Puskát tölts!
2011. április 06. írta: mr. pharmacist1

Puskát tölts!

„Kedves életének ezt valaki nem vallja,
Dicsősséges nevű hírét az utálja,
S hazája oltalmát semmi jónak tartja.”
(Rimai János - Katonák hadnagya)

  Pósán László javaslata, miszerint a Magyar Férfiembereknek minimális katonai kiképzést kellene kapniuk, nem kavart akkora port, mint amekkorát kellett volna neki. Például egy Török Zsolt-közleményre sem emlékszünk, amely a totális mozgósítás, a társadalom militarizálása vagy az Orbánjugend ellen tiltakozott volna. Gyurcsány Ferenc sem szólalt fel a Klubrádióban, vagy írt blogbejegyzést az aktuális vejmarizálódás miatt. Szijjártó Péter egy mokkás cáfolattal lekeverte az egyéni partizánakciót, pedig Pósán javaslata jó alkalommal szolgál arra, hogy eltűnődjünk a honvédelem sorsát érintő néhány fontos kérdésen (Még akkor is, ha Szijjártónak abban igaza volt, hogy az alkotmányos honvédelmi kötelezettség nem jelent automatikusan fegyveres szolgálatot.)

  Kezdjük a sorkatonasággal: tiszta hülyeség ideológiai vitát csinálni belőle, hiszen eszközről van szó. A sorkatonaság eltörlése nem jelenti a modernizáció diadalát, visszatérése nem jelentené a horthyfasiszta éledést – de nem jelentene automatikus, végleges megoldást sem.

  Svájcban van sorozás, Németországban már nincs. Az Egyesült Államokban alapból nincs, de korábban időnként bevezették. Finnországban megint van, Belgiumban nincs. Hadtápból visszamaradt glóbuszkonzerveket sorsolunk azon Olvasóink közt, akiknek sikerül ezeket a példákat elhelyezni a haladás-reakció tengelyen.

  Éppen ezért nem is a sorkatonaság a lényeges. Hanem az, hogy Magyarországon nem csak a honvédelem, de a honvédelem eszméje is gyalázatos állapotban van. Nem csak a rozsdás géppisztolyt nem markolja erős magyar férfikéz, hanem a szép újat se.

  Mint mindenért, természetesen ezért is a kommunisták hibásak: teljesen lenullázták a honvédelem nimbuszát. Nem volt ugyanis hon, amit védeni lehetett volna. A Szovjetuniót, ezt a ronda, behemót vörös godzillát kellett volna oltalmazni, csakhogy azt – Varsói Szerződés ide vagy oda – a kutya se akarta megvédeni. Az ideiglenesen itt állomásozó csapatok gondoskodtak arról, hogy a hadsereg látszatra se lehessen független Moszkvától, a sorkatonaságot pedig a nép betörésére és indoktrinálására használták. 

  Aztán ahogy a SzU végórái közeledtek, úgy alakult át az egész az intézményesített szívatás mindenki számára egyre nyűgösebb és értelmetlenebb eszközévé. Levitézlett járműpark, anyaghiány, mustáros kenyér, buta felettesek: leginkább ennyit tapasztalhattak meg a katonaságból azok, akiknek nem sikerült kihúzniuk magukat valamilyen indokkal a szolgálat alól. Hülye, hülyébb, leghülyébb, legesleghülyébb; rendőr, postás, vasutas, hivatásos katona – talán emlékeznek a viccre. Az se lehet véletlen, hogy az MDF rendszerváltó plakátján egy tányérsapkás, zsíros tarkó szerepelt.

  Persze a kommunisták mellett nem kerülhetjük meg a demokratikus kormányok felelősségét sem. Hiába tagozódtunk be a NATO-ba, a republikánus éthosszal azóta sem sikerült beojtani a lakosságot. A magyar baka továbbra is szánalmas karikatúra: a filmesek előbb forgatnak egy szerencsétlen szakadt csövesről is, mint a mundérban feszítő honfiról. A gyerekek az afganisztános Medal of Honorral csapatják, miközben még sose hallottak az MH 34. Bercsényi László Különleges Műveleti Zászlóaljról. De sebaj, nem volt olyan régen az sem, amikor a Honvédelmi Minisztériumban a szolgálati lakásokat passzolgatták le egymásnak bagóért, miközben hagyták, hogy a nemzeti érdeket szolgáló lokátort néhány virág szorítsa ki természetes élőhelyéről (a Fidesz aktív/passzív asszisztálása mellett, sajnos), és a laktanyákat a benne ülő katonákkal együtt biztonsági magáncégek védjék.

  A lokátor végül kompromisszumok árán mégis megépülhet, persze nem oda, ahová eleve tervezték. A szimbolikus bukta jól példázza a honvédség lobbierejét, és most senki sem petíciózik azért, hogy a radart az eredeti helyszínen építsék fel. Örömteli változás volt viszont a korábban teljesen érthetetlen okokból eltörölt kardrántás felélesztése, már csak azért is, mert a védelmi kiadások jó ideje évről évre csökkennek. Maradnak a szimbólumok – ezek szerepét azonban ne becsüljük alá.

  „Édes és dicső dolog a hazáért meghalni” – zengte egykor Horác. S ha már sehol sincs a hitetlen törököt kardélre hányó vitéz buzgalom, a labanctáncoltató virtus, azért puskát megtölteni mégiscsak illenék megtanulni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr442802086

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csak az menjen katonának 2011.04.06. 11:53:30

Csak az jöjjön katonának, aki ilyet szeret - tartja a népdalba ágyazott népi bölcsességünk. Amivel minden értelmes és humánus emberfő csak egyet tud érteni. Sőt még a hivatásos katonák többsége is, hiszen a kényszerített katona nem jó katona. Továbbá í...

Trackback: Az előző Fidesz-kormány honvédelmi mérlege 2011.04.06. 11:34:46

Úgy tűnik, a honvédelem nem számít nemzeti ügynek. A "Nemzeti ügyek politikája"-ban (amit most, a választás előtt 'a program'-ként mutattak be) ugyanis egy szó sem szerepel róla. Jobb híján, nézzük meg, mi történt az előző Orbán-kormány idejé...

Trackback: Kósa Lajos háborodik 2011.04.06. 10:52:09

Azzal, hogy Gyurcsány Ferenc megjelent a romagyilkosságok keddi tárgyalásán, átlépte a Rubicont - jelentette ki Kósa Lajos. Szerinte botrányos volt Gyurcsány tette, aki ezzel "persona non gratává vált a magyar közéletben". A Fidesz ügyve...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szempontpuska 2011.04.06. 13:06:42

@igényes: Mi a keltetőben nem kaptunk éles lőszert.
Biztos koronként eltérő volt, de első éleslövészet jóval az eskü után volt csak, ezt igazolhatom a saját példámon..

