Bazmeg, az ügyészség...
2011. december 15. írta: Szálinger Balázs

Bazmeg, az ügyészség...

  Lehetne azzal kezdeni, vajon a „bazmeg” szó mennyire vált köznyelvivé? Mert nagyon. Nyugodtan föl lehetne venni a magyar nagyszótárba, mindenféle akadémiai szűrőn átjutna (ha még nem jutott át, nem tudjuk, nincs nálunk a B betűs példány). Hogy az ötvenes években már létezett a szó (mint szó!), az biztos.

  Folytathatjuk azzal, hogy vajon Kölcsey Ferenc Himnusz című verse mennyiben számít irodalmi műnek és mennyiben szimbólumnak. Hivatkozik rá az Alkotmány Alaptörvény, oké, fogadjuk el, hogy valami kiemelt státuszú szövegről van szó, a Btk. is ismeri a nemzeti jelkép megsértése tényállást.

  De ez megtilt-e bármi normális értelmezést? Azaz vizsgálható-e Kölcsey műve egyáltalán irodalmi műként? Elkülönítik-e a magyar szakokon a Himnuszt a többi Kölcsey-műtől, megjegyzik-e az oktatók a szemináriumokon, hogy figyeljetek, gyerekek, erről a műről csak finoman mondjatok véleményt, mert szerepel az Alkotmányban? Valószínűleg nem. Szabad-e beszélni a szöveg problémáiról? Ugyebár van benne furcsaság: a keresztényeket nyilazó pogány magyarokat a keresztény Isten hozta fel Kárpát szent bércére, a pogány Bendegúznak vére a keresztény Isten által nyert szép hazát. Ami ugye… na. De tudja mit a világ? Belefér. Bazmeg, költészet. Tessék elfogadni. Ja, és csak mellékesen szimbólum. Mert elsősorban vers. Irodalmi mű, melyre a szerzői jogi szabályok vonatkoznak – illetve már nem, mert Kölcsey halála után hetven évvel a teljes szöveg közkinccsé vált. Idézhető. Akármilyen kontextusban. Akármilyenben.

  Aki látta a Dessewffy Tibor és Pesty László deathmatchét, annak van arról fogalma, mi van, amikor egy szöveg identitásképzővé (mondjuk Himnuszból himnusszá) lép elő. Nem kell vizsgálni rajta semmit. Szent. Szent egy nép, egy földrész, egy lakóközösség, egy vattacukor-rajongói bázis előtt. Ne baszakodjunk vele. Tényleg ne. Kínos. Viszont Dopeman tényleg nem bántja a Himnuszt, azaz a magyar himnuszt. Meghallgatta valaki az ügyészségen ezt a számot?

  A bazmeg nem a Himnuszra vonatkozik. Nem a Himnusz megbaszására buzdít. Nem mondja, hogy bazmeg, de szar. Nincs vele semmi baja. Sőt, a maga eszközeivel éppen hogy felnyomja, példának állítja, idézi, applikálja a mostani helyzetre, „Kölcsey-vel szólva aggódik” stb. stb. 

  Mint ahogy talán van mit sajnálni azon, hogy Dopeman, aki minden idők legjobb magyar raplemezét csinálta meg annak idején Az Országház fantomja címmel, a jelek szerint már egyáltalán nem kap hányingert attól, hogy Gyurcsánnyal tüntet. Mindenesetre furcsa volt nézni, ahogy a ribancozós rappert Gyurcsány-hívők lapogatják a Kossuth téren. De ez zárójel, egyáltalán nem tartozik ide. Mint ahogy az sem, hogy a Bazmeg mennyire jó szám.

  Ráadásul ezt is szabad. Mindent szabad. És ettől nem lesz valaki rossz ember. Bűnöző főleg nem. Legfőképpen nem kell ügyészségre citálni, pláne átlátszó módon, tanúként. Mit akarnak? Figyelmeztetik? Priuszos lesz? Felfüggesztettet kap? Betiltják a számot?

  Ha neadjisten egy versben leírja, hogy szar a Himnusz, utálja az Alkotmányt, Szent István egy fasz, és ez megjelenik egy 150 ember által olvasott irodalmi folyóiratban, akkor is van ügyészségi behívó? Csak mert ugyanarról a gesztusról van szó. Vagy csak sokszázezer Youtube-letöltés fölött válik ez büntetőjogi esetté? Mennyinél pontosan? Van erre szabály? Vitatkozni nyilván lehet a művészet fogalmán – de hogy Dopeman számára ne vonatkozna a művészi szabadság elve, olyan nincs, az tévedés.

  Ha pedig valami furcsa módon mégsem vonatkozik rá, mert mondjuk nem művészetnek tartják a Bazmeget, mivel Dopemant kritizáló értelmiséginek tartják, a számot pedig egyfajta publicisztikának, akkor pedig a szólás és a véleménynyilvánítás szabadsága vonatkozik rá. És pont. Ez az alapjog ugyanúgy szerepel az Alkotmányban, mint a Himnusz. Az egyik alapjog, a másik szimbólum. Van különbség, ha már össze kell mérni a kettőt. Még egyszer tehát, az egyik: alapjog. Kurva életbe, alapjog.

  De ez akkor lenne kérdés, ha Dopeman valóban bántaná a Himnuszt. Nem bántja. Szóval ez az egész ügy valami rettentő nagy ostobaság, és kijár az ügyészségnek egy hatalmas bazmeg. Sőt: „Isten, áldd meg a magyart…” Riadó! Csúnya szavak a szövegkörnyezetben! 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr303462877

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Dopeman, a szabadságharcos 2011.12.15. 13:04:47

Tegnap nézeteltérésbe keveredtem néhány kedves, értelmes fiatalemberrel, akik nehezményezték, ha nemzeti Himnuszunk környezetében trágár szavak is előfordulnak. Tegyük akkor ezt tisztába, hisz láthatóan igény van rá....

Trackback: Lakkember: B*zmeg a himnuszt? 2011.12.15. 12:02:57

    Telefonon keresték Dopemant a Himnusz-ügyben, a Budapesti VII. kerületi Rendőrkapitányság 2011. december 9. napjára beidézte, és tanúként hallgatták meg.   Skoda Gabriella, a Fővárosi Főügyé...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vén Csataló 2011.12.15. 07:57:05

Kár ezért az egész balhéért. Én mondjuk bottal nem piszkálnám Dopemant, elmondhatatlanul lesújtó a véleményem arról, amit művel, beleértve ezt a "nótát" is (ha egyáltalán ez annak nevezhető), de hogy ennek a kivizsgálására pazarolni az ügyészség idejét és az adófizetők pénzét... nagyon-nagyon túlbugó seggfej volt itt valaki. Mert igen, ez a (tahó) szerzemény nem támadja a magyar Himnuszt.

kishuje 2011.12.15. 08:00:35

nagyon nagy lehet a baj, ha megint a zenészek/önkifejezők/művészek véleménye is ügyészségi vizsgálatot érdemel... csendben jegyzem meg, hogy a himnusz kiemelése a szövegkörnyezetből és csak a címmel keverése annyira de annyira gagyi dolog... nézzük ovis szemmel... van egy szöveg, mely nem elégedett a nemzetinek nem nevezhető politikával... és van egy másik, mely így kezdődik: Isten, áldd meg a magyart... ki az aki ezt nem érti????

