Hat pontban a hat pontról – az Országvédelmi Terv
2011. szeptember 13. írta: TuRuL_2k2

Hat pontban a hat pontról – az Országvédelmi Terv

  Fura érzés fog el minket az újabb és újabb kormányzati intézkedéscsomagok hallatán. Erősen turbulens gazdasági környezet ide vagy oda, a permanens újratervezés állapota aligha szolgálja a Nagy Növekedést, az Államadósság Elleni Harcot meg a Sok Új Munkahelyet, sőt, rossz emlékeket idéz: Gyurcsány Ferencét és az ő és-még-tizenkilenc-ponttal-száz-tyúklépéssel-és-két-tervvel-a-köztársaságért kormányzását.

  Hétfőn újabb, hat pontba szedett intézkedéscsomaggal, a szerény névválasztással semmiképpen sem vádolható Országvédelmi Tervvel állt az Országgyűlés elé Orbán Viktor miniszterelnök:

1. Uzsora és uzsorások

  Az uzsora elleni küzdelem különösen kedves a szívünknek, laikusként azt gondoljuk, hogy itt viszonylag gyorsan lehet látványos, az áldozatok életkörülményein érdemben javító eredményeket elérni. A bejelentett intézkedések közül a segélyezés egy részének természetbeni útra terelésével egyetértünk, a Btk. szigorítását (a rendet hirdető politikai erők kedvenc pótcselekvését) viszont nem feltétlenül tartjuk szükségesnek: a 2009-ben elfogadott szabályozás és az egyéb büntetőjogi tételek elég eszközt adnak a hatóságok kezébe, a fontos az, hogy éljenek is velük. A kamatplafon bevezetése kényes kérdés, mivel vannak olyan hitelpiacok, ahol az Orbán által említett 30%-os THM mellett senki sem fog hitelezni. Igaz, lehet, hogy jobb is, ha a nagyon kétséges fizetőképességű, pénzügyileg (vagy akár matematikailag) minimálisan képzett emberek nem jutnak hitelhez, mint ha elviselhetetlen teher szakad a nyakukba a törlesztéssel. A 30% kőbe (törvénybe) vésése helyett viszont talán érdemesebb lenne a mindenkori jegybanki alapkamat valahányszorosában megszabni a THM-plafont.

2. Rögzített rezsi

  Az olyan természetes monopóliumok esetében, mint a víz- vagy a csatornaszolgáltatók, sosem egyszerű eldönteni, milyen a méltányos, ugyanakkor a megfelelő szolgáltatásbiztonságot- és minőséget, valamint a szolgáltató tisztes profitját is garantáló árazás. A miniszterelnöki bejelentésből nem derül ki, hogy a központi ármegállapítás mindenhol egységes árakat jelentene-e, vagy csak az állami beavatkozás lehetőségét a helyi árakba. Az előbbi azért képzelhető el nehezen, mert magától értetődően mások a vízszolgáltató költségei egy jó minőségű vízben bővelkedő területen, mint egy szárazabb vagy erősen szennyezett vízforrásokkal rendelkező vidéken.

3. Stabilitási törvény

  Mind a polgárok, mind a gazdasági szereplők életében nagy értéke van a kiszámíthatóságnak, az állandó, tervezhető kereteknek. A nyugdíjrendszer, az egészségügyi kassza, az adórendszer és az önkormányzatok összehangolt működési rendjének hosszú távú biztosításáról szóló minimális konszenzus ezért mindenképpen üdvös lenne, de ennek sajnos nem sok realitása van. Egyrészt nagyon távoliak a pártok álláspontjai, másrészt a kormánypártok különösebb hajlandóságot sem mutatnak efféle konszenzus kialakítására. Az erőből megteremtett stabil keretek akár jól is működhetnek, de a riválisok (a jelenlegi ellenzék pártjai) erős ellenszenvvel fognak viseltetni irántuk, és a túl jó eséllyel érzelmi kérdésnek is tekintik majd felszámolásukat, ha lehetőségük nyílik rá. Harcot hirdetnek ellenük, ugye. Aztán ott van az a kérdés is, hogy mely területeken fair dolog kétharmados szabályokkal szűkíteni egy jövendőbeli, csak egyszerű többséggel bíró kabinet mozgásterét és melyeken nem.

4. Devizahitelek teljes előtörlesztése rögzített árfolyamon

  A 180 forintos CHF-, illetve 250 forintos EUR-árfolyamon történő törlesztés lehetősége gyakorlatilag egy veszteségmegosztási konstrukció, amiben az árfolyamveszteség egy (a 180/250 forintos árfolyamig eső) része az adóst, a többi pedig a bankot terheli. Hogy ez-e a jó megoldás, vagy hogy ez jó megoldás-e, az minden szereplő szempontjából kétes. Első ránézésre leginkább a bankok szívnak vele, ami meg is látszik a kormányzati bejelentés banki papírokra gyakorolt hatásában. Ugyanakkor ha több éves távra tekintünk, az sem egyértelmű, hogy az adósok jól járnak vele: alakulhat úgy is a svájci frank vagy az euró árfolyama, hogy nem bizonyul olyan jó döntésnek a 180/250 forintos árfolyam jelentette árfolyamveszteség realizálása. Az állam szempontjából a visszafogott hitelezés növekedési áldozata, valamint a pénzügyi rendszer stabilitásának megingása jelenti a fő kockázatot (erre Orbán is utalt a beszédében, amikor az mondta, hogy az FHB és az OTP mögött ott fog állni a magyar állam, ha úgy hozza a sors – hogy ezt a két bank vezetői és tulajdonosai segítségként vagy fenyegetésként élik inkább meg, azt érdekes lenne tudni).

5. Pénzügyi Védelmi Terv

  Az IMF és az EU felé fennálló tartozásaink mielőbbi törlesztése helyes lépés, az ennek köszönhetően csökkenő adósságszolgálati (kamat)terheink jelentősen növelik a költségvetés mozgásterét. A fiskális fegyelemre továbbra is szükség van, ezért fontos a 2012-es hiány 3 százalék alatt tartása (a 3 százalék viszont már valamivel több, mint az eddigi 2,8 százalékos hiánycél).

6. A Start-munka program

  A nagy volumenű közmunkaprogramok körül sok a kérdőjel, a mezőgazdasági vagy falu-/városkarbantartási munkák esetén van remény érdemi eredményre, hasznos munkára. Ugyanakkor annak sok értelmét nem látjuk, hogy markológépek helyett kubikos brigádok dolgozzanak a nagy állami építkezéseken. Azt azonban fontos leszögezni, hogy a közmunka elsősorban arról az elvről szól, hogy a segély nem jár, legfeljebb jut. És ha jut is, akkor is többet kell tenni érte, mint a hó elején elfáradni az ATM-hez. Emellett ha közmunkát kell végezni a támogatásért, akkor annak is elejét lehet venni, hogy valaki svarcban dolgozzon, miközben kapja a havi juttatást az államtól. 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr553223682

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: "Falnak viszik az országot" 2011.09.14. 13:07:19

Próbálom megérteni a kormányt, de nem megy. Egyszerűen nem fogom fel, hogy miért állnak bele folyamatosan vesztes ügyekbe, amelyekből jól nem nagyon lehet kijönni. A Gyurcsány elleni per motivációi elsőre még megvolnának. Hangulatkeltéseikkel, ígéretei...

