Fővárosi zászlócsere – Ilyen ország pedig nincs CCLVIII.
2011. február 24. írta: TuRuL_2k2

Fővárosi zászlócsere – Ilyen ország pedig nincs CCLVIII.

Magyar Hírlap: A személycseréken kívül szimbolikus jelentőségű dolgokon, például a heraldikán, egyes utcaneveken is változtatna. Mikor lesz ez esedékes?
Tarlós István: A szobámban már csak nemzetiszínű zászlót talál. A főváros korábbi zászlaja nekem sem tetszett, meg fogjuk változtatni, de részletekről még nem beszélnék. Bizonyára megkapjuk érte a kritikákat, mint ahogyan az utcák és a terek névváltoztatásaiért is. Ezeket márciusban egy csomagban visszük a közgyűlés elé, mert ha egyenként tennénk, akkor valószínűleg mindegyikből külön botrányt csapnának egyesek. Így viszont csak egy csetepatéval kell majd szembenézni, aki akarja, kikiabálja magát, és utána rendben leszünk.

/Interjú Tarlós Istvánnal, Magyar Hírlap/

  Tarlós István nem először veti fel a budapesti lobogó megváltoztatását, megválasztását megelőzően egy fővárosi imázskonferencián is beszélt már arról, hogy változást szeretne Budapest szimbólumaiban, többek között a zászlóról is megkérdezné a közvéleményt. A héten a Magyar Hírlapnak adott interjújában már kész tényként beszél a változtatásról. 

  Egy város színeinek, szimbólumrendszerének megváltoztatásához nagyon nyomós indokok kellenek. Az aktuális főpolgármester személyes ízlése nem tartozik ezek közé.

 A Buda, Óbuda és Pest 1873-as egyesítésével létrejövő Budapest zászlaja Buda (a mai I. kerület) vörös-arany és Pest (a mai V. kerület) arany-kék színeiből született. Érdekesség, hogy egy időben a kék szín helyett zöldet használtak, az 1930. évi XVIII., Budapest székesfőváros közigazgatásáról szóló törvénycikk így fogalmaz: A székesfőváros lobogójának színei: piros, sárga, zöld, amelyek a zászlórúdra merőlegesen futnak. A vörös-arany-kék trikolór közepére végül a rendszerváltást követően került fel a város szintén 1873-ban született címere. 

  Egy ilyen szép, organikus történettel rendelkező jelképhez nem szabad csak úgy hozzányúlni. Az 1873-as nagy városegyesítés szimbóluma meg kell, hogy feleljen a másfél évszázaddal későbbi városatyáknak is, nem ezen múlik, hogy mit tudnak hozzátenni a Budapest-sztorihoz. Ha meg csak annyi a gond a jelenlegi lobogóval, hogy túlságosan romános, arra van egyszerű megoldás: a főváros rendeljen helyes elrendezésű, hosszanti csíkozású zászlókat. Ne olyanokat, mint az eddigiek, mert azok valóban nem budapesti, hanem fejük tetejére állított román nemzeti lobogók (bónusz Budapest-címerrel):

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr22683467

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bojár Iván András, az Ellenállás tiszta kezű hőse 2012.01.06. 09:41:07

  2011. december 31.: Megszűnik Bojár Iván András városarculati tanácsadói megbizatása a Tarlós István vezette Fővárosi Önkormányzattal.   2012. január 4.: Bojár a Tiszta Kezek Mozgalom által szervezett tárlatlátogatáson a következőket mondj...

Trackback: Fülei-Szántó András népszavazási kezdeményezés 2011.02.24. 19:21:07

Az index és egyetlen híradó ingerküszöbét sem érte ez a hír, hogy egy magányos harcosnak tűnő aktivista megelégelte a bankszövetség néha meglehetősen hihetetlennek tűnő magyarázatait a kialakult helyzetre és népszavazást kezdeményezett a következő kérd...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

z 2011.02.24. 17:30:58

A hátam is borsódzik, ha a volt MSZP-SZDSZ klientúrára gondolok, de azért ez a jobbos hülyeség is kiakaszt.
Ez egyszerűen a mániájuk, a jelképek, zászlók, egyenruhák, szimbólumok erdejéből sosem látnak ki. Ez teremt nekik valami olyan magasztos, finom, biztonságos légkört, amiben amúgy csak diktátorok szoktak fürdeni. '98-tól is ez ment 2002-ig, imázs, koronahurcibálás, festmény a koalícióról, elnevezték magukat szenátoroknak, satöbbi.
Ha Tarlósnak ennyi ideje van, menjen és munka után szereljen meg egy bkv-jegyautomatát. Vagy verje bele a Dunába, nekem tök mindegy, csak vegyen vissza egy kicsit és ne ilyen hülyeségeken törje a fejét.

