A működő török demokrácia – Ilyen ország pedig nincs CCCLXXVII.
2013. június 20. írta: Lakner Dávid

A működő török demokrácia – Ilyen ország pedig nincs CCCLXXVII.

torok_tunteto_megserult.jpg

„Az utcai demonstrációk, a belpolitikai események látványosan igazolják, hogy Magyarország működő demokrácia” – kissé elcsodálkoztam volna egy efféle fideszes nyilatkozaton a 2006. október 23-ai események másnapján. A hasonlat kézenfekvő, a Kettős Mérce és a 444 már posztot is szentelt a dolognak, de tényleg nem lehet szó nélkül elmenni Németh Zsolt nyilatkozata mellett. A külügyi államtitkár ugyanis szolidaritásáról biztosította a török kormányt, egyúttal kijelentette: működik a török demokrácia, hisz lám, micsoda tüntetések vannak odaát a hetekben. Az államtitkár csak annyit hagyott ki a történetből: a török rendőri brutalitás ezúttal egy parkért tüntetőket próbált nem túl finom módon eltávolítani az útból. A demonstráció először valóban a Gezi parkért indult, ám a rendőri erőszaktól felbátorodván kormányellenes megmozdulássá duzzadt. A végeredmény mindeddig legalább öt halálos áldozat és több ezer sebesült.

Az utóbbi hetekben vezető európai politikusok adtak hangot aggodalmuknak, az Európai Parlament pedig felszólította Törökországot, hogy kerítse kézre az erőszak felelőseit és engedje szabadon az előállított tüntetőket. Eközben a magyar kormány még támogatásáról is biztosítja a tüntetőket terroristának beállító és velük akként is bánó török vezetést, ráadásul zsarolásnak nevezi a török EU-csatlakozás elhalasztásának felvetését, mint a tüntetőkkel szembeni agresszió lehetséges következményét. Lényegtelen, ki mit gondol az Európai Unióról: amikor az egyik oldalon a hatalmi erőszak, a másikon pedig annak elutasítása áll, akkor nem éppen szerencsés előbbi mellé állni.

Nem volt felemelő érzés 2006 októbere után látni, hogy még egy ennyire egyértelmű hatalmi visszaélés is más megítélés alá eshet pártállástól függően. Hogy a békés tüntetők is beállíthatóak pusztító vandálokként, csak hogy legitimálható legyen megveretésük. Hogy felbukkanhat érvként az, hogy bár nagyon sokakat véresre vertek, de mit akarunk, hiszen egy halálos áldozat sem volt. Hogy cinikusan félre lehet fordulni akkor, amikor arról kellene beszélni, hogy ártatlan embereket ütlegeltek rendőrök Budapest utcáin.

A török tüntetéseknek már halálos áldozatai is vannak, a magyar kormány mégis úgy érzi, csak annyi következik mindebből, hogy „Törökország működő demokrácia”. Kérdés, mi volt akkor a probléma 2006 októberében, amikor Gyurcsány Ferenc kormánya is a tüntetők közé lövethetett volna, de volt olyan nagylelkű, hogy csak véresre veretett jó néhány demonstrálót.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr835369988

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A működő török demokrácia 2013.06.20. 13:39:28

A török tüntetéseknek már halálos áldozatai is vannak, a magyar kormány mégis úgy érzi, csak annyi következik mindebből, hogy „Törökország működő demokrácia”.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Waszabi 2013.06.20. 23:42:55

@kolbászoszsömle: hát, felőlem a pintérék azt zsanettoznak, akit csak akarnak, nálam nem találtak okot, hiába keresték:) Pedig nagyon igyekeztek, aztán mégse sikerült. Ennek egyik oka az lehet, hogy nem volt ok, vélelmezem. A magyar törvények a becsületes emberre nincsenek ma felkészülve, de gondolom, ezért nem én vagyok felelős:)
A másik ok az lehet, hogy akkor még Zsanettet nem is ismerték:) Balfaszok ? Ja, nem kicsit.
Mindenki magából indul ki - pintér is, meg az alárendeltjei is. Tévedni emberi dolog, letudtam ennyivel:)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.06.20. 23:47:00

@kamasuka:

"Ugye vágjátok, hogy Fleto kitüntette Gergényit, a törökök meg bocsánatot kértek mert így eldurvultak a dolgok." --- írod.

Ez olyan finom müansz, ami egy liberálbolseviki számára érzékelhetetlen:-]

Stringer 2013.06.20. 23:48:08

@bbjnick:

Nos igen, most is csak elképzelték a tüntetők, hogy szabad ilyet.
Be is verték az arcukat, akik szerint a demokrácia az, hogy lehet tüntetni, és ez azzal jár, hogy megölhetnek érte.

P.Freddy 2013.06.20. 23:54:19

Hé, te!

Fidesz szavazó vagy?

Ezek után is, hogy Orbán Viktor embere megdícsérte a hat embert megölő rezsimet?

Akkor rohadj meg.

Mr. Waszabi 2013.06.20. 23:55:43

@kamasuka: szeretnéd ezt hinni, azonban kénytelen vagyok közbe vágni: nem így volt.
Volt előzménye annak a tüntetésnek, az ominózus TV-székház előtti tüntetés, amelyet Orbán Viktor volt szíves személyesen celebrálni, aztán, mielőtt a balhé kitört volna, ő véletlenül szépen elhúzott a helyszínről. Véletlenül nem volt ott, amikor az általa oda szervezett tüntetők a rendőrökre támadtak, majd a tv székházat is rombolták.
Gerinctelen patkány volt Orbánm? Ja. Nem kicsit, hanem nagyon. Különösen, hogy megemlékezéseiben utóbb véletlenül sem merült fel, hogy egy tüntetés szervezőjének illik mindvégig a helyszínen tartózkodnia és hogy ebben ő akkor gyáva volt.
Ellenben a mai napig igyekszik minden felelősséget Gyurcsányra tolni, agyvérzésig való erőlködéssel, de hiába. A gyávaság elég gusztustalan megnyilvánulás, nem évül el, a nép nem felejt.
Szóval, Orbán egy gerinctelen, hazug patkány, aki nem vállalja tetteiért a felelősséget - nem több. Maradjunk ennyiben. Egyébként az elmúlt 3 évben is minden szar döntést, bejelentést helyetteseire tolt, egyet sem vállalt magára. Tehát patkány, ez egyértelmű. Én nem falaznék patkánynak, ha a magyar jelzőt magamra szeretném aggatni. Nem illik össze a kettő, sehogy sem, semmikor sem.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.06.20. 23:56:55

@Stringer:

A demokrácia ilyen. Én sem gondoltam volna '90-ben, hogy összevert embereket és gumilövedékkel kilőtt szemeket fogok látni valaha is életemben és 2006-ban mégis látnom kellett.

