Ők akartak volna kormányozni?
2014. április 09. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Ők akartak volna kormányozni?

kraken.jpg

Jó időre be fogom fejezni az ellenzék-bashinget, vannak annál fontosabb dolgok is az életben és a közéletben. De amit az elmúlt néhány napban és órában az ellenzék politikusai és véleményvezérei csináltak, az azért súlyos.

Kálmán Olga Schiffer Andráson kívánta levezetni az összegyülemlett feszültséget.

Havas Henrik G. Fodor Gábor fejét üvöltötte le.

Vágó István nagyon haragszik azokra az ellenzéki közírókra, akik rég megmondták, hogy az összefogás zsákutca lesz.

Forog a világ az Együtt-PM − ha most épp így hívják az összefogáson belüli összefogást (ha az most még létezik egyáltalán) − körül is. Szigetvári Viktor közölte, hogy nem engedhetnek elveikből és önállóságukból, nem kötnek kompromisszumot a frakcióalakításért. Elvhűség esemény után.

Bajnai Gordon ma arról beszélt: parlamenti mandátumát ugyan átveszi, de aztán átadja helyét egy Együtt-PM-es képviselőtársának. Bár hogy az ki lesz, még nem tudni. Arról is szót ejtett: még nem döntöttek arról, hogy EP-listavezető lesz-e, de Brüsszelbe sem akar kimenni. És: szerinte a politika fókusza a parlamenten kívülre fog kerülni, ezzel indokolja tervezett visszalépését. Az Ember, Aki Ott Se Volt, mától Az Ember, Aki Ott Se LeszPártszervezés, terepmunka − esemény után.

A PM vezetősége vállalta a vereség következményét és lemond. Igaz, nem tudni, akkor ki marad ezután a PM-ben, ki veszi át a lemondott vezetők helyét. Azt viszont jó előre közölték, hogy nem fogják a szocialista Horváth Csaba esetleges főpolgármester-jelöltségét támogatni.

Rotorként pörög Fodor Gábor. Miután teljes kudarcot vallott a teljes balos összefogás a választáson, és miután sorra mindenki elmondta és fogadkozott, hogy az EP-választáson mindenki külön méretteti meg magát, kiállt és elmondta: közös lista kell. Többek között azért, mert neki nincs pénze az EP-kampányra.

Nem sokkal később − kiváló javaslatunkat sajnos nem megfogadva − már arról beszélt: mégse indul el a Magyar Liberális Párt az EP-választáson. Többek között azért, mert nincs pénze a kampányra.

És itt még nincs vége a Fodor-keringőnek. Brazil szappanoperák szerelmi háromszögét idézte az az eseménysor, ami azután indult, hogy kiderült: az Együtt-PM-nek és a DK-nak is négy képviselője lesz a parlamentben, miközben öt kell a frakcióalakításhoz, Fodor pedig egyedül ül a parlamentben. Fodor előbb azt közölte: egyelőre sem az Együtt-PM-mel, sem a DK-val nem tárgyalt. Az Együtt-PM az elveiket emlegetve úgy reagált: inkább vállalják a frakció nélküli, független képviselői létet. A DK-tól viszont Fodor akart elhatárolódni, hiszen ma azt dobta be: a Magyar Liberális Párt szerdán hivatalosan felkérést kapott a Demokratikus Koalíciótól arra, hogy Fodor csatlakozzon a frakciójukhoz, de a Liberálisok ügyvivő testülete az ajánlatot nem tartja elfogadhatónak. Erre a Gyurcsány-párt azt közölte: a DK nem kérte fel Fodort, a Liberálisok elnökét, hogy csatlakozzon hozzájuk.

Mesterházy Attila eközben meghúzza magát, Facebook-oldalán többek között Orbán-kritikus külföldi cikkeket oszt meg. Gyurcsány Ferenc persze pörög: hétvégén jön a DK EP-kampánynyitója, a volt kormányfő aztán tovább törtethet a baloldali vezéri szerep felé. Úgy tűnik, Gyurcsány lesz újra a kemény, Fodor pedig a szoft troll a baloldal számára.

Mindez alig két nap alatt történt a választás után. Kérdés: mi történt volna akkor, ha véletlenül megnyerik a választást, és tényleges, súlyos következményekkel járó kérdésekről kellett volna egyeztetni? Fékekre, ellensúlyokra szükség van, erős és hiteles ellenzékre is, minden időben. De ha ez a kompánia megnyerte volna a választást, talán még a kormányalakítás sem jött volna össze. Nem beszélve arról, hogy a Fidesz által hátrahagyott NER-csápok és maga az erős ellenzéki Fidesz konkrétan Krakenként húzták volna le egy lendülettel a kormányra készülő ellenzék hajóit. De talán elég lett volna egy kávé kérése, és az ellenzék (és annak megannyi közírója, véleményvezére) egymást húzta volna le, száz kicsi Krakenként a mélybe. Most is ez történik, csak vereség után.

Hosszú lesz az újabb négy év ellenzékben a baloldalnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr746001672

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ők akartak volna kormányozni? 2014.04.09. 18:52:01

Az ellenzék (és annak megannyi közírója, véleményvezére) egymást húzza le, száz kicsi Krakenként a mélybe. Mi történt volna, ha véletlenül megnyerik a választást?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.04.09. 18:48:58

Már bocs, de ez baromság. Egy kissé túldramatizálod a dolgot, teljesen természetes, hogy keresik a válaszokat az új helyzetre. Inkább jó, hogy itt nem egy akarat dönt el mindent, hanem egyeztetés van. Ráadásul egy vesztes szituációra adott reakciót nem is nagyon lehet összevetni, egy nyertes szituációval.

fran7 2014.04.09. 18:52:37

@Fedor: Az itt felsorolt dolgokat, eseményeket az egyeztetés egy formájának tekinted? Mert akkor ma tanultam egy új értelmét az egyeztetés szónak.

la.gis 2014.04.09. 19:01:18

@Fedor: válaszokat? ezek kérdéseket se tudnak feltenni, te fedor ...

WinterMute 2014.04.09. 19:10:18

RG, azért megnéztem volna, mit csinál 98'ban Orbán, ha a mostani választási törvény van érvényben.

Egy forduló, előtte le kellett volna ülni Torgyánékkal.
Elképzelem mit fintorgott volna mindenki, hajaj :)

Az ellenzék egy balfasz, de azért el lehet ismerni, hogy ebben a rendszerben össze vannak kényszerítve.

Akkor azért ők a világ balfaszai, mert leültek egymással megint. Most meg hogy külön ülnének és megpróbálnának egyedi politikiát folytatni, akkor meg azért balfaszok.

Ezt Simicska eléggé faszán kigondolta bizisten. Azért had nem csápoljak ennek.

Jack Torrance 2014.04.09. 19:15:43

Tulajdonképp nézhetnék a jégkorongot is...

végleg elpusztult a mandis szerzők agya?

unionista (törölt) 2014.04.09. 20:08:43

először is miből gondolod, hogy a szocik nyerni akartak? nem bajnai, hanem az úgynevezett baloldal. ebben a kampányban annyi legfeljebb annyi pénz lett volna, amit simon számláján találtak. vagy annyi sem. gyurcsány szintén betlire játszott. azért, hogy a parlamentből kiüsse a baloldali ellenfeleit. öt helyet azért be akart húzni, de azt biztos nem szerette volna, hogy a lista közepéről túl sokan bejussanak, azt pláne nem, hogy mesterházy attila legyen a miniszterelnök.

a szocialistáknak már nagyon régóta a fidesz birodalom államosítására érdemes játszani. nyilván nem lesz a közgép örökké simicska lajosé. azt nyilván államosítani fogják. és utána majd valaki aprópénzért megveszi a gyereknek karácsonyra a lego technics mellé.

te azt hiszed, hogy a szocialista párt emberei megvesznek azért, hogy államtitkárok lehessenek. ugyan már. te lehet, hogy egy kutyát is leszopnál azért, hogy tiszti szolga lehess. a szocialista párt ügyvivői nagyjából beleszarnak mindenbe. ha brüsszelből jön egy direktíva, akkor azt esetleg végrehajtják. úgy, ahogyan annak idejében a moszkvai útmutatásait. olyanok, mint a katolikus egyház vezetői. ha róma küld nekik valamit, akkor azt esetleg elolvassák. de amúgy nem érdekli őket a pórnép. arra valók a rendek. ugyanez a baloldalon: az alapszervezetek.

habony árpádot is leginkább csak az érdekli, hogy milyen pózban dugja meg a nőjét. és közben a vezérnek firkant valamilyen óvodás szöveget. "egy rozzant szekérből versenyautót építettünk". de lehet, hogy ezt már zsóka írja. mert annyira béna az egész. azt számolják, hogy mennyi pénz gyűlt össze a bankszámlán. és közben nyögnek óriásit, hogy még, még, még. ki akar itt kormányozni? most komolyan.

unionista (törölt) 2014.04.09. 20:23:27

@Fedor:
ha keresnék a válaszokat, akkor 1 nap alatt, vagy max. 1 hét alatt megtalálnák. de nem keresik. kunhalmi ágnest jobban érdekli a sminkje, mint az, hogy meglesz az egyéni kerületi mandátuma. az mszp mögül régen kihátrált az értelmiség.

vannak pártmunkásai, akik szidják orbánt, és mondják, hogy szavazzál a "demokratikus oldalra". de ez olyan, mint az ellentáborban a "nemzeti oldal". ezek üres lózungok. régen nem jelentenek semmit. legfeljebb annyit: szavazzál ránk. ne arra a másikra. nehogy azokra a tetűkre. a jobbik is ilyen. csak hozzáteszik, hogy a tetű cigányokra, tetű zsidókra. a tetű politikusbűnözőkre. de ők is ugyanolyan nyomoroncok.

gyurcsányra ráégették az őszödi beszédet. és azóta a szocikat nem érdekli a kormányzás. előtte se nagyon, azóta végképp nem. ettől a fidesz túlnyeri magát. és megint. a kérdés csak az, hogy a narancsszínű pártlogóból mikor lesz billog.

unionista (törölt) 2014.04.09. 20:24:20

@Disznóvári:
nem vagyok se köcsög, se waldorfos. mi nem tetszik? a nyilvánvaló?

