Lengyelek vagy oroszok? Ez a kérdés, válasszatok!
2015. február 20. írta: dobray

Lengyelek vagy oroszok? Ez a kérdés, válasszatok!

lengyelorszag.jpg

Lengyel-magyar két jó barát, együtt harcol, s issza borát – tartja a mondás, amit idáig elsősorban a hazai jobboldal tartott az eszében. A jobboldalnak könnyebben is ment az észben tartás, hiszen mennyországnak tűnt  fel előtte az az ország, ahol két jobboldali párt küzdelme zajlik egymással, a posztkommunista baloldal pedig labdába sem rúghat. Miközben mi a lengyelekre tekintetünk úgy, mint a magyarok töketlenkedéseit mellőző, magáért jobban kiálló népre; addig a lengyelek egy része, s egyik pártjuk, a plebejusabb-nemzetibb konzervatív PiS (ami nem radikális és nem szélsőjobbos, sem itthoni, sem európai értelemben) Orbán Viktort tekintette példaképnek.

Orbánnal a liberálisabb jobbodali Polgári Platformmal (PO) is jóban volt, sőt, szövetségesek az Európai Néppártban; habár Donald Tusk óvatosabban állt ki mellette, mint a vetélytárs Jog és Igazságosság (PiS) vezére, Kaczynski. Mindenesetre a PO olyan a lengyeleknél, mintha nálunk a Fideszben az atlantisták dominálnának – és ehhez semmiféle bravúrra nem volt szükség, ugyanis a lengyelek atlantisták. Utálják az oroszokat, utálják a németeket, akik mindig a fejük felett üzletelnek. Maradnak az amerikaiak – habár Obamáért nem rajonganak.

A jelenlegi magyar jobboldali külpolitika az „egyedül vagyunk, csak érdekeink vannak” jelszavától hajtva kacsintgat az oroszok felé, hogy aztán az orosz medve kéretlenül beállítson Budapestre. Ezután a magyar kormányfő kénytelen szinte Canossát járni Varsóban.

Vajon mire számítottunk, mi fog történni? Egyszerre nyújtunk baráti kezet az oroszoknak és a lengyeleknek? Miközben a lengyelek és az oroszok egymás ellenségei? Számított a lengyelek hűvösségére a magyar kormányfő? És vajon mit gondoltak eddig a magyar jobboldali választók, akiknek egy jelentős része elfordult a Nyugattól és beleszeretett az oroszokba, megfeledkezve az elmúlt évtizedek, évszázadok történelmi tapasztalatairól? És mit gondol minderről a lengyel barátságot úgyszintén hangsúlyozó Jobbik? Nem vették még észre Vonáék, hogy a polákokat nem érdekli Ázsia? És hogy nem lehet bájcsevegni az oroszfóbiás, ukránbarát polákokkal úgy, hogy közben Putyin-poszter van az irodánkban?

Elhiszem, hogy Oroszország nagy és fontos, hogy egy nagyhatalom áll szemben a relatíve kicsi Lengyelországgal szemben. De talán nem pusztán az értékeink, hanem az érdekeink is azt kívánják, hogy a kettő közül a lengyel kapcsolat legyen szorosabb és szívélyesebb: közelebb vannak, hagyományosak és őszintébbek a jó kapcsolataink. Ne legyenek illúzióink, Putyinékat nem érdeklik a lelki bajaink, nem a két szemünkért szeretnek minket. Talán érdemes volna féltékenyen őrizni azokat az európai kapcsolatokat, amelyek egyenrangúbbak és történelmileg tartósabbak a Magyarország és a nagyhatalmak közötti kapcsolatoknál.

Mi és a gyermekeink, akármennyire nagyra tartjuk is az orosz kultúrát és az orosz népet − szemben az orosz politikával −, valószínűleg inkább tőlünk nyugatra szeretünk tanulni menni, világot járni, nyugatra kötnek minket a történelmi-kulturális kapcsolataink. Ahogy a lengyeleket is, akikkel egyébként is egy szövetségben vagyunk, mind az EU-ban, mind a NATO-ban.

Ne legyen kérdés a magyarok számára, hogy az oroszokat vagy a lengyeleket válasszuk. Nem kérdés, hogy a lengyeleket.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr1007189367

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szilvay Gergely: Lengyelek vagy oroszok? Ez a kérdés, válasszatok! 2015.02.20. 11:52:01

A magyar kormányfő kénytelen szinte Canossát járni Varsóban. Vajon mire számítottunk, mi fog történni?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.20. 11:45:15

Aki a lengyeleket választja, az igent mond a liberalizmusra, a homoklobbira, az agresszív amerikai külpolitikára, a kisebbségek elnyomására, s végül a legfontosabb: a háborúra.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2015.02.20. 11:58:46

a jelen lengyelországa elmehet a picsába. nem barátaink. amerika barátai. de legjobb barátjuk a szorongásuk. szorongásuk oroszországtól. tuskostól kaczynskistól elmehetnek a picsába.

Virág et. 2015.02.20. 12:04:31

Egyetértek a poszttal.

A fidesz-szavazól többségét ugyanakkor ez sem zavarja majd, ahogy eddig sem zavarta semmi őket. Ma a lengyelek a barátok, holnap a lengyelek az ellenségek. Csak nézd meg az első két hülyét, aki idekommentelt. Jó, tudom hogy nehézpályás figurák és életükben egy értelmes kommentjük nem volt, de sajnos jellemzőek a retardojobber társadalomra, amely egyre nagyobb részét teszi ki annak a biozonyos kétmilliónak.

Orbán meg sokadszorra igazolja, hogy 0 szavahihetőségű szélkakas. Értékei sose voltak, most sincsenek. Érdekei vannak, személyes érdekei, amelyeket megpróbál nemzeti érdekekként eladni.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.02.20. 12:05:51

Kedves Dobray, kedves Mandiner, tegnap a hadseregeteknek egy nálatok jóval magasabb rangú katonája maga mondta meg, hogy a politika nem az értékekről szól, hanem a pillanat uralásáról. Valóság nincsen, csak történetek vannak, amelyek a pillanat uralásának jegyében pillanatról pillanatra változhatnak, elveket vagy következetességet számon kérni pedig értelmiségi nyavalygás. Polgári Magyarország sincs, az egy marketingfogás volt, a ti bajotok, ha elhittétek. És akkor most helyezzétek el magatokat ebben a rendszerben.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2015.02.20. 12:14:36

@Holger Hartland:
"És akkor most helyezzétek el magatokat ebben a rendszerben."

lószart! a rendszer gondoskodjon az elhelyezésükről.

