Vörösiszap, Verespatak - Árad a cinizmus
2010. október 05. írta: Doktor Kottász

Vörösiszap, Verespatak - Árad a cinizmus

  „A vörösiszap nem veszélyes, egy erős slagozással el lehet távolítani”. Olvassuk ezt akkor, amikor azt sem tudni, hány ember veszítette életét a Dunántúlon azután, hogy deréknyi magasságban megindult egy vegyi anyaggal dúsított sárlavina. A helyszínen pánik van, dezinformációk sokasága borítja el a hírfogyasztókat, úgyhogy azon kívül, úgyhogy nem csoda, hogy vészhelyzet van.

  Ráadásul nem csak az iszap árad, hanem a cinizmus is. Nincs sok dolgunk vele: ismerjük, megvetjük.

  Nem ismerjük, mi áll a tragédia mögött. Lehet a mértéktelenség. Távol álljon tőlem bármiféle szónoklat a profithajhászó, kövér, szivarozó kapitalistákról, akik semmibe veszik a bizonsági előírásokat, a munkásosztályt és gyermekeket dolgoztatnak a bányákban, a nőknek pedig kevesebb bért adnak. Már csak azért sem, mert ott, ahol állítólag szabályozzák, vagy legalábbis irányítják a kapitalizmust, sőt egyenesen szocializmus van, ott a tervre, vagy forráshiányra hivatkozva szarják le az alapvető biztonsági intézkedéseket. Annyit mondok csak: kínai bányászok.

  Adott még párhuzamként a Zengő, mondván, ott is hasonló ökológia katasztrófa történt volna, ha az imperialisták csatlósaként lokátort telepített volna Hende. Nem. Nem haltak volna meg emberek, nem érte volna nyolc éven túl gyógyuló sérülés a tájat. Plusz azon egy ország nyert volna, nem néhány magánszemély.

  Verespatak és Nagybánya már inkább klappol ide. A már-már bibliai mélységekben is értelmezhető történetek (arany, szemben a vízzel és a földdel) ugyanúgy felveti a „munkahely vs természet” dilemmát, mint a szerencsi szalmaerőmű, vagy most már az ajkai timföldgyár. Mértéktelen „aranyásók” mindig is lesznek. Sem a hippis tiltakozás, sem a bornírt bürokrácia nem elég a megfékezésükre, hiszen előbbi komolytalanná teszi a kolontárihoz hasonló ügyeket is, utóbbi pedig szinte legitimálja cinikus aranyásóinkat.
 

  A jövőben tárgyalni kell velük, nem „társadalmi párbeszédet” folytatni. Üzletet kell kötni velük, nem pedig társadalmi szerződést. És nem csak alkotni kell a törvényt a törvénygyárban, hanem be is kell tartatni azt velük, keményen. Ezt a nyelvet beszélik ugyanis, ráadásul ennek eredményeként mi sem csak tapasztalatot nyerünk.
 
  Meg kell hogy értsék: az nekik sem biznisz, ha ipari tevékenységüknek ökológiai katasztrófa és „foglalkozás körében elkövetett halált okozó gondatlan veszélyeztetés” a vége.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr552347100

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az evolúció új foka: az ember formájú fekália 2010.10.11. 15:46:39

 Az "Örülünk, Vincent" blog cenzúrázó, a velük ellentétes véleményen lévőket elhallgattató , demagóg, csúsztató szánalomszamarainak! A cím rátok/rájuk vonatkozik, nem hittem volna, hogy valakinek sikerül kiérdemelnie...:)A blogon szü...

Trackback: A Vörösiszap elöntötte a közösségi médiát is 2010.10.08. 11:26:56

Október 4. óta összesen 4778 bejegyzés született a Vörösiszap-katasztrófáról a közösségi oldalakon.Koncentráltan a fórumokon beszélgetnek az emberek az ügyről, míg a legtöbb egyedi felhasználó a Facebookon osztja meg a témába vágó tartalmakat. Ennek ta...

Trackback: Hideg láva 2010.10.07. 10:07:14

 Megtörtént a XXI. század eddigi legnagyobb ember- és természetkárosító katasztrófája Amerika után már Európában is. A hatóságok, a különböző arra hivatott szervezetek a mentéssel, kárenyhítéssel és a katasztrófa-turizmussal foglalkoznak, az okoka...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tanarseged ur 2010.10.11. 18:08:02

@szorokin: Ez mind a bloggazdákra van bízva. Rákfene?? Ugyan már, ne legyél nevetséges. Túl komolyan veszed ezt a blogosdit. Ez csak olyan, mint amikor az emberek a kocsmában beszélgetnek. Ott is van, hogy bizonyos emberek nem akarnak más bizonyos emberekkel egy asztalhoz ülni, és lehet, hogy jobb is úgy. Lazíts.

tanarseged ur 2010.10.11. 18:17:45

@evil overlord: A Vincenten értelmes nickek vannak, akikkel jó szórakozás vitatkozni. Fennhordják az orrukat, na és. Ha Griftet és csapatát el tudom viselni, akkor ugyan miért ne tudnám elviselni Vincentéket? Ha nagyon zavarom őket, majd kitiltanak. :-) Komolyan mondom, lazítsunk már. :-)

Megbocsássanak, de néha oly nevetséges ez a nickek - még csak nem is valódi emberek, hanem nickek! - közötti gyűlölködés.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.10.11. 18:24:02

@tanarseged ur:

minek a vita, ugyeee, kocsmában sem szoktak vitatkozni
ugyeee....
jóvan, nem vitázunk.
játszunk inkább értsünk egyet-et, az sokkal
mókásabb és vitzesebb.
első lépésem: tanársegéd úr, mivel ezen a blogon azonos időben együtt vagyunk jelen, ezért innentől kezdve bármit is írjon ide én azzal
egyet fogok érteni.
így sokkal jobb mindnyájunknak, nem ?

amúgy béke veled !

