Zavaros bónuszmegálló Kökin – Ilyen ország pedig nincs CCCXLI.
2012. június 22. írta: TuRuL_2k2

Zavaros bónuszmegálló Kökin – Ilyen ország pedig nincs CCCXLI.

kobanya_kispest_buszmegallo_560.jpg

  Szerda este fél kilenc magasságában, Bukarestből hazaérkezve a repülőtérről Kőbánya-Kispest metróállomásra tartó 200E buszon állva azon gondolkoztam, hogy mennyit javult az elmúlt években a reptér BKV-s megközelíthetősége: normális, légkondicionált busz, normális kiírások, és már Köki harmadik világbeli outfitje is a múlté. Az a bizonyos első benyomás egy városról.

  Kőbánya-Kispest előtt néhány perccel előbb magyarul mondott be valami olyasmit az utastájékoztatási rendszer, hogy „Kőbánya-Kispest metrómegálló következik. A metróállomás akadálymentes megközelítéséhez válassza a következő megállót!″ (nem világos, mit ér a megálló akadálymentes megközelítése, ha aztán az egész kék metróvonalon lépcsőzni/mozgólépcsőzni kell?). A nem teljesen egyértelmű szöveg az angol tájékoztatás után lett csak igazán zavaros, ahol nemes egyszerűséggel azt közölték, „Next stop is Kőbánya-Kispest. For the metro station, stay on board!″, majd a busz megállt a metróállomás város felőli végén túl, egy külvárosi parkoló és egy építési terület nászából született megállóban. A külföldi utasok értetlenül néztek egymásra, volt, aki leszállt, a barátai nem, aztán mégis, majd újra vissza. Akik leszálltak, azok sétálhattak egy kicsit, majd nekiállhattak megmászni a Köki hőskorát idéző piros felüljárót a metróperonra.

  Nagyon kellemetlen volt az egész, és teljesen érthetetlen is, mert a busz az újraindulás után visszakanyarodott, és egy percen belül megállt a 2-300 méterre lévő végállomásán, a Köki Terminál buszpályaudvarán, ahonnan konszolidált körülmények között (például végig fedél alatt) közelíthető meg a metró.

  Teljesen érthetetlen, hogy mi szükség erre a plusz megállóra, miért kell két Kőbánya-Kispest M megálló a 200E vonalán. A BKV.hu menetrendje szerint négy perc telik el a két megálló érintése között, azonban ezt egyedül az első megálló bizonytalan leszállói indokolhatják, valójában egy perc lenne a menetidő, ha nem állna meg a busz. Elképzelhető, hogy csúcsforgalomban jelenthet némi időelőnyt a plusz – korábban, az építkezés alatt ideiglenesnek szánt, aztán úgy maradt – megálló, de nekem úgy tűnt, hogy a busz az utolsó néhány száz métert dedikált útvonalon, a forgalomtól nem zavartatva teszi meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr304604057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.06.22. 10:02:38

Hogy mi van már megint a Patyolattal?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.06.22. 10:39:16

Dobraynak szóltatok már, hogy húzhatja az újabb striguláját?

odabas 2012.06.22. 10:49:28

Jó, hogy szóltál, de ez nem idevaló, hanem a BKK-ba. Küldj egy levelet, lehetőleg egyenesen a vitéznek.

Mandiner=Ablak? (ha még tudja valaki, hogy mi az Ablak c. műsor. A legjobban az IKV-s problémák tetszettek. Szóltak, aztán nemsokára megjavították. Erről jut eszembe, hogy már régen megállapítottam, hogy a kommunizmus addig működött, amíg a rablott lakások lakhatóak voltak.)

acel 2012.06.22. 10:50:53

Mi ez fizetett hirdetés?
Az hogy úgy tűnik attól nem úgy van.
A plusz megálló min. 6 perc előnyt jelent a 200,282e,284E utasainak mivel a KÖKIből lassabb átérni.
A köztes útvonalon van a létező és nemlétező P+R parkoló megközelíthetősége, az OBI parkolója, ott mennek a Volán buszok stb.
A gyakorlat azt mutatja az emberek inkább a közelebbi, kevesebb gyaloglással járó utat választják, csak az megy be a plázába aki vásárolni akar.
A régi átjáróban keveseb lépcső van (az új mozgólépcsők nem mindig járnak)

