Szegregáció: társadalmi egyenlőtlenségek voltak és lesznek
2013. április 06. írta: Lakner Dávid

Szegregáció: társadalmi egyenlőtlenségek voltak és lesznek

sport.jpg

Ismét áll a bál egy törvénymódosítás kapcsán – ahogy azt a Népszabadság megírta. A KIM az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló 2003. évi törvényt úgy módosítaná, hogy a „nem jelenti az egyenlő bánásmód követelményének megsértését az a rendelkezés, amely egy kifejezetten megjelölt társadalmi csoport tárgyilagos értékelésen alapuló esélyegyenlőtlenségének felszámolására irányul” részt kiegészítené: akkor sem sértő a rendelkezés, ha „a tárgyilagos értékelésen alapulóan szükséges társadalmi [felzárkózás] elősegítésére irányul”. Helyben vagyunk tehát, ismét zúghat a szegregáció kontra felzárkóztatás vita, melyben a liberalizmus képviselői továbbra is azon az állásponton vannak, hogy pozitív diszkrimináció ugyan lehetséges; de a hátrányos helyzetű tanulók akkor se kerüljenek át másik intézménybe, ha ezzel esetleg hátráltatják is a többi diák és a pedagógusok munkáját.

Balavány György már meg is fújta a kürtöt, kikiáltván, hogy hamarosan már a buszra sem lesz szabad mindenkinek elöl felszállnia, az ujjal mutogatás pedig bizonnyal folytatódik: „ő más” – „én nem vagyok olyan”. Nos, érdemes hozzátenni: bár a francia forradalom óta a liberalizmus képviselőinek kedvelt szólama, mégsem feltétlenül érdemes az egyenlőség eszméjét a szabadság mellett emlegetni. Társadalmi egyenlőtlenségek mindig lesznek, a szegénység nem fog megszűnni, a hajléktalanok nem mennek haza egy idő után, és egyes roma gyermekek sem lesznek attól még szívsebészek, hogy nem járhatnak olyan iskolákba, ahol többségében vannak a cigány származású tanulók. Mások szabadságát viszont adott esetben korlátozhatja, hogy kénytelenek a hátrányos helyzetűeknek szükséges képzés színvonalához és feltételeihez igazodni. Itt elő lehet venni a hírhedt nyíregyházi iskola esetét is, ahol a második Gyurcsány-kormány alatt nagy lendülettel megjelent az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyermekeknek alapítvány, és bezáratta az intézményt, mondván: „az csak szegregált oktatást tett lehetővé”. Amikor pedig a görögkatolikusok új iskolát nyitottak, akkor ismét megjelent Mohácsi Erzsébet és közölte: továbbra is létezik a szegregáció, hiszen „egy cigánytelepi iskola szükségszerűen és kizárólag szegregált oktatást tesz lehetővé”.

Ez az a pont, ahol józan ember már a fejét veri a falba, és nagyjából ez volt az a mentalitás, aminek köszönhetően az SZDSZ is vígan a süllyesztő mélyére teleportálta magát. Felülről megmondani ugyanis, hogy a cigány gyerek igenis köteles ott tanulni, ahol minimum van kétszer-háromszor annyi nem-cigány diák is, valamint hogy ez abban az esetben is szükségszerű, ha esetleg hátráltatja a többieket is a tanulásban: nos, ez nem igazán találkozik a valósággal, a létező társadalmi viszonyokkal. Persze, egyesek szerint ez bátor és emberséges hozzáállás, de a tények akkor is tények maradnak: a hátrányos helyzetű gyermekek nem feltétlenül járnak jól az erőltetett integrációval, míg a többiek csak hátrányt szenvednek az őket korlátozók miatt.

Nem azt mondom, hogy a szegregációnak nevezett jelenség jó dolog, csupán arról van szó: nem biztos, hogy érdemes a helyi viszonyokat nem ismervén, az emberi jogok elkötelezett harcosát mímelve háborút vívni a természetesen, organikusan kialakult viszonyokkal szemben. Ha egy-egy ilyen intézmény emberi viszonyokat tud teremteni, ha  kemény munka folyik ott, ha nem elégszenek meg a legalacsonyabb szintű oktatással – mondván, ennél többre úgysincs szükség  –, akkor a dologgal tulajdonképpen ki lehet egyezni.

Egyenlőség pedig nincs és sosem lesz: ezért vannak különböző tagozatok az iskolákban, ezért vannak eltérő képességűeket befogadó gimnáziumok, és ezért vannak direkte hátrányos helyzetűek felzárkóztatását segítő oktatási intézmények. Lehet persze felülről babaházasat játszani és a vendéglátói szakközép tanulóit áttenni a francia két tannyelvű gimnázium egy osztályába. De ettől még nem biztos, hogy a pincérnek készülő fiatal jobban fog érteni franciául, ahogy az sem, hogy majd a leendő francia lektorok pozitívabban fognak viszonyulni a felszolgálónőkhöz. A példa persze abszurd, mégis jól szemlélteti, egyesek hogyan próbálnak harcot vívni a valósággal szemben, miként igyekeznek segíteni úgy, ahogy a szerencsétlen sportszeletes feka segített a reklámban.

A vidéki települések nagy részében pedig csak elöl lehet felszállni a buszra, kedves Balavány György – ott kell ugyanis felmutatni az együtt utazáshoz szükséges jegyet/bérletet a buszvezetőnek. Persze, a pozitív diszkrimináció folyamatos bővítésének jegyében talán azért is lehet majd egyszer küzdeni, hogy akinek nincs pénze, ne legyen köteles jegyet vagy bérletet vásárolni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr705201080

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szegregáció: társadalmi egyenlőtlenségek voltak és lesznek 2013.04.06. 10:39:02

Nem biztos, hogy érdemes a helyi viszonyokat nem ismervén, az emberi jogok elkötelezett harcosát mímelve háborút vívni az organikusan kialakult viszonyokkal szemben.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egysmás 2013.04.06. 20:27:35

@Schwerer Gustav: Klasszikusműveltség, plusz Faludy...

