Új lázadás? – A Dózsa-mítosz
2013. október 22. írta: dobray

Új lázadás? – A Dózsa-mítosz

Dozsa_nepe_uj_lazadas_4k.png

„A 4K! a Dózsa-felkelés 500. évfordulójának jegyében indít toborzást. A 4K! szerint Dózsa népének szellemében szakítani kell a Magyarországot foglyul ejtő kiskirályokkal és oligarchapártokkal”írja a párt honlapja.

Nézzük, mi is volt ez a Dózsa-féle felkelés! A komenisták által megdolgozott közhiedelem szerint a nép egyszerű gyermeke lázadozott az egyszerű népet kizsákmányoló, gonosz urak ellen, akik ezért kegyetlen módon megsütötték. Dózsa: az elnyomás ellen harcoló prekommunista szabadságharcos.

Dózsa úgy került a történelembe, mint Pilátusa Credóba, bár az ilyen pilátusi esetek nem csökkentik alanyuk érdemeit. Mint köztudott, az 1513-as konklávé után a frissen megválasztott Medici-sarj X. Leó pápa azon diplomatikus huszárvágással szabadult meg papabile vetélytársától, Bakócz Tamás esztergomi érsektől, aki Rómában akart maradni, hogy jó kis keresztes háborút hirdetett és megbízta annak koordinálásával, mint pápai legátus. Ez a felfelé buktatásos eltávolítás tipikus esete.

Az esztergomi érsek 1514 áprilisában ki is hirdette a pápa keresztes hadba hívó bulláját, a toborzást pedig az obszerváns ferencesekre bízta, akik mindig is egyfajta plebejus ideológiát képviseltek. Nem is tetszett az egész hadjárat ötlete a királyi tanácsnak, aminek több tagja tiltakozott a vállalkozás ellen. De hát a pápai rendelkezés az pápai rendelkezés. A sereg vezetője a nándorfehérvári vár lovastisztje, bizonyos Dózsa György lett.

Az összetoborzott parasztok azonban időközben megtagadták az állami és a földesúri adók megfizetését, valamint felprédáltak pár nemesi kúriát – igazi keresztes magatartás. Most már a király is a sereg feloszlatása mellett volt, így Bakócz lefújta a hadjáratot, a király pedig védelmébe vette a hazatérőket, amire azért lehetett szükség, mert sokan féltek uraik bosszújától. A földesurak ugyanakkor nyilván nem örültek neki, hogy parasztjaik elhúznak törököket kaszabolni, amikor épp a földeken kellene dolgozniuk (a parasztok családjai sem lehettek különösebben elragadtatva az ötlettől).

Ugyan a jobbágyság helyzete nem volt épp fenékig tejfel, a jobbágyokból is álló sereg eredetileg valóban a törökök ellen indult volna, még a Kubinyi András által írt egyetemi tankönyvi fejezet szerint sem „beszélhetünk olyan földesúri nyomásról, amelynek szükségszerűen a jobbágyság felkeléséhez kellett vezetnie” (a mondat gyengéje a szükségszerűen kifejezés: van-e olyan mértékű elnyomás, ami szükségszerűen felkeléshez vezet, főleg ha mondjuk Észak-Koreára tekintünk?). Viszont ekkoriban épp gazdasági válság kezdett kibontakozni az öreg kontinensen.

„A kutatás mai állása szerint a mezővárosi polgárság és a gazdag, árutermelő falusi parasztréteg alkotta a parasztháború bázisát.” Emellett a marhakereskedő hajdúk is velük tartottak. A hangulathoz jelentősen hozzájárultak az említett ferencesek khm, társadalomkritikus prédikációi is, a székely Dózsának meg olyan ötlete támadt, hogy a székely szabadságot szépen kiterjeszteti a jobbágyságra. A jobbágyok királypártiak maradtak (na, ezzel mit kezd a 4K!?), de az uraik hatalmával, hogy is mondjuk, kezdeni akartak valamit.

Elindult a háború, ma polgárháborúnak mondanánk talán, de egy jobbágyok-hajdúk-polgárok versus nemesek deathmatchre talán nem kéne használni ezt a korszakra nézve anakronisztikus fogalmat. A felek – mikor ki győzött – kölcsönösen kéjelegtek egymás kiontott beleiben.

A keresztesnek indult sereg mindenesetre szépen nekiállt kúriákat és várakat felégetni, kirabolni, elfoglalni, földesurakat kinyírni, nemes nőket erőszakolni meg, valamint – mily gondosság – jogbiztosító iratokat égetni el. Az osztályharcba bezavart, hogy egyes nemesek, főleg kisnemesek – például a Becse várát átadó Szakolyi János – csatlakoztak a felkelőkhöz. Még egy csavar: a teljes jobbágyság viszont nem állt egyértelműen a sereg mellé. Várdai Ferenc erdélyi püspök például simán nekiküldte jobbágyait az Erdélybe érkező kereszteseknek.

Megtorlás: no, az tényleg volt. De nem mindenkinek. Hülyék is lettek volna az urak, ha miután végre kicsavarják a fegyvert a parasztok kezéből, azután hullahalmokat kezdenek gyártani, ahelyett, hogy szépen visszafogadnák őket – már csak gazdasági érdekből is. Szóval a többség elkerülte a megtorlást, a földesurak védték a saját jobbágyaikat, a király pedig sűrűn osztogatott kegyelmet. A fő büntetés a kár megtérítése volt. Dózsa persze úgy járt, ahogy.

És a kollektív büntetés sem maradt el, az országgyűlés a földesúrnak járó cenzust felemelte egy forintra, bevezették a heti egy nap robotot, eltörölték a jobbágyok szabad költözködési jogát (a hírhedt röghöz kötés), és megtiltották nekik a fegyverviselést.

Nos, így állunk. Már csak az a kérdés, hogy a 4K! kampánya gondoskodik-e tüzes székre ültetéses látványosságról.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr245591700

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Új lázadás? – A Dózsa-mítosz 2013.10.22. 09:39:10

A komenisták által megdolgozott közhiedelem szerint a nép egyszerű gyermeke lázadozott az egyszerű népet kizsákmányoló, gonosz urak ellen, akik ezért kegyetlen módon megsütötték.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maroz 2013.10.22. 09:13:57

Autóskártyát kéne ezekből csinálni. Mid van? Háhá, egy nyamvadt Dózsád? Azt még a Tormay Cécilem is viszi!

Bell & Sebastian 2013.10.22. 09:17:41

Még ugyanezt Rákócziról és Kossuthról és már a helyére is billent a történelem.
A permanens osztályharc egy baromság. A kommunista szentek panoptikuma terroristák tablója.

aeidennis 2013.10.22. 09:29:54

A feudális oligarcha, népnyúzó reakciós Tomori Pál, kalocsai érsek sokkal szimpatikusabb figura. Saját jövedelméből toldozgatta a végvárrendszert, saját serege élén verte el a boszniai pasát Szávaszentdemeternél, és királya mellett hazájáért halt meg Mohácsnál. Inkább ilyen példakép kellene az analfabéta martalóc Dózsa helyett.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.10.22. 09:32:44

"bevezették a heti egy nap robotot,"

Valaki belegondolt már, hogy 5napos munkahétre számítva ez 20%-os ÁFÁ-nak felel meg?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.22. 09:54:13

Igen. Dózsa egy kifejezetten negatív alakja a magyar történelemnek, gázos, ha valakinek ő a példaképe.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.10.22. 11:05:22

"A jobbágyok királypártiak maradtak (na, ezzel mit kezd a 4K!?), de az uraik hatalmával, hogy is mondjuk, kezdeni akartak valamit."

Mert ez volt az ehseglazadas egyetlen sikeres modja. Ezt itt peldaul spanyol parasztok probaltak meg, Dozsa utan tobb, mint 100 evvel:
books.google.hu/books?id=ofGCa_2KINoC&pg=PA200&lpg=PA200#v=onepage&q&f=false
"long live the king and death to the evil government"

A tapasztalat szerint egy kiralyellenes felkeles altalaban azzal jart, hogy a kiraly veresen megtorolta a lazadozast. Azonban ha az ehseglazadok nem a kiralyt tamadtak, hanem a "rossz tanacsadokat", akkor volt eselyuk a sikerre, ahogy a granadai parasztoknak sikerult is (elelmiszersegelyt kaptak es nem volt megtorlas).

Tehat a parasztok kiralypartisaga nagyon racionalis volt. Az mas kerdes, hogy Dozsaek igy is elgaloppiroztak magukat. Gyenge volt a kiraly es erosek az urak. Egy abszolutisztikus uralkodo biztos kihasznalta volna az ehseglazadast, hogy a nep haragjat a masodik vonal meggyengitesere hasznalja fel, mikozben a sajat nepszeruseget megorzi. Tizezer eves trukkok ezek.

Kandeláber 2013.10.22. 11:07:27

A 4K! abból a szempontból kifejezetten szimpi, hogy valamennyi, eddig hatalmat gyakorló pártot elutasít.
Dózsa mellett - árnyaltabban ugyan - a "szocialista történetírás" anno még a Horea-Closca féle erdélyi magyarirtó parasztfelkelést is pozitív megmozdulásként tüntette föl.
Mit nekik a több ezer, románok által lemészárolt magyar.
Az 1437-es, ugyancsak erdélyi Budai Nagy Antal-féle parasztfelkelés -amely méreteiben nem volt akkora, mint Dózsáé - talán azért nem volt annyira szimpi az elvtársaknak, mert nem járt akkora gyilkolászással mint a másik kettő.

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2013.10.22. 11:55:03

Érdekes, kedves @dobray, hogy futószalagon szállítod a nyájas olvasóknak a különféle mítoszok megdöntését, de az ún. keresztény kultúrkör leghíresebb-hírhedtebb mítoszához – nevezetesen, hogy Krisztus értünk halt meg a kereszten, de harmadnapján feltámadott – valahogy nem akarsz hozzápiszkálni.

Hogy is értsem ezt?

Szomszéd Tibi 2013.10.22. 12:15:09

Nem véletlen, hogy a Fradit a hős Kinizsiről nevezték el, az Újpestet pedig a hitvány Dózsáról.

Urfang 2013.10.22. 12:21:33

Szóval az egész úgy kezdődött, hogy a pápa a saját vatikáni hatalmi játszmái miatt elküldte a konkurensét, hogy ugyan vigyen már bele a törökbe egy hadseregnyi magyar embert, mert ő jobban alszik ha nincs ott Bakócz a közelében. A jó álom meg megér egy nagy halom magyar parasztot a jó pápának.

Aztán a jó ferencesek összetoborozták a nagy halom magyarokat, kaptak ideológiát a fejükbe és fegyvert a kezükbe, és már csak annyit kellett volna tenniük, hogy belemenetelnek a mészárszékbe amit a jó pápa talált ki nekik, hogy jobban aludhasson.

