A Himnusz Istenétől óvnák Európát
2011. március 31. írta: Szmöre

A Himnusz Istenétől óvnák Európát

Egy megosztó reakciós

  Az alkotmánnyal kapcsolatban felzúgott a fordításvita. Annyit sikerült összeraknunk a történetből, hogy Brüsszelben eleinte egy hevenyészett szívességi fordítás keringett, a hivatalos változatot csak ezek után kapták meg a képviselők. Ennél profibb megoldás is lett volna. Mire egyes civil szervezetek felhívták a hevenyészett változat hiányosságaira a figyelmet, a képviselők már a hivatalos szöveget is megkapták. A „letagadták és eltitkolták” sirámok azóta is zúgnak. Külön tisztelet a Népszabadságnak, amely profi fordítók bevetésével megtalálta az alaptörvény legordasabb hiányosságát. Az "Article A" helyett "A Article"-t fordítottak az alja fasiszták.
  

  Az MSZP részéről a hazai alkotmányos vitában csak wittnermáriázásra futotta. A nagyvilágban viszont nagyon pörögnek. A szocialista EP-képviselők például az esőverte Athénból írtak levelet a külföldnek. Csesznek ezek Gyurcsány Ferenc korábbi meghagyásaira („az országnak ártanak, akik a magyar belügyeket exportálják”). Kortyolgassunk hát a minden brüsszeli képviselőnek megküldött levélből.

  Az első tartalmi kifogásként azt írják: a határon túli magyaroknak adandó szavazati jog hatással lehet Magyarország politikai súlyára. Mármint az EU-ban. Az Európai Parlamentben és a Tanácsban. Azzal riogatnak tehát, hogy a magyar lobbi erősebb lehet, ilyet pedig egy derék hazafi nem kívánhat. Az érv amúgy egetverő farkincaság. Teljesen mindegy, hány határon túli magyar szavaz, attól még 22 képviselőnk lesz Brüsszelben. A kormányfők gyűlésén sem lesz több szavunk a csíkkozmási fülkeforradalomtól.
 
  A szocialista levél azt is kifogásolja, hogy a preambulum csak a kereszténységet említi meg, mint történelmi nemzetformáló tényezőt. Más vallási irányzatokat nem. Való igaz, csacsiság volt nem kitérni az iszlám szerepére, mégiscsak 150 évig háltak nálunk Jumurdzsákék. Kritizálják az Istenre való utalást is, meg sem említve, hogy az a magyar himnuszból származik. Szó esik még a Szent Koronáról, mint ellentmondásos feudális szimbólumról. Az erre való utalás a szocialisták szerint a régi Magyar Királyság területi folytonosságát szimbolizálhatja. Visszatérő elem a levélben, hogy a magyar alkotmány konfliktusokat szíthat a többi országgal. Nyilván arra az esetre szól figyelmeztetés, ha Ján Slota elszunyókálna.
 
  Bokros Lajos is írt levelet. A nem létező pártból is kitagadott bajszos rosszallja, hogy az alkotmányban azokat is a nemzethez sorolják, akik nem magyar állampolgárok. Harsány léptek ezek az antalli úton. Megemlíti, hogy az új alaptörvény nem védi a magántulajdont. És hogy a kormány kiterjeszti a fennhatóságát az utolsó épen maradt hatalmi ágra, a bíráskodásra. Így, tőmondatokban.
 
  Meghallgatást is tartottak az Európai Parlamentben. Ezen a liberális képviselők hosszasan azon rugóztak, hogy a preambulumban szereplő „Isten áldd meg a magyart” kitétel zavaró. Mert bár „szép fohászként” hat, nagyon megosztó. Ők legalább zavart belenyugvással fogadták a megrázó választ: az említett sor a magyar himnuszból származik (lásd még az egyéb elmaradott országokat: „God, Save our gracious Queen”). Csak remélhetjük, hogy a következő hetekben nem születnek módosítók a molyrágta Kölcsey-mű áramvonalasítására.
 
  A liberális frakció jelen lévő tagjai is felpiszkálták a határon túli magyarok parazsát. Ostorozták a külhoni magyarság iránti felelősségre vonatkozó részeket. Nem nagyon volt érkezésük arra, hogy észrevegyék: ez a pont már az eddigi alkotmányban is szerepelt, hasonló tartalommal. Volt aki aszonta, a szöveg túl hosszú. Ezúton továbbítjuk a kérést a parlamenti többség felé, legközelebb maradjanak húszezer karakter alatt, másfeles sortávval.
 
  Mókás dolog lehetne bambulva nézni, hogy az uniós kócerájokba hogyan szivárog be az alkotmányozás ügye. Viszont ha valamibe, akkor az alaptörvények tartalmába az EU-nak semmilyen beleszólása nincs. És ez így van jól. Nemzeti kompetencia, vagy mi a rák.  
 
  De gyűlölködés helyett inkább rajzoljunk píszjelet a homokba. Fogjuk meg egymás kezét és halkan dúdoljuk: a politikát, csak azt ne vigyék külföldre.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr332784398

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Himnuszunk költője, Kölcsey Ferenc is utálta a keresztet 2011.04.06. 12:31:09

Biztosan hallottál róla Kölcsey Ferenc  sírhelye környékén is csónak alakúak a sírjelek. Hiszen a kereszténység olyan, mint a ruszki kommunizmus, idegen a magyarságtól. (Valláskritika Virtuson is olvasható) Mifelénk a szatmári vidéken gyerekkoro...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Steve the Great 2011.03.31. 12:05:48

Az a gond, hogy van egy csomó olyan tétel a leendő alkotmányban, amit akár jogosan is lehetne támadni. De csak ilyen fasságokra futja valamiért...

Maisie MacKenzie 2011.03.31. 12:30:44

"az alkotmányban azokat is a nemzethez sorolják, akik nem magyar állampolgárok."

Kultúrnemzet.

Szerintem meg fordítva aggasztó: a nem magyar magyar állampolgárokat is a nemzethez sorolja. Pedig ők egy másik nemzet tagjai!

Államnemzet.

„God, Save our gracious Queen”

Ez azért más! Nem „God, Save Englishmen”!

