Ukrán válság: mi folyik a Krím-félszigeten?
2014. február 28. írta: Redakció

Ukrán válság: mi folyik a Krím-félszigeten?

krim_felsziget.jpg

Miközben az ukrán nyugatos és nacionalista erők felülkerekedni látszanak Nyugat-Ukrajnában és Kijevben; most már ellenük szervezkednek az orosz szeparatisták és velük szövetséges, homályos eredetű fegyveres erők a Krím-félszigeten − igaz, ezt nem nézik tétlenül az ukrán és tatár aktivisták sem. A sok helyütt anarchisztikus állapotba került Krím egy újabb csavar az amúgy is bonyolult ukrán történetben.

Most – az oroszországi Pussy Riot-ügyhöz és az ukrajnai válság eseményeihez hasonlóan – helyi embereket, Krímben élő civileket kérdeztünk meg közvetlenül közösségi hálózatok segítségével, ők hogyan látják a helyzetet.

A szevasztopoli Darya elmondja: örül, hogy Janukovics bukásával a kijevi véres eseményeknek vége. „Az események a visszafordíthatatlanság határán voltak. Jó, hogy most az emberek azt érzik, új elnökre van szükségünk.” A Krím-félsziget kapcsán már nem ilyen derűlátó: „Túl sok itt a szeparatista. A tatárok, az oroszok és az ukránok is nagyon agresszívek, és mind úgy érzik, most eljött az idejük. Élesen elítélem a viselkedésüket!”  Egy névtelenséget kérő nő elkeseredettebb hangulatban számol be a krími eseményekről. „Hogy elmondjam neked az igazat: belefáradtam az információs háborúba, soha nem lehet az igazságot megtudni a tömegmédiából...” Válaszadónk nagyon szomorú a jelenlegi helyzet miatt. „Ha az igazat akarod tudni: minden nap sírok, amikor egyedül vagyok... A nagyszüleim végigélték a világháborút, emlékszem a háborús történeteikre és mindig megsiratom őket. Nem akarom, hogy a háború visszatérjen az életünkbe.” A szevasztopoli Viktornak az a tömör és kemény személyes véleménye: „Az ukrán elnöknek már az elején sokkal keményebben kellett volna fellépnie a rendetlenség ellen. Bárcsak bevetette volna az erejét pár száz ember ellen, mielőtt hagyta volna, hogy ez a helyzet az egész országra kiterjedjen”. Egy másik válaszadónk, Misha arról beszél:  „Még egyszer, meg kell értened: nincs legitim kormányzat és nincs a helyzetet uralma alatt tartó hatalom most Ukrajnában. Az emberek mindenhol önvédelmi milíciákba szerveződnek, hogy elkerüljék a provokációkat és megvédjék a városaikat. A helyzet instabil, addig is a legjobbakat remélem”.

Rajcsányi Gellért riportját híroldalunkon olvashatják.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr945836865

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kedvenc zászlóim 17. – Свобода 2014.03.01. 08:03:55

Jó régen volt már zászlós poszt.Mostanában kettő is érlelődött bennem, és azt végül arra jutottam, hogy az Ukrajnában kezdődőfélben levő háború/polgárháború tiszteletére megírom a kettő közül azt a posztot, ami kapcsolódik a témához. Nagyjából egy hón...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bell & Sebastian 2014.02.28. 12:44:06

Válásnál általában szétosztják a himihumit. Hogy mi folyik ott? Democracy in lifestyle.

vizipipa 2014.02.28. 13:24:29

Ugye mindenkinek világos, hogy Krím "elszakadása" (visszatérése) precedens lenne, amit a keleti területek (oblaszty) mintának tekintenének, aztán meg már mindenki előállhat a saját hasfájásával.

Az 1994-es határgarancia megállapodás meg egy darab papír, annyit is ér. Akkor az volt, most meg ez van. Ahogy ez a történelemben szokásos pár ezer éve, akár leírták, akár nem.

Az EU, ha rendelkezne bármi erővel, akkor most a Fekete tengeren hadgyakorlatozna pár tucat hadihajóval, és ennek persze semmi köze nem lenne a krími helyzethez. :)

Pelso.. 2014.02.28. 13:52:54

@vizipipa: Minek gyakorlatozna? Majd hülye lenne összeveszni az oroszokkal pont a Krímért.
Egyetlen puha, kényelmes európai politikus sem vállalna ilyen döntést, mert:
- szerintem nem tudná eladni a hazai választóknak
- mindkét fél gazdasági-pénzügyi téren komoly befolyással rendelkező embereinek sem tetszene, hogy holmi erődemonstrációk megzavarják az üzletmenetet.

Urfang 2014.02.28. 14:05:49

@Pelso..: Ha a Krímet magukhoz csatolhatnák, akkor ugyanilyen alapon Dél-Oszétiát is. Ha Dél-Oszétiát is, akkor Abháziát is, és akkor Kelet-Ukrajnát is, és akkor persze már Transznisztriát is.

Aztán azon kapnánk magunkat, hogy már megint itt vannak a szomszédban és még mindig ugyanolyan négy égtáj felé terjeszkedő imperialisták, mint amilyenek mindig is voltak.

Addig jó nekünk amíg Ukrajna köztünk van.

Bell & Sebastian 2014.02.28. 14:23:40

A krími tatárok Vasing Tóni szultánnak!

"Te - ámerikai sátán, az átkozott ördög testvére és rablótársa, magának Lucifernek titkára! Az ördögbe is, hát milyen lovag vagy te, ha csupasz seggel még egy sünt sem bírsz agyoncsapni? Az ördög kiszarja, a sereged meg felzabálja. Nem vagy te jó arra, hogy mozlim fiak éljenek alattad, a seregedtől nem félünk, földen és vizen megütközünk veled. Te csigazabáló szakács, káposztafejű kerékbetörő, albioni serfőző, Kun Béla egy kecskebaszó, a Nagy és Kis Amerika disznópásztora, drezdai disznó, belgrádi tegez, kijevi hóhér, brüsszeli gonosztevő, a világ és alvilág bohóca, magának a viperának unokája, és a faszunk banángörbülete. Te disznópofa, te kancasegg, te hentes kutyája, te szerecseny tökfej, hogy baszom azt anyádat. No, imgyen szóltak hozzád a krímiek, te takony. Még a muzulmánok disznajait sem fogod te terelgetni. Most befejezzük, mivel a dátumot nem tudjuk, kalendáriumunk nincs, a Hold az égen, az év az évkönyvben, a nap meg ugyanaz, mint nálatok. Ezért seggbe is csókolhatsz minket.

Aláírók: Mustafa Abdülcemil Qırımoğlu, kormányfő és az egész tatár sereg."

