Dologtalan demonstrálók – Ilyen ország pedig nincs CCLXXVIII.
2011. június 30. írta: TuRuL_2k2

Dologtalan demonstrálók – Ilyen ország pedig nincs CCLXXVIII.

  Jelentős közéleti sportértékkel bíró közleményt adott ki a Fidesz-frakció, melyben többek között ez áll: „A mi feladatunk az, hogy megnyerjük az ország egyik legnagyobb háborúját, amelyet a munkanélküliség ellen vívunk. Ebben csakis azok lehetnek szövetségeseink, akik akarnak dolgozni. Az útzárakat és tiltakozó demonstrációkat szervezők ma is bebizonyították, hogy ők nem akarnak, és politikai céljaik érdekében attól sem riadnak vissza, hogy a munkába jutásban másokat is akadályozzanak.”

  Többször is vissza kellett olvasnunk, hogy tényleg azt, és különösen: tényleg úgy mondja-e a közlemény, ahogy értjük. Tényleg. Hogy a kormány(párt) nem ért egyet az ilyen-olyan tiltakozásokkal, az teljesen természetes. Az a dolguk, hogy ne értsenek egyet velük, hanem menjenek előre, aztán vagy fényes diadalt arassanak, vagy állva haljanak meg a harcmezőn. De azt állítani, hogy aki tiltakozásokat szervez, azért teszi mindezt, mert nem akar dolgozni, sőt, másokat is akadályozni szeretne abban?

  Ez önmagában is erős és méltatlan lenne, az elmúlt nyolc év fideszes track recordja alapján meg aztán pláne az. 

  Leírtuk másfél vagy éppen három éve, a Bajnai- és Gyurcsány-kormányok idején, hogy nem vagyunk nagy hívei a sztrájkoknak, még ha el is fogadjuk, hogy ez is legitim formája az érdekérvényesítésnek (így aztán a sztrájktörvény módosítása sem volt éppen ellenünkre). De mit gondolt ugyanerről akkortájt a Fidesz? 2007-ben támogatták a Liga Szakszervezetek sztrájkját – meg is kapták a szocialistáktól, hogy a Fidesz akarja megbénítani az országot.

  Még abszurdabb, hogy pont a félpályás útlezárások kapcsán kezd munkaellenes demonstrálókat emlegetni a párt. Van valaki, akinek erről a fogalomról nem a Fidesz stratégiai szövetségese, a MAGOSZ ugrik be elsők között? 2007 decemberében például országszerte 46 helyen tartottak félpályás útlezárásokat, amiről bizonyos Budai Gyula tájékoztatta a sajtót. S hogy miért demonstráltak? A most is tiltakozó Liga Szakszervezetek melletti szolidaritásból.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr623026405

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hiteltelenedés, Carpe diem a neved 2011.06.30. 17:03:44

Mellette Erzsi néni ül, ki holnap kórházba kerül, s ha tudná, nem utazna el. (KFT együttes, 1981) Már az amnézia sem a régi Természetesen tudom, nehéz ellenállni egy vérbeli politikusnak

Trackback: Ennyi volt az ártatlanság vélelme? 2011.06.30. 15:03:14

A Fidesz az ellenzék és egyes kormánypárti politikusok tiltakozása ellenére bizonyos kiemelt esetekben meghosszabbítani kívánja az ún. őrizetbe vétel (a vádemelés előtti fogvatartás) időtartamát a jelenlegi 72 óráról 120 órára. Az európai összevetés az...

Trackback: Dologtalan demonstrálók – Ilyen ország pedig nincs CCLXXVIII. 2011.06.30. 14:20:51

Jelentős közéleti sportértékkel bíró közleményt adott ki a Fidesz-frakció, melyben többek között ez áll: „A mi feladatunk az, hogy megnyerjük az ország egyik legnagyobb háborúját, amelyet a munkanélküliség ellen vívunk. Ebben csakis azok lehetnek szövetsé…

Trackback: Egy év próba a fideszesnek, aki rendőrre támadt 2011.06.30. 09:05:45

Egy év próbára bocsátásra ítélte a bíróság azt a férfit, aki földre lökött egy rendőrt, május 24-én, egy demonstráción, Hódmezővásárhelyen - értesült a HavariaPress. A bíróság egy év próbára bocsátásra ítélte azt a férfit, aki földre lökött egy rendőrt...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

puffancs 2011.06.30. 20:54:35

Pont azert jottem el Mo-rol, mert en sem vagyok ugyeskedo tipus, sem manipulator. Tudom, h otthon ezeknek all a vilag. Egyszeru ember vagyok egyszeru igenyekkel. Probalom megalapozni az eletem, a leendo gyermekem eletet. Otthon ez tuti nem menne. Ha nem is vagyok tulfizetve, egesz jol keresek, futotta belole egy hazra otthon, van autom, amit magam tartok fenn es Tropicanat ihatok reggelire, mert nem kell azon gondolkodnom, h melyik narancslevet valasszam - otthon pl csak koncentratumbol keszult narancslet arulnak!!!! Jokat rohogok egyebkent a kulfoldre mentekrol irt kommenteken, mind vagy azt hiszik, h nyugaton kurva gazdag leszel, vagy azt, h

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.06.30. 20:57:58

@Martian: Nem egészen értem..

Akkor az én nyugdíjamat se emelhetik fel 65 évre ?

Vagy azt minden további nélkül megtehetik ?

Csak a rendvédelmist illető meg a szokásjog, a zavartalan pihenés 40 évesen mások pénzén ?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.30. 20:58:31

II. János Pál pápa "válasza" a Fidesz-frakció "Míg a kormány és az annak munkáját támogató frakció azt akarja - és ezért mindent meg is tesz, - hogy minél több ember dolgozhasson Magyarországon, addig vannak olyanok, akik politikai és önös érdekeik által vezérelve éppen a munkába jutást akadályozzák..." kezdetű közleményére:

"(...) ...a totalitarizmus a szó tárgyi értelmében az igazság tagadásából születik; ugyanis ha nem létezik transzcendentális igazság, amelytől az ember -- engedelmessége révén -- teljes identitását kapja, akkor valójában nincs olyan biztos elv sem, amely az emberek közötti jogszerű kapcsolatokat garantálná. Hiszen az osztály-, a csoport- vagy a nemzeti érdekek elkerülhetetlenül szembeállítják őket egymással. Ha nem ismerik el a transzcendentális igazságot, akkor a hatalom ereje diadalmaskodik, és ki-ki arra törekszik, hogy saját érdekeinek vagy nézeteinek érvényesítésére minden rendelkezésre álló eszközt felhasználjon, anélkül, hogy figyelembe venné mások jogait. Ennek következtében az embert csak olyan mértékben tiszteli, amilyen mértékben hatalmi céljai megvalósításához felhasználható. Tehát a modern totalitarizmus gyökere az emberi személy, a láthatatlan Isten képmása transzcendentális méltóságának tagadásában rejlik, annak elutasításában, hogy az ember természete szerint a jogok alanya, akit senki sem sérthet meg, sem az egyén, sem a csoport, sem az osztály, sem a nemzet,sem pedig az állam. Még a társadalom testét alkotó többség sem teheti meg, hogy a kisebbség ellen forduljon, azt marginalizálja, elnyomja, kizsákmányolja vagy megkísérelje megsemmisítését.[91]

45. A totalitarizmus kultusza és gyakorlata ugyanúgy magában hordozza az Egyház tagadását is. Az az állam, vagy az a párt, amely úgy véli, hogy a történelemben megvalósíthatja az abszolút jót, s amely magát minden érték fölé helyezi, nem képes elviselni, hogy a jó és a rossz olyan tárgyi ismérveit állítjuk előtérbe, amelyek eltérnek az állam vezetőinek akaratától, és amelyek bizonyos körülmények között magatartásukról és erkölcsösségükről szóló elmarasztaló ítéletül is szolgálhatnak. Ez a magyarázata annak, miért akarja a totalitarizmus megsemmisíteni vagy -- saját ideológiai rendszerének eszközévé téve -- legalábbis leigázni az Egyházat.[92] A totális állam arra törekszik továbbá, hogy magába olvassza a nemzetet, a társadalmat, a családot, a vallási közösségeket és magukat az egyes embereket is.

