Kis sör, kis unicum, kisemberizmus
2012. augusztus 21. írta: k|M

Kis sör, kis unicum, kisemberizmus

panaszkodas_kisember_tarsadalom.jpg

Minden szar, az ország élhetetlen, a fizetés kicsi, az asszony elhízott, a férj hónaljszaga elviselhetetlen. Megy a siránkozás ezerrel, nincs már egér a templom környékén, aki ne itta volna magát halálra. Kis sör, kis unicum, kisfasz, kisember. Augusztus van, meglepnénk egy legénybúcsúval a következő áldozatot. Hívjuk a sétahajónak hazudott, napközben egy centit se moccanó állóhajó emberét, ütnénk itt egy bulit 15 főre, este kilenctől hajnal négyig, mennyi az annyi. Kétszázezer magyar pénz, mondja a kapitány öblös hangon, és ebben benne van, hogy a hajó elmozdul a kikötőből, és megy a vízen egy teljes kilométert, majd újra kiköt. Egy ötvenes van a bérletre, mondjuk neki, erre kiböki: á, ennyiért neki nem éri meg, utána még ki is kell takarítani. Válaszolunk, hogy kitakarítunk mi, erre azt válaszolja, porszívózni is kell, meg másik városból jön, az ötvenes egyszerűen kevés.

Élhetetlen lett a magyar átlagember, az a helyzet. Jöjjön a pénz házhoz, de meg ne kelljen érte mozdulni. Sírás a maximumon, más meg miért nem dolgozik, a lusta disznaja.

Odébbállunk. Szemközt a halott kikötővel tök üres önkormányzati vendégház, rajta telefonszám, érdeklődni Mancikánál. Hívjuk Mancikát, erre belehallózza a telefonba: csak ismerősnek adják ki, sajnálja. Adunk érte egy harmincast, de nem, csak ismerősnek. Jól van Mancika, legyetek boldogok a töküres vendégházzal. Megyünk tovább, van még üres vendégház dögivel. A következőhöz érve a helyi tulaj azzal hárít, egy éjszakáért nem mozdul, nem adja ki. Mondjuk neki, hogy egy teljes heti díjat rakunk le neki kessben, ez se hatja meg.

És így tovább, húsz helyre megyünk vagy telefonálunk, a válasz mindenhol az, hogy á, ennyiért egy éjszakára nem. Mindenki totál be van oltva üzlet ellen. A napokban írta a Kerdem blog: 80-100 fős, budapesti alkoholfogyasztási szokásokkal bíró férfitársaság kedvéért a kelet-magyarországi kemping büfése „csak ezért” nem megy el a nagykerbe bevásárolni. Számoljunk csak: 80-100 szomjas ember, 3-4 nap dorbézolás, alsó hangon napi kétezer forint tintára, hamburgerre, lángosra. 160-200.000 HUF forgalom per nap. Megengedőleg, 30%-os haszonkulccsal ez naponta 40-50.000 forint. A vendéglátás azonban, khm, egy igazán speciális területe a magyar életnek, nyugodtan számolhatunk 100%-os haszonkulccsal, amúgy sincs beütve a gépbe szinte semmi. Így már 80-100.000 forint a napi tiszta. De „csak azért” a kelet-magyarországi kemping büfése nem megy be a nagykerbe, inkább ki se nyit.

Ezerrel megy a siránkozás, elkúrta Gyurcsány, elbaszta Orbán, elbaszta itt mindenki, csak a kisember az okos, megvan a magához való esze, az bezzeg frankón tudná, hogy kell itt a jegybanki alapkamatot húzogatni a sávban meg a devizapárokkal osztani-szorozni, 'oszt fasza lenne mindenkinek, dögivel lenne pénz. A Kicsi Ricsi, a Kicsi Juli is tudná ezt nagyon, tudná ezt mindenki, de ez a tetves hazaáruló söpredék szándékosan sanyargatja a népet, ez a hobbija, megírta a kuruc is, mégiscsak az igazságot írja.

Torkaszakadtából hőbörög, hogy egy londoni aranyért 25-30 millió jár. Hát hogy, hát minek, hát mennyi lélegeztetőgép, devizahiteles vagyok, adják inkább oda neki, megérdemli. Évek óta meg se moccan a fotelből, lyukas ribanája böffenetes, de az a pénz nála sokkal jobb helyen lenne, mit képzelnek ezek, a kurvaanyjukat. Olimpiai győzelem, mi? 10-15 év áldozat az életből, kelés minden nap 5-kor, edzés 7-11 között, lazító nyújtógyakorlatok 11-13 között, 13-tól 17-ig újabb ezer méterek vagy hosszú órák a lovon, szigorú életvitel, ital, cigaretta, buli zéró, a hét minden áldott napján, kőkemény monotonitásban, hát ez nem áldozat, ez semmi, bárki megcsinálja – böffenti a kisember, és a blikk.hu-n kommentel egy öblöset.

De plazma TV, 134,5 centis, full HD, képernyőkristályos, 3D színhatású, dolby hangerősítős, na az kell, nem ember, akinek nincs, nem élet az élet a full HD nélkül. Hát mér', hát min menjen a Nóta TV? Orionon, na ugye? Az értékét pillanatok alatt elvesztő autó hitelre, akár devizára is, az is nagyon kell, hogy az anyját a jövedéki adót megemelő kormánynak, hogy azbeszt nem baszta meg. Autókázni kell, ha kell, ha nem. Annyira rossz itt a helyzet (nem ez volt megbeszélve!), hogy megyünk Londonba mosogatni, hajóra a pakisztániak meg az indiaiak közé, és sírunk-sírunk, hogy ez az ország egy trágyadomb. Aztán a londoni vállalkozást nyitó magyar gyerek mondja, hogy eszébe nem jut magyart alkalmazni, mert a magyarok nem szeretnek dolgozni. Megy a nagypofájú, mindenkinél okosabb kisembergőg, hogy az angolok olyan ostobák, mint egy marék lepke. Mesélik, hogy a kilencemeletes hajóról a magyar alkalmazottak leszállnak az első megállónál, bontják a kontraktust, mert „nem erről volt szó”.

Hát mégis miről? Sétahajókázásról?

A késő délutáni narancsszínű napsütésben támasztjuk a kerítést, megáll a házunk előtt a lisztesautó. Kipattan belőle egy agilis, középkoron jóval túl lévő, nagy dumás, jópofa sofőr. Fiúk, összeborult a platón ötven mázsa liszt, ilyen ez a román raklap bassza meg, nem tart semmit, segítetek ledobálni, nem leszek hálátlan, sorolja egy szuszra. Segítünk hát, vesszük is le a pólót, egyikünk ugrik a platóra, cibálja a zsákokat, a másikunk veszi a hátára a csúszós nejlonzsákokat, viszi be a sütőüzembe. Időközben érkezik a többi haver, egy óra alatt végzünk is. Kérdezik, hogy mennyiért dobáltuk le a száz zsák lisztet. Nagy büszkén mondjuk, kettőfélért fejenként, tök jó, talált pénz, pont belefért az időnkbe. Ááá, ők annyiért biztosan nem emelgették volna a zsákokat, hagyjál már, dehogy.

Na pontosan itt a baj. A fogyasztási igények a plafonon, a tettek meg a béka segge alatt.

Pedig ebből öt meg húsz év múlva is csak kis pénz, kis sör, kis unicum, kisfasz, kisemberizmus lesz, semmi több, semmi nagyszerűbb.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr854717566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.08.21. 14:21:18

Ez az írás egy haldokló társadalom látlelete. A társadalom, és a szerző oldaláról is.

A társadalom részéről azért, mert (részben) igaz, amiről ír.

A szerző részéről meg azért, mert csak a gyerekes duzzogásig jut el. Ezt meg logikusan csak az anyázós színvonal követheti a kommentekben. "ezek a magyarok" ilyenek meg olyanok....ez meg identitásválságra utal.

Egyébként csipsz-zabálók meg kólások, konzumidióták minden országban vannak. Lehet hogy nálunk többen, mint a sokévi átlag? Mi lehet ennek az oka? stb stb.

Ez a dolgok _felnőtt_ szintű kezelése. A szerző láthatólag megbukott ezen a szinten letenni az asztalra.

Vizslah 2012.08.21. 14:22:24

@Ez vagyok: Szerintem te értetlenkedsz. Az alkalmi munka mindig drágább, mert bele van építve az árba a kockázat, hogy holnaptól esetleg nem lesz munka három hétig. És nem csak akkor dolgozik a szaki, amikor nálad fest. Szerinted egy egyéni vállalkozónak nem kell marketing, anyagbeszerzés, adminisztráció? Az utazásról nem is beszélve.