Aztán a rossz parasztok nem meneteltek bele a törökbe, hanem kitaláltak helyette valami mást. Azok akik összecsődítették és felfegyverezték őket meg fogták a fejüket, hogy de hát ezeknek a balkáni vágóhídra kéne menni, nem pedig itt lázongani.

Talán nem kellett volna őket összecsődíteni és felfegyverezni. Vagy a pápának kellett volna inkább nyugtatót bevenni a jó álomhoz, nem pedig egy halom embert küldeni a halálba a piszkos vatikáni intrikái miatt.

ÁrPi 2013.10.22. 12:31:36

@TaTa86.: a heti egy nap robotról

"" Valaki belegondolt már, hogy 5napos munkahétre számítva ez 20%-os ÁFÁ-nak felel meg?""

Te archiregnum maximum, hát hogyne gondolt volna bele :-)

Hat munkanapból nézve (mert az Úr a hetedik napon pihent meg) pedig az "áfa" már csak 16,666 százalék!

Az állítólagos ún. egyházi tizedet is belegondolva
ez még összeadva is azt mutatja hogy a fényes középkorban - szemben a mai orbán-rezsim vészes korszakával , 27 százalék alatti volt (ez az) adóteher.

Egyébként Bakócz Tamás alaptalanul bízott a konklávé által demokratikusan megválasztott Medici, X. Leó pápa tisztességében (mikor kihirdette a Keresztes toborzást),

a Kereszteshadjáratra beígért vatikáni és keresztény-világbéli anyagi támogatások beteljesületlennek bizonyultak, valóban Bakócz Rómából való eltávolítását láthatjuk beteljesülni.

A X. Leó féle bűnbocsájtó cédulákkal kapcsolatban pedig 1514. után három évvel 1517-ben emelt szót egy német pap.

Bell & Sebastian 2013.10.22. 12:54:19

@kesztió: Mi a probléma Jézus Krisztus feltámadásával? Köp egyet a kereszt előtt, elmormolja a bajsza alatt amit szokás, megy tovább, megtette, amit kell. A szavazás érvényes volt.

Bell & Sebastian 2013.10.22. 13:08:12

@ÁrPi: búcsúcédula = Szent Péter Bazilika téglajegye

Luther vitára invitáló, 95 tételének közismertté tétele (nem biztos, hogy kifüggesztette, inkább megküldte) véletlenül egybeesett az engedélyezett adománygyűjtés megkezdésével. Nem volt kötelező venni, de felhasználta a vitákban.

Nem kellene elhinni minden baromságot, amit tanítanak. Mert attól még nem igaz.

Mitzimackó 2013.10.22. 13:15:33

"A komenisták által megdolgozott közhiedelem szerint": ej, ez a baromarcú Ady Bandi, ez is hagyta magát!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.10.22. 13:21:26

No, csak eljutottak az aspergeres 4K!-sok is a párnacsatáktól a parasztháborúig!:-]

negyedikkoztarsasag.hu/akciok/21

Kevesebb drogot kéne tolni és/vagy kevesebb hülyesorozatot és hülyecsatornát nézni a kábeltévén!

Ezek az istvánffyk még számuélitiboroknak is gizdák, nemhogy székelydózsgyörgyöknek! De a lényeg, hogy a vérszomj megvan!

Bell & Sebastian 2013.10.22. 13:22:19

Személyesen Luthernek sokat "köszönhet" Magyarország.

Amikor a wormsi birodalmi gyűlésen segítséget kértek követeink a Török ellen, az egybegyűlteket jobban érdekelte az egyházi birtokok megszerzése (szekularizációja) -Luther tanainak értelmében-, mint az inváziós sereg feltartóztatása.

Így hát megkaptuk Mohácsot.

Satyala 2013.10.22. 13:24:18

Baromira idegesítő hogy minden párt, pártocska úgy érzi hogy valamiféle ideológiát kell gyártania, majd ezt minél több emberbe belesulykolni. Az egyetlen valós ideológia, ami működik is, az a gazdaság mindenek felett! Játszunk itt a szavakkal hogy jobbos, meg balos, meg libsi, no meg náci, meg amit még ki lehet találni, de a nagy magyar valóság az hogy a politikai elit, ideológiák segítségével tarja fent a saját hatalmát, úgy hogy a polgárokat egymás ellen uszítja, közben a saját zsebébe folyatja a pénzt. Nincsenek valós ideológiák, csak egy végtelenül korrupt politikai, és gazdasági elit, amelyik rajtunk élősködik. Amíg ezek az eredményt felmutatni nem tudó paraziták az ország vezetői, addig nem várhatunk változást.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.10.22. 13:26:58

@Mitzimackó:

Ady Bandi tudta, nem kicsit, nagyon, hogy miről beszél --- mikor ő azt mondta, hogy "Dózsa György unokája vagyok én", akkor tényeket közölt:-) ---, míg Isvánffy Bandinak lila fingja sincs.

Bell & Sebastian 2013.10.22. 13:27:01

@Mitzimackó: Nocsak, történész is volt, nem csak szifiliszes költő? Aki nagy utat járt be, ami korszakokra osztható. De ezt maga bizonyára sokkal jobban tudja nálam.

vantaan 2013.10.22. 13:27:50

@bbjnick: Ó Kedves bbjnick! De hát Önön maga írta, hogy Kádár segglyukából tetszik leledzeni!
Biztos, hogy a 4K-t pont Dózsa György miatt kell szamuélitiborozni? ...már ha jól értem?

Bell & Sebastian 2013.10.22. 13:28:58

@Satyala: Ebből már érdemes kiindulni. Hogyan tovább, ha egy kutyaszar az egész?

Bell & Sebastian 2013.10.22. 13:31:05

@vantaan: Benne van a nevében, negyedik köztársaság. Csak megszellőztetik a bőrkabátokat.

vantaan 2013.10.22. 13:32:40

@Bell & Sebastian: Ó ha csak a költők lettek volna szifiliszesek az elmúlt századokban!

S ráadásul azért Ady azért a magyar irodalom egyik legnagyobb alakja. Kár beteges magyar gyűlöletével minden nemzeti idolt besároznia.

Bell & Sebastian 2013.10.22. 13:36:40

@vantaan: Vitattam? Na ugye. Életvezetési tanácsokért sem kocsmába járunk. De nem általánosítok.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.10.22. 13:39:33

@vantaan:

Megkínál egy értelmes mondattal is vagy mára csak ennyire tellett?

Bell & Sebastian 2013.10.22. 13:41:15

@bbjnick: Elvitte a páncélozott gyorsvonat a macskanyelvét.

vantaan 2013.10.22. 13:45:23

@Bell & Sebastian: S mi a kifogása a Köz Társasága ellen?

S mennyivel jobb a NemKöz Társasága Simicskával, Nyergessel, Mészáros Lőrinccel vagy Kövérrel és Orbánnal? ... s mitől lenne jobb a köznek, a nemzetnek?

Látjuk ,hogy pusztul a magyar a Kárpát medencében Orbán NemKöztársaságában! Kell ez nekünk? Őseim akik vérüket adták minden magyarért meggyalázva általuk!

vantaan 2013.10.22. 13:47:27

@bbjnick: Olvassa vissza írásait! ...én csak azokból vettem ihletet!

Kandeláber 2013.10.22. 13:55:12

@kesztió: Te inkább foglalkozz Mózessel meg a csipkebokorral.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.10.22. 14:01:15

@vantaan:

Érlelje még egy kicsit azt az ihletet!

Bell & Sebastian 2013.10.22. 14:04:12

@vantaan: Megyerhonban törzsszövetség -párti vagyok. Adja a legnépesebb törzs a fejedelmet és amelyik nem parírozik, egyen máshol parizert.

Mi az, hogy köztársaság? A jakobinus bolsik majd jól megmondják megint. Más sem hiányzik.

Satyala 2013.10.22. 14:16:39

@Bell & Sebastian: Nem tom... :) A probléma az hogy az un demokratikus módszerek teljesen hatástalanok ellenük, hisz pont ők azok akik irányítják a demokráciát a gazdasági és politikai hatalmukkal. :) Számomra a legszimpatikusabb, a pártok betiltása lenne. A mostani rendszerben félmaroknyi ember irányítja az országot, a többi politikus, csak dísznek van. A frakciófegyelem, pártfegyelem, már olyan mélyen a rendszer része lett, hogy a képviselők gyakorlatilag súlytalan gomb nyomogatókká váltak, tehát nem a választókat, hanem a pártot képviselik. Nem lehet saját véleményük, mi több, ha nem megfelelően szavaznak, pénzbüntetést kaphatnak. Valódi független képviselők által választott kormány, amelyet a képviselők el is számoltathatnak, már önmagában nagy lépés lenne. Ma pont fordítva működik az egész.

Satyala 2013.10.22. 14:17:45

@Bell & Sebastian: Nem tom... :) A probléma az hogy az un demokratikus módszerek teljesen hatástalanok ellenük, hisz pont ők azok akik irányítják a demokráciát a gazdasági és politikai hatalmukkal. :) Számomra a legszimpatikusabb, a pártok betiltása lenne. A mostani rendszerben félmaroknyi ember irányítja az országot, a többi politikus, csak dísznek van. A frakciófegyelem, pártfegyelem, már olyan mélyen a rendszer része lett, hogy a képviselők gyakorlatilag súlytalan gomb nyomogatókká váltak, tehát nem a választókat, hanem a pártot képviselik. Nem lehet saját véleményük, mi több, ha nem megfelelően szavaznak, pénzbüntetést kaphatnak. Valódi független képviselők által választott kormány, amelyet a képviselők el is számoltathatnak, már önmagában nagy lépés lenne. Ma pont fordítva működik az egész.

Bell & Sebastian 2013.10.22. 14:19:51

@Satyala: Anarchista szindikalizmus? Legyen inkább rendezett. Frankó.

Satyala 2013.10.22. 14:26:56

Nem anarchista. Az anarchista az a közvetlen demokrácia lenne. Én megtartanám a képviseletit, csak pártok nélkül.

ÁrPi 2013.10.22. 14:30:12

@Mitzimackó:

"A komenisták által megdolgozott közhiedelem szerint": ej, ez a baromarcú Ady Bandi, ez is hagyta magát!

Kedves Milne-alak :-)

"AdyBandi" Korroborit (epa.oszk.hu/00000/00022/00350/10556.htm) táncolt s semmi köze nem volt kommunistákhoz sem -hiszen 19január 27-én még a szovjet(boccsánat az orosz szó,, tanács-Köztársaság előtt elhunyt) ideollózom hogy egyébként szifiliszben hunyt el, nem korroboriban hanem Pesten. De mégegyébként szerintem is inkább Nagytiszteletű Ady Endre -ként kell mindenkoron is hivatkozni Reá, történészként is kikezdhetetlen írófejedelmünkre.

Bell & Sebastian 2013.10.22. 14:31:24

@Satyala: Nézze, ki kell dolgozni a részleteket. A gazdasági maffiának és szabadkőműves páholyoknak, továbbá a idegen hatalmak ügynökeként fellépő elitnek először is vissza kellene adnia a hatalmát a jelképes Szentkoronának, ahonnan a Nép újraoszthatná valamilyen egyezség mentén. Vagy több mézet a madzagra.

Egyik valószínűtlenebb prekogníció, mint a másik. Volna még egy harmadik is, tartalékba.

Urfang 2013.10.22. 14:32:25

A 4K nem árul zsákbamacskát, ők egy negyedik köztársaságot akarnak, ahhoz pedig a harmadiknak meg kell szűnnie. A realitásokat számba véve, az ehhez vezető út pedig a zavargások, civil engedetlenség, lázadás, és végül a forradalom.

Végignézve a fidesz-mszp szövetség elmúlt húsz évét, ez sokak számára tényleg vonzó alternatíva lehet még húsz évnyi fidesz-mszp poshadás helyett.

Bell & Sebastian 2013.10.22. 14:36:50

@ÁrPi: A link döglött, blokkolják az iGazságot.

Kandeláber 2013.10.22. 14:43:29

@Urfang: Zavargások.
Kikkel, a hahás pöcsökkel vagy a Magyarországon élő durván 150 anarchistával?
Vicc.

ÁrPi 2013.10.22. 14:45:26

@Bell & Sebastian:

A gazok reklámot toldanak az igaz linkhez!

A fenti szólásomból a linket copy-paste a böngésző címsorba kivág-beilleszt módon meg lehet nyitni...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.10.22. 14:46:29

@ÁrPi:

No, de mi az a korrobori? Ady és zsidó-szabadkőműves "cimborái" asszimilációban gondolkoztak (ugyan, mi másban gondolkodhattak volna a korban?!), vegyesházasságokról, a rossz zsidó tulajdonságok eliminálásáról, a nemzetiségi kérdés zsidóasszimiláció általi megoldásáról képzelegtek.

Nagyon rá vannak itt indulva Adyra számosan!:-D De ha ma egy ilyen programmal állna elő valaki, vajon, milyen megítélésben volna része a zsidók és az überdemokraták között?!:-D

ÁrPi 2013.10.22. 14:47:26

@ÁrPi:

A gazok reklámot toldanak az igaz linkhez!

A fenti szólásomból a linket copy-paste a böngésző címsorba kivág-beilleszt módon meg lehet nyitni...

(a Korroboriról)

Satyala 2013.10.22. 14:49:45

@Bell & Sebastian: Valójában van demokratikus útja is, csak lassú és nagyon bizonytalan. Kiborul a bili, mielőtt összejöhetne.

Urfang 2013.10.22. 14:50:17

@Kandeláber: Össztársadalmi zavargás mindenkivel, akinek elege van a fidesz-mszp rendszer elmúlt húsz évével és nem akar belőle még húszat. Magyarán a társadalom többségével.

Bell & Sebastian 2013.10.22. 14:58:27

@Satyala: Nem véletlenül erőltetik ezeket a műtüntetéseket, ami csak szelep a nemzet seggén. A legnagyobb jót Orbánnal Gyurcsány tette, amikor preventív jelleggel végigverette a protestálókat.

Alsó hangon is 150 ezer bedőlt lakásfedezetű hitel van. Ehhez képest pofáznak már egy ideje magáncsődről és hitelmentésről. Ha az érintettek mind elmennének (felvinnék őket) a dzsemborira, nagy meglepetésben lenne része kétharmadéknak.

ÁrPi 2013.10.22. 14:59:38

@bbjnick:

Szélsőjobboldalinak és egyébként antiszemitának lenne ítélve az mai korunkban, aki az Ady: Korrobori zsidó-asszimilációs üzenetével élne.

Kandeláber 2013.10.22. 15:06:51

@Urfang: Ja, ha összeadjuk a fideszeseket meg a maszoposokat, durván kijön 60 %.
Jobbikos legalább 20 %. A többi fel van osztva az anarchisták, libbantak meg egyéb niemandok között.
Ballerek itt max. rózsákat hajigálnak a Dunába, esetleg romkocsmából történő kijövetel után lehányják egymást, ennyi telik tőlük.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.10.22. 15:13:43

@Bell & Sebastian:

Szabódezsőknek ideje ez itt:-)

Bell & Sebastian 2013.10.22. 15:15:39

@ÁrPi: Működik.

Bébéje, ezt a korriborit egyszer már előásta, de az ösmétlés igen hasznos. Korabeli vélekedés szerint a gazdag zsidónak magva szakad, probléma megoldva.

Bezzeg a vidéki, izgő-mozgó feltörekvők..., nos, arra volt a zakatolás.

Satyala 2013.10.22. 15:18:00

@Bell & Sebastian: Ja ha valaki tüntetni akar akkor van miért. 1,5 millió háztartás van elmaradásban a havi számláival, ami három embert számolva háztartásonként, az ország fele. De Izland kivételével nem igen jut eszembe olyan hely ahol egy forradalom valóban jobbá tette volna a helyzetet, az elmúlt, mondjuk 100 évben.

Bell & Sebastian 2013.10.22. 15:24:35

@bbjnick: Mondjuk a rejtett erőforrás akkoriban még nem szerepelt az egyenletben. Attól, hogy a kettő, legszervezettebb törzs egymásnak adogatja a stafétát, nekünk biztosan nem lesz jobb.

Bell & Sebastian 2013.10.22. 15:31:02

@Satyala: Hát ja, mert több mézet kentek a madzagra. Próbáltak volna nem. Majd meglátjuk, mi van ekkor. Unortodox próbálkozásra nemhagyományos a válasz is.

vantaan 2013.10.22. 15:33:13

@Bell & Sebastian:No pedig pont a megyerhoni törzs szövetség áll legközelebb a köztársasági eszméhez! Amikor életünket és vérünket is hajlandók vagyunk adni a szövetségért nem a tolvaj sámánért vagy kis senki vezérecskéért A SZÖVETSÉGÉRT A KÖZ SZÖVETSÉGÉÉRT A KÖZTÁRSASÁGÉRT!
A köz -ért! A köz jóért!
Tehát minden más egyed uralmi törekvés nemzet ellenes! Az téves hogy a legnépesebb törzs adja-adta hanem a többség által megválasztott lett a vezető! S ha nem a köz jót szolgálta akkor bizony mg meg is ölték ha kellett. S a megválasztott nem semmizhette ki a társait.
Új köztársaságot! Új szövetséget!

Bell & Sebastian 2013.10.22. 15:41:06

@vantaan: Ez nem így volt, választotta a fene, beleszületett és megkoronázták, ha az övé volt a legnagyobb nyomaték. Nyalnivaló, hogy azt emelték pajzsra, akit a szokásjog erre kijelölt.

Mindig akadt Erőspista, aki szívesen beugrott volna Édesanna dunyhája alá, de az ilyenek inkább osztódással szaporodtak.

aehrenthal 2013.10.22. 15:41:26

@Urfang: Bocsáss meg, de nincs igazad. A keresztesek igenis menni akartak a törökre -épp az volt az egyik oka a lázadásnak, hogy a földesuraik visszaparancsolták őket.

vantaan 2013.10.22. 15:44:08

@vantaan: "Németországban 2012-ben éves összevetésben 29,8 százalékkal növekedett a külföldi állampolgárok adatbázisában (AZR) nyilvántartott magyar állampolgárok száma, ami a legnagyobb mértékű növekedés az adatbázisban szereplő valamennyi országot tekintve."

Lázadás vagy belenyugvás vagy menekülés? Ez a 3 út van a magyarság előtt. Sokan menekülnek mert a rendszer elüldözi őket!
De feladhatja-e a nemzet a Kárpát medencét? ...vagy már halálra ítéltetett s menekül s beolvad a németbe, angolba?
Rajtad, rajtunk is múlik! ...ha sikerül elzavarni a nemzet és köztársaság ellenes erőket akkor meg maradunk. ...ha nem akkor beteljesül a jóslat! S a magyarföld Simicskaland és Mutyilandá silányul.

házelnök 2013.10.22. 15:47:54

Dózsa György
[bevezető szerkesztése]
A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából
Ugrás: navigáció, keresés

Dózsa György

Makkfalvi Dózsa György (németül Georg Dózsa, románul Gheorghe Doja, szlovénül: Juraj Dóža, horvátul Juraj Doža;[1] Dálnok, 1470 körül – 1514. július 20.) az 1514-es parasztháborúba torkollott keresztes hadjárat katonai vezetője.

Miről beszéltek?

Kandeláber 2013.10.22. 15:47:57

@vantaan: Te, tudsz arról hogy Németország és Ausztria 2010-ben nyitotta meg a munkaerőpiacát a kelet-európai államok előtt?

Bell & Sebastian 2013.10.22. 15:52:58

@vantaan: Itt is többen mondjuk, hogy szakadni fog a Templom kárpitja, ha továbbra sem szórják a léviták a sékelt. Erre akár mérget is vehet. Csak az a gond, hogy nem tudjuk, meddig agonizél még a dakoták döglött lova.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.10.22. 15:54:08

ha leszúrnánk a kiegyenesített kaszákkal egy db politikust, a 4K már akkor sírva elszaladna.

Dózsa többet érdemelne

Bell & Sebastian 2013.10.22. 15:56:56

@házelnök: Hogy kit fognak megsütkérezni legközelebb, arról.

Bell & Sebastian 2013.10.22. 15:59:33

@tesz-vesz: Mármint leszúrt politikusból?

vantaan 2013.10.22. 16:30:30

@Bell & Sebastian: Így@Kandeláber: is fölfoghatod. ...de nekem úgy tűnik Te a döglött dakota ló mellett állsz. A dakota ló már döglött s erősen bűzlik, vigyázz mert a szag bele ivódhat a bőrödbe!
Sőt állítólag Burkina Fassó már 1998-ban szívesen látta a külföldieket. ...s az istenek sem nőt a magyar kivándorlók száma 1999-ben Burkina Fassóba!

Kandeláber 2013.10.22. 16:47:48

@vantaan: Tévedés, én a germánok mellett állok.
Az igaziak mellett.

♔bаtyu♔ 2013.10.22. 17:37:00

El lehet képzelni, ha Dózsa a kommunistákkal áll szembe, a hátuk mögött álló orosz megszállókról nem is beszélve.

Dózsa Gy. inkább az 56-os forradalmároknak, vagy demokrata érzelmű embereknek lehetne a példaképe, nem pedig kommunistáknak.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.22. 17:46:25

@Urfang:

A 4K egy ultramarxista társaság, akik szerint a létező szocializmus fő baja az volt, hogy nem volt elég baloldali. Elutasítják a gyengekezű, határozatlan Sztálint, Brezsnyevet, Kádárt, helyettük Che Gyilkos Guevara és Pol Gyilkos Pot a megoldás szerintük.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.22. 17:49:27

@♔bаtyu♔:

A legjobb leírás Dózsáról szerintem a mek.oszk.hu/04700/04774/04774.pdf - határozatlan, sodródó alak, akit a fanatikus alvezérei rángattak.

