Spöttle: Putyin egy rossz gyerek, aki tudja, hol a határ
2014. szeptember 03. írta: Redakció

Spöttle: Putyin egy rossz gyerek, aki tudja, hol a határ

putyin_2.jpg

A Donyecki-medence már elveszett, és az oroszok újabb területeket is el fognak foglalni – mondta a Mandinernek Georg Spöttle biztonságpolitikai szakértő. Spöttle szerint Ukrajna, ha akarná, gyorsan le tudná győzni a szeparatistákat, ám ekkor Oroszország is keményen visszavágna. Ha Európa katonailag avatkozna be, akkor itt volna a harmadik világháború; olyan kemény gazdasági szankciókat viszont senki nem tud hozni, amelyek Oroszországot rávennék, hogy visszavonuljon.

„Mennyi idő alatt rendeződhet a kelet-ukrán konfliktus?

Nem fog nagyon elhúzódni, mert Ukrajna is erős ország, és ha akarná, nyakon tudná vágni a szeparatistákat. Ekkor azonban Oroszország is keményen visszavágna, és abból nagy háború kerekedhetne. Most defenzív háborút folytatnak az ukránok, védekeznek, de nem akkora erővel, amekkorával tudnának. Anders Fogh Rasmussen NATO-főtitkár szerint a Donyecki-medence már elveszett, és szerintem újabb területfoglalások lesznek. Sem a NATO, sem az ENSZ, sem az EU nem tud olyan kemény gazdasági válaszcsapásokat mérni, hogy Oroszország visszavonuljon, háborúzni meg nem akarnak

Miért fél Európa ennyire attól, hogy katonailag beavatkozzon?

Akkor az a harmadik világháború lenne, ha beszállnánk. Senkinek nem az érdeke, hogy egész Európa beszálljon. S ezt Putyin is tudja, ezért is mer ennyire keménykedni. Olyan, mint egy rossz gyerek, aki tudja, hogy mit tehet meg, amiért még nem vágja nyakon apu. Tudja majd, hogy hol lesz a határ, de ezeket a területeket még elveszi Ukrajnától.”

Szilvay Gergely interjúját híroldalunkon olvashatják.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr1006665039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jm padilla · http://gozdom.blogspot.com 2014.09.03. 12:16:13

jó, hogy a spöttle képet lecseréltétek, erősen buzis feje van. putyin igazi férfi. :)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2014.09.03. 13:13:21

Ostoba egy ember ez, nemigen tanult Hitler példájából. Münchenben is azt hitték, hogy megmentették a békét, aztán fenéket. Putyin elszánta magát, hogy a birodalmat visszaállítja, és ráadásul éppúgy blöfföl, mint Hitler tette - azzal a különbséggel, hogy Putyin serege már most elég erős, és csak nagyon nagy háborúban lehetne megállítani. Azt meg a dekadens nyugat nem vállalja.

Érezzük jól magunkat, amíg tehetjük, mert nemsokára itt lesznek az oroszok, megint, most bolsevizmus nélkül. De semmivel nem lesznek jobbak, mint korábban.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.09.03. 14:26:42

Oroszország csak védekezik, mivel a Birodalom hitszegő módon megtámadta.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2014/09/a-celpont-oroszorszag.html

Nem kérdés, a magyarságnak ki mellé kell állnia.

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.09.03. 14:56:58

@Molnárgörény:

Oroszországban a kommunista párt ellenzéki párt, nincs hatalmon. Putyin nem kommunista. Oroszországban nincs kommunizmus. Így nem valószínű, hogy Oroszország bárhol is kommunizmust akarna bevezetni.

Putyint meg lehetne állítani, háborúval, de a nyugat is érzi: nincs igaza. A rothadó nyugat is érzi a lelke legmélyén: Putyinnak van igaza.

Ez itt a materialista, fasizálódó, embertelen nyugat harca a keresztény, humanista, demokrata kelettel.

Urfang 2014.09.03. 15:18:32

@a gondolkodni próbáló maxval birca:

Kereszténynek keresztények az oroszok és az ukránok is. Humanistának már egyik se mondható, legalábbis a frontvonalon ez sehol sem látszik. Demokratának mind a két fél kezdő, de a fasizálódásban mindkét fél jól halad.

Urfang 2014.09.03. 15:19:31

Jó ez a cikk, egyet értek majdnem mindenben Spöttlével, csak ezt, jajj csak ezt tudnám már feledni amikor meglátom őt:
georgspottle.blog.hu/2013/05/10/kim_mit_tud_eszak-korearol

Urfang 2014.09.03. 15:25:10

@a gondolkodni próbáló maxval birca:

Úgy néz ki már nem sokáig. Porosenko ma bejelentette, hogy megegyezett Putyinnal egy tűzszünetben. Moszkva ezt először letagadta, de később már csak annyi pontosítást kért, hogy Putyin nem az állandó tűzszünetről állapodott meg, hanem a tűzszünet rendjéről állapodott meg. De már mindketten a tűzszünetről beszélnek.

Most derül majd ki, hogy kik is valójában a humanisták. Lesznek akik örülnek majd a fegyvernyugvásnak, és lesznek akik nem.

mrZ (törölt) 2014.09.03. 15:31:49

Elolvastam, jót nevettem.

Más téma: interjú mozgovojjal, aki egy luganski warlord

-So, you don’t take prisoners?
-No. Why?

Így kell csökkenteni a uki-nato harci kedvet.

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.09.03. 15:32:34

@Urfang:

Kiderül mi lesz.

A kompromisszum lenne a legjobb megoldás. A gond az, hogy nehéz lesz a kelet-ukrán népet meggyőzni, hogy csatlakozzon vissza Ukrajnához.

Orosz hivatalos nyelv egész Ukrajnában + autonómia keleten, ez az alap. S persze új elnökválasztás.

Urfang 2014.09.03. 15:45:00

@a gondolkodni próbáló maxval birca:

Mindkét félnek késznek kell lenni a kompromisszumokra. Az orosz nyelv használata például simán megoldható, de a két hadsereg egy országban semmiképp sem.

Autonómiáról lehet beszélni, de akkor azt is el kell mondani mit értenek alatta. Ha egy Transznyisztia, Dél-Oszétia, Abházia féle orosz bábállamot, akkor azt aligha fogadhatják el.