Amikor tehát az Egyház saját szabadságát védi, védi az emberi személyét is, aki inkább köteles engedelmeskedni Istennek, mint az embereknek (ApCsel 5,29), hasonlóképpen védi a családét, a társadalmi intézményekét és a nemzetekét, amelyek mind saját autonómiával és szuverenitással rendelkeznek.

46. Az Egyház nagyra értékeli a demokratikus rendszert, mint olyan rendszert, amely biztosítja polgárai számára a politikai döntésekben való részvételt és garantálja a kormányzottaknak, hogy maguk válasszák meg és ellenőrizzék vezetőiket, vagy békés formában leváltsák őket, ha szükségesnek látszik.[93] Ezért az Egyház nem helyeselheti az olyan zártkörű vezető-csoportok létrejöttét, amelyek az államhatalmat saját hasznukra vagy ideológiai céljaik megvalósítására bitorolják.

Valódi demokrácia csak "jogállamban" és az emberi személy helyes értelmezése alapján lehetséges. Ez igényli azon nélkülözhetetlen feltételek megteremtését, amelyek biztosítják a személy kibontakoztatását a valódi eszmények megvalósítását célzó nevelés és képzés által, valamint a "társadalom személyességének" növekedését a részvétel és a közös felelősség struktúráinak megteremtése által. Napjainkban hajlanak az emberek arra, hogy az agnoszticizmust és a szkeptikus relativizmust olyan filozófiának és alapvető magatartási formának tekintsék, amely megfelel a politikai demokrácia követelményeinek, azokat pedig, akik meg vannak győződve arról, hogy ismerik az igazságot és szilárdan ragaszkodnak hozzá, demokratikus szempontból megbízhatatlanoknak tartsák, mert nem fogadják el, hogy az igazságot a többség határozza meg, vagy hogy az igazság a politikai erőviszonyoknak függvényében változik. Ezzel kapcsolatban figyelembe kell venni, hogy ha nem létezik olyan végső igazság, amely a politikai cselekvést irányítja és szabályozza, akkor az eszmék és a meggyőződések könnyen a hatalmi célok eszközeivé válhatnak. Ha egy demokráciából hiányoznak az alapvető értékek, akkor az előbb-utóbb leplezett vagy leplezetlen totalitarizmusba fordul, miként atörténelem tanúsítja.

Az Egyház nagyon jól ismeri a fanatizmusban vagy a fundamentalizmusban rejlő veszélyt; ezek ugyanis tudományosnak vagy vallásosnak tűnő ideológia címén feljogosítva érzik magukat arra, hogy az igazságról és a jóról alkotott felfogásukat másokra is rákényszerítsék. A keresztény igazság nyilvánvalóan nem ilyen természetű. Mivel a keresztény hit nem ideológiai jellegű, egyáltalán nem törekszik a változó társadalmi és politikai valóságot merev modellbe zárni, és elismeri, hogy az ember élete koronként különböző és tökéletlen formában bontakozik ki. Az Egyház tehát, amikor elismeri az ember transzcendentális méltóságát, a szabadság tiszteletben tartását tekinti irányelvének és módszerének.[94]

De a szabadság csak az igazság befogadása által érvényesül teljesen: egy igazság nélküli világban a szabadság elveszíti tartalmát, és az ember vad szenvedélyeinek, nyílt vagy rejtett tényezőknek a hatása alá kerül. A keresztény viszont éli a szabadságot (vö. Jn 8,31-32), szolgálja a szabadságot; hivatásának misszióstermészetéből eredően állandóan hirdeti az általa már megismert igazságot; másokkal folytatott párbeszédében figyelembe veszi az igazság minden töredékét, amelyet az emberek életében és az egyes nemzetek kultúrájában felfedezett, szüntelenül hangsúlyozza mindazt, amit hite és egészséges értelmi erőfeszítése révén az emberi személyről tanult.[95] (...)"

uj.katolikus.hu/konyvtar.php?h=86

ü
bbjnick

Le_Penseur 2011.06.30. 20:59:15

@Blogger Géza:
Bár semmi értelme, de azért még koptatom a billentyűzetem.

Ma még bárki demonstrálhat, tiltakozhat az őt ért vagy vélt sérelmei ellen. Ilyen szempontból mindegy, hogy az a valami az egyházi iskola, a szolgálati nyugdíj elvétele vagy bármi más.

A lényeg az, hogy a fidesz frakció visszanyúl az 50 évek retorikájához és ellenségként állítja be a tiltakozókat, akik bár a kormány mindent megtesz értük, ezt nem értékelik, sőt gáncsolják a nemzet felemelkedéséért harcoló kormányt.

NA YA! 2011.06.30. 21:04:45

Belorussziában a diktatúra lassan megbukik, de nyugi, Magyarország még bizonyíthat! Kína majd segít!:P

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.06.30. 21:04:58

@Le_Penseur: Ezt aláírom. Ez a szöveg nagyon nagy baromság.

De azért hozzátenném, hogy Gyurcsány nem csak hogy ellenségnek tüntette fel a tüntetőket, hanem rendőröket uszított rájuk kardlappal, viperával könnygázgránáttal.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.30. 21:05:36

@Le_Penseur:

"A lényeg az, hogy a fidesz frakció visszanyúl az 50 évek retorikájához és ellenségként állítja be a tiltakozókat, akik bár a kormány mindent megtesz értük, ezt nem értékelik, sőt gáncsolják a nemzet felemelkedéséért harcoló kormányt." --- írod.

Magyarán: a Fidesz frakció uszít.

ü
bbjnick

Martian (törölt) 2011.06.30. 21:07:07

@Trompf: az a korrekt, ha ezt minden esetben fokozatosság mellett teszik meg.

A rendvédelmis annak idején a nyugdíjazásáról egy rá vonatkozó speciális szerződést kötött, cserébe azért, hogy addig viszont kockáztatnia kell az életét.

Teszem azt egy 50 éves nyugdíjas rendvédelmist aktiválnának... de mi van akkor, ha például olyan szolgálati múltja volt, hogy kikészültek az idegei?
Fel van készülve erre a jelenlegi rehabilitációs rendszer?

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.06.30. 21:08:00

@bbjnick:

Engem speciel nem uszít.
Én akkor se fogok egyetérteni azokkal akik 40 évesen nyugdíjba mennének, ha egyébként a Fidesz egyetértene ezzel.

Tüntethetnek ezért tőlem, de én megvetem őket ezért.
Azért vetem meg őket, mert 40 évesen el akarják tartatni magukat mással, nem szeretnek dolgozni, büdös a munka ezért tüntetnek.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.06.30. 21:08:37

@Martian: Igen.. Sok rendvédelmis dolgozót ismerek pl a VPOP-nál. Életüket kockáztatják az íróasztalnál számítógépük mellett, és tüntetnek a 40 éves nyugdíjazásukért.
Röhej.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.30. 21:10:40

"Btk. 269. § Aki nagy nyilvánosság előtt a) a magyar nemzet, b) valamely nemzeti, etnikai, faji, vallási csoport vagy a lakosság egyes csoportjai ellen gyűlöletre uszít, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

A nemzeti, etnikai kisebbség fogalmát az 1993. LXXVII. törvény defíniálja: Magyarország területén legalább egy évszázada honos népcsoport, saját nyelvvel és kultúrával, másoktól a hagyományai különböztetik meg, olyan összetartozás-tudatról tesz bizonyságot, amely mindezek megőrzésére és kifejezésére irányul.

Faji csoport az egységes emberi fajon belül az emberek antropológiai sajátosságai alapján megkülönböztethető csoportja.

Vallási csoport az azonos hitelveket vallók közössége.

A lakosság egyes csoportjai az eltérő nézetrendszerek más ismérvek szerint elkülönülő személyösszessége.

