Talita.hu: konzervatívok, keresztények, feministák
2011. november 26. írta: dobray

Talita.hu: konzervatívok, keresztények, feministák

  Keresztények, konzervatívok, családanyák – és feministák. Csóválják a fejüket, amikor húsz éves lányok mozgalomról és aktivizmusról beszélnek. „A kereszténység segítségével tudtam igazán igent mondani a nőiségemre” – mondja egyikük. A februárban indult Talita keresztény női portál szerkesztőivel egy kávézóban beszélgettünk.

  „Olvastam a Népszabadságban az interjút Karsay Dorottyával és Polgár Dórával, és le vagyok döbbenve, hogy egy huszonéves lány olyan szavakat használ, mint aktivista és mozgalom. Dorottya, bár egyértelműen jó szándékú, elég felszínesen gondolkodik. De húszévesen én is ilyen voltam! Polgár Dóra pedig – nekem úgy tűnik – inkább a karrierjét építi azzal, hogy politikailag elköteleződik. Nagy esély van rá, hogy bedarálja őket a mozgalom” – mondja Kóczián Mária, a portál egyik szerkesztője. Konkoly Edit főszerkesztő hozzáteszi: amikor ők fiatalok voltak, volt Dialógus békecsoport; Kontroll Csoportot és Cseh Tamást hallgattak, az ellenkultúra számára pedig egyértelmű volt az ellenség, a diktatúra. Kölnei Lívia, a harmadik talitás megjegyzi: a mostani nemtetszikarendszeresek is így állnak hozzá a jelenlegi hatalomhoz, csakhogy egy demokráciában.
 
  Az életet másnak adni – botrány? – szól a Talita egyik cikkének a címe. Emlékezetes volt, amikor az Európai Unió felszólította Magyarországot egy uniós finanszírozású örökbefogadási kampány leállítására, az erről szóló plakátokat be kellett gyűjteni a közterekről. A Talita szerzői annyira felháborodtak, hogy indítottak egy sorozatot, amiben olyanok számolnak be tapasztalataikról, akik gyerekeket fogadtak örökbe. Úgy vélik: mégiscsak abszurd, hogy megölni nem botrány a magzatot, örökbe adni a megszületett gyermeket viszont igen!
 
 
  „A hatvanas években azt hitték, mekkora felszabadulást jelent az abortusz liberalizálása és az antibébi-tabletta, ami kiiktatja Isten teremtő erejét a szeretkezésből. Valójában mindez azt eredményezte, hogy megszűnt a férfi és nő közti felelősségvállalás” – fűzi hozzá Edit, aki szerint ugyanakkor teljesen irreális az az elképzelés, amit sok keleti vallás, például a krisnások is magukénak tartanak (és valamikor a kereszténység is hajlott az elfogadására), hogy a szeretkezésnek csak a gyermeknemzés legyen a célja. A kereszténység ma szerencsére kiáll amellett, hogy a szeretkezés a férfi-női kapcsolat egyik összetartó pillére, ami a házasságban teljes önátadásban történhet.
 
  Kislány, kelj fel!
 
  A Talita piaci űrt tölt be, mivel eddig nem volt a világhálón keresztény női fórum. Többen mondták, hogy mennyire tetszik nekik, hogy így is lehet gondolkodni a kereszténységről, és ennyire hétköznapi dolgokban is meg lehet élni – mondja Lívia, aki egyébként művészettörténész. Edit hozzáteszi: amit Jézus gondol az emberről, az áll legközelebb az ember lelkéhez. Az ezoterikus és divatlapok a külvilágnak való megfelelési kényszert sugározzák. „Mi szeretnénk bemutatni, hogy van más választás is.”
 
  Eleinte a Corvin mozi emeleti részén ültek össze azok, akik szívesen részt vettek volna egy női portál elindításában, „mint az első keresztények a katakombákban”. A névről szóló vita folyamán azonban sokan lemorzsolódtak. A névről szóló vita folyamán azonban sokan lemorzsolódtak. Ekkor tisztázódott ugyanis mindenki számára: keresztény portált indítanak, ráadásul tőke nélkül, azaz lelkesedésből fogják csinálni.
 
  „Női nevet akartunk, ami beszélő név, és Krisztusra utal – foglalja össze Lívia. Jézus a 12 éves kislány feltámasztásakor mondja, hogy „talita kum”, azaz „kislány, kelj föl”, emellett a Talita egy közel-keleti női név is. Felmerült az „Oldalborda” elnevezés is, de mint kiderült, az egy alföldi hentesüzlet domainneve, ráadásul nem is hangzik igazán jól.
 
  A szerkesztők nem ebből élnek: „ez egy szerelem, kell hozzá küldetéstudat, ez egy ügy” – fogalmaz Lívia. Jelenleg Lívia, Edit és Mari alkotja a Talita csapatát. A jezsuitáknak köszönhetően a pesti Párbeszéd Házában van egy kis szerkesztői kuckójuk, ahol időnként találkoznak, de egyébként e-mailen, telefonon tartják a kapcsolatot. Ugyanakkor Mari rámutat, az ilyen jellegű munkának kell, hogy legyen valós közösségi háttere is.
 
  Keresztény feministák
 
  „Editben és bennem erős a feminista beütés” – mondja Mari, aki húsz évig tanított magyart és történelmet, most viszont „kivételezett helyzetben van”, a család mellett tud időt szakítani az önkéntes munkára is. „Sok mindenen túl vagyunk, több gyereket nevelünk, mindegyikünknek van lánya is, van hivatásunk. Ma a feminizmusról elsősorban a radikális, a nemi szerepeket tisztán társadalmi konstrukciónak tartó, uniformizáló irányzatok jutnak az emberek eszébe. Ez lényegében a női mivolt megtagadása” – szögezi le Lívia. A Talita Slachta Margitot tartja a keresztény feminizmus hiteles képviselőjének: a Szociális Missziótársulat általa szerkesztett lapja, a Keresztény Nő, később Magyar Nő alcíme szerint „A keresztény feminizmus lapja” volt. 
 
  De akkor mit jelent itt a feminizmus? „A kereszténység segítségével tudtam igazán igent mondani a nőiségemre” – mondja Mari. Edit számára a nőiség azt is jelenti: „méltósággal odaállni valaki mellé, és így támogatni”. Líviában bevallása szerint „nem olyan erős a feminista vonal”, a normális férfi-női kapcsolat pedig „egymás mellettiség és kölcsönösség, amiben egyformán fontos a szeretet és a tisztelet”. Hozzáteszi: az egymás kölcsönös kibontakoztatásának igénye nem csak a házasságra, hanem például a közéletre és az élet minden területére is igaz kellene, hogy legyen.
 
  Ez hülyeség
 
  Fel-felbukkanó vélemény, hogy a kereszténység nőellenes, mivel a nőnek csak alárendelt szerepet szán, a konyhában. „Ma ilyet állítani hülyeség” – fogalmaz velősen Lívia. Szerinte aki ismeri az egyház ide vonatkozó megnyilatkozásait, az ilyet nem mond. Ami pedig nyolcszáz, ötszáz vagy száz évvel ezelőtt volt, azt nem lehet csak az egyházon számon kérni. Ez hasonlít ahhoz, ahogy például a halálbüntetéshez való hozzáállás változott: a társadalom is fejlődik és az egyház is. Egyre jobban megélik, hogy a teremtéstörténetben mindkét nem egymás képmását hordozza. Ahogy a keresztény párok megélik a házasságukat, abban benne van az egyenrangúság és a kölcsönös tisztelet.
 
