A liberális kétségbeesésről I.
2012. február 24. írta: aristo

A liberális kétségbeesésről I.

 

„Az álmok síkos gyöngyeit
szorítsd, ki únod a valót:
hímezz belőlük
fázó lelkedre gyöngyös takarót.”
(Babits)

  Hosszabb ideje tart már az égszakadás-földindulás a magyarországi események körül. Lappang bennem egy érzés: mintha most jóval nagyobb lenne a hangerő, mint a legutóbb, '98 után. Először akkor éreztem ezt, amikor kitört az emlékezetes batrachomiomachia, avagy a filozófus-háború. Furának tűnt, hogy egy viszonylag kevéssé fontos, bár jól jövedelmező funkcióért mindjárt a nehéztüzérséget vetik be, hiszen a csodafegyvert – az antiszemitizmust – csak a vége felé szokták alkalmazni, valamint nagyobb célpontra illik lőni vele.
 
  Ezután következett az összeurópai őrület a különböző alap-, sarkalatos- és egyéb törvények kapcsán, miközben az EU nagy sebességgel és vakon rohan a vesztébe; gazdaságilag, recseg-ropog az egész, mert sikerült gondoskodni róla, hogy a periféria szegény államainak menetrendszerű csődje az egész uniót csődbe ránthassa. Rohan a vesztébe szociológiailag is, hiszen semmiféle megoldása nincs a bevándorlásra és a már itt élő, eltérő kultúrájú vademberek pacifikálására, Európa etno-kulturális szemétdombbá alakulásának meggátlására. Komolyan érdemes elgondolkodni azon, hogy vajon tényleg a periféria egy országának – összeurópai szemszögből – jelentéktelen belpolitikai vitái azok, amelyek a legsürgősebben orvosolandók.

  Tudjuk persze, hogy az Európai Parlament sok esetben egy politikustemető mindazon politikusok számára, akik már elég kárt tettek otthon, vagy eléggé jelentéktelenek. A parlament valóságos kincsesbányája az ostoba, de legalább agresszív és nagyszájú européereknek. Ezzel együtt is túl nagynak tűnik a lárma: nem látszik valószínűnek, hogy Bolgár György lángszavát visszhangozzák az európai nagyvárosok és mindenki Göncz Kingát követné az eszmebarikádokon. Lárma pedig van – hogyan lehetséges?

  Történik persze hivatkozás európai elvekre, szabadságra, egyenlőségre, testvériségre – és ezek valóban fontos dolgok, többször ki is fejtettem már róluk a véleményemet, úgyhogy most nem untatnék vele senkit –; mégis, valamiféle hiányérzete marad a csinnadrattát figyelőnek. Mintha valami fontos ok még hiányozna. Mivel osztjuk Arisztotelész véleményét, miszerint nem érthetünk meg egy dolgot, ha az okát nem értjük, érdemesnek látszik tovább gondolkodni a homályban rejlő okok felől. Annál is inkább, mert az egész jelenség kezelésének lehetséges alternatívái is igénylik a jelenség pontos ismeretét. Miután a dolog története maga a dolog, alább megpróbáljuk áttekinteni a liberális kétségbeesés szellemének fenomenológiáját.
 
*

  Az emberarcú balliberalizmus bölcsőjét Frankfurtban ringatták. A feladat nem volt egyszerű, hiszen az eredeti eszme – a marxizmus, amely a tervezéspárti gazdasági illúziókon és az intézményesített szabadságjogok iránti tökéletes közömbösségen alapult – igencsak messze esett a klasszikus liberalizmustól. Az alap, melyen a két eszmerendszer násza létrejöhetett, az emberek ártatlanságának, sőt, jóságának feltételezése; valamint az ember fogalmának tökéletes és makulátlan univerzalizmusa, ami azt jelenti, hogy semmiféle különbség nincs ember és ember között. Mindezekből kifolyólag, ha bármely embercsoport nem normakövető módon viselkedik, azért csakis és kizárólag a közelebbről nem meghatározott „többségi” társadalom lehet a felelős.
 

  A társadalomkritika a marxi eszmék követőinek csupán intellektuális csuklógyakorlat, a liberálisok pedig nagyon jók voltak a hátrányos helyzetű csoportok felfedezésében és megszervezésében. Megszervezés alatt azt kell érteni, hogy ha az illető embercsoport nem lenne tudatában a saját hátrányos helyzetének, akkor gondoskodnak e hiányosság pótlásáról, illetve a hátrány megállapításához szükséges ideológiai háttérmunka elvégzéséről. Ezek felől tehát semmi sem állt az együttműködés útjába: egyikük a szabadságban hitt, másikuk az egyenlőségben, a testvériség meg úgyis kiment már a divatból. Maradt azonban egy bökkenő, mégpedig a politikai erőszakhoz való viszony.

  A liberális álomgyár mindig is elvetette az erőszakot – virágozzék ezer virág –, ezzel ellentétben a marxista, vagy kriptomarxista baloldal egyenesen rajongott érte. Élt-halt az utcai csetepatékért, a könnygáz szagáért, a lovasrendőrökkel vívott gerillaháborúért – egyáltalán bármiért, ami kevésbé volt unalmas, mint egyszerűen egyetemre járni. A '68-as diákcsíny bukása utáni hetvenes években, akik komolyan vették a baloldali gondolatot, különböző terrorszervezetekben is kipróbálhatták magukat és a felszabadítás ideológiáit. A regényes bankrablásoknak és gyilkosságoknak azonban vége szakadt, a rendőrség előbb-utóbb lekapcsolta és súlyos börtönre ítélte azokat, akiknek nem sikerült Keletre menekülnie. A KGB és más titkosszolgálatok szerepét ezekben az ügyekben sokszor jótékony homály fedi és fogja is fedni.

*

  A társadalom azonnali megjobbításának lehetősége – szokványos baloldali eszközökkel, tehát vérrel és puskaporral – nem sikerült, és elmúlt a harmadik világ-biznisz is, amelyben mindenki felszabadultan, a frissen kivívott szabadság boldog önfeledtségével gyilkolta a másikat. A romantikus gerillamozgalmak, mint a Tupamaros vagy a Macheteros közmegelégedésre áttértek a szolid kokainbizniszre, és fürödtek a vidéki mezőgazdálkodás bukolikus örömeiben. A helyzet kezdett katasztrofálissá válni. A baloldaliság ezen közvetlen, őszinte vonulata kiment a divatból, ahogy a hajdan daliás bajnokok is megöregedtek némileg.

  Paradigmaváltásra volt szükség. Mivel a forradalmilag felhevült ifjakból többnyire középkorú bizniszmenek lettek valamilyen multi-cégnél, eljött a liberalizmus kora. A közvetlen erőszakról való lemondás megmutatta, hogy vajmi kevés különbség van az addigra jócskán eltorzult liberális elvek és a baloldali megfelelőik között. A maradék kombattánsokat felszívták az éledező környezetvédelmi mozgalmak, a rohamrendőrökkel folytatott harcot felváltották a nagyszabású atomerőműhöz-láncolások – végül is mindegy, hogy miért verekszünk össze a rendőrökkel, csak ne unatkozzunk. A kommunista kísérlet összeomlása további lehetőségeket rejtett magában, megnyitotta az utat a baloldali eszmék emancipációjához – a halottak ugye már nem fenyegetőek.

  Úgy tűnt, minden rendben van. Az ütődöttebbeket ez már a történelem végéről és a liberális demokráciák végső győzelméről való ábrándozásra serkentette. Mindez azonban túl későn történt. Mind a liberalizmus, mind a marxizmus nagy öregjei meghaltak már – az utolsó igazi dogmatikus marxista, aki még említésre méltó volt, Althusser 1990-ben. Halottak a frankfurti iskola nagyjai, és halottak, avagy nagyon öregek a dekonstrukciós fekete-misék celebrálói, a posztmodern prófétái is.

  Miközben általánosan győzni látszik az átlagos libsizmus, elfogyni látszik a szellemi muníció, és nincs aki újat szállítson. A „szabadság”, az „igazságosság” és a többi intellektuális ábránd üresnek bizonyul, és nincs, aki tartalommal töltse meg őket. A hivatalos ideológiává válás paralizálja az amúgy szárnyaló balliberális szellemet, mert nem egyszerű hivatásos lázadóból hivatalos lázadóvá válni.

  Folytatjuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr324184846

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Kaufman-terv 2012.02.24. 13:07:25

  Theodore Nathan Kaufman amerikai üzletember a szerzője annak a könyvecskének, amely a Germany Must Perish! (Németországnak pusztulnia kell!) címmel 1940 végén vagy 1941 elején jelent meg Newarkban. Kauf...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.02.24. 07:53:34

Vademberek - hát én ezt eddig olvastam. Bármiféle más kultúrájút, még akár nagyon kezdetlegesen civilizálódott őserdei bennszülöttet is, de nem hogy európába bevándoroltakat vademberezni, valami ideggyenge viktoriánus brit gőg, és nem értelmes beszéd.

Egy kérdés kínoz, az el nem olvasott részben kiderül-e valmi zaftos dolog a cselédekről és a disznópásztorokról?

Ja, meg még egy:
"Folytatjuk."
Muszáj?

Valandil 2012.02.24. 08:02:31

@Dr. Zerge: Téged biztos fegyverrel kényszerítettek az orbánfasiszták, hogy jobb meggyőződésed ellenére elolvasd...

Paranoid Android2 2012.02.24. 08:04:52

@Dr. Zorge: Huhh! Kedves libsikém a vadember csak neked sértő. Az igazi vadembernek nem.:))))

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.02.24. 08:12:09

@Paranoid Android2: Szerző gyakorlatilag az ojrópai török, meg paki meg egyéb más vallású vendégmunkásokat vademberezi - meg persze a cigányokat -, ha neked ez rendben van, akkor ritka egy gyökér vagy.

Ahogy, jegyzem meg a mandarin szerkesztősége is sosem látott mélységekbe küzdötte le magát ennek a szemétnek a publikálásával.

Szalai Ervin · http://publius.blog.hu/ 2012.02.24. 08:20:45

Srácok, ennél még a Világpanoráma is színvonalasabb.

Robinzon Kurzor 2012.02.24. 08:26:55

"Mivel osztjuk Arisztotelész véleményét, miszerint nem érthetünk meg egy dolgot, ha az okát nem értjük"

Na, szerencsére majd te elmagyarázod.
El vagyunk mi veled kényeztetve, tudom én.

Annyiban mondjuk érdekes poszt, hogy látni lehessen: adott sztereotípiákból kiindulva, átlagosat meghaladó IQ-val lényegében bármit (és persze annak az ellenkezőjét is) feketén-fehéren be lehet bizonyítani.
Persze csak azoknak, akik már eleve hisznek benne, de ez is pont elég.

Béla13 2012.02.24. 08:35:49

Laktam törökökkel egy fél évet, és nem kívánom senkinek. Hangosak, marha mocskosak-piszkosak, leszarják a másikat és simán "kölcsönveszik" a te cuccodat ha nekik olyanjuk van. Ha meg szólsz nekik hogy adsza vissza izibe, akkor még ő van kiakadva hogy "de nem közös?".

Szóval kis túlzással vademberek, mert nemsok európai volt bennük.

Munchausen 2012.02.24. 08:35:51

Nem mondanam, hogy vegigolastam az egesz formedvenyt amit kedves Ariszto baratunk itt osszehordott a rendelekezesere allo panellekbol, amolyan igazi panelproli modra. ;-) de atfutottam, es mar ez is valami. A folytatasra en magam igazan kivancsi vagyok, javasolnam a szerzonek, hogy elotte gyujtson meg par jol hangzo panelt, itt a haldoklo nyugat europaban nagy szukseg van az ilyen remek eleslatassal biro cikkekre, ezzel belelik ki azokat a ladakat amiben a bevandorlo Pakikat becsempeszik, bar hozzateszem, valoszinuleg meg ennek a legalja is tobb hasznara van az orszagnak mint pl. a szerzo...

Paranoid Android2 2012.02.24. 08:41:08

@Dr. Zorge: Megjegyzésem arra vonatkozott, hogy a szövegen történő elgondolkozás helyett (mert mégiscsak az ősellenség álláspontjának megértéséhez kell ilyesmi), a saját előítéleteidet látod bele a szövegbe.
Vadember.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.02.24. 08:41:15

@Béla13: Én meg ismertem egy Bélát, idegesítő faszkalap volt, egy másik folyton fingott, szóval ezek a bélák nem emberek, ezek állatok.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.02.24. 08:42:37

@Paranoid Android2: Ősellenség? Mi a faszomról hablatyolsz, he?

szárny 2012.02.24. 08:44:36

Kedves doktor Sorge... Serge... ejj, ez a Freud! Mi is azn álneve, hadd nézzem! Zerge, na!
Elevenébe vágott a fönti elemzés, mi? Azér' üvölt ennyire, gondolom. Meg, gondolom, azért is, mert az igazság fájni szokik, különösen a fogavesztett fenevadaknak.
Kónbendit sem tudja már terjeszteni a felvilágosodás eszméit az óvodások között, hát szenilis fröcsögésben éli ki magát valami pártízezer euróért havonta. Önnek meg, gondolom, a blogolás jut csak apróért, azt is forintban. Rossz lehet önnek, kedves doktor Sorge...

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.02.24. 08:46:44

@Dr. Zerge: Pedig ez most jobb, mint a szokásos. :) Vademberek pedig vannak, bár interpretáció kérdése, hogy a szerző pontosan kikre is gondolt.

Paranoid Android2 2012.02.24. 08:47:38

@Dr. Zorge: Bocs, arról biztos nem.

szárny 2012.02.24. 08:51:00

Aristo! Ez nagyon ott van. Rövid, blikkfangos, ütős, lényegretörő. A csillag utáni első bekezdés egyenesen zseniális :-)

szárny 2012.02.24. 08:58:58

@Dr. Zerge: Ennyi maradt meg mára, önöknek a marxi filozófiából? Nem semmi, legalább. Még ez is szép egyébként, ha az alapot és az eltelt időt nézzük.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.02.24. 09:01:25

@Holger Hartland: Hogyne, vannak. Bizonyos értelemben. Meg bizonyos szöveg- és egyéb környezetben. De disztingváljunk már, a kutya úristenit, hogy egy ilyen áltudományoskodó lófaszjóska le merje írni, és ilyen nyilvánvaló értelemmel, és hogy ezt a jobb sorsra érdemes szerkesztőség nem bassza vissza neki, hogy ugyan reszelje már szalonképesre a hagymázos böfögését, az mégiscsak fölháborító.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.02.24. 09:03:17

@szárny: Ki a jó kurva anyáddal beszélsz te itt többesszámban, te proli? Szakadjál már le a nikkemről, oszt' verdesd tovább a pöcsödet.
----------
Hogy ide már minden fogalmatlan idióta beesik, hát fasz kivan.

umad? 2012.02.24. 09:03:18

@Dr. Zerge: Ha nem vadember akkor szerinted mi? Merthogy nem egyenrangú az Európában élő őslakossággal se kultúrálisan se intellektuálisan az elég nyilvánvaló.

szárny 2012.02.24. 09:07:50

@Dr. Zerge: Ahogy a fölöttébb művelt Daniel Cohn-Bendit nyelvén mondják: Le style c'est l'homme...

Vidéki 2012.02.24. 09:11:26

Remek aristo cikke.

Remek humorral mutatja be, hogy a balliberális EU parlamenti képviselők honnan jöttek és jelzi a tanácstalanságot, amit ezek az urak és elvtársak éreznek.

Veszélyesek lehetnek nagy tanácstalanságukban, mert hatalom azért van a kezükben.

Ezt felhasználhatják olyan irracionális módon, ahogyan a balladában Kőműves Kelemenék ( a 12 pancser kőműves) tették, akiknek nem sikerült magas Déva várát felépíteni: amit napközben felraktak, estére leomlott.

Végül kieszelték, hogy muszáj emberáldozatot hozni, hogy kőműves Kelemen fiatal feleségét el kell égetni, hamuját a malterbe keverni és akkor nem fognak leomlani a falak.

Így is tettek, ezért sikerült magas Déva várát felépíteni.

Úgy látom az EU potentátok most valami Kőműves Kelemnnéhez hasonló szerepet szánnak az általuk utált Magyarországnak.

Arroganciájukat jól jellemzi az EB médiabiztos Kroes arroganciája, amely olyan érzésből táplálkozhat, hogy neki korlátlan hatalma van a neki kiszolgáltatottak felett.

Kroes csak egy csepp a vele egyforma mentalitású EU potentátok tengerében.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.02.24. 09:18:14

@rajcsányi.gellért (ergé): Amint moderálod aristót, fogom. És amint tudsz felszólító mondathoz helyes írásjelet rendelni... Addig, ha valami nem tetszik, bátran moderálj ki!