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2013.04.06. 20:33:04

@egysmás: jól kiművelődted magad...

a kútmérgezést melyik "klasszikusnál" olvastad?

Csak mert engem elkerültek az ilyen olvasmányélmények.
:)

kill004 2013.04.06. 20:36:09

" Persze, a pozitív diszkrimináció folyamatos bővítésének jegyében talán azért is lehet majd egyszer küzdeni, hogy akinek nincs pénze, ne legyen köteles jegyet vagy bérletet vásárolni."

A szerző le van maradva egy brosúrával. Már most is így van. Igaz, nem mindegyik mucsai náci paraszt tudja, de azokat elveri a kisebbség.

kifordított nagyanyó 2013.04.06. 20:37:53

Minden jogvédő fogadjon örökbe egy cigány családot!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.06. 20:39:41

@Herr SturmLikudnik: Nem először, de valószínűleg utoljára.

@Schwerer Gustav: Ezt is benézted. :)

kill004 2013.04.06. 20:42:03

@egysmás: Nono! A cigány edig 22.500-at kapott a semmiért, most 47-et. Örül is neki.

unionista (törölt) 2013.04.06. 20:54:16

@Bell & Sebastian:
a kárpát-medencében 12 millió magyar, 9 millió szláv, 6 millió román és 3 millió cigány él. a többség nem abszolút (nincs _majority_), csak relatív (_plurality_ van helyette). a magyarok (vagy pontosabban a magyarok egy dominás csoportja) nem a pluralitásra, hanem a szupermáciára épít. ez a "nemzetstratégia". a környező népeket és a szórványt majd elnyomjuk. ahogyan az oroszok teszik. persze nekik legalább meg van hozzá a keleti keresztény vallásuk. ahogyan a románoknak és a szerbeknek.

na most ha a szupremácia projekt nem jön be, akkor az új egyensúlyi állapot: 10 millió magyar, 10 millió északi és délszláv, 10 millió román/roma. és ez bekövetkezhet, mert a termékenységi mutató itt legalacsonyabb, jelentős a migráció és az asszimiláció.

lehet gyűlölni a kádár jóléti államát (70-es, 80-as éveket). de magyarország messze a legfejlettebb volt a kárpát-medencében. gdp arányosan 60% eladósodással. ami most ugye az "álom" szint. amit elvben követel maastricht. vagy csökkenő tendenciát.

szóval itt a 70-es, 80-as évek gyermekjóléti szintjét sem sikerül elérni. úgy, hogy nincs rubelelszámolás és kereskedelmi embargó. képzeld el, hogy magyarországra nem lehetne high tech iparcikket csak magánimportban behozni. milyen lenne ez a szuper demokrácia.

most persze nem azt állítom, hogy a kádár-rendszer megoldásait kellene visszahozni. mert az egy nyitott társadalomban nem működőképes. horthy-rendszer különösen nem. hanem akkor egy olyan stratégia kell, ami magyarország hatalmi státusával összhangban van. nem nagyon értem, hogy a magyarok miért követelnek maguknak több jogot, mint a bajorok.

negyven rabbi 2013.04.06. 20:54:17

@zobod:

tessék, egy amerikai megoldás

www.projectprevention.org/

Project Prevention offers cash incentives to women and men addicted to drugs and/or alcohol to use long term or permanent birth control.

Ugyanilyet lehetne hirdetni a
tartósan munkanélküli/rokkantnyugdíjas ÉS
általános iskolai végzettségnél magasabbal nem rendelkező ÉS
újszülött fogadására alkalmatlan körülmények között élő
emberek számára.

negyven rabbi 2013.04.06. 20:55:58

@negyven rabbi: ez jóval hatékonyabb felhasználása lenne a közpénznek

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2013.04.06. 20:57:05

@Holger Hartland: hehe:) várd meg, ki tudja mit hoz a jövő.:)

De persze beszélhetünk egyenesen is: 2014-ben kire fogsz -várhatólag- szavazni? kik a jelöltek?

@kill004: pontosan.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.06. 21:15:44

@Schwerer Gustav: Fogalmam sincs, addig még van egy év. Te tudod, hol leszel és mit fogsz dönteni jövőre ilyenkor?

Még azt sem tudom pontosan megmondani, hogy ha holnap lennének a választások, hogyan szavaznék. Az tuti, hogy érvénytelenül - de írjak, rajzoljak mellé valami trágárságot? Vagy kimérten küldjem el az összeset a picsába? Vagy ne írjak semmi üzenetet a szavazólapra, csak húzzam át az egészet a négy sarkáig?

negyven rabbi 2013.04.06. 21:22:44

@Holger Hartland: értelmes és tisztességes embernek egyetlen párt lehet az opciója (sajnos néhány vonatkozásban az is csak a legkisebb rossz mentén)

egysmás 2013.04.06. 21:23:11

@Schwerer Gustav: Látod...

Ez a különbség az között, hogy valaki járt iskolába, meg az között, aki tanult is!

A keresztények szokták a kútmérgezés ürügyén irtani a zsidrákokat, valamint Faludy vonala:

dia.pool.pim.hu/html/muvek/FALUDY/faludy00002/faludy00017/faludy00017.html

negyven rabbi 2013.04.06. 21:28:13

@egysmás: és milyen bölcsen tették. csak nem elég hatékonyan.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2013.04.06. 21:28:36

olvasnivaló:
www.dailymail.co.uk/news/article-2290480/Romanian-migrants-blamed-rise-crime-German-town-Duisburg.html

Első olvasásra is nyilvánvaló, hogy a rasszizmus veszedelmes ragálya már az angolokat is megfertőzte.

vegyük sorra a cikk főbb, gyűlöletkeltésre alkalmas megállapításait:

-Gangs of migrants congregate around the town's tower blocks in intimidating fashion

itt a rasszista gyűlöletbeszéd fegyverét alkalmazva a cigány bevándorlók ártatlan sétáját "fenyegetőnek" állítja be, holott mindannyian tudjuk napi tapasztalatból, hogy sokszor elég a mobilunkat odaadni nekik, és máris legjobb barátaik leszünk!
(aztán jön a többi vagyontárgyunk, de ne szaladjunk előre)

400 Romanians and Bulgarians have moved into one tower block
Neighbourhood is now a hotspot for crime and anti-social behaviour

náci beszéd! igenis merjük kimondani: a németek, régi beidegződésik miatt, nem tudjak a cigányság sajátos, egyedi kultúráját elviselni!

