Adj Gázt! Lehet-e ízléstelenül gyülekezni?
2013. április 09. írta: TuRuL_2k2

Adj Gázt! Lehet-e ízléstelenül gyülekezni?

adj_gazt_2013.png

Idén április 21-én, vasárnap tartják az Élet Menetét. Néhány napja egy másik rendezvény plakátja is feltűnt szélsőjobbos oldalakon, ami a II. Adj Gázt! Magyar Motoros Menetet hirdeti – ugyanerre a napra. Az El a kezekkel a hazánktól és a házunktól! szlogenű felvonulást Budapest utcáira hirdették meg, a zsidónegyedet és a Dohány utcai zsinagógát is érintő útvonallal.

A motorosok tavaly is vonultak, de akkor még kifejezetten motoros érdekképviseleti követelésekkel:

adj_gazt_2012.png

Az idei Adj gázt! felvonulás időzítése, útvonala és szlogenje egészen egyértelműen az Élet menetére reagál, ritka ízléstelen és felháborító ellenrendezvénnyé téve az Adj gázt! megmozdulást. Joggal keltek ki sokan a primitív provokáció ellen – ez nem vitás.Tiltakozott a Mazsihisz és Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője is. A Gój Motorosok Egyesületének vezetője szintén ízléstelennek nevezte a rendezvényt, ezért azt semmilyen formában nem támogatják.

Eddig rendben is volnánk, itt következik azonban egy dilemma: mit lehet tenni egy ilyen felvonulással, ami ízléstelen és sértő ugyan, de aligha ütközik bármilyen jogszabályba? A Mazsihisz épp úgy a menet megakadályozását – azaz betiltását – követelte, mint az egyik SZDSZ-utódpárt, a SZEMA - Liberális Párt. Utóbbi egyenesen a miniszterelnökhöz és a belügyminiszterhez címezte felszólítását„Felkérjük a magyar kormány miniszterelnökét és belügyminiszterét, hogy a motorosok felvonulásának engedélyét a rendőrség azonnali hatállyal vonja vissza, és a rendőrség vezetősége kövesse meg a méltóságukban megsértett, fájdalmukból cinikusan gúnyt űzött zsidó közösség tagjait.″

A parlamentben a szocialista Steiner Pál is a miniszterelnökön és a belügyminiszteren kérte számon a felvonulás esetleges rendőrségi tudomásul vételét:

Orbán Viktor válaszában azt mondta, hogy arra utasította Pintér Sándort, hogy az Élet Menete napján ne lehessen olyan rendezvényt tartani, ami sérthetné a felvonulók emberi méltóságát.

Adott helyzetben a kormány két megoldás közül választhatott: ragaszkodik a jogszerűséghez, ezzel újra csak magára húzva az antiszemitizmus hazai és nemzetközi vádját, vagy – vélhetően jogot sértve – megakadályozza a (de facto) ellenrendezvényt? Politikai szempontból érthető ugyan, hogy az utóbbit választotta, de a gyülekezési szabadság szempontjából egyáltalán nem örömteli ez a megoldás. Akkor sem lett volna az, ha a jól ismert táncrend szerint a kormány alá tartozó rendőrség tiltja meg a gyülekezést, mint tette azt korábban a melegfelvonulás, a Jobbik vonulása vagy a Humanista Mozgalom háborúellenes megmozdulása esetében.

A liberális demokrácia paradoxona, de a gyülekezés joga azokat a csoportosulásokat is megilleti, akik nem éppen feltétlen hívei annak. Ha ma azt mondjuk, hogy ízléstelen és sértő mivolta miatt nem náculhatnak a motorosok, akkor mi lesz majd, amikor a legközelebbi melegfelvonulás ellen tiltakoznak majd valakik, mert az ízléstelen és számukra sértő?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr705212841

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gáz helyzet 2013.04.09. 15:42:14

A szabad véleménynyilvánítás ügye újabb kihívás előtt áll. Eddig a sajtószabadság miatt viaskodott az ellenzék a kormányoldallal, most viszont szélsőségesek felbukkanása miatt hirtelen egy platformra kerültek. A morális elveken és indulatokon egyaránt ...

Trackback: Adj Gázt! Lehet-e ízléstelenül gyülekezni? 2013.04.09. 10:52:01

A liberális demokrácia paradoxona, de a gyülekezés joga azokat a csoportosulásokat is megilleti, akik nem éppen feltétlen hívei annak.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aronsatie 2013.04.09. 10:17:36

Igen. A betiltás rossz válasz. A jó válasz az lett volna, ha állami és egyházi vezetők elmennek az ellentüntetésre, amit a motorosok ellen szerveztek. De ez az egyszerűbb, és remekül lehet rá hivatkozni, hogy mi bezzeg nem hagytuk a neonácikat.

2013.04.09. 10:23:34

Jó döntés a betiltás. A liberális demokrácia paradoxon, de a kormány nem liberális alapon tiltotta be, így nem inkonzisztens.
Nem értem a mandiner cikke implicite miért kéri számon a liberális elveket a kormánytól?

A melegfelvonulás is lehet sértő, ha provokatív céllal és módon történik. Ha csak "civilruhában" mennek a melegek, akkor ám legyen, persze rendőri biztosítással.

Szmöre 2013.04.09. 10:26:29

Turul,

Ha "a kormány betiltotta a nácitüntetést" és a "kormány végérvényesen összeállt a nácikkal" vonalon mozgó külföldi cikkáradat közül kellene választanom, akkor nem kérdés, hogy az első a jobb.

Az általad írt dilemma valós, de a döntés rendben van.

tangapapucs 2013.04.09. 10:28:00

Egy ellentüntetéssel nekik csináltak volna reklámot.
Jó döntés volt a betiltás.

tevevanegypupu 2013.04.09. 10:30:06

Nagyon helyes, hogy betiltotta, igy valami mast kell a fiuknak (lanyoknak) kitalalni, hogy nacifasisztazhassanak , mert a motorosok ugy tunik nem fognak zavarkolodni.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.04.09. 10:32:07

Ajvé, már a motorosok is szakadtak?
A gójok és a nemzetiek nem cseresznyéznek 1 tálból?

Alighanem zsidó összeesküvés lehet a háttérben...

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2013.04.09. 10:33:18

@Szmöre:
Ok, de a döntés alighanem jogszerűtlen, és így vagy a magyar bíróságok előtt nem fog megállni, vagy Strasbourgban.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 10:35:34

A klasszikus felállás:

"(...) Ahhoz, hogy zsidó igazán szabadnak érezze magát, uralkodnia kellene minden nem zsidón - ami neki még emancipációnak is kevés, az a többiek számára rémuralom. (...)" (Németh László: Reform, 1935)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 10:39:12

@TuRuL_2k2:

"Ha ma azt mondjuk, hogy ízléstelen és sértő mivolta miatt nem náculhatnak a motorosok, akkor mi lesz majd, amikor a legközelebbi melegfelvonulás ellen tiltakoznak majd valakik, mert az ízléstelen és számukra sértő?" --- kérdezed.

Mi lenne? Semmi.

A holohitűek a liberalizmus albigensei. Ha a liberalizmus nem állítja meg őket (márpedig nem fogja, mert épp alkalmatlansága hívta létre ezt az agresszív, dekadens szektát), akkor elpusztítják. Már itt is a holosaría!

freehckr 2013.04.09. 10:41:55

Semmiféle liberális demokráciát és kapitalizmust nem lehet csinálni posztbolsevik tetvekkel a parlamentben, a kormányban, és egykori munkásőrökkel tömött, a Rákosi-érában volt ismert ávh-s mentalitású, aránytalanul erős politikai befolyással rendelkező zsidó szervezetekkel a közéletben. A szocialista blokk országai közül egyedül Magyarországon nem történt meg a rendszerváltás, és talán nem véletlen, hogy manapság már nem csak a velünk, de az utánunk csatlakozott egykori szocialista államoktól is erősen leszakadóban vagyunk, a kiélezett és pattanásig feszült társadalmi ellentétekről nem is beszélve.

Addig nem lesz rend ebben az országban, legfőképp valamiféle liberális demokrácia, gazdasági növekedés, európai felzárkózás, mint azt a tévesen rendszerváltásnak nevezett homályos átmenet óta eltelt több mint két évtized példája is mutatja, amíg nem takarítjuk ki az előző rendszer fenntartóit és hithű kiszolgálóit a közéletből, az államigazgatásból, a társadalmi, rendvédelmi szervezetekből, és az igazságszolgáltatásból... mindenhonnan. Nem tudom hány példa kell még annak alátámasztására, hogy kommunista kutyából nem lesz demokratikus szalonna?!

A dolog egyébként jóval egyszerűbb, mint azt fent említett posztszocialista pöcsök és elvtársaik megpróbálják beállítani: mindent szabad, ami nincs konkrétan tiltva. Véget kell vetni annak, hogy posztszocialista trógerek kényük-kedvük szerint, de legfőképp politikai alapon szelektáljanak a polgári szabadságjogok között, és azt egyfajta kegyként osztogassák szimpatizánsaiknak. Lusztrációs törvény kell, átvilágítás kell, elszámoltatás kell, és nem csak az előző rendszer kiszolgálóit kell eltávolítani a közéletből, de azokat is meg kell nevezni, felelősségre kell vonni, akik meghiúsították és szabotálták a rendszerváltást, majd együttműködtek a posztbolsevik szélsőségekkel a szocialista restauráció sikeréért.

Mindezt addig kellene megtenni, amíg valamelyik kretén szélsőséges magyarellenes zsidó vagy posztkommunista szélsőbalos degenerált állat nem feszíti túl az amúgy is pattanásig feszült húrt, mert utána egészen biztosan be lesz fejezve a rendszerváltás, de a posztbolsevik tetvek egészségének és testi épségének valószínűleg nem fog használni...