Elkövetési magatartás

Az elkövetési magatartás a gyűlöletre uszítás. A magyar ítélkezési gyakorlat szerint az uszítás és az izgatás nem szinonim fogalmak, az uszítás olyan gyűlölet felkeltésére irányul, amely aktív tevékenységbe megy át. A gyűlöletre uszító másokat aktív, tevékeny gyűlöletre ingerel. Az uszító a szenvedélyeket olyan nagy mértékben feltüzeli, amely gyűlölet kiváltására és a rend-béke megzavarásához vezet.

Elkövetés helye

A cselekményt nagy nyilvánosság előtt kell elkövetni, a bírói gyakorlat szerint ez akkor valósul meg, ha az elkövetés helyén nagyobb létszámú csoportosulás van jelen, vagy megvan a reális lehetőség arra, hogy nagy létszámú ember tudomást szerezzen a cselekményről. Nagyobb létszámú a jelenlévők száma, ha egyszeri ránézéssel nem határozható meg, hogy mennyien tartózkodnak a helyszínen."

hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6z%C3%B6ss%C3%A9g_elleni_izgat%C3%A1s

ü
bbjnick

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.06.30. 21:11:44

@Martian:

Rehabilitációs rendszer.. A többi munkahely az ezek szerint a rendvédelmisekhez képest maga a menyország. Csupa kiegyensúlyozott vidám ember gürcöl 65 éves koráig, csak azért hogy a rendvédelmis 40 évesen rehabilitálódhasson.

puffancs 2011.06.30. 21:12:15

Na, kurva iphone! Szoval vagy azt, h hatodmagaddal konyhai maradekon elsz, ezt epp reggel irta vki itt az orvoselvandorlos blogban.
Annyira fogalmuk sincs az embereknek az egeszrol, egyszeruen nem tudjak felfogni, h az emberek csak normalisan akarnak elni! Igy a hazam -barbele akartam koltozni 3 evdn belul, h a kisbabam otthon jarjon oviba- nem fogok, mert nemviszem haza egy olyan kornyezetbe, ahol az ember nem ertek. Ennyit akartam kb. Ha ti egymasra ugy tekintetek, mint akadalyra onnon ervenyesuleseteknel, ugy ne varjatok a kozponti hatalomtol sem tobbet. A kulonbseg annyi, h a hatalom siman elsopor titeket es ervenyesiti erdekeit, ti megduzzogva egymast jeldntgetitek majd fel es mergezitek egymas kutyait :(

Blogger Géza 2011.06.30. 21:12:58

@Le_Penseur: Mondjuk úgy nehéz lenne beállítani, hogy most ezek kormány támogatói. :) Egyébként demonstrálni tényleg bárkinek joga van. Mások közlekedését akadályozni viszont már necces, és most pont ez zajlott. Akárcsak a taxisblokád idején. Ne tegyünk egyenlőségjelet a demonstráció meg a közforgalom akadályozása közé.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.06.30. 21:15:50

@puffancs:

Indulatosan reagált Gyurcsány Ferenc a munkaadók felvetéseire az Országos Érdekegyeztető Tanács ülésén. Amikor a munkaadók megkérdőjelezték a tervezett adóemelések egyensúlyjavító szándékát, a kormányfő élesen bírálta őket, és közölte: el lehet menni Magyarországról

Martian (törölt) 2011.06.30. 21:18:23

@Trompf: igen, van ilyen is. Talán az lenne a jó, ha a nyugdíjazott rendvédelmiseket kedvezményekkel és önkéntes alapon próbálnák meg reaktiválni... és közben az általános nyugdíjkorhatárral arányosan, valamivel nagyobb mértékben emelnék az ő szolgálati idejüket is.

Így a szerződésük módosul valamelyest, de nem szűnik meg... mert ha egyoldalúan megszűnik a kedvezményeket adó szerződésük, joggal nyilatkozhatnának úgy, hogy akkor viszont a szolgálati hűségesküjüket is érvénytelennek tekintik.

Blogger Géza 2011.06.30. 21:18:31

@bbjnick: Most ezzel azt akartad levezetni, hogy a forgalmat akadályozók uszítottak a kormány ellen? Hogy megzavarják a rendet és békét? Vagy mégis mit?

Blogger Géza 2011.06.30. 21:18:31

@bbjnick: Most ezzel azt akartad levezetni, hogy a forgalmat akadályozók uszítottak a kormány ellen? Hogy megzavarják a rendet és békét? Vagy mégis mit?

Le_Penseur 2011.06.30. 21:19:21

@Blogger Géza: A közforgalom zavarását a fidesz frakció lelkesen támogatta akkor, mikor a MAGOSZ tartott félpályás lezárásokat. A sors fintora, hogy a MAGOSZ akkor a most is demonstráló LIGA demonstrációk melletti szolidaritásból tartott félpályás lezárást :-P

Qub 2011.06.30. 21:19:28

Én csak azt nem értem miért nem olvasnak az emberek el semmit,, Itt van Görögország:
magas államháztartási hiány
óriási költekezések (14. 15. havi nyugdíj az állami dolgozóknak)
adócsalások (orvosok havi 500 eur után adóznak miközben az elitnegyedben élnek)
korrupció
óriási hitelek minden évben
Az alap kísértetiesen hasonlít a magyar helyzetre csak még van időnk megfordulni úgy néz ki.. Mennyivel lenne jobb vajon ha mi is ott tartanánk? Nem kellett volna sok hozzá.. Ideje lenne rendet rakni..

vadirum 2011.06.30. 21:19:36

Pedig a képlet egyszerű: Végre tisztességes fizetés kellene fizetni a magyar embereknek akik, ha nem is könnyedén, de kiszámíthatóan képesek lennének abból magukat és családjukat el és fenntartani. Ami túlmutatna a vegetáláson, ettől megjönne a zemberek munkakedve.
De addig, amíg erre "csak az egyenlőbbek jogosultak " , addig a morál sem változik.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.30. 21:22:22

@Trompf:

Hogy kit vetsz meg és kit nem, az a te magánügyed. De a Fidesz a törvényhozás legnagyobb frakcióját adja, kormányzópárt, így nem üthet meg ilyen hangot --- mert ez nyílt uszítás.

Lehet arról vitatkozni, hogy jár-e, kinek jár, kinek nem jár korkedvezményes nyugdíj; törvényhozási többség birtokában meg lehet változtatni az erre vonatkozó szabályozást is: amit azonban nem lehet: ha valaki ezellen felemeli a szavát, demonstrál --- s ezt a törvény adta keretek között teszi ---, azt nem lehet megbélyegezni, ellenséggé nyilvánítani, aktív, tevékeny gyűlöletre ingerelni ellene.

S ma ez történik.

ü
bbjnick

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.06.30. 21:22:40

@Martian:

Szerintem meg az lenne jó, ha az engem nyugdíjaznának 40 évesen a rendvédelmis meg eltartana engem és a családomat 65 éves koráig tartó adóbefizetése által.

Egyre komolyabban gondolkodom hogy tüntetnem kéne ezért. Többen is vagyunk mint a rendvédelmisek, meg jó dolog 40 évesen a nyugdíj.

Ki jön velem elzárni az út másik felét ?
Menjünk nyugdíjba mind 40 évesen !!!
Majd a rendvédelmisek fizetik a számlát.

Martian (törölt) 2011.06.30. 21:24:36

@Trompf: a korkedvezményes nyugdíjrendszer elfedi a lehetséges rokkantságot, erre is oda kell figyelni.

"A többi munkahely az ezek szerint a rendvédelmisekhez képest maga a menyország."

Meg lehetne különböztetni közvetlen fegyveres vagy életre veszélyes, egészségre fokozottan ártalmas szolgálatot... azokhoz képest azért a legtöbb munkahely "mennyország".