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.02.24. 09:20:29

@umad?: Te lennél az őslakosság? Az etalon? Aki még a vesszőt sem képes alkalmazni, hogy a makogását tagolja, aki még a "kulturálisan"-t sem tudja helyesírni? Na, hesspicsába!

umad? 2012.02.24. 09:21:36

@Dr. Zerge: Önélzetes a kis latol.

szárny 2012.02.24. 09:24:09

@rajcsányi.gellért (ergé): nem tudja, szegény. Ő ugyanis az élő példa aristo esszéjének címére...

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.02.24. 09:25:20

most nincs időm elolvasni a biztos kitűnő cikket. majd.

addig viszont a szerzőt kérdezném: igaz a híresztelés, hogy maga botos máté?

umad? 2012.02.24. 09:27:49

@Dr. Zerge: Nem én vagyok az etalon ezt nem is írta senki. Továbbá kérlek fogalmazd meg, hogy az Európában most élő népességnek kik az ősei véleményed szerint!
Azzal, hogy "bekurvaanyázol" épp eljátszod a lehetőséget, hogy megismertesd velünk (szerinted sötét állatokkal) a gondolataid helyességét.
A helyesírási hibáért pedig elnézésedet kérem nem akartalak felzaklatni.

tarackos 2012.02.24. 09:30:02

Én rövidebben is el tudom magyarázni az okot. Ellentétben állításoddal egyáltalán nem egy periférián lévő ország jelentéktelen belpolitikai vitájáról van szó. Ha így lenne akkor nem az EP vitázna róla.

Ha ezt az állításod nem vizsgálod fölül borítékolhatóan rosszul azonosítod az okot. Amit úgy tűnikvmi '68-as nemzedéki frusztráció kiélésére fogsz visszavezetni, gondolom nem véletlenül dobta ezt a témát Schmidt Marika...

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2012.02.24. 09:30:33

aristo adja vissza legjobban a mandiner filozófiáját azzal, hogy modorosan csillagozott bekezdésekbe foglalja a liberálisok iránt gyűlöletét.

elképzelem, ahogy fennhéjázó dzsentrink arra kényszerül, hogy disznópásztorok és cselédek alsóbbrendű kölykeinek ossza az eszet a katedráról.
ez roppant frusztráló lehet.

Morbus_Hungaricus 2012.02.24. 09:34:28

@Dr. Zerge: Húzz már innen a p...ába, de komolyan. Mi a f...szért kell teleszarni hülyeségekkel a kommentfolyamot?

Részemrő nagyon élveztem az írást és kíváncsian várom a folytatást.

umad? 2012.02.24. 09:34:45

@rajcsányi.gellért (ergé): Ne moderáljátok ki, remélhetőleg kialakul egy értelemes vita amiben mindenki ki tudja fejteni az érveit.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2012.02.24. 09:36:57

@umad?: jellemzően nem moderálunk, azt szeretjük, ha mindenki magát moderálja :)

nénike · http://mandiner.hu 2012.02.24. 09:37:33

@jose maria padilla:

Ő a Helytartó! (Azt hiszem, korábban te kérdezted, hogy megérkezett-e már.)

Fenehorizont 667 2012.02.24. 09:37:47

@Dr. Zerge:
nyilván nem muszáj folytatni - mint ahogy olvasni sem.

szárny 2012.02.24. 09:38:56

@Vidéki: Mint korábban már jeleztem, én is így gondolom. Sőt, hogy egy nagy baloldali gondolkodót idézzek: "Mi az hogy! Nagyon is!" :-)))

Bár ha szabadna picit elégedetlenkednem: 68-nál és Párizsnál én kicsit elidőztem volna, úgy is, mint a jobboldal bűnös finnyásságának példájánál.

Mert igaz ugyan, hogy Cohn-Benditék végül "megunták és hazamentek", maguk mögött hagyava (mint már annyiszor a történelem folyamán) Párizs romjait, de sajnos, De Gaulle egy amolyan igazi, régi svádájú konzervatív úriember volt. Aki mindent elviselt, csak a csőcselék szagát nem az orrában. És amikor látta hogy az aljanép már megint vevő a Robespierre-i és marxi sátánizmusra, akkor a Tábornok fölöttébb elegánsan (és fölöttébb felelőtlenül) lemondott. Ahelyett, hogy végleg lemosta volna ezt a cloaca-t Párizs utcáiról. Pedig ő megtehette volna; s pedig ő képes lett volna rá. A modern Európa történelmében (eddig, remélem) utolsóként.

Fenehorizont 667 2012.02.24. 09:41:35

@rajcsányi.gellért (ergé):
a "moderálás" csak a felvilágosult, haladó, progresszíven pimasz & provokatív és toleráns blogok sajátja.

a hazai toleránsok vmiért nem csípik a véleménykülönbségeket; a pimaszok & provokatívok meg a pimaszságot és a provokációt, amennyiben nekik nem szimpi a provokáció szövegkörnyezete.

evil overlord (törölt) 2012.02.24. 09:45:46

Nyöhehe, Zerge mint ballibbant, ez a hét vicce.

@jose maria padilla: Elfelejtett érdeklődni a helytartó iránt. Remélem risotto tényleg BM, mert viccnek kicsit durva lenne.

@Holger Hartland: Maga elolvasta a cikket? Nekem nem kell, anélkül is tudom, hogy szar (c papilloma őrmi).

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.02.24. 09:47:36

@nénike:
nem, ne viccelje el! a helytartó gerényi. a humor amúgy sem a maga fegyvere. vagy semmi sem a maga fegyvere. maga védtelen.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.02.24. 10:01:37

Hát ez nagyon nyögvenyelősre sikerült. Miért kell mindenáron mögöttes szándékot keresni, ahol nincs?

szárny 2012.02.24. 10:04:47

@Fedor: Mondom én, hogy találat... :-)

R.H. ny. 2012.02.24. 10:07:16

@Fedor: A politikában nincs olyan eset, hogy ne lenne mögöttes szándék.

komment1 2012.02.24. 10:08:39

@Dr. Zerge: Épp erre gondoltam, ugyan minek folytatni. Ekkora hülyeséget régen futottam át.

Alfőmérnök 2012.02.24. 10:08:57

@jose maria padilla: Egyik sem a szívem csücske, de meglepődnék, ha igaz lenne. Persze (főleg a történtek után) nem kizárt.
Kicsit off. Mivel málnási sajnálatos módon eltávozott köreinkből, jobb híján magától kérdezem, hogy málnási mennyire tartja a szavát? Mert ha szavatartó ember, akkor többet nem szavaz a fideszre.

„tölgy · konzervativok.blogspot.com 2011.12.23. 18:56:20
@málnási: keressen utána, hogy tölgy mikor és hol helyeselte emberek megölését, megkínzását! jó?
De megértem, maga csiszolt belvárosi, mindenki más vidéki.

málnási · gozdom.blogspot.com/ 2011.12.23. 19:32:50
@tölgy:
természetesen sehol. én is éppen ezt mondom. amit mondott, az viszont hülyeség volt. akkor is azt mondtam, és most is, a nemtelen ávós támadás közepette is. csak ennyi a történet.
és annyi a kérdés , hogy magát kivégzi e a "katolikus" egyetem?
ha igen, akkor nem szavazok többet a fideszre. de akkor sem fogom azt mondani, hogy maga nem beszélt hülyeséget.”
delphoijosda.blog.hu/2011/11/28/ix_37?fullcommentlist=1#c15301794
;)

komment1 2012.02.24. 10:11:11

@Dr. Zerge: És pont ez a másik: a Mandineren itt a blogok között azért nem szoktak ilyen hülyeségek megjelenni.