2011.04.06. 13:07:24

A sorkatonaság békeidőben pénzpocsékolás. Azonban egy max. két-három hónapos alapkiképzésre szüksége lenne mindenkinek. Háborús helyzetben az így kiképzett embereket berántva gyorsan fel lehetne frissíteni az ismereteket, békeidőben is használhatóak lennének katasztrófahelyzetben.
S ami nem lebecsülendő: Tanulna egy kis teherbírást és önfegyelmet az ifjúság, testi, lelki és szellemi értelemeben egyaránt. Mert utáltuk ugyan rohadtul mikor benne voltunk, de keményebb lett tőle az ember a szó jó értelmében.

Cateran 2011.04.06. 13:08:15

@soulclipse:

Beee, nem is igaz:P En meg 3 loszert kaptam 1-es lovesre,es 12-t sorozatra....nagy elmeny volt...jo 20 eve(Kaposvar, Furedi II.)

A MH 1 vicc...mintahogy 1 hozzank hasonlo meretu,ereju es fontossagu orszagnak fenttartania 1 akarmilyen hadsereget...jo poen,de csak poen..a hasznossaga csak nem haborus idokben jonne elo (mondjuk arviznel zsakpakolashoz) Harci helyzetben nincs az az ellenseges ero, amit fel tudnank tartani...nemhogy napokig vagy akar csak orakig...percekig...(anno 10 teherautobol 1 mukodott teljesen,1 szinten,de uzemanyag mar nem volt bele,a tobbi 8 meg alkatresznek volt megtartva az 1. 2hoz...hat ennyi..)

sronti 2011.04.06. 13:08:59

Az SZDSZ-nek egyetlen végigvitt betartott kampányígérete (amire emlékszem) a sorkatonaság eltörlése volt. A sorkatonaság semmire se jó, legfeljebb katasztrófavédelemre, arra meg elég lenne a profi hadsereg, meg a civil lakosság is. A minimális kiképzés a modern hadviselésben szart sem ér, az olyan háborúkat, amibe Magyarországnak megvan a (nagyon csekély) lehetősége belecsúszni, nem ilyen "minimálisan kiképzettek" vívják. Az állam meg csak ne akarjon indokolatlanul elvenni hónapokat az életemből. Ha valamire meg akart tanítani, ott volt a lehetőség 18 éves koromig, amíg tanköteles voltam, ha addig nem ment, azután se fog.

Obszerváló 2011.04.06. 13:09:20

Én teljes mértékben támogatom a sorkötelezettség visszaállítását, mert akkor nem csak simán bukik a fidesz 2014-ben, de még parlamentbe sem fog többé bekerülni, és pontosan ez az amire szüksége van a Hazának!

sanya18 2011.04.06. 13:09:45

Akik azt hiszik, hogy nem lesz itt többet háború... A II. vh előtt mindenki mindenkivel megnemtámadási meg örökbarátsági szerződéseket kötött, az egyszerű paraszt megnyugodott, aztán tessék, néhány évvel később hány tízmillióan haltak meg? Szövetségek jönnek, szövetségek mennek, 10000 méter magasról bombáznak DE egy országot meg kell szállni és megszállva kell tartani ahhoz, hogy kiaknázható legyen (a következő nagy háborúk pedig nyersanyagokért fognak menni, ahogy irakban is elkezdődött). Márpedig ahhoz oda kell menni, és nem mindegy, hogy néhány ezer ember áll a hódítókkal szemben csupasz seggel, vagy esetleg tudják hogy melyik végén sül el a puskacső.

szempontpuska 2011.04.06. 13:10:25

@zulu: szerintem ehhez nem kell katonaság...

igényes 2011.04.06. 13:10:40

@Napkutya: Amikor a miniszterelnök elindul otthonról az összes potenciális terrorista jelölt tudja. Mindenki ismeri az útvonalát. Mondjuk a lófasz nem akarja megtámadni, de ezek védekeznek. Van amikor kiabálnak, mert rossz a vétel (micsoda technika), és elmondják hangosan hol is vannak, merre jöjjön a konvoj. Sokat lehet nevetni, nem kis pénzért.

Pelso.. 2011.04.06. 13:11:00

@Ianitorum Regalium Magister:

Nos, ami jelenleg: NATO tagság, pénz egy szál se, józan elhivatottság nulla. -bármennyire is magyarázzuk, ez az alap.
Gyárthatunk teóriákat arról, hogy mi lehet a jövőben, viszont drága mulatság lenne a vélt jövő egy huszadnyira lehetséges változatára áldozni.
Amit kissé realitásnak látok: ha elfogy az olaj, megindul az iszlám, de ez más téma, s nekünk ebben a szerepünk csekély lesz.

Ianitorum Regalium Magister · http://regnihungariae.blog.hu/ 2011.04.06. 13:11:09

@Anarchy:
Belegondoltál, hogy megint adod itt a tudatlan baromságaidat?

Mit számít az,hogy a múltban mennyit nyert és mennyit vesztett egy hadsereg? Most élünk.

Amúgy meg elég tudatlan dolog 500 évvel ezelőtti hadsereget felhozni példának, de mindegy....

szempontpuska 2011.04.06. 13:11:30

@Obszerváló: Mi szüksége erre a hazának?

ravaluf 2011.04.06. 13:13:45

@walter77:

Másik ország, másik háború, másik lap. Nem tartozik ide, csak megemlítettem.

Pont azért kéne normálisan megcsinálni idehaza, hogy ne csak ilyen sztorik maradjanak fenn, hanem valami értelmes dolgot érjünk el vele. Ezt meg lehetne csinálni, csak éppen akarnia kéne valakinek, de ezt az országot ismerve, ilyen ember nincs a felső vezetésben.

Jugó: a szerbek Baranyának ugrottak neki először. sok horvátországi magyar srác rohant azonnal a hazát -sz szerint a hazát, a saját házát - védeni, és hidd el, nem fostak semmitől sem, mert a szüleik házában akkor éppen jó eséllyel szerb martalócok tanyáztak valahol Eszék fölött. délvidéki magyar srácok a jugó / szerb haderőben más kérdés, nyilván.

Jegyzem, a szerb haderő legnagyobb sikerét 1914 óta, az F-117 Stealth lelövését egy magyar alezredes érte el nekik. :)

en.wikipedia.org/wiki/Zolt%C3%A1n_Dani

ravaluf 2011.04.06. 13:15:29

@igényes:

ez volt a standard, hidd el. amennyire szánalmas, annyira igaz.

Egyikünk sem tárazott tele soha egy 30-as ak tárat. (mire én voltam a buliban, az AMD-ket kiszerelték, mindenki AK63D-t kapott.)

bőrmók 2011.04.06. 13:15:40

@zulu: utólag mindenki megmagyarázza magának, hogy tkp. a katonaság jó volt. Lásd be hogy se a haza, sem te nem lettél több azzal hogy hónapokig ugráltattak

szempontpuska 2011.04.06. 13:16:05

Még a Gripeneket sem tudjuk mozgósítani, pedig azokat hivatásosok ...khmmm... kezelik.