Pelso.. 2014.02.28. 14:45:29

@Urfang: Addig, de ugyan mikor volt szempont bármely történelmi esemény kapcsán a nagyobb vagy épp fölényben lévő hatalmak részéről, hogy Mo.-nak mi a jó?

Amennyiben valamiért akarná pl Abháziát, némi mérlegelés után (ami a rég meglévő forgatókönyv előhúzását jelenti csak), akkor megszerezné. A világ meg lesütné a szemét, befogná az orrát, mint oly sokszor már.

vizipipa 2014.02.28. 15:09:29

@Pelso..: a tét nem a Krím.

Az elmúlt 20 év európai status quo-ja változhat meg. Ez mindenkit érint valamennyire. És mi egy picit közelebb vagyunk mint Brüsszel.

Az, hogy ki, mit gondol róla, az persze változó. Lehet örülni, meg sírni.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.28. 15:27:14

A kijevi fasiszta puccsisták kiprovokálták a nép válaszát és most nagyon meg vannak lepődve.

A gond azonban a puhakezű Janukovics, aki békés tüntetésnek tekintette az állig felfegyverkezett fasiszta keretlegények puccsszervezkedését, ahelyett, hogy időben odacsapott volna a csőcselék vezéreire.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.28. 15:29:23

@Urfang:

Abházia független állam akar maradni, nem akar csatlakozni Oroszországhoz.

Urfang 2014.02.28. 16:28:50

@maxval a gondolkodó birca:

Kevesled a megölt ukránok számát? Többet kellett volna agyonlőni és akkor Janukovics megtarthatja az aranyvécés palotáját? Esetleg bombázni kellett volna a Majdant?

Gondolom 2006-ban is így puffogtál, amikor a puhakezű rendőrök csak gumilövedékkel oszlattak, és nem lőttek telitáras sorozatokat a fasiszta puccsista csőcselék közé.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.28. 17:42:25

@Urfang:

Kemény fellépés. 2006-ban is azt kellett volna.

Urfang 2014.02.28. 18:33:29

@maxval a gondolkodó birca:

Hát ilyenek ezek az európaiak. Elpuhultak, elratyisodtak. Már egy valamirevaló tömegbe lövetést sem mernek bevállalni, még a keleti végeken sem. Még egy vacak tömegbe lövetést sem. Egy gulágról vagy egy haláltáborról még csak nem is álmodhatunk. Pedig atomot is dobhatnának, de el vannak puhulva.

Beköszöntött a szép új világ. Ma már a parádékon is csak a melegek vonulnak a ballisztikus rakéták helyett :~(

'it's cool to know nothing' 2014.03.01. 01:06:43

Azért az világos, hogy ezzel a pán-szlávizmus eszmélyének reszeltek.

Nem kár érte.

Az meg, hogy az orosz parlament megszavazza, hogy csatlakozhat Oroszországhoz bármely terület, ha az ott élők megszavazzák (feltéve, hogy a csatlakozáshoz Oroszország is hozzájárul), igen érdekes precedenst teremt. Bármely terület, nem csak autonóm terület, vagy független, nemzetközileg elismert entitás.

A magyar parlament is hozhatna ezután egy hasonló határozatot. A szomszédaink igen idegesek lennének.

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2014.03.01. 01:19:15

@maxval a gondolkodó birca: A szado-mazo ábrándjaid megosztására vannak kifejezetten erre a célra létrehozott oldalak. Ízléstelen, hogy olyan helyen teszel ilyesmit, ahol gyerekek is olvashatják.

bloggerman77 2014.03.01. 01:39:16

Kárpátalja, Kárpátalja... Ha ez a Krím orosz annexiója megtörténik, Basescu előjön az ukránoknak 1945-ben odaajándékozott, korábban román Dnyeszter-torkolat visszaadásával, nem is beszélve a román területi igényekről Bukovinában és Máramaros területén.

Az országhatár menti magyarlakta területek szerintem szívesebben lennének velünk a betelepített bolsik ukrán náci utódaival. :)

Bloodscalp 2014.03.01. 01:42:30

@maxval a gondolkodó birca: bocs, ha nem esett volna le, lehet összehasonlitani 2006nudapestet-2014Majdant
de:

1, elöbbin csak pár ezer höbörgő csöcselék volt, aminek a célja a zavarkeltés volt-be is jött. Amint lett határozott ellenlépés már szerencsétlen áldozatok lettek.

2. Ott ki tudja hány tízezren hónapokig tüntiztek-a korrució ellen!-nem egy hazudtál fletó beszédre hivatkozva. Ja, és úgy tűnik hellyel közel elérik amit akarnak...janukovics megy..hogy mi lesz majd, az még kérdéses.

3. Mindenképp égés 2006 a széljobbnak, mert a szomszédban megcsinálták azt amit ők virtusból(randalirozva) nem tudtak-mellesleg őket ki szervezte? Így marad az hogy utólag habzó szájjal ütik a billentyüzetet és náciznak-furának is tűnik tőlük:)

4. Régi szovjet időkben volt a mondás hogy Mo. fővárosa Moszkva, szégyen de most is úgy érzem.

Ambiorix 2014.03.01. 01:44:50

Krími háború? Annyira gyönyörű, ahogy a történelem ismétli önmagát. Remélem, az angol könnyűlovasság már gyakorol, irány Balaklava....:))

mrZ (törölt) 2014.03.01. 02:15:31

A háború lehetőséget is teremt, a legnagyobb bajunk ez a tunya-buta-élősködő rendszer, ennél rosszabb nemigen lehet.

Ááááá, csak álmodozom.

A valőságban boldogan odaadjuk a krímet és nyekergünk a barbárok agresszióján évekig.

Eleve 2014.03.01. 02:46:54

Ukrán helyzet; Az ukrán helyzet; Az ukrajnai helyzet...

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.03.01. 04:27:40

@maxval a gondolkodó birca: kemeny szavak, kemeny helyzetben. Igazat kell adjak neked, ha ez szamit.

ninimimi 2014.03.01. 07:22:26

Azért az is jellemző, hogy index elvtárs melyik "véleményt" tette a címlapjára, blogajánlónak.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.01. 08:13:59

@Bloodscalp:

A magyar tüntetés mögött nem állt komoly érdek, az ukrán mögött meg igen. Ezért tartott ki hónapokig.

Ukrán oligarchák szervezték, hatalmas pénzekkel, nyugati alapítványok támogatásával, nehézfegyverekkel.

A budapesti egy balek vandál akció volt. A kijevi meg profi puccs.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.01. 08:15:46

@'it's cool to know nothing':

Ez nem orosz érdek, ezt csak végső esetben fogják meglépni.