Duisburg council tell Britain to be on their guard as the migrants will move to take advantage of our benefits system

Na, kibukott az igazság! a sóher németek a szaros pénzüket féltik, ahelyett hogy ezt az egyedi, különleges kultúrát támogatnák!

Ez bizony RÁSZIZMUS, ahogy mifelénk a felvilágosult rézművesek mondanák!

(a legnagyobb kép ahol a kisgyerek bemutat! :DDDD)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.06. 21:41:10

@Schwerer Gustav: Büntessük meg a rasszista nyugat-európaiakat azzal, hogy küldünk nekik hasonló derék embereket Magyarországról is. Tolerancia-tréning!

negyven rabbi 2013.04.06. 21:43:18

@Schwerer Gustav: "már az angolokat is megfertőzte"

duisburg német város
és annak balos polgárjenőjéről van szó

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.06. 21:44:43

@egysmás:

"A keresztények szokták a kútmérgezés ürügyén irtani a zsidrákokat" --- írod.

S vajon alaptalan-e a vád?

Te például most mit csinálsz?

"Poisoning the well (or attempting to poison the well) is a rhetorical device where adverse information about a target is pre-emptively presented to an audience, with the intention of discrediting or ridiculing everything that the target person is about to say. Poisoning the well can be a special case of argumentum ad hominem, and the term was first used with this sense by John Henry Newman in his work Apologia Pro Vita Sua (1864).[1] The origin of the term lies in well poisoning, an ancient wartime practice of pouring poison into sources of fresh water before an invading army, to diminish the invading army's strength."

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2013.04.06. 21:45:50

@Holger Hartland: Az én értelmezésemben a választások arról szólnak, hogy meglegyen az új kormány. Én személyszerint nem csinálnék ebből identitáskérdést. Régebben nálam is így volt egyébként, da ma már másképp látom.

negyven rabbi 2013.04.06. 21:46:19

@Holger Hartland: @negyven rabbi:

persze ha kommenteket nézzük, igaza van.

rögtön egy lényeglátó hozzászólás a kommentsor tetején: ROMAKULTÚRA témában

The whole culture of the roma people is to keep to their own traditions and not partake in society.That being the case then they shouldn`t receive any benifits from the society they reject.

itthon meg a romakultúrájukat ajnározzuk

(N. B.: ezzel a Balog Zoltán miniszterrel a tököm tele van)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.06. 21:48:59

@Schwerer Gustav: Az én értelmezésemben is, de sajnos a jelen kínálatra ennyit tudok mondani. Valamilyen kormány meg úgyis lesz.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2013.04.06. 21:54:04

@negyven rabbi: a hírlapra (daily mail) gondoltam

egy civilizált, európaiértelembenvett országban egy ilyen cikk meg sem jelenhet, vagy ha igen, az íróját páros lábbal rúgják ki az utcára! és meg is érdemli!

A szeretet és a tolerancia nevében!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.06. 21:55:03

@Schwerer Gustav: A Mail cikkéhez letiltották a további kommenteket. Epic.

negyven rabbi 2013.04.06. 22:06:09

@Schwerer Gustav: sajnos a DM az inkább csak bulvárlap
ha pl. a Telegraphban jellene meg ilyen cikk annak lennének far reaching repercussions

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.06. 22:10:10

@Holger Hartland: Helyesbítem magam, teljesen ártalmatlan cikkeket sem lehet ott kommentelni, ha régebbiek úgy egy hónapnál. Na mindegy, Gustavnak kösz az olvasmányt.

Szindbad 2013.04.06. 22:10:49

@Holger Hartland: hehe, én valószínűleg megpróbálnék semlegesíteni a szavazatommal egy templomban aláírásgyűjtő aktivista nénit. Ennyit tehetek a közjó érdekében.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2013.04.06. 22:13:02

@Holger Hartland: még pont időben! kezdtek a dolgok nagyon kicsúszni a kézből!
Valahogy féket kell vetni a fasiszta eszméknek, bsszameg!

@negyven rabbi: vannak a "cigány származásúak", meg a "nem cigány magyarok".

A kultúra, a munka, az oktatás és az összefogás fontosságáról beszélt Balog Zoltán pénteken a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Bódvalenkén, a nemzetközi "romanapi" rendezvényen.

Az emberi erőforrások minisztere az alig kétszáz lakosú, többségében cigányok által lakott, mérhetetlenül szegény, ám a házfalakat díszítő freskók révén Európa-szerte ismert faluban azt mondta: a zene, a tánc, a festmények összehozzák az embereket, "akár cigányok, akár nem cigány magyarok".

Munka kellene, rendes iskola, orvos, minden, ami az emberi élethez szükséges, "ezért kell összefognia a kormánynak, a civileknek, az egyházaknak, a cigányságnak és a nem cigány magyaroknak" - mondta Balog Zoltán.
A "nemzetközi romanap, a romák kulturális napja" legyen mindig egy olyan állomás, ahol "mindannyian jól érezzük magunkat" - fogalmazott a miniszter, és megköszönte mindazok munkáját, akik azért dolgoznak, hogy a "cigányok és a nem cigány magyarok" békességben éljenek.

remélem világos. Vannak a cigányok, meg a nem cigány (gádzsó) magyarok.

Balog szerintem egyébként hazabeszél, eléggé látványos az arcszerkezete.
1.1.1.3/bmi/kereszteny.mandiner.hu/attachment/0011/10583_27193_20110503055142.jpg

kalap kéne a fejére, mehetne bazseválni.

Meg azt hallottam, hogy a cigányoknál gyakori a "Balog" név. Mármint "h" nélkül a végéről. Ezt nem tudom, lehet hogy van benne valami.

negyven rabbi 2013.04.06. 22:19:00

balog, lólé, puporka, kalányos, rácz, lakatos, farkas -

tipikus c-kategória

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2013.04.06. 22:19:45

@Holger Hartland: na tessék, pedig már egészen kibújt belőlem az antifa ellenálló

akaszthatom vissza a dobtárast a falra...pedig már kezdtem beleélni magam

basszameg

Szindbad 2013.04.06. 22:23:32

@Schwerer Gustav: Nem tetszik ezt érteni, attól tartok. Itthon a parlamentben megy a rasszista gyülöletbeszéd, ott meg egy bulvármagazin bevándorlási problémákról ír. Más a kontextus. Most képzelje el, hogy az ottani parlamentben kezdenék az íreket ekézni. Tuti kirobbanna a harmadik és a negyedik világháború egyszerre, de legalábbis az IRA kezdene robbantgatni, az fix.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2013.04.06. 22:24:26

@negyven rabbi: ezért is lett rábízva az EMMI. Hogy legyen egy "role model" a purgyék előtt

"Látod fijacskám, ha elég szorgosan esztergálsz, még belőled is lehet miniszter"! vagy valami hasonló.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.06. 22:29:35

@Schwerer Gustav: Tartsd magadnál azt a dobtárast. elvtárs, Amerika is fasiszta: "cigánybűnözésről" írt a Police Magazine.

www.policemag.com/channel/gangs/articles/2001/06/gypsies-kings-of-con.aspx

A dátum szerint a cikk már 12 éves, de csak annál több embert mételyezhetett meg (a kommenteket 2011-től írták).

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.06. 22:31:50

@Szindbad:

No, azért én belekukkantanék azoknak a támogatásoknak a rejtett banki útjaiba, amiből a nyugati muszlimellenes szélsőjobb pártok gazdálkodnak!

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2013.04.06. 22:33:28

@Szindbad: igen, mert az írek (államalkotó nép) meg a dzsippók ugyanaz a kategória, mi?

"Itthon a parlamentben megy a rasszista gyülöletbeszéd, ott meg egy bulvármagazin bevándorlási problémákról ír. "

konkrétan arról írt, hogy Duisburgban mi a helyzet.
nagyjából egyenes idézet:
"Last week Soeren Link, the city’s Left-wing mayor, made global headlines when he said the Romanians and Bulgarians were dumping piles of rubbish ‘taller than I am’ and sending their children on ‘stealing missions’.

He was ‘quite sure’ that most of the 6,700 Romanians and Bulgarians in Duisburg — population 488,000 — were aware of the social welfare they will be entitled to in the New Year. ‘I expect most of them will claim benefits’, he said.

Many are uneducated or unskilled, and will struggle to find work in a city where unemployment is at 16 per cent. Yet they arrive at a rate of 200 every month. The council estimates that from next year it will cost £15 million a year to house and feed them. The city is now appealing to the EU for financial help to cope with the influx.

Mr Link believes that Britain — known for its similarly generous welfare system — will also suffer the ‘consequences of opening the EU to these states’. "

Tehát ezt mondta a félmilliós város balos polgármestere, vagyis ezt nem a bulvárlap találta ki.

Mondjuk érezhető a polkorrektség, amikor "románokról és bolgárokról" beszél, ugye, remélhetőleg az újságolvasó használja a szemét, és megnézi a mellékelt képeket is.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2013.04.06. 22:44:53

@Holger Hartland:
az emberi jóérzés, humanizmus tehetetlenül áll a cikkből, de főleg a kommentekből jövő gyűlölet szennyes árja előtt

Mondjuk felcsillan a remény halvány szikrája, amikor
a roma polgártársak harcos kommentjeiből kiviláglik: mégsem halt még ki ki a tolerancia, a szeretet üzenete ebből a kurva fasiszta világból

Van még miért élni, reggel az ágyból felkelni

egysmás 2013.04.06. 22:50:37

@bbjnick: én éppen művelek egy bunkót, aki nem találkozott az olvasmányai során a kútmérgezéssel.

És Te mit csinálsz?

Gyakorlod az argomentum ad hominemet?

Mert érdemben ugye nem reagáltál, csak a személyemet piszkáltad...

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.06. 22:54:00

@Schwerer Gustav: Igen, elvtárs, és ne feledd, ki az ellenség: az igavonó baromként dolgozó, adót birkaként fizető, "normálisnak" nevezett életet élő (valójában: fasiszta, nyárspolgári, képmutató, elnyomó), anyagi lehetőségeinek megfelelő számú gyereket "tisztességesen" (valójában: előítéletesen, tekintélyelvűen, fasisztán) nevelő középosztály. Főleg ha még fehér is. Pusztulnia kell. Kivéve ha liberális, mert akkor majd szorítunk neki helyet a gated communityben, vagy ha nem, akkor majd nagyon fogjuk sajnálni, de tényleg.

Szindbad 2013.04.06. 22:54:18

@Schwerer Gustav: Bakker, ezek mint a sáskák, letarolnak mindent. Attól tartok, hogy ezek a fene nagy liberális demokráciák előbb-utóbb hirtelen nácivá diktatúrákká vállnak, és hazatoloncolják ezeket a szociális potyautasokat.

negyven rabbi 2013.04.06. 22:56:18

budapesten sok a zsidó
vidéken meg sok a cigány

ez a baj

és így két irányból jól sakkban van tartva amagyarság

negyven rabbi 2013.04.06. 22:59:08

@negyven rabbi:

pesten a sirályok vidéken a szarkák seggének nyalására folyik el a magyar pénze

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2013.04.06. 23:09:36

@Holger Hartland: Ez is tetszik, de most őszintén: egy kicsit még mindig neheztelek rád a melegfelvonulásos írásod miatt. Az nekem egy törés volt.

@Szindbad: már azzá váltak, Kanada legalábbis
hvg.hu/itthon/20130116_Kanada_roma_plakat_Miskolc

a fajgyűlölet fagyos lehelete már őket is megérintette!...
mi lesz ebből a világból?!!!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.06. 23:19:07

@egysmás:

No, látod, ez az a helyzet, amikor akasztják a hóhért!

Vered itt magad, osztod az észt, mígnem beleszaladsz egy olyan kommentbe, amelynek az utalásrendszere vagy meghaladja a képességeidet vagy kényelmetlenné válik a megértése.

