Amikor az MSZP oligarcházik
2010. május 04. írta: dobray

Amikor az MSZP oligarcházik

  Nem tetszik az MSZP-nek, hogy Orbán üzletembert is bevett a kormányába Fellegi Tamás személyében. Fellegi Tamásra, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium leendő irányítójára utalva Mesterházy Attila azt mondta, kétségeik vannak az alkalmasságát illetően, mivel itt szerintük egy oligarchára akarják bízni az oligarchák elleni küzdelmet, és remélik, nem csak annyiról van szó, hogy a szóban forgó üzletember a versenytársaival akar leszámolni.

  Számomra ez volt a hétfői nap vicce, ha Heti Hetesnek lennék, áldanám Mesterházyt, aki talán egy adás erejéig talán ezzel újra megtömhette puskaporral a humor nagyágyúit.

  Nyilván van bennük egy kis déjá vu, de hát idén (is) ünnepeljük a rendszerváltás évfordulóját, húsz éve voltak az első szabad választások. Na, az MSZP nosztalgiázhat. Akkor karanténba került, egyelőre viszont nincs SZDSZ, ami majdan kiszabadítsa onnan. Szóval, most körülbelül ugyanolyan magas erkölcsi magaslatról szónokolhat az MSZP, mint akkor.

  Persze azóta megkopott a volt állampárt fénye, de azért sokak számára ez a mostani helyzet nem arról szól, hogy akkor demokratikus chartázott a diktatúra utódpártja, most meg oligarcháktól félti az új kormányt az oligarchák eddig kormányzó pártja. Hanem a kettőről együtt. A cenzor és a diktatúra pártja (tudjuk, uncsi, de jólesik ismételgetni, hátha többet csuklik), amely némi átalakulás után posztkomcsi oligarchák pártja lett, egyszerre félti a demokráciát és figyelmeztet az oligarchia veszélyeire.

  Nézzünk pár üzletembert az MSZP kormányaiból: Gyurcsány Ferenc, Bajnai Gordon, Oszkó Péter, Veres Fémkereskedő János, Kóka János, Szabó Pál. Esély van rá, hogy közülük idővel többen minősülnek majd hivatalosan is oligarchának. Szemben Fellegivel.

  Szar lehet ez után a nyolc év után ilyen kritikát megfogalmazni. Lehet, csak ugye egy szűk rajongótáboron kívül inkább karabé gyanánt figyeli az ember a szocik új kormánnyal szembeni ellenérzéseit. A bohóc pedig nem az a szerep, amelyből könnyen hiteles politikus lesz az ember - főleg ha előtte hitelét vesztett politikusból lett valaki bohóc. Szombaton Horváth Csaba, most Mesterházy robban be a stand-up comedy világába. Valószínűleg ez villámkarrier lesz, gyorsan jön, gyorsan megy, de élvezzük ki, amíg műsoron van.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr321972435

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Oligarchák 2010.05.04. 20:22:54

Az új kormánytagok bejelentéséhez kapcsolódóan: Idézet: a magyarok vasárnap úgy döntöttek, véget vetnek az oligarchák rendszerének Orbán Viktor nemzetközi sajtótájékoztatója, 2010. április 26. Definíció: Az oligarcha szó egy nagyobb országrészen ön...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tróger 2010.05.04. 20:57:15

@homoródkarácsonyfalvi:
Bocs, nem kötözködni akarok, de a Magyar Köztársaság Alkotmányának 24. §-át az 1995. évi XLIV. törvény egészítette ki az (5) bekezdésével:

"1995. évi XLIV. törvény

a Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló, többször módosított 1949. évi XX. törvény módosításáról

1. § Az Alkotmány 24. §-a a következő új (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) Az új alkotmány előkészítésének részletes szabályairól szóló országgyűlési határozat elfogadásához az országgyűlési képviselők négyötödének szavazata szükséges.”

2. § E törvény a kihirdetését követő 3. napon lép hatályba, és az 1994-ben megválasztott Országgyűlés megbízatásának megszűnésekor hatályát veszti."

A maszop egyébként szerintem is elhúzhatna, de tényleg a Hornék alatt módosult így az alkotmányunk...

is 2010.05.04. 20:58:12

atyám. még csak meg se próbálod cáfolni, csak itt ördög-patás MSZP-zel. ez elég szellemi teljesítmány a szimpatizáns olvasóközönségnek? akkor jönnék én is, nem nagyon megerőltető. mennyit fizetnek?

turulpina 2010.05.04. 21:27:11

Fosblog.

Nincs ezzel gond, csak ne moralizáljunk magas lóról, ha az alapállás az, hogy a mi oligarchánk jó, a többi csúnya.

Még be se iktatták a vezír remek kormányát, de máris szembe kell köpni magát a jó jobbernek, aki eddig a szentterézi pozícióból osztotta az eszet.

Szarazélet. :)

Bell & Sebastian 2010.05.04. 21:27:40

Ennyi marhaságot összeírni az oligarchákról!

A leggazdagabbak abszolút pártsemlegesek.
Az okos hatalom együttműködésre törekvő, esze ágában sincs kiirtani őket.

Csak el kell kérni Putyin receptjét, ha már primeri módon nem sikerült megadóztatni őket, vak vagy bátor ostobák kőgazdaggá válhattak és teljes üzleti szegmenseket uralhatnak.

www.nepszava.hu/articles/article.php?id=284585

Tetszettek volna többet lopni, csalni, hazudni akkor, amikor még lehetett. Most már késő, marad a balos proli irigykedés a házára, mezejére, másféle jószágára, ha már feleségük egy sincsen - legalábbis papíron.

A tudás hatalom! (a telefonszámé)

dolgozni kék 2010.05.04. 21:31:04

melyik jobbos oligarcha vette meg az RTL Klub 30%-át rögtön a választás megnyerése után?