  Lívia úgy látja: ez ügyben minden rendben van az egyházban, a katolikus nők között van főállású anya, orvos, mérnök; re,ngeteg női szerep van, annyira, hogy nem is érti, mi a probléma. Az egyetlen elvárás, hogy „vigyázzunk a családra”. De ez ugyanúgy vonatkozik a férfiakra is, „egy apának sem szabad szétdolgoznia magát, mert akkor nem apa”. A lényeg Mari szerint, hogy lehessen őszintén, a belső indíttatást követve választani: munka, család vagy mind a kettő. Nem a kereszténység, sokkal inkább a munkaerőpiac az, ami korlátozza ez ügyben a nőket. Lívia még megjegyzi, hogy a cölibátus miatt azért időnként tapasztalható a papok részéről távolságtartás a nők irányában, és időnként kérdéses, mennyire válhatnak egyházi ügyek szószólóivá, de a Jóhír terjesztése annyi feladatot ad, hogy mindenki megtalálhatja a maga tennivalóját.
 
  A romantika rabsága
 
  „Annyi romokban lévő házasságot és megrekedt kapcsolatot ismerek a mai szerepválság miatt, hogy azt kell, mondjam: szükség van a hagyományos szerepekre” – szögezi le Mari. Lívia rámutat: ezek a lelki és testi adottságainkból következnek. A három éve megtért Edit például nem szívesen vág fát, ha egy mód van rá, ezt nagyon szívesen a férfiakra hagyja. „Amikor szétesett a családom, rádöbbentem, hogy mindent elvesztettem. Rájöttem, hogy a lelkem mélyén igenis arra vágyom, hogy teljes családban éljek, mert ez felel meg leginkább az ember természetének, így az enyémnek is. Arra vágyom, hogy meleg ételt tegyek az asztalra, rendben legyen az otthonom, szeressem a gyerekeinket és a férjemet, és ők is szeressenek engem.”
 
  Mária szerint a romantika rabságában élnek az emberek, a boldogságot, az élvezetet hajtják, a nagy érzelmeket, a nagy szerelmeket. „Húszévesen ez rendben is van, de negyven- és ötvenévesen! Nem lehet tízévente mindent újrakezdeni! Számomra az a boldogság, hogy kölcsönös szeretetkapcsolatban élek a férjemmel, nem akarjuk a másikat legyőzni, egymást szolgáljuk.” Ez a törekvés az, ami az emancipációs és feminista mozgalmaktól megkülönbözteti őket.
 
  Három alapszín
 
  Edit nagyon szereti a csodákat, kicsit misztikusabb, míg Mari és Lívia földhöz ragadtabbak: „mi inkább a másik emberrel való találkozásban érezzük a csodát”. Edit viszont Medjugorjéban úgy érezte, hogy a kis boszniai falu „köldökzsinór Isten és az emberek között”. Mari inkább a közéletre ugrik, Líviát a kultúra, például a jelképek és a liturgia érdekli jobban. Editet foglalkoztatja az ökológia. Politizálni viszont nem akarnak, azonban leszögezik, alapállásuk konzervatív. „Ha bármelyikünk abbahagyná a Talitát, eltűnne egy a három alapszínből.” Ugyanakkor mások is írnak a magazinnak, van például három blog és több alkalmi szerző. 
 
  Mivel fontosnak tartják a csendet, a Talita lassú portál, naponta csak egyszer frissül, hogy legyen idő elmélkedni. „Nehogy valaki a fél napját a Talita előtt töltse!” – óv mindenkit Lívia. Nyugalmat szeretnének sugározni, nem akarják, hogy záporozzanak az infók. Reklámra nincs is miből költeni, így aztán gerillamarketinggel terjeszkednek.
 
  Az egyik legnépszerűbb cikk a paleolit étrendről szólt, viszont a legnagyobb érdeklődést a közéletet amúgy is foglalkoztató kérdésekről szóló írások keltik fel, a keresztény belügyek kevésbé. Nem meglepő módon ugyancsak nagy visszhangra talált a jegyespárokról, illetve az első szerelemről szóló sorozat is; hasonlóan a sokat vitatott homeopátia mellett kiálló cikkekhez.
 
  A szerzők szeretnék személyes találkozások tükrében bemutatni a lelkiségi mozgalmakat is, valamint terveznek egy Vallástól sújtva című sorozatot, ahol olyanok szólalnának meg, akik valamilyen rossz élmény miatt otthagyták az egyházat, vagy elhagyták hitüket is. Havonta egyszer közönségtalálkozót szerveznek, az első a magányról szólt. Terveznek társkereső rovatot is.
 
  Edit rámutat: mindenki vágyik az elismerésre, amit valószínűleg egyfajta önbizalomhiány is táplál. Az igazi keresztény magatartás az, amikor ezt le tudjuk tenni, és Jézusért tudunk dolgozni, de ez mindennapi küzdelem. Jézus nagyszerű filozófus is, aki az egymásra figyelés, az irgalom, és a szeretet nagy tudója. „Az ő gondolatai, és cselekedetei számomra példaértékűek. Mindenről szívesen hírt adunk, ami beleilleszthető ebbe a krisztusi vonalba, akkor is, ha nem keresztény eredetű.”
 
*
 
A poszt a Magyar Kurír riportjának átszerkesztett változata.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr323403518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2011.11.26. 23:32:47

"a Talita lassú portál, naponta csak egyszer frissül, hogy legyen idő elmélkedni. „Nehogy valaki a fél napját a Talita előtt töltse!"

Szerintem ez remek gondolat, és az egész interjú is igen jól sikerült.

Hajrá Talita!

At_ 2011.11.26. 23:33:22

@Vértes László:

áll az alku, feltéve ha Jézusban nem valamiféle megfoghatatlan transzcendencia földi megtestesülését kell tisztelnem, hanem egy egyszerű vándorfilozófust, aki a tanait (a kor divatjának megfelelően) teológiai köntösben adta elő. :-)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.11.26. 23:41:28

@Unionista:

ezek csak olyan urizáló dámáknak tűnnek, az oldal hébe-hóba vallási témákkal tűzdelt csöpögős kozmolájfsztájl

arról keresve se igazán találok cikket, hogy pl. egy derék keresztény feminista ilyenkor télvíz idején hogyan segíthetne a rászorulókon, de gondolom a sátáni repperdorottyizmus elleni buzgó imádság köti le a szellemi kapacitásokat

a keresőbe pötyögve a "karitatív" szót 6, a "segíteni"-re 40, a "szex"-re 57 találat jött ki

roppant hiteles

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.26. 23:46:22

@Herr SturmLikudnik: Íme a bizonyíték, hogy mai rohanó és értékvesztett, kiüresedett világunkban szexbe, homeopátiába és paleolit étrendbe kell csomagolni a jótékonykodásra ösztönző felhívásokat is. Épp ez a jelenség igazolja a talita.hu létét, és ez a jelenség kell hogy minden jóravaló keresztény magyar középosztálybeli támogatását kiváltsa. Végre értékes alternatívát kell állítani a ledéren szexet, paleolit étrendet és homeopátiát ajánlgató cosmókkal szemben!

