Legyen Ön is Alekosz!
2011. május 16. írta: Doktor Kottász

Legyen Ön is Alekosz!

  Újságírót nem keresnek, csak Alekoszokatmondja Bánó Andás. A két nagy kereskedelmi televízióban szerintem rám már nincs szükség. Alekosz megelőzött, mellette én aligha rúghatok labdábamondja Vágó István. Úristen mi történik itt?

  Adott két ikon, akiknek a felkészültségét, rátermettségét, szakértelmét és ami ennél is fontosabb: demokratikus elkötelezettségét nem kérdőjelezheti meg senki. Ám jön a semmiből egy szexkiborg és máris kiszorítja a televízióból a két legendát. Van abban valami vicces, amikor hosszú ideje médiában és médiából élő emberek rácsodálkoznak arra, hogy rohanó világunkban micsoda hatalomra tett szert a bulvár.

  Az pedig már nem poén, hanem beismerő vallomás, hogy az ország nagy tudású kvízmestere és a médiaháború történelmi kulcsfigurája 2011-ben egy biztonsági őrben látja meg a kereskedelmi televíziózás Belzebubját. Persze lehet mindenkinek véleménye a Való Világról, annak szereplőiről, meg úgy egyáltalán a valóságshowkról, de most jön a fordulat: mindenkinek lehet véleménye Bánóról és Vágóról is.

  És akkor bizony megeshet, hogy lesznek olyanok, akiknek az lesz majd a meglátásuk, hogy ezek a doyenek nem egyebek, mint a közélet(i újságírás) Alekoszai, akik játékszerek csupán, irányítható sakkfigurák, célt szentesítő eszközök, az Ügy becserélésre váró parasztáldozatai. Mert hát az urak azért időnként úgy viselkednek az aktuális szocialista miniszterelnökök környezetében, mint ahogy a nemzet Alekinhoja tesz egy tetszőleges nőnemű élőlény társaságában.

  És ha valaki ilyen gondolatokra vetemedik, az nem feltétlenül intoleráns ám, az intoleranciát amúgy Vágó jó liberálisként nekifutásból intolerálja, hanem markáns és eltérő véleménye van, amit egy magára valamit is adó haladár türelmesen meghallgat és elfogadja, hogy a másik így látja, majd kötelességtudóan hozzáfűzi, hogy ezért szép a világ.

  Illetve dehogy szép. Hát már hogy a nyüves, rühes, mocskos életbe lenne szép. Amíg itt van ez a bűnbakkereső szélsőjobb és bepiszkolja a közbeszédet, személyeskedik, uszít és gyűlöletet kelt, addig hogy is lehetne szép ez a szerencsétlen világ.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr982906213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kackia 2011.05.16. 12:12:57

Győzike is megelőzte az urakat.

tevevanegypupu 2011.05.16. 12:25:10

Egy adast sem lattam: a szepsegevel nyert vagy az eszevel?

Gyurma Pappa 2011.05.16. 12:48:32

Lehet bennem van a hiba, de nem értem, miről szól a cikk.

Buzzword 2011.05.16. 12:54:14

Azt akarja mondani az úr, hogy libsi nem prolizhatja le a prolit?

Szerintem meg de.

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2011.05.16. 13:05:48

@tevevanegypupu:

Meg fogsz lepodni. Gyakorlatilag azzal nyert az urge, hogy mondatokat tud ertelmesen egymas utan rakni. Tudod vakok kozott a felszemu.

Bar en inkabb ugy mondanam hogy a rofogo orkok kozott egy beszedimitatorral rendelkezo kiborg eleg versenykepesnek tunik.

Meg osztott ilyen albolcsessegeket a tobbiekre. Gyakorlatilag azzal "kitunt" a mezonybol, hogy nem teljesen ork.

Amugy meg Vago ugyan egy gogos allat, aki azt hiszi magarol, hogy egy szemelyes felsobbrendu fajnak a tagja (ego naci a csoka). De egy dologban igaza van. Az emberek nezhetnenek mast, mert van kismillio tv csatorna a national geographictol kezdve a history channel-en at. De ok megis a VV-t nezik, mert arra van igeny. Szoval abban az egyben igazat adok neki, hogy nem a kertv-k itt minden rossz okozoi, hanem erre van igeny. :)

tevevanegypupu 2011.05.16. 13:20:54

@jvizkeleti:

Vago regebben szimpatikus volt, es tulajdonkeppen most is csak tulzottan (magyar)liberalis elkotelezettseget vethetne az ember a szemere. Hogy olyan bekepzelt es lekezelo az nem ujdonsag, egy kisebb elit igy kepzeli hangsulyozni(szerinte) egyedulallo muveltseget es szellemi folenyet. Egyebkent nem kell kulonosebben elkeserednunk azon, hogy ilyenek vagyunk, hogy a Valo Vilag jobban erdekel bennunket mint mondjuk a maga altal emlitett csatornak. A franciak mar sokkal regebben elkezdtek az ilyen musorokat. Ott Loft volt a cime es emlekszem ra, hogy evekig cimlapon szerepeltek az oda beterelt szerencsetlenek..sot meg most is. Neztek oket, beszeltek roluk. Ha az ember szeretett volna valamelyest resztvenni egy altalanos tarsalgasban, akkor neznie kellett volna napra keszen. (:

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.05.16. 13:21:14

Hát igen, amint elkezdi személyesen érinteni őket a társadalom visszafejlődésének tünetei, rögtön rájönnek, hogy talán mégsem jó ez így.

Tudomásul kell venni: mivel rombolni sokkal könnyebb, mint építeni, a médiát egyszerűen nem szabad a piacra bízni. Az igénytelen, a lealjasító mindig nagyobb nézettségű lesz, mint az igényes, és felemelő...

Vágó ironikus módon azok seggét nyalta, akik ennek a lealacsonyító, társadalomromboló erőnek a motorjai voltak, noha ő vezette a legszínvonalasabb, legnézhetőbb vetélkedőket. (Igaz a Legyen ön is milliomos már közelébe sem ért a Mindent vagy semmitnek.)

2011.05.16. 13:26:32

A Nézettség felfalja gyermekeit.

Annak idején Bánóék mellett is az volt az egyik fő érv, hogy őket nézik többen. Miért csodálkoznak?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.05.16. 13:48:49

@jvizkeleti:

"Amugy meg Vago ugyan egy gogos allat, aki azt hiszi magarol, hogy egy szemelyes felsobbrendu fajnak a tagja (ego naci a csoka). De egy dologban igaza van. Az emberek nezhetnenek mast, mert van kismillio tv csatorna a national geographictol kezdve a history channel-en at. De ok megis a VV-t nezik, mert arra van igeny. Szoval abban az egyben igazat adok neki, hogy nem a kertv-k itt minden rossz okozoi, hanem erre van igeny. :)" --- írja.

Ennél ordasabb és gonoszabb hazugság nincs is! Az ember ember: vannak biológiai szükségletei. Hogy ezeket a szükségleteket maga és környezete számára is üdvös módon tudja koordinálni az egy hosszú szocializációs, kulturalizációs folyamat eredménye (lehet). A kereskedelmi tévék az ösztönszintre játszanak, tehát egy olyan igényszintet céloznak meg, ami bizonyosan mindenkiben megvan. Így könnyű az embereket berántani egy leépülésörvénybe. Hogy ellen tudjanak állni a kereskedelmi tévék manipulációinak, ahhoz megfelelő nevelésben és oktatásban kellene részesülniük: ma ez nagyon keveseknek adatik meg. Ez nem a szabadság, hanem a rombolás, az uszítás és a halál kultúrája. A mindenkori uralom, hatalom feladata, hogy alattvalói erkölcseit védje, mivel az ember (mint már írtam) kiszolgáltatott (a kulturáltság és tudatosság egy igen magas foka szükséges ahhoz, mint már írtam, hogy önerejükből ezeknek a kísértéseknek ellent tudjanak állni).

ü
bbjnick

RavenLord 2011.05.16. 13:57:35

Az említett urakkal annyi a baj, hogy eljárt felettük az idő, megváltozott a világ és benne a média szerepe, nincs már nagyhatalmú tömegtájékoztatás, amiben ők életük nagy részét eltöltötték. Amikor Bánó az Esti Egyenleget vezette akkor a magyar médiafogyasztó még nem volt hozzászokva, hogy azt nézhet, amit akar, amire igénye van. Az a szűk elit, akik a tv műsort készítették, ilyen-olyan megfontolásból, de a mainál szerintük igényesebb műsorokat gyártottak, és mindenki azt nézte, mert nem nagyon volt más. Abban a korban és szellemi közegben több tere és nagyobb nézettsége volt az EE féle műsoroknak, és Vágó teljesítménye is elég volt ahhoz, hogy népszerű celeb legyen.
2011-ben ott tartunk, hogy a kertévék azért gyártanak VV-t, mert erre van igény, ez hozza a nézettséget, a profitot. Gyárthatna igényesebbet is, de minek? Arra ott van a sok rétegadó, no meg a webkettő.
Akinek Alekosz kell nézze, akinek meg nem, az talál mást, más adón, más médiában.
Szóval nem értem mi a baja az uraknak? Nem kellenek a kertévék népének? Annyi más lehetőség van ma már...

