Dekonspiráció − Simicska történetéről
2015. március 10. írta: Redakció

Dekonspiráció − Simicska történetéről

simicska_lajos.jpg

Vendégszerzőnk, Bencsik Gábor írása.

Minél tovább töpreng az ember Simicska Lajos legújabb történetén, annál zavarosabb az ügy.

„Előtte azonban vittek katonának Zalaegerszegre. Ott aztán egyszer Pallos őrnagy berendelt magához. Az asztalán tíz centi vastag akta volt. Rólam. 22 éves koromra már ennyi összegyűlt. Az őrnagy aztán felolvasott a jelentésekből. Olyanokat is tudtak például, hogy mit mondtam a középiskolai osztálykirándulásokon.”

Szóval az a bizonyos akta nem a szokásos személyi anyag volt, hanem a belső elhárítás által évek alatt összeszedett dokumentáció. Ami illetéktelen kezébe nem kerülhetett – ezt rendszerszerűen kizárhatjuk. Pallos őrnagy, bárki volt is, illetékes volt az ügyben. A történet csak úgy hihető, ha Pallos őrnagynak, mint illetékesnek valamilyen célja volt.

„Aztán negyedórás monológot tartottam neki arról, hogy szerintem szereptévesztésben vannak, nem az lenne a dolguk, hogy a jövő értelmiségének gerincét megtörjék. Az őrnagy rendes volt, közölte, hogy amíg ő ott van, nem esik bántódásom.”

Ez nem stimmel. Nem így ment. Az ember nem előadást tartott ilyen helyzetben, hanem sumákolt. Kitért. Elhajolt. Úgy csinált, mintha nem értené. Amit az illető pontosan dekódolt. Ha a célszemélyt valamilyen eszközzel meg tudta szorongatni, akkor megszorongatta. Ha nem, akkor hagyta az egészet. Nem azért, mert rendes volt; hanem mert tudta, hogy ha nincs eszköze az együttműködés kikényszerítésére, akkor úgysem lesz együttműködés. Ez volt a szakmája. Tudta azt is, hogy a puszta „rendesség” azonnali kirúgást vont volna maga után. Neki feladatot kellett teljesítenie, és arról jelentést írnia.

De lehet, hogy Simicska Lajos tényleg karakán gyerek volt, ott a laktanyában. Az őrnagy szerepe viszont érthetetlen.

„A hadseregnél is célszemély voltam, ez kiderült a többi jelentésrészletből. Azzal fejezte be, hogy vigyáznom kellene magamra, az egyetem így bizony veszélyben lehet.”

Egy titkosszolgálati akció kizárólag céllal történik, akkor is céllal történt. Megtervezték, jóváhagyták, végrehajtották, utána jelentés készült róla, azt értékelték. Pallos őrnagy „beszélőjének” vajon mi volt a célja? Hogy óvatosságra intse a célszemélyt? Egy titkosszolgálat kizárólag abban az esetben dönt úgy, hogy a célszemély tudomására hozza a megfigyelését, amikor ezzel konkrét célja van. Amikor ez a játszma része. Csak úgy, rendességből − ilyen nincs, nem volt, nem lesz.

„Az őrnagy aztán felolvasott a jelentésekből.”

Miért? Hogy ráijesszen Simicskára? Hogy jó útra térítse? Lehettek ilyen ambíciók. De azt sem így csinálták. Ezer más módon is közölni lehet, hogy vigyázz, gyerek, figyelünk. Vajon csinált valaha ilyet a III/III? Az ember kételkedik. A titkosszolgálat attól titkosszolgálat, hogy titkos.

„Még azt is hozzátette, hogy az elhárító tiszttel, Major századossal azért vigyázzak.”

Na itt tényleg borul a dolog. Egy hivatásos katonatiszt egy sorkatonának ilyet mond az ezred elhárító tisztjéről? Kockáztatva, hogy annak a fülébe jut? De legyen. Képzeljük el, hogy Pallos őrnagy a rendszerrel szemben álló ember volt, akinek – hogy-hogysem – a kezébe került egyik katonája titkosszolgálat által összeállított dossziéja, elolvassa, és úgy döntött, hogy a katona segítségére siet. Ám ez a jó ember nem az óvatos figyelmeztetés útját választotta, hanem kiterítette az összes lapjait. Felolvasott! Majd bemószerolta az elhárító tisztet. A bakának! Ezzel, ha kitudódik, nagyjából a börtönt kockáztatta. Vagy nagy szerencsével az azonnali leszerelést, attól fogva segédmunkát. Hihető ez?

De még nincs vége.

„Ki tudta következtetni, kik jelentettek önről?

Volt, akiről igen. Mondtam is a fickónak aztán, hogy ide figyelj, hogy képzeled… Ennél persze durvábban fogalmaztam. Az illető összeomlott. Magyarázkodott, hogy értsem meg, nem tehetett mást.”

A titkosszolgálat egész mechanizmusát mindenkor egyetlen nagy veszély fenyegeti: a dekonspiráció. Akiről kiderül, hogy bármilyen szerepben része ennek a rendszernek, az azonnal értéktelenné válik. A Kádár-rendszerben számos beszervezett úgy menekült meg akaratán kívül, hogy a beszervezés tényét elmondta a házastársának. Abban a pillanatban ejtették. Hiszen a rendszer legnagyobb értéke a titkosság – ennek a megőrzése minden mást megelőz. A legjobb ügynök is értéktelen, ha tudják róla, hogy ügynök. Sőt, rosszabb: veszélyes.

És itt gyakorlatilag fejre áll a Simicska-történet. A Kádár-kori néphadsereg tisztjei alapos kiképzést kaptak abból, mit jelent a titkosszolgálati munka. Pontosan tudták, mi a konspiráció és a dekonspiráció. Tudták, hogy a rendszer sok mindent eltűr, de az elhárítás munkájának tönkretételét biztosan nem. Hogy azért megtorlás jár.

Tehát két eset lehetséges, meg egy harmadik.

Egy: Pallos őrnagy egy bonyolult titkosszolgálati játszma keretében, mondjuk egy további célszemély elleni akcióban valóban úgy, ott és akkor lefolytatta az ominózus beszélgetést; elárulva Simicska Lajosnak, hogy célszemély, és kiszivárogtatva néhány ügynök nevét, ezzel lebuktatva őket. Esetleg ürgebőrbe varrt tartályok is voltak az asztalán.

Kettő: úgy nagyjából az egészet Simicska Lajos találta ki.

És a harmadik: volt Pallos őrnagy. Volt beszélgetés. Simicska Lajos is beszélt. Voltak papírok az asztalon. A többi pedig a politikusi életmű része.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr607256885

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: "vitéz" Bencsik elvtárs 2015.03.10. 16:05:23

Bencsik András a 2012. január 21-én és márciusi 15-én lezajlott Békemenetek szervezése után, a 2012. október 23-án rendezett tömegdemonstráció szervezésében is tevékeny részt vállalt. Többek között az ő szervezésében is létrejött a második Orbán-kor...

