Forrón szeretett drága IOSZIF VISSZARIONOVICS!
2014. január 25. írta: dobray

Forrón szeretett drága IOSZIF VISSZARIONOVICS!

IMG_3045.JPG

70. születésnapja alkalmából a Szovjetunió Tudományos Akadémiája szívből jövő, forró üdvözletét küldi Önnek, szocialista hazánk nagy kormányosának.

A Tudományos Akadémia az Ön személyében a harcost, gondolkodót, a tudóst üdvözli, aki egész életét a munkásosztály és minden dolgozó felszabadításáért vívott harcnak szentelte, de üdvözli Önben a bolsevikok hős pártja, a szovjet nép és az egész haladó emberiség bölcs tanítóját és vezérét is.

A világ dolgozó népe napról napja jobban látja, hogy milyen hallatlanul nagyok azok a történelmi hőstettek, melyeket Ön a szocializmus, a béke, a demokrácia ügyéért, a boldog és örömteljes emberi életért vívott harcban véghezvitt és véghezvisz.

IMG_3046.JPG

A Nagy Októberi Szocialista Forradalom, melyet Oroszország népe Lenin és Sztálin zseniális vezetésével valósított meg, az emberi társadalom fejlődésének új szakaszát nyitotta meg – a kapitalizmus megdöntésének és a szocializmus győzelmének szakaszát, amivel az emberiség igaz története kezdetét veszi.

Az Ön bölcs vezetésével felépült országunkban a szocializmus, a Nagy Honvédő Háborúban a fasizmus fölött döntő győzelmet arattunk, ami megnyitotta Európa és Ázsia egész sor országában a népi demokráciák diadalútját, megalakult a béke, a szocializmus és demokrácia hatalmas tábora, több mint nyolcszázmillió embert egyesítve.

A szocializmus világtörténelmi győzelme, népünk sikeres haladása a kommunizmus felé vezető úton, hatalmas győzelme a társadalomról, a proletárforradalomról, a szocializmus és kommunizmus építéséről szóló marxista-leninista tanításnak. Ön alkotó módon továbbfejlesztette a marxizmus-leninizmust, és ezzel a győzedelmes tanítással fegyvert ad kádereink kezébe, irányítja a marxizmus-leninizmus gyakorlati megvalósítását.

A lenini-sztálini tanítás elméletileg megalapozta a szocializmus győzelmi lehetőségét országunkban és e tanítás alapján a szovjet nép felépítette a világ első, hatalmas szocialista államát.

A népek egyenjogúságáról és barátságáról szóló lenini-sztálini ideológia a soknemzetű Szovjet Szocialista Köztársaságunk Szövetségében megvalósult.

IMG_3047.JPG

Ön, drága Sztálin elvtárs és a halhatatlan Lenin – fáklya és remény az egész emberiség számára. Büszkék vagyunk, hogy a Sztálini Korszakban, a kommunizmus építésének korszakában élünk.

Az ön zseniális munkája és egész tevékenysége, drága Ioszif Visszarionovics – nekünk szovjet tudósoknak az alkotó lelkesedés kimeríthetetlen forrását jelenti.

A szovjet tudomány embereit elvhűségre, teremtő merészségre, valamint kíméletlen harcra tanítja Ön a formalizmus és a maradiság ellen. Ön neveli őket arra, hogy a legnagyobb felelősséget érezzék az ország, a nép és a szovjet tudomány fejlődéséért. Az Ön történelmi jelentőségű figyelmeztetése után – hogy tudományunk e legrövidebb idő alatt ne csak elérje, de túl is szárnyalja a külföldi tudomány eredményeit – a tudomány emberi friss energiával látnak hozzá, hogy fáradhatatlanul menjenek előre új sikerek felé.

A szovjet tudomány hűségesen segít abban, hogy országunk mérhetetlen természeti kincseit feltárják és felhasználják. A szovjet tudomány a béke és országunk virágzásának ügyét szolgálja, Lenin-Sztálin nagy tanításainak szilárd talaján fejlődik és a kommunizmus építésének történelmi ügyét mindenképpen elősegítette és elősegíti. Az Ön állandó figyelmének és gondoskodásának köszönhetjük, hogy a Szovjetunióban a haladó tudomány a legkedvezőbb feltételek között fejlődhetik, hogy tudomány és gyakorlat alkotóan együttműködhetik, hogy az élenjáró gyakorlat tapasztalatait a leggyorsabban tudományosan feldolgozhatjuk és a tudomány eredményeit a termelésbe átvihetjük.

IMG_3048.JPG

A Szovjetunió Tudományos Akadémiája büszke arra, hogy Ön, drága Ioszif Visszarionovics, Akadémiánk tiszteletbeli tagja.

A Szovjetunió Tudományos Akadémiája és a szovjet tudósok egész hadserege boldog, hogy a győzelmes szocializmus országában a tudomány – az ön útmutatásait követve – valóban a népet szolgálja, hogy a dolgozók jólétének emelése, a béke megvédése képezi feladatát. A legnagyobb lelkesedés érzésével győződünk meg mi, szovjet tudósok szinte minden percben arról, hogy nincs a tudománynak vagy kultúrának egyetlen olyan ága, ahol ne érvényesülne az Ön irányító gondolata, ahol ne tükröződne az Ön alkotó zsenije.

Születésének hetvenedik évfordulójára szívből üdvözöljük Önt, Ioszif Visszarionovics és hálatelt érzéssel kívánunk Önnek hosszú életet és jó egészséget nagy Hazánk és az egész dolgozó emberiség javára és örömére.

