Biszku Béla - Tegyétek el filmarchívumba...
2010. június 15. írta: nénike

Biszku Béla - Tegyétek el filmarchívumba...

  A Parlament Kulturális és Sajtóbizottsága mai ülésén Skrabski Fruzsina és Novák Tamás kollégák mellett Bakos Editnél, az Uránia igazgatónőjénél érdeklődött a részletekről, majd Kisfaludy Andrást, a Magyar Dokumentumfilm-rendezők Egyesületének elnökét kérte szakértésre. Gulyás Dénes nem akar vulgáris lenni, és a végén rendet rak.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr722083168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.15. 14:22:48

hát, elég elképesztő. nem a bakos hebegése, tényleg szar helyzetbe került, viszont kisfaludy teljes inkompetenciája, és gulyás fájdalmas, sikító ostobasága. elképesztő.
dénes, bazmeg! amíg nem írjátok át az alkotmányt és nem vezetitek be, hogy komcsinak kuss, addig mint parlamenti bizottsági fasz, próbálj a jog alapján állni. az nem járja, hogy azt mondom, hogy én nem vagyok jogász, és aztán elkezdek faszságot beszélni!
szánalom.
persze a film túllihegése is kezd most már roppant önveszélyes lenni. majdnem biztos vagyok benne, hogy egy közhelyes szar, tucatfilm, tenger naivitással. ekkora promo mellett kurva nagy égés lesz ebből. ne legyen igazam.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.06.15. 14:46:28

Szerencse, hogy csak ritkán látjuk, amint az "elitünk" műhelymunkát végez: elemez és döntést előkészít...

Samott 2010.06.15. 14:46:45

Ezt a "Michael Moore modorában" dolgot nem kellene emlegetni, ha azt akarjatok hogy komolyan vegyenek benneteket. ;)

gst47 · http://mrpatbateman.tumblr.com/ 2010.06.15. 14:48:36

@Grift: Izé, szóval a helyzet az, hogy itt nem a film túllihegéséről van szó, hanem arról a lavináról, amit majd ez az egész elindít. Rengeteg biszkubéla van még, akinek számolnia kell a tetteivel.

Ugyanis, az emberek szájába pisáltak ezek az állatok. A szájukba!

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.06.15. 14:57:13

@Grift: ma reggel pont az jutott eszembe, hogy ez a túlzottan felturbózott promó olyan elvárásokat fog itten támasztani, hogy a végén csalódás lesz az egész mind szakmailag, mind a mondanivaló tekintetében. Persze ne legyen igazam!

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.06.15. 14:59:39

Lola, először is, szeretnék gratulálni, hogy végre bekerültél a parlamentbe . )

Ami pedig ezt a herce-hurcát illeti, nem tudom, hogy véletlen szerencse, hogy így alakult, vagy ilyen profik vagytok, és így alakítottátok, de mindenképpen jót tett az ügynek, tulajdonképpen már túl nőtt a dolog a filmen. Így tovább!

nagybela2 2010.06.15. 15:08:26

Mi az hogy egy filmet visszatartani? Ha a tartalma nem hamis és a közt érintő téma?

Ugye nem cenzúra?

A többi mindegy.

Biszku Béla pedig (vagy bárki más is), aki közéleti szerepet __visel__, viselje el a nyilvánosságot is.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.15. 15:09:38

@gst47:
azon túl, hogy a vén szarházit be kell mutatni, jól meg kell vetni, stb. azért van egy olyan vetülete a dolognak, hogy a rendszerváltás utáni negyedik eszmélő generáció is szeretné még a sarkantyúját a döglött lóba belemártani.

plastik02 2010.06.15. 15:11:24

a parlamenti bizottsági ülések iq szintje és hozzáértése általában nem haladja meg egy átlag talponállóét.
Kisfaludy színtiszta paródiája a rendszernek, elképesztően gyenge, erőltetett kifogások végig.
de legalább kiderült, hogy Biszkunak a mai napig van szava ebben az országban.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.06.15. 15:12:25

@Gasper: Isten őrizz, hogy az alkotókat akarnám degradálni, de az elejétől tudtuk, hogy nem Sára készítette ezt a filmet. Majdhogynem másodlagos kérdések itt a filmes szakmai kérdések. Az egész "ügy"
a letiltással, bizottsággal, a várható reakciókkal együtt igazán érdekes.

Google 2010.06.15. 15:20:25

@gloire:

Így van. Nem várunk egy hiper-szuper minőséget, mert nem a forma, hanem a tartalom az érdekes ebben az esetben.
Végre valami elindult, amit nehéz lesz megállítani!
És nehogy már egy járókelő lefilmezése ugyanannyit nyomjon a latba, mint egy Biszku Béla, kedves Kisfaludy úr!