Trackback: Bencsik Gábor: Dekonspiráció − Simicska történetéről 2015.03.10. 14:00:02

Minél tovább töpreng az ember Simicska Lajos legújabb történetén, annál zavarosabb az ügy.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freehckr 2015.03.10. 14:11:58

„Minél tovább töpreng az ember Simicska Lajos legújabb történetén, annál zavarosabb az ügy.”

Nem ez az ügy zavaros, elvtársak: az LMP az előző ciklusban négyszer nyújtott be javaslatot az állambiztonsági múlt feltárása érdekében, a Jobbik többször, közel 70 alkalommal próbálta a kommunista nyugdíj-privilégiumokra vonatkozó javaslatait átverni a posztkommunista kétharmadon, valamint többször benyújtották a lusztrációra vonatkozó javaslataikat is.

A Fidesz-KDNP mindezt „természetesen” leszavazta, anélkül, hogy ők maguk benyújtottak volna valamilyen alternatív javaslatot a „rendszerváltás befejezése” témakörben. Ellenben kineveztek egy egykori három per akárhányas trógert rendvédelmi államtitkárnak, és benyomtak egy egykori munkásőrt a miniszterelnök tanácsadói közé... hadd szóljon a rezsiharcos szocializmus.

Lehet próbálkozni ennek a fideszes botránynak az elkenésével is, elvtársak, de csak szabotálni tudjátok a rendszerváltást, teljesen megakadályozni nem. Hamarosan borulni fog a bili, egyenesen a nyakatokba... nem lennék majd akkor a helyetekben. :)

Pelso.. 2015.03.10. 14:33:25

Zagyva s kreált.

Egyébként kié az a politikusi (!) életmű, s mit takar a "többi" sejtetés?

Erika Nagy Béláné 2015.03.10. 14:35:13

ez a sok mese, már a habtól nem is úgy látszik, ahogy volt, és már a NEMES penész csak úgy burjánzik , hogy már a nemes el is tűnt
!!!

Virág et. 2015.03.10. 14:41:10

Aki meg akarja spóroli az olvasást, annak rövid recap: Orbán nem ügynök, Simicska hazudik.
Ennyit akart a szerző leírni, ezért kár volt a terjengősség.

A tényszerűség kedvéért: Pallos őrnagyok lehettek, akár úgy is, olyan papírokkal és olyan beszélgetéssel is, amit Simicska elmondott. Nem tudjuk a relációt Pallos és Simicska között, nem tudjuk, hogy Pallos hogyan fért hozzá az aktához és miért dekonspirált. Innen minden agyalás pro és kontra, az elfogult okoskodás.

És ami a legfontosabb: Orbán nem a Pallossal folytatott beszélgetés szereplője, az ő szerepe a Pallosra vonatkozó rész teljes kihagyása mellett is értelmezhető, attól teljesen független.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.03.10. 14:41:44

Felesleges ide mindenféle titkosszolgálatot belekavarni. A nómenklatúra-rendszer tulajdonsága, hogy mindenkinek jelentenie kellett mindenkiről, mindenféle szinten. Orbán a gimnáziumban KISZ titkár volt, a hadsereg KISZ alapszervezetében is lehetett funkciója és időnként esetleg jelentenie is kellett, ez már csak így működött. Nagyon rendes volt, hogy ezt megmondta a jelentései tárgyának.

A kérdés, amit Simicska feszegetett az, hogy feljebb lépett-e Orbán a ranglétrán és lett-e belőle rendes titkosszolgálati ügynök. Ezt nem tudja Simicska se és Magyarországon biztos nincs róla papír. Kérdés, hogy máshol van-e.

tommybravo 2015.03.10. 15:14:35

Két lehetőség van: Vagy Mo. jelenlegi miniszterelnöke együttműködött a kommancs állammal, vagy full kreténeket (SL) juttatott éveken keresztül pénzhez, hatalomhoz. És a kettő még csak ki sem zárja egymást. Mi ez, ha nem aggasztó?

Kandeláber 2015.03.10. 15:15:52

Ki a fasz volt ez a dagadt, hogy 22 éves korára "tíz centi vastag akta" szólt róla?
Már itt teljesen hiteltelen az egész.
Amúgy pedig az igazságtételi törvényt és az ügynöktörvényt a vén hülye Göncz szabotálta el anno '91 táján, karöltve a Sólyom-féle alkotmánybírósággal.
Különben egy, bizonyítottan besúgót derítettek fel a képviselők közül 26 és alatt, az is szoci volt, Vankó Magdolna.
Utána jött Horn "Na és" Gyula, később lett egy D 209.
Senkit sem érdekelt.
Most meg az oligarcha, korrupt Simicskából egyszerre igazmondó és ballib hős lett.
Gyengécske dolog ez...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.03.10. 15:24:24

@Kandeláber:
"Ki a fasz volt ez a dagadt, hogy 22 éves korára "tíz centi vastag akta" szólt róla?"

Rólam is volt néhány centi, én is láttam a sajátomat, az iskolák gyártották, de a honvédség és a munkahelyek is. Ez az u.n. személyi anyag. Gyakorlatilag mindenki írt jelentéseket a személyi anyagba, ha bármilyen módon felügyelnie kellett más embereket, legyen az tanár-diák, parancsnok-alárendelt, főnök-beosztott kapcsolat. Például egy KISZ titkárnak is írnia kellett az alapszervezeti tagokról.

Kandeláber 2015.03.10. 15:42:43

@Doomhammer: De mindenkit lehetetlen volt megfigyelni.
Addig oké, hogy személyzetis meg hasonlók irkáltak, a párttitkárok "hangulatjelentéseket" küldtek, de MINDENKI megfigyelésére sem apparátus, sem megfelelő eszköz nem volt.
Egy jó barátom, aki a gengszterváltás után egy ideig elég magas állást töltött be - jobboldali egyébként -, az apja és ő is nagy ellenzéki volt '90 előtt, évekkel ezelőtt bement a Történeti Hivatalba, és SEMMILYEN anyag nem volt róla.
Tehát kamu, hogy mindenkit megfigyeltek volna...
Jó kis legenda, hogy egyesek mártírnak és "ellenállónak" tüntethessék fel magukat.

hidroponi 2015.03.10. 15:58:38

@tommybravo: 2 lehetoseg? orban kisztitkar volt. az az apja parttitkar..pont.. mi kellene meg az egyuttmukodes bizonyitasara?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.03.10. 16:02:07

@Kandeláber:
"De mindenkit lehetetlen volt megfigyelni."