Lásd Dél-Oszétiát. Dél-Oszétia nem akar független lenni, egyesülni szeretne Észak-Oszétiával, azaz csatlakozni autonómiaként Oroszországhoz. De Moszkva nem engedi.

lüke 2014.03.01. 08:19:12

a Krim:
autonom köztársaság/Ukrajna része ;
Krím az ukránoké,de az oroszok használják ami, a hadászatot illeti

en.wikipedia.org/wiki/Crimea

és a tatárok
en.wikipedia.org/wiki/Crimean_Tatars
török etnikum, rokon velünk?
na meg a kozákok
en.wikipedia.org/wiki/Cossacks

jogalany 2014.03.01. 08:24:40

@Urfang:
Nem vagy magadnál?
Mióta fasiszta csőcselék a fidesz nagy-gyűlés női, gyermekei, idősei, férfiai?
És egyetértek maxval, ha az ukrán elnök az elején határozottan lép fel, nem halt volna meg senki sem és nem állnának most itt.
A kínai vezetés anno tudta mit tegyen, igaz meghalt vagy 2000 ember, de egyben maradt Kína és nem halt meg milliónyi emberük.

Bernik 2014.03.01. 08:26:13

1. "Ukrán válság"
Oka a 60 évnyi szovjet-orosz leigázottság, amely a gazdasági elmaradottságot, a nyomort és nem mellesleg több-tíz milliónyi ukrán halálát hozta. Sztálin és szellemének hatalma alatt nyers katonai erővel, százmilliók megölésével, ma bűnöző "politikus" helytartók megvásárlásával, bezsarolásával, de ha ez nem működik már, akkor energiaszolgáltatási zsarolással, majd ma is orosz fegyverrel, mindenféle egyenruhába bújtatott putyini fegyveresekkel.

2."...mi folyik a Krím-félszigeten?"
Ugyanaz, mint mindenütt folyt eddig is, amikor a szovjet-orosz kommunista birodalom népeket akart leigázni.

3. Megint tanúi vagyunk, hogy a civilizált világ számára egyértelmű igazságot, hogyan próbálja elferdíteni, elhazudni a hazai (poszt)kommunista média és a putyinpincsi, fizetett bértollnokok (ugye birca?!)

Mindig "fasisztáznak" az elvtársak, amikor valahol a nép felkel a kommunista elnyomással szemben. Ukrajnában is színtiszta forradalom zajlott, majdnem olyan tiszta, mint 1956-ban Magyarországon. Azzal a különbséggel, hogy Ukrajnában nincsenek éppen "kivonuló" orosz csapatok és a parlament azonnal - egy nap alatt - megteremtette az új hatalom legitimitását. Szemben egy idegen hatalom lefizetett - orosz közreműködéssel korábban hatalomba juttatott - bűnözőjével, akit a nemzetközi körözés ellenére most befogadott, miközben hadakat küld egy szuverén állam területeinek megszerzésére.

@ninimimi:
A fentiekből látszik, hogy egyetértek! A hazai (?) bértollnokokat is aktiválták.

@maxval a gondolkodó birca:
Tetszik az "őszinteséged", ahogyan már nem is próbálod titkolni, hogy a hazugságaiddal kiknek az érdekeit képviseled Moszkvában. Talán nem véletlenül.

jogalany 2014.03.01. 08:28:36

@maxval a gondolkodó birca:
Olvastam, amerikai kiképzők voltak a majdaniak tudása mögött.

jogalany 2014.03.01. 08:35:28

@Bernik:
Te sem vagy magadnál. Sokat fizetnek? ajánlj be engem is, kell a pénz.
Történelmi tudásod nem hiányos, hanem nincs.
Az Ukrán helyzet nem forradalom, míg Soros adja a pénzt hozzá.
Szerinted mi a civilizált világ?
Az Ukrán elnököt rendes választáson választották meg, mint a magyar kormányt, vagy az amerikai elnököt.
Írásod uszitó hangvételű, mely abból adódik, hogy nincs tudás az állitások mögött, a tények nem számítanak?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.01. 08:46:08

@Bernik:

Sosem próbálom titkolni véleményemet, miért tenném?

nebulo a tanítvány 2014.03.01. 09:06:26

Egyetértek Maxszal. Az elején oda kellett volna csapni keményen, nem a tömegbe lövetni hanem amilyen tervet irtak,hogy 10e rendőr-t bevezetni a térre páncélozott járművekben. Bárki bármit mondd a demokrácia nem mindenkinek való, főleg olyan népnek nem aki az elmúlt 1000 évben köze nem volt hozzá, még csak időlegesen sem. Az ukrán oligarchák kihasználták a helyzetet és összeugrasztották az országot. Szerintem ők sem kalkuláltak azzal, hogy idáig fajulnak a dolgok.

A másik kedvencem ahogy a nyugati sajtó tálalja. "Forradalom" volt, akkor miért van az, hogy az előző forradalom korrupcióért elitélt emberei töltötték fel a mostani korrupt vezetők helyét. Egyszerű hatalom váltás akart lenni, csak elbaszták...

nyomasek 2014.03.01. 09:10:42

"Krím miniszterelnöke, Szergej Akszenov szombat reggel Vlagyimir Putyin orosz elnökhöz fordult azzal a kéréssel, hogy segítsen biztosítani a békét és a nyugalmat az autonóm köztársaságban.

Ezen kívül Akszenov bejelentette, hogy ideiglenesen saját irányítása alá vonja Krím erőit, amelyet azzal magyarázott, hogy az autonóm területen ismeretlen fegyveres erők tartózkodnak.
Továbbá a miniszterelnök megjegyezte, hogy pénteken Kijev megszegte a megállapodást, amely szerint a fegyveres erők parancsnokát nem nevezik ki a Krími Köztársaság Legfelsőbb Tanácsának beleegyezése nélkül."

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.01. 09:30:16

@Bernik:

"Ukrajnában nincsenek éppen "kivonuló" orosz csapatok és a parlament azonnal - egy nap alatt - megteremtette az új hatalom legitimitását"

Sajnos nem. Ez még egy ex-lex állapot.

Ha bemegyek tízezer emberrel a budapesti parlamentbe, Orbán elmenekül, s téged kinevezlek kormányfőnek, az kb. pont olyan legitím lesz, mint amit Kijevben művelnek a puccsisták.

nyomasek 2014.03.01. 09:38:37

@maxval a gondolkodó birca: Az oroszok gazdasági-politikai-katonai érdekszférájából ki akarják venni Ukrajnát, nos ez rendkívül sokaknak érdeke. Kezdve az EU-val, USA-val, de folytathatnám a sort hosszan. Ebben a játékban az ukrán nép nem kap szerepet, pusztán elszenvedője.

FF 2014.03.01. 09:43:49

@maxval a gondolkodó birca: "Abházia független állam akar maradni, nem akar csatlakozni Oroszországhoz."

Ukrajna se.

