EZT KOMOLYAN KELL VENNI − Meddig terjeszthetünk hülyeségeket?
2014. augusztus 13. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

EZT KOMOLYAN KELL VENNI − Meddig terjeszthetünk hülyeségeket?

chemtrail.jpg

Vajon mit gondolnának rólunk őseink, ha tudnák, hogy van egy olyan, akár zsebben is elférő eszközünk, amivel megismerhetjük az emberiség összes elérhető tudását − és mégis csak arra használjuk, hogy meztelen nőket, aranyos kiscicákat nézegessünk, vagy végtelen és értelmetlen vitákat folytassunk rajta?

Ez a lakossági internet(ezés) velejét összefoglaló, mémként terjedő okosság jutott az eszembe a minap − kiegészítve azzal, hogy az ősöreg és posztmodern babonák is újraélednek és megállíthatatlanul terjednek a világhálón. Ez a jelenség persze nagyjából egyidős a polgári használatú internet megjelenésével, de a közösségi hálók terjedése a babonaság újabb hullámát hozta el. Hiszen ha a monitoron futó üzenőfalainkon a kormányfőtől Mari néniig, a szomszéd Jóskától az újságokig, az összeesküvés-hívőktől a szkeptikus tudósig mindenki szinte egyenértékű hírforrás, hírszerkesztő, médium és kommentátor egyben, akkor az ősi vagy éppen a modern világ túl bonyolult jelenségei miatt megjelenő hiedelmek is új erőre kaphatnak.

A jelenség abszolút nem magyar sajátosság, sőt, egy-egy hoax pillanatok alatt körbefuthat a glóbuszon: ilyen volt például a Mars bolygó „kettős naplementéjét” ábrázoló, egyébként a Star Wars jelenete által ihletett kamu fotó, amit tömegek hittek el még a Tumblr felvilágosultnak hitt mikrobloggerei közül is.

De ez még csak egy ártalmatlan marhaság. A hoaxok és babonák terjedése egy bizonyos pontig vicces. Például addig, amíg mi magunk nem esünk bele egy ilyen sztori csapdájába. És persze lehet ezzel viccelődni is − aztán az vagy sikerül, vagy nem. Az Index minapi konteónapját pont ennek a jelenségnek szentelték. Volt jól sikerült anyag is, mint például a konteógenerátor, amit itt, a blogon is közöltünk. De volt olyan ál-konteós cikk (Évek óta embereket mérgezek), ami viszont, úgy tűnik, végső soron pont a céljával ellentétes hatást ér el széles tömegek körében. Közöltek egy kamuinterjút egy nem létező pilótával, amiből „kiderült”, hogy a repülőgépekből veszélyes anyagokat szórnak az emberekre − ez egyébként maga a chemtrail összeesküvés-elmélet.

A vicces kedvű indexesek viszont nem számoltak azzal, hogy sokak számára nem jön át a cikk egyébként igen halovány iróniája. És hiába a cikk végéhez fűzött, sötét alapon megjelenő szájbarágós magyarázat, hogy ez egy fiktív interjú − és hiába a cikk elejére utólag odabiggyesztett újabb magyarázat, hogy ez egy összeesküvés-elméleti napra készült írás −, a cikk maga önálló életre kelt. Ami nem csoda, hiszen vajon hány magyar van tisztában például magával a „konteó” szó jelentésével? És mi lehet az aránya az értő, alapos olvasóknak, akik tényleg eljutnak a cikk végén lévő magyarázatig és értelmezik is azt?

Csak az Index-cikket magát 31 ezren lájkolták eddig. Inkább nem tippelem meg, hogy közülük mekkora az aránya azoknak, akik szó szerint elhitték az interjúban olvasottakat, hiszen ezt írja az újság. Az Index nem számolt azzal, hogy ami egy fővárosi online szerkesztőségben egy napig viccnek számít, az bizony nagyon nem így jön le a szerkesztőségen kívüli, Index-humort − és még sok minden mást − nem értő, pontosabban máshogy értő, másként értelmező, más világképpel rendelkező lakosság körében. Különösen akkor, ha már rég véget ért a konteó-nap, a szöveg maga meg úgy önmagában ott marad a neten. Úgy tűnik, az online újságírók sem értik a népet.

És azzal sem számoltak, hogy a Facebook újabb és újabb megosztásain, illetve például a Hir.ma nevű hírportálszerűség cikkszemléjén (ahol egy szóval sem írták le, hogy ez egy kamuinterjú) keresztül annyi áttéten jut át az egyszeri magyar olvasóhoz az eredetileg viccnek szánt írás, hogy a hoax-paródia az ellentétébe fordul át. Maga is hoax-szá válik, és a hülyeséget, a hiedelmet, a babonát kezdi terjeszteni a fogalmatlanabb emberek körében. Itt válik a játék, az irónia, a vicceskedés veszélyessé. Az összeesküvés-elméletek sorát komolyan vevő, a paródiának szánt, de aztán komolynak értelmezett hoaxokból téves hitet és hamis tudást merítő tömegekből aztán ilyen figurák nőhetnek ki, természetesen elkötelezett híveket maguk köré gyűjtve.

A hir.ma oldalán azt látom, az Indextől átvett, kivonatolt cikket 15 ezren osztották meg.

Jöjjön egy pár lakossági vélemény az „embereket mérgező pilótáról” a Hir.ma Facebook-oldaláról és azok továbbosztásai alól.

„Ő MONDJA !!!”

„Vajon él még ?”

„És ki mozgatja a rugókat?”

„Most már magyar is az illető ????? Eddig csak külföldiről olvastam !”

„elég hihetetlen , hogy valakik azt az országot mérgezik , ahol ő maguk is élnek ...de én már semmin nem csodálkozom...”

„Ehhez nem kell net-tv-média,köztudott mi folyik ebben a rohadt ....korhadt velejéig romlott világban.”

„Ezt az év átverésének titulálták a faceen - persze, hogy van mögötte valós dolog - csak figyelem elterelés volt...”

„! ! !”

„Akkor is kevés, nagy a csend még mindig! DE MEDDIG????????????????”

„egy percig nem csodálkozom----gyógyszergyár,és amit még nem tudunk”

„Szerintem ez egy marhaság. Tudatos hülyítése a népnek. Csak még az nem derült ki, hogy mi az a nagy disznóság amit ezzel akarnak leplezni.”

„Add tovább, hogy minél többen tudjanak róla.”

„EZT KOMOLYAN KELL VENNI”

Szóval a média felelőssége, satöbbi. Ezt tényleg komolyan kell venni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr686600191

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: EZT KOMOLYAN KELL VENNI − Meddig terjeszthetünk hülyeségeket? 2014.08.13. 12:13:02

Mi van, ha egy hoax-paródia az ellentétébe fordul át, és maga is hoax-szá válik, és a hülyeséget, a hiedelmet, a babonát kezdi terjeszteni a fogalmatlanabb emberek körében? Itt válik a játék, az irónia, a vicceskedés veszélyessé.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ezekiel 25,17 2014.08.13. 12:19:34

Na de az Index, 444 és a Cink esetében nem merül fel az, hogy esetleg az ő "humoruk" vagy más esetben "kritikus hozzáállásuk" a társadalom jelentős része számára egyáltalán nem vicces, sőt sokszor bicsaknyitogató, az emberek jelentős része meg egyáltalán nem is érti.

eMCSé 2014.08.13. 12:23:42

Az Index tükrében megláthatjuk a magyar társadalom ostobaságát.

A magyar oktatási rendszer feladata, hogy - többek között - önálló gondolkodásra tanítsa az embereket. A vakhit helyett.

Szindbad 2014.08.13. 12:25:35

Összeesküvés elméletek gyártásában, babusgatásában a politikai elitünk elévülhetetlen érdemeket szerzett, elég csak az IMF-re gondolni.

Urfang 2014.08.13. 12:36:01

Meddig terjeszthetünk hülyeségeket?

Ti ugye rendszeresen szoktátok terjeszteni a Mandineren Bogár bá elméleteit a globálbirodalom szivattyús ármánykodásáról a lokálbennszülöttek ellen. Meg ugye Szaniszló mester relevációi is gyakran befigyelnek. Meg akár ide vehetjük Bayert is, meg a napi kötelező tutiblogot is.

Szóval a média felelőssége, satöbbi. Ezt tényleg komolyan kell venni.

Urfang 2014.08.13. 12:38:06

És az Indexet még ki is menti, hogy ők legalább poénnak szánták és aki értette az nevetett rajta, de az általatok futtatott Bogár, Szaniszló, Bayer nagymesterek teljesen komolyan gondolják és az értő közönségük is.

Tranquillius 2014.08.13. 12:42:21

@rajcsányi.gellért (ergé): Még szerencse, hogy ezek csak ilyen-olyan ártatlan elméletek, képzeljük el, mi lenne akkor, ha ezek az emberek mindenféle politikusokban, politikai programokban, pártokban kezdenének el hinni.

Urfang 2014.08.13. 12:44:23

@rajcsányi.gellért (ergé): Fasza. 2011-ben megmondta Felix Krull, hogy Bogár hoaxnak dőlt be, azóta meg elterjesztettetek több száz másik Bogár hoaxot, de nem gáz, mert Felix már három éve megmondta, hogy flepnis az öreg, úgyhogy nyugodtan lehet terjeszteni tovább komprádoriádáit.