Majd akkor hasonlítsd össze a havi fixet a festő órabérével, ha egy évre leszerződsz a festővel, és minden hónapban pengeted neki a pénzt. Hidd el, egyből alkuképes lesz az órabér.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.08.21. 14:30:56

@tff:

"A szerződésben pedig benne van, hogy a bérlők felelősek a rendeltetésellenes használatból fakadó károkért, azaz..." --- írod.

Jajjjmántekiste!!!

Benne van, ha kötök szerződést. És akkor kötök szerződést, ha szerződést akarok kötni. Vagy ma már ott tartunk, hogy néhány mandineres b*zigyerekkel kötelező szerződéstkötni és csakis olyan feltételekkel, amilyenekkel ők szabják? Ugye, hogy nem?! Ha nem tudunk megegyezni, ha nincs bizodalmam a fiatalurakban, akkor nincs üzlet. Ennyi.

De ezért még, ugye, nem lesz a magyar (mint olyan) moslékzabáló, genetikusan alattvaló munkakerülő, ingyenélő? Vagy igen?:-)

ü
bbjnick

Le_Penseur 2012.08.21. 14:31:21

@poszt:
"Kétszázezer magyar pénz, mondja a kapitány öblös hangon, és ebben benne van, hogy a hajó elmozdul a kikötőből, és megy a vízen egy teljes kilométert, majd újra kiköt. Egy ötvenes van a bérletre, mondjuk neki, "

Gondolom ez csak egy elképzelt élethelyzet! Nem létezik, hogy egy szolgáltatást megpróbálsz az ár negyedéért igénybe venni! Az ilyenek miatt is tartunk ott, ahol. Igény volna, meg elképzelés, de persze pénzt azt nem szánunk rá!

lajafix 2012.08.21. 14:34:19

akkor belököm az örökigazságot:

'Minden országnak olyan vezetői vannak amilyet érdemel!'

pizo 2012.08.21. 14:38:15

@ne most: Képzett, gyakorlott vállalkozó gépészmérnökként mondom, hogy nagyon igaz!

Zoli

genyamagyar 2012.08.21. 14:38:50

A hajó tulajdonosa gyakorlatilag egy nap akarta megkeresni azt a pénzt, amiért mások egy hónapig dolgoznak.

Nem jött össze neki.

genyamagyar 2012.08.21. 14:39:30

@Arcturus: szóval nem csak az ország nagysága számit. Pont erre utaltam a válaszomban.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.08.21. 14:41:09

@Anti Anyag: "Ez egyszerűen reklám kérdése. Most ugyanezt csinálják helyettünk mások."

"Előre a görög úton!" ;)

genyamagyar 2012.08.21. 14:44:08

@Le_Penseur: Gondolom, akkor sem hőbörögsz, amikor kijön hozzád a vízvezetékszerelő, és egy félórás munkáért 35.000 ft-ot kér.

genyamagyar 2012.08.21. 14:45:19

Például egy horvát kikötőben is erőteljesen lehet alkudni a hajókirándulásokra. Adott esetben a feléért elvisznek - és még így is jóljárnak.

közösperonos átszállás 2012.08.21. 14:48:56

@Vhailor: "ezért inkább emelte az életszínvonalat nyugati hitelből"

A 80-as években nem nőtt az életszínvonal, a reálbér meg egyenesen csökkent.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.08.21. 14:51:47

@csizsikpizsik - pique takarodj!: a helyezkedésben a mandiner és szerkesztői mindig jók voltak. :)

Flúgatlan 2012.08.21. 14:55:36

Van benne valami, még ha kicsit egyoldalú is....

Pl. épeszű munkást kapni családi ház körüli kisebb munkákra (pl. egy erkély lejárólapozása, vízszigeteléssel) kész rémálom. Kp-ben fizetnék, nem alkudoznék ésszerűtlenül, de akik kijöttek, azok arra nem képesek, hogy eldöntsék, hogy a régi rossz szigetelést mivel tudják lekaparni.... Én mondjam meg? Nekik kéne tudni! Aztán megy a nyivák, hogy az építőipar pang.

Le_Penseur 2012.08.21. 14:56:02

@genyamagyar:
Ne mond már nekem, hogy normális az, ha egy szolgáltatást az ár negyedéért akarsz igénybe venni! Ha túlárazott, vagy nincs pénzem rá, akkor nem veszem igénybe. Lehet alkudni, de ne legyünk már nevetségesen smucigok!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.08.21. 14:56:30

mandiner.blog.hu/2012/08/15/mar_csak_8_ev_a_revizioig/fullcommentlist/1#c17552610
@Golgotai: Semmi-e [EU-ba irányuló magyar export]? Hatvan milliárd euró nem kis pénz. Ahol ennyi bevétel van, ott haszonnak is kell lennie.

Az lehet, hogy te nem látsz belőle semmit. De hát van valami jogod rá?

mandiner.blog.hu/2012/08/15/mar_csak_8_ev_a_revizioig/fullcommentlist/1#c17552723
Golgotai 2012.08.15. 18:46:32
@Counter: Na, tudod mi a jogom hozzá? AZ hogy ezt bármennyire is szeretnék el kenni a hozzád hasonló zsidók és zsidóbérencek, ez ITT MAGYARORSZÁG! AMI AZ ENYÉM, MERT ÉN MAGYAR VAGYOK! ITT ÉN ÉLJEK MÁR JÓL, NE A ZSIDÓ, CIGÁNY, KÍNAI, SZLÁV , stb stb

Ennyit szeretnék hozzáfűzni.

Ez vagyok 2012.08.21. 14:58:00

@Vizslah: Én meg úgy látom inkább, hogy a hasból rávágott kétszázezer (7800-as órabér) forint a munkadíjra egy átverés-show. Csak én elkergettem, kerestem mást és megcsinálta harmada árért, tök jól.
(Ráadásul a festék áránál is épp háromszorosat kért volna. Vagy inkább többszöröset, mert xiladekorra adta az ajánlatot én meg Genius Pro-t vettem, ami drágább.)
Mindenesetre, amit ki akartam hangsúlyozni, csak nem így jött le: nem árt, ha az otthoni szakmunkáknál óradíj kalkulációt végzünk. Mindenkinél így kialakulhat egy plafon, aminél többet nem ad, és több ajánlatot begyűjt, nem fogadja el az első arcátlanul magas ajánlatot. A számításoknál lehet egy kiindulópont a 381,- Ft-os nettó minimálbér. Nálam a maximum kb. 2500,- Ft, ennyiért még bármennyire is lustának tartott a magyar (bár szerintem még általánosan sem ez a helyzet) minőségi munkát végeznek neked, csak rá kell találni.
Vizslah, ahelyett, hogy örülnél a konkrét számos, korrekt hozzászólásnak, velem vitatkozol. Vitatkozzál az érzelmi alapokon hozzászólókkal inkább:)

Arcturus 2012.08.21. 14:59:23

@genyamagyar: Mint olvashattad tőlem, "ÉS" kapcsolatban vannak Magyarország problémái. Leírom még 1x:

Mo. kicsi ÉS nincs igazán semmije ÉS történelmi hagyatéka van (háborús rombolás, csonkítás, adósság) ÉS kevés a jó minőségű emberanyag.

JohnnyLillibrogida 2012.08.21. 14:59:29

En egy csomo itthoni vallakozot ismerek aki vilagszinvonalon szolgaltat nagy sörrel nagy fasszal. Igenyesen elore gondolkodva kell rendelni es akkor a szolgaltatok is raszoknak erre.Hulyek mindenhol vannak es kadar alig 23 eve halott...
Ha mar vallalkozas inkabb az a gond ha valakinek megy az se tudja normalisan kivenni a penzet az aranytalan adóprés miatt.az nagyon el van b@szva

közösperonos átszállás 2012.08.21. 15:08:54

@JohnnyLillibrogida: "Ha mar vallalkozas inkabb az a gond ha valakinek megy az se tudja normalisan kivenni a penzet az aranytalan adóprés miatt."

Igen, ez tényleg így szokott történni. :-)

Amúgy mennyitől lenne arányos?

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2012.08.21. 15:19:44

@közösperonos átszállás: A nyolcvanas évekig emelkedett az életszínvonal. Aztán stagnált, a hitelek pedig a szintentartáshoz kellettek, hogy ne csússzon vissza a hatvanas/ötvenes évek szintjére.