Munchausen 2013.04.09. 10:47:11

Sima ugy hozni kell egy rendeletet, hogy csak gyalogosan lehet felvonulni, az ilyen motoros felvonulasok amugy is indokolatlanul szennyezik az amugy is budos levegot, levegot....

thetriggerhappy 2013.04.09. 10:48:03

@aronsatie:

itt a pont. viktor egyszer beállhatott volna a zsidó ügyekre delegált rogán mellé és mondjuk a jelenlétével fejezhette volna a ki a véleményét.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.09. 10:49:22

hogyne lehetne, aláírást is lehet ízléstelenül gyűjteni...

Foray Nándor · http://foraynandor.blog.hu 2013.04.09. 10:50:27

"fájdalmukból cinikusan gúnyt űzött zsidó közösség tagjait"

Ez, bár egyértelmű, mit akar a szerzője, nyelvhelyességileg egy nevetségesen elbaszott kifejezés, de megszokhattuk, hogy a közéleti hangadók egy része olvasni-írni se tud.

A témáról meg:

www.facebook.com/photo.php?fbid=562245760475230&set=a.521892954510511.106228742.100000694338124&type=1&theater

Ha Orbán hagyja a gázmenetet, akkor hallgatólagosan támogatja a szélsőjobboldalt, összekacsint vele, kettős beszédet folytat, stb.. Ha tiltja, akkor meg zsarnok, aki elhallgattatja a nagybecsű "más véleményt". Menjenek már a picsába a kormányt csicskáztatók.

Ezt persze fölismerik ők is, ezért ki is fundálták okosan, hogy a kormánynak az ellentüntetésen KELL fellépnie. Kell. Hát persze. Én például, noha bizonyos baloldalról induló kezdeményezések elvi üzenetével is egyet tudok érteni, azért nem járok antifasiszta, antirasszista meg efféle tüntetésekre, mert ezeket abszolút kisajátította az orbánfób oldal, közönséges aktuálpolitikai felhangjuk lett, zömében Orbán-Fidesz-kormányellenes motivációjuk van, és semmi kedvem a helyszínen hallgatni az orbánozást, fidesznácizást. Így hát bizarr is volna, ha maga a miniszterelnök menne ki táncolni ezeknek. Ezt elvárni ugyancsak nonszensz.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 10:59:13

@aronsatie: @thetriggerhappy: és akit illet:

"A jó válasz az lett volna, ha állami és egyházi vezetők elmennek az ellentüntetésre, amit a motorosok ellen szerveztek." --- írod.

"Akarja-e az elzsidósodott gazdasági rendszer tőlünk, hogy hirdessük az evangéliumot s a tízparancsolatot? Akarja-e, hogy az emberek szívére kössük, hogy ne lopjatok? Ha ezt akarja tőlünk, akkor először neki mondjuk: ne lopj; mert annyit senki sem lopott és fosztott és zsarolt, mint a modern, zsidó, liberális gazdasági rendszer." (Prohászka Ottokár: A zsidó recepció a morális szempontjából, 1893)

Thasaidon · http://zothique.blog.hu 2013.04.09. 11:03:12

A szóban forgó megmozdulás elég meredek és tényleg ízléstelen, de egyetértek a cikkel, nem kellett volna betiltani. Mint ahogy egyéb, nem jogsértő céllal megtartott rendezvényeket sem. A kormányzat hagyhatná, hogy az emberek maguk fejezzék ki az esetleges ellenérzésüket.

Bloodscalp 2013.04.09. 11:06:32

ez megint egy jó kis terelős írás:)

thetriggerhappy 2013.04.09. 11:12:07

@bbjnick:

ez, hogy jön ide, kis nyilas?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2013.04.09. 11:13:09

A helyes megoldás az lett volna, ha a teljes kormány, a két kormánypárt és a Békemenet is csatlakozik az Élet menetéhez ...

Az elmúlt években hányszor vett részt az Élet menetén Orbán Viktor?
Ja, hogy egyszer sem?

aronsatie 2013.04.09. 11:16:03

@bbjnick: Nahát, hogy ez a Prohászka ekkora antiszemita lett volna? Micsoda meglepetés. Te hogy vagy ezzel a kérdéssel, katolikusként? Hogy viszonyulsz Jézushoz, a zsidóhoz, a Messiáshoz, a zsidók Istenének fiához? Sokat mondogatod magadnak, hogy nem is zsidó volt, hanem párthus-magyar herceg?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.04.09. 11:16:14

Steiner egy bolsevik zsidó, és Orbán szépen belesétált a csapdába.

Szépen meg kellett volna mondania, hogy jobb helyeken létezik a hatalmi ágak szétválasztása, ha az ex-munkásőrök a MAZSIHISZben ezt nem értik akkor is. Ezután kijelentette volna, hogy ízléstelennek és kegyeletsértőnek tartja a rendezvényt, ezért ő és családja is elmegy az Élet menetére és erre kéri a többi parlamenti párt vezetőit is. (Vonával együtt, hogy vicces legyen.)

Kész. Akna kikerülve. Antiszemita vád visszautasítva, diktátorvád kilőve.

Csak hát az ember nem adhat mást, mint ami a lényege. Aki komcsi, az komcsi.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2013.04.09. 11:16:29

"A liberális demokrácia paradoxona, de a gyülekezés joga azokat a csoportosulásokat is megilleti, akik nem éppen feltétlen hívei annak. "

Épp mivel paradoxon, nem illeti meg. Paradox dolgokat nem lehet számon kérni. Tehát eleve nem lehet a szólásszabadságot a szólásszabadság ellen, a demokráciát a demokrácia ellen stb. használni.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 11:16:36

@zero:

Feleségül ne vegyenek? Esetleg előírnád azt is nekik, hogy mikor vegyenek levegőt?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.04.09. 11:18:48

@aronsatie: A kérdés értelmetlen. Az új-szövetségben Isten kiválasztott népe a keresztény lett. A "hűtlen zsidókról" ennyit.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 11:19:55

@aronsatie:

Köszönöm érdeklődésedet:-) S te hogy vagy Jézussal, a Messiással?:-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 11:21:42

@thetriggerhappy:

Neked elég, ha büdös pofával nyilasozol, tőled nem is igazán várja senki, hogy bármit is megérts:-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 11:27:19

@TaTa86.:

Ne zavard meg, mert megsértődik:-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 11:35:45

@TaTa86.:

Egyébként: én már vagy húsz éve várom, hogy egyszer valaki fölvesse, hogy a II. világháború áldozataira --- valamennyi áldozatára --- egy ünnepen megemlékezzünk meg. Ez valóban egy keresztényi tett volna! Nagyon kíváncsi volnék a reakciókra.

2013.04.09. 11:36:42

@TaTa86.: A rendőrség a kormány, a Belügyminiszter alá tartozik. Éppen hogy nem független "hatalmi ág" a rendőrség.
Itt hivatkozni a hatalmi ágak elválasztására nem lehet.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.09. 11:40:12

Végül is így mindenki jól jár, mert mindenki megkapja, amit akar:

- A nácik hőböröghetnek, hogy elnyomják őket.

- A szoftnácik teleretteghetik a kommentfolyamot, hogy zsidóuralom.

- A baloldal fanyaloghat, hogy diktatúra és kézivezérlés.

- A kormány pózolhat, hogy lám.

- A mandineresek posztolhatnak, hogy egyrészt-másrészt.

- Az összeesküvés-elméletek hívei összeesküvés-elméleteket gyárthatnak, hogy cui prodest, és kinek a zsoldjában.

- A cinikus kommentelők cinikus kommentet írhatnak.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 11:44:49

@bbjnick:

egy ünnepen megemlékezzünk meg=egy ünnepen emlékezzünk

Putyilov gyári melós 2013.04.09. 11:45:58

Ejnye Turul, napok óta köztudott ez a mocis program.
Te és a haverjaid már a látszatra se adtok, kivártátok, hogy mit határoz a PÁRT és tolmácsoljátok az akaratát.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 11:46:10

@Holger Hartland:

Maga annyira igyekszik leplezni, hogy felhívja a figyelmet gyávaságára:-[

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.09. 11:48:50

@bbjnick: Mert nem írom le, hogy az "Adj gázt!" rendezvényen felvonulni szándékozó motorosok undorító faszkalapok? Evidenciákat csak akkor írok le, ha hülyéknek kell elmagyarázni. Mint például most. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 11:52:56

@Holger Hartland:

No, most meg már "mak-mak-mak"-og is:-D

Virág et. 2013.04.09. 11:53:42

@zero: Egyetértek.

Ha a jogszabályoknak egyébként megfelel az Adj gázt! menet, akkor engedélyezni kell, nem pedig betiltani, pláne nem miniszterelnökileg, ami nem is jogszerű. Függetlenül attól, hogy egyesek mit szeretnének.

A kormány feladata egyszerű, mint a faék: jogszabályi kereteken belül, de tisztességesen végezni a dolgát. Itt hagyni kellett volna a rendőrséget önállóan dönteni a jogszabályoknak megfelelően, a kormány a nem tetszését pedig az Élet menetén való részvétellel is kifejezhette volna.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.04.09. 11:54:21

@bbjnick: Támogatom. Szerintem össze kéne vonni a totalitárius diktatúrák és a nacionalista sovinizmus áldozataira való megemlékezést.

@SontPent: Mintha a bíróság dolga lenne eldöntetni törvényes-e egy demonstráció és nem a miniszterelnöké... (Bár nem vagyok jogász, de nekem ez bűzlik.)

thetriggerhappy 2013.04.09. 11:57:57

@bbjnick:

mit kell megérteni, majom? a konstans zsidózásod? kösz, nekem nem kenyerem. meghagyom a hozzád hasonló irgalmas és szeretettől túlcsorduló szívű igaz hívőknek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 12:02:46

@thetriggerhappy:

Oké, nem kell a műsor, felfogtuk, hogy hülye vagy! És elfogadunk ilyennek:-)

Farkasokkal táncoló 2013.04.09. 12:03:03

Még hogy Orbán kivonulna mint Élet menete tüntető, röhög a vakbelem... nemhogy nem vonulna ki sehová, de még a nemzeti ünnepeken is elhúz a franca, hogy nehogy személyesen körülvegye őt az ő népe, gondolom emlékszik még ara, amikor az ő vezényletével vekkereztek meg dobáltak tojásokkal, hát most ő van a farok másik végén.