Éljen a mi szeretett tanítónk és vezetőnk, a szovjet nép dicsősége, a szovjet tudomány büszkesége – a nagy Sztálin!

*

Sztálin és a szovjet tudomány. Szikra nyomda, 1950.

Ma már csak 800 forintos antikvár könyv.

Örülünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr645749397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alfőmérnök 2014.01.25. 13:37:17

Jóságos Sztálin elvtárs a Berlin eleste c. filmben:
www.youtube.com/watch?v=t-hZam8dXHU#t=20s30m

Kandeláber 2014.01.25. 14:02:23

A Rosenfeld Matyi 60. születésnapjára készített kötetből mikor jönnek szemelvények?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.01.25. 14:40:56

@dobray:

1) "A szovjet tudomány embereit elvhűségre, teremtő merészségre, valamint kíméletlen harcra tanítja Ön a formalizmus és a maradiság ellen."

A progresszív tudósok hitvallása. Ma sem mondhatnák szebben!

2) Neked olyan sok pénzed van, hogy ilyen szemetekre költöd?:-)

Bell & Sebastian 2014.01.25. 14:41:24

Pályázat Puskin -szoborra

3. helyezés
Sztálin elvtárs, kezében Puskin -kötet
2. helyezett
Puskin, kezében Sztálin -kötet
1. helyezett
Sztálin elvtárs, kezében Sztálin -kötet
______________________________________

Felvételi a Szovjet Tudományos Akadémián

- Mi volt régebben, tojás vagy a tyúk?
- Régebben még mindkettő volt.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.01.25. 15:04:31

@bbjnick:
nem. dobray, a hiszteroliberális álkatolikus csak az orbánrendszer sztalini őrületét kívánta párhuzamba. vascső.

cleanwater 2014.01.25. 15:38:39

Egy kicsit aktualizálni kell és lehet árulni a következő birka meneten.

toportyánzsóti 2014.01.25. 15:50:28

Ahogy elnézem eléggé szarul érzik ma magukat a magukra adó jobboldaliak,megmajmolta őket nem kicsit moszkovitya a turulfasz alatt jelekből olvasó szabadságharcos liberálszélkakas.Az MNO is csak nézett ki a fejéből 1 napig.

Alfőmérnök 2014.01.25. 16:15:08

Sztálin elvtárs nagy nyelvész volt.

"1949–1950 folyamán a szovjet kommunista párt Propaganda- és Agitációs Osztályának köreiben már ismert volt, hogy az ország nyelvészei két táborba tömörültek. A marristák és az antimarristák közötti feszültséget valahogyan rendezni kellett. Egy nyilvános vitára gondoltak. Ezzel egy időben egy másik szálon is elindultak az események. Arnold Sztyepanovics Csikobava nyelvész, a grúz kommunista párt vezetőjének, K. N. Csarkvianinak kérésére bírálatot írt Marr tanairól. A megrendelő eljuttatta Sztálinhoz a tanulmányt. A bölcs vezér figyelmét felkeltette a nyelvről szóló új tanítás. Úgy gondolta, neki van egy még újabb a tarsolyában. Havas Ferenc levéltári kutatásai szerint a szovjet pártlap, a Pravda által 1950 májusában indított vita egész menetét a háttérből Sztálin szervezte meg.

Az újságban publikált vitairatok a Marr új tanait védelmező és a marrizmus ellen föllépő történeti nyelvészek kiegyensúlyozott erőviszonyait tükrözték. És igen, ekkor jött Sztálin: a bölcs vezér eldöntötte a vitát. Ott sújtott le, ahol senki sem várta: kifejtette, hogy a nyelv nem felépítmény jellegű. Ezenkívül nem igaz Marr azon állítása sem, hogy a nyelv osztályjellegű, továbbá a történeti nyelvészet nem idealista tudomány. Sztálin nem fogadta el azt a marri tételt sem, hogy a nyelv szakaszos fejlődésű lenne, szerinte a nyelv fejlődése folyamatos és egyenletes, nincsenek benne robbanásszerűen gyors periódusok. (Az idők folyamán több nyelvészt is meggyanúsítottak azzal, hogy a nagy vezér cikkét valójában ő írta – pl. Vinogradovot, Csikobavát. Havas Ferenc szerint azonban az iromány nyelvészeti dilettantizmusa inkább Sztálin saját gondolatait tükrözi.)

A szovjet pártlapban folyó vitában Sztálin még egyszer megszólalt, értelmezve korábbi gondolatait. Krasenyinnyikova elvtársnő kérdéseire válaszolt… (Ha ugyan a hölgy létező személy volt, s ha létezett is, kérdéseit ő találta ki, nem maga Sztálin. Egyébként már az első cikk is kérdés-felelet formájú volt, úgy látszik, a nagy vezér kedvelte a megnyilvánulás ezen módját.) Sztálin fellépésével a vita eldőlt, a történeti nyelvészet végre előbújhatott az illegalitásból."
www.nyest.hu/renhirek/marr-es-a-torteneti-nyelveszet-2

János Barbóc 2014.01.25. 16:43:14

Nemsokára Kerényi elvtárs ki adja ugyanezt a könyvet csak Orbán Viktorojevics cimmel!

tevevanegypupu 2014.01.25. 16:59:23

Ez most nyilván Orbánnak szól ugye? Írtak volna anno Ejzenhuvernek is szívhez szóló verseket, de mit csináljunk, az amerikaiak eladtak bennünket Sztalin elvtársnak..és utána újra és újra és újra.