A rendőri terrortól valószínűleg jobban irtózom, mint mint itt a kommentelők együttvéve, de, be kell látnom, a demokráciában benne van a pakliban:-(

huttinger 2013.06.20. 23:57:02

@bbjnick:

Az arcodra van írva az a nüansznyi különbség ami elválasztja a majmot az embertől.

huttinger 2013.06.20. 23:59:10

@bbjnick:

Én sem gondoltam hogy képes lesz egy alakulat arra, hogy felgyújtassa az MTV székházát és nyíltan puccsot készítsen elő egy demokratikusan megválasztott kormány ellen.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.06.21. 00:00:55

@huttinger:

Ezért kár volt venned a fáradságot (és) vagy kilencvenszer leütnöd a billentyűket!:-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.06.21. 00:01:49

@huttinger:

Egyről beszélünk: benne van a "demokratikus pakliban".

agyamputáltak 2013.06.21. 00:02:07

@bbjnick: hát igen, valójában az éles lőfegyver használatát hiányolta már akkor is a fidesz, tehát konzekvens. nem tudom mit vannak most úgy oda egyesek ezen a nyilatkozaton?!

huttinger 2013.06.21. 00:07:30

@bbjnick:

Az igazságot bárhányszor leütni nem fáradtság. :-)

_most_ 2013.06.21. 00:08:26

@bbjnick: xd, milyen összevert emberek, kilőtt szemek, látom megint beindult a jobboldali mítoszgyártás, semmivel se voltak durvábbak a rendőrök,mint egy átlagos focimeccsen szoktak.

huttinger 2013.06.21. 00:08:57

@bbjnick:

Hogy???? Benne van a demokrácia paklijába, hogy egy pártalakulat mások hátamögé állva puccsot készít elő?

Nevetséges vagy.

P.Freddy 2013.06.21. 00:10:54

Hé, Te, Olvasó!

Fidesz szavazó vagy?

Ezek után is, hogy Orbán Viktor embere megdícsérte a hat embert megölő rezsimet?

Akkor rohadj meg.

Mr. Waszabi 2013.06.21. 00:12:38

@Ad Dio: látom, nem vagy baráti viszonyban a számokkal. Csak azért gondolom, mert a házszámokat összetéveszted:)
A mókusvakítást inkább mókusokon próbáld, ne értelmes embereken. Én leszarom, hogy te kinek, mit hittél el, csak a magam tapasztalatának hiszek. Előbbi a te bajod, utóbbi az én hasznom. Én pedig azt láttam 2006-ban, meg később is, hogy Orbán Viktor megmondta, hogy fellázítja az embereket Gyurcsány ellen, és meg is tette. Hogy utóbb kire akarja kenni a felelősséget Orbán, nos, azt is leszarom nagy ívben. Megmondta, fellázította, aztán elment haza és a fotelből nézte, hogyan lövetik magukat azok, akik hittek neki. Ez történt valójában, több alkalommal is.
Másfelől, meg 6 évnyi hazudozás után most a képedbe szarik, és azt mondja, hogy valójában a hatalomnak igaza van, ha kilöveti a szemedet - csak mert anyagi segítséget remélt Erdogantól. Értem én, hogy Németh kellemetlen helyzetbe került a tárgyalásai közben kialakult helyzetben, csak éppen nem érdekel. Aki kurva az kurva, nincs mese.
Nos, ez egy embertől - Orbántól - 2 hazugság, ami csak az ő patkányságát támasztja alá, semmi mást.
Ezzel szerettél volna szembesülni? Ezt magadtól is hallhattad volna, ha nem a hazugságokban akartál volna hinni. De inkább azt szeretted volna hinni, amit Orbán hazudott. Hát, most szarabb, ha más mondja meg, de hát minek okoskodtál annyit. Legalább tanultál valamit - hazug disznóra ne tegyél lyukas két fillért sem, mert elveszíted.

huttinger 2013.06.21. 00:14:11

@bbjnick:

Gyere és meséld el nekem, hogy 2006.-ban sok a fideszgyűlésről békésen hazafelé menőket vertek meg brutálisan a rendőrök. Akik mentek volna a metrohoz.

Ja. És hol volt a fidesz szervező akik bemondta volna a mikrofonba, hogy elvtársak! ne menjetek a Deák tér irányába, mert éppen debiléket oszlatják.
Meg hol volt Viktor? Őt a TEK elődje miért vitte viharos sebességgel át a páncélozott BMW-vel az Erzsébet-hídon át haza?

hazug disznók vagytok ti!

Ad Dio 2013.06.21. 00:18:06

@Mr. Waszabi:

Szánalmas polhívő baltroll vagy.

calabria007 (törölt) 2013.06.21. 00:24:37

@Ad Dio:

"békés" tüntetők mióta ölnek rendőrt?

calabria007 (törölt) 2013.06.21. 00:26:39

@P.Freddy:

speciel szerintem az sokkal cikibb, hogy Törökországban 90 évvel az államalapítás után sem lehet normálisan beszélni arról, hogy mi történt az örmény, a görög és az asszír keresztény kisebbséggel...