Mit ért megfigyelés alatt?
Mint mondtam, ez nem a titkosszolgálat tevékenysége volt, akárcsak ma, arra külön szervezet szolgált teljesen másféle módszerekkel. Ez a nómenklatúra-rendszer része volt, ami arról szólt, hogy a kommunista párt (MSZMP) ellenőrzi a magyar társadalmat és végrehajtja a párt döntéseit minden szinten. A nómenklatúra-rendszerben lehetséges volt mindenkit "megfigyelni", a megfigyelést természetesen nem egy titkosszolgálat szóhasználata szerint kell érteni. A fiatal Simicska Lajost igencsak meg kellett figyelni, hiszen a családja megbízhatatlan volt.

Ezek az anyagok nem is kerültek a Történeti Hivatalba, hiszen oda csak a belső elhárítás anyagai jutottak. Az más kérdés, hogy azokból mennyi került oda, a kérdés minden kutatója megállapítja, hogy szemmel láthatóan nagyon sok anyag hiányzik.

A posztnak teljesen igaza van abban, hogy akárcsak ma, abban a korszakban is elképzelhetetlen volt, hogy a belső elhárítás anyagait a célszemély akárcsak meg is lássa, pláne egy őrnagy jelenlétében, aki még csak nem is része az elhárításnak (hiszen mondta, hogy az elhárítótiszttel vigyázzon). A személyi anyagot azonban megmutathatták - én az enyémet belülről is láttam, nem volt benne semmi érdekes - bár nem volt szabályos, de ezek alapvetően nem voltak titkosak, olyan értelemben, ahogy mondjuk az elhárítás dokumentumai titkosak voltak.

Az mindenképpen érdekes információ a nemzeti együttműködés rendszere iránt lelkesedőknek, hogy milyen volt az élet egy olyan államban, amit egy leválthatatlan, az élet minden területe (különösen a gazdasági élet) felett ellenőrzést gyakorló politikai párt teljes egészében irányított. Például a személyi anyag követte a delikvenst az iskolából a munkahelyekre, onnan a nyugdíjba és a nómenklatúra megfelelő szintjén álló ember (akárcsak egy munkahelyi párttitkár) megnézhette, mit gondolt mondjuk az általános iskolai tanár az illetőről. Remek korszak volt, a politikai akarat útjába nem állhattak okvetetlenkedő fékek és ellensúlyok, a legfőbb vezető utasításai akadály nélkül futottak le a végrehajtókig és nem kellett törődni azzal, hogy a reformdiktátorok döntéséhez mit szól a nép - úgyis csak egyvalakire lehetett szavazni. Jelenteni pedig mindenkinek kellett, hiszen csak így lehetett totális ellenőrzést biztosítani milliók felett.

A titkosszolgálat, akárcsak ma, nagyon kevés emberrel foglalkozott, a megfigyelt emberek száma ezres nagyságrendben volt. Ha a magyar titkosszolgálat képességeiről benyomást akar szerezni, olvassa el a Tinker, Tailor, Soldier, Spy c. könyvet John Le Carrétől.

Robinzon Kurzor 2015.03.10. 16:10:53

Lehet-e egy vendégszerző önmagát győzködő monológjával elintézni ezt a kérdést?

Vagy a Mandiner megpróbál időt nyerni?

Toportyán Zsóti 2015.03.10. 16:18:22

Lajos megint mattolta a jobber oldalt,szar érzés nekik hogy élő istenük csak 1 NKVD kreatúra,aki eszelős komcsizással verte át a bucijukat.Ideje rájönni a hülyéknek megint a vesztes oldalra születtek.

Toportyán Zsóti 2015.03.10. 16:28:59

Putin látogatása óta nem kell komoly intellektus ahhoz hogy bárki belássa a lajos igazat mondott,szánalom hogy erre csak "csinbummcirkuszozást" tudott a jobber éceszgéberek túlfizetett csürhéje kiizzadni.Ennél több kéne oldalanként 470 000-ért felmutatni,megint letiplizik pár 100 000 narancsbirca?!

Kandeláber 2015.03.10. 16:29:20

@Doomhammer: Megfigyelés alatt természetesen a titkosszolgálati eszközökkel végzett tevékenységet - lehallgatás, követés, megfigyelés stb...- értem.
Osztályfőnöki, munkahelyi, sportköri, szakszervezeti és még akárhányféle jellemzés mindenkiről készült, de ettől még nem vált mindenki üldözötté.
Aki szerint a kádári puha diktatúra egyenlő volt az orwelli vízióval, az vagy erősen elfogult, vagy soha nem élt itt.
Maradjunk annyiban, hogy Simicska állítólagos üldöztetése nem mérhető mondjuk Pákh Tibor vegzálásához - talán mond valamit ez a név.

Kandeláber 2015.03.10. 16:35:00

"Megfigyelés" egy mondatban kétszer, elnézést.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.03.10. 16:40:24

@Kandeláber:
Az, amit Simicska előadott semmit nem mond arról, megfigyelték-e titkosszolgálati módszerekkel. Csupán az hangzott el, hogy Orbánnak jelentenie kellett róla, mint olyan sok más embernek, a személyi anyag részére. Az is elhangzott - és erről papír is van - hogy Orbánt megpróbálták beszervezni igazi ügynöknek, de ő nemet mondott. Ez egybevág azzal, amit Simicska mondott.

A többi mind találgatás és sejtetés. Érdekes állítás nem hangzott el.

Pelso.. 2015.03.10. 17:09:44

@Robinzon Kurzor: Ugyancsak sokáig kell időt nyerni, amennyiben hiányzik a legfelsőbb koncepció az ügyben, s max fenti jellegű és súlytalan írásokra futja.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2015.03.10. 17:29:14

@Kandeláber: orbán együttmőködött a kommunistákkal a rendszerváltás előtt, simicska a saját szerepéről hazudozik, ebben igazat mond.

mehr licht...
kkbk.blog.hu/2013/06/01/a_kommunista_keresztapa

ez alap dolog. már 5 éve biztosan tudom, azt viszont nem tudom, hogy aki itthon foglalkozik civilként a közéletettel, miért nem tud alap dolgokat

rinaldo-rinaldini 2015.03.10. 17:29:42

Azert nekem furcsa... hogy ha a felcsuti szabadsagharcos olyan nagyon bator ellenallo volt 1990 elott, akkor hogy az f*szban dolgozhatott a Mezogazdasagi es Elelmezesugyi Miniszterium Vezetokepzo Intezeteben ? Itt valami nagyon nem tiszta Orban multjaval kapcsolatban...

Kandeláber 2015.03.10. 17:40:03

@tesz-vesz: Az ún. "rendszerváltó" pártok tele voltak pakolva ügynökökkel, így nem csoda, hogy a senki által fel nem hatalmazott, illegitim "Ellenzéki Kerekasztal" lepaktált az MSZMP-vel.
Ilyen emberek vettek részt ebben, mint Kövér úr:
"1978-1979-ben sorkatonai szolgálatot teljesített. KISZ-titkár, 1983-tól a szakkollégiumi mozgalom tagja, 1984-ben a Bibó István Szakkollégium tagja, majd nevelőtanára, emellett a Századvég című folyóirat alapító szerkesztője volt. 1986. február-szeptember között az Magyar Szocialista Munkáspárt (MSZMP) Központi Bizottsága Társadalomtudományi Intézete ifjúságkutató csoportjának segédmunkatársa volt.[1] 1987 és 1988 között Soros-ösztöndíjasként a közép-európai társadalmi mozgalmakat kutatásával foglalkozott."
De a körmös Bauer kisfia is kutatóintézetben dolgozott, a szintén ávós ivadék Pető Iván pedig levéltáros volt.
És még hosszan lehetne sorolni...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2015.03.10. 17:45:37

@Kandeláber: akkor meg mit simicskázol, meg hornozol, amikor most meg azt mondod hogy igaza van?