Vidéki 2014.01.25. 17:45:43

"A népek egyenjogúságáról és barátságáról szóló lenini-sztálini ideológia a soknemzetű Szovjet Szocialista Köztársaságunk Szövetségében megvalósult."

A seggnyalók fantáziájában ez így volt, a valóság másként festett:

A Szovjetúnióban gyakorlat volt egész népcsoportok kitelepítése szülőföldjükről.

A pusztító etnikai tisztogatás már a háború előtt, de a háború alatt is divatban volt a Szovjetúnióban.
A volgai németeket még a német származású Katalin cárnő telepítette Oroszországba.
A több, mint kétmilliós kisebbséget mind egy szálig deportálták közép-ázsiába.

A krími tatárok pusztító áttelepítése 1944-ben történt Egy év mulva a krími tatárok fele már nem élt.

Sztálin elvtárs a magyar kérdésről így nyilatkozott:

„A magyar kérdés, vagon kérdés”

vizipipa 2014.01.25. 18:09:29

Igen, Sztálin elvtárs nagy polihisztor volt. A postarablástól a nyelvtudományokig sok területen alkotott, a mellesleg generalisszimusz.

Ugyanakkor nyomába se ér Elena Ceaușescunak, aki 4 elemivel volt a Román Akadémia elnöke. Képességeit jelzi, hogy Elenát több nyugati egyetem díszdoktorrá avatta a polimerkutatásokban elért eredményeiért.

Hej, ha Sztálin elvtárs ezt megélhette volna! Meg azt is, hogy a romániai Soros Alapítvány 2007-es felmérése szerint a román állampolgárok egynegyede Nicolae Ceaușescut tartja az eddigi legjobb román politikusnak. Egy 2009-es CURS-felmérés szerint a románok 83%-a úgy tartja, hogy Ceaușescu nem volt rossz vezető.

Kiállá 2014.01.25. 18:21:29

Stalin went full retard.
Never go full retard!

Mitya Ivanov 2014.01.25. 18:29:21

Békemenet a Oroszország mellett
Emlékmű
VEritas intézet
Bénázás az online pénztárgépekkel

mi a közös ezekben?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.25. 19:36:40

@Bell : még akarunk jó kommunista vicceket :) a jókat gyűjtöm

nekem ezek a kedvenceim:

mi a román kommunista legfontosabb célja?
- a magyar nacionalizmus elleni harc.
mi a magyar kommunista legfontosabb célja?
- a magyar nacionalizmus elleni harc.

Sztálin visszadobta a gyerekeknek a labdát, ami nagylelkű dolog volt tőle, mert közéjük is lövethetett volna.

Két kommunista az 50-es években:
- te is partizán voltál?
- még nem, de már intézik.

két kommunista beszélget Rajk László újratemetésén:
- Szegény Laci, ha élne, már rég közénk lövetett volna.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.25. 20:01:21

- Mi szeretnél lenni, ha a nagy Joszif Visszárionovics Sztálin lenne az édesapád?

- Árva...

.............

Rákosi, hogy állítólagos népszerűségét megtudja, titkon beül egy moziba. Épp pereg a híradó, melyben az augusztus 20-i friss kenyeret adják át neki. Behúzott nyakkal, titkon mosolyogva látja, hogy a mozi közönsége felállva, skandálva, tapsolva mondja: Éljen Rákosi! Éljen Rákosi!
Mire a mögötte lévő ember rácsap Rákosi kopasz fejére és rákiált:
- Tapsolj, kopasz, mert elvisz az ÁVO!...

.......

Rákosi Recskre látogat. - Maga miért van itt? - kérdezi az egyik politikai rabot. - Mert nem engednek haza.

..........

- Mondja, agronómus elvtárs, miért kapta ezt a pártfegyelmit?

- 1964-ben, amikor Hruscsovot leváltották. Az íróasztalom üveglapja alatt ott volt Hruscsov képe, én meg nem vettem ki, hanem mellé tettem Brezsnyev képét. Jön a párttitkár és kérdezi, hogy miért nem veszi már ki onnan ezt a szemetet? Én meg megkérdeztem, hogy melyiket...?

..........

Brezsnyev és Koszigin utaznak haza Nasszer temetéséről. Brezsnyev megszólal:
- Te, Alekszej! Láttad Nasszer kezén azt a szép aranyórát?
- Nem, mutasd!

Tehetetlen Dodó 2014.01.25. 20:06:13

@Bell & Sebastian: Ennek volt egy kakukkos-órás változata is:
Első díjas mű: kijön Lenin: Kakukk! Kakukk!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.25. 20:06:29

@vizipipa: ha elena csaucseszkú ma filmet is forgatna, milyen sok nemzetközi díja lenne, abba már bele se merek gondolni, mit kap ha könyvet ír.

Tehetetlen Dodó 2014.01.25. 20:26:35

@tesz-vesz: Haha, azok tényleg régi viccek, mikor még Brezsó és Koszigin együtt voltak a pályán. Ebből az időből a kedvencem:
Brezsnyev és Koszigin beszélget:
- Min töprengsz, Leonyid?
- Azon, hogy mi történne, ha megnyitnánk a Szovjetúnió határait?
- Nem jó ötlet, ketten maradnánk az egész Szojuzban!
- Persze, te meg az a hülye Podgornij!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.01.25. 20:37:47

A mandiner átugrott egy fejlődési fázist. Kimaradt a kádározás. Vagy csak én járok ide ritkábban, mint kéne. :)

vizipipa 2014.01.25. 21:50:30

@tesz-vesz: :)

Volt közöttük olyan amire nem is emlékszem. Remélem hozzátesznek még egy páran.