Mr. Waszabi 2013.06.21. 00:27:44

Orbán egy rakás szar. A legnagyobb rakás a magyar történelem országvezetői között. Magyar ember nem venné a nevére sosem. Mármint, amelyeknek esze is van és használja is azt rendeltetése szerint. Orbán hazaáruló, mindenek előtt. Mert aki a külföldi tőkével riogat, miközben maga is a külföldi tőkének adja el az országot, miközben fennhangon pofázik a külföldiek ellen, az hazaáruló, csaló, hazug. Ebben a sorrendben.
Tessék megcáfolni a kedves idiótáknak:) Nem fog sikerülni, csak szólok. Őkelme azt mondta 2 éve, hogy ne azt figyeljük, mit mond, hanem amit tesz. Így tettem, ennek alapján mondom, hogy átbaszta a saját szavazótáborát és elárulta a nemzetet, az országot.
Lehet velem vitatkozni, csak nem érdemes. Nagyon szar dolog, ha más mondja meg, hogy nettó hülye voltál:)

calabria007 (törölt) 2013.06.21. 00:28:02

@bbjnick:

az embereknek sok tévképzetük van a demokráciával kapcsolatban...

calabria007 (törölt) 2013.06.21. 00:31:59

@Ad Dio:

az ún. demokratikus államok sohasem riadtak vissza egy kis erőszaktól

egy eklatáns példa a "mestertől":)

www.youtube.com/watch?v=NktsxucDvNI

az ún. demokratikus államok sokkal erőszakosabbak voltak mint az előttük regnáló avitt monarchiák..

calabria007 (törölt) 2013.06.21. 00:33:22

@kamasuka:

61-ben pedig mészárlás volt Párizsban 200 halottal...

Ad Dio 2013.06.21. 00:34:59

@calabria007:

Ha így is van, ez nem ellenérv. Az én SZILÁRD VÉLEMÉNYEM ebben a kérdésben az, hogy ha egy kormány ilyen helyzetbe kerül, le kell mondania. Ha megerősítik a pozíciójában, akkor felléphet kemény kézzel a közbiztonság érdekében, ha nem akkor ugye fordult a kocka.

Ez volt a véleményem 2006-ban is, ez ma is.

calabria007 (törölt) 2013.06.21. 00:37:13

@Ad Dio:

ugyan már miért mondana le? ez a demokrácia, tessék ezt szeretni:)

Ad Dio 2013.06.21. 00:38:43

@calabria007:

Éppen mert demokrácia.

Ha egy kormány ellenében ilyen szintű elszántság és következetesség mutatkozik, az komoly jelzés: le kell mondani.

calabria007 (törölt) 2013.06.21. 00:41:24

@Ad Dio:

túl sokat gondolsz a demokráciáról... nem kéne... nem ér annyit...

Ad Dio 2013.06.21. 00:44:33

@calabria007:

A létező legrosszabbul funkcionáló államforma, csak még nem találtak ki nála jobbat.

És nem is fognak.

Én meg maradok ilyen amilyen. Engedelmeddel.

Ásszógája!

P.Freddy 2013.06.21. 00:58:23

@Ad Dio:

"Ha egy kormány ellenében ilyen szintű elszántság és következetesség mutatkozik, az komoly jelzés: le kell mondani. "

Ez érdekes - de a Fidesz, valamint Orbán Viktor Spanja, a Németh Zsolt viszont támogatásáról biztosította azt a kormányt, ami ellen ilyen szintű elszántság mutatkozik.

Akkor most mellényúlt, vagy eltévesztette hogy hol van?

Sebastian Knight 2013.06.21. 01:27:26

"Washington növekvő aggodalommal figyeli a török zavargásokat. Egyelőre csak John Kerry külügyminiszter mert óvatos nyilatkozatot tenni: az Egyesült Államok támogatja a gyülekezési és szólásszabadságot mint alapvető demokratikus jogot. Kerry megerősítette, hogy nem kívánnak más ország belügyeibe avatkozni, de ki nem mondottan szurkolnak „Obama kedvenc muzulmán vezetőjének”, Erdogan miniszterelnöknek és az ország stabilitásának. A robbanásig feszült Közel-Keleten nem akarnak „török tavaszt”."

hetivalasz.hu/vilag/a-tuntetesek-kimenetele-es-a-miniszterelnok-sorsa-bizonytalan-64644/

Liquid_Night 2013.06.21. 03:05:11

Persze hogy támogatásáról biztosítja a FIDESZ és Németh Zsolt a török kormányt. Ez nem puszta kétarcúság, hanem érdek, de abból is a piti fajta.

Nevezhetjük politikai prostituálódásnak, vagy szépmagyarul bárcás kurvulásnak, s abból is a legolcsóbb, legaljasabb, és legméltóságtalanabb fajtának.

Meglepődik valaki? Ezek ennyit tudnak, ezektől ennyi telik. És mivel magyar politikust, vagy épp Németh Zsolt-ot újra nem lehet félelem nélkül kurvának nevezni csak gondolni, ezért én direkt leírom...

decision_cube 2013.06.21. 04:07:57

A Mandiner megint összehasonlította az almát a körtével.
+ Azok után, amennyit a jobboldali sajtó a 2006-os eseményekről hazudott, semmit nem hiszek el arról amit a törökországi eseményekről írnak.

Jaffar 2013.06.21. 06:47:41

@jobbrolbandita:

2006-ban is a söpredék zúzott. Láttam...

regress 2013.06.21. 06:57:57

az a meglátásom, 2006 ban a magyar rendőrök puha pöcsök voltak.az akkori csőcseléket így kellett volna lerendezni,mint a törökök csinálták.német zsolti meg vissza húzhatna oda,ahonnan jött

Jaffar 2013.06.21. 07:02:01

@regress:
Hát kb, bár azért az 5 haláleset is durva.

Hobbisebész 2013.06.21. 07:22:43

Most legalább mondhatja Erdogan, hogy a Nyugat szerint is jól lőtték ki a tüntetők szemét.

Nekünk is jólesett 2006-ban, amikor a szövetségesek megdicsérték gyurcsányit, nem? Neki még vót respektje a Nyugaton.

Réz Aladár · http://gesztus.blog.hu/ 2013.06.21. 07:38:11

Álápvető tévedés kérem. A fejlett nyugaton kívül senkit nem érdekelnek a fák és parkok szabadságjogai. Tisztázzuk egyszer és mindenkorra a fáknak ehhez semmi köze. A parkoknak meg végképp. Az hogy a török kormány kissé neurotikusan viszonyul a tüntetőkhöz érthető, figyelembe véve elmúlt másfél-két évben a környező arab országokban lezajlott vagy éppen zajló iszlamista hatalomátvételt. Én a magam részéről maradok tisztelettel és a szekularizált Törökország mellett.

