A csakafidesz szabadsága
2014. június 05. írta: Novák Tamás (spanyol)

A csakafidesz szabadsága

a_polgari_magyarorszagert.jpg
Az Orbán-kormány gyorsan helyretette mindazokat, akik valamiféle konszolidációt megnyugvást vártak a permanens szabadságharc utáni második ciklustól. Pedig ismerhették a programot: csakafidesz. A programjához, ahogy az elmúltnégyévben, úgy a következőben is szigorúan ragaszkodik a kormány. Csakafidesz. A döntések alfája és omegája a Fidesz, és annak tartós hatalma. Ez minden lépés és megfontolás iránytűje. És a morál, a szellem, a polgári Magyarország megteremtésének víziója? Látjátok?

Az biztos, hogy ebben a négy évben sem aludhat nyugodtan az, akinek a Fideszen kívül erő és hatalom maradt még a kezében. Legyen az Csányi Sándor, Dirk Gerkens vagy Demján Sándor. Ők is mennek a levesbe, vagy látványosan behódolnak, mint ahogy most a Telekom tette. Mert nekik az első, a második és a harmadik szempont is a profit.

A Fideszben a győzelemtől részegen, a hatalom lázában elfelejtik, hogy a civil társadalom, a sajtó szabadsága, a fékek és ellensúlyok milyen fontos értékek. Pedig nem volt az olyan rég, hogy ők is ezt hirdették. Nemcsak 25, de még öt éve is. Emlékszem.

A forradalom felfalja eszméit. Sima ügy. Előfordult már.

Közben alakul Közép-Európa leghatékonyabb kormánya. A tehetség és a kreativitás viszont kerüli azokat a helyeket, ahonnan szökik a szabadság levegője. Sima ügy. Előfordult már.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr516280731

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A csakafidesz szabadsága 2014.06.05. 15:52:01

A Fideszben elfelejtik, hogy a civil társadalom, a sajtó szabadsága, a fékek és ellensúlyok milyen fontos értékek. Pedig nem volt az olyan rég, hogy ők is ezt hirdették. Nemcsak 25, de még öt éve is. Emlékszem.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

unionista (törölt) 2014.06.05. 15:26:02

navracsics mellett nincs hely a repülőn? vagy nincs elég?

Robinzon Kurzor 2014.06.05. 15:58:59

Megszokod majd, még talán meg is szereted.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.05. 16:03:07

Feljegyzendő: "novák tamás áruló".

HToma 2014.06.05. 16:15:02

A feladat adott. Meg kell teremteni azt a magyar jobboldali pártot melynek tagjai szeretik a szabadságot (nemcsak a sajátjukét hanem másokét is) és a kapitalizmust.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.06.05. 16:17:40

Nahát. Ezt nem gondoltad volna, amikor negyedjére is a Fideszre szavaztál, igaz?

Urfang 2014.06.05. 16:20:52

Csak nehogy ezért közös megegyezéssel kelljen elhagynod a Mandiner szerkesztőségét, mert akkor Turul kollégának kell majd megírnia, hogy nem volt politikai nyomás.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.06.05. 16:26:35

Nem igazán értem, hogy amikor a nemzet élethalálharcát vívja az idegenpártiak ellen, akkor ez a névtelen zugfirkász minek jön itt ilyen sokadrendű dolgokkal, hogy polgáriság.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2013/09/magyarpart.html

Lehet választani: magyarság vagy idegenek. Nekem úgy tűnik, ez a Novák már választott.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.05. 16:29:02

@Urfang: Ugyan már. Egyszer régen, amikor jvizkeleti kikopását jeleztem, megmondták nekem illetékes helyről – már nem emlékszem pontosan, kicsoda: alighanem rg, turul vagy politicus –, hogy jvizkeleti természetesen a mandinerblog tagja továbbra is, akkor ír, amikor csak akar.

Csak hát – nem akar. Hát istenem.

Urfang 2014.06.05. 16:35:03

@Counter: Hát felőlem így is megfogalmazhatjuk. Akkor nem azért aggódom, hogy Novák "közös megegyezéssel elhagyja" a Mandiner, hanem azért hogy "nem akar majd többet írni". De akár az előbbi, akár az utóbbi valósulna meg, azt azért egyik esetben sem ártana majd megírni, hogy politikai nyomás az nem volt.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.05. 16:37:30

@Urfang: Novák Tamás szabad ember: ha nem akar írni, nem fogják kényszeríteni.

Azt meg csak ő tudja, hogy akarjon-e. Okos ember.

Robinzon Kurzor 2014.06.05. 16:42:48

@Urfang:

Amikor ez az információ még szerepelt az impresszumban, akkor a szerző volt a kiadó cég ügyvezetője.

Hogy ez még most is így van-e, illetve a médiafogyasztási szokások megváltozása miatti esetleges közös megegyezéses távozásra is figyelemmel van-e ennek jelentősége, mármint annak, hogy nem a főszerkesztő vagy a helyettese, hanem az ügyvezető (?) jegyzi a posztot, azt kérem nem tudom.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.06.05. 16:48:39

A Mandiner szerkesztőségi ülésén megállapításra került, hogy mivel agilisabban kell navigálni a volatilis politiko-ökonómiai környezetben generálódó szituatív lehetőségek és potenciális veszélyek Szküllái és Kharübdiszei közt, valamint maximalizálni kell a pozitív szinergiák hatását, ezért a Mandiner stábjának néhány, általunk nemsokára megnevezendő személy kivételével közös megegyezéssel átstrukturálódik a pozíciója. Természetesen továbbra is a Mandiner blog szerzői maradnak, és akkor írnak ide, amikor akarjuk.

Budapest, 2014. június 5.

ügyeletes minisztériumi médiamegbízott (aláírás)
Lázár János minisztériuma (pecsét)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.05. 16:55:30

@HToma:

"A feladat adott. Meg kell teremteni azt a magyar jobboldali pártot melynek tagjai szeretik a szabadságot (nemcsak a sajátjukét hanem másokét is) és a kapitalizmust." --- írod.