Kandeláber 2015.03.10. 18:07:22

@tesz-vesz: Simicskának miben is lenne igaza?
Ugyanolyan szemét tolvaj oligarcha marad, mint amilyen volt. Attól még nem lesz jobb ember, hogy beleharapott abba a fenékbe, amit eddig nyalogatott.
A fenti véleményemet - hogy a rendszerváltás szemfényvesztés volt - már többször is kinyilvánítottam.
Köztudomású, hogy ebben az országban csak egykori KISZ-titkárok, pufajkások, ügynökök, ávós-ivadékok és hasonlók juthatnak hatalomra.

kacsapuszi 2015.03.10. 18:45:58

Ki nem szarja le, hogy a mandiner mit gondol Simicskáról (vagy bárki másról).

(Köz)Pénzért gondolkodik.

"Nagyon megéri blogot írni a közmédiának, derül ki az MTVA által közzétette szerződésekből. Néhol pontos – és nem kicsi – összegeket tüntettek fel, máshol ezek hiányoznak, a közpénzből fizetett juttatást úgy kenik el, hogy "egyedi elbírálás alapján meghatározott díjazás" jár a szerzőnek. Leginkább a Fideszhez közeli értelmiségiek, fideszes polgármesterek osztják meg gondolataikat a közmédia új blogoszférájában, de van köztük két helyettes államtitkár is."

"A Látószög blog főnöke a Terror Háza igazgatója, Schmidt Mária, aki díjazás nélkül vállalta a pozíciót. Az ugyanitt blogoló – és egyben a Jobbklikk, Mandiner törzsszerzőjeként ismert – Békés Márton díjazása nem ismert, a szerződés a máshol is visszaköszönő „előre egyeztetett, egyedi elbírálás alapján meghatározott díjazás” formulával írja le a honorárium költségeit, vagyis nem tudni, tulajdonképpen mennyibe is kerülnek bejegyzései."

"A belpolitika rejtelmeibe vezet be a Mozgástér blog, amelynek vezetéséért Lánczi Tamás, a jobboldali Mandiner szerzője, a Századvég elemzője havi 380 ezer forintos bruttó bért kap."

"A közzétett iratok alapján az MTVA blogolásra szerződött a Horváth és Társa Nyelvoktató és Fordító Bt.-vel is, a cég egyik tulajdonosa Megadja Gábor, aki szintén a Mandiner törzsszerzője. Nem tudni, a cég mennyit számláz a blogolásért, ahogy a Gótikus Ház Kft. megbízási díja sem ismert, ennek ügyvezetője a cégnyilvántartás szerint a politológus, Századvég Politikai Iskolában oktató Kiszelly Zoltán. Szerződött a közmédia a kormányközeli politikai elemző Nézőpont Intézettel is blogolásra, szintén ismeretlen bérezés ellenében."

gyalog.galopp 2015.03.10. 19:34:46

@Virág et.:
Esetleg valami hiteles szakmai véleményt részleteznél nekünk, szemben a laikussal.
Azt hallottam, hogy a párttagok eleve nem lehettek ügynökök, mert nekik hivatalból kellett jelenteni, nem is lehetett őket beszervezni, ennélfogva aktájuk sincs, nem tudom ez vonatkozott-e a KISZ tagokra is?
Mi a véleményed Simicska előadásáról? Abban az időben már rezgett a léc, a belsősök már a túlélésre kezdtek helyezkedni, ezt onnan tudom, hogy a később szamizdatnak nevezett izéket jóformán az újságosnál lehetett kapni.

Kandeláber 2015.03.10. 19:39:01

@gyalog.galopp: De, párttagok is lehettek (és voltak is) ügynökök, besúgók, csak azt terjesztették magukról, hogy nem lehettek.
Ez a derék Vankó Magdika is templomokba és rock koncertekre járt fülelni és leskelődni, de lebukott.
"Vankó Magdolnát 1985. szeptember 11-től a Nógrád Megyei
Rendőr-főkapitányság III/III-as osztálya foglalkoztatta
1987. február 24. napjáig. A fenti időszakban több jelentést
adott ellenzéki, egyházi személyekről, alternatív
szervezetek munkájáról, működéséről. Vankó 1985-ben
újságíró képesítést szerzett, számos lapnál dolgozott,
1993-ban az időközben megszűnt Belső Hang ökumenikus lap
főszerkesztője volt. 1990-ben megalapította az MSZP hívő
tagozatát, amelynek azóta is vezetője, ebben a minőségében
egyik kidolgozója az MSZP valláspolitikai programjának. 1994
óta képviselő, az Emberi jogi, kisebbségi és vallásügyi
bizottságban dolgozik. Tagja az MSZP-frakció BIT-es tagjait
tömörítő ifjúsági és modernizációs munkacsoportjának."
www.hetek.hu/belfold/199805/ugynokok_voltak

gyalog.galopp 2015.03.10. 19:46:48

@Kandeláber:
Nem azt mondtam, hogy nem lehettek besúgók, hanem azt, hogy nekik hivatalból kellett jelenteni, de erről nincs ügynök akta.
Ezért fals az ügynöközés, mert konkrét személyek esetében teljesen tévútra vihet.

Robinzon Kurzor 2015.03.10. 21:49:02

@Pelso..:

Lehet, hogy csak annyi a koncepció Lajos részéről: megsorozzuk ezt a gecit, ahol érjük.

Még ha nincs is semmi ennél konkrétabb a kezében, egy jó konteó pont attól működik, hogy megmagyaráz bizonyos, egyébként (látszólag) érthetetlen dolgokat.

Továbbra is megy a kenegetés ügynök-ügyben?
A szükségesnél jóval lelkesebben nyalják Putyin seggét?
Eltűnt egy "mobiltelefon" a lagziról, három hónap múlva bejelentik Paks2-őt, 30 évre titkosítva minden (a sormintát, azt nem)?

... és akkor még itt van ez a sok bedőlt brókercég, pont most, pont a Questor is (letelepedési kötvények, ETO stb.)

Ilyen alapanyagból a Fidesz bármilyen konkrét bizonyíték nélkül 5 választást nyer ...

dr kíváncsivagyok 2015.03.10. 22:10:45

"Kettő: úgy nagyjából az egészet Simicska Lajos találta ki."