Nekünk is volt császárhimnuszunk, az MELLÉ szerettek volna egy "néphimnusz"-t.

"szocialisták szerint a régi Magyar Királyság területi folytonosságát szimbolizálhatja."

Azt is szimbólizálja. A jogfolytonosságot. Magyarország = Uhorsko

Cook kapitány 2011.03.31. 12:35:51

Finom megoldás a Népszabóra való hivatkozással úgy tenni, mintha tényleg az "A Article" lett volna a legnagyobb gond a fordítással.

Csak a tényszerűség kedvéért:
tasz.hu/szolasszabadsag/felrevezeto-az-alkotmanyforditas-es-kormany-vitairata

Tom5612 2011.03.31. 12:44:41

Halkan jegyzem meg: a 'rossz' melléknévből képzett, az írásban szereplő ige két l-lel írandó ('rosszallja' a helyes alak). Igaz, van 'rosszalkodni' ige is (pontosabban: főnévi igenév alakjában utaltam az igére), az viszont egy picinykét mást jelent....:)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.03.31. 12:49:38

Egyetértek a poszttal. A szocialista EP-csoport bámulatos hozzánemértéssel bassza el a fideszkotmány európai lejáratásának helyes ügyét. Orbánékat gyakorlatilag leírták, mint bükkfagatyás, erőszakos, asszonyverő suttyókat, akik úgy agyalják meg az otthoniakat, ahogy akarják. De az MSZP megmutatja, hogy miért is érdemeljük meg nagyon.

Bell & Sebastian 2011.03.31. 12:56:09

Ha felhangzik a liberális-szocialista kórus nyervákolása, melegség önti el a szívemet, mert tudom, hogy jó úton járunk. De ha az igazságszolgáltatás fellegvárait is úgy sikerül fertőtleníteni, mint a médiát, van okom az aggodalomra.

Úgy emlékszem, a görög kommunisták egy része itt dekkolt minálunk egy darabig, biztosan nagy szakértőivé váltak honi viszonyainknak.
Szerintem csak állampolgárságra ácsingóznak, de szólni kellene valakinek, nagy tévedésben vannak, ha azt gondolják, hogy Herr Szaros csak a mi bőrüket próbálta kiszögezni wigwamja falára, mert az övék már ott lóg. Tehetnek egy szívességet!

Engedd be a görögöt - kiver a házadból! -egy kiváló mondás. A görög -ízlés szerint- cserélhető.

devuscka 2011.03.31. 13:07:09

@Maisie MacKenzie:
"Magyarország = Uhorsko "

És miért pont ezt a kifejezést hozta fel?
Nagyon érdekes (számomra)

pulpitus.hu/?View=entry&EntryID=331

www.nagyitas.hu/common/main.php?pgid=cikk&cikk_id=1677&tema_id=28

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.31. 13:16:34

Nos: a szocik, TÉNYLEG rárontanak a nemzetre, amikor csak tehetik.

De most komolyan, én értem, hogy van ez a pavlovi reflex, hogyha meglátnak egy segget, akkor nyalniuk kell, és mocskolni a sajátjaikat, de nekik ez miért jó?

Szerintem hiba volt kivinni 2006 okt 23át is, de ott legalább a motiváció világos volt. De itt? Miért fáj az MSZPnek a Himnusz?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.31. 13:19:48

@Kettes: "A szocialista EP-csoport bámulatos hozzánemértéssel bassza el a fideszkotmány európai lejáratásának helyes ügyét."

Mi lenne, ha az MSZP demokratikus úton, Magyarországon akarná lejáratni a Fidesz-kormányt?

Tudod, népszavazás, tüntetés, sztrájk, polgári engedetlenség, országgyűlési választás, árnyékkormány, ahogyan demokráciában szokás.

F*szért kell nekik egyszer Moszkvába menni, egyszer Brüsszelbe, hogy magyarok ellen uszítsanak.

Ugye nem sértelek meg, ha azt mondom: nem vagy demokrata? :)

Maisie MacKenzie 2011.03.31. 13:22:52

@devuscka:

"szocialisták szerint a régi Magyar Királyság területi folytonosságát szimbolizálhatja."

Azt is szimbólizálja. A jogfolytonosságot. Magyarország = Uhorsko

Mit nem lehet ezen érteni? A magyar felfogás szerint a szlovákok szakadárok, Szlovákia kiválása Magyarországból egy sajnálatos féreértés eredménye.

f.m.j. 2011.03.31. 13:33:21

tényleg csak ennyi lenne? ilyen kis pitiáner ügyről van szó?
gyanítom, hogy az igazság odaát lesz...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.03.31. 13:37:54

@TaTa86.: Ahogy 2006-ban Gyurcsányt nem lehetett alkotmányos eszközökkel megbuktatni, úgy Orbánt sem lehet most. A Fidesz 2006-ban az utcai tüntetéseket választotta, a szocik most a nemzetközi nyomásgyakorlást. Mindkettő belefér a demokratikus politizálás kereteibe.

A közvélemény kormány ellen hangolása nem a nemzet ellen uszítás. Sem 2006-ban nem volt az, sem most. A demokratikus gyorstalpalónak vége.

Maisie MacKenzie 2011.03.31. 13:40:15

@devuscka:

"De nem a fölény, egyfajta nagyképű bölcselkedés mondatja mindezt, hiszen a magyaroknak is évtizedekbe telt, míg megszabadultak hasonló jellegű történelmi fóbiáiktól, a Habsburg- és németellenességtől."

Szerintem éles szituációban kiderülne, hogy a magyarok többsége nem szabadult meg a "Habsburg-ellenes fóbiá"-itól! :-)

Inkább az osztrákok vannak túl az ilyesmin.

devuscka 2011.03.31. 13:40:46

@Maisie MacKenzie:

"Mit nem lehet ezen érteni?"- az Ön 'szóhasználatát' nem értelmezem pontosan. Mire céloz vele? Gúny? Ha az akkor kinek_minek szánja?
(Hangsúlyozom, nem kötözködni akarok. Szeretném megérteni a hozzászólását.)

