Hitek gyülekezete
2011. július 12. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Hitek gyülekezete

  „Minden helyökön az prédikátorok az evangéliumot prédikálják, hirdessék, ki-ki az ő értelme szerint, és az község, ha venni akarja, jó, ha nem penig senki kénszerítéssel ne kénszerítse […], de oly prédikátort tarthasson, az kinek tanítása ő nékie tetszik. Ezért penig senki az szuperintendensök közül, se egyebek az prédikátorokat meg ne bánthassa; ne szidalmaztassék senki az religióért senkitől […], mert a hit Istennek ajándéka…” (A tordai törvény, 1568)

  Történelmi fordulat a történelmi egyházak után: miután ezt a kategóriát megszüntették, az új felállásban az egyháztörvényhez benyújtott zárószavazás előtti módosító 14 egyházat emel az elismertek elitklubjába a törvényjavaslat - köztük a Hit Gyülekezetét is. Halleluja?

  Vegyes érzésekkel fogadtam a hírt: a Hit Gyülekezetéről legendák és rémhírek keringenek évtizedek óta, számos írás és könyv született működésükről. A maguk részéről ezt állítják: „a Hit Gyülekezete a bibliai alapokon álló önfenntartó egyházmodell híve. Célkitűzéseit nem az adófizetők pénzén, hanem hívei önkéntes adományain, és a velük egyetértő külső támogatók adományain keresztül valósítja meg”. Németh Sándor a Gyüli alapítójaként egyrészt kalandos életutat tudhat maga mögött, másrészt a Vidám Vasárnap révén szerez évek óta vidám perceket elhivatott rajongóinak és a döbbent kívülálló tévénézőknek. Hasonló karakterek szoktak SuperKnife2000 késkészletet árulni a Teleshopban, netán ravasz taxisként furikázni körbe a városban. 

  Másrészt azonban a gyülekezet tagjai hétköznapi emberek, akik a keresztény hitet keresik vagy gyakorolják a maguk módján. Akiket közülük ismerek, azok mind visszafogott, kedves, segítőkész, mondhatni jámbor emberek, akik valószínűleg többet foglalkoznak hitbéli és morális kérdésekkel, mint számos más, történelmi egyházhoz tartozó, hétvégi (karácsonyi) keresztény, mondom ezt katolikusként. Ők ebben a gyülekezetben találták meg hitüket, vállalva annak minden kihívását. Az Egyesült Államokban egyébként köztudottan vallásosabbak az emberek, mint Európában, és ez részben a Hithez hasonló, európai szemmel kissé furcsa helyi evangéliumi kisegyházaknak köszönhető, akik az ottani jobboldal harcos támogatói. Így alakult ez történelmileg, és így alakul most át itthon is az egyházak rendszere.

  A Heti Válasz alaposan körüljárta a Hit Gyülekezete politikai kapcsolatait, különös tekintettel a Fidesszel alakuló viszonyait. „Ma már nincs Fidesz-ellenesség a köreinkben, sőt pártállás tekintetében az egyház tagjai lefedik a társadalmat. A kormánnyal pedig több világnézeti kérdésben - magzatvédelem, az azonos neműek házasságának elítélése, a családok erősítése - egy hullámhosszon vagyunk” – mondta Morvay Péter Vidám Vasárnap-szerkesztő a lapnak. A HV példákkal is alátámasztja a kapcsolatok erősödését: Pécs fideszes polgármestere, Páva Zsolt a Hit Gyülekezetéhez kötődő Vidám Szimfonikusok koncertjének fővédnöke volt; Kósa Lajos, Debrecen jobboldali vezetője nyitotta meg az egyház helyi iskoláját; a kormánypárti Lázár János irányította Hódmezővásárhely ingyen adott ingatlant Németh Sándoréknak. Lázár János máshol kifejtette: a történelmi egyházak és azok, amelyek „az elmúlt húsz évben nagyon komoly társadalmi támogatottságot tudtak szerezni”, a baptisták és a Hit Gyülekezete, meg fogják kapni az egyházi státuszt.

  A mostani indítvány szerint az Országgyűlés a következő egyházakat ismeri el: Magyarországi Katolikus Egyház, Magyarországi Református Egyház, Magyarországi Evangélikus Egyház, Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége, Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség, Magyarországi Autonóm Orthodox Izraelita Hitközség, Budai Szerb Ortodox Egyházmegye, Konstantinápolyi Egyetemes Patriarchátus - Magyarországi Ortodox Exarchátus, Magyarországi Bolgár Ortodox Egyház, Magyarországi Román Ortodox Egyházmegye, Orosz Ortodox Egyház Magyar Egyházmegyéje, Magyar Unitárius Egyház Magyarországi Egyházkerülete, Magyarországi Baptista Egyház, Hit Gyülekezete.

   Az új törvény tehát a régi hagyományt eldobva nem emeli ki többé a történelmi katolikus, református, evangélikus egyházat és a zsidó hitközséget a többiek közül, és új határokat szab meg egyház és egyház között. Az eredeti KDNP-s indítvánnyal szemben ugyanis a többi vallási közösséget nem nevesítenék és nem kategorizálnák. Utóbbiak nyilvántartásba vételéről a Fővárosi Bíróság helyett viszont a parlament dönthet, kétharmados többséggel. A történet itt biztosan nem ér véget: az egyházak elismerésének parlamenti kétharmadhoz való kötése valószínűleg újabb frontokat nyit meg az egyházak és az állam viszonyában, nem beszélve a politikai küzdőtérről. Ki tudja, hogy mindez igazságos-e, de hát az örök igazság amúgy is odaát van.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr173059762

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Erdő: Nincs sok újdonság az egyháztörvényben 2011.09.08. 16:23:02

Erdő Péter bíboros szerint az új egyházügyi törvény nem hozott sok változást a katolikusok számára, az inkább formai feladatokat jelent a közeljövőben.

Trackback: Hit Gyülekezete humora 2011.07.12. 18:47:30

Nekem nem csak a vasárnapom vidám, hanem minden percem, amikor a Hitgyülire és hitelveikre gondolok. Jómagam is a térdemet ütögetve röhögök. A hitgyülisek még szórakoztatóbbakat írnak, mint az RKatok. "1. A Szentírás A teljes Szentírás Isten ...