Bell & Sebastian 2010.05.04. 21:31:34

@Bell & Sebastian:
Még valami. Az üzleti siker legelső domináns feltétele a szerencse (véletlen).

Ezt ne tessék feledni!

Hustler 2010.05.04. 21:35:04

Most mégis mit rinyál mindenki, pro és kontra?

8 év (kirívóan szar) mszp kormány után most jön a fidesz, oszt megmutatja, mit tud.

(Reményeim szerint az eddigieknél azért valamivel többet.)

Könyörgöm kormányon sincsenek még, ne púderezzük, és főleg ne fikázzuk, lesz 1-2 évünk, hpgy összeálljon a kép.

Persze hogy 8 év szar kormányzás nem jelenti azt, hogy tőlük is jó a szar, mint valaki felvetette. Magától értődik. Na de 8 év szar után egyből fikázni, hát... nem elegáns, maradjunk annyiban.

turulpina 2010.05.04. 21:37:08

@dolgozni kék: Az nem oligarcha, hanem politológus! A tokaszalonna addig kutatta a politikát, amíg RTL-je nem lett.

Szép történet, legkisebb királyfi, csak a végén el ne adják az RTL is josiptotnak.

Tiko 2010.05.04. 21:40:26

@dolgozni kék: uhh. az RTL nem köz hanem kereskedelmi tv.

Lássunk már egy kicsit tovább az orrunknál.

Oligarcha az, aki a közpénzt/közvagyont teszi zsebre..

turulpina 2010.05.04. 21:52:17

@Tiko: nem koma, az nem oligarcha, az tolvaj, ennyire nem legyél zombi.

flippant 2010.05.04. 21:54:01

@Hustler: Már egyszer megmutatták a fiúk, hogy mire képesek. Kaya Ibrahim, 12 állami gazdaság, Tompika beléptetőrendszere. Tovább is van. Mondjam még?

dolgozni kék 2010.05.04. 21:57:31

@Tiko: ámítsad csak magad...

Nézz majd sok agymosást, avagy "fizetett politikai hirdetést" a Mónika show szünetében.

Hustler 2010.05.04. 21:58:46

@flippant: hát, ha boldoggá tesz :) te vagy az ország élő lelkiismerete!

a helyzet az, urak és hölgyek, hogy a közvéleményt némileg jobban izgatták az elmúlt 8 év tapasztalatai, mint kaya ibrahim. ami lehet, h nem tetszik, de tény. és engem ez a tény meglepett, de némi reménnyel is eltölt ugyanakkor.

meg kellene már érteni a csattanós pofon mögött (nem túl mélyen) rejlő üzenetet!

Tiko 2010.05.04. 22:02:11

@dolgozni kék: nem engem kábítottak a dübörgő gazdasággal barátom.

és ha jól látom, az eke még mindig szántja a hiányos agytekervényeidet:D

dolgozni kék 2010.05.04. 22:02:52

@Hustler: az igazi csattanós pofon, szerény véleményem szerint, még várat magára..

turulpina 2010.05.04. 22:04:15

@Hustler: "meg kellene már érteni a csattanós pofon mögött (nem túl mélyen) rejlő üzenetet!"

Hát ez a baj pont. Csattanós pofon volt, helyénvaló is volt, senki se vitatja.

Épp csak üzenet nincs mögötte.

Ha csak az nem, hogy most már a mi oligarcháink jönnek, mi jövünk. Szép üzenet.

dolgozni kék 2010.05.04. 22:06:08

@Tiko: az én üzletem, mely munkára, innovatív tudásra, és nem adócsalásra épül, recesszió ide, vagy oda, dübörög.. :)

és tudod ez boldoggá tesz, hiányos agytekervényekkel együtt is.

Hustler 2010.05.04. 22:06:10

@dolgozni kék: sok pofon van! ez volt egy jó nagy. persze jöhet még!

de ha ebből nem akarnak többet kapni, csak kéne kicsit gondolkodni, miért. én így vélem.

atól függetlenül, hogy majd később más is kap, másikat, másért. vagy éppen ugyanazért.

miért, mit gondoltál, mit gondolnak? örökélet fidesz kormány? soseleszmás? nemár.

Tiko 2010.05.04. 22:09:01

@dolgozni kék: mi a bolt neve? pannon puma?:)

Hustler 2010.05.04. 22:09:13

@turulpina: nem, a pofont nem a fidesztől kapták. a pofon volt a fidesz, és a szavazó adta.

és persze an mögötte üzenet, ilyesmi: "ezt azért így már ne. mindegy ki jön, ezt így ne. fidesz semmit se mond, de esélye van nyerni, inkább ők, mint ti. kétharmad lesz is tojok rá, el se megyek második fordulóra. de ezt így tovább ne."

ha már el kell magyarázni.

dolgozni kék 2010.05.04. 22:11:50

@Hustler: én azt látom, hogy az emberek többsége elkeseredett az elmúlt 8 évben, és végső reményként a leghangosabb óbégatóra szavazott.

Sajnos a leghangosabb obégató sem tud többet, mint az elődje. Ez előbb utóbb pofonhoz fog vezetni.

Hustler 2010.05.04. 22:16:25

@dolgozni kék: mindkét mondatod egy vélemény, amit tiszteletben tartok.

az első mondat első felével egyet is értek.

dolgozni kék 2010.05.04. 22:19:23

@Hustler: így van, ez egy vélemény.. adja az ég, hogy ne legyen igazam.

flippant 2010.05.04. 22:30:48

@Hustler: Igen, de a nép (közvélemény) 90 %-a suttyó. Beszopnak ezek mindent csak tálald megfelelően nekik a médiumokon keresztül. Én arra akarok kilyukadni, hogy Vityáék egyszer már bemutatkoztak. Megmutatták, hogy kifélék-mifélék. Ugyanolyan hiteltelenek mint a többiek csak populizmusba és nemzeti maszlagba öltöztetve. Emiatt sokkal veszélyesebbek is mert nem nyíltan teszik tönkre a nemzetet hanem sunyin, alattomosan.

turulpina 2010.05.04. 22:35:45

@Hustler: és akkor ezt az üzenetet kinek is kéne megérteni?