Az elnökválasztás pedig legitim volt, a harcok miatt az orosz határ közelében nem voksoltak, de az eredményen az sem változtatott volna. Parlamenti választás viszont lesz októberben, azon már részt vehet a szakadár régió is ha addig sikerül megegyezni.

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.09.03. 15:46:58

@Urfang:

Putyin ki is dolgozta a 7 feltételt a tárgyalások elkezdéséhez:
- Az összes ukrán katona egység elvitele a térségből;
- A partizánok abbhagyják hadműveleteiket;
- Minden hadifogoly elegendése;
- Nemzetközi ellenőrzés alá venni a tűzszüneti vonalat;
- Az ukrán légierő nem repülhet Kelet-Ukrajnában;
- Humanitárius folyosó nyitása;
- Megkezdeni az infrasktruktúra helyreállítást.

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.09.03. 15:47:35

@Urfang:

Dél-Oszétia és Abházia független államok, azaz egész más a helyzet.

Bell & Sebastian 2014.09.03. 15:50:28

Minden mondatának az a vége, hogy a Magas Felek tudni éppen tudnák, csak nem akarják. Éppenséggel ő is mondhatna egyszer igazat, csak nem akar. Nyomás vissza a Foximaxira, ha még azt a szintet sem képes meghaladni!

Jut eszembe, mi újság a saját, német szemetükkel? Hogy állnak az anti(terrorista-antirasszista) harccal? Ha már ott is a titkosszolgálatok kreálnak ügyeket, hogy legyen mit nyomozniuk, akkor hogyan szakértenek másnak?

Szameg!

Urfang 2014.09.03. 16:14:01

@a gondolkodni próbáló maxval birca:

Nem tudom ezek közül mi valósult meg, de a tárgyalások már folynak. Megegyezés még nincs, de hogy tárgyalnak azt már mindkét fél elismeri.

Mindenesetre ha valóban Ukrajnában akarnak maradni autonómiával és szabad nyelvhasználattal, akkor az ukrán hadsereget be kell engedniük, illetve abba kell belépniük, már ha Ukrajnában akarnak maradni.

Ha viszont nem, akkor Putyinnál pattog a labda, hogy mi lesz velük. Befogadja őket Oroszországba? Nem?!? Há mi van veled Vologya? Akkor miért is volt ez az egész? Elismeri őket független államként? Neem??? Nem akar Vologya egy Donyeckluhanszki Népköztársaságot a szomszédba? De Vologya, akkor mit akarsz?

A tűzszünet a legjobb megoldás, mert akkor tisztázódik, hogy mi a fene az a képződmény ott Donyeck és Luhanszk körül, hogy ki akarta azt és miért. Nem lehet majd többé elbújni a kérdések és válaszok elől.

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.09.03. 16:30:21

@Urfang:

Putyin elérte a célját. Oroszország terjeszkedése nem cél. Hatalmas anyagi teher is lenne fél Ukrajna felzárkóztatása az orosz életszínvonalhoz. A különbség arányaiban olyan, mint Mo. és Ausztria között. Már Krím is teher volt anyagilag, de ezt nem lehetett elutasítani semmiképpen.

Nehéz lesz Putyinnak meggyőznie a felkelők vezetőit, ez tény. Már volt aki figyelmeztette "ne lépjen Milosevics nyomdokaiba, mert ugyanúgy végzi", utalva arra, hogy annak idején a boszniai háború végén Milosevics cserben hagyta a boszniai szerbeket.

Putyin nagyon óvatos. Dél-Oszétiát sem fogadta be, pedig Dél-Oszétia sosem akart független lenne. Eleve abszurd is lenne, hiszen Észak-Oszétia autonóm köztársaság Oroszországban és északon van Oszétia súlypontja, az oszétok egyesülni akartak mindigis, csak a szovjet kor elején Sztálin direkt ketté osztotta őket mesterséges módon, s máig ez a fő bajuk. (Sztálin, mint a legtöbb grúz, utálta az oszétokat.)

Ha viszont a kijevi vezetés tovább húzza a húrt, nem marad más, mint fél Ukrajna bekebelezése...

Urfang 2014.09.03. 16:39:37

@a gondolkodni próbáló maxval birca:

Ha viszont nem célja Putyinnak bekebelezni Donyecket és Luhanszkot, hanem megelégszik azzal hogy szépen lángba borította azt a vidéket, akkor a kiegyezés után valahogy le kell kapcsolni a kozákmilíciáját amit ennek érdekében létrehozott.

Ki fogja őket lekapcsolni? Ha nem az ukrán hadsereg, akkor megteszi Putyin? Mi lesz ha rájön az a sereg, hogy nem kellenek se Ukrajnának, se Putyinnak? Csúnya ébredés lesz az. Ottmaradnak Ukrajna és Oroszország között a semmiben, és semmi másuk nem marad csak a fegyvereik.

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.09.03. 16:44:08

@Urfang:

Minden a néptől függ. Jelenleg 100 %-os a támogatottsága a partizánoknak. Ha az ukrán fél szándéka komoly, ez csökkenhet.

Bell & Sebastian 2014.09.03. 16:55:07

@Urfang: Szépen visszaveszi azt, amit elszedtek tőle a cionisták, ami az övé volt az övé lesz és nincs apelláta.

Ukrajnára, amcsi bábállamként semmi szükség, nem jó az Uniónak, nem jó a Föderációnak, egyedül csak a cionista Amerikának és Izraelnek jó.

El lehet dönteni, melyik a nagyobb baj?

@a gondolkodni próbáló maxval birca: Miféle ukrán szándék? Miféle politikai szándéka lehet a nem létező Ukrajnának? Az Ukrajnába szorult népeké meg annyiféle, ahányan csak vannak.

Urfang 2014.09.03. 17:15:08

@a gondolkodni próbáló maxval birca:

Az ilyen 100%-os támogatottságok gyorsan lenullázódhatnak. Szlovjanszkban is 100%-os volt a szakadárok támogatottsága amíg ők tartották uralmuk alatt a várost, amióta meg az ukránok azóta nekik 100%-os a támogatottsága.

Az egyszerű békés civil hajlamos azt mondani a katonáknak, hogy veletek vagyok fiúk, főleg ha kalasnyikovval a kézben kérdezik.