Conchobar 2013.06.21. 07:44:57

Van különbség a 2006-os magyar és a mostani török események között. A török megmozdulás egy park védelmében indult, amely tüntetésre egy idő után rátelepedtek a kormány-ellenes erők. Ott sajnálkoznak a kialakult helyzet miatt, itt kitüntettek. Amúgy a 2006-os eseményeket szokás összemosni. A vállalhatatlan székházfeldúlás és gépkocsi felgyújtás szeptemberben történt, mikoris a rendőrségünk meglehetősen 'visszafogottan' (tesze-toszán, ha úgy tetszik gyáván) reagált. Októberben viszont indokolatlanul keménykedett tüntetőkkel, járókelőkkel és bámészkodókkal szemben (ha azt nem tekintjük indoknak, hogy vissza akarta szerezni a 'tekintélyét', vagy esetleg így akarta a tüntetőket hergelni)

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.06.21. 07:47:49

@Mr. Waszabi: Nincs mese, Orbán most már tényleg megint megbukott sokadszorra 2010 óta, ráadásul cinikusan hazudott meg kokettált a szélsőjobbal. Waszabi meg a többi demokrata is megmondta.

Innen egyenes út vezet most már ahhoz, hogy az MSZP-DK-Jobbik-E14-PM fényes győzelmet arasson jövőre, és végre bukjon már megint az Orbán.

collateral collector (törölt) 2013.06.21. 08:14:37

Soha nem volt szemkilövETés (legalábbis Budapesten, 2006-ban nem volt). Szemkilövés volt, egy ilyenről tudunk. Hogy az elszenvedője maga is autókat gyújtogatott, rendőröket sebesített meg, vagy pedig teljesen ártatlan, békés tüntető volt, azt nem tudjuk. Ha az előbbi, akkor megérdemelte, de akkor sem miniszterelnöki parancsra lőtték ki a szemét. A szemkilövETés kifejezés használata és sulykolása aljas hazugság, mert azt sugallja, mintha a rendőrök tömegesen lőtték volna ki a tüntetők szemét, ráadásul felsőbb utasításra, ami legfeljebb egy fidesz-birkának a pálinkagőzös lázálmában fordult elő, de a valóságban biztosan nem. Egyébként nagyon sok fideszes eleve részegen jár tüntetni, ezért nem mindig hitelesek a "szemtanúk" beszámolói. 2006-ban a Kossuth téren nem csak szarszag volt, de erős cefreszag is.

Azt pedig ne felejtsük el, hogy az akkori rendőri brutalitásnak, túlkapásoknak az elkövetőit már 2010 előtt (!!) elítélték és leültették (akkor még jogállam volt) míg azok, akik provokálták es támadtàk a rendőröket, akik miatt ártatlan és békés tüntetők (vagy akár járókelők!) lettek megverve, megalázva, ma trafikokat, állami megrendeléseket, zsíros állásokat kapnak.

bgp 2013.06.21. 08:16:33

@Mr. Waszabi: Szerintem a sorrend rossz. Hazudik, ezzel csalást követ el a nemzete ellen. Ami hazaárulás.

Ad Dio 2013.06.21. 08:26:09

@P.Freddy:

Nem vagyok a Fidesz tulajdona. A legkormányképesebb erőnek tartom jelenleg (a legkisebb rossz elve szerint), de nem vagyok tőlük elalélva, sose voltam.

Kiléphetsz a bináris gondolkodás keretei közül.

Ad Dio 2013.06.21. 08:30:38

@collateral collector:

"Azt pedig ne felejtsük el, hogy az akkori rendőri brutalitásnak, túlkapásoknak az elkövetőit már 2010 előtt (!!) elítélték és leültették"

2010 decemberében született az első ítélet. 4 évig gyakorlatilag semmi nem történt. Kenték a felelősséget.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.06.21. 08:34:37

@collateral collector: "Hogy az elszenvedője maga is autókat gyújtogatott, rendőröket sebesített meg, vagy pedig teljesen ártatlan, békés tüntető volt, azt nem tudjuk."

De tudjuk. Járókelő volt.

Conchobar 2013.06.21. 08:40:15

"Azt pedig ne felejtsük el, hogy az akkori rendőri brutalitásnak, túlkapásoknak az elkövetőit már 2010 előtt (!!) elítélték és leültették (akkor még jogállam volt) míg azok, akik provokálták es támadtàk a rendőröket..." - Igen, elítéltek pár rendőrt. Elítélték azokat, akiket nem tudott elrejteni a felelősségre vonás alól az azonosítószám hiánya és a társakkal történt összebeszélés. Azt meg nem ártana átgondolni, hogy októberben a provokálásban a tüntetők vagy a rendőrök voltak a kezdeményezők?

vakapad 2013.06.21. 08:41:34

1./ "Gyurcsány Ferenc kormánya ... véresre veretett jó néhány demonstrálót."

2./ Analógia: Orbán Viktor kormánya rendőrökkel halálra veretett egy embert.

Amennyiben az 1. megállapítást igaznak fogadjuk el (ha már annyit sulykolják, napéldául itt is), a 2. is az.

Utóbbi esetben igen nagy a kuss. Nyilván a halálra veretés kisebb súllyal esik a latba, mint a véresre.

2013.06.21. 08:43:33

@Kim Jong Un: Te, selejtje a társadalomnak! A Hír TV egyedüliként élőben közvetítette a TV székháznál történteket. Az, hogy tagadod, még nem teszi meg nem történtté! Ja, a Hír TV hazudik? Azt nem tudtam. Biztos az elmúttnyócév!
Ja, egyébként mi van, ha most épp a török gyurcsány lövet?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.06.21. 08:48:35

@collateral collector: Nem tudok elmenni ennyivel az mellett, amit idef@stál, ne haragudj.
Nem tidom, hogy simán még csattogós lepkét toltál 2006-ban, és most 18 és élettapasztalatával osztod az észt, vagy csak aranyhal memóriád van, vagy ne adj isten akkor a sötét oldalon álltál.

További személyeskedés helyett igyekszek a tényekre koncentrálni.

"Hogy az elszenvedője maga is autókat gyújtogatott"

Furcsa mód elég kevés autó "gyulladt ki", azok is nagy részt MTV rendszámot viseltek. Nem is merek rágondolni, hogy talán egy alkalom szülte biztosítási csalás állna a háttérben, ilyen itt elő sem fordulhat.
A legtöbb kárt gépjárművekben a vízágyú okozott, amikor egész utcasornyi autók oldalát gyalulat le. Olyan oszlatások alkalmával, amikről kiderült, hogy törvénytelen. De persze jobb a csőcselékre fogni, persze.