Mi sem egyszerűbb ennél!

www.youtube.com/watch?v=mvsQjprz1x4

Urfang 2014.06.05. 16:59:28

@Counter:

Egy kicsit komolyabbra fordítva a szót, ez azért egy nagy semmi, ezért még biztosan nem rúgják ki Novákot. Mindössze annyit írt most le, hogy a fiúk lehúzták a budin a polgárit, meg a konzit, meg a jobbot, meg a többi édes nyalókát, és ami maradt az a nagy, keserű, ragacsos csakafidesz. Ezt már leírták előtte ezren, ez csak a fáradt gőz kieresztése.

Még ha arról írt volna, hogy hol, kivel, miért, és mennyiért utazgatott Lázár, vagy hányszorosára dagadt Rogán háza, akkor tényleg várható lenne, hogy "nem akar majd többet írni". De hát ez csak egy szimpla sirám arról, hogy ő valami polgári mittudoménmit szeretett volna kivenni a sütőből, de csak egy odakozmált csakafideszt kapott.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.05. 17:02:47

@Holger Hartland: Elnézést, de az itt közölt jegyzőkönyv szerint lefolytatott ülést éjjel fél tizenkettőkor kezdjük.

Legyen szíves nem szivárogtatni, mert János szomorú hangulatban van mostanság.

@Urfang: Na ja. Mindenesetre a lényeg az, hogy a gyurcsánysátány ne jöhessen vissza a bajnaibelzebub oldalán. Vagy fordítva.

TrollSlayer 2014.06.05. 17:07:12

Mi a gond?! Most adtatok nekik 2/3-os felhatalmazást 4 évre.

vizipipa 2014.06.05. 17:15:41

@HToma: "Meg kell teremteni azt a magyar jobboldali pártot..."

A Die Welt nyomán: ... a jobboldali erők a szocialistáktól eltérően valóban baloldali politikát képviselnek...

Szóval nem ártana következetesen e szerint írni.

Robinzon Kurzor 2014.06.05. 17:19:56

@Urfang:

A kérdés inkább az, hogy erre csak most jött rá, vagy eddig nem zavarta?

Mindegy is, majd sóhajt kettőt és benyelik ezt is, ahogy eddig is mindent.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.05. 17:41:34

@unionista: @Robinzon Kurzor: @Counter: @HToma: @Kettes: @Urfang: @Holger Hartland: @TrollSlayer: és akit illet:

Ha nekem 2/3-om volna az országgyűlésben, akkor én is működtetnék egy ehhez hasonló internetes felületet, ahol a magukfajta/magatokfajta kifröcsögheti magát. Talán időnként még olvasgatnám is és jókat röhögnék a vergődésükön/vergődéseteken.

Ez az igényszint?

unionista (törölt) 2014.06.05. 18:07:46

@bbjnick:
persze, hogy ez az igényszint. mit vársz?

unionista (törölt) 2014.06.05. 18:13:28

@HToma:
van egy ilyen formáció. az együtt. azt nem tudom, hogy feloszlottak, vagy csak a frontember lépett le/ki/hátra.

Bell & Sebastian 2014.06.05. 19:09:02

Igazából mindenki csak attól lesz igazán ideges, ha pont az ő vállalkozását / munkahelyét húzzák ki csúfosan alóla.

Az ember az az állat, aki csak a saját kárából tanul, másokéból nem.

___________________________ (törölt) 2014.06.05. 19:45:38

Azt... azt érti-e egyáltalán tényleg bárki, hogy miért Tywin Lázár lett a Király Segítője, és nem például Tyrion Navracsics?

(Gyengébbek kedvéért: az utalás NEM a külalakra, testméretre, ilyesmire vonatkozik. Hanem.)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.05. 20:04:33

@Shenpen:

A király választása, a király felelőssége.

Pan Modry 2014.06.05. 20:05:51

@Bell & Sebastian:
Max a szarember, vannak ertekek amiert attol fuggetlenul ki kell allnia az embernek politikai szimpatiatol fuggetlenul hohy eppen anyagilag szemelyesen erinti vagy sem, aki nem igy tesz az egy szervilis szarhazi.
Es ha egy jobboldali szimpatizans ez ellen felemeli a hangjat akkor marad csak jobboldali, ha meg kussol akkor caupan egy olyan komcsi szarhazi aki jobboldalinak hazudja magat.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.05. 20:20:50

nem rossz gondolatok, csak egy kis pontosítás. Ennek a "forradalomnak" nem voltak eszméi, ha csak az nem, hogy csak a Fidesz.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.05. 20:21:26

@Pan Modry:

Ez baromira jól hangzik, csak nekem mindig az jut eszembe az ilyen megmondásokról, hogy, vajon, hol bujkáltak a magadfajta moralisták 1990 után, amikor milliók vesztették el a munkájukat, amikor alkotmánybírósági asszisztenciával családok tízezreit lehetetlenítették el a kamatadóval, hol voltak a spontán, majd a rablóprivatizációk idején, hol voltak 1994 után, a Bokros-csomag idején, amikor kinyírták az egészségügyet, az oktatást, a szociális ellátórendszert, hol voltak a vizitdíj idején, hol voltak, amikor lovasrohamot vezényeltek az ünneplőkre, amikor gumilövedékkel és könnygázgránáttal lőtték az '56-os megemlékezésről hazatérő tömeget? És sorolhatnám a kérdéseimet. Ha ebben az országban ennyi, ilyen fejlett erkölcsiérzékű ember van, akkor hogyan történhetett meg mindaz, ami az elmúlt 25 évben megtörtént nálunk?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.05. 20:33:59

@bbjnick: Azt pontosan tudom, hogy maga mint morális lény hol bujkált 1990 előtt.

A KISZ-ben.

