'56 bejött a szobámba
2010. október 23. írta: Skrabski Fruzsina (lelkylola)

'56 bejött a szobámba

  A Biszku-film következményeként '56 gyilkosai, áldozatai, részletei, szépsége, félelme, bátorsága és szorongása a mindennapjaim része lett. Beszéltem hősökkel, akik még most is eljönnek akár a világ végére is, hogy öregen és betegen beszélhessenek a forradalomról, életben tartsák kivégzett társaik emlékét. Ők, akik minden leült börtönévért 500 forint nyugdíjemelést kapnak és ennyit kaptak, no meg az október 23-i ünnepségeket, amikor évente egyszer előveszik őket, megmutogatják, aztán visszateszik a fiókba. Nem hallgattak rájuk a rendszerváltáskor: túl határozott személyiségek ugyanis, nem jó politikai katonák, nem tűrték volna, hogy mellettük üldögéljenek a horngyulák a Parlamentben.

  Találkoztam a félelemben élőkkel is, akik végig szorongták az elmúlt 50 évet. Akinek az apját fél éven keresztül minden nap elvitték, megverték, aztán este hazadobták, csak úgy, brahiból. Nem tudják, hogy kell-e még félniük, nem tudják, hogy milyen hatalma van még Biszkunak, nem érzik át a szabadságot. Tamásnak suttogta el egy idős asszony Veszprémben, hogy ő nem tudta, hogy erről lehet már beszélni, de akkor most elmondja életében először: őt is bevitték a forradalom után, mert ápolónő volt, csak ezért.

  Találkoztam gimnazistákkal is Cegléden, akik hatalmas igazságérzettel háborodtak fel a hazugságon, Biszku hazugságán, és még a mi hazugságunkon is, hogy átvertük őt.

  Nem fért bele minden a filmünkbe. 100 órából vágtunk össze 70 percet. Megpróbáljuk pótolni a hiányokat, ezért kiadunk egy dvd-t, amiben a filmen kívül bemutatunk 3 órányit a kimaradt részekből. Ennek az '56-os blokkját nézhetitek meg itt:

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr472392324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2010.10.23. 11:56:12

Kedves Lola, nagyra becsülöm, hogy megcsinálták a filmet, de azért, ahogy már a töriportálon a srácok megírták, jobban is lehetett.

No jó, nem fogom önt itt fikázni, ahogy mondtam, nagyra becsülöm, hogy legalább VALAKI nekifogott. Remélem, hogy a jövőben is foglalkoznak ezzel a témával. Jó lenne valami szembeállítást csinálni, és foglalkozni például Hornék (karhatalmisták, "mezei" ÁVH-sok) szerepével is, még mielőtt elviszi őket a ... biológia.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.23. 11:59:38

Szép hagyomány lehetne amíg még él a vén geci Biszku, ha minden október 23-án a háza előtt hangosbemondón felolvasnánk azoknak a nevét akiknek az élete a lelkén szárad.
Mindenesetre azt sem tartom kizártnak hogy a vén patkány ilyenkorra elmenekül valahová.
Így vagy úgy, rohadjon meg ott ahol van.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.23. 12:04:15

Amíg még el nem viszi a kaszás a vén gecit, addig kellene hagyományt teremteni abból hogy minden október 23-án felolvasnánk hangosbemondón az áldozatai nevét a háza előtt.
Azt akarom hogy ez az ember már sose lehessen egy szürke öltönyös öreg bácsi a környéken ahol él, hanem mindenki a szomszédjában élő, szabadlábon hagyott gyilkost lássa benne.

ninimimi 2010.10.23. 12:18:04

Sajnos a biszku-sorozat az M1-en például úgy látszik, csak arra jó, hogy a hazugságaiknak ad új terepet. Miattuk nem kaphatja meg 1956. a mai napig se azt a helyet, ami a köz szemléletében megilletné.

Hogyan is kaphatná, amikor ma sem történik semmi 1956. igaz történetének megismertetéséért. Pedig egy másfél órás film elegendő volna hozzá, amely naplószerűen elmondja, mi történt azokban a hetekben.

Biztos vagyok benne, hogy 10-ből 9-en csodálkozva néznének rám, ha elmondanám, hogy az 1956-os forradalom győzött.

