Medvét fogtam, nem ereszt
2014. november 20. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Medvét fogtam, nem ereszt

medveoleles.jpg

Ilyet is régen hallottunk: egyértelmű elismerést és méltatást kapott az ország egy nagyhatalomtól. Ez a nagyhatalom viszont nem más, mint Oroszország.

Oroszország egyik legfontosabb politikai és kereskedelmi-gazdasági partnerének nevezte Magyarországot Vlagyimir Putyin orosz elnök, hozzátéve, hogy Moszkva osztja Budapest készségét a párbeszéd erősítésére és a közös nagyszabású beruházások megvalósítására. A Moszkvában tartózkodó Szijjártó Péter külügyminiszterrel találkozó Szergej Lavrov, az orosz külügyér pedig azt mondta: Oroszország megérti, hogy Magyarország NATO- és EU-tagként teljesíti szövetségesi kötelezettségeit, de saját érdekeit is védi.

Úgy történelmileg mindig is nagyon szerettük, amikor az orosz medve a vállunkat veregette, mondván: megért ám minket.

És mi megértjük, hogy mibe keveredünk? A külgazdasági nyitásnak megvannak a maga racionális alapjai, de eközben egyre inkább a klasszikus hidegháborús logika alapján alakulnak ki az új nemzetközi frontvonalak, melyek megértéséhez és megoldásához sokat látott és tapasztalt, szőrös tökű diplomatának kellene lenni. Teljesen világosan látszik, hogy miközben az amerikaiak a cukor és korbács játékban egyre inkább a korbácsot kezdik villogtatni előttünk, az ellenérdekelt fél barátságosan óvó kijelentésekkel próbál minket puhítani. Moszkva már hetekkel ezelőtt közölte a helyettes szóvivő útján: az orosz külügyminisztérium helytelennek és a diplomáciai gyakorlatban elfogadhatatlannak nevezte, hogy André Goodfriend, az Egyesült Államok budapesti nagykövetségének ügyvivője nyilvánosan kritizálta azt az országot, ahová akkreditálták. Ilyen az, amikor a medve ölel.

A puhításunk célja nem egy rejtély, nem keveset írtak már róla, és tényleg nem túl bonyolult a geopolitikai felállás: Moszkva fel akarja puhítani az amúgy sem egységfrontként működő euroatlanti szövetségi rendszert, az EU-t és a NATO-t; és ehhez keresi a megfelelő alanyokat. Látva azt, hogy a jobboldali magyar kormányt támogató magyar jobboldal mainstreamje (a magyar szélsőjobbról nem is beszélve!) hogyan vált szellemileg és érzelmileg pár év alatt Putyin-rajongóvá, Amerika- és Nyugat-ellenessé, lehet, hogy tényleg jó helyen kezdik a puhítást.

Jogos és üdvözlendő az Orbán-kormány törekvése az ország mozgásterének növelésére − ez minden kormány törekvése kellene, hogy legyen. De az eddig próbálgatott hintapolitika nem hogy a bővüléssel, de a mozgástér végzetes beszűkülésével is járhat. Különösen, ha a fokozódó nemzetközi helyzetben egy egyre agresszívebben fellépő nagyhatalom különböző eszközökkel fogni tudja egy magunkfajta ország kormányzatát. Hát még ha − neadj'isten − nem is egy, de rögtön két ellenérdekelt hatalom képes fogni, és hol erre, hol arra rángatni a kormányzatot. Nemzeti büszkeség ide vagy oda, sok százmilliós lélekszámú, nemzeti össztermékünket sokszorosan meghaladó méretű táborok sakkjátszmájában csekély értékű bábuk lehetünk. Nem fog menni egyedül a világ ellen.

Megírhatnám itt újra a szokásos tirádákat az értékrendek, érdekek és szövetségi rendszerek közötti választás szükségességéről, de hadd idézzem inkább egyetértőleg Orbán Viktort. Nem az 1989-est, nem is az 1998-ast, hanem a 2007-est.

„Mit tudunk mi üzenni innen a jövőnek, a nálunk fiatalabbaknak? Nos hát először is azt, hogy mi nem azért mutattunk ajtót bizonyos dolgoknak, hogy most meg visszajöjjenek az ablakon. Tehát mi az ajtót a nyugatnak kinyitottuk, az oroszoknak, a Szovjetuniónak, meg a kommunizmusnak meg ajtót mutattunk. És azt üzenjük a jövőnek, hogy ne engedjék, hogy mindez visszamásszon az ablakon. 

Azt üzenjük az utánunk jövő generációnak, hogy ne engedjék, hogy abból a demokráciából, amit a mi új Nyugat-nemzedékünk kiküzdött magának, abból most egész egyszerűen demokrácia nélküli többpártrendszert csináljon. Mert Magyarországon ma éppen a demokrácia lényege, a felelősség meg az elszámoltathatóság hiányzik. Ami maradt, azok az intézmények. Ez egy demokrácia lényegét nélkülöző többpártrendszer, és nem kellene hagynunk kedves fiatalok, hogy ez így legyen. És hasonlóképpen nem kellene megengedni az utánunk következő fiataloknak, hogy miután mi a szovjet rendszer legvidámabb barakkja sorsától megszabadultunk, most a Gazprom legvidámabb barakkjává tegyék Magyarországot. Ezek igen is fontos üzenetek a jövő számára. 

Azt üzenjük innen egyfajta új Nyugat-nemzedékként a fiatalabbaknak, hogy igen, továbbra is tartsanak ki a nyugatos Magyarország mellett, ne engedjék, hogy erről az útról Magyarországot letérítsék. Szeressék, hogy Magyarország egy nyugatos ország, ami azt jelenti, hogy hiszünk az emberi akarat szabadságában, és hiszünk az egymásért vállalt kölcsönös felelősségben, ami elválaszthatatlan része a nyugati kultúrának. Lehet, hogy az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik. A demokráciát pedig nem lehet felülről irányítani, csak az emberek szívéből nőhet ki, és rendezheti be az élhető magyar életet.“

Így, szóról szóra.

Most, 2014 vége felé azt látjuk: hétről hétre, eseményről eseményre süllyedünk bele a világ aktuálisan talán legnagyobb geopolitikai konfliktusának frontvonalába. Már a frontra kerülés is folyamatos készenlétet, tisztánlátást és helyzetfelismerést igényel, még akkor is, ha a szemben álló felek egyikének katonái vagyunk; de ha már ilyen nyomasztó helyzetbe kerültünk, legalább nagyjából beáshatjuk magunkat az egyik oldal lövészárkaiba. Persze csak ha látjuk, honnan jöttünk, hová tartunk, mik az esélyeink az egyik és a másik oldalon, és nem kerülünk téves víziók fogságába.

De ennél még kétségbeejtőbb helyzetbe kerülhetünk, ha nem eszmélünk időben, ha magunktól mászunk ki a frontvonalak közé, a senki földjére.

Mert odakint hideg van.

Odakint Ukrajna van.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr786916943

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.11.21. 12:52:05

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Ezt üzeni Andre Goodfriend a magyaroknak 2014.11.20. 12:21:05

Diplomáciai mentessége mögé bújva mutogatja felfelé tartott középső ujját vigyorogva kifelé az USA budapesti nagykövetségének ideiglenes ügyvivője. Kapjátok be, csicskák! A törvényeiteket meg feldughatjátok a s*ggetekbe a Bécsi Egyezménnyel együtt! Mi...

Trackback: Lenin elvtárs beájulna örömében a magyar baloldaltól 2014.11.20. 12:19:04

A magyar baloldal agya ugyanarra a sémára jár, mint amilyenre a leninista bolsevikok agya járt 1917-ben, amikor német titkosszolgálati segítséggel először az orosz cárt, majd a legitim kormányt is elkergették. Hátborzongató a párhuzam az 1917-es oroszo...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.20. 08:25:25

Történelmi szerepe lehet Mo-nak: gyengíteni a nyugati agresszorok szövetségét.

Eddig sosem járt jól Mo., amikor határozottan kiállt egy nagyhatalom mellett. Itt az ideje lavírozni, kiállni a saját érdekekért.

I_Isti 2014.11.20. 08:49:15

@maxval birca hozzászóló: Ú... nyugatról jön az Antikrisztus, keletről meg Rós: Mések és Tubál fejedelme, az egyik szar, a másik fos, az egyik azonnali nemzethalál, a másik fokozatos.

Mos' melyik a jobb?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.11.20. 08:51:23

Ergé, te magad írtad: Fideszország van. Fideszország nem Magyarország. Fideszország Magyarországnak egy része - lehetne, de nem rész akar lenni, hanem az egész. Fideszország Magyarországnak mondja magát, cseréld ki az összes nyilatkozatában a "magyar" és a "nemzet" szót "fideszes"-re és "fideszes tábor"-ra, és minden értelmet nyer, minden világos lesz. Fideszország megszállta Magyarországot és nekilátott az asszimilálásának. Ha túl nagy lenne a feladat, akkor pedig nem habozik a medve segítségét kérni.

Fideszország pont úgy rekvirál, diktál és hazudik a szemünkbe, mint egy megszálló. Fel akar falni bennünket, és azt mondja, hogy ne ficeregjünk, hiszen ott a helyünk, hozzá tartozunk, ne izguljunk, jó meleg van a gyomrában, rezsire nem lesz gond. Csak egyre többet villan a foga, és egyre többet hallunk az emésztőnedveiről - már nem hiszünk neki. Persze aki még időben helyet foglalt benne bélbaktériumként, annak jó, az már olyan sikeres a maga területén, mint a Prezi.

Te írsz néha ilyeneket, hogy ezt vagy azt azért mégsem kellene. De messziről néha úgy látjuk, a megszállók egyenruháját viseled. Mondd, hogy nem.