Jön az árvíz vajon megint látjuk majd őt hős árvízvédőként a rocsóban?

Mindenesetre most nagy nemzeti gyász a nácikáknak, hogy nem lehet hurrázni a hős nemzeti érzelmű motorosoknak, a mocskos zsidók meg békében megemlékezhetnek a XX. század legszégyenletesebb eseményéről. Hát ez nem jött össze fiúk.

thetriggerhappy 2013.04.09. 12:04:30

@TaTa86.:

steiner annyit kérdezett, hogy miként történhet meg, hogy egy ilyen menetnek a rendőrség ad biztosítást. nem kért semmiféle betiltást. a válasz pedig orbán hozzáállásának tökéletes lenyomata. nem megold, nem kiáll, hanem betilt és elküldi a tónit.
a javaslatod tökéletes.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 12:06:22

@thetriggerhappy:

"steiner annyit kérdezett, hogy miként történhet meg, hogy egy ilyen menetnek a rendőrség ad biztosítást. nem kért semmiféle betiltást." --- írod.

:-D (...) :-D (...) :-D ...

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2013.04.09. 12:07:00

"Adott helyzetben a kormány két megoldás közül választhatott: ragaszkodik a jogszerűséghez, "

Na ez az a pont, amiért jogos a diktatúrázás: nem csak a kormány, de a te részedről is teljesen természetes az, hogy ha egy jogszabály nem tetszik, akkor egyszerűen nem tartjuk be. Mármint a kormány részéről, ha ezt egy hétköznapi állampolgár teszi, akkor az tűzzel-vassal üldözendő. Normális helyeken mind a jogszabályok meghozatala, mind a betartása/betartatása nem személyes ízléstől, hanem annak lehetséges következményeitől függ, és MINDENKIRE vonatkozik. Épp ezért lesz az Orbán-kormány (is) diktatúra.

"A liberális demokrácia paradoxona, de a gyülekezés joga azokat a csoportosulásokat is megilleti, akik nem éppen feltétlen hívei annak."

Ez csak azoknak a fejében paradoxon, akik nem értik, hogy miért lesznek negatív következményei annak, ha egy adott véleményt csak azért tiltunk be, mert valakiket sért. Amit a következő mondatban egész jól szemléltetsz:

"Ha ma azt mondjuk, hogy ízléstelen és sértő mivolta miatt nem náculhatnak a motorosok, akkor mi lesz majd, amikor a legközelebbi melegfelvonulás ellen tiltakoznak majd valakik, mert az ízléstelen és számukra sértő?"

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.04.09. 12:10:29

höhö:

"...A kormányfő betiltatta a motoros vonulást. Mi következik most?

Jogkövető társaság vagyunk, tudomásul vesszük a tiltást..."

hetivalasz.hu/itthon/bocsanatot-ker-a-motorosok-vezetoje-62602/

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.04.09. 12:15:07

"…Nem igaz az a feltevés, hogy antiszemita megmozdulás lett volna, soha eszünkbe sem jutott ilyen gondolat. Fel sem vetődött bennünk, ha motoros rendőri felvezetéssel elvonulunk a Zsinagóga előtt, azt bárki veszélyként érzékelhetné...

…Azt terveztük, hogy a szokásos tavaszi rendezvényünkön gurulunk a városban, eszünkbe sem jutott bárkit megfélemlíteni. Mi délelőtt motorozunk, az Élet menete pedig este van, nem is találkozunk velük. Tavaly is ugyanazon a napon volt a két felvonulás és semmilyen botrány nem volt belőle…

…Akkor most elnézést kért?…

…Természetesen igen. Nem állt szándékunkban bárkit megbántani, különösen nem azokat, akiknek a hozzátartozói elhunytak, vagy más módon érintettek a második világháború alatt történtekben. A rendezvényünk nem antiszemita, semmilyen ilyen szándékunk nem volt…"

hetivalasz.hu/itthon/bocsanatot-ker-a-motorosok-vezetoje-62602/

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.04.09. 12:24:43

Érthetetlen ez a liberális picsogás, ha gázt akarnak, gázt kell adni nekik, azt a gond meg van oldva.

hoplita 2013.04.09. 12:33:37

@zero:
Mennyél zéró. de a kis nyuszifül pálmácskát is vigyed...
Kijafasz tart vissza...?

Kandeláber 2013.04.09. 12:36:14

Nem "vélhetően", hanem ténylegesen jogot sértve.
A szervezők ebben az esetben a bírósághoz fordulhatnak, mert államigazgatási jogkörben durván megsértették egyik alkotmányban biztosított jogukat, a gyülekezéshez való jogot.

hoplita 2013.04.09. 12:36:34

@peetmaster:
De mivel egy fasz vagy és felfogni is képtelen vagy , ezért dohányfüst helyett szíjjá' gázt, köcsög

Kandeláber 2013.04.09. 12:39:22

Vajon '78-ban Dallasban tiltakozott valaki ez ellen? www.youtube.com/watch?v=D2yPZ5OZ4Ik

hoplita 2013.04.09. 12:43:55

Miért nem tud a zsidó jogosítványt szerezni?
???

Mert amikor az oktató aszongya, hogy gázt, akkor mindig kiugrik a kocsiból.

tevevanegypupu 2013.04.09. 12:58:11

Ja, egyebkent szivbol remelem, hogy Orban nem megy el a menetre, ott lesz nekik Rogan..es nagyon szeretnem, ha a kereszteny egyhazak vezetoi sem tustenkednenek ott.

Tündér_Lala 2013.04.09. 13:02:43

Kéremszépen, önök a lehető legrosszabb megoldást javasolják. A magyar miniszterelnök idejét és programját ne határozzák meg csoportok (csoportocskák), ne határozzák meg, hogy hova menjen és mikor. Ráadásul a dilemmán semmit nem segít, azt is javasolnák, hogy ha jobbikos rendezvényt akarna valaki megzavarni, akkor a jobbik oldalábn részt kell vennie az adott rendezvényen ?
Egy frászt. A hatalom gyakorlását nem lehet megspórolni, azzal adott esetben élni kell. Pont.

Vagyis Putyin nagyon helyesen tette, hogy a templpmba betörő ribancokat lecsukatta és ezt írnám akkor is, ha a zsinagógába törtek volna be. Nem helyeslem, hogy a buzi karnevált a város egyik legfrekventáltabb útvonalán rendezik, lakókörnyezetben, ahol aki akar nem tud kitérni a rendezvény elől.
A szabadságjogok addig tartanak, amíg mások elismerten jogos ilyen olyan meggyőződését nem sértik. (Figyelem ezzel visszaélni ugyanolyan elítélendő.)
Mégegyszer a hatalom arra való, hogy adott esetben éljenek vele. Ez történt helyesen.

(Ha a motorosok nem akartak provokálni, (félreértés van) akkor semmi gond, egy hét múlva megtarthatják a rendezvényüket.)

thetriggerhappy 2013.04.09. 13:03:53

@tevevanegypupu:

na, pont a hozzád hasonló fidesz szavazók miatt nem is fog orbán soha elmenni. ide is egy kis engedmény, oda is. jusson is, maradjon is.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2013.04.09. 13:12:54

@hoplita:

Miért, mi a bajod az Élet menetével? Jobboldali-konzervatív ember ilyenen nem vehet részt?

Prof. Dr. Simon Templar 2013.04.09. 13:14:56

@Kandeláber: "Vajon '78-ban Dallasban tiltakozott valaki ez ellen? http://www.youtube.com/watch?v=D2yPZ5OZ4Ik"

Nem is adhatták elő az USA-n kívül...UK-ben SEM.

Google 2013.04.09. 13:17:58

@TaTa86.:

"Aki komcsi, az komcsi."
Gyurcsány Ferenc szokott a kedves családjával meg- és ellepni bizonyos rendezvényeket - fő a magamutogatás, ugye.
Más pedig másként jár el.
Az Adj Gázosokba viszont szorulhatott volna egy kicsit több emberség is, hogy ne éppen az Élet menetével egy időben szennyezzék ténylegesen és képletesen is a levegőt. Vannak még napok, nem fogytak el, ha már.
Kimondottan örülnék, ha Strasbourgba jutna az ügy, lássuk, egy ilyen ízléstelen provokációval ők mit kezdenének.
Ha mi azt szeretnénk, sérelmeinket tartsák tiszteletben, nekünk sem lenne szabad a másokéit semmibe vennünk!

Kandeláber 2013.04.09. 13:24:02

@thetriggerhappy: Pontosan. A populista a potenciális szavazóknak ígér rezsicsökkentést, a Bajnai meg a bankoknak bankadó csökkentést.
Nem véletlen, hogy ma a parlamentben a szoci már egyenesen több rezsicsökkentést követelt.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.09. 13:28:41

@bbjnick: Végül is. :) Majd ha érthetően elmagyarázza, hogy mi a problémája, talán tudok válaszolni rá. Látom, közben a motorosok visszakoztak. Jól tették.