@evil overlord:
nem ismertem azokat a bolondokat EDDIG (azaz tegnapig megkímélt tőlük a sors).
most már ismerem.
megtanultam, amit meg köllött

tanarseged ur 2010.10.11. 18:24:33

@picur3ka/mesterhazymiklospart: Ne engem kérdezzen, én nem értek hozzá. Én csak a közbeszéd állapota miatt hőbörögtem egyet, hogy lassan egy elvileg mérésekkel eldönthető kérdésből is hitvita lesz, meg hogy a "vegyen iszappakolást" és a "bérblogger" ultima ratio-ként működhet.

tanarseged ur 2010.10.11. 18:28:33

@szorokin:
"Legyen béke, szabadság és egyetértés." ;-)
Ha már kocsma került szóba: tegnapról maradt egy kis villányi vörös, hát akkor egészségedre, kérlekalássan! :-)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.10.11. 18:28:57

@tanarseged ur:

nem gyűlölöm őket, csak primitívnek tartom, h annyi a vitastílusuk, h kitiltanak vkit, aki markánsan ellentmond nekik ...

jaaa éés tegyük hozzá h nemcsak trollként röfögtem, hanem:
érveltem (ez a szokásom, ilyen vagyok), tényekkel, hivatkozásokkal támasztottam alá mondanivalómat.

érvekre nem érveket kaptam válaszként, hanem
kitiltást.

ha vmi, háát ez szánalmas.

evil overlord (törölt) 2010.10.11. 18:32:33

@tanarseged ur: Én nem gyűlölködöm, csak nem értem, hogy minek vitatkozni olyannal, aki lenézi az embert (pl. ezért nem értem malackát sem, egy időben rendkívül kitartóan vitatkozott TWA-val). BTW, ugyan ezen okból idegesít engem aristo és gabrillo is.
Itt pedig azt látom, hogy néha idejön Kettes, és lehülyézi a cikk íróját. Ha jól tudom, Jótündért kitiltották a reakcióról (az utóbbi időben tudtommal a trollokon kívül csak Kündü és Falafel járt így) *. Az viszont igaz, hogy szempontpuska kevésbé idegesítő.

* Nem tudom mi az igazság abban, hogy közölte nickek személyes adatait, de ha igaz, ez elég aljas tett volt.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.11. 18:43:50

most tényleg a vincentes férgeken rágódnak? hát hadd mondják. pláne, hogy ez már lassan az utolsó szó joga.

tewton 2010.10.11. 18:43:55

@tanarseged ur:
lol. ne legyen gyermek, a világot a szeretet és a gyűlölet mozgatja :)
de kommentet törölni ált. proliság (trollkodni is). tudja, a szavakat nem lehet visszaszívni, és aki töröl, az magáról állít ki bizonyítvány. mondom úgy, hogy TWA már törölt kommentemet :)

picur3ka 2010.10.11. 18:46:20

@tanarseged ur:

A hal feje. Ha az MTA - az inkvizio netovabbja - politikailag machinalt kozleseket ad elo, ez teljesen normalis reakcio.

@szorokin:

Pihenjen le, borogasson, amint tanacsoltak. Tudja, ez valami olyan, ez a vincenten kommentalas, mintha beallana a zsinagoga kozepebe hirdetni az iszlamot, vagy barmi mast.

Tudom, megviseli az embert, de nyugodjon meg , el fog mulni. Engem egyszer tiltottak be eddig, en is beragtam es hisztiztem. Ne tudja meg, ez a vastagbor szinvonalas vilagforum volt.

Aztan azert addig ragtam a kuszobot, hogy elmennek az anyjukba, akkor raktak be a szurot. De a kuszobot ragni, nem mindenhol erdemes. Senkit nem fog a maga problemaja erdekelni a vincenten.

tewton 2010.10.11. 18:46:22

@Grift:
megnéztem a vincentet időközben. most is tele van alember-szagú nickekkel.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.10.11. 18:56:08

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

jaaa leszarom a kitiltást, amúgy aktívan tettem is érte, - megérte, amúgy ;DDDDDDD

@evil overlord:

"és lehülyézi a cikk íróját"

#1.0
háát én csak azt írtam nekik (kettesnek is)
h az alapállításotok netto hülyeség

aztán ezt érvekkel/levezetéssel/bizonyítással alátámasztottam

semmi reakció a blogosok oldaláról, ugye
#2.0
ok aztán ideges lettem és adtam nekik egy remek ürügyet a kitiltásra:
lemajmoztam őket.
"önhájpoló kuruczos bátorságú-antiivörösiszaphájpolós-majmok..."

na erre már haraptak....

amire ők nem kitiltással válaszoltak, kultúrált módon
hanem lepáviánoztak, hihihi.
(ő sem más; te sem vagy más .....stb, hihi)
szóval ők is lealjasodtak az én alpári szintemre...

amire én:
"önhájpoló antivörösiszaphájpoló-majmok vagytok.
én meg pávián.
ebben megegyezhetünk, ugye ???"

szóval összegezve megérte, jól szórakoztam.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.10.11. 18:56:21

@evil overlord: A hír igaz; másod- és saját nicken, tudtommal tölggyel és aristoval szemben.

tanarseged ur 2010.10.11. 18:59:44

@evil overlord: Én nem nagyon tapasztaltam, hogy lenéztek volna, illetve amikor mégis, akkor a (szerintem :-)) szellemes visszavágás vagy éppen a hideg, logikus érvelés megfelelő válasz. Sok dologban nem értettem egyet velük, mégsem tiltottak még ki - nem is tudom, minek köszönhetem ezt. :-)

"néha idejön Kettes, és lehülyézi a cikk íróját"
- Ignorálható, viszonozható, kimoderálható. (Utóbbiban Turulék illetékesek. :-) Semmivel sem rosszabb, mint Grift.