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.05.16. 13:58:35

@bbjnick:
így van. mikor karmesterversenyt rendeztek, a zenéhez mit sem értő butikosok, házmesterek, művezetők és főorvosok kenicsiró kobajasiról beszéltek, és órákon át néztek komolyzenei műsort. mert azt kapták a seggrepacsi helyett. most mellékes, hogy komcsiidők voltak.
csak érdekes adalék a közönség, és az ő igényei című műsorhoz.
bár az egészet szinte felesleges elmondani a dimitrovtéri humánrobotnak.

perecelek (törölt) 2011.05.16. 14:54:55

Alekosz még 3 hőnapig lesz címlapon aztán azt sem fogjuk tudni hogy mozog e még

Vágó meg erre akarja ráfogni múló népszerűségét ahelyett hogy méltósággal nyugdíjba menne

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2011.05.16. 14:58:07

@bbjnick: @Grift:

Jaja. Meg a micisapkas munkasok is dosztojevszkijt olvastak. :D Annyira birom, hogy el is hiszitek magataoknak, hogy ez igy volt.

Illetve mekkora nagy volt a sportelet. Mindenki ejjel nappal csak sportolt. Az allam mindenkinek biztositotta olcson azt is. Ezert mindenki egeszseges volt mint a makk. Nincs is koztuk egy beteg ember se, es mindenki egeszseges. :D

Ezek a sztorik amiket beadagoltok magatoknak fiuk sose voltak igazak. Wishful thinking az egesz. Akkor meg a talponallo volt tele, a bulvar helyett a pletykak a rokonsagban, meg a fodrasznal, az olcso hazipalesz meg a kannasbor.

A proli proli volt van es lesz is mindig. Nem a TV teszi azza.

@bbjnick:

Na most akkor osztonlenyek, vagy szabad akaratbol nezik a tv-t az emberek? A keresztenyseg melyik allaspontoit is tamogatja, mert mar nem emlekszem? Azt tudom hogy a Fidesz ertelmisik melyiket valljak, de mintha a katolikusoknal lenne valami szabad akarat mizeria is. Na ezek szerint megis csak osztonleny itt mindenki es kell a "kereszteny elcsapat", akik a megfelelo helyre terelik a kis baranyokat. :D

Valandil 2011.05.16. 15:03:53

Én azt várom, hogy mikor kezdődnek a Running Man realityk.
Az már biztos jele lesz a pusztulásnak.

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2011.05.16. 15:22:05

@jvizkeleti:

Ja meg valami. A proli termeszeterol amugy van egy nagyon jo kis magyar film. A Roncsfilm. Ami nem mondanam, hogy valami baloldali muveszfilm, mert nem tul polkorrekt es pl olyan koztudottan jobbos szineszek vannak benne mint pl Fabri. Erdemes megnezni, az amirol az a film szol, meg boven a kertv-k elott jatszodik.

De mehetnenk visszabb is az idoben. Nezzuk meg mondjuk milyenek a bunozesi ratak a ket vh kozott. Ott is biztos mindenki echte nagy kereszteny volt, azert volt olyan nagy a bunozes.

Na mindegy nem a keresztenyseget akarom en fikazni. Hanem csak ravilagitani, hogy ez a "nep erkolcsi nevelese egy elcsapat altal" egy elba*ott nagy balos utopia, amit sikeresen importaltunk a jobboldalra is.

Nem baj hajra fiuk. Csinaljatok csak, en nem fogom elsirni magam. Csak elotte megkerdeznem, hogy hany evet es hany milliardot szannatok a kis utopiatok eleresere?

lupent 2011.05.16. 15:44:44

Alek és Éva gogogo!

tevevanegypupu 2011.05.16. 15:45:12

@jvizkeleti:
Sosem felejtem el, pedig jo regen volt, mikor szerencsetlen munkasoknak akik eppen vegeztek a vasontessel, szovessel meg esztergalassal,es kettokor kimosakodva szerettek volna hazamenni, nyakukra kuldtuk a TIT-eloadokat, akik Mongolia hegy- es vizrajzarol, Rabindranath Tagorerol vagy a pikkelysomorrol tartottak oras eloadasokat,es aztan a brigadnaploba kellett jelentest irniuk, hogy s mint zajlott az eloadas. Vagy mikor a brigadot kivonultattak az Anyeginhez vagy mittudom en..Vagy a kotelezo mozilatogatasok egy-egy Innokentyij Szmoktunovszkij
filmnel, esetleg a Kurszki tankcsatat is raadasnak.. Nuku Csardaskiralyno, helyette Pillangokisasszony vagy Schubert-dalok. Persze voltak akiknek tetszett es szivesen mentek, nem azt mondom, szo sincs lenezesrol.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.05.16. 15:48:38

@jvizkeleti:

csak szólok, hogy a roncsfilm valamennyi szereplője, de tényleg kivétel nélkül, emberibb mint maga.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.05.16. 16:15:25

@Grift:

:-D (...) :-D (...) :-D (...) :-D (...) :-D (...) :-D (...) :-D ...

(Nem tudom, mikor röhögtem legutóbb ekkorát:-D)

ü
bbjnick

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2011.05.16. 16:21:13

@Grift:

En elfogadom, hogy neked ok szimpatikusabbak, mint en. :) De azt akkor is tartom, hogy azoknak az embereknek akiket a Roncsfilm abrazol te vetithetsz barmit a tv-ben az nem fog segiteni.

bolá 2011.05.16. 16:24:03

Ezek a buta marionett-bábuk még mindig nem értik, hogy szép régi kifejezéssel a nemzetközi imperialista finánctőke, mai szóval a multik hogyan használták ki őket, már csak azzal is, amikor ők olyan lelkesen támogatták a libertinus eszmét, ezen belül a neoliberális gazdaságfilozófiát. Annyira buták, hogy nem fogják föl: a neoliberalizmus végső soron csak annyit jelent, hogy a minél nagyobb profit mindent szentesít. Ez a nímand alekszosz a töredékébe kerül annak, mint amibe ők kerültek, kerülnének, de a nézettsége és így utána a bevétel ugyanakkor vagy nagyobb. Ebből következik, hogy a profit nagyobb; így a marionett-bábukat küldik a levesbe.

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2011.05.16. 16:29:20

@tevevanegypupu:

Pontosan errol beszelek en is. :) Nem mindenki szuletik elsportolonak, nem mindenki szuletik abszolut hallassal es nem mindenki szuletik jo matekosnak sem. Ezeket el kell fogadni. Haza kell engedni a munkast, hogy megigya a soret otthon a tv elott, amiben udvaribolondok ciganykerekeznek es kulonbozo orkok rofognek.

Ez az egesz "nepmuveles" olyan, mintha valaki mindenaron meg akarna tanitani a matekra nem fogekony embereket integralni, meg differencialegyenleteket megoldogatni. Nem mukodik.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.05.16. 16:33:57

@jvizkeleti:
nem, barátom, nem. az egész népnevelősdi arra való, hogy a legtahóbban is meglévő jót erősítse. ha kicsit is.
a normális népnevelősdivel szembeállítani annak vadhajtásait meg ocsmányság.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.05.16. 17:03:49

@jvizkeleti:

(hu, ez a prolizás látom, téged is elkapott)

"nem tul polkorrekt es pl olyan koztudottan jobbos szineszek vannak benne mint pl Fabri. Erdemes megnezni, az amirol az a film szol, meg boven a kertv-k elott jatszodik."

akkor én most elmondom neked a frankót.

a roncsfilm 1992-ben készült, és akkor még egyrészt (pár kivételt leszámítva) jóval kevésbé számított, ki merre húz politikailag, másrészt fábry akkor még nagyon erőteljesen álcázta az ő nagy fene jobboldaliságát. mondjuk mások is.

"Ahhoz képest, hogy Sanyi boldogan borult rám a nagy Charta-tüntetés után, hogy milyen jól érezte magát a Kossuth téren, elég nagy utat járt be"

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.05.16. 17:04:58

@mavo:

ja, igen és természetesen a pc beszéd nevű büdös kórság sem tört még ki akkoriban.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.05.16. 17:07:00

@Buzzword:

a liberálisnak sok-sok mindent nem volna szabad, és akkor eljönne végre az aranykor.

kurgan 2011.05.16. 17:12:28

vagy ahogy a mandiner viselkedik tetszőleges fidesz kormány közelében? najó ez gonosz volt.
az utolsó mondatért megérte leírni ezt a posztot.
egyébként tud valaki mondani két hasonló kaliberű, ún. jobboldali újságírót-műsorvezetőt?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.05.16. 17:13:17

@jvizkeleti:

Nem akartam válaszolni, mert: erre, ugyan, mit?

De és mivel

egyrészt: kérdeztél és a kérdésre illik válaszolni

lexikon.katolikus.hu/A/akaratszabads%C3%A1g.html

másrészt: ha már Dosztojevszkij és a prolik "antigonizmusára" hivatkoztál: mesélnél nekem a te privátus Dosztojevszkij-élményeidről?

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2011.05.16. 17:32:10

Nem láttam még disznót kimászni az ólból, ha nem az volt a vályúban, ami fogára való, mert megzabálja még a mosogatórongyot is. A felelősség a moslékot adóé.

Ez az idióta, KFC -képű Vágó meg mit röfög? Hogy ő bezzeg a Hilton maradékán csámcsog, nem a népkonyháén? Egy szkeptikus csak tudhatná, mi a különbség?

