Optikai csalódás: a baloldal helyett a radikálisok erősödtek Vásárhelyen
2012. szeptember 02. írta: TuRuL_2k2

Optikai csalódás: a baloldal helyett a radikálisok erősödtek Vásárhelyen


Almasi_Istvan_Lazar_Janos.png

Új polgármestere van Hódmezővásárhelynek: Almási István eddigi alpolgármestert választották Lázár János utódjául az alföldi városban. A fideszes jelölt simán győzött, a részvétel 9 százalékponttal maradt el a 2010-eshez képest. Az időközi választásokat érdemes mindig illő visszafogottsággal értékelni, de egy villámelemzést megérnek az eredmények.

A 2010-es önkormányzati választásokon 41,97%-os részvétel mellett a következő eredmény született:
1. Lázár János (Fidesz), 10.521 szavazat (66,69%)
2. Havránek Ferenc (Zöld Baloldal), 1.942 szavazat (12,31%)
3. Molnár Lászlóné (Jobbik), 2.008 szavazat (12,73%)
4. Kis Andrea (MSZP), 1.304 szavazat (8,27%)

A mai időközin a választásra jogosultak 33,06 százaléka jelent meg, és így 
1. Almási István (Fidesz-KDNP), 6.430 szavazat (52,31%)
2. Kis Andrea (MSZP), 2.793 szavazat (22,72%)
3. Kovács Sándor (Jobbik), 1.722 szavazat (14,01%)
4. Nagy László (független), 1.345 szavazat (10,95%)

Már az indulók listája is sokat mond a politikai erőviszonyokról. Hogy a Demokratikus Koalíció nem állított jelöltet, az nem különösebben meglepő, nem régóta léteznek, a szervezettségül sem valami acélos. Hódmezővásárhelyen nincsenek jelen, bár a Facebookon szerveződött valami

Annál beszédesebb, hogy az új pólust formáló LMP sem állt rajthoz egy megyei jogú város polgármester-választásán. Bohóckodtak egy kicsit a jelöltállítással, megkérdezték a vásárhelyieket, ők meg Balogh Jánosnét, Mártély polgármesterét és Havránek Ferencet, a Zöld Baloldal önkormányzati képviselőjét javasolták. Nem meglepő, hogy sem egy másik település regnáló polgármestere, sem egy másik párt képviselője nem vállalta, hogy az LMP jelöltje legyen. A népszavazási aláírásgyűjtés kudarca után ez újabb lesújtó helyzetjelentés a párt országos szervezettségéről, akkor, amikor két év sincs hátra a következő országgyűlési választásokig.

A választáson rajthoz álló jelöltek közül Lázár kijelölt utódja, korábbi alpolgármestere, Almási István indult a kormánypártok színeiben – a korábbi eredmények alapján szinte biztosra lehetett venni a győzelmét. Az MSZP ismét 2010-es jelöltjét, Kis Andreát indította, a Jobbik másik aspiránssal próbálkozott. Az igazi változást a negyedik szereplő jelentette: míg 2010-ben a Lázárral gyakran és élesen konfrontálódó, baloldali Havránek indult a tisztségért, addig most az erősen jobboldali Nagy, a Magyarok Szövetségének elnöke nevezett be a választásra.

A mezőny változásai miatt az MSZP-nek könnyebbnek, a Jobbiknak nehezebbnek ígérkezett a küzdelem, mint két éve. Ez be is jött: hasonló körülmények között (alig néhány százalékponttal alacsonyabb részvétel mellett) az MSZP-s jelölt támogatottsága nagyjából megegyezett a 2010-es szocialista és zöld baloldali szavazati arányok összességével, a Jobbik viszont nem tudott érdemben erősíteni. Az MSZP jó tendencia értelmezése azonban csak első ránézésre állja meg a helyét, valójában a szocialistáknak egyáltalán nincs sok okuk az örömre. Míg 2010-ben a jobboldal 67, a baloldal 20, a radikális jobb 13 százalékot szerzett, addig most a jobboldal 52, a baloldal 23, a radikális jobb pedig 25 százalékot ért el. Azaz a Fidesz egyértelmű gyengüléséből (ami részben a Lázár és Almási népszerűsége közötti különbségből is fakadhatott) sokkal inkább a radikálisok profitáltak, semmint a baloldali ellenzék.

A Fidesz számára a kormányzás félidejében és megkopott országos népszerűsége fényében hízelgő az eredmény, de Hódmezővásárhely erős jobboldali gyökerei miatt igazán messzire menő következtetéseket nem érdemes levonniuk belőle. Amelyik város még 2002 őszén is ellenállt a vörös áradatnak, az – ha valami drámai nem történik – 2014-ben sem fog a billegő körzetek közé tartozni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr894748119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.09.03. 01:29:01

ilyen ország nincs !

amúgy nincsenek eladósítva? mér szavaznak fideszre? retardáltak?

"A fideszes jelölt simán győzött"

azért olyan simán nem, 15 %-kal kevesebben szavaztak a fideszre, mint pár éve, és 10 %-kal kevesebben is mentek el.