Cpt. Flint 2011.04.06. 13:16:18

@Álamfő álomás következik: ez így van, én is ismertem egy ilyen Szabó szakszit Szombathelyen sorállományú koromban.

2011.04.06. 13:16:24

@sronti: Na ezt a mítoszt kéne elfelejteni, hogy a jövő háborút 23 ember fogja megvívni full HD-s monitorok előtt ülve. Aki ezt beveszi, arra csúnya meglepetések várhatnak még. A történelmet nem elég megtanulni, tanulni is kell belőle. Pl. azt, hogy a hosszú békeidőket ronda háborúk és zűrzavar szokta követni. A _jelenlegi_ környezetünk persze kizárja azt, hogy igazi árokásós háborúba keveredjünk. De ki mondta, hogy ez a környezet örökre így marad? EU, NATO, csupa barát körülöttünk (hhez azért slotának lenne egy-két szava), OK. De mi van akkor, ha ez a rendszer összeomlik, és 640 millió menekült elindul mondjuk Európa felé? Elképzelhetetlen? A SZU felbomlása is az volt...
Az a nemzet, amelyik elveszíti az önvédelemre való képessége után annak az igényét is, halálraítélt...

szempontpuska 2011.04.06. 13:16:40

@ravaluf: Nekem még AMD-65-ösöm volt...

szempontpuska 2011.04.06. 13:17:37

@zulu: amit nem látsz be, hogy a sorkötelezettség semmit nem javítana ezen a helyzeten

2011.04.06. 13:17:56

@szempontpuska: Mondj helyette valamit, ami a fiatalok széles körében képes kialakítani ugyanezt. Szánalom rájuk nézni, két kilométer gyaloglás után nyúlnak le mint a takony.Tisztelet a ritka kivételnek

trendo+ 2011.04.06. 13:18:51

@Álamfő álomás következik:
OFF: A sorkatonák, akik az állománytáblában tisztesi helyen (pl. rajparancsok, váltásparancsnok) szerepeltek, vagy kiképzők voltak, azok egy kiképzési ciklus végén egy, vagy két "krumplivirágot" kaptak. A többség tizedesként, vagy szakaszvezetőként szerelt le, de gyakori volt, hogy a leszereléskor előléptették még egy, esetleg két rendfokozattal. Így lettek őrmesterek.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.04.06. 13:19:22

@zulu: baszki, amikor en fiatal voltam az akkori oregek is ugyanazet mondtak rolunk...:-DDD

rolad nem..?;-)

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.06. 13:19:23

@igényes: perszehogy nem. Mondhatni operettkatona voltam. De szerintem az akkori sorkatonák nagy része ugyanolyan lógós volt, mint mi. Úgy 10-20%-ra saccolom azokat, akik valóban komoly kiképzést kaptak. Minket egy hónapig szivattak elmélettel, reggeli tornával, takarítással, aztán le voltunk szarva parancsnokostul. Ebből következően a laktanya parancsnokát leszámítva, az összes tiszt alkoholista volt. :-)

Julio cesar 2011.04.06. 13:20:19

Abból a pénzből, amit egy ilyen lúzer civil puccparádéra költenének a kötelező szolgálat támogatói, ideje lenne reptetni a gripeneket (néha hasznos ha a pilóta tud pl. repülni vele - persze tudom afrikai országokban elég ha fényes és hangos az a gép, azt pedig a földön is megteszi).
Bár pacifista vagyok, de a jelenlegi hadseregünkre azért illene költeni, rendes fegyverekre, rendes ellátmányra (pl. mint az USA-ban használatos MRI biztosítása) és így tovább.
Palibácsi is azt mondaná: Kel egy hadsereg.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.06. 13:20:20

@trendo+: ezt ne nekem magyarázd, nagyjából ezt írtam én is! ;-)

bőrmók 2011.04.06. 13:20:58

@zulu: sporttámogatás? Olcsó uszoda, olcsó konditerem, stb?

2011.04.06. 13:24:52

@szempontpuska: Azt belátom hogy a régi sorköteles hadsereg honvédelmi szempontból kalap kaka volt. Azt nem látom be, hogy nem lehetne jól csinálni. Vannak országok, ahol ez sikerül, nálunk miért ne sikerülhetne?
Azt nem látom be, hogy azért mert szar volt, eleve le kell mondanunk róla. Azt manapság divtos nézetet, hogy én megfizetem a profikat, majd védjenek meg ők, alapvetően hibásnak tartom. Ez működhet (nálunk nem működik most sem), amíg az ellenhez oda kell menni a tenger túlpartjára, és néhány lejárt szavatosságú szart a fejére kell szórni. De amikor majd idejön, és a hadosztályaival nyomul a réten, akkor ez a doktrína nagyon csúnyán meg fog bukni.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.04.06. 13:25:45

Melyik büdös komcsi nullázta le a Donvédelem nimbuszát?

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.04.06. 13:26:27

@Napkutya: A homokzsákpakolás a legnagyobb parasztvakítások egyike. A homokzsáktöltést és lepakolást is simán lehet gépesíteni.

2011.04.06. 13:27:24

@az igazi Sipi: De. :) Tudod, az öregek már tudnak egy-két dolgot. :-)

dr. Tonyk 2011.04.06. 13:28:04

@szempontpuska: Nekem meg egy AMD Phenom 9650-esem most is ;)

bőrmók 2011.04.06. 13:28:50

@zulu: Nem fog ez itt működni, hidd el. Ld. gripenek. Megvettek egy csomót, használhatatlan.

trendo+ 2011.04.06. 13:30:19

Ha néha elnézem a tajt részeg ipari tanulókat, gimnazistákat, azt mondom magamban, hogy "gatyába rázhatná őket a katonaság". De józan ésszel belátom, hogy:
1. Amit szülők és pedagógusok, a felnőtt társadalom kollektívan elcseszett 16-18 év alatt, azt kiképző őrmesterek nem fogják rendbe hozni
2. Mint ahogy a kedvük ellenére összetoborzott, motíválatlan, silányul kiképzett és felszerelt sorkatonák akkor se fogják megvédeni a hazájukat, ha esetleg akarnák.
3. A KDNP helyében a ministránsképzést forszíroznám inkább. Legyen, aki imádkozik balhé esetén, vagy ha az ellenség szopóágra teszi a hont, akkor helyt tudjanak állni rutinosan :)

Napkutya 2011.04.06. 13:30:28

@IGe: Nem 'tom. Mi speciel vért izzadtunk, amíg egy-egy teherautó rá tudott állni a töltésoldal felhordójára a sárban.

Ott nem a paraszt vakult, hanem mi...

Nem tudom, te hol pakoltál, -de ha a lángosost védted, az azért nem ugyanaz.