ÉN IS ÍGY GONDOLOM, ELVTÁRS !

(de mi van , ha mégsem ?)

dr kíváncsivagyok 2015.03.10. 22:11:25

Hajrá Simics !
Nagy geci vagy te is , de hajrá !

dr kíváncsivagyok 2015.03.10. 22:13:33

@Robinzon Kurzor:
"Ilyen alapanyagból a Fidesz bármilyen konkrét bizonyíték nélkül 5 választást nyer ..."

Kevesebbel is...
Ott van a Simon pármilliója....< Orvbán haverok-rokonokáltal ellpott ezer MILLIÁRDOK ...

Kétkispont 2015.03.10. 22:15:13

Akik még komolyan veszik ezt a simicskát, kb.

dr kíváncsivagyok 2015.03.10. 22:16:10

@Kandeláber:
"Simicskának miben is lenne igaza?
Ugyanolyan szemét tolvaj oligarcha marad, mint amilyen volt."

Ez így van ! Nagy geci a Simics... IS
(Hajrá Simics !)

Kétkispont 2015.03.10. 22:17:18

Akik még komolyan veszik ezt a simicskát, kb. annyit is érnek, mint simicska

dr kíváncsivagyok 2015.03.10. 22:17:51

@Kétkispont:
"Akik még komolyan veszik ezt a simicskát, kb. "

Baszki,...25 évig stafírozta a csuti ártányt , a famíliáját és a Fideszt !

Nagyobb tisztelettel,...ha kérhetném !

dr kíváncsivagyok 2015.03.10. 22:19:09

Hajrá Simics !
Simics for president...

dr kíváncsivagyok 2015.03.10. 22:20:45

@Kandeláber:
"Köztudomású, hogy ebben az országban csak egykori KISZ-titkárok, pufajkások, ügynökök, ávós-ivadékok és hasonlók juthatnak hatalomra. "

Mint például ?
Orvbán, Kovér elvtársak ?

Kétkispont 2015.03.10. 22:21:55

Egy tropa alkesz, notórius hazudozó.

dr kíváncsivagyok 2015.03.10. 22:23:09

@hidroponi:
"orban kisztitkar volt. az az apja parttitkar..pont.. mi kellene meg az egyuttmukodes bizonyitasara? "
...apósa 3/3 - as...
A Fideszben tobb a volt komcsi , mint az emeszpében és a dékában egyutt....

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.03.10. 23:16:16

@Kandeláber: Gyengécske dolog az, ahogy a fideszt véditek melegváltásban a "batyu & co.-val", mintha az életetek múlna rajta... vagy a megélhetésetek?

draft22 2015.03.10. 23:34:03

Egy baj van: a történet régi...

Bell & Sebastian 2015.03.11. 01:42:01

@Doomhammer: Maga most maszatol. Összességében nincs is jelentősége annak, jelentgetett-e vagy sem, ha igen, miket irkált? Annak sincsen, hogy rezidens volt-e, mert hivatásos csak nem - feltételezem.

Inkább az az alapkérdés, hogy kiválasztottként katapultált-e a hatalom csúcsaira? Erre már tudunk válaszolni: igen. A következő kérdés az, kik azok a királycsinálók, akik -Gyurcsánnyal együtt- nyakon csippentették és kiemelték a vályogház tikszaros udvarából / lakótelepi baszoba Sütő Enikő posztere mellől? Erre is tudunk válaszolni, szóba jöhet a KGB és / vagy CIA. Nem lehetetlen, hogy kéz a kézben építettek hálózatot, esetleg átfordítva a másik embereit.

Ezek után el is értünk az alapkérdéshez:

- Ekkora (miniszterelnöki) szabadságfok mellett van-e annak jelentősége, hogy egyik, másik, esetleg mindkettő "üzemeltette"-e a múltban? Na jó, mondjuk inkább úgy, hogy kiképezte.

(Most jön a szigorúan magánvéleményem, csak erős idegzetűeknek és haladóknak!)

A válaszom erre az, hogy nincsen. Mivel a Soros-bábszínháznak sem tagja már és az FSZB -szál is inkább a szocikban élt tovább.

(Azaz: már mindkettőt meghaladta. :) )

Hogy a taglalt jelenségek rombolják a demokráciába vetett hitet és lohasztják a választói aktivitást?

Ez nem meglepő és egyáltalán nem mulatságos. Ez a velünk élő történelem, amit majd pontosan úgy hamisítanak meg, mint eddig is tették a múlttal.

Kétszer kettő itt bármi lehet, csak sohasem négy.

Tudományos lopsizmus 2015.03.11. 04:54:58

Bár Bencsikkel nem szoktam egyetérteni, de ebben igaza van. Kötve hiszem h egy tiszt ilyeneket kiteregetne a megfigyelt személynek. Eléggé kitaláltnak tűnik ez a történet.

JitterAee 2015.03.11. 06:09:24

Karakter gyilkolászás 52. fejezet.

Én úgy gondolom van az a pénz amiért egy ilyen ügynök akta megvásárolható. Akár még Simicskának is meglehet.
Aztán az amcsiknak is tuti megvan, azok se hülyék hogy a 90-es évek elején az ellenzékröl ne lenne semmi. Aztán van az NSA srác a sok adattal, szerintem ez neki is megvan hiszen tett is közzé ilyen "bizalmas" adatokat.

nu pagagyí 2015.03.11. 06:50:27

Miért ne lehetett volna Pallos elvtárs titkos ellenálló? A rendszerváltás után kiderült, hogy a cuclizmust gyakorlatilag tíz millió ember bomlasztotta. Kár, hogy nem tudtak egymásról, mert úgy hamarabb megbukott volna.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2015.03.11. 07:06:23

beszarás..

Élvezettel olvasom a blogokon hogy hogy ömlengenek a Gyurcsány csicskák egy minden alapot nélkülöző geciző csalódott milliárdos ügynökvádján.

Holott kedvenceik eddig egy pufajkást, egy hivatásos D-209 jelűt, és egy Pécsi Dialógus csoportról jelentgető Elkúrót, (akinek az MSZP KB igazgatta telefonokkal a vizsgáit) bírtak eddig miniszterelnök alternatívának felkínálni mindösszesen.

Az MSZP-s komcsik komcsiznak, az ügynökök és munkásőrök ügynököznek.
Az MSZ(M)P-s tetvek nem változnak. Régen nyilasból vedlettek egy perc alatt komcsi náci üldözővé, most komcsiból Európér komcsi üldözővé.

nu pagagyí 2015.03.11. 07:08:15

Most még csak kóstolgatja Simicska Orbánt. A tus Orbán titkos svájci bankszámláinak felfedése lesz. Addig is vigyázzon magára, nehogy elüsse egy országúton száguldozó vak nyugdíjas.

gmihaly 2015.03.11. 07:22:58

A "putyinpincsis" szál az bakfitty ?

nu pagagyí 2015.03.11. 07:29:48

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Visszafele is prímán megy egyeseknek. Orbán például KISZ-titkárból lett micsoda is? Rólad nem is szólva.