Inkább azt kellene megvizsgálni mikor nyitják meg a pláza p+r parkolóját és kerékpártárolóját. Mivel ennek megépítése is az építési feltételek között volt a hírek szerint. A pláza parkolótársasága szerint viszon nincs szükség rá.
Meg mikor lesz olyan az út mint az "ilyen lesz" hirdetésen.
Miért áll meg a benzinbűz a buszmegállóban mikor lesz rosszul a gáztól az első utas.
Ki ellenőrzi a dohányosokat.
Ki takarítja az átjárót.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2012.06.22. 11:05:01

úgy tűnik, a KÖKI minden fejlesztés ellenére a főváros szívós segglika marad.

a fenti lépcső tetején van egy jegyautomata, ami csak forint pénzérmét fogad el, ami nem feltétlenül van egy épp hogy a reptérről beeső külföldinél. Az ellenőrök persze ott vannak a lépcső tetején, ilyenkor készségesen visszaküldik az embert, le a lépcsőn, menjen be a KÖKI komplexumba, aztán oldja meg valahogy a problémáját.

arra is kíváncsi lennék, hogy a Ferihegy 2-re kimenő buszokon utazó külföldiek közül hányan szoktak leszállni a terminál előtti, vagyis utolsó előtti állomáson, az ügyesen elnevezett E-portán, amit a buszon be is mondanak: EEPÓTA. Aztán nézhetnek ki a fejükből a semmi közepén.

mondjuk alapból gáz, hogy ha már vasút nincs a Ferihegy2-re (az 1-hez legalább hosszú évek után csináltak egy megállót), akkor legalább a KÖKI-ről miért nem megy ki egy gyorsbusz egyenesen a reptérre. Bár valahol zseniális egy téli hajnalon a munkából jövő-menő külvárosi melósok, melósnők, munkanélküliek, hajléktalanok, és a zavartan körültekintgető német, holland, japó turisták egyvelege a buszon.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.06.22. 11:05:25

na mi van, valamelyik mandarinköcsög nem kapott munkát a békávétól?

caralho voador 2012.06.22. 11:14:18

Aki képes leírni, hogy x óra magasságában, annak nem igazán kellene újságírással foglalkoznia.

Robinzon Kurzor 2012.06.22. 11:19:22

Szerintem valami EU-s pályázati pénz feltétele volt, hogy legyen egy "akadálymentes" buszmegálló a metróhoz.

Lett.

Asztalos Gábor 2 2012.06.22. 11:29:48

@rajcsányi.gellért (ergé):

"ha már vasút nincs a Ferihegy2-re (az 1-hez legalább hosszú évek után csináltak egy megállót), akkor legalább a KÖKI-ről miért nem megy ki egy gyorsbusz egyenesen a reptérre."

reptéri vasúttal a Közgép százmilliárdos melót kaphat.
színvonalas vadi új gyorsbuszok kerülnek max fél-egy millárdba összesen, de az így kapott jóval magasabb szolgáltatási színvonal miatt kevesebb embert lehet majd átverni a reptéri vasút szükségességével.
Ami demszkynek a 4-es metró volt, az orbánnak a reptéri vasút. Mindkettő helyett van töredékébe kerülő alternatíva, de a hülyéket át lehet verni azzal, hogy Bp-nek metró kell, a reptérnek meg gyorsvasút.

2012.06.22. 11:42:55

hűű, hát ez tök gáz, de azért majd csak túléljük. ez enyhén erőltetett.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.06.22. 11:50:06

Mit kerestél te Bukarestben? ráadásul repülővel

Ma sem hozták ágyba a kakaót! - Ilyen ország pedig nincs CCXXVII

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.06.22. 11:58:16

amúgy szerintem nem kéne lenézni Kazinczyt: outfit = berendezés, felszerelés

Bell & Sebastian 2012.06.22. 13:08:23

Hmm..., tán sportoló-teszt lehet, mivel lépcsőn mindig a férfi megy elöl.