Bell & Sebastian 2014.11.20. 08:59:03

Kinek Medve a barátja málnácska a jutalma.
(Lavrovra érdemes figyelni, ugyanis meglehetős biztonsággal szokta eltalálni a jövőt.)

Remélem, kezd leesni a Horthy -féle hintapolitika lényege, mint legeslegegyetlenebb and legnagyobb, mi adható. Kapható.

Virág et. 2014.11.20. 09:12:52

Az ország a nyugat-kelet relációban a döntést már nem egyszer, hanem kétszer is meghozta. Először, amikor NATO-tagok lettünk és másodszor, amikor EU.
Most már csak az lenne hátra, hogy az adott szavunkat betartsuk.

Jól látja a szerző, egy új hidegháború van kialakulóban. Sőt, már ki is alakult, a frontvonalak felálltak, a csata zajlik. Magyarország pedig ide-oda szaladgál két lövészárok között, holott a szövetségeseink mellett lenne a helyünk. Senki nem szereti Hegedűs-hadnagyot. A szószegésre nincs gazdasági magyarázat. A németek legalább annyira, hanem sokkal jobban függnek az oroszoktól mégis Merkel elkötelzettsége nem kérdéses. Tessék csak a G20 utáni nyilatkozatokat olvasni.

A hidegháború alatt is voltak gazdasági kapcsolatok a két tábor között, most is lehetnek. Most viszont olyan történelmi helyzetben vagyunk, hogy magunk dönthetünk: Szovjet... izé, Eurázsiai Unió vagy a nyugati, atlanti blokk. Nincs itt Vörös Hadsereg, senki nem kényszerít minket. Végre egyszer a történelemben jól kéne dönteni és egy konfliktusban a nyilvánvaló győztesek mellé állni.

Svájcot játszani már rég késő. Semlegesek nem leszünk, választani kell. Vissza az ismerős orosz macihoz, aki 50 évig boldogított minket vagy betartani a szövetségesi kötelezettségünket és nyugat felé fordulni.

Robinzon Kurzor 2014.11.20. 09:31:35

Problémák a Patyolatnál -- MDMDCLLCXXLVII. rész

Pelso.. 2014.11.20. 09:32:56

2007es üzenet...
Ma mit üzen?

Urfang 2014.11.20. 09:35:56

Az elvtelenséget nyugaton és keleten sem díjazzák, az elvtelen embert nyugaton és keleten egyaránt megvetik.

Moszkva dicsérete csak arról szól, hogy mi lettünk az EU és a NATO leggyengébb láncszeme és szeretnének látni minél több ilyen értékrendjében megrendült államot a szövetségünkben mint mi.

Bell & Sebastian 2014.11.20. 09:41:03

@Virág et.: Elvtárs, maga látta, mit írtunk alá államközi (államok feletti) szinten?

Mi a véleménye, mennyire diktáltak a részletek (és mennyire alapulnak szabad elhatározáson)? Magyarország érdekeit mennyire voltak képesek belevinni a mindenkori kormányok (mennyire akarták) az előkészítő tárgyalások során? (csak hamar-gyorsan, elsőbb üljünk a vonaton, oszt majd reklamálunk, ugyebár!)

Legfőképpen: arról mit gondol, hová futott ki (süllyedt) az egész szövetségi rendszer / mennyire volt ez _akkor_ előrelátható és ezekből következően, mi a legaktuálisabb teendő?

Talán újra elő kellene venni mindkettőt, neem? Vagy az összeset, még inkább, kezdve a legelején.

Mivel azz euroatlantizmus = burkolt cionizmus - minden jel szerint.

Robinzon Kurzor 2014.11.20. 09:53:30

Padilla most nem ér rá, de általam üzeni, hogy mi ez a buzi picsogás már megint, inkább örülni kellene, hogy végre jó irányban mennek a dolgok ... és hogy ergére pedig igazán ráférne, hogy megismerje a képen látható barnamaci oadaadó szerelmét.

tarackos 2014.11.20. 10:09:02

@Bell & Sebastian: Egyszer láttam hogyan megy egy vita tagállami szinten. Mellbevágó volt, hogy néhány tagállam milyen profin felkészült, világos célokkal és érdek mentén ült le tárgyalni míg a mi oldalunk a nagy magyar semmi volt, nemhogy érdek.

De mi is most a magyar érdek? Menjen a multi aztán majd beül a helyére a haver? Vagy még ennyi sem csak tartsuk fenn a cselekvés látszatát? Amíg itt tartunk kár bármit elővenni, nem lesz jobb az eredmény és szvsz itt tartunk...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.11.20. 10:49:57

Unalmas ez a témázgatás az orosz irányultságon. Magyarország új Birodalomba tagozódik be, hogy nehogy ránk omoljon a haldokló angolszász Birodalom, új Mohácsot eredményezve.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2014/11/unalom.html

Ez az új Birodalom megértőbb lesz a konzervatív értékekkel szemben is, hiszen Putyin mondta is, hogy ő konzervatív. Az illiberalizmusnak nem lesz többé akadálya.

Conchobar 2014.11.20. 10:55:08

"Tehát mi az ajtót a nyugatnak kinyitottuk, az oroszoknak, a Szovjetuniónak, meg a kommunizmusnak meg ajtót mutattunk." - Elég nagy bolondság a Szovjetuniót az oroszokkal azonosítani. Egyrészt, azért mert az orosz nemzet is megszenvedte, másrészt meg ha a Szovjetuniót az oroszoknak tulajdonítjuk, akkor a Rákosi rendszert meg a zsidók uralmának kellene tekinteni (a legfőbb vezetőség mind zsidó volt, de a következő szinteken is nagy számban zsidókból állt. pl. Péter Gábor és az ÁVÓ tisztjei. Ráadásul a nem-zsidókat megpróbálták kigolyózni maguk közül: Rajk, Kádár stb.). Túl ezen, 2007-ben Orbán az akkori kormány ellenzékeként mondta mindezt , ugyanis az akkori magyar kormány (Gyurcsányék) is reálpolitikát folytatott. Amit ellenzékben még nyakló nélkül pofázhatott, azt felelős kormányzati tényezőként már nem teheti meg

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.11.20. 10:59:43

Világos, hogy a fidesz egyes részei politikai hadjáratba kezdtek, hogy A vezetést eltérítsék az orosz orientációtól.

Idetartozik Horkay Hörcher, Ergé, meg még páran biztosan, akik mostanában kezdenek véleményt kifejteni.

Mindez a netadóval kezdődött, amikor az akkori éles fideszes ellenvélemények (vélhetően) szerepet játszottak benne hogy orbán visszavonulót fújt.

Ettől mindenki fölbátorodott. Baloldalról, jobboldalról, mindenki. Fölborult a forgatókönyv: eddig mindig valahol középen megegyeztek. Itt viszont feltétel nélküli megadás történt. Orbán próbált valamit még cigánykodni a dajcstompival meg a netes konzultációval, de ez röhejbe fordult. A Közvélemény számára világos mi történt.

Az események eddigi menete alapján azt jósolom, hogy a kritikák egyre hangosabbak lesznek, míg végül orbán is rákényszerül, hogy megszólaljon. Persze orbán képtelen az egyenes beszédre, minden megszólalása manipulatív, így hát senki sem fog hinni neki, minden megy majd tovább.

A nyugatbarátok egyértelmű választ várnak. Kétértelmű dodonai mondások egyre kevésbe elégítik ki őket.

A fidesz bomlása megkezdődött.

Az események külpolitikai megoldása legalábbis a Déli Áramlat visszavonása lenne, ami persze nem fog bekövetkezni. Marad tehát a nyugatbarát-oroszbarát tábor örökös harca.

Conchobar 2014.11.20. 11:05:55

"Úgy történelmileg mindig is nagyon szerettük, amikor az orosz medve a vállunkat veregette, mondván: megért ám minket." - Igazából meg az a baj, hogy más nemzetekkel ellentétben mi magyarok soha nem használtuk ki azt, hogy a medve megveregette vállunkat (valamiféle rosszul értelmezett szövetségesi hűségből kifolyólag). Például Észak-Erdély visszaszerzését megelőzően is megveregette a vállunkat a medve: 1940-ben visszaadta a cári csapatok által hadizsákmányként elvitt 1848-as zászlainkat, ugyanakkor kijelentette, hogy megérti az Erdélyre vonatkozó igényeinket (mert ő meg Besszarábiát igényelte). Azonban az akkori magyar kormány nem élt a lehetőséggel, elzárkózott, sőt egy év múlva hadat is üzent a medvének. Így természetesen szóba se jöhetett 1945-ben Észak-Erdély megtartása Magyarország részeként (természetesen ezt még fel is erősítette Románia 1944-es pálfordulása)

neeskens 2014.11.20. 11:10:02

Önmagában azzal, hogy üzletelünk az oroszokkal, vagy hogy keresünk kelet felé is gazdasági kapcsolatokat semmi probléma nem lenne. Még az sem olyan nagy probléma, hogy a kormány úton-útfélen odanyal Putyinnak, illetve más keleti despotáknak.

A gond itt azzal van, (és szerintem ezt nem érzékeli sem a kormány, sem a Fidesz-tábor), hogy alapvetően más a helyzet, mint akár 2 éve, megváltozott a térség geopolitikai helyzete, Magyarország pedig nagyon kényes helyzetben találta magát. Abból kiindulva, hogy a paksi szerződést milyen sebességgel hozták tető alá, valószínűleg az oroszok is igen erős zsarolási potenciállal rendelkeznek. Ebből nagyon nehéz lesz kihátrálni már.