Jótündér sajnos tényleg közölte nickek IRL nevét, ami méltatlanul ronda dolog volt, neki ennél sokkal különbnek kellene lennie. Ha tényleg azért nem kommentel itt, mert kitiltották, és ezért tiltották ki, akkor az sajnos jogos lehetett. (Én nem itt a Mandiner blogon voltam tanúja ilyesminek, de könnyen lehet, hogy itt is elkövette. Kár volt.)

tanarseged ur 2010.10.11. 19:05:38

@tewton: "ne legyen gyermek, a világot a szeretet és a gyűlölet mozgatja :)"

Tudom. :-) Azon nem akadok fenn, ha hús-vér emberek gyűlölködnek, sőt pl. egy Mavo vs Gabrilo meccset (mármint egy igazit!) sem tartanék meglepőnek. (Ők kakaskodtak itt a legutóbb, ugye.) De nickek között az ilyesmi néha tényleg nevetséges.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.10.11. 19:07:57

@tanarseged ur:

Azért ahhoz nem kell hit, hogy eldöntsük: nem ártalmatlan anyag, ami a kár halálos kimenetelű marási sérüléseket okoz.

picur3ka 2010.10.11. 19:12:19

@szorokin:

Hat, ha leszarod, akkor probaljal meg nem beszelni rola.

@tanarseged ur:

Kettest meg Griftet meg csak egy mondatban emliteni is ciki.

tanarseged ur 2010.10.11. 19:13:44

@Elpet: Ahhoz nem. Én a lúgon túli dolgokra céloztam.

@picur3ka/mesterhazymiklospart: Ciki, épp most említette őket egy mondatban. :-)

evil overlord (törölt) 2010.10.11. 19:16:43

@tanarseged ur: Egyszer-kétszer vitatkoztam szempontpuskával, talán a Konzervatóriumon, kicsit összevesztünk, de nem vészes. A többivel nem vitatkoztam, csak olvastam 1-2 posztjukat, valamint láttam kettes itteni dolgait, ill. mások panaszait. A velük kapcsolatos érzésem a "mindenki hülye, csak én vagyok helikopter".

Látom nem kedveli Griftet :) Igazából nem tudom, hogy (poszt)kommunistákat akar pukkasztani, vagy tényleg komolyan gondolja a fallangizmust. Mindenestere nem járok a blogjára.

Nem tudom, hogy miért repült Jótündér, ráadásul emlékeim szerint én is egy átlag kommentelőtől olvastam a történetee, szóval még az is lehet, hogy magától ment el.
El tudok képzelni olyan helyztet, amikor az IRL név közlése adekvát, pl. a spammereket így kellene büntetni, ill. megtorlás lehet IRL adatok nyilvánosságra hozásáért, de más helyzetet nem tudok elképzelni.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.10.11. 19:18:14

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

"Hat, ha leszarod, akkor probaljal meg nem beszelni rola."
MOST h kiírtam magamból, MÁR leszarom.

picur3ka 2010.10.11. 19:20:21

@tanarseged ur:

Hahaha. Pont olyan jo vicc, mint az Arpad-sav naci zaszlonak titulalasa.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.11. 19:38:02

@tanarseged ur:

mondja, köcsög, maga velem ébredt, velem fekszik?

Alfőmérnök 2010.10.11. 19:38:58

@tanarseged ur: Hiroshima-relativizálásért és amcsimosdatásért minimum anyázás jár. :)
Egyébként szerintem túlreagáltad. Nyilván egy nicknek szólt a dolog, így a megnevezés ("Anyád!") nem nagyon reprezentált semmit a való világból.
De mondjuk realityben sem szokás szó szerint érteni (bár még nem fordult elő, de el tudom képzelni, hogy adott szituációban elküldöm a testvéremet is a kurvaanyjába).

picur3ka 2010.10.11. 19:42:11

@tanarseged ur:

Milyen lugon tuli dolgokra celzott? Peldaul?

Nehezfem tartalomra?

Vagy csak politizal, amit ugy megvet, mellesleg?

tewton 2010.10.11. 19:42:59

@evil overlord:
"Mindenestere nem járok a blogjára."

maga nem tudja, mit mulaszt! grift írói munkássága egészen más :)

a tévében most látom ezt a bakonyit. huh. ilyen pofával kb. taxisofőrnek vagy kamionosnak nézném, vagy más bűnözőközeli fajzatnak.

Alfőmérnök 2010.10.11. 19:48:38

@evil overlord: "Nem tudom mi az igazság abban, hogy közölte nickek személyes adatait, de ha igaz, ez elég aljas tett volt. "
Rég volt, de igaz volt (talán utána lehetne keresni). Falafellel vitatkozott és nem is az ő személyét fedte fel, hanem a nővérjéét. Ezért Fala megfenyegette. Állítólag megbánta bűnét.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.11. 19:51:09

@Alfőmérnök:
tényleg, mi van falafellel, bejelentkezett, hogy lesz két hétig, aztán mégsem. a nevelőtisztje visszavonta a kedvezményt?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.11. 19:51:42

@tewton:

kérem, én megválogatom az olvasóimat :)

Bell & Sebastian 2010.10.11. 19:55:19

Nemtom ki hogy van vele, de a magam személyes "jókívánságai" eddig mindig beteljesedtek, ám piszok türelmes vagyok, talán azért.
Jobb elrendezni mindent még ebben a megtestesülésben, hátha tényleg nem lesz több. Mondjuk olyan blog, ahol nincs feszültség, elég unalmas tud lenni egy idő után, és annyi de annyi van!
Kell az a kis csihi-puhi, meg egy-két bazmeg, mint tanársegédnek a miniszoknyás _gráf_kisasszony az első sorba.