Bell & Sebastian 2012.06.22. 13:14:56

@tesz-vesz: outfit =

alakulat
berendezés
csapat
előírásos ruházat
felszerel
felszerelés
felszereléssel ellát
formaruha
intézeti ruházat
kelengye
készlet
kompánia
szerelvény
társaság

Nix nur cubehőr und rekvizit.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.06.22. 13:53:36

@Counter: áh, új projekt van: most néhány kommentelőnek az előző kormány tevékenységével kapcsolatos kritikai attitűdjét térképezi fel, de bazmeg már vagy egy hónapja az Azori szigeteken pihen és anyagot még nem küldött. Ki érti ezt...?

Bryan élete 2012.06.22. 14:58:05

Tudom, hogy nem leszek ezzel népszerű, de a régi hányás-végállomáshoz képest ez már havaj!
Csak olyan magyarhavaj, amiből az utasbarát megoldások maradtak ki. Rengeteg a lépcső, tényleg körülményes a városba induló metróhoz eljutni. A mozgólépcső hiányzik elsősorban, - bár van egy lift is, de kevesen találnak oda - de azt kispórolták, ami van, állandóan rossz. Egyszóval a szerencsétlen 20 kilós bőröndöket cipelő reptéri utasok ugyanúgy mászhatják a lépcsőket, mint eddig.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.06.22. 15:03:15

@Kettes: @odabas:

"Hogy mi van már megint a Patyolattal?" & "Mandiner=Ablak?"

Bizony, nekem is ez jutott először eszembe a posztról.

S, igen, sajnos, oka van, hogy a Mandiner ezt az utat választotta.:-[

ü
bbjnick

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.06.22. 17:30:52

@politicus: Még pár év, évtized gyakorlás, és nektek is fog olyan jól menni a "határolódjon el!", mint Ágh Attilának és Vásárhelyi Máriának együtt.

Nem mondanám, hogy szurkolok nektek, mindazonáltal.

Elmúltkétév előtti elmúltnyolcév!

xylon 2012.06.22. 17:34:40

Mi ez a Patyolat meg Dobray?

Szaki Danee 2012.06.22. 17:38:50

A posztoló által feleslegesnek ítélt megállót emberek százai (ezrei?) használják nap, mint nap a metró gyorsabb megközelítésére, köztük jómagam is. A 193E, 200E, 282E, 284E és bizonyos időszakokban azt hiszem a 98E is érinti a megállót. Tény, hogy itt leszállni csak azoknak előnyös, akik bírják a lépcsőzést, a mozgólépcsőkhöz, liftekhez célszerű tovább utazni. A 200E angol nyelvű bemondásánál vélhetően abból indultak ki az utastájékoztatásért felelősök, hogy a reptérről érkező külföldi a csomagjaival nem akar lépcsőzni. A szöveg tényleg zavaró, inkább pl. a "to access the metro stadion without using stairs, please stay on board" lenne a nyerő.

radio100jozsi 2012.06.22. 17:39:07

A posztoló egyet felejtette el, hogy a 200E busszal többen vannak a mezei nem reptéri utasok, akiknek nem kell olyan úri huncutság, hogy csak a csicsás felüljárón mehetnek a metróhoz. Nekik egy kell, minél gyorsabban, minél rövidebben át tudjanak szállni, hogy siethessenek az iskolába, a munkába. Tehát a válasz rögtön meg is van adva, hogy miért kell a metróhoz közvetlenül vezető átjáró híd mellett megállni a busznak.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2012.06.22. 17:51:55

részben egyetértek: ez így nem jó.

a turistáknak bemondják, hogy "for metro line 3 please stay on board", majd amikor megáll a busz, óriási "metro 3" feliratok és nyilak csábítják őket a leszállásra.

pedig jó lenne őket a járművön tartani, mert a végállomáson van jegypénztár, itt meg még nincs (amióta a Frear Kft. nem árusíthat).

