Itt a legszánibb kormánykritikus kontent
2013. július 03. írta: Zsigmond és Péterfy

Itt a legszánibb kormánykritikus kontent

allamadossag.jpg

Az Orbán-kormány elmúlt három éves gazdaságpolitikáját, költségvetési politikáját lehet alapos érvekkel kritizálni, így tett például Chikán Attila is tegnapi interjúnkban. Szélesebb tömegeket viszont nyilván jóval egyszerűbb kétbites üzenetekkel, például végletekig lebutított infografikákkal megszólítani.

Hiába viszont az igyekezet, ha az eredmény gyenge manipulációkra emlékeztet: a fenti grafika erre példa. Így ábrázolták az elmúlt három év GDP-arányosan összesen 0,5 százalékos államadósság-növekedését – ami nyugodtan mondható stagnálásnak is. És ez eredmény, szerény siker; különösen azután, hogy a sokat emlegetett elmúltnyolcévben nőtt az államadósság a kezelhető 55 százalékról 80 százalék fölé, ami az előző kormányzatok történelmi bűne marad örökre. Több agyat kérünk a kormánykritikus kontentekbe.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr765387992

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Itt a legszánibb kormánykritikus kontent 2013.07.03. 07:26:02

Szélesebb tömegeket nyilván jóval egyszerűbb kétbites üzenetekkel, például végletekig lebutított infografikákkal megszólítani.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Algopirin 2013.07.03. 07:03:52

mi a halál fasza a manipuláció a grafikán?
már persze ha a számok igazak.

embertelen brambertalan 2013.07.03. 07:29:16

a grafika csak atvette a fidesz altal hasznalt metodust. a "sza'ni" viszont az hogy elment 3000 milliard es megis nott az adossag!

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.07.03. 07:31:52

@Algopirin: Nyilván semmi. Minden rendes oszlopdiagram 21400-nál és/vagy 82,6-nél indul, ezt ma már az alsó tagozatban is tanítják, remélhetőleg. Azért jó, hogy te itt is fölhívod erre a figyelmet, köszönjük!

Algopirin 2013.07.03. 07:34:32

@Noferheperuré Uaenré: nevicceljmár. rá vannak írva az értékek, be van skálázva. aki nem látja/veszi észre annak sztem pont mindegy hogy nullától, vagy a mínusz végtelenből indul a skála.
ennyi erővel logaritmizáljuk, vagy emeljük négyzetre.

Virág et. 2013.07.03. 07:42:39

@embertelen brambertalan: És ez itt a lényeg. A skálázás valóban manipulatív, de egyrészt ez ugyanaz a stílus, ahogy a fidesz dolgozott 2010-ben, másrészt a lényeg a számok és azok meg sajnos stimmelnek.

Igen, ez nem 55-ről 80-ra ugrás, csak 0.5%-os növekedés (ami nem stagnálás, ez nem közvélemény-kutatás, itt nincs hibahatár, ezek objektíven lemért számadatok). Csakhogy minden ellentétes pártpropagandával szemben most nincs gazdasági világválság, ami viszont 2008-ban meg volt. Az előző kormánnyal ellentétben ennek a kormánynak a ciklusa első felét más sem jellemezte, mint az államadósság elleni harc. Az folyt a csapból is. Emiatt államosítottak kb 3000 milliárdot, vezettek be fájó intézkedéseket, magyaráztak választói kontrollt és jogokat szűkítő intézkedéseket. Ehhez képest az eredmény - bár szerény, de - növekedés.

Na ez a nem mindegy.

Célkereszt 2013.07.03. 07:51:47

Mit csináljunk, ha csak ennyire futja a baloldal intellektuális fölényéből?!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.07.03. 07:52:16

@Zsigmond és Péterfy:

Ez tényleg szánalmas!

Hiszen valójában nem az itt a kérdés, hogy GDP arányosan növekedett-e fél százalékkal az államadósság, hanem hogy ROSSZABBUL ÉLÜNK-e, MINT NÉGY ÉVE?!

[................................................................................../.]

S=klogW 2013.07.03. 07:55:34

@Algopirin:

mert erre nyilván a kocsmapulti törzsvendégek is figyelnek, ha meglátják a metroújság címlapján vagy otthon a retekklub híradó képernyőjén a grafikát

sőt biztos fel is hívják majd a kereskedelmi sajtótermékek a figyelmet az ordináta tengely beosztására

Algopirin 2013.07.03. 07:59:46

@S=klogW: maradjunk a realitás talaján. arra sem figyelnének ha nulláról indulna. szóval szerintem kurvára mindegy.
egyébként nem olvastam a hozzá tartozó szöveget (nem is fogom) de gondolom van ott más baj is.

S=klogW 2013.07.03. 08:06:15

@Algopirin: "arra sem figyelnének ha nulláról indulna. "

természetsen NEM FIGYELNÉNEK:
MERT az ember 12 év közoktatás után ELEVE AZ FELÉTÉTELEZI
és persze nem figyelne, épp csak akkor az oszlopok méretei NEM SUGALNÁNAK HAZUG MÓDON háromszorozódást

ezeket nyilván te is tudod, hisz itt és most is olyan okosan tudálékoskodsz,
épp ezért vagy egy hazug senki

Algopirin 2013.07.03. 08:11:38

@S=klogW: köszi a minősítést.
azt gondolom próbáltam egy normális -bár tényszerűen nem szépirodalmi stílusú- beszélgetést folytatni.
nem sikerült.
legyen szép a napod.

Vidéki 2013.07.03. 08:19:13

„Szélesebb tömegeket viszont nyilván jóval egyszerűbb kétbites üzenetekkel, például végletekig lebutított infografikákkal megszólítani.”

Egyszerű trükk, ha az infografikákat nem a nulla értékről, hanem attól messze eső origóból indítják.

Így a hangya péniszét is elefánt pénisz nagyságúnak lehet bemutatni!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.07.03. 08:22:52

Szerintem sokkal szánalmasabb, hogy egy ilyen blogon ilyen buta szarságokról írják a nap posztját. Szánalmas az "ellenzék ellenzékének" szerepe (az volt a ballib megmondóktól is 2002-2010 közt, igen, pont olyan szarok vagytok), de a legszánalmasabb az lenne, ha kiderülne (ahogy errefelé utólag szokott), hogy a szerző valamelyik minisztériumból ír, vagy van valamilyen pár milkás szerződése közpénzre.

S=klogW 2013.07.03. 08:23:54

nem is értem, miért nem kezdték az összegszerű grafikon ordináta tengelyét 22000-től,
a GDP-arányos grafikon ordinátáját meg lehetett volna rögtön 82,9-ről kezdeni:

sose nem is volt államadósság, csak zorbán csinálta mind 2010 óta

Tündér_Lala 2013.07.03. 08:24:38

Hop, hop,hop.
Ezt most kellett elsütni. Mert ugye már felvettünk hiteleket, (pontosan nem néztem utána) amelyből julius végén idő elött (mert drága) végleg kifizetjük az IMF-et.
Szóval azért közben itt jelentős pénzmozgások is vannak, amelyben pozícióinkat javítjuk. Ha kellő pillanatban názzük, akkor még ennél rosszabb adatokat is lehet kapni.
Tévednék ? Nem hiszem.

