Szertefoszló olimpiai álmok
2014. január 27. írta: kiss.brigi

Szertefoszló olimpiai álmok

Papp_Ildiko.jpg

Elképesztő helyzetet hozott össze a Magyar Sí Szövetség így néhány nappal a Szocsiban rendezendő téli olimpia előtt, amikor eldöntötte, melyik női sífutónk indulhat a játékokon (Magyarország egy kvótát szerzett a sportágban).

Képességeit tekintve jelenleg Magyarország legjobb női sífutója Szőcs Emőke, ő ugyanakkor elsősorban biatlonos, ebben a sportágban küzdött az olimpiai részvételért is. A Magyar Sí Szövetség elnöksége éppen ezért döntött úgy még 2013 áprilisában, hogy ha Szőcsnek sikerül kvótát szereznie biatlonban, akkor sífutásban nem ő, hanem a másik két olimpikon asprinás, Papp Ildikó, illetve Simon Ágnes között dőlhet el az indulás joga, a kvótát pedig az kapja, akinek a nemzetközi versenyeken szerzett úgynevezett FIS-pont átlaga jobb lesz. Ennek tudatában készültek a versenyzők, nem kímélve pénzt, időt és energiát.

A kvalifikációs időszak lezárultát követően aztán kiderült, hogy Szőcs Emőkének sikerült kvótát szereznie biatlonban, így az eredeti döntés szerint Papp Ildikó vagy Simon Ágnes közül a jobb – jelen esetben Papp – indulhatott volna sífutásban Szocsiban. Ekkor következett az első csavar a történetben: a Magyar Sí Szövetség ugyanis január 23-án bejelentette, hogy sífutásban is Szőcs indul, amin egyébként maga a versenyző is meglepődött. Az olimpia biatlonos és sífutó programjai ugyanis ütik egymást, annyira legalábbis mindenképpen, hogy optimális teljesítményt nem lehetett volna mindkettőn nyújtani.

A szövetség döntésében a Magyar Olimpia Bizottságra hivatkozott, mondván a MOB szorgalmazta, hogy a két kvótát egy versenyző használja ki. Mint utóbb kiderült, mindez nem állta meg a helyét, a MOB ugyanis éppen azt támogatja, hogy minél több sportoló alkossa a magyar olimpiai csapatot. A csúsztatást ezután elismerte a Magyar Sí Szövetség is, és úgy döntött, mégis indít „rendes” sífutót a játékokon. Itt jött a történet második csavarja.

Az északi szakág edzőbizottsági ülésén még január 22-én arról határoztak, hogy eredményei alapján Papp Ildikónak kellene utaznia az olimpiára, őt támogatta a szövetségi kapitány is, mégsem így lett. Amikor felmerült, hogy a síszövetség döntése értelmében mégis Szőcs kapja a kvótát, akkor Papp első számú tartalékká vált. Miután azonban mégis úgy döntöttek, hogy indítanak sífutót, mégsem a szakma által támogatott Pappra, hanem Simon Ágnesre esett a választásuk.

Kaszó Klára, a Magyar Sí Szövetség ügyvezető elnöke utóbb el is ismerte, hogy az elnökség felülbírálta a szakma döntését: „Nem indíthatunk két női sífutót Szocsiban, így annak ellenére, hogy Papp Ildikó az utóbbi húsz versenyen tizennyolcszor legyőzte Simon Ágnest, ez utóbbi versenyző került a csapatba, mert ő rövid és hosszú távon is gyűjtött világranglista pontokat”.

Hogy utóbbi érv – vagyis hogy a sprintversenyeken szerzett pontok is beleszámítanak a kvalifikációba – mennyire állja meg a helyét, az sajnos már nem fog kiderülni, a síszövetség honlapjáról ugyanis az utóbbi napokban eltűntek a válogatási elveket tartalmazó dokumentumok. Igen nehéz ugyanakkor elképzelni, hogy ha egyértelműen rögzítve lett volna: nem csak a hosszú távú versenyeken elért eredményeket veszik figyelembe az indulási jog kiosztásánál, hanem a rövid távúakat is, akkor egy olyan sportoló, aki húsz versenyből tizennyolcon jobban szerepel ellenfelénél, nem ennek megfelelően alakítja versenyprogramját.