S=klogW 2014.08.13. 12:48:30

Januári kemtrél-tiltakozás a PeCsában:
petofirendezvenykozpont.hu/events/159/chemtrail--vegyi-permetezes-elleni-nemzetkozi-tiltakozas

videó az összejövetelről:
index.indavideo.hu/video/Agyat_is_modosit_a_Hatterhatalom

egyebet nem tudok elmondani, kérem, kapcsolja ki

S=klogW 2014.08.13. 12:50:38

@S=klogW:

Nem egyértelmű a sajtó felelőssége, az internet korában az emberek maguktól is tudják hatékonyan terjeszteni a hülyeséget.

freehckr 2014.08.13. 12:52:35

Hiszékenység és emberi hülyeség témakörben lásd még a 2006-os vagy 2014-es választások eredményeit... a „média felelőssége” témakörben is...

clegane 2014.08.13. 12:54:30

egyáltalán nem az újságíró hibája, ha a viccet az ostoba sötét olvasó komolyan veszi, hanem az oktatásé (és a menthetetlenül sötét embereké).
egészen felesleges az indexre hárítani ezért a felelősséget.

bozon 2014.08.13. 12:58:30

Baszki, és azt senki nem kifogásolja, hogy egy tag, aki magát egy európai ország miniszterelnökének adja ki, egy kamubeszédben arról sző álelméleteket, hogy miért nem jó a fejlett világhoz tartozni? Hányan lájkolják, és abból -- belegondolni is borzasztó! -- hányan veszik komolyan?!

komolytalan samu 2014.08.13. 13:01:17

@rajcsányi.gellért (ergé):

A vicces kedvű mandineresek viszont nem számoltak azzal, hogy sokak számára nem jön át a (Bogár) cikkek (beidézésének) egyébként igen halovány iróniája. ..., a cikk maga önálló életre kelt. Ami nem csoda, hiszen vajon hány magyar van tisztában például magával a „komprádor burzsoázia” szó jelentésével? És mi lehet az aránya az értő, alapos olvasóknak, akik tényleg eljutnak a cikk végén (nem létező) magyarázatig és értelmezik is azt?

....az eredetileg viccnek szánt írás (közlés), a hoax-paródia az ellentétébe fordul át. Maga is hoax-szá válik, és a hülyeséget, a hiedelmet, a babonát kezdi terjeszteni a fogalmatlanabb emberek körében. Itt válik a játék, az irónia, a vicceskedés veszélyessé. Az összeesküvés-elméletek sorát komolyan vevő, a paródiának szánt, de aztán komolynak értelmezett hoaxokból téves hitet és hamis tudást merítő tömegekből aztán ilyen figurák nőhetnek ki, természetesen elkötelezett híveket maguk köré gyűjtve.

S=klogW 2014.08.13. 13:02:08

@Tranquillius:

"mi lenne akkor, ha ezek az emberek mindenféle politikai programokban, pártokban kezdenének el"
tevékenykedni

szerencsére a politikában elképzelhetetlen, hogy őrült vagy aljas hazugok jutnának befolyáshoz

Bell & Sebastian 2014.08.13. 13:03:17

@Szindbad: Ezért fújtak le bennünket, hogy százszorszépnek lássuk a rusnya IMF -picsákat. Ami részben bejött, ugyan kicsit még felismerhető Ildi néni Kunhalmiban, ám a Potter gyerekkel jól kibasztak.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.08.13. 13:08:35

@Urfang: Ajánlod helyettük Hellert, TGM-et és Konrádot. Nem állítasz minket nagy dilemma el, te kis szaros.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.08.13. 13:18:11

@Mr Falafel:
Mi lehet az ok, talán túltolta a Hunyadi vizet?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.08.13. 13:23:22

Azok, akik mindenben gyanúsat látnak és azok, akik kiröhögik az "összesküvéshívőket" ugyanolyan korlátoltak és ugyanabban a betegségben szenvednek: megfertőzte őket a modern embernek az a megalapozatlan meggyőződése (vakgőgje), hogy bármit képes megérteni és megítélni. Pedig dehogy!

Százötven évvel ezelőtt az emberek legtöbbje még tisztában volt vele, hogy minden LEHET, hogy megismerése és megértése korlátozott és kellő tudással is rendelkezett embervolta méltósággal való megéléséhez.

Bell & Sebastian 2014.08.13. 13:33:32

@Urfang: De azóta már kiderült, hogy mégis igaz.

Ha te is szívtál a Chemotoxból, neked annyi, mert először a hidraulika rendszert támadja meg, összepöndörödik a fütyid, mint a pillangó nyelve, majd szétesik a személyiséged három részre, tömegesen belépsz a Dékába. A végstádiumban alle Menschen werden Brüder.

Szindbad 2014.08.13. 13:48:36

@bbjnick: Az a baj az összeesküvés hívőkkel, hogy hitükkel marha egyszerűen manipulálhatóak (lásd IMF). Az aljasabbja ezt meg is teszi (lásd Fidest). Én nem kiröhögöm az összeesküvés hívőket, hanem veszélyesnek tartom, sebezhetővé válik a társadalom miattuk.

Urfang 2014.08.13. 13:53:36

@Mr Falafel: Őket ajánlottam neked? Vagy te ajánlod őket nekem, hogy ajánljam őket neked? :)

Zb74 2014.08.13. 14:01:07

"a monitoron futó üzenőfalainkon a kormányfőtől Mari néniig, a szomszéd Jóskától az újságokig, az összeesküvés-hívőktől a szkeptikus tudósig mindenki szinte egyenértékű hírforrás"

Ami már csak azért is baj, mert Mari néni legfeljebb hülyeségeket terjeszt, a kormányfő Facebook-oldala viszont konkrétan hamisít:

444.hu/2014/08/13/milyen-kifutyules-orjongve-rajongott-a-tomeg-orban-viktorert-a-fradi-stadion-felavatasan/

Bell & Sebastian 2014.08.13. 14:01:25

@Szindbad: A Három Nővér (nem csak IMF -alap van) ott hozott csak megoldást, ahol azért nem erőltették az amerikanizálódást, mert eleve az volt.

Nemcsak pénzügyi szempontok léteznek. A törökök ugyanezt játszották el velük, cserébe nem kell, hogy szeressék a neokolonizációt, mégis megvannak nélküle - valahogy.

Lone Wolf 2014.08.13. 14:05:45

Ezzel kezdtem amikor lehozták a cikket. betegre röhögtem magam a sületlenségeiken, de amikor ezt a cikket lehozták, Fogtam magam, és lendületből nekiálltam cáfolni, mielőtt még az ismerőseim nekiállnának osztogatni. Facebookon - imitt amott.

picur3ka 2014.08.13. 14:14:59

Semmi csodálkozni való nincs. A kommentek világosan beszélnek.

A népek helyzetértékelése pontos:
a politikai vezetés egy hazug erkölcsi nulla, a média vele együtt. Ből. köv. minden elképzelhető róluk.

Ez nem egészen a népek butaságáról, hanem az elit aljasságáról fest árulkodó képet.

komolytalan samu 2014.08.13. 14:25:41

@picur3ka: A politika pedig csak a nép tükre - közhelypárbaj 10 lépésről, első vérig.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.08.13. 14:29:43

@rajcsányi.gellért (ergé): Ez még az index figyelmeztetésénél is kevesebb. Az legalább rögtön ott van az álinterjú végén.

Az általatok szemlézett Bogár László- és Szaniszló-műsorokhoz nincs hozzácsatolva még ennyi se.

pocaklakó minimanó 2014.08.13. 14:40:17

@Urfang:

"Meg ugye Szaniszló mester relevációi is gyakran befigyelnek."

RELEVÁCIÓ!!! :) Vááá!!! :)

Infulenza, rublika, tolarencia, anterna, lükverc, szoltírozás és kaukció... mind lájkolják az okosságodat. :)

fuhur 2014.08.13. 15:10:02

Ez egy futballokos nemzet.

cenzuratroll bosszanto 2014.08.13. 15:51:08

Ha megnyugtat, jócskán a sor végén vagy azok között, akiknek hiszek. Ne vedd nagyon a szívedre, nem veled van baj, alapból nem hiszek el semmit ami a neten megjelenik.

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.08.13. 16:16:58

Totális nihil van, már csak azért érdemes olvasni az ilyen oldalakat, hogy megnézzük hogyan múlják alul magukat nap mint nap, a blogok meg a kommentek százszor jobban érdekelnek :D .

Muad\\\'Dib 2014.08.13. 16:17:05

A konteók terjedésének legfőbb kiváltója az a tény, hogy a vezetők (nem csak itt, világszerte) hajlamosak összeesküvés-elméletnek nevezni mindent, ami számukra kellemetlen. Sok dologról bebizonyosodott, hogy amit először nevetséges vádnak hívtak, valóság. Innen pedig már csak egy lépés, hogy a kevéssé tájékozott, vagy művelt ember minden hülyeséget bevesz, ezektől bármi kitelik alapon.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.08.13. 16:17:23

@Urfang: Ti ezekkel az alakokkal keltek és fekszetek, gondoltam, te sem vagy kivétel. Esetleg Fajkasházy? Ú, vagy a nemrég kipurcant Bajor? Na, ők aztán a szoclib oldal nagyágyúi!
Nem aggódtok, hogy lejárt az időtök? Nincs semmi pánik, hogy avítt eszméitek, nézeteitek a kukába kerülnek? Valami kis brühű-brühű csak van!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.13. 16:27:30

"a monitoron futó üzenőfalainkon a kormányfőtől Mari néniig, a szomszéd Jóskától az újságokig, az összeesküvés-hívőktől a szkeptikus tudósig mindenki szinte egyenértékű hírforrás"

Még szerencse, hogy az internetes megszólalás lehetőségét - egyelőre? - nem képes a politika hatékonyan korlátozni.

Az meg nem baj, ha hoaxok terjesztésére is használják. Ez is egyfajta szűrő. Ha valakivel megismerkedem és ráterelem a szót pl. a chemtrailre, a válaszából elég jól megállapítható az értelmi színvonala.