Hattory Hanzo 2013.07.03. 08:27:51

Legszánibb? Meleg drogosok gügyögnek így, mielőtt öngyik lesznek.

S=klogW 2013.07.03. 08:31:12

@Holger Hartland: szóval maga volt az, aki 3 éve csak hebegett-habogott a minisztériumi háeresnél az interjún és nem nyert minisztériumi megbízást.
jót röhögtünk magán a háeres kolleginával az első munkanapomon, mikor munkaidő végén behívtam az irodámba egy kis ismerkedésre. :)

RedMax 2013.07.03. 08:45:47

@Algopirin: A 200 egységenkénti, valamint az egy tizedenkénti skálázás... Ezen kívül semmi. Ha beraknák egy 10 éves távlatra hasonló skálázással, akkor egy standard reklámtáblára se férne fel. Csupán csak ennyi!

S=klogW 2013.07.03. 08:46:10

@Tündér_Lala: " julius végén idő elött (mert drága) végleg kifizetjük az IMF-et"

én úgy tudom, az IMF kamat valami 5% körüli, aminek közelében csak mostanában járnak a kötvénykamataink. épp ez volt korábban az egyik szoclib érv a további IMF-hitelek mellett a tőkepiacról való finanszírozás ellenében, hogy kisebbek a kamatok, épp csak arról nem beszéltek, hogy akisebb kamataihoz viszont kőkemény (gazdaság)politikai diktátumok betartását szabja feltételül az IMF.

toportyánzsóti 2013.07.03. 08:49:56

10%-ot téved szegény narancsnyalonc,mivel a nyugdíjkassza közben ebek harmincadjára került.Megoboáztatva 10-ből 9 polgár,sok magyarnak a 100 000Ft ból pár ezer sem jött össze a rezsimcsökkentős bohóckodásból...Méretes narancsbukta jön egyre közelebb,mert az idő az nem narancsmódra ketyeg...

Baldrick68 2013.07.03. 08:54:15

@Vidéki:
"Egyszerű trükk, "....

Így van és ezzel a Fidesz rendszeresen is él.
Most meg visszanyalt a fagyi.

tomtyi 2013.07.03. 08:55:04

@Virág et.:

NINCS gazdasági világválság?
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/teina011.html
Mondjuk az EU számít? Amely országcsoporttal a gazdasági kapcsolatunk mekkora is a külkerben? 75%?
Ehhez képest a magyar GDP idén nőtt, az EU átlag meg csökkent.

"Emiatt államosítottak kb 3000 milliárdot"
Visszavették, amit az állami pénzekből raktak eltapsolható formába.

@Tündér_Lala
Abszolút igaz. És nem mellékesen az sem mindegy, forintban vagy külföldi pénzben van az adósság.

Tündér_Lala 2013.07.03. 08:56:03

@S=klogW: És meg is cáfolták, mert a járulékos költségekkel együtt sokkal többe került, mint a hivatalosan kommunikált kamat. (A diktátumokon kívül is)

S=klogW 2013.07.03. 08:57:46

@Holger Hartland: ez ellenzék ellenzékét játszani 2002-2010 között napi rutin volt és nemcsak a sajtóban, hanem még a parlamenti munkában is - pedig az akkori ellenzék nem a folyamatos hazaárulással machinált, miként a mostani

2010 előtt ellenzék ellenzékét játszani politikai taktika volt, 2010 óta viszont időt és energiát pazarló kényszerűség

tevevanegypupu 2013.07.03. 09:04:38

@S=klogW:

(:

Kulonben a ketbitesek velemenyet tolmacsolom: inkabb elek vacakul egy polgari kormany vezetese alatt mint vacakul egy libaralkommunista alatt. Szoval Viktoooooooooor!:)

tomtyi 2013.07.03. 09:06:22

@toportyánzsóti:
http://euroinvestors.org/index.php?id=97&tx_ttnews[tt_news]=186&cHash=c9ab4b1b72ea6e9366baf4f7be8269d9
Nyilván fantasztikusan jó a manyup, ha már európai szinten aggódnak.

vantaan 2013.07.03. 09:08:56

@S=klogW: "....... - pedig az akkori ellenzék nem a folyamatos hazaárulással machinált, miként a mostani"

Pedig az igazi hazaárulás az most folyik.
Orbán egy köcsög hazaáruló neki már nincs is hazája!!! Földjei vannak, bányái vannak DE HAZÁJA NINCS! A "haza" csak addig kellett neki amíg szétlophatja-szétlophatta Simicskának, Mészáros Lőrincnek , Széles Gábornak és a többi hasonszőrűnek.
Erről szól a föld mutyi, a trafik mutyi, a takarék bank mutyi, a Közgép mutyi, Századvég mutyi, a stadion mutyi, a manyup mutyi, a mutyi mutyi.

@bbjnick: "Hiszen valójában nem az itt a kérdés, hogy GDP arányosan növekedett-e fél százalékkal az államadósság, hanem hogy ROSSZABBUL ÉLÜNK-e, MINT NÉGY ÉVE?!"

IGEN, rosszabbul!

Steve the Great 2013.07.03. 09:08:58

@Algopirin: Pedig ez egy bevett prezentációs (vagy ha úgy tetszik, manipulációs, vagy ha úgy tetszik, propaganda) technika: ha az idősor elemei között kicsi a különbség, ne a 0-ban kezdődjék az értékskála. A diagramok "folthatása" erősen befolyásolja azt, aki nem gondolja át alaposan, mit is ábrázoltak a szerzők.
Emellett azért is inkorrekt a diagram, mert két időpont alapján nem értékelhető egy mutató. Legalább tették volna fel a közbeeső éveket is.

Viszont - ahogy ezt az olvtársak már leírták - MINDEN politikai oldal (függetlenül attól, hogy kormányon vagy ellenzékben volt) adott ki ehhez hasonló, a nép egyszerű gyermekeinek szóló propagandaanyagot. Az ellenoldal bloggerei meg mindig fel szoktak rajta háborodni. Business as usual...

fepe 2013.07.03. 09:10:25

@bbjnick: Én speciel jobban. Köszi. ;)

bozsy 2013.07.03. 09:11:30

Már nem azért,de a szánalom skálán akkor hol található az a miniszterelnök a fenti tények ellenére is állítja,hogy csökkentette az államadósságot..
Lehet ez a grafika neki készült,hátha így sikerül feldolgoznia az információt.

S=klogW 2013.07.03. 09:20:03

@tevevanegypupu: csak az ura meg ne tudja, hogy este ágybabújás előtt Monsieur Victor portréját nézegeti ihletért :)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.07.03. 09:20:17

@Algopirin: Önmagunk szándékkal hülyének tettetése oldalfüggetlen.

A grafikon manipulatív, én is tudom, te is tudod.

Ha te erre ránézel, akkor nem az jön le elsőre, hogy az államadósság csak kicsivel több mint 0.5%-al növekedett a GDP-hez viszonyítva. Ha mellérakod az előző évek adatait, akkor megint igencsak más lesz a helyzet.