Krisztiantara 2011.06.30. 21:26:51

@Martian: @Jannni: Csak azt nem értem, miért ne kiabáljak?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.30. 21:27:22

@Blogger Géza:

Akkor leírom neked is:-) ... a Fidesz a törvényhozás legnagyobb frakcióját adja, kormányzópárt, így nem üthet meg ilyen hangot --- mert ez nyílt uszítás. Lehet arról vitatkozni, hogy jár-e, kinek jár, kinek nem jár korkedvezményes nyugdíj; törvényhozási többség birtokában meg lehet változtatni az erre vonatkozó szabályozást is: amit azonban nem lehet: ha valaki ezellen felemeli a szavát, demonstrál --- s ezt a törvény adta keretek között teszi ---, azt nem lehet megbélyegezni, ellenséggé nyilvánítani, aktív, tevékeny gyűlöletre ingerelni ellene...

ü
bbjnick

Krisztiantara 2011.06.30. 21:28:27

@puffancs: Igazad van, Puffancs, amíg van kutya, aki marakodik az elé vetett koncon, nem lesz itt jobb!
Ideje lenne már EMBERRÉ válni.

puffancs 2011.06.30. 21:28:34

@vadirum: Igy igaz. Egy alulfizetett, meltosagaban folyamatosan taposott ember nem produktiv. Sem munka teren, sem a gyerekvallalasban.
Hogy venne ki magat Orbanne mint kozmunkas?
Vicces lenne, nem? En hatarozottan jo otletnek tartom elkuldeni a politikusfelesegeket egy egyhonapos gyakorlatra gyes utan!

Krisztiantara 2011.06.30. 21:30:11

@Trompf: Miért nem mégy Te is tüntetni? Küzdd ki magadnak, amit szeretnél, úgy mint ők!

Martian (törölt) 2011.06.30. 21:31:00

@Trompf: "Szerintem meg az lenne jó, ha az engem nyugdíjaznának 40 évesen a rendvédelmis meg eltartana engem és a családomat 65 éves koráig tartó adóbefizetése által."

Késő bánat... miért nem kötöttél olyan szerződést az állammal, amely ezt lehetővé tette volna, cserébe mondjuk börtönőri szolgálatért, parancsszóra, téged állandóan szivatni próbáló nehéz fiúkra vigyázva?
:)

Vagy - ha már divatos lett a visszamenőleges törvénykezés - netán ássuk ki a koporsóból azt, aki a korkedvezményes nyugdíjat kitalálta és akasszuk fel a felnégyelt csontvázát a Kossuth téret? :)

nem nemsiker_s 2011.06.30. 21:31:33

Ki volt írva egy táblára, hogy érted is tüntetünk.

Hát értem ne tüntessenek, mert nem kértem őket meg erre.

Chicano 2011.06.30. 21:33:06

Egyetértek a nyugdíjtörvény módosításával és alapvetően jó irányba mutatónak tartom azt amit ott a kormány tervez. A forgalomlassítókat pedig sajnálom mert nem veszik észre hogy csak még jobban fogják őket utálni. De...

Ki az az arrogáns barom aki a fideszben ezeket a kinyilatkoztatásokat írja? Hogyan lehet ennyire primitíven megnyilvánulni, ráadásul egy egy olyan ügyben amiben szűk egy éve még pontosan az ellenkező véleményen voltak. Ahelyett hogy csendesen elmagyaráznák hogy mit miért KELLETT megcsinálniuk kiadnak egy ilyen bicskanyitogató stílusú primitív közleményt. Néha már tényleg nem értem, ellenzékben kimondottan ügyesen kommunikáltak, most meg mint elefánt a porcelánboltban... Ha már le kell nyomni az emberek torkán ezt az egészet, legalább valami emberibb módon kellene velük beszélni.

Chicano 2011.06.30. 21:34:23

@bbjnick: Pontosan. Erről van szó.

Krisztiantara 2011.06.30. 21:35:47

@Chicano: Ideje lenne már az ő torkukon is lenyomni valami kellemetlen dolgot...

Jannni 2011.06.30. 21:36:26

@Trompf: Olvasván a hozzászólásait, ami alapján tájékozott, komoly gondolkodású személynek vélem. Rendkívül bosszant egy égbe kiáltó tévedése, ami a célzott propaganda miatt, annak átvételéből fakadhat. Mivel csúsztatás és Ön a tévedést terjeszti, tanácsolom azt, nézzen utána a rendvédelmi korengedményes nyugdíjasok életkorának. Ön a 40 éves rendőr nyugdíjasokra hivatkozik, mert a propaganda a médián keresztül ezt dudálta és sajnálatosan Önben ez tudatosult is. Elárulom, hogy 40 éves nyugdíjas nincs több, mint a rendészeti nyugdíjasok 0,5 %-a. Ezek nagyon speciális, különleges feladatot hajtottak végre, ahol egy év alatt éveket öregedtek. Ebbe a kategóriába tartozik a véres kardként körbehordott 40 éves kommandós, aki nyugdíjasként világbajnokságot nyert. Másikat nem fog találni, abban bízhat. (megj: nem vagyok rendőr)

Le_Penseur 2011.06.30. 21:39:45

@Trompf:
Egy picit demagóg vagy de ezen még biztosan lehet változtatni! :-)

A demonstrálók nem csak rendvédelmisek voltak (főleg nem rendőrök, őket ugyanis berendelték!), hanem olyan eberek akik pl a munka törvénykönyvének a dolgozókra nézve hátrányos megváltoztatása ellen tiltakoztak.

A nyugdíjról: senki sem mondja, hogy az ország jelenlegi helyzetében jó az, hogy egyesek az öregségi nyugdíj előtt elmehetnek nyugdíjba. A gond az, hogy a már nyugdíjban levő embereket akarják újra aktív állományba vissza rakni, vagy ha ezt nem vállalja, akkor 16%-os adóval sújtják a nyugdíját.

Ha a szolgálati nyugdíjat fokozatosan kivezeti a rendszerből a kormány akkor vélhetőleg senkinek egy szava sem lett volna.

evil overlord (törölt) 2011.06.30. 21:39:55

@Chicano: OV a globálkomprádorok ügynöke, ezért nyírja ilyen lelkesen a jobboldal támogatottságát.

vadirum 2011.06.30. 21:40:27

@puffancs: Nagyon egyetértek, de kezdhetnénk rögtön a politikusfeleségek férjeivel, talán példamutatásként megmutathatnák hogyan várható el éhbérért a MUNKA! Talán így kénytelenek lennének elkezdeni ők is DOLGOZNI!
Én is szívesen "ötletelnék" a parlamentben néhány milláért a minimálbéres rabszolgamunka helyett. De bennem lenne annyi jóérzés, hogy a magamén kívül mások érdekeit is figyelembe venném. Úgyhogy szerintem alkalmas lennék ugyanarra a munkára, amit ezek országépítésnek neveznek.

Krisztiantara 2011.06.30. 21:42:11

Világméretű jelenséggé vált, hogy a politikus a saját népszerűsége érdekében kiszolgál egy érdekcsoportot a többség elnyomása által. És közben ilyen szövegeket vetet be az emberekkel:
Később jobb lesz az intézkedéstől...
Erre azért volt szükség, hogy...
Stb., stb....
Meddig veszik ezt még be az emberek?
Miért tűrik ezt el, és miért kell ilyen embereket hatalmon tartani?
Sosem lesz jobb így, csak egy-két embernek.
Hát, kell ez nekünk?

Krisztiantara 2011.06.30. 21:44:02

@vadirum: Erről írtam az imént éppen. Kellenek ők nekünk? A haslyukbeszélők?

kvadrillio 2011.06.30. 21:45:12

Legjobb védekezés, a támadás !

...de ez annyira ócska politikusi trükk lett és annyira átlátszó, hogy csak a vakgyerek nem látja, hogy pusztán politikai hangulatkeltésként operált Orbán ezzel a "dologtalan, nem dolgozó tüntetők" jelzővel.

Martian (törölt) 2011.06.30. 21:45:38

@Le_Penseur: Ezt abból az irányból közelítettem meg, hogy a korkedvezményes nyugdíj egy állammal kötött szolgálati szerződés alapvető része volt. Ha ezt az állam eltörli, akkor nem jobb, mint az a csaló, aki nem fizet egy megrendelt munkáért.