Ami a győzelem után jött, az már nem forradalom volt, hanem háború Magyarország és a támadó Szovjetunió között. Szerinted ezt hányan tudják? Hányan hallották a rádióadás eredeti hangfelvételét, amit én az 1990. előtti Szabad Európán hallottam legutóbb: amelyiken Nagy Imre, a szabad, független Magyarország miniszterelnöke bejelenti 1956. november 4-e reggelén, hogy

"Ma hajnalban a szovjet csapatok támadást indítottak fővárosunk ellen azzal a nyilvánvaló szándékkal, hogy megdöntsék a törvényes magyar kormányt. Csapataink harcban állnak, a kormány a helyén van. Ezt közlöm az ország népével és a világ közvéleményével."

A magyar kormány ezek után a 4 nagyhatalom és az ENSZ közbeavatkozását kérte. A mai napig érvényben van egy ENSZ határozat, amely az oroszok kivonulását írja elő, és amit a Szovjetunió "természetesen" nem teljesített. Ezt hányan tudják ma Magyarországon? Nem ez a cél. A "levert", "elbukott" forradalom, a kusza lövöldözős, füstölgő képzet: ez jusson eszedbe 56-ról, ez a cél!

A diktatúra máig aktív propagandistáinak "köszönhetjük", hogy sikerült fönntartani a zavaros, kusza képet 1956-ról a magyar közvéleményben. Holott az emberiség történelmének legtisztább forradalma volt. Ez sok jelentős, nemzetközi tekintély megállapítása. Az MTV1-en a "Biszku és a többiek"-ben azt mondja valami ősbolsevik funkcionárius, hogy Nagy Imrét "nem a barikád egyik, vagy másik oldalán állók" ölték meg. Ez az egyik legvisszataszítóbb hazugságuk: azt a látszatot próbálják kelteni, mintha valamiféle polgárháború lett volna 1956.

Nem volt barikád két oldallal. Az egész nép, teljes Magyarország volt az egyik oldal, és egy idegen ország támadó hadserege meg a másik. Akik a támadók cinkosai voltak magyar oldalon, azok nem töltöttek meg egy századnyi barikádot sem, csupán néhány %-nyi söpredékről volt szó, a legcsekélyebb súly nélkül - egészen addig, míg az idegen sereg föl nem használta őket. Olyan ez, mintha a társadalomra azt mondanánk, hogy egyik felén áll a "barikádnak", míg a bűnözők meg a másikon.

1956. október végén, a forradalom győzelme után az idegen megszálló haderő kivonulóban volt hazánkból és újra szabad lett az ország. Ekkor ismét százezrek mentek el világgá, főleg azok után, hogy az oroszok teljes kivonulási ígéretéről bebizonyosodott, hogy hazugság. Addig, a szabadság rövid, pár napos boldogságában szabad volt a sajtó, a pártrendszer éledezett, és független kormányunk volt, amely bejelentette a Varsói Szerződésből való kilépését. Az oroszok november 4-i, Budapest elleni támadása után az ország nyugati fele még szabad volt, nyitott határral. Így maradt ez pár hétig, míg a visszatérő megszállók ismét börtönné nem változtatták az országot.

Szégyene a hazai, "rendszerváltás" utáni "szabad" médiának, hogy az 1990. előtt illegálisan terjesztett , 1956-ról szóló filmet - Magyarország lángokban - például azóta se mutatta be egy hazai tévé sem teljes terjedelmében.

20 év kevés volt hozzá....

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.23. 12:22:45

tényleg, lola! karácsonykor is majd a biszku filmet kell ünnepelnünk?

"Tamásnak suttogta el egy idős asszony Veszprémben, hogy ő nem tudta, hogy erről lehet már beszélni, de akkor most elmondja életében először: őt is bevitték a forradalom után, mert ápolónő volt, csak ezért."

ez most ugye vicc? vagy meg kéne rendülni egy dementált nénin, aki a jappányi őserdőben nem értesült róla, hogy vége a háborúnak? :)

kuki123 2010.10.23. 12:29:50

Beszarás hogy ez a a féreg a mi adónkból éldegél

már rég fel kellett volna kötni

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.10.23. 12:37:20

@Vhailor:

A téma fel lett dobva, más is feldolgozhatja, kíváncsian várjuk.