Bobby Newmark 2014.08.13. 16:29:26

@bbjnick: Az egyrészt helyes, hogy ha belátod a korlátaidat, az viszont nem, hogy ebből általánosítasz is.

Továbbá ha egy hülye elkezd retardáltkodni egy témában, amihez történetesen értek, akkor miért is ne röhöghetném ki az ostobaságait? És hogy mitől lennék ettől én olyan, mint ő, aki nem ért hozzá ÉS hülyeségeket képzel?

Abendsen 2014.08.13. 16:39:31

@Muad\\\'Dib: Az a baj, hogy az ilyen konteós ostobaságok teljesen hiteltelenné teszik a tényleges disznóságokat feltáró újságírókat is. Mondjuk szerencsére nálunk nincs oknyomozó újságírás szóval ez itt nem jelent problémát.
@Mr Falafel: Még mindig inkább Heller vagy TGM (pedig azért...) mint a New Age-es szittyahippik.

Blogger Géza 2014.08.13. 16:56:51

@Zb74: Konkrétan miben hamisít? Szerintem csak szelektál. De kíváncsi lennék, melyik magyar politikus tette fel FB-jára azt a részt magáról, ahol kifütyülik és megtapsolják egyszerre, és nem azt, ahol csak megtapsolják. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.13. 17:14:41

@Bobby Newmark:

"ha egy hülye elkezd retardáltkodni egy témában, amihez történetesen értek"

Vagyis azt hiszed, hogy értesz hozzá, ami nem ua.

"akkor miért is ne röhöghetném ki az ostobaságait?"

Mert esélyes, hogy épp te írsz ostobaságokat.

"És hogy mitől lennék ettől én olyan, mint ő, aki nem ért hozzá ÉS hülyeségeket képzel?"

És mitől lennél te más, mint ő, aki nem értesz hozzá, csak azt hiszed, ÉS hülyeségeket képzelsz?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.13. 17:17:28

@pocaklakó minimanó:

"Infulenza, rublika, tolarencia, anterna, lükverc, szoltírozás és kaukció"

Kedvencem az originált és az inteligens. :D

Borbás Barna 2014.08.13. 17:31:14

Ihletet adott a poszt:
valasz.hu/itthon/vajon-kik-allnak-a-szabadon-ebredok-mogott-es-ez-kinek-az-erdeke-103154

A konteóventilátor-oldal, a Szabadon Ébredők mindenről tudja az igazat, csak saját magáról titkolózik. VAJON MIÉRT?!

Tyreo 2014.08.13. 17:36:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem. Ha nekem egy új ismerősöm hozná fel a Chemtrailt, akkor ráhagynám és elkönyvelném hülyének. Nem kezdenék el vele vitázni.

Ppix 2014.08.13. 18:18:26

Ugye nem lepődünk meg ezen egy olyan országban, ahol a kádárizmus jelszavait copy-paste használva sikeresen hülyíti a választók 40+%-át a kormánypárt, mindezt úgy, hogy naponta szembe közlekedik a józan ész autópályáján?

Scagnetti 2014.08.13. 18:28:26

Mikor emberek egy konnektorból kihúzott lámpához nem mernek hozzányúlni, mert "ott van még benne a kóbor áram", akkor ne csodálkozzunk, hogy egy, a Föld túloldalán felállított antennáról is beszopják, hogy azzal itt befolyásolják az időjárást. Az ilyeneknek lehet eladni Gróf Spanyol vízautóját, meg az örökmozgót.

Ha hajlamuk is van a paranoiára, és/vagy a szocializmusban nőttek fel, ahol mindig gyanakodni kellett valakire/valamire, akkor igen súlyos esetek válhatnak belőlük.

Jobbosoknál pláne divat fosni a Nyugattól, IMF-től, zsidóktól, akik világkormányoznak, chemtrailt húznak, HAARP-pal sütnek meg minket, és még ide is akarnak költözni.

Nekem is küldik naponta a blődségeiket, de már nem reagálok egyikre sem. Nincs értelme. Egyrészt ismerem már mindet, hiszen ugyanazt a pár baromságot csomagolják újra minden alkalommal, és küldik el ismét, másrészt meg azért, mert a konteósok pont olyanok, mint a vallási fanatikusok vagy az orbánisták/gyurcsányisták. Semmi sem győzi meg őket. Ezek hinni akarnak a baromságaikban, ezért aki el akarja venni tőlük a hitüket, az ellenség. Az meg kinek hiányzik, hogy paranoiásokkal háborúzzon, mikor van elég gond nélkülük is.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.08.13. 18:29:54

És mi van azzal az összeesküvésteóriával, hogy sötét erők esküdtek össze arra, hogy a magyarok rosszabbul éljenek?
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2013/11/kleine-fische-gute-fische.html

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2014.08.13. 18:30:48

"A vicces kedvű indexesek viszont nem számoltak azzal, hogy sokak számára nem jön át a cikk egyébként igen halovány iróniája."

Van egy rossz hírem: nem létezik olyan írás, amit mindenki ugyanúgy fog értelmezni, tehát azzal, hogy bizonyos emberek erről mit fognak gondolni, nem lehet számolni. Ehhez még hozzájárul a Dunning-Kruger hatás ( en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect ), ami tömören úgy fogalmazható meg, hogy az idióta nem tudja magáról, hogy idióta, így nem olyan egyszerű az, hogy leírom az okosságot, azt várom, hogy az embereket ez meggyőzze.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.08.13. 18:59:28

@Abendsen: Buzikám, mi magyarok szittyák vagyunk. Te sémita vagy, vagyis birkabaszó, mi meg lovasnép. Hej, mecsodás különbség!
És képzeld, még Buddha is magyar, vagyis szittya volt! Beszarás, mi, gyökér? A nevében a Sákjamuni azt jelenti, szkíta törzsbeli. Huhh, nagy érvágás ez nektek, rohadék hellerista korcsok!

Danubium 2014.08.13. 19:02:35

@Ppix: Arra az autópályára se itt, se máshol nem írtak ki korrupciómentes pályázatot.

wantaan 2014.08.13. 19:04:19

@Mr Falafel: Heller az tényleg minőség, fantasztikus elme - akárcsak Konrád.
TGM csak vergődik.
Sajnos a jobboldalon nincs vitapartnerük. Nagy kár ....mert jó lenne ha a jobboldal is kitermelne már magából valami minőséget.
De hát ez van ...jobban mondva nincs SAJNOS!

Bell & Sebastian 2014.08.13. 19:13:49

@wantaan: Zellesz Elma majd jól lenyomja ezeket az tudományos libsista, elmehunyt, szemétdombról kukorékolókat.

Hogy ki az a Zellesz? A jobboldal legjelentősebb ideológusa, csak még nem végezte el az FBI Akadémiát.
Lukácsból kinyesték a bestét pótvizsgázni.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.08.13. 19:13:56

@wantaan: Heller a minőség? Konrád, mint fantasztikus elme? Nem vagy nagy igényű, sémita barátom.

Nyúl És Kutya 2014.08.13. 19:15:32

Milyen humorról beszélünk??? Az irónia akkor működik, ha észlelhető az állítás fonákja is, ha nem csak a görbetükör által visszaadott kép, hanem maga az alany is jelen van. Az, hogy készítek egy álinterjút olyan kérdésekkel és válaszokkal, ami az összeesküvés-hívők szemében korrekt, bizonyított és épp ezért igaz is, önmagában nem lesz humoros. Sőt, semilyen nem lesz. Egy nulla, értelmetlen, felesleges iromány, ami arra jó, hogy CTRL-C CTRL-V-vel, úgy schmidtpalisan átvegye a Hihetetlen magazin.

Bell & Sebastian 2014.08.13. 19:17:27

@Scagnetti: Ha van benne kondenzátor, simán elképzelhető, jártam már úgy, hogy hátba vert a delej, pedig még a főbiztosítékokat is kivettem.

Az áram nyilván nem olvas téged, ezért hülye maradt.

Bell & Sebastian 2014.08.13. 19:21:58

Bajor Gizivel? Miért is ne.

wantaan 2014.08.13. 19:23:28

@Mr Falafel: Kedves fogadott testvérem! Talán emlékszel, már írtam. Keresztény és magyar nemesi családból származom. Több száz évre tudom visszavezetni családom történetét. Mindig katolikusok és igaz magyarok voltak.
S talán pont ezért is fáj hogy nincs a jobboldalon (vagy ezen a komcsikból átvedlett a fsz se tudja mivé lett oldalon ) egy értelmes ember.
....csak a seggnyalás, a szr evés, a saját komcsi múltjuk elfedése mindenféle böszme lózungokkal ,ráadásul 2-3 évente változó "ideológiákkal" ....de ez nem lehet mérvadó.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.13. 19:25:33

@Tyreo:

Vitázni én sem kezdenék el vele.

Viszont érdekes a felvetésed, mert lehet, hogy a másik már akkor elkönyvel engem hülyének, amikor - igazából épp őt tesztelendő - felhozom a chemtrail témáját. Ez lenne ugye az öngól klasszikus esete. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.13. 19:32:13

@Scagnetti:

"Mikor emberek egy konnektorból kihúzott lámpához nem mernek hozzányúlni, mert 'ott van még benne a kóbor áram'"

OK, egy lámpa tényleg sima ügy, de pl. egy televízióban tényleg vannak olyan kapacitások, amelyek elég nagy meglepetést tudnak okozni. Nem mindenki érthet alapszinten sem az elektromossághoz, és ekkor a fölösleges óvatosság még mindig jobb.

Scagnetti 2014.08.13. 19:32:59

@Bell & Sebastian: Sima próbalámpa volt. Egy körte, egy foglalat és két drót. Kondi sehol.
De mindegy. A jelenségre próbáltam utalni. Arra, hogy kb. nulla természettudományos ismerettel rendelkező idióták TÉNYKÉNT tálalják a baromságaikat HAARP-ról, vízautóról és egyebekről.