CsárliFirpó 2011.02.24. 17:32:15

Nekem a jelenlegi piros-sárga-kék színű zászló nem amiatt nem tetszik, mert romános! Hanem épp fordítva: pont amiatt nem tetszik a román zászló sem, mert ocsmány ez a színharmónia, baromira nem passzol össze így ez a 3 szín. És emiatt nem tetszik a jelenlegi Budapest zászló sem.

Különben meg hol van előírva, hogy mindenáron tricolor zászlaja lehet csak Budapestnek. Kell egy szebbet kreálni és kész.
Egyébként minden ünnepen amikor kilobogózzák a hidakat is, úgy érzem magam, mintha folyton valami román diplomáciai delegáció érkezett volna a városba:)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.02.24. 17:41:35

@is: "aki komcsizni akar, az ugyis komcsizik."

Természetesen, főleg, ha ironizál. Egyébként erre válaszoltam ergének:

"Megmondom én, kik voltak a kényszeres zászló- és címerlecserélők, akik nem törődtek a heraldika szép tudományával és a múlt organikus fejlődésével: a komenisták, azok."

De szerinted a Fővárosi Tanács kiket kért fel szakértőnek '89-ben, mi? Talán a Zétényi Zsoltot, vagy a Raffayt :DDD Akkor még ki se nagyon mondták, hogy Horthy-korszak, nem hogy egy korabeli jelképet javasoljanak. Azután jött a "horthy-fasiszta" Antall, ha emlékszel. Nyilvánvaló politikai célzatosság volt abban, hogy nem a piros-sárga-zöld jogfolytonosságát állították helyre, hanem elővették a korábbi változatot. És az is nyilvánvaló, hogy a szadista Demszkynek ez miért felelt meg, és miért fogadta el fő fő antikommunistaként a Fővárosi Tanács komcsi szakértőinek a véleményét . )

2011.02.24. 17:43:20

Az lesz itt a gond, hogy valami baráti design studiót megbíznak, hogy tervezzen valamit és az egész olyan lesz, mint egy céglogó. Mert ugye nem olyan sok helyen oktatnak heraldikát. Elcseszett lesz, mint az Opera brand-je.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.02.24. 17:46:41

@CsárliFirpó: "úgy érzem magam, mintha folyton valami román diplomáciai delegáció érkezett volna a városba:)"

Szerintem a túlnyomó többség így érzi, még a szoci szavazókban is megmozdul szerintem ilyenkor a bennük élő népies elem, és a kossuth nóta, de azért a Mandi köti az ebet, mert csak. Talán náluk már a demszkyzmus is hagyomány : )

heggab 2011.02.24. 17:49:14

Szerintem ennyi a lényeg, és ez maximálisan igaz:
"Egy város színeinek, szimbólumrendszerének megváltoztatásához nagyon nyomós indokok kellenek. Az aktuális főpolgármester személyes ízlése nem tartozik ezek közé."

Azt gondolom, valami totális félreértelmezése egy demokratikus vezetői szerepnek, ha ilyen történelmi dolgok megváltoztatása az egyéni ízlés mentén történik. Ha változik, mert (lakossági, választói, stb.) igény van rá, akkor ez tipikusan olyan dolog, amiről a lakosoknak, választóknak kell dönteni: nem egy bonyolult dolog (mint az Alkotmány kérdése, vagy a 300 Ft-os vizitdíj), hanem itt adott alternatívákból minden polgár tud választani, hogy mi az a szimbólumrendszer, mi az a három szín, amit ő leginkább a (budapesti) önmagáénak érez, és azonosulni tud vele.

osborne 2011.02.24. 17:59:29

@gloire: Jó lenne látni mit akarnak helyette de a mostani iszonyatosnak tényleg mennie kell. Végleg :)

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.24. 18:01:27

@osborne: igaz. A József Attila színházat épp most számolják fel, úgymond pénzhiány miatt. Ez azt hiszem, kicsit többe fog kerülni, mint amennyiből a színházat meg lehetne menteni...

orvian 2011.02.24. 18:05:26

Egyébként meg jöjjön a vörös félhold.
Vagy amit akarnak.
Heraldika:na az most itt a legfontosabb.
A népnek: a középen állóhoz képest ki van balra?

Ab ovo 2011.02.24. 18:05:44

Szerény javaslatom a változtatáshoz: tiszta fekete mezőben középre igazított fehér koponya, alatta a lábszárcsontokkal. Őszinte, precíz, informatív, heraldikailag kifogástalan, külföldi turistákban szemernyi kétséget sem hagy a települès jellegét illetően.

orvian 2011.02.24. 18:06:55

@Atomot az indexre!: Hasznosítására írnak ki pályázatot.
Ki írnak?!!!

orvian 2011.02.24. 18:09:24

@Ab ovo: Ezt már az utazási irodákban kellene
megmutatni:katasztrófa turizmus.
Szomorú.

sprenczl 2011.02.24. 18:26:58

Tetemre hívni és Árpád-sávosra cserélni.:-)

Petyhüdt Petymeg a dinamikus kritikus 2011.02.24. 18:29:30

" Egy ilyen szép, organikus történettel rendelkező jelképhez"

ez ugye valamiféle irónia akar lenni, remélem.