"Azt pedig ne felejtsük el, hogy az akkori rendőri brutalitásnak, túlkapásoknak az elkövetőit már 2010 előtt (!!) elítélték és leültették "

Sajnos nem. Sőt még most sem mind.

" ráadásul felsőbb utasításra"

Ilyen túlkapás esetén mindegy, hogy utasította e a vezető, vagy csak eltűrte. Azonnal be kellett volna avatkoznia. De ha elfordítja a fejét, sőt pofátlanul a médiába hazudva még mentegeti is az elkövetőt (Gerényi vs Vipera) ugyanúgy saras.

"2006-ban a Kossuth téren nem csak szarszag volt, de erős cefreszag is."

Ilyen alapon a Széll Kálmán teret most azonnal oszlatni lehetne.

"Egyébként nagyon sok fideszes eleve részegen jár tüntetni"'

Vagy nagyon sok részeg odaverődik "dejóbuli" alapon egy ilyen hangos összejövetelhez.

2013.06.21. 08:49:12

@Conchobar: Azt meg nem ártana átgondolni, hogy októberben a provokálásban a tüntetők vagy a rendőrök voltak a kezdeményezők?"

Egyértelműen a tüntetők.
Talán ha visszaemlékszel, először volt a TV székház. A szélsőjobb a Kossuth térről vonult át. Felgyújtották a vízágyút, a székház oldalára molotovkoktélt dobtak. Nem volt rendőrattak.
A fidesz naggyűlés után: mintegy másfél órán át a rendőrök nem mozdultak.
Közben: egy fasz kocsival belehajtott a rendőrökbe. Egymásik TV riportert, közvetítőkocsit támadott meg.
Megdobálták a rendőröket. Egy rendőrnek eltört a lába, egy rendőrnő megsérült. Még mindig passzív a rendőrsorfal.

2013.06.21. 08:53:33

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Én láttam a felvételt, amikor eltörték annak a békés tüntetőnek a kezét. Sajna tényleg taj részeg volt, és sajna tényleg beintett.
Egyébként feltehetőleg a kocsmából ment hazafelé, semmi köze sem volt a fidesz gyűléséhez.

2013.06.21. 09:01:35

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Mivel én abban a "szerencsés" helyzetben voltam, hogy végignézhettem élőben az előadást, arra kell, hogy emlékeztesselek, a rendőrök többször felszólították a tömeget, hogy vonuljanak haza. Mintegy másfél órán át meg se mozdultak.
Valamint arra is emlékezned kéne, hogy maga Orbán Viktor mondta az egybegyűlteknek, hogy induljanak haza, még az is elhangzott, merre ne menjenek, merre szabad az út. Ez után az emberek elindultak rendőr ellen demonstrálni. Azért annak van némi veszélye.
Ez látszik a népnemzeti hős esetéből is. A Rendőrattakot Puszta Kézzel Megállító Szent Máriusz is elég hülye volt hozzá.
Igaz, később elismerte, hogy először az autójához indult, majd jöttek hozzá "emberek", hogy ütik a népet, csináljon valamit. Mindjárt vette piros köpönyegét, felvette az S betűs trikóját, és elindult csodát tenni. Aztán Szuper Máriusz csodálkozott.
Bár korrekt volt, később találkozott a rendőrökkel, és elismerte, hogy csak a dolgukat tették, neki nem kellett volna bután viselkednie.

vakapad 2013.06.21. 09:01:48

1./ Gyurcsány az MTV székház "ostrománál" felhívta Gergényit, és utasította, hogy minden törvényes eszközzel védjék meg a székházat. A rendőrség ezután (minden lehetséges szakmai hibát elkövetve), gyakorlatilag szabotázs szinten NEM védte meg.

2./ Az ostromban sok sebesültet vesztő, és megalázott rendőrség ezután lehetőséget kapott, hogy visszavágjon. Gergényitől (lásd azonosítók).

3./ "Nem talál kivetnivalót Pintér Sándor Gergényi Pétert mentegető kijelentésében Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője. A politikus szerint "természetes", hogy több évtizedes közös munka után a leendő belügyminiszter megvédte volt kollégáját. Lázár leszögezte: a 2006. őszi koncepciós jellegű perek áldozatai nem számíthatnak kártérítésre, és a máig beazonosítatlan rendőrterroristákat sem vonják felelősségre."
alfahir.hu/node/52849

Következtetés?

Conchobar 2013.06.21. 09:03:06

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Talán ha visszaemlékszel, először volt a TV székház." - Ember! A TV székház és kocsigyújtogatás nem októberben volt! (lásd még: 2013.06.21. 07:44:57 keltezésű kommentemet)

Netuddki. 2013.06.21. 09:08:06

A 2006-os "eseményeket" az orbánék szervezték. Meg akarták dönteni a gyurcsány kormányt. Persze, hogy tiltakoztak a rendőri erőszak ellen.
A törökökkel kapcsolatban más az érdekük. Persze, hogy támogatják a török kormányt. Kinek nem világos még ez?
A tanulságot meg mindenki vonja le magának...

vakapad 2013.06.21. 09:13:52

@Könnyen elkaptuk, uram!:

A FIDESZ nagygyűlésnek a rendőrsorfal leállításával hagytak időt, hogy hazamenjenek. Egybehangzó vallomások szerint úgy 2 - 3000 ember azonban nem hazament, hanem a randalírozókhoz csatlakozott kicsit fényképezkedni, adrenalinszintet növelni, feldobni a bulit.

Emlékszem (bár már nem tudom melyik TV, de mindegy is), egyenesben adta a Blahán a fiatalokat (lányok, fiúk vegyest), akik a ruhájukat felhúzván vigyorogva mutogatták magukon a gumilövedékek okozta foltokat.

Igaz, ami igaz, jó hecc volt.

2013.06.21. 09:17:15

@Kim Jong Un: A tévészékház 2006-os ostromának másnapján együttes ülésen tárgyalta a történteket az Országgyűlés rendészeti és nemzetbiztonsági bizottsága. Az ott elhangzottakat 80 évre titkosították, de ezt a minősítést a Fidesz most eltörölte. Mindenki számára megismerhetőek a dokumentumok a Parlament honlapján. Ezekből az anyagokból egyértelműen kiderül, hogy Nyitray András, a Fidesz akkori országgyűlési képviselője szerint éles lőfegyvert kellett volna használni a tüntetők ellen."