ügyfélszolgálatos 2013.10.22. 17:55:51

Kösz mandi hogy szóltatok!

♔bаtyu♔ 2013.10.22. 18:13:36

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Mindig is mondtam, hogy óriási mázli, hogy az SZDSZ alapító emberei, a komcsik gyerekei, besúgók és effélék ellenzékben voltak.

Kemény világ lett volna nagyon, a 2006-os szemkilövetés pld. mindennapos.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.10.22. 18:13:47

@ÁrPi:
„A X. Leó féle bűnbocsájtó cédulákkal kapcsolatban pedig 1514. után három évvel 1517-ben emelt szót egy német pap.”

Aham!
Azt azért tegyük hozzá, hogy a bűnbocsátó cédulákból befolyó pénz min. fele a Fuggerek zsebébe vándorolt.
meglepő, mi?

Kalmár 2013.10.22. 18:33:18

Azt hiszem, hogy ezek a 4K-hoz hasonló szervezetek jönnek a választások után.
A baloldal összeomlik, a jól látható erőtlenség miatt.
Jelenleg a régi káderek nem akarják leadni a kulcsokat. Nem volt elég a 2/3, mert még egymást okolják. Ha újra megkapják a szavazóktól az útilaput, akkor fognak kénytelen kelletlen a dínók eltakarodni.

Sajnos attól tartok, hogy a 4 K féle radikális, erőszakos baloldal kerül elő. Olyan amilyet eddig csak a tv-ben látunk.
Anarchisták, erőszakosak.

Sosem lesz szociál demokrata, mérsékelt baloldal?

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2013.10.22. 18:42:26

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Az, hogy valakit keresztre feszítenek, majd harmadnapján feltámad? Hát, hogyismondjam…

poor 2013.10.22. 18:50:47

@Kalmár:
Én legjobban már egy jobboldali konzervatív pártot várok. Jelenleg egy erőszakos hazudós bagázs van a helyükön. Látom újabb embert küldött pártunk és kormányunk.

poor 2013.10.22. 18:52:25

@♔bаtyu♔:
Úgy látom neked fóbiád van. Jelenleg a legnagyobb kommunista az általad támogatott adóemelő kormány!!!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.22. 18:53:03

@kesztió:

Ez maximum bizonyítatlan történet, de nem mítosz.

Bell & Sebastian 2013.10.22. 19:01:16

@vantaan: Nem kell szeretni és nem is szeretem. Fölfogadtuk, hogy harcoljon a zászló alatt. A többi eldobta és megszaladt. Akkor hát?

Hogy ez is megfújta a hadipénztárat? No, ez volt a nemvárt fordulat, magyarázkodhat Rodostóból.

nemigenértem 2013.10.22. 19:02:12

@poor: Nekem nem hazudott.
Dolgozom, gyerekeim vannak.
Sokkal jobban keresek, mint 3 éve és mindezt egy válság közepén érték el!
Sőt, nem hitelből, mert az sem nő.

Szóval maradjanak csak!

Lucky Larry Silverstein 2013.10.22. 19:10:39

A 4K oligarchátlanít? Nem a sorosista Gordonnal dzsemboreeztak eddig?

Bell & Sebastian 2013.10.22. 19:10:47

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Hogy is mondjam csak, a kereszténység legfontosabb alaptétele. Nincsen megvitatni való rajta, vagy benn, vagy kinn, táguljunk a küszöbről kérem, csukódik az ajtó.

A Niceai Hitvallás foglalja össze a katolikus hit lényegét, aki egy betűt is elvesz, mehet a szektába. Nem tukmálják senkire.

Lucky Larry Silverstein 2013.10.22. 19:12:36

@poor: És kitől várod a jobboldali konzervativizmust 2014ben? Vagyis kire szavazol?

házelnök 2013.10.22. 19:16:35

@nemigenértem:
Egymillió kettőszázezerrel csökkent a fizum három év alatt.
Kaptam ötven forint órabéremelést, csökkentették a műszak és túlórapótlékokat, elvitték az adójóváírást.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.22. 19:17:32

@Bell & Sebastian:

A kérdés nem ez volt, hanem az, hogy mítosz-e.

Lucky Larry Silverstein 2013.10.22. 19:17:42

@Urfang: A társadalom majd fele szavazni sem megy el. Vagyis a lázadozástól igen messze van a hangulat.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.22. 19:18:09

@Bell & Sebastian:

A kérdés nem ez volt, hanem az, hogy mítosz-e.

A kérdés nem ez volt, hanem az, hogy mítosz-e.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.22. 19:18:59

@Bell & Sebastian:

A kérdés nem ez volt, hanem az, hogy mítosz-e.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.22. 19:21:16

@Bell & Sebastian:

A kérdés nem ez volt, hanem az, hogy mítosz-e.

Bell & Sebastian 2013.10.22. 19:26:11

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: A választ is adtam meg. Vagy nem érti?

Jézus Krisztus valóságos Isten és valóságos Ember.

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2013.10.22. 19:27:59

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

„Mítosz – a vallástudomány, különösen pedig a vallástörténet világában használt, a görög müthosz (elmondás, elbeszélés) görög szóból származó fo­ga­lom, amely az emberi kultúra igen ősi, az istenek és héroszok világáról, a világ keletkezéséről és lényegéről, az emberi civilizáció gyökereiről beszámoló orális, később gyakran írásban is lejegyzett, valamennyi nép hagyományában felbukkanó történetet jelöl.”

www.enc.hu/1enciklopedia/fogalmi/valltud/mitosz.htm

Van még kérdés?

Kandeláber 2013.10.22. 19:29:37

@házelnök: Akkor nosza, kapára, kaszára!

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2013.10.22. 19:31:05

@Bell & Sebastian: Hogyhogy nincs megvitatnivaló rajta? Akkor nincs megvitatnivaló a Muszlimok Allahját és az indiánok Nagy Szellemét illetően sem? Mert gondolom, nem óhajtasz egy olyan vallást „igazabbnak” tekinteni a többinél, melyben az emberiség alig egyharmada ha hisz.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.22. 19:32:49

@Bell & Sebastian:

Igen, ez a keresztény hit állítása. Tudományosan nincs bizonyítva, erre utaltam. Viszont ettől még nem mítosz.

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2013.10.22. 19:33:08

@Bell & Sebastian: vegyél a földkerekségről találomra 10 embert. Három, ha egyet fog érteni veled. Akkor honnan ez a nagy bizonyosság?

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2013.10.22. 19:34:39

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: A mítosz általam idézett definíciójából mi az, ami nem passzol a Jézus kereszre feszítéséről ÉS feltámadásáról szóló történethez?

Bell & Sebastian 2013.10.22. 19:35:18

@kesztió: Nekem nincs. A többin sincs. A kereszténység szeretetvallás, így a legliberálisabb a világvallások közül.

Már a kocsogokat sem tűzzük karóra, sokat fejlődtünk.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.22. 19:35:48

@Bell & Sebastian:

Igen, ez a keresztény hit állítása. Tudományosan nincs bizonyítva, erre utaltam. Viszont ettől még nem mítosz.

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2013.10.22. 19:36:08

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Persze, hogy nem az.

De feltétlenül olyan faktor, ami AZ ELLENVÉLEMÉNYT NEM TŰRŐ KINYILATKOZTATÁST kérdésessé teszi.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.22. 19:38:15

@kesztió:

Nem, ezzel nem értek egyet. Eleve a vallás eleve kinyilatkoztatás, s forrása Isten. S per definitionem nem lehet ellenvélemény.

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2013.10.22. 19:38:18

@Bell & Sebastian: Értem. Tehát Krisztus egyszerre fel is támadt és nem is támadt fel illetve három is az Isten meg egy is. (Attól függ, melyik vallás szemsözgéből nézzük.)

Bell & Sebastian 2013.10.22. 19:38:34

@kesztió: Minden keresztény egyetért velem ebben (Níceai Hitvallás) és egyelőre még mi vagyunk a legnépesebb kompánia a hívők közt. Nincsen kisebbségi komplexusunk. Nekem meg pláne.

Nagy Zsolt E. · http://osszefosas.tumblr.com/ 2013.10.22. 19:39:34

Én úgy hallottam,hogy a Jobbiknak volt egy ilyen kezdemenyezése már

Bell & Sebastian 2013.10.22. 19:41:11

@kesztió: Kukucskálhat a kulcslyukon tőlem akár egész nap. Ha nem megy be, sosem rakja össze mit is lát.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.22. 19:43:15

@Bell & Sebastian:

Itt azért hozzá kell tenni, hogy vannak akik magukat kereszténynek mondják és nem értenek egyet a niceai hitvallással. De ez már elvisz a "ki keresztény?" kérdéshez.

házelnök 2013.10.22. 19:45:31

@Kandeláber: Van munkahelyem, stílusod alapján a kapa illik hozzád.

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2013.10.22. 19:49:49

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: És akkor mivel magyarázod azt a faék-egyszerűségű tényt, hogy VAN ELLENVÉLEMÉNY? Úgy működik az agyatok, mint az egyszeri székely bácsié, aki a zsiráf láttán felkiált, hogy ilyen állat nincs es?

Mert gondolom, nyugodtan kezelhetjük tényként, hogy az ateisták ellenvéleményt fogalmaztak meg és azt képviselik.

Bell & Sebastian 2013.10.22. 19:50:24

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
A kinyilatkoztatás lényege, hogy egy külső vonatkoztatási rendszerből származik, ami ugyan megismerhető, de közvetlenül nem tapasztalható, így nem is lehet tudományos vizsgálódás tárgya.

A jó és rossz fogalma is kinyilatkoztatáson alapul (például), mivel a természetben nem fordul elő, mégsem tagadja senki, pedig nem is megnyalható-tapintható.
Bizonygatni vagy támadni meg minek?

A meleg víz már feltaláltatott, nincsen arra szükség, hogy mindenki egyénileg kikísérletezze, ha fürdeni akar.

Bell & Sebastian 2013.10.22. 19:53:43

@kesztió: Lehet ellenvéleménye, csak az a probléma, hogy hitvitához nagyon kevés a kétkedés vagy határozott tagadás. Meg kell tanulnia azt a nyelvet, amin átkozódni akar. Nem elég pár kiragadott szitokszó.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.22. 19:55:12

@kesztió:

Van ellenvélemény, mert nem mindenki fogadja el a kinyilatkoztatást. Ennyi.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.22. 19:56:10

@Bell & Sebastian:

Igen, így van. Én úgy szoktam hívni, hogy irracionális tudás, szemben a "normál" racionális tudással.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2013.10.22. 19:56:58

Bell, szokás szerint elképesztően és reménytelenül türelmes, nyilván ez szórakoztatja, nem is szólnék bele, azonban tisztelettel szólnék, hogy Dózsa és Rákóczi semmilyen módon nem említhető egy sorban, még ha a negatívumokat emlegetjük, akkor sem.