Measurer 2012.06.22. 18:19:59

Nevén kellene nevezni a dolgot - vagyis a megállót- valahogy így:
"KÖKI lépcső"
"Metro station stair"
A kedves külföldi mindjárt meggondolná, benevez-e egy lépcsőmászásra.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.06.22. 18:58:10

@xylon: Dobray a mandiner egyik szerzője, szakterülete a katolikus hitélet. Egy időben gyakran védte meg a mandiner egy általa összeállított "nézzétek, milyen sok posztban milyen keményen kritizáljuk a kormányt" típusú lista közlésével.

A Patyolat arra utal, hogy a kádárizmus végnapjaiban az állami sajtó függetlenebbnek látszani kívánó szeletei a Patyolat nevű tisztítóvállalat működésének döccenőit feltárva gyakorolták a belülről bomlasztást és a plurális demokratikus progressziót.

InteriorLulu 2012.06.22. 19:21:02

"(nem világos, mit ér a megálló akadálymentes megközelítése, ha aztán az egész kék metróvonalon lépcsőzni/mozgólépcsőzni kell?"

Valószínűleg egy másodpercre sem gondolkodtál el rajta, ezért nem világos. Azért akadálymentes a megálló megközelítése, mert azt most építették. Ha nem akadálymentesítették volna egyből, a létesítéssel egyidejűleg, akkor azon értetlenkednél, s ez esetben jogosan.
Azért ne legyen akadálymentes, mert a vonal többi megállója nem az?! Majd az lesz mind. Nyilván kurvalassan, jó esetben hosszú évek múlva, de az lesz mind. Jesszusom, milyen mentalitás ez már?! Ha a kollégáim mindig maguk után hagyják a szemetet, akkor már én is tegyem ugyanezt az én szemetemmel?!

mestska · http://cities.blog.hu 2012.06.22. 19:30:25

A megálló azért van ott, mert onnan hamarabb el lehet a metrót érni, lényegében egy metrót nyersz. Ugyanakkor persze a régi vacak piros kislépcsőn kell átmenni, aminek a tetején a nemműködő automata és az ellenőrök tovább szűkítik a helyet. Bónuszként a rossz forgalomtechnikai tervezés miatt a busz nem közvetlenül a lépcső előtt áll meg.

És persze azt se felejtsük el, hogy az új KöKi minden, csak nem akadálymentesített megálló, az, hogy az épület két végébe leszórunk két kitáblázatlan liftet, az nem akadálymentesítés. A reptéri busz megállójába pl. nagy kerülők nélkül csak lépcsőn lehet lejutni, mert még a mozgólépcsőt is sikerült kispórolni.

De persze az előttem szólónak igaza van: azért ne akadálymentesítsük a megállót, mert a többi sincs? Ejnye...

is 2012.06.22. 20:22:11

@InteriorLulu: +1. valahol el kell kezdeni, de ilyen a magyar, még ha valami jót is csinálnak, akkor is ki tudja forgatni, hogy az miért rossz. kedvenc idevágó viccem:

a rendőrök unják már, hogy mindig bunkónak hívják őket, és elhatározzák, hoyg megtanulnak vízen járni. és nekiállnak, és gyakorolnak, és sikerül is nekik. bemutatót csapnak a délutáni csúcsforgalomban a Lánchíd mellett. sétálnak a vízen, mire egy járókelő:
- mi van bunkókáim, még úszni se tudtok?

Turul igaz magyar, már a nevében is látszik.

Mylady 2012.06.22. 20:44:52

@rajcsányi.gellért (ergé): Én eddig 1x jöttem be a 200-assal Ferihegyről (kb 1 hónappal ezelőtt), de akkor speciel árultak jegyet a biztonságiak a lépcső tetején, ráadásul angolul kommunikáltak a turistákkal.
Attól persze még gáz, hogy lépcsőt kell mászni és az is, hogy nem mondták be a buszon se magyarul, se angolul, hogy a turisták menjenek még egy megállót. Én is azt hittem a felirat alapján, hogy az a végállomás. Anyáztam is rendesen.