Kasperl 2015.02.20. 12:19:38

Természetesen a lengyeleket.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.02.20. 12:25:14

@maxval bircaman szerkesztő:

legalább jól fizetnek az oroszok, te ostoba médiaribanc?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.02.20. 12:26:05

@Kasperl:

a lengyelek rohadt libsik, és buzik is. aki putyin faszát szopja, az meg egy heteró macsó.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.02.20. 12:47:30

@mavo: "aki putyin faszát szopja, az meg egy heteró macsó. "

De legalábbis ismeri a férfias viselkedés szabályait, s megadja a tiszteletet az Erőnek.

Ezáltal tarthat igényt maga is becsületes tiszteletre másoktól.

Bell & Sebastian 2015.02.20. 12:50:31

Nem tartom valószínűnek, hogy Putyinnak élettérre lenne szüksége a közeljövőben, Lengyelországnak annál inkább.

Oda csatlakozott, ahol többet ígértek. Újgalícia visszaállítása (amiről az ukrán katasztrófa szól) kinek a projektje? Ha nem Obamáé, nem Putyiné és nem az Unióé? Szerintem a lengyelek eltévedtek a rengetegben, pedig ebből a csihi-puhiból akár hasznot is húzhattak volna.

Akár az atlantisták győznek, akár az eurázsiaiak, lesz egy olyan, akinek mindegy, mert idejében tett pirosra-feketére.

A lengyelek már ott elszúrták, amikor nem akartak mit kezdeni a V4 (felkínált) vezetésével. Onnan kezdve csak szédelegnek három tűz között.

Rosszul sejtik a jövőt és O. nem tudta őket meggyőzni arról, hogy Amerikát ejtették a szponzorai. Innen kezdve geopolitika van. Az Unió komolyabb tényező az USÁ -nál, aki be akarja darálni, az rákefél.

Nem a Muppetek táncát kell figyelni, hanem az óvónéni kezét, ugye Dobray?

entrpnr 2015.02.20. 12:52:59

Lengyelországgal jó dolog jóban lenni, de nem szükségszerű.

Hamár a lengyel történelem: valóban voltak rövidebb-hosszabb időszakok, amikor "barátok" voltunk (Anjou-kor, Báthory István, 48-asok, II. vh alatt stb.) de azért nem pendültünk mindig ugyanazon a húron. A lengyelek mindig is Hansburg-páriak voltak lévén nagy katolikusok, a II. vh előtt túlzottan angolbarátok voltak, ráadásul a "lengyel Mohácsot", a felosztásukat is részben maguknak és az ostoba politikájuknak köszönhetik.

Szóval nem törvényszerű, hogy amit a lengyelek csinálnak az követendő.

Törekedjünk velük jóban lenni, de ha nem megy, akkor ne erőltessük. Ennyi.

iusvakandi 2015.02.20. 13:03:52

A cikkíró által emlegetett történelmi barátság lengyel részről azonnal megkérdőjeleződik, ha egy picit is a kényszerképzeteikbe bele nem illő történelmi érvrendszerrel állnak szemben. Annál meg sokkal szűkkeblűbbek hogysem a velünk való barátságot attól ne tegyék függővé , hogy mi is együtt üvöltenénk a háborús uszítókkal. Hol lennének a lengyel demokraták, ha Magyarország ugyanilyen szűkkeblűen mérte volna a gondoskodását a menekült lengyelek ezreivel kapcsolatban amikor a német, orosz és a fasiszta szlovák hadsereg elfoglalta őket?

búvár kondér 2015.02.20. 13:05:03

@mavo: csak nem? A geci leszopta a Putyint? ....hogy mik vannak? Magyar geci jobban teljesít?

iusvakandi 2015.02.20. 13:05:33

@entrpnr: igy van. igazából erről van szó. Köszi!

IP gyűjtögető 2015.02.20. 13:06:58

@jose maria padilla: "lószart! a rendszer gondoskodjon az elhelyezésükről. " rendben, de akkor rohadtul messze legyen

gyalog.galopp 2015.02.20. 13:18:03

Lengyelek, vagy oroszok?
Hülye kérdés hülye gyerekeknek. Az igazi kérdés, önálló EU, vagy az USA egyik tagállama?
Merkel mi a francért csapta a hóna alá azt a bolygó Holladet?

Horgos Eszter · http://tamadohattyu.blog.hu/ 2015.02.20. 13:24:15

a derék, gerinces lengyelek.
mert ugye nem ők voltak az elsők, akik a nagy oroszellenességükben fehéroroszország segítségével megkerülték az európai szolidaritás kereskedelmi tilalmát az oroszokkal.

Gorgiasz 2015.02.20. 13:42:12

Régen a balos értelmiségiek voltak az oroszok hasznos idiótái. Változnak az idők...

dundyvega 2015.02.20. 13:49:58

Magyarország és Lengyelország kapcsolatát nem tette tönkre két világháborús szembeállás sem, ha olyan erős, amilyennek hiszük, akkor ez sem fogja tönkre tenni.

Nem tudom, hogy miért kéne választani. Magyarországot és Lengyelországot több évszázados barátság köti össze, és ezt a barátságot nem kéne felrúgni ahogy az örmény-barátságot az azeri gyilkos szabadon engedésével.

Ezek mellett Magyarországnak érdeke jóban lenni a világ nagyhatalmaival, Oroszországgal különösképpen, mivel az itt van egy köpéssel. Kitudja, lehet, hogy Magyarországot néhány év múlva pont az fogja megmenteni az orosz atomtól, hogy most nem ellenségeskedik Oroszországgal.