Simon Ágnes tehát utazhat Szocsiba, Papp Ildikó viszont nem. Ezen a döntésen ugyan a Magyar Olimpiai Bizottság még változtathat hétfőn, amikor is véglegesítik az olimpiai csapat névsorát, de erre kicsi az esély.

Hogy az egész furcsa történet mögött valójában mi húzódik, az valószínűleg nem fog nyilvánosságot kapni. Pletykák vannak, némelyik annyira összeesküvés-elméletszerű, hogy még Bogár László is megirigyelhetné. Azt viszont Kaszó Klára is megerősítette: szerepet játszott a döntésben, hogy Simon háromgyermekes anyukaként érte el eredményeit, így ő emiatt példaképként is megjelenhet.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr155783139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

S=klogW 2014.01.27. 09:21:49

A sport fontos.

A versenysport nem fontos.

Egy fillért nem adnék a versenysportolóknak, ahogy sok országban teszik is. Csak a klubbokat támogatnám és KÖTELEZNÉM őket, hogy az adóforintokért cserébe BÁRKIVEL, aki hajlandó heti rendszerességgel megjelenni edzéseken, köteles legyenek foglalkozni TÉRÍTÉSMENTESEN, legfeljebb eszközbérletet felszámítva.

A versenysport, különösen a versenycsapatsport, cirkusz a csőcselékgondolkodásúaknak: kicsit olyan, mint a bagó, meg a pia.

Ha művelt társadalomlennénk, illetve művelt társadalomként kezelne minket a mindenkori kormány, a versenysport helyett a TÖMEGSPORTOT támogatná, és profi sportolók BÁLVÁNYOKká sztárolása HELYETT, az EGÉSZSÉGRE VALÓ IGÉNY felébresztése mentés biztatna sportolásra:

NEMCSAK A TEHETSÉGESEKNEK, HANEM MINDENKINEK OLCSÓ SPORTOLÁSI LEHETŐSÉGET BIZTOSÍTVA!

S=klogW 2014.01.27. 09:25:40

@S=klogW:

Pláne olyan sportokat nem kell támogatni, amire hazánk földrajzilag vagy hagyományaiban alkalmatlan:

röhej a sízés támogatása - persze, hacsak nem tót, labanc, franc, KÜLFÖLDI SÍPÁLYA-ÜZEMELTETŐKET akarunk magyar ADÓFORINTOKKAL TÖMNI.

Robinzon Kurzor 2014.01.27. 09:28:39

Ki hitte volna, hogy a NER IV. esztendejében ilyesmi előfordulhat ...

Robinzon Kurzor 2014.01.27. 09:30:51

@S=klogW: "A versenysport, különösen a versenycsapatsport, cirkusz a csőcselékgondolkodásúaknak"

Vagy csak a gyengén fejlett agyad ennyit lát meg belőle.

Hogy állami pénzből "profi" sportot nem lenne szabad támogatni, azzal egyetértek.

S=klogW 2014.01.27. 09:38:46

@Robinzon Kurzor:

Az állam azért támogatja a versenysportot - illetve azért a versenysportot támogatja - mert jó cirkusz a csőcseléknek: a kettő összefügg, te agyatlan.

S=klogW 2014.01.27. 09:40:09

@S=klogW:

jav.:

és profi sportolók BÁLVÁNYOKká sztárolása HELYETT az EGÉSZSÉGRE VALÓ IGÉNY felébresztése mentén biztatna sportolásra:

Robinzon Kurzor 2014.01.27. 09:50:50

@S=klogW:

Elsőre is értettem, hogy te csak ennyit értesz belőle.

