Felsőoktatás: maradsz, vagy fizetsz és mehetsz
2012. január 20. írta: st.Ella

Felsőoktatás: maradsz, vagy fizetsz és mehetsz

  Szerződéskötésre kötelezné Hoffmann Rózsa a részben vagy egészben az állam által finanszírozott képzésre felvételt nyert hallgatókat. A felsőoktatásban ingyenesen tanuló diákok az aláírással abba egyeznének bele, hogy tanulmányaik befejezte után húsz éven belül hat, tíz vagy tizenkét évet, vagyis az egyetemen, főiskolán eltöltött idejük dupláját magyarországi munkával töltenék. Mindehhez társul, hogy a kormány radikálisan csökkentette a támogatottak létszámát, elsősorban a jogi, gazdasági, valamint a bölcsész szakokon. Aki a szerződésben foglaltaknak nem tesz eleget, annak egy korábbi bejelentés szerint a képzés költségének a jegybanki alapkamat három százalékával növelt összegét kell majd törlesztenie. A munkavégzés helyét az állam évente ellenőrizné.

  A költségcsökkentő szándékú intézkedések középtávon hasznot és veszteséget egyaránt hozhatnak. A belföldi munkavégzés és adófizetés elvárása az ország által finanszírozott tanulmányok országon belüli megtérülése miatt jogos igény, de a kívánt folyamokkal ellentétes hatást is elérhet. Eleve azt a feltételezést erősíti, hogy a magyarországi munkavállalók jelenleg többnyire nehéz helyzete a jövőben sem fog javulni, vagyis a később végző hallgatók is külföldi munkát szeretnének majd. Hoffmann maga is ismerhetné a nevelés egyik alapelvét: a jutalmazás többet ér a tiltásnál. Az itt végzettek munkához jutásának segítése hasznosabb lehetne egy, a nehéz helyzetben lévő országhoz kötött jövő elrettentő képétől.

  Aki eleve külföldre vágyik, az persze elkerülheti az egész procedúrát: az Unió adta lehetőség, a külföldi egyetemek viszonylag alacsony szintű bejutási feltételei szinte magukba szippantják majd a kifelé tartó fiatalokat. És akik kifelé tartanak, azok ideális esetben az ország leendő, széles látókörú elitjét is alkothatnák. Így viszont nem utolsó szempont, hogy a tanulmányaikat külföldön végzők jóval nagyobb eséllyel ott is maradnak majd, ha munkavállalásra kerül a sor. Ezzel persze itthon helyeket szabadítanak fel hazájuk iránt nagyobb elkötelezettséggel rendelkező társaik számára, de szellemi tőkéjüket, pénzüket sem itt kamatoztatják majd, adójukat nem itt fizetik, keresetüket sem itt költik.

  Kérdéseket is felvet az oktatási államtitkár bejelentése: mi lesz azokkal, akik jó tanulmányi eredményeik miatt az önköltséges képzésről az államilag finanszírozottra kerülnek át, esetleg fordítva, elégtelen vizsgaeredményeik nyomán egy idő után lecsúsznak a támogatásról? (Bár ez az átjárhatóság eddig is döcögősen, keveseket érintve működött, a probléma fennáll.) Hogy reagál majd az Unió egy, a munkaerő szabad áramlását korlátozó szerződésre? Mi lesz azokkal, akik itthon nem jutnak álláshoz?

  Hogyan tesznek majd különbséget az eltérő képzések különböző költségeiben és az azért végzendő hazai munkaidő hosszában? Vagyis majdnem ugyanannyi (12, illetve 10) évet kell majd itthon dolgoznia az egykor ösztöndíjas orvosnak, mint a szintén támogatott bölcsésznek, annak ellenére, hogy kettejük tandíja között óriási a különbség? Az osztatlan orvos- és fogorvosképzés jelenleg 1 millió 900 ezer és 2 millió 700 ezer forint között mozog éves szinten. Két félév egy bölcsészképzésen 230-400 ezer forint. Kérdés kérdést szül: milyen mértékben befolyásolja majd a tandíj nagysága a pályát választókat?

  Összességében az intézkedés a szorgalmas és okos, ám hátrányos anyagi helyzetben lévőket sújtja leginkább. Ők azok, akik sem a költségtérítést, sem a külföldi tanulmányokat nem engedhetik meg maguknak, így aztán érettségi után vagy rögtön munkát vállalnak majd (esetleg külföldön), vagy vállalják a kényszerű elkötelezettséget az állam felé. A kormány pedig mintha a cérna végét a gombolyag közepében keresné ahelyett, hogy a lelógó szálat fogná meg: a munkaadók helyzetének javítása nélkül a munkaerőt szorongatja.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr543594005

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Czike László: Rendszerváltó szabadkőművesek (2. rész) 2012.01.21. 19:32:32

  Kovács Dávid a Jobbik egyik alapítója, első elnöke (2003 – 2006) , majd alelnöke. 2008. március 10-én kilépett a pártból. Óraadó a Károli Gáspár Református Egyetemen. 2008. március 10-én a párt ...

Trackback: Mocsai Lajost köztársasági elnöknek! - Újvidéken képesek vagyunk közösen küzdeni és örülni, otthon miért nem? 2012.01.21. 03:42:40

Ma megtörtént, amitől féltem. Barátom Pick Szeged-sálat akasztott a nyakamba, úgy látszik, a szerdai meccsen tanúsított jó magaviseletemmel kiérdemeltem, a sál persze feltűnik a stadion előtt néhány veszprémi drukkernek, akik valamit mondanak is rá vic...

Trackback: A nap képe: a narancsdroid 2012.01.20. 23:17:06

Pali bácsi vaníliás karikás képének kihívója akadt :) (Kép: mandiner.hu)  

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.01.20. 23:16:32

Hogyan irányíthatja egy nemzet gazdaságát az, akinek egyetlen nap munkatapasztalata sincs a versenyszférában? Nemzetgazdasági miniszterünk soha nem dolgozott vállalkozásban, ám figyelemre méltó időt töltött igazgatással, elnökléssel, kurátorkodással és...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.21. 01:56:20

@vitéz g.e.: a tandij a masik lehetoseg, gondolom

Piacbarát 2012.01.21. 01:56:30

@hagyma: figyi nekem a médiatv ugrik be...ha én szlovákiából osztom a blogomat ide, vagy az index onnan irna, vagy a mandiner...nem tud hozzászólni, az itteni hatóság...mert nem érvényes rá a médiatörvény...

akkor eme pénzügyi tv igen?...hogy angliában lakozol...és akkor majd jön az interpol és rádvernek egy kis adócsalást, vagy sikkasztást?...

SvenH. (törölt) 2012.01.21. 01:58:49

@vitéz g.e.: valahol kiszamoltam es most tenykent mondanam, hogy 80 Mrd paraszolit EGYENLOEN csak orvosok kozott szetosztva van meg +70netto (TB, jarulek...)
az meg hogy egyenlotlenul kapjak meg az egy szemet dolog es az is szemet dolog hogy a foorvosi maffia csicskaztatja a fiatal orvosokat, meg hogy nem engedik oket kibontakozni hanem roghoz kotik, de most csak a kepzesrol beszeltunk

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.21. 01:59:02

@d fele doktor fele barát r:
OK en nem szeretnek ugy elni valahol, hogy tudom, van 5 millios es evente novekvo tartozasom
de ez maganugy
nincs turista vizum? miota? mi van helyette?

vitéz g.e. 2012.01.21. 02:02:19

@vitéz g.e.: magamat reagálnám le,a 150 Budapestre vonatkozik, reálisan nettó 100ezer.Lényeg a lényeg:amíg nevetséges kis hazánkban egy kezdő orvosi fizetés,van az a helyzet,hogy azt fogja mondani az orvospalánta,hogy elhagyja az országot.Persze,nyilván ő a hibás,mert nem akar 100 ft-ért szenvedni,mikor külföldön ennek többszörösét keresi,és leterhelve sincs.Fogjuk aztán zsaroljuk meg a fiatalokat azzal,hogy tanulhatsz nálunk de itt kell dolgoznod x évet,szerződni,aztán ha nem jön be akkor kifizeted az egészet.Igaz,hogy én nem éltem benne,de ilyen a Kádár-rendszerbe se volt.Ennyit erről és a kormány mentalitásáról.Fel sem merül hosszútávon gondolkodni,hogy teremtsünk olyan lehetőségeket,hogy minél többen maradjanak itthon.Nem majd röghöz kötjük.Ezt védeni nem igazán értem,hogy lehet......

