Csakazértis-emlékmű: dicstelenül és avatatlanul
2014. július 23. írta: TuRuL_2k2

Csakazértis-emlékmű: dicstelenül és avatatlanul

szabadsag_ter_a_nemet_megszallas_aldozatainak_emlekmuve.png

Vasárnapra virradóra helyére került a német megszállás áldozatainak emlékművének szoborcsoportja. Az éjjeli órákban, kordonok és rendőrök védelmében emelték be a már álló oszlopok elé az angyalt és a sast. Az eddig sem dicső, eddig sem méltóságos történet e mozzanata is nélkülözött minden dicsőséget, minden méltóságot, akár logisztikai, akár botránymegelőzési okai voltak az időpontválasztásnak.

Senkivel, de tényleg senkivel nem találkoztam, aki ezt az alkotást igazán magáénak érezné – nem csoda, hogy avatatlanul marad. Így aztán lett egy olyan emlékművünk, ami senkinek nem hiányzott, senki nem kérte, ellenben sokakat sért és még diplomáciai konfliktusokat is okoz (elég csak az alkotás ellen tiltakozó Egyesült Államokra gondolni, akiknek ráadásul onnan néhány méterre áll a nagykövetsége). Ez kétségkívül olyan politikai teljesítmény, ami párját ritkítja.

Pedig a sejthető alapötlet kifejezetten rendben volt: ha már a dicsőséges Vörös Hadsereg felszabadítási obeliszkjét államközi szerződés miatt nem lehet eltüntetni a térről, akkor értelmezzük át úgy, hogy az ovális alakú tér másik fókuszpontjába is egy totalitárius megszállásra emlékező jelképet állítunk. De ehhez elég lett volna egy másik obeliszk, a megfelelő feliratozással.

Ehelyett sikerült egy dagályos, giccsesen figuratív valamit odatelepíteni, ami tartalmában és esztétikájában is vállalhatatlan. A kész szobroknak a korábban ismert tervekhez képest két új eleme is van: a német birodalmi sas meggyűrűzése – 1944-es feliratozással, biztos, ami biztos – és az arkangyal kezében tartott (onnan kihulló?) országalma, ami még zavarosabbá teszi azt a szándékot, hogy az angyal ne a magyar államot, hanem az áldozatokat szimbolizálja.

Nem emlékszem olyanra, hogy valaha is elmaradt volna akár csak egy utolsó kis bronztábla avatása is. Az emlékmű állítója rendszerint büszke arra, hogy emlékezik és ahogy emlékezik, beszédet mond, koszorúz, és így tovább. Az elmaradt avatás alighanem annak a nagyon késői felismerése, hogy ezt, így nem kellett volna. A kormánynak számos lehetősége lett volna jobb belátásra térnie, és hagyni a fenébe a Budapest egyik legszebb terét elcsúfító, zavaros, önfelmentő és -becsapó koncepciót – mégis végigvitte, csakazértis.

Ez az arrogáns csakazértis-motívum teszi az emlékművet az Orbán-kormány legnagyobb szimbolikus öngóljává. Felépítette a hatalmi arrogancia kitűnően gyűlölhető jelképét, amit aztán őriztethet készenléti rendőrökkel, körbekordonozva. 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr26526077

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csakazértis-emlékmű: dicstelenül és avatatlanul 2014.07.23. 11:39:01

Lett egy olyan emlékművünk, ami senkinek nem hiányzott, senki nem kérte, ellenben sokakat sért és még diplomáciai konfliktusokat is okoz.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freehckr 2014.07.23. 11:16:29

„kormánynak számos lehetősége lett volna jobb belátásra térnie”

Örülök, hogy végre magadhoz tértél a hosszú évekig tartó kómádból, gyors felépülést kívánok, de kicsit tartva a visszaesésedtől azért elárulom, mert nyilvánvalóan még nem kerültél újra képbe, hogy az elmúlt évek alapján Orbán generalissimonak lehetnek bármilyen eget rengető ostoba ötletei, nincs az a fideszes talpnyaló majom körülötte aki valaha is jobb belátásra térne... és akkor tényleg elmebeteg szavazóiról ne is beszéljünk, akiknek pont ez jön be.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.07.23. 11:24:41

Majd megunják a tiltakozók oszt' hazamennek.
No de ki fogja felavatni, ha sikerül megoldani a héber feliratok problémáit?
Varga Misi annyira törekvő, ő alkalmasnak tűnik...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.07.23. 11:34:34

"lett egy olyan emlékművünk, ami senkinek nem hiányzott, senki nem kérte"

Ez egészen biztosan nem igaz. Valakinek hiányzott, Valaki akarta és Valaki kérte volna is, ha a kérés szokása volna.

De aki elrendelheti a Közlönyben, annak nem kell kérnie.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.07.23. 11:37:23

@Hepci: Állítólag L. Simon is visszautasította a megtisztelő felkérést.

Ez azért már jelez valamit, hogy mennyire nagyon is büdös a dolog.

(De azért valami pap csak akad, hogy felszentelje, még ha úgy is kell odataszigálni, mint azt a szerencsétlen színészt a kampányban!)

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.07.23. 11:41:34

@Counter:
Ha Valaki lennék, Varga Misi és Gulyás Gergely között hezitálnék.
Lö Szimon rég megérett a selyemzsinórra, mehetne Szamóca megürült helyére a Nemzetibe.

Veridicus76 2014.07.23. 11:50:37

Balogh Ákos Gergely DK-s belépési nyilatkozatát olvashattuk.
Mehetsz csatlakozni a Szabadság téren őrjöngő elmebetegekhez.

Grrr 2014.07.23. 12:00:46

Kedves Turul,
Mi ez az őrület a mandineren - Nálad meg néhány kollegádnál - hogy csak úgy a saját meggyőződésből írkálgattok, akár még másként gondolkozó embertársaitok érzéseit, véleményét is tiszteletben tartva? Cserben hagyjátok a harcoló csapatokat? Mi lesz ebből: valami unalmas, konszolidált Európa?

Robinzon Kurzor 2014.07.23. 12:02:24

Nem lennék annak a Patyolat-osztályvezetőnek a helyében, aki ennek a felelőse.

Sajnos Orbán nem lehet ott mindenhol, hogy megakadályozza az ilyen sajnálatos, de szerencsére egyedi baklövéseket.

S=klogW 2014.07.23. 12:04:45

Miként azt másik posztnál magyaráztam, itt is elmondanám:

Az ötlet tartalmi része jó, sőt, még a formai megvalósítás egyes elemi külön-külön sem rosszak - kivéve talán a hengerpalástra feszített/hajlított timpanont. Az összkép, a kompozíció azonban valóban sok kívánnivalót hagy maga után egységesség, koherencia tekintetében.

Ugyanakkor a dolgok úgy történnek meg, ahogy történniük kell: az emlékmű maga mint szellemi, gondolati entitás megszületett. Az anyagi világba való transzponálása pedig még folyamatban van.

A dolgok úgy történnek meg, ahogy történniük kell: hadd dobálják csak ezt a kiforratlan, bumfordi, dadogón üzenő alkotást tojással, arra pont jó - arra pont jó, hogy az az érc, ami majd zengeti s az a kő, ami majd rengeti a teret, már ne legyen bemocskolva a hazug, kétszínű, aljas, mohó csőcselék által.

Ez a mű itt most valójában még nem magát az áldozatok emlékét szimbolizálja, legalábbis nem elsősorban, hanem azt - és akkor most a szádba rágom, mert értetlenkedsz -, hogy

a magyarság végre kiragadja a második világháború emlékezetét az egyoldalú, rasszista zsidó narratívából,

mely részben primitív bosszúvággyal telve, részben jól felfogott érdekből (lásd.: Holokauszt-ipar) a soá mentén választotta el az áldozatokat a bűnösöktől.