"Hogy a Demokratikus Koalíció nem állított jelöltet, az nem különösebben meglepő, nem régóta léteznek, a szervezettségül sem valami acélos"

tényleg nem meglepő, ugyanis az ugyanaz mint az mszp, egy álellenzéket kreáltak a komcsik, hogy a szavazók levezethessék a feszkót, de szavazáskor már "sajnos nincs jobb jelölt, a kisebbik rossz a mi pártunk" jelszóval.
ez is álellenzék ugyanúgy ahogy annakidején az szdsz, az mdf, és a fidesz, mind a komcsi, ávós apák fiaival volt tele.
orbán apja is privatizációs bányatulajdonos, csak a teljesen idióta nem látja

Csezmiczei Vitéz János 2012.09.03. 01:40:50

Szerintem nem biztos amit a cikk állít, hogy Lázár népszerűbb lenne a mostani fideszes jelöltnél.

A legutóbbi választás óta kiderült, hogy lézerblokkolót használ, rokkant helyen parkolt, s ha nem tör ki a botrány, akkor most is havi százezreket fizethetne a város az AUDI S8-asa bérlésére.

egyenlito.blog.hu/2011/02/09/lezerblokkolot_hasznal_lazar_janos

hirszerzo.hu/hirek/2011/2/16/20110215_lazar_janos_rokkant_parkolo

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.09.03. 06:20:10

Hódmezővásárhelyen már nem 2/3-a, hanem 3/4-e van a nemzeti oldalnak (legalábbis papíron:-]). Lassan, de biztosan csak eljutunk odáig, hogy vállalhatatlan, szégyen lesz Magyarországon hazaáruló ballibbanditáskodni.

Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazában, hiszek egy isteni örök igazságban, hiszek Magyarország feltámadásában!

ü
bbjnick

Virág et. 2012.09.03. 06:49:26

Van egy-két merész logikai bakugrás a cikkben. Miből gondoljátok, hogy akik 2 éve Havránekre szavaztak, azok most átszavaztak az MSZP-re? Mert a nevében benne van, hogy "baloldal"? Miért nem lehet, hogy azok otthon maradtak, ahogy sok LMP szavazó inkább otthon maradna, mint a szocikra szavazna? Ez szimpla feltételezés.

Nekem az jön le a számokból, hogy jelentősen kevesebb szavazó mellett 8%-ból 22% lett, ami nem kétszerese, hanem majdnem háromszorosa a kétéves eredménynek. Mindez egy olyan városban, ahol nem 2002 óta, hanem a rendszerváltás óta mindig jobbos jelölt nyer (az országgyűlésin is) igenis tendenciára utal. Mert Almási rontott Lázárhoz képest egy összességében gyenge mezőnyben. A szocik meg rácáfolnak a heti 2-3 MN cikkre, hogy már valójában meg is szűntek, alig léteznek.

Ez kb olyan, mint a Fidesz 14-ben duplázna-triplázna Angyalföldön. Nem fog.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.09.03. 06:55:06

Beh szép is ez a bébéjé-turul választásmagyarázó NERtengely!

Biztos hülyén hangzik, de ez is egy szakma. Mármint a köz véleményének kutatása, mérése. Aminek az efféle időközi bizonyítványmagyarázás is a része. Úgyhogy én nem kezdem el magyarázni, pontosan miért egetverő faszság imával, meg egyéb vágyvezérelt ökörséggel előjönni egy időközi polgármesterválasztás kapcsán.

Annyit halkan azért előadnék, hogy a Zöld Baloldal - akármi is legyen ez - két évvel ezelőtti eredményeit nagyvonalúan a szociknál elkönyvelni ma az esélyes a Szürke Kardigán Díjra, hogy a jobbszél idiótáinak bázisa között sem akkora a harmónia, hogy egyszerű alapművelettel kikalkuláljunk nekik bármit is ott, ahol több fajmagyar is méretik, és hogy a polgármesterválasztás mégiscsak a leginkább személyről szóló aktus a honi választójogban, valamint hogy hagyományosan a vásárhelyi az egyik legbiztosabban öröklődő hivatal.

Hogy magam is a megmondás bűnébe csábuljak: abban meg én kevés meglepetésfaktort érzek, hogy a pocsék kormányzati teljesítmény a két ellenzéki pólust erősíti a kormánypártszövetség rovására - tekintettel a pocsék ellenzéki teljesítményre nem nagyon, és kb. egyenlően. Ahogyan a pszeudopárt és a budapesti biciklisták tüntető távolmaradásán sem tudok naivan csodálkozni. Jó hogy a webkettes nyüzsgöncöket nem várjuk el efféle jeles alkalmakra.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.09.03. 07:06:23

@Virág et.: Ez meg egy másik oldali wishful thinking. Mondjuk eggyel több köze lehet a valósághoz, mint a turulfélének. De akkor sem ér fabatkát sem. Hogy a 2010-es vesszőfutáshoz képest majd' háromszoros? És? (Nemmellesleg a két évvel ezelőtti derbin nyilván eleve föladták a meccset, ímmel-ámmal játszottak, kellett a pénz máshol, most meg beleadtak apait-anyait, hogy valami országost domboríthassanak - rendszerint ez a fő baj az ilyen időközi béljóslásokkal.) Miközben kényelmes abszolút többsége van egy szürke helyettes kisegítő alpolgármesternek? Nagyvonalúan nem tudomást venni arról, hogy a szocik még mindig erős versenyben vannak a széljobbal a dobogó alacsonyabb fokaiért, és el sem látnak az első helyig?