Google 2013.04.09. 13:29:03

@Holger Hartland:

Nemcsak a cinikus kommentelők írnak ugyanolyan jellegű kommenteket. A cikket is cinikusnak érzem.
Mert szót emelni azért, hogy az Adj gázosok nem tüntethetnek az Élet Menetével egyszerre, és mit mond majd erre esetlegesen Strasbourg, hát nem tudom. Vajon érhet-e ekkora sérelem motorosokat?
Ezt a cikket Az ilyen ország nincs-be tettem volna inkább.

benchmade 2013.04.09. 13:29:46

@TaTa86.: A keresztény mióta nép?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 13:31:25

@Prof. Dr. Simon Templar:

Hát, azt nem tudom, hogy előadhatták-e Angliában a Belsen was a gas-t (gyanítom, hogy minden további nélkül), de azt tudom, hogy a nyolcvanas évek első felébe bemehettél Magyarországon a (maszek) lemezboltba, megvehetted a The Great Rock 'n' Roll Swindle Sex Pistols-albumot (ott van rajta a dal), hazavihetted és otthon bömböltethetted --- mi ezt tettük:-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 13:37:36

@Holger Hartland:

Talán, mert nemigen volt milyen karóhoz kötniük az ebet --- tavaly ugyanekkor, ugyanígy volt Adj gázt! motorosfelvonulás, s érdekes módon, akkor senkinek nem jutott eszébe sírni miatta (talán más heccel voltak elfoglalva a vonyítókórus)!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 13:38:58

@bbjnick:

voltak elfoglalva=volt elfoglalva

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.09. 13:41:51

@bbjnick: Még mindig nem értem, hogy mi a problémája.

tevevanegypupu 2013.04.09. 13:42:35

@thetriggerhappy:

Orban annyi de annyi engedmenyt tesz mindenfele, ahova nekem mint fideszszavazonak semmi kedvem tenni, hogy kerdesesse valt, hogy egyaltalan szavazni fogok ra. Ennyi. Kolcsonosseg-kolcsonosseg.

plümpike 2013.04.09. 13:51:42

A joggal való visszaélés tilalmais a jogállam egyik alapelve. Ez a motorosfelvonulás önmagában joggal való visszaélés, hiszen látszólag jogszerű bejelentés, engedélyeztetés alapján próbál propagálni egy olyan célt (a náci ideológiát) amely alapvetően jogellenes.

Ha a motorosok nem a provokatív címet, útvonalat, és időzítést választották volna, akkor egyértelműen felesleges lett volna a betiltásuk, még ha a rendezvény célja szellemisége esetleg ugyanaz lett volna. De mivel teljesen egyértelműen a félelemkeltés, és a náci eszmék megjelentetése a cél (tökmindegy, hogy jogos, vagy jogtalan a félelem, vagy hogy az milyen mértékű egyeseknél), ezért a betiltás egy helyes lépés, ami nincs ellentétben a jogállammal.

thetriggerhappy 2013.04.09. 14:06:02

@bbjnick:

"Itt a tavasz, kezdődik a motoros szezon.

Egy budapesti gurulással jelezzük az autós társadalomnak, hogy egyre több motorossal találkozhatnak az utakon.

Egyben demonstrációként felhívjuk az illetékesek figyelmét az aránytalanul magas motoros autópálya díjra.

Tervek szerint petició átadása a parlamenti pártok képviselőinek.

HAVI ÉS ÉVES MATRICA ESETÉN: MOTORKERÉKPÁR=3,5T+VONTATVÁNYA

Tervezett útvonal:

Hősök Tere -- M3 az M0 ig -- M0 a Váci útig -- Váci út -- Nyugati tér -- Teréz krt -- Oktogon -- Andrássy út -- Bajcsy Zs út -- Nyugati tér -- Szt István krt -- Margit híd -- Margit krt -- Alkotás út -- M1 kivezető -- M0 vissza az M7 ig -- M7 vissza Budapestre -- Alkotás út -- Hegyalja út -- Erzsébet híd -- Pesti rakpart -- Parlament"

kis hazug, ez volt tavaly.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 14:06:47

@plümpike:

Csak nem azt akarod ezzel mondani, @plümpike:, hogy „a törvényesség látszatát keltve bontották meg a rendet”?:-D

Tudod ki mondta ezt és mikor? Pintér Sándor, 2011. május 2-án.

thetriggerhappy 2013.04.09. 14:07:19

@tevevanegypupu:

na, csak rátalálsz a jobbikra! az a te utad, ne kételkedj!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.04.09. 14:18:33

"A motorosok tavaly is vonultak, de akkor még kifejezetten motoros érdekképviseleti követelésekkel:"

Es veletlenul pont az Elet Menetevel egy idoben.
www.hir24.hu/belfold/2012/04/15/elindult-az-elet-menete-budapesten/

Tavaly erdekes modon megse sertodott meg senki (vagy ha igen, nagyon halkan tette) es igy aztan nem is adott lehetoseget Orbannak, hogy betiltsa a rendezvenyt.

Kandeláber 2013.04.09. 14:18:49

@bbjnick: Nekem a "Never mind the Bollocks" volt meg, az se volt semmi. Különben a youtube-on van olyan videó, amikor '92-ben játsszák a "Belsen was a Gast".

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.04.09. 14:31:15

@Doomhammer:
Tavaly is majdnem jartak a Dohany utcai zsinagoganal.
Ez a tavalyi utvonal:
Hősök tere - Kós Károly sétány - M3 kivezető - M0 a Megyeri híd irányába az Újpesti lehajtóig - Váci út - Nyugati tér - Teréz körút - Oktogon - Andrássy út - Bajcsy Zsilinszky út - Alkotmány utca - Kossuth tér - Széchenyi rakpart - Margit híd - Margit körút - Széll Kálmán tér - Alkotás út - M1 kivezető - M1 az M0-ig - M0 az M7-ig - M7 bevezető - Alkotás út - Hegyalja út - Erzsébet híd - Március 15. tér - Pesti alsó rakpart - Markó utca - Balassi Bálint utca - Kossuth tér

Tavaly az Andrassy ut-Bajcsy Zsilinszky ut keresztezodeseben haladtak el. Nagyjabol 500 meterre a Dohany utcai zsinagogatol.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 14:31:56

@Kandeláber:

Azért írták, hogy játsszák; miért ne játszották volna?!;-)

Kandeláber 2013.04.09. 14:34:56

@bbjnick: Nyilván tudják, hogy senki sem basztatja őket érte, és ha esetleg mégis lenne olyan, nagy ívben leszarnák. A Skrewdrivert csesztették, mégis azt játszottak, amit akartak, mondjuk a "Voice of Britaint".

aronsatie 2013.04.09. 14:42:17

@bbjnick: Szimpatizálok vele, de azért megmaradtam ateistának. Viszont az antiszemita keresztényeket, akik közé, Prohászkával egyetemben tartozol, szívből megvetem.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 14:42:29

@thetriggerhappy:

Helló, s*ggarc! Ha már lehazugoztál, akkor köpjed, b*'z'meg, hogy mi van most! Idén mi volt a motorosmenet programjában, ami annyira antiszemita, kegyeletsértő, megfélemlítő, emberiségellenes, hogy ennyire felzaklatta a demokratikus öntudatúakat?!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 14:48:27

@Kandeláber:

Ahhoz magyar liberálbolsevikinek kell lenni, hogy a szólásszabadságra hivatkozva követeljük a szólásszabadság korlátozását:-)

Kandeláber 2013.04.09. 15:01:55

@bbjnick: No igen. A honi liberálbolsevista polgártársak úgy értelmezik a véleménynyilvánítási szabadságot, hogy kizárólag azt lehet kimondani, ami nekik megfelel.
Azon túlmenően minden más rasszizmus és antiszemitizmus.

aronsatie 2013.04.09. 15:19:12

@TaTa86.: Ez úgy hülyeség (és szemétség), ahogy van. Még azzal is megvádolod Istent, hogy megszegte az ígéretét. Na hiszen, hívőkém.

aronsatie 2013.04.09. 15:21:04

@bbjnick: Na és zsidó volt Jézus vagy nem volt zsidó? Szégyelled az ún. véleményed?

2013.04.09. 15:30:36

@TaTa86.: Nem teljesen pontos, amit írsz. A rendőrség és a rendőrséget felügyelő kormány engedélyezhet vagy nem engedélyezhet egy demonstrációt vagy gyülekezést. Ez nem a bíróság dolga, nem a bíróságnál kell engedélyt kérni, hanem a rendőrségnél, amelyet a kormány felügyel. Egy diktatúrában itt vége is a dolognak: a BM eldönti ki vonulhat, ki nem. Egy jogállamban a független bíróságnál lehet fellebezni (!) a rendőrség döntése ellen. A kormánytól független bíróság elvben megállapíthatja, hogy jogtalan volt a betiltás, különböző szerintem gumiszabályokra hivatkozva.
(A motorosok a legutolsó hír szerint még nem döntötték el, hogy fellebeznek.)
De első körben a rendőrség (a BM) dönt és ad vagy nem ad engedélyt olyan okokra hivatkozva, mint a köz és vagyonbiztonság, emberi méltóság védelme, stb.
A lényeg az tehát, hogy egy rendőrség által nem engedélyezett eseményt, ha a bíróság esetleg úgy döntene, hogy mégis engedélyez, onnantól kezdve ez a bíróság felelőssége.
Ekkor Orbán mondhatta volna azt, hogy kérem, mi elítéltük, be akartuk tiltani, de a független bíróság máshogy döntött. (ennyit a kommunikációs részről)
Szerintem egyébként nem fog a bíróság így dönteni (ha lesz egyáltalán fellebezés), mert nagy a társadalmi és politikai felháborodás. Továbbá, komoly a gyanú, hogy vonulás sértené az emberi méltóságot, alamint mivel kb. ugyanazon az útvonalon mennének a motorosok, ezért a rendőrség nem tudná garantálni az engedélyezett Élet Menete résztvevőinek személyi biztonságát.
Nemigen látok jogi érvet, miért írná felül a bíróság a rendőrség döntését.

At_ 2013.04.09. 15:31:25

A cikk végéhez: azért egy melegfelvonulás más tészta... a homoszexuálisok nem kérdőjelezik meg mások emberi méltóságát, nem gondolják azt, hogy ők magasabb rendűek, mint mások. A rasszista beállítottságú emberek viszont (bár többnyire kódolt virágnyelven) ezt teszik. A kettő közötti különbség nem "ízlés" dolga. A rasszista emberek valós sérelmet okoznak, a melegek legfeljebb csak visszatetszést.