Tündér_Lala 2014.11.20. 11:12:05

Lassanként kezd tele lenni a hócipőm a sok kis karrierista szarrágóval, akik az első szélfúvásra elárulnak mindent és mindenkit a konc reményében. Ugyan az a válaszom, mint Hörchernek:

"A cikkíró képtelen megérteni, hogy semmiféle hintapolitikáról nincsen szó. A nyugat része vagyunk és maradunk.

De... Az eddigi politikai kurzus nem vált be gazdaségi tekintetben. Mindenünket odaadtuk (működtetésre) a nyugatnak, amelyik azonban nem működtette a megszerzett termelőegységeket, hanem megszüntette becsukta azokat (EU-s segédlettel). Ezzel megszűnt az állam és a nagy ellátórendszerek, összességében az ország fenntartásának az anyagi alapja. Ezen , miután az EU piaca telített egyelőre nem tudunk változtatni, újra építeni sem tudjuk termelésünket, tehát más piacok után is kell néznünk. Ezt jelenti a keleti nyitás. Termelnünk kell és termelésünk produktumait el kell adnunk, hogy életben maradjunk és fejlődhessünk mi is. (Különben a nyugat ezt már régóta teszi.)
Természetesen ennek politikai ára is van. Egyszerűen annyi, hogy nem feszegetünk olyan kérdéseket, amelyekben nem értünk egyet, hanem kompromisszumokat kötve gazdasági együttműködésre törekszünk. (Amerika telán nem ezt teszi régóta a számára fontos és gazdasági előnyöket nyújtó ilyen-olyan országokkal és hatalmakkal ? De igen ! Mind jobb, mind baloldali államokkal.)

Tehát a kérdés a következő: Térjünk viszza az előző kurzushoz és miután nincs anyagi alap szorítsunk meg mind lakosségot mind maradék gazdaságot vagy probáljunk továbbrais fizetőképes piacot keríteni ott ahol van. Ez a mi szempontunk, a mi érdekünk, mások más szempontjaival és érdekeivel szemben.

Ebben a feladványban kell lavíroznunk. Ezt hintapolitikának nevezni szűklátókörű ostobaság, különös tekintettel, hogy éppen nyugai partnerek váltják vonat alatt a váltót. "

A pénzemberek bármikor hajlandók tönkretenni minket, az EU-t, de még az amarikai népet is (globalizáció) ha azon keresnek 3 centet. Felrugnak egyezséget, szerzódést, józan észt a legarogásnsabban. Ezek a kis médiagecik pedig tapsolnak nekik, és hazudoznak védelmükben.

Conchobar 2014.11.20. 11:22:13

"Megírhatnám itt újra a szokásos tirádákat az értékrendek, érdekek és szövetségi rendszerek közötti választás szükségességéről" - Meg kellett volna írni. Hátha kiderült volna az is, hogy hülyék a svájciak (meg a svédek és az osztrákok). Ráadásul történelmi példákkal alátámasztva. Például, hogy mennyire megérte mind az 1.világháborúban, mind a 2.-ban oldalt választanunk és a választásunkhoz körömszakadtáig ragaszkodni

Urfang 2014.11.20. 11:24:36

@Nemzetstratégia:

Nem a Horkay-Hörcher és a Rajcsányi félék kezdtek új hadjáratba, ők azok akik ottmaradtak az őrposztjukon beásva a lövészárkukba azután is, hogy a front már rég eltávolodott tőlük. 2010 előtt a fidesz egyértelműen és nyíltan egy polgári, konzervatív, keresztény, demokrata, atlantista értékrendű párt volt. A Horkay-Hörcher meg a Rajcsányi félék egyszerűen csak így maradtak miközben a párt értékrendje átalakult.

Szerintem a fidesz átalakulásának legfőbb oka a jobbik. Az történt, hogy a jobbik a maga arcára formálta a fideszt. 2010 után megjelent és belemarkolt a fidesz legnagyobb slágerbrandjébe, a nemzetibe. Addig a fidesz volt a nemzeti, de miután a jobbik nemzetibb lett a fidesznél, rálicitált az ún. "nemzeti érzelemben" a fidesz versenybe keveredett e téren és az lett a vége, hogy értékrendileg már ők loholtak a jobbik után, nekik kellett igazodni.

A jobbiknál viszont a nemzeti az nyugatellenes, illiberális, autokrata, és lám mivé vált a fidesz, nyugatellenes, illiberális, autokratává. Ez jól mutatja, hogy a jobbiknak tényleg sikerült átformálni a fideszt.

A Horkay-Hörcher és Rajcsányi félék meg ott maradtak a régi árkokban és abban reménykednek, hogy visszatér még polgári, konzervatív, keresztény, demokrata, atlantista értékrendű fidesz.

Csakhogy a fidesz az Orbán, belőle pedig egy szélsőségesen elvtelen és jellemtelen alak lett, aki most épp a jobbik értékrendjéből épít olyan akolt, amelyben a kétharmadhoz szükséges tömegbázist reméli.

Conchobar 2014.11.20. 11:27:01

@Conchobar: ""Megírhatnám itt újra a szokásos tirádákat az értékrendek, érdekek és szövetségi rendszerek közötti választás szükségességéről" - Ami az értékrend és szövetkezés relációt illeti: szokás Churchill-től idézni a demokráciával kapcsolatos mondását, de furcsamód nem emlegetik a Szovjetunióval kapcsolatos 1941-es mondását (mikor megkérdezték, hogy ő, a kommunizmus engesztelhetetlen ellensége, hogy-hogy szövetkezik a szovjetekkel, ő azt felelte, hogy ha megtudná, hogy Hitler megtámadta a poklot, ő, mármint Churchill azonnal szövetséget ajánlana az ördögnek)

I_Isti 2014.11.20. 11:28:17

Honnan lehet tudni, hogy a jelen világkorszak vége nem egy konzervatív birodalom lesz, hanem egy ultraliberális?

Elárulom: Jézus Krisztus azt mondta, hogy :

26. És miként a Noé napjaiban lett, úgy lesz az ember Fiának napjaiban is.
27. Ettek, ittak, házasodtak, férjhez mentek mindama napig, amelyen Noé a bárkába beméne, és eljöve az özönvíz, és mindeneket elveszte.
28. Hasonlóképpen mint a Lót napjaiban is lett; ettek, ittak, vettek, adtak, ültettek, építettek;
29. De amely napon kiment Lót Sodomából, tűz és kénkő esett az égből, és mindenkit elvesztett:
30. Ezenképpen lesz azon a napon, melyen az embernek Fia megjelenik. (Lk. 17)

Noé története - az úgynevezett "lelkiismereti korszak" lezárásának a története, ebben az időszakban _nem_ volt törvény, csak az emberek lelkiismeretére volt bízva az, hogy mit csinálnak, és mit nem csinálnak.

EZ volt az abszolút tökéletes, és teljes liberalizmus.

Az eredménye olyan szintű erőszak lett, és az ember olyan szintű hibridációja állatokkal, és UFO lényekkel - vagy nevezhetjük őket bukott angyaloknak is -
hogy Isten kénytelen volt özönvízzel megfojtani az egész emberiséget - kivéve Noét és családját.

Mostanra elérkezett az emberiség tudományos színvonala az özönvíz előtti szintre, amikor már állatokba ültetnek emberi géneket, emberekbe meg állati géneket - és az is lehet, hogy klónozzák is az embereket.
Valamint ugyanaz a melegpropaganda van, még egyszer: Jézus azt mondta, hogy az emberek _úgy_ fognak házasodni - állatokkal, férfiak-férfiakkal, nők-nőkkel, és emberek angyalokkal
AHOGY Noé idejében, és ÚGY fognak házasodni, mint Szodomában - ahol gyakorlatilag _mindenki_ homoszexuális volt, sőt annyira, hogy az emberek már nem is kellettek nekik, csak a Lót házában megszálló isteni küldöttek - angyalok...

Tehát a végső birodalom - ultraliberális lesz.

Ha a ruszkik konzervek, akkor hamarabb fog az uralmuk megdőlni, minthogy a "római birodalom újratöltve" - elérné hatalma növekedésének maximumát...

Bell & Sebastian 2014.11.20. 11:34:11

@tarackos: Az előnytelen szerződések lopakodó szabotálását választanám ebben a helyzetben. Ami nem kifejezetten tiltott, azt szabad. Pontosan ez megy, a béna Uniónak fel sem tűnne, hiszen pontosan ezt művelik, egészen addig, amíg jótét lelkek nem jelentgetnek fel Brüsszelben.

Ez se sokat ér, mert kicselezhető. Ezért dobták le Jóbarátot, mint Wunderwaffét.

Majd ő megoldja. Vagy sem, mindenesetre anarchiát tud csinálni.

kvadrillio 2014.11.20. 11:55:01

"Mi a magyar geopolitikai érdek? A béke, az energiabiztonság és a kereskedelmi lehetőségek – ezeket kell megvalósítani."

EGYETÉRTEK ! KIVÉVE A MÉSZÁROSLŐRINC ÉS SOROSGYÖRGY-FÉLÉKET ! ők, nem kellenek !

ÉRTSD ! OLIGARCHÁK SEM KELLENEK ! LENYÚLÓS ALAPÍTVÁNYOK SEM KELLENEK !
MUNKA, MUNKA, MUNKA KELL !!!

kvadrillio 2014.11.20. 11:59:35

@Bell & Sebastian: HMM....EZ A SOK FELSOROLÁS, EZ A SOK UMBULDA A MÉLYNEN ÉS A FELÜLETEKEN....CSAK AZT MUTATJA MEG MINDENKINEK: A KAPITALIZMUS, CSALÁSOK, TRÜKKÖZÉSEK, ÁTVERÉSEK SOROZATÁN ALAPUL, MŰKÖDIK !
AZ UN. VERSENY, A MÁSIK, A KONKURENCIA ÁTVERÉSE, MEGÖLÉSE, A RABSZOLGASÁG KITERJESZTÉSE.