Valóraváltógép 2013.10.22. 19:57:46

@kesztió: Igen. Sőt, ha egyből nézzük, akkor is így van. Egyszerre ráadásul.
Nem érted, mi? :)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.10.22. 19:58:02

Most itt Dózsa a lényeg, vagy valami más?

Bell & Sebastian 2013.10.22. 19:58:51

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Ez legyen az ő bajuk, bárki üdvözülhet, lehet jó, tehet a közért, egyebek. Csak mi azt gondoljuk, hogy úgy könnyebb, ha világosságban járunk az egyenesúton, és nem zseblámpával keresgélünk a bozótban ösvény után.

Bell & Sebastian 2013.10.22. 20:00:04

@Mihint: Ez igaz, mert jóval műveltebb volt.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2013.10.22. 20:01:40

@Bell & Sebastian: Ja, meg volt ideje megbánni.

Bell & Sebastian 2013.10.22. 20:03:01

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Maga sem fogja a sarokkövéből kifordítani a filozófia tudományát ezzel az elméletével. De bölcsészgólyára még jó lehet.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.22. 20:05:33

@Bell & Sebastian:

Nekem bevállt, ez nekem elég.

Valóraváltógép 2013.10.22. 20:06:31

@Bell & Sebastian: Talán a vonatkoztatási rendszert kéne ápdételni....

Valóraváltógép 2013.10.22. 20:07:40

Meg külső... mihez képest külső egy olyan dolog, aminek csak belseje van...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.22. 20:08:02

@BenFranklin:

A Lenin-fiúk hittek valamiben - hülyeségben hittek, de hittek. A 4K meg csak egy marhasereglet, ha kimennének élni Kubába 2 hónapra, rohannának haza és megalapítanák az Antikommunista 5K-t azonnal.

Valóraváltógép 2013.10.22. 20:08:46

Mister Falit ássuk már elő valahonnan, meg szeretném végre tudni, hogy mit akarok. Mire elmeséli, azt is el fogom felejteni, hogy ki voltam.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2013.10.22. 20:10:15

@BenFranklin: Mondjuk nem kifejezetten antropologiai kifogásom volt Bell gondolatával kapcsolatban, azonban a linkjei gondolatébresztőek, köszönöm.

@Bell & Sebastian: Nohát :)

Kámasuka 2013.10.22. 20:11:08

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Ezekből nem lennének nácik, azt hiszem, de marhák. Ezért érdemelnek csak kardlapot.

Kámasuka 2013.10.22. 20:11:46

@Mihint: Vigyázzon mit beszél!

Bell & Sebastian 2013.10.22. 20:13:42

@Valóraváltógép: Fokozatosan megismerhető (nyilván barázdálódik Róma is, mivel alapesetben csak a búcsúcédulához és áruláshoz értünk), időnként igazítanak a Laufwerken, szerencsés esetben előre, máskor meg nem.

Idősebb testvéreink ebben kétségkívül virtuózabbak, de hát mit is tehetnénk, ha nálunk a legokosabbak folyton kihalnak.

ember100 2013.10.22. 20:16:51

@Bell & Sebastian:
Helló !
Azért az inkvizícióra büszke-e vagy meg a boszorkányüldözésre ???????

Valóraváltógép 2013.10.22. 20:18:16

@Bell & Sebastian: Hű. Ez ritka szofisztikált egy megnyilatkozás volt. Ha osztogatnának érte díjat, én rád szavaznék.

Róma éppen nem tudom, mennyire barázdálódik jó irányba. Szerintem kicsit elcsúsztak.

Bell & Sebastian 2013.10.22. 20:18:54

@ember100: Az egy másik poszt. Maga későn szaladt, pótvizsga ebből csak jövőre lesz.

Bell & Sebastian 2013.10.22. 20:21:14

@Valóraváltógép: Jaja, idősebb testvéreink még nem mentek haza a vendégségből, pedig már vége a bulinak. Talán görögök.

valaki senki 2013.10.22. 20:22:19

@Urfang: A 3.-at már megszűntették. 2012. óta már nem létezik a Magyar Köztársaság! Ön ezt nem is tudta?

ember100 2013.10.22. 20:23:58

@Bell & Sebastian:
Helló !
Nem vicces :(

Bell & Sebastian 2013.10.22. 20:24:18

@valaki senki: Oda se neki, Hitler is elszámolta, mégsem ezért szeretjük.

Bell & Sebastian 2013.10.22. 20:25:25

@ember100: Így van, az ostobaság inkább szomorú, kér zsepit?

Filmelemző_ · filmelemzoiro.blog.hu 2013.10.22. 20:29:09

A 4K (Negyedik Köztársaságot Párt) Dózsa György, 500 évvel ezelőtt élt székely származású végvári katona és felkelő mozgalmához és küzdelméhez hasonlítja a korunkban zajló politikai harc rá eső erőfeszítéseit! A témára máris lecsapott a jobb oldali médiumok egy része, és még az ellenzéki értelmiség egyes tagjai is kritizálják a párhuzamot, démonizálva és kegyetlen anarchistának bélyegezve Dózsát. Ám az összkép – történészként mondom - sokkal árnyaltabb, Dózsa György korántsem volt olyan negatív történelmi figura, mint mennyire sokak sztereotip berögződésében köszön vissza. Dózsa György egy bátor katonaember volt, egy igazságszerető, és hazájáért mindenkor vérét ontani kész tehetséges harcos, aki a felkelést megelőzően számtalan sikeres összecsapásban bizonyította hősiességét a törökökkel szemben. Élete akkor érkezett fordulóponthoz, amikor egy török ellen indított keresztes hadjárat során parasztkatonái egy felkelés vezetésére kérték fel. Átlátta a jobbágyság kiszolgáltatott helyzetét és a felkelés élére állva céljául tűzte ki, hogy eléri körülményeik javítását. Egy 7 évtizeddel korábbi, 1437 -es kolozsmonostori egyezményhez hasonló szerződést szeretett volna kiharcolni számukra, adókönnyítésekkel. Csapatai valóban kifosztottak számtalan főnemesi házat, de semmivel nem követtek el több kegyetlenséget, mint a korszakban bármely más harci esemény, vagy háború során. Harca végül elbukott, de küzdelme akkoriban is, és az azt követő 500 esztendő alatt végig, a nép reménytelen, de hősies harcának lett példaképe. Petőfi átérezte ezt, az ő szemében Dózsa soha nem a fosztogató, öncélú rabló alakjaként jelent meg. Dózsa szélsőséges ábrázolása – marxista idealizálása és kegyetlen bűnözőnek való beállítása – egyaránt túlzó. Meg kellene maradnunk valahol középen, az objektivitás talaján, ahol a Dózsát illető igazság talán inkább a Petőfi által megfogalmazott pozitív figura valóságában található meg!

Valóraváltógép 2013.10.22. 20:29:44

@Bell & Sebastian: Kései vendég mosogat... valakinek azt is kell.

Bell & Sebastian 2013.10.22. 20:31:44

@Valóraváltógép: Gondolja, hogy megint rámennek az aranyeszcájgra?

Valóraváltógép 2013.10.22. 20:33:45

@Bell & Sebastian: :DDD
Jó veled beszélgetni.

(Azért csak zárd el.)

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2013.10.22. 20:35:08

@Bell & Sebastian: Rá bizony. Úgyhogy csak vigyázva, ahogy a kolléga is szóbahozta :) Ezúttal az arany marad(nem is lehet megenni).

szandé 2013.10.22. 20:35:16

jó írás', nagyon jó

Valóraváltógép 2013.10.22. 20:42:15

@szandé: Én hiányolom belőle a "mit csinált Dózsa, amielőtt seregvezér lett?". Mivel ezt akkoriban nem tombolán nyerték, gondolom nem virágokat nevelt. :)

Észak-Koreában szerintem az emberek boldogok.

Kámasuka 2013.10.22. 20:42:56

@Expertus: 'Dózsát illető igazság talán inkább a Petőfi által megfogalmazott pozitív figura valóságában található meg!'

A baj ott van hogy Petőfi maga is egy naiv érzelgős éhes senkiházy anarchista volt, minden tehetségét elismerve.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.22. 21:02:30

@valaki senki:

Nem szüntették meg, hiszen nem is létezett sosem. Eddig 2 köztársaság volt: 1946-1949 között az első, s 1989 óta a a második, ez most is létezik.

Ha pedig Károlyi NÉPköztársaságot is számolod, akkor valóban most van a 3., de nem szűnt meg, most is működik.

2013.10.22. 21:04:09

Ha By Alex most alapítana egy arany közép mindenkinek párt (AKMP), simán megnyerné a választásokat.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.10.22. 21:08:10

@Bell & Sebastian: is, meg a nevével játszadozókból is

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.10.22. 21:48:49

Dózsa ezeket egy pillanat alatt a kivégeztette volna.

Nadiposzi (törölt) 2013.10.23. 00:25:43

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
1849 áprilisától (a debreceni trónfosztás után) köztársaság voltunk. A Károlyi-féle csapat szintén köztársaság volt - na jó, népköztársaságnak hívták magukat, de ez akkor egy olyan jelző volt, mint ma a nemzeti- ez eddig kettő, aztán 44-49 szintén respublika, így ez most ha jól számolom a negyedik.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.23. 00:45:11

"A király a további kivégzéseket Szapolyai János erdélyi vajdára hagyta. Ő lett a megtorlás megszervezője. Szapolyai pedig a lehető legkegyetlenebb módon állt bosszút a parasztokon, részben a további felkelésektől való elrettentés, részben megfélemlítés céljából! A döntő csatákat követően összesen 80 ezer, felkelésben részt vett, vagy abban segítséget nyújtó jobbágyot és parasztkatonát öletett meg országszerte. "

Bell & Sebastian 2013.10.23. 01:03:22

@Kara kán: Magát azért hagytam utoljára, mert a Fuggerek megütötték a fülemet. Hóman Bálint aprólékos részletességgel tárgyalja a Dózsa -féle lázadás előzményeit, de ezt most átmenetileg hanyagoljuk. Elég annyi, hogy a kulcsember (akire az ország vászontarisznyájának lakatját bízták) egy Szerencsés Imre nevű, zsidó pénztárnok volt, aki nemtelen egyszerűséggel elsikkasztotta a keresztes sereg pénzét, amit annak katonái felettébb nehezményeztek, mire nem minden előzmény nélkül kitört a parasztgyalázat.

maitos.blog.hu/

Hogy hogyan keverednek ebbe (is) bele a Fuggerek?
Nos, ehhez kell Hómant elolvasni.

mek.niif.hu/07100/07139/html/0002/0003/0007-1b0.html

Snéor Zálmón - Szerencsés Imre (naná, majd szerencsétlen)

hu.metapedia.org/wiki/Szerencs%C3%A9s_Imre

Bell & Sebastian 2013.10.23. 01:05:01

(Persze a szememet ütötte ki, csak nem akartam ízetlenkedni.)

ebfül 2013.10.23. 01:12:13

@Nadiposzi:

"1849 áprilisától (a debreceni trónfosztás után) köztársaság voltunk."

Hol van ez leírva?

mek.oszk.hu/04800/04834/html/kossuth0083/kossuth0083.html

Bell & Sebastian 2013.10.23. 01:14:36

@Kritizálom aA. Marhaságokat: Tudja, ki az a Harmat Árpád Péter? Középiskolás történelemtanár. De ettől még akár tisztességes ember is lehet, hogy ezeket leírta.

tortenelemklub.com/magyar-toertenelem/vegyes-hazi-kiralyok-kora/899-a-dozsa-gyoergy-vezette-parasztfelkeles?format=pdf

ebfül 2013.10.23. 01:22:02

"nálunk a legokosabbak folyton kihalnak."

Nincs meg az a bizonyítási kényszer.

(Greg Cochrane-t most felejtsük el egy pillanatra, különben Gedeonistának hisznek, pedig nem is.)

Bell & Sebastian 2013.10.23. 01:26:06

@Mihint: Tudja, az a baj, hogy mindenki kommunista történelmi forrásokon szocializálódott. Az új rendszer legnagyobb bűne, hogy nem hajította ki ezeket.

Ma például 23. a van, lesz szónoklat dögivel, de hogy _valójában_ mi történt, az kimondhatatlan.

Jogos az ellenzéki kritika, mert véleményterror van. Csak nem úgy, ahogyan gondolják. A baloldali idolok egyben tabuk, a szocialista kinyilatkoztatások megváltoztathatatlanok.

Innen sejteni, honnan fú a szél. Kuss a nevünk. No, erre menjünk is nagyimrézni egyet!

Bell & Sebastian 2013.10.23. 01:28:39

@ebfül: No jó, vannak katolikusok, ahol házasodhatnak a papok. Ahol nem, azért ott is ismerik a módját.

Bell & Sebastian 2013.10.23. 01:33:31

Pardon, keresztények, a katolikus papság vállal önkéntes megtartóztatást.

ebfül 2013.10.23. 01:36:04

@Bell & Sebastian:

A "legokosabbak" alatt nem feltétlenül a klérust értettem - manapság. Biztosan igaza van, történelmi távlatból.

Szerintem a mester-tanítvány kapcsolat fontosabb, mint a genetika.

ebfül 2013.10.23. 01:41:24

@Bell & Sebastian:

Hehe, kicsit vonalas a Tanár Úr.

Székely lófő, mint földmivesből nemessé avanzsált karrierkatona.

ebfül 2013.10.23. 01:43:12

@Bell & Sebastian:

Hehe, kicsit vonalas a Tanár Úr.

Székely lófő, mint földmivesből nemessé avanzsált karrierkatona.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.10.23. 02:01:21

@Bell & Sebastian:
A dolog kicsit bonyolultabb.
A Fuggerek honi eszdéeszese Thuróczy tárnokmester volt, a királyságunk kirablásában ő jeleskedett. Amúgy sógora volt a Fuggereknek.
Szezencsés-Sneáor Mária királyné embere volt, a Fuggerek kiszorítása is lett volna a feladata, de ő sem lett jobb a Deákné vásznánál. A háttérben folyt a magyar urak marakodása, a Werbőczy-Szapolyai keleties kontra kamarilla.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.10.23. 02:02:44

@Bell & Sebastian:
A dolog kicsit bonyolultabb.
A Fuggerek honi eszdéeszese Thuróczy tárnokmester volt, a királyságunk kirablásában ő jeleskedett. Amúgy sógora volt a Fuggereknek.
Szezencsés-Sneáor Mária királyné embere volt, a Fuggerek kiszorítása is lett volna a feladata, de ő sem lett jobb a Deákné vásznánál. A háttérben folyt a magyar urak marakodása, a Werbőczy-Szapolyai keleties kontra kamarilla.

ebfül 2013.10.23. 02:14:23

Azt magyarázza el nekem valaki: ha a keresztényeknek tilos volt az uzsora, hogy lehettek sikeres bankárok a Fuggerek és a Mediciek?

Komolyan kérdezem.

Bell & Sebastian 2013.10.23. 02:23:30

@Kara kán: Fogadjunk, hogy minden történelmi kalamajkának megvolt a maga Szerencsése, mint katalizátor. Mire kitört a spontán felkelés.

@ebfül: Hát ja, a könyvtár fontosabb. Ha tud olvasni a beutalt. Komoly hálózat halászta a tehetségeket, volt miből válogatni. A dinasztia-ellenesség fenntartotta a vertikális nobilis-mobilitást, legalábbis a pápistáknál.

Hátrányát már említettem.

Bell & Sebastian 2013.10.23. 02:25:00

@ebfül: A _keresztényeknek_ volt tilos. Ausgenommen Switzerland.

ebfül 2013.10.23. 03:13:22

@Bell & Sebastian:

Hány könyvet kell elolvasni, hogy az ember rájöjjön: egyet is elég?

A könyvtár nem helyettesíti a mester-tanitvány viszonyt. Egy jó mester viszont segíthet, hogy mikor mit olvasson.

Végül megkerülhetetetlen: intelligencia vagy bölcsesség?

ebfül 2013.10.23. 03:17:17

Jó beszélgetés volt.

Köszönöm!

S=klogW 2013.10.23. 04:57:52

@Bell & Sebastian:

Nagy Imre megítélése szorosan összefügg Göncz Árpád és Mécs Imre megítélésével.

Mécs többé-kevésbé elintézte magát meg nem is elmelkedett addig mint Göncz. Nagyot és Gönczöt együtt kell helyre tenni a köztudatban. Márpedig Göncznek tavaly is szerveztek ünneplést civilek(?).

(Nem igazán értem Göncz miért férgesedett el a rendszerváltásra: jól tudhatta miféle ávóscsaládok kölykeivel bratyizik az szdszben.)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.23. 07:59:29

@Nadiposzi:

1849-ben nem volt köztársaság. Királyság volt régenssel.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.10.23. 08:23:39

A szerző és Kubinyi megegyeznek abban, hogy az emberi társadalom evolúcióját végigkísérő morálerodálódásról nem vesz tudomást, és a parasztok akkori mentális állapotát a mai társadalmi viszonyok szerint határozza meg. Egészen újszerű megközelítés. Lenne, ha nem ez lett volna jellemző a bolsevista-szocialista rendszer történelemtudományára is. Így lett ez az ostoba szemlélet egy survivor, ahogy az evolucionista tudományos felfogás nevezné.
És a példa? - Észak-Korea. Mert az észak-koreaiak annyira azonos kulturális háttérrel rendelkeznek velünk, hogy az már-már csudálatos. Na, meg hát monarchizmus, bazmeg! Miért lázadna bárki is a jó monarchiában? Új keletű elmebeteg nézet, amely a baloldali ál-liberalizmusra adott válasz. A valódi értelmes emberi társdadalom helyett keressük a másik elmebeteg társadalmat, ami ellentétes póluson van az utált (ál)liberalizmussal szemben.

Hogy a 4K! hogy jön ide, azt nem tudom. A szerzős sem sokat foglalkozik vele.

Doberdo 2013.10.23. 08:27:03

S ezzel a 4K nevű csökevénnyel fogott össze az LMP !

nu pagagyí 2013.10.23. 08:55:30

@S=klogW: Talán veled van probléma Göncz megítélésében. Ha elfelejtetted volna, Göncz Árpád teljes elnöki működése alatt bírta az emberek túlnyomó többségének szimpátiáját, nem hazudott, nem lopott, világos értékrendet képviselt, amit nem csereberélt alsógatyaként. A személyes szabadság elkötelezettje volt, mindenki biztos lehetett benne, hogy rendelkezésre álló eszközeivel meg fogja védeni ezeket a jogokat. Elnöksége végére sem kopott meg népszerűsége.

Az alapjogok mai teljhatalmú fosztogatóinak persze kellemetlen Göncz Árpád személye, de főleg szellemisége. Ő biztosan nem fogja se pénzért, se egzisztenciális fenyegetés hatására legitimálni azt a rendszert, ami nagyon hasonló ahhoz, amelyikben
volt szerencséje évekig börtönben sínylődni halálbüntetés terhe mellett.

Azt hiszem a kritika csak erősíti Göncz igazát. Felül tudott emelkedni a kisstílű mocsárpolitikán, ő valóban az embereket jogait védte, nem tévesztette meg a politikai pártok szarkavarása. Egy köztársasági Elnöknek ez lenne a feladata, nem pedig töltőtollként funkcionálni, vagy bábuként reprezentálni egy áldemokráciában. Valódi ellensúl volt mindegyik párt túlkapásával szemben.

nu pagagyí 2013.10.23. 09:13:45

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Kormányzó-elnök volt Kossuth tisztsége, nem régens. Az államformáról trónfosztáskor nem határoztak, a megnevezés pontosan kifejezi azt az állapotot, hogy sem királyságnak, sem köztársaságnak nem lehetett tekinteni a hadban álló ország államformáját. A függetlenség kivívása utánra halasztották a döntést.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.23. 09:18:55

@nu pagagyí:

Nem lett kikiáltva a koztársaság, tehát maradt az addigi államforma.

Kolb Ace 2 2013.10.23. 10:11:39

"Várdai Ferenc erdélyi püspök például simán nekiküldte jobbágyait az Erdélybe érkező kereszteseknek."

Ez is milyen "nemes" csávó volt, nemhogy elöl rohant volna a harcba, elbújt a fotel mögés és mint az Erik a vikingben: "fog a kardot és harcolj az életemért, te gyáva!". Szal kár a burzsujokat mosdatni, megérdemelték a parasztfelkelést.

Úgy látom ez egy fideszes blog, ahol divat komcsizni, csak épp ne felejtsük el hogy a főkomcsit Orbán Viktor KISZ titkárnak hívják. Aztán vannak még itt KISZ titkárok, pl. Rogán elvtárs, de a fidesz alap"törvény"ét összetákoló Szűrös Mátáyás és Pozsgay Imre MSZMP KB elvtársak se tűnnek túl antikomcsinak. Ja, és a Fidesz az egyetlen párt amelyik nem hajlandó nyilvánosságra hozni a III/III-as ügynöklistát - vajon miért? Van egyáltalán olyan fidesez aki nincs rajta? Na így komcsizzatok fideszesek!

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2013.10.23. 10:44:04

@Bell & Sebastian: Görögkatolikus papok nősülnek, meg más keleti rítusúak is.

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2013.10.23. 10:49:15

@Kritizálom aA. Marhaságokat: "A döntő csatákat követően összesen 80 ezer, felkelésben részt vett, vagy abban segítséget nyújtó jobbágyot és parasztkatonát öletett meg országszerte. " "

Ezt a mesét el lehet felejteni. Természetesen kímélték a munkaerőt. Egyébként Nemeskürty Dózsa-könyvében teljesen logikusan veti fel a kombinációt, hogy Zápolya és a Dózsa-had eredetileg valamiféle csandes szövetségben lehettek, vagy kacérkodtak ennek gondolatával és Dózsát talán ezért is érte váratlanul, hogy Z. ellenük fordult. A faszinak sokat megért a trón... (mármint nem Dózsának a nem létezett tüzes vastrón, hanem Zápolyának a másik)
A polgárháború mindkét táborában szép számmal harcoltak nemesek és papok is. Mindkét oldalon!
Sok szerző megemljti, Nemeskürty is, mások is, hogy nincs adat rá, hogy a felkelők zsidókat bántottak volna. Világos, hogy műveleti területeiken nem volt nagy számú zsidóság, de ez azért elgondolkodtató...

