Bringás rendőröket Budapestre!
2012. április 21. írta: TuRuL_2k2

Bringás rendőröket Budapestre!

  Holnap Critical Mass, de ahogy a forgalomszámlálási adatok mutatják, ma már nem csak a kerékpáros büszkeség menete tölti meg biciklisekkel Budapest útjait. Napról napra többen közlekednek maguk hajtotta kétkerekűvel, ami jó, nagyon jó. Jó az egyes bringázóknak és a városnak egyaránt. A CM, a Kerékpárosklub és ezernyi egyéb csoportosulás vezetői és aktivistái sokat tettek azért, hogy ez így legyen. A kerékpárosok felkerültek a térképre, egyaránt számolnak velük politikusok és városüzemeltetők: jól mutatja ezt például az Andrássy úti sávcsere (nem egy elképesztő méretű beruházás, hosszú évekig mégis az volt az álláspont, hogy jó az a bringasáv ott ahol van, örüljenek neki, hogy egyáltalán).

  A biciklis áradattal a közlekedési viszonyok változása is együtt jár. Míg egy-két éve kényelmesen lehetett kerekezni minden bicikliúton vagy -sávban, addig ma már egyes időszakokban felsejlenek a biciklis dugók előképei. Különösen így van ez a forgalmasabb kereszteződéseknél, ahol előfordulhat, hogy sorba kell állni, és akár az is lehet, hogy nem jutunk át egy lámpaváltással. 

  Bármennyire felszabadult és vidám közlekedési forma is jó időben a biciklizés, ez senkit sem ment fel a KRESZ betartása alól. Sokan, riasztóan sokan nem tartják be ezeket a szabályokat (elismerem, magam sem mindig), amivel az őrületbe kergetik az autósokat. Ők sem feltétlenül attól félnek, hogy megkarcolod az autójuk fényezését, hanem attól, hogy akkor is el kell számolniuk a lelkiismeretükkel, ha a saját hülyeséged miatt ütnek is el és tesznek egy életre nyomorékká. 

  Talán a két legelterjedtebb szabálytalanság a járdázás (ami ellen a Kerékpárosklub külön videóval is küzd) és a piros lámpa figyelmen kívül hagyása. Utóbbi egészen elképesztő méreteket ölt, különösen ott, ahol nincs keresztirányú autóforgalom, csak gyalogosok: itt sokkal többen nem állnak meg a pirosnál, mint ahányan igen. Lehet, hogy Franciaország egyes részein próbálkoznak már azzal, hogy a biciklisekre ne vonatkozzon a piros bizonyos esetekben, de ezek még erősen kísérleti szabályok, s aligha idén vagy jövőre válnak általánossá a kontinensen. Addig azonban marad a jól ismert regula: a piros tilos, akár autóval, akár kerékpárral futunk bele.

  Az utóbbi hetekben többször is felmerült bennem, hogy miért nincsenek rendőrök a kerékpárutakon, pedig sokszor hasznos lenne (olvastam, hogy a Rómain voltak tavaly, de látni még sosem láttam egyet sem). Nem csak az erősebb biciklis szabálykövetés érdekében, de a kerékpársávot elálló autósok miatt is (például a Vámház körúton egészen hétköznapi, hogy autókat kerülget az ember a biciklis zónában). A járőrbicikli beszerzése és üzemeltetése is biztosan jóval kevesebbe kerül, mint a járőrautóé (Zalaegerszegen darabonként negyedmillió forintból szereztek be nagyon menő és rendőrösre festett járműveket), fitten tartja a rendőröket és még némi népszerűséget is hozhat a kékeknek.

  Mindezek alapján talán nem túl elrugaszkodott kérés: bringás rendőröket Budapestre!

  Facebookon Szabó Pál már ajánlott is egy nagyszerű, természetesen Csepelen készült kerékpárt (magyar anyagból! magyar gépeken! magyar munkaerővel!):

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr434462939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.04.21. 11:47:43

jó ötlet, még ilyen jó ötletek:
Ángyán Józsefet meg miniszternek, vagy államfőnek!

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.04.21. 12:23:36

rendőr inkább arra kellene, hogy szétverjék ezeket a városbénító liberális szarháziakat.

zuuu 2012.04.21. 12:26:50

szánalmas pusztán a bringázásból identitást kreálni.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.04.21. 12:36:11

@zuuu:
van haszna. a bicikliszervizben általában tök rendesek a szolgák, azt hiszik, hogy minden bringás valami eszmeközösségi, liberálisideológiai majomtárs.