LÁTVÁNYOSAN MUTATJÁK MEG MAGUKAT A SZEREPLŐI, LEBUKÁSAIKAT AZ EGÉSZ INFORMÁCIÓS VILÁG ELŐTT ! :o)

kvadrillio 2014.11.20. 12:02:31

""Mi a magyar geopolitikai érdek? A béke, az energiabiztonság és a kereskedelmi lehetőségek – ezeket kell megvalósítani.""

DE, FENTIEKKEL MAXIMÁLISAN EGYETÉRTEK !
AVAGY..., ORBÁNNAK EBBEN NAGYON IGAZA VAN !

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.11.20. 12:02:52

@Urfang:

Orbánban mindig erősek voltak a diktátori hajlamok.

Már 2001-ben olyanokat mondott hogy a parlament ellenzék nélkül is működik. Aztán 2002-ben rájött hogy a média a lényeg, meg hogy egyszer kell győzni, de akkor nagyon.

Az őszödi beszéd meg a 2008-as válság az ölébe pottyantotta ezt.

Egyébként meg egyszerűen arról van szó most a Fidesz/orbán esetében, hogy olcsó prostiként minden külföldi államhoz odadörgölőznek, akitől pénz várnak.
Ennyi.

Nyilván a pénzt nem adják ingyen, azért mondani kell valamit. És orbán meg a csicskái mondják.

"A Horkay-Hörcher és Rajcsányi félék meg ott maradtak a régi árkokban és abban reménykednek, hogy visszatér még polgári, konzervatív, keresztény, demokrata, atlantista értékrendű fidesz."

Szíjjártó Brüsszelben most kötelezte el magát a atlantista értékek mellett. Persze róla mindenki tudja hogy egy felolvasógép súlytalan figura, azt mondja amit a szájába rágnak.

Itt a folyamatos mindkétfelé (nyugat-kelet) hazudozásról van szó, amiből az egyiknek elege lesz.

"Csakhogy a fidesz az Orbán, belőle pedig egy szélsőségesen elvtelen és jellemtelen alak lett, aki most épp a jobbik értékrendjéből épít olyan akolt, amelyben a kétharmadhoz szükséges tömegbázist reméli. "

A fidesz semmi ilyet nem remél, a fidesz a törzsszavazóit szeretné megtartani, azok meg nyuggerek, a rezsicsökiért meg az inflációkövető nyugdíjért az ördögre is leszavaznak.

Az itt lényeg hogy a netadóval valamit nagyon elrontott orbán, és már nem lehet visszacsinálni. Mindenkinek kinyílt a szája, egyre hangosabb lesz mindenki.

Előbb-utóbb itt verni fogják a tüntetőket, máshogy nem lehet a rendet fönntartani. 2006 újratöltve.

kvadrillio 2014.11.20. 12:06:46

@kvadrillio: .ÉS KIEGÉSZÍTENDŐ....HOGY AZ ELSŐDLEGES ÉRDEK A MAGYAR NÉP JOBB ÉLETE, EGYRE MAGASABB ÉLETSZÍNVONALA KELL, HOGY LEGYEN !
ÉS EBBE MINDEN EGYES MAGYAR EMBER E HAZÁBAN BENNE FOGLALTATIK ! TAK....TEK !!!

AVAGY......NEMCSAK A JELENLEGI 20% !!!!!

Veridicus76 2014.11.20. 12:12:44

"Nyalni csak úgy lehet, ha élvezzük az ízeket."

kvadrillio 2014.11.20. 12:23:09

A külügy protokollreferense is Szijjártó futsalos csapattársa..futsalosok a kormányért ! :O) korrupció a köbön !

...ETTŐL CSÚSZIK A BÉKE SEGGE ALÁ A KÜLÜGYI DIPLOMÁCIA SZÍNVONALA !

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.20. 12:26:27

@Conchobar: "Elég nagy bolondság a Szovjetuniót az oroszokkal azonosítani."

Megteszik azt maguk az oroszok.
www.gov.ru/main/symbols/gsrf4_2.html

A szovjet himnuszra állnak vigyázzba, május 1-jén pedig Sztálin és Berija képével vonulnak, sarló-kalapács alatt. Így viselkedik egy nemzet, amely megszenvedte ezen elvtársak és jelképek uralmát?
wangfolyo.blogspot.hu/2014/05/back-in-ussr.html

"Például Észak-Erdély visszaszerzését megelőzően is megveregette a vállunkat a medve: 1940-ben visszaadta a cári csapatok által hadizsákmányként elvitt 1848-as zászlainkat, ugyanakkor kijelentette, hogy megérti az Erdélyre vonatkozó igényeinket (mert ő meg Besszarábiát igényelte). "

Ennek semmi realitása nem volt. A közép-ázsiai és kaukázusi példák alapján egyértelmű, hogy a szovjet politika a csatlósállamok közötti konfliktusok állandósítására a határhúzásokat is felhasználta (ti. a Kaukázusban a tömbben élő kisebbségeket, Közép-Ázsiában emellett a művelhető földterületeket is feldarabolta a határvonalak meghúzása során).

Felesleges birodalmaktól erkölcsi igazságtételt várni. A szovjetorosztól _is_.

@Tündér_Lala: "Mindenünket odaadtuk (működtetésre) a nyugatnak, amelyik azonban nem működtette a megszerzett termelőegységeket, hanem megszüntette becsukta azokat (EU-s segédlettel). "

1. Kádár idején jobb vót!
2. Aztán, amit Széles Gáboroknak, Közgépeknek, egyéb "nemzeti nagytőkének" adtunk oda, azok működtetve maradtak?
3. Aztán, amit a fujfuj finánctőke felhúzott, azt talán nem működteti? Hát dehogynem. Olyannyira működteti, hogy ha két hétre leállnak, az az országos adatokat is befolyásolja.

@Urfang: Bizony, érdemes ma is elővenni, leporolni a Jobbik 2010-es programterveit.

Urfang 2014.11.20. 12:51:00

@Nemzetstratégia:

Szerintem a fordulat abban következett be, hogy ellenzékben Orbán jellemtelensége az előnyére vált, most viszont kezd egyre nagyobb hátránnyá válni. Orbán jellemtelensége akkor volt előny, amikor mindenki azt láthatta bele amit akart. Az atlantista szólamokra azt hitték a nyugatellenesek, hogy a bölcs vezér csak felmondja a leckét és elaltatja az ellenséget, de amúgy velünk van. A nyugatosok meg azt gondolták ugyanerre, hogy ez igen, ez a mi bölcs vezérünk aki velünk van. Mindenki magát láthatta Viktorban és szép reményeket táplálhatott, hogy kormányon az lesz amit ő akar.

Most viszont amikor a gyakorlatban is megvalósult az elvtelenség és ilyen puhatestű ide-oda csúszkálás lett belőle már egyre nehezebb elhinniük az elvekkel rendelkező híveknek, hogy velük van Viktor. Most igazán már csak azok tobzódnak akik maguk is teljesen jellemtelenek és akik szerint a hintapolitika a legnagyobb királyság és a fővezér lóvá teszi az egész világot.

Az elvekkel rendelkezők közül a nyugatellenes illibsiknek könnyebb dolguk van, mert ha megunják a puhatestűséget átmehetnek a jobbikba ami minden nap ezt a vonalat viszi, nem csak minden második nap.

A nyugatos pógári konzerveknek viszont nincs más csakafidesz, ezért ők nagyobb eséllyel fognak puhatestű cöfössé válni, akiknek minden mindegy csak Viktor legyen. Van még egy pár hős, akik kitartanak az elveik mellett, de az egyre sikamlósabb fideszre már nincsenek hatással.

Virág et. 2014.11.20. 12:51:18

@Bell & Sebastian: Mindent meg lehet vizsgálni, de pár dolgot nem árt észben tartani.

1. Mo. NATO tag az I. Orbán kormány alatt lett, 1999-ben. Nyilván minden fontos kérdés, ideértve a népszavazást is lezajlott 97-98 elejéig, de akkor is az ő miniszterelnöksége idején léptünk be a NATO-ba. Ezzel később kampányolt is, szóban még ma is ezt támogatja. Mondom: szóban.

2. Az EU csatlakozást TELJESEN a fidesz kormány készítette elő, a sok éves felkészülés az I. Orbán kormány eredménye, ezt senki nem vitatja el tőlük. Ők maguk sem, még ma sem: szóban EU-pártiak. Mondom: szóban.

Ezek mellett aztán tökmindegy mit kéne átnézni, meg felülvizsgálni, ha ennek a szándékát sem tesszük szóvá. Ha sunyítunk és közben kifelé kacsintgatunk, annak ez lesz az eredménye.

mrZ (törölt) 2014.11.20. 12:52:07

@Nemzetstratégia:
>>Mindenkinek kinyílt a szája, egyre hangosabb lesz mindenki.
A zsidó médiák közönsége hőzöng, tessen szíves mást is olvasni. A becsületes polgár

Azt a nato eu tagságot nem kell állandónak venni, a megállapodások a pillanatnyi állapot alapján próbálják konzerválni az előnyöket.

A megállapodások azért vannak hogy felrúgjuk őket, újratárgyaljuk, módosítsuk.

A világ mozgásban, a tisztelt konzervatívok vagy lépést tartanak, vagy visszamásznak a langymelegkészpicsamelegmálé dobozkába a kihalt ideológiák múzeumának vitrinjében.