Master of Robin 2014.04.09. 20:43:07

Pedig már a választás előtt jó példát láthattak, a CÖF példát adott a független polgár helyes viselkedéséből, a zseniális gfg.blog.hu politikai gondolkodóként, és közvetlen őszinteségből, ahogy maga a Miniszterelnök megnevezte az ellenséget.
Az összefogózkodás a lényeg, nem a széthúzás, meg a vita, de ezek a kommunisták semmiből se tanulnak.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2014.04.09. 20:44:02

@unionista: De köcsög vagy, bazmeg, még ha nem is waldorfos, az agyatlan monológjaiddal. Csak tudnám honnan a faszból szopod az elméleteidet?
Mert kétségkívül eredetiek, csak éppen köszönőviszonyban sincsenek a valósággal.

Sapika 2014.04.09. 21:16:44

Hát igen. Tényleg nem tudjuk, hogy mi lett volna, ha valami csoda folytán nyernek. Szoclib hetilapok szorgos olvasójaként sem sikerült megtudnom az elképzeléseiket. Mármint arról, hogy a fidesz által telepített aknákkal mit csinálnának.
Viszont a probléma magától nem fog megoldódni: még négy év kétharmad még egyszer ennyi aknát eredményez majd.
A lengyeleknek legalább jött egy Donald Tusk.

Geo_ 2014.04.09. 21:44:54

A Fidesz egyesíteni tudta a liberalizmust, a konzervativizmust, a polgári értékeket, a nemzeti radikalizmust, a cigányokat, a munkavállalókat, a munkáltatókat, az oligarchákat, stb - ennél egyszerűbb dolguk lenne, nem?

politologus · http://politologus.blog.hu 2014.04.09. 21:53:07

Szerintem csak elszoktál attól, hogy ilyen van választások után, ki-kivel-hogyan-hová. Ja, bocs, 2010-ben esett egy pirinyó, Simicskó ment a KDNP frakcióba, merthogy ilyenkor ilyen van. De például a Fidesz úgy nyert választást 1998-ban, hogy komoly városokban csak egy-két tagja volt. No csak képzeljük el, miket tárgyalgattak azok és kikkel, amikor meglett a kormányrúd!
Azt meg biztos észrevettük, hogy kisebb a parlament. Továbbá hátravan egy új házszabály elfogadáse, amit - valószínűleg - az ellenzékre fognak szabni, hogy az az állapot legyen kényelmetlen nekik, amibe már belevitték magukat.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.04.09. 22:35:08

Kedves Gellért, inkább neked kellene elgondolkodnod az önkritikán. A választások előtt eluralkodott a mandineren a pesszimizmus, a kételkedés és az egyrésztmásrésztezés mételye. Hovatovább már a Patyolatot is gúnyos karikatúrák tárgyává tettétek, hogy nénike és pelikán már-már nyíltan rendszerellenes célozgatásait ne is említsem!

Mi örülünk, hogy legalább most, a választások után visszataláltok a helyes útra (a demszkys posztod például telitalálat volt), de azért be kell látnod, hogy rengetegen dolgoztak sokat a párt sikerein, akik egy pillanatra sem vesztették el a hitüket és a lojalitásukat vezetőnk, vezetőink iránt, és akik most joggal igényelnek némi hálát a szolgálataikért.

Meg kell, hogy értsd, hogy még sok jóvátenni valótok van az elmúlt időszakban mutatott ingadozásaitok után.

Keress meg valamikor a jövő hónapban. Addig is jó munkát kívánok nektek, csak így tovább, önkritikusan.

Árpád

Bell & Sebastian 2014.04.09. 23:04:08

Szerintem most a Fideszben is van akkora rohangálás, mint miután felrobbant a disznóbőr aktatáska a térképasztal alatt.

A Fidesz -féle újratervezést úgy kell elképzelni, hogy ülnek a verebek a dróton és közéjük durrant a csősz. De mivel a veréb nem hülye, gyorsabban rebben fel, mint a puskagolyó és tesz egy kört, mialatt alatta újratöltenek. Ha elfogyott a muníció, szépen, pofátlanul visszaülnek a helyükre, csak a sorrend kicsit más lesz.

Az ellen-Fideszben ez úgy megyen, hogy vegyesen ül a vezetéken mindenféle jó- és szabadmadár, de mire véget ér a lődözés, addigra az egyik fele meglógott, a másik megdögölt. Aztán csak visszaszivárognak valahogy a nyitva hagyott kuka fölé.

A kukát hajtaná le inkább valami ornitoxikológus, mert ezekre jön a sas.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.04.10. 00:36:41

Ahogy elnézem itt a fölöttem szóló néhányat, lehet itt még a következő négy évben Európa legegységesebb nemzete. :) Hajrá Magyarország, hajrá magyarok! ;)

anonymand 2014.04.10. 04:15:51

@Fedor:

Tisztelt Fedor!

"Jó lesz már, ha vasárnap véget ér ez őrület." - ezt találtad írni "Már a látszatra sem adnak" című posztodban. Ott a Fidesz politikájával, viselkedésével kapcsolatban.
Ezt a reményedet nem osztottam már ott sem. Bonsai Duce szavaira hivatkoztam, aki ugye azt mondta: "Folytatjuk".
Ha jól emlékszel, az ellenzék, a baloldali ellenzékre gondolok, kampány előtti s kampánybeli impotenciája, "működése", viselkedése is ugyanebbe a kategóriába tartozik.
Őrület.
Ami a demokratikusnak nevezhető baloldalon folyik, színtiszta őrület.
Nekem úgy tűnik, a kormányváltásra aspiráló csapat régi jó "álamelnöki" hagyomány szerint átvette a törzsanyagot.
Folytatjuk...