Robinzon Kurzor 2011.12.15. 08:04:29

Jé, megint egy gyermekien naiv rácsodálkozás a Mandineren, hogy mihez asszisztáltatok lelkes propagandistaként ...

betyár (törölt) 2011.12.15. 08:17:04

a bazmeg nem ér meg ennyi elpazarolt szót. fantáziátlan szövege egy bemohásodott nyárspolgárnak, aki azzal eteti a szarnak tartotta népet, hoy ő kúlcsávó lázadó. pedig a bazmegnél uncsibb, kispolgáribb szót nehéz találni. méghogy lázadás. óóó.

a posztírónak viszont annyit, hogy oly mélyen ne hajoljon mán be, hogy ilyen mondatot komolyan leír:

"Ráadásul ezt is szabad. Mindent szabad." fuxot.

zoli_80 2011.12.15. 08:30:18

"Dopeman tényleg nem bántja a Himnuszt, azaz a magyar himnuszt. Meghallgatta valaki az ügyészségen ezt a számot?
A bazmeg nem a Himnuszra vonatkozik. Nem a Himnusz megbaszására buzdít. Nem mondja, hogy bazmeg, de szar. Nincs vele semmi baja. Sőt, a maga eszközeivel éppen hogy felnyomja, példának állítja, idézi, applikálja a mostani helyzetre"

Majdnem ugyanezt írtam le az egyik Mandiner-cikk alá, csak más szavakkal.
Dopeman közéleti szereplése nekem a legkevésbé sem szimpatikus, de ez akkor is egy mondvacsinált ügy.

Virág et. 2011.12.15. 08:34:04

Akkor már csak szólni kéne Poltné államtitkár asszony férjének is, hogy van a be. szerint egy olyan lehetősége is az ügyészségnek (lett volna), hogy ti. feljelentés elutasítása.

Az azért picit csúsztatás szagú, hogy "Gyurcsánnyal tüntet". Pontosabb lett volna talán, hogy olyan tüntetésen jelent meg, amelyiken Gyurcsány is (ami igaz kb. az összes kormányellenes tüntetésre, mert Gyurcsánynak van ilyen szokása, hogy kimegy, ha nem is hívják), mert így esetleg sokan úgy érthetik, hogy az általa szervezett tüntetéseknek állandó szereplője. Pedig Gyurcsányt éppúgy elküldi a fenébe, mint a többieket ebben a dalban.

a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka 2011.12.15. 08:45:05

@Robinzon Kurzor:
"Jé, megint egy gyermekien naiv rácsodálkozás a Mandineren, hogy mihez asszisztáltatok lelkes propagandistaként ..."
Szerinted mi a nagy büdös lófaszt csináljon a Mandiner, ha nem ezt? Vagy szerinted csak az szólalhat meg, sőt, csak az létezhet az Úr szent ege alatt, aki világosan és egyértelműen deklarálja, hogy utálja Orbánt, a Fideszt és úgy egyáltalán a jobboldalt? Komolyan mondom, nem értem ezt a gondolkodást.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.15. 09:30:42

miféle írás ez? nem vette észre a mandarinpárt, hogy a szájat ami bitterbrúnó pénisze után vonaglott, a kezet ami novákattila farában túrt az igazság után, már furkósbottal verik el a célszemélyek és az általuk megtestesített ektoplazma? nem jöttek rá, hogy céltalan az igazodásuk a liberális minimumhoz? :)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.12.15. 09:42:18

@a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka: Az ártatlan és őszinte meglepetés hitelessége vitatható. Főleg, hogy egy héten belül úgyis jön egy "nahát a kommunisták milyen rosszak voltak"-cikk Lolától, amiben meg lehet jegyezni, hogy "hát, vitatkozni lehet, de mégiscsak ezt akarta a nép". Ez ilyen rituális tojástánc dolog, egyesek újságszerkesztésnek hívják.

Dokec 2011.12.15. 09:53:41

Ez a "vihar a biliben" tipikus esete, bazmeg! Jómagam nem szeretem a reppet, a gengszter reppet sem, de ebben a kategóriában Dope nagyot alkotott, bazmeg! És az a legszomorúbb, hogy igaza van, bazmeg... és a Himnuszt sem bántja, hanem pontosan ellenpontozásra használja, bazmeg. Az ügyészségnek az a legnagyobb büne, hogy nem vágta vissza azonnal, röhögve a feljelentést.

Dokec 2011.12.15. 09:55:01

Ja, ezt elfelejtettem: BAZMED!

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2011.12.15. 10:12:44

@betyár: "a bazmegnél uncsibb, kispolgáribb szót nehéz találni. "

Mennyivel elegánsabb az, hogy "baszod"!

maskep 2011.12.15. 10:25:11

@a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka: "...aki világosan és egyértelműen deklarálja, hogy utálja Orbánt, a Fideszt és úgy egyáltalán a jobboldalt", attól nem nagy kunszt, hogy bármit is bírál Orbánban, a Fideszben vagy úgy egyáltalán jobboldalban. Ám a jobboldalon alapvető vallásos hit, hogy amit Orbán és a kormánya csinál, az jó, csak még (még!) nem látjuk, miért is. És ezt a vallásos hitet vetítik ki általában arra, aki keményen, következetesen, évek óta bírálja Orbánt és a Fideszt. És igazán már a józanság meglepő.

"Komolyan mondom, nem értem ezt a gondolkodást."

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.12.15. 10:39:37

én nem mentegetném Dopemant. mert nem az a baj, hogy bazmegol, nem az a baj, hogy polgárt pukkaszt, nem az a baj, hogy félig-meddig hitelesen alakítja a józsefvárosi prolit, hanem az, hogy az utóbbi időszakban feltűnési viszketegsége lett, viszont a polgárpukkasztást meglehetősen alacsony színvonalon csinálja. pukkaszon polgárt szellemesen, ellenfeleit és kritikusait elbizonytalanítva. ja, az nem megy. marad a 80 bazmeg három perc alatt.

igaza van betyárnak, amikor azt írja: "pedig a bazmegnél uncsibb, kispolgáribb szót nehéz találni. méghogy lázadás"

ennyi.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.12.15. 10:42:20

Miután meghallgattam a számot egyet kell értenem.

Szimpla b*zmegolás, egy 12 éves színvonalán. Teljesen ártatlan. És valóban nem a himnuszra érti. A "mű" egyáltalán nem olyan, mint mondjuk a Hungaricum, ami tényleg tömény magyargyűlölet, és nemzetgyalázás.

Továbbá azt kell mondanom, egyetértek Stumpf Andrással: Baj van. Nem kicsit, nagyon. Ez már bizony draskovicsi tempó! Őszintén remélem nem érjük el azt a szintet, hogy Debreceninek igaza lesz.

sztrelnyikov 2011.12.15. 10:42:45

1. Hiába szeretnék itten az elvtársak, hogy elnyomásról visítozhassanak... dopeman-t magánemberek, kurucinfó-olvasók jelentették fel. Az ügyészségnek kötelessége nyomozni.

2. Ez a faszparaszt dopeman azt hitte, ha a zsidóknak szabad mocskolniuk a nemzeti jelképeket, akkor neki is. Tévedett. Elviszi a balhét. Természetes szelekció.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.12.15. 10:48:25

@sztrelnyikov: Az ügyészség elutasíthatja a feljelentést.

pityipalkó 2011.12.15. 10:51:42

@Vén Csataló: Igazad van,az ügyészség tényleges bűnügyekkel kéne hogy foglalkozzon (például mentelmi jog mögé bújt(atott) képviselőcskéktől kezdve a gyilkosokig.Ne politikai elvárásoknak feleljenek meg,hanem az igazságosságnak,politikamentes törvényességnek.

Robinzon Kurzor 2011.12.15. 10:59:33

@a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka: "Szerinted mi a nagy büdös lófaszt csináljon a Mandiner, ha nem ezt?"