Stock 2012.04.21. 12:36:11

a kerékpár nem való a városba...,és ezt pont a súlyos szabályszegéseiket mentegető kerékpárosok igazolják érveikkel:
- azért hajtok be szemből az egyirányúba, mert ekkora kerülőt megtenni bringával lassú és fárasztó
- azért megyek át a piroson, mert nekem a saját energiámat kell igénybe vennem, ezért fontos a lendület
- azért hajtok az úton a (a bringa,gyalogbringa, járda) helyett, mert így másoknak kell rám figyelniük és lendületesebben közelíthetem meg a kereszteződéseket
- azért nem szállok le a zebra előtt, mert megterhelő + idő
- azért nem szabályos a bringám,mert lelopják a tartozékot
- azért megyek a buszsávba, mert az autók közt veszélyes (milyen meglepő, az üres járda bezzeg veszélyes)
- azért megyek kritkálmászra, mert idióta vagyok és nem tudom mit képviselek, de divat..... jah bocs elkalandoztam!

takács bálint (törölt) 2012.04.21. 12:39:57

általában véve motoros rendőrökre volna szükség: a városi közutakon kis-, a gyorsforgalmi utakon egyaránt. bűnüldözésre autó, járőrözésre motor. rendőrnek nem kell bicikli.

en.wikipedia.org/wiki/File:Gendarmerie-IMG_1625.jpg

zuuu 2012.04.21. 12:40:09

@jose maria padilla: ezek aztán a közösségek...

Stock 2012.04.21. 12:42:40

@takács bálint: egyetértek, az olcsósg mellet nem szól semmi, egy ygorsabbbringás, futó.... is lehagyhatja, a gépjárművekről nem beszélve!

az elvakult brings ideológia iskolapéldája a poszt: A GYALOGOS JÁRŐR MÉG OLCSÓBB

winston01 2012.04.21. 12:55:54

"Nézd, hova süllyedtünk, már járőrkocsira se fussa!"

avagy:

Két rendôr elhatározza, hogy megtanul valami újat, ne mondhassák róluk állandóan azt, hogy ők semmire sem képesek. Hosszas vita után elhatározzák, hogy megtanulnak járni a vizen, hiszen azt úgyse tudja senki más. Több éves gyakorlás után büszkén sétálnak a augusztus huszadikán a Margit híd alatt, mikor egyszercsak egy hangot hallanak a hídról:
- Nézd a bunkókat, még úszni se tudnak.

takács bálint (törölt) 2012.04.21. 13:05:51

@Stock:
nem lenne probléma a biciklis ha lenne elég kerékpárút. ehhez az kellene, hogy az szja részben településfejlesztési hozzájárulásként működjön. az 1+1%-os jótékonysági felajánlást megtartva működhetne egy 10+10%-os rendelkezés. így a polgárság helyhatóság engedélyével ugyan, de mégis csak maga dönthetne kisebb közberuházásokról. példának okáért a kerékpárutakról. de akár közparkokról, játszóterekről.

takács bálint (törölt) 2012.04.21. 13:05:51

@Stock:
nem lenne probléma a biciklis ha lenne elég kerékpárút. ehhez az kellene, hogy az szja részben településfejlesztési hozzájárulásként működjön. az 1+1%-os jótékonysági felajánlást megtartva működhetne egy 10+10%-os rendelkezés. így a polgárság helyhatóság engedélyével ugyan, de mégis csak maga dönthetne kisebb közberuházásokról. példának okáért a kerékpárutakról. de akár közparkokról, játszóterekről.

Stock 2012.04.21. 13:13:13

@takács bálint: nagyrészt osztom! (bár ha megfigyeled a briganáci szervezetek a kerékpárút ellen lázítanak újabban)

illetve nem fér el mindenütt a kerékpár út, ezért sok helyen csak a hasznos (BKV, autó) infrastruktúra rovására fejleszthető

Wilika · http://wilika.hu 2012.04.21. 13:44:35

@takács bálint: Ne-ne-NE! Bringautat NE! A városvezetéstől kapott bringaút a bicikliseknek olyan, mint a nagyitól kapott kötött pulcsi; Tök kedves tőle, meg biztos a jó szándék vezérelte, de akarja a franc hordani azt, viszont ha már megkaptam tőle, akkor kénytelen vagyok felvenni ha ott járok nála, nehogy megbántsam...