Piacbarát 2012.01.21. 02:03:36

@vitéz g.e.: persze, adjon neki szállást és étkezési hozzájárulást, már jobban hangzik a 100 ft

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.21. 02:03:36

@8001A: oh bazmeg ez egy egyszerusitett, gyorsitott vizum, es egyaltalan nem biztos, hogy be is engednek, tovabba ha itt is akarsz maradni 90 napnal hosszabb idore, kibasznak mint macskat szarni

8001A 2012.01.21. 02:05:56

@hagyma: Akkor még egyszer: nem az a kérdés, hogy én mekkora alávaló csaló vagyok, vagy hogy szerinted hogyan fog működni az EU x év múlva. Hanem arról, hogy hogyan találsz meg egy büntetlen előéletű magánszemélyt az EU-ban. Erre válaszolj, kérlek.
(És akkor még mindig nem beszéltünk arról, több ezer ember esetén hogyan kivitelezed ugyanezt.)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.01.21. 02:09:00

@8001A: Bullshitet nem, de szmájlit bármikor, főleg, hogy végül is nem is kérdezte meg. :))))

Mr. Pé 2012.01.21. 02:11:13

Vissza kellene vezetni a külön egyetemi felvételit, mert 1: az érettséginek jelenlegi formájában egyáltalán nem készít fel az egyetemi tanulmányokra, 2: sokkal konkrétabban lehetne az egyes pályákra készülni. Azt kellene, hogy ha bizonyos pontszámot elérsz az érettségin, akkor elmehetsz felvételizni. ( Ja, és 350 pont alatt ne lehessen bejutni egyetemre, mert aki annyit nem tud elérni, az nem való oda...)
Ezzel tuti rögtön csökkenne az egyetemisták száma.
A másik, hogy olyan ösztöndíjrendszer kellene, ami mondjuk legalább megközelítőleg igazságos, meg az ösztöndíj összege olyan legyen, amiből tényleg el lehet lenni, ha rászorul valaki. Pl nem lehetne olyat, hogy minden egyetem minden szakán megállapítunk átlagokat és bizonyos átlag alatt az egészet fizetned kell, felette mondjuk a felét, még jobb átlaggal meg semmit? És ezt persze félévekre lebontva és lenne oda-vissza átjárás benne. Tehát azt a félévet fizetnéd ki részben vagy egészben, amikor szarul teljesítettél.

Amúgy meg hogy akarnak itthon tartani? Lezárják a határt az EU közepén vagy mi?....

SvenH. (törölt) 2012.01.21. 02:12:05

@hagyma: totalcar.hu/magazin/bologatokutya/2011/12/18/kozlekedesibirsag-rekord_firenzeben/
"A szabályokra fittyet hányó 62 éves brit állampolgárnak végül az lett a végzete, hogy tilosban parkolt, és a rendőrök ahelyett, hogy a bírságcédulát a szélvédő alatt hagyták volna, a helyszínen megvárták, hogy a tulajdonos visszatérjen a járműhöz."

xstranger 2012.01.21. 02:17:03

@8001A: A gond az hogy feltetelezed hogy az allam szamara ugyanazok az eszkozok allnak rendelkezesre mint neked.

SvenH. (törölt) 2012.01.21. 02:17:46

@vitéz g.e.: "Igaz,hogy én nem éltem benne,de ilyen a Kádár-rendszerbe se volt"

mi nem volt a Kadar rendszerben? Orban?

akkor volt igazan a paraszoli hasznalva/bevezetve, pluszba egy VALODI roghozkotessel megspekelve, hiszen akkor nem volt szabad dontes hogy kivandorol vagy nem...

vitéz g.e. 2012.01.21. 02:18:03

@SvenH.: Érdekes dolgok ezek.Tudod a paraszolvencia is visszajelzése annak,hogy kicsi a fizetés(meg még sorolhatnám minek...).Nem tudom honnan,hogy jött ki ez neked(én nem számoltam utána ez igaz) de azért helyén kezelném.Fogorvosi maffia csicskáztat és röghöz köt?1.Ez most honnan?2.szóval csak ők a hibásak és a mindenkori egészségügyi kormányzatok mindent jól csinálnak(és csináltak)? Nana... Ja és még valami(nem kívántam előhozni,de a példa adja magát) édesapám fogorvos.Soha életében nem kért és nem is fogadott el hálapénzt(köszi 70ezer,én nem láttam belőle semmit,nem nyaraltunk hálapénzből oh yeah).Nem is maffiózó,legalábbis jól titkolja előlem a dolgot ezek szerint.És nem fillérekből tengődünk(az ország többségéhez viszonyítottan,vagy csak a kistérségéhez),de az,hogy mi olyan nagyon jómódban élnénk,hát az nem úgy van.Mert ugye jó egyetemen végzett emberek nem tengődnek,és nem csicskáztatják őket......

vitéz g.e. 2012.01.21. 02:23:06

@SvenH.: ne magyarázd félre szándékosan amit írok.Arra gondoltam,hogy ilyen felsőoktatási rendszer.Való igaz nem mehettél ki szabadon,de értsed amit akarok mondani.Ne félremagyarázd.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.21. 02:24:13

@8001A: suketek parbeszede...
felesleges
nekem tok mindegy hogy fog mukodni nem erted?
europai BAR lista nincs amugy? ezt komolyan nem tudom
azt sem tudom a torveny jo-e, a celjat latom
/zarojelben jegyzem meg, hogy tapasztalataim szerint egyre nehezebb kulfoldon allast talalni, de aki megy a fizesse vissza, amit az allamtol kapott, a zom dolgozni megy ki, penzt keresni, es egyszer hazamegy, ha nem hat akkor nem tudjak behajtani... es?/

SvenH. (törölt) 2012.01.21. 02:26:02

@vitéz g.e.: "Fogorvosi maffia "
???
főorvosi

vitéz g.e. 2012.01.21. 02:27:38

@SvenH.: ok értettem,bocsi,foorvosi volt írva,akkor azt a részét a mondandómnak is töröltem(vedd úgy) bocs

SvenH. (törölt) 2012.01.21. 02:33:48

@vitéz g.e.: nem ezt komolyan nem ertem de oszinten!!!

akkor 10%os elitet kepeztek, es nem mehettek ki a kadar rendszerben az ertelmisegiek, nem volt szabad valasztasuk mint ma

a masik resze meg egy kicsit tulragoztam de a csicskaztatas es a paraszoli penznek a lenyulasa es a roghoz kotes, hogy a ven fasz prof nem engedi a fizetos betegek kozelebe a fiatalokat az megvan es letezik es annyiban az eddigi kormanyoknak a hibaja hogy nem csapott szet meg rendesen...
remelem ebben IS valtoztatni fognak

vitéz g.e. 2012.01.21. 02:36:40

De megint a téma szélre jutunk ezzel.Magát az intézkedést és a szellemiségét nézzük meg.Én nem tudok egyetérteni vele.Értelmetlen ez így,de érvek felhozatala nem is szükséges,mert az Orbán-kormány érvekből nem ért csak az erőből sajnos.Szóval ehhez a katyvaszhoz is ragaszkodnak majd szépen,és csak reménykedhetünk,hogy a következő kormány változtat ezen,de súlyosan.