Én azzal a ténnyel való szembenézést várom, hogy ezek nem mellékhatások, hanem maga a főhatás.

Hogy itt rendszerszintű a probléma, mint anno a létező szocializmusban. Ahol szintén hiába mantrázták a propagandisták, hogy "az elv jó, a csak a megvalósításba csúsznak még hibák".

Hogy ha tényleg és valaha is komolyan gondolták a konziságot, akkor kimondják, hogy ez a kormány elvi-eszmei alapon vállalhatatlan.

Nem azt várom, hogy ugyanaz legyen a véleményünk, és nem is megtérést várok, mert a jelenlegi kormány ténykedése természetesen nem menti az előző kormányokat, tehát nem Fletó dícséretét várom.

Lényegében négy szót várok, de azt átfogó értelemben: nem erről volt szó.

Az ellenzék jelenleg sem mennyiségben sem minőségben nem alkalmas arra, hogy reális alternatívája legyen a kormánynak.

Ezért bármiféle értelmes elmozdulás ebből az orosz mintára épülő látszatdemokráciából csak a Fidesz környékéről indulhat.

Robinzon Kurzor 2011.12.15. 11:01:04

@rajcsányi.gellért (ergé):

Ebben egyetértünk, de ha emiatt az ügyészségre kellett mennie, akkor a szánalmassági versenyt mégiscsak a NER nyerte.

Robinzon Kurzor 2011.12.15. 11:02:32

@TaTa86.: "Őszintén remélem nem érjük el azt a szintet, hogy Debreceninek igaza lesz. "

Pedig -- sajnos -- Debreczeninek már rég igaza van.
Sőt, igazából még ő sem mert akkorát (láz)álmodni, mint ami aztán valóság lett.

drakulatúra 2011.12.15. 11:26:37

Két törvényt javasolok:
xxx/2011. évi törvény
1. § A gondolkodás és annak kifejezése bármilyen formában: szabad.
2. § Amennyiben a gondolkodást bármilyen más jogszabály korlátozza, úgy életbe lép az 1. §.
3. § Ezt a törvényt semmilyen más jogszabály nem változtathatja meg semmilyen módon.

yyy/2011. évi törvény
1. § A sajtó szabad.
2. § Ha a sajtószabadságot bármilyen más jogszabály korlátozza, úgy életbe lép az 1.§.
3. § Ezt a törvényt semmilyen más jogszabály nem változtathatja meg semmilyen módon.

Szerintem már ez is lehet, hogy túl hosszú.
Egyébként figyelmetekbe ajánlom a finn közbeszerzési törvényt. 18 paragrafus, kb. 10 oldal.
A magyar közbeszerzési törvény van vagy 300 paragrafus, vagy 200 oldal.
Finnország a legkevésbé korrupt országok listáján kb. az első 10-ben van.
Magyarország ugyanezen a listán még az első ötvenben sem...

Atisz 2011.12.15. 12:03:05

Nem értek egyet a cikkel (finoman szólva).

Világos, hogy egy olyan világban élünk ahol a tabudöntögetés napi jelleggel fordul elő, de ezzel együtt (remélem) sosem fogjuk elérni azt a szintet, amikor a kábítószer-fogyasztás és a gyilkosság legálissá válik.
A nemzeti jelképek védelme hasonló kategória. Az Egyesült Államokban például a zászló és a himnusz is szent és érdekes módon senkinek még az eszébe sem jut, hogy gúnyt űzzön ezekből.
Az, hogy ebben az izében nem közvetlenül kerül sor a Himnusz gyalázására, nem érv. Mivel maga a "baszd meg", mint kifejezés - legyen bármennyire is elfogadott a mai köznyelvben - egyszerűen nem illik abba a közegbe, ahol a Himnusz helyt kap. Nem azt mondom, hogy kultúrember ilyet nem csinál (mert ez ugye felmentő ok lehetne Dopeman számára), hanem hogy magyar ember ilyet nem csinál.

Hogy miféle retorzió lenne a megfelelő válaszlépés? Részemről elintézném egy tockossal, de a jogban ilyesmi nem létezik, sőt az önbíráskodás egyenesen büntetendő. Mivel azonban még jogállamban élünk - akármit is vizionálnak a hobby-rettegők - a feljelentés az ügyészségen igenis helytálló.

Bell & Sebastian 2011.12.15. 12:08:06

Akkor foglaljuk össze a mondanivalót, birka népnek ócska politikai osztálya van, jobb-bal, mint a patkány két szeme. Alacsony fizetés, magas költségek, lehúzás a köbön.
Ellenpontnak meg ott a Himnusz, kezdősoraiban a három (jó)kívánsággal.

Akkor foglaljuk össze a szám formajegyeit is, buta előadó igénytelen, amcsi-nigger zenére sokat (kifütyülve), háttérben dologtalan, budapesti, bámész népség.

Egy, ki szívet ad szaváért,
egy, ki megfizet magáért,
egy, ki a merengőt adja,
egy, ki a szoknyát kutatja,
egy, ki tudja, hol a kapocs,
egy, ki kendőcskére tapos, -
dongják körül, mint húst a légy!
A hetedik te magad - vagy.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.12.15. 12:10:12

a keresztényeket nyilazó pogány magyarokat a keresztény Isten hozta fel Kárpát szent bércére, a pogány Bendegúznak vére a keresztény Isten által nyert szép hazát."

Isten csak egy van. nincs keresztény Isten, csak egy Isten van, aki mindenható, mindentudó, előre tudta, hogy az ősmagyarok keresztények lesznek
Isten különben is deista, mármint a deisták szerint létezik

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.12.15. 12:11:59

@Vén Csataló: igazad van foglalkozzanak csak buszkuval és gyurcsánnyal, hahaha
ne pazaroljuk az ügyészség drága idejét elvtársak!

Grigorij Pantyelejevics 2011.12.15. 12:22:05

@tesz-vesz: Egy lenne? Van egy szakajtó isten. Dömpingáru.

GuyFawkes 2011.12.15. 12:39:47

Mintha előbújtak volna a kurucok.

@Atisz: gondolom az alkoholról még SOHA nem hallottál. És nem az a lényeg, hogy minek nevezzük, vagy nevezi bárki.
"egyszerűen nem illik abba a közegbe, ahol a Himnusz helyt kap" hiszen ez már mindjárt érv nem igaz?

"Az Egyesült Államokban például a zászló és a himnusz is szent és érdekes módon senkinek még az eszébe sem jut, hogy gúnyt űzzön ezekből."

Hisz' alig több, mint 200 évnyi előnyük van demokráciából, talán próbálkoztak is a sajtószabadsággal, meg efféle jó kuruchoz méltatlan és fölösleges sallangokkal.
Jó ég, a nem értésre nincs gyógyszer vagy nem sikerült rájönni, hogy a fent említett (mindegy, hogy szeretett/utált előadó) nem űzött gúnyt a Himnuszból?

@Bell & Sebastian: akkor tessék Kárpátiát meg mittomén még miket hallgatni, az telve vagyon magas művészettel...

Bell & Sebastian 2011.12.15. 12:51:25

@GuyFawkes: Az élőben jó. De ha jobban meggondolom, még holtában is jobb, mint ez a tájidegen szarság, egy fehércigó szájából.

mindig igazamva 2011.12.15. 12:52:35

Csak egy kiigazítás: Dopeman nem a Gyurcsány tüntetésen vett részt, hanem a szakszervezetek és a rendvédelmisek közös tüntetésén. Az más kérdés, hogy Gyurcsány is megjelent, mint "tüntető".