Pan Modry 2014.06.05. 20:41:45

@bbjnick:
Hat en a fent emlitett idoszakban az altalanos iskola padjait koptattam javareszt.
Es igen, akkor is voltak csunya dolgok es soha nem is fogok az akkori ugynevezett szocialliberalis szimpatizansoknak megbocsatani hogy nem viselkedtek demokratakent.
De masok bunei nem mentsegek a mi buneinkre.
Van az a pont ahol egy fideszes jobboldalinak azt kell mondania hogy ez mar qrva sok. Es nem a baloldalnak fog ezzel leginkabb szivesseget tenni, hanem a fidesznek es ugy altalaban a kozembereknek, ugyanis ez egy konstruktiv kritika lenne ami mindig hasznos.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.06.05. 20:41:52

@Counter: Ez viszont végképp szánalmas farkacska. Ha már megszólal bbjnick-el kapcsolatban, akkor talán nem a farkasfalka-effektus szerint kellene kiharapni magának is belőle, hanem mond valami értelmeset a felsorolására. Ja, hogy azt a feledés homálya borítja a mindent elfedő csúnyafideszek miatt? Na, ezért nincs itt párbeszéd, maga olcsójános.

_most_ 2014.06.05. 20:46:12

azért van abban valami visszataszító, mikor a fidesz szabadságot követel a magyaroknak, miközben pont ők azok, akik rabigába hajtják a magyart, a sok kollaboráns meg behódol nekik, gusztustalan, tisztára, mint a szocializmusban.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.05. 20:47:06

@Mihint: Ezzel a "hol volt akkor" típusú szemrehányások generális értelmetlenségét próbálnám demostrálni. Ha érvényes, hogy hol volt, amikor Hankiss Elemér focit közvetített a tv-ben, akkor teljesen érvényes ellene, hogy egy ócska kisztitkár ne emlegessen efféléket.

Pan Modry 2014.06.05. 20:51:21

@Counter:
Igazad van, legtobbszor nem az szamit ki mondja hanem mit mond.
En is elegedetlen vagyok egy rakas dologgal amit a fidesz tett vagy mondott, de ez messze nem azt jelenti hogy minden rossz amit csinalnak, sot tettek ok kifejezetten jo dolgokat is, de amit most csinaltak az eppen egy gusztustalan dolog, ezert akiben vsn egy kis gerinc az felszolal ez ellen.

Ad Dio 2014.06.05. 20:54:11

@TrollSlayer:

Mégis kinek adtunk volna? A legkisebb rossznak látszónak... hát most lehet pofára esünk. Csak akkor tényleg nem tudom honnan lesz értelmes erő idehaza. Mert a baloldal egy rakás idiótából áll, a szélejobb egy rakás tompikából, az LMP meg totál impotens.

Orbán ha így folytatja, tényleg bukni fog 2018-ban.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.06.05. 20:57:05

@Counter: "ócska kisztitkár"? Én is az voltam tizenhatévesen, mert odalöktek, maga hülye? Kivel cseréli a nickeket maga, vagy olthatatlan fröcsögésvágya van? Élt maga abban a korban, hogy a fogalmacskáit el tudja helyezni? Nem tudja talán, hogy a kádárkor mindenkit - érti - mindenkit korrumpált, és van aki ki akar ebből jönni, van aki nem. Annyi biztos, hogy aki benne sem volt, az biztos nem akar kijönni, de azért vígan ítél élőket és holtakat. Maguk miatt nem szabad az "ügynöklistát" nyilvánosságra hozni, mert azt hiszik, hogy az apró az a legkisebb is, és úristen, nap-mint-nap osztja az eszet.
Huh :-)

ob.szerver 2014.06.05. 20:59:57

@Ad Dio:

"hát most lehet pofára esünk. "

Mi az, amin meglepődtél az emút 2 hónapban?

egysmás 2014.06.05. 21:02:42

Hol volt a nemzeti jobboldal, amikor Antall eladta az országot?

Na hol?

Hát kormányon...

Egyébként:
csakafidesz (meg egy kis kdnp).

Amadeus62 2014.06.05. 21:07:16

@Ad Dio:

ÉBRESZTŐ! 4 éve ez megy!

Ne legyetek már ennyire szellemi fogyatékosok, hogy nem esett még le!

Ad Dio 2014.06.05. 21:08:02

@ob.szerver:

Én? Azon hogy a 6 éves ovis fiam 2-3 lépéses sakkfeladatokat annyi idő alatt old meg, amíg én elolvasom a kérdést. Ez baromira meglepett. Mondjuk azóta leszűrtem a tanúságot: nekem van a legokosabb fiam a világon.

Ad Dio 2014.06.05. 21:09:21

@Amadeus62:

Valójában már 12 éve ez van: a Fidesz látszik a legkisebb rossznak. Csak ez mostanában kezd kicsit fájdalmas lenni.

ob.szerver 2014.06.05. 21:10:16

@Ad Dio:

Aha. És emiatt tartasz pofáraeséstől?

Pan Modry 2014.06.05. 21:14:29

@Ad Dio:
Es ez ellen a jobboldaliak is fellephetnek, sot igazan ok lephetnek fel igazan, mert egy baloldali elegedetlenseg eseten felmerul a politikai nyavogas gyanuja.
Figyel, amit a fidesz muvel az nem jobboldali, segiteni kell oket kritikaval hogy amit csinalnak az nem jo, most nem a levaltas a megoldas, hanem annak kikenyszeritese hogy a fidesz jobban, a jobboldali demokratikus ertekeket tiszteletben tartva kormanyozzon.