Szamiz67 2014.03.01. 09:44:26

A bármilyen eszközzel rendet biztosítani barmok ezek szerint megelégedésre gondolnak vissza az aradi, zavargásokat lezáró 'záró aktusra', az 56-os Kossuth téri lövetésre, az Üllői úton sorjázó tankokra, hogy a felemelő 1957 máj.01-i felvonulásról már ne is beszéljünk.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.01. 09:47:50

@Szamiz67:

Ez mindig egy játék, semmi más.

Nincs általános szabály.

Ha XY kimegy a Parlament elé és bombát dob, akkor kimegy pár rendőr és elfogja, szimpla bűnözéként.

Ha XY több társával csinálja ezt, már valószínűleg valamilyen terrorellenes egység fog kimenni.

Ha meg XY csoportjának sikerül elbarikádoznia magát, már inkább tárgyalni fognak vele.

Ha pedig a fél Budapest XY ellenőrzése alá kerül, s képtelenség fellépni vele szabályos rendvédelmi eszközökkel, akkor szabályos háború lesz ellene. Ekkor már hadviselő fél. Akkor is az, ha esetleg a legyőzése után szimpla köztörvényesként bíróság elé állítják. Ez 1956-ban is megtörtént, az elkapott harcosokat Kádárék köztörvényesekként akasztották egészen 1962-ig.

Ha pedig XY csoportja megdönti a kormányt, akkor esetleg ő fogja akasztgatni az addigi államhatalom képviselőit, mert már ő lesz a törvényes rend.

Minden a szervezésen és a társadalmi legitimitáson múlik. Illetve van manapság egy harmadik szempont is, a médiák szerepe.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.01. 09:52:35

@nyomasek:

Ukrajna mindig orosz föld lesz, ezen nem tud senki sem változtatni. Lehet próbálkozni, de rövidtávú múló sikereken kívül más sosem lesz ebből.

A kijevi civil tüntetők között már most elkezdődött az elégedetlenség az új hatalommal szemben.

S ha a puccsisták sikeresen stabilizálják hatalmukat a következő hetekben, az elégedetlenség óriási lesz. Hiszen már szóltak nyugatról drasztikus "reformokat" kell bevezetni, azaz még jobban csökkenteni a jelenleg is nagyon alacsony (a magyarnak kb. az ötöde!) életszínvonalon. Míg az oroszok segítettek volna "reformok" nélkül is. Aztán majd az új Janukovics simán választást fog nyerni.

Szamiz67 2014.03.01. 09:53:07

@nyomasek: Akkor ezek szerint minden helyi (kárpátaljai, lembergi, kijevi, stb.), az oligarcha világot (ami erős orosz kötődésű) elutasító tüntetés, a számtalan Lenin szobor döntés mögött a nemzetközi imperialisták állnak, eközben az ukrán emberek a munkahelyükön , meg a családjukkal voltak?

mrZ (törölt) 2014.03.01. 10:00:48

@Bernik:
>>... és a parlament azonnal - egy nap alatt -
>>megteremtette az új hatalom legitimitását.

Az a parlament illegitim, amit azzal is elismer hogy előrehozott választások lesznek. Szép is lenne ha a "ma ide nyalok holnap meg oda" képviselők lennének a legitimitás alapja. A jelenlegi (ideiglenes) vezetés illegitim, erőszakkal és furfanggal szerezték, de ez nálam belefér, miért ne? Mostmár csak a választást kell megvenni, jöhet a bécsi cukrászda, örök élet, 70 szűz igérethalmaz.

2014.03.01. 10:05:54

@maxval a gondolkodó birca: Igazad van. keményen kellett volna. Nem kellett volna a bácsinak a T-34-essel megállnia a rendőrök között, hanem véres palacsintává kellett volna az ávósokat lapítania. A székháznál tüntetőknek meg nagy hiba volt kirángatni az égő oszlatókocsiba szorult rendőrt. Puhányak voltak. Hagyták volna benn égni... (szarkazmus)

porthosz 2014.03.01. 10:11:05

@maxval a gondolkodó birca:

Csak azt magyarázd meg nekem, hogyha oroszország olyan jó, a nyugat meg olyan rossz, akkor miért van az hogy a kelet európai országok lakói mind nyugat európai országokban "menekülnek" dolgozni és nem oroszba?

Valahogy a kivándorlás iránya magyarországon is ausztria, németország, anglia tengelyen halad és nem oroszország felé...

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.01. 10:14:19

@porthosz:

Oda megy az ember, ahol több a pénz, mi van ebben furcsa?

porthosz 2014.03.01. 10:22:14

@maxval a gondolkodó birca:

Semmi, de akkor talán nem biztos hogy oda célszerü csatlakozni ahol nincs pénz nem?

Elég csak összehasonlítani a régi nyugati blokkban lévő ausztriát meg a keleti blokkban lévő magyarországot, hát sikerült lemaradnunk vagy 50 évvel... Pedig fizikailag itt van melletünk.

Szóval nem tudom miből gondolod hogy majd az ukránoknak milyen jó lesz oroszország részeként...

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.01. 10:24:19

@porthosz:

Ukrajna nem fog kapni a nyugat gazdagságából, azaz ez egy álprobléma.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.03.01. 10:25:30

@maxval a gondolkodó birca:

"Ukrajna mindig orosz föld lesz, ezen nem tud senki sem változtatni."

Koszovó mindig szerb föld lesz, ezen nem tud senki sem változtatni.

engelbert (törölt) 2014.03.01. 10:27:25

Ha a Krímet 75 százalékban oroszok lakják akkor igenis van ott keresni valója Oroszországnak.Jogukban áll csatlakozni az anyaországhoz.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.01. 10:29:37

@neoteny:

Nem, más a helyzet. Már most sem szerb föld.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.03.01. 10:33:53

@maxval a gondolkodó birca:

"más a helyzet"

Hogyan is? Nem a szerbek bölcsője volt Koszovó, mint Kiev a Kievi Ruszé?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.01. 10:43:22

@neoteny:

Történelmileg így van, de nem számít ez. Koszovóban 90 % albán él, akik szerbellenesek. Ukrajnában meg még az ukránok zöme sem oroszellenes. Csak 3, Lengyelországgal határos nyugat-ukrajnai megyében vannak többségben oroszellenes érzelmek.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.03.01. 10:46:02

@maxval a gondolkodó birca:

"Történelmileg így van, de nem számít ez."

Hogyne "számítana": példa arra hogy egy "történelmi föld" átmehet mások tulajdonába -- úgy tűnik tartósan. Így hát az az állítás hogy "Ukrajna mindig orosz föld lesz, ezen nem tud senki sem változtatni" cáfolva van Koszovó példájával.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.01. 10:47:51

@neoteny:

Nincs cáfolva. Ukrajna nem azért marad orosz föld, mert valami ott történt évszázadokkal ezelőtt, hanem a lakosság érzelmei miatt.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.03.01. 10:53:52

@maxval a gondolkodó birca:

De cáfolva van: Ukrajna _de juro_ nem "orosz föld".