Oroszország veszélyes, Putyin irányítása alatt százszoroson is az. Fontos a magyar-lengyel barátság, de Magyarországnak először is a saját biztonságát kell szemelőt tartania. Oroszország már megemlítette azt, hogy ha az USA felfegyverzi Ukrajnát, akkor szétatomozza Romániát, Bulgáriát, Németországot, Washingtont. Magyarország kimaradt ebből a listából, és tennünk kell azért, hogy ne kerüljön bele.
...

Jóban kell lenni Oroszországgal, de nem kell behódolni neki, nem kell dicsőíteni az ukrajnai akcióit. A maximum amit tehetünk, hogy becsukjuk a szemünket, és ezt nem vesszük észre.

Virág et. 2015.02.20. 14:06:32

@dundyvega: A populáris kultúra, a vicces tévéműsorok és a mosolygós amerikai politikusok, akik nagy PC-n beszélnek elfeledteti az emberekkel, hogy az USA ezerszer veszélyesebb az oroszoknál. Már a hidegháború alatt is veszélyesebb volt a mai Oroszországnál sokkal erősebb SZU-nál, ma meg depláne veszélyesebb. Az USA mosolygós gyilkos, a mai államok legmilitánsabbika és messze legveszélyesebbike. Egyetlen ország sincs jelen a világ annyi hadszinterén, mint az USA. Obama nem lovagol tigrisháton félmeztelenül meg nem birkózik medvével PR-ból, ennek ellenére jóval gyilkosabb hadi gépezet felett rendelkezik, mint Putyin.

Az oroszok nem fognak senkit szétatomozni, amint valakinek ez eszébe jutna ott, az USA százszorosan válaszolna, akkor meg tökmindegy, kihez dörgölőztünk, a mellékvonalon mi is és az egész világ is menne a levesbe. Vesd össze a mandin korábban megjelent hadászati összehasonlítást: mindenből, atomból is sokszorosa van az USA-nak, mint az oroszoknak és Kínának együttvéve.

Ha a ruszkik egy NATO-tagállamot atomfegyverrel támadnának az a világvége lenne és ezt Putyin pontosan tudja. Annak a vége atomháború és apokalipszis lenne. 50 évig, Ukrajnánál meredekebb szituákciókat lekezeltek Putyinnál begőzöltebb orosz vezetők, akkor sem volt atomháború, most sem lesz. Pedig akkor még okkal gondolhatták a ruszkik, hogy akát jól ki is jöhetnek egy ilyenből. Ma ezt már a legelvakultabb orosz náci sem gondolja így.

"Magyarországnak érdeke jóban lenni a világ nagyhatalmaival"

Ehhez képest mindent megteszünk, hogy az EU-t és Amerikát magunkra haragítsuk. Még amikor okunk sincs rá, akkor is szapultatjuk őket a lakájmédiával.

vizipipa 2015.02.20. 14:07:18

"Jarosław Kaczyński nem fogadta el a meghívást arra hivatkozva, hogy a magyar miniszterelnök hozzáállása rombolja az európai szolidaritást. Sajnos nemcsak a magyar miniszterelnöké, hanem a német kancellár, valamint a francia elnök hozzáállása az utóbbi években szintén rombolja az európai szolidaritást” – mondta Błaszcsak csütörtökön a Szejmben az újságíróknak. "

Helyes Írás 2015.02.20. 14:21:48

A fene szeretett bele az oroszokba és a fene fordult el a Nyugattól (meg a lengyelektől)! Nyilvánvalóan Orbán sem, különben nem ment volna másnap Lengyelországba, ahol tudta, hogy milyen lesz a fogadtatása.

Semmi értelme ilyen publicisztikát írni, mert semmi másra nem jó, csak arra, hogy alátámassza azt a balosok által sulykolt tézist, hogy a magyar kormány elfordult a Nyugattól és Oroszország szövetségese, Putyin barátja lett. Ők is tudják egyébként, hogy nem így van, csak lihegnek külföldre, ahogy szoktak. Épp a Mandiner szerzője nem tudná?

Természetesen nyugatra szeretünk tanulni menni és világot látni, ahogy a lengyelek is. De azért hadd kérdezzem már meg: attól, hogy az ukránok – nem kis amerikai és lengyel behatásra – hirtelen kinyilvánították, hogy ők is a Nyugathoz szeretnének tartozni és szakítanak az oroszokkal, attól ők most már Nyugatnak számítanak?

S ha Nyugatnak számítanak, akkor mindjárt mindenben igazuk is lesz, amiben eddig nem volt? Egy Nyugatinak mindig mindenben igaza van egy Keletivel szemben, csak azért, mert nyugatra szeretünk menni tanulni, stb.? Most hogy Ukrajna Nyugat lett, már az a jó dolog, ha az ott élő (sztalinista időkben oda vetett) oroszok ukránná lesznek, ha kell presszióval is? Most, hogy Románia velünk együtt Nyugat lett, az erdélyi magyarok nyugodtan románokká is válhatnak, oly mindegy nem? Ezt szeretné mondani szerkesztő úr?

Vagy azt szeretné mondani, hogy a lengyelek frusztrációi miatt mindent adjunk fel, ami nekünk érdekünk, de nekik nem? Mert ugye nem azt gondolja, hogy a lengyelek történelmi gyökerű német és orosz-fóbiája csupa mentális egészség?

Vagy azt szeretné mondani, hogy nem számít, ha az oroszok zsarolnak bennünket rosszul megkötött gázszállítási szerződésekkel, vállaljuk be inkább az országot tönkretevő fizetést; nem számít, hogy csak az oroszoktól tudunk olajat, gázt beszerezni, ne álljunk velük szóba, mert a lengyelek ellenségei?

Nem a lengyeleknek kellene esetleg valamivel nagyobb megértést mutatniuk irántunk, ha a barátunknak tartják magukat? Ez fel sem merült önben szerkesztő úr?

dundyvega 2015.02.20. 14:23:28

@Virág et.:

Egyetértek. Ha nem muszáj ne haragítsuk magunkra az USA-t, de azért Oroszországot sem.