Trackback: Ország, város, egyház 2011.07.12. 17:37:10

A mint Az Utolsó Napok Szentjeinek Jézus Krisztus Egyháza, B mint Budai Szerb Ortodox Gyülekezet, C mint Chanbuddhista Egyház… Nem tudjuk, hogy hányan emlékeznek még arra a játékra, amelyben megadott kezdőbetűvel kellett a játékosoknak tulajdonn...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tewton 2011.07.15. 20:44:01

@VI. Béla:
egyértelmű, museum für angewandte kunst!

Bell & Sebastian 2011.07.15. 21:28:15

@Gasper: De nem azt kérdezte, hol mit lehet enni/inni? :))) Különben is, Li bácsi ginzeng teája kimaradt.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.07.16. 00:48:11

Hogy mik mennek? Az Echo tévén Németh Sándor beszélget Vámos Györggyel. :D Micsoda idők...

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.07.16. 01:06:58

Ez kőkemény beszélgetés, vagy csak álmodom?

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.07.16. 06:50:10

@Bell & Sebastian: de hát Bélámnak a Hawelkára kellett dobni valami alternatívát. :) Bécsben meg igazán jó dolog vendégnek lenni. Ottan rekonstruálhatsz abból valamit, ami nálunk az előző század közepén örökre elveszett.
Megjegyzem, Kemal döner kebabja, továbbá Freud pecója és a fallikus szovjet emlékmű is kimaradt a fenti promenádból.

kackia 2011.07.16. 13:26:44

Nagyon is rendben van, hogy a hitesek támogatva lettek. Ez egy természetes következmény, illetve kötelessége minden keresztény közösségnek, hogy cionista testvéreiket és a nagy zsidó egyházakat keblükre emeljék. A katolikus és a zsidó édes testvérei egymásnak. Hogy is mondta Nietzsche " manapság már nem érezhet zsidóellenes módon a keresztény, mert felismerte, hogy önmaga a legvégső zsidó fejlemény. "

Bell & Sebastian 2011.07.17. 11:39:32

@kackia: Na, mármost, hogy Szent Pált seggberúgta, az még csak hagyján, de az, ahogyan egy laza ujjmozdulattal elintézte az Újszövetséget is, csak arra vall, hogy felettébb kiforrott iróniával tetszik dolgozni.
Csak aztán számoljon vele -hogy puszta félreértésből-, orvul fejbesomják egy-két kőtáblával, esetleg bbjnick feldolgozza egy hideg, téli napon és felfüstöli a kutyájának. :)

Bell & Sebastian 2011.07.17. 11:53:37

@Gasper: A sógor sógorom W.-Neudorfban lakott évekig, talán ha háromszor bementünk, annyira nincs ott semmi. Mondjuk stressz is csak akkor, ha a történelmileg kiművelt, alapvetően antiwiener elkezdi számolni a muzulmánokat.
Bár a helyi alsós oskolába (is) -teljesen meglepő módon- alig járt őslakos, a többség színes vagy kertaljai turmix.

A labanczok (ezért) igenis újra megkedvelték a magyart.

Bell & Sebastian 2011.07.17. 11:59:54

@bbjnick: Magának az újdonság, hogy Magyarországon pénzért lehet törvényt venni?

(Kellett itt nekem tippeket adni, a múltkor is tewwtonnak -viccből- azt mondtam, japánokat kellene gyűjteni, erre a lovászfiú nem elkezdte!)

kackia 2011.07.17. 12:29:23

@Bell & Sebastian:
Igen, Szent Pálról az a véleményem, hogy kutyából nem lesz szalonna.
Persze @bbjnick is felszínes ismereteire támaszkodva elég homályosan nyilatkozott keleti tanokról.
Pedig ha tudná, hogy Jézus Krisztusban is mint mindenkiben lakik egy kicsi Buddha és Jézus Bodhiszattva minden képességét, tudását a nagy keleti, tantrába beavatott mesterektől kapta, majd indiai mesterei unszolására hazament egy teve karavánnal és tanította egyszerűbb nyelven, egyszerű gondolkodású népét.
Feltámadása után ismét keleten tevékenykedett hosszú évtizedekig és tanította a karma tanát.
Ezeket is csak azért írom le, mert ezek az információk kimaradtak az újszövetségből.

kackia 2011.07.17. 12:37:38

@bbjnick:

"HISZEK AZ EGY ISTENBEN, mindenható Atyában,"

Ezzel nekem csak az a bajom, hogy el kell hinnem és innentől már rossz a történet.

És ha nincs hitem és nehezen hiszek el bármit is?

Bell & Sebastian 2011.07.17. 13:16:51

Tartok tőle, Jézus srínagari sírja
commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/4798838.jpg
pont úgy aránylik az igazsághoz, mint Petőfi női csontváza.

Részletesebben itt:
krisztusakereszten.blogter.hu/243543/jart-e_jezus_indiaban_

"Ha pedig Krisztus nem támadt fel, akkor hiábavaló a mi igehirdetésünk, de hiábavaló a ti hitetek is. Sőt Isten hamis tanúinak is bizonyulunk, mert akkor Istennel szemben arról tanúskodtunk, hogy feltámasztotta a Krisztust, akit azonban nem támasztott fel, ha csakugyan nem támadnak fel a halottak. Mert ha a halottak nem támadnak fel, Krisztus sem támadt fel. Ha pedig Krisztus nem támadt fel, semmit sem ér a ti hitetek, még bűneitekben vagytok. Sőt akkor azok is elvesztek, akik Krisztusban hunytak el. Ha csak ebben az életben reménykedünk a Krisztusban, akkor minden embernél nyomorultabbak vagyunk"
(1Kor 15,14-19)

Mintha éppen ez lenne a lényeg, nemdebár?

kackia 2011.07.17. 16:13:04

@Bell & Sebastian: Nem ismertem ezt az írást sem az oroszt, én egy öreg lámától hallottam még 20-on éves koromban többször is,. Azt mesélte, hogy a kolostorokban vannak irataik Jézus életéről kit egy nagy bodhiszattvának tartanak ők is és hogy náluk tanult több éven keresztül. Érdekes, hogy ezt a történetet következetesen többször is hallhattuk ettől az öreg lámától. Persze engem nem hozott annyira lázba, a láma története mivel az olyan magától értetődőnek tűnt számomra.
Elképzelhető, hogy @bbjnick: kutató munkába kezd és expedíciót szervez keletre?:)

kackia 2011.07.17. 16:15:40

@málnási: Én erre a Jézus történetre építeném az új egyházamat. Kövessen engem.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.07.17. 16:43:54

@kackia:
a vaskor jelenlegi szakaszában egyházakat alapítókat husánggal kell agyonverni. :)

kackia 2011.07.17. 16:50:03

Ez igaz , éberség a kulcsszó.
Ettől függetlenül meggyőződésem, hogy a történetemmel nem voltam blaszfém, sőt.