Hmmm... 2012.06.22. 21:46:37

Azt hittem, hogy ez a tákolmány már rég le lett bontva, és valamilyen, a terminálhoz látványban illeszkedő, hipermodern teleportálós megoldásra lett cserélve. Emlékezetem szerint ez a kényelmetlen lépcsős kényszer-megoldás az eredeti szándékok szerint is ideiglenesnek volt gondolva, _csak_ az építkezés idejére létrehozva. Ugye csak megnevettetni akartak azzal, hogy egy vadi-új metróterminálban a _Tisztelt Polgár_ számára napi használatra egy cselédlépcsőt biztosítanak?

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.06.22. 22:29:30

@Counter: With all due respect én Ághot még nem hallottam szockritikát mondani, Vásárhelyiről meg a jó ízlésem sérti, h szót vesztegessek. Természetesen mi magunk miatt, a magunk értékrendje szerint kritizáljuk immár jó ideje ezt a kormányt, ugyanis nekünk a magunk lelkiismeretével kell elszámolnunk, nektek meg a tietekkel, és nem kérdés, h egy összevetésnél ki kerülne ki vesztesen. A hamis szurkolásból amúgy sem kérnénk tisztelettel.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.06.22. 22:33:42

@Counter: "a magyar demokrácia még nem volt ilyen rossz állapotban a rendszerváltozás óta" forrás: Népszava, nem, 168 óra, vagyis nem, Galamus. Nem, ez sem. Akkor Mandiner? Talált. Ennyit a patyolatról, Counter.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2012.06.22. 22:34:10

@politicus:
"ugyanis nekünk a magunk lelkiismeretével kell elszámolnunk, nektek meg a tietekkel, és nem kérdés, h egy összevetésnél ki kerülne ki vesztesen. A hamis szurkolásból amúgy sem kérnénk tisztelettel"

Ez méltatlan. Magatokkal szemben. Még mindig a versenynél/véralgebránál tartotok? Sürgősen frissítsétek a rendszer-BIOS-t.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.06.22. 22:54:34

@politicus: Olvasd el újra, mit írtam; a helyes megoldás valami ilyesféle lesz:
"A 'miért nem kritizálta valamely nick az előző kormányokat, ha most...' típusú érveléssel az –érzékletesség kedvéért – Ághgal és Vásárhelyivel szemléltetett 'határolódjon el XY valamitől, mert csak' érveléshez hasonultok, amely cél elérését illetően én, a beszélő, nem szurkolok nektek."

Tisztátalan és sehova sem vezető technika a kritika érdemi tartalmának helytállóságát azzal elvitatni, hogy miért X-et és miért nem Y-t illeti a kritika. _Mindig_ van Y, és így tetszőleges X sohasem kritizálható, ugyanis. Amennyiben pedig semelyik kritika sem lehet megalapozott amiatt, mert minden X-hez felmutathatunk Y-t, úgy azt kellene gondolnunk, hogy mindig minden a lehető leghelyesebben alakul úgy, ahogy alakul, hiszen nincs érvényes kritikája – márpedig aminek nincs, az szükségszerűen tökéletes.
De ugye semmi sem tökéletes, Oakeshott is megmondta.

Nekem például elég konkrét motivációm volt arra, hogy elkezdjek hozzászólásokat írogatni az egyébként régóta szívesen – és szorgosan – olvasott közéleti blogokhoz: egyszerűen olyan mértéktelenül kőbunkó cikket sikerült publikálnotok Karsay Dorottya zenés-táncos kampányához, s aztán olyan látványos és kiválóan kárörvendhető volt becses szerzőtök ostoba önleleplezése, hogy efeletti méltatlankodásomnak hangot adni éreztem szükségét. Az az eset olyan kiváló látlelete volt az érdemtelenül hatalomhoz jutó és ezt valahol érző személy kompenzációs kényszerének, a megvetendő és megvethető gonoszságnak és tehetségtelenségnek, hogy eluntam "csak" olvasni.
Addig tehát nem írogattam. Emiatt volna hiteltelen, amit azóta írtam?