Google 2014.07.23. 12:09:11

Felavathatná akár a Nemleszittnyugi Ágens, pardon, Ágnes is. Tojásokkal, ahogyan tették ezt az elvtársai már.
A függetleneknek is lenne miről írni az ubiszezonban -végre. (Hogy ne azzal pótcselekedjenek, hogy holmi táblázatokkal szórakoztatják a népeket! Jut eszembe: hány palesztin halt meg tegnap, ma, és hány fog meghalni holnap?)
Nem zárójelben értendő a kérdés.

picur3ka 2014.07.23. 12:22:48

"még diplomáciai konfliktusokat is okoz (elég csak az alkotás ellen tiltakozó Egyesült Államokra gondolni,"

"ha már a dicsőséges Vörös Hadsereg felszabadítási obeliszkjét államközi szerződés miatt nem lehet eltüntetni a térről"

Merjünk rabok lenni!

És még büszkén alá is írod. Gratulálok.

Ez a fajta csőcselék pedig ugyanezt csinálja Izraelben is, csak ott az izraeli kormány jól képen veri őket. Nagyon helyesen.

Bell & Sebastian 2014.07.23. 12:54:23

Majd Schmidt Mániát jól elviszi érte a Dikmán, vagyis Dybbuk.

sztrelnyikov 2014.07.23. 13:04:31

A szerző túloz. Én például igényeltem egy ilyen emlékművet. Így a senki kifejezés erősen sértő.

Szerintem amúgy az emlékmű legfontosabb feladata nem a zsidók vagy a németek ilyen-olyan kontextusba helyezése, hanem a pár méterre található szovjet borzalom helyretétele. Mostantól mindenki tudja, hogy az nem egy hősi emlékmű. Ennyi. Én örülök a megszállási emlékműnek, ami természetesen egyáltalán nem olyan randa, mint ahogy a gyűlölködők látják.

Bell & Sebastian 2014.07.23. 13:18:12

Igazán nem azért mondom, hogy oszoljon a sötétség, de túlméretes szerelvényekkel és soktengelyes daruval éjszaka szoktunk közlekedni (engedélyköteles), a leemelést és elhelyezést pedig _mindig_ hajnalra időzítjük, a kelő naphoz, hogy még idáben el lehessen tűnni a tetthelyről.

Aki itt sunyiságot hirdet, az egyrészt nem ért hozzá, másrészt (nem kicsit) rosszindulatú.

Az avatás-felszentelés elmaradása csak az önmagát hergelő, erőszakos és gátlástalan törpe minoritásnak jó, mert nem kell egy napot a fogdán tölteniük teljes ellátással (a mi pénzünkön).

Nekünk pedig azért jó, mert már nagyon unalmas ugyanazokat a ballibbant orcákat látni, olvasni és hallgatni a júdásmédiában.

Akinek alacsony az ingerküszöbe, az ne nézegesse ezt a mementót, helyette fáradjon át a vörös sarokba, inkább bámulja azt, ha hibátlan, esztétikai élményre szomjazik zaklatott lelke.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.07.23. 13:19:55

fel se avatják? mi ez ha nem gyáva megfutamodás?

Kerényi biztos elvállalná, hogy mond valami felemelőt.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2014.07.23. 14:08:33

"A kormánynak számos lehetősége lett volna jobb belátásra térnie, és hagyni a fenébe a [alaptörvényt/felsőoktatási törvényt/földpályázatokat/trafikbizniszt/stadionokat/választási törvényt/médiaadót/szabadon választott] – mégis végigvitte, csakazértis."

There, I fixed it.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.07.23. 14:25:33

@Robinzon Kurzor: Reméljük, lelkylola vagy dobray rendes cikket is ír ez alapján!

@S=klogW: Ez egy az egyben a kicsit savanyú, de a mienk érve...

@sztrelnyikov: Pontosan mennyire randa?

Vésünk ilyen igénytelenül tipózott szöveget kőbe (a timpanonra gondolok)?
Öntünk ilyen suta, madártalanra sikerült madarat fémbe?
Aggatunk emlékműre ennyire szájbarágós, együgyű, buta magyarázó szövegeket?

Ez "tipikus korai nemreál" lesz, ha tankönybe kerül.

sztrelnyikov 2014.07.23. 14:32:40

@Counter: Oda van írva: pontosan ANNYIRA nem randa, mint a gyűlölködők látják.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.07.23. 14:43:08

@sztrelnyikov: "egyáltalán nem olyan randa"

A magyar nyelvben ez azt jelenti, hogy valamennyire azért randa a beszélő szerint is, csak nem annyira, mint.
Mennyire az?

legeslegujabbkor 2014.07.23. 15:09:52

@Counter: Én arra gondolok, hogy külön-külön nem randa. Például az a madárszárny jól néz ki, ezek az oszlopok is, az a hapsi lepelben kicsit elgondolkodó, mert ő sem tudja, beleharapjon-e az almába.

Így egyben elég geil az összhatás.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.07.23. 15:41:23

1) Ha felkérnek, én bármikor szívesen felavatom ezt az emlékművet; nem tudom, volt-e történelmünkben olyan emlékmű, amelynek létrejötte és sorsa jobban szimbolizálná azt, amire emlékezni hivatott.

2) Ha az elmúlt bő félév történései nem voltak elégségesek valaki számára, hogy levonja az egyértelmű erkölcsi tanulságokat, nem váltak világossá számára, hogy kik kicsodák ebben a történetben, kiket milyen motivációk mozgatnak, az inkább keressen magának más jellegű elfoglaltságot, pld. olvasgasson vagy írogasson life style-kategóriás cikkeket.

3) Szívesen látnék egy országos közvéleménykutatást arról, hogy a Zemberek hogyan vélekednek erről az emlékműről; nagy összegben fogadni mernék egy ilyen felmérés eredményére.

jm padilla · http://gozdom.blogspot.com 2014.07.23. 15:45:11

@bbjnick:
én is felavatom ha kell, avassuk együtt. persze csak akkor, ha a készenlétiek elszállítják onnan a mózeshuligánokat :)

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2014.07.23. 15:53:44

Kéne egy David Copperfield, aki eltünteti ezt az ocsmányságot.
A szovjet izével együtt, persze.

homoródkarácsonyfalváért 2014.07.23. 17:13:20

Ez egy teljesen értelmes emlékmű.

A hőzöngők napi politikai érdekből csinálják a cirkuszt, mint a Turul szobornál, a József Attila szobornál. Ott is abbahagyták.

Emlékezetem szerint az USA nem tiltakozott, hanem 30 (megvezetett) képviselő. Vagy BÁG téved, vagy én.

Az ízlésen lehet vitatkozni, azonban ízlésen nem lehet vitatkozni. :-) Én szerintem nagyon szép emlékmű.

Szóljatok az avatáskor, ott leszek.

picur3ka 2014.07.23. 17:17:58

Na, én is épp jelentkezni akartam. Még hogy nincs, aki felavassa!

És nem kellene kényszeríteni sem, mint azt a sok szerencsétlent, akik az otrombánál rútabb szobrok sokaságát avatták fel a kommunizmus alatt, amiket aztán mindenki szépen oldalba húgyozott hazafelé menet évtizedeken át.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.07.23. 17:19:18

Mindazonáltal: ugyan, mit tehetnének a Zellentüntetők, ha X. Béla és Y. Pista az akármilyen minisztériumból egy katolikus pap, egy református, egy evangélikus lelkész, egy rabbi és néhány civil megemlékező kíséretében odaballagna az emlékműhöz, felavatnák, felszentelnék és elmondanának egy közös imádságot?

Meglincselnék őket?:-)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.07.23. 17:20:34

Csak támogatni tudom az öntevékeny, ún. civil avatást azok részéről, akik úgy érzik, nekik szól az emlékmű.

Jelige: "lássátok".

@legeslegujabbkor: Murvának pláne gyönyörű tudna lenni, bár a fémnek még helyet kéne találni.

@Disznóvári: Copperfield úrnak volt már olyan eltüntetése, amely örök időkre szólt volna? Mert ha igen, akkor jöhet, ha nem, akkor viszont remek alkalmat látok elkezdeni.

picur3ka 2014.07.23. 17:26:21

@bbjnick:

Ezek? Persze. Ezek egymást is gyepálják.