Pannon Puma 2012.08.21. 15:23:39

Ott a pont a cikkírónál. Lehet magyarázni, hogy miért ilyen a magyar társadalom, azért sokkal könnyebb siránkozni meg szidni mindenkit, meg tartani a markunkat, mindent az államtól, önkormányzattól várni, ami ugye az általunk befizetett pénzecskéket osztja vissza (abból van az "ingyentankönyv" meg az "ingyenmenza", nem a mikulásbácsi dobálja utánunk a pénzeszsákokat).
Messzire vezet ez a téma.
5 éve folyamatosan újítunk fel a férjemmel egy régi házat, de mi bizony megtanultunk a falfestéstől kezdve nagyon sok mindenféle építési munkát. Amihez nem kell speciális szaktudás, mindent mi csinálunk a házunkon. Az én számlás, diplomás órabéremnek a többszörösét óhajtanák egyesek számla nélküli órabérként olyan munkáért, aminek a kimenetele elég bizonytalan, hacsak nem állok ott végig a kedves "mester" mellett, több a kár, mint a haszon (akinek nem inge ...!). De ő aztán ... Aztán meg panaszkodik meg egyezkedik, ha a kölköt magánórára akarja járatni hozzám, és mondom az órabérem...mert hogy neki már 100 fölött jár a törlesztőrészlet az autóra meg az asszony is el kell vinni horvátba, mert nem akar lemaradni a szomszédtól ... ja, kérem ...

Vanek_úr 2012.08.21. 15:25:52

Tök jók ezek az általánosítások. Nekem ilyen emberekkel még nem volt dolgom - se bulizós hely keresése közben, se kereskedelemben. Sőt, csak egy idei vízitúrás tapasztalat: egy hamburgerező bezárt, mert felújítás alatt van az épület. Viszont mivel a tulajdonos néni ott volt, amikor mi mentünk, és megemlítettük, hogy de jó lett volna egy kis hambit enni (nagyon jól csinálja, és nem is drága); azonnal előhozott a raktárból alapanyagokat, kihozta a grilles mikrót; és ott, a bolt előtt összedobott a 20 fős társaságnak egy jó adag kaját. És még be is blokkolta a gépbe.

közösperonos átszállás 2012.08.21. 15:27:04

@Vhailor: "Aztán stagnált, a hitelek pedig a szintentartáshoz kellettek, hogy ne csússzon vissza a hatvanas/ötvenes évek szintjére. "

Miért, Csehszlovákiában visszacsúszott az ötvenes/hatvanas évek szintjére? Ha ott nem, akkor itt miért tette volna?

(Plusz, mondom még egyszer, a szinten tartáshoz a növekvő munkamennyiség is kellett.)

közösperonos átszállás 2012.08.21. 15:29:03

@Vhailor: "Persze, itt is van magas munkanélküliség, itt is van szegénység, de úgy nagy átlagban 10-15%-al magasabb az itteni életszínvonal a magyarországiénál"

Azért ez erősen attól függ, mit hasonlítasz mihez. Csongrád meg Szabolcs megye se ugyanaz, pedig egyik se épp Pest vagy Győr...

genyamagyar 2012.08.21. 15:31:13

@Le_Penseur: "Lehet alkudni, de ne legyünk már nevetségesen smucigok!"

Nézd, ha valaki pofátlan (az árral), akkor én is lehetek pofátlan az ajánlatommal.

200 ezer ft végül is gyakorlatilag egy 7 órás terembérletért (+3 liter gázolaj) enyhén szólva is pofátlanság.

genyamagyar 2012.08.21. 15:33:59

@Arcturus: "Mo. kicsi ÉS nincs igazán semmije ÉS történelmi hagyatéka van (háborús rombolás, csonkítás, adósság) ÉS kevés a jó minőségű emberanyag."

Ezek nem rajtunk kívűl álló dolgok, tehát MI vagyunk érte a felelősök. Magyaroszág azért olyan amilyen, mert ilyenné tettük.

sulcus (törölt) 2012.08.21. 15:35:24

Tényleg, elvtársak, most az a kormány van hatalmon aki néhány éve azt szorgalmazta, legyen magyar országon az olimpia.
Nosza most miért nem merünk, nagyokat álmodni, most miért vagyunk kishitűek?!
Vagy "mindenki fogjon egy kötelet és induljon a padlásra"?
(most már ráérne Schmitt úr is egyengetni a jövőnket)

No_Fidesz_No_Problem 2012.08.21. 15:37:15

@Eltévelyedés:

"Mondjuk amikor az én hobbimnak is 10 millió magyar tapsikol"

*

Hol tapsikol bármelyik magyar sportolónak 10 millió magyar?

A foci szabályain kívül nem is értik, mi történik a pályán, bár a 10 millió nagyobb része a foci szabályait se érti, bármelyik másik sportág esetében meg pláne nincs képben, hogy ki kivel van, legfeljebb annak örül a kicsi szívük, jogy "jajdejómermagyar", vagy "jajdejóhogyamifalunkbólvaló"...

Líder Máximo 2012.08.21. 15:39:40

@Vhailor: Általánosítasz, mert ismersz két vállalkozót. Ha pedig tényleg tiszacsernyői vagy, neked kellene a legjobban ismerned a környéket mind a két oldalon, neked kellene tudni, hogy magyar oldalon van egy Aggtelek és a hozzá csatlakozó megannyi vendéglátóipari egység, árusok, stb, ugyanez szlovák oldalon konkrétan nem létezik, magyar oldalon van egy Tokaj és környéke, vagy egy Miskolc és Tapolca, hadd ne részletezzem, milyen lehetőségekkel, szlovák oldalon van a gyönyörű táj, és a nesze semmi fogd meg jól. Tiszacsernyőről és közvetlen környékéről most inkább nem is beszélek. A helyzet az, hogy a magyar oldalon legalább vannak nagy számban vállalkozók, a szlovák oldalon meg semmi, tisztelet a kivételnek.

A posztolónak:

Ez egy ritka szar poszt a posztoló meg vagy nagyon fiatal vagy életében mindent apuci és anyuci csengetett neki ki. Itt ugyanis arról volt szó, hogy aki írta a posztot, nem volt képes összerakni 200 rugót egy partira, arcoskodni akart, nagyok voltak az igények, de csak ötvenezre lett volna rá (15 fő, egész este!!!! - hülye vagy, bazdmeg???) , nem jött be, megszívtad. Odamentél a pénzeddel, azt hitted, most te fizeted a zenét, és ugráltathatod a kereskedőt és megmondhatod, TE mennyiért szeretnéd, benézted.

Lehet, hogy vannak bajok a magyar vállalkozókkal, de amikor odajön egy ilyen kisköcsög és azt hiszi, neki mindent lehet, mert ő fizet, hát kurva nagyot téved. Azok a tarifák nyilván nem azért vannak kiszámolva, mert a vállalkozónak megérné 50 ezerért is. Okoskodó faszkalap az ilyen, ráadásul az a legviccesebb, hogy a posztoló saját csórósága és trógersága miatt elkezdte az országot fikázni és saját csóróságát az általa mélyen megvetett proletárok és munkások nem túl magas életszínvonalából fakadó igénytelenségével megmagyarázni.

Szégyelld magad aranyapám, gratulálok, pont az az embertípus vagy, akiről a posztot akartad írni: Kádár-népe.

apd (törölt) 2012.08.21. 15:41:07

na aztán kedves kommentelők, az is sokat segít ha szíttok mindenkit

genyamagyar 2012.08.21. 15:41:24

@sulcus: "Nosza most miért nem merünk, nagyokat álmodni, most miért vagyunk kishitűek?!"

Igazad van!

Például a megnyiton nem gyerekkórház lenne, hanem hajléktalan szálló valódi hajléktalanokkal. És Paul McCartney helyett énekelhente Zalatnay Sarolta. :)

genyamagyar 2012.08.21. 15:44:44

@Líder Máximo: "Azok a tarifák nyilván nem azért vannak kiszámolva, mert a vállalkozónak megérné 50 ezerért is. "

Királylány, királylány, téged már jó sokszot átbasztak..... az zicher!

Te figyusz, van aranygyűrüm ötszázé' a tiéd! Na megegyeztünk? :DDDD

zipe moha 2012.08.21. 15:47:16

....jót mosolyogtam a blogon, mert bizony igaz és talán pont a lényegre-az átideologizálás értelmiségi privilégiumának érthetetlenségbe, zavarodottságba hajló kontra produktivitására-mutat rá!
Engem az 1987-88-as időszakra emlékeztet....az emberek visszatartják a közreműködést...elég volt..
Ma ha egy ember 5E ft-ot kap zsebbe inkább nem megy el dolgozni (nem mindennap,csak ha muszáj) miközben a minimális reprodukció költsége (otthon,rezsi,ruha étel gyerek...) minimálisan 10 ezer ft...nahát ezt csak azok közül nem érti mindenki, akik napi 10 ezer ft felett keresnek.
Néma ellenállás..dac..túl sok seb...nincs olyan gazdaságpolitika ami így sikeressé tehető......összefoglaló neve: negatív spirál
Valami menthetetlenül elromlott......