Nyugodtan kritizáljátok tovább a kormány BKV-megálló-elhelyezési politikáját. Kicsinyke, de csak látszólag jelentéktelen terület. Valójában jó példája annak, hogy a legjobb szándékú polgári keresztény konzervatív törekvések is milyen vitatott eredményekhez vezetnek, ha rossz a kormányzati kommunikáció. Erre – mármint a megálló megfelelő kommunikálására – jobban oda kell figyelni, ha az egyébként letagadhatatlan és valós eredményeket (jár a busz, nyílik az ajtó) tudatosítani szeretnénk a lakosság, akarom mondani nemzettörzs kételkedő, el nem kötelezett részével és a nemzetközi baloldal markában vergődő, országunkkal ellenséges külfölddel is.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.06.22. 23:01:10

@politicus: Az a te magánvéleményed, nem a mandineré.
Feltéve, de meg nem engedve, hogy a "forrás: mandiner" elfogadható ezzel kapcsolatban, hadd ne tromfoljam le a MH és a Nemzeti Marxista Nyugdíjaskör kihelyezett véleményrovatából vett véletlenszerű idézetekkel, amelyek mögé "forrás: mandiner"-eket biggyesztek, nem volna sportértéke.

A személyes csalódottságodat megértem és tiszteletben szándékozom tartani: de az a tied és csak a tied ebbéli minőségében, ne állítsd be másnak, ne nagyítsd fel és ne tedd általánossá. Nem az.

PS. Én csak a magam lelkiismeretével vagyok hajlandó elszámolni, semmilyen "mienk" és hasonlóval nem. Az pedig a politikai cselekvéseket illetően úgy érzem, hogy tiszta.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.06.25. 20:48:04

@Counter:

"Tisztátalan és sehova sem vezető technika a kritika érdemi tartalmának helytállóságát azzal elvitatni.."

Elnézést, de én itt Tőled kritikát, pláne érdemit egész biztosan nem olvastam (pedig tudsz Te olyat, ráadásul korrekt színvonalon). Ellenben a 26. pikirt és "sehova sem vezető" megjegyzést Dobray kommentelési szokásairól, correct me if I'm wrong.

"Nekem például elég konkrét motivációm volt arra, hogy elkezdjek hozzászólásokat írogatni.."

"Az az eset olyan kiváló látlelete volt az érdemtelenül hatalomhoz jutó és ezt valahol érző személy kompenzációs kényszerének, a megvetendő és megvethető gonoszságnak és tehetségtelenségnek, hogy eluntam "csak" olvasni."

Ennél durvább aránytévesztést még nemigen olvastam, pedig néhány kommentelőhöz volt már szerencsém, gondolhatod. Gonoszság, tehetségtelenség, hatalommal rendelkező - csak úgy sorjáznak a jelzők egy minisztériumban főosztályvezető-helyettesi beosztásban tevékenykedő fiatalemberrel kapcsolatban. Nem magas rangú politikus, neves diplomata, komoly tőkés a kritika célszemélye, aki esetleg még rendelkezhet is az általad felsorolt attribútumokkal, hanem egy minimális hatalommal SEM rendelkező egyszerű minisztériumi tisztségviselő. Egészen elképesztő.

Azt kívánom egyébként Neked Counter, h az az írás legyen a legdurvább az egész blogszférában, amelyet valaha is olvasni fogsz. És, h lásd mennyire másképp látjuk a világot, az örülünk v. nevű blogon minden héten tudnék egy az ominózus cikknél mélyen durvább, nemtelenebb, személyeskedőbb írást idecitálni, de nem teszem, hisz Te sem teszed/tetted még egyszer sem.

Ezért írtam azt, amit írtam a magunk kritikai attitűdjéről és lelkiismeretéről, meg úgy általában a (most nevezzük csak egyszerűen fideszfóboknak való) megfelelésről, mert Neked (nektek) mi akkor is patyolat maradnánk, ha Orbán Viktor és Kövér László levágott fejét egyszerre a kezünkben tartva (gondolok itt a mandiner egész szerkesztőségére) vizelnénk le a holttestüket a Hősök Terén és kiabálnánk hörögve, h így járnak a fülkeforradalmárok. Mert Neked SOHA, SEHOL nem lesz elég, elfogadható, méltányolandó az, ahogy és amit írunk.