komment1 2012.02.24. 10:18:16

@Dr. Zerge: Ja, most látom te is miket engedsz meg magadnak. Vadember style? :)

szárny 2012.02.24. 10:30:55

@komment1: De ha mégis megszánnának bennünket, és trágár hörgésük közepette egy-két észérvet is megpróbálnának kiizzadni görcsös ujjaikból, hogy konkrétan mi is nem igaz az esszében?
- Az, hogy a Frankfurti Iskola addig próbálta humanizálni a marxizmust, amíg anarchiába taszította a Nyugatot (már persze a KGB aktív bábáskodásával)?
- Vagy az, hogy a 68-asok a világ megváltásának módszertanában egyszerre próbálták alkalmazni a "Make Love, not War!" elvét a barikádharccal, a fűszívással és a bankrablással?
- Vagy az nem igaz önök szerint, hogy a 68-as világmegváltók ma részint konszolidált üzletemberek, részint rikácsoló, de befolyásos idióták?
- Vagy az, hogy a Tupamaros kivénhedt gerillái, harci tapasztalataikat felhasználva, ma milliárdos kokainbizniszekkel rombolják a dekadens kapitalizmust?
- Vagy az nem igaz, hogy mindenki megöregszik egyszer? Még Daniel Cohn-Bendit is?
- Vagy az nem igaz Önök szerint, hogy a frankfurtiaknak nincs utánpótlásuk? Mert ahogy a 36-os dinamitero-k gyermekeiből itt bankárok, amott bolsevik pártfunkcik lettek; úgy lettek a 68-asok gyermekeiből itt bankárok, amott bolsevik pártfunkcik? Majd a kettő összeérvén, az evolúciós folyamatban kialakult az az emberfajta, amit nálunk tán leginkább a homo bajnaicus képvisel? Amelyik magas ideológiai előképzettsége révén már az anarchiára is szarik? Csak a zsebe teli legyen?
Szóval? Mi nem igaz ezek közül?

komment1 2012.02.24. 10:34:37

@szárny: Tudja, általában szeretek megvitatni kérdéseket, de egyszerűen a fenti írás nem üti meg azt a szintet, hogy ezt tegyem. Gondolom, más is ezért szorítkozott arra, hogy tömören leírta a véleményét.

umad? 2012.02.24. 10:36:08

@szárny: Szerintem ne nagyon várj erre érdemi választ. Ha megnézed az eddigi "kritikusokat" a post alatt akkor kiderül mekkora szar a mandiner, a post írója valószínűleg egy hatalmas fasz és úgy egyébként is baromság az egész.

umad? 2012.02.24. 10:37:30

@komment1: De azért az a szintet megüti, hogy személyeskedj és fikázz.

szárny 2012.02.24. 10:38:11

@komment1: Óh. Erre - bevallom - nem gondoltam. Mármint hogy a meghátrálásnak ilyen elegáns bejelentése is létezik

___________________________ (törölt) 2012.02.24. 10:40:30

@Dr. Zerge: akkor hadd mondjak el egy sztorit. Ismerek egy londoni török srácot, aki áttért a buddhizmusra. Kérdeztem, hogy nincs-e gondja a szüleivel. Mondta, hogy nem, mert a szülei nem muszlimok, hanem anatóliai keresztények, és nekik is rejtegetniük kell a vallásukat, szóval megtanultak türelmesnek lenni. Kérdeztem, hogy hol élnek, aszondi Berlinben. Mondom: micsoda?! Azt mondja, hát, ha nyíltan bevallanák, hogy keresztények, akkor ugyan nem vernék meg őket a többi török, talán de beszólnának, kiközösítenék őket, nem szolgálnák ki a boltban, bedobnák az ablakukat, nehéz lenne az életük. Szóval inkább kifele mondogatják, hogy Allah, Allah, befele meg hogy Jézus, Jézus. Szóval, eljutottunk oda, hogy 2012-ben Berlinben valakinek félnie kell megvallania a vallási meggyőződését. Persze nem a németek között, hanem a törökök között. Bravó. Ezt hívják liberalizmusnak? Valahogy máshogy képzeltem el. Például úgy, hogy senkinek nem kell félnie ilyesmi miatt...

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.02.24. 10:40:45

@Dr. Zerge: Ugyan, ez a poszt csak egy fricska, de annak jó. :)

komment1 2012.02.24. 10:41:01

@umad?: Mit személyeskedtem? Azt írtam, hogy a fenti írás hülyeség. Ez se nem trágár, se nem személyeskedő, mert nem azt írtam, hogy a szerzővel lenne baj. Ez az írás nagyon nem tetszik, ennyi.

szárny 2012.02.24. 10:41:15

@umad?: Persze. Lehet, hogy csak blődlinem indult, de túl jól sikerült. Mint a Bëlga Fehérlófia-paródiája :-) És erre azért föl kell hívni a figyelmet... :-)

umad? 2012.02.24. 10:43:45

@komment1:Elnézést te valóban nem személyeskedtél viszont nem írtad meg miért nem tetszik illetve mit kifogásolsz és addig nehéz mit kezdeni a véleményeddel.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.02.24. 10:45:06

@evil overlord: Elolvastam. Aristo ezúttal a balliberalizmust f(r)i(cs)kázza, egész jól, ezért aztán jobban is tetszik, mint a többi posztja. Mindent a helyén kell kezelni. Take it easy.

evil overlord (törölt) 2012.02.24. 10:50:26

@Holger Hartland: Nagyon helyes, hogy a ballibeket f(r)i(cs)kázza, de a gyilkos hajlamú cselédek és disznópásztorok óta nem olvasom risottót.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.02.24. 10:59:15

@evil overlord: Pedig az milyen zseniális mém! :D Egy főgonosz pedig ne legyen ilyen érzékeny. ;)

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.02.24. 11:18:29

@Alfőmérnök:
el is felejtettem! micsoda látnoki szavak!
málnási megvárja a tölgy ügy végét. ha visszaveszik, botost kirúgják, ha a cionista novák bocsánatot kér, mert nem védte meg, ha mandarinok is megteszik ezt, hát még változhat is a dolog

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.02.24. 11:19:05

@Holger Hartland:
a mém szót nem használja úriember. prosztóknak való.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.02.24. 11:22:07

@komment1:
hehe, maga aztán egy tőrőlmetszett faszszopó majom!

Kosinva 2012.02.24. 11:23:59

A liberalizmus egyetlen egy organikusan fejlődő ága a klasszikus (mára jobboldali) liberalizmus és bármennyire is erőlködnek a baloldali liberálisok, az embereknek a arra van szükségük, hogy a világ visszatérjen a klasszikus liberalizmus útjára. A társadalom többsége nem vevő hosszabb távon a szélsőséges eszmékre a baloldali liberalizmus pedig szép lassan, de átlépte a határt, ugyan azt a határt, amit átlépett pl. kommunizmus, jobboldali sovinizmus, nemzetszocializmus. Csak persze míg a felsorolt eszméknek csak kezdetben van szükségük a parlamentarizmus táptalajára, addig a baloldali liberalizmus (bármennyire is küzd, hogy eltérjen a régi liberalizmustól) hosszabb távon nem él meg, ha nincs egy egészséges demokrácia (persze a baloldali liberalizmus a demokráciához való destruktív hozzáállása a saját pozícióját ássa alá).

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.02.24. 11:25:00

@Shenpen:
egyrészt mi köze a liberalizmusnak a berlini török közösséghez? másrészt teljesen természetes, hogy a közösség a legfontosabban, a lelki életben megkívánja a normakövetést. példád jó, lám a hitét elhagyó muszlim család fia már a kereszténységet is elhagyja és beáll olésnak. no, pont ezért törik be az ilyenek ablakát. érthetően.

Tilikov (törölt) 2012.02.24. 11:28:46

Ezt a cikket le lehetett volna írni néhány sorban is, a lényeg a kulcsfogalmakon van, a többi csak modoros uszulás. Aki nem akarja végigszenvedni magát rajta, az olvassa csak el ezt a lényegi összefoglalót:

Liberálisok, marxisták, kombattánsok, ballibsik, kriptomarxisták, gerillák, libsizmus, dogmatikus marxisták, erőszak, kokainisták, kommunisták, dekonstrukciós liberálmarxisták.

Nekem úgy tűnt, hogy ez a lényeg, ezt tartja össze valami ragadós nyálféle. Nem hinném, hogy ebben egyetlen liberális is magára ismerne.

A freudi cím valójában a konzervatív kétségbeesésről szól, a belső démonokkal való kétségbeesett küzdelemről, ami ilyen inkoherens és önmagáért való balliberálmarxistázásban merül ki.

Lényeg a lényeg: Liberálisok, marxisták, kombattánsok, ballibsik, kriptomarxisták, gerillák, libsizmus, dogmatikus marxisták, erőszak, kokainisták, kommunisták, dekonstrukciós liberálmarxisták.

Nem lennék most a liberálkriptomarxistaballiberál kombattánsok helyében, jól megmondta nekik, fülük-farkuk be lehet húzva! :)

nénike · http://mandiner.hu 2012.02.24. 11:33:37

@jose maria padilla:

A védtelen alember érvkészlete. (Nem kell válaszolnod.)