Állítólag azzal kell a legtürelmesebbnek lenni, akinek nyilvánvalóan nincs igaza.

Volt az a felemelt kezű focista avatarú a konzin, no az volt eddig a negatív csúcs. Meg a szardobáló alles zusammen, pedig ott a főnök nem ostoba. Sikerült is bevinni pár találatot, sportosan a saját térfelükön.
De ezt még nem bírtam megunni, itt még az ellenség is pótolhatatlan. Mondjuk pár pálfordulás ide-oda máig rejtély.

Jó hely, na.

tewton 2010.10.11. 19:56:16

@Grift:
vagy kiengedték a szavazásra, csak nem mer életjelt adni? :)

Alfőmérnök 2010.10.11. 19:57:55

@evil overlord: @Alfőmérnök: Na itten van, megtaláltam(remélem a hivatkozás nem számít újboli leleplezésnek):
mandiner.blog.hu/2008/09/25/almassy_kornel_elokerult/fullcommentlist/1#c3474571

(Egyébiránt szórakoztató szájkarate, érdemes beleolvasni.)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.11. 19:59:16

@tewton:
á, nagyítéletes nincs állampusztán :)

Alfőmérnök 2010.10.11. 19:59:57

@Grift: Nem tudom, a menekulttabor nevű blogkísérletére írt két bejegyzést, de csak a bíboldó nevű másodnickje írt hozzá kommentet. :))

tanarseged ur 2010.10.11. 20:55:49

@evil overlord: A helikopteres érzés teljesen jogos. Megértem, ha bosszantja a hozzáállásuk. Engem nem, de nekem elég magasra emelkedett a felháborodási küszöböm az alatt a 2,5 év alatt, amióta itt rontom a levegőt.

"Látom nem kedveli Griftet :)"
- Rosszul látja. :-) Semmi bajom vele, csak hát ő itt a rossz példa, a tökéletes illusztráció, nem tehetek róla. Ha itteni pukkasztó nicket akarok párhuzamba állítani Kettessel, akkor nincs más... Én benéztem párszor Grift blogjára, néha egész jókat ír. Egy bizonyos mennyiség után kicsit egyhangúak a novellái, de ha nem olvasok egyszerre kettőnél többet, akkor még fogyaszthatók. Pukkasztani meg csak azért szoktam olykor, mert pukkasztókat pukkasztani néha jó kikapcsolódás. Mégis jobb, mint mondjuk a dohányzás... Látja, csak megnyomok egy gombot a Grift nevű automatán - aki különben egy értelmes ember -, és válaszként kijön egy "alember", vagy most éppen egy "köcsög". De hamar meg lehet unni, most be is fejezem. Elég lesz neki szegénynek, hogy mégsem válogathatja meg az olvasóit. ;-)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.10.11. 21:00:08

Maguk mennyit tudnak nyammogni ezzel a vinszent bloggal.
Most ez a feladatot kapta...

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.10.11. 21:00:22

@tewton:

Nekem meg épp az jutott eszembe, hogy nem tűnik valami nagyon kemény fickónak. A nyomozók egy kicsit megszorítják, elég sok mindent elénekelhet.

tanarseged ur 2010.10.11. 21:02:04

@evil overlord: IRL név közlése pedig nem lehet adekvát. A spammereket ki kell zárni IP-cím alapján, rossz esetben bíróságra velük, mint az USA-ban. Megtorlásként sem lenne adekvát, mert nem mindenki viszonyul egyformán az IRL-je publikusságához. (Van, aki pl. eleve azzal kommentel.) Jótündérrel szemben szerintem nem lenne megtorlás, ha közölnénk az igazi nevét - elég sokan tudják már úgyis, és tojna rá magasról. Meg aztán, aki közölné, az végül is ugyanazt a vétséget követné el, mint amit "büntetni" akar. Szerintem éppen elég, hogy itt a blog.hu-n minden poszt és minden hozzászólás (amit nem moderálnak) megmarad, így ha valamelyik nick valami szégyellnivalót írt, az évek után is visszakereshető.

tanarseged ur 2010.10.11. 21:08:51

@Alfőmérnök: Na és Hiroshima-relativizálásért alkalmanként jár az anyázás, vagy csak egyszer? Ha Hiroshima-relativista vagyok, akkor minden kommentedben anyázni fogsz?

Egyébként akkor valóban túlreagáltam, mert kezdő nick voltam. Azóta megszoktam, hogy a kommentekben gyakran anyázás megy, és már csak legyintek rá.

@picur3ka/mesterhazymiklospart:
Igen, pl. a nehézfém-tartalomra. Nem is arra, hogy van-e vagy nincs, illetve hogy mekkora, hanem hogy politikai kérdés lesz az, ami elvileg egyszerű mérés kérdése lenne. A politizálást magát nem vetem meg, csak azt, ha olyankor is az megy, amikor nem kéne.

Alfőmérnök 2010.10.11. 21:25:04

@tanarseged ur: "Ha Hiroshima-relativista vagyok, akkor minden kommentedben anyázni fogsz?"

Természetesen nem.
Egyébként ez a kommentelés ilyen. Bizonyos szempontból egyfajta, a hétköznapi konfliktusokra felkészítő kondicionálásnak is fel lehet fogni. Ebből a szempontból pozitívum, hogy itt nyíltabbak az emberek, nem takargatják a véleményüket.

evil overlord (törölt) 2010.10.11. 22:17:24

@tewton: Mivel ennyire kínálgatta, benéztem. Ott tényleg nem falangistaként viselkedik :)

@Alfőmérnök: Köszönöm, átfutottam, jótündér klinikai eset: ahhoz, hogy egy általános, "a szocik 2 év múlva szopni fognak az NBH miatt" írást személyes fenyegetésnek vegyen vagy nagyon hülyének kell lennie, vagy paranoidnak. (Az más kérdés, hogy valószínűleg Falafel sem 100-as.)