Selmeczi Gabriella megdöbbent 2014.06.05. 21:14:45

@bbjnick: Csak röviden:

- vizitdíj: kár hogy Orbán Viktor a hülyenépszavazással tönkretette a öngondoskodás irányába tett lépéseket és ezzel kinyírta az egészségügyet - most pénzért vesznek vért, többért mint a vizitdíj volt, de nem annak hívják

- lovasroham: Orbán Viktor szántszándékkal az Astoriához erőltette a híveitz, a kőkockadobáló söpredéket ráhúzta a tömegre a széjjelvert rendőrökkel együtt, utána mint eltakarodott mint egy patkány a páncélozott bmw-jével, és élvezte, hogy a teljesen demoralizált rendőrök (addigra többszázan megdebesültek Orbán csőcselékétől) mindekit szétvertek, neki az volt a jó, ha a saját híveinek a vére folyik

Na most hihetlen cinizmus ezeket felhozni, amikor:

- az egyik ugyanolyan tolvajt (Simon) naponta harmincszor csörgő rabláncon felvezetik, hogy a véresszájú csorda biztosan Orbánra szavazzon
- a másik ugyanolyan tolvaj (Rogán) milliós táskával, százmilliós luxuslakásban, tisztázatlan eredetű százmilliókkal frakcióvezető lesz

- az egyik ugyanolyan tolvaj (Zuschlag) ellopta, vissadta, ezért ült 8 évet
- a másik ugyanolyan tolvaj (Lázár János) ellopta, visszadta, majd telipofával ugathat szabadlábon,

akkor hagyjuk ezeket a demagóg faszságokat. Az országot

MOST

rabolják ki mocskos tolvajok, kormányon, angliai luxusutazásokon, és luxuslakóparkokban, valamint offshore-ba lopott milliárdokkal.

Amadeus62 2014.06.05. 21:17:56

@Ad Dio:

Lószart! Ez a legrosszabb mind közül, mind a társadalomnak, mind a gazdaságnak.

Különben is ki a fasz az a varga mihály? Egy senki. Még matolcsy is értelmesebb nála, ez pedig hatalmas szó!

És bazmeg a II. kerületiek megválasztották a vargát áprilisban. Buta egy nép ez, na.

Ad Dio 2014.06.05. 21:19:04

@Pan Modry:

A politikust sehogy máshogy nem lehet "segíteni kritikával" csak úgy hogy nem szavazol rájuk. Mer'nem. Én éppen erről beszélek. Már most is megosztott szavazatot adtam le mindkét szavazáson, de ha így megy tovább, ősszel nem azt fogok, hanem simán elpártolok. Csak nem nagyon tudom ki felé. Nem tudom ki lesz az új "legkisebb rossz".

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.06.05. 21:19:54

@Selmeczi Gabriella megdöbbent: téged meg tanítani kéne. Nem kétséges, hogy egy jobb világban a hozzád hasonló szövegek elvegyülnek a "Barrabást!..." témával, csakhogy annyit sem érnek. Remélem, a fizetésedet megkaptad, legalább neked legyen jó.

Ad Dio 2014.06.05. 21:19:55

@Amadeus62:

Szerencsére nem kell mindenben egyetértenünk.

Amadeus62 2014.06.05. 21:22:16

@Ad Dio:

Te még lehet hogy az értelmesebbje közé tartozol, de kérlek mondd el, hogy az ilyeneknek hogy lehet elmondani, hogy amit a fidesz csinál az NEM jó az országnak!

Hogy magyaráznád el ezeknek, hogy felfogják? Hmm, hogy?

static.168ora.hu/db/02/64/oerte-d0001C2642b9383574110.jpg

Selmeczi Gabriella megdöbbent 2014.06.05. 21:28:37

@Mihint:

Nem értem, morálisan mennyivel vállalhatóbb számodra Simon napi harmincszori rabláncon vonszolgatása POLITIKAI OKOKBÓL, pedig FÜGGETLEN IGAZSÁGSZOLGÁLTATÁS kellene hogy legyen, mint Rogán Antal lopott százmillióinak felhánytorgatása?

Vagy mennyivel morálisabb Zuschlag börtöne, mint Lázár szabadlábon való pofátlan magyarázkodása?

Neked rosszul esik a szívedhez kötzelálló TOLVAJOK megnevezése? És kritika nélkül elfogadod Polt Péter "független" hhahaha:))) apparátusát?

Mégis, milyen értékreded van neked? Ez semmihez sem hasonlítható, csak és kizárólag olyan "Fideszes" értékrend, ami nélkülöz mindent a múltból, és reméljük a jövőből is.

Ad Dio 2014.06.05. 21:29:25

@Amadeus62:

Tudod 2006-ban egy sereg hasonló képet nyomtak az orrom alá lelkendező fiatalokkal (Igen-Igen!!!) meg könnyes szemekkel éneklő és táncoló mamikkal Gyurcsánnyal az előtérben. Majd döbbenten néztek rám és azt kérdezték amit Te :-/.

Vannak, voltak és lesznek is emberek akiknek a politika identitásképző, afféle valláspótlék. Ez viszont nem érv.

A szomorú az, hogy akárhogy is nézzük, a gazdaság adatai jelenleg épp fényévekkel jobbak mit voltak az elmútnyócban. És most kérlek ne kezdj el ellenérvelni, mert azok. Ezerszer megvizsgáltuk, boncolgattuk. Lehetne 100x jobban is csinálni, de így si jobb mint volt.

Emellett viszont a káros/kóros folyamatok egyre jobban lendítik ki a mérleget. Ettől kezd fájni a dolog.

Amadeus62 2014.06.05. 21:31:52

@Ad Dio:

"Vannak, voltak és lesznek is emberek akiknek a politika identitásképző, afféle valláspótlék"

Tudod melyik országban van jelen ez igen jelentős mértékben rajtunk kívül?

Az USA-ban. Ott szinte kizárólag csak az érzelmek irányítják a választókat, nem az érszérvek. Meg is van mindegyik pártnak a maga állama, akik SOHA nem szavaznak át bármi történjen is.

Én nem akarom hogy ez az ország is teljesen olyan legyen.

ob.szerver 2014.06.05. 21:32:25

@Pan Modry:

"annak kikenyszeritese hogy a fidesz jobban, a jobboldali demokratikus ertekeket tiszteletben tartva kormanyozzon."