This_is_Sparta (törölt) 2011.04.06. 13:31:01

Ennyi sok elkényeztetett nyálas pöcsöt! Fogalmuk sincs a katonai szolgálatról, de nyilatkozni azt tudnak. A hozzászólásokból azonban süt a félelem, hogy ha visszaállítanák a kötelező sorkatonai szoláglatot, ijedtükben úgy lefosnák a bokájukat, hogy utána slaggal kellene leveretni!

"Ha békét akarsz, készülj a háborúra!"

2011.04.06. 13:31:48

@Takony_fősámán: Az arra jó, hogy faszán nézzél ki és fitt legyél. De arra, hogy kibírj olyan terheléseket, amelyek egy háborús helyzetben érhetnek, arra nem. A legjobb sportlétesítményben sem tudsz arra felkészülni, hogy kibírd, ha éhesen fázva és ázva, fáradtan kell teherrel a hátadon kúszni a susnyásban. És nem tanít meg arra, hogy egységben, visszapofázás és gondolkodás nélkül cselekedd, tedd, amit parancsolnak. Ennek a történetnek a fizikai edzés véleményem szerint a kisebbik része...

Bloodscalp 2011.04.06. 13:32:45

mr. pharmacist1 se volt katona ahogy látom

nem értem...ha most lenne 300ezer sorállumányunk akkor mindenki heppy lenne?és megtudnak minket védeni az ufoktól?és miből ha vadászok se tudnak felszállni?

hesslerezredes-halálazötvenórára 2011.04.06. 13:32:59

@szempontpuska: AMD 65, hm agyonajnározott szar fegyver. Megbízhatóan szar. Állítólag eredetileg ez is II.vh-s német fejlesztés - Kalasnyikov csak plagizálta az ötletet - okulva az orosz tél tapasztalataiból. Még véletlenül sem lehetett vele pontosan lőni, sorozatban meg úgy szór, mármint a cél szempontjából akkora a szórása, hogy esély sincs arra, hogy 25 méterről bármit eltalálj. Kétségtelen, hogy baromi olcsó a gyártása, gyakorlatilag nem romlik el, nem sorolom. Némi nosztalgiám nekem is van, 6 hónapig minden másnap őrségben voltam vele, 5 tele tárral Kecelnél a Duna-parton őríztük a pontonhidakat - teljesen feleslegesen.
Aki meg azt hiszi, hogy Magyarországot bármekkora hadsereg meg tudná védeni (esetünkben maximum létszám 0-tól 99 évig 9.990.000.-katona, gyerek, felnőtt, fiú, lány), az hülye.
A sorozott hadseregre azért lenne szükség, hogy a Jerzy, meg Béci - félék megtanulják, hogy időnként jobb, ha visszavesznek a nagy pofájukból, ezt a célt azonban egy jól szervezett csendőrség is kiművelt bikacsökkel el tudja érni, valszeg jóval olcsóbban.
Most tehát minden egyes forint, amit erre hadseregre költünk teljesen, maradéktalanul és tökéletesen fölöslegesen lesz elköltve, akárcsak minden forint, amit erre a mocsok magyar futballra költünk, és még lenne néhány más felesleges történet, de nem sorolom.
És egyébként igaz az, hogy a jövő háborúját 23 ember fogja megvívni, úgy, ahogy a Mézga Aladár sorozat egyik részében szellemesen ábrázolták a Háborús Bolygón (ott még 23-an sem voltak, csak két öreg generális küzdött a robotokkal egymás ellen).
A magyar HM meg csodálatosan idézi az angol Gyarmatügyi Minisztériumot:
amikor a brit gyarmatbirodalom lényegében a fél világra terjedt ki akkor a minisztérium kb. 200 emberrel működött. Amikor már csak Hong-Kong volt az egyetlen gyarmat, nos akkor 2200 fővel működött ugyanez a minisztérium. Hát kb.így áll most a magyar tábornoki kar létszáma is.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.06. 13:35:07

@This_is_Sparta: tipikus suttyó paraszt... Neked is a Gulágon lenne a helyed.

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.04.06. 13:35:23

mennyi balfasz, istenem!
ülnek otthon az internet előtt, rosszabb esetben a Parlamentben, aztán ilyenek pattannak ki a fejükből mint vármegye, kúria, sorkatonaság... ha kurva poénos szeretnék lenni akkor megkérdezhetném, hogy mikor jön a pallosjog meg az első éjszaka joga? de tudván, hogy mennyi elmeháborodott van a kormánypárt közelében illetve annak holdudvarában, már egyáltalán nem lepődnék meg semmin...

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.06. 13:36:38

@hesslerezredes-halálazötvenórára: bunkókám! A sorkatonaság alatt max. azt tanulnák meg az ilyen nagypofájúak (beleértve téged is), hogy ha elég erőszakosak, akkor nyugodtan terrorizálhatják a békésebb embertársaikat, még jutalmat is kapnak érte...

This_is_Sparta (törölt) 2011.04.06. 13:37:53

A Magyar Köztársaság érvényes alkotmánya szerint:

70/H. § (1) A haza védelme a Magyar Köztársaság minden állampolgárának kötelessége.

(2) Rendkívüli állapot idején vagy ha arról megelőző védelmi helyzetben az Országgyűlés a jelenlévő képviselők kétharmadának szavazatával határoz, a Magyar Köztársaság területén lakóhellyel rendelkező, nagykorú magyar állampolgár férfiakat – törvényben meghatározottak szerint – hadkötelezettség terheli. Akinek lelkiismereti meggyőződése a katonai szolgálat teljesítésével összeegyeztethetetlen, polgári szolgálatot teljesít.

(3) A Magyar Köztársaság területén lakóhellyel rendelkező, nagykorú magyar állampolgárok számára törvény polgári védelmi kötelezettséget és rendkívüli állapot idejére honvédelmi munkakötelezettséget írhat elő.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.06. 13:39:19

@This_is_Sparta: az én katonakönyvemben még Magyar Népköztársaság védelme szerepel! :D

---------------------
Kiafaszom az a Jerzy, akit az előbb említett valamelyik fegyverbuzi?

2011.04.06. 13:39:28

@Álamfő álomás következik: Nagyjából igaza van, hiába parasztozod le. A történet lényegében arról szól, hogy amíg a civilizáció védőburka körülötted van, addig lehetsz gizda kis érzékeny kultúrlény, de ha nagy gebasz van, csak magadra számíthatsz...

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.06. 13:40:03

@This_is_Sparta: hamár a tiéd eltűnt az egyik kuncsaftjával? Szép dolog... de inkább a sajátoddal foglalkozz, tőle kaptad szüléskor az AIDS-edet.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.06. 13:42:19

@zulu: bocs, de ez ebben a formában baromság. Sorkatonai szolgálat alatt, igen kevesen szednek magukra hasznos ismereteket. Ez az egész egyetlen dologra lenne jó: szopatni lehet azokat, akiket még be tudnak rendelni sorkatonának.
A stílusa meg... szóval, ha szerinted igaza van, akkor egészségedre! Nekem egy életre elegem lett az ilyenekből másfél év alatt.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.06. 13:42:52

@This_is_Sparta: cukorbetegként egyébként is felmentésem van. :D

Cateran 2011.04.06. 13:45:16

@Álamfő álomás következik:

Azert ne hidd, hogy a "szopatasnak" nincs semmi haszna...nem mondom, hogy jo, de pszichologiailag nem hatranyos (csak ha tulzasba viszik)
1 haboru (vagy akarmilyen komolyabb osszecsapas) ugyanis nem babazsur es nem is COD,ahol van save/load game, meg visszatoltodik az eleterod 1 ido utan...