Virág et. 2012.09.03. 07:17:29

@Dr. Zerge: Beleadtak apait-anyait? Én szerintem most is az esélytelenek nyugalmával indultak, olvasd el a vonatkozó index cikket, lényegében nem is volt szoci kampány. Az eredmény leginkább őket lepte meg.

Nincs itt wishful thinking, én nem agyalok azon, hogy az a 14% az most az ex-zöldektől vagy épp a fidesztől jött (Lázár 66% 2010, Almási 52% 2012), mert nincs értelme és mert nem is tudom a választ. Azt látom, hogy a szocik erősödtek, pedig mindenhol azt olvasom, hogy az MSZP megszűnik, kis párt lett és a kis részvétel a nagy pártoknak kedvez stb.

Hódmezővásárhelyen akkor sem nyertek a szocik, amikor a szadesz-szel országosan 2/3-uk volt. Aki itt szoci győzelmet várt, annak azért nem árt elgondolkodnia egy-két dolgon.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.09.03. 07:46:10

@Virág et.: Attól, hogy esetleg most is lelazsálták, még áll, hogy a '10-es katasztrófa kényelmes bázis ikszszeres növekmények kimutatásához. Ám ez nettó öncsalás, az alig több, mint nulla az 3-szorosan is alig több, mint nulla.

Virág et. 2012.09.03. 07:56:24

@Dr. Zerge: országos eredmények esetében egyetértenék veled, de 94-ben Hmvásárhelyen a szoci jelölt 33%-ot hozott, pedig országosan ugye tudjuk mi lett az eredmény.

Arról nem is szólva, hogy itt 2010 után az egész jobboldal már temette a szocikat: feloszlanak, megszűnnek, szétdarabolódnak. Okos emberek találgatták az utódpártok nevét, kevésbé okosak az LMP-be gondolták beleolvadni és ment az agyalás, hogy 2010 csak az első lépés egy nagyon mély szakadék felé.

Aztán pont egy fideszes fellegvárnál látszik, hogy azért mégsem így van. Ha itt 22%-ot lehet hozni, ahol szoci még sosem nyert, de a közelben sem járt, akkor mi lesz olyan helyekkel, ahol épphogy nyert a jobbos jelölt? Azt is tudom, hogy polgármester-választások sokszor a személyeken múlnak, de itt még csak ez sem áll meg: senki nem Almási személyére szavazott, hanem a pártjára. Ahogy a szociknál is.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.09.03. 08:00:09

@Virág et.: Sosem tudtam mit kezdeni az "egész jobboldal" ("egész ......", "minden ......", stb.) kezdető ökörségekkel. Miért pont most tenném?

Virág et. 2012.09.03. 08:14:45

@Dr. Zerge: A véleményformáló napilapok, televíziós műsorok, blogok, kommentelők. Ritka volt az olyan józan hang, hogy azért nem eszik olyan forrón a kását. Én konkrétan egyre sem emlékszem, pedig elég jól követem napi szinten a jobbos sajtót, jobban mint a balost. De megengedem, hogy biztos volt egy-kettő ilyen, csak elkerülte a figyelmem.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2012.09.03. 08:56:36

@Virág et.:
'Ha itt 22%-ot lehet hozni, ahol szoci még sosem nyert, de a közelben sem járt, akkor mi lesz olyan helyekkel, ahol épphogy nyert a jobbos jelölt?'

A közelben sem? 2002-ben, amikor Lázár 47%-kal nyert, 39%-ot szerzett a szocialista jelölt. Még 2006-ban, az őszödi beszéd után is 28%-ot:
www.facebook.com/photo.php?fbid=10151039368182312&set=a.358313682311.163488.325474587311&type=1

A 22% inkább harmatos, semmint jó eredmény.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2012.09.03. 09:01:43

@Dr. Zerge:
Havránek (aki amúgy a szélsőbaloldali Munkáspárt 2006 tagja, csak a ZB színeiben indult) szavazóit azért bátorkodtam (nyilván nem maradéktalanul, de elsöprő többségében) az MSZP aklába küldeni, mert ő a helyi baloldali ellenzék egyetlen, valamelyest országosan is ismert alakja ('akinek nincs semmije, az annyit is ér' botrány és egyéb jobboldal vs. Havránek villongások).