Alfőmérnök 2011.07.17. 19:28:12

Németh Sándor egy régi felvételen:
www.youtube.com/watch?v=0-E9XTQlX1U&feature=related
Komment:
"MÁR RÉGEN IS OLYAN TŰZZEL PRÉDIKÁLTA AZ EVANGÉLIUMOT !!!:)"
;)

Alfőmérnök 2011.07.17. 19:34:07

@kackia: Az megvan, hogy az igazán nagy összeesküvés az volt, mikor Saul rászabadította a kereszténységet Rómára, hogy meggyengítse?

www.vimeo.com/8144583

08:30-tól
(A közönségben ott van Torgyán és Csurka.:)

Bell & Sebastian 2011.07.17. 20:44:45

"Mélységes mély a múltnak kútja. Ne mondjuk inkább feneketlennek?" (József és testvérei)

Thomas Mannt is megihlette Támár (= datolyapálma, sém.) története, amelyből levezethető, mit is értünk onanizáláson, és az miért is bűn? (a levirátusi kötelesség megszegése, csak az a bűn)

De ez mellékszál. Heilege oder Hure? -feszegeti a problémát itt éppen Peter Weimar.
www.e-cademic.de/data/ebooks/extracts/9783788723347.pdf

A zsidó - kánaánita viszony sosem volt felhőtlen.
www.biblia.hu/regesz/kivonul.htm

Hogy Onan miért trükközött a magjával, az Judah testamentumából derül ki, például innen:
www.churchofgod.hu/content.php?act=judatorzse

A véres szál, amely végigvonul a teljes Szentíráson, JHV -nak a zsidók etnikai tisztaságának (kiválasztottságának) megtartására vonatkozó parancs. Jézus, de mégúgy Pál pontosan ezt vette semmibe.

Tehát, az összeolvadás vagy szinkretizmus a két meghatározó világvallás közt egyúttal a kereszténység pusztulásával is jár.
(Az egy más kérdés, mennyi "kánaánita" vér folyik Júdea mai fiainak ereiben?)

Aki ennek szurkol, az ellenség. Elsősorban Jézusé, ki az Atya parancsára cselekedett.

Bell & Sebastian 2011.07.17. 20:48:24

parancs helyett, parancs_a_

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.07.17. 20:49:49

@Bell & Sebastian: mindenesetre kemény, hogy a muszlimok kellenek ahhoz, hogy már-már a keblükre öleljenek.
Megjegyzem, a budapesti nagycsarnokban a dohány- és parfümbiznisz után megjelentek a kínaiak a zöldséges szcénában is, nem ritkán szebb, jobb és olcsóbb árukkal.

Bell & Sebastian 2011.07.17. 21:45:05

@Gasper: Azt már meséltem, hogy a wulkaprodersdorfi
bornapokon egy-egy horvát, szlovák, román, osztrák és bajor állampolgárral ültem egy asztalnál és magyarul beszélgettünk, miközben egyetlen helyi slágert sem játszott a sramlizenekar? Az osztrákoknak annyi.

(de a boraikról sem mondhatok semmi jót)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.07.17. 22:51:27

@tewton:

"a lelkészúr a ballib kedvence volt, ha nem éltél volna itt az utóbbi 10 évben :) "

és pontosan ez volt az oka, hogy az eddig egyháza mától nem annyira az. és te még örülsz is neki, hogy a metodisták mostantól azért nem elismer egyház, mert valami ballib izéhez van közük. miközben a nyalandó segget váltó higgyüli (a hozzád hasonló idióták pár nappal ezelőttig első számú közellensége) meg igen.

kibaszott nagy hívő lehetsz, ha lelkesen bólogatsz arra, hogy felekezet és felekezet között politikai kötődés szerint válogatni gecijó.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.07.17. 22:54:58

@Bell & Sebastian:

avagy izgalmas vita arról, hogy egy olyan személy, akinek a létezése nem bizonyított, járt-e itt vagy ott.

Bell & Sebastian 2011.07.17. 23:21:59

Mondjuk közvetetten bizonyítottnak tekinthető, azonnali társadalmi hatásából kiindulva, ha a halovány történetírói nyomokat el is vetjük.

A názáreti Jézus létezettségének tagadását még a leg-antibigottabbak sem merészelik elkövetni.

Lám, egy kivétel csak akadt, a Spagettiszörny Egyházból, bizonyára.

tewton 2011.07.18. 01:33:39

@mavo:
azért voltál te már ennél sokkal jobb is szövegértésből

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.07.18. 11:48:01

@tewton:

mire gondolsz, cuncikám?

van egy társaság, ami több, mint 100 éve itt van magyarországon, tehát simán jár neki a történelmi státuzz, és csak azért veszik el tőle a kiemelt státuszt, mert a legismertebb embere (nem, nem a vezetője) eltávolodott viktortól, és - mint voltál kedves kárörvendve megjegyezni - "a ballib kedvence volt" (már persze amennyire A kínaiak szerint A magyarok a rokonaik).

abból, hogy te ezt a döntést véded, és a metodistákat egy emberük alapján feketíted, elég egyértelműen látszik, hogy egyetértesz vele.

lehetne erre azt mondani, hogy szégyen-gyalázat, pláne egy állítólagos konzervatívtól, de leszarom, nem (csak) ettől vagy egy gusztustalan szarkupac.

Alfőmérnök 2011.07.18. 12:14:37

@mavo: Honnan veszed, hogy egyetért a törvényjavaslattal?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.18. 12:16:55

@Bell & Sebastian:

"Kellett itt nekem tippeket adni, a múltkor is tewwtonnak -viccből- azt mondtam, japánokat kellene gyűjteni, erre a lovászfiú nem elkezdte!" ---írja.

:-]]]

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.18. 12:20:21

@kackia:

" 'HISZEK AZ EGY ISTENBEN, mindenható Atyában,' Ezzel nekem csak az a bajom, hogy el kell hinnem és innentől már rossz a történet. És ha nincs hitem és nehezen hiszek el bármit is?" --- írja.

Akkor "nincs mit tenni": azoknak kell hinnie, akik hisznek:-)

ü
bbjnick

evil overlord (törölt) 2011.07.18. 12:23:58

Hitgyüli azonos kategóriában a Róm. kat. egyházzal? Ez egy rossz vicc.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.18. 12:25:22

@málnási: @kackia:

Ha a kedves nickeknek csak annyi fogalmuk volna a kereszténységről, mint amennyi bbjnicknek van a buddhizmusról (csak annyi és nem több), gyanítom, teljesen más hangnemben foly(hat)na a témáról a "vita".

ü
bbjnick

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.07.18. 13:15:54

@bbjnick:
nem hittem volna. hogy neked is le kell írnom:
mak-mak

és mit szólsz, lézer hogy gyomron vágta a cigis-szalonkásokat? :)

Minor.Dragon 2011.07.18. 13:35:41

@bbjnick: Elolvastam a belinkelt írásod, nagyon tetszettek egyes megállapításai.
Azt kérdezném, hogy szerinted miért változtatták meg (kiknek volt az érdeke) az eredeti tervezetet?
A célt leírtad az alábbi idézetben, amelyet az írásodból hoztam: "... a méltányosságra és az igazságosságra a legmesszebbmenőkig törekvő – törvénytervezetéből, egyetlen (rajtaütésszerű) politikai aktussal (egy módosítóindítvány-csomag benyújtásával), egy (mivel nem ismerem a történelem valamennyi egyházi törvényét, ezért nem merem kijelenteni, hogy egyedülállóan, de mindenképp) párját ritkítóan hazug és képmutató törvényt „csinálni”. Ez az egyházi törvény – így, ebben, a Fidesz által meghekkelt formában – lényegében egyetlen dologra alkalmas (de arra nagyon), arra, hogy az „egyházakat” és a különféle vallási közösségeket, csoportokat a világi hatalom és a napi politika játékszerévé tegye."

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.18. 14:35:53

@Minor.Dragon:

"...szerinted miért változtatták meg (kiknek volt az érdeke) az eredeti tervezetet?" --- kérdezed.

Nem tudom.

Ma ezt olvastam a témában:

"...Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője a hétfői Népszabadságban megjelent interjúban kijelentette, "jó lenne, ha a [KDNP] szembenézne azzal, hogy ez nem egy koalíciós kormány. Eljött az ideje, hogy ezt fölmérjék. Ezzel mindent elmondtam"."

"Az egyházi törvénnyel kapcsolatos fideszes beavatkozást a frakciószövetség múlt heti értékelő frakcióülésén egyébként a KDNP frakcióvezetője is felvetette a miniszterelnöknek, mondván, "ha az ember előbb látná, hogy mi van az elnökség fejében, akkor el lehetne kerülni a hasonló helyzeteket".

A bírálatot az ülésen részt vevő források szerint Orbán Viktor azzal szerelte le, hogy "van olyan, amikor egy döntéshez csak későbbre érik meg a helyzet, és ő vagy az elnökség is az utolsó percben csap a homlokára, hogy nagyobbat lehet lépni, mint ahogy tervezték eredetileg". Orbán azt is hozzátette: tisztában van vele, hogy az ilyen döntések viharokat kavarhatnak, de ezektől, azt mondta, "nem kell félni", mert fontosabb, hogy a végén jó megoldások szülessenek. A résztvevők elmondása szerint Harrach Péter a választ "csendben, bólogatva tudomásul vette"."

www.origo.hu/itthon/komment/20110718-kdnps-velemenyek-lazar-janos-kijelenteserol.htm

Nem kommentálnám.

ü
bbjnick

Minor.Dragon 2011.07.18. 15:04:18

@bbjnick: OK, köszönöm a válaszodat!

betyár (törölt) 2011.07.18. 19:14:33

@bbjnick:

Ez a lézer egy hányás. azt hiszi, egy hitbizományban ül, még azt sem látja, hogy csak szpáhibirtokot kapott: ahogy felemelte viktor, úgy fogja lepöckölni a mutató ujjáról. remélem.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.18. 19:58:54

@betyár:

"Ez a lézer egy hányás (...) ahogy felemelte viktor, úgy fogja lepöckölni a mutató ujjáról. remélem." --- írja.

És odaültet a helyére egy mégnagyobb f*xfejet?

És: "A résztvevők elmondása szerint Harrach Péter a választ "csendben, bólogatva tudomásul vette", olvasható a cikkben.

Hát, én nem lennék nyugodt, ha valaki az én magyarázkodásomat "csendben, bólogatva" venné tudomásul. Ez a bólogatás azt is jelentheti, hogy: szóval, még három év, egy perccel sem több. Gyanítom, a jezsuiták már rég rajta vannak az "ügyön", hogy ha hasal a Fidesz, az elért eredmények ne vesszenek velük. [......................................................./.]

ü
bbjnick

betyár (törölt) 2011.07.18. 20:20:49

@bbjnick:

nézze, azt, amit csinál jankó, nem ő találja ki. de stílus az hervasztó: arrogáns, bunkó, arcátlan. ő maga is azt gondolja talán, hogy ő a puskát cipelő nyúl, akiből akár még vadász is lehet:)), de eddig vitya ezeknek mindig kitörte a nyakát. lázár meg mindent megtesz azért, hogy el ne feledkezzen a főnök róla. sajnos időnként már a mi Miazhogynagyonis Ferkónkra hajaz.

az ilyesmi stílusú kirohanással - szerintem - nem a kdnp barátságát veszélyezteti a fidesz, ennél ártalmasabb a dolog: választókat veszíthet.

az a gyanúm, hogy a jezsuiták, ha játszanak, nagyobb pályán, hosszabb távra tervezve játszanak:))

Alfőmérnök 2011.07.18. 20:40:28

@betyár: Szerintem OVi Lazarevvel végezteti el a piszkos munkát. Ő viszi el a balhékat. Ez a szerepe.
Repülni biztos nem fog egyhamar. Remélem annyi esze azért van OVinak, hogy nem őt szánja utódjának.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.18. 22:32:03

@betyár:

"az a gyanúm, hogy a jezsuiták, ha játszanak, nagyobb pályán, hosszabb távra tervezve játszanak:))" --- írja.

Igen, ezt mondom én is:-) Ha a Fidesszel nem lehet többre jutni, ha a Fidesz ragaszkodik hozzá, hogy saját maga lője szét saját maga lábát, akkor sincs nagy baj. Jutunk a Fidesszel, amire jutunk, aztán majd meglátjuk. Nem tudom, csak gyanítom, hogy a "láncdohányosszalonkavadászok" (értsd: kádéenpések), már látják ennek az együttműködésnek a határait és korlátait. És elkezdenek kalkulálni azokka a határokkal és korlátokkal. A KDNP nem a kisgazdapárt és nem az MDF --- mögötte az Egyház.