Tisztelettel:
anonymand

Liquid_Night 2014.04.10. 04:35:59

Hiszti és helyezkedés 10 percben - avagy ezek ebből élnek. A durcás gyerekre is az a megoldás hogy nem veszik komolyan.

Mert történt vmi meglepő a választáson amúgy? Én lemaradtam róla...

toportyánzsóti 2014.04.10. 06:52:29

Nektek soha nem ez a legalja,mindig van lejjebb.Saját eredmény híján marad az állati ösztön,mocskolni az ellent.Helyedben inkább azon túráztatnám az agyad,mi lesz most hogy a narancsoffshorkkok ellopták a 3000 milliárdot amit rátokhagyott a gyurcsánybajnai.Persze az is megérne néhány percet mi alapján lehetne kormányzásnak nevezni az elmúlt 4 évet,mert ez leginkább eszetlen kapkodás és tákolás volt!Sírotokat ástátok meg jó mélyre.

Blogger Géza 2014.04.10. 07:16:54

@Fedor: Keresik a válaszokat? És? Mi a válasz? Ki hazudott? Fodor vagy Gyurcsány?

Azok a csodálatos régi szép idők, amikor nem volt "egy akarat". Az SZDSZ állandóan ki akart lépni (végül formálisan ki is lépett), az eladósodás folyamatosan és ijesztően nőtt, és mindeközben "nem csináltunk semmit". (copyright Gyurcsány) Hiszen nem volt meg az akarat, hogy mit is akarunk.

Blogger Géza 2014.04.10. 07:18:56

@Kettes: Ez baromi gyenge volt. Ha meg nincs elég belső kritika, akkor meg az a bajotok.

tisztapista 2014.04.10. 07:20:48

Frodo Gábort még valaki komolyan veszi?
Hisztis kis liba.

Gyurcsányról már inkább semmit sem mondok, az Együtt Bajnai nempártja, ezért a nemvezér ott fogja nemvezetni, a PM pedig opportunista árulók, akik Schiffer legnagyobb örömére otthagyták az LPM-t.

Na most őszintén, ezektől mit vársz?

Blogger Géza 2014.04.10. 07:25:57

@Fedor: Arról nem is beszélve, hogyha vették volna közvélemény-kutatások átlagát, lemodellezik, kb ki is jött volna az, ami történt, tehát ez nem valami váratlan helyzet, hanem bejött a papírforma. Csak hát aki annyira retteg a valóságtól, hogy nem mer vele szembenézni, annak különösen keserű az ébredés. Lehet hazudni a népnek és önmagunknak, hogy a pincékben bujkál 1 millió balos szavazó, akik rettegnek a közvélemény-kutatóktól. De ha valaki ennyire el van szakadva a valóságtól, az hogyan lenne képes egy országot vezetni?

nu pagagyí 2014.04.10. 07:28:25

A Fidesz elemi érdeke, hogy feledtesse a választási kudarcot, ami nem támasztotta alá négy éve sulykolt hazugságát a hatalomhoz fűződő kizárólagos jogáról. Pontosan 44% lehet a részesedésük ebben a ciklusban és ezen nem változtat a torz mandátumeloszlás. Az ellenzék feladata, hogy minden egyes percben emlékeztesse őket erre a tényre. A Parlamentből ki kell vonulni, mivel az nem tükrözi a választók akaratát és közvetlenül az emberekhez kell fordulni. A Fidesztől nem várható sem belátás, sem méltányosság. Ők folytatni fogják ugyanazt az agresszív, korrupt, nemzetrontó hatalomgyakorlást, amit az előző ciklusban láttunk tőlük. Az ellenzékre vár, hogy megszervezze a termőföldet, a piacot, a közvagyont és a magántulajdont érintő további rablások elleni önvédelmet. Egy pillanatra sem szabad békén hagyni sem a hatalmat, sem a hatalom helyi helytartóit és klientúráját. Bátorságot kell önteni az emberekbe, hogy küzdjenek a jogaikért.

Kis dolgokkal kell kezdeni:
- Ki kell kényszeríteni a azoknak az iskolaigazgatóknak a távozását, akiknek egyetlen érdemük a hatalom iránti lojalitás.
- Vissza kell foglalni azokat a földeket, amelyeket igazságtalanul koboztak/koboznak el a helyi gazdáktól, hogy a klientúra földbirtokosainak passzolják át.
- Minden további piacszűkítő koncessziós ötlet ellen fel kell lépni, a meglevőeket pedig bojkottálni kell.
- Meg kell nevezni és ki kell közösíteni azokat, akik tisztségüket nem a köz érdekében gyakorolják.
- Meg kell teremteni a helyi nyilvánosságot, ami ellensúlyozhatja a hatalom hazugságait.
- Jogvédelmet kell biztosítani azoknak, akiket a közössége érdekei melletti kiállása miatt üldöznek, vagy a hatalom részéről nyilvánvaló érdeksérelem ért.
- Törekedni kell egy hatalomtól független gazdasági és kulturális világ megteremtésére.

nu pagagyí 2014.04.10. 07:41:54

@Blogger Géza: A választás megmutatta a Fidesz által fabrikált rendszer lényegét. Mindegy mi a nép véleménye, marad a diktatúra, ugyanazokkal a sunyi pofákkal és tolvaj klientúrájával.

bölcsbagoly 2014.04.10. 07:51:31

@nu pagagyí: téged meg vissza kellene vinni az OPNI-ba, illetve az utódjába, folyamatos kezelésre!