X Y kronosz óra 2010.06.15. 15:21:07

Astoria felüljáró? Erre helyesbített?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.06.15. 15:27:29

@Grift: "...azért van egy olyan vetülete a dolognak, hogy a rendszerváltás utáni
negyedik eszmélő generáció is szeretné még a sarkantyúját a döglött lóba belemártani."

A helyzet az, hogy ennek (mondjuk, hogy negyedik) generációnak van először
esélye tényleg tiszta vizet önteni a pohárba. De láthatóan még most sem egyszerű
a dolog. Gondolj pl. az ügynökakták máig rendezetlen ügyére.
Ez a ló még meg se döglött . )

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.06.15. 15:31:16

@gloire: persze, világos. A film meglétén valóban túlmutat az, hogy ez a régen elfelejtett kriptokommmancs s általa a még élő szarjankók újra bekerülnek a köztudatba.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.15. 15:39:54

@gloire: semmire nincs esélye, csak nevetséges utánlövésekre, dögön nyargalászásra.
az alap ez: döntse el s. frizsina, és n. tamás, hogy demokraták e! várunk, a válaszra.
értem, tehát demokraták. akkor le lehet állni, s. ukridge-nek igaza van.
egy demokrácia attól demokrácia, hogy a bűnösnek éppen olyan jogai vannak, mint a nem bűnösnek.
ha nem demokraták, -bár így lenne-, akkor meg nincs mit szarozni, gyerünk. nyomjuk le a rohadt komcsit meg a családját, de még azt is aki kártyázott és fröccsözött vele valaha.
de az nem megy, hogy alapvetően demokratácskák vagyunk, de mikor a vélhetően gyermeteg munkánkról van szó, akkor nem akarunk, és toporzékolva nem akarunk demokraták lenni. tessenek dönteni.
amúgy meg ócska szemét dolog két amatőr gyereket felheccelni, hogy csináljanak valami kispajtásos filmet, ahelyett, hogy a kétharmados parlamenti fölény azt mondaná, hogy 56 leverése emberiség ellenes bűntett és nem évül. és már vihetnék a hatóságok a vén szemetet és nem a két gyereknek kéne prosztó módon, és makogva bélabácsiznia.

nem szégyellik azt mondani, hogy elindult valami, amit nem lehet leállítani? nem érzik, hogy mennyire megalázó ez? ennyivel ki lehet magukat fizetni?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.06.15. 15:46:34

"amúgy meg ócska szemét dolog két amatőr gyereket felheccelni, hogy csináljanak valami kispajtásos filmet, ahelyett, hogy a kétharmados parlamenti fölény azt mondaná, hogy 56 leverése emberiség ellenes bűntett és nem évül. és már vihetnék a hatóságok a vén szemetet és nem a két gyereknek kéne prosztó módon, és makogva bélabácsiznia."

Erről van szó.

ü
bbjnick

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.06.15. 15:53:55

@Grift: nemsokára megjelenik a blogon eg jogi szakvélemény, miszerint bemutatható a film, mert ez esetben Biszku béla közszerepelt. így ez az egész képmás kérdés lényegtelen.
Persze, hogy elismerjük biszku jogait, arra várunk, hogy ezt döntsék el: jgászok, bíróság, akinek ez a dolga.
A filmünk pedig nagyon jó lesz, de Te csúnya kommenteket fogsz írni róla grift bácsi :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.15. 16:01:52

@lelkylola:
természetesen a lényeget nem látja. magukat felpörgették a valódi cselekvés helyett. most jól ki lesz fizetve a váltás után születettek komcsirugdosási vágya, de nem vagyok biztos benne, a törvénykezés is lép e.
amúgy meg biztos érdekes volt beszélgetni a majd százéves bácsival, de vannak a hírtévén olyan srácok, akik aktívan veszélyes fickókkal geciznek.
amúgy kíváncsian várom, hogy mi derül ki a filmből, amit nem tudtunk b. béláról. és a hasonszőrűekről.
amúgy meg ahogy maguk már promóznak, parlamenti bizottságoznak, fesztiválban gondolkodnak, az ponfix olyan, ahogy az irigylésreméltó származásúk szokták felépíteni a filmesszármazású gyermekeiket.
maguk kurzuslovagok. :)

Alfőmérnök 2010.06.15. 16:01:57

@gloire: Fetrengek a röhögéstől, mikor valami felkent esztéta egy dokumentumfilmmel szemben ugyanolyan esztétikai elvárásokat támaszt, mint egy játékfilmmel szemben. Józan paraszti ésszel is nyilvánvaló, hogy az előbbi esetében nem a kivitelezésen van a hangsúly, hanem azon a dokumentumértéken, a gesztuson, és azon, hogy milyen hatást vált ki. PL ez a hatás lehet bizonyos társadalmi diskurzusok beindulása. Na ezen az ügyön valószínűleg segített Loláék filmje, akármilyen szar is a kivitelezés.