Kandeláber 2012.09.03. 09:04:17

Múltkoriban egy "szakértő" nagy dérrel-dúrral magyarázgatta Kálmán Olginak, hogy a Fidesz az egész országban visszaesett, kivéve a fővárost.
Na ebből a mostani eredményből is látszik, mennyit érnek ezek a "szakértők".
Egyszerűen nincs ütőképes ellenzék, a Szolidaritás, Milla és egyéb formációk néhány nagyszájú kirakatarc formájában vannak csak a köztudatban, a bajnaivárók pedig úgy tűnik, az utolsó pillanatig háttérben maradnak.

huha mi lesz itt 2012.09.03. 09:12:46

amit meg lehet allapitani hogy csokkeno erdeklodes mellett az amugy kubatovi modszereket hasznalo szelsojobboldali partok(fidesz, jobbik) aktivitasa es ezzel a tamogatasa csokkent. ha ilyen gyer reszvetel mellett is csokkent a hadrafoghatosakuk akkor egy nagyobb reszvetel mellett szanaszet lesznek szivatva.

@TuRuL_2k2: az azeri ilyen orszag melleklet a nagy erdeklodesre valo tekintettel elmarad? vagy a partkozpont letiltotta a rovatodat? :D

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.09.03. 09:26:11

@TuRuL_2k2: Ettől még nettó tudománytalan. Azt mondani pedig, a 8->22%-ra, hogy "mer' a Havranek", az vágyvezérelt rövidlátás.

kispufi 2012.09.03. 09:29:24

2010-ben a 60 szavazattal és 0,4 %-kal kevesebbet gyűjtő zöldbaloldali miért van a jobbikos elé sorolva? vagy a számadatok cserélődtek fel?

Frizuravarjú 2012.09.03. 10:17:52

Ahogy szaporodnak a cigányok, úgy nő a Jobbikos szavazóbázis. Sajnos a lassan kapcsolók és a nemzetellenesek miatt késő lesz.

freetibi 2012.09.03. 10:24:37

Jól vizsgázott a Fidesz Jobbik elleni fegyvere a Magyarok Szövetsége.

Uva 2012.09.03. 10:25:01

hódmezőlázárhelyen még sok a csekélyértelmű medvebocs

blah 2012.09.03. 10:27:11

33%... asszem ez sokat elmond a közélet megítéléséről egy fideszes városban

Kandeláber 2012.09.03. 10:35:09

@huha mi lesz itt: Te miről beszélsz? Az ún. ballerek 22.7 %-ot szereztek az MSZP révén, a többi el sem indult. Húha, ez lesz itt, mert erőtlen az ellenzék.

Indriq 2012.09.03. 10:42:01

A maga nemében zseniális a poszt... Churchill, emberek, Churchill...
Mutatok én is egy számítást:
2012 radikális jobb: 1722+1345 = 3067
2010 radikális jobb: 2008
külömbség: 1059 (ennyivel több szavazatot kapott most a radikális jobb)
2012 MSZP: 2793
2010 MSZP:1304
külömbség: 1489 (ennyivel több szavazatot kapott az MSZP)
Na akkor ki volt a nagyobb nyertes????
(csak csendben jegyzem meg, hogy a mandínerblog jó szokásához híven, ha már a kormányt nem tudja fényezni, akkor még a jobbik fényezésén keresztül is az MSZP-t fikázza. tényleg ennyire jól fizet ork bán?)

VT22 2012.09.03. 10:43:47

@Virág et.:

Mi jutott eszembe erről:
"A két nagy párt versenyében az MSZP az előkelő 2. helyet szerezte meg, míg a fidesz utolsó előtti lett"

Naszóval, ez az eredmény pont azt mutatja hogy a fidesszel szembeni elégedetlenséget hajára kenheti a baloldal, ha nincs egy másik erő aki össze tudná fogni.

Másfelől a jobboldal nem vesztett annyi szavazót mint ahányan elfordultak a fidesztől, és ezeket az emereket nem fogja elérni Gyurcsány, Bajnai, vagy az LMP.

Bloodscalp 2012.09.03. 10:44:17

@TuRuL_2k2: nem sül le a pofádról a bőr?

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.09.03. 10:44:21

Akárhogy is, engem meglep, hogy a szavazók 22%-a szerint jó ötlet lenne a szoci vezetés, de az is meglep, hogy 24% szerint a szésőjobb lenne a megfelelő választás, és az is, hogy 52% szerint mennek a legjobb úton a dolgok.

Egyedül az otthon maradó 67%-ot tudom megérteni, bár tudom, hogy nagyobb részük egyszerűen érdektelen idióta: Az egyetlen bizakodásra okot adó szám az a 8%, amennyivel többen a két választás között úgy döntöttek, hogy nem mennek el. Nekik talán megjött az eszük.

Le_Penseur 2012.09.03. 10:46:32

33%-os részvétel. Vagyis a választók 2/3-át tökéletesen hidegen hagyja, hogy ki ül be a városházi párnás ajtós irodába....