Bélabáttya (törölt) 2012.08.21. 15:48:03

Azért ez így ebben a formában nem igaz. Van, akinek van kedve, lehetősége dolgozni, másnak meg nincs. Dolgozott már nekem - szorgosan - magyar és cigány is, de volt lusta németem, és semmittevő amcsim is. Ez utóbbiak remekül megmagyaráztál...
Talán nem teljesen így kéne általánosítani, pláne olyan felületen (index), ahol kajánul leközlik lusta angolt (rárohad az eper, mert nem szedi le a lengyel, vagy nem megy el dolgozni, mert esik az eső) vagy németet Németországban (leugatja a magyart, ne hajtson már annyira, ő órabérben van - jóval magasabban).
Azaz nem igazán így kéne, kivéve persze, ha a gizdázás a cél. Ami sanszos persze...

genyamagyar 2012.08.21. 15:50:09

A posztoló tökéletesen leírta - különösen a hajós példája ült - hogy Magyarországon mindenki 10 perc alatt akar meggazdagodni. Tipikus balatoni szindróma. 6 hét a szezon és abból akar megélni:
10 deka hekk egy talponállóban 450 ft. Ha ha ha! Az annyi, mint egy kiló 4500 ft. A tecsóban kb 1100 ft kilója. Na ehhez jön 10 dkg fáradt olaj, 10 ft energia költség.

Valamint 400%-os ár!

A sok lúzer meg penget, ugye lider maximo? :)))

Líder Máximo 2012.08.21. 15:52:04

@genyamagyar: mit adózol a gyűrűd után kiskirályfi? 50 ezerből 15 fős brigádot, margit, nooooormális? Én is elhajtottam volna őket, sokat nem értesz a vendéglátóiparhoz, az biztos.

Arcturus 2012.08.21. 15:53:08

@genyamagyar: A probléma az, hogy nem csak "mi" vagyunk felelősek. A hozzáállásért mi vagyunk, az ország méretéért, történelmi hagyatékáért viszont nem. Legalább is nem emlékszem, hogy én bármelyikben dönthettem volna. Arról is viszonylag kevéssé tehetek, hogy magyarország nem egy gigaolajmezőn fekszik. A megoldás persze nem a sírás és nem az ügyeskedés lenne, hanem a helyzet felismerése és a megfelelő tettek véghezvitele.

Líder Máximo 2012.08.21. 15:57:02

@genyamagyar: Fíha, neked a Balaton drága? Sikeres ember lehetsz.

Akkor nyaralj otthon, ne menj tengerpartra se, vegyél magad elé egy lavort, tedd bele a lábad, sózd azért meg a vizet, hogy az érzés meglegyen és egyél parizeres zsemlét, az biztos olcsóbb :D

Lúzergyerek.

közösperonos átszállás 2012.08.21. 16:00:05

@genyamagyar: "10 deka hekk egy talponállóban 450 ft. Ha ha ha! Az annyi, mint egy kiló 4500 ft. A tecsóban kb 1100 ft kilója. Na ehhez jön 10 dkg fáradt olaj, 10 ft energia költség."

Helységbérlet, amortizáció, munkabér meg nem kell, nyilván.

Egyéves Önkéntes 2012.08.21. 16:05:17

@Arcturus: Ja, nincs semmije, csak a világ legjobb termőföldje és a falusi ember sorban áll az adomány krumpliért.
Meg van vizünk is elég sok, egyiptomban hogy a náthás p.csába tud olcsóbb krumplit termelni a paraszt, teve hajtja a vízikereket, itt meg rengeteg csatorna mellett éhendöglünk.
Itt aszályos időben is százszor annyi csapadék van, mint egyiptomban.
De az osztrák paraszt is olyan hegyoldalban szánt, hogy még sör mellől is szédülök, ha nézem. Érdekes módon ott is egész jól megélnek.

dr. Közbiztonság Szilárd 2012.08.21. 16:06:36

@cats'ndogs:
Szerintem rég néztél utoljára katalógust.
Számítógéped pl. van, nos, egy sima full HD-s LED-es MÁRKÁS (Samsung, LG stb.) tévé jelenleg jóval olcsóbb, mint egy átlagos noname számítógép.

Más kérdés, hogy nekem sincs, mert amíg bírja a 20 éves Videoton, addig miért dobnám ki?

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2012.08.21. 16:07:29

@közösperonos átszállás: Csehszlovákiában a hatvanas évek végére megállt az életszínvonal növekedése. Ezért is irigyelték ideát a népek az osztrákokat vagy Magyarországot, vagy azért is néztek le bennünket a magyarországiak.

Az életszínvonalnál pedig nem hiába volt ott a "nagy átlag" szó. Nyilván, ha Pestet és mondjuk Szinnát hasonlítanánk össze, akkor egészen más jönne ki, mintha Pozsonyt és mondjuk Baranyát.

dr. Közbiztonság Szilárd 2012.08.21. 16:08:19

@Egyéves Önkéntes:
Falusi emberek közül adománykrumpliért csak az áll sorba, aki nem az idén nyáron barnult le.

Vagy az, akitől a nem az idén nyáron lebarnultak ellopták a kertből az összest.

Egyéves Önkéntes 2012.08.21. 16:10:14

@dr. Közbiztonság Szilárd: Ez ellen egyetlen párt hajlandó tenni, de azok meg állítólag nácik...

MZ/x 2012.08.21. 16:10:49

"Határátkelő A múlt nem érdekel, a jövő miatt nem aggódunk."
Ezt a fenti blogot olvassátok el és bent van minden amiről vitáztok.

bigthereal 2012.08.21. 16:16:33

jó poszt, sajnos...

igen, igénye az mindenkinek van, csak forása nincs hozzá, ezt hidalták át a (deviza)hitelek, rombadöntve a családokat...

buta, nagyigényű, lusta - tisztelet a kivételnek!

Arcturus 2012.08.21. 16:18:53

@Egyéves Önkéntes: A föld kevés, ha nem versenyképes a termelés és ha modern nyugati, technikai civilizációt akarsz. Ha a magyar paraszt megelégedne kevesebbel, mint a nyugati, akkor még lehet, működne is.

dr. Közbiztonság Szilárd 2012.08.21. 16:28:39

@Egyéves Önkéntes:
Mondjuk valóban nácik, de igény lenne rájuk. :-)

Komolyra fordítva, a törvényeken kéne szigorítani (pl. magántulajdon védelmét még jobban engedni), meg ezt a szemforgatós "nincs cigánybűnözés" dumát elfelejteni.
Amerikában simán kiírják, hogy a bűnöző milyen bőrszínű, itt is azt kellene.

A Jobbik valóban az elmúlt 20 év kormánypártjai töketlenségének köszönheti a létét.
Mert az rendben, hogy a cigányokat segíteni kell, de nem úgy, hogy számolatlanul öntjük a zsebükbe az általam meg általad befizetett adómilliárdokat, hanem úgy, hogy cserébe követelni is tőlük, legalább olyasmit, hogy akinek kertje van, csak akkor kap segélyt, ha a kertet műveli is, és megtermeli benne a család megélhetéséhez szükséges krumplit, répát, retket, birkát, mogyorót (by Sikátor együttes), akár úgy is, hogy a vetőmagot kedvezménnyel vagy - a segély egy része terhére - ingyen kapja.
Aki meg nem termel a kertjében semmit, annak ugrik a segély.

Szerintem hamar rá lehetne őket venni legalább ennyi munkára.
És egy 100 négyszögöles kertben (kb. 350 négyzetméter) egy 8 tagú család évi zöldség- és krumpliszükséglete simán megterem. Paradicsomot és paprikát is beleértve. Meg uborkát.

allegretto23 2012.08.21. 16:32:52

@No_Fidesz_No_Problem: Lassan le lehetne kattanni az olimpikonok anyagi juttatásáról. Aki dicsőséget szerez a hazájának, kiválóbbnak bizonyul a kiválóaknál, az maximálisan megérdemli azt a pénzt, amit egyébként egy túrót nem csináló, be sem járó, buta parlamenti képviselő is hazavisz egy évben ( és többszörösét összeügyeskedi még mellette azzal, hogy visszaél a befolyásával és helyzetével - mondjátok, hogy nem, azután vegyétek elő a vagyonnyilatkozatokat, meg nézzétek meg a kiccsaládot, hogy miben lakik, mivel jár...)
Nem az olimpikonok kapnak sokat - egyébként is utánuk lehet csinálni, ha fáj, hogy ők ennyit kapnak-, hanem a mentőorvos keveset. Minden országban kapnak és ahol kevesebbet, ott azért annyit, mert mellette milliárdos reklámszerződést köthetnek - amit nálunk egyik után sem dobálják, mert egy 10 milliós országban nincsenek ilyen reklámköltségek.