Petyhüdt Petymeg a dinamikus kritikus 2011.02.24. 18:33:40

Budapestnek amúgy nem zászlóra van szüksége, hanem épeszű lakosságra.

Hoppázó Beléndek 2011.02.24. 18:34:46

Taplós melyik ismerősének van zászlógyára? azt lehet tudni? vagy elveszünk a színekben, meg hogy román?

Red Velvet 2011.02.24. 18:50:21

@gloire: Rég volt, de ha jól emlékszem Zsigmond Attila, későbbi MDF-es kultúrpolitikus, művészettörténész, Ráday Mihály tévés városvédő és Katona Tamás történész voltak benne. De akár Kun Béláné is lehetett volna, mert nem új jelképeket hoztak létre, hanem úgy döntöttek, hogy visszaveszik Budapest 1873-ban megállapított címerét és a lobogóját.

1873-ban egyébként szintén egy szakmai bizottság tett le javaslatot a politikusokból álló városegyesítési bizottság asztalára. Ennek vezetője a magyar heraldika-tudomány máig legjelentősebb alakja báró Nyáry Albert volt, tagjai pedig Rómer Flóris, Nagy Iván és Horváth Árpád. A román zászlóhoz való hasonlatosság nem volt kérdés: az egyesített Románia csak 1877. május 10-én jött létre.

1929-ben a románzászló-para kitört a politikusokon. Újabb szakértői csapatot kértek fel a címer és a zászló felülvizsgálatára: Hóman Bálint egyetemi tanárt, Gárdonyi Albert főlevéltárnokot, Csánki Dezsőt, az Országos Levéltár főigazgatóját. Ők NEM javasolták a zászló színeinek megváltoztatását, de az 1930:XVIII. törvény mégis a zöldre cserélte Buda kékjét a zászlóban. (Mellesleg elvont egy csomó fontos jogkört a székesfővárostól.)

1945 után rövid ideig ismét használta az 1873-as jelképeket a kisgazda városvezetés, de a kommunista hatalomátvétel után minden önálló zászló vagy címerhasználat megszűnt.

Szóval ennyit a hagyományokról és politikusokról.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.02.24. 18:52:25

Budapesti vagyok, és támogatom a cserét. Kicsit szégyellem is magam érte, de hát ez érzelmi dolog :)

CSÉ 2011.02.24. 18:55:05

Megmondom én miért ocsmány a mostani zászló:

www.katonadolog.hu/pictures/b/roman.jpg

Mintha a város kifosztásáért hálásak lennénk nekik.

Jobbágy 2011.02.24. 19:00:05

Nekem a kalózos ötlet tetszik a legjobban! Szövetkezhetünk a szomáliaiakkal, és akkor be kell venni őket is a címerünkbe, s akkor minden címert le kell cserélni, hogy meg ne sértődjenek szomáliai testvéreink, hogy nincsenek rajta.

Mellesleg nekem sem tetszik a mostani, és továbbra sem értem, hogyan miért ne lehetne valami másra áttérni.

hollario 2011.02.24. 19:02:45

Itt mindenki a színeken görcsöl? Azok maradnak, csak a címer helyett Orbán meg Tarlós lesz rajta.

AkarkiJ 2011.02.24. 19:03:28

speciel ennek a zászlónak a lecserélése egyáltalán nem zavarna, mert nem tetszenek a színei, meg amikor bevezették, egy darabig nem értettem, hogy a román kormánydelegáció miért jön állandóan budapestre hivatalos látogatásra :)

Vincenzo90 2011.02.24. 19:09:14

Arany legyen az arany, és ne sárga. Akkor nem lesz oláhszínű.

StirlitZ 2011.02.24. 19:14:39

legyen piros alapon fekete BMW, keresztben egy baseball ütővel, körben koszorúszerűen kutyaszarral.

magyar bucó 2011.02.24. 19:15:34

Meggyőződésem, hogy anno demszkyék a nemzeti-konzervatívok bosszantására hozták vissza a román zászlót. Szar érzés végig román(nak látszó) zászlókat nézni az ünnepeken.

horowitz 2011.02.24. 19:42:06

örülök,hogy Budapesten már mindent megoldottak,megcsináltak,befejeztek tarlós úrék és már csak ezzel kell foglalkozni.

magyar bucó 2011.02.24. 19:51:22

@horowitz:
Elég olcsón megoldható ahhoz, hogy ne halasszák addig, amíg minden mást megoldottak.
(Úgyis mindig új zászlókat rendelnek, nem plusz kiadás legközelebb másmilyent rendelni.)

a-kis-herceg 2011.02.24. 19:57:50

végre valami lényegi kérdés. már Zuglóban rég túl vannak ezen. én mindig akartam bélyegző és fejléc boltot nyitni...