Döbbenet. Mikor fogod megérteni hogy demokrácia (transzparencia, számonkérhetőség, leválthatóság) nem kompatibilis azzal, ami a rezsim lényege és legfőbb törekvése, hogy a kollégiumi brancsból plusz néhány közvetlen alattvalóból, a közpénzeknek, még a látszatra sem adó gátlástalansággal folyó magánvagyonokká konvertálásával pár év alatt kialakuljon az új burzsoázia felső rétege, amely majd a Csányik és Demjánok helyébe lép?

Valószínűleg soha.

Ad Dio 2014.06.05. 21:32:56

@Amadeus62:

Sajnos a posztkommunista országok általában ilyenek.

Amadeus62 2014.06.05. 21:33:34

@Ad Dio:

Kellene egy jó kis gazdasági válság mint volt 2008-tól, kíváncsi lennék az eredményekre, a meg kurmány teljesítményére.

Ja, hogy már manyup sincs? Fasza!

Amadeus62 2014.06.05. 21:36:02

@Ad Dio:

Miért, Amerika posztkomcsi ország? Na ne!

Mégis vallás alapon megy a politika ott.

Pan Modry 2014.06.05. 21:36:40

@ob.szerver:
Dehogynem, minden part addig mehet el amennyit a hivei toleralnak, ha ezen tulmennek, elbuknak. A parthivek dontese az hogy hol huzzak meg a rubicont.

Annak idejen az mszp hivek jol toleraltak a szar kormanyzast, ekkor szakadt le magyarorszag a regiotol, most a fidesz szimpatizansok toleralnak tul jol sok szart, ezert van az ami.

Robinzon Kurzor 2014.06.05. 21:37:31

@Mihint: " "ócska kisztitkár"? Én is az voltam tizenhatévesen, mert odalöktek, maga hülye?"

Engem is odalöktek, de megköszöntem a megtisztelő felkérést és nem lettem KISZ-tag.
Én 1986-ban kezdtem a gimnáziumot, nálunk az egész évfolyamból senki nem lett KISZ-tag, pedig az volt a taktika, hogy osztályonként csak 6-8 embernek kínálták fel a lehetőséget.

Ez nyilván kizárja, hogy "morális lény" legyek.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.06.05. 21:40:14

@Selmeczi Gabriella megdöbbent: Ha valahogyan értelmeznem kéne az összefüggéstelen makogást, amit válaszoltál, akkor kb. annyit értettem meg: "te is fideszes vagy geci?" és erre a válaszom az, hogy százszor inkább fideszes, mint olyan, ahova te is tartozni vágyol, majom.

Ad Dio 2014.06.05. 21:41:49

@Amadeus62:

2008 előtt is baromi szar volt a gazdaság iránya (volt neki egyáltalán az eszetlen osztozkodáson kívül bármilyen iránya?), pedig egy manyup árát elégették privatizációba.

De ebbe tényleg nem megyek bele. Volt már ilyen topik épp elég.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.06.05. 21:43:24

@Robinzon Kurzor: Ne értetlenkedjen, tudja, hogy mit írtam. Én 1976-ban kezdtem, és ott az volt a bevezető szöveg, hogy: "na, ki nem akar kisztag lenni?" Bevallom, nem mertem nemet mondani. És még pár évig így volt, aztán megtanultam ezt is (nemet mondani), és ennyi.

ob.szerver 2014.06.05. 21:43:51

@Ad Dio:

"kérlek ne kezdj el ellenérvelni,"

Pedig úgy szeretnék. Legalább annyira, mint 1 (mindössze egy) makrót hallani, amely ma jobb mint a 80 év legnagyobb válságával sújtott emútnyócban, és az nem statisztika manipuláció, vagy nem azért jobb, mert az elérésével az eredménynél nagyobb károkat okoztak.

Ad Dio 2014.06.05. 21:44:38

@Amadeus62:

Logika.

"Sajnos a posztkommunista országok általában ilyenek."

"Az USA-ban. Ott szinte kizárólag csak az érzelmek irányítják a választókat, nem az érszérvek."

Ebből nem következik az, hogy az USA posztkommunista ország.

rasztaszív 2014.06.05. 21:45:05

@Ad Dio:
"A szomorú az, hogy akárhogy is nézzük, a gazdaság adatai jelenleg épp fényévekkel jobbak mit voltak az elmútnyócban. És most kérlek ne kezdj el ellenérvelni, mert azok."

akkor volt egy válság,és az mellett kiépült egy komplett autópálya-rendszer,ami ipart ,beruházást vonzott,és most ez tartja talpon az ország gazdaságát.a fidesz balfaszságai ellenére.

Ad Dio 2014.06.05. 21:47:37

@ob.szerver:

Nézd, nem megbántásból mondom, de Te balhívő vagy. Nem sok értelme van Veled vitázni, mert az nem vita, hanem hitvita amit Te folytatsz. Az meg csak mérsékelten szórakoztató.

2002-2010 egy óriási gazdasági ámokfutás volt, amit csak tetézett a 2008-as (!) válság, ami mellesleg sokak szerint nem ért még véget.

Ad Dio 2014.06.05. 21:50:49

@rasztaszív:

Látjátok. Ezért van bajban a baloldal. időről időre megpróbáljátok bebizonyítani hogy a csík tolja a repülőt. Nos nem.

Tessék azt ekézni, amit tényleg kell, ami meg jobb mint volt, arról akkor hallgassatok oszt jónapot.

2002-2010 gazdasági ámokfutás volt, és sajnos ennek okán a válság rajtunk sokkal nagyobbat fogott mint a környező országokon, ahol nem ilyen idióta kormány volt.

ob.szerver 2014.06.05. 21:53:48

@Ad Dio:

"Te balhívő vagy."

Tévedsz, én közgazdász vagyok. A fidesz által 2001-ben kezdett majd a szoclib által 2006-ig folytatott osztogatás "csak" káros volt. Az ámokfutás 2010 óta folyik és nem is fog véget érni. 2018-ban majd vesd össze a mi számainkat ortodox szomszédainkkal, és látni fogod a különbséget. Az 1 makróra meg még mindig várok.