At_ 2011.11.26. 23:53:44

@Vértes László:

Oké, elfogadom, végül is ilyesmire akartam én is utalni, hogy ami radikálisan újnak látszik, annak az alapja gyakran valami régebbi, "eredetibb" igazság.

Valójában csak abban van különbség köztünk, hogy az "igazság" forrását máshol keressük. Te a transzcendenciában, én az immanenciában. Te a hitben, én a tudásban. Ennyi. Remélem, ez nem olyan különbség, ami miatt ölre kell menni. :)

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2011.11.26. 23:58:53

@At_: "feltéve ha Jézusban nem valamiféle megfoghatatlan transzcendencia földi megtestesülését kell tisztelnem"

Én nem kötelezlek erre. Kérdés, tudsz-e jézusi módon "normaszegő" lenni úgy, hogy bölcs rabbinak fogod fel.

Attól tartok, ez lehetetlen, de meggyőzhető vagyok. Érvelj.

Egy egyszerű vándorfilozófus hány beteget gyógyit per év? Hány vándorfilozófus ment meg egy házasságtörő asszonyt a feldühödött tömegtől? Keress példát mai muszlim országokból ilyesmire.

Hány vándorfilozófus alkotott Miatyánk színvonalú imát? Össze lehet hasonlítani a szentek szövegeivel, akik azért erősen ott voltak a szeren, és mégis nagyságrendekkel elmaradtak ettől.

Buddha, aki valóban egyszerű, bár zseniális vándorfilozófus volt, és a legnagyobbak egyike ebben a műfajban, nem alkotott hasonló szöveget. Mohamed szép versekkel jött ki a lelkigyakorlatos barlangjából, ám szintén nem alkotott ilyet.

Jézust a zsidók közül is egyre többen ismerik el Messiásnak, mert kétezer év múltán is elképesztő. Nem kötelező őt transzcendensnek tekinteni, megközelítheted úgy is, hogy egyszerű mezei extraszenz volt 300-as IQ-val, jövőbe látással és földönkívüli energiaátadási képességekkel. Így már mindjárt más, ugye?

Alfőmérnök 2011.11.27. 00:09:03

@At_: Valamennyire megvan, és nem is tartom totális hülyeségnek, de ez a dölöz, nem kicsit obskúrus nyelven, arról beszélt a facebook előtt úgy 20 évvel, hogy itt valami új, a fukó által leírttól különböző hatalmi struktúra („az ellenőrzés társadalma”) fog kiépülni (aminek a jellemző gépe a számítógép), és szerintem azért valamire ráérzett. Annyira nem volt nehéz ezt előre látni, a fura inkább az, hogy sokakból még ma is csak a hurráoptimizmust vált ki. Pedig...

„A legpontosabban talán a pénz fejezi ki a két társadalom közötti különbséget, hisz a fegyelmi társadalom mindig numerikus szabványként rögzített aranynak tekintette a pénzérmét, míg az ellenőrzés társadalma változó csereárfolyamokkal számol, melyeket a sztenderd valuták által meghatározott árfolyam szerint modulálnak. Az elzárás állata az egykori monetárius vakond, az ellenőrzés társadalmáé a kígyó. A vakondot felváltotta a kígyó, de közben nemcsak a rendszer változott, hanem az életmódunk és a másokhoz való viszonyunk is. A fegyelmi társadalomban az ember nem folyamatosan termeli az energiát, az ellenőrzés társadalmában hullámmozgást végez, a középpontban van, egy folyamatos hálózatban. A szörfölés már mindenütt felváltotta a régi sportokat.(...)
A fiatalok furcsamód többnyire "ösztönzőnek" tartják az új társadalmat; visszakövetelik a tanulóéveket, és készek az örökös tanulásra. Nekik kell rájönniük, mit szolgálnak, miként lassanként eleik is felfedezték egykor a fegyelem teloszát. Ám a kígyó gyűrűin nem olyan könnyű eligazodni, mint a vakondtúráson.”

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2011.11.27. 00:10:43

@At_: "Te a hitben, én a tudásban. Ennyi. Remélem, ez nem olyan különbség, ami miatt ölre kell menni."

Számomra ez elfogadható modus operandi, ha nincs mögötte laissez-faire hozzáállás a normaszegőkkel szemben. Amúgy a hit nem áll ellentétben a tudással, ezt többek között Einstein is így gondolta. Nekem szintén semmi konfliktusom a tudással. A kellően átfogó ismeretanyag egy ponton túl a hit felé vezet. :)

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2011.11.27. 00:14:41

@Alfőmérnök: "Nekik kell rájönniük, mit szolgálnak, miként lassanként eleik is felfedezték egykor a fegyelem teloszát."

Gyönyörű nyelv a francia, de ilyen homályos budoárbölcseletre hajlamosít. Ha a nagyok lábjegyzetek Platónhoz, akkor ez mi? Sorminta? Szamárfül?

At_ 2011.11.27. 00:23:17

@Vértes László: "mezei extraszenz 300-as IQ-val" :)) rofl

Én ugyan nem vagyok sem történész, sem teológus, sem bibliakutató, vagy Jézus-kutató (fölteszem, hogy Te sem), viszont azt tudom, hogy amikor egy vallási mozgalom elindul, akkor a karizmatikus vezető köré óriási legendáriumot alakítanak ki. A csodás gyógyítások, természetfeletti képességek a legendaépítés klasszikus eszközei. Ezt nagyon jól megfigyelhetjük olyan filozófusoknál, akiknek nem sikerült világméretű vallási mozgalmat elindítaniuk. (pl. Empedoklész, vagy Pythagoras ugyanúgy "csodatevő/gyógyító imázst" akart magáról kialakítani, mint később Jézus. Egyszerűen egy bevett korabeli marketing-fogásról van szó. Ettől persze még nem kétséges, hogy Jézus nevéhez egy hatalmas intellektuális forradalom fűződik.

Nemtom olvastad-e a Mester és Margaritát, ajánlom. Zseniális benne a Jézus-szál (is). Jésua körül ott van lévi Máté, aki mindent felnagyítva és félrevezető módon ír le, Jésua pedig haragszik rá emiatt. :)

Alfőmérnök 2011.11.27. 00:38:07

@Vértes László: Élesítse a monitorját, vagy vegye föl a szemüvegét, akkor nem lesz olyan homályos.

At_ 2011.11.27. 00:44:41

@Alfőmérnök: wow... mondjuk tényleg elég homályos szöveg, meg nem nagyon érvel, csak kinyilatkoztat, legalábbis amit beidéztél, de azért érdemes elgondolkodni rajta.

Egyébként nemtom. Nem tartom magam hurrá-optimistának, de az az érzésem, hogy ezek a dekadencia-narratívák sem egészen állják meg a helyüket. Ott van pl. a nagytestvér-szindróma. Hogy az mennyire durva társadalom, ahol mindenhol kamerákkal figyelnek, hogy micsoda ellenőrzés van, stb. Erre ott a youtube, ahol az emberek önként pakolják ki magukat a világ elé. Nem hinném, hogy "hanyatlunk", egyszerűen csak változik a hozzáállásunk, és változik a társadalom szerkezete.

Sir Galád (már foglalt) 2011.11.27. 00:47:38

hát elég lapos lett ez talita nevezetű portál. a kereszténység meg hogy jön a nőiséghez, azt nem értem. nőiség már akkor is volt, amikor kereszténység még csak nem is létezett....

At_ 2011.11.27. 01:03:45

@Vértes László:

"a hit nem áll ellentétben a tudással"

Persze, hogy nem.