Bell & Sebastian 2014.07.23. 17:27:37

@Counter: Én ismerek egy illetőt, aki némi közjáték után a disznókat tengerbe zavarta. Összehozzam vele?

picur3ka 2014.07.23. 18:09:58

@Counter:

Annyira, mint a világháború, mint máshol fogalmaztam.

Felmerült már magában, hogy esetleg nem akar 'szép' lenni ez az emlékmű?

És miért is lenne?

picur3ka 2014.07.23. 18:13:20

@homoródkarácsonyfalváért:

Kiábrándít. Én már azt hittem, annyira erős a szobor üzenete, hogy teljesen berezeltek Gábriel arkangyaltól.

sztrelnyikov 2014.07.23. 18:19:34

@Counter: annyira, hogy bőven belefér a sokkal rondább budapesti szoborparkba. De a kedvedért igyekszem pontosítani: Washington György szobránál rondább, de a szovjet emlékműnél szebb.

legeslegujabbkor 2014.07.23. 19:10:52

@Counter: Hasznosságról még nem volt szó.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.07.23. 19:21:51

"Amúgy meg sajnos azt kell mondanom, hogy aki tojással dobál egy szobrot, vagy a nevét adja egy ilyen akcióhoz, annak sajnos nem sok alapja van kikérni magának, ha lezsidózzák."

hacsaknem.blog.hu/2014/07/20/elolanccal_vedjuk_azt_amit_tojassal_dobalunk

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.07.23. 19:30:41

@picur3ka: "Felmerült már magában, hogy esetleg nem akar 'szép' lenni ez az emlékmű?"

Nem, mivel az akar lenni, és mivel ellentétes szándékra való hivatkozás nincs a mű leírásában sem.

Az emlegetett esztétikai hiányosságok nem diszharmóniák, hanem mesterségbeli fogyatékosságai az alkotónak.

Pl. az, hogy a madár lábán odaeszkábált gyűrű hirdeti, hogy ez mit jelképez, nem "azért csúnya, mert a háború is az", hanem vacakság.

@sztrelnyikov: A másikra mindig lehet mutogatni. Vannak rossz/gyenge szobrok Budapesten, tehát szabad új rossz/gyenge szobrot állítani... más is odaönti a szemetet az erdő szélére, hát akkor én is.

picur3ka 2014.07.23. 19:54:51

@Counter:

"mivel az akar lenni"

Én azt meg nem mondhatom, hogy az alkotó szerint mi akar lenni, csak azt, hogy én nem látom a disszonanciát a téma és tartalom között (megjegyezném, csak ilyen-olyan fényképeken láttam, ugye). Randa, az biztos. De, a csúf esztétikai értéke összhangban van a tartalommal.

Egyik szintjén ez egy tönkretett Milleneumi Emlékmű, olyan nyilvánvalóan az, mint a 2x2. És mint olyan, teljesít.

picur3ka 2014.07.23. 20:03:09

@bbjnick:

Azért van ebben valami megdöbbentően szimbolikus: valami őrjöngő csapat megdobálja a Szodomát, Gomorát elpusztító angyalt.

ephart 2014.07.23. 21:20:06

A zsidók által megszállt Ciszjordánia Kiryat Arba elnevezésű illegális zsidó telepének rabbija kiadta a parancsot a zsidó katonáknak: Nem kell azt nézzétek, hogy civil, asszony, gyerek vagy katona, öljétek a palesztinokat!

Chalky White 2014.07.23. 21:39:31

Logisztikai szempontból.

Muhahaha. Odamondunk de azért nyallantunk egyet mandiner mi?

Hát perszemár biztos nagy volt a forgalom, meg az ifa is késett...

komolytalan samu 2014.07.23. 21:56:22

@Holger Hartland: A mimikri kosztümbe öltözött olasz vadász tőrbe csalná a gyanakvó varjút.

A mű címe: "micsoda leves lett volna belőle!!"

komolytalan samu 2014.07.23. 22:08:29

@picur3ka: Elpusztítja?? Hol és melyik párhuzamos történelemben? Ilyet még az alkotó se haluzott bele, magának honnan jött?

Kitétel: a dolog bőven túl van lihegve és a zsidóság összes értelmetlen félelme manifesztálódik egy ideológiailag szorulásos, ámbár nevetségesen ronda szoborban.

Az a kategória, ami oldal és származás függetlenül mindenkinek ciki, kivéve bbjt, de ő egy tescos botmixertől is transzba esne ha valamelyik másodvonalas mameluk ráfogná hogy az trianont képviseli, vagy már Szabó Dezső is azt használta az uborkasalátához.

picur3ka 2014.07.23. 22:24:28

@komolytalan samu:

Samu. Komolytalan.

Nem mindenütt értem, amit összehord, de mentségemre legyen mondva, maga se.

Két dolgot értek: bibliai és történelmi ismeretei hiányosak, ezért a kérdés, valamint abuzálni akarja BBJ-t.

Hogy magának Trianon meg Szabó Dezső nem érdekes, az senki mást nem minősít.

Érthetőnek vélt kérdésére: Apokrifek.

conchita wurst 2014.07.23. 22:41:28

'Senkivel, de tényleg senkivel nem találkoztam, aki ezt az alkotást igazán magáénak érezné – nem csoda, hogy avatatlanul marad.'

Nem a zsinagógában kellett volna körbekérdezni.

'Így aztán lett egy olyan emlékművünk, ami senkinek nem hiányzott, senki nem kérte, ellenben sokakat sért és még diplomáciai konfliktusokat is okoz (elég csak az alkotás ellen tiltakozó Egyesült Államokra gondolni, akiknek ráadásul onnan néhány méterre áll a nagykövetsége). '

Hígfosás, rengetegen kérték és senki sem tiltakozott. Nemsokára mind a 2800 településen lesz a nagy sikerére tekintettel. Te meg végignézed, basszameg.

'Ez az arrogáns csakazértis-motívum teszi az emlékművet az Orbán-kormány legnagyobb szimbolikus öngóljává. Felépítette a hatalmi arrogancia kitűnően gyűlölhető jelképét, amit aztán őriztethet készenléti rendőrökkel, körbekordonozva. '

Mér különben mi lesz? Megint emigrál Dániel Péter?

kacsapuszi 2014.07.23. 22:42:36

@sztrelnyikov:

Tulajdonképpen én is örülök a megszállási emlékműnek, mert az legalább nem ázik szarrá az első nagyobb esőben, mint a felcsúti stadion, és még olcsóbb is volt, ráadásul még olyan szép is, van benne angyal, meg sas, meg timpanon, nem valami aberrált nonfiguratív zsidó "szimbóleum".

Én mondjuk mindent rovásírással írtam volna ki, ne basztassák az OFFI-t holmi héber rizsával, végül is nem Jeruzsálemben vagyunk.

Lehetett volna, persze, elhelyezni valahol egy szent koronát is rajta, ahogy lecsap rá a birodalmi sas, két másik lábbal, de, ahogy jobban belegondolok, mégis jobb az országalma, mert az kifejezi a nemzet egységét a labdajátékok iránti tiszteletben.

És a második világháborút igenis az oroszok robbantották ki, de legalábbis provokatívan hagyták magukat megtámadni.

Le a hazug illúziókkal, és a "normalitással"; aki magyar, velünk tart; Isten kalapján a bokréta; magyar-angol 6:3; bajnok lesz a Fradika; Békemenet; turulmadár; kinyílott a pitypang - megírom !

conchita wurst 2014.07.23. 22:55:13

@kacsapuszi: na kezded kapiskálni, hogy kuss van

komolytalan samu 2014.07.23. 22:59:15

@picur3ka: időről időre szórakozásból valóban abuzálom bbjt, de a bibliai magyarázat éppen a történelmi ismeretekkel ütközik.