Nem akarlak túlságosan elkeseríteni egyébként, de ezek szerint a Te komment-genezised, ha részben is, de hazugságban sarjadt. Ugyanis egészen addig, amíg csak a ti hozzászólásaitokat olvastam a témában, én is úgy gondoltam, BNG valóban saját magát leplezte le. A helyzet ezzel szemben az, h ez urban legend, vagy egyszerűbben egymástól átvett hazugság. Az ugyanis a helyzet, h a HVG-nél nagyon jól tudták, h ki RM és bizony ők hozták nyilvánosságra a szerző kilétét, nem pedig RM saját maga. Erre esélye sem volt és nem is volt szándékában.

És így a végére szeretném azért megjegyezni, hogy van egy nagyon érdekes hozzáállás, amelyet én is szeretnék magamévá tenni, de valahogy én szeretek a koherencia pozitív oldalán állni, és ez mindig megakadályoz az "éppen ahogy az érdekeim kívánják" típusú érvelések használatában.

Azt írod, hogy "Az a te magánvéleményed, nem a mandineré" meg, "de az a tied és csak a tied ebbéli minőségében, ne állítsd be másnak, ne nagyítsd fel és ne tedd általánossá. Nem az."

Milyen érdekes, hogy a szerkesztett, a Mandiner logója alatt, szerkesztőségi jóváhagyást követően megjelenő tartalom az semmilyen értelemben nem tekinthető a Mandiner szellemi termékének, az kizárólag egy ember magánvéleménye, amelyért a Mandiner nem, csak az írás szerzője felelős. Egyszemélyben. ELLENBEN a nem szerkesztett tartalmak esetében, úgy bizony, a kommentekről van itt szó, viszont a Mandinernek mint szerkesztőségnek van kollektív felelőssége, és ami miatt lassan évek óta vérben forgó szemmel hörögnek a mandinerfóbok és recently Vadai Ágnes.

[nagyon bízom benne, h a kommenthiának nem tévednek ide...]

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.06.25. 22:18:00

@politicus: Nem az *én* kritikámról, hanem *a* kritikáról írtam, ahogy te is arról írtál ("néhány kommentelőnek az előző kormány tevékenységével kapcsolatos kritikai attitűdjét" – ez meglehetősen generalizált és nevesítetlen). Ne rajzoljuk át meccs közben a gólvonalat. Általánosságban vitattad el.

Tán bagatell ügyben nem nyilvánulhat meg kendőzetlenebbül a gonoszság? Dehogynem, hadd ne kezdjek – mondjuk – pitavalba vagy annak bizonygatásába, hogy egy hatéves gyerek hogyan lehet tisztábban gonosz két Demján Sándornál is.

Tán a minisztériumi főosztályvezető-helyettességbe ejtőernyőzés immunitást ad a felsorolt hibákra nézve, pláne percipiált jelentéktelensége okán? Abszurd. Hiszen ha a társadalmi tekintély mértéke arányban áll a gonoszság lehetséges mértékével, akkor a csőcselékünk tagjait sancto subito, minimum. Hát már hogyne lehetne egy ócska kis főosztvez. h. érdemtelen, gonosz, tehetségtelen, hogyne kompenzálhatna, hogyne lehetne mindezeknek tudatában!

Tán az, hogy Counter nick hozzászólásokat ír a mandiner.blog.hu hasábjain, durván túlzó reakció a főosztvez. h. úr cikkére? :-) Nem szívesen lennék a helyében! ;-)
Az abszurd hülyeség, hogy BNG-nek ne lett volna esélye nyilvánosságra hozni saját kilétét. Saját kilétével tisztában volt, a nyilvánosságra hozás eszközeinek birtokában volt, minden esélye megvolt rá attól a pillanattól kezdve, hogy felvette az álnevet.