Az etető és etetett között. De ha egyszerre mindkettő, nem csoda, hogy megzavarodott. Az örök zsidó most bankot reklámoz. Naná!

Szóma, ha mondom, segít a gondon, már egy köbcenti, helyre biccenti!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.05.16. 17:33:46

(egyébként nem gondoltam volna, hogy egy konzervatív keresztény úriember azért fogja fikázni vágót és bánót, mert a konzervatív keresztény úriemberek egyik kedvenc toposzát mondják ki)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.05.16. 18:19:42

most látom először a képét.
ez az elkosz még lázárnál is butábbnak tűnik.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.05.16. 18:31:58

@jvizkeleti: váó, hogyan tudjuk megnézni a két vh között bűnözési rátát? nehogy vágyvezérelt gondolkodásba essél már.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.05.16. 18:35:10

@tevevanegypupu: fizetett munkaidőben szerintem minden munkás szívesen menne kulturálódni.
ez egy jó ötlet, már nagyon régóta bennem van.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.05.16. 18:46:37

@tevevanegypupu: nem is tudom hol, kinél olvastam, lehet hogy annó művtörin hallottam, hogy az ókorban kötelező volt a nép, polgár színházba járása. ahol erkölcsi problémákról darabokat mutattak neki, így fejlesztve morális képességeit.
és ezek az emberek aztán szavaztak is ám.
a demokráciában.

persze akit nem zavar, hogy emberek szó nélkül nem segítetenek az uccán a bajbajutottnak, annyira lélek, intelligencia, modor és jellemnélküli konzumidióták, azt nem tudom miért zavarja, ha vannak akik ezen változtatni szeretnének?
mert ők maguk, lényegük a gyermeteg dekadencia?

vizipipa 2011.05.16. 18:47:34

"demokratikus elkötelezettségét nem kérdőjelezheti meg senki"

Vajon a Mandiner szerzői mikor jutnak el arra a szintre, hogy felfogják: aki az övétől eltérő nézetvilágot antidemokratikusnak, ras...., stb. tartja az nem demokrata!
És ezt illik világosan, egyértelműen megfogalmazni és kimondani! Bánónál és Vágónál is!

tewton 2011.05.16. 18:55:35

@tesz-vesz:
alekoszban pont ez a szép.
egy teljesen blank arc.
néha jól esik összevetni a kis TWA-portréval, ami a mandinerhun tűnik fel néha.
nem olyan nagy a különbség :)
bár TWA inkább egy muppet show-figurához hasonlít.

Alfőmérnök 2011.05.16. 19:27:51

@Grift: De megemlíthetnénk Vámos Miklós és Kepes András néhány régebbi műsorát is. Azokat is millióan nézték. ;)

Oblomov 2011.05.16. 19:55:54

@bbjnick: "Az ember ember: vannak biológiai szükségletei. Hogy ezeket a szükségleteket maga és környezete számára is üdvös módon tudja koordinálni az egy hosszú szocializációs, kulturalizációs folyamat eredménye (lehet)."

Hát ez az! A VV éppenhogy értékkonfiktusokat jelenített meg, ráadásul visszanyúlt a commedia dell'arte hagyományaihoz, hogy nevelési célzatú üzenetét azok kultúrális szintjén szólaltassa meg, akiket el akart érni.
Dr Laci, a Tordas, a Ráczok ... hozták a konzi modellt ("hűség és becsület", patriarchális tekintélyelv, szolíd szexualitás ...). Sajna, az ő interpretációjukban mindez röhejes álszentségnek bizonyult. Így nyerni tudott a hedonista természetesség.

tevevanegypupu 2011.05.16. 20:04:11

@jvizkeleti:

Kenyszerinteni nem lehet senkit sem muvelodni, sem szorakozni. Ha valaki magatol nem erzi hianyat, akkor minek eroszakoskodni? Egyebkent is valtozik a fogalom a muveltsegrol..Ha valaki manapsag nem tud mobiltelefont, szamitogepet es digitalis tevet kezelni es programozni, sokra megy azzal, hogy felismeri Mozartot vagy egy Modiglianit. Egyre kevesbe igenylik a lexikalis tudast es az utobbi evekben az iskolarendszer is olyanna alakult, hogy nem is koveteltek.