TiZ 2011.04.06. 13:50:16

@Álamfő álomás következik: Bizony ám! A Magyar Köztársaság védelmére szólt az eskü. Húú, most lesz csak ideges a sok fiatal kommentező. Figyelem! Nekünk még a sorkatonai szolgálat munkaviszonynak számít. :-))))

This_is_Sparta (törölt) 2011.04.06. 13:53:11

@Álamfő álomás következik: Én rigó voltam a földel egyenlővé tett Bólyai János KMF-án. Egyszer bejött órára a hadtáp tanszék vezetője és az iránt érdeklődött, hogy nekünk, mint diplomás fiataloknak mi a véleményünk arról, hogy van-e a Honvédségnek jellemformáló hatása a katonákra.

Erre mi azt válaszoltuk, hogy lóf@szt, mert aki addig nem tanult emberséget, az itt biztosan nem fog. Erre persze szegény ezredes úr nagyon elszomorodott.

A sorkötelesség visszaállításának ebből a szempontból semmi hasznát nem látom és lehetőleg majd akkor vegyük ismét elő a témát, ha már a többi jelentéktelen probléma (egészségügy, oktatás, munkahelyek teremtése, stb.) megoldásra került!

Ezt követően én a svájci modell bevezetését tartanám jó megoldásnak.

bőrmók 2011.04.06. 13:54:39

@zulu: És mi van ha most kapok egy kiképzést, maradok tartalékos, és mondjuk 5 év múlva behívnak élesben? Éhezhettem és fázhattam én akármennyit előtte, ha nem tartom magam edzésben, 5 év múlva semmit sem fog érni.
Sőt, továbbmegyek, az ilyen stressz egyébként sem edzi az embert. Fázásra, éhezésre, háborús helyzetre nem lehet egy fűtött lakásban, békében élő embert felkészíteni. Erre való a profi.

2011.04.06. 13:55:47

Van egy dal, abban pedig egy sor, hogy "Csak az jöjjön katonának, aki ilyet szeret". A sorkatonaság támogatóinak érdemes lenne elgondolkodni, hogy miért került ez a sor a dalba, alig hiszem, hogy csak a rím kedvéért.

Cpt. Flint 2011.04.06. 13:56:14

Azért tisztázzunk pár dolgot:
1. Aki a hadsereg nevelő szerepében hisz, az kibszottul téved. Ezek három kategóriából kerülnek ki általában:
- nők, akiknek nincs normális pasijuk, vagy rejtett mazochisták, de ez a vágyuk nem elégül ki; és amúgy fingjuk nincs a katonaságról;
- faszik, akik eccerűek, mint a faék; ha voltak is katonák, akkor szopattak mindenkit, ezt baromira élvezték és erről anekdotáznak hasnszőrű társaikkal. emellett látens fegyverbuzik és fiaik nevelésében csődöt mondtak (legalábbis így érzék; mert azok nem akarják az ő prosztó példájukat követni);
- fiatal pöcsök, akik se katonák nem voltak, se gyerekük nincs, így megint csak fingjuk nincs az egészről.

Aztán: hova akarunk (akármilyen rövid) sorállományú kiképzést csinálni, mikor a laktanyákat eladták, lerombolták, szétrohasztották? Miből lesz erre pénz, ha a profi hadsereg fenntartására, a NATO kötelezettségekre sincs? Ki fogja ezt irányítani? Hol van ehhez a jól képzett, hivatástudattól eltöltött, nagy gyakorlattal rendelkező hivatásos állomány? Hol van mindehhez a technika; legalább a logisztika, a fegyver, a lőszer?
Ha egyáltalán szóba kerül ez az irányvonal, akkor ezeknek a feltételeknek a megteremtése minimum 5 év. És nagyon sokba fog kerülni és qrvára fájni fog. Mindeközben rengeteg támadás fogja érni, és lehet, hogy addigra bele is bukik az a politikai erő, amelyik kezdeményezi. Nem véletlen, hogy a Fidesz ezt nem igazán akarja.

És akkor beszéljünk a hasznáról. Aki a nevelési izéket mantrázza, azt kapásból söpörhetjük is a történelem szemétdombjára; az vagy nem volt sorkatona, vagy a prosztó, szopatós fajta volt, mint említettem. Az ember békeidőben nem akar összetartani, a parancsuralmi rendszer ezen csak ronthat, szóval csak a sunnyogást meg a kitolást tanulja meg ott elsődlegesen mindenki; ez boldogabb országok sorkatonáinál is így van; olvashatunk néha cikkeket.
Komoly haderő ellen a sorállományú gyaloghadsereg nem véd. A rövid kiképzés nem ad olyan mennyiségű és minőségű tudást, amely akár irreguláris (fosztogató) csapatok elleni harc esetén is valami többlettudást adna; különösen, ha katonai eszköze úgysem lesz hozzá. A minimumot mindenki saját háza és családja (nem hazája) védelmében hamar megtanulja, vagy meghal, vagy elmenekül.

Ja, és aki megint a komcsikra kenne mindent a hadseregünk lezüllesztésében is, az olvasson többet. Akár szépirodalmat (ha a szakirodalom nehéz); mondjuk Svejket meg Szibériai garnizont.

Julio cesar 2011.04.06. 13:56:32

Én meg a svájci frank bevezetését látnám célravezetőnek.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.06. 13:57:33

@This_is_Sparta: akkor meg mit játszod a síkparasztot? Te is tudod, mennyire értelmetlen dolog jelen helyzetben egy ilyen húzás.
Egyébként én épp azt tapasztaltam, hogy aki addig ember is volt, abból a honvédség csinált seggfejet.
Úgy visszaemlékezve, hogy az első hónapban még normális emberek egy részéből micsoda tahó lett rövid idő alatt... egyszerűen ijesztő.

Cpt. Flint 2011.04.06. 14:02:54

@Álamfő álomás következik: ebben nagyon igazad van. nem a garasinban voltál 87-88-ban?

TiZ 2011.04.06. 14:07:57

A megoldás egyszerű. Vadászokat, sportlövőket kell felkészíteni a feladatra. Persze békeidőben némi pénzmag juttatásával is ösztönözhetnék őket erre.