A választó ezexerint érti, mert ő adta.

A veszett balnak úgy kéne értenie, hogy akkor nekik mostantól kuss? Az volna a nagy konzekvencia?

Jól hangzik ez a megkéne érteni az üzenetet, csak emögött sincs üzenet. ;)

szempontpuska 2010.05.04. 22:41:23

Kunczénak csak igaza volt, amikor azt mondta, eddig a te komcsid volt a büdös, az enyém a megtért, a te ügynököd volt a büdös, az enyém az áldozat, mostantól ugyanezt játszák majd a te oligarcháddal, meg az enyémmel :-)

mucsai 2010.05.04. 22:54:41

@flippant: Te vagy a nép suttyó részének jeles képviselője. te szoptál be mindent a hetihetesből.
Igen, Vityáék már bemutatkoztak, kicsit jobban kormányoztak, és sokkal kevesebbet loptak.
Nem tették tönkre a nemzetet sem nyíltan, sem suttyomben, sőt, kicsit tettek is a nemzetté válásért.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.05.04. 22:57:47

@mavo: Hát Te egyszerű vagy, mint a botsáska, szóval Kettest megelőzően az utolsó vagy, akitől tippeket várok hogy mit értek, mit nem.

elfelejtette 2010.05.04. 22:59:42

@szempontpuska: Jol leleplezodott a Fidesz. Vegre megvan az egyik ideologiai iranytu a vincenthez az elkovetkezendo 8 evre. :D

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.05.04. 23:06:24

@Kettes: Nem éppen. Elsősorban a Te logikailag halva született kommentedre kívántam reflektálni, ami úgy virított a megszólalások sorában, mint a takonycsepp a damaszt abroszon. XD

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.05.04. 23:14:29

@szempontpuska: Mindig örömmel teszem fel az AntiViktoriánus hívő hülyebaloldaliaknak a kérdést, hogy ha a Fidesz is tele van bűnözőkkel, akkor hogy lehet hogy sem a Keller nem talált semmit, sem a nyolc év szoci kormányzás alatt sem volt semmi, de még a baráti Nyivák Tömlőke is úgy pattant le a Pokorniról, hogy öröm volt nézni.

Persze az AntiViktoriánus hülyebaloldali hitnek biztos van valami koherensnek vélt válasza erre a kérdésre, amit a Fidesz által befolyásolt ún. "valóság" nem torzít el, de sajna ez az emberiség rajtatok kívül álló hányadának értelmezhetetlen. :)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.05.04. 23:17:50

@mefisto: Nem kívántál te reflektálni semmire, csak valami nagyon sértőt szerettél volna mondani. Hűha, kurva pinájából kilógó koton, meg takonycsepp a damasztabroszon, mondja az európai kultúrkörben szocializálódott suksükölő buckalakó. Anyád tudja, hogy így beszélsz?

sbna 2010.05.04. 23:44:30

Vizi E. Szilveszter for President! facebook.com/group.php?gid=104699616240858&v=info

Orbán a magyar nép ópiuma! 2010.05.04. 23:48:02

Nevetséges, hogy ez a blog mit össze nem erőlködik! :D Ráadásul látványosan, hiszen a fő érvrendszer a visszamutogatás!
A nagy erőlködésnek meg akkor besz.rás a vége, amikor már a kabaré is "karabé"! :D

Vekker Viktor ügyesen tartja a kezeket a biliben, annyi szent, no de hát ez már legalább 12 éve közismert tény4

egy maréknyi dollár 2010.05.05. 00:12:53

@szempontpuska: Ez az! A mi kutyánk oligarchája...Az más.

bigthereal 2010.05.05. 00:30:32

@is: mi van az mdf-fel???:)

zsotti 2010.05.05. 00:38:34

@Orbán a magyar nép ópiuma!:
édes faszom hát mi egyebet lehetne csinálni mint visszamutogatni??
Jeleleg Bajnai a miniszterelnök.
Már megint baloldaliak eszemfaszom vízióin vitatkozunk.
Persze hogy van alapja és biztosan vannak tolvaj oligarchák a fidesz körül, de jeleleg még mindig az mszp és az ő parazitái vannak hatalmon

mialenyeg 2010.05.05. 02:32:26

Nekem összeállt a kép. A baloldali liberálisok és szocialisták ezt mondogatják magukban: "Béna vagyok, hülye vagyok, csúnya vagyok, és tudom, mi lenne a jó." A fideszesek meg ezt: "Bénák a szocik, hülyék is, csúnyák is, és tudom, mi lenne a jó." Minden más már ebből következik. A szavazótábor, az elmúlt húsz év, a választók megnyerésére fordított taktika, Gyurcsány és Orbán sikerének titka, a velük azonosulni tudó emberek támogatása. És persze a most következő ciklus sorozatos hibái is. A kérdés számunkra csak az, hogy melyik a jobb: ha egy frusztrált erőlködő hülye kúrja el, vagy egy extrovertáltabb, de ebből kifolyólag ostobábbnak _tűnő_ hülye.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.05.05. 03:35:47

Mesterházy csak irigykedik az oligarchákra...

Egyébként kíváncsi vagyok, hogy az igazán nagyok (Csányi, Demján) lesznek-e basztatva?

Zsola777 2010.05.05. 03:53:44

Karabé az egész világ!