S=klogW 2014.01.27. 09:59:03

@Robinzon Kurzor:

Saját pénzükön úgy csinálnak cirkuszt a csőcseléknek ahogy akarnak, de állami pénzen nem kellene szaporítani a csőcselék-gondolkodást:

az anyagi létezők - tárgyak, emberek, események stb. - iránti rajongás, főleg a passzív, alakító részvétel nélküli rajongás,

A CSŐCSELÉK-GONDOLKODÁS, A BIRKAÜZEMMÓD BEHATOLÁSA A SZELLEMBE.

pocaklakó minimanó 2014.01.27. 10:13:16

@S=klogW: Ha nincsenek versenysportolók, kevésbé motiváltak a többiek. Meg amúgy a mai amatőrök sem annyira amatőrök.

S=klogW 2014.01.27. 10:16:36

CSOPORTOSAN ELKÖVETETT NEMI ERŐSZAK

AGYONAJNÁROZOTT, BEKÉPZELT SPORTOLÓK ÁLTAL

lesz itthon is? :

en.wikipedia.org/wiki/Steubenville_High_School_rape_case

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.01.27. 10:17:56

"Pletykák vannak, némelyik annyira összeesküvés-elméletszerű, hogy még Bogár László is megirigyelhetné."

Hahaha, es mi van, ha beigazolodnak azok az osszeeskuves-elmeletek?

tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2013/11/kleine-fische-gute-fische.html

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.01.27. 10:21:57

@S=klogW:
"lesz itthon is? :"

Van.
www.blikk.hu/blikk_aktualis/seruleseik-miatt-ugrottak-ossze-az-ittas-kosarasok-2231891
"A nyugat.hu információi szerint a Falco csapatkapitánya, Will Tamás és a BEAC női kosarasa, H. Enikő jelentős mennyiségű alkohol elfogyasztása után azon szólalkozott össze, hogy melyiküknek volt többször eltörve az ujja. Will fontosnak érezhette, hogy ő nyerjen az összevetésben, és a gyanú szerint ököllel verte, és fojtogatta kolléganőjét. A hírek szerint Enikő több barátnője is szemtanú volt, de a sértett csak az eset után tíz nappal tett feljelentést."

legeslegujabbkor 2014.01.27. 10:23:33

Nyilván Simon Ágnes munkás-paraszt származású.

Robinzon Kurzor 2014.01.27. 10:29:42

@S=klogW:

Egyszer régen a csajod (pasid) otthagyott egy sportoló kedvéért.

Próbálj meg túllépni rajta.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.01.27. 10:33:39

a szerző nem ismeri a válogatási elveket, és egyébként csak pletykákat hallott. akkor mi a picsának picsog.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.27. 10:41:33

Bátor cselekvés, férfias előretörés. Lássuk be, itt többről van szó, mint hogy ki milyen sífutó. A szövetség helyesen és határozottan ismerte fel, hogy a döntésében társadalompolitikai szempontokat is érvényesíthet, vagy amilyet csak jónak lát. A jó vezető pedig arról ismerszik meg, hogy ahol lehetőséget lát, ott cselekszik. Bővíti a mozgásterét, erősíti a szuverenitását.
A kutya ugat, a karaván halad. Ezt kell megtanítani az akadékoskodó, a cselekvéstől irtózó, totojázó, alkudozó, sehova se vezető kompromisszumokban dagonyázó, unalmas múltbéli ígéretekre és egyezségekre hivatkozó maradi népségnek.
Kétféle ember van: vezető és vezetett, mindenkinek adott a dolga. Itt a vezetők a dolgukat tették, a vezetettek meg nem.

Előre annyit tesz, valamerre. Ballaszt nélkül kell hajózni.