@post: szóval okosba, számlanélkül megkérte a negyedéért... hát, van pofán bőr elég vastag.
Rongálás után bérlőtől kártérítést behajtani egy ember több hónapi főtevékenysége lesz és többnyire akkor is lehetetlen. Egyszerűbb, ha el sem kezdi az ember. Vedeléshez, legéynbúcsúra nem adunk ki semmit, vagy olyan áron, hogy fedezze az esetleges kártételt, vagy vegyen ki egy vidéki csehót, amin nem látszik meg, ha összetörték-azt kiadják annyiért.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.08.21. 17:05:31

@No_Fidesz_No_Problem: Jó legyen, 9 millió. MIndig van 1-2 akinek nem szimpatikus. És igazad van, nem értik mi zajlik a pályán. Pl halovány sejtelmem sincs a vívásról, mégis képes voltam végigizgulni az a 10 percet, míg összeküzdötte az aranyaz az a hejre Áronka. Akiről eddig még sosem hallottam, de mint mondom: picit sem érdekelt a vívás eddig. (és ezután sem fog túlzottan)
És ez cseppet sem vont le abból, hogy szorítottam érte, hogy sikerüljön neki. Mert a hazámat képviseli, és jó érzés mégiscsak ha ő nyeri és nem valami timbuktui.

És nem várom el hogy az én hobbimat értse mindenki. De ha netalántán világeseményen középpontjába kerülnék vele, és minden második tévén azt adnák, ahogy valamit nagyon csinálok, hidd el, értem is szorítanának. Sőt, érted is.

sulcus (törölt) 2012.08.21. 17:31:54

@genyamagyar:
Lehet, Cini többet kérne, mint Paul!
De inkább az a lényeg, hogy ellenzékben könnyebb nagyokat álmodni és a népet felpiszkálni, aztán meg elfelejteni az ígéreteket.

nbcee 2012.08.21. 18:03:29

@kifordított nagyanyó: "Ha ők dolgoztak volna,akkor most megérné dolgozni és lenne a munkának becsülete."
Még ha van is benne némi igazság, akkor sem ildomos _mindent a politikusokra hárítani. Azért az egyén boldogulásáért legtöbbet mégis az adott egyén tehet.

catsndogs 2012.08.21. 18:22:34

@dr. Közbiztonság Szilárd: Egyébként engem sem a tv fajtája izgat a legjobban, hanem az, hogy dolgozunk, mint állat, de lassan a csekkekre sem elég a lé... Most is sorakozik kb. 10 db (lejárt határidejűek is) a dobozban. 6-7 éve ugyanannyi a bevételünk, fiz. emelés zéró...Húsz éve mást sem hallunk, csak a majdmostjólesz című opust. Látom, sokaknak jobb is(sokaknak meg még sz..abb). Biztosan szorgalmasabbak, ügyesebbek, szebbek, okosabbak.

nbcee 2012.08.21. 18:24:10

Amúgy nekem is van pár sztorim, melyek mind arról szólnak, hogy X.-nek vagy Y.-nak csak egy kicsit kellett volna megmozdulnia, és kereshetett volna némi pénzt, de ők valami megmagyarázhatatlan módon nemet mondtak. (Aztán persze később ugyanúgy rinyáltak, hogy jaaaj nincs egy vasunk sem)

Na jó, egyet mégis elmesélek. A főszereplő boltos egyébként nem magyar, hanem szerb, csak hogy lássátok, más népek is be vannak oltva kereskedelem ellen:

Tévéstáb keres forgatáshoz egy épületet, amelyben kisbolt is működik, bizonyos egyéb feltételekkel. Apámnak eszébe jut, hogy az utcánkban van egy boltocska, ami pont megfelel az összes követelménynek. Nosza, szalad a tulajhoz, és mondja neki a "once in a lifetime" lehetőséget:
-Képzelje, jönne egy tévéstáb, amelyiknek kiadhatná a boltját két-három napra! Fizetnének X ezer forintot.
-Na de akkor nem tudom kinyitni a boltomat.
-Ember, gondoljon csak bele, magának semmit nem kellene csinálnia, és mégis kapna fixen X ezret! Sőt a boltja benne lenne a tévében!
-Na de akkor három napig nem tudok eladni semmit, az nekem meg nem jó.
És ennyiben maradtak. A tévéstáb keresett egy másik boltot, a derék szerb meg árulta zavartalanul a tejet és a kenyeret, nem túl nagy haszonkulccsal. Ugyan nem látok bele a könyvelésébe, de az a bizonyos X ezer forint laza becslésem szerint kb. megegyezhet a félhavi bevételével...

daito 2012.08.21. 18:43:30

A magyar "kapitalista" gazdasági mentalitást az olimpiai aranyért kapott jutalommal, meg mással.
Ez nem a gazdasághoz, a kapitalizmushoz való hozzáállásunkról szól, meg nem a zsidó-liberális-pénzvilág-demokráciáról.

1. Gazdasági szempontból 2 nagy történelmi terhet cipelünk magunkon.
1945-ig itt egy ismerősi-haveri-rokoni kapcsolati körön alapuló, velejéig korrupt rablógazdálkodás zajlott, félúton a feudalizmus és a kapitalizmus között.
Ezt váltotta egy satubolondok által megtervezett, működtetett rendszer (amely azért sok hasznos dolgot átvett korábbról), amibe ráadásul (országon) kívülről folyton beleszóltak, belenyúltak; és amely rendszer szintén elkorrumpálódott. (Ha lehet ilyet mondani egy totál művi, új rendszerre.)
1989 után, ahelyett, hogy szépen az elmúlt 20 évben eldózeroltuk volna ezeknek az emlékét is, kialakítottuk a mixet. :-)

2. A sport nem arról és nem úgy szól, főleg nem finanszírozási oldalról.
a) ez az olimpiai retyerutya PR. El lehet mondani, hogy Magyarország te csodás, meg tyű, a virtus.
Lehet a jutalmon vitatkozni, kb. 3 szinten. Van az az ember, aki 0 forintot költene erre, mert utálja, nem fontos neki, stb.
Van az, aki felteszi a kérdést, hogy miért pont 35 millió? 4 éve 20 millió volt, mi lesz 4 múlva? 60? Nem lett volna elég most 24 millió?
Van, aki azt mondja, hogy ez a teljesítmény, ez a munka nem kérdőjelezhető meg, megérdemli a jutalmat.

Legyünk már annyira toleránsak, hogy ez a 3 áramlat megfér egymás mellett. Mindegyikre szükség van. A legszánalmasabb az, amikor valakit leszólunk azért, mert a számára sosem elérhető 35 milliót soknak találja, sőt, amikor ezért még anyázzák is.

b) ebbe a jutalmazásba, meg olimpiába ne keverjétek bele a hétköznapi élsport támogatási, finanszírozási rendszert (a magyart), mert annak 90%-a korrupció és adócsalás/adóelkerülés, és társai.

Prof. Dr. Simon Templar 2012.08.21. 18:56:44

@Líder Máximo: "Ez egy ritka szar poszt a posztoló meg vagy nagyon fiatal vagy életében mindent apuci és anyuci csengetett neki ki. Itt ugyanis arról volt szó, hogy aki írta a posztot, nem volt képes összerakni 200 rugót egy partira, arcoskodni akart, nagyok voltak az igények, de csak ötvenezre lett volna rá (15 fő, egész este!!!! - hülye vagy, bazdmeg???) , nem jött be, megszívtad. Odamentél a pénzeddel, azt hitted, most te fizeted a zenét, és ugráltathatod a kereskedőt és megmondhatod, TE mennyiért szeretnéd, benézted."

Pontosan jól mondod. Jegyirodám van, kis hal vagyok. 20.-án volt a Gyulai István Memorial. 14.-én kaptuk az emilt, hogy innentől a Gyulai ingyenes, de regisztrációs jegyet kell kiadni rá. Namost, innentől kezdve a patkányprolik kilencesével (ennyit lehetett vinni max) vitték a jegyeket, mondván ha lúd legyen kövér, nekem úgy fogyott a lézerből a toner, mintha a WC-n öntöttem volna lefelé. 17.-én úgy döntöttünk a párommal (ő az üzlet- és élettársam), hogy inkább bevállaljuk a 3 nap bevételkiesést, minthogy tovább termeljük a veszteséget, úgyhogy csak ma nyitottam ki.