akár következhetne a hévek beszámozása. pl rögtön kezdhetnénk így: H5, H6, H7, H8, H9....

a-kis-herceg 2011.02.24. 19:59:55

ja és szerencsére a Közigazgatási Hivatal, Államigazgatási Hivatal néven a Váci u. ból átköltözött a Városház utcába, majd most Kormányhivatal néven vissza...

hm a fejléc ipar nagyon megy... érdemes megnézni a feliratokat a házon és ajtókon. de már óvatosan lassan csak anynit érdemes : "Hivatal" osztjónapot

Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.02.24. 20:00:40

Az tök érdekes, hogy a kozmopolita baloldali fiatalság, egyből milyen konzervatív jobboldalivá vált ahogy fikázni kell, rögtön szent lesz Erdély emléke, meg a hagyományok:))

legeslegujabbkor 2011.02.24. 20:03:55

Legyen tiszta fehér, akkor nem hasonlít egyik re sem.

legeslegujabbkor 2011.02.24. 20:23:04

@a-kis-herceg: Mindenki azt gondol oda, amit csak akar.

Gerardus A. Lodewijk 2011.02.24. 20:27:57

"a főváros rendeljen helyes elrendezésű, hosszanti csíkozású zászlókat. Ne olyanokat, mint az eddigiek, mert azok valóban nem budapesti, hanem fejük tetejére állított román nemzeti lobogók."

Téves. A román nemzeti lobogó csíkozása párhuzamos a rúddal, a budapesti zászlóé pedig merőleges arra. Más esetekben ennyi elég a megkülönböztetőséghez (pl. magyar és olasz zászló), függetlenül attól, hogy álló vagy fekvő téglalapon van a csíkozás.

bioLarzen 2011.02.24. 20:32:50

Azoknak, akik szerint "nem szép" Budapest zászlaja: emberek, a heraldika nem esztétikáról szól! Kissé profánabban: baromira lényegtelen, tetszik-e ennek-annak egy zászló! Történetesen nekem sem tetszik e három szín kombinációja - de zászlót nem tetszés/ízlés alapján választ az ember. Ha van egy csúnya gyereked lecseréled? Nyilván nem, mert a gyerek sem esztétikai kérdés.

Illetve: ugye, azt senki nem gondolja komolyan, hogy lehetséges olyan zászlót alkotni, ami MINDENKINEK tetszik, akit így-úgy érint???

Nekem speciel a magyar zászló három színének együttese sem tetszik, magamtól sosem használnám e három színt együtt - mégsem jutott eszembe soha, hogy meg kéne változtatni...

Tényleg Tarlós adott valaha bármilyen szakmai indokot a cserére - azon kívül, hogy neki nem tetszik? Mert azért ez elég húzós lépés...

bio

a-kis-herceg 2011.02.24. 20:39:17

ki a fenét érdekel milyen bp zászlója. már ugyis szégyen budapestinek lenni

a várost 150éve felépítették az osztrákok és ez a mucsai banda még az utakat is lyukasan szereti. egy nagy porfészek. parasztokkal és lerohadt romokkal.

Péter az állat 2011.02.24. 20:57:54

A fanyalgóknak.
Ne legyünk kispályások!
Minden csak nézőpont kérdése. Hogy Bp.-nek van román zászlaja, avagy fordítva.
De ha az időrendet nézzük, 1873-ban, Budapest már létezett, Románia viszont nem. Tehát tessék úgy felfogni a dolgot, és úgy nézni a jövőben az ominózus rongyokra, hogy még a zászlójukat is innen koppintották! Egyből más lesz így a leányzó fekvése. :-)

Péter az állat 2011.02.24. 21:04:03

És bár találgatás, de a zászlóban található kérdéses kék szín jelenthetné akár a (kék) Dunát is, bár a folyót manapság elnézve csak nehezen lehet összekötni a kettőt egymással.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.24. 21:18:42

Nem vettétek észre, hogy eddig egy dolog változott a választás óta? Minden "nemzeti" lett! Másra eddig nem futotta!

Csaba222 2011.02.24. 21:26:27

@StolzePolen:
Ha igazad van Főváros így tisztelgett Erdélynek, az egységes Magyar Királyságba történő visszatéréséért.

Akkor a kérdés tök egyszerű meg kell változtatni Erély Címerét. Azt utána jöhet Budapest zászlaja. Egyébkén is Erély címerének színei sem jók nagyon hasonlítanak a román zászlóra.

Leonard Zelig 2011.02.24. 21:27:05

Wazze, román zászló, zsidó zászló, sok hülye troll.
Az ilyen trollok kedvéért számozták át a járatokat, nehogy a Nagytétényben közlekedő 3-as buszt összekeverje a troll a Mexikói úton járó 3-as villamossal. Érted, wazze? A buszt a villamossal nehogy összekeverje!

szvsz 2011.02.24. 21:30:10

szerintem is le kell cserélni. fehér alapon ocsmánykék csíkosra és bele kell írni, hogy Tesco.