"A kellően átfogó ismeretanyag egy ponton túl a hit felé vezet."

Nemtom, hogy így van-e. Azt szokták mondani, hogy a tudás igazolt igaz hit. Mármost persze a tudásunk véges, és az a kérdés, hogy vajon ahol a tudomány véget ér, ott mit mondunk. Vajon további ismeretek után kutatunk, vagy pedig azt mondjuk, hogy ez Isten tudásának a tartománya.

Nekem pont az a problémám a hit-alapú magyarázatokkal, hogy azt is tudottnak tekinti, ami valójában nem az. Ha Isten mindent tud, akkor ha rá hivatkozunk, azzal látszólag mindent megmagyarázhatunk, holott valójában nem magyaráztunk meg semmit. Isten fogalmában látszólag mindent értünk, holott valójában semmivel sem értünk többet, mint Isten fogalma nélkül.

Alfőmérnök 2011.11.27. 01:14:24

@At_: Ha elolvasod az egész Deleuze-szöveget, szerintem rájössz, hogy nem olyan értelmetlen makogás az egész (főleg, ha ismered fukót). Persze vitatható, mint ahogy az egész posztstrukturalista-posztmodern agymenés. De szerintem valamire ráéreztek, amire talán nincs kidolgozott terminológia (innen a homályosság), nyelv, és amiről nincs olyan társadalmi diskurzus, mint amit a téma súlya megkívánna.

Hogy a társadalom szerkezete átalakulóban van, az szerintem egyértelmű. Hogy ez hanyatláshoz vezet-e, vagy sem, nem tudom, én az előbbire tippelek, de lehet, hogy csak túl pesszimista vagyok.
Én eredetileg csak arra a kijelentsédre reagáltam, miszerint a világ "épp a virtuális alapú közvetlen demokrácia felé tart". Szerintem ez önbecsapás.

At_ 2011.11.27. 01:44:31

@Alfőmérnök: hát az tuti, hogy többet kellene beszélni ezekről, és nem csak az értelmiségi agymenések szintjén, hanem hétköznapi módon.

a virtuális közvetlen demokráciáról: lehet, hogy naiv dolog, de hát valamiben csak reménykednie kell az embernek. legalább ennyi hadd legyen

hogy is volt a Lennon híres mondása? az álom, amit egyedül álmodsz: csak egy álom; az álom, amit együtt álmodunk: valóság

jójó, giccses, de azért van benne valami :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.27. 04:18:41

@Bell & Sebastian:

"Az egy helyénvaló kérdés, hogy ha se nem bolsi, se nem krisztihand, akkor mi?" --- kérdezi.

Szerintem @Counter nick mondókájában túl sok velőt felesleges keresni. Engem leginkább valamiféle identitáserősítő gyakorlatnak tűnik, amit bemutat: "sz*rok vagytok, sz*rok vagytok" hajtogatja, undorkodik rögeszmésen, valószínű, ettől azt reméli, hogy így kevésbé fogja érezni a saját szagát.

De lehet, hogy tévedek.

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.27. 04:20:54

@Alfőmérnök:

Klasszikus gojellenes zsidó gyűlöletbeszéd:-]

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.27. 04:29:48

@Bell & Sebastian:

"Egy túrót! Newage van, vége a bébifóka vadászatnak, megjöttek a szülők." --- írja.

:-D (...) :-D (...) :-D ...

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.27. 04:43:59

@málnási: @tewton:

Tallózgattam a talita.hu-oldalakon és ott találtam ezt az "orgasztikus"-dumát. Valami amerikai nőszemély szülésről szóló könyvéből idézgetnek, abban olvasható. Tipikus amerikai zagyvaság: az a mondanivalója, hogy a szülés nagyon fáj, de amikor megszületik a gyerek, az nagyon jó érzés:-) Az USÁ-ban ez orgasztikus élmény és fényfolyamban (vagy miben?!) érkezik az újszülött:-)

Mi, mucsaiak, ezt valahogy úgy mondanánk, hogy: megkönnyebbültünk és örültünk:-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.27. 05:13:11

@Unionista:

Abban ért(het)ünk egyet, hogy a neokon posztmodern liberalizmus (se több, se kevesebb). A katolicizmus viszont (szerintem) nem premodern, hanem egyetemes. A katolicizmus mára már rég megrágta, lenyelte, megemésztette a modernizmust is (sőt, nagyjából már a salakjától is megszabadult). Ha valaki megérti a katolicizmust, látni fogja, hogy ez az egész protestesdi a helyzet totális félreértése, semmi más.

Ja, és emancipáció! A női emancipáció a kereszténységgel egyidős. Mióta kereszténység van, a nők azóta emancipáltak.:-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.27. 05:34:42

@dobray:

Látod, hogy fogalmuk sincs sem a "modern" katolicizmusról, sem a keresztényszociális és keresztényszocialista mozgalmakról, sem a katolikus munkásmozgalmakról, sem a katolikus nőmozgalmakról, sem ...! De ez nem az ő hibájuk, hanem a jobboldali-konzervatív-keresztény-nemzeti-stb. kurzusnak, ami nem nyomatja ezerrel ezt a témát (sem).

De te írhatnál ezekről, akár itt is! Én például szívesen olvasnék egy posztot arról (is), hogy az antiszemita Slachta Margitnak miért ültettek fát a Yad Vasem kertjében:-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.27. 06:02:34

@Bell & Sebastian:

"De ha ezt tisztelt szerző reklámnak szánta a barátosnéjáról, akkor inkább Szombatot olvasok.
Van egy minimum, amit illik megugrani, különben csak káromlás, a mi fogalmaink szerint. Igaz, amolyan nyomdafestéket tűrő métely, de akkor is." --- írja.

Nálunk több nemzedéknyi űr tátong ebben a katolikus közéleti nőiségben is. Ők most ezt megpróbálják csinálni, láthatóan nem a legjobb minták nyomán (nagyon USÁ-s a dolog:-)), (ők) eddig ennyire jutottak. Én a f*kázást itt nem érzem helyénvalónak, a kritikát viszont indokoltnak és szükségesnek. Legyen ilyen portál minél több, minél magasabb nívón, annál jobb (ennél jóval magasabb nívón:-)). A kurzus támogassa, az Egyház pedig "terelgesse" azokat.

Jó, nézze, én szeretem a nőket:-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.27. 06:07:05

@málnási:

"hát, tudja, jöhetnek ezek nekem s. margittal, a keresztény feminizmus akkor is olyan, mint az mszp hívő tagozata. :)" --- írod.

Neked tényleg nem esik le, hogy ez annak idején egy zsidó-pogány-internacionalista-feminista és katolikus-keresztény-nemzeti-feminista meccs volt?

ü
bbjnick

VI. Béla 2011.11.27. 07:10:22

@Counter:

szerintem ezt "világnézet"-nek nevezik.

VI. Béla 2011.11.27. 07:25:55

@j. i:

Medjugorje? Ezt meg honnan veszi?

VI. Béla 2011.11.27. 07:29:00

@At_:

Jézus nem politikai messiás, kéretik nem politikai fogalmak szerint értékelni.

VI. Béla 2011.11.27. 07:31:05

@At_:

Ó, mekkora hitetlenség ez!

VI. Béla 2011.11.27. 07:33:06

@Counter:

Rómában viselkedj úgy, mint a rómaiak. Ez ma is érvényes.

