Megshortolták a magyar focit
2010. június 08. írta: Doktor Kottász

Megshortolták a magyar focit

  Miközben a miniszterelnök emberei olyat adtak a forintnak, mint amilyeneket Kiss Ernő dandártábornok és party animal szokott a józanságnak, miközben Lendvai Ildikó az MSZP ideális államfőjelöltjeként gyakorlatilag Szindbádot nevezte meg, teljesen elsiklottunk afelett, hogy ismét elpusztult a magyar labdarúgás.

  De az is lehet, hogy csak úgy maradt. Rendezhetünk akár generációs vitát is: Bern, Marseille, Irapuato, az Üllői út és Belgrád, Vaduz, La Valletta, vagy Amszterdam volt a kegyelemdöfés helyszíne? De minek? Azon sem lamentálnék, hogy bezzeg Gerával mennyivel könnyebb lenne. Itt egy, vagy tizenegy ember már nem segít.

  A jelek szerint egyelőre nem segítenek a futballakadémiák és a fiatalítás sem, nem segít az sem, hogy eladunk német másodosztályba minden olyan 16 éves csodagyereket, aki már háromszor le tudja venni a labdát, vagy kétszer pontosan tud passzolni. Ha itthon marad ugyanis, akkor hozzálassul a potyázókhoz, akik kirúgatják az edzőt, ha futtatja őket. Éppen ezért itt már olyan professzionális rabszolgahajcsárok sem segítenének, mint Felix Magath, vagy Fábiánné Rozsnyói Katalin. Nem segít az sem, ha a Bajnokok Ligájában kéthetente elverik a magyar bajnokot. Még úgy sem, ha azért piszok sok pénzt kap.

  Apropó pénz. A Nemzeti Sport arról ír, hogy a németek és a hollandok elleni meccsekért kaptunk összesen 113 millió forintot. Nem szeretném számosítani, hogy ez gólonként mennyi, hogy milyen pöpec órabér, és hogy hány Nokia-dobozban fér el. Nem érdekel, hogy ezt a játékosok kapják meg, a vezetők, az utánpótlás, vagy esetleg a csalódott drukkereknek adják belőle vissza a jegy árát.  Mindenesetre a magyar focit ezzel a két meccsel keményen megshortolták, és ha egy kocsmából wifizném e sorokat egy hosszúlépés mellől, azt is képernyőre böffenteném, hogy ide a rozsdásat: ez a pénz is ugyanúgy el fog tűnni, mint a Fradi '96-os BL-zsoldja.

  Mindegy, hozzászoktunk már ehhez, mint kempingező a szúnyoginvázióhoz. Végül is ahhoz is, ami alább olvasható, csak ez valamiért még mindig fel tud háborítani.

Megalázó volt, ugye?
– Az – felelte a pályafutása alighanem legkínosabb meccsén elmélkedő játékos. – Tudtuk, mire számíthatunk, tisztességesen felkészültünk a hollandokból, mégis ez lett a vége. Lehet minket ütni, vágni, ám ez a realitás, ekkora differencia van a holland és a magyar futball között – minden szinten. Hadd kérdezzek valamit: bizonyára tudósított már, mondjuk, az újpesti stadionból, most pedig az Amsterdam ArenA-ban dolgozhatott. Érzékelte a különbséget?
Hogyne. Más világ.
– Na, legalább akkora szakadék van a két ország labdarúgása között is. Mondok mást! Ha azt vesszük alapul, melyikünk hol játszik, így állt fel a védelmünk: Debrecen, Anderlecht, Videoton, Sion. A hazai csapat támadó négyese pedig így festett: Liverpool, Internazionale, Real Madrid, Arsenal. Miről beszélünk?! Ráadásul a hollandok egytől egyig kulcsemberek klubjukban, míg nálunk jó néhányan vannak, akik alig kapnak lehetőséget. Így képtelenség felvenni a versenyt az elittel.” 

  Megy ez, merünk mi kicsik lenni. Bodnár László őszinte volt, ahogy Kósa Lajos is az akart lenni. Csakhogy a szurkolóknak/befektetőknek nem jó azt hangoztatni, hogy „szarok vagyunk, de erről nem mi tehetünk, hanem a kommunisták”. Vagy a Kisteleki. Hiszen ez világos, de ha ezt akkor is többször elmondjuk, amikor már rajtunk van a címeres mez, akkor ne csodálkozzunk ha senki nem fog bízni bennünk.

  Még a saját szurkolóink se.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr562063621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.06.08. 07:15:37

Megjegyzem, a magyar foci évtizedek óta haldoklik, így az analógiagyártással még várnék egy picit.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.06.08. 07:32:23

A poszt pont olyan, mint a mandiner viszonya sporthoz általában.
Például Fábiánné Rozsnyói Katalin olyan nagy edző, hogy soha egyetlen bajnokot sem nevelt. A létező összes eredménye abból született, hogy (etno)politikai nyomásra őt nevezték ki a felnőtt lányok edzőjévé. Készen kapott junior világbajnokokat, akiket egy ideig valahogy elterrorizálgatott, majd mindegyik elmenekült tőle botrányok közepette. Fábiánné egy alkoholista kelta, mint az szakmai berkekben közimsert.
A magyar foci pedig nem attól szar, hogy aki focizni megy, az gyenge képességű, hanem attól, hogy a jó képességűek nem mennek el. Amíg a fociból a slepp jól megél ilyen színvonal mellett is, addig nem kell más foci. Emellett a színvonal mellett is óriási pénzek cserélnek gazdát, és a kutya nem figyel rájuk.
Nem kevésbé felelős az oktatáspolitika. A közoktatás szintjén nincs olyan program, amelynek keretén belül a gyerekek focizhatnának, vagy csak úgy általában ismerkedhetnének a labdával. A testnevelés órák, ha egyáltalán van ilyen, mellőzik a labdás sportokat.

marós 2010.06.08. 07:40:57

A táblázatot elnézve, összefüggéseket lehet látni a magyar foci szinvonala, és a befektetői célok között. Jöhet az adórendőrség.

hcrules 2010.06.08. 08:17:19

Egyénileg szerintem jobb játékosaink vannak mint az elmúlt 10-15 évben bármikor. Miért nem tudnak csapatként is együtt játszani?

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2010.06.08. 08:59:00

a profi (ha-ha)

magyar focit

dobjuk már ki végre a kukába, a sok szar ingyenélővel együtt

ralf 2010.06.08. 09:12:30

Szerintem ezeknek a játékosoknak a tudása nem olyan kicsi, csak állandó félelemben játszanak. Nyomasztó lehet, hogy a "hivatalos" elvárás irántuk még mindig abból indul ki, hogy milyen jó volt a foci régen. Másrészt viszont lehet, hogy nem a legtechnikásabbakat kéne beválogatni, hanem azokat, akik rettegés nélkül képesek kiadni magukból, amit tudnak, bármily kevés is legyen az. Luxemburg, Liechtenstein, Málta a legritkább esetben nyer, de teljes erőbedobással küzd, megnehezíti minden ellenfél dolgát.

A hokisaink is elenyészőek világviszonylatban, mégis, míg a focisták a hozzánk hasonló erejű csapatoktól kikapnak, ők a náluk kicsit erősebbek ellen sem esélytelenek. Nem a tudásuk, a mentalitásuk miatt.

Technikát ebben a korban nem lehet tanulni, de mentalitást igenis lehet. Azt, aki lelkileg gyenge, már a csapatépítés elején ki kell hagyni akkor is, ha az orrán dekázik a labdával.

Grigorij 2010.06.08. 09:13:55

Doktor Kottász!
Csillagom, mi az a "megshortolni"?
Tudod, azoknak, akik még a magyart beszélik és nem a 4 bites netes szlenget...
Nemrég a lájkolás is elmagyarázta egy 1 bites szőke...

Grigorij 2010.06.08. 09:17:34

"Egyénileg szerintem jobb játékosaink vannak mint az elmúlt 10-15 évben bármikor. Miért nem tudnak csapatként is együtt játszani?"

Mert mi az említett idő alatt talán fejlődtünk vagy 3-4 évnyit,viszont a világ labdarúgása ez alatt fénysebességre kapcsolt!

És mi nem hogy nem közeledtünk ahhoz, hanem VÉGLEG leszakadtunk!

Der Beste 2010.06.08. 09:18:59

Szinte az összes környező ország villantott már vb-n, eb-n, csak nekünk nem sikerült. Ez nem lehet véletlen.

Bodnárnak üzenném, hogy ha az számítana ki hol játszik, akkor a magyar hokisok 25 gólokkal kapnának ki Kanadától vagy Oroszországtól.

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2010.06.08. 09:34:32

ez a

Csabagyöngye régi idők focija

pont olyan önszembeköpős néphülyítés mint Hofi "humora"

az egész szociaéizmus "szórakoztatóiapra" ÖNMAGUNK ÁLLNDÓ kiröhögéséről szólt

ez pedig csak rombolja nem építi a jellemet

Héttörpe (törölt) 2010.06.08. 09:36:52

Ez a "miről beszélünk?!" duma irgalmatlan pofont érdekelne. Eddig a f.szszopó focisták azt is mindig elsütötték, hogy ilyen nagy a különbség a csapatok között, meg hát ez se jutott ki, az se jutott ki stb-stb. Kérdezem: Szlovákia, Szlovénia az a kimondott focinemzet? Mégis ott vannak? Ott vannak.

