Ugyanúgy jellemző rájuk a politikától való elfordulás jelensége, mint Magyarországon. Ugyanúgy elégedetlenek a politikai érdekképviseletükkel, mint az anyaországi választók a magukéval. Ugyanúgy a közösségi portálok és a televíziócsatornák a legfőbb médiafogyasztási források számukra is, mint ideát. December 10-én a Nemzetpolitikai Kutatóintézet és a Magyar Külügyi Intézet közös, román választásokat elemző rendezvényén ismertette Kónya Hajnalka azt az erdélyi választókról szóló kutatást, amelynek nyilvános eredményeit Fanici Mihály, a Bell Research munkatársa rendelkezésünkre bocsátotta.
„Az internet leglátogatottabb honlapja az erdélyi magyarok körében is a Facebook volt. A Határmentén inkább olvasnak anyaországi honlapokat (első három: Origo, Kuruc.info, Hirado.hu), mint Székelyföldön (első három: Hirado.hu, Index, Origo). A székelyek viszont nagyobb arányban látogatnak erdélyi magyar szerkesztésű honlapokat (első három: Székelyhon, Erdély Ma, Uh.ro), mint Határmentén, ahol az első hármat (Erdély Ma, Transindex, Hirek.ro) kivéve mintha nem is létezne erdélyi magyar online sajtótermék.”
Földi Bence cikkét híroldalunkon olvashatják.