SvenH. (törölt) 2012.01.21. 02:40:02

@vitéz g.e.: semmi gond :)

@hagyma: en elovettem a komoly filmnezesi tudasomat hogy neki bizonyitsam es akkor a Rambo filmekkel jott elo...
szerintem ha van 10 milla amit be kell hajtani es jo sokan lesznek akiktol ezt be kell hajtani akkor fognak ra talalni modszert

hozzatennem, hogy bizonyithatnak mar valamit az alszlovakokkal is, vannak am tippjeim, pl. ha van gyereke megnezhetnek mennyire eletszeru hogy a vedoneni allandoan Budapest II. keruleteben adta be a szurit, vagy esetleg egy kis fixen letamasztott kamera felvetelet eljuttatnak a NAVnak valamilyen kamu indokkal

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.21. 02:46:26

@SvenH.: raadasul nem gondolom, hogy olyan rengetegen akarnak vegleg elkoltozni
nem tudom
de nem gondolom
a torveny lehet rossz, nem erterk hozza
a celjat ertem
de hogy az legyen a legfontosabb, hogy ugyse fizeti vissza aki lelep....
1. nem mindenki lep le
2. aki lelep, sok visszajon
3. a kinti orvoskereslet is megszunik egyszer...
4. akar elkovet valaki buncselekmenyt akar nem, elobb -utobb a tartozasa miatt meg szoktak talalni, hivatalos uton
5. aki meg megussza, hat meguszta

SvenH. (törölt) 2012.01.21. 02:46:58

@vitéz g.e.: az en ervem, az volt, hogy regen a kadar rendszerben azert nem volt tandij, mert izolalt volt az orszag, nem tudtk csak ugy kipucolni kulfoldre az ertelmisegiek
ez valtozott, es azt kovetni kell

amugy ezzel a hozzaszolassal ertek tokeletesen egyet:
Holger Hartland · hartland.blog.hu 2012.01.21. 01:06:16

csak a framing effect -el nem, mert nem tudom mi az :)))

vitéz g.e. 2012.01.21. 02:47:41

@SvenH.: huh,hogy mondjam.Nem érted még mindig amit írtam.Az a problémám,hogy ez a lépés számomra diktatórikus.Ezt próbáltam szemléltetni.(tudom mi volt a Kádár-rendszerben,beszélgettem róla idősebbekkel,nem kell elmagyarázni).Az a problémám,hogy olyan feltételeket szab(fizesd ki az x milliót ha kimész) ami bár megadja a szabad választás lehetőségét,de mögötte van a zsarolás,hogy vagy azt teszed amit mondunk,vagy fizetsz(értsd megszívod).Ez a problémám.Persze,ha nem akarod megérteni amit írok akkor falnak beszélek.Ha megérted és arra reagálsz,szívesen fogadom.De azt értsd meg amit mondok(nem azt mondtam,hogy Kádáréknál volt szabad választás,hogy kimehetsz).Újra nem ismétlem el.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.21. 02:54:19

@vitéz g.e.: en nem csak beszelgettem olyanokkal, abban eltem 30 evig
nem zsarolas az, ha utolag /nem elore/ be akarjak hajtani rajtad azt, amit az allam radkoltott es ezt elore egy szerzodessel, torvennyel , nem tudom mivel rogzitenek
ha magyar egyetemre felvetelizel, akkor tudnod kell mit kapsz es mit kernek
ez nem zsarolas
lehet nem jo a modszer de sozo nincs zsarolasrol
/amugy a Kadar rendszerben is volt tanulmanyi szerzodes/

xstranger 2012.01.21. 03:00:57

@hagyma: ja, az allamilag finanszirozott hallgatosag 100%nak, na ne viccelj mar.

Dehogynem zsarolas ez, a fiataloknak, foleg akik par honappal a dontes elott allnak nincs mas valasztasuk. Bele kell ugraniuk fejjel elore, aztan csak lesz valami.

A legbosszantobb ebben az egesz kerdeskorben hogy az inyenes oktatas a legjobb modszer a szocialis mobilizacio eleresere. Mindenki ugy beszel az felsooktatasrol mintha az valami oriasi koltseg lenne, pedig ez a legjobb modszer arra hogy adofizetoket gyartson az allam. A mai gazdasagnak diplomasokra van szuksege es kesz. Semmibol sincs tulkepzes, ossze lehet hasonlitani a diplomas es nemdiplomas munkanelkuliseget. Sot tovabbmegyek, gazdasagnak meg a szar kepessegu diplomasokra is szuksege van, majd ok leszenk a beosztottjai a jo kepessegu diplomasoknak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.21. 03:06:14

@xstranger: letezett bizony
ha osztondijat , tanulmanyi szabikat akartal akkor ala kellet irni par evet biznyos cegeknek
nem zsarolas
feltetel
beleugraniuk nem kell, miert kene komuvesre is szukseg van
aki meg eleve ugy tervez, hogy kint akar elni, az rogton kezdhetia kinti egyetemmel, van ott is
azt mondod a mai gazdasagnak diplomasokra van szuksege
hat ezt mondja a torveny is:) ez egy kis osztonzo, hogy legalabb 6 evig maradjon, de hamg sem akkor sok sikert angliaban es kerik vissza a penzt, ami ugye, mint a masik blogon irjak nem lehet problema a hatalmas es korlatlan lehetosegek orszagaiban - nyugaton
par miller? mi a gond?

vitéz g.e. 2012.01.21. 03:07:56

@hagyma: Aha.Szóval ha azt mondják,hogy államilag támogatott képzésen van a delikvens,és nem dolgozza le az x évet az országban,akkor fizesse ki a tanulmányainak a költségét.Szóval,ha valaki úgy érzi,hogy (maradjunk az orvosi példánál) 100ezer forint és a körülmények helyett,inkább dobbant nyugatra és keres 6x annyit,akkor a kormány ennek a döntésnek úgy próbál gátat vetni,hogy szerződésben kiköti,hogy fizesse ki a képzés költségét,ha nem dolgozza le a 12 évét 20 év alatt idehaza.Szóval akkor mit is csinál a kormány?A feltételek(bér,munkakörülmények stb....) változtatása helyett sakkban tartja azzal a személyt,hogy fizessél állambácsinak x milliót.És úgy dönt,hogy itthon marad,mert nem tudja honnan fizesse ki.Akkor ez mi???

vitéz g.e. 2012.01.21. 03:16:43

Egyébként,mint írtam korábban,a tandíj kérdése pedig nagyon egyszerű.Csak egy ötletet mondok,nem kell Szentírásnak venni.Havi 5 ezer forint.Nem nagy összeg,megvan a szimbolikus része,hogy nem babra megy,hanem a te(szüleid) pénzére is,nem drasztikus az átlag számára,az egyetemnek is van bevétele.(Éves szinten is tűrhető összeg jön ki,mert ugye más egy német átlagkeresetnek a 300000 forint meg a magyarnak).

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.01.21. 05:35:41

@8001A: sajnos adocsalas eseten, ha valakit koroztetnek, bizony igen hamar kiadhatjak .....