Aki meg távolról beszél a helyi lakosok nevében, és azt terjeszti róluk, hogy szeretnék folytatni a harcot, az egy erkölcstelen szar alak.

mrZ (törölt) 2014.09.03. 18:01:22

Az újorosz köztársaság sohasem lesz része ukrajnának, és még teljes győzelem esetén sem lesz utódja. Most 60mrd dollár a uki adósság, jövő tavaszra 75. (Majd a lengyelek átvállalják, északnyugatért cserébe.) De a maradék tiszta lappal indul, és még államosítanak is minden nagyobb vagyont, még a külföldieket is, nem köti őket semmilyen nemzetközi egyezmény.

A tűzszüneti tárgyalások buta uki propaganda, putyin nincs abban a helyzetben hogy a lázadók helyett döntsön,. Akkora népi támogatással megy a felkelési akció hogy azonnali puccsal távolítanák el. Viszont brilliánsan szívatja a tárgyalópartnereket a lehetetlen kívánságokkal, húzza az időt, hátha összehoz a nato egy bevonulási indokot.

Bell & Sebastian 2014.09.03. 19:21:53

Ha már agyilag odáig jutottak "nyugati" vezetőink, hogy bojkottálni kellene az orosz sportrendezvényeket (ideológiai szennyezés, ugyebár), akkor árulja el már valaki, melyik változata jobb a bolsi diktatúráknak, a régi, vagy az, amelyikben pont csücsülünk?

A egyik kutya, a másik eb és a szabadság csak addig tart, amíg a falkavezér el nem vonyítja magát, hogy aszongya:

- Veszély leselkedik a demokráciára!

Elvégre azt semmiképpen sem mondhatja, hogy az anyukája tisztességére.

legeslegujabbkor 2014.09.03. 19:58:33

@Bell & Sebastian:
"Ukrajnára, amcsi bábállamként semmi szükség,"

Ukrajnára, mint orosz bábállamra lenne szükség Putyin szerint.

Poroltó Ernő 2014.09.03. 20:40:44

Csókolom! Ma láttam-hallottam a híradóban, hogy a NATO-hadgyakorlatot tart Ukrajnában, Jacenyuk pedig Ukrajna NATO-csatlakozásáról beszélt. Amikor a Nyugat elismerte (a nemzetközi megállapodás ellenére) az EU-s gazdasági integrációért tüntető majdanista puccsistákat, komolyan azt gondolta, hogy Oroszország szó nélkül, mélán végig fogja nézni, hogy Ukrajna csatlakozzon a NATO-hoz és vigye krími, fekete-tengeri tengerészeti bázisait? Nehezemre esik nemhogy elhinni, de még elképzelni is, hogy a Nyugat (és elsősorban az USA) ne lett volna vele tökéletesen tisztában, hogy mit indít el, ha rástartol Ukrajnára (annál is inkább, mert a Nyugat sem reagálna kevésbé határozottan, mint Oroszország, hasonló helyzetben). Ha ebből kurva nagy baj lesz (lehet, hogy az a cél?), akkor az a kibaszott Nyugat sara:-[

Bell & Sebastian 2014.09.04. 00:04:35

@legeslegujabbkor: Mikor mondott ilyent Putkin? Soha. Krajnántúlnak ütközőzóna volt megbeszélve, nem az, hogy teleaggatják Samuel -rakétákkal.

Abba lehet fejezni a életlen látást, mert ebből nagyballé lesz, a Totya is megmondta.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2014.09.04. 00:54:27

@a gondolkodni próbáló maxval birca: Oroszországban SOHA nem volt kommunizmus. Lenin konszolidált ideje alatt NEP volt, aztán meg visszatért a cárizmus egészen Gorbacsovig, aki alatt anarchia fejlődött ki,, mely Putyinig tartott. Most megint cárizmus van.

Keresztény, demokrata kelet? Azt hol látod???

Jean Sol Partre 2014.09.04. 00:57:32

@a gondolkodni próbáló maxval birca: "Jelenleg 100 %-os a támogatottsága a partizánoknak"

Honnan szedsz ekkora baromságokat?

Bell & Sebastian 2014.09.04. 01:26:46

@Molnárgörény: Nem igaz, mert ismét a nemzetközi keresztényszocializmus szembenállását tapasztaljuk a nemzeti szocializmussal. Ebben az osztatban mi úgy ülünk a két pad között, hogy mindkettő jellemzőit hordozzuk. A szocializmus sem más, mint pályamódosított kapitalizmus, ugyanis a klasszikus imperializmus a semmibe hullik és csak háborúkon lovagolva képes terjeszkedni, békésen nem.

Bell & Sebastian 2014.09.04. 01:31:35

@Jean Sol Partre: Akár még akár nagyjából igaz is lehet, az újorosznak keresztelt területeken. Ezeknek a cionajándéka dísz zsidóknak mekkora lehet a támogatottsága az összlakosság körében? Úgy tíz százalék?

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.04. 06:41:50

@Jean Sol Partre:

Figyelemmel kísérem az eseményeket.

Szerinted ha a román hadsereg bombázni kezdené a Székelyföldöt, a lakosság hány százaléka támogatná a székely szeparatistákat?

toportyánzsóti 2014.09.04. 07:50:39

@maxval a bircaman: Erdélyországban már lejátszották az ukrán forgatókönyvet,csak nincs annyi agysejted hogy felfogd KGB szócső kérődző.Kapsz 1 jegyet a következő lelövendő maláj gépre.

toportyánzsóti 2014.09.04. 07:57:12

Volt szovjet érában akad rendesen félázsiai putinpincsi a magukat nemzeti elkötelezettségűnek mondó hazaárulók hadában,Trianont elszenvedő országban nem kis mentális tragédia tapsikolni 1 ország szétcincálásának,40 év után korai még a tömeggyilkos KGB-t visszaengedni.Persze ahol 1 focianalfabéta orálmuzsik lehet országvezető ott soha nem ez a legalja,mindig van lejjebb.

toportyánzsóti 2014.09.04. 07:59:44

@a gondolkodni próbáló maxval birca: Orosz életszinvonal?Mit kevertek a bircatápodba?

Bell & Sebastian 2014.09.04. 08:08:46

@toportyánzsóti: Kihozott a sodrodból, Zabu*?

*Friend of the X-Men, member of Ka-Zar's family

toportyánzsóti 2014.09.04. 19:25:19

@Bell & Sebastian: Szórakoztató szegény LSD-s bircatápon sinylődő,bebeszélte magának hogy ő 1 nagy elme.