Azon történelmi időszakban sem saját erőnkből, de Isten segedelmével sem pusztítottuk el Szodomát, hanem az minket. Számszerűleg és lélekben is. Utóbbira perfekt bizonyíték, hogy erről 70 évvel később egy nyomorult szobrot sem tudunk egyetértésben felállítani.

Amit a szoborról tudok, a szerint az angyal az alkotó szándéka szerint sem a hősiességünket szimbolizálja. Helyesen, mert azt hogy a szomszéd izomtibi 8 évesen péppé vert, még a mostaninál is kínosabb lenne hősiesnek beállítani.

kacsapuszi 2014.07.23. 23:07:23

A szobrász sír

Kinevették a szobromat. Pedig miniszterelnöki
dics kísérte első vázlatom. Tény és való,
a sas lába kissé görbe lett, de egyenesebb-é
a szándék, amely szállani sassal reménykedett?
És a timpanon? Hiszen csúcsa égbe tör,
és talapzata keményen állja még a támadást. Meggyalázták a szobromat. Nem akadt
száznegyven helyettes államtitkárból egy,
aki vállalta volna, hogy avatni érte megy.
Pedig, Isten látja lelkemet, én beértem volna
egy akkorka Kossuth-díjjal, mint amekkora
szőleje van L. Simonnak. Nevetnek a
szobromon, mert Gábriel az almát kissé
nőies keccsel nyújtja fel. Kinevették
a szobromat. És akik védik is: Jézusom!
"A halál, mint az én példám is bizonyítja, nem a legnagyobb rossz, ami egy férfit érhet ..."

komolytalan samu 2014.07.23. 23:20:22

@picur3ka: "Hogy magának Trianon meg Szabó Dezső nem érdekes, az senki mást nem minősít."

Ez a gőgös kis ostobaság kimaradt; kevés ocsmányabbat tudok annál, mint hogy valaki Trianont a saját kis piti játszmáihoz használja fel, vagy azzal bunkózzon (erre utaltam és utalok ismét). Megegyezik a holokauszttal való visszaéléssel, így talán érthetőbb önnek is.

picur3ka 2014.07.23. 23:31:54

@komolytalan samu:

Összekever két beszélgetést. Ez, amire rákérdez, nem a szobor értelmezéséről, hanem a tojásdobálókról szólt.

picur3ka 2014.07.23. 23:34:31

@komolytalan samu:

"Ez a gőgös kis ostobaság kimaradt; kevés ocsmányabbat tudok annál, mint hogy valaki Trianont a saját kis piti játszmáihoz használja fel, vagy azzal bunkózzon (erre utaltam és utalok ismét)."

Akkor miért tette? Mert ezzel csúfolkodott, nem is ez a téma pedig. Maga az első, aki említi.

_most_ 2014.07.23. 23:40:07

"a dicsőséges Vörös Hadsereg felszabadítási obeliszkjét államközi szerződés miatt nem lehet eltüntetni a térről"
A fülkeforradalmárok mióta tartják be a szerződéseket, amúgy vajon az is benne van a szerződésben, hogy le kell szopni Putyint? :D

zila5 2014.07.24. 00:01:20

Végre egy hibátlan írás erről a szerencsétlen tákolmányról.

2014.07.24. 00:11:30

A ballibsik az igazságot utálják a legjobban. Hát persze, hogy őrjöng a beltenyészet.

béla a görög (törölt) 2014.07.24. 00:12:52

Tudjátok hány dolog lesz még amit a hatalmi arrogancia hívott életre és előbb-utóbb felkerekednek a népek és nyilvános WC-nek használnak? Sok.
És mielőtt valaki megszólna ezért...
Ez lehet a hatalom egoja de végső soron az ÉN pénzem is! Gyakorlom tulajdonosi jogaim! Ha nem tetszik összeszarom.
Tényleg, mi van az államosított vállalatokkal?! Éves elszámolást a tulajdonosok felé mikor prezentálja a management?

2014.07.24. 00:14:30

Apropó, heller ágnes nyilatkozta már a gázai népirtással kapcsolatban, hogy "no one was shot"? Szakértő ebben a témában.

picur3ka 2014.07.24. 00:20:30

@béla a görög:

A görögök IS menjenek haza.

picur3ka 2014.07.24. 00:22:38

@_most_:

Én ezzel nem viccelődnék, még te kapod az egyes sorszámot.

picur3ka 2014.07.24. 00:24:18

@kacsapuszi:

'Tulajdonképpen én is örülök a megszállási emlékműnek'

Ez a lényeg, a kibontása csak időpocséklás.

picur3ka 2014.07.24. 00:28:30

@conchita wurst:

Hehehe.

Igen, Dániel harmadszor fog alijázni, Fischer Ádám nem játszik többé, Gyurcsány bérmakörülmetélkezik és Heller Ágnes kibontja a haját.

sivatagi n. 2014.07.24. 00:29:36

A szobor jó kezdeményezés, kitörés az egyoldalú kommunista-zsidó történelem szemléletből.

Következő lépésként jöhet egy Duna-parti szobor, amely azokra a magyarokra emlékeztet, akiket Kun Béla zsidó terroristái lőttek a Dunába. Mert hogy ilyen is volt, bár a zsidók erről valamiért nem szeretnek beszélni.

picur3ka 2014.07.24. 00:35:00

@picur3ka:

Aki esztétikailag érzékeny, az meg forduljék el, vagy dobálja meg őket tojással.

conchita wurst 2014.07.24. 00:36:49

@sivatagi n.: Mindez szép és jó, de csak akkor van értelme, ha minden történelemkönyv zsidónak nevezi a zsidókat.

Mo-n 10ből 9 embernek gőze nincs arról ki volt zsidó. Max. akkor van erről szó ha nobel-díjat kaptak, ami nálam szintén OK, de kiegensúlyozottan zsidózzunk má, ha 1 mód van rá.

Niebur 2014.07.24. 02:13:31

@kacsapuszi:

A koronát nem lehetett, mert akkor egy másik alakot is kellett volna ábrázolni, ahogy lecsap rá.
Élő emberről pedig nem szoktak szobrot készíteni.

fzoli77 2014.07.24. 02:18:57

Ez a szobor a hatalomtechnikáról szól szerintem a fidesz szempontjából és kész.
És hogy miért? Fikció, de ezt gondolom:
Saját bázisuk egy nagy része semlegesen viszonyul a szobor szimbolikájához - ahogy sajnos a magyar állampolgárok nagyon nagy része - , egy másik része, amelynek a jobbik is szimpatikus valamennyire pedig igényli ezeket kommunikációs paneleket. Ugyanis ha ezek nincsenek, akkor inkább a jobbik felé hajlanának idővel.
Bal oldalról a szobor erősen támadható, de pont maga a bal oldali támadás "igazolja" a szobor kommunikációjának igazságát a magyar politikai kommunikáció szabályai szerint.
Ha ugyanis visszakozik a fidesz a szobortól, attól bal oldalról nem nyer szavazatokat, semlegesek se fognak ettől tömegesen rájuk szavazni az önk. választásokon. Ellenben a jobbik / fidesz határmezsgyén lévő szavazok máris a jobbikra tennék az X-et a fidesz helyett.
"Kicsit" szomorú az ember, hogy egyesek a hatalom megtartása végett feláldozzák a nemzet egységét - vagy legalábbis az arra való törekvést - , a nemzet egységének nevében.

E.Katolnai 2014.07.24. 03:49:53

"sokakat sért" - nem sért sokakat!
csak egy szűk jómódban, biztonságban élő belvárosi kisebbséget, akikkel a többség nem hajlandó és nem fog azonosulni. A többségnek egész más, sokkal égetőbb problémái vannak, mint egy folyamatosan hisztiző kisebbség sértődöttsége.

Fazakas László 2014.07.24. 05:25:27

@Hepci:

Ez jóó, hjaa - ez már hallottuk egyszer. - "majd megúnják és hazamennek"

Csak az a nagy baj, ezek a hőzöngők mintha nem akarnának hazamenni! Pedig kaptak új hazát az ENSZ-től 1949-ben (igaz - a palesztínokat meg sem kérdezték), mégis itt pofátlankodnak nap mint nap.
És mindig ők akarják megmondani a többségnek a frankót!

