Amikor megjelent a mélyszlovák SNS kampányának első cigányügyi plakátja, furcsa gondolataim támadtak: az rémlett fel, hogy az SNS esetleg tanult a Jobbik sikeréből, és a cigányokkal kapcsolatos ellenérzésekre építi 2010-es kampányát. Hogy ne etessük azokat, akik nem akarnak dolgozni - szól a szlogen, azaz a Jobbik szlovákiai testvérpártja nem a nagysikerű cigánybűnözés terminussal dolgozik, inkább kifejezetten a cigányság és a szociális ellátórendszer kapcsolatára koncentrál.
Az SNS plakátja intenzív tiltakozást váltott ki Szlovákiában, van olyan ügynökség, amelyik saját költségén ragasztja le az ő felületeire kihelyezett darabokat. Az eredeti alkotásnak elkészültek az első slotás újraértelmezései is:
Elméletemet, miszerint az SNS a magyarok helyett inkább a cigányokra fókuszálhat a kampányban (hasonlóan ahhoz, ahogy a Jobbik is a cigányozást tette fő kommunikációs irányvonalává a szélsőjobb korábbi zsidó-centrikus világképe helyett), megosztottam felvidéki blogger kollégával, ő azonban azt mondta, hogy szerinte ez erősen valószínűtlen. Aztán az élet gyorsan igazolta is, az SNS második plakátja már arról szól, hogy meg kell védeni Szlovákia határait:
Meglehet, hogy éppen a Jobbik siet a szlovákiai szélsőjobb segítségére, hogy a meglehetősen rosszul álló, a parlamenti küszöb környékén billegő SNS ne marginalizálódjon teljesen a szlovák kampányban. A szlovák választásokat június 10-én tartják, nem egészen egy héttel a trianoni békedöntés 90. évfordulója után. A Jobbik már kezdeményezte is, hogy június 4-e legyen Trianon napja, ami tökéletes téma az SNS (vagy akár Fico) számára, ennél már csak azzal tehetnének nagyobb szívességet, ha hagyományaiknak megfelelően a HVIM-mel közösen idén is felkeresik a francia, szerb és román nagykövetségek mellett a szlovák képviseletet is.
Az utolsó 100 komment: