Büntetőjogi kérdés-e a szájkarate?
2013. október 30. írta: bakó.bea

Büntetőjogi kérdés-e a szájkarate?

bajai_szavazatvasarlos_video.png

Nem. A már meglévő, rágalmazásra és becsületsértésre vonatkozó rendelkezések is olyan cselekményeket kriminalizálnak, amelyek feleslegesek a Btk-ban, ellenük a polgári jog eszközeivel sokkal hatékonyabban fel lehet lépni. A most beterjesztett, bajai videó ihlette javaslat azonban még ennél is tovább megy: külön szankcionálja a becsület csorbítására alkalmas kép- vagy hangfelvétel készítését és nyilvánosságra hozatalát. Nem örülünk.

A Btk. jelenlegi szabályai szerint (itt: 226. §) rágalmazás vétségének minősül, ha valakiről más előtt becsület csorbítására alkalmas tényt állítunk. Az abszurd netovábbja, hogy a tényállás akkor is megvalósul, ha az állított, becsületet csorbító tény igaz! Ez esetben megállapítják ugyan a „bűncselekményt”, de az „elkövető” nem büntethető. Vagyis kimondja a bíróság, hogy rágalmaztam, ha valakinek az igaz simlijét tártam fel. Ugyan büntetést nem fogok kapni, de ez akkor is elvi kérdés: igaz kijelentés miatt ne állapítsák meg senkinek a bűnösségét, akkor sem, ha az másnak mégoly kellemetlen!

Ezt a szabályt egészítené most ki a kormány azzal a rendelkezéssel, amely büntetni rendeli a más becsületének csorbítására alkalmas kép- vagy hangfelvétel készítését, illetve annak nyilvánosságra hozatalát. A rágalmazó kijelentéssel ellentétben a felvételnél már követelmény, hogy hamis, hamisított, vagy valótlan tartalmú legyen. Minősített esetként súlyosabban büntetnék a nagy nyilvánosság előtti vagy jelentős érdeksérelmet okozó elkövetést.

A javaslat indokolása szerint „a bizonyíték hamisítás alkalmas a demokratikus intézmények lejáratására és a választások tisztaságának megkérdőjelezésére. A demokratikus intézmények védelme azt indokolja, hogy a Büntető Törvénykönyvben külön tényállás és szigorúbb büntetési tételek szankcionálják a bizonyítékhamisítás hasonló esetét.” Tehát az újabb rágalmazási tényállás célja a bizonyítékhamisítás megelőzése. Csakhogy a bizonyítékhamisítás már eleve súlyosabban, bűntettként büntetendő, mégpedig a hamis vád keretében (itt: 268. §). Hamisan vádolni valakit ugyanis nem csak kijelentéssel, de az ő bűnösségére utaló koholt bizonyítékok bemutatásával is lehet.

Sajnos jellemző a törvényhozó hozzáállására, hogy egy aktuálisan felmerült probléma kapcsán egyből a Btk-hoz nyúl, mert nem bízik abban, hogy a bíróságok a már meglévő szabályok értelmezésével és alkalmazásával is kezelni tudják a helyzetet. Ahelyett, hogy kivennék a Btk-ból az egyáltalán nem oda való rágalmazás és becsületsértés tényállásait, még tovább bonyolítják a helyzetet, és a politikai szájkarate különböző speciális formáit is büntetni rendelik.

Az ügy polgári jogi vonatkozásairól érdemes két dolgot kiemelni. Valakinek a személyiségi jogait sértő tartalom közlése esetén sokkal jobban megéri polgári perben nem vagyoni kártérítést kérni, hiszen ekkor a sértett fél zsebébe vándorol a kártérítés; míg ha az illető büntetőfeljelentést tesz rágalmazás vagy becsületsértés miatt, akkor abból neki semmi haszna sem lesz, hiszen az elkövetőt a gyakorlat szerint jobbára csak megróják, extrém esetben felfüggesztett szabadságvesztésre ítélik. Ez legfeljebb bosszúállásra jó – a magyarországi pereskedők lelkivilágát sajnálatosan tükrözi, hogy leggyakrabban együtt szoktak polgári-büntető kombót alkalmazni, hogy kártérítést is kapjanak és bosszút is álljanak (illetve a büntetőjogi ítéletet használják fel a polgári peres követelés alátámasztására).

Másrészt a képmással vagy hangfelvétellel való visszaélést szintén tiltja a Ptk (80. §), vagyis ez esetben is lehet kártérítés iránt keresetet indítani. A hatályos rendelkezés szerint csak a felvétel nyilvánosságra hozásához kell az érintett hozzájárulása, de a bírói gyakorlatot követve az új Ptk. ezt már a felvétel elkészítéséhez is megköveteli. Ez tulajdonképpen nem minősül korlátozásnak az eddigiekhez képest, hiszen a beleegyezéshez elég a ráutaló magatartás, mint ahogy korábban írtunk róla itt.

Vagyis, ha valakiről a hozzájárulása nélkül videót készítenek és azt felteszik az internetre vagy elküldik egy újságnak, akkor most is kérhet polgári perben kártérítést a személyiségi jogainak sérelmére hivatkozva. Emellett, ha egy ilyen videó még bizonyítékhamisításnak is minősül, akkor a Btk. hamis vádra vonatkozó rendelkezései alapján indulhat büntetőeljárás.

Az, hogy a személyiségi jogsértésre hivatkozva legyen büntetőjogi tényállás a hamis videó készítése, teljesen felesleges, és a kormánypártok napi szigorítási igényeinek kielégítésén kívül semmire se jó.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr405604684

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Rágalmazás esetén a magánvádló köteles bizonyítani 2019.04.19. 14:33:21

A rágalmazás büntetőjogi tényállását a Büntető Törvénykönyvben (Btk.) találhatjuk meg, az emberi méltóság és egyes alapvető jogok elleni bűncselekmények között. A rágalmazás Btk. szerinti tényállása Aki valakiről más előtt a becsület csorbítására alkal…

Trackback: Mandiner.Jog blogajánló 2013.10.30. 09:52:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner.Jog blogajánlójában.

Trackback: Büntetőjogi kérdés-e a szájkarate? 2013.10.30. 07:26:01

Az, hogy a személyiségi jogsértésre hivatkozva legyen büntetőjogi tényállás a hamis videó készítése, teljesen felesleges, és a kormánypártok napi szigorítási igényeinek kielégítésén kívül semmire se jó.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freehckr 2013.10.30. 07:33:30

Szürke hétköznapok egy balkáni posztszocialista mocsárban...

maroz 2013.10.30. 07:35:36

Hát, nem szívesen lennék George Lucas helyében.

Terniak 2013.10.30. 07:54:40

Ez a "vegyük ki a rágalmazás és becsületsértés tényállását a Btk.-ból" mostanában nagyon divatos dolog, de miért is kellene ezt tenni?

Én nem érzem "sajnálatosnak" a lelkivilágát azoknak az embereknek, akik ezt a "kombót" alkalmazzák.

Lehet ezt bosszúként értelmezni, dehát az egész büntetőjog represszív, erre találták ki. A jó hírnév, a becsület, vannak olyan értékek, amelyeket büntetőjogi eszközökkel is védeni érdemes.

A polgári jogi következménnyel a szerző magának vesz elégtételt. A büntetőjogival pedig kifelé is elégtételt kap, visszaáll a közösségében a becsülete, jó hírneve. A polgári következményekhez nem kötjük annyira az elégtétel adását, ahogy a szerző is írja, az inkább vagyoni reparáció még ebben az esetben is. A büntetőjogi elítéléssel viszont a közösség szemléletében is helyre kerülnek a dolgok.

Én nagyon félek attól, hogy e gondolatok mögött a becsület és a jóhírnév leértékelődése, relativizálása van. Ezt pedig el kellene kerülni.

Érdekes egyébként, hogy a Csemegi-kódexben még a büntető ítélet közzétételét is lehetett kérni "hogy az itélet egész terjedelmében, indokaival együtt, az elitéltnek költségére azon vidéknek, hol a büntetendő cselekmény elkövettetett, valamelyik lapjában, és ha ott lap nem jelenik meg, a sértett fél által megjelölt belföldi lapban tétessék közzé."