Talon 2011.04.06. 14:08:23

Szerintem meg arra tanított meg a katonaság, hogy a látszólagos rend egy szar rendszert takar, amit megfelelő hatalommal és kapcsolatokkal szét lehet lopni, ki lehet játszani. És mindezt rengeteg pénzért, feleslegesen basztatva az embereket. De biztos meg lehet csinálni rendesen, csak nehéz elképzelni, mert nem csak a kiképzéshez kell sok lóvé, hanem annak az infrastruktúrának a fenntartásához is, amely veszély esetén a kiképzett állományt a szükséges helyszínre szállítja. Ezen felül pedig ez egy szakkérdés, döntsenek a szakemberek.

daito 2011.04.06. 14:08:30

Jaj. Honvédelem, sokak kedvenc témája.

Ritka dolog, alapvetően egyetértek a posztíróval.

Azzal nem, hogy a honvédelem lezüllesztéséről a kommunisták tehetnek.
Vicc, de ha volt ütőképes magyar hadsereg, akkor az a 70-es években volt.
Előtte a magyar katona maximum golyófogónak volt jó, ennek használta az osztrák és a német is.
Sőt, ha alaposan megkapargatjuk, itt évszázadok óta mindig az volt a gond, hogy az aktuális magyar sereg el volt maradva hadászatilag: mint technikai, mind stratégiai értelemben. Persze, ezen lehet vitatkozni, de a Horthy-éra magyar hadserege vicc volt - hozzáteszem azt, hogy a 2. vh indulásakor a legtöbb hadsereg fegyverzete, felkészültsége az volt, csak voltak, akik a háború során fejlődtek.

Tök mindegy ki mit gondol erről, a németek megtették, és gyk. őrzési feladatokat adtak a seregnek, akiket utána elsöpörtek a ruszkik. (Akik profibbakat is elsöpörték, de ez más kérdés.)

A katonásdival az a gond, hogy drága. Ez volt a baj már a 80-as évektől kezdve, egyszerűen a szovjet cuccok is fenntarthatatlanul drágává váltak, elég csak az üzemanyag költségre gondolni. Nem véletlenül lett egyre rövidebb a sorkötelezettség...
Végig kellene gondolni, hogy nekünk mire érdemes költeni, csak ez nehéz. Csilliárdok Grippenért, miközben nem tud megfordulni az országban, és alig van hozzá lőszer; de ez még érthető. A gázosabb az, hogy az állomány 60%-a irodista, konkrétan hadrafogható kb. 10-20%.

Erre nem lehet még a sorkatonaság felügyeletét, irányítását sem alapozni.

Persze az egész mögött van ám más gazdasági dolog is; amikor munkanélküliségről beszélünk, meg a szép szocializmusról, azt mindig elfelejtjük, hogy 200 ezres néphadseregünk volt; az +170-180 ezer munkaképes férfinak munkához hasonlító elfoglaltság...

Viszont realitás 0, perpillanat a mostanit sem tudjuk fenntartani. Akik itt USMC szintű alapkiképzésről beszélnek, azok remélem tudják, hogy ezt a mostani "profi" sereg sem tudja.
Homályos emlékeim szerint az amerikai alapképzésen olyan 600-1000 lőszert lőnek el az alapfegyverükkel, és/vagy még az egyéb fegyverekkel is; viszont ez a képzés viszonylag rövid időn (pár hónap) erejét veszti - ergo ismételni, továbbképezni kell.
Van - volt 1-2 katona ismerősöm, egyik sem mesélt arról, hogy lőszerhalomban állt volna valaha is. Viszont meséltek olyat, hogy gyk. majdnem minden jobb cuccot (kés, bakancs, hálózsák, lámpa) ők szereztek be maguknak, mert amit kaptak, az sz*r/kevés. Mindezt nettó 80-90 ezer forintból, mert jó fejek. (És konkrétan az elit közelében szolgálnak, szolgáltak.)

Persze vannak számomra nagy érdekességek a honvédelem és a rendőrség területéről; tipikus magyar sajátosság az, hogy ha picit rövidlátó vagy (-2 környékétől), akkor idehaza alkalmatlan vagy fegyveres szolgálatra, de ilyen volt a lúdtalp nevű tipikus menedék.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.06. 14:09:42

@Cpt. Flint: nem. De ahogy ismerősöktől hallottam, ez általánosságban is igaz volt, sőt...
Nálunk még viszonylag jó volt a helyzet, mert átlag kétnaponta kimenő, két-három hetente eltáv és viszonylag kevesen voltunk.

Cpt. Flint 2011.04.06. 14:23:43

@Álamfő álomás következik: Szabó szakszi miatt kérdeztem csak. Azt tudom, hogy többnyire mindenhol egyforma volt a helyzet.

Cpt. Flint 2011.04.06. 14:27:44

@Álamfő álomás következik: A szobaparancsnokom is egy egyszerű gyerek volt. Mikor az alapkikből átkerültünk hozzá, az mondta: a kinti életben majd lehet, hogy te leszel a főnököm. De most én vagyok a főnök, ezért jól megszívatlak! És lőn. De az igazi meglepetés az volt, hogy az előfelvételisek egy nagy hányadából is mekkora tetű/genyó lett. Ehhez képest az egyszerű gyerekek esetenként felüdülést jelentettek. Ők legalább jobban kiszámíthatók voltak.

hesslerezredes-halálazötvenórára 2011.04.06. 14:40:16

@Álamfő álomás következik: elovastad a kommentemet és nem értettél meg belőle semmit. Épp arról habogtam, hogy az egész kibaszott katonásdinak nincs értelme, az átkosban sem volt és most sincs legalábbis is itt ebben a büdös pállott középajrópában biztosan nincs, és a hadseregre költött minden pénz ablakon kihajigált pénz (lásd a katonai felsővezetés most kiderült ingatlan panamáit, de a grippeneket is akár, meg a francia légvédelmi rakétarendszert - az egész szarkatyvaszt all together as it is).

de karatna · http://www.youtube.com/user/DeKaratna 2011.04.06. 14:40:51

A nemzeti önbecsülés része, hogy egy adott nemzet önmagát megvédeni képes. Ehhez megfelelő kiképzés, anyagi biztosíték, korszerű fegyverzet, az adott nép részéről pedig a hazaszeretet és ha úgy adódik, akkor elszántság szükségeltetik.
/de karatna/

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.06. 14:40:59

@Cpt. Flint: rigóból nálunk kettő volt összesen, miután véget ért az első hónap. Hogy mit csináltak, a mai napig nem tudom. :)

Azóta két sráccal találkoztam. Az egyik a régi Skálában dolgozott, ott futottam össze vele. Érdekes volt látni, hogy szinte semmit sem változott.
A másik, egy kőműves volt, már nem tudom, honnan került közénk. Vele a Keleti pályaudvar előtti aluljáróban találkoztam. Ott kéregetett... mit mondjak, nem sok kedvem volt megismerni. Katonaként is alkoholista volt, azokat meg már akkor sem szerettem.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.06. 14:43:25

@hesslerezredes-halálazötvenórára:
"A sorozott hadseregre azért lenne szükség, hogy a Jerzy, meg Béci - félék megtanulják, hogy időnként jobb, ha visszavesznek a nagy pofájukból, ezt a célt azonban egy jól szervezett csendőrség is kiművelt bikacsökkel el tudja érni,"

Elolvastam. Ennek alapján bunkónak tartalak és baromságnak tartom azt is, hogy az általad említettek bármit tanulnának.