Trackback: Amit lehet Orbánnak, azt nem lehet Gyurcsánynak ! 2011.09.13. 23:36:44

 Orbán a Hír tévében ezt mondta: ha néhány év múlva olyan ítélet születne az európai bíróságon, hogy jogtalan, amit a kormány most bevezetni tervez, akkor sem hárulna semmi azokra a devizahitelesekre, akik majd élnek az egyösszegű végtörleszt...

Trackback: A devizahitel, az OTP és a Fidesz szavazó 2011.09.13. 20:47:42

Schmitt Pál kérte, a Fidesz frakció kitalálta, Orbán Viktor megcsinálja. Gyönyörű a koreográfia és sokan jól is fognak jáni. Ha a Fidesz frakció a jelenlegi formájában fogadja el a devizahitelek kiváltásával kapcsolatos előterjesztést, akkor egyben meg...

Trackback: Tényleg döghalál jön a 180-as végtörlesztés miatt? 2011.09.13. 15:57:18

 Tegnap megszületett a nagy bejelentés, amit a pénteki bejelentés után várni lehetett:Ha minden jól megy sikerült a komplett bankszektor orrát belenyomni a saját végtelen és felelőtlen kapzsiságuk végtermékébe. És lehetővé válik a 180 Ft-on történ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.09.14. 04:11:07

"Harcot hirdetnek ellenük, ugye."

Orbán Viktor annyi fronton nyitott már harcot, hogy lassan könyvet írhatna róla, természetesen a jól bevált Harcom címmel...

nu pagagyí 2011.09.14. 06:19:18

@Diocles: Téves politika ún. "középosztályt" megóvása mindenféle széltől. A középosztálytól az az elvárás, hogy húzza a társadalmat. Nem kialakítani kell, hanem kialakul azokból, akik erre képesek, feltéve persze ha az állam ezt az elvárást közvetíti feléjük. Sokkal kisebb állam kell és sokkal több terület, ahol vállalkozni lehet. A jelenlegi kormány mindent államosító politikája hosszú távon nagyon sokba fog kerülni nekünk. Nem lesz valódi, vállalkozni képes réteg ebben az országban. Az állam által eltorzított piacokon a vállalkozók lépten-nyomon közpénzbe ütköznek ami nem a teljesítménynek, hanem az ügyeskedési hajlamnak kedvez. A mi középosztályunk dzsentrikből fog állni, állami pénzen vegetáló ingyenélők alkotják majd.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.14. 06:43:54

@Sarkalatos hozzászóló:

"Amit viszont tennie kellene, közérdekű keresetet indítania a bankok ellen, és jogi segítséget adni a hiteleseknek" --- írod.

Lehetne közérdekű keresetet is indítania az államnak, de: 1) a probléma valószínűleg sokágú-sokrét(eg)ű, sok közérdekű keresetet kellene ahhoz indítani, hogy csak a legjellemzőbb problémákat is megpróbálhassák orvosolni 2) ha évekig húzódnának mindenféle perek, amik megrekednének különböző szinteken, akkor (és addig) mi lenne az adósokkal? 3) abba már belegondolni sem merek, mi lenne, ha adósok tízezrei indítanának különböző pereket különböző bankok ellen...

Továbbra is azt látnám megoldásnak, hogy az állam átvállalja... stb. (lásd fentebb; itt: @bbjnick: ):-)

ü
bbjnick

nu pagagyí 2011.09.14. 06:59:10

@bbjnick: Szerintem a sok ötletből ami a devizahitelesek megmentésére született, egy volt olyan ami piackomform és amiből mindenki tanulhatott volna. Ez az üres lappal való szabadulás lehetősége. A bankokat arra ösztönözte volna, hogy keressék a könnyítés lehetőségét, mert a nyakukon maradó ingatlanon feltehetőleg buknának. Az a hitelfelvevő pedig aki ráfanyalodik erre, tanulna belőle, ugyanakkor megmaradna a lehetősége hogy újrakezdjen. Jellemző módon pont ebből az ötletből nem lett semmi. Az állam inkább a felelőtlenséget támogatja.

vazzup 2011.09.14. 07:17:48

@Sarkalatos hozzászóló: te most tényleg azt játszod, hogy kizárólag az interneten megpróbálsz egyszemélyes PSZÁF-et alakítani, és a bankok ~7000 milliárd forint értékű devizahitelezését ellenőrizni?
csak szólok, hogy ez nem fog menni, nem minden bank teszi közzé ilyen részletesen a könyvelését, nem is kötelező mindenkinek
másrészt nem kötelező esetleg drága rövid lejáratú hitellel fedezni a te hosszú lejáratú hiteledet, esetükben a lényeg, hogy meglegyen a fedezete annak, amit kihelyez, megfelelő biztonsági tartalék
s ezt nem ügyenként csinálják, hogy majd a te 10-30-50 000 CHF-edet külön-külön lekérik mondjuk az SNB-től, vagy bankközi hitelekből.
ők fogják a devizakihelyezésük lejáró részét, és keresnek egy olyan lehetőséget, ahol a megfelelő mennyiségű devizát mögé tudják pakolni, ha ez swap, akkor swap, ha rövid lejáratú hitel, mert éppen vmelyik bank akciózik, akkor az
a lényeg: sosem fogsz koppra pontos számokat megtalálni az interneten, úgyhogy nyugodtan dőlj hátra és tapsolj!

sőt, jobbat mondok, szállj be ebbe a perközösségbe, olyan sallerbe futnak bele, ha perre viszik a dolgot, amit egy életre megemlegetnek, s azután örülhetnek, ha nem perlik őket csoportosan rágalmazás, hitelrontás, meg még ki tudja hányféle jogalapon, aztán miután mindegyik elvesztette a maradék vagyonát is, legfeljebb átgondolja, hogy mégsem egészséges okoskodni nulla információval, mindenféle jöttment-álszakértő miatt
csak majd írj vhol, hogy tudjunk rólad

nagyon kicsi eséllyel az is bekövetkezhet, h vmelyik bank trükközött a finanszírozással, vagy fedezettel, ez esetben még talán hasznos is ez a belengetett per, viszont nem hinném, hogy ilyesmi előfordulna, túl sokat (mindent) kockáztatna egy bank, ha ilyet tenne

Lew Archer 2011.09.14. 07:44:51

Kimozdítja a holtpontról az ingatlanpiacot a kormány terve - szakértői vélemények.