Most alázzalak én is téged? Nem foglak. Megteszed te az magad is:-)

Szindbad 2013.04.06. 23:23:18

@Schwerer Gustav: A nyomorult náci mocskok, védekeznek más ország cheatelő állampolgáraival szemben, és védik saját állampolgáraik adódollárjait. Erre itt a libsi jogvédők biztosan ugranának.

egysmás 2013.04.07. 00:13:10

@bbjnick: persze, hogy nem fogsz, hiszen ahhoz kevés vagy...

Ahogy az érdemi reakcióhoz is.

Nyomod itt az angol kopipésztet, pedig van ez magyarul is, csak így tudományosabb.

Oszt ezzel kb. ki is fújt az utalásrendszer.

lol

Bell & Sebastian 2013.04.07. 00:22:51

@_most_: Csigavér, néptárs, sajnos későn szóltál.

@egysmás: Szaporák ugyan, de még sincsenek elegen, és ez elégedettséggel tölt el. Minket, de magát ez láthatóan nem vidítja.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.07. 00:25:04

@Schwerer Gustav: Akkor minél többet írok, annál többen fognak utálni, mert előbb vagy utóbb mindenki talál majd magának valamit, ami neki nem tetszik. :) Szerencsére nem zavar, így aztán írom, amit gondolok. Ha olyan fontos lenne, hogy hány embernek tetszik, vagy hányan olvassák, akkor valami vonalas álláspontot vinnék, és többszerzős blogon írnék, ahol naponta vannak posztok és csődül a nép.

Bell & Sebastian 2013.04.07. 00:35:49

@unionista: Maga megint félreértett, ám nem utoljára. Ha teljes etikai és kulturális cserével fenyeget a kisebbségek beilleszkedési hajlandóságának teljes hiánya, sőt, egyre nő azon egyedek száma, akiknek ez a létforma követendő példa, akkor elérkeztünk a tolerancia határához. Ez nem India vagy az USA, esetleg Izrael, ez Magyarország.

De gyaníthatóan a pimasz élősködést ezekben az "ősi" demokráciákban sem tolerálják.

Nem a sokszínűség a gond, hanem az az oly féltő szeretettel emlegetett, _másság_ kulturális értékeinek értéktelenségével.

Szart se ér a cigók kultúrája, amit meg a zsidókéból megtapasztalhattunk, az is bőven elfér 1 db A4 -es lapon.

Pontosan ez az ő véleményük is, ezzel meg is találtuk a pontos helyet, ahol az eb el van hantolva.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.07. 00:43:30

@egysmás:

Mi utalgassak, te szerencsétlen f*ngszagú troll, ha azzal sem boldogultál, amit eddig utalgattam?:-)

Bell & Sebastian 2013.04.07. 00:47:00

@Holger Hartland: Maga nihilistaként írta ki magát a szalonokból. Ez az őstípus időtlen idők óta létezik, még irodalmi megszemélyesítése is van, maga Oblomov, a fölösleges ember. Nem lép kölcsönhatásba a környezetével, annyi a haszna, mint díszletnek az operettben. Betolják, kiviszik, oszt ennyi vót.

Bell & Sebastian 2013.04.07. 00:58:08

@bbjnick: Nyöhehe, hogy mit törpölnek ötszáz éve mindenféle tudósok, hogy honnan szalasztották a cigókat, amikor ott áll feketén-fehéren a Bibliában, hogy tulajdonképpen csángó sémiták és slussz!

Ezt mindenki tudja (főleg ők, maguk), csak a párásztok nem. Mert hogy nem olvassák eleget a Bibliát, így fogalmuk se lehet róla, vajon mitől is szerethetik ezek ennyire egymást?

Bezzeg Balogpáter (vagy mi?), az pontosan tudja!

Bell & Sebastian 2013.04.07. 01:00:23

Tényleg, van valami mítoszuk a Szent Keresztről elcsent szögekről.

Bell & Sebastian 2013.04.07. 01:02:06

Itt is van!

"A legenda szerint a rómaiak cigány kovácsokat kértek meg arra, hogy készítsék el a szögeket a keresztre feszítéshez. Ugyan a történet roma változata szerint ők, hogy kisebbítsék Jézus szenvedését, elloptak hármat a szögekből és ezért egy szög üti át a két lábat, ez elég volt ahhoz, hogy a zsidókhoz hasonlóan istengyilkosoknak tekintsék a romákat is.
A két megvetett nép sorsa legutoljára a haláltáborokban ért össze. Egy roma túlélő elmondása szerint, mikor augusztus 2-ának éjjelén háromezer romát öltek meg Auschwitzban, a zsidó férfiak kaddist mondtak értük a barakkokban."

Bell & Sebastian 2013.04.07. 01:04:10

Bocsesz, de ez volt legfelül a találati listán, így biztosan hiteles forrás. Vagy nem.

Hell István 2013.04.07. 06:01:40

@Bell & Sebastian: Ez pontosan így volt. Augusztus másodikán "felszámolták" Auschwitz-Birkenauban a cigány tábor, hogy helyet csináljanak egy zsidó transzpontnak. Azóta ez a nap a roma holokauszt emléknapja.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.04.07. 06:53:50

@Holger Hartland: felhívom a megáltalkodott fasiszta fejed figyelmét arra, hogy dél-afrika egyes városaiban betiltották a gated-community féle elkerítésezést, mivel akadályozza a városi bűnözés egyenletes eloszlását. ilyen haladó megoldások mellett egy rejtély, hogy miért menekült onnan milliónyi fehér anglia, vagy egyenest a soviniszta ausztrália irányába. valószínűleg genetikailag is nácik. nem való hatalom a fehérek kezébe, ez egyértelmű.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.04.07. 07:06:06

@unionista: mert nyilvánvalóan rasszisták és nem akarnak deszegregálódni!

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.07. 08:02:28

A liberális születésűek a cigányokat tolják maguk előttt pajzsként. Miért kellene nekik egy öntudatra ébredt eszköz? Ezért hadonásznak kézzel-lábbel, nehogy már valami fejlődés következzék be cigóéknál.