Putyilov a gyari melos 2012.09.03. 10:52:42

@RAMBO: a fidesz vagy a radikális oldalak egyetlen alternativaja jelenleg az mszp... ennyi

bgp 2012.09.03. 10:57:39

@Csezmiczei Vitéz János: Erről ott vidéken nem tudnak, vagy leszarják.

kennyking 2012.09.03. 11:00:44

@freetibi: A " jobboldali" Centrumpárt.Nem véletlenül ekézik a M.SZ.-ét a Jobbikban.

bgp 2012.09.03. 11:03:11

@bbjnick: Hogy jön ki a 33% feléből a 3/4?

Eleve 2/3 totál érdektelen szavazásra jogosult volt.

kennyking 2012.09.03. 11:03:14

@Putyilov a gyari melos: Az MSZP-nek meg nincs alternatívája- mondta anno az MSZP-és politikus.Aztán kiderült, hogy csak alternatívája van.Imádom, amikor valaki kijelenti, hogy neki nincs alternatívája.(Ezt nem neked címeztem, hiszen te pont azt állítottad, hogy van alternatíva.Bár, szerintem, ha az MSZP az egyetlen alternatíva, ott qrva nagy gondok vannak.)

freetibi 2012.09.03. 11:03:16

@kennyking: Ja, hát ők pedig szeretnék középre tollni az MSZ-t, de hát ez nem kívánság kérdése. Nyakukra küldte OV, és bizony nagyonmagyarkodásával az MSZ a jobbiktól viszi el a szavazót, nem a fidesztűl.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.09.03. 11:03:24

@Putyilov a gyari melos: ja, tudom, orrbefogva. Hát egy lószart, már elnézést a szóért.

masszív 2012.09.03. 11:06:53

@bbjnick: jézus mária szegénykém.......hazaáruló??? te még mindíg itt tartasz,? és mit mondasz akkor orbánra ? mitt tett az a kis geci magyarországért??

pjm 2012.09.03. 11:09:57

@Virág et.: A választási törvényt nézbe nem lesz gond, nem kétharmad lesz, hanem a kádári 100 %. Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!Lázár elvtárs meg lesz a miniszterelnök helyettes, mint a hasonló nevű elődje. A KB titkárnak meg remek lesz a szijgyártó, egyben lehet az agit prop titkár is. Csak a szemét kell majd botoxoszni, mert az előnyös lesz a hazudozáshoz...Szóval megválasztottátok őket, megérdemlitek. Hódmezővásárhely is megérdemli azt a kis adósságot, amit a szépfiú összehozott. Nem baj, majd megvesszük a bankot is...

kennyking 2012.09.03. 11:10:25

@freetibi: Közhely , de igaz.Oszd meg és uralkodj.

dr yetee 69 2012.09.03. 11:13:22

@bbjnick: Nemzeti oldal?Ne röhögtess,a vásárhelyiek nem érdemelnek mást,kevés az eladósodottság!

barli 2012.09.03. 11:17:24

aert azt bírom, hogy vannak olyanok, akik egy 22%-os "baloldali" eredményt hihetetlen sikernek könyvelnek el :)

konrada 2012.09.03. 11:21:40

@tesz-vesz:
...talán azért szavaznak arra, mert a másik oldalon olyanok vannak, akik lazán leretardálozzák azokat, akik másként látják a világot mint ők.
És nem szeretnék, ha olyanok jönnének, akik azoknak megfelelnek.;))

téglagyár 2012.09.03. 11:24:53

Na mi van fostok, hogy gyurcsanyek nem ternek vissza a kovetkezo valasztason? :D :D :D

Vesszen az szdsz!

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2012.09.03. 11:26:18

@Csezmiczei Vitéz János:
Mindezek ellenére is megkockáztatom, hogy Lázár több szavazót mozgat(na) meg, mint személyes megbízottja.

nu pagagyí 2012.09.03. 11:27:23

@bbjnick: A baloldal akkor és most is 23%-ot kapott, a választás azt mutatja, hogy a Fidesz és a radikálisok egymástól happolják el szavazatokat. A jobboldal korrupciós és megfélemlítő hálózatain keresztül bombabiztosan urallja a várost. Csak a hatalmi maffia egymás közti leszámolásai borzolhatják az amúgy némán kussoló polgárok idegeit. Vásárhely a jobboldal mintavárosa, rég nincs demokrácia, a helyi hatalom minden erőforrást birtokol, a bamba választók meg örülnek némi morzsának, ami lehullik az uraság asztaláról. Az új Magyarország jobboldali laboratóriuma. Nem csoda, hogy Banner János komoly kormányzati pozíciót kapott.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2012.09.03. 11:28:07

@blah:
A 33%-os részvétel egy időközi választáson egyáltalán nem mondható kiugróan alacsonynak, sőt: meglepően kicsi az eltérés a 2010-es és a 2012-es részvételi mutatók között. Nézz utána, hányan szoktak elmenni egy-egy időközi választásra!

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2012.09.03. 11:30:13

@Dr. Zerge:
Pedig egészen biztos vagyok benne, hogy ez a fő forrása a plusz MSZP-szavazatoknak. Ha nincs szélsőbaloldali jelölt, akkor jó az MSZP is.