Bloodscalp 2012.02.24. 11:36:28

nem tudom ennek mi értelme van?a "konzervek" fitymacsattogva olvasták az biztos- valószínűleg csak ennyi:)

evil overlord (törölt) 2012.02.24. 11:39:48

@jose maria padilla: Skandallum, már a belbiztonság is lázong! Ha a törökök be akarjék törni a más vallású törökök ablakát, akkor ezt tegyék otthon.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.02.24. 11:45:59

@evil overlord:

ha a németek voltak olyan hülyék, hogy odatömegesítettét a törököket, hát szopjanak.
viszont: a vallásos török közösség százszor értékesebb, mint a nem vallásos németek tömege. az ateista, aligember. ez van.

aszterixagall 2012.02.24. 11:57:28

@rajcsányi.gellért (ergé):

Neked teszem fel ezt a kérdést, mert Aristotól nem remélek értelmezhető választ.

"A „szabadság”, az „igazságosság” és a többi intellektuális ábránd üresnek bizonyul...", irja. Erről eszembe jut, amire már régóta kiváncsi vagyok, hogy ti. minden konzervatínak megvetélssel kell kezelni a francia forradalom jól ismert hármas jelszavát? Tudom, hogy a "konzervativizmus ősatyja", Burke elítélte a forradalmat, de ennek inkább az volt az oka, hogy az a társadalmat túlzott hirtelenséggel, mesterségesen akarta átszabni, és emiatt- Burke szerint - szükségszerűen terrorba torkolott. Tehát nem feltétlenül magával a "szabadság, egyenlőség, testvériség" jelszóval volt gond (hacsak az nem, hogy csöpög a nyáltól.)

Sokszor ezt a különbségtetel nem látom a mandineren megjelenő írásokban.

Valójában lehet, hogy az a bajom, hogy nem igazán látom, mi a konzervativizmus valódi lényege. Az lenne, ami Aristo írásaiból jön át? Ha igen, akkor annyira nem bejövős.

Ha van ezzel kapcsolatban valamilyen gondolatod, kérlek oszd meg. (Tudom, sokat kérek).

Ja, még egy dolog. Gondolom a mandiner.blog.hu-n minden szerző független. De azért van valamilyen kontroll, vagy aki egyszer bekerült az azt ír, amit akar? Magyarul: aristo gondolatai mennyire általánosíthatóak a mandinerre?

evil overlord (törölt) 2012.02.24. 12:02:48

@jose maria padilla: Agnosztikusként én egyetlen vallást fogadok el "közterületen" Európában, a kereszténységet (kivéve persze a Hitgyülit). A többi örüljön annak, hogy vallásszabadság van, érje be ennyivel, és ne akarja a környezetét átformálni. Az iszlamisták pedig húzzanak haza.
Az ateista náci is aligember volt? (Tudom a különbséget a fasiszta és a náci között, szóval erről felesleges vitáznunk.)

@aszterixagall: Nem lehet egyszerre megvalósítani a szabadságot és igazságosságot.

pierre bayle 2012.02.24. 12:21:48

Ez rettenetesen színvonaltalan írás, még a Konzi fokozatosan hanyatló színvonalához képest is.

aszterixagall 2012.02.24. 12:28:27

@evil overlord:

Persze, nem lehet, de ez nem jelenti azt, hogy nem kell keresni a kettő összegének valamilyen optimális szintjét, ha érthető, amit írok. És végképp nem jelenti, hogy nevetséges, ha valaki mindkettőre vágyik egyszerre.

Egyébként a kérdés inkább arra vonatkozott, hogy mi a konzervatív eszme lényege. Minden, ami nem liberális, Azt hittem, ennél többről van szó.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.02.24. 12:42:21

na, elolvastam, kedves szórakoztató írás. és megint idegesíti az alembereket. remélem a folytatás ütni is fog! :)

aristo! várom a válaszát!

Karvaly 2012.02.24. 12:42:45

Jó cikk, nekem tetszett.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2012.02.24. 12:44:54

@aszterixagall: "aristo gondolatai mennyire általánosíthatóak a mandinerre?"

Aristo gondolatai Aristóra általánosíthatóak. Ugyanakkor részei a Mandiner sokszínű véleményvilágának.

A szerző írt már magáról a szabadságról is:

mandiner.blog.hu/2011/06/23/a_szabadsagrol_1

Egyenlőségről, emberi méltóságról is: mandiner.blog.hu/2011/05/27/az_emberi_meltosagrol_2

A Mandiner különböző szerzőinek posztjait a szabadság témakörében itt találod:

mandiner.blog.hu/tags/szabads%C3%A1g

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.02.24. 12:45:16

vki összefoglalná a posztot 3 mondatban? úgy érzem nem érdemes elolvasni, csak rátekintettem, de az elég volt

Karvaly 2012.02.24. 12:46:12

@Shenpen: és itt az irónia, hogy a liberálisok a vallási türelem és tolerancia mellett leginkább az eltérő kultúrájú bevándorlókat támogatják. Akik között kiemelkedően magas a bigott vallású és intoleráns egyén.
Malmöben miért is nincs zsidó közösség?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.02.24. 12:46:34

@jose maria padilla: a hívő nem lehet náci
nem tudom mi ez a komment, csak mondom.

evil overlord (törölt) 2012.02.24. 12:47:27

@jose maria padilla: Jelyes, egyetértünk. A fasiszta viszont Übermensch, igaz?

@aszterixagall: A XX. libik elég hamar eljutottak a szabadságtól a szabadosságig, ettől egy konzerv ideges lesz.
Féljobberként a konzervatív gondolkodás lényege:
- ami működik, azt nem kell piszkálni
- nem forradalmi, hanem csak graduális változás

Prof. Dr. Simon Templar 2012.02.24. 12:47:40

@evil overlord: "Agnosztikusként én egyetlen vallást fogadok el "közterületen" Európában, a kereszténységet (kivéve persze a Hitgyülit). A többi örüljön annak, hogy vallásszabadság van, érje be ennyivel, és ne akarja a környezetét átformálni."

Elmondanám, hogy a kereszténység Európában hiába van már több mint 2000 éve, akkor is idegen vallás. Európa "igazi" (nem véletlen az idézőjel, hiszen úgy gondolom igazi, egyetlen vallás nincs) vallásai a kereszténység előtti időkre tehetőek, gondolok itt konkrétan a görög-római illetve északi germán panteonra.
Nem véletlen, hogy Határ Győző a kereszténységet nemes egyszerűséggel csak saulizmusnak hívta.

Ezzel kapcsolatosan mindenki szíves figyelmébe ajánlom a www.antidogma.hu teoretikus cikkeit.

Tilikov (törölt) 2012.02.24. 12:54:55

@tesz-vesz:

Egy mondat is elég, a lényeg a kulcsszavakon van, a többi csak töltelék. A mélyenszántó mondanivaló valami ilyesmi:

Liberálisok, marxisták, kombattánsok, ballibsik, kriptomarxisták, gerillák, libsizmus, dogmatikus marxisták, erőszak, kokainisták, kommunisták, dekonstrukciós liberálmarxisták.

Tilikov (törölt) 2012.02.24. 12:59:10

@evil overlord:

És szerinted az "ami működik, azt nem kell piszkálni" és a "nem forradalmi, hanem csak graduális változás", hogyan egyeztethető össze a jelenlegi konzervatívnak mondott kormány törvénygyárával, amely futószalagon gyártja a törvényeket, és legfőbb szórakozása az átnevezés és a zászlók átfestése?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.02.24. 13:00:30

Rohan a vesztébe szociológiailag is, hiszen semmiféle megoldása nincs a bevándorlásra"

szerintem nem is akar megoldást. énszerintem a kaufman-terv még bukolikusan él egyes fejekben ott fenn.

"nem érthetünk meg egy dolgot, ha az okát nem értjük"
hát ez nem egy nagy gondolat, ezt nem kell osztani. ez alap :)

"A társadalom azonnali megjobbításának lehetősége – szokványos baloldali eszközökkel, tehát vérrel és puskaporral – nem sikerült"

én nem így látom, szerintem abszolút módon sikerült nekik. emlékezzünk a rotsildokra. emlékezzünk 1789-re (amit a béna Techet Péter a nacionalizmus kezdetének tart...), ne csak ezekkel a vörös senkiházi kohnokra gondoljunk a párizsi diáklázadásokkal.
abszolút hatalmuk van, ez a liberális-szociáldemokrata-kommunista ideológikus dolgok ott náluk nyugaton már csak játék, a hatalom nem náluk van. nem ezeknél a bohocóknál, ők csak színészek.

nem sok értelme volt elolvasni, okosabb nem lettem tőle, de diplomamunkának elfogadják.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.02.24. 13:01:36

@Tilikov: hát kb ennyi értelme volt. az elején még voltak dolgok, amikkel egyetértettem, de ezek alapvetőek.

evil overlord (törölt) 2012.02.24. 13:02:15

@Prof. Dr. James Onedin a naviatika elismert tanára: A kereszténység az elmúlt kétezer évben összenőtt az európai kultúrával, az azt megelőző vallások (már amennyiben a görög pantheon félrekúró isteneiben való hitet egyáltalán vallásnak lehet tekinteni) kivesztek.