I_Isti 2014.11.20. 13:04:40

@mrZ: Persze, és a nato meg majd hagyja magát, hogy - egy egyébként jelentéktelen gazdasági és katonai potenciállal rendelkező uruszág jól kilépjen belőle beleugorva a neo-szovjetunió tágra nyílt ölelő karjaiba jól?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.20. 13:13:58

@rajcsányi.gellért (ergé):

Most úgy beszélsz, @rajcsányi.gellért (ergé):, mint azok, aki Horthyt azért támadták anno, mert nem elég látványosan hűséges a Harmadik Birodalomhoz. A háborút Oroszország ellen nem mi indítottuk, sem '41-ben, sem ma. Beszorultunk kib*szott nagyhatalmak politikai-gazdasági frontjai közé. Bármit teszünk, az események kimenetélére nincs érdemi befolyásunk, a végén úgyis az lesz, amit a nagyok egymás között lejátszanak. Ilyen helyzetben valószínűleg az egyetlen értelmes magatartás: ragaszkodni az érdekeinkhez. A mi szövetségi elkötelezettségünk, támogatásunk nem tétel a nagyok szemében (akár együttműködünk velük az önfeladásig, akár nem, bármikor beáldoznak minket egy lépéselőnyért), alkupotenciálunk gyakorlatilag a nullával azonos, csak magunkért és magunknak tartozunk felelősséggel. Ki kell hát állnunk magunkért és a végletekig küzdeni azért, amit a miénknek gondolunk-vélünk. Aztán, amit sikerül megszereznünk, megtartanunk, azt sikerül, amit nem, azt elbuktuk. Túl kell élni. Sajnos, nincs jobb pálya.

Robinzon Kurzor 2014.11.20. 13:18:30

@I_Isti:

Orbán nem akarja kiléptetni Magyarországot sem a NATO-ból, sem az EU-ból.
Egyrészt az oroszoknak úgy semmi hasznot nem hoznánk, hiszen nem tudnánk belülről bomlasztani.
Másrészt Fideszország az EU-pénzek lenyúlására specializálódott, méghozzá olyannyira, hogy nélküle már nem is lenne életben.

Sebastian Knight 2014.11.20. 13:21:41

@Tündér_Lala: @bbjnick:

úgy

csak egy újabb szűklátókörű, buta írás ergétől

Robinzon Kurzor 2014.11.20. 13:25:08

@bbjnick:

Frontok közé az tud szorulni, aki kimászik a saját oldalának lövészárkából és elindul a túloldal felé, hogy gyorsan vegyen egy atomerőművet tőlük, persze hitelre.

Ha csekély az eredendő érdekérvényesítő-képességünk, akkor a lehető legostobább dolog kimenni a két front közé a golyózáporba, és ott azon siránkozni, hogy nem véd meg minket senki, csak magunkra számíthatunk.

IdomitottFoka 2014.11.20. 13:33:02

@Robinzon Kurzor: Lehet nem akar kiléptetni minket az EU-ból, de ha félrekúrunk, egyszerűen kivágnak minket a picsába. Aztán visszatérhetünk majd a régi stricihez.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.20. 13:55:41

@bbjnick: "Ki kell hát állnunk magunkért és a végletekig küzdeni azért, amit a miénknek gondolunk-vélünk. Aztán, amit sikerül megszereznünk, megtartanunk, azt sikerül, amit nem, azt elbuktuk. "

Ha egy trafik, akkor egy trafik, ha egy disznótelep, akkor egy disznótelep, ha egy megyényi föld, akkor meg az.

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.11.20. 14:01:17

A magyar politika egbekialto bunt kovet el, amikor betereli a nepet a medve barlangjaba. Arra baziroznak, hogy a magyarok legyenek a leggyengebb lancszem a nyugati vilagban, ezert folyamatos nyomas alatt tartsa az EU es a NATO az orszagot. Akkor lehet majd demonizalni a nyugatot, hogy minket csak bantanak, utnek, vizsgalgatnak. Es az emberek majd a kuruckodas oldalara allnak es beallnak az oroszimadok soraiba. Remelem ennel okosabb a magyar nep. Bar aki a Fideszre szavazott abbol kinezek barmit.

vizipipa 2014.11.20. 14:03:27

"Lehet, hogy az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik."

Mondja rg az amcsi korbács illendő bemutatása után.

Akinek egyértelmű ideológiája van az határozottan odaáll valamelyik oldalra. De ez a magyar érdek? Ki az aki tudja a meccs végeredményét? A hit meg a jövőbe látás nem ugyanaz.

Horthy az utolsó pillanatig bízott abban, hogy nem az oroszok szállnak meg minket, s ezért volt értelme a "hintapolitikának". Mikor lett egyértelmű, hogy nem így lesz? 1944. jún. 6-án, a D-napon. Ekkor már csoda kellett volna, hogy ne az oroszok érjenek ide előbb. Ki tudta ezt 41, 42, 43-ban? Mondjuk az olaszországi partraszállás után?

A pragmatizmus egyébként is arról szól, hogy ma nyugodtan csináljuk az ellenkezőjét annak, amit tegnap mondtunk (szükség esetén).
Az országnak nem a kelet-nyugat közötti pávatánc a problémája, hanem az, hogy gazdaságilag nincs meg a kiút. Amit nem kapunk meg bármely oldali szorgos nyalakodás után sem. Nekik ugyanis - mindkét oldalon - ez nagyon megfelel.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.20. 14:05:03

@Counter:

"Ha egy trafik, akkor egy trafik, ha egy disznótelep, akkor egy disznótelep, ha egy megyényi föld, akkor meg az." --- írja.

Ha meg kétszázezer zsidó, akkor meg az.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2014.11.20. 14:06:40

@vizipipa: " "Lehet, hogy az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik."

ezt Orbán Viktor mondta.

Kandeláber 2014.11.20. 14:12:19

Bezzeg Schröder lehet a Gazprom tanácsadója...
A ballerek keble meg csak úgy dagadt a büszkeségtől, amikor világgá kürtölték hogy Gyurcsány Putyinnal vacsorázott "családi körben".
És Gyurcsány mondta a Moszkva tér át/visszanevezésekor, hogy ezt Moszkva soha nem fogja megbocsátani.
Bár én sem vagyok oda a ruszkikért, azért a négus elnökös-cionista-guantanamos USA kormányzat sem a szívem csücske.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.20. 14:21:25

@rajcsányi.gellért (ergé):

Amikor az USA Iránban, Vietnamban, Panamában, Bolíviában, Afganisztánban, Irakban stb. stb. stb. buherált, akkor nekik honnan jött a szabadság? Hülye helyzet, hogy most itt a seggünkben hoztak létre (mondjuk) egy Vietnamot, nálunk pedig (mondjuk) Iránt próbálnak rendezni, de legalább annyi önbecsülésünk legyen, hogy kimondjuk: látjuk a leosztást, átlátunk a szándékokon, tisztában vagyunk az erőviszonyokkal, de azt ne várják, hogy azonosuljunk is a szándékaikkal.

IdomitottFoka 2014.11.20. 14:25:57

@vizipipa: Lehet, csak azt kéne észre venni, hogy a jelenlegi helyzet legkevésbé a magyarokról szól. Epizódszereplők vagyunk ebben a konfliktusban. És ha végre ezt felfogja vki, akkor felteheti a kérdést, hogy bármilyen orosz vs Nyugat konfliktusban ki az esélyes. Hacsak nem nukleáris háború tör ki, az oroszok állnak bukóra.

@Kandeláber: Most már nem maradhatunk ki a buliból és a döntési szempontjaink között fel sem merülhet a szimpátia. Mellesleg a "négus" nemsokára távozik, Putyin meg marad, amíg el nem viszi vmi vagy olyan nem lesz mint Castro.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.20. 14:28:31

@IdomitottFoka:

A tapasztalt kurva zsigerből tudja, hogy melyik strici alá dolgozza be magát?

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.11.20. 14:36:22

@rajcsányi.gellért (ergé):
orbán kiválasztott. ezért fejlődik. azt hitte ami onnan jön, az szabadság. aztán rájött, hogy nem. szabadsággá pántlikázott gyarmatosítás, sátáni rombolása mindennek ami emberi, liberalizmus, buzerancia, gyerekdugás, kíméletlen hazugságömlés. a nyugat a sátán fogságában van.
a maradék emberi és metafizikai erő a keletben van.
a kitelepítésben lesz időd ezen elgondolkodni :)

Virág et. 2014.11.20. 14:39:51

@Kandeláber: Schröder a mostani favorit. Látom, hogy Bayer is vele példálózik. Én azt ajánlom, hogy Schröder legyen a németek problémája, miként én soha nem szavaztam se rá, sem a pártjára, nem is érdekel.

Orbánnal sem az a baja az embereknek, hogy szóba áll Putyinnal vagy hogy vele vacsorázik, akár családi körben is, ha neki úgy tetszik. Bár az azért idekívánkozik, hogy a a sok s.gghülye, most persze másnicken Orbánt védő és Putyint pusziló jobber kommentelő a Fletó-Putyin találkánál még teljesen fel volt háborodva. Aztán egy korányváltással és nickváltással később persze már mehet az ellenkezője. Ez a fideszes módi, ha főnök is lehet szélkakas, akkor a birkák már mér' ne?

Nem ez a lényeg, hanem hogy mikor (hidegháború előestéjén) és milyen ügyekben dörgölőzünk a macihoz és közben mit mondunk a másikakról, akik elméletben a szövetségeseink. Javaslom a Jeszenszky-interjút a figyelőn, nem értek egyet Jeszenszkyvel sok mindenben, nem egy platformon vagyunk, de nála jobban kevesen értik a nyugati/atlanti mentalitást. Most is jól látja a helyzetet.