Bell & Sebastian 2014.01.26. 04:33:11

@tesz-vesz: @Tehetetlen Dodó: A legjobb kommunista viccek mind a SZU -ban keletkeztek, ezek nemzeti átiratait élvezhettük csak.

www.respectme.ru/anecdote/ussr

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.26. 08:38:51

Sztálin nagyon szeretett papír nélkól beszédeket mondani, de sokszor a papírból felolvasott beszédeket is ő maga írta.

Viszont Sztálin sosem tanulta meg anyanyelvi szinten az orosz nyelvet. Nem csak a kiejtésével volt gond, de néha nyelvtani hibákat is ejtett.

Így aztán a beszédeinek kiadásakor felmerült a nagy dilemma: mit tegyünk Sztálin elvtárs nyelvtani hibáival. A szakemberek között két vélemény alakult ki:
- ha Sztálin így mondja, akkor az így helyes, azaz nem szabad semmit sem kijavítani,
- Sztálin elvtárs nem orosz anyanyelvű, így hibázhat, s ez nem von le semmit lángeszéből, azaz ki kell javítani a hibákat.

:-)

Végül kivételesen a józan ész győzött, s ki lettek javítva a nyelvtani hibák.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.26. 08:40:42

@Bell & Sebastian:

Pontosan, A kelet-európai – köztük a magyar – viccek nagy része is valójában eredeti szovjet orosz vicc lokalizált változata.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.26. 08:59:37

@Vidéki: Alekszandr Szokolszkij akadémikus nemrégiben kifejtette, hogy ezek egyszerű idegenrendészeti rendelkezések voltak, s a hatályos jogszabályok betartásával adták ki és hajtották végre őket. Túlkapások persze előfordulhattak, de ha nem kezdeményeztek jogorvoslatot az arra jogosultak, mit lehet tenni?

Sok orosz szerint pedig azon is el kell gondolkodni, hogy vajon a tatárok és kaukázusi népek mivel érték el, hogy épp őket telepítették ki? Miért nem pl. a mordvinokat?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.26. 09:52:51

@Tehetetlen Dodó: haha
@Bell & Se: itt is van:

mek.oszk.hu/00500/00540/00540.htm
de ezek nem olyan jók. és ritkák benne az elmés viccek.

Cirmos Cica 2014.01.26. 10:36:07

@toportyánzsóti: SZóval neked is feltűnt. Nekem még az is hogy a Fővezérlő azóta sem állt ki nézett velünk szembe, mondván: ezt elkúrtam...
Ehelyett azt mondja, hogy az megközelítettük a német foglalkoztatottság, és lassan utolérjük a USA-t. Hozzáteszi még hogy kínai foglalkoztatottság szerinte túlzás. (Mi van?)

toportyánzsóti 2014.01.26. 12:08:57

@Cirmos Cica: Nem is akarnak az elqrásokkal szembenézni,régi recept szerint mindent az elődökre fognak,csak az nem jut el a tudatukig,ezt a receptet bukott ember írta.

Bell & Sebastian 2014.01.26. 12:50:09

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: @tesz-vesz: Maga a szovjet valóság volt annyira groteszk, hogy viccbe foglalásért kiáltott minden, egyedi eset, naponta százszor.

Hozhatnék példát a saját praxisomból is (verekedés székely Csau -hívőkkel Moszkvában / Trapper farmert dzsörzére 120 rubelért telefonfülkében / a holminkban turkáló gyezsúrnájá / kocsmai kellékek / riszájkolt Lenin / kijevi buzihegyek / diszkó az ottani ifiparkban és a többi), csak minek, mert manapság már nincs hírértékük, rosszabb esetben el sem hiszik.

Amit sikeresen átvettem, ami megmaradt ebből az időszakból az az orosz, dupla fenekű beszéd (bárminek lehet elsődleges-, másodlagos-, sokadlagos jelentése), ne higgy az újságnak, mert csak átbasznak, csak a kezét figyeld, azzal éppen mit emel el éppen a közösből!

Ez a Szovjetunió igazi, velünk élő öröksége, aminek a tudása egyre hasznosabbnak bizonyul.

Ezért adódnak "érdekes" szituációk, amikor kettő, ebben a műfajban doktori szintre pallérozott elme összeakad. Igaz, Counter?

Bell & Sebastian 2014.01.26. 13:07:02

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Magánál sem ritka a germanizmus; "ki lettek javítva a hibák".
Régebben kijavíttattak a hibák, manapság kijavításra kerültek. Ugye magának sem anyanyelve a magyar?

(Nekem meg a régi Toshibám billentyűzete hiányzik nagyon, mert ezen nem tudok szerkeszteni vakon, más a kiosztása.)

Bell & Sebastian 2014.01.26. 14:21:22

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Attól, hogy a Tudományos Kakadémia tagadja, még létezik a jelenség. Sokszor elég a szórenden változtatni vagy helyénvalóbb kifejezést keresni, esetleg régiesebb fordulattal élni az eltüntetése érdekében.

Alapvető oka az, hogy a latin nyelv logikai felépítéséből a német és magyar vette át a legtöbbet, másodlagosan pedig az, hogy az ipari forradalom nyelve nálunk a német és angol volt, a nyelvújítás hozott ugyan dinamikus változást ebbe az állóvízbe, ám utána megmaradtunk a posványodásánál.