Scagnetti 2014.08.13. 19:34:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Nem mindenki érthet alapszinten sem az elektromossághoz, és ekkor a fölösleges óvatosság még mindig jobb."

Akkor ne értsen a HAARP-hoz se, ha egy villanykörtéről se tudja, mi az!

Bell & Sebastian 2014.08.13. 19:37:15

@wantaan: Szerintem nincs is jobboldal, azt megölték mind a két szemére. Maroknyi reakciós van tán, de nekik nem osztottak semmit.
Esetleg majd platóról géppisztolyt, ha elfogadják.

Bell & Sebastian 2014.08.13. 19:41:23

@Scagnetti: Rá kell írni, mint a hülye amerikaiaknak; a tükörben látható tárgyak a valóságban nagyobbak és a gázzal töltött fénycső alaplapján van gyújtókondenzátor.

Ebből ért a paraszt.

A HAARP -hoz mindenki ért, tanyán már alapfelszerelés.

Bobby Newmark 2014.08.13. 19:51:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Tudom, nehéz lesz, de egy pillanatra maradj velem, kérlek! Szóval oké, az egy dolog, hogy vannak olyanok, mint te, akik az égvilágon semmihez nem értenek, és valami magas polcon lévő segg nyalásából élik a valódi kézzelfogható eredmények nélküli kis szánalmas droidéletüket.
DE!
Nem mindenki ilyen ám!
Képzeld, vannak ám a világon olyanok is még, akik értenek valamihez, csinálják is, és abból élnek meg! Valami olyan tudás felhasználásával, ami a való világra vonatkozik, és elég értékes ahhoz, hogy a piacról élő cégeknek ez a tudás pénzt érjen.

Na, és képzeld, az ilyen emberek egészen pontosan tudják, hogy mi az, amihez tényleg értenek, mi az, amire ebből kifolyólag rálátásuk van, és mi az, amihez tényleg semmi közük.

És tudod, amikor ez a pénzt érő tudás szembetalálkozik egy idiótának a seggből előrántott képzelgésével, akkor ott nem nagyon van kérdés, hogy ki a hülye.

Bobby Newmark 2014.08.13. 19:52:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A fölösleges óvatosság akadályozza a tanulást.

De azt teljesen megértem, hogy ez neked nem gond.

wantaan 2014.08.13. 19:53:40

@Bell & Sebastian: Sajnos tényleg nincs jobboldal! .... s addig amíg valami csoda folytán e sok rohadt komcsi közt (Kövérek, Simonok, Simicskák, Tóbiások, Orbánok stb, stb.) valahol a társadalom zeg-zugában kicsírázna és fölcseperedne ....de addig kipusztul a magyar!
S ez az igazi tragédia. .... azt a maroknyi reakciós? bárcsak azok lennének majmokat már rég bedarálták a kommunista viszonyok. Mit akarsz egy Tuschek unokával ...egy az oroszok által sggbe bsztt - kilora megvett indentitás nélküli Zavrivetz-cel , KGBélákkal és Nyíkos elvtársakkal?
Mondanám ,hogy ébresztő, de haldoklik a nemzet.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.13. 19:59:30

Az a gond, hogy baromira kényelmes dolog szajkózni a hoaxok hálózatát. Nem kell gondolkozni, mi úgyis tudjuk, hogy kik miért csinálnak mindent.

Bell & Sebastian 2014.08.13. 20:21:15

@wantaan: Itt sok embernek van második identitása, ezek majd idővel azt mondják, ez már nem az én problémám, kínlódjon veletek az, aki befagyasztotta a béreket és eladta az országot. Megint versenyt fut a háború és forradalom, mert még mindig fényesebb a láncnál a kard. Ezzel mindenki tisztában van, akinek csak egy csöpp esze van.

Bell & Sebastian 2014.08.13. 20:27:02

@biboldó: Olyan ez is, mint a mesebeli evolúció, mi? A rendezőelv a véletlenek sorozata. Ezt kellene gondolni, erre a sok hülye nem elkezd agyalni azon, hogy miért is maradt hülye? Ideje lenne nicket váltanod, vagy egyesülni önmagaddal, mert már nem trendi a vakerod.

béla a görög (törölt) 2014.08.13. 20:33:17

1.) azért mert jártomban-keltemben lesavazok egy-egy cikket alapvetően nem erre használom netet. Mindig az emberen múlik hogy van-e igénye másra is. Erről pedig a média nem tehet. Csak kiszolgál igényeket.

2.) Az egyházakra miért nincs kiakadva senki. A hatásmechanizmus hasonló. Az egyik 'jó' a másik 'rossz'?!

3.) Miért a média a hibás azért mert az emberek egy részének nincs arányérzéke. A konteónap jó volt. Jót röhögött az ember, feldobta. Aki hinni akar annak mindegy, hogy konteó/propaganda/piros-fehér-zöld/vallás/hoax/stb.

4.) A magyar társadalom egyik legnagyobb problémája, hogy A) nem tud mit kezdeni az információkkal mivel azok mennyisége nagy és nem tud szűrni, mi az ami számára hasznos mi az ami érdektelen - meg kell tanulni szűrni B) Attól hogy számára érdektelen attól még másnak lehet hasznos - meg kell tanulni tolerálni C) Ezen a sokszínűségen a társadalom egy jelentős része kiakad mint a kakukkosóra és követeli, a generalizálás és még lusta is mert azt is akaja, hogy mondják is meg neki mi jó és mi rossz.

A magyar társadalom egy része funkcionális analfabéta. Inkompatibilis a XXI. századdal. A médiában csak csinálják a dolguk A társadalom egy része nem képes csinálni a dolgát - 4A) és 4B) - nem képes tanulni, alkalmazkodni.

Kb. ezért tudott Orbán annyi embert meghülyíteni.
És visszavágná a társadalmat a feudalizmus azzal a címszóval, hogy igény van rá. Hát nincs.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.13. 20:44:14

@Bell & Sebastian: Rossz helyen kapisgálsz. Az evolúció nem véletlenek sorozata, hanem teremtett rendezőelv.
Az meg, hogy fölényeskedni próbálsz, a zavar jele. Csak nincs sokadszorra is valami elvarratlan szál, mire képtelen vagy érdemben reagálni? Netán valahol az aprajától nagyjáig kérdéskörben?

wantaan 2014.08.13. 20:50:57

@Bell & Sebastian: Forradalom??? Most gúnyolódsz? Kikkel vagy kik csinálnának ITT forradalmat?
A nemzet haldoklik!
A nemző és szülni képes korosztály elinalt.
Forradalmat? Fülke forradalmat mi, olyan nemzet gyalázósat? A haldokló nemzet testéről pár hullarabló ép most húzza le értékeket. 2 milliárd ebbe a zsebbe 5 milliárd a másikba ... Hungária úgyis erőtlen már minek neki .... meg nem tud ,de már nem is akar ellent állni.
Stadiont százat ...templomot ezret ...kurultájt s Sziget fesztivált .... Kinek? Minek?
Szegény Magyarország ....szegény magyarok.

Bell & Sebastian 2014.08.13. 20:51:45

@biboldó: Notsak, ember a gép előtt? Feszítsd meg ezt a nicket, bőven megszolgálta.

Bell & Sebastian 2014.08.13. 20:54:54

@wantaan: Csigavér, voltunk már nagyobb szarban is. Ha jobban meggondolom, másba se.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.13. 20:59:30

@Bell & Sebastian: Notsak, nick-en rugódzás, mint pótcselekvés? Ócska duma, nem illik már a hivatalos kinyilatkoztatások sorába sem.

Bell & Sebastian 2014.08.13. 21:00:19

@béla a görög: Csak egyetlen példát hozzon arra az újkorból, amikor nem a moziban ült a jó nép és hitte, amit vetítettek neki. Én tudok egyet, csak az inkompatibilis a tudományos libsizmussal.

Bell & Sebastian 2014.08.13. 21:05:15

@biboldó: Ez a szerva itt, rövid lecsapás ott, sem trendi már. Kikoptál a köztudatból, mert nincsen releváns mondanivalód, megakadt a tű. Ha már én is unom a kilógó patádat, mit szólhat a többi? Álbiboldóban ennyi szufla volt.

Robinzon Kurzor 2014.08.13. 21:09:38

A kemtrél sztorit benyalni kb. pont az a szint, mint elhinni a Nagy Egyesnek, hogy a Nyugat a szakadék szélén tántorog.

A Mandiner jórészt ezen szinten foglalkozik a közélettel, a közönsége meg pláne.

Egyébként pedig ennél durvábbakat lehet olvasni a Chemtrail rajóngói klub (Chemtreil for everyone) FB-csoportban, ahol a Chemtrail-hívők válogatott ostobaságait is megosztanak.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.13. 21:11:36

@Bell & Sebastian: Csak a magad nevében ítélj meccset eldöntöttnek, merthogy mások, többség nevében valahogy olyan kényszeredettnek tűnik. Ha meg ráadásul saját meccsről lévén szó, az már a nudli kategória.
Csak kérdem, mi a helyzet az ószövetségi idézetekkel operáló aprajától nagyjáig bűnösökért kiáltó barmokkal?

bolhacsípés 2014.08.13. 21:20:38

@Scagnetti:
Mikor emberek egy konnektorból kihúzott lámpához nem mernek hozzányúlni, mert "ott van még benne a kóbor áram":DD

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.08.13. 21:23:21

A chemtrail baromira logikus dolog. A tudjukkik csinálják, hogy csökkentsék a szolgaszemélyzet létszámát és, hogy eladhassák a busás hasznot hozó gyógyszereiket. Csakhogy a gyógyszereknek és egyéb fondorlatos termékeiknek köszönhetően jelentősen megnő az átlag életkor. Tehát a tudjukkik úgy hülyék ahogy vannak. De akkor hogy a túróba találták ki ezt az egészet? Vagy ki a hülye?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.13. 21:33:56

@Bell & Sebastian:

"a gázzal töltött fénycső alaplapján van gyújtókondenzátor"

Bocs, hogy belepofázok, de a fénycsőgyújtóban nincs "gyújtókondenzátor". (Bár igazából el kellene már felejteni őket, már rég elfogadható áron vannak elektronikus fénycsőelőtétek.) Ami van, az egy - ha jól emlékszem, párszáz nF-os - zavarszűrő kondenzátor.

