormánnyal ellenséges polgároktól, hogy erről bizonyosat nem tudhatnak, hanem csak remélhetnek, bízhatnak, feltételezhetnek. Tehát nincs meg az intézményi garanciája annak, hogy a dolgok rendben zajlanak.

Nem normális demokrácia, ahol nincs meg az a független intézményi feltétel és garancia, ahol semmi más nem áll a választópolgár rendelkezésére, mint a vak hitre épülő feltétlen bizalom, vagy a legvadabb bizalmatlanságra épülő rosszhiszeműség. Ha csak ez a kettő feszülhet egymásnak intézményi biztosítékok nélkül, akkor éppen ez teremt a kormányzat számára visszaélési lehetőséget, hiszen akik bíznak, azok mindent ki fognak magyarázni, végső soron számonkérve a vádaskodókon a cáfolhatatlan bizonyítékokat (független intézmények nélkül ez meg ugye nem lehetséges), a többiek meg lassan beszorulnak a rosszhiszemű vádaskodó szerepébe, aki folyton farkast kiált (meglehet, okkal, de ez a lélektani eredmény szempontjából nem számít).

Tehát örülnék, ha Mezei Balázs nem bizonytalankodna a kormányzati korrupció létét és mértékét illetően, hanem azt mondhatná példák és ügyek sorával megtámogatva, hogy a független ügyészség teszi a dolgát, akárcsak a független adóhivatal és az ugyancsak független rendőrség, és ha van is túlkapás, azt eséllyel lenyesik. Ebben az esetben nem kellene se relativizáló érveléshez folyamodni, sem a bizalomra hivatkozni, amivel úgyis csak a hívek rendelkeznek.
süti beállítások módosítása