Bell & Sebastian 2014.09.04. 19:42:47

@toportyánzsóti: Nézzük a jó oldalát, valamihez biztosan ő is ért, csak az ritkán kerül szóba. Aktivitással pótolja a hiányosságokat, de annyira, hogy még alteregója is akadt.

toportyánzsóti 2014.09.04. 19:45:51

@Bell & Sebastian: Szegényke akkora elme hogy a nickemet is utánozni kezdte,azt képzelte nem bukik le vele percek alatt.

Jean Sol Partre 2014.09.04. 20:54:37

@Bell & Sebastian: szerintem az "újorosz" területeken is sokkal kisebb.

Jean Sol Partre 2014.09.04. 20:57:25

@maxval a bircaman: tehát tényként adod el a feltételezésedet.
Van vagy tíz ukrán kollégám, meg egy orosz ajkú ukrán család a baráti körömben, tőlük azért nagyon mást hallok.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2014.09.04. 21:45:27

@maxval a bircaman: Frászt volt az kommunizmus. A marxi-lenini kommunizmus az a szükséglet szerinti elosztást, meg a képességek szerint elvárt munkát jelenti, elvileg hatalmas szabadsággal - nem pedig a pártapparátus cároknál keményebb elnyomó rendszerét, a belső útlevelet és több tízmillió kiirtott, még több deportált, munkatáborba zárt embert (jelentős részben párttagokat, sőt, pártvezetőket).

Te tényleg ennyire nem tudsz semmit a történelemről? Kommunizmus? Olyan sose volt, és nem is lesz.

Jean Sol Partre 2014.09.04. 22:37:06

@a gondolkodni próbáló maxval birca: "Ez itt a materialista, fasizálódó, embertelen nyugat harca a keresztény, humanista, demokrata kelettel"

Ahol újságírókat ölnek, koncepciós pereket csinálnak, politikai nézetekért bebörtönöznek egy volt(?) kgb-s akaratára.
Te nem vagy eszednél ember.

Bell & Sebastian 2014.09.05. 00:15:17

Itt senkinek sincs jobb dolga, mint ezt a Birkát Hodály -módszerrel bégni tanítani?

Nehéz báránykora volt, ne báncsák.

Messzi Vetek 2014.09.05. 00:49:43

@Bell & Sebastian: jól mondja

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.05. 05:53:36

@Molnárgörény:

Butaság.

Marx sosem mondta, hogy AZONNAL lesz szükségletek szerinti elosztás és képességek szerinti munka. Mindigis beszélt átmeneti időszakról, amit ő a kommunizmus első fokának nevezett: ebben az időszakban már megszűnik a polgári demokrácia, a proletariátus diktatúrát alkalmaz, a tőkéseket kisajátítják, s épül a kommunizmus felső foka.

Lenin semmi eltérőt nem tett ehhez képes. Annyit csak, hogy ezt az első fokot elkeresztelte "szocializmusnak".

Az elnyomás Lenin alatt és később a marxizmus egyenes következménye.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.05. 05:55:21

@Jean Sol Partre:

Az újságírók ölése a maffia ügye, s pont Putyin alatt csökkent, mivel Putyin legyőzte a maffiát.

Az állam védelme nem koncepciós per.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2014.09.05. 07:59:46

@maxval a bircaman: Nem helyes. A marxizmus nem beszél a párton belüli elnyomásról. Márpedig az volt a szovjet rendszer lényyege. Továbbá nem a magántulajdon számít, hanem az, ki mihez juthat hozzá, mindegy, milyen jogcímen. Nos, az apparatcsikok polcukhoz mérten bármit megkaphattak (még valós vagy vélt vetélytáruk életét is).

Következésképpen szó nem volt semmiféle kommunizmusról. Cárizmus volt az, csak máshogy hívták a cárt. Pont ezért bírták az oroszok ilyen sokáig, nekik a cárizmus megfelel, ha van mit enni. Putyin, a mai cár ezért olyan veszélyes.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2014.09.05. 08:02:00

@Jean Sol Partre: Az "orosz ajkú ukrán család" igen gyakori, mert az ukrán nyelvet kinyírták pár évszázad alatt, alig-alig tudják feltámasztani.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.05. 08:19:53

@Molnárgörény:

Nézz szembe vele: kedvenc marxizmusod alapvetően naív tévedéseken alapszik.

S ha valahogy lehetséges marxista társadalom, azaz csakis úgy lehetséges, ahogy azt Lenin, Sztálin és Mao megcsinálták. Máshogy nem megy, ez a nagy helyzet.

Marx elnagyoltan írta le az egész rendszert. Szerinte a magántulajdon megszüntetése automatikusan megoldotta volna a problémákat. Szerinte a közösségi alapú tervgazdaság mindenképpen hatékonyabb a magántulajdon alapú piacgazdaságnál. Ugye nem kell mondanom ez mekkora hatalmas tévedés?

Ez az aparatcsikos szöveg meg lejárt lemez. Egy fő szovjet aparatcsik a legkorruptabb időszakban -Brezsnyev - sem élt jobban, mint egy nyugati bankfiók-igazgató. Igen, ez az átlag szovjet ember életszínvonalának a 10-15-szöröse volt, ez tény, de azt állítani, hogy ezek az emberek milliárdos szinten élten egyszerűen hazugság. Maga az ideológia nem engedte meg ezt.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.05. 08:45:08

@Molnárgörény:

Ez így nem igaz.

Eleve a két nyelv alig 500 éve vált el egymástól. S természetesen mind a napi nyevjárásegységet alkotnak, azaz teljesen esetleges hol végződik az orosz és hol kezdődik az ukrán. (Ugyanez igaz a másik 2 keleti-szláv nyelvre is.)

Az pedig, hogy az egyes nyelvjárásokra melyik irodalmi nyelv telepedett rá, politikai kérdés volt. Nugaton a lengyel nyelv volt uralkodó, keleten az orosz.

Tulajdonképpen az ukrán nyelv mint önálló irodalmi nyelv a XIX. sz. elején alakult ki, először Ausztriában (Galícia), majd onnan átterjedve Oroszország ukrán részeire (kb. a mai Ukrajna középső részére).

A XIX. sz. Oroszországban nem nézték jó szemmel az ukrán irodalmi nyelvet, ez tény. Hivatalos használata eleve tilos volt.