ü
bbjnick

Minor.Dragon 2011.07.18. 23:31:00

@bbjnick: Ezt most olvastam, kapcsolódik a válaszodban írottakhoz: "Miután megnyugtatta Harrach Lázárt, hogy nem gondolják azt, hogy ez koalíció lenne, azért még visszaszúrt egyet a kereszténydemokraták politikusa: "A túlfeszített parlamenti munka mindenkit megviselt, a nyári pihenés gyógyítja a frusztrált állapotot és annak minden következményét"."

(De azt még mindig nem tudom, hogy ki(k) és miért fúrta meg a 40-es listát.)

betyár (törölt) 2011.07.19. 09:59:56

@bbjnick:

már elsőre is pont így értettem én is, amit írt:)). a hozzáfűzni való az lett volna, bár nem bontottam ki minden részletében, hogy nem biztos az, hogy ami kézenfekvőnek látszik, az szolgálja a hosszú távú stratégiát. nem biztos, hogy nem engedik el a kdnp kezét, ha úgy adódik. lehetnek más szempontok is. ha úgy lenne, ahogy maga írja, persze ettől még lehet, hogy úgy van:)), akkor másképp alakul a 90-es években a kdnp története, nem amortizálódik le ennyire a belső konfliktusokban. ha valóban éreznék azt a hátszelet, amiről beszél, szerintem tökösebbek lennének a fidesszel szemben. én úgy tudom, hogy nagyon megfektette őket, amit az egyházi tv.-nyel csinált a fidesz, mégis aláírták a benyújtók a változtatásokkal.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.19. 16:52:36

@betyár:

Én csak annyit mondok (kérdezek): sikerült kinyírni a Kisgazdapártot, sikerült kinyírni az MDF-et, sikerült kinyírni a Szocdempártot, sikerült kinyírni a Magyar Néppártot?

És sikerült kinyírni a KDNP-t?

:-)

ü
bbjnick

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.07.19. 17:06:40

nem hiszem el. maguk a kdnp undorító gyáva szarságát lázárral leplezik? lázár megteszi azt amit a bizonytalan erősek megtesznek, próbálgatja az erejét. a kdnp meg örül, hogy cigizhet meg szalonkázhat és bizonytalanul mosolyog. ők a szégyen, nem lázár.
a kdnp a falra felkent szar a politikai wc-ben. /ez mekkora megmondás!/ :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.19. 17:09:20

@Minor.Dragon:

"De azt még mindig nem tudom, hogy ki(k) és miért fúrta meg a 40-es listát." --- írod.

Ezt én sem tudom, de elképzelhetőnek tartom, hogy mindössze csak egy hamis politikai önkép van a Fidesz döntése mögött. Elhiszik magukról, hogy ők ezt (és így) megtehetik. Pedig (mint rövidesen ki fog derülni) nem tehetik meg. (Nekem nem a negyvenes lista megfúrásával van elsősorban gondolom, hanem azzal, hogy az Országgyűlés hatáskörébe utalták egy-egy vallási közösség, csoport egyházi státuszának megadását-elvételét. Ez így demagóg demokratizmus, lényegében hatalmi visszaélés.)

ü
bbjnick

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.07.19. 17:20:10

@bbjnick:

Országgyűlés hatáskörébe utalták egy-egy vallási közösség, csoport egyházi státuszának megadását-elvételét.

eddig kinek a hatásköre volt?

betyár (törölt) 2011.07.19. 17:40:42

@málnási:

maga szerint kizárja a kettő egymást? mármint lázár arcossága és a kdnp gyávasága? szépen kiegészítik egymást: lázár kellett ahhoz, hogy így beleverje a kdnp orrát abba, hogy mennyire puhák, de kellett a kdnp puhasága is, hogy ezt lenyeljék lázárnak:)).

betyár (törölt) 2011.07.19. 17:45:43

és ősszel a fidesz által a kdnp-listáról lehúzott egyházak beadják a kérelmet, és megkapják a státuszt. a cél az volt, hogy megmutassák a kdnp-nek, hol a helyük. ezt támasztja alá a "nem-koalíciós kormány" megjegyzés is. asszem:)

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.07.19. 17:56:05

@betyár:
nézze, aki a politikában gyenge, pláne kiszolgáltatott, pláne ájtatos képű megélhetési hitbuzgalmista, annak a bele is kell verni az orrát a saját szarába. főleg, ha nem tartja be az arany igazságot, hogy a kutya sem harap a kézbe amelyik eteti.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.07.19. 17:57:09

@bbjnick: tudom hogy másfél évtizede történt, de ha akkoriban a Fidesz nem integrálja az egymással civakodó és egymást kizáró KDNP jobber nyárnyát (MKDSZ) az igazán tiszteletre méltó, azóta elhunyt Varga Lászlóval az élen, akkor nagy valószínűséggel ez a párt már régen nem létezne.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.19. 17:59:54

@betyár:

"akarták?" ---kérdezi.

Nem emlékszik?

Állítólag két emberen múlott, hogy a szétszakadt és szétzilálódott KDNP-t "visszahozta": Varga Lászlón és Füzessy Tiboron; állítólag ők járták ki az Egyháznál, hogy szóba álljon (az Egyház) Orbánnal és létrejöhessen a Polgári Szövetség (amiben a KDNP-nek is szerep jutott).

Maga Orbán mondta Kötcsén:

"(...) 1994-ben a magyar jobboldal szétesett. (…) 1996-ban adta meg a jobboldal a (…) hatalompolitikai válaszkísérletet, amikor (…) megpróbáltuk létrehozni a polgári szövetséget – (…). Tudni kell, hogy ez két szellemi erő aktív szerepvállalása nélkül nem lett volna lehetséges.