Mégezyszer, hogy te is megértsd:
Fideszes képviselő
éles lőszert kellett volna használni
a szélsőjobb TV székház elleni támadásakor

csabakirályfi 2013.06.21. 09:18:42

@Ad Dio: "Ha egy kormány ellenében ilyen szintű elszántság és következetesség mutatkozik, az komoly jelzés: le kell mondani."

Ezt a következetességet a demokráciákban általában minden negyedik évben elő lehet vezetni. Addig pedig a választottak vezetnek, ha nem tudják őket egyéb úton lemondatni. De a zavargás az nem az "egyéb út" része.

2013.06.21. 09:20:14

@Conchobar:
Ezek a dolgok összefüggenek. A TV székház a Kossuth térről indult.
Az egészet az "elkúrtuk" indította el.
Miért taglalnád külön az eseményeket?
Ja, csemegézel.

2013.06.21. 09:22:25

@Conchobar: Egyébként reagáltam olyan véleményre is, hogy a kocsigyújtogatás leginkább MTV -s autókat érintett, biztos biztosítási csalás volt mögötte. Mondjuk eleve hülyeség, mert erre nem biztosítanak.
De a lényeg: MTV-s autók NEM októberben égtek. Akkor magánszemély saját autója égett.

collateral collector (törölt) 2013.06.21. 09:23:28

@Ad Dio: ".. 2010 decemberében született az első ítélet .."

Jogerősen. De az eljárások már 2007-ben megindultak.

Conchobar 2013.06.21. 09:27:44

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Miért taglalnád külön az eseményeket?" - Mert két külön eseményről van szó, időben egymástól egyhónapi távolságra. Azt én értem, hogy ha összemossuk a két eseményt, akkor meg lehet indokolni a megindokolhatatlant, a rendőri túlkapást

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.06.21. 09:28:39

Ejnye no elvtárs, nem kritzálgatjuk mit mond Zsolti, erre szavazott a kétharmad fülkeforradalma, erre szavaztál, hagyjuk meg a fejcsóválás jogát a hazátlan libsibolsi kutyáknak, ejnye no elvtárs...

Conchobar 2013.06.21. 09:33:03

@Könnyen elkaptuk, uram!: "De a lényeg: MTV-s autók NEM októberben égtek. Akkor magánszemély saját autója égett." - Az októberi rendőri túlkapás nem a "magánszemély saját autója" miatt következett be. Ha valóban felgyújtottak októberben is kocsit, az nem az ok volt, hanem okozat (válasz a rendőri túlzásra)

collateral collector (törölt) 2013.06.21. 09:33:57

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): ".. De tudjuk. Járókelő volt. .."

Én ebben egyáltalán nem vagyok biztos. Miért kéne elhinnem, akár neked, akár neki, ha ő maga mondaná? Ezért írtam politikailag elég korrekt módon, hogy nem tudjuk. Érdekes, hogy utólag _mindenki_ ártatlan, békés járókelő volt.

collateral collector (törölt) 2013.06.21. 09:38:01

@vakapad: a következtetést levontuk. A minél nagyobb balhé valakiknek érdekében állt, és ez nem az akkori kormányzat.

elexy 2013.06.21. 09:48:16

Mielőtt végleg alámerülnénk a demagógia posványába, vizsgáljuk meg:

2006-ban a Fidesz ÁLTALÁBAN ítélte el a rendőrbrutalitást, vagy ÉPPEN azt a rendőrbrutalitást ítélte el, ami itt részint ártatlanokat, részint magatehetetleneket sújtott?

A világ országainak többsége, Amerikát is beleértve, miért Erdogan pártján áll?

A brazil brutalitásokat is elítélik a liberálisok?

Abban a HARCBAN, amely a török tüntetők és a török rendőrség között fellángolt, a rendőrök mellett nem alkalmazhatók azok az érvek, amelyeket nálunk a baloldal, Debreczeni Józseffel az élen, azóta is felhoz a brutalitások igazolására?

Kandeláber 2013.06.21. 09:52:40

@collateral collector: Tévedés. Csak én tudok olyanról, ami 2008 nyarán már jogerős lett, hivatalos személy elleni erőszak kísérlete miatt.
Az egyik fazonról öt rendőr állította, hogy lehajolt egy kőért. Ez volt a tényállás.
És aztán a teljesen elfogulatlan Gönczöl bizottság megállapította, hogy minden nagyon jó volt, minden nagyon szép volt, ezért mindennel meg voltak elégedve.
Még Gergényit is kitüntették, aki azt (is) mondta cinikusan a bemutatott felvételek ellenére, hogy a rendőrök nem használtak viperát.

elexy 2013.06.21. 09:53:45

@Siri Keeton: ez mind igaz, de az a kérdés joggal fermerül, hogy akkor most aFidesz megtagadja-e hét évvel ezelőtti önmagát vagy sem. Ahogy kihámozom a demagógia zuhatagából, liberális beállítás szerint a Fidesz 2006-ban pacifista álláspontból tiltakozott a kegyetlenkedések ellen (és így jelenlegi "pálfordulása" joggal kárhoztatható). Ám a Fidesz propagandájában sohasem volt nyoma pacifista felhangoknak.

Conchobar 2013.06.21. 09:54:46

@csabakirályfi: "Ezt a következetességet a demokráciákban általában minden negyedik évben elő lehet vezetni. Addig pedig a választottak vezetnek, ha nem tudják őket egyéb úton lemondatni. De a zavargás az nem az 'egyéb út' része." - Csakhogy a zavargás csak a méretében különbözik a forradalomtól. Rákosiék se hitték, hogy akár forradalom is kitörhet a ő demokráciájuk ellen. A polgári demokrácia mostani magyarországi bajnokai se hiszik, hogy előbb-utóbb elunja a többség azt, hogy a négyévenkénti pár perc kivételével egész életét kussban, vagy legalábbis bojkott alatt kell töltenie

elexy 2013.06.21. 09:56:34

@csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj!: ziláltnak hatsz. Cukorral kikevert tojássárgáját próbáltál már?