A fénycső gyújtása (erősen egyszerűsítve) úgy történik, hogy egy bimetál kapcsoló sorba köti a "fénycsőtrafót" és a fénycső izzószálait (katódjait). Ettől felizzanak a katódok, beindul az ionizáció a fénycsőben, kikapcsol a bimetál. A fénycsőtrafóban megszakad az áram, ennek hatására hirtelen erős mágneses fluxusváltozás lép fel benne, ettől igen nagy feszültség indukálódik, ami begyújtja a fénycsövet. A begyúlt fénycső mintegy kiiktatja a bimetál kapcsolót, innentől nem izzanak a katódok, a fénycsőben folyó áram melegíti tovább a katódokat annyira, hogy a kilépő elektronok miatt ne erodálódjon túl gyorsan az elektróda.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.13. 21:36:28

@béla a görög:

"Csak kiszolgál igényeket."

Sajnos nem. Olyan, mint a "jó" marketing és reklám, addig nem létező igényt is képes generálni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.13. 21:40:19

@Bobby Newmark:

Cicuska, megértem én, hogy valós teljesítményre nem lévén képes mások leszólásával próbálod magadat jobb színben feltüntetni. A gond ezzel csak az, hogy ez csak a te kis agyacskádban működik. A valóságban senki nem lesz kisebb attól, hogy leszólod, ahogy te sem leszel nagyobb attól, hogy másokat leszólsz.

Valaki itt említette a Dunning-Kruger effektust. Olvasd el a Wiki-cikket, aztán nézz magadba.

sutyerák 2014.08.13. 21:48:42

Ti majd akkor is,ha minden mást betilt az orbáni faxiszta rezsim.

-addig is nyaljátok naponta fényesre a kis majom seggét!

Bell & Sebastian 2014.08.13. 22:10:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nos, mi ebből a tanulság? Én azt értem, hogy nincs benne semmi olyasmi és elméletileg nem ráz, csak gyakorlatilag. :)

Sok csodát láttam én már. Jobb nem játszani olyasmivel, amihez nem értünk, mert nagyon pórul lehet járni. Elvileg az égőcsere egyszerű, csak lekapcsolom, kiteker-beteker és fölkapcs. Ha minden jól megy. Ha nem, akkor áramtalanítani kellett volna és védőkesztyűben megfogni, nem meztélláb állni az alu létrára a vizes alagsorban.

Bloodscalp 2014.08.13. 22:14:10

Itt is mennyi ostobaság olvasható, és még terjesztik is.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.08.13. 22:48:47

"A modern államnak az embert szubnormálissá kell tennie, hogy egyáltalán tudjon vele mit kezdeni. A politikai tehetetlenség épelméjű embert nem tud kormányozni. De ahhoz, hogy az embert demoralizálja, nem elég, hogy a sajtóban és a rádióban és egyebütt a meteorológiáig bezárólag a közvéleményt dezinformálja. A világot teljesen át kell alakítani. Ez folyik ma. A szisztematikus dezinformációt már a népiskolában el kell kezdeni. A modern államnak a rendszeresen kiépített hazugságra olyan elképzelhetetlen körültekintést, gondot és költséget kell fordítania, amely erejét meghaladja. Elég arra gondolni, hogy például a pedagógiában az összes tantárgyat a maga célja érdekében meg kell változtatnia. De semmi sem fontosabb, minthogy a történetet meghamisítsa. Ezen egész tudományos intézetek dolgoznak. A gyermek úgy nevelkedjék, hogy tényleges adathoz egyáltalán ne jusson és tapasztalata a valóságról ne legyen, sőt a hiteles információt rosszhiszemű ellenséges propagandának, a valóságot pedig elavult és meghaladott fikciónak tekintse. A modern állam nem a nép munkájának kizsákmányolásából és nem az alattomos terrorból, hanem elsősorban a dezinformált közvéleményből él. A becstelenségben keletkezett államot csak becstelenséggel lehet fenntartani."

Tyreo 2014.08.13. 22:52:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Én tuti ezt tenném. Végül is félig működik a módszered. A hülyéket ki fogod tudni szűrni valószínűleg, de az okosak meg téged szűrnek ki :D

EddieCivic4g 2014.08.13. 22:53:14

@biboldó: "A chemtrail baromira logikus dolog. A tudjukkik csinálják, hogy csökkentsék a szolgaszemélyzet létszámát és, hogy eladhassák a busás hasznot hozó gyógyszereiket. Csakhogy a gyógyszereknek és egyéb fondorlatos termékeiknek köszönhetően jelentősen megnő az átlag életkor. Tehát a tudjukkik úgy hülyék ahogy vannak. De akkor hogy a túróba találták ki ezt az egészet? Vagy ki a hülye? "

Az, aki elhiszi, hogy repülőről permetezik az embereket...

panelburzsuj 2014.08.13. 22:56:39

@Tyreo:
Kell az a kis önképápoló, még Kovácsnénak is.

Mindenkinek jut siker - ha elég mélyre lehajol érte...

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.08.13. 22:57:53

@wantaan: S mivé lettél, lám! Én pont fordított utat jártam be, bár a családunk magyar nemesi család. A jobboldali bolsevizmusról mondottakkal egyetértek. Na, de azt azért hagyjuk, hogy Heller egy lángelme! A baloldalon nincs egy ember sem, akinek hangyányi esze lenne. Bogárt én sem tudom végighallgatni, de Szaniszló néha mond jókat. Például Trianonról. Arról nem szólva, hogy Nógrádi Gyuri gyakran a vendége, és annál az embernél nincs jobb szakértő.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.08.13. 22:58:58

@Disznóvári: Természetesen én sem. Habár TGM nyilvánvalóan elmeháborodott. Bajor viszont egy agyhalott alkoholista féreg volt.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.08.13. 23:03:42

@EddieCivic4g: Tibetben haláltáborok vannak. A tibetieket olyan bányákban dolgoztatják, ahová már a kínaiak sem mennek le. Ki a faszom emeli fel értük a hangjukat? - A helyzet az, hogy az erősebb, - egyébként jogosan - ki akarja irtani a gyengébbet. Izrael, az USA, Kína, Oroszország, stb. Én például azt kívánom, bár megdöglene úgy 100-200 millió nigger ebolában. Kinek hiányoznának ezek a korcsok?

Mészáros Laci 2014.08.13. 23:06:13

Mindenfajta média felelőssége komoly.

index.hu/kultur/zene/2014/04/29/ongyilkos_lett_a_cseh_popdiva/

"“Tulajdonképpen magát fogja megölni, de ez részletkérdés. A tény az, hogy hosszú évek óta élősködünk rajta, emberileg sajnálom. Tudatosítanunk kellene, hogy amikor bevizelve lefotózzuk, ez méltatlan, gyakorlatilag közelgő halálát hozzuk előre minden ilyen fotóval. Ugyanakkor irreálisan felfokozott az emberek érdeklődése az ilyen típusú hírek iránt, olyanok is elolvassák a róla szóló híreket, akik egyébként nem olvasnak bulvárt. Tudom, hogy kemény és morálisan elfogadhatatlan mindez, de ez van" - nyilatkozta akkor Pavel Novotný főszeresztő"

Jó reggelt.

Mészáros Laci 2014.08.13. 23:07:33

@Mr Falafel:

Neked, amikor majd emlékeztetnek erre a mondatodra.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.08.13. 23:10:43

@Mészáros Laci: Nigger vagy, köcsög? Eriggy Afrikába majmot szopni, idióta!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.08.13. 23:12:47

@EddieCivic4g:

Ez most összeesküvéselmélet vagy nem az? Elhiszed vagy nem?

"(...) Több mint 50 ezer emberen próbáltak ki gyógyszereket nagy nyugati cégek az NDK-ban a keletnémet pártállam közreműködésével, a kísérletekbe többen belehaltak (...).

...az NDK a hetvenes és a nyolcvanas években az volt számos nagy nyugati gyógyszergyár számára, mint most Kína, India vagy Oroszország: kísérleti terep, ahol olcsón és hazainál jóval megengedőbb szabályozás mellett lehetett kipróbálni gyógyszereket embereken.

Nyugatnémet, svájci és amerikai gyógyszercégek megbízásából több mint 600 kísérletet végeztek az NDK-ban. Országszerte nagyjából 50 klinikán, kórházban próbálták ki a nyugati készítményeket. A megrendelők átlagosan 800 ezer nyugatnémet márkát fizettek a betegeken elvégzett tesztekért. A kockázatokról és mellékhatásokról sokszor nem tájékoztatták az alanyokat, és olyan esetek is voltak, amikor a betegek egyáltalán nem tudták, hogy fejlesztés alatt álló szerekkel kísérleteznek rajtuk.

A keletnémet egészségügyi minisztérium, az országos gyógyszerészeti intézet és az állambiztonsági hatóság (Stasi) iratanyagából kikutatott adatok szerint egyebek között a Pfizer, a Sandoz, a Bayer és az időközben a Bayerhez került Schering, illetve a Novartis által felvásárolt Ciba-Geigy végeztetett kísérleteket az NDK klinikáin, kórházaiban. Kipróbáltak például szívgyógyszernek szánt készítményeket, antidepresszánsokat és rákos betegek kezelésére fejlesztett kemoterápiás készítményeket.