Legyen járda a gyalogosnak, és legyen út a járműveknek. És a kettő "tartalma" ne keveredjen.

Wilika · http://wilika.hu 2012.04.21. 13:49:32

@Stock: Hasznos? Mert a biciklis csak jókedvében biciklizgethet? És az mennyire hasznos, hogy egy 2-3 literes löktérfogatú förmedvényben EGY ember ül, és ebből állnak a dugók? Kerékpárosból ugyanazon a helyen több száz ember közlekedhet kerékpárral, tisztán, csendesen, még az utat sem amortizálják olyan mértékben (ha egyáltalán :) ).

Persze az ilyen "motorikus fasisztákkal" minek vitatkozzon az ember. :)

user792 2012.04.21. 14:03:00

@zuuu: Egyetértek. Hátulról veri a mezőnyt, közvetlenül az anti-dohányos és a vegetáriánus után.

De hát mi mást is kezdjen magával a drágajó modern társadalom...? A régi személyiségjegyeket lebontotta vagy értéktelenné tette...kénytelen tehát ezért ilyen gumiidentitásokat a világra hozni.

takács bálint (törölt) 2012.04.21. 14:12:51

@Wilika: @Stock:
kerékpárutat a kisebb egyirányú utcákból kellene leválasztani. ezek az utcák csendesebbek, kevesebb a kipufogó gáz. a lakókat az áthaladó kerekes forgalom sem zavarja. a biciklis így nem a városi gyorsforgalmi utaktól, hanem a célforgalom elől veszi el a helyet. de ott ez kevésbé zavaró.

Riley Kestrel · http://100auto.blog.hu/ 2012.04.21. 14:20:11

@Wilika: "löktérfogatú" ROTFL!

Kedves uram, ha már utálkozik, legalább tegye pontosan: lökettérfogat vagy hengerűrtartalom a kifejezés, amit keres. Megjegyzem, a magyar gépkocsiállomány töredéke tartozik a kétezer köbcentiméteresnél nagyobb kategóriába. Az autópark elsöprő többségét az 1500 ccm alatti kocsik teszik ki.

Másrészt a légszennyezés nem hengerűrtartalom-függő. Szívesebben beállok egy új hatliteres Cadillac Escalade mögé gázt szívni, mint egy húszéves, rosszul karbantartott dízel Golf mögé.

filburt 2012.04.21. 14:42:47

Nagyon érdekes, hogy a bringázás milyen mély és sötét indulatokat tud kiváltani egyes rétegkből. Őszintén kíváncsi lennék, hogy azok a kommentelők, akik a mandiner blogra jönnek írni, hová tartoznak önmaguk szerint és hová tartoznak valójában. Mert azt nagyon nehéz elképzelni, hogy a valóságban egy olyan társadalmi réteg tagjai lennének, akiknek -- elvileg -- ez az oldal szól. Ha ők a közönség, akkor sorry...

A CM egyébként tényleg egy pózer baromság, nulla értelemmel, bringázni viszont jó, csak néhol igen nehéz az ismert okok miatt (nincs bicikli út, ha van, akkor inkább tankcsapdára hasonlít vagy megkerüli a fél világot).

Nekem például megéri bringázni, ugyanis 15km-re lakom a munkahelyemtől, ami BKV-val erős másfél óra, bringával pedig csak 60 perc.

Valakik itt feljebb siránkoztak megint egy jót az elmúló értékeken meg a gumiidentitáson. Ők vajon elgondolkoztak-e már azon, hogy az általuk siratott "értékek" vajon milyen más korábbi értékekett váltottak le (biztosan akkoriban is volt siránkozás). Az identitásról már nem is beszélve. Félelmetes, hogy a kommentek alapján sokak szerint már az ősközösség is egy gusztustalan, liberális, ultramodern, kiüresedett társadalmi forma kellett, hogy legyen, hiszen az a közösség is valamilyen irányvonalak mentén szerveződött és az láthatólag fujj. Nektek tényleg nem kell a fejlődés? Tényleg fáj, hogy a XXI. századi európai embernek már nem az a legfőbb gondja, hogy hogyan ejtse el a mamutot? Ez nem konzervativizmus, hanem retardáltság.

Neon Fu 2012.04.21. 15:05:01

Tavaly nagyon mókás volt a Crotical Mass: épp tüntetnek a kerékpárutakért (vagy a jóég tudja miért) de közben tizesével a járdán bringáztak, alig tudtam félrerántani előlük a kutyámat. Nesze neked kultúrált közlekedés.

user792 2012.04.21. 15:14:41

@filburt: Jól megbeszélted magaddal a dolgot.
De feleslegesen hisztizel, mert senki nem akart újra mamutot ejteni vagy visszamenni az ősközösségbe, csupán arról eset szó, hogy mennyire gagyi és tipikusan modern jelenség ilyen jelentéktelen dolgokból identitást csinálni. (én amúgy a bélyeggyűjtőkkel vagyok!)

A bicikli meg olyan hatalmas nagy "fejlődés", hogy már a 19. században is használták...

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.04.21. 15:15:45

@Meta Flóra:
na, ez aztán mindennek a teteje. a szarógép tulajdonos megszólal. magukat aztán úgy telepíteném ki a városból a bolhacirkusszal együtt, hogy csak repülnének!

filburt 2012.04.21. 15:46:25

@user792: Remek. Saját szavaiddal el tudnád mondani, hogy mit jelent az identitás és mi hozza létre, mik kellenek a kialakulásához, stb.?

user792 2012.04.21. 16:18:39

@filburt: Hú, én ilyenekben nem tudok neked segíteni, bocs. A korrepetáló eggyel arrébb van.

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2012.04.21. 16:18:58

@Stock: "a kerékpár nem való a városba..."
Ezt próbáltad már elsütni Koppenhágában, Amszterdamban vagy Pekingben? XD

ZBR 2012.04.21. 18:31:22

Szerintem nagyon jó az ötlet. Bőven van létjogosultsága. Tény, hogy @Stock: nagyon "okosan" kifejtette, hogy a gyalogos járőr még olcsóbb. Azonban szolgálata alatt a biciklis biztosan nagyobb utat tud bejárni, ergo hatékonyabb lesz a munkája. Mindamellett egészségesebb is lesz: az a rengeteg kilométer eléggé igénybeveszi az embert. És midnezt MINIMÁLIS költségcsökkentéssel.

@takács bálint:
"városi gyorsforgalmi utak"... Eleve az a baj, hogy ilyenek vannak. A lakókat ez ugyanis BÁRMILYEN volumenű kerékpárosforgalomnál jobban zavarja.
Mindamellett szó nincsen arról, hogy a célforgalom elől kéne elvenni a helyet. A biciklivel alapvetően el lehet férni, nem foglal sok helyet, senki elől nem kell elvenni a helyet. Főleg nem a gyérebb forgalmú lakóövezetekben. De, ha olyan sok biciklis lesz, akkor esetleg az utcán parkoló autókat kell ellapátolni az útból... Mert azok azért elég sok helyet foglalnak, nem igaz?!

"általában véve motoros rendőrökre volna szükség: a városi közutakon kis-, a gyorsforgalmi utakon egyaránt. bűnüldözésre autó, járőrözésre motor. rendőrnek nem kell bicikli."
Ez egy nagyon nagy csúsztatás. Bár KSH statisztika szerint a motorral a legnagyobb az elérhető átlagsebesség, de nem mindegy, hogy milyen áron! Egyrészt, a motor drága. A védőfelszerelés még tovább drágítja (valamennyi kell a biciklire is, de nagyságrendbeli különbség van az árban). A védőfelszerelést rendszeresen cserélni kell, ettől még drágább lesz. A motorra ki kell képezni a rendőröket. Ettől se lesz olcsóbb. A motor javítása is elég költséges - gondoljunk csak egy egyszerű felborulásra. És másrészt a magyar gyakorlat (hogy ne csak wikipedia-s képeket lássunk*): telegdizsolt.blog.hu/ Meghalt egy hadnagy, mert nem futotta a gumicserére...
Szükség van persze a motoros rendőrökre is, az előbb említett gyorsaság miatt. Ha tetszik, még olyan áron is, amit nem szívesen fizetnénk érte... De nem látom be, hogy emellett miért ne kellenének bringások is.

*Nem irigylem a wikipedián szereplő zsandárokat sem. Egy könnyed perecelés, és a kis csupasz kezecskéjükkel biztos töltenek majd pár napot táppénzen. Biztos nagyon olcsó lesz az adófizetőknek.

@user792:
El tudlak képzelni. Egy hájas tohonya paraszt vagy, aki áll a dugóban a kocsijával és közben zabálja a hamburgerét, úgy, hogy a letekert ablakon át ömlik ki a cigifüst.