Az USA veszélyesebb mint Oroszország, de szerencsére messzebb van Magyarországtól mint Oroszország, és gondolom nem is olyan fontos pontja a NATO-nak, hogy magára haragítsa az USA-t. Magyarországnak amennyire lehet mindkét nagyhatalommal jó kapcsolatot kell kialakítania. Az orosz "barátságért" nem szabad feladni a jenki barátságot, és ezt jobbikosként mondom (még közöttünk is vannak normálisabbak).

Helyes Írás 2015.02.20. 14:25:07

@Virág et.:

Aztán miből gondolja ön, hogy "az első két hülye" Fidesz-szavazó? Nekem inkább Jobbikosnak tűnnek, ha már besorolgatunk.

Virág et. 2015.02.20. 14:28:12

@dundyvega: Hát Svájc már nem leszünk, az a vonat nagyon-nagyon régen elment. Egyébként az ukrán helyzet miatt újra fontosak lettünk: mi vagyunk a keleti vég, határország.

@Helyes Írás: Jose szerintem troll, ezért őt lehet, hogy meg kell kövessem. Olyan brilliánsan retardált dolgokat szokott leírni, hogy az nem lehet őszinte vélemény, csak trollkodás. Nyilván sose ismerné el (ilyen egy jó troll), de 10/10 abban, amit csinál.

Birca viszont nem jobbikos, máskor is osztotta a jobbikot nagyon keményen és eddig még mindig sikerült a mainstream fidesz vonallal egyetértenie.

dundyvega 2015.02.20. 14:32:24

@Virág et.:

"Hát Svájc már nem leszünk, az a vonat nagyon-nagyon régen elment. Egyébként az ukrán helyzet miatt újra fontosak lettünk: mi vagyunk a keleti vég, határország."

Talán így van, de azért reménykedek abban, hogy Magyarország független maradhatna ebben a konfliktusban.

S=klogW 2015.02.20. 14:33:35

@maxval bircaman szerkesztő: @jose maria padilla: @Virág et.: @Holger Hartland: @Kasperl:

és leginkább DOBRAYKÁM!

Maga a kérdésfeltevés téves, hamis.

Robinzon Kurzor 2015.02.20. 14:51:13

Ugyan már!

A "hazai jobboldal" eddig is mindent lenyelt Orbántól, ezt is le fogja, ahogy bármi mást is a jövőben.

Hisztiznek egy kicsit, mint ebben a posztban is.
Aztán megunják, szépen hazamennek és meggyőzik magukat, hogy megint a Fideszre kell szavazni és hogy Orbán egyszerre korszakos államférfi és zseniális utcai harcos.

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2015.02.20. 14:55:09

Én úgy tudom/tudtam, hogy a barátság az kétoldalú dolog. A lengyelek megsértődtek ránk - úgy mondják - az oroszok miatt. Miért nem mi sértődünk meg rájuk Amerika miatt?

Mindenki a saját érdekeit nézi, ám a barátok - ha azok - sok mindent elnézhetnek egymásnak. Különben sem tudom, hogy az orosz-ellenesség mennyire a Lengyel belpolitika része? Ha már nálunk az orosz-kérdés láthatóan az.

Tündér_Lala 2015.02.20. 15:31:28

A címben feltett kérdés butaság. Ők járják a saját útjukat és mi is (semmi nem kötelezi sem őket sem minket a hasonulásra)
Az egy másik kérdés, hogy ki mit tesz helyesen, ez ugye vélemény kategoria. Megértem a lengyelek fóbiáit a két nagyhatalom közé szorulva (Katyin és mások ), de nem biztos, hogy a kívülálló harmadik szerencsés választás. Használja őket és ha pillanatnyi érdekei úgy kívánják simán cserben hagyja, mint annyiszor őket és másokat. Ráadásul per pillanat az agressziv nagyhatalom nem az oroszok és a németek, hanem az amcsik itt és máshol. Európa és az oroszok érdeke a békés együttműködés lenne, amelyet háború szításával próbálnak tönkretenni az amerikaiak. Egy 50 milliós ország polgárháborúba taszítása cskély ár nekik céljaik eléréséhez.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.02.20. 15:44:25

@aristo:

"Miért nem mi sértődünk meg rájuk Amerika miatt? "

édes istenem, te egy milyen ostoba fasz vagy bazmeg. :) milyen szép is lenne, ha megsértődnénk a lengyelekre, mert jóban vannak a szövetségesünkkel. :DDDDD

tableno 2015.02.20. 16:25:53

Látom fiúk, nemhasérzitek az Angszoct. :)

Jean Sol Partre 2015.02.20. 17:08:24

@maxval bircaman szerkesztő: a homoklobbit épp Orbán képviseli személyes példamutatással.

Toportyán Zsóti 2015.02.20. 17:24:22

Nemrég még arról vizionáltak a csuti orálmuzsik lengyelei hogy Varsóból Budapest lehet tegnap már le sem szarták ezt az országtolvaj szarkát miután bebizonyította hogy putin homoerotikus pávatáncolója.

Toportyán Zsóti 2015.02.20. 17:34:28

@jose maria padilla: Elég volna ha te elhúznál a picsába patkányfészekben szocializálódott tahó.

Toportyán Zsóti 2015.02.20. 17:36:41

@maxval bircaman szerkesztő: Megint nem értél 1 kopeket sem homofób kérődző,a fajtádról nem 1-szer kiderül hogy homokos.

Pelso.. 2015.02.20. 17:52:30

@Herr Schwarze Liste: Ne csak az USA haverság miatt haragudjunk a lengyelekre, hanem mert nem a főnök szájíze szerint ugrálnak, s még jól pofára is ejtették, ezt bizony nem úszhatják meg.
Amikor meg itt rontotta a levegőt széle-alja, hát másnap a lakájmédiából folyt a magyar-lengyel barátság ócska mítosza, az ember csak kapkodja a fejét, na.

Helyes Írás 2015.02.20. 18:15:27

Ja igen, majdnem elfelejtettem. Azt kérdezi szerkesztő úr: "Egyszerre nyújtunk baráti kezet az oroszoknak és a lengyeleknek? Miközben a lengyelek és az oroszok egymás ellenségei?"