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.10.30. 08:10:12

Ahogy Lenin is megmondta:
"Elvtársak, a bunkósbot jó fegyver, a puska még jobb fegyver – de a legjobb fegyver a bíróság."

Mit kell azon csodálkozni, hogy egy forradalmi élcsapat akként használja a jogot, ahogy azt egy forradalmi élcsapatnak használnia kell, ha meg akar maradni forradalminak is meg élcsapatnak is?

Valóraváltógép 2013.10.30. 08:18:37

Ez eddig is körülbelül így volt, nem?

"mostanában nagyon divatos dolog, de miért is kellene ezt tenni?"

Mert ha valami tisztességtelenül működik, kötelességed lenne értesíteni erről másokat, mielőtt ők is belefutnak a csapdájába. Aki aljas, annak ne legyen jó hírneve, hiszen aljas. Megtáltosodhat persze, de nem szokott. A közösség védelme azt diktálja, hogy megóvj ettől másokat.

Mondok egy példát.
Vegyünk egy random szolgáltatót, szerződést kötsz velük valamire, azok egyszer csak közlik hogy nem fizettél, szolgáltatás vége. Neked ebből károd származik, hiába vannak ott a befizetési bizonylataid, ők ezt nem kapták meg, pereld be őket, ha akarod.

Tulajdonképpen nem nagy baj, mert megszabadultál egy tetűbandűtól, és valóban beperelheted őket. Majd 2-3-5 év múlva igazad is lesz, de addig nyújtottál egy x számjegyű hitelt valakinek, ritka szar kamatra, és anélkül, hogy ezt tervezted volna.

Másrészről persze ebből akárkinek akármilyen kára lesz, a cég adózik, emberek fizetést kapnak, ő is szolgáltatásokat vesz igénybe, hogy eközben pofátlanul hazudik meg lop, hát istenem, nagy dolog. :)
Pagagyij úgyis hiányolta a cégvédő intézkedéseket, ez pl. az. :D

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.10.30. 08:27:17

@Terniak:
I. A polgári jogkövetkezmények között nevesítve szerepel az elégtétel adása a hatályos és az új Ptk.-ban is. Ehhez nincs mit hozzáfűznöm.

II. A közösség szemében nem kerülnek a dolgok a helyükre egy közszereplők közti rágalmazás-becsületsértés eljárást követően, akárhogy is ítél a bíróság. Remek példa erre Bencsik András esete, de lehetne bármelyik másikat is mondani: ha marasztalás történik, a marasztalt fél hívei elnyomást kiáltanak és a bíróság függetlenségét kérdőjelezik meg, ha felmentés, a vádló fél hívei teszik ugyanezt.

Azaz a tényleges eredmény a bíróságok, ezáltal a jogrend tekintélyének erodálása, illetve a köznek a valóságtól való eltávolítása, a valóság elvakult szemléletének önmagát erősítő elvárása, semmi több. Tehát a jogintézmény a közérdeknek kárára van.

III. A Csemegi-kódex idejéhez képest mára a sajtó társadalmi szerepe megváltozott, az ott bemutatott életviszonyok bonyolódtak, azok áttekintésére a sajtó napi működése keretein belül a most javasolt tényállásoknak megfelelő mélységben nincs mód. A javaslat tehát egy értékválasztás is, amely szerint az objektív igazság sérelmének elkerülése előbbre való érték, mint a sajtónak a valóság feltárására és bemutatására teendő erőfeszítései.
Ha élhetek erős egyszerűsítéssel, a javaslat azt követeli meg, hogy előbb tudjunk úszni, mintsem hogy a vízbe ereszkednénk.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.30. 08:27:28

Ezek után büntetni fogják a filmeket is, hiszen nem a valóságot mutatják be.

Valóraváltógép 2013.10.30. 08:36:26

@Counter: Túlkombináljátok. A "közösséget" nem nagyon érdekli hogy mik történnek a bíróságon, tudomást sem szerez róla általában. Ha mégis képbe kerül az illető, akkor úgy gondolkodik, hogy ennek már volt konfliktusa, nem érdekel miért, nem érdekel milyen kimenetellel, valamit már rosszul csinált.

A körülmények (a bizonyítékok is) mellékesek, az eljárás már önmagában stigma, és az is teljesen mindegy, hogy melyik oldalon állsz.
Helyre sem áll semmi "a közösség" előtt, csak elfelejtődik. Bosszú lenne? Mi a gond a bosszúval?
:)

Kandeláber 2013.10.30. 08:39:17

@Counter: Bencsik esete példa nélküli volt a "rendszerváltás" utáni időkből.
Az egyébként a szélsőbalos Galamusban firkáló Cserni bíró első fokon vh-ra ítélte rágalmazásért, szerencsére a másodfok - mint már oly sokszor - helyretette a dolgot.
A '80-as években Brády Zoltánt, a Kapu főszerkesztőjét zargatták talán "izgatás" miatt, de még a Kádár-rendszer bírósága sem vetemedett arra, amire a szélsőbalos bíró.
Aztán ott volt a siófoki bíró bácsi, aki szerint Dániel Péter "társadalmilag hasznos cselekedetet" hajtott végre a szobor leöntésével. Természetesen a másodfok ebben az esetben is korrigált.
Aggasztó hogy vannak olyan bírák, akik politikai meggyőződésből ítélkeznek.

Terniak 2013.10.30. 08:43:28

@Valóraváltógép: nem teljesen értem, hogy a gondolatmeneted mire példa.

@Counter:

1. az én állításom a jogon túlmutató: a közvélemény a büntetőjogi ítélethez köti a jogvita végső eldöntését: ezzel lehet egyet nem érteni, de egy polgári jogi ítéletnek nem tulajdonítanak olyan hatást, mint egy büntetőjogi elítélésnek.

2. a rágalmazás és becsületsértés nem csak a közszereplőket védi, sőt. a cikk nem tesz különbséget, hanem en bloc kívánja hatályon kívül helyezni ezeket a tényállásokat. Erre reagáltam. Hogy közszereplők esetén helyre kerülnek-e a dolgok, ez kicsit túlmutat a jogon, de azt gondolom, hogy alapvetően igen. Magánszemélyek között pedig mindenképpen.

Az érveléseddel az a baj, hogy ez minden perre igaz lehet. A vesztes fél szemében erodálódik a jog, a bíróság, mert nem ő nyert. A bíróság nem azért van, hogy tetszen a feleknek. Ezen az alapon sose döntsön a bíróság, mert az egyik fél úgyis azt fogja mondani, hogy rosszul ítélt. Ez gondolom, belátod, abszurd.

3. A javaslatról egy szót sem írtam.

4. Olvasd el a korabeli országgyűlési naplókat, illetve nemrég megjelent egy könyv a kor politikai korrupcióiról: a sajtó semmit sem változott, ahogy a politika sem. ezzel szerintem nem lehet érvelni.

mb1 2013.10.30. 08:51:37

Mielőtt ex cathedra kijelentéseket tennél érdemes lenne a Btk. utalásaidnak utána nézni:
"A Btk. jelenlegi szabályai szerint (itt: 226. §) rágalmazás vétségének minősül, ha valakiről más előtt becsület csorbítására alkalmas tényt állítunk. Az abszurd netovábbja, hogy a tényállás akkor is megvalósul, ha az állított, becsületet csorbító tény igaz! Ez esetben megállapítják ugyan a „bűncselekményt”, de az „elkövető” nem büntethető. Vagyis kimondja a bíróság, hogy rágalmaztam, ha valakinek az igaz simlijét tártam fel. Ugyan büntetést nem fogok kapni, de ez akkor is elvi kérdés: igaz kijelentés miatt ne állapítsák meg senkinek a bűnösségét, akkor sem, ha az másnak mégoly kellemetlen!"

Természetesen ez nem igaz, vagy legalábbis pont azokban az esetekben nem, amire gondolsz, ugyanis létezik a valóság bizonyítása jogintézmény pár szakasszal később:
"229. § (1) A 226-228. §-ban meghatározott bűncselekmény miatt nem büntethető az elkövető, ha a becsület csorbítására alkalmas tény valónak bizonyul.
(2) A valóság bizonyításának akkor van helye, ha a tény állítását, híresztelését, illetve az arra közvetlenül utaló kifejezés használatát a közérdek vagy bárkinek a jogos érdeke indokolta."