@tanarseged ur: Úgy látszik, más a felháborodási küszöbünk, pl. én azóta gyakorlatilag nem olvasom az indexet, amióta tevan imre (szigorúan kisbetűvel) - az index főszerkesztő helyetteseként - elküldte Bodoky Tamás blogjában a kommentelőket a kurva anyjukba.

Kettesnél sem tudom, hogy pukkasztani akar, vagy komolyan gondolja.
"Látja, csak megnyomok egy gombot a Grift nevű automatán - aki különben egy értelmes ember -, és válaszként kijön egy "alember", vagy most éppen egy "köcsög"."
DDD

Ha van rá jogszabály, akkor fel kell jelenteni és reménykedni, hogy lecsukják. Ha nincs, akkor marad a jó öreg pellengér :(

tanarseged ur 2010.10.11. 23:30:44

@Alfőmérnök: Hétköznapi konfliktusokra felkészítő kondicionálás? :-) Ezt hol tanultad? Szerencsés ember lehetek, mert ritkán fordul elő anyázás az életemben, tulajdonképpen sokkal kevesebb, mint amennyit kommentelőként látok. :-)

@evil overlord: Egyfelől igaza van, hogy ilyen igényes, másfelől viszont ezek olyan baromságok, amiken meggondolandó, hogy érdemes-e háborogni. Annyi más felháborító dolog és gond, meg baj akad. Tulajdonképpen olyan ez, mint a kutyaszar: elvileg minden egyes, utcán felejtett darabnál jogos lenne felháborodnunk, ám egy bizonyos mennyiség után hajlamos lesz automatikusan átlépni az ember.

picur3ka 2010.10.11. 23:32:49

Valaki arra erdemes, legyen szives atvenni az hatalmat itten es kirugni ezeket az huleket.

tewton 2010.10.11. 23:41:15

@Elpet:
igen, ez is benne van. spiclifej, piti, sunyi balf----

Alfőmérnök 2010.10.11. 23:48:16

@tanarseged ur: Lehet, hogy ez nem volt a legszerencsésebb megfogalmazás.
Mindenesetre ha a hétköznapi életben nem lát ennyi anyázást az pont azért van, amit mondtam: mert az emberek takargatják a véleményüket, nem merik felvállalni, jó esetben udvariasságból, rossz esetben gyávaságból, vagy számításból.

Bell & Sebastian 2010.10.12. 00:12:26

@Alfőmérnök:
Kösz a linket, megnéztem felvételről a meccset, valóban nagyon szórakoztató volt.
Macskajancsigabinak vagy szétbaszta a szer az agyát, vagy gyárilag kuplungos. gyakorlatilag súlytalan.
Ha kolomp van a nyakában, az összes haverja is az. :)

Bell & Sebastian 2010.10.12. 00:21:40

@Alfőmérnök:
Megvolt a Menekültt., abszurdnak sem utolsó. Ilyet még nem láttam, a mindent legyőző erő versus áthatolhatatlan akadály! (fuldoklik)

Bell & Sebastian 2010.10.12. 00:27:25

@tanarseged ur:
Magával az a problémám, hogy alapvetően nem tiszteli sem az életet, sem az embert. Mármint a többit.
Mindig is mondtam, a félműveltek a legveszélyesebbek. a (tév)hitük hegyeket képes megmozgatni. :)

tewton 2010.10.12. 00:52:17

@Bell & Sebastian:
maga túl optimista volt a múltkor. néztem a tévét. a katonai csepelek láthatóak voltak. fosztogató cigókról még csak 1 bejelentés. csalókról, jogosulatlan adomány-felvevőkről (rendőri feljelentés, ötfős csoport, hamis nevel bediktálása) több is, fegyveres rendőrök örzik az elhagyott házakat. tippeljek bőrszínre / életmódra? kertévék és index figyelnek, hogy színes kárvallottakat is mutassanak, ne csak párásztokat.

Bell & Sebastian 2010.10.12. 02:19:59

@tewton:
Összevetve a finn halászokkal -nyitott ajtó és függöny nélküli ablakok- a családfő kihajózása esetén, valóban szembeszökő a különbség,

(Sokáig nem volt kerítésünk, egyszer csak azon kaptam magam, hogy betolatnak a kamionok ha meg akarnak fordulni és megállva kiöntik a hamutartót az udvaromban, sőt, elém parkolnak személyautóval. Aztán kihoztam az egyik Caterpillaromat, rátolattam, kitolva átemeltem a gémet rajta és blokkoltam egy napra. Az ötezres bünti ki nem fizetéséért -az a rendőrnő bírálta el a fellebbezésemet, aki az elmarasztaló határozatot hozta az akkori kecskeméti kapitány személyes utasítására- 10 napos beutalót kaptam Szekszárdra akkor, amikor 150 fős üzem épült -építési engedély nélkül- az utca túloldalán, ráadásnak mindez I. Orbán idején, a kecskeméti ispánnő védelme alatt, amikor komolyabb közbeszerzést kizárólag fidesznyikeken keresztül lehetett nyerni, ezért a négy év alatt alig volt munkája a cégemnek, amit meg természetesen ki sem fizettek teljesen, csakúgy mint Gyurcsány, Bajnai vagy Horn és Hóbagoly alatt, a választások előtti nagy gyűjtögetések okán. Az így összeszedett bukások mai áron cca. 60 milliót tesznek ki.)