A linkemből:
"Egy gyakori klisé – a szlovákok keményen megkülönböztetik a Maďarskot az „Uhorsko”tól – a fentebb említettek miatt is, mondván, hogy az „Uhorsko” soknemzetiségű állam volt, ezért nem lehet Maďarskonak nevezni.
Akkor ezt a felvidéki államot hogyan lehet Szlovákiának nevezni – ugyanis 1920- ban legalább annyi nemzetiség élt Felvidéken mint „Uhorskóban” – a magyarok a lakosság 30% -át tették ki, ma alig 10%, azonkívül nagyszámú német, lengyel, ruszin, zsidó, cseh-morva, szerb, horvát, cigány lakott még itt.
>
"Egy további klisé – “Uhorskóban” ezeket a nemzeteket a magyarok “elnyomták”.
Konkrétan a szlovákokat “1000 (szóval ezer) évig” – micsoda rettenetes súly ez! valóban rossz még kimondani is! hiszen valóban, aki minket ennyi ideig oly rettenetes elnyomásban részesített, azzal nem lehet SOHA kibékülni – ahogy egyesek erről ábrándoznak. -
És ezt a marhaságot a szlovák nép abszolút többsége szent igazságnak tartja! Dehát nincs közöttük senki aki ezt egyszerű paraszt ésszel átgondolná? Itt igazán csak a történelem alapismerete kell!
A normálisabb szlovákiai történészeik már több ízben tagadták ezt a mítoszt, de a politikusok és a köznép figyelembe sem vette – ez az agyalágyult legenda tovább virul, a TV-ben is akárhányszor felemlegetik.."

pulpitus.hu/?View=entry&EntryID=331

devuscka 2011.03.31. 13:42:48

@Maisie MacKenzie:
Az osztrákoknak nem nagy ügy. Ez így van.

Maisie MacKenzie 2011.03.31. 13:51:12

@devuscka:

Mivel a magyar nyelv szlovák megnevezése is „Uhorský jazyk" volt a középkorban, szerintem egyértelmű a dolog.

Bloodscalp 2011.03.31. 13:55:35

@Steve the Great: már jó egy hónapja fel is hívták erre a figyelmet, de a mandinertől ilyet ne várj hogy észrevegyenek:) bár saját meglátásuk szerint képesek fidesz kritikára

Maisie MacKenzie 2011.03.31. 13:55:56

@devuscka:

“mi tudjuk hogy azt (mármint legalábbis a magyarlakta déli területeket) elloptuk tőletek”

Szerintem a szlovákok ezt jogos kárpótlásként fogják fel. Kárpótlásként, hogy nem a morva állam a jogfolytonos, hanem Szent Istváné, kárpótlásért, hogy több szláv magyarosodott el az évszázadok alatt, mint ahány magyar szlovákosodott el az utóbbi évtizedekben.

Tehát nem hiszem, hogy az "ellopni" igét használnák.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.31. 13:59:15

@Kettes: 2006ban Gyurcsányék szétverték a Fidesz utcai tüntetését, ellehetetlenítve a demokratikus tiltakozás legfontosabb lehetőségét.

A nemzetközi nyomásgyakorlás pedig nem értem mitől demokratikus? Kell hozzá egy önjelölt nemzetvezető, akit valamiért nem röhögnek ki külföldön(, mondjuk mert fel tudják használni). Nem kell hozzá semmilyen demokratikus támogatás, ahogyan Károlyi Mihálynak, Kádár Jánosnak sem volt, és ahogyan Gyurcsányéknak, Helleréknek sincs.

Tudod, nem is lenne gond a dologgal, hogyha itt a nép könnyes szemmel sírná vissza az igazi demokratákat, de a közvkutatások azt mutatják, hogy a Fidesz az egyetlen kormányképes erő.

"A közvélemény kormány ellen hangolása nem a nemzet ellen uszítás. Sem 2006-ban nem volt az, sem most. A demokratikus gyorstalpalónak vége. "

Szövegértés nulla. De gondolom ezért vagy ballib. Szóval elmagyarázom:

Semmi gond azzal, hogy itthon "uszítanak" a kormány ellen. Az ellenzék azért ellenzék, hogy ellenezzen, ezért fizetjük. 2006ban is demokratikus volt, noha az überdemokraták azt mondták hogy nem, 2011ben is az.

A gond az, hogy egy 0-hoz konvergáló demokratikus támogatással rendelkező alakulat külföldön mocskolódik a kormány ellen.
Teszik ezt annyi joggal, mintha egy más külpolitikai helyzetben a nyilasok árulkodnának.

És még egyszer, nem győzöm hangsúlyozni: a Fidesz 2006-2010ig, a magyar közvélemény, akikből a demokráciánk összeáll, nyomását használta a kormány ellen.
Most Martin Schultzok, meg Dinnye Danik ugatnak, akik nem részei a magyar demokráciának.

whiterose 2011.03.31. 14:01:40

No comment...Magyar szoclibek, legundorítóbb faj ....

whiterose 2011.03.31. 14:03:56

Kölcsey. A náci. Rasszista, fasiszta :))).

devuscka 2011.03.31. 14:13:13

@Maisie MacKenzie:

"Tehát nem hiszem, hogy az "ellopni" igét használnák. "

"A végén még egy nagyon okos, firkás tiszta szlovák barátomat idézem itt meg – ma egyetemi docens Kassán – aki egyszer hirtelen cinkos nevetéssel azt mondta nekem: “my vieme, že sme vám to ukradli!”"
(talán érti:srbija.blog.hu/)

Csak próbáltam értelmezni milyen 'kontextus'ban szándékozta ezt így? Végülis mindegy.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.03.31. 14:14:58

@TaTa86.: Persze, hogy nem érted, az lett volna a csoda, ha érted.

Az ellenzék ott és olyan eszközökkel tiltakozik a kormány ellen, ahol és ahogy azt a legeredményesebbnek tartja, mindaddig, amíg nem tör a kormány erőszakos megdöntésére. Pont.

"A gond az, hogy egy 0-hoz konvergáló demokratikus támogatással rendelkező alakulat külföldön mocskolódik a kormány ellen."