Arról lehet tárgyalást kezdeményezni, hogy az állam fizetési nehézségei miatt valamelyest változtatna a feltételeken... de ezt tollvonással lesöpörni aláássa a jogbiztonság alapelvét és nem jobb, mint a bolsevik rekvirálás.

Qub 2011.06.30. 21:46:54

kellenek.. mert ha mindenki azt csinálna ami neki tetszik egy héten belül itt csak pusztaság lenne

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.06.30. 21:47:27

@Jannni: Rendben meggyőztél. Megkövetek mindenkit. Kérem előző hozzászólásaimban a 40 évet gondolják 45-nek. A tartalmi rész maradhat, mint vélemény.

Chicano 2011.06.30. 21:47:45

@Jannni: "Ezek nagyon speciális, különleges feladatot hajtottak végre, ahol egy év alatt éveket öregedtek."

Engem nagyon érdekelne hogy pontosan mi az a speciális, különleges feladat amiben egy év alatt éveket öregedhet egy, a feladatra egyébként kiképzett és felkészített ember. Én ismertem olyan kilencven éves öregembereket akiket valaha elvittek a Don kanyarba, ott túlélték a húsdarálót, utána mint katonaszökevény hazavánszorogtak az ukrán télben, aztán fizikai munkásként végigcsinálták a rákosi érát úgy hogy mondjuk kuláklistára tették őket, és soha egy büdös szó panaszt nem hallottam tőlük. Mi lehet az az extrém fizikai-lelki terror ami a mai világban annyira kikészít egy profit hogy a negyvenes éveiben el kell mennie nyugdíjba? (Nem arról beszélek akit mondjuk meglőttek vagy elütöttek munka közben, ők nyilván rokkantnyugdíjasok lennének civilként is.)

Blogger Géza 2011.06.30. 21:49:06

@Le_Penseur: Csodálatos megfigyelés, általában a pártok elítélik az ellenük demonstrálókat és támogatják a politikai ellenfeleik elleni demonstrációkat. Ha erre most jöttél rá, az kissé fura, de jobb későn, mint soha!

vadirum 2011.06.30. 21:49:33

@Krisztiantara:
Még ha kiszolgálna minket?! Merthogy MI ( a zemberek) fizetjük őket, elvárható lenne hogy értünk dolgozzanak, ne ellenünk.
A hatalmi téboly csak ellenségképeket dimenzionál.

Martian (törölt) 2011.06.30. 21:51:37

@Krisztiantara: nézd, az emberek tényleg birkák, elmennek négyévente választani, holott az egész nem több, mint hogy aláírnak egy pártfejléccel ellátott üres papírt... amire ugyebár, akár a saját halálos ítéletüket is fölé lehet írni.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.06.30. 21:53:40

@Le_Penseur: Annak azért örülök hogy sokan belátják (majd mindenki) hogy az előrehozott nyugdíj terhét nem bírja az ország elviselni, és el kellett törölni.

Hogy őszinte legyek, azzal én se értek egyet, hogy a már nyugállományú embereket visszahívják. Nem látom át mit szeretnének velük kezdeni, bár teeendő a rend védelme területén országunkban gondolom bőven akad.

Csak azt nem hiszem, hogy nagy kedvvel és odaadással végeznék a visszarendelt emberek ezen munkát, pedig ezt máshogy nem igazán lehet elméletileg, vagy nem érdemes.

Blogger Géza 2011.06.30. 21:54:12

@bbjnick: Jó, hát te saját hatáskörben megvontad a szólásszabadság jogát a Fidesztől, ez mókás igyekezet, de ugye nem baj, ha ezt sem én, sem a Fidesz nem veszi komolyan?

Idézet tőled az uszítás értelmezéséből:

"Az uszító a szenvedélyeket olyan nagy mértékben feltüzeli, amely gyűlölet kiváltására és a rend-béke megzavarásához vezet."

Most a közutakon szerinted ki zavarta meg a rendet, a tüntetők vagy a Fidesz szóvivője?

dtk74 2011.06.30. 21:54:25

Egyébként a tiszteseges fizetést emlegetők vesznek tőlem a multinal 20 százalékkal drágábban pl.számítógépet, hogy felemelhessem a nálam dolgozó bérét? Ha nem, és hasonlóan a zöldségesnél, vizvezetékszereőnél is árérzékenyek, akkor mi a tökömből lehetne elővarázsolni egy 150 ezres nettóhoz szükséges havi 370 ezer nettó (ÁFA után maradt) bevételt egy számítógép szerelő, vagy más említett szakmában dolgozó embernek? És ez még csak egy része lenne a szükségesnek mert táppénz szabadság és más termelési szempontból problémás időszakra is gondolni kell.

Chicano 2011.06.30. 21:56:05

@Martian: Az a baj hogy részben igazad van. De ahogy mondják, járni járna, csak nem jut. Én hagytam volna valami kedvezményt ésemberi hangon elmagyaráztam volna hogy mit és miért kell megtenni, illetve mi az alternatívája annak ha nem tesszük meg. Így is lett volna nagy felzúdulás, de biztosan nem ekkora. Az elejétől hülyén kezelik a dolgot, nagyon seggbe kellene rúgni azt aki ezt így kitalálta. A legnagyobb bajnak azt tartom hogy még csak nem is látják hogy rosszul kezelik a dolgot. Legalábbis ez az ominózus közlemény erről győzött meg.

Krisztiantara 2011.06.30. 22:00:06

@Chicano: Kezelik a "dolgot". Kár, hogy dologgá silányodtunk...
Én még mindig embernek érzem magam.
Most akkor mi lesz?
Hogy fogják be az emberek száját?
Hát, rabszolgákká, "dolgokká" alacsonyítják őket.
De ez nem fog menni...
Ez van.

vadirum 2011.06.30. 22:00:53

@dtk74: erről pedig eszembejutott az az örökérvényű mondás: hogy a korrupció melegágya a közbeszerzés.
Én miért nem vehetek meg egy irodai bútort 10 ezerért az IKEÁBAN, miért kell hatszoros áron beszereznem ugyanazt? Vagy az irodaszereket...stb. Tudom a választ, ne fáradjatok....:-)) És akkor megint csak a "vannak még egyenlőbbek"-hez jutunk vissza. A rendbe és tisztába tevést itt kellene elkezdeni, mert a pazarlásra kötelezve vagy. Így talán jutna tisztességes bérek kifizetésére is. Csak akkor mi lesz a LEX haverokkal

Martian (törölt) 2011.06.30. 22:01:14

@Chicano: nagyjából egyetértünk, sajnos a 2/3 mellé észt nem osztanak automatikusan.

Nekem azért piszkálja a csőrömet ez a "nem jut" dolog is... az is lehet, hogy a jelenlegi globális pénzügyi rendszer rosszul tükrözi az értékviszonyokat... egyesek talán nem is korkedvezményes nyugdíjból élnek meg - igen jól -, hanem abból, hogy országok kerülnek szopóágra...

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.06.30. 22:03:42

@Chicano: Nem hiszek abban hogy elő lehet adni egy szakszervezetnek bármilyen szigorítást normálisan.
Ezidáig minden szigorítás esetén utcára vonultak.
mellesleg a szakszervezeti vezetőket ha ezt nem tennék meg picsán is kée rugni. Az a dolguk hogy a dolgozók érdekeit védjék, és semmilyen engedményt ne tegyenek.

Ez persze visszafele is elsülhet előbb-utóbb lásd Gaskó féle MÁV-os sztrájkokat, amikoris már mindenki a pokolba kívánta.

Ez egy politikai játszma. A feltételeket jelen esetben pedig legkevésbé a kormány, hanem sokkal inkább a lehetőségeink szabják meg.

Chicano 2011.06.30. 22:05:23

@Krisztiantara: A "dolgon" a kommunikációt értettem. Azt kezelik gyalázatosan.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.06.30. 22:05:57

@Martian: Nem egészen értem ezt a 2/3-ozást.

A jelenlegi gazdasági helyzetbe leginkább épp az előző 8 év pakolt minket.
Amikor is 55%-ról 80%-ra nőtt a hiány, a munkanélküliság az egekbe szökött és a szomszédos orságok GDP-je elhúzott mellettünk, mint egy ufó.