2013.04.09. 15:45:51

@gloire: Persze, nyilván bevallja, hogy direkt akartak provokálni. És még persze nem is gondoltak arra, hogy ha a Zsinagóga mellett, "Adj Gázt" jelszóval, az holokauszt megemlékezéssel egy napon vonulnak, akkor az nem utal semmire, csak benzinárakra.
A motorosok vezetője pedig a XI. kerületi Jobbik elnöke. Itt egy Jobbikos provokációs szándék volt, balhét akartak, illetve tesztelni mit lép a kormány.
A Jobbik nagyot téed ha azt hisz, ezzel szavazokat szerezhet. A társadalom nagy része nem doktriner liberális jogelvek érvényesülését kéri számon a kormányon, és nem olyan szofisztikált, mint a cikkíró. A A többség egyszerűen nem akar balhét, és itt balhét vagy az indulatok gerjesztését a Jobbikos motorosok idézhették volna elő.
A zemberek többre értékelik a nyugalmat és a közrendet, és elítélik a provokációkat úgy általában.

plümpike 2013.04.09. 15:47:06

@bbjnick: Mi volt az apropó?

Egyébként igen, valami ilyesmit gondolok. A motorosok ki akarták használni azt a jogállami elvet, hogyha a vonatkozó joganyagot betartva igényelnek valamit, akkor azt engedélyezni kell. Azaz jogállamban tartalmi mérlegelés ilyen esetben nem lehet, csak formai, ha annak megfelel, akkor azt engedélyezni kell.
Mivel a motorosok rendezvénye deklarált célját tekintve ugyan nem, de az áthallások miatt gyülöletbűncselekményt valósít meg, önmagában alkalmatlan arra, hogy a rendezvénnyel kapcsolatban jogállami elvárásaik legyenek.

mojszipupi 2013.04.09. 15:54:59

index.hu/belfold/2013/04/09/nemzeti_motorosok_nem_ugy_gondoltuk/

Ilyenkor miért hazudnak ezek a nemzeti szarok? Miért nem vállalják fel nyíltan amit maguk közt képviselnek?

zobod 2013.04.09. 16:07:57

A társadalom tűréshatárát kell alapul venni, azt kell a politikának megfelelő jogi eszközökkel kiszolgálni. Nem pedig a lakosságot nevelni, elfogadóbbá tenni olyan jelenségekkel szemben is, amit nem akar elfogadni. Teljesen jogos a párhuzam, ahogy a motorosok se provokáljanak, úgy a homoszexuálisok se parádézzanak, mert legalább annyi ember számára provokatív és izléstelen az is.

Google 2013.04.09. 16:28:21

A kis hamisok.
Azt hitték, idén már nemcsak mellette, hanem a zsinagóga utcájában is motorozhatnak majd. Jövőre vajon mit terveztek? Bent a zsinagógában adják a gázt és a bankot?
Esetleg a mindenkivel -kivéve Orbánt! - együtt érző toleráns, haladó berálisok majd elintézik nekik!
Hisz olyan jól mutatnának a világújságok címlapján, és Orbánt is lehetne szidni újfent!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.04.09. 16:31:25

Lesz majd ízlésrendőrség is? Onnan már csak egy lépés a gondolatrendőrség. Az lenne ám csak az igazi liberalizmus, nem?

Alfőmérnök 2013.04.09. 16:32:01

@Holger Hartland: És a tanársegéd urak mit csinálnak?

Undertaker 2013.04.09. 16:35:05

Ha elgázosították a zsidókat, akkor az élősködők menete mit parádézik a Duna-parton? Ha viszont a Dunába lőtték őket, mi a baj az „Adj gázt!” szlogennel?

regress 2013.04.09. 16:40:45

@mojszipupi: mert gyáva takonygerincű csoport

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.04.09. 16:41:24

@zobod: "ahogy a motorosok se provokáljanak"

Látom nem jött át, hogy ez egy provokációra adott válasz.

Google 2013.04.09. 16:56:18

Ha már választani lehet, akkor inkább azért írjanak ki a demokraták közül, mert helytelennek, ízléstelennek tartom egy napon, egy időben tartani az Adj gázt! és Élet Menetét, mint azért, hogy töröm kezem-lábam, jusson már végre valami gumicsont az orbánfóboknak is.
Jól mondja Deutsch: Heil Index!, Heil Miklósi!

thetriggerhappy 2013.04.09. 17:01:10

@bbjnick:

ha te nem érted, hogy egy adj gázt elnevezésű menet a wesselényi utcában, célzottan a zsinagóga előtt, ilyen tematikában miért elfogadhatatlan, akkor további kellemes keresztényi szeretetben töltött délutánt kívánnék neked és kedves elvtársaidnak is.

https://www.facebook.com/home.php#!/photo.php?fbid=506582676070794&set=a.427005847361811.101537.426021967460199&type=1&theater

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.04.09. 17:01:35

@aronsatie: "Na és zsidó volt Jézus vagy nem volt zsidó? Szégyelled az ún. véleményed?"
kikeresztelkedett. Vagy Te szigorúan etnikai alapon vizsgálod ezt a kérdést? Jézus téged is szeret! ;)

egylibas 2013.04.09. 17:05:55

Munchausen Miért is kellene a motoros felvonulást be tiltani?Csak gyalogosan lehet demonstrálni!Ma már akkor csak a ZSIDÓK Nak lehet fel vonulni MAGYAR Nak nem!Ez már akkor nem is Magyar Ország hanem Izrael?

Hattory Hanzo 2013.04.09. 17:13:44

A motorosoknak azt kellett volna mondani, hogy a rezsicsökkentési kampányt üdvözlik az "Adj gázt!" szlogennel, mindjárt ott lett volna Rogán, Selmeczi talpig bőrben az élen.

maroz 2013.04.09. 17:18:13

@Google: Éljen és virágozzék a legújabb ideológia, a cionista-anticionista cinizmus!

kakukkfeszek.blog.hu/2013/04/09/disztavirat_837

:)

Hunyadi zokogna... ha látná......ezt 2013.04.09. 17:30:15

Elolvastam a plakát szándékait. Sehol sem láttam a zsidóságra uszító szavakat.
-Üzemanyag, autópálya, teljesítményadó, stb.... mi a baj ezzel?
Mégcsak a kisebbségről sem szólnak semmit, semmi politika csupa pénzügyi kérdés...
Szóval?
Vagy keressünk ott is ellenséget, üldözést ahol éppen nincsen?
....szánalmas....

Google 2013.04.09. 17:31:56

@maroz:

Mondja, Maguk tényleg azt szerették volna, ha egy időben zajlik a két dolog?
Nem hiszem el.

Hunyadi zokogna... ha látná......ezt 2013.04.09. 17:33:15

Ok. El a kezeket a hazánktól.... Ezzel mi a baj..? Aki ártani akar nekünk az kicsoda? Nevesítettek?
Az veszi magára akit érint.
Az kezd el prüszkölni aki nakig benne van és elkezd megint álltalánosítani, üldözésről papolni.
...még mindig szánalmas....

zobod 2013.04.09. 17:39:45

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): nem látod, mire megy ki az egész? Ha betiltják, akkor az a baj. Ha nem tiltják be, akkor meg az a baj.

vénszivar 2013.04.09. 17:46:35

Ha még skiccc paja lenne a fő seggnyaló, akkor ez nem történhetne most meg... :):D

Putyilov gyári melós 2013.04.09. 17:47:30

Nesztek Birkamenet, ezt hívják úgy szó szerint, hogy: pénzért való HAZAÁRULÁS!

"Ha csupán Moszkvában jól megismertetik ezt a „kötvényért letelepedési engedélyt” magyarországi lehetőséget, akkor moszkvaiak akár tízezrei adják el azonnal lakásukat és vesznek a kapott pénz feléért lakást, házat Budapesten vagy a Balatonnál" – mondta az Alapblognak adott interjújában Vladiszlav Inozemcev."

www.vg.hu/gazdasag/moszkvaban-tizezrek-lehetnek-vevok-a-magyar-letelepedesi-kotvenyre-401272

Putyilov gyári melós 2013.04.09. 17:53:36

@Hattory Hanzo:
Inkább Scmitt Pál, Kósa Lajos és Bakondy, ők a Fidesz luxusmotoros tagozata.

zobod 2013.04.09. 17:55:57

@Putyilov gyári melós: micsoda modoros ripacs vagy. Még nagybetűzöl is.

maroz 2013.04.09. 17:57:34

@Google:

off
Két giliszta beszélget a trágyadombon:

...
-Ja, és még annyit, hogy maga engem ne magázzon, mert én a maga farka vagyok!

on
Mi (jelentsen bármit is ez a többes) már olyan tízéves forma korunkban elkezdtünk rájönni arra, hogy amit mi szeretnénk és amit cselekedni helyes az sajnos nem mindig fedi egymást. Ennek fájó következményeként megrendítően sok szoknya alá nem néztünk be, de ezért cserébe viszonylag békésen tudtunk együtt élni az embertársaink többségével.

Mi úgy gondolom, hogy nekem, liberálisoknak nem egy akkora kunszt tehát azt elviselni, amit amúgy is szeretek, ezzel szemben a szabadság, mint alapértékünk érdekében igenis van komoly sportértéke annak, ha általam nemszeretett dolgokat elnézek, csúnya idegen eredetű szóval: tolerálok.

De nézzük meg egy kicsit alaposabban is ezt a palávert. Számunkra nagyon nem rokonszenves a félszelíd motorosok vonulása, amint hogy a belvárosi liberális zsidóval takarózása sem. Az előbbiek motivációit most hagynám, a belvárosi liberális indítékai ugyanis jelen esetben sokkal érdekesebbek. Ők ugyanis pontosan hogy ívben szarnak bármiféle embertelen ideológiára, őket nem az antiszemitizmus, nem a rasszizmus foglalkoztatja, számukra mindez csak alibi, ők valójában azt a kulturális fölényüket próbálják meg egyre eszelősebb módon védeni, amihez a késő kádári korban hozzászocializálódtak.

A posztunk iróniája mögött az húzódna meg, hogy a belvárosi liberális nem azt nézi, hogy mitől csökkenhetne az országban a mindenféle ember ember elleni acsarkodás, hiszen ha azt nézné, akkor belátná, hogy ez a hiszti a robogósok vonulása miatt és a betiltatás kiprovokálása igen jó eséllyel pont hogy az acsarkodás további eszkalálódását fogja elhozni, de ismétlem, a belvárosi liberális szarik erre, neki az igazi célja a kulturális szupremáció megóvása/visszaállítása. Tessék kérem elfogadni, hogy neki vannak egyenesen Kádár apánktól ajándékba kapott szimbolikus kulturális terei, van neki küldetéstudata, jelesül az, hogy neki ezeket a tereket uralnia kell, és ezért bármi aljasságra és hülyeségre bármikor kapható. Az, hogy az ország szinte bármelyik kibaszott négyzetméterén ember embernek farkasa és uszulnak egymásnak ordasabbnál ordasabb eszmék arra a belvárosi liberális szarik, a lényeg, hogy az ő kicsinyke kultúrköreit mindez ne zavarja meg.

És ha ezért cserébe le kell szopni valakit, hát mondd már, a feljebbvalóság, az elitizmus illúziójáért bármit.

tevevanegypupu 2013.04.09. 18:03:05

@thetriggerhappy:

Ugyan mar, dehogy a jobbik, Tamas Gaspar Mikloson gondolkodom vagy valami meg nacibb parton, talan a Karacsony fele is megtenne..

GöTi 2013.04.09. 18:07:30

Technikailag nem egészen értem:
Tilos lesz aznap Budapesten motorozni? Tilos árpádsávos zászlóval motorozni? Tilos több motornak egymás után menni? Nem lesz rendőri felvezetés, amiért fizetniük kellett volna. Közlekednek.
És?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.04.09. 18:14:10

@Google:
Sose zajlott volna egy idoben. Az egyik delelott van, a masik delutan.
Tavaly ugyanebben a felallasban rendben lezajlott.

Wintermoots (törölt) 2013.04.09. 18:31:41

az időzítés rossz volt.
megint úgy tűnhet, hogy a széljobb korlátozásával nem általában az embereknek hanem csak a zsidóknak kedveznek.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.04.09. 18:59:13

@maroz:
:)) ... detényleg!
Ezért olvasunk!
Mármint "odaát"...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.09. 19:02:18

@Tündér_Lala:

"Vagyis Putyin nagyon helyesen tette, hogy a templpmba betörő ribancokat lecsukatta és ezt írnám akkor is, ha a zsinagógába törtek volna be."

Ez abszolút irreveláms eset a jelenlegihez képest. A három buta orosz liba nem gyülekezési jogával élt vagy a szólás szabadságával, hanem gyűlöletet szítottak a törvény MEGSÉRTVE.

vega4 2013.04.09. 19:03:37

Alulírottak tiltakozunk az egyik felvonuláson kifeszített molinó felirata miatt, miszerint:
NEM LESZÜNK GYARMAT!

Balassagyarmat, Nógrád megye
Csigérgyarmat (rom. Iermata), Arad megye, Románia
Fehérgyarmat, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye
Feketegyarmat (rom. Iermata Neagră), Arad megye, Románia
Füzesgyarmat, Békés megye
Gyarmatpuszta, Komárom vármegye, ma Gyermelyhez tartozó pusztaként Komárom-Esztergom megye
Hontfüzesgyarmat (Gyöngyösgyarmat, szk. Hontianske Ďarmoty, Hontianska Vrbica), Nyitrai kerület, Lévai járás, Szlovákia
Jánosgyarmat (szk. Janova Lehota), Besztercebányai kerület, Garamszentkereszti járás, Szlovákia
Kaposgyarmat, Somogy megye
Kisgyarmat, (Érsekgyarmat, szk. Sikenička, Ďarmotky), Nyitrai kerület, Érsekújvári járás, Szlovákia
Kőhídgyarmat (szk. Kamenné Ďarmoty, Kamenný Most), Nyitrai kerület, Érsekújvári járás, Szlovákia
Lapásgyarmat (szk. Golianovo, Lapašské Ďarmoty), Nyitrai kerület, Nyitrai járás, Szlovákia
Lehotkagyarmat (szk. Lehotské Ďarmoty), Zsitvagyarmat egykori része
Rábagyarmat, Vas megye
Szigetgyarmat (szk. Ostrovné Ďarmoty), Zsitvagyarmat egykori része
Temesgyarmat (rom. Giarmata), Temes megye, Románia
Tótgyarmat (szk. Slovenské Ďarmoty), Besztercebányai kerület, Nagykürtösi járás, Szlovákia
Újgyarmat (szk. Nová Lehota), Trencséni kerület, Privigyei járás, Szlovákia
Zsitvagyarmat (szk. Žitavce, Ďarmoty), Nyitrai kerület, Nyitrai járás, Szlovákia

:-)))

kommenter 2013.04.09. 19:19:02

Semmi gond. Akkor nem bejelentett rendezvény lesz, hanem békés motorozgatás a haverokkal a tavaszi napsütésben. Az csak nem tilos??!! Csíííz.

a nyugalom megzavarására alkalmas · http://www.youtube.com/watch?v=NBszQFz6buA 2013.04.09. 19:34:11

@Holger Hartland:

Kellene már egy végső megoldás erre a holokausztmegemlékezés-kérdésre,

természetesen különleges bánásmóddal a kérdés érzékenységére tekintettel.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.09. 19:39:02

"Lehet-e ízléstelenül gyülekezni?"

Csak buziknak. Miden másnak tilos.

is 2013.04.09. 19:40:33

@poszt: egy nagyon egyszerű megoldás van: be kell vezetni a 100 méteres védőövezetet egy tüntetés körül. tessék nyugodtan ellentüntetni, 100 méterrel odébb. tessék nyugodtan motorozni a nagykörúton, vagy a Baross utcán; miközben egy másik rendezvény a Dohány utcai zsinagógánál van.

kész. miért nem hozzák meg ezt a szabályt? ki tudja?

is 2013.04.09. 19:45:19

@Hunyadi zokogna... ha látná......ezt: az a tavalyi plakát mint as posztban világosan leírták. olvasd el esetleg az ideit is, meg fogd fel, amit a posztban leírnak.

vladimir964 2013.04.09. 19:49:53

Én ezekre a dolgokra tudok több megoldási javaslatot is:
1.Jelöljünk ki egy "Nemzeti Felvonulási és Tüntető Terület"-et (a Nemzeti kifejezés most egyébként is divatos), ott aztán mindenki úgy, akkor, olyanokkal vagy olyanok ellen vonulhat, üvöltözhet, verekedhet, amennyit és amennyire jólesik. A normális, dolgozni akaró és tüntetni nem ráérő embereket meg hagyják ki az állatságból. A meccs végén a fetrengőket a mentők, az állva maradtakat meg a rendőrség összegyűjtheti, és csókolom.
2.Ennek lehetetlensége esetén: bárki, bárhol, bármikor, bármeddig tüntethet, DE! Ki kell fizetnie ELŐRE a rendőri biztosítás, a forgalomelterelés, a tüntetők kieső munkaideje, a mentők fokozott ügyeleti díját, a tüntetés előkészítési munkálatait, továbbá a tüntetés után visszamaradt szemét letakarításának illetve a megrongált házakban, járművekben, és egyéb közterületi tárgyaiban esett károkat - saját pénzből, igazolva annak forrásait.
Gyökeresen lecsökkenne a tüntetések száma. Ne az én (mi) adómból (adónkból) tessenek már élvezkedni!

kill004 2013.04.09. 19:50:45

@is: " El a kezekkel a hazánktól és a házunktól"

Ez az idei. Akkor ez lenne antiszemita? lol.

is 2013.04.09. 19:54:14

@poszt: "Ha ma azt mondjuk, hogy ízléstelen és sértő mivolta miatt nem náculhatnak"

Nem. Ilyet sosem mondunk. Amit mondunk, hogy olyan nézetnek, amelyik az emberek közötti egyenlőséget, egyenrangúságot, és egyenjogúságot megkérdőjelezi, annak nem adunk teret soha a büdös életben. Egyszer megtettük, II. vh. lett belőle. A nácinak szimplán az a definíciója, hogy bólogat, ha bármely emberről, csoportról azt mondják, az alábbvaló, vagy elnyomandó/visszaszorítandó, mégha ezt úgy is csomagolja, hogy ő csak védekezik, mert az a másik nyomja el őt. Ebben a világos és indokolt definícióban semmi ízlés, meg sértődés nincs.

is 2013.04.09. 19:56:34

@kill004: Mondta valaki, hogy anitszemita? Azt mondták, hogy náci: definíció itt @is: . itt mindenki vidám fickónak képzeli magát, és valami értelmes dolognak tartja zagyván lol-ozni?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.09. 20:38:12

@is: Hát akinek ez náci, az nézesse meg magát... Ez nem náci.
A franciáknak, németeknek, angoloknak sokkal erősebb ennél a nemzeti öntudatuk. Nekik szabad.

quisum 2013.04.09. 20:54:31

Akinek nem tetszenek a náci motorosok, sétáljon az útvonalukon és egy minőségi csúzli néhány csapágygolyóval legyen a zsebében.

Versenycsiga 2013.04.09. 21:07:44

@mojszipupi:
Mint opció, megfordult már a fejedben, hogy mi van, ha ők tényleg nem úgy gondolták? Ne gyere azzal, hogy ezek nácik és biztos nem úgy gondolták.
Hagyni kellene őket felvonulni és ha kegyelet-, vagy egyéb jogsértés van, akkor eljárni.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.09. 21:08:59

Az Élet Menete fontos olyanoknak is, akik nem érdekből zsidók, hanem szívükből. Őket miért kell megbántani néhány ostoba, bolsevik patkány miatt? Csa kazért, mert azok a bolsevik patkányok éppenséggel zsidó felmenőkkel rendelkeznek? Akiket egyébként évtizedeken át letagadtak ezek a derék emberek. De nem számít, hágy bolsevik patkány parádézik a menetben. A lényeg, hogy olyanok is vannak, és szép számmal vannak, akiknek a megemlékezés jelent valamit.
Ez az adj gázt! buli poénos, meg minden, de annyira ízléstelen, hogy többet árt, mint használ.