És van még rengeteg más téma is, ami szintén avatott feltárókra vár. Példaképp említeném a `80-as évek országos szisztémáját, amit a rendszer "ügyeskedés"-nek nevezett el, amit gúnyolt és megbélyegzett, ugyanakkor tűrt és titkon támogatott, amely a magyar vállalkozói világ genezise volt egyrészt, ugyanakkor a minőséggyilkos igénytelenség gyomjának kövér termőföldje más irányból, szóval ez az egy példa is mutatja, hogy a kádári múlt ezer és ezer módon nyomja rá bélyegét a mindennapjainkra, és ennek nyílt kibeszélése mindannyiunk feladata, nosza, rajta, várjuk a további munkákat.

newnt55 2010.10.23. 12:42:39

A rendszerváltáskor 89-90 környékén miért nem volták felelősségre ezeket az embereket? Hmm? kedves MDF, FIDESZ, SZDSZ???? 2010-ben kell Biszkut utálni és jó kis üzletet csinálni belőle? Nem hiszem.
Rengetegen élnek ma is akiknek 1990 óta börtönben kellene ülni emberiség elleni bűncselekményekért.

vizipipa 2010.10.23. 13:10:48

@ninimimi:
Igazad van, de te is jól tudod, hogy az igazságnak több oldala van.
Beletartozik abba Kádár 57 május 1-i nagygyűlése a Hősök terén több 100 ezer résztvevővel
kepfeltoltes.hu/101023/19570501-3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
meg a 60-as és 70-es évek választásai, ahol rendre 99%-os részvétellel és 99%-os szavazataránnyal támogatták az egy szem MSZMP jelöltet, bár belső félelemmel, de a terror látható külső jelei nélkül.
És ez volt az ami legitimálta a Kádár rendszert a nyugat előtt.
Nem neked írtam ezt, hanem azon erre tévedő ifjabbaknak, akik nem élték át ezt a korszakot, s így eléggé nem értik, hogy követhette 56-ot 30 év hallgatás.

kvadrillio 2010.10.23. 13:14:47

Angyal, te beszélj a csodáról.

Mondd el, mert ez világ csodája:
Egy szegény nép karácsonyfája
A Csendes Éjben égni kezdett –
És sokan vetnek most keresztet.
Földrészek népe nézi, nézi,
Egyik érti, másik nem érti.
Fejük csóválják, sok ez, soknak.
Imádkoznak vagy iszonyodnak,
Mert más lóg a fán, nem cukorkák:
Népek Krisztusa, Magyarország.

És elmegy sok ember előtte:
A Katona, ki szíven döfte,
A Farizeus, ki eladta,
Aki háromszor megtagadta.
Vele mártott kezet a tálba,
Harminc ezüstpénzért kínálta
S amíg gyalázta, verte, szidta:
Testét ette és vérét itta –
Most áll és bámul a sok ember,
De szólni Hozzá senki nem mer.

Mert Ő sem szól már, nem is vádol,
Néz, mint Krisztus a keresztfáról.
Különös ez a karácsonyfa,
Ördög hozta, vagy Angyal hozta –
Kik köntösére kockát vetnek,
Nem tudják, mit is cselekesznek,
Csak orrontják, nyínak, gyanítják
Ennek az éjszakának a titkát,
Mert ez nagyon furcsa karácsony:
A magyar nép lóg most a fákon.

És a világ beszél csodáról,
Papok papolnak bátorságról.
Az államférfi parentálja,
Megáldja a szentséges pápa.
És minden rendű népek, rendek
Kérdik, hogy ez mivégre kellett.
Mért nem pusztult ki, ahogy kérték?
Mért nem várta csendben a végét?
Miért, hogy meghasadt az égbolt,
Mert egy nép azt mondta: „Elég volt.”

...igen....még most is bejön a szobámba......

Gandalf Garaboncias 2010.10.23. 13:23:12

Hm, két lemezes extra változat? :0)

Otthonka.Okoska · http://otthonokosan.blog.hu 2010.10.23. 13:53:20

Borzasztó, hogy ennyi év után is ennyire meghatározó tud lenni 56

BandW (törölt) 2010.10.23. 13:56:23

@newnt55:
"Rengetegen élnek ma is akiknek 1990 óta börtönben kellene ülni emberiség elleni bűncselekményekért. "

Na, mondjál már párat.
Rövid indoklással.