X Y kronosz óra 2010.06.08. 09:39:39

@Grigorij:

A shortolás azt jelenti, hogy eladunk valamit, ami nem volt a birtokodban (jellemzően részvényt), a fogalom kiterjesztése azonban a Kósa nyilatkozat kapcsán bedobott sajtó lelemény. Jelentése, veszteségben, zuhanásban érdekelt.

A fociban ezt mondjuk nem tudom értelmezni, hisz Erwin Koeman szerintem maradni akar a csapat élén, a játékosok értékét pedig a sikerek növelik, nem a szívás.
Számomra egyébként nem is ez a kérdés, hanem az, hogy miért nem bízik a szakvezetés egy magyar trénerben. (Erwin Koeman mit tett le eddig az asztalra?)

papika 2010.06.08. 09:41:08

A szlovák vagy a szlovén bajnokság semmivel sem jobb, nincsenek nevesebb játékosaik, nincsenek szebb stadionjaik, mégis tudnak eredményt elérni.

economico 2010.06.08. 09:42:13

Ezt a magyar focit lehúzó cikket is megdöbbenéssel olvastam, mint általában a hasonlóan módon "érvelő" cikkeket. Talán úgy tudnám összefoglalni a lényegét, hogy verjünk már meg mindenkit, na, miért olyan nehéz ez, még ha az ellenfél sokkal jobb is?
Persze. A magyar futball dőzsöl a pénzben, minden lehetőségünk adott, tán még jobb is mint a külföldi. Hiszen világbajnok utánpótlásnevelésünk is van. Na ja.
Építettünk egy Telki edzőközpontot, meg 10 műfüves pályát (értsd: nem göröngyös a pálya), és máris utólértük Angliát, 2 év alatt. A nagy futballnemzeteknél egy harmadosztályú csapatnak is jobb edzőpályája van, tehát 100 csapat is eléri a mi nezeti szintünket, legnagyobb stadionbüszkeségünk, a düledező, félig lezárt 40ezer férőhelyes Puskás stadionnál minden fejletteb országban van legalább 15 korszerűbb és nagyobb stadion. Az utánpótlásnevelés mióta "működik" nálunk? 10 éve? Akkor a 6 éves gyerek mostanra már 16 éves lett (értsd: 53 kiló), miért is nem alázzuk velük a brazilokat, olaszokat ?!?! A csapat kapott a 2 meccses mutatványra 110 millát, és az megint el fog tűnni?!?! Hát persze. Kik kapták a pénzt, mire ment el? Akkor én most feltételezem mondjuk, hogy a játékosok fejenként kaptak 2-3 millió forintot, azaz 10.000 eurót. A holland játékosok mennyit kaptak? Tudja valaki? Már csak hogy legyen valami összehasonlítási alapunk. Ha jól tudom, a Robbenek, Van der Vaart-ok HETI klubfizetése 50-100ezer euró....Persze, ez mit számít. Biztos semmit. Biztos semmi köze a színvonalhoz. Biztos a pályák minőségének-mennyiségének sincs semmi köze a színvonalhoz. Sőt semminek semmi köze a színvonalhoz! Egyszerűen csak legyünk mi a legjobbak! És kész! Különben.....!
Szerintem tényleg az sem számít, hogy Arsenal-Chelsea-Real Madrid-Inter lép pályára Videoton-Sion-Fulham-Debrecen (a "világverő" Fulham idén történelme legjobbját nyújtotta a második számú nemzetközi kupa második számú pozíciójával, egy Manchesternek csak egy triplázás elfogadható......évente).
Szóval nem értem, mit is várunk el, kiktől, mi alapján, milyen jogon?

Még egy dolgot tisztáznék. A játékosaink a pályán kedvetlennek tűnnek, lassúnak? Szó nincs róla. Az ellenfél jó ennyire, az ellenfél gyors ennyire. Már egyszer leírtam valahová nagyon régen: Puskást láttátok játszani ugye? Valóban brilliáns focista volt! De feltűnt valakinek, hogy mai viszonylatban mennyire lassú és körülményes? Hogy 4-5 méterre állt tőle a védőjátékos? Ha összeeresztenénk Messivel, melyik lenne jobb? Vagy Rio Ferdinánddal? Túlélné egyáltalán? Labdához tudna érni 90 perc alatt? Felgyorsult a foci. Ez se számít? Miért nem vagyunk világbajnokok golfban? Rögbiben? Nincs elég pályánk? Mit számít az! 10 millió emberből miért nem jön ki minden sportágból egy világbajnok?!?!?

Konklúzió: világviszonylatban ilyen szinten van most a focink, ha tetszik, ha nem. Volt jobb, és lesz jobb. Szerintem 50 éve is szétfutottuk az agyunkat, most is szétfutjuk az agyunkat. Most ennyire elég. Dolgozd fel ember módjára!

X Y kronosz óra 2010.06.08. 09:46:37

ja, és 8,6 milliót tesz zsebre havonta Koeman ezért a teljesítményért. Kicsit túlzásnak érzem.

mandinersport.hu/cikk/20100608_8_6_milliot_tesz_zsebre_havonta_koeman

economico 2010.06.08. 09:50:30

@X Y kronosz óra: Akkor most megkérdem, nem csak tőled, mennyi lenne a reális fizetés? Mondjatok egy konkrét számot, aztán levezetjük, hogy mikre költ a szöv. kapitány, és hogy mire elég ez a lóvé.

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2010.06.08. 09:51:32

@papika: Meg as szerbek, ukránok, horvátok, és persze a jólét világranglista vezetője Észak-Korea.
Ugyan a horvátok és ukránok nem jutottak ki vb-re, mégse kétségs, hogy mi lenne az eredmény egy oda-vissza meccsen.

skrimp 2010.06.08. 09:53:36

"Megshortolták a magyar focit"

Mi lenne, ha olyan kifejezésekkel dobálóznátok, amelyeknek legalább kb. ismeritek a jelentését? Biztos akad olyan is, néhány. Ez így nem menő, hanem kínos.

GreenBP · http://ftcsz.blog.hu/ 2010.06.08. 09:54:03

az is hülye, aki a vb-re éppen felpörgő csapatok ellen kiállítja a mi stradpapucsban flangáló válogatottunkat. Tuti volt, hogy ez lesz. Az őszi hollandok elleni eb selejtező előtt direkt jó volt lealáznunk magunkat...

Héttörpe (törölt) 2010.06.08. 09:56:05

@economico: "Akkor én most feltételezem mondjuk, hogy a játékosok fejenként kaptak 2-3 millió forintot, azaz 10.000 eurót. A holland játékosok mennyit kaptak? Tudja valaki? Már csak hogy legyen valami összehasonlítási alapunk. Ha jól tudom, a Robbenek, Van der Vaart-ok HETI klubfizetése 50-100ezer euró....Persze, ez mit számít. Biztos semmit. Biztos semmi köze a színvonalhoz. "

Vágod, Hofi mit mondott annak idején:
-Tud focizni?
-Nem.
-És ha megfizetem?

Sajnos erről van szó. Nem tudnak focizni. Alkalmatlan emberek alkalmatlan helyen. Nagypofájú sértődős Gera milyen szépen megoldotta már a svédek ellen az utolsó percben, igaz? Bármelyik megye III-ban játszó serdülő gyerek kirúgja a pályáról a bőrt, megoldva ezzel a helyzetet. Gera nem így tett. Matatnak a pályán összevissza, mint tót a pinán, másnap már tolják azt a kics...ett szekeret a kics...ett szekeret a nemzeti vágtán, mindenféle szégyenérzet nélkül, igaz Dzsudzsi? Egy válogatott nem kaphat 6 gólt senkitől, ezt kellene megérteni. Köpedelmek...

"azta" 2010.06.08. 10:00:29

@economico:
-te tényleg ezt komolyból írtad?!
ha Puskás most focizna most is világsztár lenne, a tehetsége alapján - értsd: akkor az volt a foci, most meg más, de ettől még az akkori tehetségek ma is azok lennének... pfhhh
-itthoni viszonylatban a futballisták nem keresnek rosszul, nem élnek rosszul (az itthon számított közepes képességűek sem), szóval hanyagolható ez a fajta összevetés. a külföldön játszók meg k.sokat keresnek, szóval megint csak nem értem. ja! és itt a kikerüléshez (ami lehet cél egy futballista szemében), még a nyelvtudás sem alap, csak a képesség, meg a tenni akarás... jóreggelt!
-amíg itthon nem lesz színvonal, addig stadion sem... szerintem ez egyszerű! és itt nem csak a játék színvonaláról beszélek - amíg egy klubtulajdonosnak mindegy, hogy 1000 vagy 10000 néző van a pályán, amíg jó az nb1 6 hely (vagy tizedik, tökmindegy), amíg egy futballcsapat csak úgy üzlet, hogy pénzt mosunk át rajta, addig itt nem lesz színvonal, nem lesz stadion.
-a játékosok meg elmehetnek a p-ba! a hokis hasonlat (amit a többiek is írtak) abszolút áll! ha valaki nem, úgy megy ki a pályára, hogy ezeket mos leverjük, akkor nem kell felvenni a válogatott mezt! pláne nem úgy, hogy előre méricskéled, hogy ott 5 barcás, 3 milános, itt meg 4 újpesti, 3 debreceni...