Selmeczi Gabriella megdöbbent 2014.06.05. 21:54:29

@Mihint:

Köszönöm a visszaigazolást, ismét nem csalódtam: az igazi vérFideszes vérig sértődik, ha a saját tolvajait (mint Rogán, Lázár) bántani merik.

Gondolom a Fideszgörény tolvajok mellett a kommunistáitok is a védelmedet élvezik, akárcsak az ügynökeitek.

Na, nehezebb lesz tőletek megszabadulni, mint a kommunistáktól, bazmeg. Pedig már de jó volt fellélegezni 89-ben, erre itt vagytok a munkásőrök továbbtenyésztett hordájaként, még eltökéltebben, még hülyébben, mégjobban beleragadva egy fenékbe.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.05. 21:55:13

@Mihint: "Én is az voltam tizenhatévesen, mert odalöktek, maga hülye?"

Könnyű azt lökdösni, akinek nincs tartása.

"Maguk miatt nem szabad az "ügynöklistát" nyilvánosságra hozni, mert azt hiszik, hogy az apró az a legkisebb is, és úristen, nap-mint-nap osztja az eszet."

Hogyne! Éretlen a nép, hát ez van. 10 millió liberálbolsevikkal kell keresztény nemzeti demokráciát építenie az élcsapatuknak, mindjárt sajnálkozni kezdek.

Természetesen a volt szolgálati hálózatokkal valamikor 98-2002 között – nem ellenszolgáltatás nélkül – megkötött alku része, hogy azok az akták örökre zártak maradjanak, amíg a létező jobboldal kormányoz.
Látja maga is, kikből-mikből állnak Fidesz-közeli cégek, kik-mik nyüzsögnek tanácsadóként.

Ad Dio 2014.06.05. 21:55:15

@ob.szerver: @rasztaszív:

De egyébként én nyitott vagyok mindenre. Előbb vagy utóbb a baloldal megint átveszi a hatalmat és bizonyíthatja rátermettségét. És ha tényleg így lesz és örvendezni fogok neki. De ha megint egy 100 napossal rajtol és bizisten valami nagyon csúnyát teszek :-O.

Hajrá eftársak: gründoljatok egy jó baller pártot és gyeee. Csak ha lehet ne ezeket az ocsmány levitézlett barmokat kelljen már nézni...

rasztaszív 2014.06.05. 21:56:05

@Ad Dio: látod,ez a baj,hogy a tényekkel hadilábon álltok.

Ad Dio 2014.06.05. 21:56:17

@ob.szerver:

""Te balhívő vagy."

Tévedsz, én közgazdász vagyok."

A kettő - sajnos - nem zárja ki egymást.

Ad Dio 2014.06.05. 21:58:37

@rasztaszív:

Na, ezt jól meg is beszéltük :-). Szerencsére nem kötelező egyetértenünk mindenben.

Üdvözöl mindenkit a jobber, aki jelenleg nem nagyon örül az elvileg jobber kormány újdonsült dolgainak, és aki holnap hajnalban dolgozni megy, ígyhát...

Amadeus62 2014.06.05. 21:59:13

@Ad Dio:

Sajnos? Miért, csak jobber közgazdász láthatja jól a dolgokat, és csak nekik lehet igazuk?

ob.szerver 2014.06.05. 22:01:57

@Ad Dio:

"A kettő - sajnos - nem zárja ki egymást."

Rendben. Akkor mondd azt az egy makrót ami fényévekkel jobb. De - nagyvonalú vagyok - az is elég, ha egy csak egy hangyfasznyival jobb.

rasztaszív 2014.06.05. 22:02:00

@Ad Dio: nyilván nem kötelező egyetérteni.de az autópálya-beruházások hatásainak eltagadása nem csak "nem egyetértés",hanem a valóság pofátlan elhazudása.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.06.05. 22:04:01

@Selmeczi Gabriella megdöbbent: Köszönöm a visszaszólást, remek tanulmány lesz ebből :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.05. 22:04:32

@Pan Modry:

1990 és 2010 között általános iskolás voltál? Ez a kemény, nem a f*szom!

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.06.05. 22:10:34

@Counter: Magának biztosan jobb tartása volt tizenhatévesen, mint nekem, csak irigykedni tudok.
Azonkívül jelzem, hogy Rákosi parafrázisát alkalmazza - ez bizonyára önnek szórakoztató, de nekem nem.
Nekem mindazonáltal nincsen ilyen messze látó szemem, mint magának, hogy ebből ilyesféle konklúziót szűrjek le, én csupán annyit látok, hogy a valóban "értékteremtő szektor" továbbra is mellőzve van. Én csak javaslom, hogy alaposabb vizsgálat nélkül ebből messzemenő következtetéseket ne akarjunk levonni, hacsak nem az a cél, hogy a már elkövetett hibákat hasonlókkal szaporítsuk. Uff.

Pan Modry 2014.06.05. 22:12:04

@bbjnick:
Ezt hol irtam? Tanulj meg szovegertelmezni ,faszfej!!!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.05. 22:14:44

@Mihint: Azt nem tudhatom – engem nem löktek KISZ-titkári pozícióba. Én sem löktem mást.

Igen, tudom, hogy Rákosinak egy hasonló mondást tulajdonítanak. Kár, hogy másra nem akar reagálni.
Maguk például szeretik felhánytorgatni az "éretlen nép" típusú érveléseket, és éppen most produkált egy iskolapéldát belőle.

Milyen "értékteremtő szektor" van mellőzve miből?