Bár a fincsi húsételeket én sem vetem meg... De azokat sem, akik esetleg nem esznek húst. Az antidohányosoknak meg baromira igazuk van, főleg ha a hozzád hasonló dohányosokra gondolunk.

fejlettnyugatifüggetlenobjektívoktatásegészségügy 2012.04.21. 20:34:18

Bringával csak a falusiak járnak. De ők is csak a kocsmába. Hazafelé már tolják.

takács bálint (törölt) 2012.04.21. 21:43:22

@ZBR:
a biciklis rendőrrel az a probléma, hogy egy 12 éves gyerek is lerúgja, ha nem tetszik neki. ezért kell motoros járőr. autó kifejezett bűnüldözéshez, vagy rabszállításhoz kell. de a bicikli rendvédelemhez kevés. ahhoz legalább kismotor kell.

Stock 2012.04.21. 22:34:29

@Wilika: igen, hasznos! igen csak jókedvéből!
hasznos, mert egészségi állapottól, időjárástól, kortól, öltözködéstől, csomagmennyiségtől független és gyors!!!!

csak jókedvéből,mert észérvnem szól mellette( a többség esetében), csak egy hobbi!

2-3 liter... :) gyakori!
dugók?! még mindig a leggyorsabb közlekedési alternatíva a gépjármű.

Stock 2012.04.21. 22:35:04

@TREX: olvastad amit írtam?

Stock 2012.04.21. 22:38:12

@ZBR: tehát szted a megtett km egyenesen arányos a hatékonysággal?? kísértem már párszor rendőrt szolgálatban, de ez nekem új!
mert ha több km = több hatékonyság , akkor a leghatékonyabb motoros autópálya yard.

Stock 2012.04.21. 22:41:46

@takács bálint: jó az ötlet, nagyon!ha a cm-nek meg a szakállas mókamesternek nem a konfliktus függés lenne a hobbija,akkor simánlobbizhatnának ezért, meg a többsávos 50 fölötti megengedettelrendelkezőutakról való kitiltsuk.

ZBR 2012.04.22. 00:21:22

@Stock:
Szélsőségesen félreértelmezni én is képes vagyok a mondanivalódat:
gondolom, ekkora tapasztalattal akkor nem mondok újdonságot neked, ha azt mondom, hogy a posztos rendőr a leghatékonyabb....

MézesRozi 2012.04.22. 07:57:40

@jose maria padilla:

hát én a kintben lakom, ezért ott tartom a szarógépeket. csak tudja az a probléma, hogy maguk nem tudnak megmaradni bent:) mer szép is lenne úgy az élet. a minapősszel is diót szedek a kert előtti fáról, vérszomjas vizslakutya meg körülöttem kódorog. egy bicikli csattog el mellettünk, lassan megy neki, mer ez ugye nem pest, ahol olyjó bringázni, itten már dombok is vannak. katya vakkant egyet-kettőt. hamarosan újabb láncsurrogás, bár ez már jóval lassabb (ha-ha, elől a fiatal nő ment, mögötte a hülye öreg pasi izzadt, lihegett), kutya ugat. és ekkor egyébként városi emberünk, aki magát "kutyásembernek" tartja, hiszen kutyával mint társsal játszik az egyik pesti színházban, leugrik a bicikliről, és rettegve-sikoltozva hisztizik a kutya miatt, aki nincs megkötve s nyilván az ő életére tör. kiábrándító jelenet volt. a kaptató tetejéről a kishölgy végignézte az egészet:) nyilván most az 2ismerjük meg a kertvárost bicikliről" prodzsekt folyt.

szóval a pantallós/bohócruhás biciklisek maradjanak a belvárosban, az nekik való, és tanulják meg, hogy a kertvárosi kutya utálja a biciklist:))

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.04.22. 08:24:28

@MézesRozi:

nézze, én nem a magaféle kiköltözők kutyázásával foglalkoztam. elég baj maguknak ottan kint lakni a picsában, aztán az életük egy nagy logisztika, hogy hogy jöjjön be a család, meg a gyerek, meg a munka, meg az iskola, de hazafelé, míg utaznak két órát a csúcsban, hát lehet nyelvet tanulni magnóról, meg a gyereket kikérdezni. maguk szara, egyék meg. kutyájuk meg ottan éppen jó helyen van, ha egyáltalán lehet jó helyen egy kutya.
de én pont a várost teleszarató barmokról beszéltem, nem a bukolikus nejlon parasztok pszeudóvidéki idilljéről.