"A következő egy-két hónap hozhat meglepetéseket a lakáspiacon − mondta lapunknak Nagy Balázs, a Palace Ingatlan-tanácsadó tulajdonos-vezetője. Azok az ingatlanok, amelyek már amúgy is a piacon forogtak, de az elszálló árfolyam ellehetetlenítette az eladásukat, forgalomképessé válhatnak, mivel a 180 forintos árfolyam 20-30 százalékos áralkura is lehetőséget nyújt (ebből mintegy 10 százalék egyébként is a tranzakciók része). A 220−230 forintos svájci franknál már nagyon sokan kényszerültek visszalépni az eladástól, ezek most kiszabadulhatnak a csapdából − hangsúlyozta Nagy. A hitelesek 10-20 százaléka élhet majd a lehetőséggel, ami nem rombolja le a piacot, s minden bizonnyal lesz olyan befektetői kör, amely célzottan ezeket az ingatlanokat keresi majd. A forinthitelre váltás a szakértő szerint nem jelent lényeges könnyebbséget a törlesztésben, csak egy újabb extrém árfolyam ellen véd. Annak sem tulajdonít jelentőséget, hogy az intézkedés visszafogja a hitelezést, hiszen, mint mondja, ez már jó ideje amúgy sem működik."

www.napi.hu/ingatlan/lakast_venne_vagy_eladna_meglepetest_okozhat_a_kormany_terve.495488.html

Ingerlékeny Banya 2011.09.14. 08:20:53

@Sarkalatos hozzászóló: Még mindig nem értem,hogy a bankoknak mi érdeke fűződne ahhoz,hogy a nyomorult hiteleseket megsegítsék?

Ingerlékeny Banya 2011.09.14. 08:22:24

Szerintem a kormány be fogja vezetni ezt a fix árfolyamon való visszafizetési lehetőséget,úgy kb 1-2 hónapra,míg a tökfejek a kormányban(akiknek devizahitelük van) gyorsan megszabadulnak a hiteleiktől.Aztán szépen megszüntetik majd valamire hivatkozva.Szóval aki vissza akar fizetni,az legyen résen és legyen nagyon gyors.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.09.14. 08:28:19

@kamerasmobil:
"Na ez az amit Doomhammernek el kene olvasnia mielott fogadasokba veri magat. "

Miért?
Egy ilyen méretű ügyletnél nem érdekes, egy bank szintjén hogyan zajlik az egész. Pláne, mivel a szükséges pénz ott van az MNB-nél, tehát senkinek nem kell vennie semmit. Viszont a forint árfolyamát a devizahiteleknek való kitettség folyamatosan rontja az országkockázat növekedése által és a hiteleink kamatát is emeli.

Ha negatív akarok lenni, akkor mások a károk.
- Az adósok garantáltan nem járnak jól
- Az államnak is fizetnie kell, csak legfeljebb nem olyan nyíltan
- A külföldi bankok közül nem mindegyik fog túlélni, néhány száz állás majd megszűnik

Viszont a forintot csak erősítheti egy ilyen lépés. Kivéve persze, ha a forradalmárkormány a devizahitelektől való megszabadulás után elérkezettnek érzi majd az időt, hogy végrehajtsa régi tervét és alaposan leértékelje a forintot a la Bokros-Surányi. Ennek megvan a veszélye - láthatóan a huszárrohamok jobban fekszenek nekik, mint a kicsi, de jól tervezett lépések - de hát kockáztatnom kell. Biztosra úgyse fogadhatnék.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.09.14. 08:32:47

@Ingerlékeny Banya:
"míg a tökfejek a kormányban(akiknek devizahitelük van) gyorsan megszabadulnak a hiteleiktől."

No meg persze a tökig eladósodott önkormányzatok, az élén Debrecennel meg Hódmezővásárhellyel.

belekotty 2011.09.14. 08:33:20

A mandiner átállt, vagy ez csak az ellenség megtévesztése műkritikával?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.09.14. 08:36:02

@belekotty:
Nem állt át, jól nyomják. Tankönyvszerűen terítik az üzenetet.

Nemzeti nagy nulla 2011.09.14. 08:37:35

Ha Gyurcsányt börtönbe zárják akkor a Nemzeti Törpét fel kell akasztani!!!

belekotty 2011.09.14. 08:40:57

@Doomhammer: Ja! Hogy ez a kritikusok egységének bomlasztása? Már értem.

belekotty 2011.09.14. 08:45:05

Hogy én is beszálljak...
A devizát sosem látott devizahitel biz működik. Ügyes banki spekuláció. Kihelyezik a forintbetéteit úgy hogy olyan alappal számol (CHF), aminek átváltási ára biztosan nem csökken. Ezt olyan százalékkal adja ami a forint betéteinek kamatával kb egyezik, így vesztesége szinte nincs, viszont brutális nyereség ígérkezik.

kvasztics47 2011.09.14. 08:55:11

Hogyan szerezte meg Orbán a teljhatalmat?
1. Nem ismerte el, 2002.ben sem és 2006-ban sem a vereséget. Nem fogadta el a demokratikus választási rendszert. Ez ellen használta föl a titokban megszerzett jelentős gazdasági hatalmat. Miközben Medgyesit bankárkormányozta, Gyurcsányt oligarházta.
2. A jelentős parlamenti erőt amivel rendelkezett, arra használta, hogy megakadályozza a szoci kormányokat a gazdasági kiigazítások megvalósításában. Csak olyan törvényt nem kritizált ami kiadásnövekedéssel járt. A többit viszont a leg alpáribb módon a leg mocskosabb hazugságokkal ócsárolta a zembereket ellene uszította, ha ettől sem riadt vissza a kormány akkor népszavazást kezdeményezett.
3. Lejáratta a politikát és a politikusokat. Aki a jobboldalról nem állt mellé, azt ellehetetlenítette. A Baloldali és liberális politikusokat gátlástalanul becsmérelte, hazug módon a zemberek ellenségének állította be, a minimális tiszteletet is megvonta tőlük. (még azt is sikerült elérnie, hogy Gyurcsányt és Bajnait is harácsolónak állítsa be, akik a Miniszterelnöki munkájukért egy forintot sem vettek föl.
4. Mind ezeket a mértékadó értelmiségiek jelentős része érzéketlenül, kajánul nézte.

Most úgy akar szabadulni a hazugságaitól, hogy még negyobbakat hazudik. Amivel végkép tönkre teszi a hazánkat.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.14. 08:57:01

@málnási: Ez most valami kiragadás okozta félreértés. Én azt nem mondtam, amit a félmondat mond. Valami mást mondhattam, ami a vessző után bomlanék ki. Ettől még lesz, és tőlem akár gennyesre is keresheted rajta magad. De - ha ilyen kis keresgélős vagy, akkor - leginkább esélyed lesz kiszállni a rosszkor bevásárolt frankezrekből.

ili810 2011.09.14. 09:00:43

@nu pagagyí: 06:19 megjegyzéshez ,teljes és valós életkép.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.09.14. 09:03:24

@belekotty:
"Ja! Hogy ez a kritikusok egységének bomlasztása? Már értem. "

Nem. Ha lenyomnák a "kormány szép, kormány jó" mantrát, akkor rájuk sütnék, hogy kormányszócsövek és nem olvasnák őket többet.

"Kritikusoknak" kell lenniük, ha ebben a közegben, ahol most vagyunk, szeretnék, hogy bárki elolvassa őket.