Google 2011.05.16. 20:05:36

@jvizkeleti:
azért azt sem tessen elfeledni, hogy nagyon sokan csak a földi sugárzású csatornákat fogják: tehát m1, m2, duna, rtl, tv2. Pénz kérdése, tudja.
Jó azzal takarózni, hogy prolik az emberek, nem is kell nekik jobb, de hazug és aljas dolog ez. Inkább nevezzük nevén a kereskedelmi tévét. Mondom: kereskedelmi.
Felemelni kell az embereket, lenn a porban vörös csillagot találni, mást nem.
Nagy hatású médiamogul pedig az lehetne, aki tesz valamit a népek műveltségi szintjének emeléséért -gondolom, hogy most a hasukat fogják a csatornáknál.

tevevanegypupu 2011.05.16. 20:09:55

@tesz-vesz:

Eloszor valahogy empatiat kellene jol beleverni mar gyerekkorban az emberekbe.(: Nalunk egyelore az is jo lenne, ha kellemetes modoru es elozekeny emberekke valnank - ez valahogy az utobbi hatvan evben nem volt tulsagosan fontos a marxizmus-leninizmus epitese, aztan a rendszervaltasnal a vagyoszerzes eroszakos szuksegessege mellett.

Munkaidoben kulturalodni, olyan volt a szocializmusban. Manapsag ezt helyettesiti a csapatepites.(: Az az idiotizmus, amikor egy multicegnel osszekenyszeritik a munkatarsakat egy hetvegere, es hulye jatekokkal osztonozve oket ugy kepzelik, ettol javul a munkamoral.

tewton 2011.05.16. 20:41:29

@Oblomov:
"a hedonista természetesség."
ehhhehe.
ez eléggé felértékeli elméletileg is a nyertest. egy beszélni tudó, okoskodó társasági alkoholistáról van szó. mondjuk nekem ez a hobbiszintis-vendéglátós fickó értelmesebbnek tűnik, mint a rajrepper és a húga.

mindenesetre vicces, hogy ebből a bábfigurából mekkora gyűlölt figura lett a ballib oldalon, pedig nem is orbánviktor, csak a szentséges piac és verseny terméke. amikor vágó, twa és baló is egy nóném figurán van kiakadva és miatta moralizálnak és siratják magukat ... hahaha. priceless.

FGSuperman 2011.05.16. 21:12:22

Alekosz for President

Oblomov 2011.05.16. 21:43:15

@tewton:
Nem feltétlenül a "színészek" miatt volt sikeres a produkció. A végterméket szerkesztették rendesen, így kívülről került bele a koncepció, mármint ha volt benne. De igazad van, piaci termékről beszélünk. Szerintem jó termékről.

Bánóék (remélem, csak elírtad, és nem Baló) más műfajban, más közönséggel utaznak. Ezt azért látniuk kell nekik is.

Bell & Sebastian 2011.05.17. 00:18:41

@Alfőmérnök: Ha jól tudom, Vámos és Kepes már belebámult a kaszás képébe, ami azért nagyban befolyásolta a mondanivalójukat - a stílusuk mellett.

Ami akkor is átjön a képernyőn, ha valaki nem ismerné a személyes Divina Commediájukat.

Nel mezzo del cammin di nostra vita
mi ritrovai per una selva oscura,
ché la diritta via era smarrita.

Alfőmérnök 2011.05.17. 01:03:08

@Bell & Sebastian: Nem követtem az életútjukat, mert nem rajongok egyikért sem különösebben, de arra pl. emlékszem, hogy mikor a Lehetetlen c. műsort sugározták, akkor másnap a buszon, metrón, villamoson arról beszéltek az emberek. Szóval igény az volt rá. Pedig nem egy Big Bráner volt, igaz, nem is magaskultúra.

Egyébként a XIX. század végén az olasz prolik a legújabb Verdi slágereket énekelték az utcán. Akkor arra volt igény.

tewton 2011.05.17. 02:11:29

@Oblomov:
"A végterméket szerkesztették rendesen, így kívülről került bele a koncepció"

hopp, itt egy újabb pont, amit kihagytam, tényleg. de még így is alekosz volt a legszórakoztatóbb és talán legelfogadhatóbb arc. Laci nagy, böszme, megkésett és jóindulatú, jerzsi túlsokáig túlegyszerű (a végén vicces volt, ahogyan a vallásos jellegét beszerkesztették), éva egy kezelendő idegroncs, anikó meg egy sunyi kis semmise.

húha, most lebuktam a tévézéssel :)
ki is iratkozok a konzervativ kánonból :)

OmegaMale 2011.05.17. 08:03:49

"Alekosz megelőzött, mellette én aligha rúghatok labdába – mondja Vágó István. Úristen mi történik itt?"

Arról, hogy Vágót nem nézik, nem Alekosz tehet. Alekosz csak egy kifogás Vágótól... xD.

Ezt is elérjük lassan, a hidegháborús bútordarabokat szépen kiszortírozzák mindenhonnan :D.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.05.17. 09:11:14

@Oblomov:

"A VV éppenhogy értékkonfiktusokat jelenített meg, ráadásul visszanyúlt a commedia dell'arte hagyományaihoz, hogy nevelési célzatú üzenetét azok kultúrális szintjén szólaltassa meg, akiket el akart érni." --- írja.