BandW (törölt) 2010.10.23. 13:58:21

@newnt55: ű
"Rengetegen élnek ma is akiknek 1990 óta börtönben kellene ülni emberiség elleni bűncselekményekért."

Na, mondjál már párat.
Rövid indoklással.

Atisz 2010.10.23. 14:11:16

@ninimimi: Gyönyörűen összefoglaltad.

we 2010.10.23. 14:14:40

@BandW: például Kabos Gyula. Egyszer láttam a tv-ben kiskoromban, azóta is rosszakat álmodom és még a humora is fos :)

is 2010.10.23. 14:20:32

@vizipipa: meg hogy ott tartunk, hogy Demszky Gábort, aki a lakásán rejtegette a fénymásolót, meg hurcolászta fel-s-alá, annak a nevét köpködve ejtik csak ki; valamint az én 56-os halálraítéltem az igen, az valaki, de bezzeg Mécs Imre az milyen geci már, hogy nem a FIDESZ kebelében halálraítélt, dögöljön is meg.

most éppen az inga másik oldalán vagyunk. az egész Biszku-ügyről is akkor hiszem el, hogy őszinte, és igaz, ha egy ilyen dokumentumfilmben szó esik a lincselésekről is, a Köztársaság téren történtekről IS. ha kimondjuk, hogy az oroszok ellen ugyan szabadságharc volt, és ebben 1848 méltó társa, de hogy Nagy Imre a szocializmus építését kívánta folytatni, és egyébként is csak mint Pilátus a Krédóba keveredett bele, és konkrétan nem is nagyon vezetett ő semmit, bár később mártír lett, és ezért minden megbecsülést megérdemel. meg végignézzük az egész nemzetközi helyzetet, és elfogadjuk, hogy az oroszok bejövetelét nem lehetett megakadályozni, kikerülni, nem volt 1956-ban alternatíva, mint ahogy még 1980-ban a lengyelek sem tudtak mit csinálni, pedig az már 24 évvel később, egy gazdaságilag bőven hanyatló korszakban volt. sőt még 1989-ben is azt mondta minden nyugati ország, hogy vigyázzunk az NDK.sok kiengedésével, nem lesz jó vége.

szóval majd ha egy rendes, dialektikus, sokoldalú, nem papírmasé leírást fogunk látni, akkor lehet majd valamihez kezdeni. addig úgy fogunk 1956-tal is járni, mint ahogy 1848-cal jártunk, elfelejtettük megemlíteni, hogy a nagy Habsburg elleni szabadságharcban jól pofán csaptuk a szerbeket, a horvátokat, a románokat, amit aztán 70 év múlva kaptunk vissza Trianon képében.

őszinte szembenézést 1956-tal, ha szabadna kérnem.

Atisz 2010.10.23. 14:30:09

@vizipipa: 1948-tól a kékcédulás választási csalás óta, az emberek nem mertek a választásokon másképp szavazni. Féltek a Szovjetuniótól (mint '56 bebizonyította - joggal).

Hogy '56 után miért szavaztak megint így, miért csápoltak? Hát éppen ezért. Az ország '45-ben történt végigdúlása után, majd '56 után az emberek élni akartak - békében, bármi áron. Kádár ügyesen tetszelgett az atyáskodó szerepkörben és az emberekből kimúlt a hév, belefeledkeztek a langymeleg nihilbe.
Azt se felejtsd el, hogy a munkatáborokba, a kitelepítések során az emberek legjavát - nem a csápoló prolit, nem az ÁVH-ba önként belépő lumpeneket - vitték. Az emigráltakról nem is beszélve...

ninimimi 2010.10.23. 14:31:15

@Atisz: Köszönöm a dicséretet, nem teljesen engem illet. Pár évtizede a Szabad Európa Rádión ment októberenként egy dokumentumsorozat, tele eredeti rádiófelvételekkel 1956. történetéről. Szégyen, hogy a mai napig is ez a legigazabb összefoglaló, amivel valaha találkoztam.

Nem csupán az 1990. utáni hazai média szégyene, hanem mindannyiunké is, hogy nem követeljük ki a hiteles tájékoztatást.