Szevasztok 2014.04.10. 08:14:43

@Fedor: " teljesen természetes, hogy keresik a válaszokat az új helyzetre. "

Pedig a válasz pofon egyszerű.

Vasárnap este MA-nak és tsainak ennyit kellett volna mondani a kamerába: "Elkúrtuk. Nem kicsit, nagyon.
Ezennel lemondok minden párttisztségemről."

3 egyszerű mondat.
De valami hasonlónak még a leghalványabb jele se volt.

bozon 2014.04.10. 08:32:22

"Kérdés: mi történt volna akkor, ha véletlenül megnyerik a választást, és tényleges, súlyos következményekkel járó kérdésekről kellett volna egyeztetni? Fékekre, ellensúlyokra szükség van, erős és hiteles ellenzékre is, minden időben."

Ergé, lennének fékek és ellensúlyok magán a kormánytöbbségen belül, és lenne egy erős ellenzék is, amely neked hiteles is. Mi lenne a probléma? :)

Amúgy nem a szívem csücske az MSZP-utódpártok koalíciója, de ha valaki azon derpeg, hogy egy politikai bandán belül heves viták vannak, egy vereség után pedig fejetlenség és széthúzás, akkor szerintem el van tájolva. Ennél jobb az, amikor győzelemben, vereségben sziklaszilárd a Führer pozíciója?

Na jó, egyben igazad van: Fodor Gábor szánalmas. Ehhez viszont nem kell publicisztika, hogy észrevegyük.

bozon 2014.04.10. 08:34:29

@bozon: Ja, és abban is igazad van, hogy a baloldal győzelme esetén is itt maradna a Fidesz ezer csápja. Nem volt könnyű a pártállam lebontása 1990 után sem (nem is sikerült; a narancsra festéséhez is fülkeforradalom kellett).

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.10. 08:40:21

Az Együtt, a PM, a Liberálisok mennek a szemétdombra. Ez nyilvánvaló. Ezek eleve saját tábor nélküli fantompártok voltak.

Az MSZP és a DK szakítanak. A DK lesz a fő liberális erő, a szoclib verzióban. Az MSZP meg nyitni fog balra és zárni a liberális oldal felé.

A Fidesz marad prefasiszta, populista erőként. Lassan ki fog hullani az Európai Néppártból. Emiatt ki fog alakulni a Fidesznek egy jobboldali vetélytársa, a konzervatív-liberális térfélen.

A Jobbik össze fog menni. Egyrészt a balra tolódó, antiliberálissá váló MSZP vissza fogja hódítani a híveit, akik jobb híján a Jobbikra szavaztak. Más részről nem fog bírni a Fidesszel. Emiatt a Jobbik kénytelen lesz jobbra tolódni, A másik forgatókönyv, hogy a Fidesz megy össze, s a Jobbik - balrább tolódva - átveszi a helyét.

Az LMP sorsa bonyolult. Vagy tisztán zöld párttá válik vagy akár a polgári baloldal oldalán is jelen lehet. Az is lehet, hogy nem marad hely neki.

sterimar 2014.04.10. 09:08:23

@nu pagagyí: 44% majdnem kétszer annyi volt, mint amennyit a második helyezett - amelyik ráadásul öt (!) párt szövetsége volt - kapott.

Itt kudarc maximum a te fejedben van.

torró 2014.04.10. 09:09:22

@nu pagagyí:
És melyik ellenzékre teccettél volna gondolni? Mert ahhoz amiket felsoroltál, egy eleve tisztességes csapatra lenne szükség. Vagy csak én nem látom őket?Amúgy szép elgondolás, csak ne úgy ahogy Gyurcsány kezdi pedzegetni, hogy az utcán, majd ott kell megoldani. Hiányzik ennek az országnak a felfordulás? Hogy még nagyobb szarba kerüljünk?Azt hiszem ez felelőtlenség!
Ja igen! És kell a befogadó közönség. Kitartó, nem gyűlölködő, hosszú időigényes munka kell hozzá. És nem handa-bandázva, hanem kulturáltan.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.04.10. 09:28:02

"Hosszú lesz az újabb négy év ellenzékben a baloldalnak."

de mindenki más jókat derül majd rajtuk.

szarfaszú kommentelő 2014.04.10. 09:32:32

@nu pagagyí: ok! jó ötleteket vázoltál fel... csak azt nem gondoltad át, hogy ez magyar ország. Nincs megfelelő emberanyag az ötletek végrehajtására! Hiába sorolnál fel most a régi bölényekből és múmiákból vezető agyakat, ezek rég kiégtek és elkényelmesedtek. Ami pedig még rosszabb nemérdekli már őket csak a pénz nevű idol!

2014.04.10. 09:46:15

@politologus: "Továbbá hátravan egy új házszabály elfogadáse, amit - valószínűleg - az ellenzékre fognak szabni, hogy az az állapot legyen kényelmetlen nekik, amibe már belevitték magukat."

