Da real közösségi közlekedés – Gányország II.
2012. február 24. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Da real közösségi közlekedés – Gányország II.

„Troli, troli, ráz a troli ÉÉÉ ÓÓÓ ÉÉÉÓÓÓÓ” (Kaktusz együttes - Troli)

  Egy újabb, immár megszokott epizód fővárosunk életéből: a máig a sztálini szülinap alapján felszámozott trolik oldtimer példányait utasok tolják át a kereszteződéseken, ha nem sikerül elég gyorsan áthaladniuk a felsővezeték feszültségmentes szakaszain – cserébe esőben, ködben, latyakban maga a troli ráz néha. A ZiU-9 trolik Budapesten használt legidősebb darabja több mint 33 éves: egyszer utaztam egy olyannal, aminek az ablaka alatt rendesen ki volt rohadva egy lik, húzott be a menetszél.

  De ha napsütötte hangulatunk van, akár így is fogalmazhatunk újbeszélül a fotó láttán: a lassan Havannát idéző old school járművek mindennapi használata során újraértelmeződik a köztér, a közlekedés és a közösség kapcsolatrendszere, valódi flash mob szerveződik random helyzetek megoldására, és a társadalom újra birtokba veszi az elidegenedett nagyvárost. Külön öröm, hogy különböző nemzedékek (köztük egy – a bármikor ingyenes utazást tényleg megérdemlő – idős hölgy!) fogtak össze a budapesti utcán, hogy együtt tolják tovább a trolit fővárosunk és országunk szebb jövője felé.

  Fotó: Facebook, Balázs Eszter

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr884184492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2012.02.24. 13:49:41

Ez már nagyon rég így megy, én egyszer egy lánnyal kettesben toltam :D Először nem hitte, hogy menni fog, de persze semmi gond nem volt, csak az a kis eső, ami éppen zuhogott . )

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.02.24. 14:10:43

@gloire:
először azt olvastam, hogy kettessel toltál egy lányt :)

Alfőmérnök 2012.02.24. 14:22:21

Ellopták az ötletet a Szabó Pistától.

HToma 2012.02.24. 14:25:00

@jose maria padilla: Ezt szerintem mindketten ki fogják kérni maguknak. :))

kispufi 2012.02.24. 14:25:23

sűrűsödnek a mindennapi szituációk, amikor a kandikamerát kereső zavarodott állampolgár arcába egyszerre csak híradós kamerákat tolnak.
a néninek meg big lájk, faramuciul szólva, de talán idomulva a helyzethez.

debreceni.blog 2012.02.24. 14:31:16

Air Kósa

Debrecen – Jelenleg 30 ezres a debreceni repülőtér éves forgalma. No de majd ezután!

www.vagy.hu/tartalom/cikk/1755_air_kosa

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.02.24. 14:47:19

@debreceni.blog:
kivehetnéd már a szádból a porcsin bránerét!

tewton 2012.02.24. 14:55:25

a poszt vége jó. igazából a magyar álomvasútak kocsiparkja, különösen a mucsaibb részeken, egy nagy retroparty. kicsit le kéne mosni, újrafesteni, és kész az autentik retró.

Zb74 2012.02.24. 14:55:51

Mondjuk, azt nem értem, a trolibuszvonalak számozása mitől olyan szent tehén, hogy a gyászos emlékű kezdetek dacára sem lehet változtatni rajta. A közvetlen lakóhelyem környékén is többször számoztak már át buszt és villamost is, bezzeg a trolik számozása tényleg hetvennel kezdődik mindmáig. Tifflinger Emma trolibuszvezető tán maga sem gondolta volna, hogy az "ő" javaslatát ennyire tiszteletben fogják tartani.

karosszékely 2012.02.24. 15:50:24

@Zb74: Ennek egyszerű oka van: minden más (kétjegyű) szám(blokk) már foglalt. Persze át lehetne csoportosítani számokat, de tényleg megérné? Akkor mindenki azon háborogna, hogy megint mennyi pénzt elköltöttek egy ilyen hülyeség miatt.

states1 2012.02.24. 17:27:53

A trolin oldalán keletkezett lyukon keresztül pontos betekintést nyerünk a szociszadi 20 évébe, amit a főváros élén töltöttek. Pillantás a múltba. Meg a jövőbe is, mert hogy szegény Tarlós ekkora trágyadombot, amit ezek maguk után hagytak itt aztán különösen, ha 20 évig lesz ő is polgármester, akkor sem tud eltakarítani.

kunzoo 2012.02.24. 17:52:46

Már megint maszatoltok Mandisok, Konzisok. Arról írhatnátok hogy amit már itt többször felvetettem, az valósággá vált. Az ügynöklistát nem engedi a FIDESZ megnyitni, de fel szereti használni a politikai harcban. Ezzel minden erkölcsi tartást kiirtott magából, ugyanolyan erkölcstelenné züllött mint amit az ellenfelein kér számon. Ez talán nem üti meg az érzékeny konzervatív lelkivilágotok ingerküszöbét? Erkölcsi magaslatról mertek beszélni Gyurcsányról???? Mutassátok meg az alapot amin álltok.