Ez azt jelenti, hogy amennyiben valóban valós tényre alapulna a becsület csorbítására alkalmas tény közlése, úgy az igazolása esetén nem valósít meg bűncselekményt. Természetesen amennyiben semmilyen jogos magánérdek vagy közérdek nem indokolja a valós tény állítását úgy megvalósulhat, de ott már a motiváció teszi jogellenessé a cselekményt.
Klasszikus példa, hogy amennyiben valakit sikkasztásért elítéltek és büntetését kitöltötte, aká már a hátrányos jogkövetkezményektől is mentesült és jogkövető életmódot folytat úgy amennyiben valaki, akinek erről tudomása van és az utcán szétkürtöli ezt a valós tényt, megvalósíthatja a rágalmazást, míg ha pl. egy társadalmi szervezet tisztségviselő választásán az illető jelölt megválasztásával szemben érvként hozza fel ugyanezt a tényt, nem valósít meg bűncselekményt, hiszen közérdek vezérelte.

A bűnösséget tehát pontosan meghatározza az elkövető célja a cselekménnyel.

Mellesleg szerintem nem érdemes feltétel nélkül felülni a dekriminalizációs divathullámnak, mivel ezek a cselekmények a Csemegi kódex óta pönalizáltak büntetőjogilag, megjegyzem nagyon helyesen.

Zb74 2013.10.30. 09:08:40

A bejegyzés minden szava igaz, fontos is, de a leglényegesebb problémákat éppen csak érinti. Az ugyanis, hogy a bizonyítékhamisítás / hamis vád büntethetőségére születik egy új jogszabály, pusztán fölösleges - épp az említett 268. § miatt -, de nem káros.

Az viszont, hogy a hamis felvétel készítésén túl az elérhetővé tételt is büntetik, már agyrém. Ez ugyanis azt jelenti, hogy ha egy újságíró birtokába kerül egy felvétel, azt leközli - nem feltétlenül olyan bombasztikus állítások kíséretében, mint most a hvg.hu, csak egyszerűen elérhetővé teszi -, majd utólag kiderül róla, hogy hamisítvány, akkor szabadságvesztést kaphat; éspedig többet, mint az, aki a hamis felvételt készítette. Ennek beláthatóan az lesz a következménye, hogy a portálok, tévék, blogok semmilyen - mégoly autentikusnak látszó - felvételt nem fognak közreadni, ami bárkinek is kellemetlen lehet.

Valóraváltógép 2013.10.30. 09:13:15

@Terniak: Arra, hogy általában nem az a helyzet, hogy vannak a becsületes emberek, és ezeket csúnya gonosz alakok alaptalanul támadják, mert éppen ráérnek. Akármennyire méltányolandó is, hogy a jogalkotó megvédené azt a 1000/2,1 db becsületes embert is, akivel esetleg ilyesmi történne. :)

Akinek a "becsületét" nagyon sértik, annak többnyire nem szokott lenni. Akkor minek legyen hozzá hírneve?

A hírnév túlzott védelme a tisztességtelen gyakorlat melegágya, mert úgysem veszi észre senki.

(Tudom hogy jogilag nem helytálló amit írok, de ne jogászként olvasd.)

Valóraváltógép 2013.10.30. 09:18:51

hírnév helyett jóhírnév. Mindegy, szerintem érted.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.10.30. 09:29:11

@Terniak:
I. Nem köti, hiszen a jogerős büntető határozat sem tántorítja el a pervesztes fél táborát a bíróság előtt megdőlt állítás további hangoztatásától.

II. Magánszemélyek esetében nem beszélhetünk arról, hogy "a társadalomban" kerülnek a dolgok a helyükre, mivel általánosságban véve a társadalom füle botját se mozdítja egy magánszemélyek közti rágalmazás/becsületsértés ítéletére.

Amikor a társadalomhoz eljut egy ilyen ítélet tartalma, akkor meg káros következményekkel jár, tekintettel arra, hogy a köz nagy lélekszámú csoportjaiban szükségszerűen csökkenti a jogrend és az ítélkezés tekintélyét, függetlenül az eljárás és az ítélet színvonalától.

III. Én meg igen. Nem sértésnek szántam, nem kell védekezni.

IV. A korrupció időtlenségére hivatkozva állítani, hogy a sajtó ma pontosan ugyanazt a helyet tölti be a társadalomban, mint 100 éve: csúsztatás. Releváns érvet kérek.

@Kandeláber: Kevesen állították másról hamisan, hogy emberélet szárad a lelkén. Cserni szigorú, rendpárti, példát statuáló ítéletet hozott. Ezzel annak nem lehet baja, aki amúgy támogatja az újságíró felelősségét érvényesítő, szigorú ítélkezést, az egyénbe felelőtlenül belegázoló sajtó megrendszabályozását. (Már persze ha tényleg ez az, amit támogat, s nem ennek a "kivéve a gyevi bírót" változata.)

Dániel rongálás vádjával állt bíróság előtt. Nem tartozik a tárgyhoz: nem sajtóper, rágalmazás vagy becsületsértés volt, s koholt bizonyíték sem került képbe.

@Valóraváltógép: A hozzászólásomat egyedül és önerőből írtam. Kik kombinálják túl?

Kandeláber 2013.10.30. 09:42:05

@Counter: Ismétlem: Cserni ítéletével az volt a gond, hogy azt egy nyíltan szélsőbaloldali portálon publikáló bíró hozta egy jobboldali újságíró ellen.
Az ítéletet a másodfok megváltoztatta, tehát szakmailag sem volt megfelelő.
Ha neked ez megfelelő, nincs miről beszélnünk.

Robinzon Kurzor 2013.10.30. 09:47:56

"a kormánypártok napi szigorítási igényeinek kielégítésén kívül semmire se jó"

Ez itt a lényeg kérem.

A Mandiner nem meri leírni, hogy a cél a valódi tényfeltáró újságírás ellehetetlenítése.

20 forintos kérdés: ha akkoriban hatályban lett volna ez az passzus, ki merte volna nyilvánosságra hozni akár a szekszárdi trafikmutyis hangfelvételt, de akár az őszödi beszédet?

Ki merte volna kockáztatni a büntetőeljárást?

Persze Turul meg ergé ezt pontosan tudják, de sem leírni, sem kihagyni merik ... inkább iratnak egy posztot Beácskával, aki még a Btk-t sem ismeri (lásd a valóság bizonyításával kapcsolatos félrebeszélést), de ő majd nagyon bátran nem írja le a kézenfekvő következtetést.

És elégedetten behúznak magukat egy strigulát a "kormánykritikus" posztért, és nem is értik, hogy kerülhettek fel a szervilisek toplistájára.

Robinzon Kurzor 2013.10.30. 09:49:47

@Kandeláber:

Csak a jegyzőkönyv kedvéért: az abban az ügyben sértett (és egyben magánvádló) Mécs Imre az elsőfokú ítélet után maga is úgy nyilatkozott, hogy túl súlyosnak tartja az ítéletet.

vantaan 2013.10.30. 09:54:04

Szerintem ez nem elég! Még, még .....ennyi nem elég! Igeni kell sőt! Gondolatrendőrséget! A cenzúra kevés!
Ne hogy már valaki olyant gondoljon pl, hogy .... s majd akkor más is azt gondolja, akkor már ketten gondolják majd azt,hogy ..... s ez elterjed mint a lepra s akkor már egész városok, megyék sőt maga az ország is azt gondolja ..... S akkor csak 1 szikra kell s fölrobban.
Ezt ugye senki sem akarhatja!
.... pl. ha Én azt gondolnám pl a Fideszről vagy az Orbánról hogy ......(de Én természetesen nem gondolom, sőt ilyen eszembe sem jutna róluk) ugye az már akár nemzet ellenes is lehetne.
Azért meg Igenis be kell vezetni a halálbüntetést vagy enyhébb esetben valami átnevelő tábort. Mondjuk a Hortobágyon vagy Recsken ....netán a gánti Kőbányába.
A PÁRTTAL A NÉPPEL 1 AZ UTUNK! ..... csak azok ott, azok Audival vagy mivel járnak. De senkit nem hagynak az út szélén, mert megkarcolná még utóbb az Audit.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.10.30. 09:56:54

@Kandeláber: Cserni már akkor is a Galamuson publikált ("nyíltan szélsőbaloldali", írod), amikor a Galamus nem is létezett? Ejha.