JohnHenry 2011.02.24. 21:34:18

@StolzePolen:
becopyzom egy részét annak, amit írtál, hátha elolvassa a sok hőbörgő fax...

"A budapesti címer és a zászlótörténete...
A 1867 kiegyezést követően 1873-ban a Főváros így tisztelgett Erdélynek, az egységes Magyar Királyságba történő visszatéréséért.
A kék piros sárga alapszín Erdély címerének alapszínei. Nagyjából 1590 től használatos.

Erdély címere, Magyarország nagycímerében ( Jobboldalt lent ) és az osztrák nagycímerben 1800 években , illetve az 1849 Magyar (Kossuth ) Nagycímerben is megjelenik. ( babérkoszorú mellett jobbra fent)"

campobaszo 2011.02.24. 21:51:26

Legyen az új zászlón tarló(s) - kalapács!

GGG77 2011.02.24. 22:28:41

Mi Tarlós eddigi mérlege?
Szobordöntési ötlet (56-os emlékmű), József Attila Színház szétverése, most pedig a zászló.
Éljen, sikerült Demszkynél is alkalmatlanabb embert találni. Bár nem lep meg, fideszestől jó dolog nem jöhet...

GGG77 2011.02.24. 22:31:59

@bioLarzen: "Tényleg Tarlós adott valaha bármilyen szakmai indokot a cserére - azon kívül, hogy neki nem tetszik? "

Mit képzelsz, nekik nincs szükségük másfajta indokra!

FÜLKEFORRADALOM VOLT, MÖGÖTTÜNK A 2/3!
POFA BE, AZ VAN, AMI NEKÜNK TETSZIK!

Hányinger, sz@rkupac csürhe az egész Fidesz.

Kavix 2011.02.24. 22:35:19

Végre megéljük, hogy nem Bukarestben érezzük magunkat, illetve a külföldieknek sem kell zavartan bámulni a román zászlót itt Budapesten.

Olyan bájos ahogy ballib beírók Eréllyel való uniót szeretnének ünnepelni. Nevetséges ez a ballib frusztráció, hőbörgés. Számoljátok csak hány lélegeztetőgépet lehetne venni a zászlócsere árából: Legyen a mértékegység mondjuk Nokiásdoboz! :-)

Hajrá Tarlós!

tanita · http://ingyenholmik.blog.hu 2011.02.24. 22:59:23

amikor felkerültem én kis vidéki pestre, nem tudtam, miért díszítik fel időnként román zászlókkal a várost :D

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.24. 23:08:12

@Gasper: mekkora lenne már budavár zászlaját felvennie a fűvárosnak?:)

a román nem maradhat

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.24. 23:12:50

@rajcsányi.gellért (ergé): és ez milyen összefüggésben van a vidékivel?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.24. 23:16:39

@gloire: :)

most te.
mert nemrég hallgatott a vidéki fiú heraldikát, na

Nagyzee 2011.02.24. 23:27:01

@tesz-vesz: 7 hozzászólás kellett ehhez a pár szóhoz? Nagy kedvencem vagy, te csekély értelmű medvebocs.:p

---

Oké, az világos, hogy mindenki először a román zászlóra asszociál Budapest zászlajáról, de az félelmetes, hogy szemmel láthatóan a jobboldali úri közönség 90%-a sem képes ezen túllépni még a tények ismeretében sem (ti. hogy hogy és mikor alakult ki a zászló). A heraldika meg a hagyományok meg le vannak szarva.

Ez valami hihetetlenül alja színvonal.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.24. 23:30:22

@Félix88: a piros-arany-zöld nagyon jó ötlet a nemzet fővárosának

csi szi 2011.02.24. 23:31:35

Őszintén szólva, lesz.rom a hagyományt (illetve a '30-'45 közötti is lehet hagyomány, nemde?).
Finnország pl. kék horogkeresztet használt a légiereje felségjeleként, nem a náciktól vette át, korábbról eredt.
Érdekes, mégis megváltoztatták '45 után - mert rossz emlékeket ébresztett.
Ezek bizony azonnal a román zászlót juttatják mindenki eszébe, változtassák a kéket zöldre.
Aztán lehet hogy ebből a zászlócseréből sem lesz semmi, tudtommal a Szabó Ervin könyvtárat sem nevezték át eddig, és az '56-os emlékműre sem vennék mérget hogy elbontják.
Tarlóst meg lehet fikázni, de demszkájtól sokkal jobban ért a dolgához. Amúgy rendesen nyírják a fidesz egyes köreiből, remélhetőleg nem sikeresen.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.24. 23:31:40

@Nagyzee: van minimális karakter egy kommenthez?

Grrr 2011.02.24. 23:32:59

Végülis szerezhet a város egy jó napot a románoknak; nyilván sokat fognak röhögni azon, hogy a budapestiek leköpik a több, mint száz éves történelmi zászlójukat, és gyáván kicserélik egy másikra, mert hasonlít a románra. Mi ennek az üzenete?