Le_Penseur 2012.08.21. 19:00:14

@genyamagyar:
Ha szerinted 50 ezerért séta hajókáztatni 15 főt, este kilenctől hajnal négyig akkora biznisz, akkor gondolom ebből élsz és simán letöröd a példátlanul magas árakat!

Prof. Dr. Simon Templar 2012.08.21. 19:22:52

@Le_Penseur: "@genyamagyar:
Ha szerinted 50 ezerért séta hajókáztatni 15 főt, este kilenctől hajnal négyig akkora biznisz, akkor gondolom ebből élsz és simán letöröd a példátlanul magas árakat!"

Erre a f@szfejre kár szót vesztegetni, igazi patkányproli a lelkem.:(

Olyan, mint a Meseautóban Bezerédi karaktere.

záporeső 2012.08.21. 19:30:58

@nbcee: A boltos hozzáállását megértem. Lehet akkor a TV stábtól kapott volna valamennyi pénzt egyben, de mivel három napig nincs nyitva a vevőknek meg addig is kell naponta a kenyér, tej, szépen átmentek volna másik boltba. És utána nem biztos, hogy visszaszoktak volna. A boltosnak a hosszú távú megélhetést kell nézni, nem az egyszeri nagy összegű bevételt.
Szóval itt a boltosod teljesen jól döntött, még ha te nem is érted az indokait.

záporeső 2012.08.21. 19:38:41

@genyamagyar: Igen, a büfésnek abból a hat hét szezonból kell utána egész évben megélni. Nem azért mert nem szeretne egész évben dolgozni, hanem mert utána nincs munka a balatonnál. Senki nem fog télen odamenni hekket enni.
Egyébként meg ott nem csak a hal, olaj meg a gáz a költség. Van egy csomó alkalmazott, akik be vannak rendesen jelentve, mert ott máshogy nem lehet olyan gyakran van ellenőrzés. Van a büfé bérleti díja, ami a lehető legmagasabb mert a hely tulajdonosa is a minél több pénzt akarja kivenni. stb...
És a büfés reggel 5-6-tól éjjel 11-12-ig talpon van, dolgozik, megy a nyersanyagért stb...
Nem szeretnéd te azt csinálni. Nem olyan könnyű pénz az.

Egyéves Önkéntes 2012.08.21. 21:14:07

@záporeső: Mindjárt elmorzsolok egy könnycseppet a szorgos balatoni vendéglátósokért...
Ki nem szarja le, hogy nem tud télen mit csinálni??
Találjon ki valamit, fakutya-konferencia, mezítlábas jégenállás verseny, bánomisén akármit és vonzzon oda vendégeket! Mint ahogy azt az osztrákok teszik.
Ugye nem gondolod, hogy attól lesz sok vendége, hogy lehúz mindenkit?
Jó, hogy meg nem magyarázod, hogy még nekünk tesz jót azzal, hogy 600%-os árréssel dolgozik.

nbcee 2012.08.21. 22:36:35

@záporeső: Ennyi erővel ne menjen el sose szabadságra az illető, mert egy egyhetes újvidéki rokonlátogatás után nem marad egy vevője sem.

No meg az adott hely az egyetlen normális időpontban nyitva tartó* vegyesbolt a környéken, elég nehezen tudom elképzelni, hogy két-három nap szünet után ne járnának vissza hozzá a környékbeliek.

Még egyszer: két-három napról beszélünk, nem fél évről.

*Látótávolságon belül van még egy ABC, de az pont olyan időbeosztás szerint van nyitva, hogy egy teljes munkaidőben dolgozó embör se tudjon ott venni semmit. Ez külön megérne egy misét. A szerb legalább ebben alkalmazkodóképes, hogy nála este hétkor (már ha az estének számít) is lehet venni ezt-azt. Szóval fél pontot azért kap tőlem.

nemzetikonyves · http://www.gyepu.hu 2012.08.21. 22:37:46

@radala: 10 pontos volt! Én köszönöm a hozzászólásodat!

nbcee 2012.08.21. 23:00:07

Szóval engem küldtek már ki negyed órával a hivatalos zárás előtt ajándéktárgy-boltból ráncos nyanyák, azóta is sokszor mentem vissza oda, képzelhetitek. Mentem már el helyről, ahol - nem költői túlzás - negyed órán át vártam, hogy a pultos csaj végre abbahagyja a barátnőivel vihorászást, és finom, majd egyre morcosabb köhécseléseimre ne csak egy laza "mingyá'"-val feleljen.

Volt olyan is, hogy egy szép nagy társasággal érkeztünk meg egy helyre, egyesek már fogadkoztak, hogy kiisszák a sörcsapot is. Namármostan szólt a csapos, hogy ő zár, szinte úgy kellett könyörögni neki, hogy legalább egy kört hadd rendeljünk. A helyet általában 2-3 elveszett lélek szokta volt csak látogatni, szóval itt is ha legalább egy órácskával kitolta volna a zárást, lazán megduplázhatta volna a napi forgalmat. De neeeem, neki okvetlenül haza kellett érnie az esti Ben Stiller-filmre, vagy mi a szösz.

(Mielőtt jönnének a vendéglátósok sanyarú sorsát és az én érzéketlenségemet boncolgató kommentek, hogy hogyan képzelem én, hogy az illető maradjon bent tovább, gyorsan közbevetem, hogy legjobb tudomásom szerint a legtöbb munkahelyen létezik az ú.n. túlóra fogalma)

Szóval ennél jobban kevés dolgot gyűlölök. Amikor te, a marha fogyasztó fogod magad, és bemész őhozzá, hogy a pénzedet költsed nála, hogy ő jobban járjon - és még neked kell térden csúsznod előtte, neked kell szabályosan tukmálnod rá a pénzedet, hogy fogadja már el, és cserébe tegye azt, ami a deklarált célja az üzletének. Aztán az ilyen megy rinyálni, hogy jajj de rosszul megy a bolt, meg hogy ő sosem jut egyről a kettőre.

Ellenpélda: ká éhesen láttunk egy oázist, vagyis egy kínai büfét, már söpörték a padlót, tíz perccel voltunk zárás után. Na, mondom, legyünk bunkók, és benyomultunk, hogy mi itten ennénk. Széles vigyor, tessék, édes-savanyú szósz mehet? A végén sikerült jó félórával a zárás után elhagyni a helyet, egy rossz szót sem szóltak, egy sürgető pillantást nem vetetek ránk. Lehet, hogy a csirkéjük származása felől nem lehettünk 100%-ig biztosak, de bennük láttam azt, ami a fentebb említett csaposból hiányzott.

Egyéves Önkéntes 2012.08.22. 07:44:09

@nbcee: +1, azt hittem ez a szocializmus miatt van, de nem b+, a maszek tulaj is szarik a vevőre
nekem is a halálom, hogy a hatig nyitva tartó kisboltban fél hatkor már fel van mosva és úgy néznek a belépőre, mint gyújtogató a nedves szalmára
vagy hogy a LIDL-ben már nem merek kérdezni, ha nem találok valamit, mert a pakoló picsán olyan sértődöttség van, hogy meg merted zavarni két májkrémes karton kicsomagolása közben
úgyhogy én nem sajnálom őket, remélem az ilyen mentalitású kereskedő éhen döglik mihamarább és jön helyette más

egyébként, hogy jó példát is mondjak, egyszer bementünk egy kajáldába, rendeltünk pár ételt, italt
a faszi mindent kihozott, kivéve egy narancslét, kerestem a szememmel, láttam hogy felül egy robogóra és elmegy. na mondom, ez fasza.
két perc múlva megjött a narancslével.
nem mondta, hogy nincs, elment vett egyet.
igaz, ez szíriában történt, és ott megengedhetik ezt a luxust maguknak a kereskedők, hiszen havi nyolcezer körüli forintot is hazavisz némelyik

Ajtony 2012.08.22. 08:13:06

már megint a szomszéd tehenének az átkozásánál tartunk
ha mindenki igyekezne a saját munkáját rendesen elvégezni, nem lenne létjogosultsága a posztnak
- sajnos van -
és ezt a kommentelők egy részének bunkósága bizonyítja

Prof. Dr. Simon Templar 2012.08.22. 08:20:32

@nbcee: "Szóval ennél jobban kevés dolgot gyűlölök. Amikor te, a marha fogyasztó fogod magad, és bemész őhozzá, hogy a pénzedet költsed nála, hogy ő jobban járjon - és még neked kell térden csúsznod előtte, neked kell szabályosan tukmálnod rá a pénzedet, hogy fogadja már el, és cserébe tegye azt, ami a deklarált célja az üzletének. Aztán az ilyen megy rinyálni, hogy jajj de rosszul megy a bolt, meg hogy ő sosem jut egyről a kettőre."