VI. Béla 2011.11.27. 07:37:14

@At_:

"Te a hitben, én a tudásban."

De mi van, ha a tudás alapja a hit? Például: a tudás megszerzése szenvedéssel jár. És akkor máris Jézusnál tartunk. Véletlen-e, hogy a keresztény országok elébb járnak a tudományban, mint a muzulmánok?

VI. Béla 2011.11.27. 07:39:39

@At_:

Akkor mire véli a kétezer évvel későbbi gyógyulásokat? Hogy a hit gyógyít? Persze sejtem, maga minden ilyesmiben tud kételkedni. Lelke rajta.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.11.27. 08:29:49

@VI. Béla: "Véletlen-e, hogy a keresztény országok elébb járnak a tudományban, mint a muzulmánok?"

És ez mindig így volt és mindig így lesz? Az egykori iszlám röneszansz, például az Omajjádok córdobai, sevillai, granadai kultúrája az smafu lett volna Nyugat-Európa déli csücskén?

Alfőmérnök 2011.11.27. 09:05:17

@bbjnick: Mármint mi, amit (a "Prohászka Ottokár rokonszenvező jóindulatát régente élvező", akinek később Mindszenty hercegprímás volt "a legfőbb támasza") S. Margit ír?
(pl. "Akár tetszik valakinek, akár nem, én mindig hangsúlyozom, hogy az a mostani antiszemita irányzat nem keresztény. Amelyik gyűlöletet hirdet, az nem keresztény. Ez az a pont, amelynél azt mondjuk: Keresztény társadalom! Ne tessék a zsidót gyűlölni, de a magunk fajtáját tessék jobban szeretni!")

Vagy amit róla írnak?
Mert nem gyűlölettel ír róla a mancs.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.11.27. 09:15:55

@bbjnick:
nem nem esik le. :)
ezek a némberek viszont minden tiszta lelket eltaszítanak az egyháztól.

tevevanegypupu 2011.11.27. 09:49:49

@VI. Béla:

Nem akarom elkeseriteni, de a kereszteny tudomanyok sok mindenben a muzulmanok altal kitalalt tudomanyokra epul. Amikor mi meg a csodaszarvast kergettuk es Euopa mocsokban fetrengett es facipoben jart, akkorra mar Andalusiaban olyan fejlett, rafinalt - es tolerans!! - civilizacio epult, hogy az barmely kereszteny nemzet megirigyelhette. Ugyszinten Eszak-Afrikaban is.
A vilag elso egyetemet peldaul Fesben muzulmanok alapitottak, meghozza egy no. Elobb mint Arpad apank betette volna a labat a kies Karpatok volgyebe. Akkoriban a muvelt vilag arabul beszelt(:

VI. Béla 2011.11.27. 10:10:41

@tevevanegypupu:

viszont az azóta eltelt ezerpárszáz évben kissé lehagyta Európa és Amerika őket...

és ki akar toleráns civilizációt? nézze csak meg, mit jelent Budapesten a tolerancia. lepattantság, undok emberek.

glinolid 2011.11.27. 10:15:27

@VI. Béla: egy rövid korszakot leszámítva, ezt az előnyt, amit a nyugat inkább a felvilágosodásának köszönhetett, sem mint a k. egyháznak, már régen elveszítette. Napjainkban indiai és kínai túlsúly van, bár ezt még sokan nem látják.

tevevanegypupu 2011.11.27. 10:25:34

@VI. Béla:

Mert elpusztitottak azokat a dinasztiakat amik ennek a tudomanynak folyamatossagat biztositottak. 1492-ben a katolikus kiralyok elfoglaltak Granadat, onnet az osszes muzulmannak es foleg zsidoknak mennie kellett. Eszak-Afrikaban megtelepedhettek, es ugy tunik ettol az idotol kezdve hogy-hogy nem, a vezeto helyek szep lassan takerultek a muzulmanok kezebol a tudjukkinek a kezebe. Eszk6afrikaban pedig megvetette a labat egymas utan a XVI. szazdtol kezve egy-ket fanatikus arab dinasztia, akik kifejezetten es csakis a vallasoktatasra es terjesztesre helyeztek a hangsulyt. Gazadasagi, penzugyi es tudomanyos intezmenyeik pedig atkerultek joreszt egy olyan tarsasag kezebe, akiknek Europaban es az egesz vilagon nagyszeru kapcsolataik voltak, es ezek a kapcsolatok nem tartottak szuksegesnek, hogy az iszlam mint vallas es mint kultura fejlodjon. Ez tartott egeszen a II vilaghaboruig, amikor aztan a muzulman vilagban megkezdodtek a fuggetlensegi harcok vallasi fanatizmussal fuszerezve. A XVI. szazadbol egybol pottyantak a XX-ba, es mivel tobbseguk tudatlan volt, kenytelenek voltak a vallas erejeben bizva annak neveben "fejlodni". A vilag pedig - felve attol a hatalmas tomegtol amit az iszlam kepvisel - mindent meg is tett azert, hogy ne gondolkodjanak tul sokat. Nem tudom hasznukra valtak-e azok a hatalmas olajmezok is, amik lehetove tettek, hogy mindent ami szukseges egy orszag fejlodesehez, ne ok maguk tanuljak, hanem jol megfizetett idegenekre bizzak..

Unionista 2011.11.27. 10:36:54

@bbjnick:
a római katolikus tanítás ma egy premodern tanítás. szekuláris, emancipált, és toleráns, de premodern. a protest (a posztmodernitás), a katolicizmus (a premodern) egyetemességét cáfolni igyekszik. ebből az egyház valamit mindig képes befogadni, de róma a krisztusba vetett feltétlen hit miatt kénytelen a modernitás előtti korokhoz visszatérni.

a protestáns valláskritika az, hogy róma nem istenben (a sorsban, a gondviselésben) hisz, hanem krisztusban (ha hisz valamiben egyáltalán). persze erre a vatikán azt mondja: ez ettől a keresztény világvallás. nem úgy általában kell hinni valamiben. aki rómát tagadja meg az krisztust tagadja meg. tehát a protest nem is lehet igazi keresztény. ez a vita arról szól, hogy a neokon (a posztmodern) nem akar a modernitás előtti világhoz visszatérni, hanem azt próbálja meghaladni. a konzik viszont nem hisznek ilyen meghaladásban. ez egy örök vita szerintem.

ami könnyen válik ezoterikussá. például ha valaki azt mondja: olyan ez, mint a jin és a jang.

Unionista 2011.11.27. 10:58:33

@Herr SturmLikudnik:
ettől válik a dolog nevetségessé. az egyikük például kölcsönös szeretetkapcsolatban akar élni. és ebből ő valamilyen ideológiát képes magának kovácsolni. ilyen a keresztény nő. ilyen a magyar nő. csak azt tudnám, hogy szerinte a nem-keresztény, a nem-magyar nő milyen lehet. ezen szerintem csak megmosolyogni lehet.

mondanák azt: gazdag férjek mellett hülye picsának érezzük magunkat. ezért csináltunk közösen egy lapot. amibe belekeverjük a politikát. és mivel mi mind kormánypártiak vagyunk, ezért nem teszik a "nem tetszik".

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.27. 11:15:56

@Gasper: @tevevanegypupu:

Én csak azt szeretném megkérdezni, hogy az iszlám reneszánsz miben sarjadzott? Mi volt a talaja? Jól sejtem, hogy az a talaj Bizánc volt? S jól sejtem, hogy Bizánc keresztény volt?