...még az Erythropoietin - vagyis EPO - nevű szert is kipróbálták, méghozzá koraszülött csecsemőkön. Az élsportban doppingszerként használt szerrel 750-1500 gramm közötti súlyú koraszülötteket kezeltek 1989-ben a kelet-berlini Charité kórházban. A 30 kísérleti alanyon a vörösvérsejt-képződést vizsgálták a jelenleg a Roche érdekeltségébe tartozó Boehringer Mannheim megbízásából.

Több kísérletet le kellett állítani halálesetek miatt. A Hoechst Trental nevű készítményének tesztjébe például ketten haltak bele, és két halálos áldozata volt a Sandoz Spirapril nevű vérnyomáscsökkentőjével végzett kísérletnek is.

A keletnémet pártállam "eladta beteg polgárait", "prostituálta az országot, mint egy leányfuttató" (...). Ugyanakkor az egykori ügyfelek nem kívánnak elszámolni a rendszerváltás előtt követett gyakorlattal. A gyógyszergyárak az NDK-ban végzett kísérletekre vonatkozó kérdéseket rendszerint arra hivatkozva hárítják el, hogy nagyon régi történetről van szó, és azok a munkatársak, akik tudhatnak részleteket, már nem is dolgoznak a cégnél vagy elhunytak.

Az is előfordul, hogy kerek perec megtagadják a felvilágosítást. (...)"

Forrás: hvg.hu/egeszseg/20130512_Spiegel_tizezreken_vegeztek_illegalis_gyo

béla a görög (törölt) 2014.08.13. 23:48:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Sajnos nem. Olyan, mint a "jó" marketing és reklám, addig nem létező igényt is képes generálni. "
Nincs ezzel semmi baj. Ez a XXI. század, ma ezt IS kell csinálni. És minden új igény egy új választási lehetőség.
Aztán majd az egyén eldönti akarja-e vagy sem.
Igaz ez a különféle emberi szabadságjogoktól kezdve (ami kicsit hajaz a középiskolai fizika - szabadon mozgó test szabadság fokainak számára) a demokráciára, a citromos sörre (ittam már, volt amelyik izlett :D), a sokat átkozott hitelekre, a szárnyas betétekre - mindenre.
Nem tudok mást mondani, meg kell tanulni választani és nem a marketinget, médiát szidni. Egyébként meg a kikpcsológomb mindenkinek választási lehetőség.

wantaan 2014.08.14. 00:06:35

@Mr Falafel: Kedves fogadott testvérem! Bogárt és Szaniszlót ...ja és Nógrádit emlegeted .... Lepkefingokkal akarsz tűzet oltani???
...már megbocsáss ,de Én egy Bogárral vagy Szaniszlóval és társaikkal nem tudok foglalkozni .... egyszerűen minden hülye gyerekre nincs időm.
Nógrádi is csak azért érdekes mert általában néhány nyugati szakmédiából ollóz össze s azt mondja föl. Tehetsége ennyi. Sajnos elemzései ezért felületesek és bulvár média szintűek. ...persze annak a média közegnek ahol Ő "mérvadó" -ez kell.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.08.14. 06:50:42

"Vajon mit gondolnának rólunk őseink, ha tudnák, hogy van egy olyan, akár zsebben is elférő eszközünk, amivel megismerhetjük az emberiség összes elérhető tudását − és mégis csak arra használjuk, hogy meztelen nőket, aranyos kiscicákat nézegessünk, vagy végtelen és értelmetlen vitákat folytassunk rajta?"

Egy dolgon múlik ez : hogy értelmesek-e a userek. Mostanában az emberek nem azért hülyék, mert fészbúkoznak, a fb-s, és egyéb megosztások csak a meglevő színvonalat tükrözik. Hülyékből nem lehet társadalmat építeni.

jm padilla · http://gozdom.blogspot.com 2014.08.14. 07:54:55

rajcsányi herélt szerint nagyobb felelőtlenség áltudományos-támadásos-mérgezős-egyebes hülyeséget terjeszteni, mint szerencsétlen hülyék focipénzéért nyálasszimpatikusan cicanyávogni?

EddieCivic4g 2014.08.14. 08:42:38

@Mr Falafel: Az erősebb jogosan akarja kiirtani a gyengébbet??? Ugyan miért is jogos ez?
A tibeti haláltáborok léte nem bizonyítékék a chemtrail létére. Nem tudom, mit akartál ezzel indokolni.

@bbjnick: Ez ugyanaz, a kórházakban végzett gyógyszerkísérletek ténye nem bizonyíték a chemtrail létére. Nem tudom, mit akartál ezzel indokolni.

EddieCivic4g 2014.08.14. 08:50:52

@ColT: "Hülyékből nem lehet társadalmat építeni."
De, hülyékből lehet olyan társadalmat építeni, amilyet az építő akar.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2014.08.14. 09:15:41

@biboldó: Az én FB-m viszonylag tiszta de felügyelnem kell egy másik (egy cég) FB oldalára akik természetesen fűt-fát felvesznek csak hogy nőjön baráti kör. szóval elég szép "merítést látok" az átlagos felhasználók közül.

Amikor felnézek az oldalra általában következő fogad az átlagos X szereti Y képeken kívül...

1. Tudd meg az igazságot most! - Feliratú linkek.

2. Feltöltött videók emberek haláláról. (mert hát mivel is lenne jó kezdeni napot ha nem ezzel?)

3. Képek halott emberekről a háború borzalmai címen.

4. EZ TÖRTÉNIK HA ROSSZ SZAPPANT HASZNÁLSZ/NEM FÜRDESZ! - Nevetségesen fotoshoppolt képek, amik kb 1 éve keringenek a neten.

5. Rengeteg alternatív gyógymód és csodás találmány,amiről persze a világ nem tud de TE! megveheted!

6. Rettenetesen undorító képek élve szétrohadt emberekről a drogok hatásira figyelmeztetve. (Nincs us jobb mint ebéd után erre megnyitni a FB-t.)

7. És persze (un)intelligens poszotok egész áradata mindenféle összeesküvés elméletről.

A tegnapi termés:

"FIGYELEM MAGYARORSZÁG CHEMTRAIL TÁMADÁS ALATT ÁLL! XY szerint sokkal több gép lépett be magyar légtérbe, mint amennyinek kellene. SENKI SE MENJEN KI A SZABADBA!"

"A HAARP MA MAGYARORSZÁGOT CÉLOZZA! FIGYELJETEK!"

"MEGDÖNTHETETLEN BIZONYÍTÉK! OBAMA TESTŐRE GYÍKEMBER! "

Szóval nagyon de nagyon alacsony kerités.

♔bаtyu♔ 2014.08.14. 09:36:49

Azért az emberek javarésze képes szűrni, hiszen nem csak az Index létezik mint hírforrás. Aki olvasgat az azért pár lapot mindig tart a kedvencei között.

A liberális média szívesen dob be álhíreket, hogy nehezítse a valódi határesetek kiértékelését. A sok lúzer aggódik a repülők miatt, miközben lépten-nyomon szelfizik magukat, a telefonjukban pedig ott van a Google nyomkövető funkciója.

Na most a csóka vagy a nő csinál pár meredekebb képet magáról, megosztani már nem is meri, majd 10 év múlva egy fontossá vált országban politikusként elindul és nyer.

Bell & Sebastian 2014.08.14. 09:37:15

@Prof. William: Ez valami retardált beltenyészet, hogy ilyesmikkel szórakoztatják egymást a népek? Azt hittem, az lesz a poén, hogy sokkal több repülőgép jött be, mint amennyi kiment. Wahrscheinlich megkezdődött a zsidók evakuálása.

jm padilla · http://gozdom.blogspot.com 2014.08.14. 10:07:15

rajcsányi herélt szerint nagyobb felelőtlenség áltudományos-támadásos-mérgezős-egyebes hülyeséget terjeszteni, mint mondjuk azt, hogy: demokraták! mindenkinek a hollán utcában a helye.

mit gondol a szerző, a nyilvánvaló hülyeségek alemberek közötti terjesztése rosszabb, mint annak a politikai-ideológiai mákonynak a csöpögtetése, ami liberális csontgyengülésként, buzoid rákos sejtszaporulatként járja át az eredetileg egészséges fajiságú emberek zsigereit?

EddieCivic4g 2014.08.14. 10:35:34

@bbjnick: Ugyanaz, mint amit @Mr Falafelnek is írtam.
Én megkérdőjelezem a chemtrail létezését, erre te jössz az NDK gyógyszerkísérletekkel, ő meg a tibeti haláltáborokkal. Ezeknek mi köze van a chemtrailhez?

Haláltáborokra van bizonyíték? Van.
Gyógyszerkísérletekre van bizonyíték? Van.
Ezek közül melyik bizonyítja a chemtrail létezését? Egyik sem.
Tehát a kérdésem továbbra is adott, ezeknek mi köze van a chemtrailehz?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.08.14. 11:00:57

@EddieCivic4g:

Milyen bizonyítékaid vannak a tibeti haláltáborokra? És az NDK-gyógyszerkísérletekre? Megírta az ojság? Nem mondod! Saját szemeddel láttad-e bármelyiket is és ha láttad volna képes lettél volna-e megítélni, hogy pontosan mit is látsz?

Az NDK-gyógyszerkísérletekről azt mondták neked, hogy megtörténetek, a chemtrailről meg azt, hogy nem. Ennyit tudsz.