Sztálin elvtárs bekaphatja azért is, mert a nyelv fejlődése nem állandó, ha nagyon lemarad szókészletben vagy kreativitásban, be kell avatkozni.

A versenyt a Világnyelv -megtisztelő címért már régen elveszítettük, de ez nem jelenti azt, hogy nincs szükségünk gyomlálásra, palántázásra.

Most, hogy mondja, a Magyar Tudományos Akadémia is bekaphatja Sztálin csutoráját!

Dr Kebab 2014.01.26. 15:05:01

@Bell & Sebastian: „Most, hogy mondja, a Magyar Tudományos Akadémia is bekaphatja Sztálin csutoráját!”

Még ki sem köpték.

Kandeláber 2014.01.26. 15:50:42

Meddig is volt Sztálin Budapest díszpolgára? 2004-ig?
Ennél már csak az lett volna nagyobb szégyen, ha Sas Józsi Kossuth díjat kap.

Bell & Sebastian 2014.01.26. 16:39:36

@Kandeláber: Az agyzsibbasztó prolihumorra (és prolizenére) minden rendszerben tömegigény mutatkozik. Kultúrpolitika alatt azt értjük, hogy például eldöntik, kinek az életműve ér meg egy fejőszéket a Parnasszuson. Sajnos ezt a művész urat adócsalásért kaszálták el mellőle, nem környezetszennyezésért.

Ebből a fajtából annyi szaladgál, hogy óhatatlanul becsúszik valamelyiknek a Kossuth-. Tegye a Nobel és Oscar mellé, mert általában a belterjesek belügye ezek osztogatása.

Hadd ne mondjam, belügyi probléma.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.26. 17:04:35

@Bell & Sebastian:

A nyelv a világ legdemokratikusabb dolga: mindug oda fejlődik, ahová a többség dönt, s mindig az a helyes, amiről a többség így dönt. Persze, be lehet avatkozni, de még ennek a sikere vagy sikertelensége is a többségtől függ.

Kandeláber 2014.01.26. 17:17:42

@Bell & Sebastian: Tekintve, hogy ennek a "színvonalnak" a prolik a legnagyobb fogyasztói.
Sas-kabaré, győzike, maónika, józsibarát, hetihetes etc...

Tehetetlen Dodó 2014.01.26. 17:49:20

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Nem hát. Amúgy ha Madáchnak jó volt, jó nekem is.

Tehetetlen Dodó 2014.01.26. 18:41:06

@Kandeláber: Az nem 800 forintos könyv, hanem 9800 forintos.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.01.26. 20:20:17

@Kandeláber: Vagy ha Balázs Péter kap Kossuth-díjat. Illetve várjunk csak...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.01.26. 20:35:55

@Kettes:

Balázs Péter színészi kvalitásait Sas Józsiéhoz hasonlítgatni nem vall túl kifinomult esztétikai érzékre:-)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.26. 21:24:55

@bbjnick: Miért ne lehetne két otromba ripacsot összemérni?

Alfőmérnök 2014.01.26. 21:36:33

@Counter: Balázs Péter nem otromba ripacs, hanem egy jó karakterszínész. Hogy színházigazgatónak milyen, az más kérdés.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.26. 21:58:43

@Alfőmérnök: Elnézést, Balázs Péter mit tud azon kívül, hogy igen látványosan meresztgeti a szemét, bármilyen szerepben is bukkan fel?

Vélhetően Sas Józsefnek is hasonlóan végtelen az eszköztára, de őt csak akkor vagyok hajlandó megnézni, ha fegyverrel kényszerít.

(Mit írna ma Kodály a "mely tömegszervezeteknek tagja?" rovatba?)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.01.26. 22:28:10

@Counter:

Balázs nem otromba ripacs, hanem egy tehetséges színész, Sas viszont valóban ripacs. Ez nem pártállás kérdése, hanem tehetség kérdése.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.26. 22:42:29

@bbjnick: 1. Elnézést, Balázs Péter mit tud azon kívül, hogy igen látványosan meresztgeti a szemét, bármilyen szerepben is bukkan fel? (S ha van ilyen alakítása, az hol tekinthető meg?)
2. (A pályája vége felé egy kicsit kevés az, hogy "tehetséges". Az azt jelenti, hogy lehetett volna valami, de nem lett. Szomorú, de ettől jó nem lesz.)

S=klogW 2014.01.26. 23:05:24

@Counter:

Eszenyi Enikő mit tud a fejhangú nyávogással előadott ripacskodáson és az elvtársi tömjénezésen és díjakon kívül felmutatni?

tevevanegypupu 2014.01.26. 23:42:13

@S=klogW:

Eszenyi jó sok mindenkit fel tud mutatni..ő maga meglehetősen idegesítő Törőcsik Mari utánzat, elég nehéz elviselni mindkettőt. Egyébiránt egy színház igazgatójának nem kell színésznek lenni, elég ha ért a színházhoz. Eszenyi a budapesti liberális háttéremberek előretolt helyőrsége, jelenleg Alföldivel megtámogatva..

Bell & Sebastian 2014.01.27. 00:04:43

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: @Tehetetlen Dodó: Nem hát nem, lelkük rajta, csókoltatja magukat minden, régi svádájú magyartanár.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.27. 06:53:06

@Bell & Sebastian:

Minden dilettáns magyartanár...

Tehetetlen Dodó 2014.01.27. 08:27:00

@Bell & Sebastian: Néhai nagyapám már csak igen távolból csókoltathat.