Ünnepélyesen kijelentem, hogy a Kurucinfó levelező-olvasójának minden szava igaznak bizonyult!
Nem is tudom, mit képzeltem én balga? Tán fülkeforradalmi változást.

tewton 2010.10.12. 03:54:32

@Bell & Sebastian:
azért van némi fejlődés. és az előző kommentben én is kicsit prejudikáltam, most látom. annyi változás mindenképp van, hogy a szimpi ötfős társaságot _lekapcsolták_ (!) a rendőrök (!) és eljárás indul.

de jobban örülnék statárium-törvénynek a fosztogatók ellen, fegyverhasználattal akár.

picur3ka 2010.10.12. 10:18:34

Nincs piz.

'Az Európai Bizottság becslései szerint a magyarországi vörösiszap-katasztrófa által okozott károk eddig nem érhették el azt az értéket, amely feljogosítaná a magyar kormányt arra, hogy pénzügyi támogatást igényeljen az Európai Szolidaritási Alapból - írja a Bruxinfo alapján a portfolio.hu.

Magyarország annak az előfeltételnek sem felel meg, hogy természeti katasztrófáról legyen szó. Ezt legutóbb éppen a kormányfő vetette el. Ipari katasztrófa következményeinek az enyhítéséhez elvileg nem lehetne uniós forrásokhoz jutni. '

www.hir24.hu/belfold/151948/europanak-tul-kicsi-az-iszapkar.html

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.10.12. 10:30:15

@tewton: "kertévék és index figyelnek, hogy színes kárvallottakat is mutassanak, ne csak párásztokat. "
Na de kollega. Nem kell ott nagyon keresni cigusokat: a vörös cunami először a falu szélén kapta el, ahol cigusok élnek. Másrészt, ők voltak otthon. Harmadrészt, gondolom, a szomszédból pontosan tudja, mekkora a devecseri cigányok aránya.

Bell & Sebastian 2010.10.12. 13:33:26

@tewton:
Ha előre készülnek, három nap alatt ott van minden, de ha semmi sincs gyakorlatilag, úgy ez emberfeletti teljesítmény és bőven a szintidőn belül vannak.

Kemény tréning ez, nagyon összerántja a csapatot!
Kell az a Nemzeti Gárda, méghozzá könnyű fegyverzettel! De minimum, hogy szaladjon is valaki a 6db T72 -esünk mögött.
A keceli Pintérnek tízszeres arzenálja van, csak a kertjében. Patkány-apónak hála.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.10.12. 17:12:06

Valaki, talán tanársegéd úr nehezményezte, hogy a privatizációs dokumentumot nem látta senki. Nos, a Magyar Hírlap bemutatta:

www.magyarhirlap.hu/hatter/zsebbol_kifizethetnek_a_karokat.html

picur3ka 2010.10.12. 17:44:28

A helyzet nem rozsas.

Egyik kommentelo, a hir oldalon: az MTA csak a hetedik halott utan veszi le a slagolos szoveget a honlapjarol; hosszu eveket toltottek azzal, hogy nem veszelyes anyagnak nyilvanitsak a natron lugot.

Padisak (?) Judit es csapata meg egyhir kedden/szerdan az anyag veszelyessegerol, keveredes uveggyari szennyel, hamarosan cafolja onmagat.

Toxikologus mar a het elejen kozli, hogy a belelegzett por leguti zavarok, tudobetegsegek(rak), vesebetegsegek okozoja lehet.

Szakerto: a maszk nem ved meg a portol.
www.naplo-online.hu/fooldal-nap_temai/20101012_vorospor_szel

Ennek egyre rosszabb visszhangja van kulfoldon, a Greenpeace es egyeb szervezetek reven es ok valahogy az MTA korabbi allaspontjaval nem teljesen egyezo magyar szakvelemenyt tudnak felvonultatni.

Es az Orban a hibas komment csapat ezeken mindenutt ott van, mint itt is:

www.nature.com/news/2010/101011/full/news.2010.531.html?s=news_rss

'The Greenpeace findings are surprising, says Tamás Weiszburg, a mineralogist at the Eötvös Loránd University in Budapest, who was not involved in either analysis.

Although small amounts of arsenic in bauxite sludge might have accumulated over time, "If that [Greenpeace] sample is representative there is no question that industrial wastes have been mixed in the basin," says Weiszburg.'

picur3ka 2010.10.12. 17:48:00

Es egy erdekes komment:

The "expert" that the EU Comission has just named is Pia Lindstrom, a Swede responsible for the disaster of the Mines of Alnazcóllar ( even a bigger mess than this one is) that manged to get her company, Boliden, not to pay a single dime of the millions of Euros that took to clean up. I assume she is being sent to advice on how to do the same in Hungary. Unbelievable.

tanarseged ur 2010.10.12. 17:48:24

@Elpet: Igen, én voltam.

1) Nagyon helyes! A dokumentum 5. oldala már megvan. Kérjük a többit is!