S=klogW 2014.01.27. 10:42:57

@Robinzon Kurzor: (maga is egy empátia nélküli tahó - nem, az empátia nem együttérzést jelent tahókám, annál sokkal komplexebb)
@Doomhammer:

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9450297

Percept Mot Skills. 1997 Dec;85(3 Pt 2):1379-93.

Athletes and rape: is there a connection?

Caron SL, Halteman WA, Stacy C.

Abstract

The present study builds upon previous research examining variables related to sexual assault. Previous studies have linked sexual aggression with attitudes toward rape as well as hostility toward women. Recent high-profile cases involving athletes and sexual assault have raised questions about the link with athletes. In fact, recent research has suggested that athletes may be more prone to commit rape; however, no study has examined competitiveness. This characteristic, associated with athletes, may predict sexual aggression and help assess why rape is reportedly perpetrated by athletes significantly more frequently than by nonathletes. It may be that individuals with high competitiveness may be more likely to be involved in sexual assaults. Scores on Competitiveness in 104 college men were significantly correlated with reported sexual aggression and athletic participation; however, there was no significant difference between athletes and nonathletes on aggressive sexual behavior. These findings suggest that characteristics of athletes rather than athletic participation alone must be considered further in examining the presumed link between athletes and sexual assault.

S=klogW 2014.01.27. 10:47:12

@S=klogW:

kieg.:

az athlete itt versenysportolót jelent

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.01.27. 10:53:25

@S=klogW:
A maga kutatasai - amelyek, jelzem, nem ervenyesitenek tarsadalompolitikai szempontokat a peldakepadas teren - ferfi sportolokra vonatkoznak. Itt meg sifutonokrol van szo. Ok, leven nok, eroszakos cselekedetet nem kovettek el. A gyoztes mas modon emelkedett ki a vesztesek kozul.

S=klogW 2014.01.27. 11:00:04

@S=klogW:

jav.: igazolt egyetemi sportolót

S=klogW 2014.01.27. 11:02:20

@Doomhammer:

én általában a versenysportról, az igazolt sportolókról beszélek, ez a poszt csak egy csip-csup ügy, apropó az általánosabb témához

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.01.27. 11:03:42

@S=klogW:
"én általában a versenysportról, az igazolt sportolókról beszélek,"

Vegyuk csak a maga idezetet. Az all benne:
"Previous studies have linked sexual aggression with attitudes toward rape as well as hostility toward women. "

Maga azt allitja, hogy sifutonok noket eroszakolnak meg?

Robinzon Kurzor 2014.01.27. 11:09:29

@Doomhammer:

Mondjuk ki: sportolóbűnözés!

Sőt: sífutónő-bűnözés!

S=klogW 2014.01.27. 11:10:26

@Doomhammer:

Mit szeretne? Megerőszakolni?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.01.27. 11:12:46

@Robinzon Kurzor:
Mondjuk ki batran: szakosztalyelnok-bunozes!

www.sportfm.hu/hatter-tiltakozas-salgotarjanban-a-siszovetseg-kvotakiosztasa-ellen/
"A Magyar Síszövetség saját szabályzatával ellentétesnek és botrányosnak nevezte az olimpiai kvótakiosztást Salgótarján alpolgármestere. Fenyvesi Gábor (Fidesz-KDNP) szombaton rendkívüli sajtótájékoztatón bejelentette: ügyészséghez fordul, amennyiben a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) hétfői közgyűlésén nem biztosít helyet a Szocsiba készülő csapatban a sífutó Papp Ildikónak.
...
Amennyiben a salgótarjáni versenyző nem kap támogatást, ügyészségi vizsgálatot kérnek a Magyar Síszövetség elnöksége ellen – jelentette be Fenyvesi Gábor. "

Szerintem a kozelmult esemenyeinek tukreben ne varjuk meg, hogy a siszakosztaly-elnokot a TEK-nek kelljen hazahozni Szocsibol, hanem vagjak elozetesbe most.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.01.27. 11:13:39

@S=klogW:
"Mit szeretne? Megerőszakolni?"