Az egyiket Nemeskürty István tanár úr szimbolizálta, aki a polgári szövetség létrehozását személyesen kommendálta. A hagyományos konzervatív, nemzeti gondolkodású értelmiséget hozta be vagy bátorította arra, hogy lépjen be ebbe a szövetségbe. A másik nagyon fontos szereplő pedig a Magyar Katolikus Egyház volt. A baloldal kritikája, miszerint az ő ízlésükhöz képest szorosabb együttműködés van a jobboldal és az egyházak között, ezen a ponton kétségkívül megáll. 1996-ban nem lehetett volna létrehozni a polgári szövetséget – amely a jobboldali hatalomtechnikai építkezés kiindulópontja volt – a katolikus egyház nélkül. Ha emlékeznek rá, az Igazságosabb és testvériesebb világot! című körlevelet és a Fidesz A polgári Magyarországért című vitairatát egyszerre mutattuk be. Emlékszem Nemeskürty tanár úr akkori előadására, amelyben azt mondta, hogy a huszadik század magyar történelmében nem volt példa arra, hogy a katolikus egyház vállalta volna, hogy egy politikai mozgalommal közösen és egyszerre mutat be egy dokumentumot, és hajlandó rögtön egy nyílt párbeszédre, mintegy a másik szereplőt vele azonos súlyúnak – vagy ha ez nem is állja meg a helyét, de mindenképpen legitimnek – elfogadva. A baloldal hatalomstratégiai építkezésére válaszképpen kialakítandó jobboldali menetrend legfontosabb pontjaként így jött létre a jobboldal első sikeres válasza, miszerint egy erős néppártot kell fölépíteni. Ekkor alakult meg a Magyar Polgári Szövetség, melyet a polgári kormányzás követett, s ezzel párhuzamosan a szövetségből egy erős európai néppárt vált. (...)"

Ha ilyen rövid Orbán memóriája, akkor írasson fel felejtés ellen valamiféle gyógyszert magának.

ü
bbjnick

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.07.19. 18:00:42

@Gasper:

jobber nyárnyát -- jobber szárnyát

ü
Gasper

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.19. 18:02:36

@Gasper:

:-)

Lásd: @bbjnick:

Hogy ki integrált kit, kinek milyen szerepe volt a Polgári Szövetség létrejöttében az pedig már "interpretációs kérdés".:-) De az Egyház szerepét (mint láthatjuk) maga Orbán sem tagadta.

ü
bbjnick

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.07.19. 18:06:45

@bbjnick: bár közben kifejtetted, amire csak röviden utaltam, de volna még egy fontos kiegészítésem. A polgári szövetség gründolásában jelentős szerepet vállalt két, a közvélemény előtt kevésbé exponált szervezet, a Mádl Ferenc vezette Magyar Polgári Együttműködés Egyesület, valamint a Professzorok Batthyány Köre is.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.19. 18:21:22

@málnási:

"Országgyűlés hatáskörébe utalták egy-egy vallási közösség, csoport egyházi státuszának megadását-elvételét. eddig kinek a hatásköre volt?" --- kérdezed.

Eddig normatív szabályozás volt. Akik megfeleltek bizonyos (törvényben előírt) feltételeknek a Bíróság "egyházként" bejegyezte azokat.

A KDNP-törvénytervezet meghagyta volna ezt a "módit", a normákat szigorította volna olyan mértékig, hogy erősen leszűkölt volna az egyházként bejegyezhető csoportok köre; ill. három kategóriát hozott létre, ami alapján egyházzá válhatott volna egy-egy vallási csoport (történelmi egyházak, az állammal szerződő társadalmi, szociális munkát végző nagyobb vallási csoportok és világvallások).

Mi a f*xom az a párlámént, hogy el tudja dönteni, hogy ki/mi lehet egyház vagy ki/mi nem? Azzal, hogy a képviselők kezébe adjuk a jogot (hogy eldöntsék, kik/mik elehetnek "egyház" és kik/mik nem) a politikai hatalom önkényére bízzuk ezt a kérdést. A normatív szabályozás értelmetlenné válik, mert hiába felel meg a feltételeknek egy vallási csoport, ha a párlámént leszavazza, akkor le lesznek szavazva (még fellebbezniük sincs hová) :-[

Hogy (szerintem) milyen "tisztességes" verziók létezhetnének ebben a kérdésben azt már fentebb is és egy bejegyzésben is leírtam.

ü
bbjnick

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.07.19. 18:25:07

@bbjnick:
tudod a normatív szabályozás az olyan, mint a gépkocsi beszerzési tender. ha akarják megmondják, hogy hány köbcenti, hány lóerő, és milyen betűvel kezdődik a neve.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.07.19. 18:27:35

egyébként inkább bízhatjuk a parlamentre, mint liberális automatizmusokra amik alapján lui pádre boszorkányegyháza is egyház. az jobb? nemá, te!

az állam pedig ponfix megmoondhatja, hogy ki kap támogatást. attól te még alapíthatsz kötcse vallást és hiveket toborozhatsz, és működhetsz egyházként. csak az állam nem támogat. ha nem akar.

betyár (törölt) 2011.07.19. 18:31:15

@málnási:

milyen harapásról beszél? a fidesz kiosztotta a kdnp-nek a törvényjavaslat elkészítését. közben nem nagyon volt hajlandó egyeztetni a tv. előkészítőivel. majd az utolsó pillanatban összehív egy egyeztetést/közös frakció ülést, és átveri az alkotmányügyisek módosítását. beterjesztik, és a kdnp-sek megszavazzák. most akkor ki harapott kibe?

egyébként úgy hallottam, hogy a kdnp-sek jelentős része nem megélhetési ájtatos, hanem tényleg gyakorló katolikus. egyébként a buddhista egyházakat nem ők húzták le. maga egyébként sejti, hogy miért tették?:))

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.19. 18:32:13

@Gasper:

Így igaz. Nemrégiben olvastam egy cikket a Professzorok Batthyány Köre egyik oszlopos tagjával, aki arról panaszkodott, hogy a Fidesz hányszor és milyen minősíthetetlen módon sértette meg őket az utóbbi időszakban (nem jut eszembe melyikük volt, különben kikukáznám a guglival).

Akárhogy is fáj, a lázárok, a szíjjártók és a hozzájuk hasonló véglények most a mértékadók.

ü
bbjnick

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.07.19. 18:35:09

@betyár:
a harapásról. csak arra gondoltam, hogy a kdnp-nek alázatosan el kell tűrnie mindent amit a fidesz tesz vele. ahogy a kutya.

hogy buddhisták miért lettek lehúzva? mert az állam dolga eldönteni, hogy egy keresztény országban támogatja e a "rendszeridegen" egyházakat. és így döntött.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.19. 18:41:48

@málnási:

Májsztró, kezdesz el@mavo-sdni!

Hol állítottam én egy szóval is, hogy az államnak nincs joga meghatározni, hogy kit/kiket tekint "egyháznak" és kiket nem?