Versenycsiga 2013.04.09. 21:18:48

@is:
k**va magas labda. Nem ütöm le. Olvasd el más kontextusba helyezve, amit írtál. Ha magadtól nem fog leesni, aludj rá egyet.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 22:21:51

@aronsatie:

Nézd, ez a te problémád és nem az enyém?:-) A zsidók számára Jézus egy zsidó nő fattya, a muszlimok számára egy próféta, az ateisták számára egy mitikus figura stb.; hogy számodra kicsoda, az döntsd el te magad!

Számomra Jézus Krisztus személye nem kérdés: Ő a Szentháromság Egyisten egyik személye. Nem egy zsidó nő fattya, sem egy mezei próféta és nem is egy ilyen-olyan mitikus alak.

Így vagyok én ezzel a kérdéssel:

Hiszek az egy Istenben,
mindenható Atyában,
mennynek és földnek,
minden láthatónak és
láthatatlannak Teremtőjében.

Hiszek az egy Úrban:
Jézus Krisztusban,
Isten egyszülött Fiában,
aki az Atyától született
az idő kezdete előtt.
Isten az Istentől,
Világosság a Világosságtól,
valóságos Isten
a valóságos Istentől.
Született, de nem teremtmény:
az Atyával egylényegű,
és minden általa lett.
Értünk, emberekért,
a mi üdvösségünkért
leszállott a mennyből.
Megtestesült
a Szentlélek erejéből
Szűz Máriától,
és emberré lett.
Poncius Pilátus alatt értünk
keresztre feszítették,
kínhalált szenvedett,
és eltemették.
Harmadnapra föltámadott
az Írások szerint,
fölment a mennybe,
ott ül
az Atyának jobbján,
de újra eljön
dicsőségben,
ítélni élőket és holtakat,
és országának nem lesz vége.

Hiszek a Szentlélekben,
Urunkban és éltetőnkben,
aki az Atyától
és a Fiútól
származik.
Akit épp úgy imádunk
és dicsőítünk,
mint az Atyát és a Fiút.
Ő szólt a próféták szavával.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 22:28:42

@thetriggerhappy:

Számodra ez elfogadhatatlan, számomra más elfogadhatatlan (például konkrétan számomra bármiféle motorbőgetés, bármilyen célzattal, elfogadhatatlan, mert idegesít:-)), mások számára meg más elfogadhatatlan. Arra való a jog, hogy valamennyiünk számára egyértelműen megfogalmazza, hogy mit tehetünk és mit nem.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 22:55:46

@bbjnick:

és nem az enyém?:-) = és nem az enyém!:-)
az döntsd el = azt döntsd el

Alfőmérnök 2013.04.09. 23:25:14

@bbjnick: Mennyivel jobb volt a Neurotic, mint pl. ez.
www.youtube.com/watch?v=2jG2NaJCSvM
Ilyen az, mikor az embert megszállja a szentlélek.

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.04.10. 03:39:49

@freehckr:
Itt most az Orbán-Kövér-Áder-Rogán tengelyre gondoltál, mint posztbolsevikokra?

Esetleg a Vona-Novák tengelyre?

@TaTa86.:
Jézus - aki egyébként egy meséskönyv egyik főalakja, semmi több, egyetlen hiteles (mondom: hiteles) adat sem található arra, hogy valóban élt is valamikor - mikor is beszélt egyetlen szót is a keresztényekről?

@stoic79:
Ez ugye vonatkozik a holokauszttagadás tiltására is?
Már csak a szólásszabadság jegyében gondoltam.

@Tündér_Lala:
De miért ne tarthatnék akkor, amikor eredetileg akarták?
Hisz egy teljesen más napszakban lenne, amikor az élet menete elindul, a motorosok már rég otthon söröznének.
Másrészt ha az élet menetét zavarják a motorosok, miért nem az élet menete halasztja el a saját buliját?

@Kandeláber:
Ja, meg a Pistols is az, hogy God save the queen, and her fascist regime.

@plümpike:
Ezt ugye nem gondolod komolyan?
Valaminek a vélelmét belevenni egy engedély megadásába vagy meg nem adásába olyan rendezvény esetében, ami egyébként semmi jogot nem sért?
Te magadnál vagy ilyenkor?

@SontPent:
Hát ez kb. annyira provokáció, mint amikor valaki bemegy a kocsmába, te meg azt hiszed, hogy beléd akar kötni, és ezt megelőzendő odamész te, hogy "mivanmivanmivan?".

@Google:
Már miért ne motorozhatnának a zsinagóga mellett?
Se a Wesselényi utcából, se a Dohány utcából nincs kitiltva a járműforgalom.

"helytelennek, ízléstelennek tartom egy napon, egy időben tartani az Adj gázt! és Élet Menetét"
Aztán miért is?

Elméletileg Magyarországon szabadság van. Ami azt jelenti, hogy egy náci nézeteket valló is nemhogy elsétálhat a zsinagóga előtt, de be is mehet, amíg tartja magát az ottani előírásokhoz.

Én magamat baloldalinak és liberálisnak gondolom, de te (és sok itteni társad) inkább egy kirekesztő, intoleráns, mindenért jajveszékelő hisztériázó vagy.
A hozzád hasonlók miatt lett szitokszó Magyarországon a liberális. Pedig te pont nem vagy az, csak azt hangoztatod, hogy az vagy. Pont mint az SZDSZ, akik a liberalizmus köpenyébe bújva loptak, és semmi egyéb.

Holott a liberális azt jelenti, hogy az ellenétetes nézeteket vallót is hagyom megnyilvánulni, amíg nem sért másokat.
Vesd össze ezt azzal, hogy azt feltételezem, hogy majd sért másokat. Nagyon nagy különbség. Erre kellett volna - az útvonalak átvonulás idejére történő lezárása mellett - a motorosok felvonulásán a rendőri biztosítás, hogy amint sértőek, azonnal megtegyék a megfelelő lépéseket.

"Jól mondja Deutsch: Heil Index!, Heil Miklósi!"
Szerintem nem tudod, mire mondta (egyébként tényleg jól).
Íme:
index.hu/velemeny/2013/04/09/pomade_kiraly_betilt/

Kiemelném a legfontosabb részét:
"Ha a politikai ellenfelem nem szabad, én se lehetek az. Nincs olyan politikai vélemény, ami távolabb áll tőlem, mint a felmenőim sorsán, szenvedésén gúnyolódó náci csürhéé. De aki ma tapsol annak, hogy csorbul a nácik szabadsága, ne csodálkozzon, ha majd egyszer őt nem engedik tüntetni."

Pedig Miklósi Gábor, a cikk szerzője bevallottan zsidó.

@regress:
Hát ezt azért nem mernéd a szemükbe mondani.

@dr. Kóser Malac:
Ha te felveszed a mohamedán hitet, onnantól már magyar sem vagy?

@Hunyadi zokogna... ha látná......ezt:
Szerintem a tavalyit olvastad, de ne is törődj vele.

@maroz:
Hogy én mennyire egyetértek veled!
(Talán Kádár apánkat kivéve, nekem az elmúlt 1000 év legszimpatikusabb politikusa, mindazzal együtt, amit 1956-ban és azzal kapcsolatban tett vagy nem tett. Kb. az egyetlen politikus volt, aki az országot, az emberek érdekeit tartotta szem előtt, nem a saját érdekeit. Semmi vagyona nem volt, amikor meghalt, pedig lett volna lehetősége halmozni. Nézzük meg a mostani politikusokat (kormány és ellenzék egyaránt)... A lábujja körméig nem ér fel egyik sem erkölcsileg.)

@vladimir964:
A 2. pontoddal egyet lehet érteni. De csak ha mindenkire vonatkozik, élet menetére és birkamenetre egyaránt. Meg a kettő közt az összes többire.

@is:
Azt hiszem, kicsit hiányozhattál az iskolából, amikor a II. vh. okait tanították, és után rosszul súgtak.

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.04.10. 04:11:20

@quisum:
Azt is mondanád, hogy akinek nem tetszik az élet menete, "sétáljon az útvonalukon és egy minőségi csúzli néhány csapágygolyóval legyen a zsebében"?

Mert csak úgy lenne tisztességes.

@Versenycsiga:
Szívemből beszélsz.

@vega4:
Ez jó. :-)
(És milyen szépen tükrözi sokszor az idegen nyelvű név a magyart... Bár legjobban a Tótgyarmat szlovák neve tetszik. :-)

@Mr Falafel:
Én tavaly láttam őket, semmi ízléstelen nem volt benne. Vonul vagy 250 szép motor szép rendben.

@bbjnick:
Jézus az ateisták számára mitől lenne mitikus?
Csak egy mesealak a Biblia című meséskönyvben. Semmilyen hiteles (lassan írom, hogy megértsd: h i t e l e s) adat nem támasztja alá, hogy élt valaha is.

Az egy isten mindenesetre két szó. Akkor is, ha előtte áll a szentháromság. Poncius meg Pontius (ő tényleg élt, róla van hiteles adat). És pont emiatt az imádság miatt van az a mondás "véletlenül kerül valamilyen helyezetbe" jelentéssel, hogy "úgy került bele, mint Pilátus a Credóba" (credo = hiszek, latinul úgy kezdődik, hogy Credo in unum deum, patrem omnipotentem, tovább nem tudom fejből, valamikor tudtam, de isten és a párt segítségével sikerült kialudnom :-).

Ez a Hiszek egy egyébként, amit beidéztél, milyen vallásból van?
Mert én gyerekkoromban a (római) katolikust tanultam (ráadásul még archaikus nyelven, hogy szenvede Pontius Pilatus alatt, meg fogantaték a Szentlélektől meg hasonlók, a nyelvezete tetszett egyébként; jártam hittanra, de már akkor sem hittem ebben a hókuszpókuszban), de ez kurvára nem az.

"Arra való a jog, hogy valamennyiünk számára egyértelműen megfogalmazza, hogy mit tehetünk és mit nem."
Ja, arra való lenne.
Beszélhetnél erről Viktoroddal is. Meg hogy az alkotmány is egy jogszabálygyűjtemény, és nem játékszer, amit kéthavonta módosítgatunk, ha úri kedvünk úgy kívánja.