Kandeláber 2014.11.20. 15:13:00

@Virág et.: Schröder és a Putyin-Gyurcsány randi olyan magas labdák voltak, amelyeket nem lehetett kihagyni.
Amúgy a ballerek 2008-ban idecipelték Schrödert az újlipóciai "antináci" tüntire, ott vigyorgott a böszme oldalán.
Orbán valóban sok hülyeséget beszél, ő maga azonban nem hülye. Engem ez a mostani, oroszok felé közeledése a '94-es választások utáni időszakra emlékeztet, amikor az addig "liberális" Fidesz benyomult az MDF vereségével keletkezett "nemzeti" vákuumba, levedlette a "liberális" bőrt, és hipp-hopp, nemzeti lett. Aztán '98-ban nyert.
Most ugyanezt csinálja, behatol az Oroszország mellett keletkezett légüres térbe. Meglátjuk, mit nyer majd.
Ja, és mint említettem, nem rajongok sem az oroszokért, sem Putyinért. De a szocik-ballerek rajongtak, amikor a vezérük miatt úgy gondolták, hogy ez trendi. Ők még Pontáért is rajongtak.
@IdomitottFoka: Oblama már pofára esett a választásokon, a demokratákkal együtt. A szenátusban és a képviselőházban is többségbe kerültek a republikánusok.

IdomitottFoka 2014.11.20. 15:21:31

@Kandeláber: "Ja, és mint említettem, nem rajongok sem az oroszokért, sem Putyinért. De a szocik-ballerek rajongtak, amikor a vezérük miatt úgy gondolták, hogy ez trendi.'

Most meg a fideszesek (+jobbik) rajonganak az oroszokért meg Putyinért. Mert a vezérük miatt azt gondolják, hogy ez a trendi. Vagyis a fideszesek vagy azonosak a szocikkal, vagy csak uolyanok. Mellesleg nem hiszem, hogy akkor vagy most valóban beszélhetnénk igazi rajongásról.

Conchobar 2014.11.20. 15:33:17

@Counter: "A szovjet himnuszra állnak vigyázzba, május 1-jén pedig Sztálin és Berija képével vonulnak, sarló-kalapács alatt. Így viselkedik egy nemzet, amely megszenvedte ezen elvtársak és jelképek uralmát?" - Miért ezekkel azonosítod az orosz népet? Ennyi erővel azokkal is azonosíthatnád, akik a fekete-sárga-fehér lobogó alatt vonulnak. Miért nem azokkal azonosítod, akik a fehér-kék-vörös zászló mögött sorakoznak (attól fogva, hogy Oroszország a Janejev-féle puccsistákkal egy füst alatt leszámolt a Szovjetunióval is)

Kandeláber 2014.11.20. 15:36:33

@IdomitottFoka: Így van, nagyon úgy néz ki, hogy most bizonyos körökben Putyin a sztár.
Vona egyébként szimpla idióta a Kelet- és iszlámrajongásával.
Nekem egy finn vagy akár egy skót, de egy osztrák is előbbre való mindenféle keleti, vágott szemű iszlámista jurtalakónál.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.20. 15:36:49

@Conchobar: Mi köze az orosz népnek állama himnuszához és az e himnuszt himnusszá emelő törvényt aláíró elnökéhez, valóban?

Conchobar 2014.11.20. 15:42:33

@Counter: "Ennek semmi realitása nem volt. A közép-ázsiai és kaukázusi példák alapján egyértelmű, hogy a szovjet politika a csatlósállamok közötti konfliktusok állandósítására a határhúzásokat is felhasználta" - Minek kormozol? Miért nem konkrét példával állsz elő? Mégegyszer: ha másként viselkedett volna a magyar kormány 1940-ben az oroszokkal szemben, könnyen másként alakulhatott volna a döntően magyarok által lakott Észak-Erdély sorsa (1945 után). Avval a mondattal meg nem tudok mit kezdeni, hogy "Felesleges birodalmaktól erkölcsi igazságtételt várni", nem is értem, hogy egyáltalán hogyan és mitől teremtődött meg a te fejedben ez

Conchobar 2014.11.20. 15:44:58

@Counter: "Mi köze az orosz népnek állama himnuszához és az e himnuszt himnusszá emelő törvényt aláíró elnökéhez, valóban?" - Mi a gondod a jelenlegi orosz himnusszal?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.20. 16:03:26

@Conchobar: Konkrét példa a karabahi és az oszétiai határok meghúzása, illetve a Fergana-völgy felosztása a közép-ázsiai tagköztársaságok közt. A csatlósoknak fenekedniük kell egymásra, éspedig azért, hogy a Gazdához törleszkedjenek támogatásért.

Az orosz himnusszal semmi gondom azon kívül, hogy 2000 óta a szovjet himnusz az orosz, amit azért valamit elárul az oroszoknak a Szovjetunióhoz való viszonyáról.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.20. 16:15:21

@Counter:

"Az orosz himnusszal semmi gondom azon kívül, hogy 2000 óta a szovjet himnusz az orosz, amit azért valamit elárul az oroszoknak a Szovjetunióhoz való viszonyáról." --- írja.

Annyit árul el, mint például a németek himnusza a németek nemzetiszocialista időkhöz való viszonyáról.

Conchobar 2014.11.20. 16:20:21

@Counter: "Az orosz himnusszal semmi gondom azon kívül, hogy 2000 óta a szovjet himnusz az orosz, amit azért valamit elárul az oroszoknak a Szovjetunióhoz való viszonyáról." - Nem. Csak a zenéje maradt, a szövege egész más (hasonlóan a mai német himnuszhoz). Nem tudom, mennyivel voltál elégedettebb a 2000 előtti orosz himnusszal (a cári himnusz zenéje, szöveg nélkül)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.20. 16:24:36

@bbjnick:
A szovjet himnuszt a Szovjetunió számára alkották, az soha másféle állam himnusza nem volt, mint a kommunistáé.
A német himnuszt nem a náci Németország számára alkották, az nem egy születése pillanatától náci jelkép.

Akkor ezt megbeszéltük, ugye.

@Conchobar: A 2000 előtti orosz himnusz nem jelképezett szovjet kontinuitást.

Ha Magyarország visszatérne a búzakalászos Kádár-címerhez, abból vajon lehetne-e az országnak a szocialista hagyományaihoz való visszafordulására következtetni?

Conchobar 2014.11.20. 16:29:17

@Counter: "Konkrét példa a karabahi és az oszétiai határok meghúzása, illetve a Fergana-völgy felosztása a közép-ázsiai tagköztársaságok közt." - Karabah és Oszétia lakóit nem az oroszok telepítették oda. A határokat meg maguk az érintett népek huzták meg a cári Oroszország széthullása után (az 1917-1919 közötti zűrzavaros, polgárháborús időkben). Igaz, később átcsatolgattak területeket, például az örmények lakta Karabahot Azerbajdzsánhoz, vagy a döntően oroszok lakta Krímet

Conchobar 2014.11.20. 16:31:02

@Counter: "A 2000 előtti orosz himnusz nem jelképezett szovjet kontinuitást." - Nem. Az cári himnusz szövegtelen változata. A cári rezsimet jobban komáltad?

Conchobar 2014.11.20. 16:38:25

@Counter: "A szovjet himnuszt a Szovjetunió számára alkották, az soha másféle állam himnusza nem volt, mint a kommunistáé. Akkor ezt megbeszéltük, ugye." - Ember! Fogd már föl: 2000-es himnusz nem azonos a szovjet himnusszal, hiszen más a szövege. Se az orosz gazdaságot, se az orosz infrastruktúrát, se az orosz himnusz zenéjét nem kéne amiatt elhajítani, hogy ezek eredetileg a Szovjetúnió számára készültek

Conchobar 2014.11.20. 16:40:52

@Counter: "Ha Magyarország visszatérne a búzakalászos Kádár-címerhez, abból vajon lehetne-e az országnak a szocialista hagyományaihoz való visszafordulására következtetni?" - Már megint zagyválsz össze-vissza! Az oroszok se tértek vissza a szovjet időkbeli címerhez

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.20. 16:46:16

@Counter:

Olyan túl sok ember már nem szaladgálhat Oroszországban, aki 1917 előtt született. Nekik ez a himnuszuk. Himnuszt nem szoktak ütre-hoppra változtatni. Ahogy a nácik is vígan paroláztak a császári himnuszra, ahogy még Rákosiék is haptákba vágták magukat az "Isten, áldd meg a magyar"-ra, holott egyikük sem érezte rendszerét kontinuusnak sem a Német Császársággal, sem a Magyar Királysággal, ugyanúgy egy orosznak sem kell bolseviki elkötelezettségűnek lennie, hogy büszkeség töltse el a himnusza hallatán.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.20. 16:49:05

@Conchobar: A cári Oroszország nem a Szovjetunió, ennélfogva a cári himnusz nem fejez ki a Szovjetunióval való kontinuitást.

A szovjet himnusz meg igen.

"később átcsatolgattak területeket, például az örmények lakta Karabahot Azerbajdzsánhoz"

Ehhez a Szovjetuniónak, ugye, semmi köze. Ahogy az oszét területek kettévágásához se. Népi demokrácia volt, a népek azt csináltak, amit akartak, és valahogy pont ezt akarták. A Fergana-völgyben is tiszta véletlenségből húztak olyan határokat, hogy útlevéllel kelljen kapálni a háztájit.

Még egyszer mondom: a Szovjetuniónak máshol bemutatott határpolitikája alapján tudatos célja volt, hogy a függő államok között olyan határok legyenek, amelyek egymással szembefordítják őket. A trianoni határok pont ilyenek voltak Közép-Európában, tehát ésszerű, hogy a Szovjetuniónak megfeleltek.
Az az elképzelésed, hogy ha a Szovjetunióhoz jobban törleszkedünk, jobban járunk, _pontosan_ az a cél, amit el akartak ezzel érni: hogy a csatlós államoknak a Szovjetunió iránti hűségét biztosítsák.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.20. 16:50:53

@bbjnick: A 2000-ben restaurált szovjet himnusz 1944-től lett az, ami. (Addig az Internacionálé volt a Szovjetunió himnusza.)