Virág et. 2015.03.11. 07:43:51

@gyalog.galopp: Ennyi infoból nem lehet értelmes következtetéseket levonni. Ahhoz Bayernek kell lenni, hogy valamit két sorból kategorikusan ki tudjunk jelenteni. Simicska úgy mondhatja a teljes igazságot, ahogy hazudhat is, lehetetlen ilyen kevésből nagy következtetéseket levonni.

Egyébként KISZ-tagokat simán beszerveztek, ha a szükség úgy hozta.

Netuddki. 2015.03.11. 08:20:34

Gabikám! A kérdés valójában az, hogy kiatököm volt ez a simicska, hogy meg kellett figyelni?
Az meg a másik kérdés, hogy mennyire "jól értesült" vagy mi, hogyan működött a kádár rezsim besúgóinál...

Netuddki. 2015.03.11. 08:22:44

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "egy minden alapot nélkülöző geciző"

Muhaha! Minden "alapot", "nélkülöző". Ja!

Satyala 2015.03.11. 08:28:31

Szerintem lényegtelen, hogy ügynök volt, vagy sem! A lényeg az, hogy az egész Fideszes politikus banda, Viktorral az élen, annyira hiteltelen lett a sok hazugság, az egymásnak, vagy akár saját maguknak is ellentmondó nyilatkozataikkal, hogy már azt sem hiszi el, ha véletlenül igazat mondanak! Ez a saját szavazóikra is igaz!
Ezt tudja Simicska is, ezért nyugodtan bedobhatta az ügynök sztorit, és Orbán is tudja, ezért próbálja elintézni egy csinn-bumm cirkusszal az egészet!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.11. 09:46:38

"És a harmadik: volt Pallos őrnagy. Volt beszélgetés. Simicska Lajos is beszélt. Voltak papírok az asztalon. A többi pedig a politikusi életmű része."

Van még egy negyedik is, talán a legvalószínűbb: Simlicskát akarták beszervezni. Az egész beszélgetés, a róla meglévő adatok emltése (ha Simlicska egyáltalán iagzat mond) egy célt szolgálhatott: a megfélemlítést, az együttműködésre késztetést.

Az persze nem tudható, valóban beszervezték-e.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.11. 09:53:05

@Doomhammer:

"Orbán a gimnáziumban KISZ titkár volt, a hadsereg KISZ alapszervezetében is lehetett funkciója és időnként esetleg jelentenie is kellett, ez már csak így működött."

Na de ez nem titkosszolgálati jelentés volt, még akkor sem, ha a titkosszolgálat is felhasználta. Kb. ahhoz hasonló, amikor ma a személyzetis - oppardon: HR-es - jellemzést vagy vmi hasonlót ír a dolgozóról.

poor 2015.03.11. 10:15:04

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
ORBÁN SEGNYALÓ TAKARODÓ!!!! Tönkre tettétek az országot feleni fogsz érte!!!!! Mocskos segnyaló a pofádat befogod amig a vezéred pártjában a lopók vannak többségben. Már az unokának vesztek házat . Az emberek egyre rosszabbul élnek mert mindent elloptok. TAKARODJ!!!!

Tudományos libsizmus 2015.03.11. 10:35:02

Nagyot fordult a világ. Simicskát szeretni, Fodort utálni. Most aztan össze lennék zavarodva, ha libsi lennék.

2015.03.11. 10:35:26

@Bell & Sebastian:
Ultiztál már? Tegyük fel, Simicska nem olyan hülye.
Ez a karakterrombolás egy hosszú távú terv része. Te melyik lapot dobod el először?
Ha úgy gondolod, hogy a másikat meg tudod győzni, és visszafordítani lehet a dolgokat, mit fogsz először a tudomására hozni? A legütősebbet, vagy csak egy enyhe figyelmeztető jelzést küldesz?
Simicska nem betlire játszik. Nem az ászt dobja el .

program készítő 2015.03.11. 10:35:35

Elég szomorú,hogy egy Lajcsi bekerülhet egyáltalán a pénze miatt a médiába,vagy fizet érte?

2015.03.11. 10:42:05

@Tudományos libsizmus: Nagyot fordult a világ. Simicskát imádni, megvédeni minden támadástól, aztán hirtelen megútálni, szar lehet fideszesnek lenni...
De ott van Orbán is. Nehéz követni a pálfordulásait. Eddig foggal körömmel védtük a putyini barátságot, velvettük a harcot a mocsokimperialista EU ellen, köpködtük az USA-t, erre kijelenti, hogy a nyugat része vagyunk!
Benne volt a fejed a langymeleg farpofák selymes ölelésében, azt hitted, minden világos, szagolgattad az ánuszrózsát nyíláskor, erre nem megfordul? Vigyázz, még kiveri a fogadat!

2015.03.11. 10:43:59

@program készítő: Javasolnám Magyarország történelmének tanulmányozását. A fideszt épp ez a Lajcsi gyerek tartotta életben, sőt, hozta pozícióba. Néhány kulcsszó, amire rákereshetsz: Hosszú Bitek Éjszakája, Kaja Ibrahim, Josip Tot.

István Tamasi 2015.03.11. 10:45:27

@program készítő:
25 évig jó volt Tégla Viktornak a Lajcsi pénze , ugye?

2015.03.11. 10:46:43

@Tudományos libsizmus: Az gondolom, fel sem tűnt, hogy a két fél közötti háború nem a libsi-jobber vonulat mentén halad.
Ez bizony fidesz belső ügy.
Egy libsibolsi nem bánja, ha Orbán veszít, akkor is élvezni fogja a színházat, ha Simicska bukik, de ha mindkettő, az már katarzis!

2015.03.11. 10:51:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Van még magyarázat. Mindkettőt be akarták szervezni. Hogy sikerült-e, a mai történet szempontjából irreleváns. Ez egy üzenet a liftből, hogy lehetnek még Simicska kezében olyan kártyák, amik árthatnak Orbánnak. A legütősebbet nyilván akkorra tartogatnám, amikor egyébként is volna valami esemény Magyarországon, ami felerősíthetné a hatását. Tudod, az atombombánál sem a robbanás a fő hatásmechanizmus. Ha Simicska eredményt akar, akkor hosszú távon gondolkozik.

Bell & Sebastian 2015.03.11. 11:13:54

@Könnyen elkaptuk, uram!: Hiába tud ultizni, nem győzhet, maximum magával ránthatja, mint Dugonics a törököt.

Itt továbbra is az a főkérdés, hová szivárog el évi ezermilliárd? Kocsizörgés és kutyák vonyítása csak az alapzaj része.