Öreg Sam 2010.05.05. 04:43:27

Jééézusom Máriám!
Ennyi okos ember között nekem már nem jut hely )

borzzz 2010.05.05. 04:49:27

@mefisto: És a viktoriánus hívő hülyejobboldaliaktól mit szoktál kéjes örömmel kérdezni? Tényleg érdekel.

Amúgy a posztíró kifelejtette a felsorolásból Gráf nagyvállalkozót, aki mit ad isten, a saját tárcája szakterületén működött a miniszterséggel párhuzamosan és zavartalanul.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.05.05. 06:17:40

@gitáros: majdnem. A fidoxnak se díjazom a kleptokrata bemozdulásait, de amíg a "baloldali" maszop a hosszabb regnálástól függetlenül is tonnával többet lopott és szinte csak ebben merült ki az országlása (vö: öszödi beszéd), addig nihilista pragmatikusként legyintek a Zördögatás szőlőbányáira. Pláne, hogy azok miatt a Libajnai privatizációival ellentétben senki se lett nyomorba, öngyilkosságba kergetve (Hajtú-Bét megvan?). A kis korrupció is előrelépés, nincsenek naív illúzióim Abszurdisztánban.

Lúdtalp 2010.05.05. 06:59:12

Egy fél évet várhattak volna ezzel a sok fassággal.

Tyr Anasazi · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.05.05. 07:03:28

@mavo:
Nem vall túlságosan bonyolult absztrakciós agyi tevékenységre minden nagyvállalkozót oligarchának nevezni. Nyilván szükséges az australopitecusok szintjére lemenni egy, a "maszopot eléggé rühellő" embernek ahhoz, hogy Mesterházynak, ennek a szánalmas véglénynek a szavait mankóval megtámogassa. Szóval, mossunk csak össze! Legyen minden vállalkozó oligarcha is, mert nem elég pejoratív a szó csengése így is. Ugyan ne legyünk már kukacosak annyira, hogy oligarchának csupán azt a vállalkozót nevezzük, akinek cégei különböző strómanokon keresztül áthatják az állami szféra működésének minden szegmensét, gondolok itt elsősorban az állami megrendelések fölötti diszponálásra! Mert, ugye, te, a maszopot eléggé rühellő fiúcska, is tudod, hogy az állami beruházásokban és megrendelésekben nem vesz részt minden vállalkozó, hanem csak néhányak kiváltsága, akik wc-ket újítanak fel 80 millióért, tanácsadnak százmilliókért, vagy alagutat fúrnak a löszsíkságon.

adamisg 2010.05.05. 07:10:31

Az a baj veled is (meg a cikkel is) meg az ország nagy részével is, hogy ha a "mi" kutyánk kölyke mond valamit, az rendben van, ha az "ellenségé" mondja ugyanazt, akkor pfúj. El kéne döntened, hogy akkor baj, hogy üzletember (oligarcha copyright by OV) van a kormányban vagy nem. Ha baj, akkor a Fidesz-kormányban is baj, és akkor miért ne mutathatna rá Mesterházy, ha meg nem baj, akkor meg miért is van ez a cikk meg a fél választási kampány? Az MSZP-közeli oligarcha lop-csal-hazudik a Fidesz-közeli meg sohasem? Ugye, ezt te sem hiszed el...

gpetersz 2010.05.05. 07:27:04

Hű, ez a blog már nagyon FIDESZ.

1. Mesterházy tényleg pöcs, és az akinek a kormányát kvázi üzletemberek (oligarchák? oligarcha=a másik fél üzletembere) alkották, az hallgasson.

2. Miért oligarcházik Orbán, ha a kormányába betesz nagykutyákat is?
Persze olyan mint Göring: hogy ki a komcsi, ő mondja meg, hogy ki az oligarcha, ő mondja meg. Hehe.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.05.05. 07:28:49

@teknős: "Valószínűleg fideszesben is van, csak én nem ismerek ilyet."

OMFG, komolyan?
Meggyesbukta, áááá, nem esik le?

Tyr Anasazi · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.05.05. 07:29:56

@adamisg:
Ja, anyád meg azért kurva, mert nő, ostoba parasztja.

Szving Tóni 2010.05.05. 07:46:44

Szerintem meg a legnagyobb gond azzal van, hogy Mesterházy is átvette azt a "plebejus" hülyeséget, amit még anno Orbán kezdett el a TF-en és a Dísztéren: nagytőke, pénztőke, spekulánsok versus istenadta nép. Engem nem különösebben érdekel, hogy melyik üzletemberből lesz miniszter, sőt, úgy gondolom, ha valaki már szerzett magának egzisztenciát piaci szereplőként, akkor menedzser típusú vezető tud lenni, aki ráadásul nem a politikából akar meggazdagodni. Mondom, a baj csak az, hogy most megfordultak a szerepek: OV kormányfőként együtt fog működni a piaccal és annak szereplőivel(nagyon helyesen, merthogy ez a kapitalizmus), Mesterházy meg elkezd majd pénztőkézni. Ezért hiteltelen hülye mindkettő.

gastro vazze 2010.05.05. 08:14:28

Kedves Dobray
óriási tévedésben vagy, amikor azzal jössz, hogy az MSZP hogy mer oligarcházni.. A probléma gyökere, hogy a fidesz oligarcházott, ugyanúgy, ahogy előtte bankárkormányozott, aztán OV kikkel mutatkozik együtt szívesen, akár focimeccseken a lelátón is?! Kovács Bence Jánossal, Csányi Sándorral, Demjánnal, Fellegivel, Széles "csak az ingatlanmiatt privatizálok" Gáborral (az megint egy külön sztori, ahogy "megvált" a cégétől és az a cég másnap megvette a reteklub 32%-át...) Kit küld harcba az oligarchák ellen?
Szóval elég szaros ez az új rend már most...