Egész jó érv lett volna, ha lett volna ténybeli alapja. Ezt vegye dicséretnek :-P

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.20. 16:51:47

@Conchobar: A címer és a himnusz egyaránt egy állam jelképei, semmi akadálya a párhuzamnak.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.20. 16:58:34

@Counter:

'44 sem tegnap volt. Maga mire emlékszik még '44 előttről?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.20. 17:08:11

@bbjnick: De szánalmas már ez az alkudozás.

A Kádár-címer 1957-es (előtte '49-től a Rákosi-címer se jobb, _sőt_). Ha az 1944-es szovjet himnusz úgy beleivódott már az orosz nép lelkébe, akkor ugyan mi tartana vissza minket, magyarokat a címerügyben?

Messzi Vetek 2014.11.20. 17:12:12

uraim, mi ez a cirkusz itt, kérem?
megy itt a nagy bajnokság. félreértik a helyztet: nem kell szeretni sem az oroszokat, sem az amerikaiakat.
gyorsan történnek az események és a lassú stratégiai projektek nem értek be időben, ez a baj.
valószínűleg, ha a Slovenske Elektrarne megvehető és megveszi az MVM meg a MOL, akkor egyrészt Mohi feleslegessé teszi Paks II-t, másrészt út nyílik a szlovák gázvezetékek felé - amik jelenleg elegendő kapacitással rendelkeznek nyugat-európai irányba (akkor a Norvégok is megint barik lesznek, garantálom).
az ugye megvan, hogy alapvetően Krk-re terveztük az LNG terminált, de nem jött össze időben, mert közben a horvátokon keresztül valakik beintettek (INA botrány)? hát most kármentés folyik, mert így vagy úgy, nekünk azért kéne gáz is, meg elektromosság is - hosszabb távon is.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.20. 17:15:36

@Counter:

Alkudozni? Én magával? Ugyan már!:-)

vizipipa 2014.11.20. 17:21:01

@rajcsányi.gellért (ergé):

Tudom, hogy Orbánt idézted. Idézhettél volna tőle bármi mást is, akár az ellenkezőjét is.

Te választottad ezt, nem véletlenül.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.20. 17:33:14

@bbjnick: A valóságot igyekszik addig gyúrni, hogy kihozza, miért helyes és természetes, hogy Oroszország himnusza a szovjet legyen.

Mert hát az nem lehet, hogy magának igaza ne legyen.

Conchobar 2014.11.20. 17:49:49

@Counter: "A címer és a himnusz egyaránt egy állam jelképei, semmi akadálya a párhuzamnak." - Pláne meg ha retorikai célból hasonlítgatod a körtét az almával

Conchobar 2014.11.20. 17:50:51

@Counter: "A szovjet himnusz meg igen." - Ha te mondod

Conchobar 2014.11.20. 17:52:25

@Counter: "Ehhez a Szovjetuniónak, ugye, semmi köze." - Kivel vitatkozol? Valaki ismeretlen költözött az agyadba, és azzal?

Conchobar 2014.11.20. 18:01:00

@Counter: "Mert hát az nem lehet, hogy magának igaza ne legyen." - Ember! Azt mondatot tetszett vitatni, hogy "Elég nagy bolondság a Szovjetuniót az oroszokkal azonosítani. Egyrészt, azért mert az orosz nemzet is megszenvedte", ennek cáfolatára csak az állami jelképi körben hoztál egy példát, példánakk is meglehetősen soványat (csak a mai orosz himnusz zenéjét, a szövegét már nem). Nem gondolod, hogy itt lenne az ideje visszavonulót fújnod?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.20. 18:13:07

@Conchobar: Hazudsz. Nem egy példát hoztam.

Az állam himnusza pedig nem elhanyagolható, "soványka" kategória, az egy meghatározó szimbolikus erővel bíró választás.

Ha az orosz nemzet úgy érezné, hogy számára a Szovjetunió szenvedést hoz, nem tér vissza a szovjet himnuszhoz.
Visszatért, tehát nem érzi úgy.

Herr Schwarze Liste 2014.11.20. 18:20:17

az OSF ennél keményebb hangvitelű cikkeket vár el. napa valley borocska helyett csak egy atlanti budweiser jár ezért.

belső kritikának túl sok, külső kritikának túl kevés.

Ma chi è questo Joker? 2014.11.20. 18:31:54

@jose maria padilla: off: kommentáld már kérlek, hogy kedvenc rezsimed egyik elsőszámú szolgája hogyan látja és láttatja Chile 70-es évekbeli történelmét!
valasz.hu/itthon/bayer-zsolt-orbant-legszivesebben-agyonlovetnek-106676

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.11.20. 18:47:45

@Ma chi è questo Joker?:
zsolti ebben az allende dologban hülyeséget beszél. a hasonlat, hogy orbánt kinyírnák mint allendét, még csak elmegy, tényszerű.
az allende rezsim szimpátiája gazemberség és ostobaság. pinochet a világot mentette meg attól, hogy kommunista legyen egész dél és közép-amerika. pinocset nagyembr volt.

Bell & Sebastian 2014.11.20. 19:59:31

@Ma chi è questo Joker?: Bézsében attól támadt efféle történelmi párhuzam, hogy a héten előkerült pár fénykép a doktorról, azon frissiben, tepsiben tálalva.

Nem volt szép ember, de gavallér. Azt meg ne is firtassuk, hogy kicsit nagyon homo-.

Bézsé alapvetően lírikus alkat, időnként ordenáré, de blaszfém semmi esetre sem. Még hogy buzi? Nincs is rá gatya.

Szindbad 2014.11.20. 21:09:15

Putyin valószínűleg beígérte Viktornak Kárpátalját. Ezért megy ez a kötéltánc, höhöhö. Nem gazdasági érdekek számítanak itt.

Bell & Sebastian 2014.11.20. 23:33:18

@Virág et.: Az uniós szerződésünk attól megy ritkaságszámba, hogy kiemelkedően előnytelen ránk nézve. Különösen nem állja az összehasonlítást a lengyelékével és csehekével. A többit csak azért nem mondom, mert ezt a hármat bírtam végigolvasni, a kereszthivatkozások eléggé lelassítják a küzdelmet.

Arra viszont határozottan emlékszem, hogy az uniós főtárgyaló egy felfuvalkodott libsi-bolsi volt, az ördög ajándéka.

A NATO ölelő karjaiba ugrás történelmi szükségszerűség, az önvédelem libsi-bolsi feladása viszont nem az.

Mellékes, hogy ki mit kapart alá / mikor lopta el töltőtollat.

Orbánból is minimum kettő volt eddig, ez sok mindenkit összezavarhat.

Általában a legutolsó verzió az érvényes mint napi parancsból, mint libikókán ülő politicusból. A progresszió ne csak addig tessen, amíg más hátából hasítanak szíjat a zászlaja alatt és ha dialektikus materializmusnak keresztelik át.

zorki 2014.11.20. 23:47:23

Minden (gondolkodó) magyar embernek érdemes tanulmányoznia Finnország történelmét, azaz a XX. századi történelmét.
Mindenre találunk benne példát, kis nép hősi helytállására -Téli Háború-, ami kivívta a világ (gondolkodó) embereinek elismerését és együttérzését.
Példát találunk arra is hogyan kell az ellenséges Medvével szomszédságban élni, a politikai-ideológiai együttműködéstől elzárkózás közepette, a gazdasági kapcsolatokat hasznosan működtetni.
Ráadásul arra is példát kapunk, hogy ezekben a kérdésekben politikai hovatartozástól függetlenül egyetértésre lehet jutni (kivéve a szovjetek működtette kommunista pártot).
Még valamit. Ezelőtt száz évvel nagyjából azonos szinten volt a magyar és a finn GDP.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2014.11.21. 00:39:21

@jose maria padilla: Szerintem meg Allende és Pinochet is gazember volt (egyébként utóbbinak azok voltak az ideológusai, akik az SZDSZ-nek).

Virág et. 2014.11.21. 08:06:41

@Kandeláber: Egy gyűlésen az emberek mindenkit megtapsolnak, aki a "sztár" mellett áll a színpadon és vele mosolyogva kezet fog. Pláne, ha még szépeket is mond. Egyébként Ponta is kb annyira szempont, mint Schröder vagy akármelyik másik környező ország vezetője. Érdekes, érdekes, de előbb talán idehaza foglalkozzunk a politikusokkal.

Putyinnal nincs baj, mint gazdasági partner. Ahogy a kínaiakkal sincs. Lehet vele szívélyes viszonyt fenntartani, udvariasan, diplomatikusan beszélni vele, meglátogatni, meghívni, gazdasági kapcsolatokat ápolni stb. Még akár Paksot is alá lehet vele írni, ezzel sem ez volt a baj, hanem hogy konkrétan meg sem vizsgáltak más megoldásokat, egyből szaladtak a macihoz.

Amit nem lehet: az érdekében fúrni az összes szövetségesünket, nyíltan kritizálni a saját táborunk által megszavazott szankciókat (amikkel lehet, hogy lábon lőttük magunkat, de ezerszer jobb, mint a III. világháború és ezzel kéne foglalkozni inkább, mert ha elnéz a nyugat mindent Putyinnak, akkor az nemcsak rossz üzenet pl. Kína vagy É-Korea felé, hanem a gyengeség egyértelmű jele is) és közben minden sajtónak szidni azt a szövetségi-kulturális-gazdasági rendszert, aminek a tagjai vagyunk.