2011.02.24. 23:54:42

Van egy javaslatom. Régi pesti vicc volt, hogy mi lesz az új focicsapat címere, ha a Faradit, az MTK-t és a Dózsát egyesítik? Zold mezőben, egy rendőr, Libát kerget. Tarlós úr! Ez nem lenne jó?

pdjames 2011.02.25. 00:30:57

Erre van pénz? Arra, hogy Tarlósnak mi tetszik?
Cifra nyomorúság.

bioLarzen 2011.02.25. 00:47:46

@GGG77: "FÜLKEFORRADALOM VOLT, MÖGÖTTÜNK A 2/3!"

Akkor nem árt, ha nagyon figyel, hogy le ne ejtse a szappant :D

Én kérek elnézést.

bio

bioLarzen 2011.02.25. 00:49:40

@tesz-vesz: "a piros-arany-zöld nagyon jó ötlet a nemzet fővárosának "

Kenyér és kis vaj alá, rá egy szelet sajt és meg is volnánk :)

bio

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.02.25. 01:30:04

legyen narancssárga alapon fekete 2/3

dombovarivanda 2011.02.25. 05:26:29

Szerintem meg Tarlós pofája nem illik Budapesthez. Látszik, hogy konkrét városvezetési kvalitásokból meglehetősen szűkmarkúan mértek neki, így látszatintézkedésekkel kénytelen eltölteni az időt. Az biztos, hogy az ő neve és munkássága hamar feledésbe merül majd.

srq 2011.02.25. 05:27:00

A piros-sárga-zöld meg olyan, mint a közlekedési jelzőlámpa... A jelenlegi meg teljesen passzol a tömegközlekedéshez: piros troli, sárga villamos, kék busz:)

Nem tudom milyen kellene, hogy legyen, mert ez így történelmileg kifogástalan, de esztétikailag - főleg a román zászló miatt -, szóval annyira nekem sem jön be.

Amúgy én javasolnám a Himnusznak a gyorsítását is, ha valakit érdekel érdemes kipróbálni 1,5-szeres sebességgel és kiegyenlített hangerővel (compressor - hogy lehessen hallani miket is bűnhődtünk már meg, illetve a "közepe" ne legyen olyan zavaróan hangos) Eredmény: sokkal kiegyensúlyozottabb. Nekem nagyon tetszik úgy, el is mentettem mp3-ba:) Kipróbáltam alacsonyabb frekvenciás flange hatással is, de az már kicsit sok:)

srq 2011.02.25. 05:46:32

Elsőre kicsit fura, de többszöri meghallgatás után teljesen rendben van, sőt, számomra sokkal elfogadhatóbb:)

soundcloud.com/srq-1/sound-1

Bocs az offért, megyek csinálok zászlókat is...:D
Az alap koncepcióm az, hogy miért ne használhatnánk a konkrét színek helyett árnyalatokat is:D

srq 2011.02.25. 06:01:40

Na, igaz ez sem egyedi (ráadásul nem is photoshop minőség, csak összedobtam), de szerintem arra nem is mehetünk rá, mivel annyi zászló van a világon, hogy ha egyedit szeretnénk, akkor tényleg dobni kellene kapásból a trikolort... Szóval ez meg kicsit luxemburgos, de még mindig jobb, mint a romános:)

kepfeltoltes.hu/110225/Image1_www.kepfeltoltes.hu_.png

Roy 2011.02.25. 06:59:46

@Viktus: Egy zászló párszáz forintos tétel?
Ne viccelj. Egy síma anyagból készült 1-1 1/2 négyzetméteres zászló 10-15 ezer forint, és akkor még nem is beszélek a reprezentatívabb tipusokról.
A neten utánna lehet nézni.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.02.25. 08:24:58

A 40 db hozzászólónak üzenem, aki szerint hasonlít a románra:
".. arra van egyszerű megoldás: a főváros rendeljen helyes elrendezésű, hosszanti csíkozású zászlókat..."
Vagyis olyat, ami az első képen van, ami pl. a hollandra hasonlít. Vagy szerintetek a maagyar zászló meg az olaszra hasonlít?

arconfosom 2011.02.25. 08:26:41

Mandineres srác, a figyelmedbe ajánlom:

"piros, sárga, zöld, amelyek a zászlórúdra merőlegesen futnak"

Na. Most ugye te annak ellenzője vagy, hogy lecseréljék ezt a román nemzeti zászlót, hogy amikor ide érkezik a nemzeti büszkeséggel felturbózott dákóromán, ne érezhesse azt, hogy Nagy-Románia kiszakított része, hisz egyszer már a Duna vonaláig elfoglalták az országot.

Te így gondolod, én nem. De ne ebbe menjünk bele!

Visszatérve a mondókádra, ezt írod:

"van egyszerű megoldás: a főváros rendeljen helyes elrendezésű, hosszanti csíkozású zászlókat. Ne olyanokat, mint az eddigiek"

Aztán beraksz egy képet, amin a zászlón a sávok merőlegesek a zászlórúdra! Pont olyan, amilyennek majdnem száz éve leírták.

Most akkor mi van? Tudod egyáltalán követni saját magad?
Vagy minden mindegy alapon, csak rúghass egyet a gyűlölt narancsos városvezetőbe, amiért jót akar, de te neked kiveri a hiszti-plafont???

Ezen rugózni. Komolyan nem értem...

magyar bucó 2011.02.25. 08:33:06

@Roy: Minthogy úgyis mindig új zászlókat raknak ki, nem plusz kiadás ezután másmilyent rendelni.

arconfosom 2011.02.25. 08:33:36

@Yooha: A felső és az alsó képek ugyanaz a zászló szerepel, ha nem vennéd észre, csak az alsón a gyalogosok közlekedésének biztosítása érdekében rövidebb a zászló szárnya - különben arcába csapkodná a szél, ami kerékpárosok esetében akár a Dunába eséssel is végződhetne.

Hosszabb tehát, ott nem lehet! Akkor mit szeretnél? állítsák párhuzamosra a zászlórúddal a csíkokat? Mert akkor IGAZÁN ROMÁN lenne :P

NewWay 2011.02.25. 08:57:51

@dombovarivanda:
"Az biztos, hogy az ő neve és munkássága hamar feledésbe merül majd."

Na igen, Demszky rengeteget rombolt 20 év alatt, azt nehéz lesz elfelejteni. De ez nem biztos, hogy pozitívum.

NewWay 2011.02.25. 08:58:26

@horowitz:
"örülök,hogy Budapesten már mindent megoldottak,megcsináltak,befejeztek tarlós úrék és már csak ezzel kell foglalkozni. "

Melyik cikk írta, hogy csak ezzel foglalkoznak?

P.Guszti 2011.02.25. 08:58:30

Mindenben igazat adok Tarlósnak.
Egy arculcsapás a román(ra emlékeztető) zászlók tömege a hidakon, ha látom, legszívesebben mindet a Dunába hajigálnám. Ez a zászló az SZDSZ nemzetellenes hisztériáját és Gyurcsányék 2004-es árulását idézi fel.
Mivel nincs igazán élő hagyománya a fővárosi zászlónak, gond nélkül bármilyenre le lehet cserélni. Az én szavazatom a piros-fehér-zöldbe helyezett fővárosi címer lenne.
Remélem Károlyival sem kell sokáig szembesülnöm sem utcanévként sem szoborként. És a dicsőséges szovjet hadsereg csillagát is száműzik a város központjából. A több százezer Gulagra hurcolt áldozat és megerőszakol magyar lány, asszony emlékét ne szennyezze be ez az emlékmű, amely a 46 éves szovjet megszállásra is emlkékeztet.
Többek között ezért is szavaztam Tarlósra.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.02.25. 09:13:00

@arconfosom: Legyen kisebb zászló, ami ugyanilyen hosszú vízszintesen mint ez, de az első képen lévő arányaival rendelkezzen. Amúgy meg minek oda annyi zászló? :)

mréveiller 2011.02.25. 09:29:09

a Bukarest Budapest névbeli hasonlóságot tetézi a romános zászló. Clinton se tudta hirtelen hol van. szóval jogos a felvetés

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.02.25. 09:47:10

@gloire: ezzel a fotóval rövidre is zárhatnánk a vitát. Bár azt hiszem, hogy te már megtetted. :)

molnisz 2011.02.25. 11:11:52

@johnnymoore: Ha olvastad volna leírták, hogy Pest, Buda, Óbuda egyesítésekor lett ez a zászló szín kiegészülve Bp. címerrel. Milyen régebbit szeretnél?

vizipipa 2011.02.25. 11:46:31

Azokhoz csatlakozom, akik szerint Tarlóst kell lecserélni!

magyar bucó 2011.02.25. 12:00:41

@molnisz: Majd lecserélték a kék sávot zöldre.

cutcopy 2011.02.25. 12:41:11

Egyszer egy befektető miután megvett egy veszteséges üzemet nem az állományt cserélte le vagy az eszközök fejlesztésére költött hanem csak átfestette a fehér falakat valami halvány színárnyalatra.. Az üzem egy éven belül nyereséget produkált..
Nos ez nem jelenti feltétlen, hogy a zászlócserétől pillanatok alatt fellendül a főváros, de elgondolkodtató hogy milyen apróságok is hatnak a közmorálra és a tetterőre..!

aadam 2011.02.25. 13:32:29

Ilyenkor nem számítanak azok a bizonyos hagyományok, vagy most hogy van ez? De azért Széll Kálmán tér legyen, olyankor mégiscsak számítanak.

cyberlolita400001 2011.02.25. 14:37:04

persze, csak akkor Orbán és a 20 éve ugyanazon arcokból álló Fidesz is lecserélhetné magát. Nincs több üzenetem.

cyberlolita400001 2011.02.25. 14:39:23

@aadam: rohadtul egyet értek, sőt, Szijjártó tegnap: a miniszterelnök nem tud átköltözni a Miniszterelnöki Dolgozószobából. Könyörgöm, MAGYAR HAGYOMÁNY, hogy a miniszterelnök ott dolgozik a Parlamentben, de ha annyira nem tetszik neki (mert túl szép), akkor legyen kedves átfáradni a Miniszterelnökség épületébe, ahol egy nyamvadt irodát csak tudnak adni a böszméjének.

Maisie MacKenzie 2011.02.25. 14:52:25

Tarlós: "Arra gondolok, hogy megtartjuk a címert és betesszük egy hófehér mezőbe egy nemzeti színű szegéllyel, de majd megkérdezünk valakit, aki szaktekintély"

Fehér mező, nemzeti szín szegély:

www.nemzetijelkepek.hu/pictures/zaszlo/23.jpg

Az állami címer helyett fővárosi címer!

Szerintem így egészen korrekt, egy cseppet sem hasonlít a román zászlóhoz, de hasonlítana az 1848/49-es honvédzászlóhoz!

StolzePolen 2011.02.25. 15:58:28

@P.Guszti:
"Mivel nincs igazán élő hagyománya a fővárosi zászlónak, gond nélkül bármilyenre le lehet cserélni. "

Lekottázom, mert hülye vagy és hülyék vagytok.

A Budapest zászlaja, mint minden zászló a régi címerből címerekből eredeztethető, így Buda és Pest kb 200 éves címereiből lett a "nekem nem tetszik zászló".
Buda címeréből kék, piros, Pest címeréből kék , arany ( sárga).
A piros , sárga, kék ezekből a elemekből , színekből adódik. Az1873-as egyesüléskor, a városatyák elhagyták a fehéret és az arany szín helyett a sárga lett a meghatározó.
Elhagyták az aranyat helyette a sárga lett a domináns, mert a kék sárga és a piros szín kombinációja , egyfajta tisztelgést jelentett a Magyarországhoz a kiegyezéssel újra visszatérő Erdély felé. Erdély címerének színei kék, piros sárga kb 1500 évektől.

Így maradtak az urak 150 éve a jelenleg is használatos színeknél.

Ha kérdés lenne, hogy miért is ebben a sorrendben került meghatározásra a végleges zászló. Csak azon egyszerű oknál fogva, mert Budapest nevében is Buda van elöl.

Szeretnélek megkérni téged és a többi hülyét, ha már valamit meg akarsz változtatni, legalább a történelmi hagyományokkal legyél tisztába.

Ne hogy már azért legyen ezentúl más a Budapest zászlaja, mert neked vagy tarlósnak nem tetszik. Persze tartsák meg a románok a piros sárga kék színt, ahogy Erdélyt is bitorolják. Adjuk nekik ezt is?

Legközelebb az lesz , hogy a koronából vegyük ki a kettős keresztet, mert összekeverhetik mások a Szlovák címerrel?

vastort 2011.02.25. 15:58:57

Heraldika = CÍMERtan
Semmi köze a zászlóhoz, azzal a vexillológia foglalkozik.

Mikrobi 2011.02.28. 16:34:35

Én is lecserélném a román zászlóra hasonlító jelenlegi zászlót. 1873-ban még nem volt Románia tényező, ma az, mégpedig fölöttébb irritáló tényező. Inkább legyen nemzeti színű a címerrel.

a-kis-herceg 2011.02.28. 16:39:35

@Mikrobi: de hát akkor cseréljék le ŐK!!!! vagy ha nem teszik meg, akkor ÜZENJÜNK HADAT... nem rég az USÁnak is üzentünk... mit nekünk románia...

Mike36 2011.08.25. 11:36:24

Tarlós ízlése a mérvadó. Punktum. Ilyenek a fülkeforradalmárok. Ezt tessék megszokni.

Mike36 2011.08.25. 11:38:29

@P.Guszti: ember, te szimplán hülye vagy
Bp zászlaja régebbi mint a románoké, cseppet se zavarjon!

Big-B 2011.08.25. 12:31:33

Mohács sem tetszik sokaknak, mégsem töröljük a történelemkönyvekből, vagy írjuk át.

Budapest eredeti zászlaját a történelem alakította így, nem pedig valakinek finnyás izlése. Lehet szeretni meg nem szeretni, de ez van (azaz kéne maradnia).

Big-B 2011.08.25. 12:37:40

@Maisie MacKenzie: Farkasfogas nem lehet, az hadizászlókra jellemző. Mellesleg Tarlós farkasfogai szabálytalanos is, elég csak a sarkokat megnézni.
süti beállítások módosítása