Tehetetlen Dodó 2014.01.27. 08:51:53

@Bell & Sebastian: Néhai nagyapám már csak igen távolból csókoltathat.

Robinzon Kurzor 2014.01.27. 10:20:48

@Alfőmérnök: " Balázs Péter nem otromba ripacs, hanem egy jó karakterszínész."

Feltéve, hogy a feladat egy kigúvadó szemmel üvöltő karakter megformálása.

Ennyit tud; filmen, tévében ("kabaréjelenetben"), színházban mást nem látni tőle.

Egyébként önmagában ettől még lehetne jó igazgató.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.27. 10:35:36

@Robinzon Kurzor: Az oktalan barom módjára való ordibálás nem Balázs sajátja, ezt a deklamációt valahogy beleverik a magyar színészek legtöbbjébe. Mivel a mögöttes elméletről olyan sokat nem tudok, nem sejtem az okát, de biztosan van neki.

De ezt nem fair felróni neki. Azt, hogy emellé csak a szemét tudja meresztgetni, meg hogy erre még büszke is (hiszen mindig elsüti), azt igen.

Robinzon Kurzor 2014.01.27. 10:57:34

@Counter:

Nem azt mondtam, hogy más nem szokott így "játszani".

Azt mondtam, hogy Balázs Pétert még máshogy nem láttam játszani.

Ráadásul, ahogy írod is, színpadon kívül is ezt csinálja (oké, nem mindig üvölt) ...

Bell & Sebastian 2014.01.27. 12:00:24

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: @Tehetetlen Dodó: Az "el lett intézve" szófordulat (például) úgy keletkezett, hogy kidobták a régies magyar megfelőjét a nyelvből és germanizmussal helyettesítették.

Maguk ezt vitatják.

Van akinek csöng a füle ettől - van akinek nem.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.27. 12:02:29

@Bell & Sebastian:

Ezt vitatja mindenki, aki ismeri a magyar nyelv történetét.

Bell & Sebastian 2014.01.27. 12:06:39

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Attól még kerülendő, figyelje csak meg, hogy igényesen szerkesztett szövegben nem fordul elő. Akkor hát, kinek van igaza? Vagy ez is a tömegdemokrácia vívmánya, a többség dönt, nyomjuk hát győzikésen?

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.27. 12:07:43

@Bell & Sebastian:

Dehogynem fordul elő... Szépirodalomban is előfordul. Ez egy hatalmas nyelvi mítosz, semmi egyéb.

Bell & Sebastian 2014.01.27. 13:17:53

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Germanizmus

Magyar nyelvhasználati szótár, 2007:
„Germanizmusnak az olyan nyelvi jelenségeket nevezzük, amelynek mintája a német nyelv”
„... téves vélekedés, hogy a határozói igenév létigés szerkezete kerülendő idegenszerűség lenne. A germanizmus vádja nem felel meg a valóságnak, mivel ez a kifejezéstípus nyelvünkben igen régi”
"Célszerű kerülni, ha a cselekvő alany miatt a cselekvést egyszerűbb igével kifejezni."

A témához:
www.math.bme.hu/~wettl/egyeb/magyarul/szepesy.html

Mivel továbbra is azt állítom, hogy mind a német, mind a magyar a latin hatása alá volt kerülve, sőt, a német és magyar egymást is folyásolta be és a nagy tudású doktor is csak a többség dönt -elvével operál, továbbra is maradok magamnak, hogy ott kerüljem, ahol érem. Hiába no, nyelvi babonás vagyok - ezek szerint.

Bell & Sebastian 2014.01.27. 13:29:42

ki lett fizetve = kifizettem / kifizették / kifizette, ...

Kandeláber 2014.01.27. 14:31:14

@Kettes: És Balázs Péter hogy jön ide?
Mint a Pilátus a Credoba...
Polacsek-keselyű a nyomába sem léphet.
Maga szerint a pufajkás is megérdemelte volna a Nagykeresztet?

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.01.27. 14:47:13

@bbjnick:
hát, azért kíváncsi lennék mennyivel jobb balázs, sasnál?

Robinzon Kurzor 2014.01.27. 14:51:34

@Bell & Sebastian:

Szembe kellene ezekkel sülni már végre.

Alfőmérnök 2014.01.27. 15:03:18

@Counter: Balfasz, te magad ismered el, hogy két külön kategória, ha az egyikhez fegyverrel kell kényszeríteni, a másikhoz nem.

De gondolom tudod, hogy kettes elvtárs azért hozta szóba Balázs Pétert, mert Eszenyi Enikő helyére akarták tenni, aki jótünder szerint a kortárs színházművészet kiemelkedő alakja (ami egy gigamuhaha, még ha Alföldiről írta volna ezt, akkor, azt mondom, hogy oké, ő legalább tehetséges). Nem tudom, milyen színházat csinált Balázs Péter Szolnokon, mert nem láttam egy előadásukat sem, de a Sas kabarénál biztos színvonalasabbat.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.27. 15:16:09

@Alfőmérnök: Azonos kategóriába nem csak mindenben ekvivalens dolgok tartoznak; ha csak mindenben ekvivalens dolgok tartoznának egy kategóriába, a kategória nem kategória volna, hanem a dolog maga.

Balázs apropója Sas József emlegetése volt.
mandiner.blog.hu/2014/01/25/forron_szeretett_draga_ioszif_visszarionovics/fullcommentlist/1#c21526578

A párhuzam alapos és helytálló. Két, politikailag 200%-osan elfogult és elkötelezett, szakmai díjakat véleményem szerint minden valószínűség szerint ez alapján szerző borzalmas ripacs. Egyik se lehet megsértődve, ha a másikhoz hasonlítják.