2015.03.11. 11:32:14

@Bell & Sebastian: A Dugonics az András volt, a törökölő az Dugovics.
Egyébként remekül megfigyelhető a fidesz agyműködés a gyakorlatban. A karakterrombolás a legfontosabb fegyver, másban nem bíznak, nem gondolkoznak.
Simicska gyilkolássza Orbánt, erre a lakájmédia Simicska szavahihetőségét támadja, így próbálván elvenni az élét a támadásnak.
Nem, nem a konkrét esetet cáfoljuk tényszerűen, bizonyítékokkal, hanem a támadót karaktergyilkolásszuk.
Egyébként gumicsont. Ez a téma már réges-régi, akkor is elült. Szerintem Simicska csak nyomás alatt akarja tartani Orbánt, így hamarabb hibázik. Bár azt megteszi maga is.
Engem sokkal jobban érdekel az, hogy vajon mi történt a Putyinnal való megbeszélésen.
Nomeg hogyan osztott ki néhány fülest meg kokit Merkel Orbánnak.
Mert ugye azóta valahogy megváltozott a kommunikáció....
Orbán minden irányban harcot kezdett, ez pedig nem vezet jóra. Mint a náci Németország...
Közben a régieket kinyírja maga mellől, és friss, számára veszélytelen, ezzel arányban tehetségtelen sleppel tölti fel az űrt, és mivel a régiekkel megegyezni nem tud, mert nem képes agyilag, aki nem törik meg, az ellen harcol.

2015.03.11. 11:33:40

@Bell & Sebastian: Lebet, hogy Simicska arra játszik, hogy ugyan a partit bukja, de az ulti még meglehet, és pénz az ablakban....

I_Isti 2015.03.11. 12:08:17

Ú, Orbán jelentett!
Ezt eddig is tudtuk. Valami újdonság nincs?

Kandeláber 2015.03.11. 12:22:01

@dr kíváncsivagyok: 03. 10. 17.40-kor bemásoltam Kövér úr wiki életrajzának egy részletét, többek között a KISZ-titkárságot is.
Horn mint tudjuk pufajkás volt, Medgyessy D-209, Gyurcsány szintén KISZ-titkár, és most ugye Orbán is gyanússá vált.
És még nem említettem Csepi Lajos ÁVÜ-vezért, és a többit.

Robinzon Kurzor 2015.03.11. 12:30:53

@nu pagagyí:

Szerintem Lajosra, akár titokban, de most már a TEK vigyáz.
Ha át akar kelni az úttesten, inkább leállítják a forgalmat.

Még csak az kéne, hogy tényleg véletlen baleset érje ... innen már senki nem mosná le Orbánról, hogy ő tette el láb alól.

sas70 2015.03.11. 12:44:56

@Bell & Sebastian: Meg a gépházzaj, bár az már egyre inkább hasonlít ahhoz, mint a mikor kikönyököl a főtengely.

sas70 2015.03.11. 12:48:05

@Tudományos libsizmus: Nem vagyok libsi és Simicskát ettől még nem fogom szeretni, viszont hátradőlve, vigyorogva kortyolgatom a kávém.

torró 2015.03.11. 12:55:05

Nézzetek már egy kis ATV egyenes beszéd adást baszkurázzátok meg. Tegnap élőben közvetítettem , Kuncét, amiben állítja Simicska hülyeségeket állít. Tegnap előtt este Havas állította ugyanezt. És most valami agyatlan nehogy azzal jöjjön, hogy mindkettő Orbán csicska! Úgy írtok ide néhányan, hogy semmilyen információs lehetőséget nem vesztek igénybe.Csak mondjátok a lázálmaitokat.Nem azt mondom, hogy minden szót el kell hinni, de vannak használható infók.Havas például kijelentette, hogy Simicska hamarosan megfeneklik, mert semmi terhelő Orbánnal kapcsolatban. De ha kell , a műsor linkjét is ide tudom tenni ha valaki restelli előkaparni.
Ez nem Orbán védő beszéde, csak nézzetek szét mielőtt írtok.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.11. 12:58:09

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"Nem, nem a konkrét esetet cáfoljuk tényszerűen, bizonyítékokkal"

Van tipped arra, miként lehetne tényszerűen, bizonyítékokkal cáfolni, hogy Orbán nem volt spicli? Te miképpen bizonyítanád, hogy NEM LÉTEZIK beszervezési akta, nincsenek Orbán által írt 3/3-as jelentések?

Ha már az egész Földet feltúrták és sehol nem találják, akkor még mindig lehet mondani, hogy az oroszok fellőtték a Holdra.

"Ha Simicska eredményt akar, akkor hosszú távon gondolkozik."

Rossz stratégia, mert a Fidesz rombolásával azt kockáztatja, hogy legközelebb más kerül kormányra, és őt bíróság elé állítják. Persze addig még átállhat a potenciális győzteshez...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.03.11. 12:59:53

... miként lehetne tényszerűen, bizonyítékokkal cáfolni, hogy Orbán spicli volt?

Tudományos libsizmus 2015.03.11. 13:01:27

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Ezt az elvet (a megvádolt bizonyítsa az ártatlanságát) Visinszkij et. vezette be, ha jól sejtem?

Robinzon Kurzor 2015.03.11. 13:23:14

@Tudományos libsizmus:

Nem, Visinszkíj et. azt vezette be, hogy "kattanjon a bilincs", aztán majd meglátjuk.

sas70 2015.03.11. 13:24:25

Amúgy meg ez az egész, biztosan nem pont így történt. Aki hallott már katonatörténetet az tudja, hogy az idő és a mesélő mindig jócskán kiszínezi a történteket és ha többen vannak, akkor még színesebb a dolog.

Azt viszont első kézből tudom, hogy olyan módon is próbáltak nyomást gyakorolni emberekre, hogy eléjük rakták a róluk készült dossziét és amikor köpni, nyelni nem tudtak az abban szereplő dolgoktól, akkor azt mondták, mindez el is tűnhet, ha ezt, meg azt hajlandó megcsinálni.
Olyan ember is volt minden laktanyában, akiről nyílt titok volt, hogy mivel foglalkozik és mindenki csak a háta mögött mert beszélni, sokszor éppen annak, akiről viszont senki fel sem tételezte, hogy valójában mi a feladata. Az ilyen emberek még csak írott jelentést sem készítettek, csak szóban mondták el az összekötőjüknek, miket tudtak meg és az írta meg az összefoglaló jelentést, általában olyan módon, hogy ne is lehessen kikövetkeztetni, kitől jött az információ.
Volt egy srác, akinek cukrász volt a szakmája. Az eltávokat mindig úgy kapta, hogy azokra a hétvégékre, amikor nem volt látogatás és mindig vasárnap ebéd utánra visszaért, mondván egyébként nem lenne rendes közlekedés (amúgy volt, csak nem tűnt fel, pedig mindenki arra hajtott, hogy vasárnap minél később kelljen visszaérnie). Ilyenkor lehívott párunkat a konyhába és elővette a szuper sütiket, ami óriási kincs volt. Míg sütiztünk sztoriztunk, beszélgettünk elég óvatlanul. Csak évekkel később tudtam meg, hogy direkt erre az időpontra tette ezeket a sütis találkozásokat és szép kis anyag készült, ezekről a beszélgetésekről.