Ez a te gondod, nem a demokrácia gondja.

"Tudod, nem is lenne gond a dologgal, hogyha itt a nép könnyes szemmel sírná vissza az igazi demokratákat, de a közvkutatások azt mutatják, hogy a Fidesz az egyetlen kormányképes erő."

Ja, 1978-ban meg az MSZMP volt az egyetlen kormányképes erő. Képtelen vagy meghaladni a bolsevik hagyományaidat, ugye?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.31. 14:24:47

@Kettes: "Ez a te gondod, nem a demokrácia gondja."
Nem. Én ennek kifejezetten örülök.
Remélhetőleg 2014ben nem is fog kijutni MSZP-s.

"Ja, 1978-ban meg az MSZMP volt az egyetlen kormányképes erő. Képtelen vagy meghaladni a bolsevik hagyományaidat, ugye? "
Azért nem volt mert Rákosi és Kádár elpusztította, illetve tiltották ellenzéki pártok létrehozását. Egyébként 89ban is rögtön termett. Úgyhogy hülye vagy.
Ma senki nem tiltja meg, hogy az MSZP 103%os népszerűséget érjen el, és széles körben kormányképes erőnek ismerjék el. Még sem így van.

"Az ellenzék ott és olyan eszközökkel tiltakozik a kormány ellen, ahol és ahogy azt a legeredményesebbnek tartja, mindaddig, amíg nem tör a kormány erőszakos megdöntésére. Pont. "
Szóval ebben benne van a hazaárulás is, mint legitim lehetőség. Nem csalódtam benned.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.31. 14:27:14

@Kettes: "Képtelen vagy meghaladni a bolsevik hagyományaidat, ugye?"
Mesélj kérlek az én bolsevik hagyományaimról légy szíves!

Vagy csak olyan jól hangzik, a nácizás pedig már uncsi?
Esetleg nem vagy tisztában a szó jelentésével?

Bell & Sebastian 2011.03.31. 14:37:01

@Kettes: Ebben a blogban te kommentelhetsz?
Ugyanis a tiétek csak általatok anti-antiszemita és antifasisztának tartott hozzászólókat enged be, ha jól látom, moszatkám.

Akkor melyik szolgálattól vagy? Attól, amelyik a cigánygyilkosokat instruálta, vagy inkább attól, amelyik Rohácsot? Vagy teljesen mindegy.

Marianer 2011.03.31. 14:37:36

Részlet a görög alkotmányból:
SECTION II RELATIONS OF CHURCH AND STATE

Article 3
1. The prevailing religion in Greece is that of the Eastern Orthodox Church of Christ. The Orthodox Church of Greece, acknowledging our Lord Jesus Christ as its head, is inseparably united in doctrine with the Great Church of Christ in Constantinople and with every other Church of Christ of the same doctrine, observing unwaveringly, as they do, the holy apostolic and syn- odal canons and sacred traditions. It is autocephalous and is administered by the Holy Synod of serving Bishops and the Permanent Holy Synod originating thereof and assembled as specified by the Statutory Charter of the Church in compliance with the provisions of the Patriarchal Tome of June 29, 1850 and the Synodal Act of September 4, 1928.
2. The ecclesiastical regime existing in certain districts of the State shall not be deemed contrary to the provisions of the preceding paragraph.
3. The text of the Holy Scripture shall be maintained unaltered. Official translation of the text into any other form of language, without prior sanction by the Autocephalous Church of Greece and the Great Church of Christ in Constantinople, is prohibited.

PART TWO INDIVIDUAL AND SOCIAL RIGHTS

Article 4
1. All Greeks are equal before the law.
2. Greek men and women have equal rights and equal obligations.
3. All persons possessing the qualifications for citizenship as specified by law are Greek citizens. Withdrawal of Greek citizenship shall be permitted only in case of voluntary acquisition of another citizenship or of undertaking service contrary to national interests in a foreign country, under the conditions and procedures more specifically provided by law.
4. Only Greek citizens shall be eligible for public service, except as otherwise provided by special laws.
5. Greek citizens contribute without distinction to public charges in proportion to their means.
6. Every Greek capable of bearing arms is obliged to contribute to the defence of the Fatherland as provided by law.
7. Titles of nobility or distinction are neither conferred upon nor recognized in Greek citizens.

Tündér_Lala 2011.03.31. 14:44:23

@Kettes: Innen már csak egy lépés az idegen csapatok behívása az itthon demokratikusan hatalomra jutott erőkkel szemben.
Szóval ki nem képes meghaladni a Kádári múltat ? Pfff...

devuscka 2011.03.31. 14:46:25

@Marianer:
Köszi. Több is jó lenne összevetni.
Igaz, semmiképp sem befolyásolhatják a sajátunkat.

"http://nol.hu/kulfold/20110308-igy_irtatok_ti___alkotmanyt"

devuscka 2011.03.31. 15:00:29

@Tündér_Lala:
Tegnap nekem is pont ez jutott eszembe erről:
"Tiltakozik a szocialisták nemzeti jelképeket, illetve az új alkotmányt lejárató nemzetközi kampánya ellen a magyar néppárti képviselőcsoport."
www.hirtv.hu/kulfold/?article_hid=370705

Követve a 'kádári hagyományokat'. Szívesen látnának itt egyesült haderőt.
Hiszen nem Kadhafi az igazi ellensége az EU-nak.

vizipipa 2011.03.31. 15:44:16

@Kettes: örülnék, ha folytatnád.

Magyarázd el pl., hogy a demokratikusan megválasztott (tudod, még az előző kormány rendezésében tartott választáson) kormány bármely jogszerű lépése miért antidemokratikus.

Lécci, te ezt úgy tudod!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.31. 15:54:08

Hogy az Európai Parlamentben mit mondanak a cocillisták vagy a libbantak, az édes mindegy, mert az Európai Parlament világosan láthatóan kádertemetőként és h*lyegyerek-homokozóként funkcionál. Ne vegyük mi komolyabban az ő véleményüket, mint amilyen komolyan ők veszik a mi 'kotmányunkat.