Vizipipának:
"Kádár 57 május 1-i nagygyűlése a Hősök terén több 100 ezer résztvevővel" olyan esemény volt, ami Magyarország történelmének egyik legszomorúbb eseménye. Egy gyilkos diktátor, és egy idegen megszállók által népellenes bűncselekmények sokaságának árán létrehozott véres diktatúra erődemonstrációja. Erre hivatkozni, mint a "rendszer legitimációjára" enyhén szólva is gusztustalan.

Sem ez, sem a többi hazugság ("szabad választások" 99%-os eredménnyel) nem legitimálta soha Kádár diktatúráját a Nyugat előtt. Bármennyire is szerették volna a hozzád hasonlóan hazudozók.

Atisz 2010.10.23. 14:35:40

@BandW: Pl. Biszku, a sortüzek elrendelői, az Andrássy út 60-ban "tevékenykedők", stb.
Elmaradt a számonkérés és a büntetés, nem úgy mint anno Nürnbergben.

Atisz 2010.10.23. 14:44:34

@ninimimi: Nos igen, az valószínűleg olyan menekültek elmondása alapján készülhetett, akiknek sikerült kijutni Nyugatra és akkor sem feledkeztek itthon maradt illetve meggyilkolt honfitársaikról.

Gyarmathy Lívia A szökés című filmjét ajánlom a témához kapcsolódóan mindenkinek, aki még nem látta.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.23. 14:49:47

@ninimimi: A sorozat aktuális epizódjának vetítése utáni beszélgetést is meg szoktad nézni? Mert pont abban teszik helyre a korábban hallottakat a meghívott történészek és jogtudósok.
Így, ebben a formában pedig igenis van értelme a dolognak, mivel a néző megkapja direktben az elsődleges forrást -az interjúsorozat- majd a téma kutatói értelmezik azt, kontextusba helyezik, és rávilágítanak az elferdítésekre.

Én személy szerint örülök a dolognak, és dícsérem a kitalálóját az eszéért, mert hosszú idő után valóban minőségi, ugyanakkor műfajában rendkívül hiánypótló műsort lehet látni a köztévében.

soproni1 2010.10.23. 15:07:57

Aki gyáván elmenekült, majd odakint alkoholizmusba fojtva bánatát 90 után hazajött és itt próbált megélhetési partizán lenni, szerintem nem jó példakép.
Össze kellene gyűjteni azt a pár forradalmárt, aki kapitalizmust akart Magyarországon is, nem reform vagy nemzeti szocializmust.

vizipipa 2010.10.23. 15:08:52

@ninimimi:
Amit írtam az nem a Kádár rendszer legitimációja. Ha te így értetted, akkor nálad valami nem stimmel.
A Kelet és a Nyugat közötti kegyezés pedig nem vélemény kérdése.

soproni1 2010.10.23. 15:11:59

@is:

Még a Thürmer Gyula is elismerte anno , hogy Demszky legalább rohangált a stencil géppel a pincékben.
Nem is tudják neki megbocsájtani, hogy egy kis kapitalista elemet próbált 90 után belevinni a gazdaságba. Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy régen ő is csak emberarcú szocializmusért harcolt, mint most a lakosság nagy része.

sasfiók 2010.10.23. 15:16:38

@is: Gratulálok ! Pontosan így gondolom én is . Szeretném ha végre hagynák a sebeket begyógyulni s nem pedig mindíg újra és újra feltépni.
A hegek megmaradnak akkor is , akár a lelkekben, akár a testeken.

v2peti 2010.10.23. 15:20:51

Ha már szavazás: apám mesélte, hogy ráírták a szavazólapra, hogy hülye meg barom stb... De attól még érvényes volt a szavazás. Szerintem akkor is érvényesnek tekintették a szavazatokat, ha valójában érvénytelen volt...

red shield rapresentative 2010.10.23. 15:25:48

Nagyapám az I. VH. idején ott volt Piavénél, majd apám a szovjet fogságban volt a II. VH.-t követően, szerencsére mindkettő hazatért és becsületesen élt, dolgozott. Nagyapám négy gyermeket nevelt. Apám két gyermeket becsülettel felnevelt, mindkettő egyetemet végzett, nem minha ez mérce lenne. Felelőségre soha nem vonták Őket, mint sok más becsületes embert sem, akik esküjük szerint szolgálták az éppen uralmon lévő kormányt, társadalmi berendezkedést. Soha nem voltak véreskezű kommunisták, fasiszták. Igaz nem támadtak sem civil, sem hivatalos személyekre.