Robinzon Kurzor 2015.03.11. 13:28:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Nemleges tény bizonyításához igazságügyi filozófiai szakértő kirendelése volna szükséges, szerintem.

De hát ez megy már ebben az országban egy ideje, csak eddig általában ezt a Fidesz játszotta és nem vele játszották: "Tisztázza magát!" -- így felszólítás.

Külön érdekesség ilyenkor a "cáfolta", illetve "tagadta" szavak használata a baráti ill. ellenséges sajtó által.

Ha ránk mondtak csúnyát, azt megcáfoltuk (tehát nem igaz), ha rájuk mondtak csúnyát, akkor ők tagadták ugyan, de ebből is látszik, hogy még hazudnak is!

Tudományos libsizmus 2015.03.11. 13:32:05

@Robinzon Kurzor:
Ja. Meg azt is, hogy a bűnösséghez nem kell bizonyíték, elég a gyanú is.

Robinzon Kurzor 2015.03.11. 14:06:24

@Tudományos libsizmus:

Bizony!
Inkább üljön sok ártatlan, mint hogy egy bűnös is megússza!

Van rá igény mostanában is...

Kandeláber 2015.03.11. 14:16:06

Nocsak...Ex szdsz-es politikus védi Orbánt, és mindez az indexen:
pestisracok.hu/az-ex-szdsz-es-koszeg-megvedte-orbant-az-ugynokvadtol/

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.03.11. 14:43:55

Nem értem, hogy lehet ma egy ilyen kijelentésnek ekkora visszhangja!:-) 1990-ben engem is érdekelt volna ez a történet (s ha készülnének átfogó, alapos és hiteles feldolgozásai a totalitárius titkosszolgálatok ténykedésének, azokat most is érdeklődéssel olvasgatnám), de ma már szerintem nem az a releváns, hogy ki kit és hová szervezett be a rendszerváltozás előtt, hanem az, hogy ki kit és hová szervezett be a rendszerváltozás körüli időkben és (az)után!

TheRminator 2015.03.11. 14:57:48

@Doomhammer: Baromság. Én KISZ titkár voltam 1987-88 között a Néphadsereg Tüzérdandárjánál. Soha semmiféle jelentést nem kellett leadnom. Taggyűlést sem kellett tartani, letojták nagyívben. Azért lettem KISZ titkár, mert el lehetett menni a Balatonra 2 hétre táborba :-)

Pelso.. 2015.03.11. 15:01:28

@Robinzon Kurzor: Pontosan. Némiképp a kabátlopási ügy anekdóta illeszthető ide, amely roppant hatékony. SL most saját fegyvertárukkal vág vissza az immár csonka szobatárs fiúknak, a felszín alatt nagy ám a döbbenet. A legfőbb bizalmasok nyilván OV-től várnak kezelési útmutatót, vagy bármit az ügyben, - ha ez nincs, a főnök nagyon egyedül marad.

Bobby Newmark 2015.03.11. 15:57:39

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Olyan aranyos, ahogy így próbáljátok mosdatni magatokat.

Attól még, hogy az MSZP is egy mocsadék komcsi szarkupac, attól még ti is azok vagytok. Mehettek együtt mérőszalagot gyártani a sittre felőlem, úgyis olyan jól megvoltatok egymással az elmúlt 25 évben, felváltva rabolva le az országot.

Bell & Sebastian 2015.03.11. 21:05:35

@bbjnick: Egyszerű, mert rég volt, ezért talán igaz sem volt, a többségnek nincsen közvetlen tapasztalata a korból.

A naplórészletek _visszamenőleg_ súlyozódnak, a visszaemlékező jelenben betöltött pozíciójával, történelmi megmondó is csak a téma professzora lehet, míg a szemtanú mindig csak illusztráció, pedig fordítva lenne indokolt.

Ez esetben a kettő az egyben esetével állunk szemben. Feltéve, hogy igazat mond, nem színezi át és nem csalja meg az emlékezete, mint amennyire földi halandókkal elő szok' fordulni.

Bell & Sebastian 2015.03.11. 21:12:30

@torró: Pedig logikus, ha az egész, rendszerváltó bagázs kiválasztott volt, ez a minimum, hogy letagadják.

S. megtalálta bennük a legnagyobb közös osztót. Ennyit a demokráciáról és szabad választásokról.

Bell & Sebastian 2015.03.11. 21:32:39

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nincsen jelentősége, ha a korabeli propaganda találta csak ki Dugo..cs Tífuszt.

Azért parasztvakítás ez a habosított kaka ó, mert:

- most a második vonal tarol, nem közvetlenül a Közgép, azaz minden maradt a régiben, a Párt céghálója továbbra is mindent visz
- a politikafüggetleneknek coki van, a magyar KKV -kat kinyírták és sötét alakok ólálkodnak minden szinten, ahol pénzszag terjeng

A megmaradt öltönyösgecik tegnap francia zászló alatt harcoltak, máma magyarok, holnap talán osztrák-németek lesznek.

Merkelt ez a bolhacirkusz addig nem érdekli, ameddig neki megy minden erőforrás: pénz, szaktudás, olcsó munkaerő. De most zavar támadt az erőben, amit megpróbált helyretenni. Megmagyarázhatatlan módon ennek sokan örülnek. Ki érti ezt?

annamanna 2015.03.12. 00:35:56

@Bell & Sebastian: A 444 Dajcstomi lába közével tromfolt, hogy valamivel tompítsa Simicskát. Szily László fanyalgott. Hirtelen előállt a titkos ötödik hadoszlop.
De a legviccesebb az volt, amikor Bede Márton azt írta Cambridge Gyurika megszületése alkalmából, hogy örvendjetek magyarok, mert megszületett a királyotok. Legföljebb az ő királya, de nem az enyém.

Zollerbá 2015.03.12. 13:14:14

" Közöttünk jár még mindig Raszkolnyikov, Szatmári Lajos, Vanek úr és hű társa, Szabó atya is. Szabó atya a III/IV-eseknek szóló jelentéseinek megbízhatóságáról két zalaegerszegi tartótisztje, N. István és M. Mihály is véleményt tudna mondani. De mivel a mi atyánk a III/III-asoknak is jelentett, ott O. András tartótiszt is minősíthetné a besúgói buzgóságokat. Ha megkérdeznék őket. Nem feledkezhetünk meg a D-209-es és a D-8-as rettenthetetlen bátorságáról sem."
Előszó, Lakatos Pál: Az ellopott rendszerváltás c. könyve 2002 ből!!!
Raszkolnyikov- Csurka
Szatmári Lajos- Torgyán
Vanek úr- Orbán régi harcostársa
Szabó atya Zalegerszegi kapcsolattartója Major Mihály most írta a HVG
D-08 -Boros Imre volt Phare miniszter, közgaszdász
süti beállítások módosítása