Magat? Egy nikket?

Robinzon Kurzor 2014.01.27. 11:18:11

@Doomhammer:

Húha!

Még nincs egy hete, hogy a Barcelona elnöke is lemondani volt kénytelen (látszólag a Neymar-szerződés miatti állítólagos visszásságok miatt indult eljárással összefüggésben, mely keresetet a lemondás után vissza is vonták, szóval szaftos konteó alapanyag az egész), most meg még ez is ...

És hogy egy fideszes alpolgi ... lehet, hogy csak nem volt ott azon az értekezleten?

Bell & Sebastian 2014.01.27. 11:21:17

havonbillengészeti tovalöködönc

tevevanegypupu 2014.01.27. 11:36:19

Hát jó..de hogy az számít egy olimpiai számnál indított versenyzőnél, hogy háromgyerekes anyuka..ez meglep. Ha a pletykák igazak..

tevevanegypupu 2014.01.27. 11:39:53

@Bell & Sebastian: @S=klogW:

Ha megmaradt volna nekünk Kárpátoknak fenyvesekkel vadregényes tája, megérteném, hogy van nekünk olimpiai sícsapatunk. De így, hogy hegyen-völgyön átzakatolva tudnak csak edzeni jó soksok pénzért..Kis demagógia, végül is stadionra is lehetne költeni azt.

Bell & Sebastian 2014.01.27. 11:49:47

@tevevanegypupu: Edzőnek meg ott a medve, zsinórban nyernénk.
Hajlok rá, hogy lenézzem az élsportot, mert valahogyan elmaffiásodott minden szakág, már több funkci él meg az állami támogatásából, mint ahány versenyzőjük van.

Ami fölöttébb hányingert keltő. Tehát; az állami pénz rossz helyre megy, amatőr tömegsport jó.

Különben is, ne cirkuszt, hanem kenyeret és több mézet a madzagra!

tevevanegypupu 2014.01.27. 12:13:43

@Bell & Sebastian:

Egyetértek. :)

Robinzon Kurzor 2014.01.27. 12:20:41

@tevevanegypupu:

Ha Jamaikának lehet bobcsapata, akkor ki és milyen alapon akarja megtagadni az összmagyarságtól, hogy síelőt küldjünk az olimpiára?

A sífutáshoz, amiről a posztban szó van, egyébként nem kellenek hegyek, csak szólok.

Robinzon Kurzor 2014.01.27. 12:24:50

@Bell & Sebastian:

De mit tegyen a kiemelkedő tehetségű srác/csaj, ha pechére pont olyan sportágban kiemelkedő, amelyikben idehaza is tud a világ élvonaláig fejlődni, csak a szakvezetés elmaffiásodott?

Emigráljon?
Hagyja abba?
Az Aranycsapatnak inkább abba kellett volna hagyni?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.01.27. 12:25:50

@Robinzon Kurzor:
Brutakis siszakosztalyvezeto-bunozok fenyegetik a magyar sifutonoket.

Salgotarjan varosa belerakott par milliot Papp felkeszitesebe, most sziven vannak utve. Ezzel szemben Simon anyuka sajat koltsegen versenyez es utazik.

Kandeláber 2014.01.27. 13:12:29

Eszembe jut boldogult Végh Antal egyik eszmefuttatása valamelyik VB leszereplésünk után (talán '82 vagy '86, de akkor legalább kijutottunk) amikor is összefüggést vélt felfedezni a magyar útviszonyok és a labdarúgó válogatott gyenge teljesítménye között.
Természetesen egyből akadt zsurnaliszta, aki (helyesen) felhívta arra a figyelmét, hogy például a Szovjetúnió útviszonyai lényegesen rosszabbak mint mondjuk Ausztriáé, ennek ellenére például a fejlett infrastruktúrával rendelkező Ausztria nem jutott kia VB-re, ellenben a SZU igen.
Ebben a mostani sport-ellenességben, amely a londoni olimpiai eredmények fölötti fanyalgással kezdődött, majd a foci-ellenességgel folytatódott, ugyanazt az okoskodó-proli attitűdöt vélem felfedezni, mint amit Végh képviselt.
Hát akkor előre sans-culotte, rombold le az épülő Fradi pályát!