Eszenyit elterelésnek dobta be a maga egyik kedvence, nyilván ő is látja, hogy Balázs Kossuth-díja védhetetlen.

Alfőmérnök 2014.01.27. 15:32:55

@Counter: Ezen kár volt ennyit dolgoznod. Se az elemi logikához, se a színházhoz nem értesz.
Sas emlegetése kínált apropót kettesnek, hogy szóba hozza Balázs Pétert, akit az ő kis homokozójukban azóta tartanak tehetségtelen ripacsnak, mióta a nagy Eszenyi helyére akarták tenni.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.27. 15:52:26

@Alfőmérnök: Sas majdnem-Kossuth-díja volt az apropó Balázs és az ő tényleges Kossuth-díja említéséhez.
Balázs pedig legkésőbb a Kossuth-díja óta mindenképpen méltó párja Sasnak közismertségben, tehetség mértékében, előrejutási módszerben egyaránt.

Hogy te megetted a jósdás terelését és buzgón eszenyizel, az a te bajod.

Alfőmérnök 2014.01.27. 16:06:23

@Counter: Ja, és még a kettes-félék szubkultúráját se ismered.

Sapika 2014.01.27. 21:53:09

@tesz-vesz:
Hangosbemondó a moszkvai főpályaudvaron:
Figyelem, figyelem! Közlemény az izraeli kivándorlásra jelentkezett zsidó elvtársak részére. A verhojanszki vonat a 7. vágányról indul.

(en.wikipedia.org/wiki/Verhoyansk#Climate)

Sapika 2014.01.27. 22:01:30

@Holger Hartland: Hüm, tényleg. Nyilván vmi egyéb kellemetlen hely szerepelhetett vicc az eredeti változatában.

Sapika 2014.01.27. 22:05:23

@Alfőmérnök: Hogy valaki szereti-e Eszenyi Enikőt, vagy sem, az végül is ízlés kérdése.
Viszont próbált már jegyet venni az általa vezetett színházba? Pedig az ország legnagyobb nézőterű színháza, emlékezetem szerint 1200 férőhelyes. És nem népszerű mjuzikeleket játszanak.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.01.27. 22:12:06

@Sapika: Repülő? Arrafelé repülővel járnak. Vasút nincs, út nincs, a távolság nagy. Vagy hajóval. Kolimára pl. úgy deportálták az embereket, hogy Vlagyivosztokig vonat, onnan hajóval vitték őket az Ohotszki-tengeren át Magadánba, ahonnan aztán mehettek gyalog. Később megépült az út Jakutszkon át - persze, kényszermunkával. Ha már mostanában így benne vagyunk a diktatúrák és deportálások történelmében.

Alfőmérnök 2014.01.27. 22:18:48

@Sapika: Próbáltam és vettem is. Maximum profinak lehet nevezni, de semmiképpen nem az élvonal. (Alföldi se az, de neki voltak jó rendezései, és a vezetői képességei is jók, bár nem volt ideális igazgatója a nemzetinek, nem a buzisága, hanem pl. a Závadás provokációk miatt.)
Egyébként életem egyik legnagyobb színházi élménye a Padlás volt, Kaszás Attilával, Rudolf Péterrel, Balázs Péterrel és Tábori Nórával. De akkor még nem Eszenyi volt az igazgató.

Sapika 2014.01.27. 22:30:36

@Holger Hartland: Már írtam az előbb, hogy rosszul emlékeztem a helyiség-névre, bocsánat.
Úgy vélem, az eredeti verzióban, melyet vagy 40 évvel ezelőtt hallottam Leningrádban, valami egyéb kellemetlen szibériai helyiségnév szerepelhetett, mely nekem, boldog külföldi látogatónak nem sokat mondott, ellentétben Verhojanszkkal, mely speciálisan szar klímája miatt tananyag volt valaha.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.01.27. 22:37:08

@Sapika: Szalehard? Odáig mintha még menne vonat. A folytatását már nem sikerült olyan jól megépíteni:
russiatrek.org/blog/history/transpolar-railway-the-dead-railroad/

Sapika 2014.01.27. 22:38:05

@Alfőmérnök: Jó neked, hogy ennyire értesz a színházhoz (is). Én például nem tudom eldönteni, hogy vmi élvonal-e vagy sem.
Azt látom, hogy intelligens ismerőseim járnak a Vígszínházba, és külön trükkjeik vannak a jegyvételhez.
Ami engem illet, én speciel a Katona Kamrát szeretem a legjobban, azután az Örkényt, utánuk még pár kisebb társulatot. De azt nem merném mondani, hogy ők az élvonal, csak azt, hogy nejem és én ezeket kedveljük, a franc tudja, miért.

Sapika 2014.01.27. 22:47:56

@Holger Hartland: Itt a neten elég nehéz eldönteni, hogy az adott nick a másik valóságban milyen nemű.
De esetedben most előállt az egyértelmű bizonyíték: nem született még nő e hazában, akit így érdekelt volna a földrajz, meg a vasúti hálózat rejtelmei ;-)
Viszont az eredeti viccben nyilván olyan helyiségnév lehetett, amely kb. 40 éve valamilyen ismert gulágot idézett fel valamitől a szovjet hallgatóban. Nem is biztos, hogy Szibéria, lehetett az Urál, vagy vmi kellemetlen európai terület.