S=klogW 2013.07.03. 09:21:24

@vantaan: néha már nem tudni, hogy jobbikos vagy szoclib tirádázik

tevevanegypupu 2013.07.03. 09:26:34

@S=klogW:

Mink kozosen szeressuk a Viktort.:)

vantaan 2013.07.03. 09:30:51

@S=klogW: Se nem jobb se nem bal .... csak 1 magyar!

vantaan 2013.07.03. 09:33:05

Tanárjuk hívott rendőrt a tiltakozó középiskolásokra

Krétával tiltakoztak középiskolások a kormány oktatáspolitikája ellen. Két vidéki nagyvárosban a rendőrök a helyszínen vetettek véget az akciónak. Frissítés: a rendőrség szerint nem történt semmi.

„Gondolkodom, tehát probléma vagyok” – ilyen és ehhez hasonló feliratok jelentek meg szombatra virradóra Pécs több pontján, többek között a kormányhivatal előtt a Középiskolai Hálózat (KIHA) tagjai jóvoltából. A csoport azért választotta az éjszakai időpontot az akcióra, mert napközben rendőröket hívtak rájuk, más városokban pedig rongálás címszóval a rendőrség be is szüntette az akciókat.

S=klogW 2013.07.03. 09:34:36

@tevevanegypupu: nagyon viszketnek az ujjaim, hogy "az ura is M. Victort nézegeti ihletért? :)" labdát lecsapjam, de úgy érzem ez már az online kommentelés laza keretin belül is a szemtelenség határát súrolná, ezért csak ilyen körítéssel jegyzem meg, a kétértelmű elménckedés kedvéért

S=klogW 2013.07.03. 09:37:27

@vantaan: mint a független konzervatívvá vedlett maszoplajos brüsszelben

bádogos 2013.07.03. 09:42:56

@S=klogW: A "diktátumok" nagyjából arról szóltak, hogy ha egy mód van reája, ne baxxxszuk szét a reálgazdaságot. De mi ellenálltunk!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.07.03. 09:45:02

Csak az az átkozott szövegkörnyezet lenne... Ugyanis a kormánypropaganda azt harsogja, hogy CSÖKKENT az államadósság, és ugye nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy mennyivel lenne nagyobb ez a szám, ha nem nyúlják le a magánnyugdíjakat, szóval, ez az írás leginkább egy "száni" kormánymosdatás...

vantaan 2013.07.03. 09:45:44

@S=klogW: ...vagy mint fiatal democsoratává, nép-nemzetivé, kisgazdává, kereszténnyé (előbb református majd iványigáboros majd katolikus ...de ha kell akkor szent muzulmán), polgárivá-sőt pógárivá, nemzet védővé-nemzetvezetővé vedlő kis-kisztitkár! ....csak azt a kurva lét lenyúlhassa.
Hányok tőle.

vantaan 2013.07.03. 09:50:51

@bbjnick: Még utóbb BETILTJÁK A 18 év alattiaknak a GONDOLKODÁST?!

....szép új világ ..... "csak a Fidesz"

S=klogW 2013.07.03. 09:53:27

@bádogos: hát persze, csak ennyi volt, nálunk nem akartak rezsiemelést, nyugdíjcsökkentés, közalkalmazotti elbocsátást mint Ukrajnában meg Romániában

hazudozz csak

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.07.03. 09:55:10

@vantaan:

Magácska szerint a randalírozás a gondolkodás szinonimája? Ez némiképp megmagyarázza a kommentjei mélyértelműségét:-)

S=klogW 2013.07.03. 09:57:52

@vantaan: csak nem rosszul alakul a közvélemény-kutatások jobbikos adatsora?

vantaan 2013.07.03. 10:06:40

@bbjnick: "randalírozás"? huuuu most akkor lecsukják a 7 pöttyös katicabogár óvoda gyermekeit is mert az aszfaltra rajzoltak krétával?

Persze teljes mértékben igaza van! Ha párt érdeke így kívánja .... sőt! Itt rendnek kell lenni! Aki nem lép egyszerre ....
A példa mutatást és az elrettentést .... "szép új világ"

sajnállak.

Dub hadnagy 2013.07.03. 10:14:38

@S=klogW: azért mocskolódás helyett belinkelhetnéd azt az IMF-es hivatalos levelet, amelyben a magyar kormánytól ilyeneket követeltek

Pelso.. 2013.07.03. 10:21:46

@S=klogW: közszférában itthon is zajlik diszkrét létszámleépítés, újfideszül átszervezésnek hívják.

Robinzon Kurzor 2013.07.03. 10:25:48

A legszánibb kormánymosdató poszt, evör.

Ennél még a Gréczy Zsolt is "több agyat" helyezett munkásságába, amikor az ellenzék ellenzékét játszotta. Pedig neki aztán lenne mire szerénynek lennie.
Úgy látszik, a Mandinak is.

Tegnap a Jobbklikk osztott ki magának egy sallert a FB-on, hogy az EU ne szóljon bele a mi belügyeinkbe!
Azt elfelejtették odaírni, hogy kivéve, amikor a Fidesz viszi azokat ellenzékben Brüsszelbe, vagy amikor Orbán javaslatára aggódik a magyar demokráciáért a Kereszténydemokrata Internacionálé.

Arisztogatya 2013.07.03. 10:33:14

@Pelso..: Leepiteni elbocsatasok nelkul is lehet, nemde?

tevevanegypupu 2013.07.03. 10:38:06

@S=klogW:

Maga csak ne viszkessen!:) Kulonben ugy tunik lassan at kell kepeznunk magunkat semlegesse vagy biszexe, eljon az ido mikor buntetni fogjak a heterokat.:)

S=klogW 2013.07.03. 10:39:12

@Pelso..: már megint a tanársiratót hallom? azért jelentős csökkenés volt a tanulói létszámban is az elmúlt két évtizedben
(cigány környékre meg ugye nyilván nem nagyon akar senki menni, aki egyetemet végzett és ezért rendelkezik civilizációs minimummal és kulturális igénnyel)

vantaan 2013.07.03. 10:44:44

@S=klogW: "(cigány környékre meg ugye nyilván nem nagyon akar senki menni, aki egyetemet végzett és ezért rendelkezik civilizációs minimummal és kulturális igénnyel)"
Magyarul is le tudnád írni? Előre is köszönöm.

S=klogW 2013.07.03. 11:08:17

@tevevanegypupu: arról persze nem hoznak törvényt, hogy állásinterjún tilos legyen megkérdezni a női jelentkezőktől, hogy tervez-e gyermekvállalást

ALFI · http://blog.hu/user/166725/tab/activity 2013.07.03. 11:17:47

@tevevanegypupu: Mi újság MézesRozi barátnéddel? A titokjósdán is kussol, vagy csak a nyilvánosság előtt nem mer megnyilatkozni?

Zb74 2013.07.03. 11:19:15

Vitán felül szánalmas. Annyit tennék hozzá, hogy az ilyen grafikonokat, ahol a függőleges tengely nem a nullpontnál kezdődik - hogy a kis változások nagynak hassanak - a Fidesz használt először a magyar politikai életben, mégpedig a 2002-es kampányban. Akkor természetesen még egy - mindenki számára eljuttatott - nyomtatott anyagban.

