Gyors karácsonyi kérelem
2011. december 24. írta: pelikán*

Gyors karácsonyi kérelem

 

  Az Igaz Magyar Alkalmazott Stilisztikai és Grammatikai Notariátus Balázs Géza tagozatának ma reggeli felhívása alapján szeretnénk közölni az ország népével és a világ közvéleményével, hogy 2011 karácsonyától Nyelvi Rögtönítélő Bíróságunk elé kerül mindenki, aki közterületen, boltban, közhivatalban és/vagy egyéb más nagy nyilvánosság előtt „Kellemes Karácsonyt!” köszöntési formával (súlyosbított eset: „Kellemes Ünnepeket!”) kíván jó és boldog időtöltést december utolsó napjaira. (Itt hívjuk fel a figyelmet, hogy külön, szigorúbb elbírálás alá esik, aki ún. hangérték nélküli, vagyis néma h-val toldja meg a kellemes szavunkat, imigyen: „Khellemes”.)

  Indoklásul muszáj elmondanunk, hogy a lábvíz (vagy mondjuk a hajnali húgymerevség) kellemes, a karácsony másmilyen. Bővebb magyarázatért kérjük keressék fel Mátét, Márkot, Lukácsot vagy Jánost!

  Köszönjük szépen, hogy meghallgattak!

  Szép ünnepet kívánunk!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr703492993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.12.24. 15:38:40

mi van balázs gézával? amúgy undorító írás ez

whynotzoidberg 2011.12.24. 16:00:45

Petri György

Apokrif

Zakatol a szentcsalád
Isten tömi Máriát,
József nem tud elaludni,
keres valami piát.
Nem lel, felkel. Pizsamára
húz fel inget és gatyát,
lemegy a Háromkirályba,
hogy egy fröccsöt legalább---
---"Megint Isten?"
---"Az hát, megint."
Sóhajt, nagyot húz és legyint:
---"Különben,
múltkor kivertem a huppot.
Ha az orrom elött dugtok!
---de így megmondtam a Marinak,
legalább tartsad a pofád,
úgyis szól, mint a földrengés
mindig az a rohadt ágy,
közben - de komolyan! - ne halljak
több ha-ha-ha-halleluját!"

Kellemes Karácsonyt!

flora 2011.12.24. 16:49:23

@whynotzoidberg: Micsoda nyomorúság volt Petri György élete! Erre még soha nem gondoltam!

Önkritikát gyakorolok: egyszer kétszer elhangzott a "kellemes ünnepeket". Magam is sajnálom.

Önkritika 2. Valamikor szerettem Petri költészetét. Most Petrit próbálom szeretni...

pelikán* 2011.12.24. 18:13:48

@whynotzoidberg: ön pöppet primkó, ez nem való ide. Az undor morálja ez. És azt tudta, hogy PGy depressziós alkoholistaként halt meg?

Most pedig kikapcsolom.

Molay · http://sotetkozepkor.blog.hu 2011.12.24. 18:21:53

Lehet, hogy a "Kellemes" szó a Kádár-rendszer szimbóluma, de legkorábban már a 30-as években divatban volt. Legalább száz '45 előtti levelet láttam (köztük egykori cserkészparancsnokok üzeneteit), ahol a feladó így üdvözli a címzettet karácsonykor. (Még az inkriminált "ünnepek" szó is szerepelt.)

Boldog karácsonyt!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.12.24. 22:25:22

@Molay: Igen, nagymamám is ezt mondta...
Ettől még ha belegondolsz, mit jelent a Karácsony, rájössz, hogy tényleg nem a "kellemes" az, ami az ünnepre megfelel.

@ucsacsu: Akkor is szeretjük, mint felebarátunkat. :)

orgonás 2011.12.25. 07:42:51

..azért nem engdnék minden beteg embert írni...Petri Gy-nek Békés karácsonyt kívánok önmagával is.Lehet hogy ez a vers tudatalatti családi élmény, és most büffent fel belölle???Sokáig hordozhatta magában, bocsáss mega szüleidnek, ők azért biztos szerettek...

fradihoki 2011.12.25. 10:49:46

Igen... valóban... a karácsony szerintem is több ennél... bőven több annál, mint hogy egy olyan formalitáson rugózunk, hogy hogyan, milyen _szavakkal_ kívánunk jót egymásnak egy liturgikus egyházi _ünnep_ alkalmával.
Szóval ez a poszt a kákán való csomó keresés tipikus esete...
Áldott, békés, boldog, szeretettel teli karácsonyt kívánok!