MézesRozi 2012.04.22. 08:50:55

@jose maria padilla: jó-jó, de ki a franc jár át pestre? és minek? ott maga lakik.

VI. Béla 2012.04.22. 13:40:42

Igazán szórakoztatóak máma, hallják.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.04.22. 14:08:32

@MézesRozi: ne is jöjjön a telekutyaszőrözött asszonykocsival, inkább főzzön otthon lekvárt :)

Neon Fu 2012.04.22. 17:36:28

@jose maria padilla:
Ez miféle új szokása a proliknak, hogy amikor az adott témához nem tudnak hozzászólni, sem észérvekkel vitatkozni, akkor nekiállnak személyeskedni? Nevetséges.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.04.22. 17:45:49

@Meta Flóra:
most látom, hogy maga nem is a rozi! mit ugat bele?

MézesRozi 2012.04.22. 19:12:36

@jose maria padilla:

látszik, hogy pesti. különben tudná, hogy ilyenkor nem lehet lekvárt főzni. a kutyákat meg a lány kocsijában fuvarozom, úgyhogy csak ne aggódjon az asszonykocsi miatt. nagyon tuti az:))

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.04.22. 19:40:46

@MézesRozi:
ne izéljen mán, maguk agglomerációs újgazdagok, még a kutyának is főznek mirelitből málnalekvárt, hogy a rosseb essen a fajtájukba! :)

Alfőmérnök 2012.04.22. 20:09:17

@jose maria padilla: Kíváncsi lennék, hogyan gazdagodott meg így ez a Rozi. Mert hogy nem az eszétől, az biztos.

Robinzon Kurzor 2012.04.23. 10:03:40

@poszt: "(olvastam, hogy a Rómain voltak tavaly, de látni még sosem láttam egyet sem)"

Tavaly én sem, de korábban, valamikor 3-4 (?) éve egész nyáron voltak, akkor láttam is őket sokszor.

Aztán megszűnt és -- ezek szerint -- tavaly elvileg megint voltak.

MézesRozi 2012.04.23. 10:28:15

@jose maria padilla:

viccel? hát elempés az én kutyám, hogy vega legyen?:))

2012.04.23. 21:37:22

szerintem is kellenének

1) megrendszabályozzák a bringásokat (sokra ráférne)
2) veszélyesek lennének a bringásokkal parasztkodó autósokra (főleg, ha civil ruhások is lennének)

olcsó is, még szolid bírságokkal is szépen hoz és népnevel - win win win win

Valandil 2012.04.24. 09:45:53

@Tombstone Piledriver: Városban csak SUV az egyetlen elfogadható jármű, ugye?
Remélem emelik tovább a benzin árát!

sapkabojt 2012.04.24. 15:55:15

@jose maria padilla:
Had reagáljak a produkciódra: a várost a dugók bénítják, a rendőrök a rendet védik, az alkoholisták szétveregetnek másokat, a liberálisnak nézz utána, a szarházi az inkább te vagy, ha ilyen közönségesen és bunkón szólsz hozzá a cikkekhez. elég frusztrált vagy, bántott valaki? A szerelmed egy biciklissel jár jegyben? fuss egy kört a szigeten, hátha lecsillapodsz!

Alfőmérnök 2012.04.24. 17:11:27

@jose maria padilla: Vajon kis patakocska is csordogál Roziék kertjében? Mert csak akkor igazán bukolikus a pasztorál.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.04.24. 17:21:15

@Alfőmérnök:
ne akarja ilyen kicsinyesen újra felvenni a fel sem vett fonalat. elég már ebből, no! :)

Alfőmérnök 2012.04.24. 20:50:02

@jose maria padilla: Na, egye fene, békén hagyom Rozit, feltéve, ha ő se áskálódik ellenem. Bár ahogy elnézem, az utóbbi időben visszafogja magát, jókislányként viselkedik.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.04.25. 08:15:22

@Alfőmérnök:
kicsit félreértett. nem rozit védem, nem szorul rá. én magát féltem. :)

Alfőmérnök 2012.04.25. 08:31:05

@jose maria padilla: Nem köll engem félteni. Rozinak viszont rossz lesz, hogy nem lesz kibe rugdosnia a virtuális világban, és kénytelen lesz megint a férjével civakodni. :)

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.04.25. 11:37:03

ezt a "köll"-özést meg fejezze be. ez olyan eszdéeszes adomák nyelvihumor kelléke. hagyja meg zergének :)
süti beállítások módosítása