Ezekhez járul hozzá az olyan csekélység, hogy újságíróink napi szinten sértegetik az EU és most már az USA vezetőit. Néha nyomdafestéket nem tűrő hangon is akár, emiatt kellett most Bayernek fizetnie pl. Ennek sincs következménye, ha az érintett nem perel, akkor magyar hatóság vagy szakmai etikai bizottság kussol. Hozzájárul még az is, hogy Kövér napi szinten dobja ki az EU-s zászlót a parlamentből, amire formálisan nyilván oka és joga is lehet, de ettől függetlenül az üzenetértéke nyilvánvaló nyugaton mindenkinek. Ha nem ez a szándéka, hát ő a legnagyobb balf.sz, aki valaha azon a pulpituson ült. Felesleges támadási felületet ad.

És akkor arról nem is beszélek, hogy amikor a Kreml vádol minket igaztalanul azzal, hogy Ukrajnának tankokat adtunk el, akkor kormányzati kussolás van, senki nem kóstolgatja az oroszokat, a nagykövetet sem kéretik be, Bayer sem ír cikket, Békemenetet sem szerveznek az orosz követség elé. Amikor Goodfriend semmit nem mond, csak a (jobbos) sajtó megszellőzteti az amerikai külügy döntését, akkor mindenki CIA-ügynöközik meg Majdanozik.

Szánalom.

I_Isti 2014.11.21. 08:44:21

@Virág et.: Ez rosszabb, mint a szánalom, ez zsírhülyeség! Olyan, mint a hírek a petőfi rádióban, vagy mint Kósa (fémkupak) Lajos nyökögése arra a kérdésre, hogy "és az embereket ez hogyan érinti?"
www.youtube.com/watch?v=9Cw7SzqhUwk

Viktor olyan, mint egy rosszul működő kutya: azt ugatja, akinek a kezét nyalogatni kéne, és annak a kezét nyalogatja, akit meg kéne ugatni. Ráadásul egy normális kutya, ha valakit megugat, akkor azt nem harapja meg, főleg, ha a kerítés túloldalán van...

gyalog.galopp 2014.11.21. 09:38:04

Ha a mai bel és külpolitikai helyzetre párhuzamot akarunk keresni, akkor nem kell messzire visszanyúlni, csak 1956-ig.

Szuez -Ukrajna
Bukott Rákosi és garnitúrája - Gyurcsány, szdsz

Bukott körök Moszkvába jelentgetnek - bukott vezetők Washingtonba jelentgetnek

Veszélyben a népi demokrácia és a szovjetek érdeke - veszélyben a demokrácia és az amcsik érdeke

Nemzetközi felháborodás saját táboron belül -
nemzetközi felháborodás saját táboron belül

Belső elégedetlenség szítása, reakciós, fasiszta felhangokkal - belső elégedetlenség szítása diktatórikus, demokrácia ellenes felhangokkal

Zavaros szónokok, zavaros követelések - zavaros szónokok, zavaros követelések

A regnáló, reformokra törekvő kormány ellehetetlenítése, a regnáló , reformokra törekvő kormány ellehetetlenítése

stb, stb, majd 50 év múlva emléktáblák le, új emléktáblák fel

gyalog.galopp 2014.11.21. 13:10:46

@gyalog.galopp:

Magyarország geopolitikai helyzete valójában elhanyagolható, különösen Románia és Lengyelországhoz képest. Magyarország sem gazdaságilag, sem földrajzi helyzete alapján messze nem olyan fontos, Trianon után soha nem is volt olyan fontos, mint ahogy azt a belpolitika próbálta felfesteni.

Az 56-os izé egy bukott hatalmi elit hatalom átmentési kísérlete volt, ami részben sikerült nekik.
Most is egy bukott hatalmi elit akarja túljátszani a saját fontosságát.
Ergé, BZS egy hamis, mások által eléjük tett kottából játszanak amikor orosz, USA választási lehetőségről hablatyolnak.
Az ország már választott orientációt, ezt pedig ne keverjük a belső hatalmi harcok személyes érdekeivel.
Egyébként meg Uncle Sam zsebét ugyanúgy nem lehet megtömni, mint az orosz medve gyomrát.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.11.21. 13:40:57

A napokban jöttem haza a Vörös-tengertől, egy búvárszafarin voltam. Meglepett, mennyi orosz van arrafelé. Annyian vannak, mint az oroszok. Az üzletek neonreklámjai oroszul hirdetik magukat, és az arabok is többet beszélnek oroszul, mint a saját nyelvükön. Egy ott élő magyartól megkérdeztem, miért ez a nagy orosz-imádat. Kiderült, hogy a Murszi-CIA paktumot Putyin leplezte le, ezért Egyiptomban Putyin egy félisten. Történt ugyanis, hogy ez a Murszi gyerek suttyomban át akarta engedni Gázát Izraelnek az USA kérésére. Mármost az egyiptomiaknak Gáza olyan, mint nekünk Erdély és a többi ellopott országrész. Azt is tudni kell, hogy az egyiptomiak nem arabnak tartják magukat, hanem egyiptominak, vagyis a fáraók korabeli népe utódjának. Így aztán 30 millió egyiptomi akarta Murszi távozását. Al-Sziszi tábornok nem tehetett mást, mint a nép mellé állt.
A lényeg az, hogy Putyin ezzel a húzással egy háborút akadályozott meg. Mert az egészen nyilvánvaló, hogy az egyiptomiak szépszerével nem adták volna át Gázát, hiába ír alá akármilyen dokumentumot egy USA-báb elnök. Aztán ott volt a szíriai eset is. Lehetne kontrázni Ukrajnával, de ostobaság lenne. Az ukránok is elismerik, hogy Putyin jogosan védte meg az oroszokat. Az ukránok is mind az USA-t okolják a konfliktusért, és az olyan zsidókat, mint ez a Jacenyuk, akit Sorosék pénzelnek.
Angela Merkel nyíltan oroszbarát. Az itt nyivákoló balosok ezt nem tudják? Putyin az egyetlen ellenpontja az elmebeteg, militáns amerikai külpolitikának. Nem mellesleg egy olyan piac, ahová még mi is odaférnénk.

picur3ka 2014.11.24. 23:39:33

Nem fogtunk semmilyen medvét. Őrült nárcizmus.

Lavrov planétát játszik, nem minket.

1. Utálja a háborúkat körbe a határán, amiket a kellemes USA demokrácia gerjeszt.

2. Magyarország destabilizálásával remek európai VH-t lehet gerjeszteni.

Ezért hörög a medve. Mert szerinte az USA világháborút akar kezdeni.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.25. 07:12:22

@picur3ka: Na, csakhogy visszaérkeztünk a tőkés nyugati gyarmatosítók és imperialisták kontra rendíthetetlen béketábor álláshoz. Hát tényleg fölösleges volt minden év 1985 óta.

picur3ka 2014.11.25. 23:35:48

@Counter:

Ezzel a szöveggel lemehet demonstrálni a füves liberók közé a kommunista Orbán diktatúra ellen a Che Guevara polójában.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.26. 06:48:53

@picur3ka: Tehát maga se tagadja a feltűnő, lényegi egyezéseket a maga és (mondjuk) az Ipper Pál világmagyarázatai között. Inkább személyeskedik egy sort.

Vannak az agresszíven terjeszkedő, kizsákmányoló tőkések, és van a felelőtlen, háborús uszítókkal szembehelyezkedő békepárti, de a védekezés közben erőt mutató nagy Szovjetunió.

picur3ka 2014.11.26. 21:46:00

@Counter:

Hülyeségekről csak akkor vitatkozom, ha szórakozni van kedvem.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.11.27. 13:56:24

@Counter: Téged olvasva ki kell néznem az ablakon, nem jön-e az ÁVH-s fekete autó. Putyin másfél év alatt 3 háborút akadályozott meg, amelyeket az USA szeretett volna elindítani. Egyiptom, Szíria és Ukrajna. Szíria esete még az olyan törzskönyvezett nemzsidók számára is világos ügy, mint te vagy. Egyiptomról fentebb írtam, hogy a Gáza-bizniszt Putyin hogyan akadályozta meg. Ukrajnában a Soros által pénzelt zsidó Jacenyuk addig fenyegette az Ukrajnában élő többségi orosz társadalmat a kiirtásukkal, amíg Putyint lépéskényszerbe nem hozta. S még ebből is jól jött ki. Kizárólag ti, a törzskönyvezett nemzsidók, akik csakis olyan ideológiát támogattok, amit zsidók terjesztenek, hörögtök. Ezért vagytok egyre inkább elszigeteltségben.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.27. 17:48:24

@Mr Falafel: Kijárna már lassan egy béke Nobel Putyinnak!

wantaan 2014.11.27. 18:24:43

@Counter: Adjunk neki! ...de előbb valami lebujba nyerni kellene egyet!

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.11.27. 19:49:45

@Counter: ha a tömeggyilkos niggernak járt, neki is.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.27. 20:10:06

@Mr Falafel: Éppenséggel Obama díja sem emelte a már amúgy is megkopott fényét... de azért túltolni nem kéne a nagy háború-megelőző Putyin dolgot.

Az is elég, ha konstatáljuk, hogy az utóbbi 30 évben minden valamirevaló tömeggyilkos, terrorista vagy elnök-tábornok besöpörte, ennélfogva most Vlagyimir cár a soros.

picur3ka 2015.02.11. 20:36:28

Most így Obama coming-outja után azért nem irigylek néhány naív marhát, persze ők biztos nincsenek zavarban.

picur3ka 2015.02.25. 00:59:19

További kedvességek.

Mintha nyitnák az új frontot Oroszország ellen. Ukrajna Moldávia kérésére megszigorította a határátkelést a Dnyesztermenti köztársaságba.

A moldáv parlament is fontoskodott közben erről-arról, mint külföldi gépek lelövése, sata.
süti beállítások módosítása