*így oké?*

At_ 2011.12.25. 11:32:52

@(pelikán*): Petri György rákban hunyt el. De ennek semmi köze a versek esztétikai értékéhez. Az undor morálja? Persze, hiszen költőként éppen az a kihívás, hogy miként lehet a testi-szellemi nyomor undorító valóságát esztétikai szintre emelni, és felmutatni a "közmorál" és a nyomorult rögvalóság közötti feszültséget. Számomra erről szól ez a vers.

flora 2011.12.25. 13:24:49

@At_: "felmutatni a "közmorál" és a nyomorult rögvalóság közötti feszültséget" - nahát, erre kíváncsi vagyok... A közmorál és a nyomorult rögvalóság nem különül el egymástól, szerinte. Nincs a két dolog között semmiféle feszültség.
És ne mondja nekem senki, hogy Petri versében van két pólus. Merthogy nincs. Vörösmarty, úgy látszik, máig érvényesen így fogalmazott: "ez őrült sár, ez istenarcú lény", mármint hogy az ember. Petrinél maradt az őrült sár. Ezért nem fog senki emlékezni a költészetére száz év múlva, de még hamarabb sem. Bár azért ennél vannak jobb versei, ez is tény. Villonra sem emlékeznénk, ha csak a kurvák, a haláltánc nyomora, a romlás jönne le a verseiből. De hát, nem így van, mert a szeretetvágy, a szépség, az élet csodája, a bűn átélése is ott van.
Petri, ez a helyzet, Villonhoz képest egy szerencsétlen 20. századi nyomorult, aki azt gondolja, hogy mindent tud. Sokan vannak/vagyunk így. Ezért kell szeretni halálában is.

flora 2011.12.25. 13:26:59

@At_: A közmorál és a nyomorult rögvalóság nem különül el egymástól, szerintem, elnézést, az "m" lemaradt.

És végül is az Isten emberarcú. Ő ilyennek látta az Isten, sajnos.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.12.25. 15:17:54

@flora: már miért is kéne szeretni petrit?

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2011.12.25. 17:06:09

@tesz-vesz: nem, ez az írás teljesen helyén való.

Zb74 2011.12.25. 18:47:32

@Molay: Erről van szó. A "kellemes karácsonyi ünnepek"-en rugózni a szanalmas.hu-ra való. Az olyan megjegyzések pedig, mint hogy "a lábvíz kellemes, a karácsony másmilyen", egy szinten van a "hinni a templomban kell" színvonalú bölcsességekkel.

pelikán* 2011.12.25. 19:44:36

@Molay: ez így van, de akkor a harmincas években sem a legjobb szavakat használták, aki így használták. (Amúgy fasza a blogod.)

@Zb74: az a baj, hogy mivel az Igaz Magyar Alkalmazott Stilisztikai és Grammatikai Notariátus intését tolmácsoltuk, mely kutatók ezreinek egységes álláspontja, nincsen helye vitának. Sajnálom.

A szánalmas.hu-ra pedig most nem tudok posztolni. Ugyanis karácsonykor sosem működik.

Maretz 2011.12.26. 02:16:01

@whynotzoidberg:

Mekkora egy nyomorult beteg ember volt ez a szerencsétlen Petri.

Elmondok érte egy imát magamban, de a helyzet az, hogy az ítéletnél sajnos nem fog számítani, hogy nem volt gyerekszobája...

Ó Istenem, csak a nyomorult, belülről rothadó emberek "esztétikájától" mentsd meg a társadalmat!

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.26. 08:09:49

petri? hát mit várnak egy lénytől, aki őrültre züllötte magát, mert kamaszságának gennye elhagyott csatamezővé bombázta a később szakáll mögé rejtett pofáját, akinek testi funkcióit a defektus határozta meg, ritkán, nehezen, és bogyókat székelt, vagy éppen buffogva, szenvedve fosott az ital és a máj szörnyű csillagállásában, akinek magja mindig korában ömlött, mintsem hogy valaha meghallhatta volna borzalmas női elélvező nyögéseit, aki szűken, gyűlölve evett, szörnyéletét alkoholba fojtva szenvedte ki beteg sorait, és gyengeelméjűeket nemzett.
ezt az embert, mikor született, a farára erősítette a sátán, és amíg élt, rajta keresztül szart.
mi mást írhatott volna a szentcsaládról?

bővebben, majd ha elolvastam egy versét is.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.12.26. 11:01:15

@whynotzoidberg: @flora: @(pelikán*): @ucsacsu: @orgonás: @At_: @Maretz: @málnási:

"(...)