Nem, nem az a cikk a legdurvább, amit valaha olvastam és fogok még durvábbat is, nyilván. Viszont az a cikk volt az a durva cikkek között, amely miatt egyrészt szükségesnek, másrészt érdemesnek láttam hozzászólni. Nem tudom, látod-e a különbséget.

A hvg.hu egyébként így írt: "Egy, a Facebook közösségi portálon folytatott beszélgetésből derült ki a szerző valódi kiléte, ahol vidáman fogadta a gratulációkat.". Miért kellene feltételeznem, hogy nem így történt? Beigazolódott ennek ellenkezője és arról meggyőződhetek? Vélelmezni kell a rosszhiszeműséget a hvg.hu vagy úgy általában a sajtó közléseivel kapcsolatosan?

A mandiner kommentjeinek tartalmáért viselt felelősségetekről Vadai Ágnessel beszélgess, ne velem. Persze kezdhetünk szőrszálhasogatni a formális és informális, jogi, erkölcsi és szakmai valamint gazdasági felelősségről, ha tényleg érdekel (engem, fájdalom, annyira nem). Ebben a kérdésben semmilyen rám vonatkozó álláspont-inkoherenciáról nem tudok, de ha te igen, értesíts, kérlek.

Az idézett vélemény kifejezetten a te neved alatt jelent meg. Hadd ne viszonozzam, hogy hülyének nézel: a nyomatékos és egyértelmű nevesítettség okán az bizony a te véleményed, nem a mandineré. A mandineré majd akkor lesz, ha és amikor Redakció név alatt jelenik meg.
A mandinernek mint olyannak igen ritkán van kimondott véleménye, úgy tartom.

Abban pedig szerepet játszol és szalmabábbal érvelsz, hogy nektekezel. Elég hosszú ideig (alkalmasint most is) szívesen és jó kedvvel olvastalak benneteket, és meg kell mondjam, egyáltalán nem vártam a ti keltetőtökből azt, ami végül előbújt és azóta is ott ül a központi közigazgatásban, előadást tart a Polgárok Házában, beszél a médiában és a Parlamentben.
De az az érzésem, hogy te sem.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.06.26. 00:27:56

@politicus: Vúúúú! (Kommenthiéna-üvöltés. :))

Azért ez furcsa történet volt. A névtelen blogger kb. "egy hang a tömegből". Gondolom, abban egyetértünk, hogy akinek semmiféle politikai tisztsége vagy politikai (akár véleményformálói) tevékenységből származó jövedelme nincs, annak joga van hozzá, hogy ha akar, egy hang legyen a tömegből. Mint mondjuk én. :)

De egy minisztériumi köztisztviselő? Aki a politikából él, és pontosan azért lett huszonévesen, szinte még tojáshéjjal a fenekén minisztériumi főosztályvezető-helyettes, mert leigazolt egy vezető fideszes politikus ifjúgárdájába? Vagyis aki tulajdonképpen már bloggerként a politikai karrierre készült? Ő is mondhatja, hogy az ő hangja csak egy a tömegből?

Persze, közben olvastam pár érdekes gondolatot erről molnargoreny blogján: "(...) a közszereplőnek arra a működésére tarthat igényt mindenki, amely a közszereplése. Többre: NEM! (...) nem tartozik rád az se, hogy misszionárius-pózban hágok-e itthon avagy hátulról, és az se, hogy hágok-e máshol is. Semmi közöd hozzá, hogy szeretem-e a bablevest, és hangosan fingok tőle vagy csak nagyon büdöseket.
(...)
AKKOR [az önkormányzati üléseken - H.H.] vagyok közszereplő. Máskor: nem! Ha blogozok: nem! Ha horgászom: nem! Ha dugok: akkor sem!"

Ebben is lehet valami.

Szóval franc tudja, de biztos ami biztos, én RM helyében a minisztériumi állás elnyerése után vagy nem blogoltam volna, vagy nyilvánossá tettem volna, hogy ki vagyok. A HVG helyében ugyanakkor nem lepleztem volna le. :) A HVG persze azt állította, hogy nyilvános helyről, a facebookról tudták. Nem mondtak igazat?
süti beállítások módosítása