@hagyma: nekem is volt ilyen , 2010ben jart volna le. Mar 2007-ben eljottem attol a cegtol, elengedtek.

Virág et. 2012.01.21. 07:42:57

@Doomhammer: Akár azzal is, hogy visszahozzák a második kulcsot. Engem is hátrányosan érintene, de maradna kenyérre és az ország közben nem menne csődbe. Én bevállalnám ezt az áldozatot, azt tudom, hogy a fideszes többség nem.

De van jobb ötletem: hagyjuk abba a szabadságharcot, 260-as euróval az élet, az államadósság és minden egyszerűbb, finanszírozhatóbb volt. Esetleg ne államosítgassunk, végtörlesztgessünk meg különadóztassunk többet és akkor a multik, bankok beruháznak és nem leépítenek. Tudom, tudom, rabszolgatartás meg Európa szemete, de a közmunkával ellentétben (ami a nagy ötlet unortodoxéknál) ez nem kerül közpénzbe - sőt, hoz is pénzt a közösbe. A Mercedes óta nem volt jelentős beruházás Magyarországon és azt is még a szocik idején kezdték meg. Magyar beruházások meg nincsenek, ennyinek legalább az elmúlt 2 évből ki kellett volna derülnie.

Egyébként VOLT adóemelés. ÁFÁ-t, jövedéki adót és munkáltatói járulékokat emeltek. Az ország többségének az SZJA egykulcsosítása is adóemelés volt. Csak épp értelme nem volt, mert a melldöngetés elvitt minden mozdítható pénzt.

Szűcslaci 2012.01.21. 07:54:33

@vitéz g.e.: A mi pénzünkön tanultok, hát nekünk fogsz szolgálni. ( a "szolgálni" itt nagyon pozitív értelemben). Ha nem, akkor igenis fizesd vissza a pénzt. Ettől logikusabb és igazságosabb ügymenet nincs. Talán az kéne, hogy a társadalom pénzén te megtanuljál mérget keverni, bakot ugrani, bombát gyártani vagy éppen vesét cserélni, aztán itt hagyd a szarban azokat, aki ezt neked lehetővé tették, hogy a nyavalyás életedet polírozzad és azoknak kedvezzél ( vagy ártsál) akik egy ruppóval sem szálltak be a businessbe? Lófaszt, kicsim.

Virág et. 2012.01.21. 08:23:33

@Szűcslaci: Logikus és igazságos. Csak épp eddig nem így ment. Amikor próbáltak a szocik meg a szadesz elindulni a "logika és az igazságosság" felé, akkor ez a kurzus és ennek a blognak a célközönsége volt a legjobban felháborodva.
Nekem ez bántja picikét a szemem. Tegnap ördögtől való népnyúzás, ma már az egyetlen értelmes lépés. Ilyen szintű seggszáj az elmúlt 20 évben még nem volt.

Az pedig, hogy 1-2 hónappal a felvételi előtt sikerül ezt bedobni, az különösen bájos. Aki egész eddig például jogásznak készült, az most mit csináljon? Vegyen fel hitelt? Kérje meg anyut és aput, hogy legyenek ők is kormányközeli vállalkozók? Hogyan fogja visszafizetni a hitelt, amikor a legtöbb frissdiplomás jogászt felszívó ügyvédjelölti pályán csak papíron van fizetés, de a hitelt attól még majd törleszteni kell a 0 forintos fizetésből is akár (ezt hívják gyakorlati időnek)?
(És a jogászok éppen nem azok, akik külföldre szoktak menni. Itt a magyar jogot tanítják, nem az angolt például. Bár abból a 100 helyből mindegy is lenne.)

baloo112 2012.01.21. 08:23:41

Úgy izgultam hogy lesz megszorítás, és hála Istennek nyoma sincs. A fizetéseket emelték, az adó csökkent, a magyar államadóság iszonyat mennyit csökkent, megvédték a nyugdíjat és az oktatást is rendbetették. Igazán örülök hogy nincs 300Ft-os vizitdíj. Meg megszorítás.

baloo112 2012.01.21. 08:25:52

Ja ami emelkedett az a világgazdasági helyzet miatt pl benzin. euró stb ezekhez a gazdaságpolitikának és a kormánynak nincs köze.
Az hogy az embereket politikai alapon kirugdossák pl anyósom az is tök rendbe van. Gyönyörű fideszország.

baloo112 2012.01.21. 08:27:06

Ja és csak annyit hogy annyira féltem hogy tandíj is lesz, de nem lett, hála Istennek, pont ahogy megígérték! Boldogság és béke minden fideszszavazónak!!!!

collateral collector (törölt) 2012.01.21. 08:33:55

"ÖRÖKRE ELTÖRÖLTÜK A TANDÍJAT" - orbán viktor, 2008-03-09.

"ÉLJEN, ÉLJEN, KÖSZÖNJÜK, VIKTOR!!!" - fidesz-szavazók.

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2012.01.21. 08:34:58

@Pszt!: Szerintem eleve erre megy ki a játék :)

miro1 2012.01.21. 08:46:59

Nincs szükség már a felsőoktatás felére, csökkenő gyereklétszám, és bizony az alacsony színvonalú diákok miatt, ma a felsőoktatásban olyan szigor lenne, mint 1995-ben, bizony nagyon kevésnek sikerülne diplomázni. Emlékszem arra az időkre, hogy egyetemre nem is volt érdemes próbálkoznia annak, akik 4.3 alatt voltak, főiskolánál is nagyjából a 3.7 szint már határ volt, ma... , csak meg ne bukjál az érettségin, elmégy egy büfészakra, vagy olyanra ami nagyon keresett ezért tömegiparrá vált...
Szerintem teljesen rendben van ez a dolog, mára ez van, van egy szakajtó jogász, és bölcsész aki munkanélküliként kezdi az életet, miért szúrjunk ki velük?

Egyébként ez a japán séma, ott bizony így van sőt a vállaltok fizetik a tanítást, és ott kell dolgoznod

miro1 2012.01.21. 08:49:47

@vitéz g.e.: Tanulmányi szerződés, én adómból ne külföldön szórakozzanak.

Szűcslaci 2012.01.21. 08:54:48

Olyan ez, mintha te hizlalnád a malacot és a szomszéd vágná le és enné meg.

különvélemény 2012.01.21. 08:56:09

"sszességében az intézkedés a szorgalmas és okos, ám hátrányos anyagi helyzetben lévőket sújtja leginkább."

Nem kell bölcsésznek menni.
Ilyen bonyolult ezt megérteni?

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2012.01.21. 09:00:30

Vicces, EU-ellenes, kommunista intézkedés.

Bulgáriában pontosan ez volt, 1989 előtt. Persze akkor ez könnyen megoldható volt: eleve ki se engedték az országból azt, aki még nem dolgozta le a szükséges éveket (ez 5 év volt), mert hátha illegálisan külföldön marad. Aki meg más "szocialista" országba ment, az mehetett, de nem adtak neki engedélyt tartós tartózkodásra, ilyen engedély hiányában pedig -az akkori VSZ-államok közti emberkorlátozó egyezmények értelmében - a fogadó ország sem adhatott tartózkodási engedélyt.

Sőt, Bulgáriában azt is kitalálták, hogy a katonai szolgálat hiányát is meg kell váltani pénzzel. Aki nem volt katona és nem lett alkalmatlannak minősítve, annak ki kellett fizetnie a katonai szolgálat "árát", ha külföldön élt. Apám Magyarországon született bolgár állampolgárként, életében először 25 éves korában járt Bulgáriában, de 18 évesen fizetnie kellett a budapesti bolgár követségnek ilyen összeget. Persze fizetés helyett mehetett volna Bulgáriába 3-éves sorkatonai szolgálatra is...