A szegregáció egyben azt is jelenti, hogy a cigány gyerekek saját kultúrájukon belül létrehozott csoportbaan, tehát abszolút komfortos környezetben tanulhatnak. Nem gyülemlik fel frusztrációs düh, amikor a magyar gyerek sokkal okosabb, a zsidó meg hülyébb, de annak a tanítónéni mindig ötöst ad, különben rasszizmusért kirúgják. Szóval, egy saját kultúrán belüli csoportban ilyen típusú trauma nem éri, ezért jobban megnyílik, nagyobb hajlandóság alakul ki.

A zsidók szándékosan adnak pejoratív értelmű elnevezést az identitástudatot erősítő kezdeményezéseknek. Itt szegregációnak mondják a cigányök összatartozás-érzését növelő intézkedést. Csak azt emelik ki, hogy szegény cigányok nem lehetnek magyarok között. Ez marhaság, a cigányok nem szeretnek magyarok közt lenni, összetartó népek, ezért tömörülnek mindig mindenhol kolóniákba. Így örzik meg indetitásukat, kultúrájukat. A zsidók is ilyenek, csak ők uralkodni is akarnak, ezért keverednek, hogy aztán elvegyék, ami a másé.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.07. 08:07:33

@Bell & Sebastian: A feljett nyugati társadalmak látszat befogadó magatartása kizárólag abból fakad, hogy saját kultúrájuk hanyatló, dekadens. A rászorultságból táplálkozó lelemény új lendületet adott nekik egy darabig, de a betelepültek végül átveszik a befogadók kényelmes hozzáállását, és már csak a létszámot növelik. Sokkal több bevándorlót meg már nem tudnak fogadni, így nőttön nő a feszültség.

S=klogW 2013.04.07. 08:55:13

@Mr Falafel: "A rászorultságból táplálkozó lelemény új lendületet adott nekik"

Kinek a rászorultsága kiknek?

egysmás 2013.04.07. 09:33:24

@bbjnick: szánalmas egy dolog ha valaki olyan előkelően jólnevelt, hogy kicsillagozza az írásában a fingból az "i" betűt...

S=klogW 2013.04.07. 10:22:48

@egysmás: itt vagy nekünk te aki haladáran idehány

kill004 2013.04.07. 10:28:36

@unionista: "na most ha intézményesítik, hogy a gyerekek rendes oktatást se kaphatnak, akkor az értelmesebb cigányok fognak a telepek élére állni. akik iskolába járatják a gyereküket. és még úgy ahogy fent tartják a rendet. mert ez az érdekük. de ha ez sem lesz, akkor polgárháborús helyzet lesz. akkor az lesz, hogy majd jobbik erősödik. és akkor nincs mese össze kell csapni. és akkor ahogyan az állatvilágban az erősebb marad fent. és nem vagyok abban biztos, hogy a magyarok lesznek az életképesebbek. függetlenül attól, hogy cigányok többet isznak, vagy cigarettáznak. van olyan is, hogy a dögkútból eszik a húst. és egy kézzel mászik a kötélen. "

Tipikus. A helyzet teljes nem ismerése. De azért irkálj még ilyeneket. Honnan is?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.07. 10:43:17

@Bell & Sebastian: És ki van a szalonban ? Maga? LOL. Én akkor inkább kint. Remélem, látogatják magát, és visznek borítékot a doktornak, meg bonbont a személyzetnek, hogy jól bánjanak magával!

S=klogW 2013.04.07. 11:15:24

@Holger Hartland: nem mindegy, hogy szalon vagy szalonna

ha már a déli mélt szemlézzük, pillantsunk be az etnogasztro rovatba is:

azonosít(hat)atlan proteinek a konyhán

www.dailymail.co.uk/news/article-2299519/Has-DOG-meat-food-New-takeaway-horror-experts-discover-mystery-meat-lamb-curry.html

Bell & Sebastian 2013.04.07. 11:20:27

@Holger Hartland: Ne féltsen, ilyesmi még nem merül fel igényként.

@Mr Falafel: Hihetetlen, de a Nyugat genetikai hanyatlása is a háborúhoz köthető, úgy a hetvenes évekig gondolkodtak rajta, mire rájöttek, mi lehet a baj?

Csupán annyi, hogy a németek javát föld takarja, mint a krumplit. Ekkor emelkedett a hivatalos politika szintjére az emberexport, ami egyben szavazótábor bővülést is jelentett a baloldalnak. Adolf nyomán először Indiát gondolták kiapadhatatlan forrásnak (Ahnenerbe), majd mégis a törököket kezdték delejezni, hogy milyen meggondolásból, arról fogalmam sincs.

Törököt fogtak - nem is ereszti őket. A Tavistock Intézet megsütheti a tudományát! Itt lehet megcsodálkozni ezt a libsi bagázst, mert mi más is lenne?

www.tavinstitute.org/

Nesze nekünk génkoktél, Adorno is bekaphatja!

S=klogW 2013.04.07. 11:26:23

@Bell & Sebastian: inkább emberimport

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2013.04.07. 11:31:08

Az első körözési képeken a pécsi polgármester lányának támadóját nem tudták színhelyesen ábrázolni valamiért, itt van a valódi kép...
www.pecsma.hu/vezeto-hir/brutalisan-osszevertek-pava-zsolt-lanyat/

S=klogW 2013.04.07. 11:41:52

@aristo: aki figyelmesen megnéz emberi arcokat, annak idővel "rááll a szeme" , de legkésőbb tegnap nyilvánvalóvá válhatott mindenkinek

"FRISSÍTVE (SZOMBAT 14:45)

Nyomravezetői jutalom és nők az utcán

100.000 forintos nyomravezetői jutalmat ajánlott fel a Baranya Megyei Cigányönkormányzat annak, akinek információi alapján a rendőrségnek sikerül elfognia Nyerges Zoltánt."