Hát bizony úgy rémlik, mintha lett volna már ilyen. Ráadásul valódi, egymással harcoló ellenségeknek nyújtottunk egyszerre "baráti" kezet, nem csak olyan "érzelmi" ellenségeknek, mint most. S mintha akkor is a trianoni disznóság lett volna az "ellentmondás" hátterében. Mert akkor is jobban szerettünk volna a Nyugattal barátkozni, mint a lengyelek, csak a Nyugat akkor is épp úgy lesz.rta a mi érdekeinket, ahogy a nagy háború után. Lehet tehát barátnak maradni nagyon eltérő politikai üléspontból is.

Ugyanakkor reméljük, hogy a történeti hasonlóság ennyiben ki is merül. Mert ki a csudának hiányzik egy kiterjedt európai háború egy húszegynéhány éve létező, s azóta egyfolytában életképtelen államiságot produkáló új "nemzet" lukasseggű nacionalizmusa miatt. Meg azért, mert a lengyelek gyámkodni szeretnének felettük, az amerikaiak pedig kaszálni rajtuk.

Virág et. 2015.02.20. 20:17:29

@aristo: Nem tudom, talán mert Amerika a szövetségesünk, nem csinált nekünk Katyint, nem vitt minket gulágba, nem maradt itt 50 évre és betonozott be minket kommunizmusba. Mondjuk így hirtelen ezekért.
De azért tegyél csak egyenlőségjelet az USA és a ruszkik közé, most ez az elvárás úgyis.

Az oroszellenesség meg a lengyel mindennapok része.

@Tündér_Lala: Azért ahhoz a "polgárháborúhoz" (ha hívhatjuk így a háborút, amit Ukrajna vív donyecki szakadárnak álcázott orosz katonákkal) kellettek az oroszok is.
Ne legyünk olyan naivak, hogy azt gondoljuk, hogy az ukrán hadsereg csatát csatára veszítene egy picike országrész picike orosznyelvű kisebbségéből szervezett félkatonai, alulfelszerelt milícia ellen.

Itt ukrán-orosz háború zajlik már egy ideje. Persze le lehet tagadni, ahogy a holdra szállást is.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.02.20. 21:37:57

@jose maria padilla: Ja báncsák a viktort mi? Te hazaáruló bélféreg, te. Az mikor jut eszedbe, hogy viktornál nem ok valami? Hány szövetségesünknek kell még faképnél hagyni minket, hogy elnézést kérj a folyamatos gecivédésért?

Herr Schwarze Liste 2015.02.20. 22:08:04

@Pelso..: úgy látszik békaemberek helyett lengyel polkatáncosok szoknyájában hozzák az ürgebőrbe varrt utasításokat az imperialista felforgatók.

A forradalom fényes útját árulók tarkítják. Dobray a mekkéjnizmus útjára lépett. Innentől már csak az ergé-stumpfiboj tengelyben van reménységünk, turulkát legfeljebb kilóra megvesszük.

Sőt... hohó... most olvasom... Mráz eladta a Nézőpontot?! Simicskaközeli cégnek?!

Fúbazzz, most kell zárni a sorainkat, efftársak, a kertvégi stadionnál nem hátrálunk tovább!

Herr Schwarze Liste 2015.02.20. 22:28:42

@Bell & Sebastian: az okfejtést megfűszerezhetted volna egy kis chemtraillel.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.02.20. 22:45:20

@jose maria padilla: Nocsak kismajom vagy? Akkor végülis nem csoda, hogy fideszes vagy. Azoknál nem szégyen, csak az emberek között.

picur3ka 2015.02.20. 23:34:49

@jose maria padilla:

És mint roosevelt mondá, semmi mástól nem kell félnünk, mint magától a félelemtől.

picur3ka 2015.02.20. 23:35:54

Poszt: ilyen kérdés fel sem merül.

picur3ka 2015.02.20. 23:38:15

@Tündér_Lala:

Adjon Isten. Én is ippeg ezt írtam.

2015.02.20. 23:52:07

Lengyelek v oroszok? Mindkettő, ilyen hülye kérdést.

És végre idézhető az azóta bebukott Sikorski is:

"You know that the Polish-U.S. alliance isn't worth anything."

"It is downright harmful because it creates a false sense of security ... Complete bullshit. We'll get in conflict with the Germans, Russians and we'll think that everything is super because we gave the Americans a blow job. Losers. Complete losers."

www.reuters.com/article/2014/06/22/us-poland-tapes-sikorski-idUSKBN0EX0PD20140622

Tündér_Lala 2015.02.21. 07:54:05

@Virág et.: Ahogyan a kubai válság idején a ruszkik voltak az agresszorok, most az amerikaiak. Ez teljesen világos. Az oroszokat lépéskényszerbe hozták.

Nem hagyhatja a krimi hadibázist és az annak ellátásához szükséges folyosót..
Esze ágában sincs hagyni, hogy az ottani kissebbségeit vegzálják.
Nem hagyhatja, hogy közvetlen közelében NATO országot csináljanak, ahonnan 5 perc alatt érhetnek célba a rakéták és amellyel később már nem tud mit kezdeni.
Összességében a státuszkó felrugója (a másik érdekeit teljesen figyelmen kívül hagyó) az agresszor. Ráadásul esze ágában sincs pénzt áldozni az ügyletbe, csak és kizárólag nyerészkedni és kényszerhelyzetet teremteni akar. Ártva Európának, az oroszoknak és kifosztva az ukránokat. A cél, hogy mindenki veszítsen (sokat), oszd meg és uralkodj.

rinaldo-rinaldini 2015.02.21. 08:03:45

"Ne legyen kérdés a magyarok számára, hogy az oroszokat vagy a lengyeleket válasszuk. Nem kérdés, hogy a lengyeleket."