Bell & Sebastian 2011.12.15. 12:54:37

Mint a korszellem, amely bejárja Európát, mint tudjuk.

Nagyzee 2011.12.15. 13:02:36

@Atisz: Jelenleg is van legálisan fogyasztható kábítószer. Nem is egy.

Bell & Sebastian 2011.12.15. 13:07:42

@GuyFawkes: Úgy van, a Himnuszból nem űzött gúnyt, csak egymás mellé rakta a kedvenc mekikajádat Segítheteklaci vizeletmintájával, hogy értsd.

A nagy múltú Amerikában ez teljesen megszokott, mindennapos eset, mi? Baszod alássan.

Mikka-Makka 2011.12.15. 13:08:08

Nem tisztelem különösebben Dopeman munkásságát, ezt a számát még csak nem is hallottam, de ettől a "Ticcsákbe!!" mentalitástól frászt kapok. Erdős Péter szelleme elégedetten dőlhet hátra..

GuyFawkes 2011.12.15. 13:10:06

@Bell & Sebastian: bizonyára jó élőben, egy jófajta szocialista elgondolással kizárólag politikai célból működő zenekar, ámde engem hidegen hagy, akárcsak Dopeman. Ez gy.k. elvi kérdés, hogy meghurcolható-e valaki ezért, mert ha igen, akkor jöhet a szép új világ, de azért azt megnézném, mekkora örömmel vonulnak majd a kopasz zenekarok a sok műgonddal farigcsált szövegeikkel - mondjuk közösség elleni izgatásért - a börtönbe.

például:
www.zeneszoveg.hu/dalszoveg/14446/titkolt-ellenallas/mas-vagy-zeneszoveg.html

"MÁS VAGY, MÁS VAGY, MÁS VAGY
Színes ruhákban vonagló gusztustalan férgek.
Budapest belvárosában elöntött a méreg,
Felvonulnak, tiltakoznak, büszkék magukra,
De a szivárványszínA zászló vérrel lesz borítva.
Eljön az idő, a háromszög újra a melleden,
Nem fogsz parádézni kint a tereken.
Gusztustalan életedből nekünk már elég,
Soha ne felejtsd el A MI VEZÉRÜNK NEVÉT."

De ez is egy gyöngyszem:

www.zeneszoveg.hu/dalszoveg/14452/titkolt-ellenallas/velunk-vagy-ellenunk-zeneszoveg.html

"Velünk vagy ellenünk, nincs más választás,
Eljön a mi időnk, KITARTÁS!!!
Tisztogatás kell, csináljunk rendet,
Egy lehet a cél, csak egy árja magyar nemzet."

Na? Kezdődjön a mindenki feljelent mindenkit buli?

GuyFawkes 2011.12.15. 13:23:37

@Bell & Sebastian:
Jaj elfogytak az érvek, jöhet a személyeskedés...köszi, de nem köszi.
"A nagy múltú Amerikában ez teljesen megszokott, mindennapos eset, mi? Baszod alássan. "

Ha jól sejtem "magadfajták" (így mondják kurucinfóul ugye?) általában hányingert kapnak az USA-tól, kivéve ha a saját, egyébként rohadtul nem releváns igazukat kell bizonygatni. Másfelől amit nem tudsz persze nincs, tessék multikulti-globálfos rajzfilmeket nézni, ott majd kiderül, hogy hoppá mégis hozzányúlnak az itthon kurucfétis-jellegű dolgokhoz.
De ha nem, akkor legyen mondjuk ez a két téma tabu (nem az), a többit szabad felhasználni? Mintha nem lett volna habzó szájú fröcsögés az egyébként vicces Hungarikum rajzfilmek miatt is.

Bell & Sebastian 2011.12.15. 13:25:45

@GuyFawkes: Na most zsidózni vagy buzizni szeretsz jobban, mert nekem édes mindegy.

De maradjunk inkább a tárgynál, Pityinger zenei munkásságánál. Az akkor hogy van, hogy a prűd bezzegamerikában bezzeg ezt tolerálnák? A nagy lófaszt tolerálnák ecsém. amikor az indiános a fogával tépte ki a Himnuszt a gitárjából, ráadásul torzan, azt sem nagyon tolerálták, de azóta a helyzet sokat romlott. Ott egy veterán valószínűleg az összes aranyfogát kiverné ezért gengszerlacajkának.

Ja, hogy nálunk nincs hazafiság? Minek az, ott vagy helyette például te. A nemhazafi amerikabarát, aki szart bátran eltanulja, a jó meg minek? Birkának való az, nem? Vagy ilyen Pityengereknek.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.12.15. 13:29:43

@Atisz: "Az Egyesült Államokban például a zászló és a himnusz is szent és érdekes módon senkinek még az eszébe sem jut, hogy gúnyt űzzön ezekből."

Pont ellenkezőleg: ott bármit meg lehet csinálni velük, pl. elégetni a csillagos-sávos lobogót a Fehér Ház előtt, vagy viccet csinálni a himnuszéneklésből, pl. Csupasz Pisztoly ;)

Ez ügyben a legteljesebb a véleményszabadság.

S bár továbbra sem mentegetem Dopemant, Castellumnak igaza van abban, hogy nem a Himnuszból űzött gúnyt a rapper, nem a Himnusz volt a célpontja.

GuyFawkes 2011.12.15. 13:36:00

@Bell & Sebastian: ez igen, ehhez gratulálok...:D de komolyan egy ilyen nemzeti(szocialista) troll ócska (és ostoba) provokációja inkább vicces. Szóval további jó őrjöngést 1 bites "barátom", majd ha nem két ujjnyi lyukon át próbálsz a világra nézni, és nem ostoba sztereotípiák alapján nyilvánulsz meg, nyersz egy jutalomválaszt.

Bell & Sebastian 2011.12.15. 13:39:55

@rajcsányi.gellért (ergé): Na most úgy őszintén, arra vártok, hogy elmagyarázzam, mi a különbség egy Hendrix, Quenn, vagy Nielsen és Putyinger közt.

Csak mert semmi sem tiltja és ezért szabad? Szerintem ti súlyos erkölcsi-etikai defektusban szenvedtek.
Ez egy akkora libi duma, amit még egy komcsi sem enged meg magának. Az a helyzet, hogy félreértitek a démokrászit. A káromkodás szoros és átvitt értelemben sem más, mint káromkodás, azaz bűn. Kicsi vagy nagy, édes mindegy, de azt mindig tudni kell, hogy bűn.

Azaz megtehetjük, de tudni kell, hogy nem szabadna.
Egy ilyen fickót mentegetni, pont itt, vajon megéri-e?
Úgy értem, anyagilag. ;)

Bell & Sebastian 2011.12.15. 13:42:16

@GuyFawkes: Ne örülj, épp most buktad el a bögréd. :)

tewton 2011.12.15. 13:43:47

@poszt
drága mandiner, az egy dolog, hogy ti a 'megszakítjuk a kacsameséket mert meghalt antall' generáció vagytok.

de. az egész pc felvilágosodott szekuláris humanista attitűdnek, amit ti is toltok ezerrel, az ízlés és a kultúra vonak az alapja. mert "normális" ember nem ízetlenkedne olyasmivel, ami a többieket megbotránkoztatja. nem fúj zsidócsillagot / horogkeresztet a dob utca falára, nem vagdos bebaszva fiatalkorúként köztéri kettőskereszeteket darabokra, nem balfaszkodik tükörtojással közhivatalokban. ennyi. ha se vallási, se más konszenzus nincs, akkor az illem a közös nevező.

és akkor most idézzük a posztot:
"Ráadásul ezt is szabad. Mindent szabad. És ettől nem lesz valaki rossz ember. Bűnöző főleg nem. "

akkor most idézzük a szintén tabufeszegető mos-oi együttes régi szövegét:

"A lángszóró az egyetlen
Fegyver, mivel nyerhetek
Elpusztítunk minden cigányt
Felnőttet és gyereket
De ezeket itt kiírtani
Csak egyetértésben lehet
Ha elvégeztük kiírhatjuk:
Cigánymentes övezet

Nem vagy most már biztonságban
Sem az utcán, sem otthon
Megtámad egy cigány horda
Hogy mindenedet elhordjon
Állj velünk hát egy csoportba
Szárítsd fel a könnyedet
S nemsokára kiírhatjuk:
Cigánymentes övezet"

hiszen ez is művészet, sőt, a rendszerváltozás utáni törvények visszamenőleg nem is vonatkozhat rá. tehát semmi gond nincs vele, tulajdonképpen a mos-oi is egy jó kis punkbanda volt annakidején, nagyjából a fenti majom által megénekelt tematikát dolgozta fel a valós elnyomatás korában, igazi üldöztetéssel, facebook-support nélkül. ez az igazi művészet, a veszélyesen élés, és az igazat énekelték meg, nem csak a valódit. vagy nem?

u.i. egy normális magyarszakost felbérelhetne a redakció korrektúrázni. tudom, hogy a didzsitális wilágban már nem úgy vannak a dolgok, de azért a vonzatokat illik írásban egyeztetni, még a pesti szlengben is.

"Dopeman számára ne vonatkozna a művészi szabadság elve, olyan nincs, az tévedés"

vonatkozik valamire, valakire.

pcmci 2011.12.15. 13:56:41

bazmeg mindig sikerült összezavarnotok. tegnap már meg lett pedig mondva a frankó, miszerint lehet a konzikkal egyet nem érteni, de azért az alaptétel az, hogy mégiscsak abból kell kiindulnia a vitának, hogy nekik van igazuk.
erre jön ez a mosdató írás, miszerint egy konzinak nincs igaza egy konzi szerint. most akkor mi a fasz van?

Bell & Sebastian 2011.12.15. 13:59:29

@pcmci: Az van, hogy semmi sem tilcsa, csak nem illik, mint asztalnál fingani. Van, aki szerint ez megengedett.

Remélem, azért kötelező nem lesz.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2011.12.15. 14:00:44

@aszterixagall: Erről nekem meg ez jut eszembe:

www.youtube.com/watch?v=OF0AqPujjaM&feature=relmfu

A Laibachnak van egy teljes albuma csak himnuszfeldolgozásokból. (A magyar nincs benne.)

Akkor ezt most hogy?

(Szvsz ezeknél jobb számaik is vannak, de azok szintén megbotránkoztatók, tőlük ugyanis kb. mindegyik az. :))

Bell & Sebastian 2011.12.15. 14:02:04

@tewton: Jaja, kikerestem egy csomó Csehtamást, ugyanezekre a gondolatokra, de azokban nincs Himnusz, meg aztán úgy döntöttem, kár lerántani ide, a sárba, ha már JA -val megtettem. :)

Bell & Sebastian 2011.12.15. 14:08:53

@Holger Hartland: Na most megfogott, ez piszok jó. Csak számít a szándék, forma és tartalom egysége.
Fuckyou mintha nem lenne benne, de egy bégetés azért becsúszott, ott a legelején. :D

tewton 2011.12.15. 14:09:26

@Holger Hartland:
azér a lajbach meg dopiproli köszt ég és főd a külömbség :)

aszterixagall 2011.12.15. 14:10:29

@Holger Hartland:

Nem rossz!

Ha már itt tartunk, szerintem a korzikai himnusz az egyik legjobb a világon. No, nem mintha minden himnuszt ismernék.

www.youtube.com/watch?v=1SLBiyN-lgA

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.12.15. 14:14:53

@Atisz: Szép kerényista stupidkonzervatív mítosz a jogszabályzsolozsmázó óvodások és a zászlót meg a himnuszt vallásos áhítattal kezelő amerikai mennyország.
Szeretném megérdeklődni, hogy ebbe a habos báránykás legendába hogyan illik bele a következő néhány eset:
felemelt öklös Black Power-tisztelgés a '68-as olimpián;
Street vs. New York (1969), zászlóégetés;
Smith vs Goguen (1972) zászló a ruhán;
Texas vs Johnson (1989) 48 állam zászlóvédelmi szabályozásának megsemmisítése az amerikai Legfelsőbbön;
úgy általában szokványosnak mondható zászlóégetés a 60-as évektől.

Aztán. Himnusz, szintén a stupidkonzervatív mítoszból.
Jimi Hendrix: youtu.be/1CMyxB-CKMs
Steven Tyler: youtu.be/psi2930wuVo

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.12.15. 14:17:04

@rajcsányi.gellért (ergé): A francba, amíg én műgonddal szedem össze a példáimat, lelövik a poént.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.12.15. 14:19:51

@tewton: Igen, és itt a valamire a szám, amire, és amely szám egyben Dopemané. Ügyesen veszel észre olyan hibát, ami nincs.

tewton 2011.12.15. 14:24:47

@Bell & Sebastian:
az nem is volt szép magától, ha ja kapcsán egyre gondolunk ...
azért itt a dolog más kissé. mert van 1 darab alsóközépkategóriás repper, nomine dopeman, amúgy télleg a fehércigó vonal. ha eltekintünk a jelen sztoritól, amúgy szövegei alapján tipik posztszoci mszp-árva, tipikus szoci-szdsz-árva szövegekkel: szociális érzékenység igen, megélhetési bűnözés igen, cigótéma pozitiv, jézus értelembenvéve pozitiv, kereszténység számonkérése megvan, közösségi morál negativ a faji-szocializációs bázison túl. nettó lumpenproli alsó szegmens, ahogyan mondották volna annakidején, a megfelelő 2000 szavas szókinccsel, és a megfelelően buta szociális alapú hőzöngéssel (ezért is jön jól mostanában a face-arcoknak). karrierhez nem volt intelligens (mint majka) vagy kitartó (mint gankszta).

a necces az, hogy ezt az amúgy egy "konzervativ" (höhö) számára semmilyen értelemben nem vállalható félbűnöző de egészen bűnös szarkupacot itt a mandin egy homályos elméjű poszter védelmébe vesz, ostobán átgondolatlan esztétikai-művészetpolitikai elvek alapján, tkp. bónuszként. Mikor pedig elég lenne a mandinak a bírósági eljárást kritizálnia.

Az már csak a kritikusok privát öröme, hogy egy középszar posztban teszik ezt, egy nem túl értelmes szerző által.

"Ugyebár van benne furcsaság: a keresztényeket nyilazó pogány magyarokat a keresztény Isten hozta fel Kárpát szent bércére, a pogány Bendegúznak vére a keresztény Isten által nyert szép hazát. Ami ugye… na. De tudja mit a világ? Belefér. Bazmeg, költészet."

lol, bazmeg posztszerző, neked érthetetlen költészet, a felnőttek meg a költő nyilván értette, miről van szó. ennyi. egy egyetemi kurzuson a hülyébb hallgatók is kénytelenek felfogni (ha bejárnak), hogy mindezek hogyan függhetnek össze a magyar nép kereszténnyé válásának 19. századi elképzelésével (ami mellesleg elég ciki, ha egy pont a mandineren publikáló nick talál furcsának, ami ugye...).

tewton 2011.12.15. 14:26:41

@aszterixagall:
korzikaiak buzik, megeszik a legyet a sajtban.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.12.15. 14:35:09

Szerény véleményem szerint ez tényleg nem büntetőjogi eset, de az emberek (azok, akiknek számít a Himnusz, mert bizony vannak akik leszarják), nos azok az emberek felháborodhatnak és még esetleg úgy "gengszteresen" (mint Dopeman) még vissza is vághatnának a rappernek.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2011.12.15. 14:36:29

@Bell & Sebastian: Bizony. :)

@tewton: Bizony. :)

@aszterixagall: Ha már Queen és Laibach, akkor ez kihagyhatatlan, egyszer egy posztomban is linkeltem:

www.youtube.com/watch?v=wwdOX19_ETI

A művészet sokkolhat és provokálhat, csak nem mindegy, hogy miért és hogyan. :)

aszterixagall 2011.12.15. 14:50:39

@Holger Hartland:

Egy pillanatig fogalmam sem volt honnan ismerős a zene :)

tewton 2011.12.15. 14:52:10

@Talon Karrde:
jogos. ez megint az a kérdés, hogy akiknek a 'szabadságát' korlátozza dopiproli, azok milyen eszközökkel léphetnek fel ellene. mucsai fejberúgás ganxta-kompatibilis bakanccsal, cigós késelés, európai pereskedés ... egyelőre vannak lehetőségek.

tewton 2011.12.15. 14:53:32

@tewton:
merugye addig terjed a szabadságom, amíg másokat nem korlátozok az övükében, valahogy így van a jógyerek-elv.

tewton 2011.12.15. 14:54:11

@aszterixagall:
jó, az a légy múltideje ...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.12.15. 14:58:25

castellum se egy értelmiségi.
amúgy a kokainért, és stoll -ügyért elő kéne venni. és az is igaz, hogy :

"Nem rakunk tejszínhabot sárra, nem rakunk káromkodós, szitkozódós (állítólagos) rap műanyag zenébe nemzeti jelképet. Ha fel is dolgozná valaki a Himnuszt (amit ne tegyen), azt akkor se ez a kretén tegye. Hol mérhető ez a csicska egy Erkelhez vagy egy Kölcseyhez?"

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.12.15. 15:02:59

@tewton:

Óh, biztos lesznek ötletek.
Vannak magyar együttesek, előadóművészek és vannak a rajongóik, akik picit ráhangolódnak majd a témára és "ügyesen" visszavágnak, kvázi "megbazzák" Dópit.

tewton 2011.12.15. 15:10:46

@Talon Karrde:
remélem is :)
az intellektüell elefánycsonttoronyból majd gúnyos mosollyal szemlélem, ahogy dópika telesírja az indekszes felületet majd a vinnyogásával. amúgy meg teljesen igazuk van és lesz. pityinger a kis belterjes mjúzikjával leginkább bp közig határain belül valaki, meg a peremterületek cigó népessége közt elfogadható ideológiai zenész. huszonéves kreativ harcospólósként én is a szarba rántanám, ahova való.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2011.12.15. 15:13:07

Mivel meghallgatni nem bírtam, legalább elolvastam ennek a bazdópmennek a szövegét. Úgy látom, értelmezhető akaratlan stílusparódiaként is korunk cselédeinek és disznópásztorainak mentalitásáról. :)

tewton 2011.12.15. 15:39:45

@Holger Hartland:
nem mintha a cseléd-disznópásztor terminusokat bármiképp is vitatnám, pro vagy ctra, de dopiproli pruszta megnyilvánulásai igazolják aristo elitista és dogmatikus belátásait. dopeman tényleg az az alsó decimális :)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.12.15. 15:45:45

@tewton: És akinek a decilist decimálisnak írja, az mi? Slagozó a vágóhídon?

Bell & Sebastian 2011.12.15. 16:06:15

@Counter: Hogy jön ide a medián? Ha az alapsokaságot 10 egyenlő részre osztom, akkor ugye decilisben számolok a legalsó reprezentálja a 10% -ot.

Decimális rendszerben, ha a legalsó, akkor 0,1, ami szintén 10%.

Most akkor mi a gond? (elnézést, de le kellett slaugoznom a gumicsizmámat ehhez)

Bell & Sebastian 2011.12.15. 16:08:31

A lényeg lemaradt, Teutoné a korrektebb. :))

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.12.15. 16:24:10

@rajcsányi.gellért (ergé): ő nem polgárpukkaszt, hanem a véleményén mondja el
amúgy milyen konzervatívság felszólítani a polgárpukkasztásra?
esetleg rohanjon végig meztelenül az uccán fényes nappal? az tetszene neked?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.12.15. 16:27:25

@TaTa86.: baj van, de nem amiatt mert feljelentették, inkább amiatt, hogy kicenzúrázzák lomnici elvtársat.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.12.15. 16:28:13

@rajcsányi.gellért (ergé): intellektuálisan nem lehet polgárpukkasztani

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2011.12.15. 16:58:47

@tewton: Csakhogy a "_korunk_ cselédei és disznópásztorai" nem születési vagy származási kategória (és nem is feltétlenül foglalkozási), hanem olyan, amibe az emberek a viselkedésük és a választásaik alapján kerülnek. Ezt persze befolyásolja a születésük és a neveltetésük - tegyen igazságot, aki tud.

@Counter: Zseniális újítás! Társtud-stat szakkifejezések helyes/helytelen használatának szerepe a társadalmi státus előrejelzésében. Mekkora az R-négyzet? :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.12.15. 17:06:51

@Robinzon Kurzor: a fidesz része az áldemokratikus posztkommunista rendszernek, ők képtelenek változást előidézni, egyrészt mert a csinovnyikok túl buták "orbán viktor nagyapja egy szem hátizsákkal érkezett a izé-faluba...", másrészt mert ha akarnának is vmit kezdeni, azonnal megvonnák tőlük a forrást.
a felsőbbszinteken persze a rendszer élvezői vannak, gerinctelen, becstelen élvhajhász primitív senki az összes. innen várni a változást, csak várjátok!

Bryan élete 2011.12.15. 17:07:56

@Robinzon Kurzor:
,Az a helyzet,hogy nem csak a NER nyer szánalmassági versenyt, hanem a zorbán által kiküldött, rettenetesen primitív levelek is.
Mostanában kaptam meg a nyugdíjasoknak küldött igérvényt, miszerint ne aggódjak, jövőre csak legfeljebb a nyugdíjkiegészítés - inflációs szorzó - /esetemben 3.400 Ft lesz havonta/ mértékével nőnek majd az engem érintő árak.
Hazudiiiiiik!

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.12.15. 17:34:28

@rajcsányi.gellért (ergé):
Megszámoltam Májkroszoft Wörd-del, csak 42, címmel együtt.

tewton 2011.12.15. 17:42:52

@Counter:
óóóó, hogy a decimális-decilis különbségen van leakadva?

magánvéleményem: (micsoda proli faszság ezen rugózni, ennél többnek gondoltam magát) ... a decilis nyilvánvalóan a decimalisból jön, egyszerűsödve, kiejtve egy szótagot. hajrá, latinoktatás, hajrá pintérsándor.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.12.15. 17:45:53

@tewton: "lol, bazmeg posztszerző, neked érthetetlen költészet, a felnőttek meg a költő nyilván értette, miről van szó. ennyi."

LOL, bazmeg Tyűton, mega LOL

tewton 2011.12.15. 17:46:39

@Holger Hartland:
"hanem olyan, amibe az emberek a viselkedésük és a választásaik alapján kerülnek. Ezt persze befolyásolja a születésük és a neveltetésük - tegyen igazságot, aki tud."

nem ezt nevezik társadalmi mobilitásnak? úgy is lehet valaki tapló és proli, hogy belbudai balfasznak vagy újlipót köcsögnek születik. ez a liberális demokrácia lényege :)
persze a mucsaiak csak bunkók lehetnek-maradhatnak, ez is része a nagy képnek :)

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.12.15. 17:58:56

@tewton:
A "huszonévesről" meg a Himnuszról jut eszembe egy nóta amire még tizenhét-tizennyolc évesen buliztunk az iskolában:
www.youtube.com/watch?v=GNCjODTQoH4

Ouroboros 2011.12.15. 18:12:39

Tiszteletem!

Vártam ezt a reakciót, és számomra ezzel kiküszöböltétek a Robin Masters-ügyben esett csorbát.

Ouroboros 2011.12.15. 18:14:39

@Ouroboros:

Bassza meg, hét végére már beszélni is elfelejtek: *kiköszörültétek

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.15. 19:08:01

aki nem bírja a kritikát, az b*szódjon meg, de ne cenzorbánkodjon 21 kib*szott évvel a módszerváltás után, b*szom

www.youtube.com/watch?v=_tW4yXjwSXE

Viktus 2011.12.15. 20:44:57

Önálló indítványban módosítaná a Házszabályt kilenc fideszes képviselő, akik javaslatukban megváltoztatnák a zárószavazás előtti módosító javaslat benyújtására és a kivételes eljárásra vonatkozó rendelkezéseket. Utóbbihoz az eddigi négyötödös támogatás helyett már a képviselők kétharmadának támogatása is elegendő lenne, és akár a beterjesztést követő napon is lehetővé tenné a zárószavazás megtartását, kiiktatva az Országgyűlés életéből a vitát mint olyat.

hvg.hu/itthon/20111215_hazszabaly_modositasa
-

Na micsoda demokratikus vívmányok :D

Bell & Sebastian 2011.12.15. 20:49:23

@Viktus: Forró platnin maga bezzeg ráérősen sétálgatna. :)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.12.15. 21:02:58

@Bell & Sebastian: Hm, a parlamenti vita alágyújt a kormánypártiaknak, vagy hogy van ez?
Ez már gyakorlatilag rendeleti kormányzást jelent.

evil overlord (törölt) 2011.12.15. 21:51:29

Ez elég gyenge cikk lett. A szerzőnek abban igaza van, hogy teljesen felesleges (sőt kifejezetten káros) az ügyészségnek ezzel az üggyel foglalkozni, egyszerűen helyén kell kezelni a "művészurat". Azonban az álliberális kűrökre (pl. "Mindent szabad.") mi szükség volt? A Himnusz értelmezési problematikája is kissé furcsa itt.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.12.15. 22:20:31

@evil overlord:
"Azonban az álliberális kűrökre (pl. "Mindent szabad.") mi szükség volt?"
Szerintem a "Mindent szabad." épp, hogy nem álliberális, hanem "generikusan" liberális álláspont, mint ahogy azt Amerikában értelmezik: pl. szabad akár horogkeresztes tüntetést rendezni Hess-t dicsőítve.
Szerintem.
Álliberális "hungarian" liberális körök értelmezésében és simán liberális amúgy.

Dendrobatidae 2011.12.15. 22:23:46

@Atisz:
"Az Egyesült Államokban például a zászló és a himnusz is szent és érdekes módon senkinek még az eszébe sem jut, hogy gúnyt űzzön ezekből."

www.youtube.com/watch?v=7MIr-S6mwFk
:)))))))))))))))

Ennek ellenére dopmen egy köcsög. Kapuzárási pánikkal küzdő celeb. Legközelebb azzal fog bekerülni 2 percre a médiába, hogy elfingotta magát az operabálban.
A mi kis belterjes közéletünk már csak ilyen.

evil overlord (törölt) 2011.12.15. 22:28:49

@Talon Karrde: A "mindent szabad" a klasszikus liberalizmus szerint nem állja meg a helyét: csak az szabad, ami másnak nem okoz kárt. Ha a szerző a (uszítás mentes) véleménynyilvánítás szabadáságát értette alatta, akkor valóban megfelel ennek az értelmezésnek, de ez esetben fogalmazzon egyértelműbben.

laci0011 2011.12.15. 22:29:48

@Robinzon Kurzor: Pancser tolvajoktól,köztörvényes hűtlenkezelőktől vársz jóirányba való elmozdulást,végül is merjünk nagyot álmodni,hehe.

laci0011 2011.12.15. 22:32:04

@Viktus: Igyekezniük kell, már nincs sok idejük!

laci0011 2011.12.15. 22:36:15

@Spániel: És aki hazudik az lop is! Vágjuk le a jobb kezét...

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.12.15. 22:37:57

@evil overlord: Remélhetőleg majd egy kommentben pontosít.

laci0011 2011.12.15. 22:38:39

@Dendrobatidae: Nehogy megtaláljon dopeman,köcsögözésért nem biztos hogy simizést kapol,hehe.

Bell & Sebastian 2011.12.15. 23:01:21

@Counter: Asszem háborús viszonyok közt az dukál, meg aztán ki tudja azt, érdemes-e tartós tejbe fektetniök? Majd a tartományi Rosenkrantz megmonnya. :)

Viktus 2011.12.15. 23:04:38

@Atisz:

"Az Egyesült Államokban például a zászló és a himnusz is szent és érdekes módon senkinek még az eszébe sem jut, hogy gúnyt űzzön ezekből."

Alsógatyát gyártani belőle meg ilyenek az nem nagyobb gúny? :D

evil overlord (törölt) 2011.12.15. 23:10:18

@Bell & Sebastian: Áh dehogy, a Machtergreifung már megvolt, most jön a Gleichschaltung. Málnási már próbálgatja az antantszíjat.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.12.15. 23:30:28

@Bell & Sebastian: Szerintem fogalmazhatjuk a kapitulációt. A hadüzenetre emlékszem, de elég amatőr dolog kiállni a hegy tetejére és elbődülni, hogy háborúzunk, csak még nem tudjuk, kivel. Amikor meg háborúban nem tudjuk, hogy éppen kit fognak kik legyőzni, akkor általában esélyes, hogy azért nem tudjuk, mert mindenki más és minket.
Mondjuk ha internetes petícióaláíró háborúról van szó, akkor visszaszívtam, hol is kell hazafiasan klikkolni?

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.12.15. 23:33:53

@Viktus: Érdekes, nemcsak alsóként használják, hanem fura mód gyújtósnak is kiválóan használható. Mégse kötnek ki az ügyészségen. Max hálivúdi filmekben kapják elő, mint az ellenlábas által indított lejáratókampány részeként, de ettől még mindig nagy a hepiend, mert az amerikai nép megvilágosodik, hogy ez is belefér a szabadságba. Mármint a csillagos-sávos alsógatya, meg az égetés, meg a ciki feldolgozások-előadások.:D:D:D

Veder1 2011.12.16. 00:04:55

Ice-T reloade, hogy ezt mindig az év végére kell időzíteni :D

Bell & Sebastian 2011.12.16. 00:14:51

@Counter: Ha azt kérdezi, partra szállnék-e New Yorkban egy AK -val, plusz babkonzerv, hát persze hogy nem. Megvárom, míg idejönnek a szaros dollárjukkal. Nem temetném még Orbánt, Bruce Lee -nek is elkente a száját.

www.youtube.com/watch?v=crzycKiweB4

Bell & Sebastian 2011.12.16. 00:18:12

@evil overlord: Begyorsultak, azt látom, de mi a pincsikutyára vártak eddig? Time is money, állítólag. :)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.12.16. 00:19:49

@Bell & Sebastian: Remélem, legalább egyikünk jól szórakozik :-D

evil overlord (törölt) 2011.12.16. 00:21:36

Töketlen hülyék, belekapnak ebbe, belekapnak abba, de semmit nem csinálnak tisztességgel végig (kivéve a manyup, annak úgy néz ki, hogy végleg lőttek). Lesz itt csodálkozás 14-ben.

Veder1 2011.12.16. 00:42:05

@Bell & Sebastian nem az a gond, hogy begyorsultak, hanem össze-vissza kapkodnak, naponta változtatják az általuk fogalmazott törvényeket, érthetetlen ellentmondó jogszabályokat fogadnak el azonnali hatálybalépéssel. Ez nem gyorsulás, ez tömény pánik.

Atisz 2011.12.16. 01:21:04

@rajcsányi.gellért (ergé):

:)
A Csupasz Pisztoly idevágó része nekem is felötlött, de szándékosan nem említettem - azt a jelenetet én nem minősíteném himnuszgyalázásnak, hanem egy zseniális gegnek, ahol a félkegyelmű nyomozó tetézi a bajt, amikor Enrico Palazzo-ként fals hangon belesül a himnuszba.
Humor tekintetében sajnos (?) meglehetősen liberális vagyok.
Bárcsak Dopeman is így "gyalázta" volna a Himnuszt, ehhez azonban némi kreativitás is kellett volna, a görcsösség helyett.

Frank Drebinhez akkor már sokkal jobban illett volna a mi Király Lindánk esete (érdekes módon azt sem tekintettem himnuszgyalázásnak, mivel nem tartalmazott trágárságot és nem volt szándékos), ha már mindenképpen párhuzamot akarunk vonni.

Atisz 2011.12.16. 01:45:31

@Counter: Jimi Hendrix a vietnami háború elleni tiltakozásul nyúlt ehhez a drasztikus eszközhöz (ja és nem trágárkodott).
Steven Tyler előadása (halkan megjegyzem ő sem káromkodott) pedig azt bizonyítja, hogy miért nem szabad kokainmámorban énekelni a himnuszt (sem).

Van még linked hasonlókról? Mert ezekkel mellélőttél :)

Tudod az a durva, hogy tényleg ráugrottál egy gyökér nélküli multikulturális társadalom és egy nemzetállam között vont párhuzamomra. Kicsit sem tartod furának, hogy az ilyen jellegű (a nemzeti szimbólumokhoz való ragaszkodás és azok tiszteletben tartása) dolgokban az Egyesült Államok is be tud néha előzni minket?

karnak 2011.12.16. 03:24:13

@Atisz: dopeman meg mas miatt tiktakozott. Te megmondhatod h ki es milyen okbok torteno tiltakozasa jogos, vagy szabad, vagy most mar ezt sem szabad..., nem olvastam a hireket errol.

Vagy mi baj, hogy csunyan beszelt a bacsi?

Olyan faszom ervekkel jottok megvedeni az ugyeszseget, rendorseget, csurkat, ami egyenesen nevetseges, amerikaval peldalozast ( hogy ott mit nem szabad es mit nem csinalnak ) olvastam a dope ugy elso napjan, ugy, hogy nulla ismeretu emberek hatalmas igazsagkent irtak le oriasi bullshiteket, olyan emberektol akik evente ket film megnezesebol ismerni velik az amerikai kulturat es tarsadalmat.

Gondolom ezeket egymastol hallottak es igazza valtak.. A fejekben ugy tunik legalabb is.

Lehet izlesrol meg ilyesmikrol vitatkozni, de ez egy politikai ugy, hiaba csinal a jobb oldal szuk retege szimbolikai kerdest, mindenki tudja mirol van szo, erre legjobb pelda a jobbos blogokon a ' kovetkezo libsi majd tartja a pofajat' kommentek tomkelege.

Hagyjuk mar ezt az unalmas puncsolast, mindenkit a mar blama szovegekkel hulyenek nezest... Mert nem megy, nem eladhato a termek, buzlik, nem igy gondolkodnak ott, ahol meg valami jozansag szorult a fejekbe. Meg a mandineren sem.

Veditek a vedhetetlent, mnb/alkotmanybirosag/mediatv/gazdasagpolitika/obh/manyup szinten. Oromkodjetek vala, mert aki meg nem hany ettol az menekul, az eu meg rankzarja az ajtot, es itt maradunk veletek osszezarva.

Ha nektek minden jo, amit ez a kormanyzat csinal, akkor alapitsatok vallast bazmeg, ott hadovalhattok evtizedekig.

Szúrófény 2011.12.16. 04:20:55

Ér ennyit ez hímvessző kalap? Aki maga hívja magát idiótának! Engem egyébként a monoki emlékékház öreg múzeum őre, majdnem megvert a Szózat átköltésért
"Hazudnak rendületlenül
Tenéked, ó magyar!
A bölcsődtől a sírodig
A kölcsön eltakar!" Kisöreg begurult (állítólag Németh Miklós apja) nekünk semmi se szent jelszóval!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.12.16. 09:34:32

@Atisz: Ööö, akkor most a nemzeti mennyország Amerikából, ahol mindenki nemzeti elkötelezettségű, és reggelente zászlót von fel meg jogszabályt zsolozsmázik áhítatos csendben és vigyázzállásban, hirtelen gyökértelen multikulti bordélyház és ópiumbarlang lett?

A hozzászólásom egyszerűen annyi, hogy könnyen ellenőrizhetően *nem igaz*, amit állítottál: az Egyesült Államokban sem a zászló, sem a himnusz (merthogy a kettőről együtt beszéltél ám) nem szent úgy, ahogyan egy múzeumi teremőr habitusával állítod.
Sokaknak jutott már eszébe olyasmit tenni velük, ami sokak értelmezésében meggyalázás, kigúnyolás és elpusztítás, és mindebből annyira nem lett semmi, hogy kelet-közép-európai stupidkonzervatívok egy álomvilágot költhettek a tárgyról.
Magyarán mondva ez egy mítosz, amit írtál (" Az Egyesült Államokban például a zászló és a himnusz is szent és érdekes módon senkinek még az eszébe sem jut, hogy gúnyt űzzön ezekből").

qbr 2011.12.16. 15:30:09

@Atisz:

itt egy amerikai liberális magyarázat arról, hogy mit lehet tenni az amerikai zászlóval és miért (elnézést, csak angol nyelven van meg)

www.youtube.com/watch?v=ukURt2TsEwY

Prof. Dr. Simon Templar 2011.12.16. 16:20:59

@betyár: "pedig a bazmegnél uncsibb, kispolgáribb szót nehéz találni."

Így is van. A "baszki" meg a "basszájba" sokkal lázadóbb

Helyes használatuk mondatban (jövőben elhangzó mondatok):

"Kinek képzelted magad te alcsúti nyomorult törpecsíra, baszki!"

illetve

"Hogy volt pofád ellopni a manyuposok pénzét, basszájba!"

Na, így!

Google 2011.12.16. 18:13:58

Szabadságot Dopemannak! - vagy mit szoktak ilyenkor mondani?

Google 2011.12.16. 18:22:03

"Kibaszott sleppet, amit magyar népnek neveznek, birkák" stb. Nem a himnuszt, a népet cikizi - mert nem jól/ nem az ő szája íze szerint választottak.
Gyurcsány, Bajnai idejében is ilyen kritikus értel, pardon, rapper volt? Tudja valaki?
süti beállítások módosítása