Mivel szinte semmit sem láttam ezekből a "műsorokból" ezért óvatosan fogalmazok, de amennyi eljutott (ezekből) hozzám, az alapján, én sokkal inkább a megaláztatás motívumot látom/érzem (ki) ezekből a "produkciókból". Nyilván, olyan személyeket "válogattak be", akik ezekre a tortúrákra hajlandóak és alkalmasak (ha jól olvastam valahol, valamennyien effektíve ilyen-olyan bűnözők), de ezt nézni akkor is iszonytató. (Nekem az jut ezekről a "jelentekről" eszembe, amikor egy fogyatékossal, a részeg kocsmatársaság, a kocsma előtti járdáról, egy üveg sörért feleteti a kutyaszart --- és nem a commedia dell'arte. Egyébként nem véletlen, hogy a commedia dell'arte groteszk elemeket alkalmaz (tkp. ettől válik művészetté, hogy absztrahál és elemel és nem "realityzik"...) Én ebből sehogyan sem tudom kilátni a nevelési célzatot, sokkal inkább egyfajta "megrontást", a bűnre való rávezetést, "betörést".

"...nyerni tudott a hedonista természetesség" --- írja.

A hedonista természetesség, azaz az állatiasság, mindig nyer. Azért hoztuk létre a kultúrát, hogy ez ne legyen mindig így. Mert valamiért úgy gondoljuk/érezzük, hogy ez nincs így rendjén.

ü
bbjnick

Oblomov 2011.05.17. 11:13:44

@bbjnick:
Mivel nem nézted a "műsort", maradjunk a gettózottság puszta szitujánál. A legyek ura, Bolondok hajója megvan? Általában a börtönös, laktanyás, egyéb zárt terű "emberkísérletek"? És katona voltál-e? Ilyen helyzeteket átélni is egyfajta reality, nemhogy "tanulmányozni" és szerkesztve láttatni. Amikor sms szavazás is van, akkor az interaktivitás. Visszajelez a néző, mert hatás éri. Én ezt nevelésnek/nevelődésnek gondolom.

"az állatiasság, mindig nyer." - írod.
Meglehet. Viszont nem visszatérsz állati ősállapotodba (ha már kurvaanyját Rouessau-nak), hanem újraértelmezed a civilizációs szabályokat, hisz társadalmiságodat mindössze újratermeled.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.05.17. 13:55:11

@Oblomov:

A kérdés csak az, hogy ezeket a szituációkat, helyzeteket szabad-e mediatizálni? Szabad-e belőlük interaktív (beszavazós-kiszavazós) tévéshowkat gyártani? Milyen hatással vannak ezek a nézőkre?

Szerintem: nem. Amennyire meg tudom ítélni, az ilyen műsorok erkölcsrombolóak és pszichés károsodásokat okozhatnak. (Fenntartom azokat az állításaimat, amiket egy kommenttel fentebb írtam.)

ü
bbjnick

kackia 2011.05.17. 13:59:33

@Bell & Sebastian:

Tu se’ lo mio maestro e ’l mio autore,
tu se’ solo colui da cu’ io tolsi
lo bello stilo che m’ ha fatto onore.”

:))

kackia 2011.05.17. 14:19:09

@jvizkeleti: A népet bármivé teheted, ha már az Isteni színjátékot idézte @Bell & Sebastian, ne feledjük, hogy azt Dante eredeti szándéka szerint a népnek írta.
Szerette a a népet és hitt benne az volt a művel a célja, hogy a nép ajka zengje azt.
Mivé lett mára a népnevelő motiváció.

tewton 2011.05.17. 14:45:36

@bbjnick: @Oblomov: szerintem bbj kicsit túlmoralizálja . ez a műsor tkp. arra való, hogy a legegyszerűbb akárki is morális ítéleteket hozzon. a résztvevők persze szánalamas kísérleti nyulak (_direkt_ nincs könyv odabent, se más -- a cél a teljes szeparálás). de ahogyan a maunikasó és a többi, ez is arra jó, hogy a tévénéző otthon a képernyő előtt jól úgy érezze, hogy tudja, mi a helyes. a moralizálásnak van a legkisebb anyagigénye, és egyemistától a nyolcéves cigánygyerekig [(c) twa] mind tud valamit brekegni arra, hogy akkor most jó-e, hogy gigike (amatőr fétis-erotikus felnőttfilmszinésznő) összefeküdt nemszerelemből jerzsivel, miközben a bátyókája (kokeró wannabe gettórepper) közli vele, hogy letépi a gyerek farkát, ha a húgába dugja.

naugye.

Oblomov 2011.05.17. 15:07:28

@bbjnick: "Amennyire meg tudom ítélni..." - írod.