Alapvetően igazad van, DE: akivel te ott találkozol (ráncos nyanya, pultos csaj, csapos und so weiter), az nem a tulaj, hanem az alkalmazott, aki vagy be van jelentve vagy nincs, minimálbérért vagy némileg afölött, és mivel a munka nem "becsület és dicsőség dolga" (ahogy a cucilizmusban hirdették), hanem kőkeményen a zsé kérdése, ezért nem csodálkozom a jelenségen. Én is voltam ilyen, amíg nem a saját bizniszt vittem.
Mostanság viszont velem is fordult elő, hogy miután az egész napos üresjárat után 10 perccel zárás előtt (este 8) be akartam csukni a boltot, megjelent a VEVŐ. És mivel a kérésből azonnal tudtam, hogy ez aznapra 30K bevételt jelent nekem, így széles mosollyal és sűrű bocsánatkérések mellett már pakoltam is vissza laptopot, lézert, vettem elő a jegypapírt és a TISZTELT VEVŐ már kapta is az igényelt jegyet.

Prof. Dr. Simon Templar 2012.08.22. 08:33:16

@nbcee: "legjobb tudomásom szerint a legtöbb munkahelyen létezik az ú.n. túlóra fogalma"

Július 1. óta az új Mt. szerint a munkáltató nem köteles túlórát fizetni.
Ingyen meg nem dolgozunk, csak ha saját biznisz, de akkor meg saját érdek.

sulcus (törölt) 2012.08.22. 09:41:21

@Egyéves Önkéntes: "igaz, ez szíriában történt, és ott megengedhetik ezt a luxust maguknak a kereskedők, hiszen havi nyolcezer körüli forintot is hazavisz némelyik"
Ezzel rávilágítottál a lényegre, hogy miért éri meg nekik 1-2000 dollárért pár kiló TNT-vel és szögekkel a testükön, bár hol, bármikor megnyomni a gombot.
Abból megél a 10 tagú család 100 évig.
Egyébként meg igazad van.

Egyéves Önkéntes 2012.08.22. 09:46:30

@sulcus: nem vagyok biztos benne, hogy nálunk kevesebb hülye van, mint náluk

sulcus (törölt) 2012.08.22. 11:00:25

@Egyéves Önkéntes:
Látod ebben megint igazad van!
Mégsem hallottam egyetlen egy katolikus,református,buddhista,fasiszta,kommunista,magyarról sem aki néhány dollárért forgalmas piacon,reptéren buszon, stb. több száz embert kiirt saját magával együtt.
(sőt még zsidót sem, pedig állítólag ők szeretik legjobban a pénzt)
Kivéve a kamikázékat,de ők nem pénzért művelték ezt a "sportot"és nem polgári lakosokkal szemben!

kifordított nagyanyó 2012.08.22. 12:17:21

@nbcee: Oké,de akkor lehet,hogy viszlát Magyarország,mert én élni akarok!

kifordított nagyanyó 2012.08.22. 12:19:45

@immortalis: @csizsikpizsik - pique takarodj!:
Tényleg!Most hogy mondjátok.Hát ez a mandiner.
Tehát ne mindenért a szeretett vezetőinket hibáztasd hanem tégy magadért!

___________________________ (törölt) 2012.08.22. 12:32:22

@kerecsen2010:

>sak az a baj, hogy a kisember ezt látja: a csókos, a rokongyerek kapásból főnök nagy lóvéval. Persze, hogy úgy érzi, neki is kijár. Látja, hogy semmi sem működik, persze hogy úgy érzi: így ő is tudná csinálni, ő is el tudná tenni érte a nagy lét. Ez egy tyúk meg a tojás kérdés: az emberektől lett ilyen az ország, vagy az országtól az emberek? Egy biztos: csak az emberek változtathatnak rajta.

Gratulálok, ez a legértemesebb poszt eddig kb., mert megpróbálod legalább diagnosztizálni a probléma okát, és nem is rosszul: szerintem is kegyetlenül el tudja rontani az emberek munkamorálját, ha mások igazságtalanul, meg nem érdemelten jutnak előre.

Szerintem ezt le lehetne tesztelni egy pszichológiai kísérlettel: 10 ember egy szobában nyomkod egy gombot, minden nyomásra kap 10 fillért, és regisztráljuk, hogy milyen tempóban nyomkodják, mennyire szorgosan. Aztán bejön a kísérletvezető, és az egyik (beavatott) alannyal haverkodik egy sort, mintha régi spanok lennének, és adni neki 1000 extra nyomást. Biztos vagy benne, hogy a többiek nyomkodási tempója mérhetően csökkenne.

Ki strapálná magát, ha olimpát főleg a NOB tagok unokaöccsei nyernének?...

De szerintem ezt nem tudja a nép megoldani. Ezt egy kőkemény kormány tudná megoldani, aki sorozatban osztaná ki a 15 éveket korrupcióért.

Egyéves Önkéntes 2012.08.22. 14:02:18

@sulcus: inkább a vallás miatt teszik, mint a pénz miatt szerintem, de a végeredmény szempontjából ez mindegy is.
hát ez messzire vezet, de a katolikus egyház például élen járt az indiánok lemészárlásában, megelőzve ezzel a muzulmánokat is
csak persze ezt sok embernek kínos beismerni, hogy egy ilyen felekezettel fúj egy követ...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.08.22. 14:47:28

@Egyéves Önkéntes: (Ez így butaságnak hangzik: az egyház egyrészt következetesen kiállt a – megkeresztelkedett – indiánok jogai mellett; másrészt azt a rengeteg dél- és közép-amerikai indiánt többnyire a himlő, influenza, európai TBC stb. vitte el, amit óhatatlanul hurcoltak be az európaiak, és amit a szervezetük immunrendszere nem ismert.

A muzulmánokat pedig könnyű megelőzni indiánmészárlásban.)

Egyéves Önkéntes 2012.08.22. 15:07:12

@Counter: sőt, az is lehet, hogy az indiánok mészárolták le a katolikusokat, hogy a pápa előtt jó benyomást keltsenek!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.08.22. 16:14:24

@Egyéves Önkéntes: Ezt nem tekintem érdemi hozzászólásnak.

Logikusan belátható, hogy a járványok nagyobb pusztítást kellett hogy végezzenek. De utána is nézhetsz, hasonló következtetéseket fogsz találni a foximaxin kívül.

Egyéves Önkéntes 2012.08.22. 18:51:10

@Counter: Már arra sem voltam méltó, hogy hozzám szólj.

Robinzon Kurzor 2012.08.22. 20:07:35

Ez egy tévesen időzített poszt.

Minden bizonnyal még a fülkeforradalom előtt készült, csak ott felejtették, most meg véletlenül élesedett.

Mert hát az egyszerűen lehetetlen, hogy két évvel a NER megalapítása után ez legyen az országban.

panelburzsuj 2012.08.22. 21:06:15

@Robinzon Kurzor:

Mit fülke meg NER...

A kanyarban már a 300. komment, de a "lyukas ribanája böffenetes" mélyebb jelentésrétegei után érdeklődő kedves látogató még mindig nem kapott választ.

Nemrég olvastam valahol, aszongya:

"A fogyasztási igények a plafonon, a tettek meg a béka segge alatt."

Na pontosan itt a baj.

sulcus (törölt) 2012.08.22. 22:12:01

@Egyéves Önkéntes:
Nem jó példa.
1.Nem kell az indiánokig menni: Európa, keresztes háború.
2.Ami miatt nem hasonlítható:azt az egyház úgymond reguláris hadserege követte el, nem magán emberek,pénzért, saját maguk feláldozásával, csakhogy hátramaradott családtagjai viszonylag megbízhatóbb életkörülményét biztosítsa.

sulcus (törölt) 2012.08.22. 22:16:45

@Egyéves Önkéntes: Ezzel együtt abban igazad van, hogy a háborúk, népirtások a leginkább vallási okból voltak,vannak, még most a XXI. sz.ban is.

Prof. Dr. Simon Templar 2012.08.23. 12:53:28

@panelburzsuj: lyukas ribanája böffenetes=zsírdisznó koca a felesége

panelburzsuj 2012.08.23. 17:58:55

@Prof. Dr. James Onedin a naviatika elismert tanára:

Íme az önkéntesség csodája! :)

Nem én kezdtem firtatni, nem tőled: aztán mégis általunk lett a köz ezzel a kulcsismerettel gazdagabb.