2) Az oknyomozó újságírás következő csapásiránya lehet a többi, gyanúsan alacsony áron értékesített vállalattal kapcsolatos szaglászás.

tewton 2010.10.12. 18:55:40

@tanarseged ur:
2) már várom gy.ferenc posztjait a magukat "oknyomozó újságírónak nevező", fideszbérenc firkászokról, akik a magyar vizsla szellemében, kézi vezérlésre próbálják ellehetetleníteni hamis vádjaival a progressziót

Alfőmérnök 2010.10.12. 18:57:26

@bbjnick: Na, el lehet kezdeni összeállítani a kívánságlistát. :-D
mandiner.hu/cikk/20101012_szajer_szeretheto_alkotmanyt

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.10.12. 21:09:40

@Alfőmérnök:

Hehe, mi lesz ott! Ha beindul biztos nem hagyom ki:-D

ü
bbjnick

tewton 2010.10.13. 02:14:19

no, bár ballib barátaink most éppen nem fogadják el a grínpíszet, itt az elemzésről valami kis eredmény.

index.hu/belfold/2010/10/12/a_greenpeace_szerint_kritikus_a_talaj_arzentartalma_es_a_kevegoben_levo_finompor_mennyisege_devecsernel/

persze kicsit más mintát néztek. de ami tuti:
az ottaniak MINIMÁLIS kockázat mellett INGYEN feltankolhatnak olyan nyomelemekből, mint: arzén (egyes vegyületeivel az alpesi gazdák teheneket hízlalnak), antimon (? nem tudom, de a csomagban van ingyen, biztos jó valamire), nikkel (rozsdamentessé tesz, és fényes is!) és kadmium (minden dohányos élvezi:
en.wikipedia.org/wiki/Cadmium#Biological_role)

szóval majdnem olyan, mint egy wellnessfürdő, csak vitamint és vizet is vigyünk magunkkal, nehogy dehidratálódjunk.
(tistedurnak puszi)

tistedur 2010.10.13. 08:33:43

@tewton: a greenpeace mérései szerint a kadmium mennyisége nem éri el a szennyeződési határértéket, az alatt van, a torna-patak vizében található arzén mennyisége valóban magas, de kétlem, hogy abból innának a helyiek.
a nikkel allergizál, az antimon pedig potenciálisan rákkeltő, mint ahogyan sok minden, ami körül vesz minket.
a városban ahol élek, a szálló por mennyisége az év 1/3-ban magasabb mint az egészségügyi határérték.
ráadásul nem ártana tudni, hogy milyen mintáról van szó, honnan vették, milyen mélységből.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.10.13. 08:52:46

A kórházban meghalt idős férfiről kiderült, hogy másfél óráig feküdt betegen a hideg és maró vörös iszapban, mire kihozták a házából.

Az albániai árva kiskutyák jogaiért folyton aggódó vörös szarok próbálják ki. Azután folytassuk a csevegést.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.10.13. 09:12:59

@tistedur:

Akkor ettől most igazolva van, hogy ahol eddig esetleg nem volt ilyen, ott a vörösiszap-elöntésnek köszönhetően most már van?

evil overlord (törölt) 2010.10.13. 09:29:18

@tewton: Azért én annyit hozzátennék, hogy én úgy állok a Greenpeace-hez, mint drága Bolgár úrhoz: akkor is hazudik, ha kérdez. Jó lenne végre valami "független" (azaz nem MTA-s) mérés.

picur3ka 2010.10.13. 10:10:27

@tistedur:

A felszinrol vettek, nehany helyen. Ez teljesen jogos, a mintajuk konnyen lehet, hogy nem reprezentative es semmit nem mond a talaj kontaminaciojarol.

Nem ez a gond, a hatekony kommunikacio hianya a masik oldalrol.

Ez nem igazan nagy media visszhang, hogy ebbol a megyei ujsagbol megtudhatom, hogy nagyon komoly vizsgalatokat vegeznek:

www.heol.hu/heves/kozelet/vorosiszap-a-kutatok-hallgatnak-332991

tistedur 2010.10.13. 10:22:12

@Elpet: az hogy a torna patakban van arzén,nem jelenti azt, hogy az az ivóvízben is megjelenik. az alföldön az ivóvízbázisban van arzén.
kétlem, hogy a torna patak a környék ivóvízbázisa, de ebben tévedhetek.

picur3ka 2010.10.13. 10:35:31

@tistedur:

Nem az. A biologus szerint, aki ezen dolgozik, egy 300 m melyen fekvo(?, lehet, hogy elutesi hiba?), tobbe-kevesbe zart karsztrendszer, szennyezodeset nem tartjak valoszinunek.

tistedur 2010.10.13. 10:41:47

@picur3ka/mesterhazymiklospart: elfelejtettem kitenni az iróniaméter, elnézést :)

picur3ka 2010.10.13. 13:55:02

@tistedur:

Ne viccolodjek, mert ertem en a trefat, csak, ugye...

======

No, mindegy.

'10-es kazettával egybeépített 9-es tározó az önkormányzatok feltételezése szerint Ajka és Kolontár közös fennhatósága alá tartozhat, más régebbi tározók Ajka közigazgatási területén találhatóak.'

index.hu/belfold/2010/10/13/egyre_kodosebb_ki_felelt_a_gat_statikajaert/

Feltetelezik, hat azt se tudja a helyi hatosag, hogy ki foldjen van. Ez egyre jobb. Mellesleg, most hallom eloszor, hogy vagy 10 eve uzemel csak ez a tarozo.

picur3ka 2010.10.14. 18:47:49

MTA, minden OK, talajt se kell cserelni, csak hanyagolni a kaja termelest rajta 1-2 evig.

www.vg.hu/vallalatok/iszap-nem-kell-talajt-cserelni-es-a-termeles-is-ujraindulhat-330480

tewton 2010.10.15. 00:23:35

@picur3ka/mesterhazymiklospart:
szuper, megnyugodtam.
akkor csak leslagozzuk azt a 40 km2-t, amit erintettek a sajnalatos oktoberi esemenyek.

picur3ka 2010.10.15. 10:24:48

@tewton:

'In an unusually frank 1951 report, industry analyst Dewey Anderson observed that the social and environmental costs of aluminum production were such that "the U.S. cannot any longer afford to make aluminum if it can be obtained in large enough quantities and on favorable price terms from other sources." As a result of such considerations, the mining, refining, and smelting of the metal has moved largely to corrupt, resource-rich countries where environmental and human-rights protections are weak.'