És: @tevevanegypupu:! Jól értem, hogy az arab világ is a zsidókban látja megrontóját? :-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.27. 11:37:57

@Alfőmérnök:

Amit idézel, az a klasszikus gojellenes zsidó gyűlöletbeszéd. A Mancs-cikk egészében is az (nem csak az idézett rész): megnemértésről és rosszindulatról tanúskodik. Ugyan nem tagadhatja Slachta zsidómentő tevékenységét (hát nem is tagadja), nem tagadhatja személyes bátorságát, ügyekért kiállni tudását (hát nem is tagadja), de következetlen, ellenmondásos, konok személyiségként írja le, aki hatvanöt évesen hanyatlani kezdett és mint a klerikális reakció elfelejtett őskövülete halt meg.

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.27. 11:43:38

@málnási:

"ezek a némberek viszont minden tiszta lelket eltaszítanak az egyháztól" --- írod.

:-] Sok sokkal edzettebb lélek van abban az Egyházban, mint gondolnád:-)

ü
bbjnick

Alfőmérnök 2011.11.27. 11:50:05

@bbjnick: "a hivatalos nyilvánosságban mindössze mínuszos hír jelent meg a klerikális reakció elaggott őskövületének haláláról."

Ezt nem a cikk írója állítja, hanem azt mondja, hogy így jelent meg akkor a nyilvánosságban a hír, noha többet érdemelt volna.
És nem lehet, hogy tényleg konok személyiség volt? Nem lehet, hogy 60 évesen tényleg hanyatlani kezdett?

Szánalmas, paranoid, kis provokátor féreg vagy te bbjnick.
A szűrésedet csak azért kapcsoltam ki egy időre, mert számomra érthetetlen okokból néha értelmes emberek is szóba állnak veled, és ha nem látom, amit írsz, akkor azt sem értem, amit ők írnak. De most megpróbálom újra.

Alfőmérnök 2011.11.27. 11:51:23

Ja, és még csak annyit: ha valakik, akkor a te-féle férgek riasztják el az embereket az Egyháztól.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.27. 12:00:59

@bbjnick: Mi ez a markcista dialektika, hogy vagy bolsevik, vagy krisztihand? Vagy reakciós, vagy progresszív? Vagy kizsákmányoló, vagy kizsákmányolt?
És főleg hogy bírja levonni azokat a következtetéseket, hogy a cosmóban paleolit diéta, homeopátia van, ezért bolsevik; a talitában meg paleolit diéta, homeopátia van, ezért krisztihand? Riasztó.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.27. 12:16:55

@Counter:

Szerintem maguk @Alfival szép pár lennének. Szóljak nála az érdekébe néhány szót?:-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.27. 12:21:54

@Unionista:

Ne haragudjon, de ez rettenetes zavaros szöveg! Vannak ilyen fixa ideái, mint premodern katolicizmus és posztmodern protest, amiket hol megcáfol, hol alátámaszt, de azért következetesen állít:-) Erre nem nagyon lehet mit mondani.

ü
bbjnick

Unionista 2011.11.27. 12:41:20

@bbjnick:
római katolikus = premodern = konzi = abszolutista
protestáns = posztmodern = neokon = felvilágosult

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.27. 12:44:32

@Unionista: Ezeket a fogalompárokat bbjnick nem fogja tudni értelmezni. Oda kell írni neki, hogy melyik a bolsevik és melyik a keresztény, anélkül nem megy.

Unionista 2011.11.27. 12:47:13

@Counter:
a római kat. a bolsevik, a protestáns a mensevik.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.27. 12:49:22

@Unionista: És a mensevik akkor most bolsevik vagy keresztény?

Unionista 2011.11.27. 12:56:40

@Counter:
ez a két dolog amúgy a RÉGIÓ (tartomány) nevű közjogi formációban képes volna egyesülni:

-- római katolikus = premodern = konzi = abszolutista = governamentalista => tartományfőnök (tkp. érsek)
-- protestáns = posztmodern = neokon = felvilágosult = parlamentarista => tartományi parlament (tkp. zsinat)

a világi választókörzetek (tkp. ökumenikus egyházkerületek) képviselőket (tkp. presbitereket) választanak. megalakul a régiós (tkp. érseki) parlament. és megválasztja a tartományi miniszterelnököt, tartományfőnököt, rendfőnököt. ezt a személyt a vatikán (tkp. a pápa) elfogadja. és ezzel ő tartományi érsek. ha egy régióban katolikus többség van, akkor az érseket a pápa a gyakorlatban a választja. és a kijelölt rendfőnök személyét a protestánsoknak kell elfogadniuk. szerintem nagyjából ez volna az ökumené a 21. századi közjogi keretek között.

Unionista 2011.11.27. 13:05:14

@Counter:
az én hitem az, hogy európában mindenki lehet latinkeresztény (aka templomos). nem kell hinnie a zsidó népmeséket, és a római katolikus mendemondákat.

bárki lehet templomos. az is, aki setét, és az is aki világos. mert a setétnek is lehet egyszer világos, és a világosnak is lehet egyszer setét.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.11.27. 13:12:08

"a világi választókörzetek (tkp. ökumenikus egyházkerületek)"

"mindenki lehet latinkeresztény (aka templomos)"

Ez eszméletlen :DDD

Unionista 2011.11.27. 13:19:43

@gloire:
az ökumenikus egyházkerület mégis mi, ha nem a világi választókörzet? a kettő között mi a különbség? szerintem semmi.

európában a latinkeresztény és templomos között mi a különsbég? szerintem semmi. ki az, aki ne lehetne latinkeresztény (aka templomos)? szerintem mindenki lehet.

tewton 2011.11.27. 13:49:42

@gloire:
miert van kiakadva? a metafora allegoriaja a szimbolum ... vagy a metamiaf--om :)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.11.27. 14:06:45

@Unionista: Mi az, hogy latinkersztény templomos? Ne kíméljen, mondja! :D

Unionista 2011.11.27. 14:15:56

@gloire:
a római katolikus, a rómával egyesült keleti keresztény, és a protestáns.

tewton 2011.11.27. 14:16:45

@Unionista:
"a protestáns valláskritika az, hogy róma nem istenben (a sorsban, a gondviselésben) hisz, hanem krisztusban (ha hisz valamiben egyáltalán). persze erre a vatikán azt mondja: ez ettől a keresztény világvallás."

ez fikcionak elmegy, de ezt igy szerintem ne eroltesse a 3 dimenzios vilagban, real life protestansok (vagy katolikusok) jelenleteben. az elso lutheranus elovenne az agostai hitvallast, a katolikusok meg a 2. vatikani vaskos kotetit, a kalvinistak meg az institucio ketszer annyira vaskos kotetetit, es korusban kacagnak le magat. luther legalabbis mintha pont a krisztocentrizmust hianyolta volna a romai egyhazbol, hamar, rengeteg mas mellett. legalabbis nemely irasai talan mintha a napfenynel vilagosabban errol szolnanak, szerintem :)

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.11.27. 14:24:20

@bbjnick: "Jól sejtem, hogy az a talaj Bizánc volt?"