Köszi! :)

Juliusxtreme 2012.08.29. 13:17:38

220 - 230 Ft.- nettót fizetek az alkalmazottaimnak. egyszerű Co hegesztők, minősítés nélkül. Szimplán zártszelvényeket kell egymáshoz hegeszteni.... Állandóan nyavajognak, hogy dolgozni kell, nehéz a munka stb. Másnaposan jönnek dolgozni, márha jönnek egyáltalán mert fizetés utáni napokon hirtelen mindenki megbetegszik....A szerszámokat összetörik, elhagyják, nem vigyáznak rájuk. Röviden szólva tele a tököm a fantasztikus munkabírású és szorgalmas magyar munkavállalókkal. Most felvettem 2 cigányt Nógrádból, apát és fiát megelőlegeztem nekik a 3 havi albérlet kauciót + 1 havi albérlet díját azaz 280e Ft.-ot, mert úgy tűnik ők tényleg dolgozni akarnak és nem csak sírni.....

nopánick (törölt) 2012.08.29. 13:17:49

@genyamagyar:

"10 deka hekk egy talponállóban 450 ft. Ha ha ha! Az annyi, mint egy kiló 4500 ft. A tecsóban kb 1100 ft kilója. Na ehhez jön 10 dkg fáradt olaj, 10 ft energia költség. Valamint 400%-os ár!"
-----

No, akkor számoljunk okoska...

Egy szezonban van cirka 80 jó nap a balcsinál.
Ez alatt KELL megkeresned a család ÉVES!!! jövedelmének jelentős részét, mert év közben vagy van másból pénz vagy nincs....

Szóval, kell keresned alsó hangon is !!!!
(mindössze két netto ÁTLAGbér !!!!!!)
12*250000=3 millát netto tisztán abban a büfében.

Ehhez figyelembe véve a blokk nélküliséget is,
kell cirka 7 milla árbevételt produkálni.

(Az átlagos költés úgy 1000 Ft/vevő körül alakul.
Egy ilyen büfében ebből nagyjából 600 Ft marad
jövedelemre, a többi anyag/rezsi költség és kikerülhetetlen adóra megy el. vagyis a
10dkg=450 Ft esetben, a költség tehát maximum
180 Ft lehet, amit kb. jól is saccoltál meg)

Vagyis kell úgy 7000 eladás a szezon során...

Ami ~7000/80=80-90 eladás naponta, MINIMUM.
Ami nem kévés, hisz pár dél körüli órára esik a java része...

Ezzel megkerestél annyit egész napos szar melóval, mint egy átlag melós/irodista kényelmesen dolgozgatva.

Márpedig ezt a gány melót a több pénzért csinálod ugye ?!

Vagyis legalább a dupláját akarod megkeresni az átlagnak vele, azaz napi 180 eladás kell, legalább.

-----

Szóval, te sem adnád olcsóbban azt hekkett, sőt...

De, ha egyszer annyira nagy buli... nosza csináld!
Dolgozz-keress 3-4 hónapig és pihenj 8-9 hónapot te is az évből...

Bérelhető büfé tucatszám vár a balcsi parton!!!!

tomfree 2012.08.29. 16:24:00

@nopánick: "Egy szezonban van cirka 80 jó nap a balcsinál.
Ez alatt KELL megkeresned a család ÉVES!!! jövedelmének jelentős részét, mert év közben vagy van másból pénz vagy nincs...."

Ezek szerint még mindig egy szezon alatt akar egy Balcsi büfés annyit pénzt megkeresni, amennyi elég egész évre az egész családnak? Jó tudni, hogy még mindig így mennek a dolgok.

nopánick (törölt) 2012.08.29. 16:33:10

@tomfree:

Ez a feladat.... hisz abból a szezon büféből él alapvetően.

nopánick (törölt) 2012.08.29. 16:53:22

@tomfree:

A szezonális büfé (vagy abc, fagyizó, stb) a világon mindenhol így műxik!

Az Adrián vagy a görögöknél is...

panelburzsuj 2012.08.29. 17:16:01

@nopánick:

Minek annyi büfé?

Szezonalitás monnyon le!

Ábécé kell kiflivel, parizerrel és félóra sorállással, vagy óccó hekk egyórás sorbanállással! :)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.08.29. 17:20:57

Na ja, a magyar paraszt is nyáron akarja megkeresni az egész évre valót. Pedig a tescóba' télen is van kukorica!

Monnyanak le a büfések meg a parasztok!

tomfree 2012.08.29. 17:54:33

@nopánick: Van egy csomó hely ahol így működik amit írsz, de pár olasz ismerősöm csinálja azt például, hogy nyáron viszi a melót az Adrián, télre meg szezonális munkát vállal a hegyekben síközpontban és így is pihen durván 2 hónapot egy évben. Tudom, itthon kevés a szezonális munka, de ha a tescóba nincs felvétel, a határok még mindig nyitva vannak. Jöhetnek a kifogások akkor (hová menjek 50 évesen, csak magyarul beszélek stb). Nagy luxus a mai világban 3 hónap munkára alapozni a család éves bevételét szerény véleményem szerint, de aki akarja, hát rajta, nem ítélem el érte, csak ne sajnálkozzunk rajta.

Wintermoots (törölt) 2012.08.30. 14:14:59

csak azt nem értem, hogy miért egy elképesztően színvonal alatti helyen sírnak emiatt?
a mandiner ugyanolyan emberek által működtetett , mint akiket a posztban kifogásolnak.

collateral collector (törölt) 2012.08.30. 15:09:20

Korrekt írás. Én mindig azt szoktam mondani, hogy a válságnak akkor lesz vége (akkor érjük el azt a mélypontot, ahonnan már csak fölfelé megyünk), amikor az emberek már éhbérért is hajlandóak lesznek elvállalni bármilyen munkát, és az állam megszűnik ellátni bizonyos funkciókat (amely funkciókat aztán önszerveződő, piaci alapon működő vállalkozások fognak betölteni). Ez az idő el fog jönni.

füles1098 2012.08.30. 19:52:34

@dr. Közbiztonság Szilárd: "csak akkor kap segélyt, ha a kertet műveli is, és megtermeli benne a család megélhetéséhez szükséges krumplit, répát, retket, birkát, mogyorót (by Sikátor együttes), akár úgy is, hogy a vetőmagot kedvezménnyel vagy - a segély egy része terhére - ingyen kapja."

Ez már működik, de így magában kevés, mert szegénynek fogalma sincs a kertművelésről, pl. Januárban nem vetünk babot, mert az bizony nem fog kikelni...
Sajnos, alapvető dolgokra kell megtanítani őket, de mondok egy szomorút, a magyar vidéki ifjúságot is, mert már ők is úgy nőtek-nőnek fel, hogy fű terem a kertben.
Vidéken változatlanul nagy probléma, hogy aki műveli a kertjét, legyen az belterület vagy külterület, a termést esetleg nyomokban tudja csak betakarítani.

A házfelújítással szenvedőknek: Egy kicsit megvigasztalódtam, azt hittem csak nekem jutott eszméletlenül hülye kőműves. Vagy egyedi eset, hogy tök idiótának néznek a mesterek, szolgáltatók.
2 pl. a kőművesem képes volt olyan csodára, hogy a 85 négyzetméter szigetelő anyagból, ő 110 négyzetmétert fedjen le:).....
A taxis legutóbb úgy ítélte, hogy én nem látom a taxi órát, hogy valójában mennyit mutat.....
Én csak azt nem értem, ezek az emberek nem gondolnak arra, hogy a jövőben messzire kerülöm őket, sőt negatív reklámmal mondok nekik köszönetet?

kumkum 2012.08.30. 22:38:08

@Shenpen:
Hallottam mar ilyen kiserletrol, nagy vonalakban emlekszem mar csak.

Vmi egyszeru, de sokaig szoszmotolgeto feladatokat kellett vegezni sorban, adott idokeretre. A befejezett feladatok aranyaban kaptak jutalmat.
Egyik csoportnal vegig ott volt egy felugyelo. (Kb atlag 10 pont)
Masik csoportnal nem volt vegig bent a felugyelo, de az eredmenylapokat atvette, es megkerdezte, h mennyi feladatot oldottak meg. (1-2 extra pont)
Harmadik csoportnal csak megmondta, h dobjak be a papirt a zuzogepbe, es csak mondjak meg a vegeredmenyeket. (5-6 extra pont)
A 3. csoportba neha bekuldtek beepitett embert, aki pofatlanul nagyot hazudott a befejezett feladatok szamarol. Na itt mindenki majdnem duplazott. :-D
süti beállítások módosítása