S=klogW 2013.07.03. 11:21:37

@ALFI: amit maga "titokjósdának" hív, azt a valóságban emailnek meg levelezési listának hívják

közösperonos átszállás 2013.07.03. 11:24:50

@Vidéki: "Egyszerű trükk, ha az infografikákat nem a nulla értékről, hanem attól messze eső origóból indítják."

Valójában nagyon ritka, hogy táblázatot nullától kezdjenek. Nem is nagyon van értelme, ha pl. 80 és 90 közti értékek vannak egy görbén.

Pelso.. 2013.07.03. 11:51:03

@Arisztogatya: Úgy gondolod, hogy az esetleges kilépők, nyugdíjba menők helyett nem felvenni senkit, tehát létszámstoppal?

benchmade 2013.07.03. 11:55:31

A valóság még szarabb, mert ha nem az év végi adatokat nézem, hanem hogy a kormányváltáskor mennyi volt az államadósság, akkor 19.900 milliárdot látok. Azaz az Orbán kormány 2010 év végéig laza 2000 milliárdot már rálapátolt. Összesen pedig 5000 milliárd felett jár.
www.akk.hu/ktgvetesadossag.ivy

Amúgy a grafikonon szereplő számok forrására kíváncsi lennék, mert nem stimmelnek az AKK számaival.

Pelso.. 2013.07.03. 11:57:47

@S=klogW: Ez elsősorban nem tanársirató, -továbbá valahogy az ilyen lépések valahogy kimaradtak a khmm, kormányprogramból. 2010 előtt most is azon a véleményen voltam, hogy az eü s oktatási vonalon rossz a struktúra és a finanszírozás módja (nem mértéke!), valamint elfolynak pénzek, mindezeken a híres kétharmad cseppet sem változtatott érdemben. Itt is jól tükröződik, hogy az ország v. a pártérdeknek van prioritása.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.07.03. 12:00:07

@S=klogW: Te és a magadfajták sosem fogjátok megérteni, hogy létezik olyan ember, aki eleve be sem teszi oda a lábát. Megjegyzem, nem ítélem el azt sem, aki igen, de akkor vállalja be rögtön az elején. A jobber bagázshoz képest Tóta W. a képmeséivel egyenes ember volt. Te pl. nem vagy az.

Pelso.. 2013.07.03. 12:02:51

@Arisztogatya: Lehet, csak lassúbb a folyamat, bár megúszhatók a végkielégítések. Kis odafigyeléssel tervezhető ilyesmi, kb 2 éves ciklusban, adott intézménynél, melyik verzió éri meg jobban.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.07.03. 12:05:04

Egyébként "a legszánibb kormánykritikus kontent" kategóriában komoly esélyes lenne még Orbán szereplése a 2006-os tévévitában, az ismert szomorú következményekkel.

S=klogW 2013.07.03. 12:08:33

@Pelso..: tudom, te privatizálnál, te kis népirtó

S=klogW 2013.07.03. 12:18:48

@Holger Hartland: jaj de komolyan veszi (magát is) :).

megnyugtatásodra közlöm, nekem biztos nincs még annyi közöm se aristo, kktt, e fenti zs&p, tölgy, grift/málnási/padilla, kgb, loxon s egyebek köreihez, mint neked:
ha muszáj versenyezni ebben, én biztosan távolabb vagyok (fizikailag is) mindenféle minisztériumtól/minisztériumi emberkétől, mint te.

magának tényleg keserű a szőlő.

ALFI · http://blog.hu/user/166725/tab/activity 2013.07.03. 12:19:14

@Holger Hartland: " A jobber bagázshoz képest Tóta W. a képmeséivel egyenes ember volt."

Maga tényleg kommunista.

benchmade 2013.07.03. 12:19:21

Bocsánat elnéztem, 2010 év végéig "csak" 1000 milliárddal nőtt az államadósság.

Pelso.. 2013.07.03. 12:23:16

Rosszul tudod, ezt is)
Itt fentebb nem privatizációs lehetőségről, szándékról, kényszerről esett szó, hanem állami szektor bérköltség csökkentésről.

S=klogW 2013.07.03. 12:27:04

@Holger Hartland: @S=klogW: +
a TWA nevű szivattyúügynökhöz képest az én kiterjedésem oly elhanyagolható, hogy az csak egy pont.
no menjen, (s)írja ki magát a blogján.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.07.03. 12:30:56

@S=klogW: Nem azt mondtam, hogy minisztériumi ember vagy, bár nálam kevesebbszer per definitionem nem láthattál minisztériumot belülről, hanem hogy nem vagy egyenes. A felsoroltak közül pedig azzal a néggyel vagy öttel, akinek véletlenül tudom a személyazonosságát, nem találkoztam soha személyesen. Szerintem itt elég sokan tudjuk egymásról, hogy ki kicsoda, és azt is, hogy a nagy többségünk tényleg csak egy-egy láblógató hobbiblogger a tízmillió magyar állampolgár közül, úgyhogy az ilyen inszinuációkat hagyjuk már.

S=klogW 2013.07.03. 12:31:48

@Pelso..: itt fentebb erről (is) volt szó:

"2010 előtt most is azon a véleményen voltam, hogy az eü s oktatási vonalon rossz a struktúra és a finanszírozás módja"

erre írtam, hogy igen, te privatizálnál (mert hát más alternatívája magának a struktúrának nincs)

közösperonos átszállás 2013.07.03. 12:41:29

@S=klogW: "mert hát más alternatívája magának a struktúrának nincs"

Ezt te komolyan elhiszed?

S=klogW 2013.07.03. 12:45:46

@Holger Hartland: nem tudom ebből miként következik az én vonatkozásomban bármiféle nemegyenesség egy csipkelődő komment kapcsán, amit maga láthatóan véresen komolyan vett.
ha kívánja én készséggel elfogadom, hogy maga egy minisztériumban sose járt (ha jól értem, ez itt a fontos) hobbiblogger,
de ha kívánja elküldheti a következő 10 percben a virtuális segédjét erre a címre: f664999@rmqkr.net
ajánlanám a Városligetet, mint klasszikus helyszínt, vasárnap hajnalban

S=klogW 2013.07.03. 12:47:56

@közösperonos átszállás: persze attól függ, hogy pontosan mit értünk struktúra alatt, mindenesetre @Pelso..: úgy tűnük, úgy ahogy van, elvetné a jelenlegi szisztémát

közösperonos átszállás 2013.07.03. 12:49:40

@S=klogW: "persze attól függ, hogy pontosan mit értünk struktúra alatt"

Nyilvánvalóan az egészségügy működtetési rendjét. Kábé mindent, ami nem maga a konkrét gyógyítás. Ezt alaposan át lehet szervezni azért úgy is, hogy attól még állami kézben marad.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.07.03. 12:50:31

@Holger Hartland: @S=klogW:

Diszizőbiginininövöbjútifúlfrendsip:-D

S=klogW 2013.07.03. 13:11:18

@közösperonos átszállás: nyilvánvalóan ...