Ez a post egyébként egy kicsit sem volt kritikus a hatpontos programmal kapcsolatban.

belekotty 2011.09.14. 09:05:47

@Doomhammer: Hogyhogy nem volt kritikus? Nem volt benne állvatapsolás és hurráoptimizmus. Az már önmagában kritika. Manapság.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.09.14. 09:06:08

@Dr. Zerge:
Deal. Találkozunk 2012 Feb. 14.-én. For the record: a hivatalos euró devizaárfolyam az mnb.hu-n most 284,66 volt.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.09.14. 09:07:24

@belekotty:
"Nem volt benne állvatapsolás és hurráoptimizmus. Az már önmagában kritika. Manapság. "

Magának nem tűnt fel, hogy a kormány olyan helyeken is vásárol "kommunikációt" magának, mint a Népszava és a Nők Lapja?

Ügyesen csinálják, de ez Ferin sem segített.

Netuddki. 2011.09.14. 09:09:04

@agyamputáltak: "oké, és szerinted, hogy sikerült ilyen "olcsó" kamatokra forint forrást szerezni? :) "

Az volt a beetetés időszaka. Az emberek rohantak is felvenni, mintha csak ingyen osztogatnák. Aztán évek alatt szépen felemelkedtek a kamatok is, extrakezelési költség, anyámkinnya. Szóval szerintem ez egy sima csalás, a zemberek átejtése. Na ezt kellene kivizsgálnia a kormánynak és az ennek megfelelő intézkedéseket megtenni. Csakhát a fideszesek ehhez is hülyék.

Apropó luxusadó. Befizettem a gyerekem kajapénzét. Biztos keveslik a gyerekétkeztetésre a 25%-os luxusadót. Ha a 35%-ot bevezetik tuti a gyerekétkeztetés is 35%-os lesz. Rohadjanak meg...

abaka 2011.09.14. 09:19:35

@belekotty: Koszonom, hogy ilyen kora reggelrol nevetesdt csalsz az arcomra.

"Kihelyezik a forintbetéteit úgy hogy olyan alappal számol (CHF), aminek átváltási ára biztosan nem csökken"

Nem tudom, te buktal-e devizahitelen, de ha meg azutan is ilyen mely tudatlansagban vagy kepes tartani magad, akkor meg is erdemelted.

tamas222 2011.09.14. 09:40:38

Affene se erti ezt,aszondgyak rendszert valtottunk,aztan meg ,hogy megse,mer szarul sikerult uresek maradtak a lampavasak stb....Hat nekem mocskosul ugy tunik,megint visszabattyogunk a startvonalhoz,de hogy miert pont a Kadarehoz azt megint nem ertem.Na mindegy ha valaki mar eldontotte vegre milyen rendszer lesz-van kerem szoljon.
PS:Ja arra meg kulon ertesitest kerek,mint felnott,onallo unios allampolgar megis melyik szaros kis par tizezer fos partnak a valagat nyaljam ha talpon akarok maradni,elore is koszonom.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.14. 09:43:18

@Doomhammer: Őőő, azt mondtuk, a tv. kihirdetése után fél év, nemde? (Nagyon nem mindegy, mit fognak (tudni) ebből kodifikálni...)

És őőő... szept. 8. csüt. 275.71 volt - ez ugye az utolsó békenap.

De belátom, felületes voltam tegnap, és folyvást a "mai árfolyam" pongyola megfogalmazásával éltem. Tehát ha ragaszkodsz hozzá, el kell fogadnom, a tegnapi 282,48-at.

Némi kerekítéssel indítványozok kerek 295-öt (vagy, mint korábban jeleztem egy senkiföldje sávval 290-et és 300-at)választóvonalnak.

És záradékolnék annyit, hogy ha addig a görögök kivajúdnak egy bejelentett államcsődöt, és az euró ettől elhasal, és eggyütt zuhan a forinttal, akkor vagy mindenféle egyéb árfolyamokból kell korrigált béljóslást végezni, hogy normálisan mi lett volna a kurzus, vagy elbírálhatatlan a dolog.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.09.14. 09:46:19

Nyuszómuszók!
Baccunk ki az országrontókkal!

Kérlek add tovább!
Százmilliókat tudunk így megspórolni.

Október 1-tól indul a népszámlálás.
Aki teheti elektronikusan töltse ki a kérdőívet, mert így költséget spórolunk meg a magyar államnak!
Tájékoztató itt: nepszamlalas.hu/index.php?menu=1027&langcode=hu
Az elektronikus kérdőív kitöltése
A népszámlálások hazai történetében először tölthetőek ki a kérdőívek interneten keresztül. Az ehhez szükséges egyedi azonosító kódot 2011. október 1-jéig minden címre eljuttatjuk. A kód segítségével az adatszolgáltatók megkezdhetik a saját háztartásukra vonatkozó lakás- és személyi kérdőívek online kitöltését. Az adatbevitel során a rendszer folyamatosan támogatja, segíti a kérdések helyes kitöltését.
Az internetes válaszadásra 2011. október 1-jétől október 16-ig van mód a www.enepszamlalas.huoldalon.

A módszer előnyei:
Gyors: legfeljebb 20–25 percet vesz igénybe;
Kényelmes: a kitöltés időpontja minden külső tényezőtől függetlenül megválasztható, a kitöltés szükség esetén megszakítható és a megadott határidőn belül bármikor befejezhető;
Nem helyhez kötött;
Egyszerű: a kitöltést a programba beépített magyarázatok segítik, amelyek gördülékennyé teszik a válaszadást, a kérdőívek befogadásáról a rendszer nyomtatható igazolást küld.

vazzup 2011.09.14. 09:46:22

@Doomhammer: pont az a lényeg, hogy nem banki szinten fog zajlani, hanem piaci szinten. Ritkán dobnak piacra annyi forintot, amennyit akkor fognak, és ritkán keresünk rövidtávon annyi frankot, mint amit akkor fogunk.
Plusz kétlem, hogy annyi eltapsolható euró/frank tartaléka lenne az MNB-nek, ami ehhez az ügylethez kell.

Ja, és arról még nem is beszélgettünk, hogy a Matolcsyék abban a minutában bedarálják a forint árfolyamot, amint a saját tartozásaikat letudták.
Szopni fogunk. (Én is, CHF-em van, és nem fogom tudni végtörleszteni, különböző okok miatt sem)
Mondjuk én személy szerint olyan 500 HUF-os CHF-ig tudom fizetni a hitelt, no de akkor is, amennyit bukok ezeken a szerencsétleneken, abból fogyasztani is tudhatnék. Így majd csodálkoznak, ha a felpörgő belső kereslet helyett befagy _minden_, és húzhatjuk le a redőnyt.

De szerintem erre játszanak eredetileg is.

belekotty 2011.09.14. 09:48:46

@abaka: A funkcionális dislexiáddal mi a helyzet?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.09.14. 09:49:31

Ja, és ne felejtsd el megnézni Michael Moore 2009-es kiváló dokufilmjét:
Végzetes szerelmünk a kapitalizmus.
mozi.freeforums.org/viewtopic.php?f=169&t=307
Te ne légy töketlen!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.09.14. 09:51:47

@vazzup: "Mondjuk én személy szerint olyan 500 HUF-os CHF-ig tudom fizetni a hitelt"

Itt a lényeg!
Te egy rohadt kapitalista vagy. Vajon honnan szerezted, szerzed a pénzt, hogy ekkora törlesztőrészletet képes vagy fizetni? Vagy lopsz, vagy a szüleid loptak sokat. C opció nincs.

bátor nyúl 2011.09.14. 09:58:45

Hiányolom Orbántól, hogy csak a EUR és CHF hitelesekről ejtett szót. Mi lesz a yen-es hitelemmel? Mondhatna valamit hogy mennyiért válthatom vissza...

vazzup 2011.09.14. 09:59:00

@Kara kán: lol, például úgy, hogy két hozzászólás között dolgozom (és nem keresek rosszul), és kétszer átgondoltam, mekkora törlesztőrészletet vállalok be, még akkor, amikor úgy döntöttem, hogy hitelt is veszek fel a kis panellakásom megvásárlásánál.