Sok szép bölcsesség hangzik el a politikusok részéről, közmondások, mondások sora, Nevetséges!

"Kettőn áll a vásár", "Ki mint él, úgy ítél!" "Ha már jót másokkal tenni nem tudsz, akkor legalább ne ártsál!"
"Aki másnak vermet ás maga esik bele!", "Aki kardot fog, kard által vész el!"

Júdások hada mindenhol! Nekem így tünik.

Véleményterrorista 2010.10.23. 15:30:24

@is:
Nem rossz, amit írtál!

A blognak pedig lehet meg kellene fontolni a gimnazisták véleményét!
"akik hatalmas igazságérzettel háborodtak fel a hazugságon, Biszku hazugságán, és még a mi hazugságunkon is, hogy átvertük őt."

Főleg akkor, ha valaki végre elmondaná, hogy az új Gyurcsány platformban az az Iványi lesz a felkent papja a közösségnek, akit a segítségetekre siető volt Márokpapi polgármester szabadított rá a Beregre!

orvian 2010.10.23. 15:34:55

@kvadrillio: Ha már,akkor pontosan,és mindent.
Nem csonkítunk!!

Ímé:

Márai Sándor:
Mennyből az angyal

MENNYBŐL AZ ANGYAL – MENJ SIETVE
Az üszkös, fagyos Budapestre.
Oda, ahol az orosz tankok
Között hallgatnak a harangok.
Ahol nem csillog a karácsony.
Nincsen aranydió a fákon,
Nincs más, csak fagy, didergés, éhség.
Mondd el nekik, úgy, hogy megértsék.
Szólj hangosan az éjszakából:
Angyal, vigyél hírt a csodáról.

Csattogtasd szaporán a szárnyad,
Repülj, suhogj, mert nagyon várnak.
Ne beszélj nekik a világról,
Ahol most gyertyafény világol,
Meleg házakban terül asztal,
A pap ékes szóval vigasztal,
Selyempapír zizeg, ajándék,
Bölcs szó fontolgat, okos szándék.
Csillagszóró villog a fákról:
Angyal, te beszélj a csodáról.

Mondd el, mert ez világ csodája:
Egy szegény nép karácsonyfája
A Csendes Éjben égni kezdett –
És sokan vetnek most keresztet.
Földrészek népe nézi, nézi,
Egyik érti, másik nem érti.
Fejük csóválják, sok ez, soknak.
Imádkoznak vagy iszonyodnak,
Mert más lóg a fán, nem cukorkák:
Népek Krisztusa, Magyarország.

És elmegy sok ember előtte:
A Katona, ki szíven döfte,
A Farizeus, ki eladta,
Aki háromszor megtagadta.
Vele mártott kezet a tálba,
Harminc ezüstpénzért kínálta
S amíg gyalázta, verte, szidta:
Testét ette és vérét itta –
Most áll és bámul a sok ember,
De szólni Hozzá senki nem mer.

Mert Ő sem szól már, nem is vádol,
Néz, mint Krisztus a keresztfáról.
Különös ez a karácsonyfa,
Ördög hozta, vagy Angyal hozta –
Kik köntösére kockát vetnek,
Nem tudják, mit is cselekesznek,
Csak orrontják, nyínak, gyanítják
Ennek az éjszakának a titkát,
Mert ez nagyon furcsa karácsony:
A magyar nép lóg most a fákon.

És a világ beszél csodáról,
Papok papolnak bátorságról.
Az államférfi parentálja,
Megáldja a szentséges pápa.
És minden rendű népek, rendek
Kérdik, hogy ez mivégre kellett.
Mért nem pusztult ki, ahogy kérték?
Mért nem várta csendben a végét?
Miért, hogy meghasadt az égbolt,
Mert egy nép azt mondta: „Elég volt.”