Le_Penseur 2011.06.30. 22:09:10

@Trompf:
Nézzük azt a szolgálati nyugdíjas rendőrt aki mondjuk 47 éves és a nyugdíja mellett biztonsági őrként dolgozik. (Szerintem igazán ők irritálják az embereket!)

Ez az ex rendőr sokba van a költségvetésnek, ráadásul a biztonsági őrök fizetését is a béka segge alatt tartja, hiszen neki a nyugdíj mellett havi 80.000 forint is elegendő.

Ezen a helyzeten mindenképpen változtatni kell, mert ez se az államnak nem jó, se a biztonsági őröknek.

Ez a rendőr kapni fog egy levelet, hogy mostantól nem nyugdíjas, két lehetőség közül választhat: vissza megy melózni, vagy 16%-al kevesebb nyugdíjat kap.

Biztos vagyok benne, hogy az adózást fogja választani, mert számára az a kisebb rossz.

A költségvetés egy kicsivel kevesebbet fog kiadni nyugdíjra, de ettől sajnos egyik problémát sem oldotta meg a kormány!

Chicano 2011.06.30. 22:10:25

@Martian: A mai realitásokat figyelembe véve szerintem tényleg nem jut. Jövőre igen sokan kerülnek majd emiatt a szopóágra, és ha a kormány nem lesz képes őket normálisan megszólítani akkor nagyon dühösek lesznek.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.06.30. 22:10:43

@Martian: Nem az a baj, hogy választanak.
A probléma itt van leírva:

trompf.blog.hu/2008/12/22/elitvaltas

Chicano 2011.06.30. 22:17:48

@Trompf: Igen, nagy vonalakban egyetértek, de ez a nyilatkozat nem a szakszervezeteknek szólt hanem a társadalomnak. Valószínűleg megsértve evvel egy csomó embert akit nem kellett volna. Szerintem erre nem volt semmi szükség. Elég lett volna annyi hogy a fidesz nagyon sajnálja hogy a szakszervezetek nem értik meg hogy miért van a dologra szükség, és utána esetleg pár szóban ezt elmagyarázták volna. Semmiképpen nem szabadott volna berendelni a rendőröket hogy ne tudjanak részt venni benne. Tüntessenek ha akarnak, mi meg akik a dugóban állunk majd eldöntjük mit gondolunk róla.

vadirum 2011.06.30. 22:20:14

A magyar férfiember többsége meg sem éri a nyugdíjkorhatárt. A korkedvezményes nyugdíjat ne sajnáljuk a bányászoktól, a tűzoltóktól a vegyészektől és a bűnügyi rendőröktől, hiszen rendesen megnyomorodnak lelkileg és fizikailag, mire elérik a hatvan éves korukat. Helyes hogy kiállnak az érdekeikért, mert azzal értünk, a mi érdekeinkért is kiállnak. Én pl. nem szeretném, ha egy hatvanéves, derékfájós, izületi, reumatikus bántalmakkal és fél tüdővel lélegző tűzoltó próbálna levinni egy égő ház tizedik emeletéről. Kétesélyes lenne az eredmény mindkettőnk szempontjából.

Jannni 2011.06.30. 22:21:38

@Chicano: A korengedményes nyugdíjról törvény rendelkezik, annak a beterjesztés során van indoklása. Ez az indoklás részletesen tartalmazza, hogy ezt a kedvezményt az állam miért adja, mit vár el érte cserébe, vagy milyen kockázatokat, korlátozásokat, fokozott igénybevételt, hátrányos kötelezettségeket, jogi korlátozásokat ellensúlyoz ezzel. Ez engedmény, valamiért cserébe. Szóval nem ingyenes, valamilyen többletet nyújt az, aki jogosult rá. Én nem vagyok annyira felkészült, hogy ezt fejből tudjam, el lehet olvasni.
Valamilyen fogalmam viszont van:
-a demonstrációt meghirdetett rendőröket soron kívül berendelték szolgálatba, így nem mehettek el érdekeiket képviselni,
-a törvényesen és jogszerűen demonstráló egyik rendőri vezetőt beosztásából felmentették és alacsonyabb beosztásba helyezése folyamatban van,
-a rendőri demonstráción résztvevők ellen saját kollégáikat rendelték ki rendfenntartásra, noha szívük és érdekük szerint az ő helyük is ott lett volna,
-bármikor és hosszú időre elvezényelhetőek másik, munkahelyüktöl távoli feladat végrehajtásra,
-bűncselekmény esetén ha szabadnapos is, szolgálatba kell helyeznie saját magát és élete árán is meg kell azt akadályoznia,
-szabálysértés, parancsszegés stb. esetén a katonai ügyészség/bíróság által az átlagembertől súlyosabb büntetést kap,
-olyan kapott parancsot is végre kell hajtania akár élete árán is, amivel nem ért egyet, lelkiismerete ellen szól,
-állampolgári jogaiban 22 pontban korlátozva van,
-stb.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.06.30. 22:26:53

@vadirum: Ő kérem... Van itt azért néhány szakma.
Az ácsok, kőművesek, lakatosok, autószerelők, teszem azt.

Nem szetenéd gondolom hogy 65 éves ember rakja a téglát a házadba, állítsa a gerendát, szerelje a kocsidat, mégis muszáj nekik.
Nem szeretnéd, hogy remegő kezű orvos operáljon, fodrász nyírja a hajad, mégis muszáj nekik.

65 éves ember leginkább csak politikusnak alkalmas vagy tanárnak, esetleg bölcsésznek, filozófusnak, már ami a fizikai állapotát illeti.

Mégis dolgoznak a többiek is tisztességesen a nyugdíjazásukig.

A 60 éves rendőr kiválóan tud oktatni, kiképezni, adminisztrációs munkákat végezni, pont mint máshol.

Ez meglehetősen gyatra érv a 45 éves nyugdíjazás mellett.

Persze én is szívesen mennék 45 évesen nyugdíjba még tüntetek is ha kell érte, csak közbe bedől az ország, ha ne adj isten mind sikerrel járunk.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.06.30. 22:32:45

@Jannni:

Én speciel a verseny szférában dolgozok.

Ha szerveznék egy szakszervezetet, tüntetnék a jogaimért, akkor először azt hinnék megbolondultam.

Ha nem csinálnám meg amit a főnököm mond, nem fizetés csökkentést kapnék, hanem úgy picsán rúgnának, hogy a lábam se érné a földet.

Ha tüntetnék a 45 éves nyugdíjazásomért a kollégáim azonnal elmeorvost hívnának.

vadirum 2011.06.30. 22:35:27

Az az aprócska különbség azért fennáll az általad és általam felsorolt szakmák között, hogy ott megengedhetsz magadnak néhány perc szünetet ha ne adj Isten elfáradsz, vagy beáll a derekad. Tűzoltás és mentés közben nemigen ülhetsz le, hogy majd folytatod mondjuk 5 perc múlva, ha felfrissültél. Gondolom...., nem vagyok tűzoltó!

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.06.30. 22:39:58

@vadirum: A rendvédelmi dolgozók kb 60-70%-a ki se teszi a lábát az utcára az irodájából.

vadirum 2011.06.30. 22:41:10

@vadirum: az előző Trompf-nak ment.

vadirum 2011.06.30. 22:45:02

Nem általánosságban a rendvédelmisekről írtam, kiemeltem néhányat közülük. Olvasd újra kérlek!

Krisztiantara 2011.06.30. 22:45:05

@Trompf: Kifogások, aztán meg másokra hárítani a saját problémát. Ez itt a legnagyobb gond. Az emberek mentálhigiénés állapota.
Felnőtt nem nagyon mer még lenni a kommunizmus óta a legtöbb magyar.
Ezért aztán egymást marja, ahelyett hogy arra törekedne, hogy mindenkinek jobb legyen.

Krisztiantara 2011.06.30. 22:46:06

@Chicano: Az biztos. És Te is. A "dolgon" én sosem értem emberek átvágását.