Te azt állítottad hogy "Ukrajna mindig orosz föld lesz, ezen nem tud senki sem változtatni": nem pedig azt hogy "Ukrajnában mindig az oroszhoz húzó érzelmű lakosság lesz többségben".

tobias2 2014.03.01. 10:54:21

@vizipipa:
"Ugye mindenkinek világos, hogy Krím "elszakadása" (visszatérése) precedens lenne, amit a keleti területek (oblaszty) mintának tekintenének, aztán meg már mindenki előállhat a saját hasfájásával."

Jó reggelt! A precedens már megvolt Koszovóban. Ha azt ki lehetett csak úgy szakítani Szerbiából, akkor bármit ki lehet szakítani bárhonnét.

"Az EU, ha rendelkezne bármi erővel, akkor most a Fekete tengeren hadgyakorlatozna pár tucat hadihajóval, és ennek persze semmi köze nem lenne a krími helyzethez. :) "

Az oroszok akkor a gáz- és olajcsapokkal kezdenének hadgyakorlatozni....

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.01. 10:55:08

@neoteny:

Gondolkozz! Mondásom jelentése: a lakosság zömének érzelmei nem fognak változni.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.01. 10:57:28

@vizipipa:

"Az EU, ha rendelkezne bármi erővel, akkor most a Fekete tengeren hadgyakorlatozna pár tucat hadihajóval, és ennek persze semmi köze nem lenne a krími helyzethez."

Az USA megcsinálta ezt 2008-ban a Dél-Oszétia elleni grúz agresszió idején. Senki se vette komolyan. Az USA is scak azt akarta ezzel ellérni: az oroszok ne avatkozzanak be Grúziában, dehát ez eleve nem is volt a céljuk.

szamoai 2014.03.01. 10:58:31

@maxval a gondolkodó birca:

jaj de értetlen vagy!

Koszovó valaha a szerb nép bölcsője volt, mára azonban többségben albánok lakják tehát megszűnt többé szerb föld lenni. Ez egy tökéletes példa volt arra miért értelmetlen olyan kijelentéseket tenni, mint pl. hogy "ezvagy az a terület mindig ilyenvagyolyan föld lesz, ezen nem tud senki sem változtatni".

Mellesleg az, hogy szerinted valahol nincsenek többségben az oroszellenes érzelmek elég messze van attól, hogy az adott terület "orosz föld" legyen..

neoteny · http://word.blog.hu 2014.03.01. 10:59:36

@maxval a gondolkodó birca:

"Mondásom jelentése: a lakosság zömének érzelmei nem fognak változni."

Aha, már mozgatod a kaput.

Az az állítás hogy "Ukrajna mindig orosz föld lesz, ezen nem tud senki sem változtatni" nem ekvivalens azzal hogy "a[z ukrán] lakosság zömének [russzofil] érzelmei nem fognak változni" -- továbbá az utóbbi állítás is bizonyítandó: a puszta kijelentése nem érv annak helyessége mellett.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.03.01. 11:02:03

rendkívül fontos megtudni, hogy a közösségi oldalak baromállatai mit gondolnak.

tobias2 2014.03.01. 11:17:25

@szamoai:
"Koszovó valaha a szerb nép bölcsője volt, mára azonban többségben albánok lakják tehát megszűnt többé szerb föld lenni"
Príma! Éljen és virágozzák az elnyomó Magyarországból frissen felszabadult Romaföld és fővárosa, Ózd!

szamoai 2014.03.01. 11:35:08

@tobias2: miért, ez az ország szerinted még mindig az avarok földje?

Mr Neanderthal 2014.03.01. 11:49:52

@Pelso..: az angolok is hulyek lettek volna osszeveszni Hitlerrel Csehszlovakian....:)

calabria007 (törölt) 2014.03.01. 12:25:54

@neoteny:

azért a zömében mohamedán albánok egy kissé távolabb vannak a szerbektől, mint az ukránok az oroszoktól

calabria007 (törölt) 2014.03.01. 12:27:52

@neoteny:

ha már itt tartunk a kijevi rusz egy gennyes _normann_ biznisz volt:)

The Varangian Rus 1/3
www.youtube.com/watch?v=X4_r-IySNKM

calabria007 (törölt) 2014.03.01. 12:32:34

@neoteny:

"According to the most prominent theory, the name Rus', like the Finnish name for Sweden (Ruotsi), is derived from an Old Norse term for "the men who row"
http://en.wikipedia.org/wiki/Rus'_people#Etymology

calabria007 (törölt) 2014.03.01. 12:36:34

@maxval a gondolkodó birca:

az meglehet, de egy igazán tuti puccshoz megfelelő feltételek kellenek, pl. koldusszegény, elkeseredett lakosság...

griiischdoov 2014.03.01. 12:43:22

Arulja mar el valaki h kitol akarjak az oroszok megvedeni krimet, amikor csaknok vannak ott fegyveres erokkel?

Bloodscalp 2014.03.01. 12:44:03

@maxval a gondolkodó birca: ezeket honnan szeded? a hasadra ütsz és beírod? hol láttál te nehézfegyverzetet Kijevben-egyáltalán tudod te mi az?

Annak ellenére hogy nem szervezték, valakinek nagyon bejött 2006 :) A tüntetésekkel kapcsolatban a széljobbos hülyék csak a konteóikat tudják tényként közölni.

nyomasek 2014.03.01. 12:48:40

@griiischdoov: Sejtésem van csak, bár szerintem az igazságot soha senki nem fogja kimondani:

"Elfoglalták a kirovszki katonai repülőteret.16 katonákkal megtömött teherautó hajtott be a repülőtérre. A teherautókat 2-3 Hummer követte."

Ha jól tudom a Hummer nincs rendszeresítve sem az ukrán, sem az orosz hadseregnél... Persze lehet ez még egy provokáció is, de szerintem erre figyelnek most a legkevésbé. Most már az erő ideje jött el.

calabria007 (törölt) 2014.03.01. 12:49:36

@Bloodscalp:

miért lenne hihetetlen a manipuláció lehetősége?

az összes professzionális titkosszolgálat ebből él...

nyomasek 2014.03.01. 12:55:44

Cherchez la femme.

"Ukrajna a világ hetedik legnagyobb széntartalékával rendelkezik a világon, ennek döntő része a kelet-ukrajnai Donyec-medencében található. Ukrajna a szénbányászat tekintetében a 13. legnagyobb volt 2010-ben a világon."

tobias2 2014.03.01. 13:28:50

@szamoai: "miért, ez az ország szerinted még mindig az avarok földje? " Észak-kelet Magyarország sem a magyaroké már...