A szomorú az egészben az, hogy _nagyon_ szegény családból származom, és emellett a szüleimet is segítenem kell. Csak tudod én nem voltam rest tanulni, utánanézni, mi, hogyan működik, mérlegelni, eldönteni, hogy mire van szükségem.

Nincsen ingyen ebéd. Nekem néha ebéd se volt annak idején.

Whistler anyja 2011.09.14. 10:01:40

Országvédelmi Terv.

Ez itt most a - IV.. terv - , ugye ?
Vagy több ?

Volt a
-29 pontos
-nyugdíjvédelmi
-szélkálmán
-6 pontos

Vagy volt még több is ?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.09.14. 10:03:32

@vazzup:
Értem én ezt, de ha tényleg ilyen múltad van, akkor miért álltál a népnyomorító spekulánsok, és az őket támogató politikai pártok (Magyarországon jelesen a maszop) mellé? Stockholm szindróma, meghasonulás?
Térj vissza a becsületes emberek pártjára, fiam!

abaka 2011.09.14. 10:03:37

@belekotty: Az koszonom megvan jol. Kicsit almoskas reggelrol, de a humorerzekem penge. Tudsz meg olyan penzugyi eszkozt, aminek az ara tuti nem megy le? En vennem...

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2011.09.14. 10:09:14

@vazzup: nekem meg nincs devizahitelem es a nyaron el is emigraltam, de azert ezek az intezkedesek egyszeruen nem tamogatnak abban, hogy valaha is visszamenjek. Mert ha tenyleg megcsinaljak az arfolyamrogzitest, aztan elinflaljak a forintot, akkor a magyarorszagi fizetes nem lehet versenykepes meg annyira sem. Persze ha az embernek van egyaltalan igenye olyan dolgokra, amit nyugatrol hozunk be (elektronikai kutyu, meg szamitogep).

Persze akkor majd lehet magyarazkodni, hogy az orvosok miert mennek el, ha a forint meg kevesebbet er es a kulonbseg meg nagyobb lesz.

vazzup 2011.09.14. 10:09:49

@Kara kán: :D sosem szavaztam az MSZP-re, se az SZDSZ-re. S soha nem is lennék hajlandó. Cserébe amióta Orbán azzal jött ki Antall halála után, hogy "én vagyok az öröksége", rá sem.
Hiszek az önmegvalósításban, hiszek abban, hogy mindenki a maga szerencséjének a kovácsa. Nekem sikerült, megdolgoztam mindenért. Azért is, hogy most a szalag mellett gürcölés helyett van időm ide írogatni. Meg azért is, hogy ha kedvem tartja elmegyek egy étterembe ebédelni úgy, hogy nem megy rá a havi bevételem.

Ahelyett, hogy "megvédik a népet", "oktatni kéne a népet". Elmagyarázni, hogyan vigyázzanak magukra. Lehetne kisebb állam, kevesebb újraelosztás. Mindenki heppi.
De persze ez itthon maximum nedves álmaimban létezik.

BTW, nem gondolnám, hogy a bankok spekulánsok. (persze azt sem gondolom, hogy jótékonysági szakkörök)

vazzup 2011.09.14. 10:11:02

@pancho_sanza: én is azon dolgozom, hogy jövőre tipli, csak ehhez még rendbe kell tennem pár dolgot itthon, vannak cégek, akik tárt karokkal várnak, csak menjek már dolgozni, oda. Úgy, hogy pofátlanul megfizetnek. :)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.09.14. 10:17:26

@vazzup:
Az nem helyes, hogy hetykén kijelented, hogy te 500 ft-os CHF-fel is tudnál törleszteni, így tojol az egészre. Ugye, ugye?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.09.14. 10:19:25

@pancho_sanza:
Figyu!
Olyan gyengus orvosaink vannak, tisztelet a kivételnek, hogy 75%-át én száműzném innen. Mi az, hogy elmennek? Száműzném őket. Legalább kevesebb kárt okoznának itt.

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.09.14. 10:27:56

"A 30% kőbe (törvénybe) vésése helyett viszont talán érdemesebb lenne a mindenkori jegybanki alapkamat valahányszorosában megszabni a THM-plafont."
Lehet, jobb lenne, de a 30% még így is nagyon nagy mozgásteret ad a bankoknak. Ők határozhatják meg, hogy a kezdeti vagy a havi költséget vagy a kamatot csökkentik. A 6%-os alapkamat és az 1-2%-os díjak mellett a 30% még nincs sehol. A baj az az, hogy a 6 + x% (ahol x < 5) helyett a bankok 20-25%-os kamatra adnak például személyi kölcsönt, ahol az x > 10.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.09.14. 10:28:11

Az Ó, rigó portál forrásai szerint a miniszterelnök a következő viccet mondta el a szombati kötcsei találkozón:

Kohn álmatlanul forgolódik éjjel az ágyban, hánykolódik, sóhajtozik, sehogy sem jön álom a szemére. A mocorgásra felébred a felsége és megkérdezi:

- Mi bajod, nem tudsz aludni?

- Jaj, asszony, ne is kérdezd! Rengeteg pénzzel tartozom a Grünnek. Reggel kéne megadnom, de nincs egy vasam se - válaszolja Kohn.

- Ó, ha csak ez a baj, ne aggódj, elintézem! - mondja az asszony, majd felöltözik, és átmegy, bezörget a szemben lakó Grünhöz. Mikor Grün álmosan ajtót nyit, közli vele:

- A férjem rengeteg pénzzel tartozik magának, reggel kellene megadnia, de nincs egy vasa se! - Majd sarkon fordul, hazamegy, és így szól Kohnhoz:

- Na, most már alhatsz nyugodtan, mostantól már Grün feje fájhat, ő nem fog tudni aludni.

Ez azt jelenti, hogy a kormány azt akarja: mostantól a bankokat gyötörje álmatlanság. A portál szerint a végtörlesztésre vonatkozó javaslattal az árfolyam-politika szabadságának visszanyerését akarja elérni a kormány.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.09.14. 10:31:46

@vazzup:
"Plusz kétlem, hogy annyi eltapsolható euró/frank tartaléka lenne az MNB-nek, ami ehhez az ügylethez kell."

31 milliárd dollárja van. 2008-ban csak 16 milliárdja volt, azért kellett megduplázni, mert a svájci frank-kitettség miatt szuperkockázatosak vagyunk.

Az Erste-nek és a Raiffeisen-nek együtt kábé 5 milliárd eurónyi kihelyezett hitele van.