Erre szolgálhat a normatív szabályozás vagy (én nem vagyok ennek ellenére) egy olyan személy (felelős) kijelölése, aki ebben a kérdésben dönt (mondjuk, bízza meg Orbán Lázárt, hogy hallgassa meg az egyházi státuszra pályázókat és akiket megért, azok lehetnek az egyházak). A párláménti cirkusz bevonása ebbe a kérdésbe a leggonoszabb és legképmutatóbb demagógia. És hatalmi visszaélés.

ü
bbjnick

betyár (törölt) 2011.07.19. 18:42:00

@bbjnick:

amennyire emlékszem, ez a füzessy elég sötét figura volt. akik bementek a polgári szövetségbe: Varga, Isépy, rendben voltak. ma viszont Semjén van ott, akinek azért volt már egy majdnem lázadása az mdnp-sekkel, talán még emlékszik:))

betyár (törölt) 2011.07.19. 18:44:03

@málnási:

mér, nincsenek benne rendszeridegen egyházak? nocsak.

Alfőmérnök 2011.07.19. 18:48:49

@betyár: Majd ha kiveszik az Ószövetséget a Bibliából, akkor nevezheti rendszeridegennek a többit.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.19. 18:49:11

@betyár:

Igaza lehet, lehet, hogy Isépy volt az a Füzessy:-) Varga Lászlóra határozottan emlékszem:-)

Nemcsak Orbán meszesedik, hanem én is:-)

Itt most nem a személyekről van szó, hanem elvekről. Akar-e a Fidesz egy olyan politikai szövetségest, aki (valamilyen nagyon áttételes formában, de) az Egyházat képviseli a politikában. Ha nem, akkor nem, osztjónapot. Van nekem olyan füzetem, még 1994-ből, amit az Egyház adott ki és a Fidesz és az SZDSZ egyházellenes kirohanásait gyűjti össze:-)

ü
bbjnick

Alfőmérnök 2011.07.19. 18:54:56

@bbjnick: Bezzeg az nem lenne hatalmi visszaélés, hogy "betilt, üldöz felekezeteket, megteheti, hogy cirkuszi játékok keretében oroszlánokkal falatja fel a neki nem szimpatikus hit híveit". Azt "megteheti".

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.07.19. 18:56:10

@betyár:
mit tudom én? ismerem én azt a listát? vettem én rá a fáradságot, hogy megnézzem? :))

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.07.19. 18:57:04

@bbjnick:
ne sértegess, bazmeg! mi az hogy elmavósodni! :)))

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.07.19. 18:58:37

@bbjnick: Vargát említettem neked fentebb. A legtiszteletreméltóbb KDNP-s volt, aki Barankovics idején már ott mocorgott a Demokrata Néppártban és választott ogy képviselő is volt. Semjénék a nyomába sem érnek. Sajnos.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.07.19. 18:59:57

@bbjnick:
fordítva ülsz a lovon, brúder! nem az a kérdés, hogy a fidesz akar e, az a kérdés, hogy az egyház akar e, képes e. hiteleset legalábbis.

a fidesz akar. kezeset. olyan falangistásan. hatalmi aláfestésként, nevelésként. ahogy azt a hülye bartus helyesen látja.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.19. 19:12:28

@Gasper: @málnási:

Varga László nagy idők nagy tanúja volt és nagyszerű ember! Szeretem és tisztelem őt!

És: nézzétek, én ebből a kdnpből (a frakcióból) személyes senkit nem ismerek, így nem tudom, hogy melyikük milyen emberi minőséget képvisel. Azt viszont látom, hogy az Egyház tanítását következetesen hozzák. Hogy ebből a Fidesz mit enged át és mit nem...

Furcsa ez, @málnási:! Ha a láncdohányosszalonkavadászok engednek a fidesznyomásnak, akkor falra kenhető sz*rok, ha pedig szembeszegülnek, akkor nem elég "falangistásan kezesek". Egy ilyen elvárásnak, nemhogy a KDNP, de (szerintem) senki sem tudna megfelelni:-)

ü
bbjnick

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.07.19. 23:21:42

@bbjnick: "Azt viszont látom, hogy az Egyház tanítását következetesen hozzák."

Hát, ha ez valóban így lenne (mert szerintem nincsen így), akkor az nem ragyogná be minden esetben dicsfénnyel a katolikus egyházat. Mondjuk nem is vagyok híve a szakrámentum és a politika zavaros összekutyulásának. Nem csak a katolikus esetében, de a reformátusoknál sem.
Amúgy gyanítom, hogy a katolikus egyházat jóval erősebb kötelékek fűzik a Fideszhez, mint a KDNP-hez, akárcsak annak idején az Antall-féle MDF-hez.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.20. 00:37:44

@Gasper:

No, hát az informális kapcsolatokról én mit sem tudhatok (szerintem te sem sokat:-)), de a Katolikus Egyház laikus vonalába egy picikét belelátok és ott leginkább a KÉSZ-es, KDNP-s vonal a meghatározó (kb. ők a magyar katolicizmus "hivatalos" értelmisége --- így-úgy-valahogy erre a vonalra van fölfűződve a magyar katolikus kulturális-oktatási-művészeti-szociális közélet). (Hogy osz'tán a püspökatyák mit és hogyan "mutyiznak" az akadémikusurakkal és miniszterurakkal az már, nyilván, egy másik történet --- bár (szerintem) ez az egyházi vezetés csak egy kisebb részét érinti (azaz nem evidencia ez a "mutyiviszony").)

És: tudod, hogy én nagyon háklis vagyok erre az egyházi tanítás-témára:-) (A blogomon és a közös blogunkon rendre elő is hozom.) S azt látom, hogy a KDNP --- ott, ahol befolyása engedi ---, igenis, próbálja ezt érvényesíteni. Ez nem "a szakrámentum és a politika zavaros összekutyulását" jelenti, hanem annak a nagyon világos és egyértelmű társadalmi/szociális tanításnak a képviseletét, ami leginkább az ilyen tárgyú pápai enciklikákban nyilvánul meg. (Hogy ez az érvényesítés menyire sikeres, az egy másik káposzta.)

És: az Antall-féle MDF egy más világ, más közege volt. Azok az egyházi-világi kapcsolatok még a kádárkorban szövődtek, egy a szocializmusban, de a szocializmussal szemben formálódó vallásos értelmiségi közegben. Ezek még nyilván működnek. Hogy azoknak a személyeknek, akik ezeket a kapcsolatokat létrehozták és ápolták, mekkora ma a befolyásuk, az, szerintem, nagyon változó.

Orbán nem Antall, ahogy Erdő Péter nem Lékai és, bizony, Semjén nem Varga László (bár, én úgy tudom, Semjén Varga László "találmánya").