Meddig tűrjük még?

Fazakas László 2014.07.24. 05:29:01

@fzoli77:
Nemzeti egységet SOHA NEM lehet felépíteni a belső ellenséggel!
Az olyan lenne, mintha folyton kígyót melegítenénk a kebelünkön!
Ilyen apróságra, mint egy egyeseknek nem tetsző alkotás - nem is kellene szót fecsérelni.
Ha annyira nem tetszik - "el lehet innen menni!"

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.07.24. 06:06:21

@Fazakas László: A bolsevik fajta nemzeti egységet CSAK a belső ellenség képének folyamatos fenntartásával lehet felépítenetek.

Kell is nektek, mint egy falat kenyér.

Dr.Bio74 2014.07.24. 07:02:23

A szobor szerintem ronda.
A mondanivalója pedig sántít, kb. annyira, mint a szovjet felszabadítási emlékműé. Amennyiben a cél azt láttatni, hogy a jelenlegi "nemzeti" kormány legalább annyira képes amnéziás lenni, mint az előtte levők akkor az sikerült.

ephart 2014.07.24. 07:47:57

Párkányi Raab Péter a Heti Válaszban töri meg a csendet, amit maga kért a megrendelőtől. Eddigi hallgatását azzal magyarázza, hogy különben nem tudta volna befejezni a munkát, oly szoros volt a határidő.

Ezzel cáfolja is rögtön azokat a vádakat, hogy a mű már készen volt, csak „rásózta” a kormányra. Párkányi Raab Péter a szobra körüli helyzetet „a balliberális bizniszpolitikusok, művészkörök és médiaholdudvaruk” aknamunkájával magyarázza. A legdurvábbnak azt tartja, hogy nem is az áldozatoknak, hanem a német megszállásnak állít emléket alkotása, amelynek a felrobbantására uszítottak.

A mostani botránynak szakmai oka is van – teszi hozzá a szobrász. Szerinte sokan vannak – még a képzőművészeti egyetem tanárai között is akad – olyanok, akik nem tudnak megmintázni egy szoborfejet, ezért fordultak a konceptuális művészet felé. Most ez az irányzat az uralkodó, és felkent papjai áldozata lett az ő emlékműve.

„Ma e kör tagjai mondják meg, ki kaphat ösztöndíjat, katedrát, a kiállításoknál pedig bevezették az életről-halálról döntő kurátorok rendszerét. Nem véletlen, hogy ma már e szűk társaság tagjait kivéve senki nem jut be az állami költségvetésből működő kiállító intézményekbe”.

Az interjúban a művét bíráló mesterét sem kíméli. Szerinte „Jovánovics György egyműves alkotó, lásd a 301-es parcellát”, nem ért a szobrászathoz, egy olyan körhöz tartozik, amely létrehozta a „balliberális giccset” és amelynek tagjai simán agyonvernék ma Leonardót, ha felbukkanna Magyarországon és még büszkék is lennének erre.

I_Isti 2014.07.24. 07:58:38

Ne úgy olvasd, "egység", hanem úgy, hogy "egy-zsék". Ahol a ZS a zseton, zsuga, zsozsó szleng szó rövidítése. Amikor a kormányzat egységről beszél, akkor ezen az éghajlaton mindig úgy kell érteni, hogy minden zsé-ről ő akar dönteni, és azt akarja, hogy az övé legyen.
A normális emberek meg pont ezt nem akarják, mert elegük van azokból a tehetségtelen ripacsokból, akik csak és kizárólak azért mennek politikusnak, hogy teljesítmény, szorgalom, tudás nélkül jussanak zsé-hez.

♔batyu♔ 2014.07.24. 08:43:28

A "gond" az, hogy Orbánék emelték, a nagyobb "gond" pedig az, hogy ez nem csak a zsidókról szól.

Persze jönnek a kamu dumák, hogy ronda. Ha a szöveg az lenne, hogy a zsidó áldozatoknak emelte az alázatos magyar nép, akik hetediziglen felelősek az áldozatokért, minden ballibsi esztéta vinnyogna, hogy az emlékmű milyen grandiózus, egy építészeti csoda.

Éppen ezért marhaság az a mondat, hogy senkinek nem tetszik, az ország nagyobbik részének nagyon is tetszik. Nem véletlenül tüntet ott összesen csak 30 arc, abból is 26 fizetett. Orbán pedig tudja ezt.

Ali Lali 2014.07.24. 08:57:42

Azért azt érdekesnek tartanám ha jelentkezne az emlékmű egy olyan bírálója is, aki /bizonyítottan/ tiltakozott a vaskefe ellen is, mert hogy az esztétikailag még rondább is, és még csak nem is eredeti, az biztos! /De hát az egy ugyanolyan liberális idol mint a homokóra, és ugye tudjuk annak mi lett a sorsa!/

mojszipupi 2014.07.24. 08:58:17

A felcsúti rómeó ezt jól ekúrta. Nem kicsit, nagyon. Annyit közel sem hozott számára ez az emlékmű a szélről, mint amit bukott vele saját táborából. Csak ugye amikor már nincs mit lopni, meg az már gombócból is sok, akkor valami magasztosabb dologgal gondolta magát elfoglalni. Az emlékmű az ostoba politikusnak állít örök emléket

♔batyu♔ 2014.07.24. 09:32:01

@mojszipupi: Na hogyne. Az SZDSZ szélsőséges zsidói odáig is utálták Orbánékat mint a szart. Egészen biztos, hogy te sem e miatt az emlékmű miatt állsz a "másik" oldalon.

A többit pedig a rezsicsökkentés, a 3% GDP növekmény érdekli, beleszarik kik ajvékolnak balszélen.

gmihaly 2014.07.24. 09:56:41

Német megszállásról szól az emlékezés. Lehet, hogy az EU legtekintélyesebb államának is zsenáns ez a felhánytorgatás, talán ezért sem volt avatás. Másrészt pedig látni kell, hogy az egykori ellenséggel megbékült, azzal együttműködő egykori győztesek által kreált "status quo" megmaradt, nem szétesett alkotóelemei és az ő kényelmes előítéleteik tovább gyengítik az EU-t.

gmihaly 2014.07.24. 09:57:17

Német megszállásról szól az emlékezés. Lehet, hogy az EU legtekintélyesebb államának is zsenáns ez a felhánytorgatás, talán ezért sem volt avatás. Másrészt pedig látni kell, hogy az egykori ellenséggel megbékült, azzal együttműködő egykori győztesek által kreált "status quo" megmaradt, nem szétesett alkotóelemei és az ő kényelmes előítéleteik tovább gyengítik az EU-t.

conchita wurst 2014.07.24. 09:58:50

@mojszipupi: Ősszel győz az Összefosás? Dehogy,már előre megvigasztalták a tábort hogy csalás miatt fognak bukni.

vadi3 2014.07.24. 10:05:23

@♔batyu♔: "Nem véletlenül tüntet ott összesen csak 30 arc, abból is 26 fizetett. Orbán pedig tudja ezt. "

No ha Orbán tudja, hogy ott csak 30-an tüntetnek, akkor azt a 30-at gyorsan el kell vitetni a készenlétiekkel - bárkit le lehet fogni 24-órára bármilyen indok nélkül - és már mehet is az avatás. Még egyszerűbb ha a 26 fizetettnek egy kicsit többet ad és azok máris ellentüntetők lesznek. Fizetni Viktor is tud, hiszen a 03.15-re is fizetett emberekkel tömte tele a múzeum környékét.

Egyébként még várom felsorlásod, hogy melyik közműcég felvásárlásával segíti kormányunk az ipari termelés felfutását.

conchita wurst 2014.07.24. 10:16:02

@vadi3: A ballibek repesve várják már a székházostrom óta hogy vágják már szájon őket.