Z. barátom azt mondja, hogy elméleti vitákba csak akkor bonyolódik az ember, ha pótolni vagy gátolni szeretné a cselekvést. Ugyanakkor ugyanő gyakran mondogatja azt is, hogy minden kérdés mögött egy filozófiai probléma húzódik meg és minden filozófiai probléma egy teológiai probléma részművelete.

Z. nem az a kimondott acélos elme, semmi meglepő nem volna abban, ha ellentmondásokba keveredne. Ez esetben azonban szó sincs semmi efféléről…"

magyarido.blog.hu/2009/06/26/hagyjatok_most_a_politikat_magasabb_politikara_van_szukseg

Maszkírozhatjuk a kérdést esztétikainak, lélektaninak, szociológiainak, jogelméletinek (a lehetőségek száma szinte végtelen), de a lényeg mégiscsak az marad, hogy: Jézus Messiás-e vagy sem? Jól mondom, kedves "progresszív középosztály"-beli testvéreink?

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.12.26. 11:27:59

@málnási:

Nem kérdezek, állítok:-)

Azt állítom, hogy az egész nagy progresszív (h)óbelevánc csak az "a Messiás-e a Názáreti Jézus?" c. teológiai probléma fedőműsora.

Így már érted-e?:-)

ü
bbjnick

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.26. 11:34:39

@bbjnick:
nem :)
de ennek mi köze az én petri képemhez?

flora 2011.12.26. 12:20:47

@bbjnick: Málnási soha nem fogja megérteni magát. Mert ő tkp. a kifordított Petri. Ugyanolyan visszataszító a gondolkodása, csak a másik póluson:)

Igaza van, ez a kérdés lényege. Ha valaki úgy gondolja, Jézus nem a Messiás, sőt, nincs is kinek a fiának lennie, írhat olyan dühös és undorkodó verseket mint ez az Apokrif.

Vajon Petri Pilinszky Apokrifére is gondolt, amikor megírta?

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.26. 12:26:31

@flora:
az még aztán a tuti, mikor a pina gondolkodni kezd :)

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.26. 12:32:07

@bbjnick:

most tényleg az kérdezed, amit ez a szegény fehérnép vélni tud, márminthogy az a kérdés, hogy ha petri nem hisz a jézus messiásságában, akkor baszogathatja az egész ügyet, azt sem figyelembe véve, hogy számosan hiszik? vagy azért te nem vagy ennyire primcsó? :)

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.26. 12:37:14

@flora:
még egy szó. tényleg azt hiszi maga buta liba, hogy ha a sátán szolgáját szárnyas szavakkal, plasztikusan írjuk körül, akkor az mintegy tükörmása lesz a körülírt szörnyetegnek? olvasott maga középkori hitírókat a sátánról értekezni? hülye liba. :)

Bell & Sebastian 2011.12.26. 13:48:30

Maradt volna az aggyatok egy kanalat, főbe lövöm magamat -szintjén, már régen mága lehetne az irodalmi Parnasszuson. Nem eszdéesz -közeli volt véletlenül ez a Gyurka? Ugye, hogy eltaláltam.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.12.26. 16:15:59

@flora: @málnási:

Azt állítom, hogy az egész nagy progresszív (h)óbelevánc csak az "a Messiás-e a Názáreti Jézus?" c. teológiai probléma fedőműsora.

Hogy mondjam másképp?

A progresszió antikrisztiánus, bármilyen arcot is ölt, a (leg)lényege és célja (mivel ez eredete, gyökere) csak az antikrisztianizmus marad.

A Petri-vers antikrisztiánus. Az a (progresszív) esztétika, amely a Petri-vers recepcióját szolgálja antikrisztiánus esztétika.

Még így sem világos?

Mondom másképp!:-D

A tuggyukkik azért találták fel a progressziót, mert gyűlölik az Úrjézust.

Még így sem világos?

ü
bbjnick

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.26. 16:31:52

@bbjnick:
na, ez így már teljesen érthető. máskor ne beszélj rébuszokban ! :)

flora 2011.12.26. 22:36:11

@bbjnick: Most ezt nekem miért írja? Pontosan értem, hogy miről van szó.

flora 2011.12.26. 22:38:58

@málnási: Milyen szép is, amikor ilyen keresztényi szavakat hall az ember, elnézést, az asszonyállat. Érzi, hogy a a férfi tiszteli, becsüli. Milyen nagyszerű is lehet magához tartozni, Málnási! Irigylem a feleségét És/vagy barátnőjét és/vagy szeretőjét! Mindegyiket!

Krokodil · http://sardobalo.blog.hu 2011.12.27. 02:35:23

Gyerekek, sajnos a post nem hangsúlyozta ki eléggé, de az van, hogy a karácsonyt magyarul kis kezdőbetűvel írjuk.