Az ítélet reformációjának nem az egyetlen lehetséges indoka a "szakmailag nem megfelelő". Ennél durvább esetekre is kimondatott már, hogy a megváltoztatott ítélet "szakmailag megfelelő" volt.

@Robinzon Kurzor: +1.
Sok szöveg a fölösleges párhuzamos tényállásokról, kevés a lényegről.

Pedig még csak el sincs nagyon rejtve, nem a 378. költségvetési módosító nyúl hozzá a Btk.-hoz.

Kandeláber 2013.10.30. 10:01:14

@Robinzon Kurzor: Nem Mécs hozta az ítéletet, most Cserniről van szó.
@Counter: Ha utána szegődött a Galamushoz, az is a szélsőbaloldali beállítottságára utal.
Politizáló jobbos bírót hasonló esetben páros lábbal rúgtak volna ki a bírói karból.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.10.30. 10:24:26

@Robinzon Kurzor:

Kormánykritika, bociszem, strigula. :)

40 forintos kérdés:

Mit írtak volna, ha a Gyurcsány-kormány idején születik ilyen javaslat?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.10.30. 10:45:09

A szólásszabadság nem való mindenkinek!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.10.30. 10:57:16

@Kandeláber: Ööö, tehát mivel a Galamusban publikál, ezért mindig is szélsőbaloldali volt (továbbra sincs bizonyítva, hogy a galamus éppen szélsőbaloldali volna; szerintem meg nem az, bár ettől még írhatnak hülyeséget, ahogy írnak is).
Ez nem érvelés. Mitől volt Cserni "nyíltan szélsőbaloldali" az eljárás alatt és ítélethozatalkor? (Emlékeztetlek, az sem igazolódott eddig be, hogy most az volna.)

És miért tilos bírónak politikai véleménnyel bírnia? Hiszen választójoguk van, gyakorolhatják is; azt pedig hogy tehetnék vélemény nélkül? Vakon kell behúzniuk az ikszet?

Robinzon Kurzor 2013.10.30. 11:12:47

@Kandeláber: "Nem Mécs hozta az ítéletet"

Nem is írtam ilyet.

Csak hát van az, amikor "Apuka, ne lepődjön meg, de az ügyvéd is súlyosbításért fog fellebbezni", meg van az, amikor a vád is enyhítésért.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.10.30. 11:13:23

@Counter:

Tankerületi iskolafelügyelőnek alkalmatlan valaki, ha egyházi kórusban énekel, de bírónak alkalmas, ha publicistaként liberálbolseviki propagandát nyom?!

„Politikai pártok és felekezetek irányában elkötelezett személyek is nagy számban akadnak a központi köznevelési akarat végrehajtóivá kinevezett tankerületi igazgatók között. Félő, hogy az egyelőre a káosz által uralt rendszer nem felel majd meg a világnézetileg semleges oktatás kritériumainak”

mandiner.blog.hu/2012/12/11/listazott_keresztenyek_ilyen_orszag_pedig_nincs_cccxlx

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.10.30. 11:21:51

@bbjnick: 1. Természetesen tankerületi felügyelőnek alkalmas, aki egyházi kórusban énekel. Ellenkezőt a hvg sem állított, a valóságban pedig senki megbízatását nem vonták vissza erre hivatkozva.

2. Cserni liberálbolseviki (vagy akármilyen) propagandát nyomna? Tudna idézni tőle ilyet? Gondolom, nem tud, mert ezek a liberálbolsevikiek már csak ilyen ravaszak.
Tudtommal a legtöbb napi sajtótermék publikált már bíró tollából, akkor azok is mind valamilyen propagandisták?

Maga szerint aki bíró, szavazhat? Lehet politikai véleménye?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.10.30. 11:26:52

A Fidesz a sosem volt jogászok jogászcsürhéje. A jogalkotás náluk fegyver, amit bárki ellen használnak, de nem védenek meg vele senkit.
A kép, a hangfelvétel, a videó mind becsület csorbítására tett tényállítás. Semmiben nem különbözik a beszédtől, mert pontosan annyira az emberi kommunikáció része.

Tegyük hozzá, ezek a szellemi éhenkórászok még így is a kisebbik rossz. A jobbik már régen kijárási tilalmat vezetett volna be, a komcsik meg visszahozták volna az ÁVH-t.

Kandeláber 2013.10.30. 11:37:24

@Counter: Tilosnak nem tilos, csak éppen nem elegáns.
Bíró és ügyész pedig nem lehet politikai párt tagja, ebből egyébként arra is lehet következtetni, hogy nem kívánatos a politikai véleménynyilvánítás sem.
"Nincs bizonyítva", a Galamus nem áll eljárás alatt, nem kell ezt bizonyítani.
Elég elolvasni bármelyik cikküket.
Különben én a korlátlan véleménynyilvánítási szabadság feltétlen híve vagyok, soha eszembe nem jutna hogy ezt korlátozni kéne.
@Robinzon Kurzor: Van?
Manapság olyan elképzelhető, hogy ügyész enyhítésért fellebbezzen, de ha védő súlyosításért, azt fegyelmivel kirúgják a kamarából.
Ha annyira érzi a Tanú-fílinget, akkor a maga készülékében van a hiba.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.10.30. 12:04:00

@Kandeláber: A bizonyítás fogalma nem csak büntetőeljárásban érvényes, érvelés közben is szokás (mifelénk) bizonyítani az állításokat. Felétek ezek szerint nem szokás.

A párttagság tilalmából nem vezethető le a véleménynyilvánítás általános tilalma. Mi történik szavazáskor? A szavazó kinyilvánítja politikai véleményét. Tilos (vagy csak "nem elegáns") szavaznia egy bírának? Nem. Tehát lehet neki politikai véleménye és ki is nyilváníthatja azt.

A publikáció persze valóban más műfaj a szavazáshoz képest, de hát megintcsak az van, hogy te állítod, hogy Cserni szélsőbalos politikai véleményt nyilvánított ki. Olvasd el bármelyik cikkét és mutasd meg benne a szélsőbalos politikai véleményt, ha szerinted így van.

Kelly és a szexi dög 2013.10.30. 12:37:18

ezek az okos romagyerekek mindig kitalálnak valami újabbat, amire nincs még tényállás, mégis érdeksérelmet okoz...

vantaan 2013.10.30. 12:37:49

@bbjnick: " A szólásszabadság nem való mindenkinek"

....ezt ki is mondta, na??? ....jaj, mindjárt, .....na a ..... Lenin? ..... Sztalin? ...... Hitler? ...... Rákosi? ...... Kádár? .... Orbán? ...... Kim Ir Szen?
Na! Ki a fszom mondta ezt?

Netuddki. 2013.10.30. 12:41:18

Csak nem mégis a fidesz rendelte meg azt a videót? Mindenesetre jó indok, hogy újra korlátozzanak.

Mellesleg ha a "köz" média fidesz megrendelésre állít nyilvánvaló rágalmazást akkor azt is ugyanígy büntetni fogják? Kétlem. Ott is csak a más szemében a szálka elve érvényesül, ahogy a fidesztől megszokhattuk...

biododírium 2013.10.30. 12:43:32

Bocsánat nem olvastam végig a hozzászólásokat, de nekem meg az jutott eszembe:
1. erről a videóról süt, hogy hülyeség, ergo, nem is értem, ki vehette egy pillanatra is komolyan.
2. ha ebből kifolyólag ilyen gyorsan megint törvényt akarnak módosítani, akkor lehet, hogy pont emiatt készült.

vantaan 2013.10.30. 12:44:29

@Mr Falafel: A Fidesz mindig is a jogászok csürhéje volt s most is az! A többivel nagyjából egyetértek.

No és hogy a kisebbik rossz-e? Nincs méretbeli különbség. Fidesz egy selejtes jogász csürhe akik elhiszik magukról,hogy Ők szarták a jogállamot s mindig kiderül pechükre hogy csak leszarták a jogállamot!
Lásd a tákolmányukat a Zalapszart.

szanalmas 2013.10.30. 12:46:06

"Aki hülye, az is marad!"

vantaan 2013.10.30. 12:47:46

@kovi1970: @biododírium: A Fidesz rendelte a videót. Ezt pont az utóélete bizonyítja! Nika György a rádió déli híradójában csak megerősítette ezt.

nemecsek ernő áruló 2013.10.30. 13:00:09

Ugyan, dehogy nem örül a Mandiner. Vagy ha nem, majd puffog egy kicsit, aztán gyurcsányozik, és megy minden a régi kerékvágásban.