A szovjet korban meg a helyzet sokrétű volt. Lenin alatt és Sztálin uralmának első felében kifejezetten ukránosítás volt, azaz az orosznyelvű ukrajniakait is kényszerítették az ukrán nyelvre. Állami harc volt az orosz nyelv ELLEN.

Aztán a 30-as évek végétől az 50-es évek végéig az ellenkező lett: ekkor kezdődött a korábbi időszakban kialakított ukránnyelvű oktatás lassú leépítése. Csökkentek az ukránnyelvű médiák, a könyvkiadás.

Hruscsov alatt visszajött a korábbi rend. Persze maga Hruscsov is ukrán volt.

Aztán a Brezsnyev-kor második felében jött a legkeményebb oroszítás. Kijevben a gimnáziumok alig 10 %-a maradt ukrán tannyelvű a 80-as évek végére. Csak a volt osztrák-lengyel részeken maradt az ukrán nyelv domináns.

Hozzáteszem: az ukrán nyelvet a szovjet korban sosem tiltották, a legrosszabb időszakban sem. Pl. minden ukrajnai iskolában (az orosz tannyelvűekben is) mindig kötelező tárgy maradt az ukrán nyelv és az ukrán irodalom tantárgy. S persze mindig hivatalos nyelv volt Ukrajnában (ukránul is megjelentek a jogszabályok minden esetben, az okmányokon volt ukrán és orosz szöveg is, stb.).

Azaz az ukrán nyelv alárendelt szerepe nagyrészben természetes folyamat volt, kisrészben az állami nyomás volt az ok.

Hozzáteszem: ma is jobban tud oroszul szinte minden ukrán politikus, a vadan oroszellenesek is.

Nézz ukrán tévét, marha vicces. Kb. úgy kell elképzelni egy interjút az utca emberével, hogy a riporter ukránul kérdez (mert kötelező neki), mire az interjúalany elkezd nyögni ukránul 2 mondatot, majd a harmadiktól színoroszul folytatja.

Személyes élmény, mivel szovjet iskolába jártam (orosz tannyelvűbe), ott is érettségiztem. Volt kb. 10 ukrán osztálytársam. Közülük az arány:
- 3 csak oroszul tudott,
- 4 oroszul tudott anyanyelvi szinten, de beszélt ukránul is,
- 2 mindkét nyelvet anyanyelvként beszélte,
- 1 ukrán anyanyelvű, oroszul idegen nyelvként beszélt.

Valódi eset 1982-ből. A fenti csak ukrán anyanyelvű osztálytárssal. Dolgozatot kellett írni, a gyerek meg beadta ukrán nyelven, mert oroszul nem tudott rendesen írni. Persze nagy vidámság lett az esetből. Végül jött az osztályfőnök és megkérdezte "valaki tud ukránul?", mire többen jelentkeztek, az egyik gyerek meg elment lefordítani a dolgozatot a tanárnak.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.05. 08:47:43

@Molnárgörény:

Hozzáteszem: sosem volt Oroszországban igazi nyelvirtás, ami pl. Nyugat-Európában. Még a belarusz nyelv (mely az ukránnál is jobban vissza lett szorítva) is létező, használt nyelv, nem mondjuk, mint az ír, a skót, a walesi, az okcitán, a breton esete a "művelt" nyugaton. Írországban 100 éve még megvesszőzték a diákot, ha írül szólalt meg.

Jean Sol Partre 2014.09.05. 10:28:29

@maxval a bircaman: lol, Keresztapa legyőzi a maffiát.

Kíváncsi lennék, hány éves vagy :)

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.05. 10:43:57

@Jean Sol Partre:

Nem a keresztapa, hanem az államférfi.

47.

Jean Sol Partre 2014.09.05. 10:48:17

@maxval a bircaman: Putyin nem legyőzte, hanem maga alá gyűrte a maffiát. Ő lett a főnök, ennyi. És meglehetősen sok újságírót öletett meg.

Pedig akkor még éltél a diktatúrában, igaz, gyerekként és már a puha szakaszában. De azért jobban kéne emlékezned sok mindenre.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.05. 10:55:46

@Jean Sol Partre:

Nem éppen.

Ezen az alapon amikor Olaszországban letartóztattak egy rakás maffiavezért, a kormányfő lett a maffia vezetője?

Oroszországban nincs diktatúra.

gyalog.galopp 2014.09.05. 15:20:56

Érdekes ember ez a Spöttle, egy földrajzilag, katonailag, gazdaságilag hatalmas ország vezetőjét lerosszgyerekezni?

Egy biztos nagyobb szellemi teljesítmény Oroszországot vezetni Putyinnak, mint az USA-t Obamanak.
Azt a szakértőt, aki így szakért, már nem is lehet komolyan venni, a minősítés a minősítőt minősíti, függetlenül attól, hogy szeretjük Putyint, vagy nem szeretjük.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.09.05. 17:12:49

@gyalog.galopp: Ugyan már, egy security cégnél dolgozó ex-zsaru, aki rendőrkorában Berlinben "vallásilag motivált bűncselekmények" után nyomozott. (Állítólag ez lenne a terrorizmus, bár a megfogalmazásba sok minden belefér, az utcasarki verekedéstől a "becsületgyilkosságig".) Szóval nem úgy szakértő, mint a Tudósklubnak nyilatkozó fizikaprofesszor, hanem inkább mint a szakkommentátor a fociközvetítésben. :)

gyalog.galopp 2014.09.05. 18:53:09

@Holger Hartland:

Világos!
Amikor a nagyapám köhintett egyet, az orvos felírt neki valamit, nem lett hír belőle.
Talán a mandi szerkesztőinek is inkább orvoshoz kellene fordulniuk.

Jean Sol Partre 2014.09.05. 20:28:27

@maxval a bircaman: nem beszéltem Olaszországról. Oroszországban pedig a legtöbb maffiafőnököt nem letartóztatták, hanem megölték vagy más módon kiiktatták.

Diktatúra nincs. Attól még sok analógia van a diktatúrákkal, csodálkozom, hogy neked ezek kiestek.

Jean Sol Partre 2014.09.05. 20:29:39

@maxval a bircaman: igen, de ezek szerint nem figyeltél.

Bell & Sebastian 2014.09.06. 01:38:46

@Holger Hartland: Látom, megtalálta az egyetlen, életrajzi elemeket is tartalmazó interjúját.