'The World Bank, a major funder of aluminum projects, essentially advocates the forcible removal of villagers who object to mining on their land. Opponents of such projects are routinely bribed, intimidated, or even killed.'

Read more: www.philly.com/inquirer/opinion/20101015_Sludgy_secrets_of_the_aluminum_companies.html#ixzz12PipBpdC

Read more: www.philly.com/inquirer/opinion/20101015_Sludgy_secrets_of_the_aluminum_companies.html#ixzz12PiJLdGq
Watch sports videos you won't find anywhere else

Tehetetlen Dodó 2010.10.15. 10:36:44

@picur3ka/mesterhazymiklospart: @tewton:
Itt lenne az ideje ezt az akadémiát komolyan kislagozni.
Hátha kicsurognának belőle végre a bolsi kor nagytudású akadémikusai.

Alfőmérnök 2010.10.15. 10:39:56

@picur3ka/mesterhazymiklospart: Tök jó, hogy a talaj felszívta a nátronlúgot és az leszivárgott a talajvízbe. Hurrá!

tistedur 2010.10.15. 10:41:51

@Alfőmérnök: tényleg? milyen mélységig jutott?

Alfőmérnök 2010.10.15. 11:14:36

@tistedur: 1-4 m körül van a talajvíz. Olyan mélységig.

tistedur 2010.10.15. 11:22:09

@Alfőmérnök: és ott mekkora koncentrációban van?

Alfőmérnök 2010.10.15. 11:36:50

@tistedur: Mire akarsz kilyukadni köcsög? Hogy nem szennyeződött a talajvíz? Mert akkor most láttalak utoljára.

tistedur 2010.10.15. 11:52:00

@Alfőmérnök: nem, egy számot szerettem volna tudni, a szennyezés mértékéről.

Alfőmérnök 2010.10.15. 12:08:04

@tistedur: Nem tudok adatokkal szolgálni. Szennyezés már a gátszakadás előtt volt. Gondolom az, hogy a tározókból kiáramlott a vörösiszap, nem kifejezetten javított a helyzeten.

tistedur 2010.10.15. 12:28:20

@Alfőmérnök: oké, de legközelebb ne harapd le annak a fejét, aki csak kérdez...bocs, ha azt is tudni szeretném, hogy mekkora a szennyeződés.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.10.17. 22:28:59

@tanarseged ur:

"egy Mavo vs Gabrilo meccset (mármint egy igazit!) sem tartanék meglepőnek."

közöttünk vita jóformán soha nem volt. az nem vita, ha az egyik fél a másik "2×2=4" kijelentésére hisztérikusan elkezd visítozni, hogy afganisztán nem is afrikában van.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.10.17. 22:54:54

@szorokin:

"leszarom a kitiltást, amúgy aktívan tettem is érte, - megérte, amúgy ;DDDDDDD"

tehát magad is elismered, hogy jogos volt, de azért előadod a cirkuszt, hogy a gonosz komcsik cenzúráznak. wow!

tanarseged ur 2010.10.17. 23:58:46

@mavo: Ugyan, te is tudod, hogy nem ti vagytok a lényeg, csak kellett két nicknév példának. Felőlem lehet másik kettő is.

tanarseged ur 2010.10.18. 00:01:13

Kéne valami agresszív játék, amiben a blogmotor a gonosz és halomra lehet lőni vagy szeletelni.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.10.18. 07:30:31

@tanarseged ur:

és még a hol nyíltan, hol kevésbé nyíltan lincselésről álmodozó törzsközönség is levezethetné elfojtott agresszióit. hm, nem is rossz ötlet.

tanarseged ur 2010.10.18. 10:22:54

@mavo: A lincshangulatra te is ráteszel egy-két lapáttal, s valld be, még élvezed is.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.10.18. 12:12:59

@tanarseged ur:

meglehetősen nagyot tévedsz, kurvára nem élvezem, ellenben kibaszottul irritál.

picur3ka 2010.10.19. 10:32:23

@tistedur:

Szamokat nem nagyon mondanak.

'A talajminták, amelyeket az MTA TAKI laboratóriumában, valamint a Bálint Analitika Kft-ben vizsgáltak, azt mutatják, hogy a vörösiszapban található legveszélyesebb és legkönnyebben elmozduló nehézfémek sem jutottak 10 centiméternél mélyebbre a talajba, és ott sem haladják meg a szennyezettségi határértéket. "Ennek alapján megalapozott arra következtetni, hogy a mélyebb talajrétegek és az első vízadó réteg közvetlenül nem veszélyeztetett" - hangsúlyozza a dokumentum.'

'Az MTA KK AKI mérési adataiból az a következtetés vonható le, hogy a vörösiszapminták a szennyvíziszapokra megengedett határértékeknél kisebb, esetenként jóval kisebb koncentrációban tartalmaznak kadmiumot, krómot, higanyt, nikkelt, ólmot és cinket. Az arzéntartalom az MTA KK AKI Kolompár külterületén vett mintájánál és a Bálint Analitika Kft. által vizsgált mintáknál ugyancsak kisebb a szennyvíziszap határértékénél. A gátszakadás közelében vett mintánál és a MÁFI által gyűjtött mintáknál a táblázatban szereplő határértéknél magasabb arzéntartalmakat mértek.'

www.webbeteg.hu/cikkek/egeszsegugy/9457/vorosiszap---valsagos-az-egyik-serult-allapota

picur3ka 2010.10.24. 20:44:34

Mavo es egyeb csatlakozo pontjaik orulnek es bocsanatot kernek, gondolom:

www.hir24.hu/belfold/159046/megtelt-a-vorosiszapos-hulladektarozo.html
süti beállítások módosítása