Bell & Sebastian 2014.08.14. 11:01:05

@EddieCivic4g: Roppant egyszerű, akár igaz is lehetne, ugyanúgy menne tovább a verkli, vele vagy nélküle.

Sajtó fölkapja - igaz, nem kapja föl - nem létezik.

Van példa az ellenkezőjére is, például a nehézvíz szervezetbe kerülése és a rákos megbetegedések közti egyenes összefüggés. Ha hirdetni kezdenék az elméletet, annak egyszeriben több lenne a kára, mint a haszna (már akinek), ezért inkább hallgatnak.

Magyarán, érdektől vezérelt, ezért egyre jobban manipulált minden, már a franci éhséglázadás óta, ahogyan ezt Bébéjé megfelelő idézettel bizonyította.

EddieCivic4g 2014.08.14. 11:40:41

@bbjnick: Oké, félreértettem....
Akkor úgy mondom, hogy az NDK gyógyszerkísérlet még akár valós is lehet, nem az első eset lenne. Főszereplő az ember, akiről tudjuk, hogy gyarló, és egyesek mindenre képesek egy kis plusz pénzért, hatalomért.

Akkor most nézzük a chemtrailt. Egyik elmélet szerint
a kerozinba keverik a mérget. Ami 900 fok körüli hőmérsékleten elég a hajtóműben, de a belekevert mérek kémiai/fizikai tulajdonságai nem változnak, továbbra is mérgező. Már itt hülyeségnek hangzik, de menjünk tovább. Repül a gép 10 km magasan, tolja magából a kondenzcsíkot. Ez állítólag olyan koncentrációban tartalmazza a mérget, hogy 10 km magasról ereszkedve, a szél által szanaszét terítve is mérgező marad. Ha ez igaz lenne, akkor mi a van repülőterek kiszolgáló személyzetével, akik közvetlen kapcsolatba kerülnek a kerozinnal? Nem kéne nekik többezres nagyságrendben megbetegedni/meghalni?

"Az NDK-gyógyszerkísérletekről azt mondták neked, hogy megtörténetek, a chemtrailről meg azt, hogy nem. Ennyit tudsz." Az egyikre már volt nem egy, és nem két példa, a másik fizikai képtelenség. Ennyit tudok...

EddieCivic4g 2014.08.14. 11:56:28

@Bell & Sebastian: "Van példa az ellenkezőjére is, például a nehézvíz szervezetbe kerülése és a rákos megbetegedések közti egyenes összefüggés. Ha hirdetni kezdenék az elméletet, annak egyszeriben több lenne a kára, mint a haszna (már akinek), ezért inkább hallgatnak."
Ezt nem értem. Honnan kerülne nehézvíz az emberek szervezetébe? Reaktorhűtésre, meg részecskefizikai kutatásokra használják, nem ivóvíznek...

Bell & Sebastian 2014.08.14. 12:17:09

@EddieCivic4g: Nem érv. A kémiai tréning -elmélet alapja valós megfigyelés, az időjárást befolyásolni még az oroszok is tudták (minden Május Elseje napsütéses volt), nem hogy az amcsik, akik érthetően a hurrikánokra mentek rá, ez eddig kevés sikerrel.

Vegyi fegyver kísérletek a mai napig zajlanak, ki tudja, milyen vegyületeket hegesztettek eddig össze?

A paranoid képzelgésre okot adó, a semmiből előtűnő, egymást keresztező és nehezen feloszló kondenzcsíkokra adott tudományos magyarázat egyelőre késik.

A téves elképzelés körüli hírverés oka akár az is lehet, hogy valóban zajlanak kísérletek tömegek érzelmi befolyásolására a levegőből (valóban zajlanak) és csak pszichológiai gátat (elutasítottság) akarják felépíteni a emez képtelenségének túlhangsúlyozásával.

Ezen elvek mentén a nagy sikerű Zeitgeist -sorozat is jól értékelhető, pedig az is csak ügyes keveréke a tényeknek és hazugságoknak. Ha megszűnik, mint hivatkozás, magával rántja mindkettőt. A kísérlet hatékonysága tendenciában mérhető, az egymás utáni részek adagolásával.

Valószínűleg egy vak tyúk keresi a kukoricaszemet, a tömegbefolyásolási kísérletek célja nem is mindig nyilvánvaló.

De hogy nagyon sok pénz áldoznak ilyesmire, az sajnos valóság.

Az eredeti kérdésre visszatérve -igaz vagy sem-, nincsen ráadható jó válasz. Ilyesmit megtippelni csak sűrű-sötét Vágópisták szoktak.

Bell & Sebastian 2014.08.14. 12:24:33

@EddieCivic4g: Röviden: az ivóvízben előforduló deutérium atomok (stabil hidrogén izotóp) rendellenes folyamatokat (rák) indít(hat)nak be mikrobiológiai szinten (sejt), ami sosem fordul elő a környezetéből vizet nem felvevő állatoknál (nincs rák).

Bell & Sebastian 2014.08.14. 12:46:36

A Zeitgeisthez még annyit, hogy fordítva is elképzelhető, mindig van benne egy keresztényellenes és egy cionista rész. A kérdés az lehet, hogy milyen arányban kell vegyíteni igazat és hamist, hogy
- mindkettőt elfogadják
- ...elutasítsák
- kioltsák egymást

Aki ezekre a kérdésekre tudja a választ, komoly bomba birtokába jut, ha van rá eszköze, amibe beletöltheti.

A tudatbefolyásolás újabb lépcsője a hatásvizsgálat. A bomba robbanóereje, hullámterjedés, eloszlás és feloszlás. Semlegesítés.
Mellékesen az internet a legkiválóbb megfigyelési terep ezen manipulációk (tudatbefolyásolás) hatásvizsgálatára, a módszerek finomhangolására.

Ezek a fiúk nem kecskebogyóval gurigáznak.

pocaklakó minimanó 2014.08.14. 13:42:09

@wantaan:

"Heller az tényleg minőség, fantasztikus elme..."

Etikát tanítani másoknak úgy, hogy közben silány és etikátlan tetteket hajtott végre.. Hmmm...

Mondjuk, annyiban tényleg minőségi és fantasztikus, ha az összehasonlítási alap te vagy.

EddieCivic4g 2014.08.14. 14:01:28

@Bell & Sebastian: Bocs, de egyre kevésbé tudlak követni. Mi köze az időjárás lokális befolyásolásának a chemtrailhez? És itt chemtrail alatt az embereket mérgező kondenzcsíkra gondolok, nem bármire, amit ilyen-olyan okból kiszórnak a levegőbe.

"A paranoid képzelgésre okot adó, a semmiből előtűnő, egymást keresztező és nehezen feloszló kondenzcsíkokra adott tudományos magyarázat egyelőre késik."

De most komolyan, ehhez tudományos magyarázatot vár valaki? Aki igen, az megtalálja a "Hogyan és miért alakul ki a kondenzcsík" címszó alatt. Az alapokat meg az általános iskolai fizika tanagyagban...

Más oldalról megközelítve, aki tudja, hogy mi folyik odafönt, és mitől van kondenzcsík, az nem vár magyarázatot. Aki viszont meg van győződve arról, hogy a kondenzcsíkkal mérgezik az embereket, az nem fog semmilyen tudományos magyarázatot elfogadni.

"Röviden: az ivóvízben előforduló deutérium atomok (stabil hidrogén izotóp) rendellenes folyamatokat (rák) indít(hat)nak be mikrobiológiai szinten (sejt), ami sosem fordul elő a környezetéből vizet nem felvevő állatoknál (nincs rák). "
1, Ez mindig is így volt, mégsem szaladgál több milliárd rákos ember a világon.
2, Mit is kéne hirdetni ezen? Hogy ne igyunk vizet? Vagy mi a terv?

"...hogy valóban zajlanak kísérletek tömegek érzelmi befolyásolására a levegőből (valóban zajlanak)"

Valóban? Ki? Mikor? Hol? Miért? Bizonyíték?

pocaklakó minimanó 2014.08.14. 14:15:54

@Bell & Sebastian:

Melyik állat nem vesz fel vizet?

EddieCivic4g 2014.08.14. 14:28:23

@pocaklakó minimanó: Én tudom, a cápa! Csak és kizárólag palackozott deutériummentes vizet iszik, azért nem lesz soha rákos!

Ja nem...

picur3ka 2014.08.14. 14:39:03

@Bell & Sebastian:

"Mellékesen az internet a legkiválóbb megfigyelési terep ezen manipulációk (tudatbefolyásolás) hatásvizsgálatára, a módszerek finomhangolására."

Igen komolyan osztályozzák is a népeket internetes és politikai reakcióik, véleményeik alapján.

Az agresszív, szimpatizáns, potenciális lázadók körét próbálta az egyik demokratikus usákok kutatás így meghatározni.

pocaklakó minimanó 2014.08.14. 14:55:37

@EddieCivic4g:

Vagy a rák nem vesz fel. Ő alapból rákos. :)

Bell & Sebastian 2014.08.14. 17:00:15

@picur3ka: Senki sem szereti magát kísérleti nyúlnak látni. Pedig ha tudnák, hogy még patkányszámba sem veszik őket. :)

Bell & Sebastian 2014.08.14. 17:05:47

@EddieCivic4g: Mégis, képzelsz, menjek le egy cserepes virág szintjére, hogy soronként végigvegyük, amit írtam, mert nem tudod értelmezni? Ennyi időm nincsen.

EddieCivic4g 2014.08.14. 17:25:52

@Bell & Sebastian: 1, senki nem szemtelenkedett.
2, nem kéne véleményt formálni rólunk, amikor nem is ismersz minket. Engem legalábbis biztosan nem...
A kérdésre viszont nem válaszoltál, szóval melyik állat nem vesz fel a környezetéből vizet?