Conchobar 2013.06.21. 09:58:45

@wmіkі: Csakhogy egyetlen-egy ember volt az, aki beindította és 'elkötötte' azt a tankot, nem a tömeg. Egy tömeg ilyenre nem képes (nem férnek bele a tankba, de nem is tudják fölemelni se)

elexy 2013.06.21. 10:01:03

@collateral collector: a vicc az, hogy ha a nem ártatlan Hitlert a földre tepered és összeszíjazod, UTÁNA MÁR NEKED SINCS JOGOD A FEJÉT RUGDALNI.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.06.21. 10:41:15

Nocsak eltűntek a hozzászólásaim. Köszi!

csabakirályfi 2013.06.21. 10:53:52

@Conchobar: "...a négyévenkénti pár perc kivételével egész életét kussban, vagy legalábbis bojkott alatt kell töltenie..."
Nem kell. Vázolnád, hogy mi az útja egy demonstráció szervezésének? (Most ne azt, hogy fellázítom a fradi B közepet, akik békésen megdobálják a rendőröket kockavővel, Molotovval, közben adok három napot a kormánynak a lemondásra... Aztán építek nekik új stadiont...)

Conchobar 2013.06.21. 11:01:28

@wmіkі: "Igazad van! Semmi rosszat nem kell feltételezni arról tömegről amelynek élén egy tank jön. Ha ilyet látsz, vigyél rózsát a csövébe!" - Komolyan gondolod azt, hogy feltételezés alapján válogatás nélkül össze kell verni embereket? Ha történetesen valaki rólad kezd el feltételezni valamit? És tessék már azt észrevenni, hogy nem az elkövetőt, a tank elkötőjét verték össze, hanem azokat verték össze, akik ott bámészkodtak, nézelődtek, kiabáltak stb.

VT Man 2013.06.21. 11:07:44

Mi is a gond? A török csõcselék kiment az utcára, odacsaptak nekik a néma, békés többség érdekében.

Ugye, ballibek?

Conchobar 2013.06.21. 11:12:17

@csabakirályfi: A "bojkott alatt" kifejezés elkerülte a figyelmedet. Ha esetleg nem lenne érthető, akkor megmagyarázom: bojkottálják, figyelmen kívül hagyják a lakosság (a választók) többségének érdekeit, motivációit, akaratát. Ez érvényes Gyurcsányra is, Orbánra is, Bajnaira is (minden nyugati demokráciáról elhintett rizsájuk és rezsicsökkentésük ellenére). És hiába tüntetsz, avval semmit nem érsz. 'Majd elunják és hazamennek', 'oszt jónapot'

Conchobar 2013.06.21. 11:20:32

@Conchobar: "Ha ilyet látsz, vigyél rózsát a csövébe!" - Ha valóban úgy történt volna a dolog, mint '56-ban, hogy fegyveresekkel megpakolt tankok/tank robogott volna, akkor a rendőrök nem mertek volna keménykedni

2013.06.21. 16:01:23

@ikaljan: Igen, Alen Markaryan, őrá gondoltam. Hétköznapi értelemben véve nincs politikai hatalma, viszont nagyon profin tudja a Beşiktaş szurkolótáborát mozgósítani - szerintem a világ egyik legjobban szervezett szurkolócsapata a Beşiktaşé - már csak a játékon kellene erősíteni :)

Itt láthatjuk őt munka közben: youtu.be/YAKNjmmiuW4

Ez itt pedig a Beşiktaş Çarşı bevonulása a Taksim-térre, két hete szombaton: youtu.be/qdcukEcgwNE

Itt pedig azt láthatjuk, hogy a tevékenységük a tüntetések során sem nélkülözte a show-elemeket: youtu.be/agOChqonkzM

ephart 2013.06.21. 16:20:09

ENSZ: Izrael palesztin gyermekeket kínzott!

A foglyul ejtett palesztin gyermekek kínzásával vádolta Izraelt az ENSZ Gyermekjogi Bizottsága.

A genfi székhelyű, 18 független szakértőből álló és a világszervezet Emberi Jogi Tanácsának égisze alatt működő testület csütörtökön nyilvánosságra hozott jelentésében azt állította, hogy az 1967-es háborúban elfoglalt palesztin területeken az izraeli hatóságok az elfogott palesztin gyermekeket megkínozták, többeket pedig élő pajzsként használtak.

A jelentés szerint a palesztin gyermekeket rendszeresen megalázó bánásmódban részesítették, így a többi között gyakran kínozták és az általuk nem értett héber nyelven vallatták őket.

A jelentés azt írta, hogy a legtöbb palesztin gyermeket azért tartóztatták le, mert kövekkel dobálták meg az izraelieket. A bizottság szerint ez olyan cselekmény, amiért akár 20 évig terjedő börtön jár.

A bizottság utoljára 2002-ben hozott nyilvánosságra hasonló jelentést, és a mostaniban az azóta eltelt tízéves időszakot vizsgálta. Azt állította, hogy ebben az időszakban palesztin gyermekek százait ölték meg, és ezreket sebesítettek meg az izraeli katonai műveletek során, különösen Gázában, a sűrűn lakott területek ellen végrehajtott légi és haditengerészeti csapásokban. Aggodalmának adott hangot amiatt, hogy - mint írta - palesztin gyermekeket továbbra is élő pajzsként használnak, és a 2010 január valamint 2013 márciusa közötti időszakban 14 ilyen esetről tett említést.

Az izraeli külügyminisztérium reagálásában emlékeztetett arra, hogy idén márciusban már választ adott az ENSZ Gyermekalapjának, az UNICEF-nek egy hasonló jelentésére. Egyidejűleg megkérdőjelezte, hogy a mostani bizottsági vizsgálat új tényeken alapulna. A minisztérium szóvivője azt hangoztatta, hogy a jelentés semmi újat nem tartalmaz.

MTI

2013.06.21. 16:52:28

@ikaljan: Igaz, kösz a kijavítást. Ellenben a befolyását nem becsülném le. Gülen s törökországban újságot, tévét birtokol, valamint iskolákat, kollégiumokat működtet, ahol jórészt szegénysorsú gyerekek tanulnak bentlakásos rendszerben, ösztöndíjjal. De a városban járva nem rég láttam egy viszonlag újonnan felhúzott egyetemet, jónagy mecsettel, mikor kérdeztem, miféle hely ez, arra is azt mondták, hogy Gülen-intézmény. Persze nem akarok ujjal mutogatni rá, mert nem ismerem jól a dolog hátterét, csak szóbeszédből hallottam ezekről.