A fidesz ismét példát mutat demokráciából a kommancsoknak.

♔batyu♔ 2014.07.24. 10:21:17

@vadi3: Te normális vagy b+?

"Egyébként még várom felsorlásod, hogy melyik közműcég felvásárlásával segíti kormányunk az ipari termelés felfutását. "

Eszedbe jut valami és engem basztatsz? Guglizd ki b+, mi vagyok én a titkárod?

Miért vitetné el Orbán a készenlétiekkel? Nem Gyurcsány. Szépen maradjanak csak ott, kell a látványosság.

♔batyu♔ 2014.07.24. 10:29:31

@conchita wurst: Ezek a ballibsik azt hiszik, mindenkit el kell verni és be kell vinni, aki tüntet, mert Kádárék és a ballibsi kormányok ezt csinálták. Valaki tüntetett ellenül, extázisba estek mert komcsi korukban beléjük verték, hogy ezt nem szabad engedni.

Persze várják, hogy velük is ez történjen és egyszerűen nem akarják elhinni, hogy nem történik semmi.

Nem elég hogy nem lesznek mártírok, még mindenki jól le is szarja őket.

vadi3 2014.07.24. 10:30:46

@conchita wurst: Döntsd el végre, hogy melyik oldalon tolod a bicaj, nem lehet egyszerre mindkét oldalról.

Hogy a fityisz mit mutat a kommancsoknak: Megmutatja nekik a parancsuralmi rendszert, a semmibevevés szépséges művészetét és az ígéretek megszegésének módozatait. Ezen kívül a kommancsok tanulhatnak még urambátyám rendszert, emelt szintű közpénzelsíbolást és a gyanús elemek kormányzati pozícióba való beemelését.

Ja és ezen kívül még olyan zsigeri reakciókat, mint majd megmutatom én neked, hogy ki az úr (gondolok itt a felcsúti juhász esetére a letarolt szántóföldjével)

vadi3 2014.07.24. 10:32:19

@♔batyu♔: "Ezek a ballibsik azt hiszik, mindenkit el kell verni és be kell vinni, aki tüntet,"

No meséld el, hogy mi is volt a kínaiak ellen tüntető tibet szimpatizánsokkal. Vagy szelektív az emlékezeted?

♔batyu♔ 2014.07.24. 10:36:40

@vadi3: Már megint meséld. Gugli haver.

Fizető Utas 2014.07.24. 10:40:30

@ephart:
"Szerinte sokan vannak – még a képzőművészeti egyetem tanárai között is akad – olyanok, akik nem tudnak megmintázni egy szoborfejet, ezért fordultak a konceptuális művészet felé. "

S, mi van azokkal a művészekkel, akik még egy dór oszloprendet sem tudnak megmintázni? Mert az építészeti körítés csak az olyan mintha kategóriában értelmezhető. A dór oszlop nem dór oszlop a timpanon nem timpanon, a gerenda nem gerenda...stb.

Egyébként az emlékmű akkor szólna nagyot, ha a szovjet megszállásnak állított volna emléket a tér mások oldalán álló obeliszkre válaszolva.
Na, az bátorság lenne, s bizonyíték a tökösségre.

vadi3 2014.07.24. 10:48:12

@♔batyu♔:
Megtaláltam:
♔bаtyu♔ 2014.07.15. 10:32:17
@vadi3:Te ennyire nem vagy képes kombinálni?

Ha az állam közmű cégeket vásárol fel, akkor épp a leg-lényegesebb dolgot vásárolta fel, ami a vállalkozások szempontjából értékes lehet. Az energiát és a rezsi szolgáltatásokat. Mindenki jobban jár, ha nem állami pénzekkel csalogatják a termelést, hanem olcsó energiával és ha már támogatni kell, akkor azt támogatják.

Te ahogy elnézem, még azt sem nagyon fogod fel, hogy mi a haszon pld. a kínai termelő jellegű befektetésben.

Valójában te mit reméltél, mitől lett volna sikeres Gyurcsány? Mert gondolom, ezek nála is problémát jelentettek neked. Azt gondoltad, hogy majd a nyugati befektetők tesznek csodát? Az Európai országok átlagárán felüli energia és vízcsatornaárakkal?

No erre kértem én Tőled a listát, hogy mely közműcégek támogatják olcsó energiával az ipart.

♔batyu♔ 2014.07.24. 10:50:37

@Fizető Utas: A ballibsi oldal morálisan ki lenne végezve és a jobboldalon sem tudnának érvényesülni volt párttitkárok.

vadi3 2014.07.24. 10:55:28

@conchita wurst: Ennyit tudsz, hogy ennyire komolytalan választ tudsz csak kipréselni magadból?

♔batyu♔ 2014.07.24. 10:56:58

@vadi3: B+, még jó hogy nem a szex jutott az emlékmű kapcsán az eszedbe.

Nem tudtál aludni?

Kivárjuk, míg Orbánék végeznek a felvásárlással és össze fogjuk hasonlítani a 2010-es és mondjuk a 2015-ös rezsi árakat.

Rendben?

conchita wurst 2014.07.24. 10:58:22

@Fizető Utas: 'Egyébként az emlékmű akkor szólna nagyot, ha a szovjet megszállásnak állított volna emléket a tér mások oldalán álló obeliszkre válaszolva.
Na, az bátorság lenne, s bizonyíték a tökösségre.'

Azzal az apró különbséggel hogy Oroszországban van egy csomó magyar hősi emlékmü és 200ezer magyar. Utóbbi egyelőre Ukrajnában, de eddig azt is oroszok vezették. Az ő életükkel nem kéne reszkírozni.

conchita wurst 2014.07.24. 10:58:55

@vadi3: Nem írtál semmit, mire válaszoljak?

vadi3 2014.07.24. 11:04:12

@♔batyu♔: Eszembe jutott az is, de eléggé lohasztó hatással volt...

Amikor Orbánék végeznek a felvásárlással, akkor mindenhová beültetik a megfelelő csinovnyikot. Az árakat már nem lesz értelme összehasonlítani, mert amit nem a rezsi árában fizetsz ki, azt kifizeted benzinben, kenyér áremelésben, még egy különadóban.

Szerinted - kicsi rigó - ha emelkednek a a világpiaci árak, vagy akár a jelenlegi szinten stagnálnak, hogy fogja Viktor sleppje finanszírozni a jelenleg is veszteséges közüzemi szolgáltatókat? PaksII fog Neked az áram mellé vizet és gázt is termelni.
Dehogy is akarják felvásárolni az áramszolgáltatókat, csak azért, hogy ne lehessen kire mutogatni, legyen kit fejni ezután is. Egyébként Viktor nem elég bátor egy Eon elleni nyílt támadásra, hiszen akkor össze kéne rúgni a port a legnagyobb üzleti partnerrel, amihez ő sem elég bátor.

vadi3 2014.07.24. 11:05:35

@conchita wurst: Talán el kéne dönteni, hogy conchita VAGY wurst.

conchita wurst 2014.07.24. 11:06:25

@vadi3: 'Amikor Orbánék végeznek a felvásárlással, akkor mindenhová beültetik a megfelelő csinovnyikot. Az árakat már nem lesz értelme összehasonlítani, mert amit nem a rezsi árában fizetsz ki, azt kifizeted benzinben, kenyér áremelésben, még egy különadóban.'

lásd - index.hu/gazdasag/2013/09/11/40_eve_nem_volt_ilyen_alacsony_az_inflacio/

vadi3 2014.07.24. 11:11:28

@conchita wurst: Te még hiszel a statisztikának?

Az infláció éppen a rezsicsökkentés miatt esett vissza. Egyébként pedig nem nagyon vettem észre a hatását bevásárlás közben. Tudod a Tesco-ban nem csökkentek az árak, a CBA-ban pedig egy kicsit emelkedtek

conchita wurst 2014.07.24. 11:14:40

@vadi3: Tehát a tény az hogy soha nem voltak stabilabb árak mint most.