states1 2012.02.24. 18:00:44

@kunzoo: Ne terelj itt az ügynöklistával, mi köze annak a troli oldalán levő lyukakhoz, hogy a fővárost is szétrohasztottátok, ha lehet még jobban, mint az országot. Ami ugye könnyen ment, mert itt nem 8, hanem 20 évetek volt rá. Amit az valószínűleg soha nem fog kiheverni.

kunzoo 2012.02.24. 18:19:53

@states1:

Arra céloztam hogy mostanság egyre inkább elvont témákkal vagy egyenesen bulvárhírekkel találkozom itt is meg a konzin is. Ezután akár valamelyik celeb mellméret-változásáról is írhatnának. Azt hogy a BKV egy kupac szar, szerintem mindenki tudja aki ebben az országban él. Kigyullad a busz, a metró, nem tudnak kiállni a garázsból. Most meg tolni kellett ezt a romhalmazt. Na bumm. Micsoda társadalmi kérdés. Szinte ide kívánkozik. Nem, ez csak töltelék, terelés mint a halálbüntetésről szóló a múltkor a tévében.

Török Gábor mostanában inkább halad a mindennapokkal. Eddig inkább ez a blog volt aktuális. Kár.

kunzoo 2012.02.24. 18:27:52

@states1:

Ja, hogy reagáljak: NEM lakom abban a Budapestnek hívott büdös putriban, úgyhogy felőlem akár holnap nyugodtan tönkremehet a BKV, és akkor nem jön a busz ötpercenként a pestiek segge alá. Micsoda tragédia.
Vidéken élő adófizetőként megnyugvással töltene el hogy ez a pártkifizetőhely is tönkrement, de úgyis gründolnak majd másikat. A Pöstiek meg tartsák el a saját romhalmazukat, vagy sétáljanak. Remélem még az idén lefekszik a MÁV is, micsoda aggodalom volt amikor a GYSEV át akarta venni a dunántúli vasútvonalak nagy részét anno. Ajjajj azok még a végén képesek racionálisan gazdálkodni! Hát hogy lophatnánk ezután? Nem is lett belőle semmi.

Bell & Sebastian 2012.02.24. 19:17:31

A magyar Bermuda -háromszög rejtélye

Jut eszembe, van egy haverom, aki Hunvalddal járta ki a szakközepet. Gyuri gyerek egyet sem szólt a négy év alatt, nem különösebben szaggatta az istrángot, alig csak néha csillant meg az értelem szikrája a szemében, még a nevét sem jegyezte meg senki, a cimbi is a minitablóról kereste ki, mert hogy ismerősnek tűnt neki a pofa a tévéből.

Az ítélkező bíró tanulmányi előmeneteléről nem tudok semmit. Viszont a főnyereményt megütötte.

Gál megérdemelte a sorsát, rakott volna félre a nehéz napokra, akkor most ő is visszaperelhetné, kártérítés címén.

A volt APEH és a mai NAV szlengjében a budapesti VII. kerületet nevezik Bermuda -háromszögnek, mivel iszonyatos mennyiségű pénz tűnik el, furcsa ítéletek születnek, nyomozások siklanak félre, több az érinthetetlen cég és személyiség, mint összesen az egész országban.

Ide szedik össze a válogatottan semmire sem jó adószakembereket mindenhonnan, kabalaállatuk a három majom.

VI. Béla 2012.02.24. 21:11:37

@Bell & Sebastian: 2012.02.24. 19:17:31

Maga Czakó Gábor tanítványa?

Bell & Sebastian 2012.02.24. 23:21:48

@VI. Béla: Bár megtisztel a gyanúperrel, de nem, bár a hasonlóság nem a véletlen a műve - ha látni véli. :)

Alvarez 2012.02.25. 09:38:38

@states1: megnyugtatlak bilifejű, ezt a trolit akkor is át kellett tolni a feszültségmentes szakaszon, amikor Demszkyt még verték a rendőrök.

VI. Béla 2012.02.25. 09:50:01

@Bell & Sebastian:

Inkább éreztem, mondjuk úgy.

Pelso.. 2012.02.25. 20:34:23

@Herr SturmLikudnik:
"Még hogy maffia? Á, marhaság"
(J. Edgar Hoover)

Uzoni Ábel · http://ezerleutes.freeblog.hu/ 2012.02.26. 21:54:08

A trolik mióta világ a világ, a körúti villamosok felsővezetékét lendületből keresztezik, amenyire én tudom. Az, hogy mostanában egyre többször ragadnak be a kereszteződésbe, az nem a lepusztult régi buszok, de nem is a szerencsétlen sofőrök szégyene, hanem azé a sok alpári baromarcú önző autósé, aki a sárgán-piroson még átmegy, aztán jól beragad a keresztezősés közepén. Megállásra késztetvén a szabályosan közlekedő trolit.
Szóval nem a troli romlott el, hanem a vezetési morál.

Zb74 2012.02.27. 11:27:09

@karosszékely: Nézd, például a 30-as villamost, amely kilencvennyolc éven át viselte ezt a számot, 2008-ban 21-esre, majd tavaly - alig három esztendő elteltével! - 51-esre számozták át. Nem tudok arról, hogy emiatt különösebb háborgás lett volna. Az meg hol van előírva, hogy csak kétjegyű számok használhatók? Egy csomó busznak például háromjegyű száma van.
süti beállítások módosítása