Az új házszabályt már februárban elfogadták.

nu pagagyí 2014.04.10. 09:47:35

@sterimar: A Fidesz kudarca az, hogy ebben a ciklusban tovább kell fokoznia a hazudozást az egyeduralmához passzoló támogatottságról. Előbbiről ugyanis nem fog, és éhes klientúrájának köszönhetően nem is tud lemondani. Ez egy olyan helyzet, amit ki kell tudnia használnia a rendszer ellenfeleinek, mindannyiunk érdekében. Igen, a Te érdekedben is, mert már Te sem rendelkezel saját sorsoddal. Amit kaptál a lojalitásodért, azt mind visszavehetik, nem véd már a jogállam, mert nincs már olyan.

@torró: Nem feltétlenül a mostani ellenzék vezetőire és pártjaira gondolok, főleg azért, mert szerintem Mesterházy, miután kicsikarta a vezetést, elárulta potenciális választóit a semmilyen kampányával. Egy értelmes tájékoztatót nem sikerült eljuttatniuk az emberekhez és feltűnően sokat hibáztak a kampányban, mintha a Fidesz szekerét tolnák. Az Együtt és a DK legalább próbálkozott, velük nincs bajom. Az ellenzéket mindenképpen újra kell szervezni, de nem a jelenlegi pártok elsődleges részvételével, hanem azoktól független civil érdekvédő mozgalom keretében.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2014.04.10. 10:31:33

Figyeljetek Mandiner.

Anno 2006 nyarán baloldali megmondóblogok - a kommentelőik élénk egyetértése mellett - magától értetődőnek tartották, hogy Viktornak vége, kétszer is vesztett, sőt mit vesztett bukott, ezt nem lehet túlélni, majd nemsokára egy 2%-os párt élén látjuk. És a Feri a Hős ő a XXI. század.

Keressétek elő worlukot az archívumból!

Most 2/3 itt és Feri áll 2%-os párt élén.

Szerintem ti szálljatok le erről a lóról... a baloldalt nem innen fogjuk kitalálni; ahogy a Fideszt sem azok a blogok találták ki!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.04.10. 10:47:26

@Holger Hartland: Nem érti maga se az egységes nemzetet, hogy így élcelődik.

Akkor figyeljen.

Magyarországon a nemzet körülbelül 80-90%-ban a Fideszre szavazott. Most hápog, mert a listás eredményen 44% van?
Fölösleges.
Csak értse meg, hogy aki nem a Fideszre szavaz, az 99%, hogy nem tartozik a nemzethez. A nemzet viszont, mint a két és fél millió, döntően rájuk adta a voksát.

netnepper 2014.04.10. 11:08:30

Tisztelt libbantak...
Ron Werbert le kéne már cserélni egy tehetségesebbre és a hazaáruláshoz újabb finaszírozókat is fel kellene már hajtani az USA-ban és az EU-ban, mert így '18-ban még a parlament wc-jébe se kerül be közületek senki.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.04.10. 11:48:02

@Blogger Géza: Kedves Géza, Te mindig is megbízható, hű katonája voltál pártunknak. Az elméd, mint a ropogós szivacs, úgy issza be az általunk kiadott hivatalos iránymutatást, amit aztán nyálkás csíkként húzol magad után szerte az egész interneten.

Tudod, mit becsülök benned, Géza? Hogy Te, a mandineresekkel ellentétben, még csak pénzt sem kérsz ezért. Te, hogy úgy mondjam, az örömszerzés kedvéért kényeztetsz minket orálisan. Engedd meg, hogy átnyújtsam neked Melocco Miklós "G. Fodor Gábor Orbán Viktor ánuszában reggelizik" c. kisplasztikájának gipszmásolatát. Csak így tovább, Gézám, bő nyállal.

Árpád

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.04.10. 19:49:32

@Blogger Géza: "az eladósodás folyamatosan és ijesztően nőtt"

Az eladósodás igazán nagyot egyedül a világválság alatt nőtt, akkor, amikor egyébként mindenhol a világon.

Ja, meg most, mióta Orbán van hatalmon.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.04.10. 19:54:38

@Blogger Géza: "De ha valaki ennyire el van szakadva a valóságtól, az hogyan lenne képes egy országot vezetni?"

A megfelelő számú elégedetlen megvolt. Nézd meg, hogy a választóképesek között mennyien szavaztak a FIDESZ-re: 27%. Ott tényleg követtek el hibát Mesterházyék, hogy nem sikerült felépíteniük magukat (mondjuk ebben vaskosan benne volt a jobbos média is), így a az elégedetlenek egy része másra szavazott (LMP, Jobbik), egy igen jelentős része meg otthon maradt (2002-ben 72%-os részvétel mellett váltották le Orbánékat. Ekkora részvétellel most is meg lett volna.).

És az ugye megvan, hogy a választási rendszer átalakítása nélkül ugyanezekkel a szavazatarányokkal a közelébe lenne a FIDESZ a kétharmadnak?

hanta boy 2014.04.10. 21:22:22

"És az ugye megvan, hogy a választási rendszer átalakítása nélkül ugyanezekkel a szavazatarányokkal a közelébe lenne a FIDESZ a kétharmadnak?"

Na, Fedorkám!

Meséljél már, milyen választási rendszer volna jó nektek?

hanta boy 2014.04.10. 21:28:02

Azt gondolom bevenné a gyomrod, hogy a baloldali Katyvasz a maga 25%-ával alakítson kormányt!

De ezt a szövegedet is abbahagyhatnád!

Ott van mindjárt a Vezéretek!