Borenbukk 2014.03.01. 13:30:53

@nyomasek: Ne szaladj elore egy szo alapjan!

A franc se tudja, mennyit sejt a ficko, vagy az eredeti forras a katonai tecnikarol. Es azt sem tudom, stimmel-e a forditas. Itt az eredeti hir: www.unian.ua/politics/891428-medjlis-zayavlyae-pro-zahoplennya-kirovskogo-viyskovogo-aerodromu.html

Hatha valaki erti is.

calabria007 (törölt) 2014.03.01. 13:34:23

@maxval a gondolkodó birca:

Kanada eredetileg brit gyarmat volt (a francia perióduson most ugorjunk át), mi több mintha még ma is erzsi lenne az államfő...

Monarchy of Canada
en.wikipedia.org/wiki/Monarchy_of_Canada

egyébként meg de facto USA függelék...

Bloodscalp 2014.03.01. 13:34:28

@nyomasek: Hummer sehol nincs rendszeresitve, mivel egy polgári jármű(a Humve változata:)

@calabria007: nem zárom én ki, nem erről van szó. De vicces hogy egyes magyarok-akik 25 éve lassan tűrik a korrupciót ugatják le azt hogy elzavarnak a szomszédban egy hulladék kiskirályt, és "náciznak" kínjukban. Meg az imperialista nyugat bábjai...

calabria007 (törölt) 2014.03.01. 13:37:54

@Bloodscalp:

speciel nekem is beugrott vmi olyan, hogy itt a szeptemberi szíriai fiaskóért törlesztenek...

Tomycat 2014.03.01. 13:58:30

@Bernik: Javaslom megfontolas targyava tenni az alabbiakat:
1/ Sztalin gruz volt. Sztalint egy ukran szarmazasu orosz kovette: Nikita Khrushchev. Miert is az ororszok bune az ami volt? Nem inkabb egy rettenetes rendszer miatt volt? Miert kell egy nemzetet vadolni?
2/ Ha egy nepet segitenek a sajat nemzetehez csatlakozni (pl. az erdelyi magyarokat Magyarorszaghoz), akkor azt nem inkabb felszabaditjak? A Krim mindig is orosz volt, oroszok lakjak es csak a fenn emlitett ukran ur miatt kerultek Ukran felugyelet ala.

tobias2 2014.03.01. 14:00:25

@calabria007: "szeptemberi szíriai fiaskó" szerintem pont az orosz diplomácia előzött ott meg egy újabb NATO terrorbombázást.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.01. 16:24:49

@calabria007:

Az, hogy valaki szövetséges, még nem jelent bábállamiságot.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.01. 16:27:21

@Tomycat:

Amikor a narancsuralom alatt Ukrajna kártérítést kért Oroszországtól a kommunizmus miatt, az orosz külügyi szóvívő azt válaszolta kérjék Grúziától, hiszen Sztálin grúz volt.

csi szi 2014.03.01. 18:35:06

@maxval a gondolkodó birca:

Csak azt nem értem, miért vannak egyesek annyira meglepődve, mintha nem tudnák, hogy Ukrajna egy összetákolt ország, amelynek csak a nyugati fele igazán ukrán...
Tiszta sor volt, hogy Oroszország erre (mármint hogy Kijevben olyan vezetés kerül hatalomra, amely nyíltan leteszi a garast a nyugathoz való integráció mellett) lépni fog, és az is, hogy elsőként abban Krímben, amelyet 1954-ben adományozott Hruscsov az Ukrán SZSZK-nak, de egyébként soha nem volt "ukrán", történelmileg orosz terület volt (utóbbi amúgy igaz Kelet-Ukrajnára is, pár száz éve orosz föld volt 1991-ig, ellentétben mondjuk Galíciával). Megjegyzem Kárpátalja sem volt "ukrán" sohasem. Ruszin volt (akiket az ukrán nacionalisták persze "ukránnak" tekintenek, lásd kurd="hegyi török" stb.), meg magyar, zsidó stb. A status quot a majdanos forradalom borította fel, semmilyen orosz vezetés nem tűrné el szó nélkül, hogy az események olyan irányt vegyenek ami arra mutat, hogy a schengeni határ és a NATO nyugati vége egyszer a mai orosz-ukrán határon áll majd. Ukrajnára ütközőzónaként tekintettek maguk és a Nyugat között, az új ukrán hatalom az EU-csatlakozási szándék kihirdetésével és nyugati kormányok azzal, hogy a forradalom mellé álltak, nyílt kihívást intéztek az addigi status quo ellen.
Még Jelcin idején, amikor Moszkva igazán gyenge volt, akkor is kibrusztolta Moszkva, hogy megtarthassa a fekete-tengeri flottát (jó, pár ladikot átengedtek Kijevnek) és annak krími támaszpontjait, meg azt is, hogy a Krímet autonómnak nyilvánítsák Ukrajnán belül. Nyilvánvaló, hogy Moszkva, ha már nem tudta megakadályozni, hogy a nyugatukránok a nyugat keblére boruljanak, nekilát Ukrajna felbomlasztásának, hiszen az ország keleti fele jelentős része hozzájuk húz, oroszul beszél, stb... Azért ehhez nem kell diplomatának lenni, Janukovics elkergetése és az új vezetők nyilatkozata után már biztos voltam benne, hogy az orosz csapatok hamarosan megindulnak. Egyszerűen nem maradt más lehetőség Putyin előtt, ha ölbe tett kézzel nézi végig ahogy Ukrajna a "Nyugat ölébe hullik" (orosz szemszögből), azzal kurva nagy arcvesztést szenvedett volna a saját bázisa előtt, egyenlő lett volna a tehetetlenség elismerésével.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.01. 19:38:59

@csi szi:

Ukrajnában polgárháború zajlik atörvényes hatalom és akijevi puccsisták között. Kelet-Ukrajna és a Krím a törvényes hatalom oldalára állt immár nyíltan. Ezért dicséretet érdemelnek.

Oroszország pedig esetleg kénytelen lesz beavatkozni a rend visszaállítása érdekében. De ez csak a kijevi puccsistákon múlik, még nem késő, még észhez térhetnek. Ha nem, akkor esetleg Berlinig lesznek kergetve, mint 1945 májusában.

Klicsko menjen haza Németországba, a szökött rab Timosenko vissza a börtönbe, a puccsisták pedig kezdjenek tárgyalásokat.

lüke 2014.03.01. 20:28:28

@calabria007:
ne má`
hogy Kánádát egy napon, lapon említsük
Ukrajnával

lüke 2014.03.01. 20:31:00

@csi szi:
szerintem meg Masaryk szerint :)-DOTOHÒT is meg lehetne kérdezni- cseh volt
Kárpátalja

chepunk 2014.03.01. 23:53:45

@maxval a gondolkodó birca:

Ja Hitler meg osztrák, tehát a németeknek semmi köze a 2. vh-hoz...