Amúgy nem értem mi a azzal, amit Gulyás mond. Jó, mondjuk operaénekesnek jobb volt, mint politikusnak, de hát ez van, még mindig jobb, mint mondjuk egy Lendvai.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.15. 16:07:28

@lelkylola:
hülye jogi véleményt bárki adhat egy demokráciában. de többen fogják azt mondani, hogy a filmben nem közszereplő volt /egyáltalán hogy lehet ilyet gondolni, hogy "közszerepel" valaki?/
hanem egy egykori közszereplő, akiről ennélfogva sokkal többet le lehet írni mint egy nem egykori, vagy mai közszereplőről, de személyes nyilatkozatát akkor tilthatja le amikor akarja. pláne egy átverést követően.

persze be kell mutatni, nem kell a komcsik jogaival törődni, de akkor ezt ki kell mondani. vállalni, hogy nem vagyunk demokraták. egyszerű, nem? :)

Alfőmérnök 2010.06.15. 16:07:45

@Alfőmérnök: jav. hanem a dokumentumértéken

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.06.15. 16:14:07

@Grift: még mindig közszereplő, de ez jogi kérdés.
Vállaljuk a pert és ha a bíróság kimondja, hogy nem nekünk van igazunk, akkor meghajtom a fejem demokráciánk előtt.

kurzuslovagnő

Google 2010.06.15. 16:20:16

@Grift:

"Amatőr gyerekek" szoktak nagy dolgokat csinálni, nem tudta?
Annál, hogy itt kommentelünk, annál mindenesetre többet. Egyáltalán: tesznek valamit.
Ha jól látom,maga nagyon tekintélytisztelő. Talán még Biszkut is többre tartja, mint ezeket az "amatőr gyerekeket".

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.06.15. 16:22:23

@Grift: "vállalni, hogy nem vagyunk demokraták."
Biszku például vállalta . )

Google 2010.06.15. 16:22:57

@Grift:

Ja, és még valami.
Grift, tudja, aki a kicsit nem becsüli, az a nagyot nem érdemli.
Lassan megyünk messzire. És egy kicsit későn is.

Bloodscalp 2010.06.15. 16:39:31

@lelkylola: és ezzel a mit értek el?:)
a filmetekkel

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.15. 16:56:24

@Google:
maga rosszul látja. a tekintélytisztelet morzsája sincs bennem, és szerepem is inkább az ördög ügyvédjéé, hogy ráébresszem magukat, hogy:
1., demokratának lenni, annyi hogy nem vagyunk normálisak
2., hogy lehet bájosamatőrködni, de talán a kétharmad birtokában lehetne törvénykezni is.

és ne jöjjön a kis lépésekkel. húsz év lett elbaszva. ezek kihalnak. hova akar még topogni? törvénykezést! most.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.15. 16:57:16

@gloire:
nekem ne keverje a komcsi nemdemokratákat a jobbos nemdemokratákkal! :)

Gandalf Garaboncias 2010.06.15. 16:58:48

Pontosítsunk: Ezt a filmet nem idén forgatták le, többéves munka.

Google 2010.06.15. 17:12:47

@Pisti, az aragorn:

Ezt akartam mondani. Eddig még odáig sem jutottunk, hogy egyáltalán műsorra tűzzék, beszéljünk róla stb. Pedig a nemszoci Bajnai vitte már a prímet, nem a KISZ-király.

@Grift: úgy is, mint az ördög ügyvédje (találó!):
ettől még amazok törvénykezhetnek, és törvénykeznek is. Mindent azokra sem hagyhatunk.

jozicsenko 2010.06.15. 18:38:58

@Grift: a rendszerváltás utáni sokadik generáció annyit tud, hogy 44ben ölték a szerencsétlen áldozatokat, majd 56 után szerencsétlen áldozatok ölték a még szerencsétlenebbeket, mert ugye őket nem szabad felelősségre vonni: ami az egyiknél soha el nem évülő dolog, a másiknál már bocsánatos bün? ummmm, nem gondolja komolyan senki, ugye?

(kb, mint amit késöbb írtál: bűn volt, felelni kell érte...)