@jose maria padilla: Gondoltam :)

___________________________ (törölt) 2012.02.24. 13:10:32

@jose maria padilla: hát nálam kb. ezt hívják vademberségnek. Érdekes, hogy Debrecen alapvetően református város, mégsem törik be a katolikusok ablaikait. Ezt meg civilizációnak...

___________________________ (törölt) 2012.02.24. 13:13:18

@aszterixagall: Bár nem engem kérdezett, de szerinem nem megvetésről van szó, hanem kritikáról, súlyozásról, további értékek figyelembe vételéről stb. Kezdve onnan, hogy ez a három hajlamos ellentmondásba kerülni egymással, folytatva oda, hogy más értékekkel is hajlamosak...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.02.24. 13:17:48

@Dr. Zerge: mekkora egy troll vagy te :) most ergének van igaza, te prolimanó.
el is gondolkodtam, hogy szűrjelek-e, de aztán mégse

@Vidéki:

"Remek aristo cikke.
Remek humorral mutatja be, hogy a balliberális EU parlamenti képviselők honnan jöttek "

lehet velem van a baj, de én egy csepp humort nem láttam benne, rámutatnál?

Bell & Sebastian 2012.02.24. 13:45:20

Arist', Shenpen két dalia
Más mindenki Mémróth fia

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.02.24. 14:00:44

@Shenpen:
jó, de te hülye vagy és riasztópisztollyal jársz konditerembe :)

Tündér_Lala 2012.02.24. 14:04:22

Annyit leszögezhetünk, hogy a liberálisok és kommunisták házassága - mint az nálunk jól érzékelhető - katasztrofát okoz.
Magukban lehetnek életképesek, de együtt, hátrányaikat egyesítve borzalmas állapotok előidézésére képesek.

Az európai jövevények egy nagy részével az a baj, hogy kultúrális vákumba kerültek, ha más nem a második generáció. Sem a befogadó társadalom, sem az őshaza szabályait, normáit nem fogadják el, tartják be és ettől tűnnek vadembernek. Tény, hogy sok probléma lesz még ennek a kezelésével.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.02.24. 14:05:47

@Shenpen:
tökfejkém! még annyit, hogy arról sem tudunk, hogy a berlini törökök egymás muszlim ablakait górnák /debreceni kifejezés a dobásra/ be, ha más muszlim alosztályhoz tartoznak, mint gyengeelméjű válaszodban a debreceni refkók és katkók.
de, ha már itten vagyunk. ugyan a debreceni refkók nem báncsák a katkókat, csak lelövik a cigányokat. :))) idióta.

Alfőmérnök 2012.02.24. 14:19:25

@Shenpen: A refik meg a katkók mégiscsak keresztények. Igaz, volt idő, mikor nem ablakba kőbedobással intézték el a konfliktusaikat, hanem durvább dolgokat csináltak egymással. :)

Tündér_Lala 2012.02.24. 14:21:56

@jose maria padilla: Mondjuk a liberalizmus módosított változata (amíg túl nem hajtották) működött.
A kommenizmus erősen mődosított változata is .
Így, úgy, de működött. A kettő együtt nagy szociális transzferek követelmények nélkül, mert az a szabadság nyírbálása, a tőke érinthetetlensége, de gátlástalan csüngése az államon és hosszan lehetne sorolni.

Tündér_Lala 2012.02.24. 14:24:07

Mondjuk a liberalizmus módosított változata (amíg túl nem hajtották) működött.

Amerikában.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.02.24. 14:24:29

@jose maria padilla:

"...refkók nem báncsák a katkókat, csak lelövik a cigányokat..." --- írod.

Nem hivatásom a reformátusok védelme, de azt azért --- a jegyzőkönyv számára --- jelezném, hogy a K. testvérek nem reformátusnak, hanem "származásúnak" vallják magukat. Ezt megbízható forrásból tudom.:-)

ü
bbjnick

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.02.24. 14:50:02

@Shenpen:

húbazmeg, a németországi fundi török kisebbség, mint par excellence példa a mocsadék, kirekesztő, keresztényellenes libsizmusra.

asztakurva bazmeg, mi jön még? irán, mint a liberalizmus fertője? vagy van annál is durvább?

tewton 2012.02.24. 14:51:02

tegnap a rumbach sebestyén utcán sétáltam, és az jutott eszembe, milyen izgalmas is lenne, ha mondjuk debrecenben lenne egy nagy nyári katolikus fesztivál. katolikusokkal, meg magukat katolikusnak érzőkkel, meg katolikus származású független értelmiséggel. katolikus látványosságokkal. esetleg egy kisebb körmenettel. katolikus származású komolyzenészek játszanának katolikus zenét. sváb katolikus nénik katolikus süteményeket és édességeket sütnének rafinált jezsuiták és görkat atyák ismertetnék meg az ősi vallás érdekességeit a nyitott fiatalokkal. . micsoda pompás misszió lenne :)

Arp1 2012.02.24. 15:07:32

Az amerikai liberalizmusról. A liberalizmus és atheizmus kapcsolatának alapjait is jól kifejti.

vimeo.com/27393748

szemtanú 2012.02.24. 15:17:39

@Dr. Zerge: Ilyen amikor a vadembert megszelídíti egy liberális: "ha felsorolnánk azoknak a zsidóknak az értékeit a magyar kultúrában, amit ha kivonnánk Magyarországról, akkor nem maradna más, csak a bőgatya és a fütyülős barack.”"- Landeszmann

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.02.24. 15:28:25

@mavo:

Ne add a h*lyét, nem vagy te az! Pontosan érted, amit @Shenpen: mond!

A liberalizmus a fundamentalizmusok megerősödésének kedvez (mivel relativizál és így értelmezhetetlenné teszi az értelmes kompromisszum-fogalmát) és szükségszerűen súlyos konfliktusokhoz vezet.

Szegény jó Fekete "Fekete Agyalágyula ordít, fogyik a magyar, dugjunk többet!" Gyula, már a hetvenes évek végén, a nyolcvanas évek elején-közepén, az akkori Magyar Nemzetben és Népszabadságban, a multikulturalizmus veszélyeiről cikkezgetett (előkereshetném azokat a cikkeket, pontos dátumokkal, megjelenés-megjelöléssel a Fekete-cikkgyűjteményekből, de most lusta vagyok:-)): ilyesféléket írt: ahol ilyen különböző kultúrájú népek "ölelkeznek össze", ott az ölelkezésből fojtogatás lesz.

Tessék, van!

ü
bbjnick

sisszi 2012.02.24. 16:39:41

a cikkírónak kategória fétise van: ha kategorizáljuk magunkat, kategorizáljuk az "ellenséget", akkor biza nyugodtan tudunk aludni. így egyszerű és szép a világ...trallalalallallaa

kalamajka49 2012.02.24. 17:00:16

Aki a paradigmaváltás szóval dobálózik, bölcs ember nem lehet.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.02.24. 19:46:07

@szemtanú:

na, a liberális fundi törökök után egy újabb echt liberális: egy rabbi. :)

megy ez srácok. :-D

Mitzimackó 2012.02.24. 19:51:14

ennyi hülyeséget egy helyen még életemben nem olvastam.

betyár (törölt) 2012.02.24. 20:00:32

@jose maria padilla:

bm-ben nincs ennyi spiritusz. ugye maga is sejti?:)

Bell & Sebastian 2012.02.24. 20:14:09

@Arp1: Válaszcsapás Leninre, avagy a ló túlsó oldalán.

Nemtom, hogy Aristo a randisták és leninisták szövetségéből szándékosan felejtette-e ki a nemzeti-szocialistákat, pedig benne vannak ők is ebben a turmixban.

Mert ha kivonjuk őket, megint csak a nettó filoszemita -ellenesség marad. Pedig be kellene venni, ha már egy tőről fakadnak. Melyik a kisebbik baj?

Nyilván azt kell választani, mert a teljes igazság kimondása után könnyen kihajíthatják az állásából.

Viszont ha ő a kihajigáló, akkor meg antiszemita. Még jó, hogy nem holokauszt -relativizáló. Mert akit azzal a szempontpuskával eltrafálnak, többet már nem szokott ide írogatni.