Dr. No 2011.04.06. 15:01:44

@soulclipse: Nem igaz, én pl. mindkét lövészetre teli tárat kaptam. És így a géppuskaállás leküzdése után - tadaaam! - a maradékkal lőhettem hosszú sorozatot is! Aminek a végére az AMD-65 szétesett a kezemben.

ludaskása 2011.04.06. 15:03:50

@Bummer: jaj, mennyire igazad van. minek nekünk több tíz- vagy százezer részben kiképzett sorkatona, amíg a Gripenek nem tudnak felszállni, amíg nincs korszerű elektronikus hadviselésre alkalmas eszköz- és emberállományunk...bakker, hát lőszerünk sincs...
Puszta pénzkidobás lenne. Menjen katonának, akinek nincs jobb dolga. A többi meg dolgozzon, tanuljon, éljen.

Bummer 2011.04.06. 15:14:15

Igen, a háborúhoz pénz, pénz és pénz kell. Pénzt pedig nem a sorkatonák termelnek.

hesslerezredes-halálazötvenórára 2011.04.06. 15:18:34

@Álamfő álomás következik: ha majd a nyóckerben egy Béci-féle egy felhős éjszaka a torkodnak nyomja a halefot, hogy adsza a pénzt, de izibe, hij de fogod Te hiányolni azt a bikacsököt.... Tudod mit: vállalom, bunkó vagyok, de csak neked kiskoma.

de karatna · http://www.youtube.com/user/DeKaratna 2011.04.06. 15:20:05

@ludaskása:

Az afgán nép sokkal rosszabb körülmények között minden nagyhatalommal szemben eddig megvédte földjét. Ha te így gondolkodsz, akkor ki fogja megvédeni családod életét és biztonságát?

A nyugat?

Soha sem tette!

" ha egy nép, amikor szükséges, akkor nem képes lövészárkokat ásni és harcolni, akkor jobb ha saját sírját ássa meg." ( de karatna)

Cpt. Flint 2011.04.06. 15:26:24

@hesslerezredes-halálazötvenórára: nem arról van szó, hogy nincsenek ilyen emberek, hanem arról a tévhitedről, hogy ezen segítene a sorkatonaság. (aminek hiányában ajánlgatod aztán a csendőrséget, természetesen eljárás és ítélet nélküli megtorlásra felhatalmazva, mer' az a hatékony.)
én sem hiszem, hogy ez túl értelmes hozzáállás lenne részedről. lássuk mondjuk a pár éve szétvert mindenféle szabadságharcos tüntetést... így működne az általad elképzelt bikacsökös csendőrség is? te is lehetsz még rosszkor rossz helyen.

hesslerezredes-halálazötvenórára 2011.04.06. 15:28:34

@de karatna: Az afgán nép (ami mint olyan és mint jól tudjuk: nem létezik, népek léteznek Afganisztában, igen, de afgán nép nem) eddig azért tudta eredményesen megvédeni a földjét, mert egyrészt a hegyes terep kiválóan alkalmas partizánharcra (minden hegy egy-egy erőd! és lényegében az egész ország hegyekből áll), másrészt annyira a halál faszán van, hogy még ma is nagy gondot jelent a támadó/megszálló számára a logisztika.
Elnézve kies hazánkat, a kukoricatáblában nem sokáig lehetne partizánkodni. (Katonai szempontból Magyarország: védhetetlen. Erről az első ízelítőt 1526.augusztus végén kaptuk.)

hesslerezredes-halálazötvenórára 2011.04.06. 15:29:31

@Cpt. Flint: köztörvényes zsiványokra gondolok és nem politikai felhasználásra.

Cpt. Flint 2011.04.06. 15:33:30

@de karatna: ki akarja az afgán nép földjét elfoglalni a nagyhatalmak közül? és nem mellesleg: ki akarja a mienket? majd ha akarja valaki, és az a többségnek nem fog tetszeni (bár néha úgy érzem, jobb lenne nekünk), akkor mi is fogunk harcolni. de erre a sorkatonaság baromira nem készít fel.

Cpt. Flint 2011.04.06. 15:41:54

@hesslerezredes-halálazötvenórára: lehet, hogy te arra gondolsz, de aki felhasználja a csendőrséget - a köztörvényesekre gondolva kibővített és lelazított szabályokkal -, az nem biztos, hogy mindig csak arra akarja majd használni. meg mondom, lehet rosszkor rossz helyen lenni, köztörvényesek balhéja mellett elmenni az utcán; aztán ha kérdés nélkül bikacsökkel kiverik az ember fél szemét, már nem biztos, hogy a maradékkal jó szemmel nézi azt a 'rend'-et. és a köztörvényest meg a politikait nem is olyan könnyű néha elválasztani egymástól... kedves módszer volt minden totalitárius rendszerben (de az 50-es évek USA-jában is) kriminalizálni, köztörvényes alapon elítélni a politikai ellenzéket.

Julio cesar 2011.04.06. 15:43:57

hahahah az afgán nép. A hazarák vagy talán a pastuk vagy a többi?
Ezek egymással harcolnak évezredek óta. Afgán nép, nem lennék a helyében, aki meghódítja...

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.06. 15:49:12

@Cpt. Flint: arról nem beszélve, hogy ugyan, hagyjuk az ítélkezést a bíróságokra és ne egy csökött agyú "csendőr" akarja eldönteni adott esetben, hogy ki bűnös és ki ártatlan!
(egyébként az ilyeneknek felesleges magyarázni, nem fogja fel... ők csak az erőszakból értenek és annyi agyuk nincs, hogy felfogják: sokszor másképp is lehet)

Stenonis 2011.04.06. 15:49:46

@hesslerezredes-halálazötvenórára:
Magyarország nagyon jól védhető volt katonai szempontból.
A határ döntő többségét a Kárpátok óvták (a szovjeteknek sem akaródzott 1944-ben ott támadni).