Bell & Sebastian 2013.10.23. 10:50:39

@nu pagagyí: Ez a Gyűrűk urának kiadatlan része, vagy kettő Gönczpapi volt? Az egyik a Kóczosasszony apja. De melyik?

Bell & Sebastian 2013.10.23. 10:52:39

@ArmaGedeon: Nappal én tudom, csak éjfél után nem mindig.

Bell & Sebastian 2013.10.23. 10:58:33

@S=klogW: Göncz mester ugyanannak a törzsnek ugyanolyan paternalista leszármazottja. Ez a fajta képtelen nemzetben gondolkodni, mindig is átmeneti állapotnak fogjál tekinteni, miféle állatkertbe születtek bele.

Számukra tökmindegy, hogy fóka vagy antilop, csak náluk legyen a puska.

Bell & Sebastian 2013.10.23. 11:06:03

@ebfül: A Bibliában nagyjából benne van minden, amit tudni érdemes. Csak előtte el kell még olvasni pár könyvtárra való másikat, azt mondanám, alsó hangon tízezret. A rendszerezés életfogytig tart. Lásd: a sokat idézett intelligencia-fogalom.

Lelki vezetéssel valóban sok időt lehet megtakarítani, mert lényegét tekintve a hagyomány csak ezen az úton öröklődik. Nem kell mindent elölről kezdeni. A hagyományt mindenhol a "rabbik" (= bölcsek) közvetítik. Amilyen a bölcs, olyan a hagyomány.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.23. 11:24:12

@Bell & Sebastian: És ez mire válasz ?

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.23. 11:39:39

@ArmaGedeon: "Ezt a mesét el lehet felejteni. Természetesen kímélték a munkaerőt."
Pontos, bizonyító erejű forrásanyagok? Nem elmélet, hanem forrásanyagok. Mert különben 50 - 50 % , hogy melyik a valós.
A "természetesen" miért is ? Számtalan esetben viselkedtek a történelem során , uralkodók, urak, hadvezérek -jelenlegi ismereteink szerint- irracionálisan, illetve logikátlanul vagy utólagos elemzés alapján egyszerűen rosszul.

Bell & Sebastian 2013.10.23. 11:48:24

@Kritizálom aA. Marhaságokat: Az ön által beidézett forrás használhatatlanságára és következetlenségére.
Felháborít, hogy még mindig ilyesmivel mérgezik a középiskolásokat, sőt, érettségi tételként _így_ kérik számon. Ha maga a tanár úr személyesen, szégyellhetné kicsit magát, mert egy lusta disznó. Csak azért, mert nem olvasta még az önnél sokkal nagyobb elődei munkáit sem. Forráskutatónak meg nagy nulla.

Akkor mitől van képe történésznek nevezni magát? He?

S=klogW 2013.10.23. 11:55:15

@Bell & Sebastian: akkor minek ment a gödöllői agrárra tanulni? ez a törzsi fajta kerülte a ganajos vellának még a szagát is.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.23. 11:58:39

@Bell & Sebastian: Nos a stílus kezd alpári lenni (mely snem kapcsolatoa Alpár Ignáccal :-) ) Nem én vagyok a tanár úr, de ha én volnék is, a továbbiakban nem mernék vitázni egy korabeli mindent tudó -és több helyütt egyszerre jelenlévő- minden információ birtokában lévő helyszíni tudósító reinkarnációjával.

Bell & Sebastian 2013.10.23. 11:59:44

@S=klogW: Honnan tudjam, talán oda vezényelték első parasztnak. Nem mindegyik kerülte, a (bor)szesz- és gabonabizniszben a mai napig meghatározók, hát még a szocializmusban.

S=klogW 2013.10.23. 12:02:34

@Bell & Sebastian: akkor már csak jó lelki vezetőt kell választani.

másrészt: a hagyományt nem élni kellene inkább s nem tanulni? okoskodás helyett szívből, tüdőből, hogy élő legyen, hogy keringjen mint a vér és átjárjon mint a lélegzet (lélKzet)? mert ha úgy kell tanulni, akkor úgy jár az egész hagyomány, ahogyan a népzene, néptánc járt: már épp csak maga a nép nem táncolja, csupán belvárosi művházakban bontogatják a konzerveit.

Bell & Sebastian 2013.10.23. 12:03:08

@Kritizálom aA. Marhaságokat: Na, ha még a tartalmat is keveri a formával, megsértődni sem érdemes. Maradjon meg hitében, csak ne térítsen, mert megint szóvá teszem.

Bell & Sebastian 2013.10.23. 12:05:41

@S=klogW: Igaza van, már számtalanszor kifejtettem, például a zene- / ének- / tánccal kapcsolatban.

S=klogW 2013.10.23. 12:06:03

@Bell & Sebastian: akkor már csak jó lelki vezetőt kell választani.

másrészt: a hagyományt nem élni kellene inkább s nem tanulni? okoskodás helyett szívből, tüdőből, hogy élő legyen, hogy keringjen mint a vér és átjárjon mint a lélegzet (lélKzet)? mert ha úgy kell tanulni, akkor úgy jár az egész hagyomány, ahogyan a népzene, néptánc járt: már épp csak maga a nép nem táncolja, csupán belvárosi művházakban bontogatják a konzerveit.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.23. 12:07:42

@Bell & Sebastian: A történelem nem hit kérdése. Az elméletek nem bizonyosságok. Orákulummal vitázni nem lehet, illetve nem érdemes. A térítés és a vélemény nyilvánítás különböző dolgok. A hit nem egyenlő a véleménnyel.

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2013.10.23. 12:08:19

@Kritizálom aA. Marhaságokat: Kapásból az idézett cikk szerint sem érte el Dózsa seregének létszáma a 80 ezer főt. A mellékhadakkal együtt sem. Miért öltek volna meg a győzelem után több parasztot, mint ahány egyáltalán részt vett a felkelésben???

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.23. 12:18:44

@ArmaGedeon: Kapásból : nem azt mondtam, hogy úgy volt. Vagy igen, vagy nem ebben az esetben. De az, hogy családtagokat és rokonokat is öltek meg a történelem során sok alkalommal valakinek vélt vagy valós bűne miatt, arról vannak források.
Ennek oka lehetett dühöngő megtorlás, elrettentés stb.

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2013.10.23. 12:24:24

@Kritizálom aA. Marhaságokat: Ez elvileg mind igaz ami tírsz (a mongolok egész országok lakosságát irtották ki, pedig adóztathatták volna is), de a konkrét ügyben kért korabeli forrásra egy példa, én hitelesnek tekintem, Nemeskürty is, az ő könyvéből idézem:

"Ezt a különös hangulatot leginkább egy szemtanú német nyelvű leírása érzékelteti; Georg von Hohenzollern brandenburgi őrgróf szolgája jelen volt a kivégzésnél, és elmondta egy röpirat szerzőjének, mely a már említett augsburgi kiadványnak egy részletesebb változata.
"Az őrgróf szolgája, Kristóf nevezetű, megjött a hadból, elmondotta, hogyan fogták meg a Székely Györgyöt; először - azt mondja ez a Kristóf és ő is a hadból a szemével látta megfogták őt és levetkőztették és egy magas székre ültették. Azután koronát csináltak neki kerékabroncsból, azután ezt a koronát izzóvá tüzesítették és az ő fejére helyezték. És ennél a koronázásnál mintegy hatvan emberüknek táncolniok kellett előtte és mögötte a maguk módján, és ehhez még hegedővel és sípokkal is zengettek az ő módjukon. És akik ott jelen voltak barátok és papok meg egyéb tanult emberek, mindnyájan énekelték: Te Deum, laudamus. És ilyen éneklés közepette az ő öccsét, kit vele együtt fogtak el, három darabra vágták az ő szeme előtt, majd azután a táncolóknak, az ő legjobb szolgáinak, nyersen kellett őt enniök; szolgái ettől vonakodtak, mire hármat vagy négyet levágtak közülük, és mikor a többiek ezt látták, tátott szájjal rávetették magukat, és darabokat haraptak ki belőle. És aki nem nyelte le, azt levágták...
Ezt a tettet János gróf, az erdélyi vajda vitte véghez, az ő főkapitánya által cselekedte meg Székely Györgyön ezt a kínzást; és mind a vele volt népet büntetés nélkül hagyták elvonulni, hogy soha többé ne cselekedjenek az ország ellen, gonosztettüket megbocsátották... De még azért mindig sok nép tartja fenn a keresztet, ezért senki sem mondhatja meg, mi lesz ebből...""

S=klogW 2013.10.23. 12:29:16

vposzt:

tkp. minden forradalom osztályharcos, nemdebár?

azaz: nincs olyan forradalom, ami valóban méltányolható, netán elismerésre méltó, mert mind csak a gyomorlét forradalma

S=klogW 2013.10.23. 12:39:11

@poszt:

tkp. minden forradalom osztályharcos, nemdebár?

azaz: nincs olyan forradalom, ami valóban méltányolható, netán elismerésre méltó, mert mind csak a gyomorlét forradalma

S=klogW 2013.10.23. 12:44:24

@ArmaGedeon: ó igen, valóban, azt épp magam is előcitáltam nem olyan rég

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.23. 12:46:50

@ArmaGedeon: Ezt is elfogadom egy LEHETSÉGES variánsként.

Bell & Sebastian 2013.10.23. 13:00:40

@S=klogW: Evvel nálam rossz helyen kopogtat, az én szénám rendben van. Hogy a magyar hagyományt herélték egy tinó szintjére, az is inkább újabb keletű jelenség. Ami Kádár alatt még megvolt. az elvitte az SZDSZ és mindenféle kvázisággal pótolta.

Orbán alatt azért tapasztalni a törekvést, hogy minden zsidó fesztiválra jusson legalább egy magyar is.
Amik persze vannak, a Duna tévén sok régiós műsorban mutogatják, de egyelőre még nem érte el a mainstream -szintet.

Úgy jártunk, mint a németek, re-importálhatjuk a saját, magyar kultúránkat a a diaszpórából és székely rokonságtól.

Bell & Sebastian 2013.10.23. 13:02:06

@Kritizálom aA. Marhaságokat: Tényleg nem hit kérdése a történelem, de az alól a szabály alól magának láthatóan felmentése van.