Krisztiantara 2011.06.30. 22:47:04

@Martian: És vajon hányan asszisztálnak ehhez a szopatáshoz a megszívatott országok politikusai közül egy kis baksisért?

Krisztiantara 2011.06.30. 22:50:32

@Trompf: Hát, a tanári meló a mai gyerekek között nem éppen sétagalopp. Van gyermeked? :-)
Éppen ezt írtam az imént, hogy a segítő szakmákban és a nagyon nehéz fizikai munkákban járna mindenkinek a korkedvezmény.
Az autószerelőt miért soroltad ide?
Nem stresszes és nem is nagyon megterhelő fizikailag sem.

vadirum 2011.06.30. 22:53:09

@Trompf: elolvastam a blogot, amikor íródott, még egyet is értettem volna vele. De az emúúútnyóccév lassan aktualitását veszti, kezdhetünk rázendíteni az emúúútegyév-re

Martian (törölt) 2011.06.30. 22:59:07

@Trompf: "Ha szerveznék egy szakszervezetet, tüntetnék a jogaimért, akkor először azt hinnék megbolondultam."

Pedig a versenyszférában sem ártana szakszervezet... pl. a svédeknél már a másik véglet ment, a szakszervezet szinte keresztre feszíthette a tulajdonos-munkaadót, ha csak ferde szemmel nézett a dolgozójára.

"Ha tüntetnék a 45 éves nyugdíjazásomért a kollégáim azonnal elmeorvost hívnának."

Ha a szerződésedben benne lenne a 45-50 éves nyugdíjazásod és a munkaadód nem tartaná be - vagy más lényegbevágó pontját a szerződésednek - jogosan tüntetnél, sőt talán annak is hangot adnál, hogy leszarod a munkaadód anyagi problémáit (különösen ha cseszik tárgyalni veled a szerződéstől való eltérés kompenzációjáról).

Martian (törölt) 2011.06.30. 23:09:24

@Trompf: persze, hogy az elmúlt 8 évben elqrták... csak a rendbetétel során ne elefánt módjára mozogjanak a társadalom porcelánboltjában, mert az már nem igazolható az elmúlt 8 évvel.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.30. 23:10:00

@Blogger Géza:

Te azt mondasz, amit akarsz, én is azt mondok, amit akarok, de az Országgyűlésnek felelős magyar kormány és a választópolgároknak felelős magyar Országgyűlés nem azt mond, amit akar, hanem a hatályos törvényekkel szinkronban kell nyilatkozniuk, hiszen az ő(k) feladatuk a törvényhozás (Országgyűlés), ill. a törvények betartatása, végrehaj(tta)tása (Kormány).

B*'z'ki, engedélyeket adtak ki azokra a demonstrációkra (rendőrségi felügyelet mellett zajlottak le), azaz törvényes demonstrációk voltak, s ezzel egyidőben a Fidesz frakció (a kormánypárt frakciója) nyíltan uszító hangú hivatalos közleményben "közellenségként"bélyegzi meg a demonstrálókat ( így a Fidesz frakció a Btk. 269. §-ába ütköző, börtönnel büntethető bűncselekményt követ el!). Az ellen a jogrend ellen uszít a Fidesz frakció, amelyet ők alkottak meg és amelyet Kormányuk hajt/hajttat végre!

ü
bbjnick

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.06.30. 23:13:42

@Krisztiantara:
2 gyerek, végzettségemet tekintve pedig tanár (is) vagyok. (matek)
Prostituálódtam így J2EE-zek. :)

pöttömke 2011.07.01. 00:42:04

Egyetértek Krisztiantara véleményével.37 éves munkaviszonyom van ,mindig azt hittem,hogy aki akar dolgozni az el is tud helyezkedni,hittem EDDIG,A munkaügyi központ a 9 hónap alatt egy munkahelyre se közvetített ki,kértem bármit elvállalok,semmi remény ,esélyem sincs 56 évesen.Sok fiatallal felvenném a versenyt,30 önéletrajzra senki nem is válaszol,személyes megkeresés esetén szóba sem állnak,mondván küldj önéletrajzot.Kereskedelemben ha lenne is felvétel ,a munkáltató nem tudja kigazdálkodni az alkalmazott bérét-járulékait.Kis településen 6000 lélekszámú városban minek kell Profira Penny-t nyitni.Az ,hogy tönkre vágta a Profit az nem baj,de minden hazai kereskedőt padlóra tesz az biztos.Nem tudom honnan szedik a miniszter Úrak az átlag 200000,.ft fizetést.A kereskedelmi dolgozok átlag nettó bére 60-80 ezer ft,és ez is 9-10 órai munkaidőre.Szívesen vennék új receptet ennek a bérnek a beosztására ha mid két szülő,két gyerekkel ennyi jövedelemmel tér haza .
Hova menjenek vissza a nyugdíjasok mikor a pályakezdőknek nincs elhelyezkedési lehetőségük.

Blogger Géza 2011.07.01. 05:13:12

@bbjnick: Kár, hogy ez rajtad kívül senkinek nem jutott eszébe. Aki egy picit is ért a joghoz, annak nyilvánvaló, hogy ez nem uszítás, de ha úgy érzed igazad van, jelentsd fel azt, aki szerinted "uszított", és majd rájössz te is.

Blogger Géza 2011.07.01. 05:17:44

@bbjnick:

Hogy egy picit képbe kerülj, egy AB-határozat:

"Az Alkotmánybíróság töretlen gyakorlata alapján tehát az
uszítás szintjét el nem érő gyalázkodó, becsmérlő típusú
véleményközlés, minthogy az Alkotmány 61. § (1) bekezdésének
védelme alatt áll, nem büntethető. A megvetés kinyilvánítása
önmagában nem jár erőszakcselekmény nyilvánvaló és közvetlen
veszélyével, és sok esetben egyéni jogok sérelmével sem
fenyeget."

isz.mkab.hu/netacgi/ahawkere2009.pl?s1=18/2004&s2=&s3=&s4=&s5=&s6=&s7=&s8=&s9=&s10=&s11=Dr&r=1&SECT5=AHAWKERE&op9=and&op10=and&d=AHAW&op8=and&l=20&u=/netahtml/ahawuj/ahawkere.htm&p=1&op11=and&op7=and&f=G

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.01. 06:00:27

@Blogger Géza:

Ez a Fidesz-frakcióközlemény nem "az
uszítás szintjét el nem érő gyalázkodó, becsmérlő típusú véleményközlés", hanem nyílt uszítás, klasszikus "ellenségkép-képzés" (kb. a "kulákozás" szintjén). S mint fentebb is írtam, ez a közlemény nem a @Blogger Géza vagy @bbjnick nevű h*lyenick megmondása, hanem a kormányzópárt törvényhozási frakciójának hivatalos közleménye.

Ha az ellen az előre bejelentett és a hatályos törvények alapján engedélyezett (azaz törvényes) demonstráció (és annak résztvevői) ellen az a hatalom uszít, amely azt a demonstrációt engedélyezte (és hivatalból védi is), az mi más, mint sötét, aljas, gonosz és mocskos politikai provokáció? Aki az ilyen típusú hatalomtechnikát védi, támogatja (világnézeti-politikai hovatartozástól függetlenül), az nem tudja, mit csinál.

Kicsit bővebben itt:

magyarido.blog.hu/2011/07/01/az_fidesz_frakcio_adaleka_a_nemzeti_egyuttmukodes_rendszere_hez_a_kotcsei_dilemma_a_totalitarizmus_s

És: gyanítom, ha a Kormány és a szakszervezetek nem vergődnek zöldágra egymással, akkor elő fog még ez a közlemény kerülni jogi megközelítésben is...

ü
bbjnick

Krisztiantara 2011.07.01. 12:36:56

@Trompf: Tudod, nekem tapasztalatom is van, nem csak végzettségem, és én nem adom el magam, mert önbecsülésem is van.
Viszont jól tanítottam, fontos volt számomra minden gyerek, és nagy kihívás a nehezen kezelhető. Ehhez idő kell és erőfeszítés, méghozzá nem kicsi. :-)
Te sokat foglalkozol a gyermekeiddel?