Alfőmérnök 2012.02.24. 20:22:00

@betyár: Te tényleg beszopod, hogy ebben a fickóban van spiritusz? Innen-onnan összeszedeget gondolatmorzsákat, aztán összerakja egy az '50-es évek demagóg propagandacikkeit idéző katyvaszba.
Nem olvastam végig, mert a huszadik fosadék után az ember nem olvassa el ugyanattól a szerzőtől a huszonegyediket is, csak így megakadt ezen a szemem:
„Halottak a frankfurti iskola nagyjai”

Aha. Jürgen Habermas, a második generáció fő hangadója ippeg él és virul. Egyes, leülhet.

szemtanú 2012.02.24. 20:22:31

@mavo: Ő csak elsőnek mondta ki, amit a Kornissok, Kertészek, stb. gondolnak, ti. hogy "a magyar genetikusan alattvaló" vadember, aki "boldogan dagonyázik a diktatúra pocsolyájában, röfög és zabálja a moslékot,".

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.02.24. 22:40:17

@Shenpen: Szóval inkább kifele mondogatják, hogy Allah, Allah, befele meg hogy Jézus, Jézus"

végülis tökugyanaz
szükségünk van nekünk ilyen gerinces keresztényekre? pfúj törökök

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.02.24. 22:42:24

Érzem, hogy igazi titánok harca lesz itt főleg ha kijön a várva várt "Tölts És Ölj II."
Bekészítettem a popcornt.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.02.24. 22:42:56

@Bloodscalp: moderáld magad :) fúj de közönséges vagy!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.02.24. 22:48:01

@evil overlord: mi a különbség a fasiszta és a náci között? én úgy tudom minden fas náci, de nem minden náci fas.
és mi van a hitgyülivel???

Bell & Sebastian 2012.02.24. 23:08:51

@tesz-vesz: Ugyanmá', hagyja ee, bár még sosem mondtam, de kedvelem Bloodscalpot, bizonyára megvan neki a maga baja. Jogában áll nem csattogni.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.02.25. 06:35:18

@evil overlord: Ó, hozzá vagyok én ehhez edződve. Különben is, az ember sose bízza el magát, de ameddig a mindenféle idióták a teljes politikai panelspektrumon címkézik, addig joggal gondolhatja magát független gondolkodónak. Igazán baj akkor volna, ha minden idetévedő egységsugarú felhasználó kapásból helyesen detektálna.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.02.25. 06:42:49

@Shenpen: Őőő..., igen. És? (Meg ezt most miért is nekem, de hagyjuk talán.) Ha az a föladat, hogy egy egyedi esetből általánosítanom kéne valami frappánsat _a_ törökökre vagy _a_ moszlimokra esetleg _a_ nemtudomkikre, netán ezek, és bármi más tetszőleges permutálódásaira, akkor ezzel nálam kurvára eltévesztetted az ajtót.

Persze szoktam én is néhanap általánosítani, pölö ismertem egyszer egy Shenpen nevűt, hát annak geci büdös volt a szája. Logikus, hogy akkor a Shenpenek büdösszájúak.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.02.25. 06:47:32

@tesz-vesz: Uhh, most elfogott valami kellemetlen borzongás... Egy köznyilvános elmeháborodott esetleg szűrne egy rohamosan romló színvonalú blogocska kommentjei közül... Jaj, mi lesz velem, jaj...

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2012.02.25. 08:56:59

Ha jól értem, a szerző azt állítja, szórakoztatóbb alternatívák hiányában fedeztek fel minket az európai baloldaliak. Ezzel annyiban vitatkoznék, hogy belpolitikai téren majdnem minden országban van egy vagy több, Orbán Viktor karakterű, meghatározó politikus, akár hatalmon (Sárközy), akár éppen nem (Berlusconi), akitől az adott országot félteni lehet. A legunalmasabbak talán ilyen szempontból a németek, mert Angela Merkelt még szívül utálni is nehéz lehet.

Ezen kívül ott vannak a bankárok, a vallásosak stb. A pápa a vörös cipőjével pl. sokkal viccesebb figura, mint OV.

szemtanú 2012.02.25. 09:20:03

@Dr. Zerge: Ha, nem érted és érdekel olvasd el az előzményeket. Persze értem én, hogy számodra érthetőbbek Tótaw ismerős paneljai és cseppet sem előítéletes keresztény, azon belül is masszív egyház gyűlölete. Azt is értem, hogy ha valami érzékeny ponton talál egy "ballibsi"-t, akkor azt azonnal le kell járatni eszközökben nem válogatva, de legalább olvasnátok el végig mit is kell gyűlölni. E helyett itt büszkén írja pár liberális, hogy el sem olvasta, de azért hazugságnak, ferdítésnek tartja. No, ennyit a szellemi élcsapat vitakultúrájáról.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.02.25. 10:31:59

Ez a mocskos geci index az ilyen ocsmány, undorítóan csúsztató, gerinctelen, takony cikkeiért érdemelne atomot és lámpavasat:
index.hu/belfold/2012/02/25/karos_a_hazassag_elotti_szex/
Ilyenkor mondom azt hogy a libsi mocsok ellen tűzzel-vassal kell küzdeni amíg az utolsó is mozgatni bírja a száját.

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2012.02.25. 10:39:03

@Alfőmérnök: Habermas - túl azon, hogy egyáltalán nem tartozik a frankfurti iskola nagyjai közé - 83 éves. Ez jellemzően nem a legfényesebb alkotói kor - általában, nemigen várható tőle a libsizmus megújítása, bár magának szíve joga ezt várni tőle természetesen.

ghavin 2012.02.25. 11:44:08

@Karmadealer: Azt mindig is sejtettem, hogy a merevedési zavar/impotencia frusztráló, de hogy ennyire? Csillapodj.

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2012.02.25. 13:27:30

@Karmadealer:
"Ilyenkor mondom azt hogy a libsi mocsok ellen tűzzel-vassal kell küzdeni amíg az utolsó is mozgatni bírja a száját."

én valami olyasmit olvastam ennek a dzsentri kreténnek a posztjában, hogy idézem "a marxista, vagy kriptomarxista baloldal egyenesen rajongott" az erőszakért.

szóval számíts rá, hogy ha egyszer legyőzitek a gonosz, csúnya liberlaizmust, akkor te csak egy marxita cseléd leszel Lord Aristo birtokán, esetleg kondás :)

Kabbe (törölt) 2012.02.25. 13:46:13

tényleg mennyivel jobb ez az urambátyámos-kókleres-keresztényinmegsimogatlak buli:)

Alfőmérnök 2012.02.25. 14:51:07

@aristo: "egyáltalán nem tartozik a frankfurti iskola nagyjai közé "
Vannak, akik oda sorolják.
frankfurt.tek.bke.hu/frameset?navbar=szerzo&tart=szerzo.htm

És ami a lényeg: él (gy.k.: nem halott).
Gadamer 60 évesen írta fő művét, Bunuel hetvenvalahány évesen rendezte a legjobb filmjeit, Manoel de Oliveira 100 évesen is aktív. És még lehetne folytatni...

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2012.02.25. 15:16:47

@Alfőmérnök: Az, hogy a BKE-n valakit nagy embernek tartanak nem jelenti azt, hogy az is, ott ma is sokan tanítanak olyanok, akik Marxot is nagy embernek tartották.
De tudja mit: igaza van Habermas valóban él, tévedtem az általánosítás során. Ha tévedésem felzaklatta, netán károsodást okozott homeosztázisában - akkor elnézést.

tewton 2012.02.25. 15:25:20

@Alfőmérnök:
alfi, maga is 40 év múlva fogja írni legjobb kommentjeit? :)

Alfőmérnök 2012.02.25. 17:36:16

@aristo: Nem csak a BKE-n tarják nagynak. Én egyébként nem tartom annak. Ahogy Adornot, Horkheimert se. De ezek szerint Ön annak tartja őket, lelke rajta.