Engem sokkal inkább egy olyan vita érdekelne, ami arról szól(na), hogy (érdemben) miben különbözik az új 'kotmány a régitől és hogy ezeknek a változásoknak milyen (érdemi) vonatkozásai vannak/lesznek napi létünkre (megengedem: bármilyen vonatkozásban).

ü
bbjnick

suski 2011.03.31. 16:10:23

Peace-jelet?????????????
AMikor ezt a fost elolvastam, reméltem, hogy nem igaz, mert ilyen retkes beteg fajzatot, mint a hazai szocialista különítmény , még nem hordott hátán a föld.
Örüljenek, hogy nem verik őket agyon már a reptéren, mikor hazasunnyognak. Elvisz a TEk, ha most megírom, hogy kivonulok egy tálca záptojással????????

betyár (törölt) 2011.03.31. 16:12:07

@whiterose:

egyszer már beleszaladtak. akkor ezen az idézeten akadtak ki:
"Mert kánya, kígyó, féreg egyre támad,
És marja, rágja kebelét."

ha jól emlékszem, ezt idézte a Torgyán egy beszédében, a vájtfülűek azonban nem ismerték fel az idézetet, s baromira kiakadtak, miket mond Józsi. amikor felvilágosították a szürkeállományúakat, akkor jött Vitányi, hogy ő mint Kölcsey leszármazottja kikéri magának, hogy "ezek" idézzék a mestert. Végül is még Ivánt nem tolták elő, de lehet, az is eljön:)

Bell & Sebastian 2011.03.31. 16:17:06

@bbjnick: Sokkal jobb alku pozícióba kerültünk más szodomita gonorrheásokkal szemben, míg a többieknek k2ttő igaz embert kell(ene) felhajtani, nekünk ebből elengedik az ÁFÁ -t és magoncot is annyit vihet a lelencből amennyit csak elbír a kerékpárján.

(Maguk mán elővették az áprilisi nyalósót? Mink a júniusit fogyasszuk hát egészséggel!)

:)))

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.31. 16:44:43

@Bell & Sebastian:

Nem tudom. Én most azt látom, hogy az orbánizmus egyre inkább valamiféle posztmodern kádárizmus jelleget ölt: "Aki nincs ellenünk, az velünk van"-típusú. Kötcséből ezt lehet "kicsinyá'ni", erre, ennyire telik, erre "fussa".

Olyan nagyon nem izgat, de nem örülök neki #:-|

ü
bbjnick

serpico 2011.03.31. 16:47:18

Jobbodali kollégák lépjenek hátra egy lépést és vizsgálják meg a kérdést elfogulatlanul, vagy legalább tegyenek fel kérdéseket prekoncepció nélkül.

Tény; Szájer József maga ismerte el blogjában, hogy ez a fordítás szívességből készült - az hogy szar az egy dolog, de nem véletlenül került ki Brüsszelbe ők adták oda ("hevenyészett szívességi fordítás keringett"...na ezt hívják alsó hangon eufemizmusnak).

Tény; a fordítás silányságára hivatkoztak mikor egyes szövegrészleteket hiányát vagy pontatlanságát kifogásolták a most lehordott civil szervezetek (pl TASZ. Úgy emlékszem 2006 októbere után még jó fiuk voltak a jobboldali páholyokban de hát fordul a világ...megfordul az Kopits Györggyel is...szerintetek ez is frankó??...belefér nem).

Én beszélek angolul, szerintem elég jól - ez nem véletlen félrefordítás: "All adult Hungarian citizens residing in the territory of Hungary shall have the right to be
elected and the right to vote in parliamentary elections" - ez szándékos kihagyás.
Miért KELL pl ezt kihagyni? Cui prodest?
Nem kötelező az EU tagság. Ki lehet lépni. Ki szívná meg, a Belgák?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.31. 16:47:42

@bbjnick:

"Aki nincs ellenünk, az velünk van"-típusú. = "Aki nincs ellenünk, az velünk van"-típusút.

osborne 2011.03.31. 16:53:50

Esetleg nem lehetne a magyar himnusz helyett a belga?

Brüsszel az utolsó reményünk.

Bell & Sebastian 2011.03.31. 17:07:21

@bbjnick: Azért találni mentséget rá, csak akarni kell. Pontosan látni (innen, ahol vagyok), hogyan rugdossa szét Orbán a párttársi fenekeket, de annyi van, hogy Brăilában a sor vége. Szembe menni egy amerikai báb Európával, azért embert próbáló.

Sokunk közérzetének jót tett volna egy felnégyelés, rögtön az elején, stimulálta volna a csirizes kezűeket, végső soron onnan indult az egész, hogy a lopás mértéke tendált a végtelenhez és alig-alig csillapodott.

Ebben a Citáljuk törvény elé! -versenyszámban határozottan feljövőben a Jobbik. Igaz vidéken, ahol gyengén működik a Zsiráf Véd- és Dacszövetség, váratlanul elutaztak korábban.

vizipipa 2011.03.31. 17:14:04

@bbjnick: ebbe nézz bele. Ez nem összehasonlítás, arról szól mi az ami jó, ha benne van.

tasz.hu/files/tasz/imce/alkotmany_vitairat_hu.pdf

Téglagyári Megálló 2011.03.31. 17:32:22

@bbjnick:

Nézze, amikor nyolcvannégyben körülnéztem a templomban, ezt már pontosan láttam. Nincs veretes reakciós közönség idehaza. Hozni kell valami térítő püspököt Dél-Amerikából, csak le ne lökjék a Gellért-hegyről.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.31. 18:03:35

@vizipipa:

Megnézem, "kiértelmezem":-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.31. 18:15:30

@Bell & Sebastian: @Téglagyári Megálló:

Szerintem ugyanazt látjuk, csak máshová tesszük a hangsúlyokat. Én nem látom a helyzetet teljesen reménytelennek, de azt nagyon veszélyesnek tartom/tartanám, ha most az gondolnánk, hogy a "vezér" majd megoldja, elviszi a bulit (mi elég ha kussolunk, esetleg ha ambiciózusabbak vagyunk, csaholunk); mert ha ez válna uralkodóvá, akkor végleg belefulladnánk a sunnyogás-punnyogásba (és a homo orbanicus semmivel sem (lenne) gusztusosabb állatfaj, mint a homo kadaricus).