Vinszenték még azt is kiderítették (IQ omnia vincit), hogy álnév. És mivel az UFÓ -k témájában is írogatott ezt-azt (szemérmesen űrkutatásról vall a riportban), telkesen hiteltelennek tekintendők a megnyilatkozásai.

Ha ehhez hozzávesszük, hogy szorgalmasan blogol és a nagyonvadjobb cionista szimpátiával vádolja, akkor elméletileg pont a maga esete, ha még pártában van.

Szóval, fölkapták, mint a hipermangános lavórt a rosszlyányok.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.09.06. 03:54:18

@Bell & Sebastian:

Ez a @Jótündér nevű játékos szerintem kompletten meghibbant: ez mindenkit "levadászik" (leleplez és kiszerkeszt), aki olyat mond, ami neki nem tetszik:-) Ez a szerencsétlen már Hugó Klein mörlenbachi nyugger lakost is levadászta, leleplezte és kiszerkesztette, mert egy, a Weinheimer Nachricten c. weinheimi helyi lapnak írott olvasói levelében nem átallott az öregúr pozitívan nyilatkozni a mai magyar kormányzat egyes intézkedéseiről. :-D (...) :-D (...) :-D ...

orulunkvincent.blog.hu/2014/01/28/kumin_vilaga

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.06. 07:35:42

@bbjnick:

Jótünder, a nagy cenzor. Blogjában minden vita tilos.

Bell & Sebastian 2014.09.06. 13:27:31

@bbjnick: Legalább tudhassuk, mi hájcsá Wiesenthalékat? Mint ámi á vilányós mótort, a megismerés vágyának deleje.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2014.09.06. 14:22:01

@maxval a bircaman: Kedvenc marxizmusom??? Ez nekem új. Éppenséggel sok éve posztoltam már a véleményemet, hogy miért alapvetően téves ostobaság: mert az emberi biológiai alaptermészettel ellentétes elvárásai vannak, így a gyakorlati megvalósítás törvényszerűen súlyosan torzul. A szovjet "kommunizmusnak" annyi köze van a marxi utópiához, mint Jézuskának a géppuskához. Durva autoriter rendszer volt, melyben a járási titkár a járásban, a megyei a megyében, a területi a területen volt élet-halál ura - közben pedig a feljebbvalója az ő élet-halálának volt az ura. A kibicek meg kizárólag szolgálhattak, keményebb elnyomás alatt, mint amilyen a cár csinált.

Ami a nyelvet illeti: nemigen mondasz mást, mint én, hiszen én is azt mondom, hogy az ukrán nyelv a függetlenségük előtt szinte alkalmatlan volt államnyelvnek, mert a lakók többsége nem, vagy nem anyanyelveként beszélte. De Bogdan Hmelnickij még ukránul beszélt méghozzá nem akkor találta ki, csak akkoriban nem volt "irodalmi nyelv", hiszen nemigen volt ukrán irodalom sem. Az ukrán nyelv nem 500 éves, sokkal régebbi, csak az utóbbi 500 évben sorvadt el, amióta Ukrajna sose volt független.

A bretonok egyébként köszönik, jól vannak, és jó néhányan nem is beszélnek franciául, vagy csak törik...

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.06. 14:39:22

@Molnárgörény:

"A szovjet "kommunizmusnak" annyi köze van a marxi utópiához, mint Jézuskának a géppuskához. "

Furcsa állítás ez. Semmi sem igazolja. Sőt, a tények az ellenkezőjét igazolják.

"Az ukrán nyelv nem 500 éves, sokkal régebbi"

Ne viccelj.

Bell & Sebastian 2014.09.06. 15:17:25

@Molnárgörény: Tekintettel a sztálini, permanens osztályharc elméletére, míg az fönnállt, a Szovjetunióban kommunizmus munkált. Hruscsov (paraszt műbőrkalapban), visszatért Trockij amerikáner szellemével a politikai cionizmus szervilis kiszolgálása, amivel a fordulat a mégmódosítottabb kapitalizmus felé is együtt járt. Verbálisan ettől még megmaradt a kommunizmus építése és az egyre "fokozódó" nemzetközi helyzet ellen viselt ideológiai harc.

Tehát, Politikai értelemben dübörgött a kummunyizm, gazdasági értelemben pedig beállt a Pangea. KGST és egyéb kimérák, azaz a teljes elszigeteltség (izo-internacionalizmus).

Birkának van igaza, összességében és túlnyomóan.
Mivel Molnárgörénynek halovány fingja sincsen arról, mi fán terem a kommunizmus? (égig érő paszulyon)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.09.06. 17:37:15

@bbjnick:

te szerencsétlen agyhalott, hugo kleint kumin ferenc "vadászta le". jt csak annyit ír le, hogy lám, kumin micsoda tekintélyt talált. te meg fél éves késéssel megtalálod...

Bell & Sebastian 2014.09.06. 18:50:21

@mavo: Ez az eset sem így volt, a többi meg pláne. Az általad említett, "szerencsétlen agyhalottat" is milyen kiválóan megtippelték ávóspatkányék, mi?

Jotunder, mint felbujtó, hozzá falka, mint után vonyító tettestárs.

Az a szerencséd, hogy T. ügyében tisztességes maradtál.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2014.09.06. 21:33:17

@maxval a bircaman: Nem olvasok Marxot, nem érdekel, de volt balszerencsém kényszerből annyit tanulni még belőle, hogy azt tudom, hogy a szovjet rendszer fő ismérvei hiányoztak az eredeti eszmerendszerből. A fokozódó osztályharcot és hasonlókat már a pártapparátus költötte hozzá, saját hatalmának és elnyomásának megindoklására.

Abban sem osztom Marx véleményét, hogy egy rendszert okvetlenül a gazdasága határoz meg. minél autokratább rendszerről van szó, annál inkább elmegy a súlypont a hatalom felé. Teljesen mindegy volt a szovjet állami tulajdonlás, ha egyszer az ország egészét egy szűk pártelit birtokolta. Akiket soha, senki meg nem választott - még a párton belül is apró, hatalmi klikkek döntöttek, mert az lett a főtitkát, akit a legmagasabb klikk annak jelölt.