gastro vazze 2010.05.05. 08:15:13

@gastro vazze:(az megint egy külön sztori, ahogy "megvált" a cégétől és az a cég másnap megvette a reteklub 32%-át...)
--persze itt Fellegiről beszélek

jardel 2010.05.05. 08:29:43

Az a baj, hogy teljesen lényegtelen, amit a poszt leír: nem az számít, hogy Mesterházy szerint oligarcha-e vagy sem, hanem az, hogy miért pont Fellegi Tamás? Hozzáteszem, hogy életemben nem szavaztam/nék ballib pártra, tehát nem az MSZP-t védem, de ez a kinevezés enyhén szólva - ahogy ma mindennap hallhatjuk - nem ilidomos. Egyébként meg valóban nem ért hozzá és az államtitkári kara is se kép, se hang ezen a területen.
A mandiner az elkövetkező 4 évben azt fogja csinálni, hogy ha történik valami és azt az MSZP támadja, akkor előszeditek, hogy nekik aztán semmi alapjuk arra, hogy kritikát fogalmazzanak meg, miközben azzal nem is foglalkoztok, hogy egyébként a dolog jól van-e? Mert szerintem ez a poszt ilyen és igencsak gyermeteg. De aki itt azért szavazott a Fideszre, hogy a fejlesztésekért felelős miniszter maga is releváns szakmai tapasztalat nélküli üzletember legyen, annak egészségére. Illúzióim régen nincsenek, de a látszatra legelább így az elején jó lenne adni.

teknős 2010.05.05. 08:46:12

@gitáros: Fogalmi zavaraid vannak. Az aki a zsebedből veszi ki a lóvét, az tolvaj és nem oligarcha.

Neveket akarok hallani! A fideszes oligarchák neveit és bizonyítékot arra, hogy oligarchák.

gastro vazze 2010.05.05. 08:53:40

@teknős: az egész Joszip totos és Kaya Ibrahimos ügy összes szereplője az (tudom, hogy fárasztó már, dehát istenem ez egy örök stigma lesz)
Széles Gábor : az egész videotonos ikarusos privatizáció miatt. Az egész csak az ingatlanhasznosításra ment ki...
Fellegi Tamás : jobbos szócsőalapítás 1.5 milliárd visszanem téritendő támogatásból
Csipak Péter: az V.kerületi önkormányzat segítségével és egy 8x gyilkos közreműködésével bekebelezi a belvárost..
na? ezek MIND az én zsebemből (is) veszik ki a pénzt..

teknős 2010.05.05. 08:57:01

@Szving Tóni: Csak néhány tény, törvény és kormányzati intézkedés, ami alátámasztja, hogy az MSZP-SZDSZ formáció a nagytőke érdekeit képviseli.

- Nincs magáncsőd. Míg a tőke képes szabályozottan becsődölni, addig a magánszemély élete végéig ki van szolgáltatva a hitelezőinek.

- május elsejétől a fizetési határidő a pénz beérkezését jelenti, vagyis olyan dologért kell helytállnod, amire semmilyen hatásod sincs. A bankom pl. csak annyit tud nekem garantálni, hogy mikor indítja meg az átutalást, de a megérkezésre semmilyen garanciám nincs.

- a Providentről szóló törvény, Nem fejtem ki bővebben, nézz utána, hogy miként alakult át a parlamentben az eredeti felvetés, hogy az uzsorakamattal dolgozó pénzintézet jól járjon.

Csak így hirtelen, minden vizsgálódás és kutakodás nélkül...

Ezek a bankárok és a nagytőke érdekeit képviselték.

polom13 2010.05.05. 09:03:45

@jan: 1.Pártállami kapcsolati tőke
2.Ebből szerzett közpénz.
3.Pénzért vett közhatalom.
4.A közhatalommal való visszaéléssel szerzett közpénz.

teknős 2010.05.05. 09:04:33

@gastro vazze: Még egyszer, az oligarcha az olyan, aki a pénzét és befolyását arra használja, hogy függésben tatson embereket.

Pl. itt a városban, az emeszpé oligarchikus, hiszen a városvezetés a szavazatmaximalizálás szempontjai szerint használta a város tulajdonában lévő cégeket és a közmunkaprogramot.

De Gyurcsány vezetési stílusa vagy Mesterházy szigligeti tevékenysége is oligarhikus. Veres Jani pedig nyiltan és bizonyítottan oligarchikus.

Kaja Ibrahim és Joszip Tot, nem is létező személyek, bajosan lehetnek oligarchák...

Én erre a vidéken nagyon is jól ismert jelenségre célzok, amikor ezzel van zsarolva, aki hajlamos arra, hogy függőségi viszonyba kerüljön egy-egy ilyen tipusú polgármestertől, vagy vállalkozótól. Ezek magatartásukkal, vagy szavaikkal, de mindenképpen nyomás alatt tartanak embereket.

Attól, hogy valaki vagyonos és vállalkozó, még nem lesz oligarha.

teknős 2010.05.05. 09:07:02

@Talon Karrde: nem. Semmit sem értettem abból, amit leírtál.

dusomoja 2010.05.05. 09:12:38

@dolgozni kék: Megvette, mert volt rá pénze. Tudtommal senki nem tud arról, hogy Fellegi közpénzek elsikkasztásával, állami tulajdon érték alatti eladásával szerezte volna a tőkéjét. Viszotn ez elmondható a volt pártbizottsági titkárokról, akik kizárólag a közvagyon szétlopásából majd adóelkerülésbőlgazdagodtak meg. MSZP volt pénztárnoka már akkor árulta a székesfehérvári alumínium művet az olasz maffiózó szocialistáknak, mikor még nem volt meg a rendszerváltás, csak látszott hogy lesz. (Én tolmácsoltam.) Ember, te nem tudod mit beszélsz. Másik MSZP volt pénztárnok soha egy kanyi adót nem fizetett különböző trükkökkel, és erre büszke volt, hogy meglopja a saját államát, de a Kossuth téri sortüzet ötvenhatban úgy értékelte még a kilencvenes évek közepén is, hogy az államnak joga van megvédenie magát. Erkölcsi hullák, akik visszaélnek közhatalmukkal, hogy pénzt nyúljanak le és másoknak diktáljanak hatalmukkal visszaélve, na azok a szoci oligarchák, akiknek most KUSS A NEVÜK. Mondjuk amúgy is kihalnak hamarosan szerencsére, kivéve Mesterházyt aki viszont szegény csak a retorikájukat örökölte.