Igen, hívjunk egy püspököt Dél-Amerikából! De a bevállalós fajtából ám!

ü
bbjnick

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.03.31. 18:57:28

@Tündér_Lala: Valójában nincs szükség külföldi intervencióra, van elég zsoldos itthon is. Elég néhány futballultrát felbujtani a középületek felgyújtására és megígérni nekik a büntetésük eltörlését a hatalomra kerülésünk esetén. Csak arra kell vigyázni, hogy álld a szavad, különben legközelebb rádgyújtják a házadat.

@vizipipa: Kérlek. A demokrácia lehetőséget ad a saját játékszabályai szerint a saját maga felszámolására. Szerezz relatív többséget a választáson, transzformálódjon ez alkotmányozó többséggé, iktasd ki a többségi hatalom kontrolljait, urald a médiát, nevezz ki életfogytiglan leválthatatlan kádereket, vésd kőbe a gusztusod szerint az összes politikát, amiről a választások szólhatnak, ezzel tedd tét nélküli bohóckodássá magát a választást - és kész.

Minden teljesen jogszerű volt és mégis felszámoltad a demokráciát. Remélem, nem lőttem le a poént. (A következő szemináriumért már tandíjat fogok szedni.)

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.03.31. 19:47:57

libsiznek, szociznak, zsidóznak, terelnek, csúsztatnak, hazudnak, őrjöngve fenyegetőznek ... mandiner, mi így szeretünk :)

Tom5612 2011.03.31. 20:01:12

@disposable_hero: Már javítoták a heje sírási hubát...:)

Bell & Sebastian 2011.03.31. 20:10:33

@.Pierre Bezuhov.: Ecsém, itt nagy élet van, pont mint az űrkocsmában. Nincs már itt a főnököd, így lassan menned kell, táskáját itt ne hagyd!

Bell & Sebastian 2011.03.31. 20:29:53

@bbjnick: Ide kell írni:
CELAM – Consejo Episcopal Latinoamericano
neki:

Francisco Javier Errázuriz Ossa
(S.E.R., I.S.P.Sch. es un cardenal chileno de la Santa Iglesia Romana y Arzobispo Emérito de Santiago de Chile.)
Casilla 30-D, Erasmo Escala 1884, Santiago, Chile

Tel.: (02) 696-32-75
Fax: (02) 698-91-37
www.iglesiadesantiago.cl/

:)

csi szi 2011.03.31. 20:52:41

@whiterose: Az hát:
„Egy van csak, amit még figyelembe hozni bátor vagyok. Az ti. , hogy az adózó nép szegénységének veszedelmesebb forrása nem lehet, mint a zsidók szemlátomást való szaporodása. (... )... még pedig azon időben, mely alatt (ha ugyan az említett összeírásokban valami tetemes hiba nem történt) a keresztyén adózó nép száma több mint 16 ezerrel kevesebbedett meg. Senki sincs a Tek. Vármegye itt ülő tagjai közül, akinek a zsidó ezen szaporodására a szomszéd Galíciának sorsa eszébe ne jusson. (... ) De bátran említem azt az iszonytató rajzolatot, amelyet Pr. Schulze Galíciának, az Izrael fiai által történt lesüllyedéséről, az egész ausztriai birodalom láttára, előállított. Méltán mondja ő, hogy mely országban a zsidók megszaporodnak, az vagyoni végromlás szélén áll. "

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.31. 21:37:24

@Bell & Sebastian:

:-)

ü
bbjnick

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.03.31. 21:58:34

Gyerkőcök, itt megy a helyben pörgés.

KI A FASZ KÉPZELI, HOGY A ZELLENZÉK MAJD PONT KIHAGYJA A MAGAS LABDÁKAT?

Akár vélt, akár valós.

A wikileaks botrányok mentén még a németekről is kiderült, hogy egymást feketítik a nagytesó nagykövete előtt.

Szánalmas, hogy minden egyikek oldala hadművelet után indul a siránkozás a másikok oldalon, hogy JÉÉÉ, ezek ásnak minket. Mintha valami újdonság lenne.

Nem kéne kapkodni, a forradalmi fosdömping helyett fontolva haladást javallott egy Széchenyi nevezetű ipse. A Nagyon Elborult Rögtönzősdi előtt még ő volt a nahahagy példakép, nem ártana újra ráeszmélni.

Uff, beszéltem, troll goes to sleep.

vizipipa 2011.03.31. 22:30:34

@Kettes:
Tudod mit? A következő szemináriumra még készülj egy kicsit.

Tőled idézek:"Minden teljesen jogszerű volt..." Lehet, hogy meglepő, de ez a demokrácia! Nem az, hogy a kormánypárt csak azt teheti ami az ellenzéknek tetszik.

Arról beszélhetünk, hogy az eddigi demokrácia mennyire volt jó. Mondjuk 2006. okt. 23-án. Vagy most. Viszont akkor miért ragaszkodsz a mostani alkotmányhoz, ami Viktornak mindezt lehetővé teszi? Netán mégsem tökéletes? Változtatni kéne?

Ne félj, meglesz. Csak nem úgy ahogy te szeretnéd!

devuscka 2011.03.31. 22:47:20

@helgoland:
Nem úgy tűnik. Komolyan gondolja.

efhábé 2011.04.01. 09:55:20

@Kettes: Annyira nem, hogy a fidesz is élt vele annakidején, épp sajtóügyileg. www.fidesz.hu/index.php?Cikk=16247
Bezonyám, hogy ez kiment az EU felé is, nem véletlen benne a nemzetközi sajtó emlegetése.
Ja, persze, tudom. Akkor égető nemzeti szükség volt a világ figyelmének felhívása az itt folyó visszásságokra, most meg ugyanez nemzetrontás.
Világos és logikus gondolatmenet :)

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2011.04.01. 15:00:17

@Cook kapitány: Látom, senki nem reagálta le az érdemben EGYETLEN ÉRTELMES HOZZÁSZÓLÁST.