Alfőmérnök 2012.02.25. 17:39:49

@tewton: Remélem, addigra sikerül leszoknom a netezésről, és otthagyom ezt a szarkupacot is. :)

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.02.25. 17:43:22

@Ghavin: Te legalább a mai napon fogd be a pofád, ennyi stílusérzéked legyen már. Te mindent megtestesítesz ami miatt értelme lenne egy kőkemény jobboldali katonai hatalomátvételnek.

tewton 2012.02.25. 17:44:31

@Alfőmérnök:
ugye tudja, hogy az öngyikosság a legrosszabb döntés? :)

Alfőmérnök 2012.02.25. 18:01:47

@tewton: Én úgy 10000 kommentesre terveztem a nickemet, addig talán még kihúzom. Aztán jöhet a harakiri. :)

tewton 2012.02.25. 18:09:53

@Alfőmérnök:
vigyázzon, nehogy magára küldjenek egy szárnyaspatkány fejvadásznicket, mielőtt lejár az üzemideje.

evil overlord (törölt) 2012.02.25. 19:59:40

@Karmadealer: Igaza van, ez a faszszopó előhozza az emberből a fasisztát. Ki is szűrtem, nehogy valami meggondolatlant tegyek :)

@Alfőmérnök: Seppuku, nem harakiri.

@tewton: LOL

evil overlord (törölt) 2012.02.25. 20:12:43

@Dr. Zerge: Nyöhehe. Egy egységsugarú még fokozza is pár sorral lejjebb.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.02.25. 20:44:55

@Karmadealer: Jó a kedved? Akkor mit szólnál hozzá ha megtudnád, hogy a társaság fideszes országgyűlési képviselő alapítójának férje az erkölcsi értelemben definiált egészséges család jegyében felvett Facebookon az érdeklődési körei közé egy webes kukkoldát?

www.facebook.com/profile.php?id=100000726158055&ref=ffl

Ügyetlen mentegetőzéshez javaslom a pornót nézegető indiai miniszterekről szóló hír tanulmányozását.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.02.25. 21:00:09

@szemtanú: Orvos, az kell neked. Vagy valaki, aki megtanít olvasni.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.02.26. 00:08:47

@Kettes: neked, meg Ghavinnak, a másik autista diszlexiás fasznak üzenem, hogy kurvára nem a házasság előtti szexxel van bajom hanem azzal a fasszopó sunyi zsigeri manipulatív hazugsággal amit minden szavatokkal és mozdulatotokkal képviseltek, és ami ebből a szar indexes cikkből is kisüt, ti. ennyi üzenet jön le a sötét geci szerzőnek a Kopp Mária egész tudományából, ami mint címválasztás ráadásul ordas nagy hazugság és csúsztatás is egyben. Felmerül a kérdés, vajon a szerző mi mást akarhatott ezzel, azon kívül hogy lejárasson minden konstruktív, jószándékú és hozzáértő kezdeményezést ami ennek az elbaszott országnak a problémáira a megoldás halvány szikráját felvillantja? Bazdmeg, ti a valódi társadalmi problémák okait, az összefüggéseket, vagy a lehetséges megoldások halmazát eleve nem értitek, de még ha értenétek, akkor se akarnátok úgy tenni mint ha látszana rajtatok, hanem azt élvezitek ha minél rosszabb, annál jobb.
Az ilyen szarfaszúakkal csak levantei népnyelven lehet szót érteni.
Ráadásul ti kis vincentes vörös gecik duplán menjetek a halál kékeres faszára zsokénak azután hogy a testvérblogotok szerzői kutyaközönséges bankkártya hamisítók amit csak azért nem nézek ki belőletek is mert ti még ahhoz is síkhülyék vagytok. Destruktív, értéknélküli, öncélú, fogalmatlan kis pöcsök!

Best Wishes: :-)

gono 2012.02.26. 00:23:51

az egyedül érzékelhető dolog, ami posztból lejön, az a szerző pszichózisa. aki nem hisz ezekben, az egyébként igen jól rekámozott panelekben, annak ez az egész egy komplett zagyvalék. persze értem én, hogy szükség van valamilyen hitre, amikor a valóság nem igazol minket. ilyenből pedig a (képzelt) ellen démonizálása a leghálásabb.

pamocsnyik 2012.02.26. 01:16:58

@jose maria padilla: s ha nem jön válasz, az is egy válasz...

Pelso.. 2012.02.26. 07:16:01

@Karmadealer: Mivel vennéd rá a hadsereget, hogy meglépjen egy katonai hatalomátvételt, -szép szavakkal, esetleg korkedvezményes nyugdíjjal?

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.02.26. 12:35:29

@Pelso..: Természetesen a jelenlegi hadseregünk totálisan alkalmatan bármiféle ilyesmire de azért lenne stílusa egy klassz juntának.

Pelso.. 2012.02.26. 12:57:23

@Karmadealer: Hogyne, stílusosan lehetne követ töretni velük mondjuk Fertőrákoson..

mehr luft 2012.02.26. 13:58:32

mindenféle trollkodás nélkül kérdem: itt a mandineren a Rajcsányi-gyereken kívül nincsen más, akinek a világnézetét nem valami fiatalkori trauma formálta és az újonnan szerzett ismereteit az ebből a traumából táplálkozó fixa ideája aládúcolására használja?

azért nem lenne olyan rossz, ha lenne.

betyár (törölt) 2012.02.26. 14:13:20

@Kettes:

nem unja még a patkánykodást? micsoda egy nyomorú lélek kell ahhoz, hogy mások fehérneműs és gyógyszres fiókjában kurkásszanak mindig. maguk lelki roncsok.

Alfőmérnök 2012.02.26. 14:17:21

@betyár: OFF
ha esetleg elkerülte volna a figyelmét, feltettem Önnek itt egy kérdést:
mandiner.blog.hu/2012/01/19/hurra_torpedo_az_a38_on/fullcommentlist/1#c15840068

tevevanegypupu már reagált rá, gondolom Ön is tud. Persze ha nem akar, nem muszáj.

Padillának és tevevanegypupunak (és persze hartlandnak és overlordnak, akik nem játszották el a nevetségesen beképzelt „húú én abba a blogba nem kommentelek, mert én kibaszottul elit vagyok” játékot) meg köszönöm, hogy érdemben hozzászóltak a témához.
Ilyen helyzetekben válik el a szar a májtól.
ON

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2012.02.26. 15:31:54

@Karmadealer: maga a tökéletes példa, hogy miért is káros a házasság előtti önmegtartóztatás :)

kornél 2012.02.26. 20:23:11

@.Pierre Bezuhov.:

Maga meg húzzon vissza a helyére, oszt vegye feleségül a Natasát.

2012.02.26. 22:26:30

@Vidéki: A humora sem igazán jó, de meg ami a nagyobb baj- és ez általában érvényes nem is csak annyira a konzervatív jobboldalra, de különösen a magyar NEMZETi oldalra, hogy elég érthetetlen önhittséggel, arroganciával, fölényeskedéssel vív tulajdonképpen egy kulturkamfot és ezt egyáltalán nem eszmei ellenfelekkel teszi(hiszen "ezeket" nem is tekinti annak), hanem mindenki ellen akinek köze volt_van_lesz(_lehet, ha megengedi neki) azokhoz a létezésformákhoz, amelyek ebből kiindulva jöttek létre, amelyeket csak magának vindikál és az általa leplezetlenül alacsonyabb rendűnek tekintett, hirdetett fajtáknak, erőknek nem szeretne megengedni.
Azért azt se feledjük, közülük is sokan (többnyire)haszonélvezői ennek az átkos retrográd balliberalizmusnak, csak azóta finnyássak lettek az urak.
Az a minősítés nekem mindenesetre elég önleleplezőnek tűnik, hogy "jók voltak a hátrányos helyzetű csoportok felfedezésében és megszervezésében. Megszervezés alatt azt kell érteni, hogy ha az illető embercsoport nem lenne tudatában a saját hátrányos helyzetének, akkor gondoskodnak e hiányosság pótlásáról, illetve a hátrány megállapításához szükséges ideológiai háttérmunka elvégzéséről."
Amit a liberálisok műveltek az még nem maga a nyílt elnyomás, tekintve az általa nyújtott konzumvigaszra, valamint a társadalmi mobilitásra(én is utáltam egyetemre járni:D). Viszont, ha a kulturkampf komoly érdekeket kezd el piszkálni és olyan módon ormótlankodik bele individuális létformákba(de azt tömegesen!), hogy a szabályok felismerhetően egy irányból, egy a liberalizmusénál jóval hierarchikusabban felálló elnyomórendszerből indulnak ki; ha sikerül "végképp eltörölni", akkor valami egész másfajta kétségbeesés szellemének a fenomenológiájával lehet elkezdeni foglalkozni és még ráadásul marad egy bökkenő, mégpedig a politikai erőszakhoz való viszony.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.03.03. 11:54:25

@Dr. Zerge: ez volt a célom :) ez a kellemetlen borzongás. :)
vicces, hogy a bolond kezd el mutogatni
süti beállítások módosítása