az eü. 3(4)-féle struktúrával bír: szervezeti(betegellátási), finanszírozási, képzési-szakmai.
fogalmam sincs, hogy az alap- és szakellátásra valamint járó és fekvőbeteg-ellátásra osztott szervezeti(betegellátási), vagy a szakközépiskola-okj/főiskola-egyetem képzési-szakmai struktúrának mi lehet az alternatívája, és végülis mindkettőnek sarokköve a finanszírozás.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.07.03. 13:23:23

@S=klogW: Hogy mi a vicces, az attól is függ, hogy mikor. Manapság ezek a dolgok nekem nem viccesek, mert azt látom, hogy a kormányoldal kommunikációjában rendszerré vált az ilyen elemek tisztességtelen alkalmazása. (A mindenkori kormánnyal szigorúbb vagyok, mert ők többet tudnak ártani. Ha szeretné, hogy többet szidjam a ballibeket, intézze el, hogy kormányra kerüljenek. :))

Plagipalitól elveszik a doktoriját. Válasz? Valamelyik rezsimharsona megírja, hogy visszavonatták "Tulassayék" egyik cikkét.

Szekszárdi fideszes leleplezi a trafikrablást. Válasz? Kiteregetik a magánjogi vitáját a szomszédos étteremmel.

Átlátszó blog újságírója ír egy polgármester apjának elmarasztaló ítélettel (megrovással) zárult választási ügyéről. Válasz? Az önkormányzat szerint az újságíró szeretett volna náluk "szerződéshez jutni". (De ő nem hagyja magát, perre megy.)

Aztán a bilderberges kamu, nemsokára jön az állami olajszőkítés, most meg éppen ez:

index.hu/belfold/2013/07/03/a_bizalmasok_kaszaltak_a_politikai_ugyeket/

- és még lehetne sorolni, ez csak pár példa volt.

Ez annyira ócska. Én 2010-ben arra szavaztam, hogy húzzanak el a szocik meg a szadesz a tempójukkal együtt. Elhúztak, és ez jó. De a tempójuk maradt, sőt, csak most narancsszínben, parlamenti kétharmaddal súlyosbítva. És egyre kevésbé látszik, hogy lenne bármi különbség a mai fideszesek és az akkori gyurcsányisták között, sőt, lassan ha lesz különbség, az már a másik irányban. Hát mekkora szar ez már.

pcmci 2013.07.03. 13:37:57

azért egy "negatív csökkenés is csökkenés" még elfért volna valahol, illene is a sikerpropagandába baszod.

S=klogW 2013.07.03. 14:05:31

@Holger Hartland:

1.
a pártpolitika nem párbaj, hanem pankráció. a fontos, hogy egyértelműek legyenek a szorító határai a szorítón belülről és kívülről is, és ezek egybeessenek - legalábbis ez utóbbiban sajnos vannak néha tévedések, ebben egyetértek magával

2.
egy olyan államban melynek nemzete és stabilitása ellen majd' 100 éve folyik nyilvánvaló belső aknamunka, a politikai megbízhatóság sajnos rendkívül sőt néha túlzóan, ugyanakkor mégis joggal fontos szempontá válik a politikai megbízhatóság akármilyen szintű államigazgatási poszton - o tempora, o mores, sajnos magyarországon ez a releváns reálpolitika

Pelso.. 2013.07.03. 14:12:26

@S=klogW: "úgy tűnik" - ne tűnjön úgy, nem utaltam olyasmire, de ha te azt akarod hinni, nekem mindegy, mert szerinted nincs más alternatíva... -hagyjuk.

S=klogW 2013.07.03. 14:21:27

@Pelso..: tehát nem a szolgáltatók és/vagy a biztosítás - teljes vagy részleges - privatizálásával gondolod megváltoztatni a struktúrát és a finanszírozás módját?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.07.03. 14:25:53

@S=klogW: Mutatis mutandis ugyanezt mondhatta volna egy ballib is 2008-ban.

S=klogW 2013.07.03. 14:37:09

@Holger Hartland: lehetséges de nevetséges szcenárió lett volna - annyira nem hülyült el 2008-ra a magyar társadalom, hogy elhiggye azt, hogy az az érdeke, hogy profitot akaró kezekbe adják az egészségbiztosítását

calabria007 (törölt) 2013.07.03. 14:53:13

@S=klogW:

a gyógyszercégek és a beszállítók mióta dolgoznak nonprofit formában? :)

tevevanegypupu 2013.07.03. 15:09:27

@S=klogW:

Sok mindenrol nem hoznak, pedig lenne egy-ket otletem..Mindenesetre mas szempontok szerint mint Gyurcsany, de lassan mar azt mondanam az elegedetlenkedoknek, hogy el lehet innet menni..Erdekes modon a rettegok megis maradnak, pedig a civilizalt Europaban hogy orulnenek nekik..:) Munkanelkuliseg, aremelesek, eletszinvonal romlas, olyan megszoritasok hogy na....stb..stb..mindaz ami nalunk van ott meg hatvanyozottabb mertekben jelentkezik..es ha itthon az antiszemitizmustol rettegnek, setalgassanak egy keveset mondjuk Franciaorszag egynemely nagyvarosaban..

S=klogW 2013.07.03. 15:20:19

@Holger Hartland: meg is próbálták - így sikerült népszavazásig feszíteniük a húrjukat, ami aztán el is pattant hál' istennek

Virág et. 2013.07.03. 15:30:05

@tomtyi: Akkor segítek: NINCS világválság, európai válság van, még inkább eruoövezeti válság, aminek mi ugye nem is vagyunk a tagja. 2008-ban, amiről a narancsos emlékezet legyintések közepette emlékezik VILÁG válság volt. EU is, meg még a többi része is a világnak. Németország pl. mínuszban volt, most meg nincsenek.

"Visszavették, amit az állami pénzekből raktak eltapsolható formába."

Így is lehet képzelni. Csak az a bibi, hogy:

1. amikor a Bajnaiék akarták visszavenni, akkor schmittpalid még védte volna. Meg gondolom te is.

2. Haszonnal adták vissza, összességében nyereséget realizáltak vele. Ennyit az eltapsolásról.

3. Befektetés. Ma nem az államnak megy a bevétel, amikor meg kifizetés lesz, nem az államnak kell fizetnie a nyugdíj ide vonatkozó részét. Tragédia lett volna, nyilván.

4. Azért vették el, hogy az államadósságot csökkentsék. Ez volt a beharangozott indok. Ehhez képest lásd fent.

Rajongj tovább miattam, de a tények attól még tények maradnak.

calabria007 (törölt) 2013.07.03. 15:46:26

@Virág et.:

Németországot EU kontextusban kell nézni, az meg elég kiábrándító. A „2008-as” válság pedig még nem ért véget.

PS. Az is tény hogy az EU és az un. fejlett világ is egy kolosszális trutymórakás:)

közösperonos átszállás 2013.07.03. 15:58:10

@Virág et.: "4. Azért vették el, hogy az államadósságot csökkentsék. Ez volt a beharangozott indok. Ehhez képest lásd fent."