OftF 2010.06.08. 10:02:18

Mi ebben a shortolás? Elcseszték kész. Csak most divat ezt a szót használni, kár, hogy olyankor is kényszert érez rá valaki, amikor nem is oda való :)

Shawher 2010.06.08. 10:06:28

Egy másik hozzászólásban már megírtam, egy megoldást látok hosszú távon, ez pedig az, hogy mint a jégkorongban, összeállunk az osztrákokkal és a horvátokkal egy közös bajnokságot rendezni. Ebben a multik látnának fantáziát, mégiscsak 25 millió embert érdekel, nem 10-t és lenne benne pénz. A legjobb 30-40 magyar focista magasabb színvonalú meccseken léphetne pályára hetente. nem kéne az angol másodosztályban cserének lenni.
Amúgy a csehek meglépik ezt a szlovákokkal 2012-től.

economico 2010.06.08. 10:07:38

@"azta":
"-itthoni viszonylatban a futballisták nem keresnek rosszul, nem élnek rosszul (az itthon számított közepes képességűek sem), szóval hanyagolható ez a fajta összevetés. a külföldön játszók meg k.sokat keresnek, szóval megint csak nem értem."

???

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.06.08. 10:09:06

Állítólag Egervári Sanyi bá' az esélyes szövetségi kapitánynak ...

Tutajos 2010.06.08. 10:09:20

Lehet, hogy túl öreg vagyok, de emlékszem még arra, amikor az ellenfelek játékosai ugyanúgy az Arsenalban, Liverpoolban, Milanban, Juventusban, Bayernben... fociztak, mint manapság, a mieink pedig a Vasasban, Kinizsiben (FTC), Honvédben, Dózsában (UTE)...
Érdekes, akkor mi rúgtunk hatot - nyolcat másoknak...

pepin_nymburk 2010.06.08. 10:10:21

@economico: Puskás 85 válogatott meccsen 84 gólt rúgott, a kis körülményes...
Hülyeség a maiakkal összehasonlítani, ezt a rekordot senki sem fogja megdönteni....

Hattory Hanzo 2010.06.08. 10:12:56

1987. november 29.-én Ryan Joseph Wilson Giggs izgatottan készülődött 14 (!) születésnapi zsúrjára. Ügyes, ballábas kisfiú, a Manchester City futballakadémia tanulója. Egyszer csak csengetnek. Az ajtóban az örök rivális Manchester United szakmai igazgatója, vezetőedzője, Alexander Chapman Ferguson állt.

Miről beszélünk?

economico 2010.06.08. 10:13:02

"itthoni" vizsonylatban keresnek, de külföldiek ellen játszanak, akik külföldi viszonlatban keresnek.

A külföldön játszó magyarokról: belga bajnokság, holland bajnokság, osztrák II, ciprus, Bundesliga II? De ide venném a Premierleague középmezőnyét-alsóházát is, ami szintén fényévre van a Chelsea, Inter, Barca típusú csapatoktól. A legjobb magyar játékosunk (nevezzük Gerának) kb a 200. legjobb játékos Angliában. És nem cselezi le C Ronaldót?!?! A szemét!

Chuck Taylor (törölt) 2010.06.08. 10:16:19

és már a szlovákok is Afrikába készülődnek...

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.06.08. 10:16:22

A különbség nagy, de azért ezzel csak fedezi magát a lusta banda és az idióta edző.
Koeman egy olyan játékot erőltet a válogatottra, ami idegen tőlük, Torghelle féle favágókban bízik, a technikásabb focistákat távol tartja.
A csapat meg egy sunyi banda, focizni sem akartak, hagyták alázni magukat, jellemző, hogy a Dzsudzsák másnap ott jópofizott a Nemzeti Vágtán. Igazi haknibrigád, a hozzáállásukon kéne változtatni és legalább az európai alsó közép színvonalat hozni.
Persze, aki egy kicsit is belekóstolt az utánpótlás/gyerekfoci valóságába, az pontosan tudja, miért tartunk itt és hogy a jövő sem bíztat jóval.
Majdhogynem kontraszelekció zajlik, a nagyobb klubok ideálja: a langaléta gyerekek, akinek szülei pénzüket és idejüket is rááldozzák fiacskájuk karrierjére.
Azok a külvárosi, vidéki kölykök, (akik meg más országban a tömegbázist adják) akikben komoly tehetség van, sokszor még látókörbe sem kerülnek. A gyerekklubok a fennmaradásért küzdenek. Kicsi a merítés.
Így sajnos az akadémiára sem jut az a minőség, ami ki tudná rántani a magyar focit. Szóval tele ellentmondásokkal, zavarokkal, kiábrándultsággal, piti küzdelmekkel, ilyen az utánpótlásunk. Míg romániában meg szerbiában először megszerettetik a gyerekkel a focit, itt elveszik a kedvét. És az ilyenekből lesz kiégett válogatott focista, aki a meccsen is már a nyaralásra gondol.

Lábszár Ervin 2010.06.08. 10:16:35

Huszonkét férfi

Igazából az időpont nem volt annyira jó, a fiúk ilyenkor aludni szoktak,
meg a nap is pont rossz szögben sütött a pályára.
Az első gólnál a Tibit elfektették egy testcsellel,
aztán a Gullit a kapus Gabesz mellett laposan a hálóba guritotta a labdát.
A második gólról egyáltalán nem mi tehettünk, a partjelző intett valamit,
mi meg minndannyian félreértettük.
A meleg is egy kicsit megnyomta a fiúkat,a hátvéd Gabesz kicsit frontérzékeny.
A 3. gólról sajnos kicsit lemaradtam, mert éppen akkor ápoltak.
A 4. gólnál éppen a Gabeszt cserélték be, és nem sikerült felvennie a ritmust.
Az 5. gól előtt lett volna egy helyzetünk, de csak a félpályáig sikerült eljutnunk.
A szünetben az edző Gabesz bá mondta, hogy figyeljünk a szélekre,
úgyhogy mindannyian kihúzodtunk, aztán középen maradt egy hatalmas üres terület.
Ez jelentette igazán a meccs fordulópontját.
Ezután az ellenféltől kiállítottak két játékost, ettől megzavarodtak a fiúk.
A Gabesz utolérte volna a Gullitot, csak megbotlott egy vakondtúrásban,
A Gullit kitette szélre a Kannavárónak, aki már várta a labdát,
a Gabesz meg üres területre futott ahol meg már nem volt senki,
onnan meg már a Gullit elfutott, de addigra már gól lett.
A 7. gól olyan gyors volt, hogy nem is láttuk, majd a videóról kielemezzük.
Aztán gyors 3 góltól megzavarodtunk egy kicsit, egyszerűen kihagytak a fiúk és gyorsan bekaptunk még kettőt.
A 13-nál a szabadrugásnál már úgy tünt, hogy mellé fölé megy a labda,
de egy arra szálló sirály tarkóján megpattant és beesett a kapuba.
Igazából fejben elfáradtunk, de jó tapasztalat volt, amit a jövőben tudunk hasznosítani.

Amanitin3 2010.06.08. 10:19:28

@economico:

Mikor láttál te magyar focistát utoljára ahogy szanaszét futja az agyát és hordágyon viszik le a végén? Vagy hogy komolyan szégyenlené magát és könnyekig el lenne keseredve egy vérlázító meccs után?

Ez nem technikai tudás, nem állóképesség, nem göröngyös pálya és nem fizetés kérdése.
Hanem szakmai öntudaté. Ami kurvára nincsen nekik nyomokban sem.

SOHA SEHOL nem volt és nem lesz olyan, hogy a versenyzők teljesen azonos feltételekkel indulnak, úgyhogy lassan meg kéne hozni egy olyan szabályt, hogy aki rinyál, azt lelövik.

"azta" 2010.06.08. 10:24:03

@economico: "Már csak hogy legyen valami összehasonlítási alapunk. Ha jól tudom, a Robbenek, Van der Vaart-ok HETI klubfizetése 50-100ezer euró...."

mindig megy ez a picsogás, hogy szegíny focistáink milyen keveset keresnek. erre reagáltam volna, tisztelettel...

economico 2010.06.08. 10:28:23

@Amanitin3:
Még egyetlen világbajnok focistát sem láttam, aki úgy szétfutotta volna az agyát, hogy hordágyon vitték volna le. Magyart? Nem, azt hiszem magyart sem láttam még.
Könnyező futballistát általában világesemények döntőiben szoktam látni, barátságos meccseken még nem láttam ilyet. Illetve egyetlen játékost ismerek, aki minden meccs után elsírta magát, ha nyert, ha veszített, úgy hívták Maradona, de ő egy túlérzékeny ember, zseni volt.
Viszont láttam fejet leszegett, kiábrándult, dühös arcokat elvesztett meccs után, a magyar, brazil, olasz, timbuktui válogatott esetében egyaránt.