Mit mondott egy hete?

"Szavazásra buzdított Bajnai Gordon az ötpárti ellenzéki szövetség vasárnapi budapesti nagygyűlésén, mondván, aki otthon marad április 6-án, vagy nem a kormányváltó szövetségre voksol, az valójában Orbán Viktorra szavaz."

Úgyhogy Fedorkám, Bajani utasítása alapján a szavazástól távol maradó 3 millió embert nyugodtan számítsd hozzá a Fidesz-KDNP szavazóihoz...

Ha még ez sem lenne elég számítsd hozzá azokat is akik nem a baloldali Katyvaszra szavaztak....

Na, ugye hogy kijön az a közel hétmillió szavazó, aki a Fideszt támogatja...és marad az 1,2 millió a Katyvasznak...

Legalábbis Bajnai szerint!!!

fedorkám!

Várom válaszod...

Blogger Géza 2014.04.10. 21:50:58

@Fedor: Tökéletesen hozod a valósággal szembenézni képtelen balos figuráját: nézd meg az eladósodási görbét: 2002 és 2010 közepe között folyamatosan nőtt (52%-ról 85%-ra), akár volt világválság, akár nem. Azóta hálistennek csökken.

Blogger Géza 2014.04.10. 21:54:32

@Fedor: Nem, ritka kevés (kormánnyal) elégedetlen volt: aki elégedetlen, az elmegy szavazni, és az ellenzékre szavaz, hogy elzavarja a kormányt. Akit a kormány nem különösebben zavar, az otthon marad, vagy a kormánypártra szavaz.

Felháborító ez a jobbos média: nem támogatták Mesterházyékat az építkezésben? Azannya! Mik vannak...

Mészáros Laci 2014.04.12. 09:07:58

@Fedor:

bakker, egyeztetés? az mindig nagyon ment a baloldalnak, többnyire munka helyett is egyeztettek.

Mészáros Laci 2014.04.12. 09:12:25

@Fedor:

"Nézd meg, hogy a választóképesek között mennyien szavaztak a FIDESZ-re: 27%."

önbecsapás ezt a számot emlegetni.

"2002-ben 72%-os részvétel mellett váltották le Orbánékat. Ekkora részvétellel most is meg lett volna."

Vagyis 2002-ben, a mostaninál sokkal jobb kormányzati teljesítmény mellett is képes volt arra a baloldal, hogy médiaellenszélben, a kormányzati önfényezés ellenére felélesztett egy protesthangulatot, és maga mellé állította.

Most meg nem volt rá képes, pedig EZ a kormányzati munka sokkal gyengébb volt. És Mesterházy nem érzi magát felelősnek azért, hogy a baloldal en bloc átaludt 3 év 10 hónapot.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.04.13. 12:19:41

@Mészáros Laci: "önbecsapás ezt a számot emlegetni."

Annyiban nem, hogy ez is csak rámutat, hogy mennyire torz lett a választási rendszer, és hogy mekkora hazugság, amikor Orbán egységes országról beszél. Az elsöprő többség elutasította őt, csak épp ez a többség négyfele mozdult (Kormányváltók, LMP, Jobbik, otthonmaradók), így ez is elég volt a győzelemhez.

2002-ben nagyságrendekkel kisebb volt a médiaellenszél, és legfőképp a választási rendszer valamint a kampányszabályozás sokkal igazságosabb volt. Nem lehet tudni, hogy mennyit vett el az, hogy a korlátlan kormánypropagandával szemben az az ellenzék üzeneteinek esélye se volt eljutni az emberekhez, mert nem hogy még reklámozni se engedték őket, de még vitára se mert kiállni Orbán, nehogy ellent merjen mondani neki valaki nagy nyilvánosság előtt.

Szóval azt továbbra is fenntartom, hogy normális körülmények között még az ellenzék amúgy tényleg elég siralmas teljesítményével együtt is jóval szorosabb eredmény született volna. Hogy ki nyert volna, az más kérdés, abban senki sem lehet biztos, de hogy meg lett volna az esélye a kormányváltásnak, az biztos.

Mészáros Laci 2014.04.13. 12:41:42

@Fedor:

A választási rendszernek van egy arányos komponense, amely azt szolgálja, hogy a kisebb pártok is jelen lehessenek az országgyűlésben, és van egy "győztest jutalmazó" komponense, amely a stabil kormányzáshoz szükséges többség kialakítását szolgálja.

Ez nem az én véleményem: 25 évvel ezelőtt az ellenzéki kerekasztal ezen megfontolásokkal alakította ki a kétfordulós választási rendszert (olyan bonyolultra). 89-ben még úgy vélték, hogy az MSZMP-nek erős többsége lesz a parlamentben, az ellenzék pedig kisebbségbe szorul, ezért törekedtek arra, hogy a kimaradó egyéni jelöltekre jutó szavazatok se vesszenek el.

Vannak a világban tiszta arányos választási rendszerek is, vannak tisztán egyéni rendszerei is. Külön vicces az amerikai elektori rendszer, ahol a magyarhoz hasonló kompenzációnak árnyéka sincs: ha florida államban tízzel több szavazatot kapnak a demokraták, mint a konzervatívok, akkor florida összes elektora a demokrata elnökjelöltet támogatja, ellenkező esetben az összes elektor a republikánus jelöltet támogatja.