Ez mar nem kerdes, mivel az elet, illetve a lengyelek mar megoldottak: elhajtottak az arulo felcsuti muszkavezetot a hungarista picsaba.
Itt Magyarorszagon nem igazan ertik, hogy a lengyel az egy tenyleges nemzet, ott a nemzethez tartozas tobbet jelent, mint a politikai nezetkulonbsegek. Ott nem tortenhet meg, hogy nemzetegyesitesrol beszelnek, kozben osszemosolyognak Ficoval, aki futoszalagon (egy honapja pedig gyakorlatilag csak a magyarokat) fosztja meg a magyarokat allampolgarsaguktol, mikozben a magyar diplomacia nagyszeru szlovak-magyar viszonyrol hablatyol.
Orban Magyarorszaga csak egy operettorszag, a mai magyar nemzet csak egy operettnemzet, a lengyelek a diszlet moge neztek es elokadtak magukat. Ez nem Magyarorszag, ez egy balkani tragyadomb. Orban pedig nem olyan, mint amilyenek gondoltak, nem egy bator allamferfi, hanem egy lugodromos sunyi kis tolvaj. Ezt mar nem lehet helyrehozni, Orban Viktor tortenelmet irt, par ev alatt szetverte az 1000 eves magyar-lengyel baratsagot.
Persze varom az aristo-fele tudalekos ripacs pojacak magyarazatait, hogy a lengyelek nem is voltak soha a magyarok igaz baratai, ott arultak el minket, ahol csak tudtak :D :D

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.02.21. 08:35:39

@Tündér_Lala:

ez, ahogy mondani szokták, nagyon prímán hangzik, csak pár apró bajocska van vele. leginkább az, hogy a tényekkel valahogy kibaszottul nincs összhangban.

a legégbekiltóbb ostobaság az a következő: "Nem hagyhatja, hogy közvetlen közelében NATO országot csináljanak"

nos, ez esetben az oroszok már réges rég elkúrták. nyilván a kibaszott nagy tájékozottságoddal nem hallottál még arról, hogy oroszország tizenhat szomszédjának az egynegyede (észtország, lettország, litvánia és norvégia) már nato-tagállam, alaszkát most hagyjuk. még mielőtt a távolsággal jössz, ezek közül a balti államok fizikailag nagyjából ugyanolyan távolságra van moszkvától, mint ukrajna, ergo a nato már jó ideje tud "5 perc" alatt mszkvára rakétákat küldeni, ha akar. ami még durvább, ezek az államok (magyarországgal ellentétben) kifejezetten komolyan veszik a nato tagságot, ráadásul mindenféle történelmi okokból meglehetősen utálják is az oroszokat.

az orosz kisebbségekről csak annyit hogy eddig is ott éltek, egy éppen budapesten aláírt egyezmény révén. és egészen addig, ameddig putyin aranyvécés bábja ült a trónon, aki teljes gőzzel elsumákolta az eu-társulást, oroszrszág valahogy nem féltette a szegény, szegény orosz kisebbséget. csak most, hogy a csúnya "nácik" kerültek a hatalomra. érdekes, ilyenkor bezzeg egyből vannak nácik, és lenácizni valakit nem is olyan cúna, cúna ballibsibolsi szokás. :)

ki az agresszor? hát az az amerika, amelyik még odáig sem bírt eljutni, hogy legalább fegyvert szállítson ukrajnának. :D

ellentétben oroszországgal, amely egyértelműen szállított fegyvereket a hős felkelőknek, és (surprise! surprise!) "szabadságon levő" orosz katonák is segítik őket. nem úgy kellene lenne, hogy a cúna, cúna agresszor küld oda haderőt, vagy legalább bár láda kibaszott fegyvert? talán a nato nyúlta le az első lehetséges pillanatban a krímet (tudom, csam megmentették a szegény, rettegő orosz többséget)? ukrajnát ki fosztogatja? hm? kik foglaltak el nemrég egy ukrán várost? valaki éppen most is zsarolja ukrajnát földgázügyileg, és például szeretné ukrajnával kifizettetni a "hős felkelőknek" "emberbaráti önzetlenségből" külön úton küldött földgázt. lám, ez a geci nato ilyen szemétségekre is képes, hogy a kurva cionista anyjukat!

szóval értem én, hogy hogy bő egy év óta örökkön örökké is óceániával voltunk harcban, és soha sem emlegettük ennél sokkal kevesebbért is putyin pincsijeit, de azért ennyire nem kellene lemenni full retardba.

(nekem az tetszett a leginkább, amikor tavaly olyanok kezdték el bőszen bizonygatni, hogy ukránok valójában nem is léteznek, akik korábban a jól megszokott body count versengésben minden alkalommal előrángatták az ukrán éhínséget)

rinaldo-rinaldini 2015.02.21. 08:40:12

Nagyon ugy nez ki, hogy a futszalos pavatancot nagyon kevesen szopjak be :) Pedig vannak itt a kornyeken paran, a csehektol a feheroroszokig, akik pavatancolnak, mindegyikuk ugyesebben, mint a futszalos vilagvalogatott.
A kiszolgaltatott, agyhalott magyar valasztok manipulasahoz nagyszeruen ert a Habony-Kubatov-Szajjarto vonal, de a kulpolitikahoz ez nagyon keves, az Orban maffianak sikerult nagy zsenialisan bevezetni az orszagot a ukrajnai faszerdobe.
Csak csendben kellett volna maradni, de a lotyaszaju, szajmeneses fideszes idiotaknak mindig valami korszakost kell alkotniuk, most per pillanat sikerult szetkurniuk a magyar-lengyel kapcsolatokat generaciokra !

Pedró27 2015.02.21. 11:05:21

@Helyes Írás: Egyetértek. És hozzáteszem:

"Nem a lengyeleknek kellene esetleg valamivel nagyobb megértést mutatniuk irántunk, ha a barátunknak tartják magukat? Ez fel sem merült önben szerkesztő úr? "

1, Az elmúlt 25 évben egyszer sem hallottam, hogy kiálltak volna magyar autonómiatörekvések mellett.

2, 2010-2013 között Orbán folyamatosan udvarolt nekik, de fontosabbak volt nekik a saját középhatalmi törekvéseik, mint az ezeréves magyar barátság.

Ukrajnáról: "S ha Nyugatnak számítanak, akkor mindjárt mindenben igazuk is lesz, amiben eddig nem volt?"