Ha rinyál, azért akarják lelőni, ha nem rinyál azért. De le lehetne lőni akkor is, ha egyszerűen csak veszít. Havonta új válogatottunk lehetne, amivel rendkívül megnőne a világversenyre való kijutásunk, illetve ENSZ tagságunk meghosszabbításának esélye.

bz249 2010.06.08. 10:31:34

@"azta": szerintem egyszeruen arrol szol, hogy a mi fiaink okkal keresnek annyit amennyit... a hollandok ugyanis annyival jobb focistak, amennyivel tobbet keresnek. Merthogy nem jotekonysagi egyletektol, hanem gazdasagi tarsasagoktol kapjak a fizetesuket.

the játszótér · http://thejatszoter.blog.hu 2010.06.08. 10:31:50

Erwin Koeman ajánlkozott, hogy hazája válogatottjának önbizalmat öntsön a lelkébe (nem mintha szükségük lenne rá) a vb előtt. "Gyertek honfiaim, itt vezetek én egy semmire sem jó csapatot, egy átláthatatlan szövetség foglalkoztatottjaként. Jó a lóvé, nektek pedig ideális felkészülés"

szcsongor 2010.06.08. 10:32:38

@Héttörpe (az SZDSZ elvette az emberek örömét):
Akkor legyszives nezd meg miket varazsol(t) Gera a Fulhamben, utana gyalazzad...
Igazsagtalan, hogy felhozol ellene egy hibat, amikor van szaz olyan megmozdulasa, ami klassziskategoria. Ezer esetet lehetne idezni, amikor neves focistak hibaztak oriasikat, ez mindig benne van a fociban.
Ezzel egyutt en sem hiszem, hogy ha visszajonne a valogatottba, akkor sokkal jobbak lennenk, itt az egesz csapatot kene meg lecserelni. Dzsudzsak egyebkent mindket meccsen, a nemetek meg a hollandok ellen is jo volt, szethajtotta magat, egyetlen golunkat is o lotte (mellesleg gyonyoru volt), csak hat egymaga keves volt oda...

the játszótér · http://thejatszoter.blog.hu 2010.06.08. 10:36:11

A magyar focistáknak pedig alázatot és fegyelmet kellene tanulniuk és nem csak a kamerák előtt nyilatkozni szépeket meg úgy tenni, mintha érdekelné őket. Sajnos személyes tapasztalatom van a magyar "focisták" magán-, és éjszakai életét illetően... Higgyék el, nagyképű és arrogáns a java része akiket a nagy pénz felmarkolásán kívűl semmilyen csapatszellem vagy eredményorientáció nem hajt.

"azta" 2010.06.08. 10:44:01

@bz249:
-a mi fiaink szerintem ok nélkül keresnek annyit, amennyit :D
-aminek itt oka van, hogy a magyar bajnokságot nem véletlenül hívja a közvélemény bohócligának, nem véletlen, hogy egy teljes fordulóban kevesebb ember ül a lelátókon, mint mondjuk egy Barcelona meccsen, stb.

-Gera: annak a srácnak tökéletesen más elképzelése van a futballról, mint itt a többségnek. neki magának is teljesen mást jelent! kellene tőle tanulni némi alázatot, meg szerénységet és sok egyéb mást!

yafet 2010.06.08. 10:44:02

A bő keretből találomra le kéne vágni 8-10 játékosnak a lábát. Hátha a többiek csipkedik magukat...

nst.blog.hu/2010/02/14/valogatott_tortenetek_10_botranyos_vb_meccs

miről van itt nagybasz0 2010.06.08. 10:46:16

A mai focistáink nem labdarúgók! Nincs lelkük és erőnlétük! A mai élmezőny élsportolókból áll akiknek a fejükben sincs probléma, a szívük is a helyén van, és valamilyen szinten labdazsonglőrök, sajnos a mieink ettől igen messze vannak. Itthon ezzel ellehet lébuskázni, és még meg lehet élni belőle, sajnos. Szerintem nálunk a pénzért focizást el kéne törölni, rúgják a labdát hobbiból, sportból, szeretetből, persze teljes ellátás, mez, szerelés, mosás ingyen járna, meccsekre busz visz, hoz, max. kajapénz, és a sok ingyenélő funkcionáriust szélnek ereszteni! Osztán elkezdeni az építkezést az alapoktól! Végre!

Vad.Korte (törölt) 2010.06.08. 10:54:34

Fiam 8 éves, egy budapesti egyesületbe jár focizni, itt kimondottan utánpótlás-neveléssel foglalkoznak. Nem mondom, hogy mindenki őstehetség, a fiam sem az. De azokban a kölkökben ott van a játék szeretete, az igyekezet. Felszántjáka pályát, figyelnek, igyekeznek. Gerazolik nem nőnek minden bokorban, de a magyar focival nem ez a baj. Nem a tehetségtelenség, hanem az, aminek mintegy alá kéne építkeznie a tehetségnek. Hová lesz ez a tűz, ez az akarat, mire felnőttek lesznek?

Héttörpe (törölt) 2010.06.08. 10:56:04

@szcsongor: Csongi! Ha a Fulham-ben igen, a válogatottban miért nem?

bz249 2010.06.08. 10:57:34

@"azta": ha mindent osszeadunk, akkor 195.000 nezo ulhet le az osszes NB1-es stadionban, vagyis ha mindenutt telthaz van egy atlagos forduloban akkor is kevesebb nezo lenne, mint Barcelonaban.

Ha mar egy nezetebb Bundesliga 2/League One csapat atlagnezoszamat meghaladnank egy teljes forduloval mar az orom es bodottag volna. :(

ÁkiBáki (törölt) 2010.06.08. 10:58:38

Árulja el már végre valaki nekem, hogy mi az a "magyar foci"?

Mert az, amit e név alatt művelnek, az minden, csak nem foci.

Megshortolták a magyar focit? Ugyan már. Régen leírták, csak még itt nem vette észre senki.
A stadionok meg úgyis gladiátorképzőként működnek már évek óta. Normális ember a környékükre sem megy.

feketehun 2010.06.08. 11:00:48

@Szocio Pata (kikvogymukblog): Dzsudzsákot ne fikázd, az egyetlen olyan játékos volt a hollandok ellen, aki elfogadható teljesítményt nyújtott. Vezetőgólt lőtt, ha erről eddig nem hallottál volna. Ha a nemzeti vágtában leli örömét, tegye. Egymaga nem nyerhetett meg egy hollandok elleni meccset.

@Shawher: Na ENNEK van értelme! Csodálkozom hogy senkinek nem akadt meg a szeme ezen a kommenten.

"azta" 2010.06.08. 11:02:59

@Vad.Korte:
én meg pont úgy látom, hogy Gerazolik egy csomó bokorban nőnek, a tehetséggel nincs gond, csak később kurvulnak el. szerintem Gera nagy klasszis, de nem Puskás - viszont mintha mindent megpróbálna, hogy azzá legyen! talán a mai magyar futball legjobbja, holott biztos, hogy van nála tehetségesebb!

@bz249: :D oké! szóval alig párezren járnak ki ma meccsekre és EZ nem lehet véletlen - az összehasonlítás meg nem volt jó! de akkor hogy keresnek ezek ilyen sokat?

szcsongor 2010.06.08. 11:03:16

@Héttörpe (az SZDSZ elvette az emberek örömét): Nem tudom, abban igazad van, hogy sok jatekosunk a valogatottban tenyleg mintha maga alatt jatszana. Lehet, hogy a cimeres mez teszi, vagy a tobbiek "beleszarok" mentalitasa huzza le oket is...

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.06.08. 11:04:00

@Vad.Korte:
Az én fiam is focizni járt 3 évig. Már nem. Kiveszett belőle a "tűz." Nyilván egy gyerek is látja a dolgokat, hogy egyes szülők micsoda felhajtást csinálnak, hogy a gyerekük kezdő legyen, akár a másik kárára, hogy a klubok csak a tagdíjakra hajtanak, az edző meghasonlott, stb... Nyilván te is voltál olyan gyerektornán, hogy a mázsás kapu úgy dőlt majdnem a gyerek fejére, mert a szervezők szartak rögzíteni azt. Szóval a magyar foci már itt romlik el. Gondolom tudod, miről beszélek.

Vad.Korte (törölt) 2010.06.08. 11:07:03

@"azta": Nem, szerintem nagy tehetség nincs sok. Még rátett munka is van eleinte. Csak aztán... valami elvész. Aki kikerül külföldre, jó kezekbe, a mennybe mehet, mint Gera, Dzsudzsák. De azért nem sok ilyen nevet tudsz mondani.