Ami korrektség. Csakhogy olvasol róla véleményeket fiatal keresztényektől, Vágótól-Bánóig (még Szalai Annus cégétől is), akik ugye nézték, ahelyett, h. birizgálták volna a távkapcsolót, több millió "aszociális" nézőhöz hasonlóan. Így valahol mégis a referenciacsoportok elítélő véleményeihez csatlakozol, és "civilizálnád" Te is az aszociális tömegek pszichéjét, ízlését, erkölcsét, értékválasztásait.

Miközben gőzünk sincs a műsor nézőkben keltett valós ilyen-olyan hatásairól, addig simán azonosulunk "művelt" és küldetéses egyesek kultúráltnak mondott, és utólagos ítéleteivel? Nanemá', le ne szabályozzuk ismét az ilyesmit, bármelyik politikai oldal kezdeményezi. Vagy ha muszáj, akkor tegyék ezt a közszolgálatin, meg a csicskáiknál.

Oblomov 2011.05.17. 15:13:17

@tewton:
ez is egy olvasat, de a VV szerkezetileg, tartalmilag gazdagabb volt, több műsortípust ötvöztek bele, így nem csak a leglepusztultabbak nézhették.

nesze nektek két harmad... 2011.05.17. 15:13:54

Hát igen...nekünk ilyenek tetszenek..ezek a példeképek 8 vagy ilyenek jutnak)??? Alekosz, Orbán, Schmitt Palkó, Tömjén Zsóti..VV Éva,... Hajdú Zsirdisznó Péter

Oblomov 2011.05.17. 15:15:29

@Oblomov: ... több millió "aszociális" nézőtől eltérően.

tewton 2011.05.17. 15:20:23

@Oblomov:
így van, csak ez a nagy közös nevező szerintem: érzelmi azonosulás, morális állásfoglalás stb.

Oblomov 2011.05.17. 15:29:16

@tewton:
ez a kukucskáló színháznak is sajátja. Izgalmas volt, hogy itt nem profikat, ismert celebeket kukucskáltál, mégha motiválták és megrángatva manipulálták is őket. Az interperszonalitás köztük pörgött, mint isten farkán a stanicli. :)

tewton 2011.05.17. 15:35:31

@Oblomov:
interperszonalitás a legfelsőbb szinteken! :Í)

Google 2011.05.17. 15:42:43

@tewton:

Nem néztem, csak kérdezem: a való életben elbeszélgetne, kíváncsi lenne ezeknek az embereknek a problémáira? És azokéra, akik mögöttük állnak?
Ha választhatna, akkor is őket választaná beszélgetőtársnak?
Úgy látom, hogy a tévéknél ez egyszerű pénzkérdés. Ezek a legolcsóbb műsorok, amiket a nézők elé lehet vetni, oszt' jó napot. Meg lehet ideológizálni ezt is, mint mindent (commedia de l'arte, de talán inkább dolce fare niente), de minek?

Oblomov 2011.05.17. 15:42:47

@tewton:
A hétköznapi faszizmus drámaisága. ;)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.05.17. 16:01:28

@tewton: @Oblomov:

Maguk dekadens értelmiségiek...

ü
bbjnick

Oblomov 2011.05.17. 16:49:23

@bbjnick:
Sok munka van ebben. ;)

Oblomov 2011.05.17. 16:51:42

@Google:
A "neo"-fideszes Hegedűs Zsazsa kíváncsi volt. Le is kaszálta a műsor "antiszociálisait", ahogy azt illik. (Akik nem nézték a VV-t, azoknak szociális kíváncsiságáról persze nem tudott meg semmit.)

Az "ex"-fideszes Szalai Anna viszont a büdösmultinál kíváncsiskodik. Speciel úgy, ahogy azt nem illik: utólag, visszamenőleges hatállyal, de legalább erőből.

Google 2011.05.17. 17:09:47

@Oblomov:

Konkrétan, mit tettek akkor ezek a hölgyek?
Hegedüs mintha gyűjtött volna, úgy emlékszem az olvasmányaimból, de Szalai mit csinált? Nem értettem.
Magát érdeklik a "villalakók", vagy azért érdekesebb dolgokkal is agyon tudja ütni az időt? Valós emberek valós problémáira is szentel ennyi időt?

Oblomov 2011.05.17. 17:20:33

@Google:
Érdekes emberek véleményével szeretek szembesülni. Épít.

tewton 2011.05.17. 17:32:08

@Google:
"kíváncsi lenne ezeknek az embereknek a problémáira?"
hát ... nem!

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2011.05.17. 19:42:51

Jaj, mááán, Bánó bácsi és Vágó bácsi Alekosztól félti a zemberiséget? A félvészázados komcsi agymosás meg smafu.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.05.28. 16:50:00

@tewton: h érted az összevetést? és a mandit?
süti beállítások módosítása