Nem érti ezt az a sok ember,
Mi áradt itt meg, mint a tenger?
Miért remegtek világrendek?
Egy nép kiáltott. Aztán csend lett.
De most sokan kérdik: mi történt?
Ki tett itt csontból, húsból törvényt?
És kérdik, egyre többen kérdik,
Hebegve, mert végképp nem értik –
Ők, akik örökségbe kapták –:
Ilyen nagy dolog a Szabadság?

Angyal, vidd meg a hírt az égből,
Mindig új élet lesz a vérből.
Találkoztak ők már néhányszor
– A költő, a szamár, s a pásztor –
Az alomban, a jászol mellett,
Ha az Élet elevent ellett,
A Csodát most is ők vigyázzák,
Leheletükkel állnak strázsát,
Mert Csillag ég, hasad a hajnal,
Mondd meg nekik, –
mennyből az angyal

New York, 1956.

red shield rapresentative 2010.10.23. 15:44:34

Meg kellene nézni, hány kommunista is dolgozik a FIDESZ-nek, avagy támogatja?

Lehet, hogy számuk több mint az MSZP-ben, vagy a Jobbikban, vagy az LMP-ben.

A Google keresőprogramba beírtam néhány nevet, hozzátettem MSZMP.

Demján Sándor Vállalkozó
Széles Gábor vállalkozó
Hende Csaba HM
Fodor Lajos szakállamtitkár HM
Csányi Sándor vállalkozó
Pintér Sándor BM
Martonyi János KÜM
Csintalan Sándor HÍR TV
Járai Zsigmond
Matolcsi György

ninimimi 2010.10.23. 16:49:48

@vizipipa: Ne haragudj, ha félreértettem a szándékát annak, amit írtál! Csak az a gond, hogy sokan ugyanígy félreértelmezhették.

xenuka 2010.10.23. 19:30:59

Szép emlékű, sokáig a bécsi egyetemen latin és filozófia magántanár Gizella dédnagyanyám a Dicsőséges Fehérterror 1919-21 idején hazajött és felakasztatott néhány mocskos kommunistát nálunk. :)
Elmesélte nagymamámnak, hogy a kommunisták az emberiség legaljai. Még Szolzsenyicin se tudta leírni elég plasztikusan, hogy mennyire primitív állat egy kommunista. Pusztán az, hogy Sztálin kommunista felső vezetőinek 95%-a zsidó volt, mindent elmond.

Aki velük közösködik az korpa közé keveredik.

julios 2010.10.23. 19:57:41

@Atisz: Biszku. Piros. Hegedűs. Vida. Sárközi. Körmös Bauer. Farkas Vladimír. A két Pető. Koncz. Akik így elsőre eszembe jutottak. Mind éltek még...

Ehhez képest az lett, hogy Eörsi "Demokrata" Mátyás a körmös Bauerrel közös ügyvédi irodát nyitott. A körmössel, aki élete fő művének azt tartotta, hogy agyonverte a koalíciós kormány igazságügyminiszterét! Ügyvédi irodát, érted, ez a szar alak!?

Az eszem megáll.

julios 2010.10.23. 20:05:08

@is: A lincselés provokáció volt. Akkor már 2000 civil halottja volt a párt söpredékei által elrendelt sörtüzeknek. Tudom, mik voltak, nagyapám három napig alvás nélkül operált az egyik helyszínen. Ott második sortűz is volt: a téren maradt vérző sebesülteknek narancsokat dobált az ÁVH, és aki mozdult érte, azt másodszor is lelőtték - ha elsőre nem sikerült.

Mező Imrét pedig az ÁVH lőtte le hátulról. Szükség volt jól eladható áldozatra a perekhez és a "vádlottak" megtöréséhez.

Tök gusztustalan dolog ma ezt ugyanilyen tálalásban előráncigálni...

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.10.23. 20:48:59

Akinek volt vér a pucájában azt kivégezték.
Szinte csak a puhatestű hunyászka (halkus bujdosius)
szaporodhatott a la Ratkó.
Csoda ha itt tart a nemzet?

Krujs 2010.10.23. 20:49:19

gondolom az köztudott hogy máig fél millió forint a nyugdíja. Mi etetjük ezt a gyilkost.

döncike1 2010.10.23. 23:39:58

@Karmadealer: igazad van és azok nevét is olvassák fel akik ártatlan embereket akasztottak fel vagy beleztek ki abban az időben

döncike1 2010.10.23. 23:47:11

apámnak is nyakkendő lett beigérve nov 7- re, pedig csak tanár volt, ha akkor győz a forradalom Ők ugyan olyan gyilkolásba kezdtek volna mint Kádárék

döncike1 2010.10.23. 23:51:50

egyik ismerősöm egy barátjával aki katona volt szaladtak a "hős" forradalmárok elöl a haverját utol érték lámpavason végezte, erről is érdemes lehetne beszélni, valahogy ezek a dolgok kimaradnak . ki akasztott többet Kádárék vagy a "hősök"

szürkemókus 2010.10.24. 00:15:19

@vizipipa:
A szavazásra el KELLETT menni. Mesélte nekem egy nő, ráadásul nem jobboldali beállítottságú, hogy annak idején új helyre költözött, nem ismerte a helyi jelöltet, egyébként sem volt az az aktív típus, így nem indult el szavazni és délután kocsival jöttek érte valamiféle hivatalos emberek, úgy VITTÉK oda.
A szavazólapon 1 db jelölt volt, csak rá lehetett szavazni, ellene nem, és akármit csináltál a szavazólappal, érvényes volt. Ha nem írtál rá semmit, akkor is érvényes "igen" volt. (Nem emlékszem, hogy boríték lett volna, ha nem volt, akkor az "üres borítékot" sem lehetett eljátszani.)
Mikor én mentem először szavazni, akkor vezették be a többes jelölést (1985). Persze alapból a Párt jelölt - jelölőgyűléseken. De volt egy lehetőség, hogy be lehetett írni a szavazólapra akárkit (helyben jelölni). Így hát beírtam egy tiszteletre méltó híres embert, aki nem valószínű, hogy másnak eszébe jutott. Ezzel sikerült ellenszavazatot leadni :))) Ez egy nagy hőstett volt! (Kicsit lehetett félni, hogy mit követtem el :))

bean 2010.10.24. 09:37:05

www.boldogsag.net/index.php?option=com_content&view=article&id=11262:1956-rol-hamvas-bela-&catid=727:mind-egy-in-medias-res&Itemid=291

1956 után miért nem tetszett lázadni, csendben? Ne mondjuk hogy nem volt rá mód. Hogy egykorú példát hozzak a civil ellenállásra, 1995 december 1 és 1956 december 20 között egy Montgomery nevű kisvárosban például a feketék nem szálltak buszra.

Most már könnyű pofázni és gyilkosozni. Akkor és ott vagy elmenni vagy lázadni. De egyik sem lett. Lett belőle egy lelkileg megnyomorodott, talajt vesztett ország, azt nyögitek máig is.

vizipipa 2010.10.24. 20:08:25

@szürkemókus:
Sok ilyen történetet ismerek. Igazat és hamisat is. Tény, hogy vidéken sok helyen volt valódi fenyegetettség. Minél kisebb volt a település, annál inkább. A nagyobb városokban azonban jóval ritkább volt az ilyen szituáció. A 70-es évek második felében már számos ürüggyel bújtak ki a szavazás alól. Falvakban a halaszthatatlan munkára hivatkoztak főleg, a városiak pedig elmentek otthonról, hogy ne legyenek elérhetők.
Így is elég kevesen tették meg. A >95% még akkor is összejött.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.10.25. 09:30:37

'horthysta katonatisztek ölelkeztek'

jaj de jó lett volna győzni 56-ban

Téglagyári Megálló 2010.10.25. 10:14:38

@tesz-vesz:

Amúgy az eredeti filmben jó volt látni, hogy milyen félelemmel emlegeti Biszku a horthysta tiszteket: okosabbak voltak azok a Biszku-féle proligyerekeknél, joggal féltek tőlük.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.10.25. 14:53:54

@newnt55: rendszerváltáskor azét mert akkor a komcsik uralkodtak

a moston van a kérdés
MOST miért nincsenek felelősségre vonva?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.10.25. 14:55:47

@Téglagyári Megálló: okosabbak és humánusabbak is.
nem hinném ha akármelyik 14-16 éves kommunista zsidót felkötötték volna
előtte meg eltűrik h a börtönőr megkínozza ilyen bruálisan

biszku meg egy barbár, meg a fajtája is
süti beállítások módosítása