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2012.01.21. 09:09:42

@8001A:

"Amennyiben egy magyar állampolgár három hónapot meghaladóan tartózkodik egy másik tagállamban, a kiutazás tényét be kell jelenteni az illetékes magyar települési önkormányzat népesség-nyilvántartó irodájánál (okmányiroda). A kijelentkezés tényéről a népesség-nyilvántartó igazolást állít ki. A hazatérést szintén ennél a szervnél kell bejelenteni."

Ez egy halott jogszabály... Jogászi nyelven: desuetudo-ba ment. A lakosság 99 %-a nem tartja be, s a hatóság pedig nem követeli meg. Élő ember nem jelenti be sehol, hogy bárhová is elment 3 hónapnál többre. Én személyesen ilyen embert nem is ismerek, csak HALLOTTAM ismerős ismerőséről, hogy kijelentkezett az önkormányzatnál, de lehet, hogy ez csak urban legend... :-)

"Nyilván nem lenne senki *köteles* bejelenteni, ha automatikusan megkapná a magyar lakcímnyilvántartó az adatokat pl. az osztrák hatóságoktól."

Nincs ilyen együttműködés... A rendszerváltozás óta az idő kb. egyharmadában Magyarországon, kétharmadában külföldön éltem. SOSEM jelentettem be SEHOL SEMMIT, s mindig legálisan tartózkodtam.

Globetrotter2014 2012.01.21. 09:10:10

Ez a cikk ntendenciózus és ostoba. Teljes nyelvszélességgel áll ki az elmúlt 2 év elgrosszabb intézkedése mellett. Megkockáztatom hogy egy rövid hoszárvágással (izé, majdnem kétéves vajúdással) siekrült egy olyan koncepciót letenni az asztalra ami talán még a hírhedt magyar bálinti refomroknál is nagyobb kárt tesz a magyarokban.

Sem szociális (tandíj), sem ideológia módon nem védhető és pont annak a folymatnak vette legerősebben elejét, ami kiút lehetett volna...

trollface 2012.01.21. 09:12:37

a külföldre menéshez nyelveket kellene beszélni, abban meg elég szarok vagyunk, szóval ez nem valós probléma, a törvény meg amúgy is betarthatatlan, főleg ilyen távaltokban. húsz év b+! azt sem tudjuk, jövőre mi lesz, nemhogy húsz év múlva!

jaty 2012.01.21. 09:17:51

Nem csípem őket, de ebben egyetértek velük.HA valaki az állam pénzén tanul, akkor nincs joga a mások pénzén megszerzett diplomáját külföldön kamatoztatni.Ha viszont valaki ki tudja fizetni a képzés költségét, menjen isten hírével. Mondom ezt úgy,két iskoláskorú gyerekem van, és én sem fogom tudni nekik zsebből fizetni a tandíjukat...

jaty 2012.01.21. 09:21:04

@trollface: A sok egyetemi halgató örül, hogy nemsokára nem lesz szükség a nyelvvizsgákra a diploma megszerzéséhez. Így nem lesznek kötelesek elfogadhatóan elsajátítani egyetlen idegen nyelvet sem. Azt viszont nem látják, hogy ez pont a kormány malmára hajtja a vizet, hisz nyelvismeret nélkül vajon melyik idegen országban tunak elhelyezkedni. MAjd amikor a sok éjjenző észbekap kezdhetnek 28-30 évesen nyelveket tanulni ha menni akarnak. Ügyesen ki van ez találva...

mojszipupi 2012.01.21. 09:36:46

Az államilag finanszírozott, végzett hallgatók ezentúl hoffmannrózsa és orbánviktor önarcképével kiegészített diplomát vehetnek majd át, + a NER egy díszes példányát keretbe foglalva :D

csakafidesz hajrá....mondjon meg mindent csakazorbán

Szűcslaci 2012.01.21. 09:40:18

@max val, a bircaman: itthon is kellet ún. " Honvédelmi hozzájárulást" fizetni annak, aki nem alkalmatlanság miatt mellőzte a sorkatonai szolgálatot. ( pl. családfenntartó, vagy lelkiismereti okok miatt)

Piacbarát 2012.01.21. 09:40:47

@jaty: alairtuk az eu egyezmenyt, ami kimondja szad toke es ember aramlas...korlatozhatod hamarabb mennek ki, es iden eleg sokan mentek el..eleg csak korbeneznem az ismeroseim kozott es facebookon..

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.21. 09:48:36

"az Unió adta lehetőség, a külföldi egyetemek viszonylag alacsony szintű bejutási feltételei szinte magukba szippantják majd a kifelé tartó fiatalokat. "

Majd amikor meglátják a kinti tandíjakat, albérletdíjakat, hazajönnek.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.01.21. 09:48:50

A mai bóvlista gyülekezet jelmondatai, ezeket kell üvölteni:

- Ingyen SZTK szemüvegkeretet mindenkinek - ugyanazzal a dioptriával.
- Legyen béke, legyen kölcsön, legyen béke-kölcsön!
- Vizsgáljuk felül a családi és utónevek használatát!

- Minden egyes nap basztassuk a tízmillió magyart, nehogy véletlenül is legyen egy olyan
nap, amikor nyugodtan tudják a fejüket a párnára hajtani!
- Aztán pedig két naponta mindent vonjunk vissza, amit mondtunk!

- legyen 600,- ft a benzin
- nekünk 400,- ft-os euró kell!
- emeljék a kenyér, a só, a cukor a minden árát!
- cseréljük le a rendszámtábla lecserélőket!
- 2 milla alatt fideszes fatty ne kereshessen
- a Felcsút kerüljön az első osztályba!

- Csak 30 évente legyenek választások és felcsúti kötődésű, sose dolgozott, többször bukott,150 cm mély, focista agyú, O. V. monogrammú jelölt lehet m.elnök!
- Ez kevés, hazudjon még nagyobbakat Szargyártó Péter!

- 20 év alatt közrendőrből milliárdos, kedvezményes nyugdíjjal, Pintér Sándor féle életpályamodellt mindenkinek!

- Pataki Attila dáridóénekesnek Kazinczy díjat és sikeres érettségit!

SOK SIKERT A KUTYAKOMÉDIÁHOZ!

zum trucc 2012.01.21. 09:50:08

Végülis dolgozzon itthon, aki állami finanszírozású képzésben szerzett képzettséget. Ny-Európában átlag négyszeres a pénz, és nyugodtabb a politikai helyzet. Azért négyszeres a pénz, mert fejlettebb a gazdaság.
Ezt kellene megcélozni, a nyugalmat meg a fejlettséget, és nem tönkretenni a jó egyetemek egy részét.
Hoffmann Rózsa meg menjen külföldre dolgozni, nézzük meg, megél-e. Tőlem éhen is veszhet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.21. 09:54:28

Amúgy nincs azzal olyan nagy baj szerintem, hogy itthon kell maradnia annak, aki nem fizet. Aki szegény, és diplomát szeretne, annak nyugi, hogy meg fog felelni ez is. A módszer tényleg durva, igazi favágós, de alapvetően szerintem nem elítélendő a cél.