Alfőmérnök 2014.01.27. 22:48:32

@Sapika: Nem különösebben értek hozzá, de láttam néhány élvonalbeli külföldi előadást is, tudom, milyen mikor a színház tényleg 6, és össze tudom mérni az itthoni provinciális "sztárok" csinálmányaival.
A Katona Kamra valóban elég jó, bár nem éri el a régi ('80-as évek) Katona színvonalát.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.01.27. 22:59:43

@Sapika: Nő, akit érdekel a földrajz? Hol? Csinos? ;)
Vorkuta? (Ez már nem nő, hanem kellemetlen szovjet város. :))

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2014.01.28. 00:05:56

@Holger Hartland:

"Nő, akit érdekel a földrajz? Hol? Csinos? ;)"

Minek az magának? Maga a csupasz farkincákba van beleszerelmesedve, dédelgesse azokat, azért tartják (ki).

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.01.28. 00:18:55

@Ezt a népet sajnáljam?: Helló, söpi! Itt is megmutatod magad? Ne félj, nekem semmi bajom a melegekkel, a látensekkel sem. Nem tőlem kell félned, hanem a saját náci fajtádtól.

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2014.01.28. 00:44:48

@Holger Hartland:

"semmi bajom a melegekkel"

szolgaként ezt nem is engedheted meg magadnak

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.01.28. 08:51:43

@Ezt a népet sajnáljam?: Nem érted. Rendes embernek ez nem megengedhetés kérdése. De nem érted, ezért is tartozol a söpredékhez.

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2014.01.28. 10:57:15

@Holger Hartland:

Kár, hogy csak elméletben vagy ilyen jó:

1. Rendes ember nem tesz szemantikai trükkökkel erőszakot ideológiailag motivált hazugságok szolgálatában az anyanyelvén.

2. Ergo, Rendes ember kerüli a homoszexuális melegként való megnevezését.

3. Rendes ember nem rángat elő hajánál fogva dolgokat csak azért, hogy mocskolódhasson és retorikai bunkóként lóbálja -

ahogy te most a homoszexuálisokkal tetted.

Összegezve, Rendes embernek valóban nem megengedhetés kérdése, csakhogy te egy csicska szar vagy.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.01.28. 11:09:03

@Ezt a népet sajnáljam?: Általában én is a h-betűs szót használom, de neked, a náci söpredéknek meleget mondok. Ugass csak, söpi. Ez itt a Mandiner: a te közeged. Itt te vagy otthon. Én csak látogatóba jöttem. Most pedig megyek vissza egy másik világba, amiről neked fogalmad sincs.

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2014.01.28. 11:32:08

@Holger Hartland:

Valóban nincs fogalmam arról, milyen érzés a kapuvári buzibár cicafiújának lenned,
de látom a nácikkal is szimpatizálsz, amennyit őket emlegeted: ez tőled, egy csicskától érthető is, hogy a silány jellemed autoriter figurák iránti rajongásban kompenzálja saját gyengeségét, továbbá a nácizmus lényegét tekintve édestestvére a cionizmusnak, melyért szintén rajongsz.

Jól összekented magad nácizmussal, cionizmussal, homoszexualitással.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.28. 22:42:54

@Sapika: ettől a vicctől elhatárolódom :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.28. 22:47:26

@Alfőmérnök: @Sapika: azért Balázs Péter nagyon formátum észben is, mint eszenyi enikő

kkbk.blog.hu/2010/11/02/a_szineszkiralyno

én nem értemi mi volt a bajuk 444-nek balázzsal

Sapika 2014.01.28. 23:21:20

@Alfőmérnök: @tesz-vesz:
Gőzöm sincs, Balázs Péter színészi kvalitásairól. Eltekintve attól, hogy már most 70 éves, így például általános iskolai tanárnak a fidesz értékrend szerint már 8 éve nem lenne alkalmas.
------
Eszényit lehet szeretni vagy nem szeretni, ízlés dolga. Én speciel más színésznőket lényegesen jobban kedvelek. De a formátumával és az eszével nem hiszem, hogy gondok lennének. Például külföldön is rendezett párszor, nemzeti színházakban, főleg Shakespeare-t :
hu.wikipedia.org/wiki/Eszenyi_Enik%C5%91#K.C3.BClf.C3.B6ldi_rendez.C3.A9sei
(Ez itt a Wikipédia szócikk róla, azon belül a külföldi rendezései, ha nem működne a link)

Alfőmérnök 2014.01.29. 17:10:43

@Sapika: Eszenyi nálam nem éri el az ingerküszöböt, úgyhogy nem fogok vitatkozni róla. A maximum amit el lehet róla mondani, hogy profi. Ha valakinek az a színvonal, akkor egészségére. Nálam az máshol kezdődik.

Aki Balázs Pétert Sashoz hasonlítja, azzal meg úgy általában színházról, színészetről nem látom értelmét vitatkozni.

Sapika 2014.02.28. 20:07:44

@Holger Hartland: "Nő, akit érdekel a földrajz? Hol? Csinos? ;)"
Nahát, eddig azzal áltattam magam, hogy a szexizmus nem tartozik a rengeteg hibám közé.
Most viszont véletlenül megtudtam, hogy a vasúttörténet legnagyobb hazai szakértője nőnemű.
Miközben én ilyen mondatot voltam képes leírni itt feljebb:
"nem született még nő e hazában, akit így érdekelt volna a földrajz, meg a vasúti hálózat rejtelmei ;-)"
Mea culpa!
süti beállítások módosítása