Egyedül a déli határ problémás, de megfelelő erődökkel az is védhető lett volna. Pl. ha Nándorfehérvárt nem Török Bálint védi kb. 600 emberrel. Arról nem tehetünk, hogy akkor is ellopták a pénzt és csesztek az ország védelmére.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.04.06. 16:07:32

Abban teljesen egyetértek az egyik médiában felszólalóval, hogy vannak bizonyos helyzetek, mikor az állampolgároknak kötelességük a honvédelem.
Én, nőként, öntöttvas serpenyő fegyvernemhez jelentkezek. Nomeg megnézheti magát az a támadó katona, akit a 3. emeletről kidobott babkonzerv v. vasaló fejbe talál.
Az urak meg megkapják a szórakoztatóbb végét: puskákkal lődözhetnek, mint a céllövöldében.
Egyáltalán nem értem, mi a vállalhatatlan ebben.

ludaskása 2011.04.06. 16:46:08

@de karatna: te kicsit el vagy tévedve. a többiek már cáfoltak, de én is leírnám: afgán nép nincs, van viszont jó sok, jó magas hegy Afganisztánban, így ott jól lehet partizánkodni.
a családomat majd te megvéded, mert úgy látszik vonzódsz a sereghez és majd jól bevonulsz. önként. különben meg ki akarna minket megtámadni? mit akarna itt bárki is? vörösiszapot vagy gyötrő szúnyogot akar zsákmányolni?
egyébként meg úgyse tudod te se megvédeni, mert kies hazánk köztudottan lapos, mint a tányér, így gyakorlatilag a XXI. sz.-ban védhetetlen. úgy suhanna át rajtunk egy modern sereg, mint a sicc. de te ellenállhatsz. már ha kapsz lőszert, mert különben áshatod a lövészárkod. ásója mindenkinek van, viszel hazulról.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.04.06. 17:09:22

azt nem ertem, ha ennyi harcos lelkuletu van itt a monitorok mogott, a faxnak kell kotelezove tenni..?

ok bevonulnak, aztan majd jol megvedenek:-)

mi meg akik szarunk a farmra az adonkbol alljuk a fizetesuket.

remek csapatmunka..;-)

Veder1 2011.04.06. 18:29:47

Mégis, miért kellene meghalnom önként és dalolva egy háborúban? Szerencsére én és a kis családom elég mobilisak vagyunk, csak találnák egy országot, ahol nem harcolnak, a többiek meg tőlem aztán gyilkolhatják egymást kedvükre, nem érdekel.

szempontpuska 2011.04.06. 18:51:42

@zulu: A saját fiaim példáját tudom mondani.
Az egyik vív, a másik evez és focizik...

Nem kell ehhez se ugráltatni se semmirekellő , alkoholitsa őrmesterek kezére adni

szempontpuska 2011.04.06. 18:54:14

@zulu: ha már jól csinálni, akkor lehet jól csinálni egy profi hadsereget is...

Anarchy 2011.04.06. 19:45:11

@Ianitorum Regalium Magister: "Mit számít az,hogy a múltban mennyit nyert és mennyit vesztett egy hadsereg? Most élünk."

Akkor légyszíves vázolj egy forgatókönyvet egy hadjáratra amit meg tudnánk nyerni.

Talán Líbiát...
De egyedül azt sem.

Szerintem én nem becsülöm le a hadseregünket és a hadvezetést ha azt mondom hogy egy nagy nulla az egész.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.04.07. 08:54:04

@Vödör: ennyi...

en is beleszarok.

ha valamelyik kitarttott politikus haboruzni akar, menjen oda es boxolja le nelkulem.

a pszichoapatak kovethetik.

en nem akarok gyilkos lenni hulye szimbolumok es fikciok miatt.

hesslerezredes-halálazötvenórára 2011.04.07. 15:02:54

"Aki a bánáti bazsarózsát szereti, az jó NATO-katona nem lehet!" Idézet egy modern magyarnótából. (A többi sor még nincs készen...de dolgozom rajta).

Jó lenne már egyszer és mindenkorra tudomásul venni. Kis hazánk anno a hadak útján "útelágazódáshoz" érkezett, és ott olyan irányt választottunk, ami zsákutcába torkollott.
Legyen vigasz, hogy nem vagyunk egyedül ebben a zsákutcában (fél-, de inkább 3/4 Európa ott tanyázik körölöttünk, csak még nem hajlandóak tudomásul venni, sajna velünk együtt, hogy nincs tovább, nincs miért, nem kell, fölösleges, szükségtelen stb. - s hogy mi? hát a katonásdi!).

Nem tud itt senki egy napig sem ellenállni senki ellen, ha már mindenképpen, akkor a NATO külső határai mentén állomásozzon néhány ANGOL vezényleti nyelvű vegyes dandár, meg pár vadászrepülő, esetleg néhány hadiflotta egység, ezek is mind abszolút nemzetköziek legyenek ANGOL vezényleti nyelvvel, mi meg (tehát az összes kis fasz hülye nép velünk együtt) kelet-közép-alsó-felső ajrópában fogjuk már be a pofánkat, kussoljunk, igyekezzünk munkát teremteni, egy kicsit ÖNERŐBŐL, nem segélyből, mások zsírján GYARAPODNI, MEGTANULNI JÓL ANGOLUL, az államainkat móresre tanítani, képviselőinkkel együtt.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.07. 16:02:53

"a sorkatonaságot pedig a nép betörésére és indoktrinálására használták."

Meg arra, hogy kevesebb legyen a munkanélküli, és olcsó munkaerőnek.

A puskatöltés megtanulása hiábavaló dolog, ha úgy sincsenek puskák.

Hol az a sok tízezer, százezer puska, amit alkalomadtán szükség esetén a kiképzett férfilakosság használni tudna?

No és miért csak a férfilakosság?

Ha a nők vannak hátrányban az hátrányos megkülönböztetés, ha a férfiak az meg pozitív diszkrimináció?
Érdekes.

Ha a hivatásos hadsereg már a saját laktanyáit sem képes megvédeni, nem az országot, akkor ez a javaslat csak a lakosság felesleges ugráltatása.

A már létező honvédségnek sem jut elég fegyver, nincsenek harckocsik, nincs tüzérség, nincsenek rakéták, nincsenek bombák, akkor majd pont a kiképzett lakosságnak fog jutni fegyver.

Ugyan már, semmiféle komoly szándék és pénz nincs arra se, hogy a hivatásos hadsereg honvédelmi képessége elégséges legyen, nem arra, hogy szükség esetén a civil lakosság is hadra fogható legyen.

Ez így egy komolytalan javaslat.

hesslerezredes-halálazötvenórára 2011.04.07. 16:13:55

@Akitlosz: annyiban a laktanya őrzést tegyük helyre, hogy legjobb tudomásom szerint az amerikai hadsereg laktanyáit sem a katonák őrzik, abból a józan megfontolásból, hogy a kiképzett hivatásos katona sokkal nagyobb értéket képez ahhoz képest, hogy idegőrlő, amúgy nagyrészt tétlenségre ítélt őrködésben fecsérelje az erejét, azaz a hadrafoghatóságát - mert persze a hadrafoghatóság az amerikai hadseregben valóban konkrét és közvetlen harckészséget és képességet jelent!

Szerintem a legokosabb és leggazdaságosabb az lenne, ha a tábornoki kar részére felállítanánk egy jó nagy terepasztalt, adnánk nekik egy csomó játékkatonát, játékágyút, oszt' játszanak háborúsdit doszt.
süti beállítások módosítása