Áldott karácsonyt kívánok mindenkinek!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.12.27. 07:33:11

@flora:

Nos, az "öregecskedő" @málnási értetlenkedett, hát úgy gondoltam, jobb ha megpróbálom mégegyszer (félreérthetetlenül?) előadni "megmondásomat", mielőtt maguk (ú.é. Önök) esetleg vitát nyit(ná)nak a kérdéskörben.:-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.12.27. 07:38:49

@Krokodil:

Aki annyira bírja a nyelvet, mint egy alsótagozatos kisdiák, annak valóban az a biztos, ha mindig kisbetűvel írja :-)

ü
bbjnick

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.12.27. 08:20:44

Olvasom ezt a Petri-verset és hát akarva, akaratlanul beugrik az ürge alakja -1998, 99 karácsonya környékén lehettünk éppen-, amint egymagában a budai Izolabella pultját matrészegen támasztva neki-nekidőlve a falon elhelyezett nyilvános telefonkészüléknek, homályos tekintettel révedezik a nagy büdös semmibe, majd valahogyan fizeti a cehhet és határozott lendülettel, nyomtalanul távozik a helyiségből. Szóval csak annyi, hogy ez a vers tök hiteles.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2011.12.27. 09:29:16

@málnási: A leírása alapján nehezen tudom elhinni, hogy nem olvasott még petri-verseket.
De azt sem tertom kizártnak, hogy személyesen ismerte.

ÁrPi 2011.12.27. 09:44:03

@Krokodil:

Legyen neked kiskarácsony :) 2012-ben (is).

Aztán például Születésnapozók teljes szívvel mondhatják ilyenkor (a Karácsony másodnapja után is) hogy

"Boldog új évet kívánok!"

merthiszen a Születés nap után mindég egy új év kezdődik.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.27. 09:57:12

@flora:
fiam, tőlem ne várjon keresztényi mondatokat, azt meghagyom a bbjnikk csajozós dumájának. :)

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.27. 10:06:30

@flora:

még valami. sosem értettem, miért képzeli egy ostoba nő, hogy pusztán azért mert nincs semmi a lába között, meg pusztán a csökött értelmű nőségéért kéne tisztelni. ha meg csak a pinát tisztelik magukon, van ilyen kiéhezett hülye is, akkor meg megsértődnek, és értelmük dicsőítését várnák. összefoglalva: azért mert a maga jezsuiták körül lihegő butaságában semmi tiszteletre méltó nincs, sőt, ne gondolja, hogy egyik nőben sincs, vagy hogy málnási nem képes tisztelni azt.
tehát. azért mert valami faszi beszól magának, az nem azért van, mert egy hímsovén barom, aki a nőket szeretné megvetni saját butaságát fedezendő, hanem azért, mert nem a nővel foglalkozik, hanem az intellektussal, vagy annak hiányával. a nőség legfeljebb akkor kerül szóba, ha a butaság jellemzően női típusú.

flora 2011.12.27. 10:44:43

@málnási: Én egy ilyen ostoba tyúk vagyok, Málnási. Azt gondolom, hogy ha egy férfi egyetlen nőnek, akit nem is ismer (???), képes így válaszolni, akkor jobb, ha a többiek is óvakodnak tőle!
És az, hogy maga, "hímsovén barom", már ahogy fogalmazott, számomra nem jelenti azt, hogy minden férfi az:)
Különös az indulata...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.12.27. 12:18:37

@flora:

Ne szívja mellre, @málnásinak ilyen a csajozós dumája:-) Biztos volt, ahol bejött már neki, különben miért tolná?!:-)

ü
bbjnick

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.27. 12:41:04

@flora:
drága! maga itten nem nő, vagy akár nem nő is lehet, tehát, "így" ,egy nikknek válaszoltam. és egyet ne felejtsen: maga kötött belém, a pina vélt védelme alatt. hát nem jött be, éjdes.
egyébként semmi indulat, ahogy bbj mondja, ez a csajozós dumám. jobban be is szok jönni, mint bbj ájtatosmanó dumái. azzal legfeljebb bizsergős biblia olvasásig lehet eljutni. :))

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2011.12.27. 13:01:59

Irodalmi riportrészlet anno:

Na és miből élsz Gyurikám? Dolgozol?
Nem... a feleségem benne van több felügyelőbizottságban...azok jól fizetnek.

tistedur 2011.12.27. 14:35:54

@málnási: bezzeg a gyémánt-szútra, mi?
süti beállítások módosítása