A Fidesznek kellene most eldönteni(e), hogy mit is akar ezzel a katolikus kapcsolattal társadalmi szinten: akar-e azzal valamit vagy nem. De ami ma megy, az hosszú távon nem fog menni. Szerintem.

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2011.07.20. 01:20:30

Sosem értettem, ha a német szekértáborhoz akarunk csatlakozni, mit keresnek itt a franciák? (Sokat.)
A kommancsok hozadéka, csak itt felejtették magukat?

Szóval, ha már mindenben Merkel nyanya útmutatásait követjük, legalább ezt következetesebben csinálhatnák, ha már nincs önálló ötlet, ne szabás-varrásból álljon a törvénykezés!

Ha a bécsi szelet disznóhúsból van, a fele már nem eszi, hogy csavarjak a hasonlaton. A kintről és madzagon rángatott kétharmados Fideszről most nem szabad leválni, lesz itt még nagyobb botrány is.

A tv. -nek -amúgy- van egy komoly baja, nem tud kiesni a pikszisből az, aki egyszer már bekerült.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.20. 05:06:46

@Bell & Sebastian:

"A tv. -nek -amúgy- van egy komoly baja, nem tud kiesni a pikszisből az, aki egyszer már bekerült." --- írja.

Nézze csak:

„[30]29. §
A [...] miniszter [...] az Országgyűlés elé terjeszti annak az egyháznak a megszüntetésére vagy törlésére vonatkozó javaslatot, amelynek tevékenysége az Alaptörvénybe, jogszabályba ütközik, illetve ha a bejegyzést meg kellett volna tagadnia, vagy ha a tényleges tevékenysége alapján a nyilvántartásba vételre nem kerülhetett volna sor. Az Országgyűlés a miniszter javaslata alapján az egyházat törölheti e törvény mellékletéből. Ezt követően a miniszter törli az egyházat a nyilvántartásból .”

ü
bbjnick

Minor.Dragon 2011.07.20. 14:45:11

@bbjnick: Igen, igazad van - szerintem.
Ahogy igaza van valószínű @betyár:-nak is ebben a hozzászólásában 2011.07.19. 17:45:43

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.07.21. 06:41:27

@bbjnick: amennyire tudom, a KÉSZ egy tiszteletre méltó, de meglehetősen marginális szervezet, akárcsak maga a KDNP. Meg aztán szerintem az nem úgy van, hogy amíg a jó katolikus talpasok mind a KDNP körül nyüzsögnek, addig a püspök urak és egyéb egyházi hatalmasságok a Fidesszel mutyizgatnak. Ennél azért jóval árnyaltabb a kép.

Egyébként tíz évig egy erősen pápista színezetű -kissé sajnos elprolisodott- belbudai kerületben, a Szent Imre város és a Lágymányos környékén laktam, ahol volt módom kicsit jobban belelátni a helyi KDNP működésének mechanizmusaiba. Ha egyszer összejön az a bloggerdzsembori, akkor rizling nagyfröccsök erdejében fogok mesélni a helyi jobber politikai univerzum kísértetiesen mikszáthi világáról.

Bell & Sebastian 2011.07.21. 22:15:02

@bbjnick: Most megnyugtatott... Na, ez pont ráillik a Hitgyülire, nosza! :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.21. 22:29:59

@Bell & Sebastian:

:-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.21. 22:45:08

@Gasper:

"amennyire tudom, a KÉSZ egy tiszteletre méltó, de meglehetősen marginális szervezet, akárcsak maga a KDNP. Meg aztán szerintem az nem úgy van, hogy amíg a jó katolikus talpasok mind a KDNP körül nyüzsögnek, addig a püspök urak és egyéb egyházi hatalmasságok a Fidesszel mutyizgatnak. Ennél azért jóval árnyaltabb a kép." --- írod.

Hát, nem t'om, bp.-n hogyan működnek a dolgok, itt, mifelénk, a KÉSZ adja a szervezeti hátteret a katolikus közélethez és a KÉSZ és a KDNP elég rendesen "össze van fonódva" (szóval, a KÉSZ-esek közül sokan KDNP-sek is és a különböző egyházi és "civil" katolikus mozgolódások is gyakran használják a KÉSZ intézményi és "humántőkés" hátterét... --- és nagyjából mindenki mindenkit ismer:-)).

"Ha egyszer összejön az a bloggerdzsembori, akkor rizling nagyfröccsök erdejében fogok mesélni a helyi jobber politikai univerzum kísértetiesen mikszáthi világáról." --- írod.

Okkkééééééé!:-)

ü
bbjnick

Viktus 2011.07.22. 08:45:57

" Így alakult ez történelmileg, és így alakul most át itthon is az egyházak rendszere."

A hit gyülekezete addig lesz a fidesz fenekénél míg onnan kapja a finomat nagyjából ...

Viktus 2011.07.22. 08:50:37

@Maisie MacKenzie:

A hit gyülinél nagyobb biznisz egyház kevés van Magyarországon :D

Maisie MacKenzie 2011.07.22. 09:09:48

@Viktus:

Mindegyik egyház rámegy a pénzre, hiszen az adakozásra rengeteg utalás van a Bibliában. A kérdés, hogy mire használják fel az megszerzett pénzt.

De én tényleg ott tartok, hogy inkább Németh Sándor gazdagodjék, mint egy drogdíler, vagy nyerőgépes kocsmáros. Persze minden főlé kellene valami kontroll.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.22. 16:51:05

@Gasper:

:-D (...) :-D (...) :-D ...

ü
bbjnick

picur3ka 2011.07.22. 21:31:28

Szerintem, a hitgyulivel megegyeztek meg a valasztasok elott. Iszonyu rossz hiruk van, de ugye, en laktam krisnasokkal egy lakasban.

Az egyik ugy megbolondult, soha nem vegezte el az egyetemet, a szulei szinten beleorultek. Egy nagyon szep, fiatal lany volt.

Ezen tul, mindent dugni kellett. Semmit nem vettek, mindent hasznaltak, mint a cigok.

Alfőmérnök 2011.08.31. 18:10:54

@tesz-vesz: Fejezd be, hogy ősrégi posztokhoz egyszavas kreténkedéseket írsz. Nem látszanak a friss topikok a faszságaidtól.

Minor.Dragon 2011.09.01. 11:28:48

@bbjnick: Kedves bbjnick, érdemes ezzel kapcsolatban megnézni ezt a linket:

www.vallasszabadsag.atw.hu
süti beállítások módosítása