Bloodscalp 2010.06.15. 19:23:26

még mindig nem értem....ezt az elmúlt 20 évet "béla bácsi" miértnem egy börtönben töltötte?vagy az elmúlt 12 évet...(gyengébbek kedvéért 1. polgári-ám nem forradalmi kormány)

és most is mi a szándék? beszéljünk róla...minek?, miért most?, mert most készült el a "film"?

Oblomov 2010.06.15. 19:29:14

@lelkylola: Emlékszem vicces-videjókra, amikor Te valamely mszp-s irodavezető nevében telefonbetyárkodtál. Novák se a saját "szerepében".
Aztán kikerültek ide a videók, érdekes időzítéssel. A kampánycsend indulása előtti utolsó másodpercben. Mondd, ha rosszul emlékszem.
Az "amatőr gyerekek" demokratát játszódtak okosba.

Most itt van ez az érdekesség bélabácsival. Ekkora parlamenti bizottsági promóval ez már nem gyerekekség, hanem kurzuspolitika. Tapsikoltok annak, h. felhasználnak benneteket? A gatyát leperelheti rólatok a család, hiába a mostani politikai hátszél.

m.logic 2010.06.15. 19:43:19

Novák Előd nem beszélt?

Tündér_Lala 2010.06.15. 20:08:04

Azt hiszem nem értek egyet.
Nem kívánnám,hogy Biszkut 90 évesen börtönbe zárják (ha eddig nem tették), mint ahogyan Zentai citálását sem helyeslem, mert ez csupán szimplán a bossazúvágy kielégítését szolgálná. Elégséges a közmegvetés. Az viszont kell.

Ugyanakkor a film fontos, mégpedig azért, mert remélhetőleg betekintést enged egy tömeggyilkos gondolkodás módjába. (Természetesen szépítve és kozmetikázva stb, de akkor is.) Valószínűleg az összes tömeggyilkos meg volt / van győződve arról, hogy jó ügyet képviseltek, "célszerűen".

A korral pedig foglalkozni kell. Meggyőződésem, hogy a legtöbb mai ember meg sem érti pld. az Egy Mondat a Zsarnokságról című verset. Minden szavának jelentése - szörnyű jelentése, utalás rendszere - van. A kor megértéséhez - akkor keringő - történetek százait kellene ismerni. A demokrácia (és időnként annak túlzóan hülye szabályai, nevezetesen a tömeggyilkos emberi jogai stb.), a diktatúra, és a terror között különbségek vannak.

Alfőmérnök 2010.06.15. 20:14:03

@Bloodscalp: Mit nem értesz? Miért pont most? Mert jobb később, mint soha. '89-ben elbaltázták, '98-ban meg még nem volt tiszta a kép a Fidesznek. Most megpróbálják helyrehozni, amit elbasztak (ők is). Ez a film még csak a történet kezdete, hogy ez után mi jön, azt nem nagyon lehet tudni. Illetve lehet, hogy valakik tudják.
Azt nem tudom, hogy Loláék mozgatják-e a Fideszt, vagy a Fidesz mozgatja őket, de biztos van összejátszás a két tábor között.
Mindemellett szerintem is egy kicsit túl van lihegve a dolog.

Bloodscalp 2010.06.15. 21:33:17

@Alfőmérnök: ...mozgatják a fidest???

a farok csóválja?:) meg mi az hogy nem tiszta a kép '98-ban???12 év kellett hogy kitisztuljon(vagy 20)?azt nem értem miért jelent meg hirtelen 100 cikk a jobbos médiában bb-röl? hirtelen beszéljünk róla...ezt filmezés nélkül is meglehett volna tenni...korábban is...de...

a magyar társadalom magáról állít ki bízonyítványt ha azt mondja, nézzünk szembe a múltal, és megy a nyafi hogy bűn bűnhödés nélkül...nosza, beszéljünk róla...akkor azért ne legyen bünti mert 90 éves?vagymert olyan régen volt?

inkább pofa be, és gyújtani egy száll gyertyát 1 perc néma csönd, és kész

Alfőmérnök 2010.06.15. 21:55:16

@Bloodscalp: Hát baszki, attól tartok, hogy Ádámtól és Évától kéne elkezdenem mesélni a történetet, hogy megértsük egymást. :)
De ehhez nincs túl nagy kedvem. :)

szubjektiv 2010.06.15. 22:05:27

@Tündér_Lala: A közmegvetés milyen módon nyilvánulna meg BB esetében?