teknős 2010.05.05. 09:12:50

@Kopi3.14: Miért te függésben vagy tőle? A cselédje vagy? Te vagy az asztalos, aki a fiával esedékes verekedések után helyrehozza a bútorait és megélsz belőle?

Engem még soha sem kényszerített semmire.

gastro vazze 2010.05.05. 09:16:37

@teknős: tévedésben vagy! az oligarcha az, aki a politikai kapcsolatait használva gazdagodik meg és utána a politikát eszközként használva lavírozik a gazdasági pályán.

David Bowman 2010.05.05. 09:35:52

@mefisto: Én inkább a titkos tettestársasságra tippelnék.Figyeld a kishíreket. Vagy 10 éve történt, hogy a Balatonból kimentettek 1 vitorlást. 2 fickó volt rajta. (Már nem tudom kik.) 1ik főcuci volt, a másik főfidesz. A többit rád bízom.

mialenyeg 2010.05.05. 09:48:16

Amúgy el lehetne olvasni a wikipedián az oligarchy-t, és akkor nem beszélnétek hülyeségeket, Orbánt is beleértve. Mert nekem is úgy tűnik, Orbán abban az értelemben használta, amiben @teknős. Így meg fölösleges ezen lovagolni, csak egy kifejezés volt a show keretein belül.

homoródkarácsonyfalvi 2010.05.05. 10:08:07

@Tróger: Az alkotmány módosítása abban az időben is az összes képviselő 2/3-ának igenlésével lehetett. Horn a 4/5-öt mindössze az "új alkotmány" előkészítésének országgyűlési határozatát kötötte 4/5-höz, nem az alkotmány módosítását. Hát éppen ez a hazugság.
Ezt a hazugságot meglegítette fel most a kedves Mesterházy Attila, mintha ők rendesen korlátozták volna magukat. Pedig nem igaz.

thetriggerhappy 2010.05.05. 10:22:03

látom a reakció kezd a heti hetes útjára lépni. eddig a kritika ellenzéki volt, mostantól az ellenzékre koncentrál.

jó volna ha ezentúl inkább a kijelentések tartalmával és nem a kijelentő személyével, pártállásával foglalkoznátok. attól mert mesterházy mondja, fellegi még lehet oligarcha. ez egy kurva nagy magas labda volt, mesterházy pedig lecsapta.

tölgy1 2010.05.05. 10:47:38

@thetriggerhappy: most már maga is látja miért hülyeség a pluralizmus: a Gonosz könnyen meg tud bújni benne.

greybull 2010.05.05. 10:49:05

Mi a jó büdös francot számít, hogy egy kisköcsög mesterházi, vagy lendvai, vagy basszanyi, vagy ki a kurva édesanyja mit pofázik a baloldalról?! pakoljanak be három napi hideg élelmet, két váltás fehérneműt és az előszobában a kiskofferen ülve várják, hogy a nagy fekete autó mikor fékez a házuk előtt. Recsket meg megnyitni izibe - zsuppírovaty az összes kibaszott szocit oda internálásba amíg a bírósági eljárás sor kerül rájuk, az anyjuk büdös picsáját!!!!

thetriggerhappy 2010.05.05. 10:54:32

@greybull:

Egy igazi polgárt, egy valódi demokratát és a konzervatív értékek nagy tisztelőjét hallhattuk, ha nem tévedek.

thetriggerhappy 2010.05.05. 10:55:44

@tölgy1:

Hogy ez hogyan jön ide, csak te értheted. A pluralizmus jó, csak az a baj, hogy sokan összekeverik a pártpreferenciájukkal és a vak hitükkel.

tölgy1 2010.05.05. 11:04:15

@thetriggerhappy: hm, akkor a Gonosz is jó? Vagy nincs is?

thetriggerhappy 2010.05.05. 11:12:52

@tölgy1:

És majd gondolom, hogy te döntöd el, hogy ki és mi a gonosz és ki és mi a megsüvegelendő?

Tyr Anasazi · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.05.05. 11:37:55

@jardel:
Na, látom, járnak ide gondolkodó lények is! Pontosan, Fellegivel nem az a gond, hogy oligarcha lenne, hanem az, hogy képzetlen, tapasztalatlan, a gazdaságot abból az aspektusból, ahonnan neki most kiindulnia kell, még sosem látó ember. Tartok tőle, hogy szarvashibák tömkelegét ajti majd, ami alkalom a baloldalnak, hogy támadja. A Fidesz meg, ha lesz olyan ostoba, hogy az elkúrásokat takargatni igyekszik, méltán szopja majd a brokit.

Tyr Anasazi · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.05.05. 11:41:37

@thetriggerhappy:
Igazság szerint még nincs is labda, amit lecsaphatott volna. Majd, amikor kiderül, hogy volt cégei, hozzá közelálló emberek cégei kapják sorozatban a megrendeléseket, akkor jöhet Mesterházy az oligarcházással. Persze, most is jöhet, hogy a hozzád hasonló kreténeknek legyen csont, amin rágódhatnak.

Téglagyári Megálló 2010.05.05. 11:44:54

@thetriggerhappy:

Hát tényleg nem tölgy dönti el, mert úgy tűnik, te ezt Tudod.

thetriggerhappy 2010.05.05. 11:55:49

@Tyr Anasazi:

Nem érdekel Fellegi, felőlem akár lehet jó is amit majd csinál, én csak örülni fogok ha így lesz.
De remélem, hogy anno, pld Bajnai színre lépésénél is hasonlóan gondolkodtál pld.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.05.05. 11:58:26

@teknős: Meggyes Tamás Esztergom City oligarchája, azaz kiskirálya.
Azt csinál amit akar, amikor akar, akivel akar, a pógárok majd fizetik a cehhet.
Zum Beispiel.

thetriggerhappy 2010.05.05. 12:00:11

@Téglagyári Megálló:

Közel sem. Én azt tudom, hogy rühellem a kettős mércét, főleg akkor ha olyanoktól látom, akik két perce még maguk kettős mércéztek.

Képzelem mi lett volna itt a reakció ha anno egy mszp miniszter volt cége, amiben mellesleg egy magát reform kommunistaának valló, korábbi MEH vezér lett volna a társ, megveszi az egyik nagy kereskedelmi tv-t.....

Nekem nem magával a ténnyel van gondom, ha megvette, hát megvette, hanem azzal, hogy a reakció erre szarik és nem kezd el suskust és hatalmi intrikákat, diktatúrát vizionálni. Ellenkező esetben pedig nagy pénzben fogadnék rá, hogy nem győzném a témában olvasni a blog bejegyzéseket.

Ha még most sem érted, akkor szólj, marha türelmesen tudok magyarázni és sajnos vagyok olyan naív még, hogy el is hiszem, hogy a racionális érvek használnak is.

Tyr Anasazi · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.05.05. 12:20:58

@thetriggerhappy:
Természetesen Bajnai teljesen más tészta. Egészen véletlenül én már a politikai pályafutása előttről ismerem. Mai napig tartoznak nekünk. Bajnainak nem a libás histária volt az egyetlen stiklije. Nem fizette ki azokat a munkerő-kölcsönző cégeket sem, amelyek után milliárdokat számlázott a Budapest Airportnak. A Wallis megkapta a pénzt, de ő már nem osztotta tovább a munkát ténylegesen elvégző vállalkozások felé. Gazembersége miatt többen lettek öngyilkosok, ez is köztudott. Miközben mi a 124. helyen állunk a követelésünkkel a felszámolási eljárásban, addig belőle reformer, hazamentő politikus lett. Már az államtitkári kinevezésekor is tüzet okádtam.

thetriggerhappy 2010.05.05. 12:25:54

@Tyr Anasazi:

Mint mondtam, nem ismerem Fellegi előéletét és üzleti munkásságát, de Bajnai helyett hozhattam volna más példát is, nem ez volt a lényeg.

Tyr Anasazi · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.05.05. 12:41:19

@thetriggerhappy:
Igen, más példát kellett volna hoznod.:-)
A lényeget értem. A szociknak volt egy EÜ-i minisztere, akit nagyon kedveltem. Aztán hipp-hopp eltűntették. Dr. Rácz Jenőre gondolok.

thetriggerhappy 2010.05.05. 13:23:23

@Tyr Anasazi:

Kóka és a helikoptere jobb példa?

Tyr Anasazi · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.05.05. 14:11:06

@thetriggerhappy:
Amikor jó sörökre kell példát hozni, miért cipőpasztákat említesz?

thetriggerhappy 2010.05.05. 15:02:57

@Tyr Anasazi:

????

Hoztam egy állítólagos oligarchát példának, akit sokat basztattak a helikoptere és a vagyona miatt. Szerintem ez nem sör-cipőpaszta párhuzam.

hiba 2010.05.05. 15:29:52

Vicces ahogy a politikusaink bedobnak új szavakat, a nép meg nyammog rajta.
Kíváncsi vagyok ki fog először oligochaeta-zni.

Tyr Anasazi · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.05.05. 18:44:48

@thetriggerhappy:
De az. Az összes Lepp-fiúnak van előélete. Oszkónak, Kókának, Szeteinek, Gyurcsánynak, stb. Mielőtt politikai pályára léptek volna, már részesei voltak az állami vagyon elsíbolásának. Fellegi meg nem. Ezért nem egyformák. Ettől még válhat orbáni oligarchává később.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.05.06. 17:57:32

@Tyr Anasazi:

cuncimókus, eddig öten próbáltak az oligarchára definíciót írni a kommentezők közül, és tízfélére sikeredett

holott az "oligarcha" kifejezés jelen esetben ugyanazt a szerepet tölti be, mint a "bankár", "ügynök", "komonista" és társai: valakit, akit lehet jól utálni, és lehet Azokra mutogatni, hogy ők pont olyanok.

'98 és '02 között teljesen tökvéletlenül a fidi-barát vállalkozók kapták inkább a zsíros megrendeléseket, csak hát azok ugye nem voltak oligarchák, és persze mára mindenki elfeledkezett róluk.

én bezzeg czégét meg smukkot a mai napig nem bírom megbocsátani hornéknak

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.05.06. 18:03:03

@thetriggerhappy:

"Nekem nem magával a ténnyel van gondom, ha megvette, hát megvette, hanem azzal, hogy a reakció erre szarik és nem kezd el suskust és hatalmi intrikákat, diktatúrát vizionálni. Ellenkező esetben pedig nagy pénzben fogadnék rá, hogy nem győzném a témában olvasni a blog bejegyzéseket."

ott a pont!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.05.06. 18:08:32

@Tyr Anasazi:

"Majd, amikor kiderül, hogy volt cégei, hozzá közelálló emberek cégei kapják sorozatban a megrendeléseket, akkor jöhet Mesterházy az oligarcházással."

konkrétan 98-ban viktor előre megmondta, hogy ez lesz. persze nem haverokról beszélt, hanem úgy fogalmazott, hogy akkor mostantól az állami pénzek nem a Rosszaknak jutnak, hanem odaadjuk a Jóknak.

és mivel szavatartó ember (sohasem hazudik, ugye), be is tartotta

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.05.06. 20:13:52

@mavo:
Már bocs, hogy én válaszolok neked, de Tyr anasazit kitiltották innen.
98-ban és 2002-ben sem a Fideszre szavaztam. Azért is, amit itt most elmondtál. Ezüsthajó, Kaja Ibrahim, rendeletekkel való kormányzás, stb. Ezzel együtt a Fidesz mérföldekkel becsületesebb párt, mint a maszop-szadesz horda.
Az oligarcha meg pont az, amit én mondok. Annyival lehetne kiegészíteni, hogy adóparadicsomban tartja a pénzét, nem itthon adózik, de ő akar etikából kioktatni minket. Ez is mind az oligarcha jellemzője.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.05.06. 23:55:54

@Mr Falafel:

1. "Ezzel együtt a Fidesz mérföldekkel becsületesebb párt, mint a maszop-szadesz horda."

most azon ne vívjunk, hogy ezüsthajóék hárman, izé két emberként összehoztak egy békávé botrányra való elsíbolt közvagyont. ára épp csak azt nem mondja az átlag fidi fan, hogy ez a követendő út, majd megy egy topikkal odébb, és hagyózik egy öblöset. védtem én valaha hagyó mikóst? faszt. van önbecsülésem.

azon nehogy már elkezdjünk gecizni, hogy "há de ezek nem loptak _olyan sokat_. mondd már el kérlek, pontosan hány forint ellopásáig marad az ember "becsületesebb"? és pont a fidi korrupcióellenes, meg leszámoltatós kampányának fényében kibaszott kínos, hogy úgy egyébként (fogadjuk el, hogy kevesebbet, de) ők is loptak.

2. "Az oligarcha meg pont az, amit én mondok." erről beszéltem, bazmeg. hogy az, akiről azt mondod. tudom, hogy nem így értetted, de tökéletes illusztráció.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.05.07. 06:57:02

@mavo:
Tulajdonképpen álvita folyik köztünk, de legalább a cizellálás kedvéért folytassuk. Szerintem érdemes megvonni egy képzeletbeeli határt, ami alatt és fölött eltérő megítélések történhetnek. Az első fidesz-érában kipattant ügyek során sokaknak leesett, hogy "hát ezek meg lopnak itt!". Addig, nem is tudom, mit gondoltak. A kipattant botrányok mértéke nem nagyon haladta meg a tízmilliós tételeket. Talán két-három kirívó esetben beszélgettek százmilliókról. Na, ehhez képest az elmúlt nyolc év milliárdokról szólt. Én képes vagyok érzékelni a két nagyságrend közötti különbséget. Azoknak, akiknek mindkettő felfoghatatlanul sok, már nehezebb, ezért összemossák. Az is igaz, hogy a bűnösség szempontjából - erkölcsi megítélés szerint - nincs valódi különbség. Tolvaj meg tolvaj, ennyi. Én sosem vártam szamaritánusokat a politikai és gazdasági elitbe. Aki oda bekerül, az kihasználja a lehetőségeket. Engem az sem érdekel, ha haverok cégei kapják a melót, ha az elvégzett munka minőségi, és az érte megfizetett ár a piaci tendenciáknak megfelel.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.05.07. 07:42:27

@Mr Falafel:

"A kipattant botrányok mértéke nem nagyon haladta meg a tízmilliós tételeket."

igen, a fideszes legendáriumban valóban nem haladta meg, ahogy a fideszes legendáriumban a várban sem bohóckodtak neonácik, amíg viktor volt a főnök.

a valóság ellenben az, hogy csak és kizárólag a happy end-ezüsthajó-waltson szentháromság, és csak és kizárólag országimázs dolgában négy év alatt 10 milliárdot nyalt fel állam bácsitól.

ha neked a 8 milliárd a hű de sok, akkor 10 milliárd sok vagy kevés? ha jó dolog az alvállalkozósdit ekézni, jó-e az, ha az alvállalkozó még ráadásul centire azonos is a fővállalkozóval?

na, ismétlés a tudás anyja. én azt mondom, hogy ezek MIND lopnak, ti meg azt bizonygatjátok, hogy hádeháde, ezek rendesek, és sokkal kevesebbet.

holott lófaszt. de ha kevesebbet is, az már erény?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.05.07. 11:22:38

@mavo:
Én ezüsthajó ügyben 80 millióra emlékszem, és akkoriban korántsem szimpatizáltam a zsebhitlerrel és bandájával. Megpróbálok kutakodni egy kicsit, nem vitatva, hogy talán neked van igazad.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.05.07. 11:32:40

@mavo:
Amiket első blikkre találtam, a judeobolsevik sajtó múltszépítései. Egyetlen korabeli cikk sincs. A mostani aka között is százmilliós eltérések vannak. Egyelőre az összevissza hazudozás jön csak le, de nem adom fel.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.05.08. 06:51:14

@Mr Falafel:

"Amiket első blikkre találtam, a judeobolsevik sajtó múltszépítései. Egyetlen korabeli cikk sincs."

ne a botswanai sajtóban keresgélj.

"Én ezüsthajó ügyben 80 millióra emlékszem"

ismételjük: ezüsthajó + happy end + waltson (utóbbi két cég tkp. ugyanaz)

valamint az egy darab ügy volt. egy. a milleneumi sorozatuk darabonként 5,5 millió volt 26 perc ollózásért. káel csaba fél perces virág plusz láb snittje valami ötmillió, és így tovább.
süti beállítások módosítása