S=klogW 2013.10.23. 13:07:45

@Bell & Sebastian: hitelesebb lesz mint a két vh közötti negédes magyarkodás

no meg azt kellene megtanulni, hogy a KERESZTÉNYI MEGBOCSÁTÁS NEM FELTÉTEL NÉLKÜLI

az bolsilibsi "idősebb testvérek" többek között ezzel a megbocsátással szeretik érzelmieg megzsarolni a jámborabbját. épp ilyenkor kellene őket leginkább pofán vágni.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.23. 13:09:29

@Bell & Sebastian: Ezt a hozzászólást már csak szájkaraténak tudom venni. :-)

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2013.10.23. 13:22:52

@S=klogW: Imádkozunk a lelki üdvösségükért, de a kivégzés közben és után! :-)

Bell & Sebastian 2013.10.23. 13:40:50

@Kritizálom aA. Marhaságokat: Csak kritizáltuk a marhaságokat.

@S=klogW: A jelenségen -a népi kultúra, mint például a népdal, városi környezetbe emelése és átpozicionálása (tihanyi refrén: ...cionálása, ...cionálása) a szubkultúrába- mi hamarabb túlestünk, mint Nyugat-Európa.

Ezért is volt annyira dühödt az ellenreakció.

A pofán vágás törvényileg tiltott.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.23. 13:46:05

@Bell & Sebastian: A szájkarate jobb kifejezés erre az esetre.

Bell & Sebastian 2013.10.23. 13:49:20

@Kritizálom aA. Marhaságokat: Ezt már mondta. Maga lehet az ismétlés anyja.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.23. 13:52:40

@Bell & Sebastian: Vagy apja. Vagy Lenin. Vagy a búr a búr a búr kalapba'.

Bell & Sebastian 2013.10.23. 13:56:37

@Kritizálom aA. Marhaságokat: Leninnek nem volt kalapja, ő is maga volt, búr a kakukk.

Valóraváltógép 2013.10.23. 14:02:54

@Bell & Sebastian: Lenin nagyon áramvonalas volt. Egy kalap csak elrontotta volna.

Bell & Sebastian 2013.10.23. 14:26:31

@Valóraváltógép: Spoiler nélkül nyomta, Krupszkája meg gázálarcban.

Valóraváltógép 2013.10.23. 14:32:28

@Bell & Sebastian: De ő mindig mérgesen nézett. Szerintem nem szerette a paparazzikat, és azért.

Bell & Sebastian 2013.10.23. 14:43:48

@Valóraváltógép: Nem, vagy Prágában szúrták el a plasztikáját, vagy a papírgombóc miatt volt.

S=klogW 2013.10.23. 15:14:18

@ArmaGedeon:

bár ez csak annyira forradalom, amennyire a vendéei ellenállás az volt

Valóraváltógép 2013.10.23. 15:16:09

@Bell & Sebastian: Ezek a "nagy feleségek" mind ilyenek. Valaki múltkor szóba hozta Észak-Koreát, kicsit nézelődtem, mit írnak róla.
Volt egy cikk egy propagandalakásról, ahol a Kedves Vezér meg az ő Kedves Neje a padlón ülve beszélgetnek egy propagandaházaspárral.
A nőnek nem látszott az arca, de úgy hajolt előre, mint egy éhes kistigris. Mókás volt. A másik kettő meg olyan karótnyelten ült, mintha a képtéren kívüli géppuskás őröktől rettegnének. :)

(a lakás elég szegényes volt.)

Valóraváltógép 2013.10.23. 15:17:00

@Bell & Sebastian: Ezek a "nagy feleségek" mind ilyenek. Valaki múltkor szóba hozta Észak-Koreát, kicsit nézelődtem, mit írnak róla.
Volt egy cikk egy propagandalakásról, ahol a Kedves Vezér meg az ő Kedves Neje a padlón ülve beszélgetnek egy propagandaházaspárral.
A nőnek nem látszott az arca, de úgy hajolt előre, mint egy éhes kistigris. Mókás volt. A másik kettő meg olyan karótnyelten ült, mintha a képtéren kívüli géppuskás őröktől rettegnének. :)

(a lakás elég szegényes volt.)

Bell & Sebastian 2013.10.23. 15:21:55

@Valóraváltógép: Pedig csak arra céloztam a gázálarccal, hogy ameddig nem kap rendesen levegőt, úgy ficánkol, mint egy tizennyolc éves.

Valóraváltógép 2013.10.23. 15:47:24

@Bell & Sebastian: Már nem kap. Meg van halva. Nyugszós.

Valóraváltógép 2013.10.23. 15:51:57

@Bell & Sebastian: Már nem kap. Meg van halva. Nyugszós.

S=klogW 2013.10.23. 16:05:23

@Bell & Sebastian: oszt az mire jó? :) egyszer az életben elég a szűz csaj :), annyiszor kell, de többször nem

S=klogW 2013.10.23. 16:05:58

@Bell & Sebastian: oszt az mire jó? :) egyszer az életben elég a szűz csaj :), annyiszor kell, de többször nem

Valóraváltógép 2013.10.23. 16:56:06

@S=klogW: Igen, a romáknál ez régi népszokás. Ezért házasodnak olyan fiatalon. Persze mostanában már nem mindenki, de anyád idejében még így volt. Csak kérdezd meg róla. :)

S=klogW 2013.10.23. 18:15:39

@Valóraváltógép: de jól tudod. netre már a putriban is telik?

Valóraváltógép 2013.10.23. 18:22:21

@S=klogW: Úgy látom, nem sikerült levonni a helyes következtetést. :)

Kandeláber 2013.10.24. 07:12:21

@nu pagagyí: Göncz a szégyenteljes paktum következtében lett/lehetett köztársasági elnök.
Nem bírta az "emberek többségének"bizalmát, csupán az úgynevezett "liberálisok" sulykolták szinte naponta, hogy "Árpi bácsi" a demokrácia záloga.
Szégyenteljes szereplése a taxisblokád idején, szánalmas pislogása, árulkodása a Corriera Della Serában az egyik legellenszenvesebb köztársasági elnökké tették.

ÁrPi 2013.10.24. 21:11:17

@Bell & Sebastian:

Ember100 kérdi :
"Azért az inkvizícióra büszke-e vagy meg a boszorkányüldözésre ???????"

Utánaolvastam, az itt fent megadott linken, így
mondhatjuk tehát:

Ne legyünk büszkék az inkvizicóra mert Szerencsés "Imre" szüleit a hírhedt Tomás de Torquemada inkvizítor űzte el, és lett gyermekükből itt a mi országunkban szerencsés figura.

Ítéljük el az inkviziciót! Mennyi kibeszéletlen fájdalmat okozott!

Bell & Sebastian 2013.10.24. 21:26:35

@ÁrPi: Jó, hogy rácsapott, a spanyol ág intézte. Jelmondata (Torquemadá -nak) az volt, hogy:

- Ein Volk, ein Reich, ein Führer!

Vezető alatt vallást értett ugyan, de most mondja valaki, hogy a történelem nem ismétli (ciklikusan) maga-magát.

ÁrPi 2013.10.24. 21:49:59

@Kritizálom aA. Marhaságokat:

Vagy-é te önreflexiv és önkritikus néha?

ÁrPi 2013.10.24. 22:47:03

@ArmaGedeon:

Írta valaki hogy "A pofán vágás törvényileg tiltott."

De mégiscsak inkább csakis a Törvény szerint pofán kéne vágni (nem kivégezni, üdvéért imádkozva.

Nem kivégezni, mert az olyan hungarocell-szobros aszociációkat ébreszt:
Ugyebár a fejétől bűzlő hal fejét ki kell dobni mint ezt a halászlé egyik városából származó libás szónoklotta vala, de nézdd: tiz perccel szónoklása után egy hungarocell fejet ki is hajitottak a szemétbe , rituálisan , vudusan.

Mármost pedig helyesen méri S=klogW . Ha feltételnélküli megbocsátást tételezve,igényelve,követelve igyekeznek a bolsilibsik érzelmileg megzsarolni a keresztényeknek jámborabbját, akkor olyankor pofánvágni kellene őket leginkább. (nem kivégezni.

a KERESZTÉNYI MEGBOCSÁTÁS NEM FELTÉTEL NÉLKÜLI.

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2013.10.25. 08:12:30

@ÁrPi: Csak annyit mondtam, hogy a keresztényi tanítással teljes összhangban van a veszélyes ellenfél megölése, csatában, vagy vérpadon.
Pofánvágni olyan papot, vagy más, magát kereszténynek kiadó vezetőt kell, aki ennek ellenkezőjét bizonygatva az önvédelem fegyverét igyekszik kicsavarni a kezünkből. Miközben a veszélyes ellenség agressziójára egy szava sincs.

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2013.10.25. 08:13:47

@ÁrPi: Torkemáda és Szerencsés családi veszekedés volt. Mindketten zsidók voltak. Az inkvizíciót a katárok ellen hozták létre, nagyon helyesen.

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2013.10.25. 08:14:34

@S=klogW: Vagy a Kalocsa-környéki paraszt-ellenállás a Lenin-fiúk ellen.

ANTICK 2013.10.27. 18:00:27

@Lucky Larry Silverstein:
"A 4K oligarchátlanít? Nem a sorosista Gordonnal dzsemboreeztak eddig?"

Hát nem, ezt honnan vetted? :D

Alkibiadesz 2013.11.01. 10:09:41

@aeidennis:
Dózsa is harcolt a törökök ellen.

Alfőmérnök 2014.01.13. 13:49:43

"A keresztesnek indult sereg mindenesetre szépen nekiállt kúriákat és várakat felégetni, kirabolni, elfoglalni, földesurakat kinyírni, nemes nőket erőszakolni meg, valamint – mily gondosság – jogbiztosító iratokat égetni el."

Te balfasz, először Báthoryék támadták meg Dózsáékat.

Ruprecht. 2014.05.20. 21:30:50

„Tehát Barlabási 1507-es levele, amelyet a levéltárban olvastam, valójában nem a rablásról szólt, ahogy szó szerinti olvasása alapján gondolhatnánk. Mint a székelyek őrgrófjának, Barlabásinak bizonyára tudomása volt Dózsa György szerepéről népének a szász szomszédokkal való elszámolásában. Erdély alvajdájaként azonban felül kellett emelkednie a három nemzet civódásain, és biztosítani, hogy „konföderációnk egysége és harmóniája... erősödik”. Tehát tudatosan minősítette Dózsa Györgyöt bűnözőnek, nevezte a megtorlást rablásnak, miközben fondorlatosan lebecsülte a felkelés súlyosságát.
Vagyis Székely Dózsa György valójában nem az a kisstílű rabló és gyilkos volt, akinek az 1507-es levél kikiáltja. Politikailag különösen feszült időben nőtt fel, amikor a székely nép féltve óvott szabadságjogai veszélybe kerültek. Bizonyára részt vett az 1506-os csatában, amely Marosvásárhely mellett szétzúzta a király seregét, mert egy évvel később őt bízták meg a főnemesek, hogy köszörülje ki a nemzete becsültén esett csorbát, és álljon bosszút azokért, akiket a szászok Székelyföld elleni támadásuk során megöltek.”
süti beállítások módosítása