Sőt, ha a mnyp-pénzeket az állam által korábban félretett összegként interpretáljuk, akkor az aktuális egyenleget illik levonni az államadósságból, tehát a Fidesz-kormány mérlege sokkal rosszabb: nem 0,5 százalékponttal növelte a GDP-arányos hiányt, hanem 10-zel.

Virág et. 2013.07.03. 16:36:23

@calabria007: A 2008-as hitelpiaci világválság véget ért. Csak közben jött egy euroövezeti válság, az viszont Európára koncentrálódik, Amerika köszöni egyre jobban van.
Kína pedig most kezd a saját privát kis válságába beleszédülni, de ennek sincs köze a 2008-as krach-hoz. Mindegyik lokálisabb és ezért kisebb is.

Nem azt mondom, hogy most nincs válság. De van. Csak nem világválság.

calabria007 (törölt) 2013.07.03. 16:40:21

@Virág et.:

sohasem ért véget, a "beteg" csak "fájdalomcsillapítót" (értsd: drogot) kapott:)

www.privatebanking.societegenerale.com/uploads/RTEmagicC_central-banks-balance.gif.gif

semmit sem oldottak meg, az un. fejlett világ nagyon mély strukturális válságban van

örökké nem lehet fájdalomcsillapítón (azaz drogon) élni

a "kijózanodás" nagyon keserű lesz

calabria007 (törölt) 2013.07.03. 16:42:54

@Virág et.:

ez egy globális és - pénzügyi és gazdasági értelemben - fenntarthatatlan rendszer

csak akkor tudnak visszatérni az un. "business as usual" üzemmódba ha elinflálják a korábban felhalmozott adóssághegyet

calabria007 (törölt) 2013.07.03. 16:43:35

@calabria007:

"drog" = ingyen jegybankpénz, azaz pénznyomtatás

calabria007 (törölt) 2013.07.03. 16:44:51

@Virág et.:

sokkal vadabb dolgok jönnek a 2008-as happeningnél

Pelso.. 2013.07.03. 17:41:31

@S=klogW: Mindössze részleges, tehát korrigálj rám vonatkoztatva: részleges népirtó.

Kamélia 2013.07.03. 18:08:43

@vantaan: A poszt írói sem tudnak magyarul írni, akkor ne várj csodát egyes kommentelőktől.)))

S=klogW 2013.07.03. 18:09:16

@Pelso..: na ugye, hogy ugye: kiárusító, vagyonócsító.

Pelso.. 2013.07.03. 18:41:16

@S=klogW: Ne fogd vissza magad: + hazaáruló, na.

S=klogW 2013.07.03. 18:56:54

@Pelso..: ugyan kérlek, én toleráns vagyok, megadom az esélyét annak, hogy csak tévedésből vagy megtévesztettségből képviselsz komprádor-álláspontot, és önkritikát gyakorolva még megtérhetsz a helyes útra

Google 2013.07.03. 19:18:09

A szocik azt is hozzáírhatnák, segítettünk, hogy nőjön az államadósság; felvettünk egy csomó pénzt, amit ők adnak majd vissza.

Pelso.. 2013.07.03. 20:04:52

@S=klogW: Megnyugvással tölt el, hogy megadod az esélyt.

S=klogW 2013.07.03. 21:16:13

@Pelso..: a mai magyar átlagbér nem alkalmas arra, hogy abból az egyén saját biztosításán keresztül önállóan finanszírozza a a magyar népességben jellemző potenciális egészségügyi problémáit

és sokan ezt az átlagbért sem keresik meg

(+ ott van még a magánbiztosító profitéhségét "költséghatékonyságnak" álcázva)

ha eltörlöd a kockázatközösséget és az embereknél hagyod a tb-járulékot, akkor pedig egy embernek nemcsak a saját eü-kiadásait kell finanszíroznia, hanem a gyermekéét is és ez ellene hat a gyermekvállalásnak

S=klogW 2013.07.03. 21:21:19

@S=klogW: jav.:

profitéhségét = profitéhsége

calabria007 (törölt) 2013.07.03. 23:00:02

@S=klogW:

te is felettébb profitéhesnek tűnsz:)

calabria007 (törölt) 2013.07.03. 23:00:56

@S=klogW:

és a komprádor szobrát is rólad mintáznám:) (egy szavadat sem hiszem:) )

embertelen brambertalan 2013.07.03. 23:30:23

@Google: mert a fidesz am nem vett fel penzt...a' nem.
a sok allamkotvenyt a magas kamataival meg a ma tocsnyi fogja visszafizetni helyetted, ugye?

Indriq 2013.07.03. 23:45:47

Kicsit azért meredek nagyjából 1300 milliárd forintra azt mondani hogy ez gyakorlatilag stagnálás... Ebből az oktatást vagy az egészségügyet rendbe lehetne tenni....
Hozzáteszem, hogy az ilyen skálázás teljesen bevett szokás, és arról állít ki szegénységi bizonyítványt, aki a két oszlopot hasonlítja össze és nem az értékeket.

tundrazuzmo (törölt) 2013.07.04. 00:03:43

Lehet számolni is?
A 22075 Mrd Ft eurora átszámolva, a 2010-es kb. 275-ös árfolyamon = 80,27 Mrd euro

A 23340 Mrd Ft eurora átszámolva, a 2013-mas kb. 295-ös árfolyamon = 79,12 Mrd euro

Ugye nem tévedek, ha azt mondom, hogy az államadósság nagy része nem forintban van, hanem az euro árfolamához kötődő devizában?

Akkor most melyik szám a nagyobb? A 2010-es 80, vagy a 2013-mas 79?

Jó lenne először ezeket a tényeket figyelembe venni, mielőtt mindenki teli pofával elkezdi önteni a politikaki véleményét.

Néma Troll · http://fogd.be 2013.07.04. 00:59:07

@tundrazuzmo: nem, az államadósság mindig GDP-hez képest helyi valutában van mérve. Oka: Magyarországon Ft-ban termelôdik jövedelem. Pl.: most kb. 0 az esélye a 275 Ft-os árfolyamnak, de a hiteleket most kell fizetni €-ban.

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.04. 02:07:13

@tundrazuzmo:

Kevesebb, mint a fele 'van abban', a kormányváltáskor érvényes 20.000 milliárdot osztva el 275-tel ~72 milliárdot kapunk, a magánnyugdíj-einstand során stornózott állampapírokból származó ~1500 milliárd forintos kozmetikázást már észre se vegyük. De a tények figyelembe vételével kapcsolatos ötlet jó, hajrá!

S=klogW 2013.07.04. 03:35:36

@Néma Troll: ezért kár volt a kézízületeidet koptatni

maskep 2013.07.04. 05:34:11

Az egyik legszánibb Mandiner-blog poszt... Mikor a 82%-os államadósság a GDP úgy 15%-át kitevő 3000 Mrd manyup-vagyon kizsarolása után 79%-ra "zuhant*, az bizony teljesítmény, tendencia meg ilyenek voltak. Most a 84% nem növekedés, hanem legfeljebb stagnálás. A 3000 Mrd nyugdíjvagyonból megvan még kb 400 millió. Az kb. a GDP 2%-a. Vagyis a stagnáló államadósság annyival nőtt, amennyi a nyugdíjvagyonból nem lett a kazánban elégetve...