Hülyébb vagy mint a képeden! Kit érdekel mi volt Sztálin nemzetisége egy kommunizmusban... Az összes fullajtárja vajon mi volt? Egyedül Sztálin nem volt elég a bűnökhöz,bizony kellettek a hű szolgák is...

csi szi 2014.03.01. 23:55:55

@chepunk: " Az összes fullajtárja vajon mi volt?"

Na, semmi burkolt antiszemita célozgatás...

chepunk 2014.03.01. 23:58:41

@csi szi:

Kit érdekel, hogy bunkó ruszkik mit tekintenek minek? Ütközőzóna? Hülyeség mert ilyen nincs is! Van az Orosz határ Putyin meg azon belül ugasson! Csodálkoznak, hogy valaki nem akar "ütköző"lenni? Ruszkik mindent megtettek annak érdekében, hogy mindenki a környékükön utálja őket, most meg csodálkoznak...

csi szi 2014.03.02. 00:01:49

@maxval a gondolkodó birca:

Hát azért ez így aligha fog megtörténni... Rossz esetben polgárháború lesz, külföldi közreműködéssel (orosz biztos, nyugati simán elképzelhető, ha nem is direkt, de mondjuk küldhetnek fegyvereket a "szabadságért harcoló ukrán népnek" ahogy küldtek Szíriába is a felkelőknek). Janukovicsnak annyi esélye sincs visszatérni a hatalomba, mint Gyurcsánynak, jelenleg.
Jó esetben Kijev csak fenyegetőzik egy sort, a nyugat szankciókkal sújtja az oroszokat, de amúgy beletörődnek a helyzetbe, lásd Transzdnisztria, Dél-Oszétia, Abházia.

chepunk 2014.03.02. 00:09:13

@maxval a gondolkodó birca:

Szerintem meg, a jogosan kergették el a hazaáruló, korrupt elnököt aki egy idegen ellenséges (azóta bebizonyosodott) hatalom bábja volt!

Oroszország milyen rend érdekében kell beavatkozzon? Mióta lelécelt az ügynökük rend van, kivéve ott ahol megint a ruszkik keverik a kakát! Ország és rangjelzés nélküli katonák? Olyan nincs mert az nem katona! Bármikor, a rendvédelem lelőheti! Orosz ajkú lakosságnak meg a haja szála sem görbült, sőt! Tüntet, parlamentet, városházát, foglal a Berkut nem veri szét őket, de más ukrán rendvédelmi alakulat sem, nem vasdászgatnak rájuk orosz zsoldban álló terrorista mesterlövészek (sem más zsoldban állók), mint az ukránokra. Szóval egy ordas moszkvai hazugság amit beszélsz! Bizonyíték, hogy a Berkut egységek orosz útlevelet kaptak soroön kívül! Tehát nem a Majdanosok az EU pénzelt felforgatók, hanem janukovics, a Berkut és az ügynökeik voltak az oroszok által pénzelt felforgatók, hazaárulók!

Ha az EU amire inkább a tutyui-mutyizmus jellemző, mint a forradalom szítása, tette volnas akkor megtehetné Moszkvában is mert putyin egyre nagyobb utálatnak örvend! Aztán putyint is fel lehetne húzni a náci háborús bűnösök bitófájára!

csi szi 2014.03.02. 00:12:08

@chepunk: Hát ugye az oroszokkal is az a helyzet hogy a "nemzet és az állam határai nem esnek egybe" történelmi okokból. Csak ők elég erősek hozzá, hogy fel is használják ezt. Ha Kelet-Ukrajna kvázi az oroszoké lesz, az csak azt jelentené, hogy elveszik azokat a területeket, amik történelmileg hozzájuk tartoztak. Mondjuk nézz rá egy ukrán választási térképre, erősen két részre tagolódik az ország, milyen alapon kényszerítik azokat, akik nem akarnak sem kizárólag ukrán nyelven tanulni, ügyet intézni sem az EU-hoz törleszkedni, hogy az amerikaiak által kézből sütivel etetett "demokratákkal" (akik között az ukrán Jobbik meg Arany Hajnal is ott volt) tartsanak? Moldovában is a" dnyeszteren túli köztársaság" (Transzdnisztria) elszakadt az orosz hadsereg némi közreműködése mellett Moldovától amikor az kikiáltotta a függetlenségét, és arról volt szó, hogy hamarosan egyesülnek Romániával. Na, az ott élő oroszok és ukránok(!) meg nem lelkesedtek érte, hogy a dicső román oszthatatlan nemzetállamba kerülhetnek hamarosan (meg a moldáv parlament is azzal kezdte anno, hogy egyetlen hivatalos nyelvvé nyilvánította a moldávot (azaz románt) stb.) Na, az előfordulhat, hogy 2-3 kelet-ukrán "megye" is ilyen lesz, ennyi.
A nyugat meg vagy megelégszik némi erélyes felszólamlással meg látszat szankcióval, vagy tényleg itt az új hidegháború, és nem kéne elfelejteni, hogy Oroszország atomhatalom.

bz249 2014.03.02. 00:24:32

@csi szi: "hogy Oroszország atomhatalom"

A helyzet pikanteriaja, hogy 1994-ig Ukrajna is az volt, de a világ 3. legnagyobb stratégiai nukleáris fegyverkészletét elcserélték 1 darab papírra, amelyben garantálták Ukrajna határait.

en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_weapons_and_Ukraine

Ha esetleg elszakadna a Krím és vagy a Don-medence, az vajon milyen üzenetet küldene a világ többi része számára a nemzetközi szerzödések vs. saját atomütöerö jelentette garanciák hatékonyságával kapcsolatban?

calabria007 (törölt) 2014.03.02. 00:41:00

@chepunk:

"Egyedül Sztálin nem volt elég a bűnökhöz,bizony kellettek a hű szolgák is... "

pl. az ukrán Hruscsov?

calabria007 (törölt) 2014.03.02. 00:44:48

@csi szi:

szárnyalni fognak az olaj, a gázárak és az egyéb nyersanyagárak

és ez nem feltétlenül rossz a nyersanyagbizniszben utazó oroszoknak

calabria007 (törölt) 2014.03.02. 00:45:41

@chepunk:

és azért nem tennék egyenlőségjelet a "ruszkik" és a moszkovita birodalom közé

chepunk 2014.03.02. 08:03:13

@calabria007:

Bizony, mint most janukovics...

chepunk 2014.03.02. 08:05:18

@calabria007:

Pedig ezerrel folyik a restauráció.

chepunk 2014.03.02. 08:25:46

@csi szi:

"oroszokkal is az a helyzet hogy a "nemzet és az állam határai nem esnek egybe" történelmi okokból"

Ennek egyik oka a szovjet időkben (meg a cáriban is) való ide-oda telepítgetések, mások kiírtogatása, a erőszakos iparosítással városok létrehozása, kolonizálás stb. Ráadásul Oroszország máig gyarmatbirodalom. Pont az oroszimádóktól hallani annyit, hogy amerikában szegény indiánoktól vették el földjük kincseit, meg a gonosz angol gyarmatosítók, kedvenceik a ruszkik meg máig ezt csinálják.... Szóval javarészt direkt csinálták, hogy a Szovjetúnió után szétvált szomszédos országokban legyen egy csomó orosz. Most nem kéne nyekergni rajta, persze ez volt az egyik lényeg.