Én sem pártolom, hogy meglett embereket börtönbe zárjanak (bár tudja fene, talán megbánás esetén kéne csak mellőzni), de bírósági eljárás lefolytatása és annak megállapítása, hogy népellenes bűncselekmények elkövetésében bűnös, azért a minimum lenne, az ő esetében.
Zentainál nem tudom milyen alapos bizonyítékok állnának rendelkezésre a bűnösségét illetően, míg BB-nél ez nem jelenthet problémát.

szubjektiv 2010.06.15. 22:12:37

@Alfőmérnök: Lehet, hogy túl van lihegve a dolog. De ippeg ideje, hogy valami elinduljon.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.06.15. 23:08:08

Ha ezt a filmet soha sem mutatnák be (amit kétlek)
Ha ez a film mint szakmai munka harmatgyenge is lenne (lehet éppen az is, de az igazság angyala és David Frost szelleme is meglendíthette szárnyát)
Ha az egész csak blöff
Akkor is elértétek vele hogy a vén geci gyilkos az elfeledettség kényelmes és érdemtelen menedéke elől ismét a nyilvánosság, de ezúttal egy félévszázaddal későbbi nyilvánosság metsző fényében kell hogy színt valljon.
Mert csökönyösen hallgathat, de mostantól ő - végre - beszédtéma lesz: beszélnek mások róla, helyette.
Beszélnek a kivégzettek fiai, lányai, megnyomorított sorsok hordozói. Légy átkozott Biszku Béla, ha kötél sajnos nem, de a nyilvánosság erejével az igazság rád fonódó gyűrűje szorítsa torkod vénségedre minden nappal erősebben, amíg végre bilincs nem kattan lemoshatatlan vértől mocskos kezeden.

szubjektiv 2010.06.15. 23:34:19

@Karmadealer:
Súlyos szavak.
Kádárnak nem tehettünk fel kérdéseket, ez a személy még itt van, közöttünk jár.
Fél, reszket? Vagy elégedett önmagával?
Nekem ez a film, ha béna, ha nem:
tetemre hívás.

drew85 2010.06.16. 00:31:31

Döbbenetes, hogy egy ilyen hóhér 20 évvel a rendszerváltás után, vígan élvezi az életet a Rózsadomb tetején.

Iván Marchenkot megfosztották amerikai állampolgárságától és 90 évesen büntetőeljárs folyik ellene Németországban, Biszku meg vígan interjúkat ad....?????!!!!

stratez 2010.06.16. 02:50:15

Igen, azt hiszem ebben a történetben most a magyar nyilvánosság a legérdektelenebb részletnél ragadt le, miért nem engedték levetíteni a filmet, meg hasonlók. Hogy létezik, hogy ez a bolsevik hóhér szabadlábon van, miféle jogállam az, ahol az effélék a Rózsadombon élvezik a kiemelt nyugdíjat, és röhögnek a pofánkba.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.06.16. 09:26:39

@Grift:
Teljesen fölöslegesen izgatja fel magát. Magyarországon nincs demokrácia, csak annak a látszata. Olyan, mint a csendőr tegezés: Nekik szabad, nekünk nem. A politikai elit (idesorolva a jobboldali részét is) annyira terhelt származásilag, hogy bizonyos bűnök nem üldözhetők.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.16. 09:43:01

@Mr Falafel:
demokrácia? ne is legyen. az undorító. jobboldali diktatúra legyen. ki kell használni, hogy van egy alkalmas vezetőnk.

Bloodscalp 2010.06.16. 19:14:07

@Alfőmérnök: köszi, abszolute nem is szeretnélek megérteni:)-főleg ilyen buta benyögések után, hogy az eltartott média irányitja a pártott és nem viszont- a kérdések inkább az "újságíróknak" szóltak...
de ők nem vették magukra

Csigorin 2010.06.16. 22:50:25

jajj már... akkor egyszer és mindenkorra a válasz arra a kérdésre hogy a 90éves nyilasokat mért vadásszák le, a 90éves kommunisták meg miért éldegélnek nyugton. Azért bazz, mert anno a háborúban ők győztek, ennyi. Lehet nyavalyogni rajta. Ha a másik oldal győz, akkor most a nyilas keretlegények élveznék békés nyugdíjas éveiket, és százéves egykori NKVD-seket hajkurászna valami szánalmas központ. Evvan.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.17. 11:11:50

@Grift: egy demokrácia attól demokrácia, hogy a bűnösnek éppen olyan jogai vannak, mint a nem bűnösnek"

a demokrácia a népuralomról szól.
ha anép úgy kívánja, a többség, hogy ítéljük halálra a bűnösöket, vagy vegyük el minden jogát, akkor az a szent.

ne keverődjünk már
süti beállítások módosítása