Ez nem kommunizmus. Szimpla elnyomó diktatúra, nem egyéb. Putyiné is erre tendál, a választások ott már inkább viccek csak.

vrana 2014.09.07. 02:25:05

@Molnárgörény: oly' ritka tudatlan, alulképzett vagy, annyira hiányoznak nálad az alapok, hogy nem is próbálom pótolni, ami az elemi görényiskolában neked kimaradt, de azért: pl. a permanens forradalom eszmevezére jégcsákánnyal végezte a fejében. Hasonképp' gyakorlatilag semmi sem igaz abból, amit itt összehadoválsz, legfeljebb az jön le, hogy sokat hiányoztál az iskolából és halványlilád sincs.

2014.09.07. 06:37:07

Már a gazdasági szankciók lehetőségének puszta felvetése is elég volt ahhoz hogy Putykó beszarjon. Zsozsó nélkül felhúzná a nép az első fára. Igaz ez igy is úgy is be fog következni, ha elfogyott az olaj.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.07. 08:35:35

@Molnárgörény:

"a szovjet rendszer fő ismérvei hiányoztak az eredeti eszmerendszerből"

Mi?

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.07. 08:39:28

@Molnárgörény:

"Putyiné is erre tendál, a választások ott már inkább viccek csak."

Oroszországban demokrácia van és szabad választások. Egyszerűen a nyugatpártiak rendre 10 % körül kapnak, így a nyugat eldöntötte, hogy ott diktatúra van.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2014.09.07. 10:17:33

@kacsa666: A lehülyézés sosem tartozott az értelmes érvek közé, nyilván neked efféle nincsen. Tehetség kérdése. Mindenesetre Trockij megöletésétől a szovjet rendszer nem lesz kommunista, sőt. Amúgy a permanens forradalom Sztálin kedvence volt, erre hivatkozva bárkit ki lehetett végeztetni.

@maxval a bircaman: Én valahogy nem hallottam arról, hogy a tíz évvel azelőtti Központi Bizottság több mint felét börtönbe kell csukni vagy ki kell végezni, mint ahogy arról sem, hogy ha egy tábornok a leendő ellenség nyelvét és fegyverrendszereit tanulmányozza (Tuhacsevszkij), akkor automatikusan áruló lenne, és a marxi tanítások között az se szerepelt, hogy a kommunista rendszer időnként fejezze le a saját hadseregét, a lehető legalaposabban. Lehet, hogy ezt Marx leírta (mondom, eredetiben nem olvastam, és nem is fogom), mindenesetre amíg a marxizmus kötelező volt, nemigen tanítottak effélét.

A szovjet rendszer fő ismérve a finoman személyi kultusznak nevezett abszolút diktatúra volt. A párton belüli demokrácia teljes hiánya, egészen Gorbacsovig - de ott a demokrácia kezdeménye szét is verte a rendszert. Ez nem mellékjelenség vagy torzulás, hanem a rendszer lényege. Az elnyomás nem az "osztályellenségre" terjedt ki, hanem mindenkire - különösen azokra, akik akármilyen módon a hatalom korlátozásáról beszéltek.

Ami pedig az orosz demokráciát illeti, a "szabad választások" fogalma ölég relatív. Amikor az államhatalom meg sem kísérel a választásban függetlennek látszani, és nyíltan a (miniszterelnökként) regnáló jelölt mellé áll, az a választás nem szabad. Nem is beszélve az olyan jelenségekről, mint a Pussy Riot-per és kétéves kényszermunka-ítélet, meg amikor az egyik jóember (valahol idéztem a hivatkozást, most lusta vagyok megkeresni) ellenzéki tüntetést szervezett és ezért most nyolc évre akarja az ügyészség ítéltetni (meg is lesz, alighanem, legfeljebb Putyin cár kegyelmezhet meg neki pár év múlva).

Nem a választási eredmények, hanem az orosz hatalom nyílt, népakaratot hajlító-megtörő hatása és ellenzékellenessége miatt lehet azt mondani, hogy az ott nem demokrácia.

Putyin nem azért tart fenn ilyen rendszert, mert a vereségtől fél. Jelenleg tényleg szabad választáson és teljes szólás- és gyülekezési szabadság mellett is nyerne, legfeljebb kisebb arányban. Putyin tudja, hogy az orosz nép igényli az erőskezű hatalmat, viszont megveti a demokráciát és az ezzel járó tötyörgést. Gorbacsov és Jelcin megtanította Putyinnak, hogy nem érdemes demokratának lenni. Ő a maga autokratikus, látszatdemokrácia rendszerével egyszerre ad szépségtapaszt a demokráciát nonpluszultraként kezelő Nyugatnak, és egyszerre elégíti ki az oroszokat, akiknek (egyelőre) cár kell.

Többször kijelentettem már, hogy a demokrácia nem deklarálható, csak igen lassan megszokható. Az angol parlamentáris rendszer a XVIII. században ugyanazon betegségekkel küszködött, mint Magyarország most. Az orosz nép nem szokhatott demokráciához, és zavarja is a dolog - megkövetelik a cárjukat, és most meg is kapták. Nem Romanov, de sebaj. A baj csak az, hogy nem éri be Oroszország de facto cári posztjával, ő új Nagy-oroszországot akar, és el is kezdte megszerezni. Hogy a terve hol végződik, nemigen tudható.

calabria001 (törölt) 2014.09.07. 10:57:13

@Molnárgörény:

az un. érett demokrácia már a kollektivizmus nyitánya elvégre egy ilyen rendszerben egyre több dologról szeretnének közösen dönteni, egy idő után gyakorlatilag mindent átpolitizálnak

a nyugat sikere elsősorban nem a demokrácia diadaláról hanem a szabadpiaci értékek térnyeréséről szólt

a pozitív jogokat a zászlajára tűző kollektivitsa demokrácia és a negatív jogokon alapuló egyéni szabadság hosszútávon összebékíthetetlen egymással

calabria001 (törölt) 2014.09.07. 10:59:02

@Molnárgörény:

Nagy-Oroszország mellett - többek között - azonban egy euró-atlanti birodalom is formálódik, a jelek szerint a XXI. század is birodalmi politikáról fog szólni

calabria001 (törölt) 2014.09.07. 11:01:18

@Molnárgörény:

különben a kollektivista demokrácia a legsikeresebb és a legravaszabb totalitárius rendszer

afféle továbbfejlesztett változata a többi - népfelség elvén alapuló - totalitárius kollektivista agymenésnek

calabria001 (törölt) 2014.09.07. 11:04:23

@Molnárgörény:

a kommunista ideálok összeegyeztethetetlenek az emberi természettel

efféle ideálokat legfeljebb mikro-közösségekben, kis kommunákban lehet megközelíteni, nagyobb léptékű megvalósításuk azonban teljes mértékben lehetetlen

calabria001 (törölt) 2014.09.07. 11:07:22

@Molnárgörény:

Marx utópiája lényegében egy apokaliptikus forradalom volt

Marx az erőszak és a világégés prófétája volt

PS.: látom a "kommunizmus összegeztethetetlen az emberi természettel" gondolat nálad is megjelent szóval az előbbi kommentem vonatkozó része okafogyott volt.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.07. 11:07:59

@Molnárgörény:

Nem lehet egy diktatúrában párton belüli demokrácia, azt hiszem ez nyilvánvaló. Márpedig a diktatúrát nem a gonosz Lenin találta ki, hanem még Marx.

Gorbacsov és Jelcin megmutatta az oroszoknak: a liberális demokrácia a maffiák uralmához, ázsiai szintű szegénységhez, az oligarchák uralmához, az ország pénzének nyugati bankokba szivattyúzásához vezet. Na, ezért nem népszerűek Oroszországban a liberális demokráciát akaró pártok, ezért kapnak 10-15 %-ot. Még a SZU és a marxizmus visszaállítását akaró kommunisták is kapnak 20-25 %-ot rendszeresen.

vrana 2014.09.07. 11:12:14

@Molnárgörény: Elolvastam, hogy mit írtam és én nem találtam benne a "hülye" szót. Azt azonban továbbra is fenntartom, hogy hihetetlenül nagy hangodhoz elképesztően csekély és sekély tárgybavágó ismeret járul (történelem, filozófia, politológia, stb.) és hangorkánnal próbálod helyettesíteni a tehetséges elemzést. Erre próbáltam csendesen felhívni a figyelmed, hogy a stílus, amit képviselsz annak sajátja, amit kritizálsz.

Ami meg a "permanens forradalmat" meg Trockíjt és Sztálint illeti most, direkt megnéztem most a legközkeletűbb és mindenki által legkönnyebben elért Wikin: "1904 végén Münchenben tartózkodott, (Lev Davidovics), ahol kapcsolatba került Parvusszal, az akkor baloldali német szociáldemokratával, részben az ő hatására kezdett formát ölteni később híressé vált permanens forradalom-koncepciója, mely szerint Oroszországban a megkésett történelmi fejlődés miatt a burzsoá demokratikus forradalom és a szocialista forradalom szorosan összekapcsolódik."
Hol volt akkor még Sztalin?
Húsz évvel később: "1924 folyamán a Sztálin, Zinovjev és Buharin vezette pártbeli többség Trockijt politikailag elszigetelte. ... Elméleti vitáiban az általa képviselt „permanens forradalom” elmélete állt szemben a „szocializmus egy országban” doktrínájával, és ez a világforradalmi fellendülés elmúltával egyre nehezebben képviselhető, egyre absztraktabb lett."

Avagy TGM: "A permanens forradalom elmélete természetesen nem Sztálintól származik. A permanens forradalom elméletének éppen Sztálin volt a legélesebb kritikusa." vagy: "Elméletté nem Sztálin, hanem Sztálin legnagyobb ellensége, Lev Davidovics Trockij formálta. Lényege az, hogy a munkástömegeknek (szemben a párttal és a szovjet állammal is, ha kell) meg kell tartaniuk az átalakító (politikai) kezdeményezést, és mozgósítottságukkal, folyamatos cselekvésükkel kell megakadályozniuk a hierarchia, az állami elnyomás, az egyenlőtlenség újraformálódását. "

Quod erat demonstrandum: a hangerő nem pótolja az ismeretet.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2014.09.07. 11:13:22

@calabria001: Pontosan ezt fogalmaztam meg én is egy posztban évekkel ezelőtt saját blogomon, elég részletesen.

A kollektív döntés torzulásai már most látszanak, mert amikor az EU az uborka méretét szabályozza, az röhej.

Ugyanakkor a plurális rendszer az eltévelyedések ellen cédelmez, mert ha valaki ezeket szólásszabadság mellett támadni kezdi, indulhat a választáson és megnyerheti. Más rendszerben nem is szólhat, mert becsukják.

@maxval a bircaman: Nem nyilvánvaló. Marx nem mondott olyat, hogy a diktatúrának mindenki ellen kéne szólnia, ott még csak osztályharcról volt szó. A diktatúrát ő olyannak vizionálta, hogy az addigi elnyomókat elnyomják az addigi elnyomottak. Ehelyett néhány trükkös ideolőgus elkezdett elnyomni mindenkit.

calabria001 (törölt) 2014.09.07. 11:16:44

@Molnárgörény:

minél magasabbra kerülnek a döntési kompetenciák annál inkább kiüresedik a "plurális rendszer"

a demokrácia egyre inkább plutokráciává válik

calabria001 (törölt) 2014.09.07. 11:19:33

@Molnárgörény:

és a demokrácia mindenhatóságába vetett hit is a demokrácia halála felé vezet

az un. negatív jogok (alapvető szabadságjogok) hosszú távon összeegyeztethetetlenek az un. pozitív jogokkal (azaz a szerzett jogokkal)

a közelegelő tragédiája felé haladó politikai rendszer egyre inkább a lobbicsoportok zsákmányszerzésének az eszköze lesz

Jean Sol Partre 2014.11.06. 17:14:39

@maxval a bircaman: mikre nem képes valaki, csak hogy besározza ezt az áldott jó galamblelkű Putyint: www.origo.hu/nagyvilag/20141106-meghalt-a-putyint-biralo-moszkvai-szinesz.html

mrZ (törölt) 2014.11.06. 17:38:45

@Jean Sol Partre:

Blame putyin minden mennyiségben itt, csatlakozhatsz.
twitter.com/hashtag/blameputin?f=realtime&src=hash

Sok ellenséget szerzett magának az ürge a kolomoisky féle uki halálbrigádok támogatásával. A felkelők megigérték minden pénzembernek hogy személyesen meglátogatják őket.

zsorigó, egy kis uszításra mindig kész.
süti beállítások módosítása