Nem, nem jól sejted. :)

Az a talaj valahol Perzsiában, a selyemút által közvetített kínai kultúrában, a poraiban is még fénylő egyiptomi kultúrában és tudományokban, és persze a görög antikvitásban található.

tewton 2011.11.27. 14:38:37

@Gasper:
de, jol sejti :)
a tortenet ott kezdodik szerintem, hogy a birodalom kereszteny lett. egy ideig toleralva volt a pogany hagyomany, pleto, arisztotle etcet, aztan jott egy gumicsizmas elvis uralkodo, nomine justinianus, aki bezaratta az ekedemit. azok kispricceltek keletre a konyveikkel. aztan a mucsai arabok, mivel csak hagymazas vallasi kepzelgeseik voltak, uralkodoi segedlettel inkorporealtak az egeszet. olyan lehetett az, mint amikor a tanyavilagba odaraknak egy komplett kulturhazat beatzenekarral, mozival, bufevel, villanygitarral es kulturmusorral.

tevevanegypupu 2011.11.27. 14:55:03

@bbjnick:

Ketsegtelen, hogy Mohamed fantaziajat nagyon megmozgatta a talalkozas egy kopt kereszteny pappal egy sivatagi karavanuton amibol aztan - sajat fantaziajaval, mas nepek mondavilagabol es vallasabol meritett torteneteivel - kialakitotta az iszlam vallast, de azt azert nem mernem allitani, hogy a keresztenyseg hatott ra legerosebben. Bizanc nem csak kereszteny volt, es Mohamed halala utan a kulonbozo dinasztiak altal kialakitott kultura, muveszetek, politika, tudomanyok mar eltavolodtak a keresztenysegtol, abban az idoben toleransabbak voltak. Nem is beszelve arrol az eletoromrol, amit a kereszteny tanitok kifejezetten tiltottak hiveiknek.

Masodik kerdesere roviden csak igennel lehet felelni. Viszont a mostani "arab tavasz" esemenyei azt bizonyitjak, hogy nem sokat tanultak, ujra es ujra meg lehet oket bolonditani.

Unionista 2011.11.27. 14:58:06

@tewton:
könnyen lehet, hogy téged mosolyognának helvétel a "reformáció = krisztocentrizmus" tétel miatt.

már a korai protestáns valláskritika arról szólt, hogy a vallás nem kizárólag krisztusról szól. hanem a tanításról, krisztusról, a hitről, a kegyelemről, és istenről. tehát a vallás középpontjában nem keresztre feszített krisztus áll, hanem maga az ember.

csak ezt egy római katolikus nem nagyon fogadja el. mert neki a középpont valami szentség. ha neki valami középen van, akkor az nem lehet más csak valami szentség. a protestánsok meg azt mondják, hogy te állsz középen.

ezek után már a te dolgod, hogy milyen világképet építesz magad köré. hihetsz lutherban, kálvinban, de még vatikánban is. mert az ökumenébe beletartozik mindenki.

a katolikusok és az ellenreformáltak ebből is valamiféle "krisztocentrista" hegemóniát próbálnak kreálni.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.27. 15:21:14

@VI. Béla: A világnézetbe belefér az is, amikor nem egy előzetesen létezőnek nyilvánított eszmei értékítélethez viszonyítunk.
@tewton: Nem is sokkal tettek hozzá többet :-)

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.11.27. 15:44:30

@tewton: ez a magyarázat még nagyon messze van attól, hogy mondjuk az általam emlegetett Omajjádok, valamint kultúrájuk fundamentumát elsődlegesen a bizánci kereszténységben találjuk meg. Azt hiszem, ez a kísérlet nem fog sikerülni. :)

Bell & Sebastian 2011.11.27. 16:12:32

@bbjnick: Azt biztos elhiszi, hogy Counter csak akkor ugrat át a tüzes karikán, ha át is akarok ugrani. :)

A keresztény nőiesség megélése? Az sosem maradt abba, sosem volt kihagyás, mindig is lehetett gyakorolni az Anyaszentegyház kebelén belül. Ha valaki többe vágyott, akár azon kívül is.

Off. Itt egy ingyen oldal, éppen pár könyvet vásárlok.
fileszona.com/index.php

foolproof 2011.11.27. 16:19:17

Na, már csak egy kérdés maradt: ki segített ezeknek a némbereknek megvilágosodni, mert józanul nam hiszem,hogy bárki is megpiszkálná őket.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.27. 21:11:25

Emlékezetes volt, amikor az Európai Unió felszólította Magyarországot egy uniós finanszírozású örökbefogadási kampány leállítására, az erről szóló plakátokat be kellett gyűjteni a közterekről."

nem látom hogy a mellékelt link mutatna ilyet,
csak patent egyesületet látok

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.28. 05:41:10

@tesz-vesz:

"Reding: le kell szedni a magyar abortuszellenes plakátokat

Nincs összhangban az Európai Unió Progress Programjának szabályaival az abból anyagilag támogatott magyarországi abortuszellenes kampány - közölte Viviane Reding igazságügyi EU-biztos szerdán Strasbourgban.

MTI| 2011. június 8.

Reding az Európai Parlamentben az új magyar alkotmányról folytatott vitában beszélt a témáról. Az egyik EP-képviselő kérdésére válaszolva mondta el: az EU felszólította Magyarországot, hogy állítsa le a kampányt, és vonják be az összes elkészített posztert.

Az EU-biztos hangsúlyozta, hogy Brüsszel fellép, ha jogellenes magatartást tapasztal. Kilátásába helyezte, hogy visszakövetelik az EU Progress Programjából megítélt támogatási összeget."

www.nol.hu/kulfold/reding__le_kell_szedni_az_abortuszellenes_plakatokat

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.28. 06:50:48

@Bell & Sebastian:

"A keresztény nőiesség megélése? Az sosem maradt abba, sosem volt kihagyás, mindig is lehetett gyakorolni az Anyaszentegyház kebelén belül. Ha valaki többe vágyott, akár azon kívül is." --- írja.

Igaz. Csakhogy én a katolikus közéleti nőiséget emlegettem, ami részben kevesebb is, de részben más is. Olyan közfigyelmet és köztiszteletet élvező nők hiányáról, akik (köz)tevékenységükkel (is) katolikus női mintát adnak.

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.28. 06:52:15

@bbjnick:

köztiszteletet élvező nők hiányáról, akik = köztiszteletet élvező nők hiányáról beszéltem, akik

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.28. 07:38:55

@tevevanegypupu: @Gasper: @tewton:

Amikor az Iszlám terjeszkedni kezdett még korántsem volt egy statikus cucc (rögtön, ahogy megindultak, "bomlani" is kezdtek). Az első hullám (a hódítás) biztosan nagyon durva lehetett (nagyon lelkesek és nagyon kegyetlenek lehettek a harcosok), de amit meghódítottak, az kulturális értelemben erősebb és komplexebb volt, mint ők, így elkerülhetetlen volt a kölcsönhatás. Amit először birtokba kellett venniük (ami felett az uralmat meg kellett tanulniuk gyakorolni), az Kelet-Róma (Bizánc) öröksége volt. (Jó, majd jött Perzsia, India, Közép-Ázsia stb.) S mindezt nagyon gyorsan, alig 150-200 év alatt kellett megoldaniuk: nem kézenfekvő, hogy azokból a kulturális mintákból építkeztek, amiket többé-kevésbé készen találtak (és számukra is értelmezhetőek voltak)?