A bajom nekem a keretszámokkal van. Sokkal több államilag finanszírozott helyre lenne szükség.
És mondjuk a tandíj összege is elég meredek, amit kitaláltak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.21. 09:56:22

Egyébként azzal is egyetértek, hogy az lenne az igazi, ha itthon is lenne meló - de ez nem az oktatási miniszter hatásköre, illetve belátható időn belül nincs rá esély.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.21. 09:59:54

@jaty: Hogy nincs nyelvvizsgája valakinek, az nem azt jelenti, hogy nem beszél nyelvet.
Ismerek sok egyetemistát, akik leállamvizsgáztak, és nincs diplomájuk, mert kib* lusták elmenni nyelvvizsgázni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.21. 10:00:24

@ColT: Lemaradt : ettől függetlenül teljesen jól beszélnek 1 vagy 2 idegen nyelvet.

Globetrotter2014 2012.01.21. 10:01:05

@jaty: azzal az állam pénzén szerzett dipomával nem fog pénzt keresni. Miért is venné bárki komolyan a magyar oktatást? Még a magyarok sem veszik komolyan. Frissdiplomás jogászokat és közgezdászokat úgy kezelenek mintha semmit sem tudnának, ami nagyjából meg is felel a valóságnak.

Ha külföldön felvesznek dolgozni (mámint nem takarítónak vagy mosogatónak) az nem azért van mert "nagyrabecsült" magyar diplomád van, hanem mert van valami nemzetközi vetülete az önéletrajzoddal. Ellenttben a lassan 5 éve folyamtosan külföldön csak közröhej tárgyát képező Magyarország alibi diplomáival, vannak olyan képzések amelyek nemzetközi szinten elismertek.
Ezek hiányában nem sok esélye van a magyar álláskeresőnek egy komolya külföldi állásra.

Amennyiben viszont sikerül egy ilyet megszerezni, attól még lojális marad(hat) a hazájához, a legtöbb kint élő magyar először az otthoni viszonyait rendezi. És aligha gondolkozik kint maradásban.

Szóval ez a célozgatás felettébb ostoba rosszindulató és ráaádsul valótlan...

Piacbarát 2012.01.21. 10:09:10

@ColT: nem kell annyi alibi diploma...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.21. 10:14:02

@d fele doktor fele barát r: Nagyobb államilag finanszírozott aránnyal sem lenne több.
OK, csökken a felvehető keretszám mondjuk magyar szakra, de annak azért ne 5% -a legyen állami, hanem mondjuk 15... Mert néha szegény gyerekek is szertnének egyetemre menni. Attól a többi még fizethet.

Azzal megfejelve, hogy tanulmányi átlaghoz kötik az államilag finanszírozotságot, szóval muszáj tanulni.

Virág et. 2012.01.21. 10:27:45

@miro1: Nem nagyon vagy képben, igaz? Jogász és közgazdász pályakezdőknél a legalacsonyabb a frissdiplomás munkanélküliség. Azért ott szüntetik meg a helyeket, mert pénzt akarnak behajtani - gondolják azok úgyis el tudnak majd helyezkedni, akkor akár fizethetnek is.

Soha nem volt olyan év még, hogy vidéken ne lehetett volna csak önköltségesen pl. jogásznak tanulni. Ez nem visszatérés a dicső múlthoz, hanem szimplán a tandíj bevezetése. Minden más porhintés, hogy a fanatikus hívők is megegyék.

Piacbarát 2012.01.21. 10:28:50

@ColT: nem látom az alternativákat a fiataloknak, ha nem sikerül bejutni...

illetve...igenis kéne egy segítő alap, ha valakit felvettek, és igenis tanuljon kapjon ösztöndíjat ami fedezi a taníttatását...plusz szociális támogatás...

Virág et. 2012.01.21. 10:32:44

@ColT: Mondjuk az érdekelne engem, hogy pl. vidéken, ahol nincs állami finanszírozott jogász képzés (nekem ez a szakmám, ezért lovagolok ennyit rajta), ott mégis mi fogja motiválni a hallgatót, hogy jobban tanuljon? Nem tud állami finanszírozásba átkerülni, mert 0 státusz van.
Ez szimpla pénzbehajtás.

A fizetős felsőoktatás meg hoz még egy problémát: ha milliókat fizetek a diplomámért, akkor elvárom, hogy azt meg is kapjam. Vagy átmegyek egy másik egyetemre. A tandíj miatt csökkenő létszámok miatt az egyetemek anyagilag érdekeltek lesznek abban, hogy ott maradjanak a hallgatók. Ez azzal jár, hogy csökkentik a vizsgák nehézségét, nehogy elijesszék a finanszírozót (a hallgatót).

Idővel persze kialakulhat egy új rangsor a fizetős iskolák között is, de addig marad a minőségi és mennyiségi lejtő.

Piacbarát 2012.01.21. 10:35:55

@Virág et.: miért vagytok úgy oda,sokáig fizetős volt, majd ingyenessé tették, majd felduzzasztották, majd eltünt a nivó...

Virág et. 2012.01.21. 10:43:00

@d fele doktor fele barát r: Az ingyenessé tétel és a nívó eltűnése között eltelt egy "csekélyke" idő. Magyarországnak akkor voltak a legjobbak az egyetemei, amikor ingyenes volt a felsőoktatás.

Egyébként divatos dolog ez az "eltűnt a nívó" duma csak épp nem igaz.

1. Nem tűnt el, csak áthelyeződött. Vannak olyan karok, ahol jelenleg is magas a színvonal és vannak olyanok, ahol meg nem. A piac majd válogat - teszi ezt most is. Ha valaki gyenge iskolában szerzi ugyanazt a diplomát, akkor nehezebben fog tudni elhelyezkedni. Hol itt a baj?

2. A tandíj ezen nem változtat. Azzal, hogy a gazdag gyerekek játszótere lesz a felsőoktatás még nem lesz nívó emelkedés. Sőt. Attól, hogy kevesebb lesz a felsőoktatásban részt vevők száma (ami nem lehet cél, mert a magyar átlag így is az EU-s alatt van, hacsak nem a harmadik világ a cél) még nem feltétlen lesz a képzés jobb.

Piacbarát 2012.01.21. 10:44:57

@Virág et.: legjobbak...végülis meleg volt...ocó volt a kaja a büfében...azt ennyi...de nem tanitottak szinte semmit...jah ez bmf

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.21. 10:56:42

@d fele doktor fele barát r: Én sem nem.

@Virág et.: Igez, ez a bajom a keretszámokkal.
A másik, hogy jelenleg is csökkennek a vizsgakövetelmények, mert a fejkvótáért versenyeztek az egyetemek, főleg a bölcsészkarok.
Ez pont a jogon és orvosin nem volt akkora baj, mert ugye oda többségben úgyis fizetős hallgatók jártak.

8001A 2012.01.21. 11:04:30

@ColT: ...meg aztán olyanok is vannak szép számmal, akiknek van nyelvvizsgájuk, de nem tudnak megmukkanni idegen nyelven (rejtély, hogy küzdötték át magukat a szóbelin).
A papír itt is csak tájékoztató jellegű, és pontosan annyit ér, mint a tudás, ami mögötte van.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.21. 11:07:48

@8001A: Ennyi... Eddig mind a 3 munkahelyemre felvételkor, az interjún, kellett adott nyelven beszélnem.

lyken 2012.01.21. 11:21:08

@Doomhammer: "Az egész arra megy ki, hogy a felsőoktatást ne az adófizetők finanszírozzák. Vagy legalábbis sokkal kevésbé, mint eddig. "

Ebben majd akkor hiszek, ha megtörtént. Jelenleg azt látom, hogy a manyup pénz kellett, a kgfb-kötelezőre rávágtak egy új adót, bevezettek 12 másikat és a babakötvényekre is pályáznak. Érzésre eddig ez a leggyengébben muzsikáló banda 89 óta, pedig láthattunk már pár zenekart...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.21. 11:25:13

@lyken: Ezekre sajnos azért van szükség, mert nincs pénz.
Az addig OK, de ennyira balf* módon szerezni...
Amúgy a felsőoktatást így is z adófizetők fogják fizetni, csak nem állambácsin keresztül, hanem közvetlenül...