Pan Modry 2014.06.05. 22:15:13

@ob.szerver:
Az amokfutas 2002 tol folyik kisebb megszakitasokkal. Mindjet oldal kemenyen kivette belole a reszet, ugyhogy aki a masikra mutogat es nem billenti picsan a sajatjait az egy buta szervilis ember.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.06.05. 22:22:42

@Counter: Szívesen reagálok én bármire, ha van mire, ezek szerint nem fogtam, mire várna tőlem reakciót.
Megmagyarázhatná nekem, hogy milyen módon hánytorgattam én az "éretlen nép" témát, megköszönném.
Az "értékteremtő szektor" a maga által lebecsült idézőjelezgetésben kb. azokat jelenti, akik tevékenységük folytán minőségileg nagyobb értéket "hoznak létre" azoknál, melyeket ehhez felhasználtak. O.V. egyik kedves kampányszövege volt: "visszaadjuk a munka becsületét". Ez eddig nem történt meg. Szívesen.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.05. 22:26:49

@Mihint: A nép nem tudná értelmezni az aktákat. Éretlen rá.

"Maguk miatt nem szabad az "ügynöklistát" nyilvánosságra hozni, mert azt hiszik, hogy az apró az a legkisebb is, és úristen, nap-mint-nap osztja az eszet."

Az értékteremtő szektort maga tette idézőjelbe:
"én csupán annyit látok, hogy a valóban "értékteremtő szektor" továbbra is mellőzve van", írja; ráadásul a "valóban" gumiszabállyal teszi teljesen értelmezhetetlenné a mondanivalóját.

Maga ennél ha nem is okosabb, de jóhiszeműbb és tisztességesebb szokott lenni ezidáig.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.05. 22:26:53

@Pan Modry:

"Ezt hol irtam? Tanulj meg szovegertelmezni ,faszfej!!!" --- írod.

Itt: "Hat en a fent emlitett idoszakban az altalanos iskola padjait koptattam javareszt.

mandiner.blog.hu/2014/06/05/a_csakafidesz_szabadsaga/fullcommentlist/1#c23203088

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.06.05. 22:37:27

@Counter: Nem a "nép" nem tudná értelmezni az aktákat, hanem pl. maga. A "nép" vastagon teszen reája, milyen az az ügynöklista, csak élni hagyják - nem is értem, hogy ezt pont magának kell magyarázzam :)
A gumiszabályok tömkelege pediglen 46 óta kísért bennünket (többek között a mostani hatalommal kapcsolatban ez a legnagyobb problémám, hogy ebben nem hogy nem tettek rendet, hanem még bonyolították is), ezzel kapcsolatban az értetlenkedésén csak csodálkozni tudok.
Méltató szavait igazából nem érdemlem, mert sem okos, sem jóhiszemű nem vagyok, ezt őszintén mondhatom magának.

Pan Modry 2014.06.05. 22:37:33

@bbjnick:
Nem latom hogy azt irtam volna hogy vegig ezen idoszak alatt. De mindegy, ilyen faszsagokra nincs idom, kinottem jo par eve az ovodas szinvonalat.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.05. 22:41:55

@Pan Modry:

Ezek szerint még ma is általános iskolás vagy?:-)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.06.05. 22:43:18

@Mihint: Úgy fogalmazott, hogy maguk (többes szám, meghatározatlan sokaság). Abból ítélve, hogy a félreértelmezésből fakadó téves hiedelmeket jelölte meg okként, nyilvánvaló, hogy tömegekre értette – a tévhiedelem úgy jelent veszélyt, ha tömeges.

A gumiszabály az "értékteremtő szektor" és a "valóban értékteremtő szektor" kategóriái közötti állított, de meghatározhatatlan jellegű különbséggel a maga műve ebben az esetben.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.06.05. 22:55:53

@Counter: 1, jogos, pongyola voltam.
2, ez a különbség is valószínűleg a rossz közlésem miatt volt nem egyértelmű. Természetesen a "valóban értékteremtő szektor" az, amire céloztam, ha ez segít.
Filozófiailag természetesen "értékteremtés" mint olyan nem létezik, "értelmes felhasználása környezetünk adottságainak" annál inkább, és itt a súly az "értelmes"-en van.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.06.05. 23:03:44

@Ad Dio: "A szomorú az, hogy akárhogy is nézzük, a gazdaság adatai jelenleg épp fényévekkel jobbak mit voltak az elmútnyócban. És most kérlek ne kezdj el ellenérvelni, mert azok. Ezerszer megvizsgáltuk, boncolgattuk."

Muhaha. Nem is az, hogy fényévekről beszélsz, mint egy csajozó csillagász a romkocsmában, hanem hogy egyáltalán arról szövegelsz, hogy jobban állnak a gazdaság adatai. Nézzük akárhogy is, csak ne érveljünk ellene, mert te már ezerszer boncolgattad, tehát egyszer s mindenkorra eldőlt a kérdés. Izgultam, hogy megnyered-e ezt a vitát a szalmabábbal, de végül magabiztosan megnyerted. :)

burakefendi 2014.06.05. 23:19:48

Olybá tűnik, a fidesz nem törődik az utókor itéletével...

De mit lehet tenni olyan emberekkel, akik ilyen alantas dolgokból nyerik az önbecsülésüket, mint az őket tapsoló fizetett statiszták?! Valahol ők is áldozatok :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.05. 23:48:40

@Mihint:

Megengedsz egy észrevételt? Olyanokkal fölösleges leállni vitatkozni a múltról, akiknek nincs múltjuk, úgy értem, akikből hiányzik a múlttudat, a múlttal való együttélés képessége.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.05. 23:58:27

@Novák Tamás (spanyol):

Ennyi év távlatában már szerintem bátran kimondható, hogy a Fidesz valóban forradalmat csinált. Fölismerték, hogy megérett az idő a forradalomra, elindítható, mert a nép támogatni fogja és belevágtak. És igazuk lett, mert a nép valóban támogatja. Hogy ez a forradalom nem a mi forradalmunk, az egy másik kérdés, de ettől ez egy forradalom és aki ezt a forradalmat kritizálja az vagy reakciós vagy a rendszeridegen:-)

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 00:06:45

A rezsicsökkentés idején a judeobolsik egy emberként védték a nagyvállalati profitot a kisemberek elől.