@Szocio Pata (kikvogymukblog): Nem, itt még nem tartunk. Én se tervezek focista karriert a fiamnak. Addig marad, amíg hasznára válik.

Vad.Korte (törölt) 2010.06.08. 11:08:12

@ÁkiBáki: Magyar foci az, amit a labdarúgásszabályai szerint magyar csapatba igazolt játékosok játszanak. :-)

szcsongor 2010.06.08. 11:08:34

Egyebkent meg van a megoldas. Azt a "vilagvero" U21-es valogatottat Komanostol, Gulacsistol, Nemeth Krisztianostol kene megtenni felnottvalogatottnak, ok valahogy egyutt nagyra voltak kepesek. Emlekeztek meg, hogy hajtottak minden meccsen? Volt bennuk tuz, vesztettnek tuno meccset is visszahoztak a hosszabbitasban, iszonyu jo volt oket nezni, tenyleg. Na ez hianyzik a valogatottunkbol.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.06.08. 11:09:20

@feketehun: Nem fikáztam. Az egyetlen igazán jó focista. De már ő is kezd bulvárba menni, és hanyagolni a válogatottat.

ralf 2010.06.08. 11:12:38

@economico: Én egyetértek az elemzéseddel. Az okokat én nem a pénzben látom. Bár az is jó lenne, de a foci üzlet, és az üzletben előbb van a teljesítmény, aztán a pénz.
A bajt én a következőkben látom:
1. Még mindig Puskásékhoz hasonlítunk mindent, pedig mióta a foci nem sport, hanem szórakoztatóipar, lemaradtunk a korábbi gyenge foci- ám erős üzleti nemzetek mögött (Hollandia, Belgium, Svájc, stb.)
2. Ahogy egy magyar vállalkozó sem hosszú távon akar nagyon meggazdagodni, hanem ma vetni és holnap hajnalban már aratni (tisztelet a kivételnek), a magyar játékosnak sem ambíciója milliókat keresni euróban, hanem csak jól megélni.
3. A keleti csapatok kiesésével felmerült, nem kéne-e az NBI követelményeit alacsonyabbra tenni, hogy több csapat is teljesíteni tudja. Mindazzal együtt, hogy mind a DVTK-val, mind a Níregyházával szimpatizálok, úgy gondolom, hogy éppen ellenkezőleg, keményíteni kell a feltételeket, és nem növelni, hanem ennek megfelelően csökkenteni az első osztály létszámát. Olyan helyzetet kell teremteni, amelynek során nincsenek tét nélküli meccsek, amiket el lehet tingli-tanglizni. Egy tízcsapatos liga 4 meccsel páronként megtenné.

Ami a válogatottat illeti, feszes, de reális követelményt kell állítani eléjük. Ha az mondjuk, jussunk ki az EB-re, azzal csak felmentést adunk a fiúknak, hisz mindannyian tudjuk, hogy erre semmi esély. (Megjegyzem, a bezzegként felhozott Szlovákia kijutása is a csodák kategóriájába tartozik.) Legyünk szomorúak, ha nem jutunk ki, ugorjunk ki a bőrünkből, ha esetleg igen, de értékeljünk reálisan, és ne csak az eredmény, hanem a mutatott játék alapján is.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.06.08. 11:12:50

@Vad.Korte:
Tehetségből valóban sok van...nem a klubokban...a játszótéren, a döngetőkben. Csakhogy az utcagyerek nem kell a klubnak, mert nem fog fizetni és járni rendszeresen, nem veszi meg a 40000-es szereléseket meg ilyesmi. Felépítették a piramis csúcsát, az akadémiákat, de az alap hiányzik.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.06.08. 11:16:04

@economico: hozzáteszem, tényleg nagyon nagy tévhit, hogy a magyar fociban rengeteg pénz van. A mi NB1-ünk olyan szegény, hogy lassan minden ország körberöhög minket; most éppen Ciprusra csábítják az NB1 krémjét. Nem, nem Ausztria vagy Svájc - Ciprus! De már a románok is... emlékszem, mikor a nyáron a debreceni Vargáért a Temesvár lazán letett volna 1 millió eurót... igen, egy román csapat... a magyar szinten nagyon jó anyagi körülmények között élő Debrecennek... a klub akkor éves költségvetésének fele az az 1 millió euró.

Az is mekkora szám volt, hogy Mezeynek a télen 300 millió Ft-ot adtak játékosvásárlásra! Kb. 1,1 millió euró. Irigykedett is mindenki... Ennyiért amúgy egy negyed Dzsudzsákot nem bírna venni, mert nemzetközi szinten ez aprópénz.

Edzőpályáink, pályáink, stadionjaink színvonaláról nem is beszélek. Most éppen felvágunk Telkire, de Angliában ez szinte alapkövetelmény minden klubnál!

Szóval a focink kb. ott van, ahol pénzügyileg.

Minarikede 2010.06.08. 11:18:00

Csabagyöngye!!!

A magyar foci meg pontosan olyan amilyet érdemlünk, oszt punktum.

Minarikede 2010.06.08. 11:26:21

Az 1990-s rendszerváltás óta a magyar sportra, így a labdarúgásra fordított pénzek, támogatások lenullázódtak, a Magyarországi sportpályák 30-40%-a odalett, lakópark,ipari- park, bevásárlócentrum van a helyén. Ezzel egy időben megszűnt teljesen az iskolai testnevelés és ha ehhez hozzávesszük, hogy a rendszerváltás előtti állapotok sem voltak rózsásak, akkor miért csodálkozunk. A gödör alján voltunk és mi lapátot ragadtunk, hogy kiássuk magunkat a másik oldalon.

Catch&release 2010.06.08. 11:28:27

@szcsongor: A "világverő" U20-as csapatból játszott Koman is Németh is. Semennyire nem tűntek ki a mezőnyből. Az, hogy lenyomták a 20 éves costa ricai csodagyerekeket tizikkel az teljesen más kávéház mint játszani egy VB-re kihegyezett nagyválogatott ellen.
A tehetségük elvitathatatlan, de ha Qman az olimpiai válogatottat állította volna ki a hollandok ellen, akkor 10 alatt nem úsztuk volna meg.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2010.06.08. 11:33:51

A magor focit nem lehet shortolni, mert sehol sem jegyzik...

szcsongor 2010.06.08. 11:50:27

@Catch&release: Az teny, hogy se Nemeth, se Koman nem mutatott sokat ezen a ket meccsen, de azert meg szokniuk kell a felnottek kozott.
Egyebkent te lattad a tavalyi U20-as VB-t? Nem csak "costa ricai csodagyerekeket" vertek, a VB bronzot nem tombolan kaptak... Es nem is igazan az a lenyeg, hanem a mentalitas, amivel jatszottak.

ÁkiBáki (törölt) 2010.06.08. 11:51:44

@Vad.Korte: Ez mindenesetre reménykeltő!
Legalább az alapokkal tisztában vagyok :-)

labi 2010.06.08. 11:53:27

Mindeninek aki azt mondja, hogy ez csak pénz kérdése:

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy sportszövetség, ahol az egyik szakág állandóan nyavajgott, hogy azért gyengék az eredmények, mert kevés pénzt kapnak, bezzeg ha kapnának X mennyiségű pénzt, akkor két éven belül szárnyalnának és iszonyat jó eredményeket produkálnának. Bíztos? Biztos.

Erre egy szponzor azt mondta nekik:
Ok, ha ennyire biztosak vagytok benne, akkor itt ez a szerződés, megadom nektek az X pénzt. Ha meglesz a biztosra ígért szerződés, akkor a tiétek. De ha minden marad úgy mint most, akkor vissza kell fizetnetek.

Azóta se merték aláírni.

ohrana 2010.06.08. 11:59:09

@Catch&release: Na, pont ez, hogy beraknak U20-ast.
Az első hozzászólás is ezt feszegette: az a nagy baj, hogy van egy pár nagypofájú tippmixes gecó szinte minden csapatban, akik megölnek mindent és mindenkit. kontraszelekció már 20 éve is működött, sőt, régebben is volt nyoma, de inkább csak az alsóbb osztályokban. Gy.k.: felkerül az ifi a nagycsapatba, hajt az első meccsen, rengeteg labdát szerez, jó labdákat ad, félidőben meg odaszól neki a középhátvéd: nyughass öcsi, mert eltöröm a lábad. Mert kijaf@sznak kell egy-két -három ilyen buzgó mócsing? Még feltűnne, hogy a többiek csak tili-toliznak...
Mára ez elérte az "első" osztályt is. Lényegében a nagycsapatba (egy-két kivétel van) nem kerülhet tehetséges fiatal, mert a béna ámde nagypofájú tippmixezők kicsinálják. Edzőt ugyanúgy. Nem akarom elhinni, de úgy hallottam, hogy egy válogatottság 20000 euróért kapható - van benne ráció, hiszen ha egy menedzser leteszi ezt a pénzt, a menedzseltje már válogatottként adható el Maliba, vagy a Püspök-szigetekre.
Az egész hazai foci - szerintem - véglegesen és menthetetlenül megromlott. Ki kellene belőle vonni a pénzt, és az utánpótlásra fordítani (bár már ifiben is megy, hogy a szülők befizetik a gyereket a kezdőbe...) Ha nincs benne sok zsé, akkor csak az marad, aki játszani szeretne, és ha már elértük Málta, Luxemburg szintjét, hogy aki válogatott meccsen játszani akar, kivesz szabadságot, utána lehet gondolkodni tovább.
Addig nem lesz itt semmi, mert a sok pénz vonzza a tolvajokat.