8001A 2012.01.21. 11:25:32

@max val, a bircaman: "Élő ember nem jelenti be sehol, hogy bárhová is elment 3 hónapnál többre."

Tudom, én sem jelentettem be. Sőt, senki más sem, akit ismerek, pedig az ismerősi köröm kb. 80%-a külföldön él.

"Nincs ilyen együttműködés... A rendszerváltozás óta az idő kb. egyharmadában Magyarországon, kétharmadában külföldön éltem. SOSEM jelentettem be SEHOL SEMMIT, s mindig legálisan tartózkodtam."

Na látod :)
Mégis vannak emberek, akik meg vannak győzödve róla, hogy csak guglizni kell kicsit a rendőrségi számítógépen, aztán mindenki jól meg lesz találva.

8001A 2012.01.21. 11:31:13

@ColT: Nekem is ott mérték le mindig, és még csak meg se kérdezték, van-e nyelvvizsgám (3 nyelvből csak 1-re van). Ha nyelvvizsgapótlékot akartam volna a papír után, valószínűleg még ki is röhögnek.
Sokan nem hajlandóak megérteni, hogy nagyot fordult a világ, és bár nyilván nem mész el ügyvédnek vagy sebésznek papír nélkül (autodidakta sebész lol), a hangsúly a papírról inkább arra helyeződött át, hogy te magad mire vagy képes.

Piacbarát 2012.01.21. 11:36:25

@8001A: mivel sulykoljak, h de kell kell es kell ezert sokan dafke nem, ileve nem szerettettek meg a nyelvet, hanem ez van nincs masik nyelv, csak mondjuk angol v nemet.,.

8001A 2012.01.21. 11:43:54

@max val, a bircaman: "Aki nem volt katona és nem lett alkalmatlannak minősítve, annak ki kellett fizetnie a katonai szolgálat "árát", ha külföldön élt."

Akkor most keress valamit, amibe kapaszkodhatsz, mert ma, 2011ben, Törökországban - amely EU-tagságra ácsingózik - ez a mai napig így van.

A legújabb, 2011 decemberi tarifák:
Teljes felmentés, 30 éves kor felett: 12.200 EUR
Teljes felmentés, külföldön elő állampolgároknak:
10.000 EUR
Részleges felmentés, 21 napos kiképzéssel:
5.000-7.000 EUR, kortól függően

A 21 napos kiképzés az évszázad vicce: természetesen semmiféle kiképzés nem folyik, a körletet is elhagyhatod éjszakára, és javarészt abból áll, hogy a hírszerzés munkatársai propagandavideókat vetítenek, és beszervezik, akit lehet.

Polgári szolgálat nincs, vagy fizetsz, vagy a 15 hónap.
Vagy külföldről szarsz az egészre - sokan ezt a megoldást választják.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.21. 11:51:14

@8001A: Ha legalább gúgliznának, és amit találnak, kivizsgálnák... tuti, hogy hirtelen megnőne a felderítési ráta... :D

Nyelvvizsgát, ilyesmit nekem mindig elkérték, de attól még beszélni kellett.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.01.21. 12:32:59

www.youtube.com/watch?v=MUk_QF5octg

Nem lesz tandíj!
Le a tandíjjal!
Több diákot az egyetemekre!
Csak a Fidesz!
Éljen a Párt!
Seggfejek... narancskomcsi seggfejek! :))

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.01.21. 12:50:10

"A populizmus élő klasszikusai szájában a "liberális" szó káromkodás, szitok. A liberálisok ugyanis szabadságot követelnek a népnek, hogy vállalkozhasson és választhasson. A populisták ellenben fel akarják emelni a népet... Ezért vonzódtak a populisták mindig az állam gyámkodó hatalmához"

"A radikális jobboldal nemzetiségi politikája patetikus magyarkodásban, hazafias frázisokban... merül ki. Visszaélnek a nemzeti retorikával, valójában nemzetellenes politikát folytatnak... Csak olyan liberális pártok érdemlik meg, hogy talpon maradjanak ebben az országban, amelyek képesek választ adni arra a politikai kihívásra, amelyet a határainkon kívül élő magyarok iránti felelősség jelent... Ugyanakkor egyetlen magyar kormány sem érezheti felhatalmazva magát arra, hogy a kisebbségek iránti politikai felelősséget átvállalja a határainkon kívül élő magyarok politikai szervezeteitől."

...... mondta valamikor... Orbán Viktor. Gratulálunk elvtársak! Csak a Fidesz! :)

Piacbarát 2012.01.21. 13:00:17

@Dr. Boli Ch.T: te mit trollkodsz itten doktor... nem értik, az az orbán nem az az orbán amelyik moft az orbán...nu...a vesszőket meg elvitte palibá

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.01.21. 13:07:59

@d fele doktor fele barát r:
Te... elöl d, hátul r.... :o) Doktor...
Éljen a Párt! Csak a Fidesz! :))

vitéz g.e. 2012.01.21. 13:40:53

@Szűcslaci: Ezt a stílust mellőzzük "kicsim".De ha már itt tartunk,ezért mondtam,hogy egy alacsony,de mindenki számára létező tandíj lenne igazságos.De hát unortodoxék nem teszik,meg mert népszavazás,ellene ágáltak miegyéb,szóval kerülőúton próbálják,egy katyvaszként.És te sem érted.Nem az a bajom,hogy itt kéne dolgozni,ha itt tanítottak(mondjuk nálam nehezebb kimenni a szakom miatt).Hanem az,hogy a körülményeken változtatás helyett nyúlnak egy ilyen agyament eszközhöz.Mert akkor csak többen maradnának ha nem ez lenne a színvonal.De újra leírom,nem kell megérteni amit mondok,csak akkor ne reagálj rá.
@miro1: nézzél körül kicsit a diplomák ügyében,jogász,közgazdász diplomával(ahogy előbb leírták) nagyon alacsony a munkanélküliség(bölcsésszel se a legmagasabb),lózungok és általánosságok helyett ilyeneket olvass,érdekes lehet.(Azzal egyetértek,korábban le is írtam,hogy vicc helyenként a ponthatár)

M. Péter 2012.01.21. 16:09:12

@SvenH.: 10 vagy 20 múlva kell majd összahasonlítani az állami támogatás jegybanki alapkamat +3%-kal (jelenleg együtt pont 10%) emelt összegét meg az akkor a minimálbér után fizetendő közterheket. Az utóbbi szerintem sokkal lassabban fog emelkedni, ez is a trükközést segíti. Nem tudom részmunkaidőt hogy számítják be, mi van ha valaki be van jelentve alkalmazottként, de fizetés nélküli szabadságon van, biztos lesznek még lehetőségek a visszafizetés elkerülésére. Szerintem kb. olyan sikeres lesz, mint a külföldi rendszámú kocsik elleni nagy akció.

Apeiron (törölt) 2012.01.21. 19:03:29

A felsőoktatási törvény a legerősebb indok arra, hogy amint megszületik a gyermekünk, a párommal elhagyjuk az országot.

8001A 2012.01.21. 19:18:40

@tildy:): De a szerződésszegés nem adócsalás, körözést meg végképp nem fognak kiadni miatta. Ennyi erővel bárki körözést kérhetne bárkire, aki tartozik neki.

látjátok feleim szümtükkel 2012.01.21. 22:19:03

"A kormány pedig mintha a cérna végét a gombolyag közepében keresné ahelyett, hogy a lelógó szálat fogná meg: a munkaadók helyzetének javítása nélkül a munkaerőt szorongatja."