Most a nagyvállalati profitot bírálják, mert a veszteséges bulvárlapból kirúgatta a kedvenc szerkesztőjüket a tulajdonos, már persze ha elfogadjuk az elmebeteg sztorijukat az Origoról.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.06.06. 00:07:27

@bbjnick: Reakciós? Pontosan. Elvégre ez a Reakció blog (új néven).

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.06.06. 00:16:00

@Holger Hartland:

Ez már nem a Reakció-blog, hanem a Mandiner.

Ez már nem a rendszerváltás rendszere, hanem a nemzeti együttműködés rendszere.

Nem árt mindezeket szem előtt tartani!:-)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.06.06. 00:28:30

@bbjnick: Ugyan, magának az a lényeg, hogy ajvékoljanak a libsik, és akkor már minden jó, nem? Aki pedig ajvékol, az libsi. Tehát... Tanítson bennünket optimizmusra, Pangloss mester! :)

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 00:33:27

@Holger Hartland: A rezsicsökkentés idején a judeobolsik egy emberként védték a nagyvállalati profitot a kisemberek elől.

Most a nagyvállalati profitot bírálják, mert a veszteséges bulvárlapból kirúgatta a kedvenc szerkesztőjüket a tulajdonos, már persze ha elfogadjuk az elmebeteg sztorijukat az Origoról.

rasztaszív 2014.06.06. 01:11:03

@Tiszteltetem Brüsszelet: két mondatban két ordas hazugság.csak nem fideszesnek tetszik lenni?

Pelso.. 2014.06.06. 05:06:58

"a forradalom felfalja eszméit"
Összehozhatnál erről egy filmet, tartalom mindegy, csak legyen.

Szindbad 2014.06.06. 07:39:26

Buzi bölcsészek, köszönjük.

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2014.06.06. 09:47:50

@Ad Dio: " Csak nem nagyon tudom ki felé. Nem tudom ki lesz az új "legkisebb rossz". " Mit szólnál ehhez?

liberatorium.blog.hu/2014/03/30/ne_szavazz_414

jm padilla · http://gozdom.blogspot.com 2014.06.06. 10:14:44

tündéri! mint ha hájjal kenegetnének. nyivákolnak az egykorfideszes libernyálhuszárok. remélem mennek is a levesbe! :)

jm padilla · http://gozdom.blogspot.com 2014.06.06. 10:16:29

@bbjnick:
így van.
új rendszer lesz. magyar szívnek ismerősen dobbanó, szigorú.

Robinzon Kurzor 2014.06.06. 12:42:40

@Mihint: " Bevallom, nem mertem nemet mondani."

Én nem fogok ítélkezni feletted azért, mert 1976-ban nem mertél nem KISZ-tag lenni.

Csak ne legyen már az a vége, hogy nekem meg magyarázkodnom kell azért, hogy (igaz, 1986-ban) én viszont mertem nem KISZ-tag lenni.

Félreértések elkerülése végett: nem kellett már ehhez (mifelénk legalábbis) nagy bátorság, magamtól nem is szoktam ezt előhozni.
Csak ne akarjanak egykori KISZ-titkárok erkölcsről kioktatni, mert akkor bizony az orruk alá dörgölöm.

komolytalan samu 2014.06.06. 14:01:28

@bbjnick: Pontosabban: a Fidesz két forradalmat csinált. Egy valóságosat, ahol átszabják a posztkádári világot egy leginkább kádári rendszerre. Központosítással, tilttűrtámogattal, korrupcióval, államosítással stb.

És egy virtuálisat, ahol szóban és törvényekkel harcolunk létező, de végletekig felnagyított és nem létező ellenségekkel.

Nem becsülöm le a kádári nosztalgiát, az atyai állam illúzióját (illúzió: pl. vidéki közbiztonság ), de tényszerűen nem lett jobb az oktatás, az egészségügy, a gazdaság, néhány nagyobb multi beruházáson és a közmunkán kívül porlik mint a szikla. Fidesznek a virtuális forradalom nyerte meg a választást.

A létező kormányok legjobbika előtt is feltorlódik a jó megszokása, a nép örök elégedetlensége, ami a mindenkori ellenzék fő hajtóanyaga (különösen itt). Nálunk a végtelenül nyomorult "ballib" ellenzék semmit sem tudott kezdeni, a Fidesz viszont sikeresen térítette el maga felől, a megkonstruált ellenségek irányába.

Ez persze leegyszerűsítve, de lényegileg lefedi az egyik kudarcát és a másik oldal sikerét.

És mivel a Jobbik volt az egyetlen, aki válaszolni próbált legalább néhány valóságos problémára, az a válaszok minőségétől függetlenül magyarázza az ő relatív sikerüket.

2014.06.07. 02:44:10

@Shenpen: Mert Navra mindig is egy akadémikus arc maradt míg LJ egy szervilis, nyomulós vidéki geciláda.

Amúgy meg Rogán lenne a vetélytársa. Csak beszart.

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.07. 14:32:55

Nem látom, mennyivel csakafideszebb a mostani kormány, mint amennyire csakabolsik voltak a szemkilövetők.

Elég már a picsogásból!

A hiteltelen kritikák ráadásul a kormányt erősítik.

Lenne miért ekézni a Fideszt, de ahogy a bolsik és a Stockholm-szindrómás álpolgárok teszik, az szánalmas.

4 év alatt egyetlen jogos kritikát tudtak megfogalmazni, mégpedig a szélhámos Schmitt doktorija kapcsán. Ott nem is volt csakafidesz, hanem lépés volt. És még azzal az üggyel is jobban megégették magukat a bolsik, mint a Fideszt, lévén, hogy a Böszmétől a Kunhalmin át egy rakás más sz0cionistáig tele vannak gyanús diplomaügyekkel. Nem csoda, hogy inkább faszságok miatt ajvékolnak.

873ujr3rk 2014.06.07. 16:52:02

turul, turul, mennyire rohogok most rajtad :))
csukjatok be a szemeteket, es lopjatok ti is nyugodtan meg negy evig, a fasz tudja mi jon utana:))
süti beállítások módosítása