(ugyanonnan)

S=klogW 2013.04.07. 11:55:24

@aristo: engem inkább az érdekelne, hogy

ha nem a Páva lánya, hanem egy x-dik kollégista lány az áldozat, akinek még a kisember szülei sincsenek ott mellette, akkor ugyanez történik-e

vagy szétszedi a sajtó a betegágyon miközben a hatóság szép lassan kukábna csúsztatja az ügyét

S=klogW 2013.04.07. 11:56:26

@aristo: engem inkább az érdekelne, hogy

ha nem a Páva lánya, hanem egy x-dik kollégista lány az áldozat, akinek még a kisember szülei sincsenek ott mellette, akkor ugyanez történik-e

vagy szétszedi a sajtó a betegágyon miközben a hatóság szép lassan kukábna csúsztatja az ügyét

mert ugye Pécs az egyik kirakatvárosa a "romológiának" meg a "romakultúrának" meg az "esélyegyenlőségnek"

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2013.04.07. 11:56:35

Nagyon nagy a pánik, élénk lincs-hangulat van. Örülhet a tettes, ha a rendőrök találják meg hamarabb...

Bell & Sebastian 2013.04.07. 12:07:53

@S=klogW: Jogos, csupán attól függ, honnan nézzük, ugyanis indiai értelmiségre fájt a foguk elsősorban, csak ezt az elképzelést a saját kormányuk nem díjazta, valamiért.

Bell & Sebastian 2013.04.07. 12:09:20

@aristo: Szíják a porcukrot ám, de rendesen!

Bell & Sebastian 2013.04.07. 12:11:51

@S=klogW: Maga proxy mögül garázdálkodik, hogy duplázni sikerült, másét meg egyszerűen lenyeli az engine elvtárs? :)

S=klogW 2013.04.07. 12:25:25

@Bell & Sebastian: nem tudom, hogy sikerült, azt hiszem elküldtem de lassan frissült és leállítottam a küldést hogy még hozzáírjak. úgy látszik a komment közben elment.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.07. 12:53:07

@S=klogW: Termézetesen a csóringernépek fiainak leleménye. Azokat rákényszeríti a helyzetük, hogy takarékosan is jó minőséget állítsanak elő, de főleg, hogy minden szart megcsinálnak. Például nekem a házam átalakításakor kárpátaljai magyarok olyasmit is hasznosítani tudtak, amit én már ki akartam dobni. Sokat tanultam tőlük. Pazarás ellen jók az ilyenek egy darabig. Aztán gyorsan hozzászoknak a jóhoz, és beleszarnak mindenbe.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.07. 12:55:49

@Bell & Sebastian: A törökök a kurdokkal mentek, mert valójában kurdokat fogadtak be menekültként ezek a barmok. Természetesen a keleti oldallal való egyesülés eredménye ez, amikor a bolsevik zsidó libbantak is helyet kaptam az asztalnál. Ezért korcs a német nép. Hogy stílusos legyek, genetikailag alattvalók, moslékzabálók.

Bell & Sebastian 2013.04.07. 13:21:26

@Mr Falafel: Ne legyen szomorú, léteznek még zárványok, ahol minden rendben van. Mondjuk én ottói értelemben tekintek a németségre, olasz, svájci, német, osztrák, lengyel, cseh egyre megy, csak akkora neonnáci legyen, hogy világít a sötétben.
Ha síel vagy túramotorozik, beszélgessen el egyszer egy falusival és rögtön megérti, mire gondolok? A hangos, nagyvárosi médiacsaholás elnyomja ugyan ezeket a hangokat, de léteznek és még komoly erőt képviselnek.

egysmás 2013.04.07. 13:22:35

@S=klogW: jajajaj! Báncsa a haladár a rendes konzit, aki olyan kifinomult, hogy csillagot ír a fing i betűjének helyébe!

Jaj jaj jaj! Hát akárki meglássa, hogy az egy bunkó, aki csak hányni tud, hiszen leírta azt, hogy fing!
Pedig jól nevelt, keresztény-konzervatív körökben ilyet nem írnak le!
Hanem kicsillagozzák az i betűt! Mert akkor már nem büdös, meg nem illetlen.
Mert a jól neveltség alapvető feltétele, hogy nem írjuk le azt, hogy fing.

Bloodscalp 2013.04.07. 13:50:07

@negyven rabbi: kicsidroid, a jobbik nem opció az országnak.

Bloodscalp 2013.04.07. 13:57:55

@S=klogW: @Bell & Sebastian: a történtek és a média
ráugrana a dologra, de hogy a sintér huszárok is egyformán kezelnék-e a dolgot, na az tényleg jó kérdés mert ugye egyesek-politikus kölyök, és lehet teljesen jófej csaj, de az apja ettől még az aki-a törvények felett állnak.

Tehetetlen Dodó 2013.04.07. 14:05:25

@Bell & Sebastian: Arról nem is beszélve például, hogy Ausztriából csak a bécsi belváros siránkozását hallani, pedig a nép a szavazásokon 30%-kal támogatja az olyan pártokat, mint nálunk a Jobbik, ami ugyebár már maga a fasizmus.
Mégis milyen kuss van, se egy Seppele, se egy reding nem óbégat az eu-ban a sógorok ellen. Egyedül akkor verték a tamtamot, amikor Haider befutott, de inden csoda három napig tart, annak is vége lett. Haidernek is persze.

S=klogW 2013.04.07. 14:15:16

@egysmás: nem szükséges tovább hánynod, már leírtad magad

miért 2013.04.07. 15:51:27

Azert nem értem Lak-ner-társat! Mikor ő iskolába járt, sem szóltak, hogy a fagyigépeknek az alsgsorban a helyük! No mindegy!?

unionista (törölt) 2013.04.07. 17:30:03

@Bell & Sebastian:
ha én zsidó kockázati tőkés lennék, és érdekelne a kárpát-medence, akkor alapvetően két opcióval számolnék.

az egyik, hogy a magyarok relatív többségéből kiindulva a térség pénzügyi központjává kell tenni budapestet. ami többek között azt jelenti, hogy a környéken a magyarok lesznek a leggazdagabbak. ehhez nem kell utálniuk a zsidókat. ha ez nem megy, akkor a magyar többséget fel kell számolni. a másik opció, hogy a kárpát-medencében a magyarok elveszítik a vezető szerepüket.

nem vagyok zsidó kockázati tőkés, de azt gondolom. ilyen egyszerűen gondolkodnak. a magyarokat gazdasággá kell tenni. ha ez nem megy, akkor szegénnyé.