HPL 2012.09.03. 11:30:23

@téglagyár: "Vesszen az szdsz!" Hagy világosítsalak fel, hogy ez már megtörtént. ;)

kennyking 2012.09.03. 11:36:21

@HPL: Az szdsz nem vész el, csak átalakul.

Kandeláber 2012.09.03. 11:39:22

Na, örülhetnek a bajnaivárók, a libás már bezengte, hogy ősszel visszatér.

Bell & Sebastian 2012.09.03. 11:41:16

Nekem fogalmam sincs arról, milyen háttéralkuk után állt elő ez az időközi eredmény. Vastagon benne van az is, hogy a legambiciózusabb Orbán-pótlék -jelölt ez a Lombrázó -képű Lázár.

Szomorú, hogy pisztácia még most sincs.
(Bud Spencer híres fagylaltos jelenetét idézve.)

Bell & Sebastian 2012.09.03. 11:43:41

@Kandeláber: Ha Miss Tzatziki kormánya végre leveszi róla (Gyuriról) a kezét, ez nem is olyan biztos.

Kandeláber 2012.09.03. 11:46:36

@Bell & Sebastian: Igen, nagyon úgy tűnik, hogy vége lesz a demokrata vircsaftnak a nagy Ámerikában.

Mailer Daemon 2012.09.03. 11:51:28

Nos, az eléggé egyértelmű, hogy a Fidesz erővesztéséből a Jobbik és tsi. tengely profitál. Ennek oka egyszerű: a Fidesz 2010-ben a bizonytalan szavazók táborából profitált nagyot (gyakorlatilag azon ex-MSZP-sek, akik kiábrándultak az MSZP-ből). Most azonban - teljesen jogosan - a Fideszből is kiábrándulnak az emberek. Az MSZPhez vissza nem térnek - úgyszintén jogosan -, az LMP egy nagy semmi, marad tehát a Jobbik (és tsi.).

Brix 2012.09.03. 11:57:54

Hódmezővásárhely nem irányadó. Az egy elmaradott, konzervatív, maffiás, zsírparaszt-" polgár " város, így az ottani eredményeket nem lehet országosan extrapolálni. A fidesz vezetése azért észnél van, és tisztában van a politikai realitásokkal, ezért megpróbál 100%-ra menni 2014-ben, ezért kell az előzetes választási regisztráció, hogy a megalázott kisember nehogy protest szavazatot adjon le valamelyik másik pártra. Attól tartok, hogy a fidesz nem fogja engedni, hogy demokratikus úton leváltsa valaki. Amit lehetett már mindent leraboltak: állami és önkormányzati szinteken csak fidesz hű emberek vannak kinevezne és folyik a járási rendszer kialakítása, ahova szintén a talpnyalók kerülnek. A rendszer nagyon szilárdan áll, mivel sikerült a már nyugati szinten élő felső -középréteg jelentős részét maga mellé állítani, a számukra kedvező adórendszerrel , a kisember életszínvonal- romlásáért, pedig a külső körülményeket hibáztatni.
Az Orbán rendszer azonban gazdaságilag fog szétrohadni, és akkor már hiába akarnak minden eszközt bevetni a hatalom megtartására, nem fog menni. Kell még egy pár év ahhoz , hogy a fidesz gyűlölt állampárt legyen, és az ellenzék is képes legyen megfelelő, kormányképes alternatívát mutatni
Kell egy kormányképes alternatíva, aki elítéli ezt a bolsevik rablást: a magántulajdon elvételét, az államilag kontrollált gazdaságot, az osztálypolitikát, és a félfeudális viszonyokat.

Blogger Géza 2012.09.03. 12:00:41

@Virág et.: 94-ben országosan is 33%ot kapott az MSZP. Tehát ez alapján Hmvhely pontosan egy átlagosan szocialistaszimpatizáns város. (atól hogy a Fidesz itt az átlagosnál erősebb, nem következik, hogy az MSZP gyengébb) Az utolsó Medián kutatásban az MSZP 23%-n állt, most itt a "nagymintás kutatáson" kaptak 22%ot. Eléggé összhangban vannak a dolgok.

Virág et. 2012.09.03. 12:02:58

@TuRuL_2k2: Egyrészt meg kéne nézni, milyen környezetben jöttek azok az eredmények. A 2006-os 28% úgy sikerült, hogy a szoci jelölt egyben AZ ELLENZÉK KÖZÖS JELÖLTJE is volt. Kicsit más a leányzó fekvése, hogy most voltak még hárman mások, nem?

Egyébként akkor Lázár 72%-ot szerzett. Most Almási mennyit is?

Amire céloztam: majdnem háromszoros (8x3=24 közelebb van a 22-höz, mint a 16-hoz) növekedés CSÖKKENŐ szavazószám mellett egy közismert fideszes fellegvárban igenis tendencia, amire figyelni kell. A fidesznél nem volt pezsgőzés, ezt elhiheted.