***

Asszem Török Gáborék csináltak szimulációt arra, hogy ugyanezek a szavazatok az előző rendszerben milyen parlamentet eredményeztek volna. Nagyon hasonló, de néhány mandátummal a kétharmad alatt.

2002-ben hasonló médiaellenszélben, hasonló kormányzati önfényezés mellett (és a rendszerváltás óta messze legjobb kormányzati teljesítménnyel szemben) tudtak nyerni a szocik. Most egy siralmas kormányzati teljesítménnyel szemben sem tudtak nyerni.

A választási rendszert vagy a százalékokat emlegetni az inkompetens vezetés szánalmas mentegetőzése, a szimpatizánsok részéről pedig önáltatás: ha nem alusszák át az elmúlt négy évet, és nem egymás marcangolásával töltik a választási kampány kétharmadát, akkor 40% szavazataránnyal megszerezhettek volna egy stabil kormánytöbbséget.

Egyébként a fidesz számára az lenne a legjobb, ha Mesterházi marad a pártelnök, mert vele szemben négy év múlva karbatett kézzel is nyernének...

Én annak szurkolok, hogy a mai, korhadt MSzP essen darabokra, és a Schiffer féle LMP vagy hasonló csapat köré szerveződjön egy épkézláb erő.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.04.13. 12:50:21

@Mészáros Laci: Szerintem te el se olvastad, amit írtam, csak hajtogatod a magadét...

Mészáros Laci 2014.04.13. 12:53:49

@Fedor:

"2002-ben nagyságrendekkel kisebb volt a médiaellenszél"

szerintem nem volt kissebb, sőt, a kampányfinanszírozás átláthatatlansága miatt az állami vállalatokon keresztül a kormány sokkal többet tudott bújtatva kampányra költeni, mint bárki más. Most az ellenzék ölébe hullott kb 600 millió forint cash amit tisztán kampányra költhettek.

2002-ben a szoci kampány úgy tudta eljuttatni az üzenetét a választókhoz, hogy a fidesz észre sem vette (2002 januárban még kétharmados álmokat dédelgettek). Erre most is képesek lettek volna. Csak nem volt üzenet.

Ránéztem bármelyik MSZP plakátra, amelyiken ott mosolygott a pártelnök, és csak azt tudtam mondani: ERŐTLEN. Néhány ismeretlen egyéni jelölt arcán több elszántság és határozottság volt.

"még vitára se mert kiállni Orbán, nehogy ellent merjen mondani neki valaki nagy nyilvánosság előtt."

Szuverén joga, hogy ne álljon ki vitázni. Nem kellett tartania attól, hogy gyávának tűnik: hitelesen tudták azt az üzenetet képviselni, hogy az ellenzéknek nincs vezetője, nincs kivel vitázni.

"Hogy ki nyert volna, az más kérdés, abban senki sem lehet biztos, de hogy meg lett volna az esélye a kormányváltásnak, az biztos. "

Ez az önáltatás. Ezzel a teljesítménnyel semmire nem lett volna esélye a baloldalnak.

Mészáros Laci 2014.04.13. 12:55:05

most százszor leírom, hogy "kisebb"

Mészáros Laci 2014.04.13. 13:00:35

@Fedor:

A fidesz néhány hernyó húzása (összefogás kamupárt, együtt 2014 kamupárt) nélkül 1-2 mandátummal többet nyerhetett volna a baloldal, de azért vegyük észre, hogy az "elfelejtettem bejegyezni a pártomat" pont annak a kétségbeejtő impotenciának a tünete, amely az egész kampányt jellemezte. Az, hogy az utolsó pillanatban is nevet kellett változtatni, már Monty Python-ba illő, nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek.

Érdemes egyébként meghallgatni a magyar fociválogatott elmúlt harminc évnyi EB és VB selejtezői után mit mondtak a játékosok és a szakvezetők. Meglepő hasonlóságot mutat az MSzP vezetőinek nyilatkozataival.

Csak az utólagos magyarázkodásért nem jár mandátum.

Mészáros Laci 2014.04.13. 13:14:17

@Fedor:

Egyébként érdemes észrevenni, hogy az a gondolkodás, amit a hozzászólásod tartalmaz, egy (szerintem fontos vonásában) mennyire hasonlít a kormánypárt kommunikációjára.

A (kollektív) tanult tehetetlenség egyik sarokpontja, hogy az ember a cselekvésképtelenségért mindig külső tényezőket hibáztat.

Szokták Széchenyire hivatkozva mondogatni, hogy minden országnak olyan kormánya van, amilyent megérdemel. Széchenyinek ugyan semmi köze ehhez, de a megállapítás elég pontos: minden ember olyanokkal szimpatizál, akik hozzá hasonlóan gondolkodnak, hasonló értékeket képviselnek. Arra a jelöltre szavazunk, aki kimondja a gondolatainkat.

A magyar közélet szereplőinek döntő többsége pont ugyanolyan, mint a magyar népesség többsége. Hipokriták vagyunk. MÁSOKTÓL elvárjuk a legmagasabb erkölcsi színvonalat, de saját magunkkal elnézőek vagyunk, szeretjük "okosba" megoldani a dolgainkat, szeretjük "gyorsítani" az ügyintézést, "megbeszélni" a rendőrrel a szabálysértéseket, és nem szeretünk adót fizetni.
süti beállítások módosítása