S=klogW 2013.04.07. 17:36:04

@unionista: " ami többek között azt jelenti, hogy"

nem kell a kamu agitprop

bizony az sem úgy volt, hogy a felvilágosult fehérek nyomán az észak-amerikai őslakosok hatalmas jólétbe ültek volna bele - inkább a gyarmatosítók jólétébe pusztultak bele illetve ki

unionista (törölt) 2013.04.07. 17:45:25

@Bell & Sebastian:
azok a falusi népek képtelenek traktort gyártani. a zárvánnyal a nem szociokulturális probléma van, hanem nemzetgazdasági.

abban téved hatalmasat, amikor azt gondolja, hogy a cigányok segélyezése sokba kerül. számolja ki: egy felnőtt cigány legfeljebb 300 ezer forint segélyt gründol évente. 1 millió cigány 300 milliárd forint segélyhez jut. ami a magyar össztermék kevesebb, mint 1%-a. na most ezt a pénzt elköltik. amiből adó folyik be. a cigányok alig kerülnek pénzbe.

ez egy szociokulturális probléma. ami egyben nemzetgazdasági lehetőség.

unionista (törölt) 2013.04.07. 18:03:17

@S=klogW:
az a nép a leggazdagabb, amelyik a pénzügyi központot lakja körül. az indiánoknak mikor voltak saját bankházaik?

az egy főre jutó osztrák gdp 38 ezer euro. a német 34 ezer euro. a német a kevesebb. azért, mert bécs inkább pénzügyi központ, mint berlin.

budapesten egyszerűen ki kellett volna jelölni egy "zsidó" negyedet. ahol felhúzhatják a tornyokat ott, ahol különösebben nem zavarnak senkit se. és akkor a magyarok diktálnak a környező népeknek. akkor a környéken a magyar értelmiség mondja meg, hogy mi a rasszizmus, és mi nem az. mert a magyar relatív többség megtartása a "zsidók" érdeke. ha nem, akkor ezt kell bedönteni. akkor a magyaroknak kell kisebbségbe kerülniük. úgy gondolkodnak, ahogyan minden kultúrnép.

unionista (törölt) 2013.04.07. 18:10:08

@S=klogW:
jobboldali polgármestere pécsnek. nehogy már ezért is toller legyen a felelős.

unionista (törölt) 2013.04.07. 19:33:23

@Mr Falafel:
az etnikai keveredést alapvetően a vallási különállás akadályozza. magyarországon van egy csoport, amelyik szkítának mondja magát. vegyék fel a síita vallást. és nem fognak keveredni. a magyaroknak nagyjából a harmada cárizmust akar. ez a csoport miért nem veszi fel a keleti keresztséget?

Szindbad 2013.04.07. 21:07:50

Nos, ha a cigányok tényleg olyanok mint a sáskák, márpedig olyanok, és tényleg meg kell védenünk magunkat tőlük, sőt magukat is meg kell védeni saját maguktól, akkor valamiféle megoldást kell találni.

Ha hozzátesszük, hogy milyen szaporák, és hogy a magyar ember valamiért nem szeret szaporodni (én nem tudom, hogy miért, és szívesen szaporodok sok nővel, csak ne nekem kelljen felnevelni a gyerekeket), akkor láthatjuk, hogy a gond elég súlyos.

Sokat gondolkodtam, hogy mi lehetne a megoldás. Ők is magyar állampolgárok. Ezzel kapnak egy sor kiváltságot (és persze kötelességet, amit viszont basznak végrehajtani!!!). Az én megoldásom pont ebből fakad.

Vegyük el az állampolgárságukat. Nekik az nem fáj, nem arról van szó, hogy bebörtönöznénk őket, vagy kijelölnénk egy megyét cigánymegyének, és odatloncolnánk, csak egyszerűen el kell venni az állampolgárságukat. Ettől még ugyanúgy járhatnának dolgozni, mint eddig (sehogy :DDD), összeszedhetnék a húst a dögkutaból, mint eddig, szóval minden mehetne a régiben.

Viszont az állampolgárság elvétele egy sor kiváló lehetőséget biztosítana számunkra, hogy csak egyet mondjak, nem tudnák a kanadaiak hazatoloncolni őket :))

Bell & Sebastian 2013.04.08. 00:17:32

@unionista: Azon ne törje a fejét, hogy melyik megoldás a velünk élő valóság. Utánanézethet az amcsiknál, ahol kihalásra ítélték a magyart, még '89 táján.

Számoljon csak bátran 1,5M cigánnyal, átlagosan havi 30 ezerrel, az 540 Mrd, ami már nem is olyan kevés, a járulékos költségekről nem is beszélve.

Ha a többi ingyenélőt is hozzájuk adja, egy termelőmunkát végző vállán pont nyolcan terpeszkednek. Nyilvánvaló, hogy ez elviselhetetlen arány.

Kandeláber 2013.04.08. 05:46:37

Látszik, hogy ez a Lakner nem vesz igénybe tömegközlekedési eszközt.
Budapesten is csak elöl lehet felszállni egy csomó buszra.
@Bell & Sebastian: Az 1.5 millió reális szám, persze nem úgy kell őket számolni, ahogyan a liberálisok teszik

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 10:27:33

@Hell István:

"De a témánk szempontjából irreleváns."

A téma szempontjából az is irreleváns, hogy az állításod szerinti budai iskolák tetűhelyzet milyen.

Mégsem tűnt úgy, hogy az ismereteid hiánya megakadályozott volna abba, hogy amíg közlöd, hogy a cigányiskolában NINCS, addig a budai elitsuliban pedig VAN tetű.

Érezhető ebből a rövidke beírásból is a mindenáron való mentegetőzési kényszer és a másik elleni villámtámadás.

Nagy főhadnagy 2013.04.08. 14:06:02

Let's send the gypsies to Hell!
süti beállítások módosítása