2 dolog a linkelt videóhoz.
1, Szó nincs arról, hogy a normál víztől rákos leszel, a deutériumszegény víztől pedig nem. Annyi a történet, hogy HA rákos vagy, akkor DDW-t igyál, mert az valamennyire gátolja a rákos sejtek szaporodását.
2, Ez annyira hiperszupertitkoselhallgatott infó, hogy már 2007-ben is publikus volt.

EddieCivic4g 2014.08.14. 17:28:57

@Bell & Sebastian: "Mégis, képzelsz, menjek le egy cserepes virág szintjére, hogy soronként végigvegyük, amit írtam, mert nem tudod értelmezni? Ennyi időm nincsen."

Zavarnak a kérdések? Vagy mi bajod van?

Bell & Sebastian 2014.08.14. 17:29:26

@pocaklakó minimanó: @EddieCivic4g: Úgy a tizennegyedik percnél említi a cápát, csörgőkígyót és a sivatagi állatokat, amelyek zsír lebontásából nyerik az anyagcseréjükhöz szükséges vizet.
Ezek az állatok nem hogy immunisak a rákra, még előidézni sem lehet bennük.

Bell & Sebastian 2014.08.14. 17:32:47

@EddieCivic4g: Mellé és még egyszer mellé. Vond le a tanulságot.

EddieCivic4g 2014.08.14. 17:46:12

@Bell & Sebastian: A csörgőkígyó is iszik. Méghozzá vizet.

Levonnám a tanulságot, de mivel képtelen vagy egyenes választ adni, nincs miből...

Bell & Sebastian 2014.08.14. 18:36:18

@EddieCivic4g: Elsunnyogsz? Nekem aztán scheißegal.

picur3ka 2014.08.14. 19:23:28

@Bell & Sebastian:

Érdekes ez, nem is gondoltam erree, az összes tengeri állat ott van a sós vízzel megáldva.

Bell & Sebastian 2014.08.14. 19:43:48

@picur3ka: Sózni sem kell, ha egész életében abban lubickolt. :)

Csak azért ráncigáltam elő, mert orvosi-orvosi lónak és lakmusznak is kiváló. Mindenki tesztelheti magát rajta. Nem utolsó sorban kiviláglik belőle a gyógyszerlobbi és orvostársadalom összefonódott romlottsága. Afelől sincsenek kétségeim, hogy a prof. is érdekelt a csodavíz fogyásában, ami ettől még akár jótékony hatású is lehet.

Maga az elmélet annyira egyszerű és kézenfekvő, hogy bárki ellenőrizheti, aki akarja. Mondjuk leteszteli magán, min Joliot Curie.

Robinzon Kurzor 2014.08.14. 21:13:37

@Bell & Sebastian:

A csörgőkígyóról és a sivatagi állatokról nem tudok nyilatkozni, de a cápa bizony vesz fel vizet a környezetéből.

Csak nem úgy, mint a többi tengeri hal, a kopoltyún keresztül, hanem úgy, mint az édesvízi halak, vagyis bőrön keresztül, ozmózissal.

picur3ka 2014.08.14. 21:47:20

@Robinzon Kurzor:

Azok még akkor se isznak, ha van víz, ha jól emlékszem.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.14. 21:47:41

@Bell & Sebastian:

Egy pár száz nF-os kondenzátor gyakorlatilag sem ráz. Még 320V-ra feltöltődve sem, de az a legritkább, hogy épp a csúcsfeszültségre van feltöltve - a 230V ugye az effektív feszültség.

picur3ka 2014.08.14. 21:48:03

@Bell & Sebastian:

Mér kíván nekem ilyeneket?

Robinzon Kurzor 2014.08.14. 21:51:15

@picur3ka:

Kik azok az "azok"?

A tengeri halak (kivéve cápa és rája) isznak, kopoltyún keresztül.

Az édesvízi halak (plusz cápa és rája) ozmózissal vesznek fel vizet.

Bell & Sebastian 2014.08.14. 22:06:25

@Robinzon Kurzor: 43 fajukat tudjuk megkülönböztetni és még a szakirodalom is beismeri, hogy maradtak rejtélyek, mert nem ismerjük eléggé _mindet_ ahhoz, hogy általánosságban tárgyalhassuk a szervi felépítésüket. Az egy dolog, hogy mit ír az iskolásoknak szánt tankönyv.

És akkor még a ráják szóba se kerültek.

Ha csak nem vagy oceanográfus (vagy orvos-mikrobiológus), kénytelen vagy elhinni azt, amit mondanak. Ha többfélét mondanak, válogathatsz.

Én biztosan nem foglak győzködni egyik verzióról sem.

Bell & Sebastian 2014.08.14. 22:11:28

@picur3ka: Preventíve meg lehet próbálni, csak le kell párolni hozzá az egységnyi csapvíz kétharmadát (a maradékban koncentrálódik az izotóp a sókkal), otthon is egyszerűen előállítható, mondjuk pálinkafőzővel.

Az meg akad minden háztartásban.

Bell & Sebastian 2014.08.14. 22:15:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Készségesen elhiszek mindent. De az szabály, hogy aki nem ért hozzá, az ne piszkálja, mert még azt is, aki nagyon ért hozzá, _sokszor_ megbassza az áram.

picur3ka 2014.08.14. 22:29:08

@Bell & Sebastian:

Hahhaahaha. S mi van, ha nagyon klóros a víz? Kávéfőző jó lesz?

picur3ka 2014.08.14. 22:29:47

@Bell & Sebastian:

Mer azok notóriusan nem vigyáznak.

Bell & Sebastian 2014.08.14. 23:19:17

@picur3ka: Ez csak attól függ, hogy mennyi vizet iszik. Ozmózissal nem próbálkozott még, amikor a kádban csücsül?
________________________________________

A póznamajom direkt szereti az izgalmat, képes megnyalni a kilenc voltos elemet is, ha zsibbad neki.

Robinzon Kurzor 2014.08.14. 23:19:35

@Bell & Sebastian: "Az egy dolog, hogy mit ír az iskolásoknak szánt tankönyv"

Véletlenül van a baráti körben haltenyésztésből píéjcsdízett agrómókus-féleség, én tőle tudom, amit a halak ivászatáról, valamint ívászatáról tudok, bár utóbbi most nem tartozik ide.

Ja, és én sem foglak győzködni arról, hogy ne világnézeti kérdésként kezelj természettudományi kérdéseket, mert ez nálad már rég eldőlt.

Bell & Sebastian 2014.08.14. 23:32:12

@Robinzon Kurzor: Emese, örülök hogy itt voltál és megbabonáztak az akváriumban zajló, bonyolult folyamatok. Tőlem jöhetsz máskor is tátogni. Alkoholista haverom nekem is van, majd kifaggatom legközelebb, ha lement cápába.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.14. 23:47:36

@Bell & Sebastian:

Persze, ezzel egyetértek.

picur3ka 2014.08.14. 23:55:56

@Bell & Sebastian:

Soha nem viszek kávéfőzőt a kádba, ettől én óvatosabb vagyok az árammal.

wantaan 2014.08.15. 00:42:50

@pocaklakó minimanó: Heller a XX - XXI. század egyik legjelentősebb magyar filozófusa.
Lehet csodálni éles elméjét ..... s a mértékadó világ csodálja is.
a többi csak irigység ami nem árt neki.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.15. 06:49:51

@wantaan:

Elég alacsony lehet a magyar filozófia színvonala, ha Heller egyik legjelentősebb képviselője.

Másfelől érdemes lenne szétválasztani Heller filozófiai munkásságát és politikai tevékenységét. Attól, hogy esetleg mégis jelentős filozófus, emberileg és politikailag lehet egy nagy nulla.

pocaklakó minimanó 2014.08.15. 10:19:19

@wantaan:

"Heller a XX - XXI. század egyik legjelentősebb magyar filozófusa. Lehet csodálni éles elméjét ..... s a mértékadó világ csodálja is."

a) Egy rá is alkalmazható bon mot szerint: korlátozottan világhíres.
b) Csodálhatod az éles elméjét, ha te vagy az összehasonlítási alap.
c) A fasorban sincs. Nem jegyzik túlzottan. Csak az itthoniaknak kell valami megerősítés.
d) Én leginkább azt csodálom benne, hogy milyen szépen megmagyarázta, hogy az undorító tartalmú 1956-os levelének egy részét a volt férje hamisította. Főleg azért csodálatraméltó a magyarázat, mert i) az illető már halott és nem tud reagálni rá és ii) Heller meg több, mint fél évszázad után is pontosan emlékszik arra, hogy a levelének mely sorai származnak a volt férjétől. Csodálatraméltó memória, na! :)

Robinzon Kurzor 2014.08.15. 12:29:11

@Bell & Sebastian:

Sebikém, nem kell elhinni minden szart, amiről láttam már YouTube-videót, viszont keresni kell a hiteles forrásokat.

És akkor nem kell behúzott farokkal nyüszítened, ha kiderül, hogy milyen kis Hiszékeny úr vagy.

Bell & Sebastian 2014.08.15. 12:41:08

@Robinzon Kurzor: Egyedül csak Vágópistának hiszek, különösen villanyszerelési szakkérdésekben.

bömböcz 2014.08.15. 13:05:46

@Bell & Sebastian:
A cikkírót majd jól seggbekúrja valami narkós anyjábanbarnult benga a nyílt utcán fényes nappal és akkor is azt hazudja, hogy rend van, mert már a Főnök jobbkeze is megaszondta többször kéthete...
Elmennek ezek is a picsába.

Robinzon Kurzor 2014.08.15. 15:28:05

@Bell & Sebastian:

Nagy egymásra találás ez ...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.08.28. 19:39:36

@EddieCivic4g: Olyan is lesz. Amilyen az építő. Értelmetlen.
süti beállítások módosítása