Megyeszékhelyen élő 55 körüli asztalostól hallottam:
télen kénytelen szüneteltetni a vállalkozását, mert nincs munkája. A fia diplomás környezetvédelmi mérnök, OKJ-s informatikai végzettsége van, és nem tud elhelyezkedni. "Gyalog" munkára nem veszik fel, mert túlképzettnek tartják, a munkaügyi központban közölték vele, hogy továbbképzésre nem jogosult, szintén azért, mert túlképzett. A srácnak legalább 6-8 hasonló korú osztálytársa hasonló cipőben jár. az apa szerint a gyerek kezd becsavarodni, és neki meg fáj a szíve, mert nem tud neki segíteni.

Na mármost, ha ezután a gyerek nem fog tanulni , akkor sem lesz munkahelye, mert ebben a városban minden nagy munkáltató - közte a tsz-ek - megszűnt, akkora üzemek azóta sem létesültek, a mezőgazdaság sem ad munkát mert a termékszerkezet nem igényli ( mindenki búzát, kukoricát, napraforgót, repcét, borsót termel, ami géppel művelhető).

Abban igaza van a kormányzatnak, hogy nem kell diploma mindenkinek, abban viszont nincs igaza, hogy nem kell a tudás, anélkül nélkül vissza esünk az ötvenes évek szellemi színvonalára. Nagy baj ugyan akkor az is, hogy sokan nem a tudásért, hanem a diplomáért tanulnak, és ezt a szemléletet a mai kormányzat is erősíti a fiatalokban.

A posztnak ugyan akkor igaza van abban, hogy nem a munkaerőt kell leértékelni, szorongatni, mert ha lesz munka, de nem lesz megfelelő színvonalú munkás, akkor nem szartunk a kútba, csak a kávájára, és belepiszkáltuk.

Nem csak ez a kormány, de a többi is fordítva ült a lóra, csak azt látták, hogy ki kell szélesíteni az oktatást, de azt egyik sem vette számításba, hogy ha a tudás nem lesz munka formájában hasznosítható, akkor a diplomás munkanélküliség fog emelkedni.

Én munka mellett tanultam, nem volt könnyű, de mindig úgy éreztem, hogy a saját erőmből váltam azzá, ami vagyok. Sajnos ebben az országban ezt ma már nem tudná az én gyerekem ( meg sok más sem ) megtenni, mert nincs elég munkahely. Sok fiataltól hallom, hogy a tanulás mellett dolgoznának, ha lenne mit. Talán ha ez a kormányzat megfordult volna a lovon, és előbb a munkahelyeket erősíti, támogatja, akkor az államilag nem támogatott diákok el tudnák tartani magukat, úgy ahogy ezt külföldön is teszik. Ebben az esetben nem sokkolná a felsőoktatás új rendszere a fiatalokat.

Szabad Gábor 2012.01.22. 14:04:30

Keretszám-mészárlás

„A három millió képzetlen koldus országa leszünk így, nem is olyan sokára.”

www.vagy.hu/tartalom/cikk/1497_keretszam_meszarlas

Fekete Sámuel 2012.06.08. 08:20:23

@max val, a bircaman: Megint azt játszod, amit régen?

Tudod, amikor már az useneten játszottál zsidó befurakodót.

Most meg ortodox kereszténynek vallod magad... szerintem te zsidó vagy így is, úgy is, már csak a nejed miatt is.

Fekete Sámuel 2012.06.08. 08:20:57

@Apeiron: Ja és bár mehetnétek Izraelbe, mégse oda mentek, mert ott nem elég jó az élet...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.06.08. 08:42:08

@látjátok feleim szümtükkel:

"OKJ-s informatikai végzettsége van"

én, ha akarod, elhiszem minden betűdet, de azért ezt nem kellett volna. ez ugyanis körülbelül szinonímája a libáért vett jogsinak.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.06.08. 08:43:29

@Pszientológus:

na most képzeld, mi lenne, ha még zsidóznál is? :)

fogadjunk, hogy gecire megsértődsz, ha azt mondom rád, hogy egy agyhalott náci vagy? :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.06.08. 08:48:04

@hagyma:

2008. november 17-től a magyar állampolgárok a Vízummentességi Program keretében üzleti vagy magáncélból 90 napnál nem hosszabb időtartamra vízum nélkül utazhatnak az Egyesült Államokba, amennyiben az alább felsorolt összes feltételnek megfelelnek:

Az utazónak elektronikus chipet tartalmazó érvényes magyar útlevele van. (A vízummentes utazás szempontjából lényegtelen, hogy ez a chip tartalmaz-e ujjlenyomatot.) Ennek az e-útlevélnek bordó a borítója, ellentétben a régebbi nem-elektronikus kék borítójú útlevéllel. Az útlevéllel (kék vagy e-útlevél) és érvényes vízummal rendelkezők továbbra is utazhatnak azzal.
Az utazó rendelkezik vissza-, ill. továbbutazásra érvényes jeggyel, mellyel lakóhelyéhez visszatér. Amennyiben elektronikus jeggyel utazik, az útiterv másolatát magával kell vinnie és a belépéskor be kell mutatnia az Egyesült Államok bevándorlási tisztviselőjének.
Az utazó érvényes engedéllyel rendelkezik, melyet a Belbiztonsági Minisztérium ESTA (Utazási Engedélyt Jóváhagyó Elektronikus Rendszer) weboldalon keresztül kapott. Kérjük, nyomtassa ki és az utazáskor vigye magával ezt az engedélyt.
A belbiztonsági miniszter a következőképpen állapította meg az ESTA-rendszer használatának díját: 10 USD fizetendő minden olyan kérelmező esetében, aki megkapja az engedélyt arra, hogy az Egyesült Államokba utazzon, továbbá 4 USD fizetendő az ESTA-kérelem feldolgozásáért. Azoknak a kérelmezőknek, akiktől megtagadják az engedélyt, hogy a VWP keretében utazzanak az Egyesült Államokba, csak 4 USD-t kell fizetniük. A díj kizárólag bankkártyával fizethető. A díjról további információt talál Gyakran feltett kérdések az ESTA-val kapcsolatban oldalunkon.
Kérjük, ellenőrizze, hogy jogosult-e igénybe venni a Vízummentességi Programot: A vízummentes utazás feltételei (PDF 208K)

(hungarian.hungary.usembassy.gov/vwp_hu.html )

örülök, ha segíthettem.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.06.08. 08:53:23

@mavo:

na tessék, betettem sokadiknak. az eddigi rendszerhez képest ez maga a lazaság úgy egyébként. 2008 előtt, ha a tisztviselő szerint a sublótban tartott házi páleszed nemzetbiztonsági kockázatot rejtett az államokra nézve, akkor visszabaszta a kérelmedet, és jogorvoslat nem volt.

Fekete Sámuel 2012.06.19. 21:35:05

@mavo: Dehogy sértődnék meg. Unnám.

Fekete Sámuel 2012.06.19. 21:37:03

@mavo: Hol a faszba érdekelne egy usa tisztviselőt, hogy mi a francot tartasz a magyar sublótba? Honnan a faszból tudna róla egyáltalán? Agyhalott...

Usák tisztviselőt pl. az izgatja, hogy nem vagy-e potenciálisan terhes nő. Mert ha az vagy, tutira nem mehetsz be (ugyanis USA törvények szerint aki a határokon belül születik, automatice USA állampolgár).
süti beállítások módosítása