Robinzon Kurzor 2013.10.30. 13:07:41

@Kandeláber: "Ha annyira érzi a Tanú-fílinget, akkor a maga készülékében van a hiba."

Ezeken lovagol maga?
Amit a vaksi szemével lát? A süket fülével hall? A tompa agyával gondol? Azt hiszi, fölér az a mi nagy céljaink igazságához?!

Az előbbi Tanú-idézet csak segédeszköz volt, nem a konkrét helyzetre vonatkozó analógia.

De a reagálásod is bizonyítja, hogy mennyire időszerű ez a második idézetem.

id.StewieGriffin 2013.10.30. 13:14:05

MOST MÁR LEGALÁBB TUDJUK, HOGY KI ÉS MIÉRT KÉSZÍTETTE A KAMU VIDEÓT!!!!!!

AMÚGY MI AZ, HOGY KAMU VIDEÓ? NEM VIDEÓ, HANEM VALAMI MÁS, PL. HANGANYAG?

ÉS AZ A HIRDETÉS, HOGY MAGYARORSZÁG JOBBAN TELJESÍT, AZ KAMU VIDEÓNAK SZÁMÍT, VAGY CSAK SIMÁN SZÁNDÉKOS MEGTÉVESZTÉSNEK, AMI A'SSZEM SZINTÉN BÜNTETŐJOGI KATEGÓRIA!?

vantaan 2013.10.30. 13:21:27

@id.StewieGriffin: Tényleg! Lehet, hogy ez a Kőrös Gusztáv valójában kormányzati tanácsadóként dolgozik.
Kamu Magyarország kamu teljesítése és a bajai oktató film ugyan azokat a művészi jegyeket hordozza.

Tehát akkor a hét kérdése: Kőrös Gusztáv ad-e média tanácsot a kormányzatnak?

id.StewieGriffin 2013.10.30. 13:21:32

.... és ha forgatnánk egy filmet, a nemrégiben bemutatott Elnök végveszélyben mintájára, akkor az kamu videónak számítana? Lehet, hogy egy újabb békemenet szerveződne hatására!?! Vagy tegyük fel nevén nevezzük a gyermeket, és beszélünk lázár jánosról, és később kiderül, hogy nem arról a lázárról van szó, illetve amikor lázárt mondtunk, akkor a gyurcsányra gondoltunk, csak rossz név jutott eszünkbe, akkor mi van? Remélem, az nem becsületsértés, hogy kisbetűvel írtam a neveket!! :)) Nemecseket biztos megsértettem, de .....

xxiv 2013.10.30. 13:29:37

@Counter: Gondolom dr. Grespik László remekjogász és köztisztviselő politikai (kulturális, nyelvészeti) véleménynyilvánításával sem volt semmi baj.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.10.30. 13:32:19

@xxiv:
1. A köztisztviselő nem bíró. Itt eddig bírákról folyt a szó.
2. Grespik remekjogász és köztisztviselő nem politikai véleményt nyilvánított.
3. Legkevésbé még az volt a baj vele, hogy köztisztviselőként tette.

Blogger Géza 2013.10.30. 13:37:54

@Zb74: Ha maga a közzététel nem járna semmilyen szankcióval, akkor az egész hatástalan lenne sajnos, mert mindenki, aki ilyen hamis bizonyítékot fabrikál, beteszi egy borítékba és bedobja névtelenül a postaládába, kamu emlicmről beküldi egy netkávézóból stb. Így legalább a sajtó rá van kényszerítve, hogy egyértelműen beazonosítsa a forrást, mérlegelje, mennyire megbízható az egész, majd utána hozzon megalapozott döntést arról, hogy ezzel megfertőzi-e a nyilvánosságot. Így is annyi álhírt közölnek le, amiről később kiderül, hogy köze nem volt a valósághoz...

Blogger Géza 2013.10.30. 13:40:39

@biododírium: "1. erről a videóról süt, hogy hülyeség, ergo, nem is értem, ki vehette egy pillanatra is komolyan." A blogoszféra baloldali részének jelentős része. :) Sőt, egyesek még akkor is kardoskodtak mellette, amikor már szinte minden kiderült róla. :)

vantaan 2013.10.30. 13:44:35

@Counter:No nézd csak mik nincsenek.

" A Debreceni Törvényszék bűncselekmény hiányában tegnap első fokon, nem jogerősen felmentette a hűtlen kezeléssel megvádolt Gál Istvánt, Balmazújváros volt SZDSZ-es polgármesterét. Azzal gyanúsították, hogy egy 3,5 milliárdos beruházás során törvénytelenül rendelkezett csaknem 70 millió forinttal. Tegnap a bíróság oly aprólékossággal szedte ízekre a vádiratot, hogy az ügyészek az ítélet indoklását leszegett fejjel, vörösödő arccal, összeszorított szájjal hallgatták végig. Milyen furcsa, hogy a felmentő ítélet ennyire meglepte őket, hiszen tudniuk kellett volna, hogy Orbán Viktor rendszerében a jog már nem kollektív pajzs, hanem személyre szabott csatabárd. (...)"

A párt ökle a mai magyar zügyészség kibicsaklott megint! A párt zugügyészeken röhögni kellene az országnak ..... de de az az erkölcsi erózió ami párt katonákká züllesztette az ügyészeket sajnos el fogja érni a bíróságokat is/már elérte a bíróságokat is?.

Akkor de csak akkor a zügyész írhatja az ítéletet (vallomást már írtak, lásd a K&H ügy ....hogy nem szakadt le az ég!), a bíró képviseli a vádat. Amint azt a Tanúban láthattuk.

vantaan 2013.10.30. 13:51:46

@vantaan: ...ja és az a zügyész aki a Kulcsár Attila "vallomását" írta a K&H ügyben érdekes módon felfele bukott, kiemelték!

Ezek után bízhat valaki a magyar i gazságszolgáltatásban?

tavolirokon 2013.10.30. 14:02:13

Tehat ha egy terfigyelo kamera latokoreben hugyozok az utcan, akkor rolam becsuletserto felvetel keszult, es perelhetek?
Ingyen penz!

gigabursch 2013.10.30. 14:11:05

"Büntetőjogi kérdés-e a szájkarate?"

Igen, az.
Ennek hiányában a sok szarházi sose tanulja meg befogni a pofáját és dolgozni.

Minden más - szarrágás.

Alick 2013.10.30. 14:11:56

@Zb74: "ha egy újságíró birtokába kerül egy felvétel, azt leközli"

Ez most úgy hangzik, mintha az újságíró egyébként természetes módon lesz@rhatná a felvétel valódiságának ellenőrzését...
(nem mintha egy pillanatig is örülnék ennek a sebtiben meghozott törvénynek)

Robinzon Kurzor 2013.10.30. 14:17:21

Ha már így benne vannak az elöljáró elvtársak, nem akarják esetleg a hamis offshore listák készítését és nyilvánosságra hozatalát is kriminalizálni?

index.hu/gazdasag/2013/10/30/artatlanok_kerultek_lazar_feketelistajara/

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.10.30. 14:18:04

@Alick: Közölhetné-e egy jogkövető újságíró a Wiesztet lebuktató videót? Vagy a szekszárdi hangfelvételt?

Ez a javaslat arról szól, hogy az újságírókra irreális követelmények teljesítését terhelve a gyakorlatban lehetetlenné tegyék az oknyomozást mint tevékenységet.

Robinzon Kurzor 2013.10.30. 14:18:39

@bbjnick: "A szólásszabadság nem való mindenkinek!"

Erre te vagy a legjobb példa.
De ettől még neked is meg kell hagyni ezt a jogot.
(Persze nem kötelező élned vele, főleg, ha már felismerted, hogy neked nem való.)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.10.30. 14:19:35

@Counter: (Vagy éppen a Laborc-Portik találkozó felvételét, ha beesne az ablakon?)

Robinzon Kurzor 2013.10.30. 14:23:32

@Alick: "Ez most úgy hangzik, mintha az újságíró egyébként természetes módon lesz@rhatná a felvétel valódiságának ellenőrzését..."

Nem arról van szó, hogy leszarhatná, hanem arról, az újságírónak nincs módja kétséget kizáróan meggyőződni a felvétel eredeti vagy manipulált voltáról.
Ezzel minden leleplező kép- és/vagy hangfelvétel eleve a kukában végzi.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.10.30. 14:35:18

@vantaan:

"....ezt ki is mondta, na???" --- kérdezed.

Például a liberálisok! A szólásszabadság korántsem korlátlan: gondolj csak a gyűlöletbeszéd vagy a magántitok megsértésének tilalmára!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.10.30. 14:38:47

@Counter:

"Cserni liberálbolseviki (vagy akármilyen) propagandát nyomna?" --- kérdezi.

www.galamuscsoport.hu/tartalom/cikk/26007_a-martir-harca

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.10.30. 14:39:09

@bbjnick: Ezek nem a "nem való mindenkinek" esetei, ugyanis nem a szóló személyében rejlik a korlátozás oka.

@Robinzon Kurzor: +1.

Vidéki 2013.10.30. 14:48:33

„Vagyis kimondja a bíróság, hogy rágalmaztam, ha valakinek az igaz simlijét tártam fel. „

Ez képtelenségnek látszik.
A rágalmazásról azt gondolom, hogy az egy szándékosan terjesztett valótlan becsületsértő állítás.

Valami ilyesmi:
Ez a fajta aljas propaganda, amit a magyarországi "Szabad Sajtó" is gyakorol, az USA-ban is előfordult.

Amikor McGovern ellen annak idején Nixon a kampányban kiadta a stábjának,

hogy terjesszék róla, hogy pedofil, még a saját emberei is tiltakoztak.

"De Elnök úr, ez nem igaz!"

Nixon válasza:" Tudom! De, csak hadd védekezzen!!"

xxiv 2013.10.30. 14:48:35

@Counter:
1 Mondjuk tudtam, hogy ez lesz az első érv, kár hogy tök lényegtelen
2 Szerintem azt is lehetne találni, sajnos nem emlékszem munkásságára
3 Azt hittem az (is) a téma, hogy ne egy súlyosan elfogult valaki döntsön a közhatalom képviselőjeként

Pszt! 2013.10.30. 14:53:21

Be van sz@rva a fidess rendesen. Ha véletlenül nem ők nyernek iszonyú megtorlasban lesz részük! :-D

vantaan 2013.10.30. 14:58:21

@bbjnick: .... ja! S akkor neked kuss???? ....vagy mi legyen? (Természetesen, suttyomban kíváncsi vagyok a véleményedre s nekem azért azt mondasz amit akarsz, de tudod a szólás szabadság nem való mindenkinek a hivatalos? formula szerint)

anyadmajma 2013.10.30. 15:02:50

Na, ezt most összekombinálom, hogy korlátlan az előzetes időtartama, és máris tényleg eltűnt az összes ellenfél. Elég csak annyit mondani, hogy rosszul csinálnak valamit, már vihetik is a delikvenst előzetesbe.
És mindez teljesen jogosan, hiszen ez a törvény. Így senki, semmilyen formában nem avatkozhat bele. Se jogvédők, se Eu, se senki más.
Én a Gyurcsány meg a Bajnai helyében nem lennék nyugodt......

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.10.30. 15:06:25

@Counter:

Ühüm! Hanem miben, ha a személy a cselekvő? És kit korlátoznak vagy büntetnek, ha nem a személyt?:-)

Robinzon Kurzor 2013.10.30. 15:15:49

@bbjnick: "A szólásszabadság korántsem korlátlan: gondolj csak a gyűlöletbeszéd vagy a magántitok megsértésének tilalmára!"

Az, hogy a szólásszabadságnak vannak tartalmi korlátai (pl. rágalmazás, magántitok stb.) annak semmi köze ahhoz, hogy "való-e" mindenkinek a szólásszabadság.

Ha nem érted a kettő közötti különbséget, akkor neked tényleg nem való a szólásszabadság (bár ez nem ok arra, hogy e jogodtól megfosszanak), mert csak saját magadat járatod le folyamatosan.
Saját magadat pedig nem tudod perelni érte ...

xxiv 2013.10.30. 15:18:32

@bbjnick: Mondjuk ez egy tök korrekt cikk első olvasásra

Robinzon Kurzor 2013.10.30. 15:31:08

@xxiv:

bébéjének nem tetszik, tehát liberálbolseviki (vagy akármilyen) propaganda -- mit lehet ezen nem érteni?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.10.30. 15:47:44

@bbjnick: Rossz (de milyen rossz! borzalmasan túlírt, mesterkélt, több mint modoros) cikket írni még nem liberálbolsevik propaganda.

Konkrétan mit lát annak a cikkben?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.10.30. 15:56:47

@xxiv: 1. Szerintem nem: a bírák ugyanis máshol vannak a közjogi-közhatalmi rendszerben, mint a közigazgatási tisztviselők.
Másrészt az érvelésem hitelességét nem befolyásolja, hogy mennyire kiszámítható.

2. Hát, amíg nem találsz ilyet, maradjunk annyiban, hogy legalábbis nem tudunk arról, hogy politikai véleményt nyilvánított volna köztisztviselőként. Majd ha találsz, átértékelhetjük a dolgot.
Én úgy emlékszem, hogy a történelmi és nyelvtudományi véleményei voltak meghökkentőek.

3. Mi az, hogy "súlyosan elfogult"? Egy fizikus is súlyosan elfogult a hőtani törvények iránt, például? Vagy ha pl. a köztisztviselő halálosan szerelmes, akkor is "súlyosan elfogult" volna? Parttalan jelző.

@bbjnick: Nem tudja? Oda van írva a tényállásokba, bele bizony.
Nem a szóló személy attribútumai váltják ki a szankciót, hanem pl. a közölt információ tartalma (népirtások tagadása), megszerzésének módja (magántitok megsértése), valósághoz való viszonya (rágalmazás, becsületsértés).
Azaz a tiltás oka a szólás, nem pedig a szóló valamilyen minősége.

szandé 2013.10.30. 16:03:40

Nagyon tetszett a felhajtás, vicces volt, jól szórakoztam rajta, az egész kampány vicces amúgy mindent bedobnak

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.10.30. 16:10:09

@Counter:

1) Az emberi minőség tartalma definíciós kérdés.

2) Megismétlem a kérdésem: hogyan korlátozhatjuk az embert, ha nem cselekedeteiben?:-)

3) Alkot egy definíciót, majd a maga alkotta definícióra hivatkozik igazolásként:-)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.10.30. 16:20:34

@bbjnick: Nézzen oda, nem érti!

Ha maga szól, és ebben a szabadságában korlátoztatik, akkor a korlátozás indoka az indokul szolgáló szövegből kitetszően nem maga lesz, hanem az, amit szólott.

Ellenkező esetben a korlátozás indokát leíró szöveg nem azt írná le, hogy mely szólás a korlátozandó, hanem hogy mely szóló.

De hát nem azt írja le. Érti? Persze hogy nem érti.

Fullánkos Algol 2013.10.30. 16:42:13

A "demokratikus intézmények lejáratására és a választások tisztaságának" fenyegetésére ebben az országban elsősorban a tanácsköztársaság meg a kékcédulások bőrt váltott nagymesterei alkalmasak, mint pl.:
Orbán - Kun Béla
Szájer - Ágoston Péter mek.oszk.hu/00300/00355/html/img/7b.jpg
Pintér Sándor - Garbai Sándor filmhiradokonline.hu/watch.php?id=5227
(ott van mellette a videón az egykori Martonyi meg a Révész Máriusz is)
Rogán Antal - Rákosi Mátyás
Pokorni Zoltán - Kunfi Zsigmond www.delmagyar.hu/133_napon_at_tarto_kulonos_alom/cikk/210/2092123/4.jpg (bár benne akkor még volt elég gerinc kiugrani)
Németh Zsolt - Landler Jenő filmhiradokonline.hu/watch.php?id=5305
Zagyva György Gyula - Leopold Rado (Roth) (Lenin-fiú) kuruc.info/galeriaN/egyeb/zsidokomm1.jpg
Még néhány név az előző életekből:
Kövér László - Tisza István
Habony Árpád - Ujszászy István
Gyurcsány - Klebelsberg - Metternich
stb...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.10.30. 16:55:52

@Counter:

Ha nem hozzám szól, hanem a közönséghez, akkor ne nekem címezze!:-)

Meg vagyok győződve, hogy érti miről beszélek (tehát engem egy ilyen válasszal nincs értelme megkínálnia), de magának fontosabb, hogy pozíciót nyerjen a vitában a "közönség" előtt, minthogy az értők szemében ne járassa le magát.

Elhelyeztem egy aknát a kommentsorban. Maguk erre úgy csaptak le, mint kacsa a takonyra. Ha azt mondom, "a szólásszabadság nem való mindenkinek", akkor én egy antidemokratikus klerikálnácifasisztaántiszémitarásszista mucsai gondolatbűnöző vagyok, de ha maguk tárgyi és tartalmi korlátozásokat követelnek és vezettetnek be a szólásszabadság körében, akkor maguk überemberijogista liberáldemokraták:-) Pedig a kettő ugyanaz!:-) Leírhatom mégegyszer: az emberi minőség tartalma definíciós kérdés. Gyárthatunk olyan definíciót, amely szerint az emberi minőségnek nem része az ember véleménye (és ezzel szabad teret nyithatunk a szólásszabadsággal való korlátlan manipulációknak és visszaéléseknek). Lehetünk nagyvonalúak a személyek szólás- és véleményszabadságának kérdésében, ha cselekvési szabadságát korlátozzuk, hisz ezek után feldughatja a s*ggébe a "nesze semmi, fogd meg jól"-szólásszabadságát.:-) S ezek után még mondhatjuk azt is, hogy mi nem az embert (a személyt), az ő szólását korlátozzuk, hanem csak a bizonyos véleményeket... De ki hiszi ezt el maguknak?:-) Maguk csak simlis kamurájok!:-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.10.30. 16:58:03

@bbjnick:

Lehetünk nagyvonalúak a személyek szólás-=Lehetünk nagyvonalúak a személy szólás-

xxiv 2013.10.30. 17:00:51

@Counter: Olyan szép hosszú választ akartam írni, de közben rájöttem, hogy esélytelen vagyok az ilyen tipikus mandis/l’art pour l’art/felesleges jelzős vitákban, pusztán arra akartam rámutatni a kattant grespikes példával, hogy szerintem gond ha a közhatalmat politikailag/világnézetileg elfogult emberek gyakorolják, szerinted ez nem gond, ez is egy véleményem simán elfogadom

Robinzon Kurzor 2013.10.30. 17:06:23

@bbjnick: "Ha azt mondom, "a szólásszabadság nem való mindenkinek", akkor én egy antidemokratikus klerikálnácifasisztaántiszémitarásszista mucsai gondolatbűnöző vagyok"

Értem én, hogy ezt szeretted volna kiprovokálni.

Csak hogy ezt nem írta le senki, pedig igényed, az lett volna rá.

Persze a szólásszabadságnak az is része, hogy tetszésed szerint csinálsz hülyét magadból.

Robinzon Kurzor 2013.10.30. 17:09:28

@bbjnick: "de ha maguk tárgyi és tartalmi korlátozásokat követelnek és vezettetnek be a szólásszabadság körében, akkor maguk ..."

És ha nem követelek és nem vezettetek be sem tárgyi és tartalmi korlátozásokat, akkor mi van?

Mert tőlem ugyan ilyet nem tudsz idézni.

És még te hiszed azt, hogy aknát helyezel el ... mind felrobbant a kacska kezeid között ...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.10.30. 17:48:54

@xxiv: Szerintem az, amit elvársz, egy parttalan, meghatározhatatlan követelmény. Nincs az az ember, aki egyszerre volna világnézetileg elfogulatlan és egyben birtokosa annak a minimális fokú elmetevékenységnek, amely még ma is szükséges egy közhatalmi állás betöltéséhez.

Egyetlen köztisztviselőtől, közalkalmazottól sem várható el, hogy egyként kezeljen egy sztálinista diktatúrát egy parlamentáris monarchiával, márpedig ha különbséget tesz köztük, az elfogultság egyik vagy másik irányba.

@bbjnick: Maga mint "értő"? :-D :-D :-D

Ha meg tudta érteni a különbséget a korlát tárgyi vagy tartalmi, illetve személyi hatálya között (de magának a személy, tárgy és tartalom csupán "definíciós kérdés"; tehát az az állítás, hogy maga egy rágalmazás, a maga számára érvényes? legyen az), akkor jelentkezhet felvételre az "értők" közé. Addig marad az, ami. Javaslom, igyekezzen, erőltesse meg magát, mert ez utóbbi nem egy szívderítő látvány :-)

vantaan 2013.10.30. 17:53:28

@Robinzon Kurzor: Sajnos az általam amúgy nagyra becsült bbjnick (szellemi képességei vitathatatlanok, persze nem Ő a ....... ) egyre gyakrabban erőszakolja meg saját énjét hogy a rendszer elvárásainak megfelelhessen. Remélem néha elszégyenli magát némely beírásáért ..... egy halk mea culpa biztosan elhagyja száját.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.10.30. 18:08:57

@Counter:

Ha megmondja nekem, hogy kit korlátozhatunk (és miben), ha nem a személyt, ha a személy a cselekvő, akkor megpróbálom magának kijárni, hogy felvegyék az "értők" közé!:-)

Robinzon Kurzor 2013.10.30. 18:19:24

@vantaan: "egyre gyakrabban erőszakolja meg saját énjét hogy a rendszer elvárásainak megfelelhessen"

bébjének gyakran vannak alapvető, erkölcsi (naná!) kifogásai a Fidesz kormányzásával kapcsolatban. Olyankor Kötcsét emlegeti.

De ezt rendszeresen elnyomja benne a küldetés, hogy ő elsősorban a liberálbolsik ellen harcol (és hát mindenki liberálbolsi, aki nem osztja a zsidókkal és a buzikkal kapcsolatos nézeteit), ő inkább az ellenzék ellenzéke, mint a kormányé.

vantaan 2013.10.30. 18:34:17

@Robinzon Kurzor: Tételezzük fel a legjobbakat. Nekem sem úgy tűnik ,hogy a kormány ellenzéke lenne de néha érződik építőjellegű bírálat a kormány felé.
Az hogy a zsidókkal és a buzikkal kapcsolatban túl buzgó az inkább a megfelelési kényszer hatása. Ehhez a keresztény-félfasiszta orbáni rendszerhez igazodni meglehetősen nehéz annak aki valami erkölcsi alappal rendelkezik. Azzal inkább csak álcázza magát .... egy kis zsidózással, buzizással talán jobban befogadja a rendszer.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.10.30. 18:34:54

@bbjnick: Maga nyilvánvalóan nem tudja megkülönböztetni az alábbi két fordulatot:
A: "a személyt korlátozzák", illetve
B: "a korlátozás oka a személyben rejlik".

Ezen kívül ezzel összefüggésben képtelennek látszik értelmezni azt, hogy a személyt olyan indok alapján korlátoznak cselekvésében, amely nem a személy attribútumainak körében áll fenn.

Mondok egy példát, _hátha_ felfog valamicskét.
Ha maga nem hajthat át a piroson, akkor ez ugye nem azt jelenti, hogy amikor a rendőrlámpa pirosat jelez, akkor nem a rendőrlámpa piros, hanem maga?

Robinzon Kurzor 2013.10.30. 20:01:24

@Counter:

Ebből bébéjé annyit fog érteni, hogy bezzeg a zsidók meg a buzik áthajthatnak a piroson.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.10.30. 20:34:55

@Robinzon Kurzor: Dum spiro, spero. Sok fölösleges bosszankodástól kímél meg, ha komolyan gondoljuk :-)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.10.30. 22:03:49

@Valóraváltógép: Zanzásításkor egy nagyból lesz egy kicsi; a maga esetében egy kicsiből (ez vagyok én) csinált egy nagyot (többes számot).

Azaz most már egy helyett két alkalommal is eltér a valóságtól, most éppen alighanem hiúságból. Ez afféle hobbi?

Valóraváltógép 2013.10.30. 22:13:44

@Counter: "a maga esetében egy kicsiből (ez vagyok én) csinált egy nagyot (többes számot)."

Majdnem. Az összes hozzászólásból (nagy) csináltam egy reakciót (pont a te nevedet nyomva le mellé).

"a maga esetében egy kicsiből (ez vagyok én) csinált egy nagyot (többes számot)."

Úgy is lehet mondani. A többiek ugye sokan vannak, csak én nem. De inkább arról van szó, hogy figyelmetlen vagyok, és kapkodok. Lassan ideje lesz kiveszni innen.

Valóraváltógép 2013.10.30. 22:15:58

Látod, most is... a második idézőjelben a hobbis lett volna.

nu pagagyí 2013.10.31. 05:28:08

Kíváncsi vagyok, hogy a közmédia folytatólagosan elkövetett, hamis tényeken alapuló becsületsértéseire is vonatkozne-e ez a törvény, vagy csak kizárólag a magántulajdonú sajtót fenyegeti?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.10.31. 06:04:51

@Counter:

"Maga nyilvánvalóan nem tudja megkülönböztetni az alábbi két fordulatot: A: "a személyt korlátozzák", illetve B:

Ha "a korlátozás oka [nem] a személyben rejlik", akkor miért "a személyt korlátozzák", ill. büntetik?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.10.31. 06:06:57

@bbjnick:

Szar a cucc!:-(

Helyesen:

"Maga nyilvánvalóan nem tudja megkülönböztetni az alábbi két fordulatot: A: "a személyt korlátozzák", illetve B: : "a korlátozás oka a személyben rejlik". --- írja.

Ha "a korlátozás oka [nem] a személyben rejlik", akkor miért "a személyt korlátozzák", ill. büntetik?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.10.31. 06:48:04

@bbjnick: Tehát maga az arca elé rögzített parabolatükörrel közlekedik a közutakon és akkor – és csakis akkor – fékez állóra, ha vöröset lát?

Ha maga úgy gondolja, hogy egy személy csak a személyben rejlő okok miatt korlátozható, akkor, mint már felszólítottam, vezesse le, miért kell megállni a piros jelzést mutató rendőrlámpánál, hol van az a rendőrlámpa – ráadásul egyszerre! – a fékező kocsisor vezetőinek személyében.
Ha nem megy, akkor fogadja el, hogy a hipotézisét azelőtt cáfoltam meg, hogy maga megpróbálta volna bizonyítani. Döglött lovon lovagol, szálljon le róla.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.10.31. 08:47:52

@Counter:

"miért kell megállni a piros jelzést mutató rendőrlámpánál, hol van az a rendőrlámpa – ráadásul egyszerre! – a fékező kocsisor vezetőinek személyében." --- kérdezi.

Az értelmükben és az erkölcseikben. Maga szerint az értelem és az erkölcs nem a személy integráns része?

Robinzon Kurzor 2013.10.31. 11:09:44

@nu pagagyí:

Egy cselekmény csak akkor büntethető, ha egyrészt a Btk. szerint bűncselekmény, másrészt a társadalomra veszélyes.

Amikor a Híradó mondjuk manipulált felvételt mutat egy ellenzéki tüntetésről vagy egy kormányt bíráló sajtótájékoztatóról, ott már eleve kizárt a társadalomra való veszélyesség, hiszen amit a NER érdekében tesznek, az már eleve csak jó dolog lehet, a társadalomra való veszélyesség legcsekélyebb foka sem merülhet fel.

Előléptetés is járt érte, annak rendje-módja szerint.

Robinzon Kurzor 2013.10.31. 11:16:25

@bbjnick:

Egy újabb remek alkalmat szalasztottál el arra, hogy elengedd ezt a témát.

Egyre abszurdabb módon csinálsz hülyét magadból.

Kandeláber 2013.10.31. 12:35:44

@Robinzon Kurzor: Ja ez a liberális nyavalygás, hogy a Tanú most mennyire aktuális, idézetekkel teletűzdelve.
Számomra egyértelmű, hogy a déká-liberálisok a legelvakultabb, legfanatikusabb hívők az úgynevezett bal oldalon.
A paranoiás vezérük minden rikácsolása, minden mondata kinyilatkoztatás a számukra, és aki bírálni merészeli, az természetesen fidesz-bérenc, náci és a többi.
A nácinak titulált Vona soha nem vetemedett olyan színpadi őrjöngésekre, amelyeket a böszme egyre gyakrabban produkál.
Ezzel együtt még az is csoda lesz, ha a déká átlépi az 5 %-os küszöböt, hiába agitál Gyurcsány mellett az ATV, az Amerikai "Magyar" és az itthoni AljaNépszava.

Robinzon Kurzor 2013.10.31. 13:33:56

@Kandeláber:

Rendben, azt értem, hogy neked nem jut eszedbe a Tanú semmiről, amit a kormány csinál.

A többiben nagyjából egyet is értünk, szóval nem értem, hogy ezt most mire mondod.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.10.31. 13:49:36

@bbjnick: Tehát nem is a kereszteződés mellé állított, fölé függesztett stb. rendőrlámpa világít a vezetőnek, hanem a vezető erkölcseiben és értelmében létező?

1) Akkor minek van a fizikailag létező?

2) Arra kíváncsi volnék, hogy igazolják az ilyesfajta lelki rendőrlámpáról, hogy működött-e, hogyan és kit hallgatnak meg tanúként arról, hogy milyen jelzést adott, netán hogy rögzíti térfigyelő vagy más hasonló képrögzítő eszköz.

3) No meg hogy ennek miért nincs nyoma a jogszabályi szövegben.

Robinzon Kurzor 2013.10.31. 14:42:34

@Counter:

Egész jó kis abszurd dráma fog ebből kikerekedni.
A vezető erkölcseiben és értelmében létező rendőrlámpa.
Alföldit kéne felkérni majd rendezőnek.

Kandeláber 2013.10.31. 17:11:18

@Robinzon Kurzor: Bármikor szívesen megnézem a Tanút, eddig minimum huszonötször láttam.
Ha valami aktuális belőle, az pontosan a magyar narancsként interpretált citrom: "Kicsit sárgább, kicsit savanyúbb, de a miénk!"
Ez nagyjából szinonim a "Magyarország jobban teljesít!" szlogennel.

Valóraváltógép 2013.11.03. 13:17:57

@Kandeláber: Magyarország mindenképpen jobban teljesít olyan szempontból, hogy egyre kellemesebb benne élni. Valamint jelek mutatkoznak arra, hogy ez tovább halad majd ebbe az irányba. A bentlakóknak pedig elsősorban ez számít.

picur3ka 2013.11.04. 03:02:05

Csak fuggetlenul mindentol, nagy erkolcsi csavaban van az a kormany, ahol a gyilkossag kissebb bun, mint a szajkarate.

picur3ka 2013.11.04. 22:26:26

@Valóraváltógép:

Ezt maga honnan vonja le? Egyre inkabb Izrael statuszara palyazik: terror allam.

picur3ka 2013.11.04. 22:27:51

@picur3ka:

Es vagy 4 millio szegeny a tizbol. Harmadik vilag.

Maga mirol beszel?

Valóraváltógép 2013.11.04. 23:26:16

@picur3ka: Ahhoz Izrael pénze is kellene. :))
Egy terrorállamban meg nem nagyon ismételgethetnéd, hogy "ez egy terrorállam".

Onnan vonom le, hogy érzem.

picur3ka 2013.11.05. 00:02:02

@Valóraváltógép:

Harom allamot kiveve, mindenki elismetelte a minap.

Izrael penze nem lesz eleg a sajat terroristaik lancon tartasara.

Izrael penze? Phew.

Valóraváltógép 2013.11.05. 22:23:19

@picur3ka: Márhogy mit ismert el mindenki?

picur3ka 2013.11.06. 01:41:38

@Valóraváltógép:

Alljon ra a Palesztin-ugy UN szavazasara vagy nezze meg a kulonbozo allamok kulfoldi utazasi tanacsadasait.

picur3ka 2013.11.06. 02:04:37

@picur3ka:

Persze, alternativ kezeles, beszelgethet magyar zsidokkal, akik jartak Izraelben es eszuk agaban nincs vissza menni, sot.

Valóraváltógép 2013.11.06. 20:54:45

@picur3ka: Hát azt nem csodálom. Háború van náluk, és valami borzasztó narancslé.
süti beállítások módosítása