Azért köszönöm az új kifejezést: "száni"... Igen találó!

maskep 2013.07.04. 05:43:12

Ja, és természetesen világválság, az a zelmúttnyócévben nem volt. Az csak a NER, valamint az Orbán Viktor nevű Magyarország elleni rezsösszeesküvés része 2010. óta. A ballibbantak puszta perverzióból, meg elkúrásból vettek fel 20.000 Mrd Euró hitelt. Bezzeg a sikeres Matolcsy-program óta már majdnem stagnál az államadósság, ha messziről, célszemmel hunyorítva a félhomályban ezt akarjuk látni... És ezt akarjuk látni, mert ennyire böszme elkúrókat, mint az Orbán kormány, mégse lehet ép ésszel támogatni...

azbesztos 2013.07.04. 06:14:57

Az elmúlt nyolcévben nőtt az államadósság a kezelhető 55 százalékról 80 százalék fölé, ami az előző kormányzatok történelmi bűne marad örökre.

csárli hárper 2013.07.04. 06:15:10

srácok, inkább vertétek volna ki egymásnak, mert ez a poszt nagyon "száni"
kibaszott szarul áll a gazdaság, az ország nagyon szarul teljesít, sikerült az elmúlt három évben mindent tönkretenni, ezt csak az nem látja aki nem akarja vagy jól él a kormánypropaganda hazugságaiból...

knorbert 2013.07.04. 07:06:08

Most ez a két grafikon miért is manipulatív? Az ember nyilván megnézi először a bal skálát, amiről leolvassa, milyen értékek közt mér a grafikon. Nyilván elsőre is látszik, hogy nem 0-tól indul, hanem más szintről. Nyilván azért nem 0-tól, mert akkor 10 képernyőnyit kellene görgetni az aljához, aminek semmi értelme sem lenne. Persze lehetne olyat is rajzolni, hogy 0 a skála alja, majd mondjuk 5-nél van egy törésvonal és a törésvonal fölött már 80-nal folytatódik, de nem nagyon szoktam látni olyat.
De a lényeg még számok nélkül is leolvasható/látható a grafikonról azonnal: nőtt az államadósságunk a belelapátolt nyugdíj- és egyéb pénzek ellenére is. Pedig ugye a magánnyugdíjvagyonban rengeteg magyar államkötvény (is) volt. Ezeket rögtön leszámította az állam a beolvasztásukkal. Majd helyükre újat bocsátott ki. Így mondjuk nehéz is csökkenteni...

ppppalika 2013.07.04. 07:09:45

A közoktatásban eddig tanították a diagramok értelmezését (matematikából is, de informatika, történelem, földrajz tárgyakból is), diagramok készítését (nyilván leginkább informatikából).
Azt is tanították, hogy úgy lehet/kell csinálni, ahogy látszik. Azt is, hogy miért.

Szakmailag tehát teljesen korrekt.

Sajnálom azokat, akiknek nem volt módjuk/képességük 10. évfolyamig eljutni. (Ha valaki korábban tanult, így járt, az okostelefonokat sem tiltják be miattuk.)

Az is megérne egy misét, hogy hogyan hatott az államadósságra 2010-ig a magánnyugdíj pénzek előállítása, az önkormányzatok eladósodása, utána pedig a nyugdíjpénzek felhasználása.

huttinger 2013.07.04. 07:25:18

Azért nézzük a jobboldali 2 bitet is.

Mi volt a szajkó a MANYUP ügyben? Hogy az az összeg nem a nyugdíj kasszába folyt be viszont ezt az összeget az államnak folyamatosan pótolnia kellett így arra hitelt kellett felvenni....

Vagyis abba az elmúltgyolcév adósságnövekedésben ez is benne van ugyebár.

Tehát annak az adósságnak a fedezete is meg volt ugyebár. Magában a MANYUP vagyon 3000 milliárdjában. És hol van ez a pénz?

A mai kormány adósságnöveléséhez tessék ezt az összeget is beleszámítani. Aki kérdi hogy miért? Azért mert ez az összeg el lett költve és ha nem lett volna és minden megy tovább akkor ekkora értékben hitelt kellett volna felvenni. Azért.

A különadókról meg már nem is beszélek....mert ugye az az előző kormány rendelkezésére nem állt, ellenben ennek a kormánynak viszont igen és mit sem változott semmi. Sem nem csökkent az államadósság sem nem lettek új beruházások ebből az összegből megvalósítva elindítva. Simlicskát leszámítva.....

maskep 2013.07.04. 07:29:05

@maskep: (...Persze nekem is számolnom kéne, mielőtt hülyeségeket írok. Mert a 30 ezer milliárdos éves GDP-nek a 3 ezer milliárdos magánnyugdíjpénztári vagyon csak 10%-a, vagy még annyi se...)

maskep 2013.07.04. 07:31:33

@maskep: Részemről száni-báni...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.07.04. 07:33:56

@Zb74: Pontosan. Sőt, Varga Mihály rögtön pénzügyminiszteri kinevezése után ilyen grafikonokkal szórakoztatta a Napi Világgazdaság röhögő olvasóit. Hogy Gery Greyhound híres A mi éveink videójáról ne is beszéljek, ami kizárólag ilyen típusú grafikai manipulációkból állt. Meg a manipulált munkanélküli statisztikákról, a manipulált inflációról, a manipulált államadósság-nyomásmérőről...

Ehh, Zsigmond és Péterfy, száni vagy.

S=klogW 2013.07.04. 07:43:46

@Kettes: úgy érted a napi gazdaság ugyanazt a kvalitású olvasóközönséget célozza mint pl. a metro újság?
néha nekem is ez az érzésem, pláne a napi gazdaság FB-kommentelőit olvasva
mindenesetre egy tematikus (kvázi szak-)napilapban (még ha ballibsinyaló is) azért elvárható az olvasóközönségtől, hogy értelmezni tudjon egy grafikont a folthatáson túl is

SemBoga 2013.07.04. 07:47:57

stagnálás, hogy 3000mrd forintnyi hitelt vett fel a jövő nyugdíjasaitól orbán viktor, úgy, hogy nem kell ezt szerepeltetni a statisztikákban? :)

Fatal Error! System Halted! 2013.07.04. 08:04:59

egy tublr-es viccblog, mint mértékadó hírforrás...

Több agyat kérünk a kormány faszát szopkodó bejegyzésekbe.