Most próbáltam cikkeket keresni a Gülen-hátterű szervezetek és az AKP ellentéteiről, olyanokat, amelyek a konfliktus kirobbanása előtt íródtak. Ezeket találtam angol nyelven:

www.al-monitor.com/pulse/originals/2013/05/erdogan-gulen-struggle.html

www.al-monitor.com/pulse/originals/2013/03/erdogan-ocalan-gulen-turkey-pkk-peace-process-presidency.html

Egyébként személy szerint azért hajlok arra, hogy a mostani helyzetben a kormánypárti körök belső konfliktusa is vastagon benne van, mivel történt egy pár dolog, aminek nem lenne másképp értelme:

1. Provokáció-gyanús esetek, mint pl. a múlt keddi molotov-koktélozás a Taksim-téren, de azt is idevehetjük, amikor múlt vasárnap a kormánypárti naggyűlés után a rendőrség engedte, hogy a kormánypárti támogatók botokkal felszerelkezve vonulgassanak a városban.

2. A történet elején és az elmúlt hetek során több alkalommal maga a rendőrség fellépése terelte a dolgot az erőszakosság irányába.

3. Gyakori, Magyarországon is ismert média-trükk, hogy az ellenfél támogatói közül azokat mutatjuk be, akik rosszul néznek ki, láthatólag nincsenek túl sok ésszel megáldva, agresszívek, stb. Nos ez megtörtént a múlt heti AKP naggyűlésen is, de nem valami ellenzéki TV tette ezt, hanem például a kormánypárti Beyaz TV mutogatott olyan arcokat, akiken azóta fél Törökország röhög.

Ad Dio 2013.06.21. 17:17:07

@collateral collector:

"Jogerősen. De az eljárások már 2007-ben megindultak."

Nem. Az első eset elsőfokú ítélete született ekkor. 2006-2010-ig nem történt az ügyben szinte semmi. Mismásolás, pár kitüntetés, ilyesmik. A kormányváltás után "tért magához" a dolog.

Egy ilyen komoly horderejű, széles társadalmi érdeklődésre számot tartó ügyben pár hónap alatt lehet és kell is (!) eredményt felmutatni - persze hajlandóság esetén. Nem akarásnak meg nyögés a vége ugyebár...

Ad Dio 2013.06.21. 17:22:38

@csabakirályfi:

"Ezt a következetességet a demokráciákban általában minden negyedik évben elő lehet vezetni. Addig pedig a választottak vezetnek, ha nem tudják őket egyéb úton lemondatni. De a zavargás az nem az "egyéb út" része. "

Ebben nem értünk egyet. A "zavargások" jelensége valós artikulációja a politikai elégedetlenségnek egy demokráciában. A mindenkori kormány egy darabig persze hivatott a rend védelmére, de egy szint felett (ez a török helyzetre szerintem már simán megáll), le kell mondania. Ha az előrehozott választásokon megint felhatalmazást kap, akkor fel lehet és kell is lépni keményen az esetleg folytatódó zavargások ellen. Ugyanis egy megismétlődő választási győzelem megmutatja a többségi felhatalmazást. A kisebbség - ha mégoly hangos és agresszív is - nem uralhatja le a többséget.

De hogy ez kiderüljön, előrehozott választások kellenek.

A török kormány mondjon le!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.06.21. 21:55:50

@bbjnick:

mármint az, hogy gergényit (többek között) a fővárosi fidesz frakció teljes támogatásával tüntették ki?

nos igen, ez valóban borzongatóan finom aspektusa a történteknek, amit persze te is tudsz, csak hát egy gerinctelen rohadék vagy. már megszoktuk persze :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.06.21. 21:58:54

@Kandeláber:

megyót, de hát rég volt, te sem emlékezhetsz mindenre.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.06.21. 22:01:25

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

megnyugtattál, így már jogos, hogy párat kinyírtak közülük. megérdemelték!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.06.21. 22:10:10

@huttinger:

gondolom azért vertek a rendőrök 2006-ban ún. ballibeket is, mert a rohadékorbán. :)

a "gyurcsány parancsára kilövették a szemüket" hazugságra nem a "nem is történt semmi, de arról is obán tehet" hazugság a megfelelő válasz.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.06.21. 22:18:39

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

külön kiemelném, hogy a rákóczi úton milyen sok autót borított és gyújtott fel a vízágyú, és hány bolt kirakatát zúzta be. természetesen ezek is jellemzően mtv-s rendszámúak voltak. :)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.06.22. 09:18:41

@mavo:

Sosem mondtam, hogy jogos lenne. Alapvetően az a hatalom, mely nem tud ölés nélkül leverni egy tüntetést, az nem biztos magában.

pocaklakó minimanó 2013.06.23. 21:43:29

Ha most agymosott ballib lennék, azt mondogatnám, hogy "Minek mentek olyan helyre, ahol verik az embereket?", meg élvezettel faragnék mártíriuszos szóvicceket.

Jack Torrance 2013.06.23. 22:20:34

Úgy látom, elég csak rámutatni a ballibek következetlenségére, és ez máris feloldozást ad a Fideszére. Boldogok vagyunk, a kritikusoknak kuss, és vidáman széles mosolyra nyitjuk a szánkat.
Csakhogy vigyázzunk, befolyik a szar.

pocaklakó minimanó 2013.06.23. 23:31:16

@Jack Torrance:

"...és ez máris feloldozást ad a Fideszére."

Csak annyira, amennyire a maszopnyikokéira. Csak annyira. De annyira feltétlenül.

Szinte már várja az ember, hogy a maszopnyik legalja kispolgárok mikor mennek az utcákra lengő öklökkel, hogy aztán jól szétviperázzák őket - és a felháborodásra csak a korábbi maszop-mentő publicisztikákból vett idézetekkel válaszolnak.

Jack Torrance 2013.06.24. 10:53:11

@pocaklakó minimanó:

"De annyira feltétlenül."

koszonom, nincs tobb kerdesem.

pocaklakó minimanó 2013.06.24. 16:09:25

@Jack Torrance:

"koszonom, nincs tobb kerdesem."

Sejtettem is, hogy a szövegértelmezésben fogyatékos vagy.

Jack Torrance 2013.06.25. 16:27:23

@pocaklakó minimanó: a te szovegeidet egy papucsallatka is tudna ertelmezni.
süti beállítások módosítása