Ehhez képest vmi ilyesmit vizionálsz: 'Amikor Orbánék végeznek a felvásárlással, akkor mindenhová beültetik a megfelelő csinovnyikot. Az árakat már nem lesz értelme összehasonlítani, mert amit nem a rezsi árában fizetsz ki, azt kifizeted benzinben, kenyér áremelésben, még egy különadóban.'

Na, most inek higgyek, annak aki elqrta, vagy annak, akire az elqró azt mondja, hogy majd elqrja?

komoly dilemma

Fizető Utas 2014.07.24. 11:29:38

@conchita wurst:
"Azzal az apró különbséggel hogy Oroszországban van egy csomó magyar hősi emlékmü és 200ezer magyar. Utóbbi egyelőre Ukrajnában, de eddig azt is oroszok vezették. Az ő életükkel nem kéne reszkírozni."

Magyarországon meg vannak szovjet hősi emlékművek, temetők. És? Mi változna?
Kinek az érzékenységét sértenénk és mióta érdekli ez a független magyar állam vezetését? Mert a német megszállási emlékmű esetében senki - esetleges érintettség okán megnyilvánuló csoportok - véleménye sem számított. Csak nem arról van szó, hogy az oroszokhoz való dörgölőzés miatt (Paks II, gáz, metró) ezt most nem lehet megtenni? És/ vagy esetleg ők nem a mi vagy a németek játékszabályai szerint játszanak? (ld. aggodalmadat az ukrajnai magyarokért)

vadi3 2014.07.24. 11:30:11

@conchita wurst: Szerinted jobb lenne azt vizionizálni, mint ami a Pest megyei kéményseprőkkel történt. Épp csak egy kicsit csődbe mentek, mert nem volt elég a rezsicsökkentett söprési díj a munkabérek kifizetéséhez.

Esetleg ott van az a távhőszolgáltató aki pert vesztett a rezsicsökkentés feltüntetésének módja miatt. Ha ő is csődbe megy, akkor majd olcsón lehet megvásárolni az infrastruktúráját.

vadi3 2014.07.24. 11:33:18

@♔batyu♔: Egy kicsit megint elvesztél... Csak nem a felvásárolt közműcégek iparra gyakorolt hatásának nézel utána?

conchita wurst 2014.07.24. 11:43:27

@vadi3: Mit hablatyolsz, és hogy kapcsolódik ez az előbbi hazug zagyvaságodhoz, majd kiderül, vagy nem.

'Amikor Orbánék végeznek a felvásárlással, akkor mindenhová beültetik a megfelelő csinovnyikot. Az árakat már nem lesz értelme összehasonlítani, mert amit nem a rezsi árában fizetsz ki, azt kifizeted benzinben, kenyér áremelésben, még egy különadóban.'

index.hu/gazdasag/2013/09/11/40_eve_nem_volt_ilyen_alacsony_az_inflacio/

Az össze vissza hazudozás áprilisban kevés volt, májusban még kevesebb. Lehet hogy többet kell mondani ugyanazt, hátha müködni fog, ki tudja.

vadi3 2014.07.24. 11:49:44

@conchita wurst: Olvasd el amit belinklesz:
"A háztartási energia, a víz-, csatorna- és szemétszállítási díjak ... ... csökkenésével magyarázta az alacsony inflációt jelentésében a KSH."

"az árindex esésében inkább olyan tényezők játszottak szerepet, amelyek nem feltétlenül tartósak."

Én azért ezekre nem lennék annyira büszke, hogy kétszer is linkelem elolvasás nélkül.

conchita wurst 2014.07.24. 11:50:52

@Fizető Utas:

- 200 ezer ember él potenciálisan orosz érdekszférában.

'Mert a német megszállási emlékmű esetében senki - esetleges érintettség okán megnyilvánuló csoportok - véleménye sem számított.'

- hát a senkik véleménye csak anarchiában számít maximum

'Csak nem arról van szó, hogy az oroszokhoz való dörgölőzés miatt (Paks II, gáz, metró) ezt most nem lehet megtenni?'

- ez könnyen előfordulhat, teljesen támogatnám ha így lenne.

conchita wurst 2014.07.24. 11:53:09

@vadi3: namég1x

1. ezt hazudtad - 'Amikor Orbánék végeznek a felvásárlással, akkor mindenhová beültetik a megfelelő csinovnyikot. Az árakat már nem lesz értelme összehasonlítani, mert amit nem a rezsi árában fizetsz ki, azt kifizeted benzinben, kenyér áremelésben, még egy különadóban.'

a tény meg ez - index.hu/gazdasag/2013/09/11/40_eve_nem_volt_ilyen_alacsony_az_inflacio/

ez egy szám, tudod

'az árindex esésében inkább olyan tényezők játszottak szerepet, amelyek nem feltétlenül tartósak'

- ez egy másik vélemény, a tény meg tény

vadi3 2014.07.24. 11:57:11

@conchita wurst:

1. Az, hogy ez hazugság, vagy tény azt ne most, hanem az államosítás után döntsük el, addig feltételezés... Az eddigi belföldi (1990-2014) gyakorlatból kiindulva szerintem megalapozott.

Ha már valakit idézel és azt tényként fogadod el, akkor engedd meg, hogy ugyanabból idézve egy másik szövegrészt én is tényként fogadjam el. Vagy úgy gondolod, hogy tényeket csak Te tudsz felsorolni és ha én mondom, hogy 2+2=4 az még csak egy erős feltételezés.

Olvasd már el azt amit belinkeltél. Vagy az egész tény, vagy az egész feltételezés.

vadi3 2014.07.24. 12:01:48

@conchita wurst:
"A hatalmas meglepetést okozó adat mellett további érdekesség, hogy a maginflációs mutató 2,8 százalékról 3 százalékra emelkedett."
"Maginfláció az az inflációs mutató, amelyet megtisztítanak a gyorsan változó külső gazdasági hatásoktól. A maginflációt hazánkban a Központi Statisztikai Hivatal számítja ki. Számítása rendszerint a fogyasztói árindex bizonyos tételeinek elhagyásával történik, ilyen például az üzemanyagok, az energia és a gyógyszerek árszínvonala."

Ha akarod bemásolom az egészet, ha már lusta vagy elolvasni.
A fentiek szerint az energia árának figyelmen kívül hagyásával az infláció emelkedett.

No akkor a KSH szerint csökkent vagy nőtt?

conchita wurst 2014.07.24. 12:09:42

@vadi3: Nem tudom hogy jön a maginfláció a hazudozásodhoz, a boltban nem a maginflációt fizeted.

Tehát egy elqrók általi jóslatban kéne hinni. Lehet benne hinni, de a megtörtént elqrás tény marad.

komolytalan samu 2014.07.24. 12:18:07

@picur3ka: Annyira tudtam, hogy erre ráharap, pedig :(

A politika és néhány jobboldali közíró sajnos rendszeresen teszi ezt. Nekem ez visszataszító, főleg úgy, hogy a valóságban semmit, vagy nagyon keveset tesznek azért, hogy Trianon következményei legalább elviselhetőek legyenek. Erre utaltam a botmixerrel, ezt a kis aljasságot tettem a kommentjáték részévé és nem Trianont. (term. nem is bbjt vádoltam vele, még mielőtt ez jön elő).

Ps: visszanéztem, lehet hogy félreértettem, az arkangyal kommentjénak szándékait, de Szodomának nyilvánvalóan semmi köze a szobor szimbolikájához (ahogy a kritikákban mást is értelmetlenül varrtak nyakába) Gábriel itt a magyar államalapítás része, nem más.

vadi3 2014.07.24. 12:19:27

@conchita wurst: Ha elolvasod végre a belinkelt cikket, akkor megtudod, hogy pontosan a maginfláció az amit a boltban megfizetsz.