o

ohrana 2010.06.08. 12:03:55

@Droli: focink pénzügyileg.
Van pénz, de elcseszik. A fradi eu csapatot csinálhatott volna, ha nem szórja el a zsét.
Látom a gyerkeknek szervezett tornákat: a szövetség ad rá x pénzt (nagyon sokat), és a két-három szervező simán lenyúlja. Pályabérlet - felét zsebbe visszakapják. Bírót nem fizetnek, majd valamelyik edző vezeti... (Olyan is.)
Annyi pénzből én sokkal töbebt kihoznék, persze nem is lennék a végén sok tízezerrel gazdagabb.
Van benne pénz - pl. a tehetségtelen szöv. kap. fizetése honnan van?

o

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.06.08. 12:25:45

most komolyan a fociról beszélnek? érdemes? már a magas színvonalúról sem, nemhogy erről a magyari paródiáról.
a nemzetközi nagy klubok tehetséges bűnözők pénzmosodái, a magyar klubok másodrendű bűnözőké.
a szövetségi kapitányok vagy idióták, mint ez a holland, vagy rabszolgakereskedők, mint az a német, nem jut eszembe a neve, aki a jugó sameszával együtt azért játszatott embereket, hogy aztán eladják őket.
aztán meg. a nemzetközi futball a szabadkőművesség és cionizmus legjobb eszköze a nemzetietlenítés munkájában. ma már a válogatottak is csak részben nemzetiek, vehető állampogárságokkal. a klubok összerántott gladiátorairól már ne is beszéljünk. és közhely, a dolog a szórakoztatóipar része. és ebben az iparban, mink hol rúgunk labdába? naugye.
és eleve annyira prosztó dolog ez az egész. :)

economico 2010.06.08. 12:54:35

Az U21-ről maga Koman Vladimir nyilatkozta azt, hogy "gyerekfoci". De ha nem mondott ilyet, akkor én mondom. Felejtsük el ezeket, a gyerekek még növésben vannak. 20 kilóval könnyebb mindenki, mint egy átlagtermetű felnőtt. Ha közülük egy-egy briliánsat kipróbálunk a felnőtt válogatottban, akkor az oké. Egy játékos kb 25 éves korában van pályafutása csúcsán, addigra fejlődik ki a szükséges izomzat, és éri utól saját magát technikailag is. Ha nem így lenne, akkor az U21 lenne a felnőtt válogatott, a felnőtteket pedig U30-nak hívnák. Bármely válogatott átlagéletkora 25-27 év.
Valaki itt már leírta: ne akarjunk 10-et kapni minden meccsen.

A "több pénzt a focinak" sokan úgy értelmezik, hogy keressenek mégtöbbet a futballisták, azok az amúgy is gazdag léhűtök. Sztem itt 2 helyen tévedünk.
Egy élsportoló, pláne világutazó futballista havi nettó 1 milla alatt már nem tud úgy megélni, hogy csak a futballra koncentráljon. (Az összegről nyithatunk egy vitát, de egy kocsmáros is keres ennyit, ha jól megy a lepusztult üzlete.)
Tehát ennyit legalább tudnia kell keresni minden NB1-es focistának. Ha ez nincs meg, akkor nincs is miről beszélnünk. Ennél több kereset már nem feltétlenül motiváló erő.
A másik tévedés, hogy a "sok" pénz nem a focistáknak hiányzik, hanem a magyar futball intézményének. Itt 1000 milliárdokról beszélek, nem csöves 1 milliárdról amit a kormány most utalt ki az árvízkárosultaknak. Egy újonnan épült 50ezer üléses premierleague-s stadion 500 millió eurót kóstál (és 3-4 évig épül). Ez 100 milliárd forint. Egy stadion. Nem a Wembley, hanem egy klubstadion....nem is fejtegetem ezt tovább.
És akkor jön a csapatbusz, az edzőpályák, az ingyen kocsik (nem suzuki), ingyen lakások, repülőutak. Egy játékos 100.000 forintos szerelést hord magán. És ezeket naponta cserélik. Rooney egy konkrétan mittomén milyen-kori angol kastélyban él. Nem 2,5 szobás kertvárosi kecóban, kastélyban. Annak kertjében pedig van egy futballpálya. Menedzserek tucatjai intézik hétköznapi ügyeit, míg a játékos csak a futballra koncentrál. Velük akarjuk versenyeztetni fiainkat?

Egyszóval a futball-iparág irtózatos pénzekbe kerül, amit először ki kell fizetni, stadionok, utánpótlás, infrastruktúra stb, majd 10-20 év múlva elkezdi szépen visszatermelni a lóvét.

Még egy dolog: ha Barca mezre kiadok 15 rugót, akkor abból egy fillért nem lát a magyar foci. Amikor évente 1x kiutazok a Bernabeuba, attól a lóvétól egy magyar egyesületet fosztok meg egy éves bérlet árának összegében. Itthon kimegyek egy rangadóra 2000 forintért, ez 1000 nézővel beszorozva, külföldön kifizetek egy jegyért 50-100 eurót, ami 15000 forint, beszorozva 50ezer nézővel. Nem beszélve a tévés közvetítő jogokról. Stb-stb

hcrules 2010.06.08. 13:01:57

@Grigorij: Loki a BL-ben (oké, pont nélkül, de akkor is!!!), Dzsudzsák vagy Gera teljesítménye... Szerintem ha lenne egy normális edző és motiválni tudná ezeket a srácokat akkor - ha nem is kellene csodát várni - de ENNÉL mindenképpen jobbak lennénk :(

Amanitin3 2010.06.08. 13:03:00

@Vad.Korte:

A közelünkben van az Óbudai SE vagy minek a pályája, egyszer megálltam ott egy korosztályos meccset nézni.
Azok a srácok inkább néztek ki tizenkettőnek mint nyolcnak, de pálya felszántásnak aztán nem sok nyomát láttam. Viszont a káromkodás meg a homorított hátas kamu feldobás + földön fetrengés amíg a bíró nem fúj, na ezek rohadtul mentek már nekik.

economico 2010.06.08. 13:05:03

Kifelejtettem a pályán való lébecolással kapcsolatban:

Egy Barcának minden meccsen 70% a labdabirtoklása. Tehát a másik csapaté 30%. A másik csapatot most asszociáljuk a magyar válogatottal!
Akinél a labda van, az helyben kocog, közben passzolgat. A másik csapat csak nyomozza a labdát, azaz a labda után rohangál játékostól-játékosig, 40-50 métereket, tök feleslegesen. Tehát a gyengébb csapat játékosai sokkal többet futnak a pályán, ami 90 percen keresztül kifárasztja őket, ami még látványosabbá teszi a különbséget a két csapat között.
Látni kéne egy statisztikát, hogy ki mennyit fut egy meccsen. Nem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy a dinamikusabbnak mondott csapat kevesebbet fut, mint a tötyörgőnek mondott másik.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.06.08. 13:24:34

@ohrana: "Van pénz, de elcseszik. A fradi eu csapatot csinálhatott volna, ha nem szórja el a zsét."
Nem biztos. Pl. a Loki a BL pénzből nem tudna megvenni egy db Dzsudzsákot.

A szövetségi kapitány fizetése meg... na, az tényleg közröhej. Mintha a szöv. kap. focizna...

Leeroy of SMV Design 2010.06.08. 13:58:34

@economico: Tyúk vagy a tojás? Rooney valamivel elérte, hogy kastélya lehessen... Nem csak azzal, hogy jó helyre született jó időben.

Leeroy of SMV Design 2010.06.08. 14:10:30

Egyébként jómagam a többséggel szemben fordított logikával gondolom: az ment csodaszámba, amit a lehetőségeinkhez, népességszámunkhoz és az abból való merítéshez képest a magyar futball felmutatott durván a harmincas évektől egész a nyolcvanas évekig, azaz szűk 50 évig. Azóta pedig a helyünkre kerültünk. Persze lehet mondani, hogy akkor mi van a hasonló lélekszámú szerbekkel, csehekkel és akkor a szlovákokat már ne is említsem. Lehetetlen így laikusként megmondani, hogy mi az a plusz, amivel egy futballista nyerő típusúvá válik, illetve dehogynem: a mentális alapok. Sajnos itt ha igazán nyomás alá helyezik a nebáncsvirágokat, akkor az is baj, még a végén eltörik a mécses... És akkor össze se hasonlítanám magunkat mondjuk Máltával, Liechtensteinnel, Ciprussal, mert ugyan ezek a kis országok bármennyire nem potens futballt játszanak, de mégis megvan bennük az akarat, hogy foggal-körömmel küzdjenek, amit ugye magyar labdarúgótól nem vagy alig lehet látni...

Leeroy of SMV Design 2010.06.08. 14:15:09

A szövetségi kapitány személye pedig a kommunikációs nehézségeken kívül (avagy meg tudja-e magát tökéletesen értetni az átlagbunkó focistákkal) majdhogynem tökmindegy. Amíg mindösszesen ilyen nevekből lehet válogatni, amiből perpill nálunk, addig nem lesz világmegváltás. Gera is játssza a sértődős primadonnát, de tegyük a szívünkre a kezünket: hozta ő a Fulham-formát valaha is a válogatottban?

drienovac 2010.06.08. 14:19:09

a hiba a rendszerben van, anno a nép játéka a foci volt, most meg a PC vagy a wii, vagy valamelyik másik játékkonzol

kiválasztás nincs, az aktív játékosok száma drámaian csökkent

az akadémiákról meg vagy jót, vagy rosszat

a vidis srácoknál elszörnyedve láttam, amikor az eto ellen égtek egy fával, és a döntő pillanatokban a középpályások nem gyors passzal, hanem a kapott lapos labda felpörgetésével próbálkoztak - ki is kaptak

a mai magyar futtballkötnyezetet úgy kéne eltörölni, ahogy van - többet ér pár ezer lelkes amatőr, és ami belőlük lesz, mint ezek az úgynevezett profik - ha sem a tulaj, sem a játékos nem érdekelt a nézőszámban, akkor nincs mit csodálkozni

egyébként, hogy a fiúk futnak, nem futnak, gyakorlatilag tökmindegy, akkor és ott kell gyorsabbnak lenni, amikor a labdáért folyik a küzdelem - indulógyorsaságot kell javítani, gyorsasági állóképességet fejleszteni, nem pedig középtávfutókat képezni

ja, és kézitusát is kell oktatni, manapság enélkül a labda közelébe se nagyon lehet jutni...

economico 2010.06.08. 14:21:57

@Yann Le Pentrec: Szerintem a tyúk a rendszerváltás környékén előzte be a tojást. Előtte mindenki szerette a magyar focit, ha volt eredmény, ha nem, mivel csak a magyar foci volt, a tévé nem közvetített mást, magyar meccseket is alig, ezért mindenki kiment meccset nézni. Aztán hirtelen ránk szabadult a nyugati világ fejlett futballja, mert bárki a karosszékében láthatja mekkora istenek élnek külföldön, és ennek megfelelően mennyire szarok vagyunk mi. Plusz elkezdett a pénz diktálni, ami nekünk sosem volt.
A magyar focitól olyasmit várunk el, mintha nyitnánk egy büfét a sarkon, hogy akkor most kiszorítjuk a piacról a mekdonálcot....miközben persze az egész ország a mekiben zabál.

drienovac 2010.06.08. 14:32:55

@economico: azért megnézném, hogy tartja valaki úgy a labdát, hogy közben nem mozog, a társak nem mutatják magukat üresben, stb

a barcelona system Guardiola mesteri taktikája, támadásbal a toldódó védelmet addig és úgy húzza az egyik irányba, míg a másik oldali védekezés meg nem szűnik, és a résben a szélső hátvéd akadálytalanul jut le a vonalig vagy akár a kapuig, a védekezés pedig az azonnali megtámadásán a labdát felhozó ellenfélnek alapszik

egyik taktikai elem sem működik intenzív labda nélküli mozgás nélkül - a barca játékosok minőségi mozgást végeznek, a megtett táv ugyan átlagban rövidebb szokott lenni, mint az ellenfélé, viszont minőségi, nagy sebességű futás és startok vannak benne, így tudnak elszakadni az ellenféltől

ehhez társul, hogy a játékosok figyelnek arra, hogyan adják a labdát a társnak, lehetőleg ütemben, lábra passzolnak, nem csak általában arra rúgják a labdát, így az összjáték is lényegesen gyorsabb, mert nem kell a labdakezelésre, az esetleges csínre figyalni, egyből is gond nélkül tovább lehet tenni vagy cselt indítani a kapott labdával

az aranycsapatra volt jellemző ez a fajta összjáték - Puskás erőszakolta ki még a Hidegkútitól is, aki az mtk-nál sztár volt, hogy neki mindig lábra adja a labdát, ne elé, ne mögé, ne mellé....akkor lehet kreatívkodni, ha jól jön labda lábra, és lehetőleg nem azon az oldalon, ahol az ellenfél könnyedén elérheti...
valamikor ez alapnak számított...

bz249 2010.06.08. 14:36:52

@drienovac: "az aranycsapatra volt jellemző ez a fajta összjáték"

hat... megneztem a 6:3-as meccset. Talan egy mai noi meccs sebesseget eleri. Talan.

Akkor nyilvan az volt csucs, de a mai focival osszevetve az egy teljesen mas sport. Szvsz a hollandiai "hosok" felgozzel guritananak egy tizest az Aranycsapatnak.

economico 2010.06.08. 15:14:51

@drienovac: persze, két paszzoló játékos is nyilván mozog, mint ahogy a kapus is mozog a kapuban.
De akkor képzeljük el. Van 2 játékos, egymástól 20 méterre. Cicáznak egy harmadikkal. Ők csak passzolgatnak, míg a 3. oda vissza futkározik. Kérdés: melyik játékos fog elfáradni a háromból?

10 edzőből 10 azt mondja, hogy mikor csapata keveset birtokolja a labdát, akkor játékosai a nyomozásba fáradnak el. Tegyük be Puyolt a magyar védelembe, meccs után azt fogja mondani: hát basszki ennyit még sosem futottam, főleg feleslegesen, azt sem szoktam meg hogy a lapos passzomat mellel kell levennie a csatárnak, és nem csak az én hibám a bekapott 3 gól.

economico 2010.06.08. 15:27:33

Nem tudom, ezzel mennyire értetek egyet, de szerintem az adott bajnokságot, az adott csapatot, a pályára lépések számát tényszerűen tekintve jelenleg 2 játékosunk suhintja meg a világszínvonalat: Gera és Vadócz. Ide fogom még sorolni Husztit, Dzsudzsákot és Juhászt, de szigorúan csak amennyiben eligazolnak jelenlegi csapatukból a TOP5 bajnokság egyikének felsőházába és alapemberré válnak ott.
Ha így nézzük a dolgokat, akkor a magyar válogatott jelenleg erőn felül teljesít.

bz249 2010.06.08. 15:39:22

@economico: ha a spanyol 14. es az angol 12. TOP 5 bajnoksag felsohaza akkor igen. A PSV szerintem siman meguti azt a szintet, mint ez a ket csapat es a Zenit is (csak Huszti nem alapember).

economico 2010.06.08. 17:06:08

@bz249: Aki spanyol vagy angol élvonalban szerepel, az évi 30 meccset játszik világklasszis csapatok és játékosok ellen. Ezt ne egy kieső csapatban tegye, mert akkor jövőre ugyanez már nem mondható el róla. A PSV és a Zenit évi 30 meccset játszik alacsonyszintű csapatok ellen. Ugyanakkor egy PSV-ről nem tudom biztosan azt állítani, hogy túlélne egy szezont a spanyol élvonalban. Nem tudok válaszolni arra a kérdésre sem, hogy Dzsudzsi ugyanilyen sok gólt lőne-e a spanyol élvonalban, vagy Juhász ugyanilyen keveset kapna-e az angolban. Ez majd akkor derül ki, ha valóban olyan jók hogy beigazolják a őket a top5-be. Huszti meg egyenlőre szerintem jegelte magát az orosz igazolással. Örülök, ha nem felejt el játszani, mire visszaigazol Európába.

Leeroy of SMV Design 2010.06.08. 17:33:13

@economico: Igen, az okfejtéssel részben egyetértek, de akkor megint: a csehekre, szerbekre, más környékbeli relatíve sikeres (nyilván világbajnoki címbe való beleszólás reális esélye nélküli) ugyanez nem vonatkozik? Ott nem esett be hirtelen a nyugati foci a mindennapokba?

Leeroy of SMV Design 2010.06.08. 17:34:28

Tehát: *válogatottakra ugyanez nem vonatkozik?

economico 2010.06.08. 17:46:02

A szerbekről nem tudok mit mondani. A csehek rendelkeznek pont egy csapatnyi világklasszissal. A nemzeti bajnokságuk ugyanúgy nincs sehol mint a miénk. Ez a csapatnyi klasszis a különbségek kulcsa, mi nem rendelkezünk ilyenekkel, ezért nem jutunk ki sehová. És szerintem a svédek is mindössze ennyivel jobbak nálunk.
Én 3 szintre osztom a nemzet(köz)i labdarúgást:
1. erős bajnokság, erős válogatott (spanyol, angol, olasz stb)
2. gyenge bajnokság, erős válogatott (csehek, svédek, oroszok)
3. gyenge bajnokság, gyenge válogatott (magyar...)
Az 1.-ben több száz klasszis van, ami elég bajnokságra, válogatottra. A 2.-ban nincs elég jó játékos egy fasza bajnokságra illetve nem elég jó az infrastruktúra, de 20 pengét azért ki tudtak nevelni, a 3.-ban pedig....

Leeroy of SMV Design 2010.06.08. 17:58:09

Akkor azon kéne elgondolkodni, hogy ugyanolyan merítés mellett ott miért van ennyi klasszis, ha már a csehekre hegyezted ki a példát. "Odaát" ennyi talentum születik, vagy homlokegyenest más módszerekkel válogatják ki, miből lesz a "cserebogár"? Innen meg hiába megy ki XY labdarúgó nyugatra pallérozódni fiatalon, ha neadjisten hazajön, beleszürkül a mezőnybe, valamint a válogatottnak sem húzóembere olyan mértékben, amennyire a tudása alapján elvárható lenne.

economico 2010.06.08. 18:08:11

@Yann Le Pentrec: Szerintem egyszerűen a véletlen műve, hogy most pont a cseheknél nőtt ki a földből 20 klasszis, nálunk meg nem. 20 éve még norvégok, dánok, bolgárok, most meg egyik sincs sehol sem. A csehek ezzel a kis véletlennel még nem lesznek futballnemzet, legfeljebb arra elég, hogy néhány ponttal többet szerezve épp kijussanak egy világeseményre. Én max a legjobb 20-ba várom őket.

Leeroy of SMV Design 2010.06.08. 18:21:30

Azért ha abból indulok ki, hogy a csehek 14 éve Eb-döntőt játszottak a németekkel, náluk elég régóta tart a klasszisok földből kinövése. Mi pedig VB-n 20 éve, EB-n pedig emberemlékezet óta nem voltunk jelen, nemhogy még döntőt játszhassunk...

economico 2010.06.08. 18:26:27

Még talán annyi különbség van, hogy minket kivéve minden országnak van legalább 1 kirakatcsapata, ami legalább arra jó, hogy évente 2-3 játékost eladjanak egy BL-csapatnak.
Nálunk a Fradi lehetett volna ilyen csapat, de valahol nagyon el lett cseszve az egész, jelenleg pedig nincs kirakatcsapatunk.

economico 2010.06.08. 18:35:38

@Yann Le Pentrec: Akkor tehát mi a cseh futball titka?

Leeroy of SMV Design 2010.06.08. 18:39:40

Nem tudom. Tán ők ott vannak fejben. :) Nem a pénzt számolgatják, hanem tényleg jobbak akarnak lenni az aktuális ellenfélnél.

MSammer6 2010.06.08. 18:41:24

Sajnálom ezt a cikket vagy posztot, meg a többi hasonlót is. Mert beárazott mindent és mindenkit, aminek és akinek köze van a magyar labdarúgáshoz. Milyen jogon?

justblaze 2010.06.08. 19:25:49

@economico: Bocs de szerintem felháborító, hogy a focisták ennyi pénzt kapnak egy válogatott meccsért. Vízilabda játékosok akik 3 olimpiát! nyertek zsinórban, nem kaptak kb ennyit Peking után. Hol vannak a magyar focisták világviszonylatban a magyar kajak-kenusokhoz, úszókhoz, vízilabdásokhoz, vívókhoz képest? Sehol, és mégis magasan ők keresnek a legtöbbet!

economico 2010.06.09. 00:00:55

@justblaze: Ez örök téma. Magyar öttusa, ping-pong, sakk, vizilabda, rubikkocka.
A labdarúgás 150 év alatt fejlődött a mai szintjére. Mostanra érte azt el, hogy hetente egyetlen stadionban kint van 50 ezer ember, világszinten hetente 650 stadionban 15 millió ember. Plusz tévén követi 2 milliárd ember. Ezért van benne annyi pénz, amennyi. Könyörgöm, hányan kiváncsiak a vizilabdára, azon kívül, hogy megnézzük a világbajnoki döntőt? Ki az, aki kimegy hetente, esőben, hóban, és melyik vizilabdastadiont tölti meg 97 ezer néző? Nem a vb döntőn, hanem a heti bajnoki meccsen? Adjunk nekik több pénzt? Adjunk! Adjunk nekik annyi pénzt, hogy soha ne tudják elkölteni! És aztán mi lesz? Mindenki vizilabda meccsre fog járni? És erről fogunk beszélgetni a kocsmában, munkahelyen, villamoson? Gyerekedből vizilabda-izé-csatárt akarsz nevelni, aki 3-4 védőnek kötényt adva bődületesen bevarrja a ficakba?
Most komolyan, minek örülnénk jobban? Hogy v.labda válogatottunk vb döntőt nyer, vagy hogy labdarúgóválogatottunk rúg egy pici gólt a brazil válogatottnak a Puskásban? Gyerekkorodban mit kaptál karácsonyra? Pöttyös labdát, vagy vízálló fülvédőt?
Mi hasonlóság van bármely sportágban és a futballban, azon kívül, hogy mindkettő fitten tart? Mindenki maga dönti el, hogy olyan hobbit választ magának amiből meg tud élni, vagy olyat, amit jobban szeret, és akkor meló után este lehet űzni saját költségen.

Másik. Szerintetek egy labdarúgó abból a 2 millió forintból él, amit 2 havonta kap egy válogatott meccsért (ha éppen behívják), vagy abból az 30.000 euróból, amit hetente kap a piaci alapokon működő, tőkeerős nem magyar klubjától? Az MLSZ-től akár éhen is dögölhetne a válogatott, de szerencsére nem belőlük kell megélniük.

Leeroy of SMV Design 2010.06.09. 10:33:57

Azonkívül a vízilabda a művelt elit sportja, maguk a sportolók akik művelik, azok is szinte kivétel nélkül felsőfokú végzettségűek. Ezzel szemben a labdarúgás megmaradt a nép sportjának, és nem csupán nálunk. Más kérdés, hogy úgy nép, mint meccsrejáró közönség nem nagyon maradt, de ezt írhatjuk a jegyárak, stadionbeli biztonság, stb. számlájára.

Bloodscalp 2010.06.09. 11:52:39

hm, hát az írás ritka szar volt, a szerző láthatóan nincs tisztában az elmúlt 50 év magyar focijával, kicsit se...ennek ellenére egybemosott dolgokat és olyan belemagyarázás volt,amit ha megfeszülök se értek...kommunistázás...:)???

bodnárt meg sose tartottam sokra...hamarosan egy osztrák huszadrangú csapat néz ki neki...

Thulsa Doom (törölt) 2010.06.09. 14:28:37

@economico: Talán a kiválasztásnál van a legnagyobb különbség. Nálunk a csapatba minden szinten a támogatók falábú hülyegyerekei, az edzők unokatestvéreinek fiacskái.... jutnak. Ezt tapasztalatból tudom. A tehetséges srácokkal meg meggyűlöltetik az egész szar, korrupt rendszert.

Passato Prossimo 2010.06.09. 16:13:01

egyik legjobb dolog becsűrni a bogyót éles helyzetben

a gólöröm igazi katarzis!

lefogadom az itt károgók nagy része időről időre átéli a nagy magyar foci reményt aminek tárgya mostanában egy-egy nemzetközi tornán való részvétel
legutóbb Ibrahimovics volt az ébresztőóra...

Bloodscalp 2010.06.09. 16:46:58

@Thulsa Doom: orbánból is majdnem lett ám focitehetség:) csak 2 láb hiányzott belöle, de majd a gazsi:)

economico 2010.06.09. 19:34:56

Na itt is van. Újabb magyar tehetség igazolna "top" ligába.

sportgeza.hu/futball/hirek/2010/06/09/dzsudzsak_szivesen_jatszana_a_fenerbahceban/

Persze ez még csak pletyka, viszont megnyugtatott volna egy olyan Dzsudzsák reakció, hogy megtisztelő a számára, de ő inkább a legerősebb bajnokságban futballozna, még ha kevesebb pénzért is, és eleinte csak kispadon, mert ő évekre előre gondolkodik, nem hónapokra.....
Már csak Juhászért kéne valami IFK Göteborg ajánlat, és akkor be is jönne a tippem.

economico 2010.06.09. 19:36:28

Jah, kimaradt, a rivális oldalon már azt is leírták, hogy évi 750 millát keresne.

economico 2010.06.09. 19:43:13

Itt a nyár, 1-2 hetet azzal kéne tölteni, hogy a nemzetközi sajtót és adatbázisokat böngészve megnézi, melyik csapatba keresnek valakit a posztjára, és be tudna-e illeszkedni, van-e rá reális esély. És akkor jöhetnek a nyilatkozatok, hogy már gyerekkoromban is a Barchester rajongó voltam, kedvenc játékosom Loomey és egy álmom válna valóra, ha Alex Hotchinsonnal dolgozhatnék együtt...

Leeroy of SMV Design 2010.06.09. 21:21:13

@economico: Mit akarsz, a Göteborg többszörös svéd bajnokcsapat. :) (Nyilván csak viccelek, Juhásznak előbbre kéne lépnie az Anderlechtből.)
süti beállítások módosítása