Csak a nagyságrendekről valamit.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.09.14. 10:33:40

@Dr. Zerge:
"Őőő, azt mondtuk, a tv. kihirdetése után fél év, nemde? (Nagyon nem mindegy, mit fognak (tudni) ebből kodifikálni...)"

Valóban, várjunk még. :-)
Meg hát ugye ha nagyon más lesz a törvény a mostani állapothoz képest, akkor újra meg kell állapodnunk.

Fogadni csak az alapján tudok, amit most látok. De ígérem, nem fogok szőrözni részleteken.

mement 2011.09.14. 10:40:08

@Kara kán: hogy te mekkora tudatlan idota vagy:D

Nepnyomorito spekulansok. Ugyan mar. Senki nem kenyszeritett ra hogy devizaban adosodj el, lehetoleg folosleges fogyasztasi cikkekre pazarolva a hiteledet, esetleg feleslegesen nagy ingatlanba probald befektetni.

A te donetesed, a te alairasod, a te szerzodesed, a te hiteled.

(a Te mint alltalanos alany persze, nem szemelyesen te;) )

popocatepetl 2011.09.14. 10:52:16

@vazzup: "aztán szép lassan megfogadni, hogy ebbe az országba soha többé még a lábukat se teszik be.

"

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.14. 10:52:34

@Doomhammer: Oké, akkor a tv. ismeretében pontosítunk. (Addig is valami rendes pincében, szakszerűen kéretik tárolni a pezsgőmet!;)

popocatepetl 2011.09.14. 10:53:27

@Kara kán: "Nyuszómuszók!
Baccunk ki az országrontókkal!

Kérlek add tovább!
Százmilliókat tudunk így megspórolni.

Október 1-tól indul a népszámlálás.
Aki teheti elektronikusan töltse ki a kérdőívet, mert így költséget spórolunk meg a magyar államnak!
"

Milyen országrontókkal bacol így ki?

Veder1 2011.09.14. 10:58:09

@Kara kán "A portál szerint a végtörlesztésre vonatkozó javaslattal az árfolyam-politika szabadságának visszanyerését akarja elérni a kormány. "

Magyarul le akarja ütni a forintot. Ezt akarta már kormányrakerülésekor is, csak meglepődtek a hatalmas devizakitettségünkön (tényleg rohadtul meglepő volt, no comment). Csak az nem érdekli, ha a kiváltást jelentős arányban forinthitellel tudjuk megtenni, akkor a szarrá gyengített forintárfolyamnak milyen hatása lesz a forinthitelekre. Cseberből vederbe...

janper 2011.09.14. 11:26:11

@pancho_sanza: Viszont igy megoldhatod, hogy a kulfoldon megkeresett penzedbol veszel magadnak szep hazat, satobbi, aztan otthon elnyaralgatsz negyven eves korodtol.

janper 2011.09.14. 11:30:12

@Kara kán: vagy nem vett fol tul sokat. :)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.09.14. 11:40:01

@Dr. Zerge:
"(Addig is valami rendes pincében, szakszerűen kéretik tárolni a pezsgőmet!;) "

Bocsanat, ez egy hataridos ugylet, jelenleg egy certifikat kiallitasara van lehetosegem.

Elore megmondom, hogy en a pezsgot (amelynek megnyereseben teljesen biztos vagyok) nagy nyilvanossag elott fogom szetlocsolni az MNB elott a kovezetre.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.14. 11:51:58

@Doomhammer: Barbár. Locsoláshoz épp elég volna valami szar Törley tank vagy BB félédes.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.09.14. 12:12:05

@Dr. Zerge:
A pezsgo egy "vin trafiqué", hogy regi francia baratomat idezzem (meghalt mar szegeny, biztos a pancsolt bor miatt).
www.verts.ch/web/gruene/fr/participer/debattre_blog/blogeintraege_2009/juillet/cassis-de-dijon.html
"Nous ne voulons pas de fromage falsifié, de kir frelaté ni de vin trafiqué. "

Minden deci pezsgo, ami nem emberi szervezetbe kerul, jobba teszi a vilagot.

Ez az en forradalmar hitvallasom. Hamburgeradot a pezsgore!

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.14. 12:46:48

@Doomhammer: Na ja, amíg nem ittam rendes pezsgőt, én sem értettem, hogy mi is az igazából. Azért locsolás helyett megfontolásra ajánlom ízlés szerint valami más megnevezését a VCBrut értéktartományában - ez ügyben nem fogok pár forintok ide-odaságán lamentálni.

vazzup 2011.09.14. 14:14:35

@popocatepetl: nem olyan jó ám az, ha nincsenek, csak intelligencia kell hozzá, hogy utánanézz, informálódj, tanulj

Igazából nem haragszom az olyanokra, mint te, aki nulla információval a pártpropagandát szajkózza (mindegy melyik pártét), szánom. De hát, boldogok a lelki szegények.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.09.14. 15:38:11

@Dr. Zerge:
Ez is fogadni akar.
hvg.hu/gazdasag/20110914_oszko_vegtorlesztes
"A volt pénzügyminiszter szerint minél nagyobb arányban történik meg a konverzió, annál nagyobb arányú forintgyengülés következhet be, ami viszont még reménytelenebb helyzetbe hozhatja azokat, akik hiteltörlesztésükkel eddig is elmaradásban voltak."

Bell & Sebastian 2011.09.14. 15:55:22

Aztán mindenkit leránt a törlesztőspirál. :)

Arno1d1 2011.09.14. 16:16:10

A motiváció kezd világos lenni. A bankszektor már megértette, ma abbahagyta az ágállást, az OTP árfolyam is megnyugodott.
Orbán nem a közgazdaságtannal megy szembe, hanem kihasználja annak sebezhetőségét a maga javára.

Ez fog most történni:
1. meghozzák a törvényeket, nyitnak egy 3 hónapos időablakot, abban lehet előtörleszteni.
2. A törvényeket az érintettek megtámadják az Alkotmánybíróságon és az EU-nál.
3. Akik tudnak (kb 20%, azaz 300,000 adós), azok előtörlesztenek. Ezek között nagyon sok fiatal, jól kereső köztisztviselő, állami alkalmazott lesz - ez most gyakorlatilag fideszest vagy barátot jelent.
4. (kb. 2013 ősz vagy 2014) Az Alkotmánybíróság vagy az EU elmarasztalja a kormányt és kártalanításra kötelezi az államot a bankok felé.
5. Az államnak ez nem fér majd bele az akkori büdzséjébe, ezért a nyugdíjalaphoz fog nyúlni, és abból fizeti ki a bankok veszteségeit. Vagy meghosszabbítja a bankadót, amit a bankok, mint most is, a felárukban továbbterhelnek.

Tehát a politikai elit, akinek van készpénze kilépni a hiteléből, 240-250 helyett 180 forintos árfolyamon teszi meg, majd ezt kifizetteti az egész ország nyugdíjmegtakarításaiból, miközben a bankok pénzüknél lesznek. Ráadásul kényszeríti a bankokat, hogy 1-2 évre 200 milliárdot kölcsönözzenek az államnak, igaz, kamatostul ezt visszafizeti ugyanonnan. Mi ez, ha nem a közgazdaságtan ügyes kihasználása?!