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.01.27. 13:54:21

rihárdvágner a közismert nácizene szerző azt mondta, a sí norvég postások foglalatossága.

tevevanegypupu 2014.01.27. 16:39:58

@Robinzon Kurzor:

Nem akarom megtagadni. Síeljenek csak. Hull a pelyes fehér hó.

Dr Kebab 2014.01.27. 17:17:03

Kiderült már, Simon Ágnes kinek a babája?

béla a görög (törölt) 2014.01.27. 18:16:39

Mit nem értetek?!
Feudalizmus van nem liberális versenyszellem.
3 gyerek az többet ér sífutásban mint 18/20 győzelem.
Különben is 3-ból kettő gyerek narancssárga - érted - 2/3!

xunilo 2014.01.27. 19:13:25

Van Péterfi Borinak egy száma, az a címe, h a pénz miatt. Hallgassátok s okuljatok.
Miért gondoljátok, h itt nem erről van szó? A múltkor olvastam, h Simon önköltségen menne Szocsiba, Pappnak meg az önkormányzat állná a cehhet. (vagy a szövetség? kicsit kusza már az ügy)

Noshát az önkori/szövetség olcsóbban megússza, ha Simon megy, ennyi. Simán el tudom képzelni, h ezzel is érveltek Simonék, ezért változott meg hirtelen a kiválasztás elve.

Beszédes, és ezt az elméletet támasztja alá, h előszőr csak Szőcsöt akarták küldeni, nyilvánvaló, h egy sportolót odaküldeni olcsóbb, mint kettőt.

Azt meg valaki végre leírhatná, h rövid vagy hosszútávú számban indul majd Simon (esetleg Papp vagy Szőcs, ki tudhassa ezt ma)?

Amúgy egyeetértek azokkal, akik szerint lófutyi keresnivalónk van nekünk Szotyiban, hanyagolnunk kellene a téli olimpiákat, nem alkalmas rá az éghajlatunk, ennyi. És főleg nem adófizetői pénzből!
Azért h Papp vagy Szőcs vagy Simon vagy akárki 50. vagy 60. legyen, nem kurvamind1?

Olga2 2014.01.27. 21:11:28

Ha 50. vagy 60. lenne, az történelmi pillanat lenne.... Itt inkább a 70. körüli helyről van szó.....

Az meg, hogy S.Á. maga fizeti az utazást, minimum a hónap vicce...

Olga2 2014.01.27. 21:14:41

@Doomhammer: Jajjjj! Hogy ez (utóbbi) mennyire nem így van.... Ha ismernéd, rájönnél. Hogy a Te pénzeden (is) utazgat meg versenyez.

Robinzon Kurzor 2014.01.28. 09:56:44

@xunilo:

Aki megszerezte a kvótát, annak az olimpián a helye.
(Ha "nem alkalmas rá az éghajlatunk", akkor annál nagyobb teljesítmény, hogy sikerült ezt elérni.)

Ha számolatlanul mennek a tíz- meg százmilliárdok a "sportba", akkor nevetséges, hogy 1-2 ember olimpiai részvételének költségeiről kell alkudozni, hogy az meg nem fér bele.

krixkrax20 2014.01.28. 12:03:26

@Olga2: Úgy tűnik azért vannak itt olyanok is, aki tudják mi áll valójában a dolog hátterében. Engem érdekelnénak azok a vad összeesküvéselméletek és az is, hogy mi ezeknek a valóságalapja.
Miért a mi pénzünkön utazik, ha egyszer azt írják, hogy saját pénzen megy?
Nem kötözködöm, tényleg érdekel.
süti beállítások módosítása