Spiro 2013.07.04. 08:37:40

Államadósság, változás, és egyebek (MRD Ft):
akk.hu/ktgvetesadossag.ivy

2010 április: 19.323
2013 május: 21.765
Változás: + 2.442
MANYUP: ~ + 3.000

Tényleges növekmény: ~ +5.442

Változás a bázishoz képest 5442/19323= +28,16%

2010-es GDP nominálisan (folyóáron): 26.607

Változás a 2010-es GDP-hez képest: 20,45%

Éljen, HURRÁ, Éljen, HURRÁ!

maskep 2013.07.04. 08:38:38

@SemBoga: Persze, hogy stagnálás! Változott valamit is a Fidesz támogatottságán, pl. a Mandiner szerzői között - Naugye!...

csárli hárper 2013.07.04. 09:33:00

@S=klogW: mi van? nem tetszik, hogy szidják a balfasz főméltóságú kisztitkárelvtársurat és maffia kormányát? vagy szemináriumon mást hazudtak neked? és te beszoptad, hogy az ország jobban teljesít? hát ez rólad állít ki szegénységi bizonyítványt...

semmiextra 2013.07.04. 09:35:09

Kedves szerző!
Te hülyébb vagy mint 3 másik. Legközelebb szólj be a pártközpontba mielőtt írni kezdesz. Hátha az Árpi helyre rak.
A grafika szemét? Igen. Ez ki kezdte? Fasz se tudja, de le is lehet szarni... Viszont sikerült ország világ szamár eljuttatni az üzenetet, hogy milyen faszán küzd a Fidesz az államadóság ellen. Köszi sok munkától meg kimeled a baloldalt.
Amúgy a 5 bázispontos növekedés nem stagnálás. (Főleg nem úgy hogy minden alrendszerben hiány van és 2 Bokroscsomagnyi megszorításon vagyunk túl. Ja és ott van az a rohadt 3000 milliárd... Inkább ének járnátok után okoskák.)

S=klogW 2013.07.04. 09:37:33

@Spiro:

"2010 április: 19.323
2013 május: 21.765
Változás: + 2.442
MANYUP: ~ + 3.000

Tényleges növekmény: ~ +5.442"

nem tudom, te hogy vagy vele, de a

21.765 - 19.323 sehogy nem jön ki 5.442-re

semmiextra 2013.07.04. 09:39:02

@Spiro:
Csak tudnám hová tűnt ez a kurv@ sok pénz. Mert közben a látens szerek is üresek es az állami intézmények is teljesen el vannak adó sósav ami itt meg sem jelenik...

tobeor 2013.07.04. 09:44:48

Amikor a Fidesz jött ugyanilyen módszerekkel, akkor is volt erről poszt? Ha igen, belinkelné valaki?

És hol a manyup? Ha azt hozzávesszük, már 95% körül van az államadósság.

tobeor 2013.07.04. 09:46:11

@S=klogW: ott írja a 4. sorban: manyup.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.07.04. 09:57:26

@S=klogW: Nem, úgy értem, hogy Varga Mihály ezt hiszi. Ez egyébként 2001-ben történt, de nem találtam meg a keresőben.

S=klogW 2013.07.04. 10:16:16

@tobeor:

neked a 21.765 - 19.323 = 5.442?

SemBoga 2013.07.04. 10:24:17

@S=klogW: a 21765mrd-hoz hozzájön még 3000mrd

vagy a 19323-ból jön le - nézőpont kérdése, hogy a manyup pénzzel a korábbi vagy a mostani adósságállományt korrigálod

Szevasztok 2013.07.04. 10:31:01

"az eredmény gyenge manipulációkra emlékeztet: a fenti grafika erre példa. Így ábrázolták az elmúlt három év GDP-arányosan összesen 0,5 százalékos államadósság-növekedését "

Azért a manipuláció (helyes) megállapítása után a posztolónak is sikerült egy jókora manipulációt elkövetnie a következő mondatban (a MANYUP elégetése ugyanis kb 10-%ot jelent GDP arányosan).

Ezzel aztán teljesen lenullázta a korábbi megállapításának hitelességét.

Most megint hogy fog csalni a fidesz Baján? 2013.07.04. 10:42:26

Ennyire nincs gerince, tartás a fideszeseknek? Ezeknek mindig minden jó amit a gnóm diktátor mond?
Soha nincs ellenvélemény, tükörbe nézés, lelkiismeret vizsgálat, szégyenérzet?
Milyen emberek vagytok, semmi tartásotok nincsen? Ha a fejedre szarnak akkor kérsz a vállaidra is mert milyen jó meleg?
Az egész világ hülye, mindenki minket támad, csak mi lehetünk okosak?
A torz és beteges gazdasági vezetés mellett a lelki terror, megfélemlítés, listázás, lopás, simli, jellemtelenség az igazi komcsi időket idéző.
A fidesz a szocikon szocializálódott, már jóval túlhaladva szarháziságban mesterét!

Orbán Viktor, a cseh bukás szele már megcsapott tegnap, de ide fog érni a vihar is.

Takarodj, még van egérút!

sírjatok 2013.07.04. 10:57:39

@Aljas szellemi honvédők, birkamenet, CÖF takarodó!: ezeket a marhaságokat három éve harsogod, szívem. Egyre inkább olyan vagy, mint a 2. VH végén a Berlint védő fanatikusok, akik a győzelemben reménykednek.

S=klogW 2013.07.04. 11:00:50

@SemBoga:

nézd szerintem két szám különbségét megállapítani (kivonás) nem lehet ennyire bonyolult:

21.765 - 19.323 biztosan nem 5.442

flort 2013.07.04. 11:38:23

@S=klogW: figyelj, az általad bemásolt szöveget a következő módon kell értelmezni:

a 2. sorban átható számból kivonod az első sorban láthatót, de ha ez nem megy, megtalálod a 3. sorban.

De ez a 4. sorban látható becsült adat figyelembe vétele nélkül érvényes összeg. A létező világban a 4. sor is beleszámít a tényleges növekménybe, így a 3. és 4. sor összeadása útján keletkezett az 5. sorban látható szám, ami szintén egy becsült érték. Hogy miért, azzal most nem zavarnálak össze, az általános iskolai anyag. Fogadd el, hogy az.

Pelso.. 2013.07.04. 14:36:42

@S=klogW: Ha nem elég a pénz (a rendszerben akad bőven hanyag és hűtlen kezelés, van költsége ezeknek szépen), a működés jelentős részét hitelből finanszírozzuk, ugyebár. Valamint ne feledd a paraszolvenciát, ami jórészt adózott jövedelemből..

maskep 2013.07.04. 14:48:46

@S=klogW: 3 ezer milliárdnyi magánnyugdíjpénz. Államadósság. És igazságtalan állítás, mert még úgy 400 millió megvan belőle, tehát a 21.765-hoz csak 2.600-at adjál hozzá, mint implicit államadósság növekményt. Tehát a tényleges államadósság növekedés nem 5.400, csak 3.800 milliárd.

Persze, Simicska még APEH-enök korában megmondta, hogy mindenkinek állampolgári joga olyan hülyének lenni, amilyen csak akar...

maskep 2013.07.04. 14:50:06

@maskep: Vagyis 5.000... Na megyek, megint kezd meleg lenni...

maroz 2013.07.06. 12:28:20

Gyűjtőknek:

m.cdn.blog.hu/ka/kakukkfeszek/image/depressz0.jpg

m.cdn.blog.hu/ka/kakukkfeszek/image/depressz1.jpg

És ez nem a négyszázkilencvenhetes sorszámú orbánkapjabe blog kreálmánya, hanem a Fideszé. Nem tudom, ismerős-e, ők a mostani kormánypárt.
süti beállítások módosítása