Egyébként a krím tatár, sőt még a törökök is bejelentkezhetnének :-)!

"nem kéne elfelejteni, hogy Oroszország atomhatalom. " Viszont azokat nem fogja bevetni, ha igen még ha korlátozott csapásokra is, az Oroszország végét jelentené elsősorban! A hagyományos hadserege meg valójában nem olyan matyóhimzés, mint amilyennek mutatja, meg amiket itt egy két vóttam ám katona, ott lettem alkoholista bagós, tudom ám deklasszált emberke lefesti. Az átlag orosz fiatal gyűlöli a sorkatonaságot ( amit tervzenek is eltörölni), a legtöbbjük egyszerűen megtagadja, aki elmegy is elintézi, hogy orvosilag legyen alkalmatlan (korrupció vissszanyal a fagyija). Azokaból a csini vini fegyverekből (amik élesben nem bizonyítottak) amiket be szoktak mutatni hadikiállításokon, parádékon, vagy semmit, vagy csak nagyon keveset rendszeresítettek, a haderő zöme a 70-80-as évek technikáját használja lepukkantabb állapotban. Szóval ha jelentősebb ellenálásba ütköznének, és kialakulna egy afgán vagy első csecsen háborúhoz hasonló fiaskó, az bizony romba dönthetné az orosz politikai elitet...

csi szi 2014.03.02. 09:25:09

@chepunk: Ez mondjuk a Baltikumra igaz, az ukránok esetében ez pont annyira csak, mint hogy mi (a magyar birodalom) 1000 évig brutálisan elnyomtuk szegény tótokat, vagy a románok hasonló szövegei. Amúgy az ukránokat a lengyelek tovább nyomták el, mint az oroszok, már ha komolyan veszük azt a fikciót, hogy létezett akkor ukrán nép/nemzet és nem csak mindenféle szláv népség arrafelé.
Nem lehet nem észrevenni a párhuzamot az ukrán nyugatbarát nacionalisták és a románok, szlovákok között. Ugyanúgy hamis, kitalált, lopott múltra hivatkoznak (a jó ukrán nacionalista szerint Kárpátalján már a kőkorban is az ukrán ősember lakott), ugyanolyan erőszakosan próbálnak egységes oszthatatlan nemzetállamot létrehozni ahogy azok tették trianon után.
Ja, józan ésszel nem fogja bevetni az atomfegyvereit, de ha sarokba szorítják, mondjuk egy nyugati katonai akció indulna (ami mondjuk nagyjából kizárható), akkor kinézem belőlük, hogy épp azért, mert Oroszország végének értelmeznék a helyzetet, bevetnék minden mindegy alapon.
Amiket az orosz hadseregről írtál az nyilván így is vannak, csak hát Ukrajna sem erősebb, sőt, meg azért nem kellene elfelejteni, hogy a grúzokat így is lenyomták, na most kérdés az ukránok a grúzokra, vagy a csecsenekre, afgánokra hasonlítanak jobban? Szerintem nem olyan kemények ők, mint az utóbbiak, de lehet, hogy tévedek. Amúgy szó sincs egyelőre totális háborúról, szerintem nem is lesz. Az ukrán hadsereg valószínűleg arra sem igen képes, hogy nagyobb hadműveleteket indítson, a SZU felbomlása utáni konfliktusok sem úgy néztek ki, hogy százezres hadseregek akcióztak. A Krímet a ruszkik elég könnyen meg tudják védeni, tovább, legalábbis egyelőre meg nem mennének szerintem.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.02. 09:32:56

@chepunk:

Ugyanez fordítva is igaz. Miért lenne a mai Oroszország felelős a kommunizmusért?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.02. 09:35:11

@calabria007:

A 7 szovjet vezető közül:
- 1 grúz,
- 2 orosz,
- 1 ukrán-orosz keverék,
- 2 ukrán,
- 1 orosz-tatár-zsidó-német keverék.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.03.02. 11:01:51

köszöntjük a krimi orosz köztársaságot!

calabria007 (törölt) 2014.03.02. 11:39:29

@maxval a gondolkodó birca:

"1 orosz-tatár-zsidó-német keverék. "

és a __svéd__ nagyi már smafu?!

"From a relatively prosperous background, Maria was the daughter of a Russian Jewish physician, Alexander Dmitrievich Blank, and his German-___Swedish___ wife"
en.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Lenin#Early_life

calabria007 (törölt) 2014.03.02. 11:42:19

@csi szi:

az is lehet, hogy USÁ-nak is __jól jön__ egy mély politikai válság

legalább addig sem foglalkoznak a valójában ___katasztrofális állapotban__ lévő gazdasággal...

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.02. 11:44:06

@calabria007:

Csak nagyszülőig mentem vissza.

Anyai nagyanya: német.
Anyai nagyapa: zsidó.
Apai nagyanya: orosz.
Apai nagyapa: tatár.

chepunk 2014.03.02. 22:07:38

@csi szi:

Viszont az ukránoknak most épp nem a lengyel enyomás fáj...

Amúgy igaz az ukrán haderő sem valami fényes, és sok a dezertáló tiszt is, de csecsen sem volt túl fényes, az afgán meg pláne, ezeknél az ukrán sokkal jelentősebb, agrúzok nem háborúztak inkább csak harc nélkül feladták. A csecsen vagy afgánhoz hasonló gerilla háború viszont lehet, sőt valójában az a lényege, hogy asszimetrikus. Namármost ez csak a leendő ukrán gerilla álomány hozzáállásán, tökösségén múlik. Ez utóbbit páran közülük a 2. vh után bizonyították, amikor még a 40-es évek végén is voltak ukrán partizán akciók a szovjet megszállás ellen, a mostanináln sokkal reménytelenebb helyzetben.

calabria007 (törölt) 2014.03.02. 22:36:01

@chepunk:

érdekes, hogy ez jóformán meg sem jelenik a II vh-s legendáriumban...

en.wikipedia.org/wiki/Sluzhba_Bezbeky

lüke 2014.03.03. 22:42:44

@calabria007:
naja,
néma svédként ment Svédo-ból, svéd útlevéllel a forradalomba 905-ben
süti beállítások módosítása