@VT22: Ez igaz. Ezért is mondom, hogy ha a tendencia már akkor megindul, amikor még igazán egységesítő figura sem jelent meg az ellenzéknél, akkor mi lesz, ha előkerül egy Oszkó kategóriás figura, aki elfogadható mindenkinek?

konrada 2012.09.03. 12:24:30

@Virág et.:
Csak jó volna tudni, ki az a mindenki.
...mert az a probléma, hogy a mindenkiben benne van az árpádsávos jobbikos, meg a lipótvárosi elempés is.

No ezeknek összességében elég nehéz lesz eladni az mszp-s Oszkót. (Máshonnan jövőt meg a maszop nem fog elfogadni: lásd, a saját kutyakölyök Bokrost, aki azért nem kellett nekik, mert lepaktált az általuk megszállt szatelittel.)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2012.09.03. 12:32:31

@Virág et.:
'Amire céloztam: majdnem háromszoros (8x3=24 közelebb van a 22-höz, mint a 16-hoz) növekedés CSÖKKENŐ szavazószám mellett egy közismert fideszes fellegvárban igenis tendencia, amire figyelni kell. A fidesznél nem volt pezsgőzés, ezt elhiheted.'

Ezt nem teljesen értem. A szavazatarány növekedése éppen NÖVEKVŐ szavazószám esetén lenne nagyobb dolog. Kisebb részvétel esetén az abszolút szavazatszámok csökkenése esetén is lehet növelni a százalékos eredményt.

roki 2012.09.03. 12:38:53

@Putyilov a gyari melos:

'a fidesz vagy a radikális oldalak egyetlen alternativaja jelenleg az mszp... ennyi '

Ez pontosan így van, és ebből leszűrhető, hogy a jelenlegi baloldali ellenzék az égvilágon semmi olyan politikai innovációt nem tudott kiizzadni, ami megérintené a választók fantáziáját, némi kitérő után visszatalálnak többnyire az MSZP-s logó alá.

is 2012.09.03. 12:41:48

2002 őszén vörös áradat? 1994-ben és 2006-ban is jobban nyert az MSZP, mint 2002-ben. Béla bátyám, leamortizáltad a teljes posztodat.

Az egyetlen következtetés pedig: 2010-ben Havránek, most meg Nagy urat indította a FIDESZ az ellenzék megosztására. Mindkettő bejött, a magyar választó továbbra is hülye. Viszont úgy tűnik, hogy mindkettő ellen indítani kell, mert valamelyik csak kidugja így a fejét, az meg dupla pénz lesz. Lajos már szervezi az újabb milliárdos tendereket, hogy két fantompárt (egy az MSZP ellen, egy a Jobbik ellen) tolására is legyen elég pénz.

G. Wolf 2012.09.03. 12:43:36

Azért vitatkoznék a posttal...

Az MSZP legfontosabb feladata hogy a lemorzsolódott baloldali pártocskákat (LMP, DK, ZB, akármicsodák) szépen vissza dolgozza magába. És ezt a feladatot Hódmezővásárhelyen sikeresen teljesítette. Ha így nézzük akkor számára kifejezetten jól sikerült a választás. És ha ugyanezeket meg tudja országosan is csinálni akkor nem esélytelen egy balos fordulat (legkésőbb 18-ban).

Mondjuk a végkövetkeztetés az szerintem is helyes, 14-be se lesz ott jelentős változás, nem hiszem h akár csak billegő lesz, de még ha az is, akkor se hiszem hogy átbillen. Már egy szoros jobbos győzelem is nagyon szép teljesítmény lenne Kis Andreától.

roki 2012.09.03. 12:43:45

@Kandeláber:

'Na, örülhetnek a bajnaivárók, a libás már bezengte, hogy ősszel visszatér.
'

Mit hallani, Márton-napra hazatereli az elveszett ludakat?

roki 2012.09.03. 12:47:18

@is:

'Az egyetlen következtetés pedig: 2010-ben Havránek, most meg Nagy urat indította a FIDESZ az ellenzék megosztására'

Az, hogy Havranek most nem indult, azt mutatja, hogy éppen a nagyon is szükségessé vált baloldali erőfelmutatás érdekében tartózkodik, 2010-ben pedig éppen az volt a szerepe, hogy személyes vonzerejét felhasználva szélesítse némileg a baloldali szavazói tábort.

is 2012.09.03. 12:56:18

@roki: 5 éves gyerekekkel legalábbis ezt a mesét akarják elhitetni. afölötti korosztály inkább az általam leírt valóságot favorizálja. ugyanis Havránek, ha annyira baloldali és személyes várzzsal rendelkező, elindulhatott volna, elindulhatna az MSZP színeiben is a baloldali tábort szélesíteni, nem pont annak ellenében egy nem létező, csak a választásra (ki által is?) összegründolt pártocskában.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2012.09.03. 13:11:54

@is:
'2002 őszén vörös áradat? 1994-ben és 2006-ban is jobban nyert az MSZP, mint 2002-ben. Béla bátyám, leamortizáltad a teljes posztodat.'