Ez nagyon talált :)

gmihaly 2015.02.21. 11:17:52

Amíg mi, magyarok - hol "keresztes koalícióban", hol egyedül - a török ellen harcoltunk, addig a lengyelek - a "koalícióból kilépve" - jól itthagytak minket, mint Szent Pál az olájokat, majd az egykori kievi Rusz és a "kapcsolt" egykori szláv fejedelemségek (pl. Gácsország) meghódításával foglalkozott. A muszkák mindeközben az Arany Horda és utódállamai (főleg tatárok-monfolok) ellen harcoltak, és a mai "félorosz" területeket tagolták birodalmukba. Amikor ezzel végeztek, "sorra kerülhetett" Lengyelország is, amelynek felosztását a 30 éves hűborút lezáró vesztfáliai béke (1648) haszonélvező álladalmai nem ellenezték, sőt...Emiatt aztán furdalta őket később a lélek, ez magyarázza a poyákok pozitív "arculatát". Pedig az 1400-1500-as években ők is Kelet felé terjeszkedtek, akárcsak a németek. De ez az oroszellenesség nem old meg semmit, és egyelőre a megoldásra való bármilyen törekvés helyett a szankcionálós pattogás van. Ukrajnát a NATO qrta el, de most kiadta a kérdés "kezelését" albérletbe az EU-nak, az USA meg lapyt, mint a tehénlepény a fűben.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2015.02.21. 11:43:42

@Holger Hartland: ez igaz, csakhogy a lengyelek és az oroszok mióta egymás ellenségei?
háborúba állnak egymással?
területi vitájuk van?

NEM! a lengyel bábkormányok gazdái nem szeretik csupán az oroszokat, ezért a lengyel POLITIKUSOK se szeretik őket.
de hol van itt a lengyel nép?

Veridicus76 2015.02.21. 11:56:24

Már a cím is hazugság. Nincs vagy-vagy. Nem kell választani. A lengyeleket szeretjük, az oroszokat tiszteljük, mert a magyar állam elemi kötelessége a magyar érdekeket képviselni. Sajnálatos, hogy a lengyel kormány ennyire nem érti sem saját helyzetét, sem a miénket, és ezért ellehetetleníti a V4-et.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2015.02.21. 12:14:12

@dundyvega: lehet, hogy Magyarországot néhány év múlva pont az fogja megmenteni az orosz atomtól"

neked lehet nem kéne politizálni

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2015.02.21. 12:14:58

@Veridicus76: oké, de akkor fidesz szereti már Horthyt? mert ugye, te szereted, csak az imádott fideszed utálja, nem zavar még mindig?

vrana 2015.02.21. 12:23:37

Kicsit gyermekdere sikeredett ez a blogocska, hej blogocska. Csak szólok, hogy van olyan, aki nem nyugatra, hanem keletre szeret járni és egyltalán nem szereti jobban a lengyeleket, mint az oroszokat. A lengyel politikától meg egyenesen hányingerem van.

Ms Diane Choksondik 2015.02.21. 12:25:05

nem értem miért lennénk választásra kényszerítve

Veridicus76 2015.02.22. 11:57:17

@tesz-vesz: összekeversz valakivel. Nincs imádott Fideszem. Nincs semmilyen imádott pártom.

Bloodscalp 2015.02.22. 22:45:25

@mavo: háh, nagy verseny volt. De a leghülyébb kommentet naná hogy az írja aki ír is a mandihoz:)

Virág et. 2015.02.23. 14:15:44

@mavo: Egyetértek.

Abban is, hogy megfogyatkozott a holodomor-hivatkozások száma a nácik vs komcsik vitákban.

pitcairn (törölt) 2015.02.23. 22:00:49

@mavo:

az ukrán show-műsor valóságos áldás az integráció-hívőknek:)

efféle happeningek kellenek az európai és az euroatlanti integráció elmélyítéséhez!!

Putyin-szobrot Brüsszelbe! :)

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2015.02.24. 15:12:13

@maxval bircaman szerkesztő: miért is? És mire mond igen, aki az oroszokat választja? Egy KGB-s által vezetett nagyhatalomra, ahova nem megy egy bevándorló sem, szemben az USA-val.

@jose maria padilla: Én a lengyelek és Amerika barátja vagyok. Meg Dosztojevszkijé, de nem Putyiné.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2015.02.24. 15:14:37

@Holger Hartland: mi meg nem értünk vele egyet, csak visszavetít a múltba. :) Érdekek és értékek meg elválaszthatatlanok, mivel az érdekelvűnek beállított össze-vissza csapkodást nem díjazza a nemzetköz, így ez nem is érdekünk. Pediod.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2015.02.24. 15:18:11

@dobray: putyin dosztojevszkij barátja. amerika dosztojevszkij ellensége. amerika barátja a sátán.
szegény lengyelek meg balfaszkodnak. csencselgetnek, helyezkednek, tévképzetkednek, isznak, ahogy szokták.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.24. 15:39:49

@dobray:

Aki a pénzre koncentrál csak, az elveszti a lelkét. Ezen az alapon csináljuk buziparadicsomot az országból, s várjunk az egész világról a perverzeket. S a templomokat is alakítsuk át buzibárokká, hiszen nagyobb hasznot hoznak majd.

Ruprecht. 2015.02.24. 19:57:32

@dobray: Hülye vagy te Szilvay, Amerika egy teljesen infantilizálódott társadalom, kóla, puska, sültkrumpli.
Putyin meg Szolzsenyicin nyomdokain jár.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2015.02.24. 22:32:07

@Ruprecht.: "Hülye vagy te Szilvay, Amerika egy teljesen infantilizálódott társadalom"

Ja, nézd meg a világ legjobb egyetemeinek rangsorát a Shanghai rankingben, hasonlítsd össze csak az amerikai és az orosz egyetemek arányát :D

www.shanghairanking.com/ARWU2012.html

Ruprecht. 2015.02.24. 22:44:09

@rajcsányi.gellért (ergé): Már csak az a kérdés, milyen módszertan alapján állítják fel ezeket a rangsorokat és hogy kik dolgozzák ki ezt a módszertant? Feltételezésem szerint nem az oroszok, hanem az amcsik. Nem meglepő, ha a saját maguk által kialakított módszertan alapján ők a győztesek.