A) Felmerül a kérdés, hogy az a képviselő, akinek vagy családtagjainak ez a döntés kedvező, 1-2 milliót fog keresni rajta hitelenként, vajon szavazhat-e vagy érintettség okán tartózkodnia kell? Ha nem tartózkodik, akkor a mai törvények szerint később büntethető lesz-e?
B) A döntés nyomán a deviza kereslet és az esetleges országkockázat növekedése miatt az összes többi adós 5-10% felárat fog fizetni a fennmaradó hitelére. Az Alkotmánybíróság vagy az EU elmarasztaló ítélete után ők is perelhenek-e kártérítésért?
C) Ha az önkormányzatok hiteleire is kiterjesztik ezt a lehetőséget, akkor gyakorlatilag a nyugdíjmegtakarításból konszolidálják a legrosszabban gazdálkodó testületeket. Ütközik-e ez bármilyen EU jogszabályba?
D) Ha mégis visszalépnének a tervtől, akkor előre ismert, alkotmányellenes törvényekkel való fenyegetés, amely a részvénypiacon veszteségeket okozott, az nem törvényellenes-e ugyanúgy, mintha hamis hírekkel teszik ugyanezt, és amely büntetendő cselekmény?
E) Szinte kizárt, hogy ezeknek a titkos terveknek az ismeretében minden érintett, akinek volt részvénye, kellő önmegtartóztatással megtartotta azokat. Ha a PSZÁF mégsem talál egyetlen politikust sem, aki hasznot húzott a bennfentes értesüléseiről, akkor perelhető-e a kötelességének elmulasztása miatt és egy EU intézmény lefolytathat-e erre vonatkozó vizsgálatot?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.09.14. 16:29:45

@mement:
Te végtelenül nagyon buta, te!
Nézd meg a Brókerarcok (Boiler Room) c. filmet. Letöltési lehetőségek itt vannak:
mozi.freeforums.org/brokerarcok-2000-t297.html

Bell & Sebastian 2011.09.14. 16:31:38

@Arno1d1: Most megnyugodtam, hogy nem csupa agyalágyult jár ide.

Mert az ugye teljesen életszerű, hogy aki fuldoklik az adósságban (figyelem, olyan is van, aki nem lapos tévére vette fel, hanem a cégét mentette) az egy összegben kivágja a szivarzsebéből.

A fenét, hitelt cserél, maximum! Kivéve azt, akinek van pénze és csak nyerészkedik.
Na, ezek embere a jó Viktorvezér. Bocs, zembere.

Családi csőd, arról bezzeg kuss van! Az nem bót.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.09.14. 19:35:46

@Arno1d1:
"A) Felmerül a kérdés, hogy az a képviselő, akinek vagy családtagjainak ez a döntés kedvező, 1-2 milliót fog keresni rajta hitelenként, vajon szavazhat-e vagy érintettség okán tartózkodnia kell? Ha nem tartózkodik, akkor a mai törvények szerint később büntethető lesz-e?"

Hát igen, az elszámoltatás kérdése nagyon komolyan felmerül.

Persze ha lesz, aki elszámoltat. Hiszen az egész politikai elit könyékig benne van a frankhitelekben.

Robinzon Kurzor 2011.09.14. 19:45:59

@Sarkalatos hozzászóló: "akkor te, mint hozzáértő rámutatnál, hogy hol keressem a 3396 milliárd forintot?"

Minden szakma egy összeesküvés a laikusok ellen.
Ezt tessék jól megjegyezni.

Bell & Sebastian 2011.09.14. 21:10:08

@Robinzon Kurzor: A pénz a szívottal ellentétes végen ömlik a vezetékből. Depresszió / kompresszió.

Örülök, hogy segíthettem.

Robinzon Kurzor 2011.09.14. 21:12:33

Nem tudom volt-e már, de ez itt egy nagyon jó összefoglaló:
www.zsiday.hu/blog/vil%C3%A1gv%C3%A9ge

Sapika 2011.09.14. 21:34:23

@Arno1d1: Szerintem jól megírt, bölcs gondolatok. Bár én nem értek a témához. Viszont biztos hogy négy különböző helyen kellett elhelyezni szó szerint ugyanaz a szöveget itt a mandiner.blog.hu -n ?

Bell & Sebastian 2011.09.14. 21:40:58

Paraszt kiszól

- Az óbégat a leghangosabban, akinek a háza ég, a sógorom.
- Szó nem volt -eddig- birtokolt svejcifranról, csak az elszámolás ment abban. Vegyék meg, most.
- Valaki csak jó jár, ha mindenki rákúrik. Zsidayog a seggem, úgy ráz ez a traktor.

vazzup 2011.09.15. 07:07:19

‎"Az elmult két évben többek között azon dolgoztam, hogy az egyik jelentős amerikai pénzintézet a Morgan Stanley matematikai kutató központjához hasonlóan szintén Budapestre helyezze a 150 új munkahelyet teremtő európai egységét...ma a bostoni megbeszéléseim során arról tájékoztattak, hogy az elmúlt egy évben olyan mértékben romlott meg az országunkban a jogbiztonság és olyan mértékben vált bank ellenessé a magyar kormány, hogy végül Lengyelország mellett döntöttek."
(forrás: FB bejegyzés)

Apa kezdődik! :) Minek ide szívonalas munkahely, gyártósor kell ide vibrátorok gyártására mélyen minimálbér alatt!

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.15. 09:49:08

@Doomhammer: Azzal ne fogadj, az egy svindler! De kivételesen igaza van.

pannonfunk 2011.09.15. 10:02:11

@vazzup: Én meg azt hallottam, hogy ufók szálltak le a kertek alatt (forrás: FB bejegyzés)

Ettől még akár igaz is lehet, amit írsz, de konkrétan nem ártana tudni, hogy melyik is az a híres-nevezetes pénzintézet, amelyik Magyarországra akart jönni.

popocatepetl 2011.09.15. 10:20:09

@vazzup: Nekem ne okoskodj, te görcs senkiházi!

vazzup 2011.09.15. 10:41:10

@pannonfunk:
sajnos az érintett, tekintettel a munkájára ennyit osztott meg a szélesebb közönséggel, nem hiszem, hogy ne lenne szavahihető, legalábbis én annak tartom, te meg azt gondolsz, amit jónak látsz, kibaszottul nem érdekel. A gond az, hogy a valóságot sem érdekli, hogy miben kételkedsz és miben nem.