Akkor hát kimásolnám ide – egy az egyben a kink tartalmát:

„I. Valótlanságok a kormány vitairatában

I/1. A vitairat állítása szerint a kormányfő a választási kampányban egyértelművé tette, hogy 2/3-os hatalom birtokában alkotmányozni kíván. Ez az állítás egyszerűen cáfolható a választási program alapján, amely egyetlen utalást sem tartalmaz alkotmányozási szándékra.

I/2. Megtévesztő a vitairat azon állítása, hogy az Alaptörvény koncepcióját a 2010. június 28-án felállított Alkotmány-előkészítő bizottság készítette el, hiszen a bizottság által elkészített alkotmánykoncepció a 9/2011. (III. 9.) OGY határozat szerint csupán iránymutatásul szolgál a további alkotmányozó munkában, annak semmiféle normatív ereje nincs. Vagyis az Alaptörvény tervezete nem e koncepció alapján készült el.

I/3. Nem igaz a vitairat azon állítása, hogy tíz hónapja tartalmas vita zajlik az alkotmány tartalmi kérdéseiről. Valójában az Alaptörvény tervezete csak március 14-én lett nyilvános, és a parlamenti vita pedig mindössze kilenc napig tart.

I/4. Csúsztatás a széles körű szakmai vitára történő utalás, mivel az állítólagos szakmai vita idején az Alaptörvény tervezetéből egyetlen sor sem volt ismert, így szakmai vitáról beszélni értelmetlen.

I/5. Nem fedi a valóságot a vitairat azon állítása, hogy az új Alaptörvényről „nemzeti konzultáció” folyt. A feltett kérdések egy része ugyanis csak távoli összefüggésben áll az alkotmányozással, más részükben pedig populista követelések köszönnek vissza. A tizenkét kérdés távolról sem fedte le azokat az érdemi témákat, amelyekben döntést kell hozni az alkotmányozás során, mint például azt, hogy szükség van-e új alkotmányra, vagy hogy milyen legyen az Alkotmánybíróság hatásköre.

II. A fordítás félrevezető pontjai

II/1. A fordítás nem tartalmazza az Alaptörvény karakterét meghatározó Nemzeti hitvallást. A hitvallás hiánya más színben tünteti fel az egész Alaptörvényt, hiszen abban kitüntetett értékként jelenik meg a keresztény vallás, olyanként, amelynek „nemzetmegtartó ereje van”, amelyben a hit a nemzeti összetartozás alapvető értéke. A kitüntetett szerep ugyanakkor nem csak szimbolikus jelentőségű, hiszen a tervezet Q. cikke értelmében az Alaptörvényt a Nemzeti hitvallással összhangban kell értelmezni.

II/2. A fordításból nem derül ki, hogy az Alaptörvény nem ismeri el az 1989 októberében elfogadott Alkotmány jogfolytonosságát, és ezzel megtagadja az annak alapján az elmúlt húsz évben kialakult alkotmánybírósági gyakorlatot is.

II/3. A fordítás nem tartalmazza a tényleges életfogytiglani szabadságvesztés alkalmazásának lehetőségét, amely olyan szankció, amelyet az Európa Tanács illetékes testülete az Európa Tanács elvárásaival összeegyeztethetetlennek tekint.

II/4. A fordítás szerint a Magyarországon lakóhellyel rendelkezők rendelkeznének választójoggal, amelynek a valós szöveg tételesen ellentmond.

II/5. A fordítás szerint az Alkotmánybíróságnak rendes bírói indítvány alapján van hatásköre a költségvetéssel kapcsolatos jogszabályok alkotmányossági kontrolljára. Valójában a szöveg ezt a lehetőséget kizárja.”

És engedtessék meg, hogy idelinkeljem a nem éppen MSZP-szimpátiájáról ismert Véleményvezért:

velemenyvezer.blog.hu/2011/03/30/atvagni_az_eu_t_megint_nem_jott_be

Én szégyellném magam a helyetekben, kedves mandiner…

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2011.04.01. 16:08:07

Azt hiszem, már általános iskolába is tanítják, hogy Magyarországon nem volt feudalizmus. Földbirtok, rendiség volt, hűbériség nem. Bár nyilván a szocik földbirtokot és rendiséget értenek feudalizmus alatt.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2011.04.01. 16:11:58

@kesztió: van pár alkotmány Európában, amiről sose szavaztak a népek. Igazából a kisebbség az, ahol szavaztak róla. Pl. a németről sem szavaztak. A népszavazás önmagában nem kritériuma egy alkotmány legitimitásának. Emellett ki mondta, hogy egy kormány csak olyat csinálhat, ami benne volt a választási ígéreteiben, esetleg a kormányprogramjában? Ez az ötlet marhaság.

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2011.04.01. 16:20:51

@dobray: Ez így is van, csakhogy egyáltálán nem azt vitatja a cikk, hogy lehet-e olyat csinálni, ami nem volt a kampányígéretek között.

Hanem, hogy tényszerű hazugság, hogy az alkotmányozás a választási ígéretek közt szerepelt. mert egyértelműen nem így van.

A cikk nem azt fejtegeti, hogy mi a követlendő út alkotmányozás esetén, hanem hogy mi az, amit valótláanságok állítása és tendenciózus félrefordítás útján másképp tálalnak az EU fele, mint ahogy van.

És a felvetett problémák egyrészt egyáltalán nem mellékesek, másrészt túl konkrétak ahhoz, hogy árnyalni, színezgetni, kimagyarázni lehessen őket.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.04.01. 21:48:45

@dobray: Teljes félreértésben vagy. A népszavazásnak nem az a célja, hogy megerősítse a Fidesz alaptörvényét, hanem hogy elvesse ezt. Majd a megfelelő időben lesz népszavazás az alaptörvényükről, a mi játékszabályaink szerint ("mi" = nem Fidesz), és aztán nagy szomorúan ki lesz kúrva az alaptörvényük a sarkalatos törvényekkel, történeti alkotmánnyal, a bebábozódott káderekkel és gazdaságpolitikával együtt egy 30 négyzetkilométeres rezervátumba a Pilisben, ott lehet alkotmányozni gyerekek.

(Csak vicceltem. Ahogy Lázár szokott a módosítóival.)

Bell & Sebastian 2011.04.02. 02:16:57

Híjnye, a betyár mindenit! Ha ez a faszkalap visszajön a haverjaival, érdemes lesz fegyvert fogni. Ekkora gyökeret! És micsoda önbizalom! Csak vicceltem. Persze...

vizipipa 2011.04.02. 12:07:55

Itt megtekinthető a 2006-os Petrétei-féle alkotmány tervezet.

www.mno.hu/upload/docfiles/1104/petreteialkotmany.pdf

Vannak benne érdekes dolgok. Szentkorona, 4/5-ös módosíthatóság, életbeléptetés a következő kormánynak, stb.
Népszavazás az speciel nincs.

Téglagyári Megálló 2011.04.02. 13:38:43

@bbjnick:

Sajnos az Egyházban elég általános, hogy a Vezetőktől várjuk a kereszténység elterjedését.

Lew Archer 2011.04.02. 14:50:04

Úgy gondolom, nem az a kérdés, hogy joga van-e az Országgyűlés 2/3-os többségének alkotmányozni, ugyanis joga van, formálisan akár a többiek ellenére is.

A nagy kérdés itt az, hogy jó lesz-e az új alkotmány. És ez az, ami miatt nemcsak a baloldaliaknak kell aggódniuk, hanem a jobboldaliaknak még inkább. Meg van-e a jobboldal teljes mértékig győződve arról, hogy a legjobb szellemi erők állnak az alkotmány kidolgozása mögött? Nagy ám a tét, ha az új alaptörvény nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, nem hoz alapvető pozitív változásokat az elmúlt 20 év viszonyaihoz képest, akkor óriási harcok ellenére elpazarolt az ország egy lehetőséget.

És ettől tartani kell, mert lehet erővel, erőből tenni a dolgokat, csak akkor jól kell csinálni és eredményt kell mutatni, mert semmilyen hatalom nem tart örökké, és aki nagy hatalom és erő birtokában, azzal korlátlanul élve nem ér el eredményt, az keserves sorsra jut, ha fordul a kocka. És a kocka mindig fordul.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.02. 15:54:22

@Téglagyári Megálló:

"Sajnos az Egyházban elég általános, hogy a Vezetőktől várjuk a kereszténység elterjedését." --- írja.

Én nem látok ebben semmi problémát: igazság szerint nem is tudom, hogyan (is) lehetne ez másként.

Nézze csak! Cserélje ki a "Vezetők"-et "Személyiségek"-re és mindjárt világos és magátólértetődő a "szituáció".

ü
bbjnick

Téglagyári Megálló 2011.04.02. 16:09:17

@bbjnick:

Nézze, ha se hitvallók, de hitből cselekvők nincsenek, csak papok, meg templomba járó hívek, abból nem lesz élő egyház.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.02. 17:19:21

@Téglagyári Megálló:

Én ismerek nagyszerű papokat, akik a rájuk bízott közösségekben mindent megtesznek, amit csak megtehetnek, a hívekért. Ami miatt úgy tűnhet, hogy az Egyház nem teszi a dolgát, az az, hogy a közéletből kiszorultak/a közéletben perifériáraszorultak a klerikusok és a hívők. Hitvalló közéleti figurákra és "odamondó" papokra lenne szükség, hogy (a közvélemény mai szerkezetében) jobban láthatóvá váljék az Egyház. Hogy miért nem hangoskodott/hangoskodik az Egyház, azt értem --- gondolom, maga is:-) ---, de (szerintem) eljött az ideje, hogy nekilásson ("hangoskodni").

ü
bbjnick

Alfőmérnök 2011.04.02. 22:23:52

@Lew Archer: Fájdalom, de sok igazság van ebben.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.04.03. 10:19:56

@Kettes:

"A Fidesz 2006-ban az utcai tüntetéseket választotta, a szocik most a nemzetközi nyomásgyakorlást. Mindkettő belefér a demokratikus politizálás kereteibe."

2006-ban a fidi az utcai tüntetéseket ÉS a nemzetközi nyomásgyakorlást választotta. konkrétan elérték, hogy a néppárti frakció egyik kurvafontos ifjúsági szervezete brekegjen egyet.

a fidi konkrétan mindvégig minden eszközt megragadott a nemzetközi nyomásgyakorlásra. amihez minden joga meg is van, és mellesleg azt a most hazaárulásról röfögő szerencsétlenek mindvégig örömmel üdvözölték.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.04.03. 10:20:58

@post

"Annyit sikerült összeraknunk a történetből, hogy Brüsszelben eleinte egy hevenyészett szívességi fordítás keringett, a hivatalos változatot csak ezek után kapták meg a képviselők."

szomorú vagyok, hogy a mandiner magáévá tette szájer szánalmas hazugságát.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.04.06. 12:32:53

Biztosan hallottál róla Kölcsey Ferenc sírhelye környékén is csónak alakúak a sírjelek. Hiszen a kereszténység olyan, mint a ruszki kommunizmus, idegen a magyarságtól.

Mifelénk a szatmári vidéken gyerekkoromban nem nagyon volt divat a világuralomra törő katolicizmus, sem kereszténység és még a kereszt alakú sírjel sem. Biztosan hallottál róla, még Kölcsey Ferenc (himnusz írója) sírhelye környékén is csónak alakúak voltak inkább divatban. A mi falunknak volt és van életfája, ami a magyarság ősi vallására utaló és megmaradt jelei.

A himnusz, annak ellenére, hogy a szövegét egyik földim írta, a zenéje miatt, ami egy siratóének, valóban inkább temetésre való. Mondjuk, azért nem mindenkiére, mert nem mindenki csípi a bibliai SátánIstent, akit ott emlegetnek és dicsőítenek benne az elején. Bár Kölcseyt is korlátozta akkor a katolikus cenzúra és nem írhatott ősi magyar Isten neveket a szerzeményébe.

Kölcsey Ferenc ugyan is szabadkőműves volt.
süti beállítások módosítása