Krisztiantara 2011.07.01. 12:44:49

Nem vagyok vallásos, mégis van hitem, és tudjátok, nekem már csak egy szép imádság jutott eszembe mindegyikünkért az ősisten nevében, mindenki ismeri, de mikor ÉLTÉTEK át utoljára?
Itt az alkalom:
Boldogasszony Anyánk, régi nagy Pátrónánk!
Nagy ínségben lévén, így szólít meg hazánk :
Magyarországról,
Édes hazánkról,
Ne felejtkezzél el
Szegény magyarokról!

Ó Atya Istennek kegyes, szép leánya,
Krisztus Jézus Anyja, Szentlélek mátkája!
Magyarországról,
Édes hazánkról,
Ne felejtkezzél el
Szegény magyarokról!

Nyisd fel az egeket sok kiáltásunkra,
Anyai palástod fordítsd oltalmunkra.
Magyarországról,
Édes hazánkról,
Ne felejtkezzél el
Szegény magyarokról!

Kegyes szemeiddel tekints meg népedet,
Segéld meg áldásra magyar nemzetedet.
Magyarországról,
Édes hazánkról,
Ne felejtkezzél el
Szegény magyarokról!

Sírnak és zokognak árváknak szívei,
Hazánk pusztulásán özvegyek lelkei.
Magyarországról,
Édes hazánkról,
Ne felejtkezzél el
Szegény magyarokról!

Vedd el országodról, ezt a sok ínséget,
Melyben torkig úszunk. Ó nyerj békességet.
Magyarországról,
Édes hazánkról,
Ne felejtkezzél el
Szegény magyarokról!

Irtsd ki, édes Anyánk, az eretnekséget,
Magyar nemzetedből a hitetlenséget.
Magyarországról,
Édes hazánkról,
Ne felejtkezzél el
Szegény magyarokról!

Hogy mint Isten Anyját régen tiszteltenek,
Úgy minden magyarok most is dicsérjenek.
Magyarországról,
Édes hazánkról,
Ne felejtkezzél el
Szegény magyarokról!

Tudod, hogy Szent István örökségben hagyott,
Szent László király is minket reád bízott.
Magyarországról,
Édes hazánkról,
Ne felejtkezzél el
Szegény magyarokról!

Sokat Fiad ellen, megvalljuk, vétettünk,
De könyörögj értünk, s hozzája megtérünk.
Magyarországról,
Édes hazánkról,
Ne felejtkezzél el
Szegény magyarokról!

Jézus Fiad előtt hajts térdet érettünk,
Mert ha nem cselekszel egy lábig elveszünk.
Magyarországról,
Édes hazánkról,
Ne felejtkezzél el
Szegény magyarokról!

Dicséret, dicsőség legyen az Atyának,
A te szent Fiadnak s Szentlélek mátkádnak.
Magyarországról,
Édes hazánkról,
Ne felejtkezzél el
Szegény magyarokról!

Ne veszekedjetek! :-)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.07.01. 14:07:35

@bbjnick: ne igyék annyit!
A jog =/= igazság.
Egu sum via, veritas et vita, ha érti mire gondolok.

Fájdalmasan kezd hozzáhülyülni a mandarin-informatikusokhoz.

Krisztiantara 2011.07.01. 14:22:47

@tölgy: Honnan veszi a bátorságot ahhoz, hogy bárkit is lehülyézzen?
A bölcs ember tiszteli az embertársait, a balga pedig bölcsnek gondolja önmagát.

Blogger Géza 2011.07.01. 18:43:58

@bbjnick: Szerintem többet kéne olvass és kevesebbet írj jogi kérdésekről. Én próbáltam segíteni, de látom, hiába. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.01. 19:36:58

@tölgy:

"ne igyék annyit!" --- írja.

Inkább az alacsony "töltöttség" nálam a probléma (ha már), mintsem a "túltöltöttség" --- úgyhogy, ha meghív, elfogadom!:-)

"jog =/= igazság" --- írja.

Nem bizony, nem is állítanék olyat, hogy a jog=igazság (mint ahogy nem is állítottam).:-)

"Ego sum via, veritas et vita, ha érti mire gondolok." --- írja.

Azt hiszem, tudom:-)

"Fájdalmasan kezd hozzáhülyülni a mandarin-informatikusokhoz." --- írja.

Ezen már én is gondolkoztam (önvizsgálat --- tuggya!:-)) és arra jutottam, hogy: nem a'! (Szerintem inkább arról van (inkább) szó, hogy (mivel én már sok-sok éve nem mozdultam el az álláspontomról, így) egy-két lépéssel most is a többség előtt járok. [......................................../.]

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.01. 19:41:51

@Blogger Géza:

"Szerintem többet kéne olvass és kevesebbet írj jogi kérdésekről. Én próbáltam segíteni, de látom, hiába. :)" --- írod.

Akárhogy is fáj, Géza most a sztár!:-D

ü
bbjnick

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.07.01. 22:05:49

@bbjnick: "mivel én már sok-sok éve nem mozdultam el az álláspontomról, így) egy-két lépéssel most is a többség előtt járok"
ez jó vót.

De ha Ovit totalitarizmusáról akar írni, akkor fusson neki még egyszer. Vagy írja azt: Csak!
Az is tökre pöpec.

látjátok feleim szümtükkel 2011.07.01. 23:12:38

@bbjnick: "Az ellen a jogrend ellen uszít a Fidesz frakció, amelyet ők alkottak meg és amelyet Kormányuk hajt/hajttat végre!"
Ezt szépen úgy mondják, hogy amit szabad Jupiternek, azt nem szabad az ökörnek.

látjátok feleim szümtükkel 2011.07.01. 23:18:24

@Blogger Géza: Azért volt már olyan, hogy az AB is kétféle képen értelmezett dolgokat, mert az idő múlásával megváltozott a látásmódjuk. Biztosan véletlenül jelölték az új bírókat is ebbe a fontos pozicióba.

fedkvas 2011.07.02. 14:26:07

@marcinátor: hülyeség, mert nincs jogod levágni a lábaimat. a kockában élsz, vagy mi van veled, Saw?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.02. 22:11:34

T. @látjátok feleim szümtükkel:

Ellopták Jupiter fenekét
(On a volé la cuisse de Jupiter)

A görögprofesszor Antoine, és a rendőr Lise Görögországba utaznak nászútra. Megismerkednek egy fiatal párral, Charles-szal, aki archeológus, és Agnes-szel. Mikor Charles rátalál egy klasszikus szobor gyönyörű hátsó felére, hirtelen minden a feje tetejére áll. Míg Charles a múzeumba akarja küldeni a szobrot, Agnes szeretné jó pénzért eladni, és meg is bíz egy jóképű tengerészt a feladattal. Mikor a tengerészt holtan találják, a rendőrség Charles-t és Antoine-t gyanúsítja a gyilkossággal. Lise és Agnes akcióba lendül, hogy kiszabadítsa a férfiakat, és megtalálják a valódi gyilkost.

www.port.hu/elloptak_jupiter_feneket_on_a_vole_la_cuisse_de_jupiter/pls/fi/films.film_page?i_film_id=38793&i_city_id=3372&i_county_id=-1&i_topic_id=1

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.02. 22:27:00

T. @tölgy:

"De ha Ovit totalitarizmusáról akar írni, akkor fusson neki még egyszer. Vagy írja azt: Csak!
Az is tökre pöpec." --- írja.

O. V. nem totalitárius (sőt, virtigli bicskás demokrata!), O. V. némiképp önkényes; az a rezsim, ami hatalma köré szerveződik, az azonban egyre több felemás-bántó-groteszk-kínos-balfék totalitárius jegyet mutat. Tudja, Kötcse szelleme!:-)

ü
bbjnick

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.07.03. 00:03:09

@bbjnick: "felemás-bántó-groteszk-kínos-balfék" - ok
"totalitárius" - költői munkássága részének tekinthetem?
süti beállítások módosítása