ü
bbjnick

tevevanegypupu 2011.11.28. 08:07:18

@bbjnick:

Ma mar viszont keptelenseg beszelgetni egy valoban hivo muzulmannal arrol, hogy vallasuk honnet is eredeztetheto. Hogy a zsido-kereszteny vallasra es mas nepek meseire, babonaira alapitottak, errol hallani sem akarnak, egy es igaz vallas a vilagban, az utolso profeta hozta Allah uzenetet, nem kerdes, nincs kompromisszum, targyalasi alap..Tolerans iszlam ma mar nem letezik, kenyszeruen alkalmazkodo igen..Aki iszlam vallasu orszagba akar nyugati ertelemben vett demokraciat beeroltetni, az nagyon csalodni fog, es jo, ha csak csalodni, mert a fogat is otthagyhatja.

tevevanegypupu 2011.11.28. 08:07:18

@bbjnick:

Ma mar viszont keptelenseg beszelgetni egy valoban hivo muzulmannal arrol, hogy vallasuk honnet is eredeztetheto. Hogy a zsido-kereszteny vallasra es mas nepek meseire, babonaira alapitottak, errol hallani sem akarnak, egy es igaz vallas a vilagban, az utolso profeta hozta Allah uzenetet, nem kerdes, nincs kompromisszum, targyalasi alap..Tolerans iszlam ma mar nem letezik, kenyszeruen alkalmazkodo igen..Aki iszlam vallasu orszagba akar nyugati ertelemben vett demokraciat beeroltetni, az nagyon csalodni fog, es jo, ha csak csalodni, mert a fogat is otthagyhatja.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.28. 17:48:14

@tevevanegypupu:

Hú, akkor el ne áruljon a muszlim ismerőseinek, hogy én itt miket irkálok össze-vissza! :-]

ü
bbjnick

tevevanegypupu 2011.11.28. 17:54:58

@bbjnick:

csak nem kepzeli, hogy ilyesmirol merek veluk beszelni?((:

Bell & Sebastian 2011.11.28. 18:03:45

@bbjnick: Most nem nagyon tudom értelmezni, mit mond, mert az elmélet ebben a kérdésben élesen elválik a gyakorlattól.

Aki nő létére a közéletbe tolakodik -mert nyomulni kell hozzá- az máris feladott pár elvet és elkövette a hét főbűnből minimum a nyolcadikat (hazudozás).

A szívében mélyen hívő meg arról ismerszik, hogy még a nevét sem tudjuk.

Persze az is lehet, hogy csak félreértem és valóban a lelki szegények a boldogok, nem pedig a Szellemükben koldusok, szomjazók és kérők.

VI. Béla 2011.11.28. 19:51:32

@Bell & Sebastian:

"A szívében mélyen hívő meg arról ismerszik, hogy még a nevét sem tudjuk."

Mit ad Isten, pont ezt a nézetet kritizálta a minap a papunk. Véletlenül a szentek nevét pont ismerjük, mert ők hirdették az igét, és nem bújtak el a hitükkel. És még nők is voltak köztük.

Mondja, Bell, jár maga templomba?

Bell & Sebastian 2011.11.28. 20:53:21

@VI. Béla: Na most megfogott. Gondolja, hogy mióta nem voltam, eladták a szobrokat? Ezt azért nem hinném, annyira még nem szegényedhetett el az eklézsia.
Bár alaposan felgyorsult a válság az utóbbi napokban, ki tudja?

Ha jobban belegondolok abba, amit mond, most nagyhirtelen élő szentet nem is tudok mondani. Áttanulmányoztam a képviselők névsorát is, hátha. De nem. Az a kardos menyecske tetszene, akit Pesten láttam gyerekkoromban. Frissen operálhatták, mert be volt kötve a szeme és saját mérleggel ment csak a szatócshoz.

Jut eszembe, most buzi vagy nem? A Málnási kérdezteti.

tewton 2011.11.28. 21:33:25

@Bell & Sebastian:
még a nevét sem tudjuk?
de azert emleknapjuk nekik is van, a halottaknal keresse.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.28. 21:46:28

@bbjnick: ki kell lépni az euból, ez elképesztő

Bell & Sebastian 2011.11.29. 02:18:36

@VI. Béla: Adok egy konszolidáltabb, B -választ is, mert igazságtalan voltam, talán.

- ismét csípőből tüzelt, _élő_ emberekről volt szó
- járok, kiváló retorikai képességű a papunk, Sz. Róbert atya és még annál is jobban aktualizál
- szentek élete -témában rosszba kötött bele, katekizmus -ügyben szintén nehéz leverni
- Tewtonnak igaza van a privát szentek lakhelyét illetően, párszor már megírtam a magam történetét, csak soha nem nyomtam rá mehet -et, túl személyes

Szóval, ez a válasz arra is, amit korábban kérdezett, de nincs harag. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.29. 12:22:40

@Bell & Sebastian:

"Most nem nagyon tudom értelmezni, mit mond, mert az elmélet ebben a kérdésben élesen elválik a gyakorlattól." --- írja.

Ó, én nagyon egyszerű vagyok!:-) Csupán arra gondoltam, hogy azok a nők (és férfiak is, természetesen), akik tevékenységük miatt (az átlagnál jobban) a köz szeme előtt vannak, nyíltan és magátólértetődően élhessék meg katolicizmusukat:-)

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2011.11.29. 13:03:28

@bbjnick: Maga fehér ruhás Máriáslányokat látna én meg Szilikatalinokat látok, azokat is csak jobb napjaimon. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.29. 18:00:17

@Bell & Sebastian:

:-)

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2011.11.30. 18:47:11

@bbjnick: Na most képzelje el, hogy a közszereplő nő neve után zárójelben az állna, hogy választott gendere: férfi. vagy más esetekben nő, de férfi ivarszervekkel felszerelkezve. Messze van még a tökélytől ez az elképzelés.

Speciális probléma lehet, mert a Piacot és Befektetőket most nem emlegetik, továbbá feltételezik, hogy mindenki szabad akaratából nyomkodja ott a gombokat.

Caligula lova nem kéne? Esetleg egy kisebb darabkája?

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.01. 09:44:05

@bbjnick:
ezt a gusztustalan helyezkedést amit a maga katkói művelnek! beszarás. az ilyen kereszten, vágytól vonagló elfojtott pináknak találták ki hortobágyot. ottan kigyógyítanák.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2011.12.01. 16:39:53

@málnási: szerintem meg neked találták ki, és téged kéne kigyógyítani. Komolyan vehetetlen bunkó vagy.

Bell & Sebastian 2011.12.01. 19:08:37

@bbjnick: Na hallja, jól megmondta nekik! Engem már fel is hívtak. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.12.02. 12:11:08

@Bell & Sebastian:

Irigylem magát!:-)

ü
bbjnick

Antonin Nalpas · http://youtu.be/EXy7lsGNZ5A 2014.05.24. 19:31:14

Nem vagyok álszent, sem erénycsősz, sem Beavatott, amikor az énről beszélek, hanem saját, halálra kínzott áldozata a sötétségnek, amelybe a végzet taszított. -- Tudom, hogy álmában sír az én, már nem ragaszkodhat alapelvének és létének folyamatosságához, mert lejárt az idő, amelyet néhány százada a halhatatlan lélektől kapott. Vagyis a benyomások személyes folytonosságát fenntartó test nélkül a létezők változékonyabbak lennének, mint a természetben, a hegyvidékek és tengerek, jéghegyek és erdőségek között lejátszódó színielőadások.
süti beállítások módosítása