Önkormányzati választásokról beszélünk (2002 ŐSZE, ugye). Hol nyert 2006-ban ősszel jobban az MSZP? :] 2002-ben szinte minden megyei jogú várost vitt. Éljen a csodás 100 napos program!

jó arc a lóarc! (törölt) 2012.09.03. 13:31:09

@G. Wolf: Az MSZP feladata megszűnni, ez a baloldali megújulás alapja. A liberális megújulás alapja. A hazai politikai élet megújulásának alapja.

is 2012.09.03. 13:35:38

@TuRuL_2k2: ez esetben én kérek elnézést. 1994 hogyan alakult?

is 2012.09.03. 13:37:18

@jó arc a lóarc!: és Magyarország megújulásának alapja mi lenne?

medve2 2012.09.03. 13:40:11

V égre egy értelmes elemzés.

jó arc a lóarc! (törölt) 2012.09.03. 13:40:13

@is: Annyi tetemet nem képes ökológiailag feldolgozni a Duna folyam.

G. Wolf 2012.09.03. 13:41:21

@jó arc a lóarc!: akkor hozzá tenném hogy SAJÁT szempontjából...

közösperonos átszállás 2012.09.03. 13:58:10

@poszt: "A választáson rajthoz álló jelöltek közül Lázár kijelölt utódja, korábbi alpolgármestere, Almási István indult a kormánypártok színeiben – a korábbi eredmények alapján szinte biztosra lehetett venni a győzelmét."

Meg abból, hogy volt időközi választás. Most komolyan, emberek, ha fifti-fiftire állt volna a dolog előzetesen, akkor is annyira sürgős lett volna Lázárnak lemondania? Ugye, hogy nem?

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.09.03. 14:11:18

Bár sokan mondják, hogy nincs igazam, de én is azt érzem, hogy a "rendpártiak" erősödnek. Én egy fityisz-csíkos szoci koalíciót borítékolok a következő választásokon. És nem csak ott... :(

Kandeláber 2012.09.03. 14:37:35

@roki: Annak biztosan örülnének a tulajdonosok.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.09.03. 14:44:47

@TuRuL_2k2: Dehát azt a fidesz is MEGSZAVAZTA!!!

dimitrij 2012.09.03. 14:46:20

ez valami kibaszott izzadtságszagú egy poszt lett. :)

3485-tel kevesebben szavaztak, mint 2010-ben, a fideszes jelöltre 4091 szavazattal kevesebb érkezett, tehát több szavazatot buktak, mint amennyivel kevesebben szavaztak.

a jobbikos jelöltre 286 szavazattal érkezett kevesebb.

a szoci luvnyára meg 1492 szavazattal több, mint 2 éve...

az pedig, hogy a futottak még kategóriában ki játszott, meg ki nem, az meg nagyjából teljesen mindegy.

sem a zöld baloldal, sem a magyarok szövetéségnek akárkije nem komoly politikai tényező, nem sokat számít a beállítodottság, meg az eredmény... legfeljebb arra jó, hogy valami bánatos fasz kifogást találjon a fidesz csökkenő népszerűségére. :)

egyébként nem ezen kellene rugózni, hanem az adósságállomány alakulásán, meg azon a mentőcsomagon, amit a város kapott. csak hát az oknyomozói vénát igényelne, obejetivitást, nem vazallusi hozzáállást.

Überfiorentini 2012.09.03. 15:28:44

@Kandeláber: És ugyan hová? Senki nem fog rá szavazni.

Kandeláber 2012.09.03. 15:28:55

@dimitrij: Én mint Fradi szurkoló, ugyanazt érzékelem a balos reakciókbant, mint én idén a meccsek után: Nem baj, majd legközelebb...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.09.03. 16:01:26

@kispufi: hát ja, pontosak

2. Havránek Ferenc (Zöld Baloldal), 1.942 szavazat (12,31%)
3. Molnár Lászlóné (Jobbik), 2.008 szavazat (12,73%)

de turul mondja meg ki első ki második, ne vitatkozzunk má

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.09.03. 16:04:04

@konrada: szerintem meg azért mert semmi nem látnak a világból, mert
retardáltak.
el van adósítva hódmező vagy ?!

is 2012.09.03. 16:51:01

@politicus: ja, tényleg, a FIDESZesek addig mantráznak, az ember néha tényleg elfelejti, hogy folyamatos náluk a történelemátírás. kösz.

dimitrij 2012.09.03. 18:19:06

@Kandeláber: ez tök jó párhuzam... és? :) ja hogy én lennék a balos...!?!

ajjaj... :)

Kandeláber 2012.09.04. 07:23:19

@dimitrij: Nem elsősorban rád utaltam, hanem a baller politikusok reakcióira, akik részint úgy nyilatkoztak, mintha az MSZP jelölt nem feleannyi szavazatot kapott volna, mint a nyertes, részint úgy, hogy nagyon biztató az eredmény.
süti beállítások módosítása