Egyébként persze, az amcsi értelmiség a világ élvonalába tartozik, többek között a brain drain-nek köszönhetően. Ettől még a társadalom többségét infantilizálódott alemberek alkotják, kb. a magyar 8 általánost végzettek szintjét sem érik el.

picur3ka 2015.02.25. 01:52:04

@Virág et.:

Ki a faszt érdeklik ezek a látszat-viták?

Írjál inkább Oroszország összedőléséről, mint pár hónapja jósoltad. Ne kezdj új témába. Magyarázd el és oldd meg azt előbb.

picur3ka 2015.02.25. 01:54:07

@Ruprecht.:

"Egyébként persze, az amcsi értelmiség a világ élvonalába tartozik"

Tényleg? Szerintem pszichopata tömeggyilkosok.

Ruprecht. 2015.02.25. 02:47:49

@picur3ka: "Szerintem pszichopata tömeggyilkosok."
Az amcsi politikusok többsége szerintem is az. (Talán ebben végre egyetértünk.)
Az értelmiség jelentős része viszont élesen kritizálja a politikUSAikat.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.02.25. 08:16:18

@Virág et.: A holodomor csak a magát ukránnak nevező hazátlan bitang banda meséje, amivel a jóságos oroszokat akarják mocskolni.

Nem volt semmiféle éhínség, és főleg nem halt meg hétmillió ukrán – hiszen nincsenek ukránok, soha nem is voltak.

Hazugság tehát az egész.

@Ruprecht.: Szolzsenyicin halott, így mindenre felhasználható.

Bár én úgy emlékszem, hogy a csekistákkal és a csekista reneszánsszal szemben erős fenntartásai voltak – ez utóbbit pedig életében nem tapasztalhatta meg Putyintól.

Virág et. 2015.02.25. 08:32:35

@picur3ka: Miről? Oroszország "összedőléséről" én mikor írtam? Ha arra gondolsz, hogy azt írtam (egyébként a sajtót idéztem, de ez most lényegtelen), hogy Oroszország kvázi államcsődben van, akkor azt bizony ma is tartom, mert ez a helyzet. Az alacsony olajár és a szankciók hatására. Összedőlést mikor írtam, idézd már be, mert öregszem, lehet hogy kiesnek dolgok. Készséggel megkövetem magam, mivel a szankciók alatt évtizedekig lehet szívni és szenvedni, ezt bizonyítja Irán is, aztán mégsem lesz összedőlés. A cél egyébként nem is az, hogy egy ország "összedőljön", éppen elég, ha gazdaságilag megrendül és képtelen teljesértékű nagyhatalmi politikát folytatni.

Ez a sors vár a ruszkikra is. Ez volt a sorsa a SZU-nak is.

Ruprecht. 2015.02.25. 12:06:41

@Counter: Valóban nem él már, sőt, az is lehet, hogy mikor élt, tévedett.

De az biztos, hogy a mai Oroszországot a SZU-hoz hasonlítani nagyon durva leegyszerűsítés.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2015.02.25. 12:52:18

@Ruprecht.: "Már csak az a kérdés, milyen módszertan alapján állítják fel ezeket a rangsorokat és hogy kik dolgozzák ki ezt a módszertant? Feltételezésem szerint nem az oroszok, hanem az amcsik."

A Shanghai Ranking név nem volt gyanús neked? :D

A kínai, Shanghai Jiaotong egyetem állítja össze, itt a leírása, módszertannal:

en.wikipedia.org/wiki/Academic_Ranking_of_World_Universities

Ruprecht. 2015.02.25. 14:06:34

@rajcsányi.gellért (ergé): Na jó, akkor nem az amcsik csinálták, de az egész amerikai gondolkodásmódot tükröz. Le akartam írni, mi a probléma vele, de még a wikipedia szócikkben is ott van:
en.wikipedia.org/wiki/Academic_Ranking_of_World_Universities#Criticism

Btw. a nagy Amerika-imádatotokban néha olvashatnátok pfor Molnár könyveit.
www.libri.hu/konyv/az-atlanti-kultura-kibontakozasa.html

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.02.25. 22:35:09

@dobray: Végül is az is egy önelhelyezés, hogy "nem értünk vele egyet". :) Ezt tudtuk. Azt is, hogy GFG hol áll. Ami újdonság: a nyíltsága.

picur3ka 2015.02.26. 23:14:57

@Ruprecht.:

Én eddig (tudomásom szerint) nem is vitatkoztam magával, annyira, hogy ez volt az első jelenésem a topikon.

OK. Elfogadom, amennyiben kijelentjük, definícióilag, hogy a politikusok nem értelmiség, hanem...

Ruprecht. 2015.02.26. 23:46:02

@picur3ka: Megint alapvető logikai hibákat vétesz.
A politikusok többnyire értelmiségiek, de az értelmiségiek többsége nem politikus.
Minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár. Ált. isk. hatodik osztályos tananyag. A te értelmi képességeid ezt a szintet sem érik el. Persze biztos a gonosz zsidrákok tehetnek erről is.

Robinzon Kurzor 2015.02.27. 10:24:38

@dobray:

Na, azért csak van, amiben egyetértünk.

Csak aztán nehogy bajod legyen belőle ...

picur3ka 2015.02.28. 21:52:13

@Ruprecht.:

Csak nem te vagy Robinzon Kurzós? Ezt a bogár problémát már vele egyszer átvettük. Ő is nagyon megbukott logikából.

Ruprecht. 2015.02.28. 22:00:35

@picur3ka: Nem, nem én vagyok Robinson Kurzor. És jelesre vizsgáztam logikából az egyetemen.

picur3ka 2015.03.01. 00:22:39

@Ruprecht.:

Akkor ismételjél és ne csúsztassál. Ha más mondanivalód nincs, mint személyeskedő abuzáció, nem kell feltétlen megírni, bogaracskám. Mert csak buta bogárnak tűnsz.

Ma meg már minden marha állat egyetemet végzett, sajnos. Senkit az ép eszén ez nem érdekel. Amit beszélsz fontosabb.
süti beállítások módosítása