A megtörtént elqrás tény marad. Ha nem tanulsz(tanulunk) belőle, akkor megtesszük még egyszer. Amit fentebb írtam, az a saját jóslásom, nekem pedig az eddigi elqrókhoz sok közöm nem volt, viszont nagyon szeretném, ha nem lenne igazam. Azonban, mint írtam ezt is, az eddigi tapasztalatok szerint ez sem lesz más, mint pénzmosoda, haveroknak nyújtott biztos megélhetési lehetőség, mindez nemzeti palástba bújtatva

conchita wurst 2014.07.24. 12:25:16

@vadi3: Nem, nem a maginflációt fizeted. Ezért sem mérik a maginflációt az Eustatnál és sehol máshol sem, hanem az inflációt.

Mert a maginfláció egy vélemény - 'Maginfláció az az inflációs mutató, amelyet megtisztítanak a gyorsan változó külső gazdasági hatásoktól.'

Az infláció pedig egy utólag igazolható, mérhető tényszám.

kosztarovics bácsi 2014.07.24. 13:03:55

Nem értem, mi szükség volt erre az emlékműre. A biboldók műbalhéját sem értem. Ha rajtam múlott volna, egy erigált lópéniszt kaptak volna a metéltek. Jelzem, "el lehet innen menni". Jakhecországba. Hess!

vadi3 2014.07.24. 13:04:54

@conchita wurst: "Az a reményünk van, hogy 1-2 éven belül az MKB visszanyeri erős, versenyképes pozícióját, és így a piaci értékesítésére is lehetőség lesz majd." - tette hozzá az alább ismertetett információkhoz a nemzetgazdasági miniszter"

Azért van némi emlékem az OTP és a Posta Bank konszolidációjáról. Ha ez akár csak hasonlítani fog rá, akkor a magyar állam megint sokat bukik.

vadi3 2014.07.24. 13:36:01

@conchita wurst: Addig azért nem megyünk el, mert egy különadó kivetése gyorsan helyrehozza dolgot. Meg egyébként is hogy nézne ki, ha egy kis bankocska miatt Viktornak államcsődöt kellene bejelentenie.

Ám ha belegondolunk, ha Kósa és Lázár megint sortolni akarja a forintot, akkor ez jó alkalmat kínál rá.

Ha elolvastad volna a cikket, akkor láttad volna, hogy ez ismét államadósság növekedéssel jár, Brüsszel pedig épp csak a legkisebb hibára vár, hogy újrainduljon a kötelességszegési eljárás. De biztosan nem is olvastál el odáig

conchita wurst 2014.07.24. 13:43:13

@vadi3: 'Ha elolvastad volna a cikket, akkor láttad volna, hogy ez ismét államadósság növekedéssel jár'

- na és? Ezen a téren ismét egy szót sem szólhatnak a cucik. Vagy -5%, per ajvék, ahogy eddig.

Hehe

vadi3 2014.07.24. 14:09:26

@conchita wurst: Mond már, te mindenben a cucikhoz méred magad? Hozzájuk képest lehet jó vagy rossz a kormány?
Neked nincsenek olyan elvárásaid a Fijjuggal szemben, ha már egyszer csinálják, akkor csinálják jól és nem csak jobban mint a cucik?

conchita wurst 2014.07.24. 14:33:28

@vadi3: 'Mond már, te mindenben a cucikhoz méred magad? Hozzájuk képest lehet jó vagy rossz a kormány?'

2 alternatíva van

Aki cuci propagandát nyomat, halálnak halálával hol.

vadi3 2014.07.24. 14:38:15

@conchita wurst: És még engem neveztél hülyének...

vadi3 2014.07.24. 16:10:33

@conchita wurst: A karaván halad, már csak az irányt kéne meghatározni.

"Jelenleg 574 milliárd forintnyi hitel van az MKB könyveiben, erre 100 milliárd forint céltartalék van a banknál – tehát legfeljebb 474 milliárd forintnyi lehetséges veszteséggel meg fogjuk úszni a dolgot."

El is olvashatod eredetiben:
index.hu/chart/2014/07/24/ezt_vettek_meg_az_on_penzen/

Hát ezzel aztán alaposan bevásároltunk. Még "szerencse", hogy az állam vette meg és nem az OTP.

vadi3 2014.07.24. 16:55:24

@conchita wurst: Gyors számolás alapján ebből rád is esik 47 400Ft tartozás, ahogy mindenki másra idehaza.
Köszönöm Viktor, hogy ismét nőhetett az adósságom

Amatőr 2014.07.24. 19:20:15

Nekem tele a hócipőm az emlékművekkel; a holokauszttól 56-ig. Hogy a többi aktualitást már ne is említsem.

De azt már igazán nem értem; hogyha nem volt német megszállás, akkor a szovjetek mi alól szabadították fel kishazánkat?

picur3ka 2014.07.24. 21:44:17

@Amatőr:

"De azt már igazán nem értem; hogyha nem volt német megszállás, akkor a szovjetek mi alól szabadították fel kishazánkat? "

Mit kekeckedik folyton?

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2014.07.26. 12:56:43

@kosztarovics bácsi: "Nem értem, mi szükség volt erre az emlékműre."

Megmondom. Azért volt szükség rá, hogy a magyar társadalom ezzel foglalkozzon, és ne más, fontosabb dolgokkal, mint pl. a botrányos földtörvény.
Ez egy jellegzetes terelés.

Emlékezzünk: a Csurka István nevű ügynök-provokátor ugyanabban az időben emelte a közbeszédbe a zsidókérdést (hogy a magyarok és a zsidók ezen rágódjanak), mikor megkezdődött a nemzeti vagyon kiárusítása.
A hülye magyarok és zsidók persze felültek neki. Most is ezt teszik.

OSTOBÁK ÉS SILÁNYAK VAGYTOK MAGYAROK, MEGÉRDEMLITEK A SORSOTOKAT!

Tempus-Anh 2014.07.27. 13:35:30

@Amatőr: A kérdést úgy akartad feltenni, hogy ki helyett foglalták el a szovjet rablóhadak Magyarországot? A német kvázi fél évre, a szovjet 40 évre telepedett ránk. Kérdés, hogy melyik hatalom mennyit rabolt és sarcolt az említett két időintervallum alatt. Mindenesetre a szovjet megszállási emlékmű még mindig ott meredezik az MTV székház előtt. Azt senkinek nem jut eszébe rántottával megkínálni.

ALFI · http://blog.hu/user/166725/tab/activity 2014.07.27. 14:02:32

@Tempus-Anh: Novák Emőkének eszébe jutott, igaz, már vagy 5 éve (egyébként igaza volt).
www.youtube.com/watch?v=pCQRcPZfq4o

Bell & Sebastian 2014.07.27. 18:13:42

@Disznóvári: Hát akkor alíjázzál, bazmeg. Csurkát csak akkor vedd a szádra, amikor felpakolnak a vagonba, a dilinyósok közé. Ha nem lennének nácik, te lennél Scorsese és messze elkerültek volna a vascsöves pénzbehajtók, mi?

Bell & Sebastian 2014.07.27. 18:44:56

@Disznóvári: Te meg nem kapsz nyugdíjat. Se gyerekek, se diplomájuk.

picur3ka 2014.07.27. 23:08:51

Tényleg. Egy náci katona emlékművét kéne állítani, ha a szovjetnek van, ugye.

Az is a hazájáért halt meg.

Remélem, minden faluban lesz egy Horthy, Teleki és Prohászka szobor és évente kétszer felszentelik mindet és mutatják a TV-ben a Vidám Vasárnap gay műsorfélék helyett.

Csurkának is elkelne egy szobor.

wantaan 2014.08.01. 16:36:57

Ez nem a német megszállás áldozatainak az emlékműve hanem az Orbáni Böszmeségé és a keresztényi megalkuvásé! Mindkettő a magyarság szégyene.
A keresztényi megalkuváson még Ferenc pápa segíthetne ha a pásztori botjával rávágna Erdő Péter bíboros úr hátára s visszaterelné ezzel a keresztényi erkölcs és hit védelmére. S a Magyar Katolikus Egyház tiltakozna ez ellen a nemzet és keresztény ellenes förmedvény ellen.
süti beállítások módosítása