@Alfőmérnök:
Hát ez egy elég nyálas szar dal...
(Bodri Jancsit mondjuk sose szerettem, a zenéjét sem. Viszont a klipben pár kockán feltűnik egykori nagy plátói szerelmem, Molnár Ildi, úgyhogy kösz a linket. :-)

aranyláz 2013.04.10. 06:35:42

Egy guru azt kérdezte a tanítványaitól, miből tudják megmondani, hogy véget ért az éjszaka, és elkezdődött a nappal.
Az egyik azt mondta:-Ha a távolban látsz egy állatot, és meg tudod mondani, hogy az tehén, vagy ló.
-Nem-mondta a guru.
-Ha ránézel egy távolban lévő fára, és meg tudod mondani, hogy az körtefa, vagy mangófa.
-Ez sem jó-mondta a guru.
-Hát akkor mi a helyes válasz?-kérdezték a tanítványai.
-Ha egy férfinek az arcába nézel, és felismered benne a testvéredet, vagy ha egy nőnek az arcába nézel, és felismered benne a nővéredet. Amíg erre képtelen vagy, mindegy, hol áll a Nap, számodra továbbra is éjszaka van...

Magyarországon most koromsötét éjszaka van.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.10. 07:01:49

@dr. Közbiztonság Szilárd:

Látom, te egy nagyon okos nick vagy! S mit tudsz még?:-D

1) "Jézus az ateisták számára mitől lenne mitikus?
Csak egy mesealak a Biblia című meséskönyvben. Semmilyen hiteles (lassan írom, hogy megértsd: h i t e l e s) adat nem támasztja alá, hogy élt valaha is." --- írod.

A müthosz szó jelentése: cselekmény, mese.

Tacitus, Ifjabb Plinius, Suetonius, Josephus Flavius munkái hiteles forrásoknak számítanak-e?

2) "Az egy isten mindenesetre két szó. (...) Poncius meg Pontius (...)" --- írod.

Az Egyisten úgy egy szó, mint ahogyan a Szentháromság.

A Poncius pedig ugyanolyan helyes magyar írásmódja a Pontiusnak, mint ahogyan például Parisnak a Párizs.

3) "Ez a Hiszek egy egyébként, amit beidéztél, milyen vallásból van?" --- kérdezed.

A római katolikus vallásból. A Hiszekegynek (Credo) több hivatalos, hiteles változata (és annak is több hivatalos, hiteles fordítása) létezik. Amire emlékszel az az Apostoli hitvallás egy régebbi fordítása, amit idéztem az a Nikaiai (Niceai)-konstantinápolyi hitvallás. Mindkettő hivatalos: nagyon leegyszerűsítve az apostoli egy rövidebb, tömörebb, míg a niceai egy bővebb, kifejtőbb változata ugyanazon hitigazságok megfogalmazásának.

3+1) "Beszélhetnél erről Viktoroddal is." --- írod.

Mi az, hogy viktorommal?

hoplita 2013.04.10. 07:13:39

@zero:
De, hogyne vehetne.
Meg a buzivonuláson is, hiszen oly széles ez az út, sokan megférnek rajta.:P

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.10. 08:33:06

@dr. Közbiztonság Szilárd: Erre mit mondhatnék? - Ennyi eszed van.
Nem az a lényeg, amit látsz, hanem, amit jelent. Én feltétlenül elvárom a zsidóktól, hogy tiszteletet mutassanak a magyar kultúra, hagyományaink, szimbólumaink iránt. hogyan várhatom el tőlük, ha mi sem tanúsítunk tiszteletet? Illene példát mutatni, hogy ezt a példát általánossá tehessük. Ez a gázos motorozás kontra produktív. Például miért kell a Dohány utcába is betérniük, amikor azzal párhuzamosan fut a Rákóczi-Kossuth, ami sokkal szélesebb, látványosabb is lenne. Egyszerű provokáció. Pont olyan, mint a bolsevikok performanszai.

vantaan 2013.04.10. 09:04:33

@bbjnick: No Igen ....

"Máglyákat raknak Krisztus lábnyomán
Fanatizmusra uszít a Korán
a szufi csak azt látja ami nincsen
a panteistának kő az Isten
a hindu fél hogy százszor újra éled
a hedonista bőg hogy egy az élet.
.... Az általános elmegyógyintézet osztályain zavarosak a dolgok : vannak hitetlen és hívő bolondok."

a helyzet 1000 éve változatlan? ..... változatlan!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.10. 09:23:38

@vantaan:

"(...)

Mármost a veszély abban rejlik, hogy az emberi értelem, saját jószántából, képes elpusztítani önmagát. Miként egyetlen nemzedék meg tudná akadályozni a következő nemzedék létrejöttét azáltal, hogy mindenki kolostorba vonul vagy a tengerbe ugrik, hasonlóképp: egy csapat gondolkodó bizonyos mértékben meg tudná akasztani a további gondolkodást, ha az ifjú nemzedékeknek azt tanítanák, hogy minden emberi gondolat érvénytelen. Ostobaság unos-untalan az értelem és a hit alternatíváját emlegetni. Maga az értelem is hit kérdése. Hiten alapul, ha azt állítjuk, hogy gondolatainknak valamiféle köze van a valósághoz. (...)

Létezik olyan gondolat, amely megállítja a gondolkodást. S ez az egyetlen gondolat, amelyet meg kell állítani. A legfőbb rossz, mely ellen minden vallási tekintély emeltetett. (...) A hitvallásokat, a keresztes háborúkat, a hierarchiákat és rettentő üldözéseket nem azért találták ki, miként a tudatlanok hiszik, hogy az értelmet elnyomják. Mindezzel pontosan arra a roppant feladatra vállalkoztak, hogy az értelmet megvédjék. Az ember ösztönszerűen tudta, hogy ha a dolgokat elkezdik vadul kétségbevonni, az értelem lesz az, amit először kétségbevonnak. A papok feloldozó hatalma, a pápák tekintélye, hogy a hatalmat szavatolják, még az inkvizítorokét is, hogy elrettentsenek: mindezt csupán komor sáncul emelték egy centrális tekintély köré, amely bizonyíthatatlanabb és természetfölöttibb mindennél, és nem más, mint az emberi gondolkodás tekintélye, az ember képessége, hogy gondolkodjék. Most már tudjuk, hogy így van, és nincs mentségünk, hogy ne tudjuk. Láthatjuk már, miként próbálja a szkepticizmus áttörni a tekintély ősi védőgyűrűjét, láthatjuk, miként inog trónján az ész. Ha a vallás elpusztul, vele pusztul az értelem is. Mert mindkettő alapjaiban autoritatív természetű. Mindkettő bizonyítási módszer, mely maga nem bizonyítható. S az isteni tekintély eszméjének lerombolásával egyetemben jócskán leromboltuk annak az emberi tekintélynek eszméjét, mely által egy aritmetikai osztás elvégezhető. Hosszú és makacs erőfeszítéssel próbáltuk lerángatni a főpapról a püspöksüveget, s akkor vettük észre, hogy vele együtt a feje is lejött.

(...)"

vantaan 2013.04.10. 09:37:59

@bbjnick: Miért kellene lerombolni az Isteni tekintélyt ?

Miért kellene akár mohamedán vagy keresztény vagy hindu vagy bármely vallást, érzületet, eszmét lerombolni, megszüntetni? NEM kell! Sőt meg kell védeni őket! ..... amig egy általános emberi erkölcsöt ami biológiai lényünkből is fakadóan képviselnek.
....de ha látványosan megtagadják, semmibe veszik ezeket az erkölcsöket s azokat is amik akár még a "szent irataikban" is leírnak s azt kiforgatva aljas célokra, általában gazdasági előnyök megszerzéséért ...akkor igenis fel kell lépni ellenük! Legyen az főpap vagy maga akár a pápa is! Ez biológiai szükségszerűsége is az emberi fajnak!

héjakútmácsonya 2013.04.10. 10:32:40

A címben feltett kérdésre, miszerint lehet-e ízléstelenül gyülekezni, azt hiszem, nagyon egyszerű és magától értetődő a válasz(om): igen, lehet.
Lehet, mert nem lehet ízlés dolga a gyülekezés szabadsága. S azért nem lehet, mert sokféle gyülekezéssel kapcsolatban felmerülhet, hogy ízléstelen, mások ízlését, méltóságát sérti, sértheti, de egy szabad országban ez, még ha ez a csoport egy népirtás áldozatait, vagy azok leszármazottait is jelenti, nem lehet oka egy gyűlés, felvonulás betiltásának. Merthogy egy plurális demokráciában, egy szabad országban nem lehetnek védett csoportok, amelyek a többi polgártól, csoporttól eltérően, megkülönböztetett, kiemelt védelemben részesülnek.
Az pedig, hogy az MSZP, meg az egyik SZDSZ-maradvány pártféleség a kormánytól a rendőrség működésébe való direkt beavatkozást, vagyis nettó jogsértést követel, egy számára ellenszenves gyülekezés betiltásáért, ez nem meglepő, sőt, tulajdonképpen evidens. Ők ilyen álságos, képmutató figurák.

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2013.04.10. 11:10:09

@dr. Közbiztonság Szilárd: "Ez ugye vonatkozik a holokauszttagadás tiltására is?" Természetesen.

aranyláz 2013.04.10. 14:56:44

@bbjnick: Miért kell hinni valamiben, amit tudni is lehet?

"Felele nékik Jézus: Nincs-é megírva a ti törvényetekben: Én mondám: Istenek vagytok?
Ha azokat isteneknek mondá, a kikhez az Isten beszéde lőn (és az írás fel nem bontható)" János 10:34-35

Alfőmérnök 2013.04.10. 20:28:09

@dr. Közbiztonság Szilárd: Szerintem is nyálas szar. És ezt ugyanaz az ember írta, mint ezt:
www.youtube.com/watch?v=2zg7rNYWNzg
www.youtube.com/watch?v=HQtCVIinNLk
Mondjuk Pajor szerintem nem sokat változott, ugyanolyan fanatikusan nyomja ezt a hitgyülis szart, mint régebben a rockandroll-életformát.
süti beállítások módosítása