@popocatepetl:
Közöd?

popocatepetl 2011.09.15. 11:08:09

@vazzup: Semmi, csak annyira zavarsz mint egy légy, idegesítő a zümmögésed, de teljesen veszélytelen vagy. Kb annyit is érsz mint egy légy.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.20. 06:36:58

@Doomhammer: Na, úgy tűnik pikk-pakk lett törvény. Fölöttébb meg leszek lepve, ha nem hasonló tempóval hirdeti ki Pali bá'.

pannonfunk 2011.09.20. 07:32:12

@Dr. Zerge: Ezt lehetett látni, hogy keresztülverik. Erre Mesterházy Attila stratégiai nagymester képes volt beszólni Orbánnak a parlamentben, hogy csak a szája jár, vagy komolyan is gondolja ezt a végtörlesztést. Nesze, erre megkapja, hogy komolyan is gondolja, a szocik képesek voltak ennyit kihozni a wikileaksből.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.21. 20:16:54

@Doomhammer: Mármint esélyeid arra, hogy megvehesd az üveg pezsgőmet, hát igen, sajnos:

Aktuális adatok, statisztikák
Hivatalos euro devizaárfolyam
2011. szeptember 21.
EUR 290,62

Persze van még fél év, lehet bizakodni...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.09.21. 20:46:53

@Dr. Zerge:
Maga egy pénzügyi amatőr, megvetem magát ezért.

Nézze, mit mond Simor:
"Az elnök szerint "sajnálatos", hogy a kormány "nem időben és nem megfelelően" kérte ki az jegybanki véleményt a devizahitelek végtörlesztéséről, de elmondása szerint a döntés pénzügyi stabilitási kockázatainak mérséklésére rendelkezésre álló eszközökkel élni fog a jegybank, az egyik ilyen a devizatartalék bevetése."

Ezért érdemli meg az MNB, hogy a járdáját a pancsolt borával illessem.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.22. 10:44:04

@Doomhammer: Persze, én egy dilettáns vagyok, az ojró meg ippeg most 295 Forint. Lassan utánanézhet, hol kapja meg legolcsóbban a pezsgőmet...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.09.22. 13:27:49

@Dr. Zerge:
Hahahah. Mit tud maga a szuperstrukturak melyretegeirol!

Azt magam is elismertem, hogy rovid tavon gyengules lehetseges, de az ido nekem dolgozik.

A maga pezsgoje nem is draga.
www.bortarsasag.hu/hu/champagne/veuve-clicquot-ponsardin-brut
Ez valami BB Tankpezsgo Superieure?

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.25. 09:03:52

@Doomhammer: Ni, csak utána néztél, hogy mennyire fog fájni...* helyes, helyes, szép erény a belátás.

*de ha kevesled, tőlem átkomponálhatjuk egy ízlés szerinti La grande dame-ra is özvegy Clicquot-né kínálatából.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.09.25. 11:29:01

@Dr. Zerge:
Ne tegezzen, nem őriztünk együtt kecskét a Simor ciprusi üdülőbirtokán.

Megnéztem már, mennyit van pofájuk elkérni egy üveg pancsolt borért. Hát eléggé olcsójános az a sznob, aki ilyet iszik.

A nagyasszonyt már tényleg sajnálnám szétlocsolni a kövezeten. Nem, mintha többet érdemelne, de a nagyzolásnak is van határa.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.10.05. 10:21:56

Hahaha, mar a kovezetem erzem a pezsgo izet!
www.portfolio.hu/vallalatok/deviza/sok_profi_befekteto_szerint_erosodni_fog_a_forint.156309.html
"Miközben a forint árfolyama tegnap már a 300 forintos lélektani szintet is megcsípte, a Portfolio.hu által megkérdezett alapkezelők három hónapos és egy éves időtáv tekintetében is optimistábbak a forint kilátásaival kapcsolatban, mint szeptember elején. Egy év múlva a hazai fizetőeszköz a megkérdezettek fele szerint a 287 forint/eurónál is erősebb szinteken tartózkodik majd, de sokak szerint már jövő év elejére is ilyen szintekre kapaszkodhat vissza a deviza. "

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.02.08. 10:12:06

Hogy a draga joisten csokolgassa meg az aranyos Orban Miniszterelnok Ur osszes kezet a nagyszeru beszede utan ...

Egy hettel a verseny vege elott: 288.82.

evil overlord (törölt) 2012.02.08. 11:04:58

@Doomhammer: Muhaha, szóljon, hogy mikor isznak/locsolnak az MNB előtt, kiküldöm kémeimet.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.02.08. 11:15:12

@evil overlord:
Meg van egy het, az alatt valaki szabadsagharcot hirdethet. Lazar Janost nezem mereven, de o elorelathatolag csak marcius vegen lendul akcioba, amikor Hodmezovasarhely csodje belathato kozelsegbe kerul.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.02.15. 13:24:40

EUR/HUF: 289.23.

A fogadast megnyertem.

Ki keri Zerge doktor pezsgojet? En utalom a pezsgot.

pannonfunk 2012.02.15. 15:38:20

@Doomhammer: wow, micsoda izgalmas csata volt :)

Én még arra leszek kíváncsi, hogy azután 1 héttel, hogy az összes végtörlesztés le kellett zargatni, hol lesz a CHF/HUF árfolyam. Merthogy ezt hallottuk folyamatosan, hogy ha végtörlesztenek, akkor a bankoknak hatalmas mennyiségű CHF-et kell venni forintért, ami megborítja a CHF/HUF árfolyamot.

Ha mégsem így lesz, akkor vagy a nemzeti bank tartalékából fizettünk, vagy a bankok kamuztak, és a CHF alapú hitelek nagy része a büdös életben nem látott CHF-et. Persze meg kellene nézni a nemzeti bank valutatartalékait is. Mert ha az nem csappant meg, akkor...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.02.15. 16:06:29

@pannonfunk:
"Ha mégsem így lesz, akkor vagy a nemzeti bank tartalékából fizettünk, "

A nemzeti bank tartalekabol fizettunk.
Ime egy hir errol:
www.bloomberg.com/news/2012-02-13/hungary-central-bank-takes-3-1-billion-in-swap-bids-correct-.html
"Hungary’s central bank accepted 2.34 billion euros ($3.11 billion) in foreign-currency swap bids from local lenders to ease pressure on the forint from the early repayment of mortgage loans at below market exchange rates. "

"és a CHF alapú hitelek nagy része a büdös életben nem látott CHF-et."

Ez a bankok maganugye es nincs jelentosege. Ha ok hajlandok egy hitalt a CHF arfolyamahoz igazitva nyujtani ugy, hogy igazabol nem is abban van a tokejuk, akkor ugyanolyan kockazatot vallalnak, mint a devizahitelesek.

pannonfunk 2012.02.15. 17:00:12

@Doomhammer: OK, akkor lehet, hogy tényleg ezért nem szállt el a CHF/HUF árfolyam.

Azért nem mindegy, hogy látott-e az a hitel CHF-et vagy sem, mert ez utóbbi esetben a banknak még így is rohadt nagy haszna van, mivel a többség 150 Ft körül vette fel a hitelt, most meg 180-on váltja át egy sokkal rosszabb kondíciójú forint hitelre. Ebben az esetben max. csak az elvárt haszon elmaradásáról beszélhetünk. Az előző esetben viszont tényleg buktak a bankok.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.02.15. 19:25:14

@pannonfunk:
"Azért nem mindegy, hogy látott-e az a hitel CHF-et vagy sem, mert ez utóbbi esetben a banknak még így is rohadt nagy haszna van, "

Ez tökmindegy. Mindkét fél aláírta, hogy CHF-ben spekulálnak. Úgy adódott, hogy a bank nyert.

Bankokat nehéz megverni spekulációban, pláne nem tömegesen.
süti beállítások módosítása