Csendháborításból pogrom? – Ilyen ország pedig nincs CCXXV.
2010. április 01. írta: TuRuL_2k2

Csendháborításból pogrom? – Ilyen ország pedig nincs CCXXV.

  A budapesti Dohány utcában egy rabbi és mintegy ötven vendége ünnepelte kedden este a pészahot. Az első emeleti lakást, ahol nyitott ablaknál folyt a mulatság, este tizenegy körül az utcáról kövekkel kezdték dobálni. Az egyik vendég szerint mindez kétségkívül antiszemita indíttatásból történt, mivel senki nem szólt, hogy zavarja a zaj. Kihívták a rendőröket, de a dobálás nem maradt teljesen abba, de a vendégek végül biztonságban távoztak. Egy másik szemtanú elmondása szerint huszan vettek részt a vacsorán, az első kő után csak a redőnyt engedték le, s csak a második után hívták ki a rendőrséget. (Abban mindkét forrás egyetért, hogy a szélsőjobb magyarországi erősödése lehet az atrocitás oka.)

  A rendőrség rongálás miatt indított nyomozást, ahogy pl. a pártirodákra dobott Molotov-koktélok esetében is szokott. Azonban a Társaság a Szabadságjogokért szerint nem rongálás, hanem közösség elleni erőszak miatt kéne nyomozni. Hogy miért? A TASZ szerint az ünneplők megtámadása jóval súlyosabb bűncselekmény, mint rongálás, hiszen az elkövetők feltehetőleg azért támadtak a lakásban ülőkre, mert zsidó vallásúak, ezzel pedig megvalósították a közösség tagja elleni erőszak törvényi tényállást.

  A TASZ indoklása inkább tűnik paranoidnak, mint megalapozottnak. Horogkeresztes cetli volt a kövekre kötözve? Vagy elhangzott bármilyen, a mulatozók származására utaló megjegyzés? A közösség elleni erőszak súlyos vád, nem szerencsés túl könnyen dobálózni vele.

  Ha valakinél este 11-kor nagy vendégség, s ezzel járó hangzavar van, azt nem fogják szeretni a környéken lakók. Akik lehet, hogy nem veszik a fáradságot arra, hogy megkérjék az ünneplőket, csendesebben vígadjanak, hanem inkább dobálózni kezdenek. Ettől még esélyes, hogy egyszerűen bunkók, nem pedig antiszemiták. (Nekem is volt egyetemi csoportbulim, amikor valamelyik kedves lakótárs a házból üveggel és cseréppel dobálta meg az elvárhatónál kevésbé csendes vendégeimet.) 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr571887651

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Feljelentés közösség elleni izgatás miatt 2010.04.02. 10:20:38

 Tisztelt Társaság a Szabadságjogokért!   Egy, a házunkban lakó kedves házaspár kért meg, hogy írjak Önöknek, mert azt remélik, hogy én, mint az emberi jogok híresen elkötelezett harcosa, talán fel tudom hívni mind az Önök, mind a társadalo...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.04.01. 20:34:24

Nos, ebben az esetben javaslom, hogy a közeljövőben minden olyan eset is közösség elleni izgatásnak minősüljön, ahol "megöllek paraszt, öld meg a magyart stb." típusú kiáltások keretében megy a rongálás ill. személysérülés okozás... csak semmi kettős mérce, egy jogrend van mindenkinek. Vagy mégse? Mennyiben járul ez hozzá a jelenlegi közhangulathoz? Ohóóóóóó... bezony.

vizipipa 2010.04.01. 20:54:20

Sőt, az előre megfontolt szándék is egyértelmű.

"A helyzet drámaiságát és az esemény egyértelműen antiszemita jellegét kihangsúlyozva a Zsidó Ügynökség munkatársa ezután az izraeli lapnak megjegyezte: „Budapest utcáin nincsenek kövek, s ezért világos, hogy valaki, valahonnan kimondottan a rabbi házának megdobálása szándékával hozta oda a köveket.”

Igaz ugyan, hogy lakás és nem ház, de kicsire nem adunk.

A szokásos zsidó mentalitás, amikor a szemét zsidót pofán vágják, az antiszemitizmus, ha ő üt az (könnyű) testi sértés.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.04.01. 21:02:05

@vizipipa: SZVSZ valóban klezmerizmus miatt dobálhatta meg valami roppant bátor és okos turbókuruc, csak hát ha eddig ilyesmi magyar áldozatok esetében sem volt közösség elleni izgatás a vidéki tudjukmilyen ügyekben, akkor... most se legyen az. Nem diszkriminálunk, csak szépen a jogegyenlőség mentén.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.04.01. 21:02:40

"(Nekem is volt egyetemi csoportbulim, amikor valamelyik kedves lakótárs a házból üveggel és cseréppel dobálta meg az elvárhatónál kevésbé csendes vendégeimet.) "

Így kellett megtudnod, hogy valójában pogrom áldozata lettél. :S
Kérjél kárpit, és pereld be a lakótársadat! Hogyha letagadja, 3 év holotagadásért!

Bell & Sebastian 2010.04.01. 21:03:16

Rakott volna ki Jägermeistert.

hiba 2010.04.01. 21:17:10

Az gyanúm skacok, hogy itt most tipikusan az antiszemitizmus vádra már túlérzékenyek szarkenése folyik. Vagy azt állítjuk, hogy Magyarországon a hangos házibulik lecsendesítésének megszokott módszere, hogy kővel bedobják az ablakot? Pláne a Dohány utcában? Gondolkozzatok már.
Tomcat a dunát akarta átlőni tojásokkal, mitől ne lehetne egy paraszt aki azért dobja be egy lakás ablakát mert ott zsidók esetleg hangosan ünnepelnek.

eyeofodin85 2010.04.01. 21:27:41

Amikor olvastam a hírt már azt vártam, hogy mikor fog Gusztos sajtótájékoztatót tartani az esetből. Sajnos már ő se a régi. Mindenesetre az az utóbbi évek legsúlyosabb pogromja, a Hollán utca és zsidó színház elleni támadáson kívül.

-d(-_-)b- 2010.04.01. 21:29:09

Gondolom, rájuk az eső is azért esik, mert zsidók.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.04.01. 21:32:00

No lássuk politikailag korrekt szemszögből szakértőink véleményét az ügyről:

Miért dobták be az ablakot?

Mohácsi Viktória: "Biztos cigányozott a rabbi"

Kolompár Orbán: "Ez csak gyerekcsíny"

Horváth Aladár: "Biztos a rasszista térfigyelő kamerát akarták csak eltalálni"

Eörsi Mátyás: "A történelem szemétdombjára akarták csak dobni".

Schiffer András: "Nincs kőbűnözés, csak szegény kavicsok"

Iványi Gábor: "Dülledt szemű tégla volt"

Munk Veronika: "Valahol felsírt egy macskakő."

Draskovics Tibor: "A Magyarok Kövei terrorszervezet újabb merénylete".

Gergényi Péter: "Amatőr, legalább a szemét kivihette volna."

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.04.01. 21:32:45

Hű! Most akkor ez a közösség elleni izgatás vádja mindenki által felhozható, aki a Dohány utca lakója - szombatos, nem szombatos - rongálás esetén, vagy kell valami igazolvány a hitemről.

sorokinV 2010.04.01. 21:48:38

Közönség elleni rongálásnak is lehetne minősíteni, avagy a megkövezés mint antiszemita toposz. Még nem döntöttem...

martonx 2010.04.01. 22:07:38

Nálunk a szomszéd minden házibulinál pontban 22:00-kor kihívja a rendőröket.
Még szerencse, hogy évente csak 1-2 bulit tartok, és a meghívottak között van a helyi Önkormányzat szabálysértési osztályának vezetője :-)

Ezek szerint a szomszédom kimondottan magyarellenes?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.04.01. 22:14:17

@troll: nem szeretem a kettős mércét senki részéről se, ennyi.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.04.01. 22:38:41

@hiba:
Sajnos ma már valóban el tudom képzelni, hogy valakit azért verbális vagy akár fizikai inzultus érjen, mert zsidó. Ebben az esetben viszont semmi sem utal erre, Dohány utca ide vagy oda. Sok olyan ember van, aki így kezel egy (például hangoskodás miatti) konfliktust.

shadai 2010.04.01. 22:44:47

@TuRuL_2k2: drága Turul, ha valaki megdobálná mondjuk "üveggel és cseréppel" a Szent Jobb körmenetet augusztus 20-án, ezzel megszakítva az ünneplést, akkor szerinted az "rongálás" vagy "közösség elleni erőszak lenne"? Függetlenül attól, hogy rá volt-e a cserepekre "kötözve" egy proti cetli. ;]

gossage 2010.04.01. 22:50:48

@shadai: draga shadai...a kormenet nem este 11-kor van

shadai 2010.04.01. 22:54:03

Most tényleg ott tartunk, hogy OKÉS szerintetek bedobálni kővel zsidók ablakait, ha megpisszennek az egyik ünnepük estéjén? És ha ezt esetleg szóvá teszik, akkor még inkább le kell barmolni őket? Húzzákmegmagukatkussoljanak?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.01. 22:56:43

@shadai: "Húzzákmegmagukatkussoljanak?"
hát egyszer aztat is meg lehetne próbálni. :)
egyébként cigók voltak a tettesek.

Redcap 2010.04.01. 22:58:33

@shadai: Az egyrészt garázdaság, másrészt ne hasonlítsunk már egy nagyszabású utcai vallási eseményt egy kis társaság tivornyázásához. Ha már hasonlítgatni kell, akkor legyen mondjuk egy karácsonyi buli. És ebben az esetben nem hinném, hogy bárki keresztényellenességre gondolna.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.04.01. 23:00:02

@shadai:
Tartok tőle, hogy ha egy nagyobb társasággal a Tüzed Uram, Jézus c. gitározós egyházi dalt énekelnénk éjjel a Ferenciek terén található, csontkatolikus ház udvarán, akkor amit kapnánk a nyakunkba, azt nem közösség elleni erőszakból kapnánk.
Az emberek sajnos mind agresszívebben reagálnak helyzetekre. Abból, hogy zsidók voltak a megdobált lakásban, még egyáltalán nem következik az, hogy azért dobálták meg a lakást, mert zsidók.

vizipipa 2010.04.01. 23:02:22

Mivel Budapest utcáin nincsenek kövek, készülni kellett.
Ki tudott készülni? Aki tudta, hol és mikor.
Kik is kaptak meghívót? Akkor minek is nevezzük ezt?

Alfőmérnök 2010.04.01. 23:02:52

@TuRuL_2k2: Kérdés, hogy mi hallatszott ki az ablakon. ;)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.04.01. 23:04:59

@shadai:
???
Ki mondta, hogy okés? Épp csak az tűnik erősen kétségesnek, hogy az esetnek bármi köze is lenne ahhoz, hogy zsidók.

tewton 2010.04.01. 23:15:22

Én azért kivárom, amig valamelyik ker.tv megmutatja közelről azokat a kavicsokat / köveket / sziklákat, amivel megsorozták az ablakokat.

Én ijet nem mondtam 2010.04.01. 23:17:14

Én szeretném akkor besorolni ennek fényében a lakásavató bulimat. A poszt szerzője talán emlékszik még rá...

Készpénz Jancsi 2010.04.01. 23:28:44

Nem kell folyton mimózáskodni. Meteoritzápor volt.

barang 2010.04.01. 23:30:38

@TaTa86.: nekem éppen fordított érzésem van ettöl: van már tíz éve is, hogy Szlovákiában voltunk sítáborban. egyik este bedobtak az ablakon egy égö vulkanizáló micsodát. nem tudom pontosan mi az, állitólag teherautók defektjét lehet vele javítani. namost eddig azt hittem, azért dobták be, mert csupa magyar volt ott. most jutott elöször eszembe, hogy esetleg csak hangosak voltunk?

tewton 2010.04.01. 23:37:47

jut eszembe, hányszor van az, hogy vidéken gyerekcsínyből, puszta játékból, kedves bohókás simogatni való barnás purdék megdobálják a más törzshöz tartozó sápadtarcuakat kővel. meg a házaikat is. még hangoskodni se kell hozzá.

tewton 2010.04.01. 23:44:30

@barang:
ezek szerint ez egy kelet-európai regionális sajátosság.

shadai 2010.04.02. 00:09:30

@TuRuL_2k2: "ha egy nagyobb társasággal a Tüzed Uram, Jézus c. gitározós egyházi dalt énekelnénk éjjel a Ferenciek terén található, csontkatolikus ház udvarán, akkor amit kapnánk a nyakunkba, azt nem közösség elleni erőszakból kapnánk."

Vigyázz, szavadon foglak! ;]

tewton 2010.04.02. 00:20:10

@TuRuL_2k2: "ha egy nagyobb társasággal a Tüzed Uram, Jézus c. gitározós egyházi dalt énekelnénk éjjel"

-- ajvé, szóval szélsőjobboldali klerikál-fasiszta provokációra készültök?

ez európai dolog szerinted? minden normális, független gondolkodónak elege van a pedofil katkókból, úgyhogy jobb, ha meghúzzátok magatok!!! mielőtt teljesen jogosan meglincselnének, ahogyan az inkvizíció tette Galileivel!!!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.02. 00:24:47

@Grift:

"egyébként cigók voltak a tettesek" --- írod.

Ez a kulcs! Nem azért dobáltak a cigók, mert zsidók voltak a lakásban, hanem mert - azt gondolták - MAGYAR zsidók (azaz nem cigók).

Így jártunk, testvéreim!

ü
bbjnick:-(

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.04.02. 00:26:00

@shadai:

Én ismerek olyan esetet, amikor autóval hajtottak körmenetbe. :-(

ü
bbjnick

tewton 2010.04.02. 00:28:00

@bbjnick:
akkor szerinted Suchmann ablakát nem dobálták volna meg ezek szerint? :)

tevevanegypupu 2010.04.02. 00:45:46

A Teleki Pal cserkeszcsapat volt. Vagy
a katolikus legenyegylet.

tewton 2010.04.02. 00:49:41

@tevevanegypupu:
inkább a Teleki. azok olyan bakancscsattogós-egyenruhás-militárisak.

tevevanegypupu 2010.04.02. 00:53:28

@tewton:
A vilag egyik legfelkapott, legszebb, turistak altal agyonlatogatott varosaban, nyari szombat esten ugy kb. 10 orakor magyar turistak orjongo panasszal fordultak a varos kozepen levo szallodajuk portasahoz, hogy az ablak alatti kavehaz nyitott teraszarol a vendegeket es a zenekart tavolitsak el, mert nem tudnak aludni.A varosban egesz evben keso ejszakaig hejehujaznak a helyi lakosok es az oda latogato turistak. A portas - aki mar jo negyedszazada dolgozott a szakmaban - azt mondta, hogy soha, de soha ilyesmivel meg nem fordultak hozza ejjel kettokor sem, nemhogy tiz orakor..Kik ezek a madzsarok??((-:

tevevanegypupu 2010.04.02. 01:00:16

@tewton:
De tulajdonkeppen lehettek neolog zsidok is..(-:

tewton 2010.04.02. 01:00:21

@tevevanegypupu:
hát a balkán bajorjai :)

legalábbis az a fajtája, amelyik megengedheti magának, hogy csoportosan csődüljön külföldre kirándulni. Külföldön én általában igyekszem is elkerülni a magyar turistát.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2010.04.02. 01:11:00

mizu a zufókkal ??
maradhatnak e, he ??
ebben a csodálatos világba' ...

www.youtube.com/watch?v=0390qI0bIgY

tevevanegypupu 2010.04.02. 01:16:11

@tewton:
"Külföldön én általában igyekszem is elkerülni a magyar turistát."

Mindenesetre kulfoldon legalabb koveket nem mernek dobalni.(-:

emzperx 2010.04.02. 01:50:28

Az egyetemi kóterszobánkban valaki petárda behajításával jelezte, lejjebb kéne vennünk a hangerőt. Biztos antiszemitizmusból válaszoltak a bunkóságra bunkósággal.

Érdemes megnézni a tasz oldalán mekkora idióták próbálják védeni a tasz becsületét.

emzperx 2010.04.02. 01:56:07

@shadai:

A lármázók ablakába ki volt írva hogy "itt zsidók mulatoznak"?

Honnan kéne egy utcai dobálónak tudnia a lakásban tartózkodók etniai összetételét (elnézést a szóhasználatért) te idióta?

shadai 2010.04.02. 02:01:39

@emzperx: szerintem ne idiótázz öcsisajt.

2010.04.02. 05:36:11

Ha jól olvastam, akkor ez egy vallási ünnepség volt. Akkor meg miért kell este 11 órakor orditani, mint a fába szorult féreg? Mert mint olvasható, részegen dajdajozni azért nem illik, sem itt ,sem máshol.Már csak azért sem, mert sokan éjszaka aludni szeretnének, ami ugye nem bün. Aki pedig orditani akar, részegen, az menjen a pusztába és orditson az ünneplökkel együtt.Nálunk, görögkatolikusoknál, az ünneplés nem részeg orditozással történik és nem magánlakásban. Erre ott a templom és a szent mise-és az ünneplés(jelen esetben Jézus föltámadása) nem részegen, táncolva, ugrálva, orditozva történik.De jut eszembe, a zsinagógába miért nem ünnepeltek? Vagy oda részegen nem engedték be öket? Ám azt tudni illene nekik is, hogy minden ország törvényeit be kell tartani--akár tettszik, akár nem.Ez vonatkozik mindenkire, magyarra, zsidóra, cigányra, arabra ,stb, stb--akkor nem fognak kövel hajigálni, amikor ünnepelsz. És ne legyen részeg, hangos, és ne a lakásban történjen mindez!Elöször viselkedni kell megtanulni, utána felháborodni.

ucsacsu 2010.04.02. 06:47:19

AZ ELMP EGYENLŐ A TASSZAL EZT A TÉNYT MAJD A SZAVAZÁSNÁL FIGYELEMBE KELL VENNI.a TASZ EGYENLŐ A SZABAD MADARAKBÓL KIMENEKÜLT ORSZÁG RONTÓKKAL,MÉG HA TAGADJÁK,BUJKÁLNAK AKKOR IS.

marós 2010.04.02. 07:11:28

Az LMP az a sótétség, ahol azok bújkálnak, akik gerrilla módszerekkel, akarják menteni az országot tönkretevő gazembereket.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.02. 08:15:29

@tevevanegypupu:

"De tulajdonkeppen lehettek neolog zsidok is..(-:"

hát igen. képzelje milyen szégyen a mi tisztességes neológjainknak ezek az eszement, démonokkal megszállt,deviánsan őrjöngő haszidok. ha valaki nem bundás-kalapos maskarában tenné azt amit ezek,simán elviné a mentő a legközelebbi őrjintézetbe. gondolom látta a metrón randalírozó valószínűleg kábítószeres, vagy elmebeteg haszidokat a jutubán. akkor tudja miről beszélek. na most képzelje el ezt egy lakásban. hihetetlen magyari toleranciára vall, hogy nem verték meg őket. :)

dr. Sigmund Fraud 2010.04.02. 08:51:58

@TuRuL_2k2: "Az tűnik erősen kétségesnek, hogy az esetnek bármi köze van ahhoz, hogy zsidók"
Szerintem meg ha azt nézed, hogy zsidó ünnep, Dohány utca, akkor alappal merülhet fel az antiszemita indíték és joggal merül fel az igény, hogy erre terjedjen ki az eljárás. Viszont ha rongálás miatt folyik az eljárás, akkor ezt a hatóság nem fogja vizsgálni. Ennyiből egyetértek a TASZ minősítésével. Bár szerintem is sima pitiáner utcai balhé.

loláb 2010.04.02. 09:16:16

Alapvetően a nyomozásnak kell tisztáznia, hogy rongálás volt-e, vagy közösség elleni izgatás. Nem a tasznak.

Egy bűncselekmény elkövetése esetén nem a megélhetési jogvédőknek kell jóelőre a prekoncepcióikat hangsúlyozni, hanem hagyni kéne nyomozni a hatóságokat. Aztán, ha az eljárás során bárkit jogsérelem ért, na onnantól pattog náluk a labda.

(Amúgy nyilvánvalóan azért dobálták meg a szerencsétleneket, mert zsidók, valahogy egy rabbiról, és a peszachról kevésbé tudom elképzelni, hogy olyasfajta ünnemléssel jár, mint egy egyetemi házibuli.)

Szlartibardfaszt 2010.04.02. 09:21:57

@jános515: "részegen dajdajozni":
Kicsivel több tiszteletet...
Attól, hogy nem ismeri az ünnepeiket és hagyományaikat, még nem kell mindenfélét ortóságot kitalálni. Tényleg mindenki magából indul ki.
Olvasnivaló: hu.wikipedia.org/wiki/P%C3%A9szah

Naumov 2010.04.02. 09:24:16

@tewton: Az a csavar a történetben ugye megvan, hogy a turul által hivatkozott "Tüzed uram Jézus" című dal egészen konkrétan az izraeli himnusz dallamára íródott?

JokerZ 2010.04.02. 09:59:24

Igen, Pont így kezdődtek a cigánygyilkosságok. Eleinte csak ártatlan molotov-koktélok voltak, amiket nyilván csak véletlenül dobtak cigányok házaira. Aztán jöttek a puskák.

Így kezdődött a melegfelvonulással is. Eleinte csak kiabáltak, aztán köpködtek, végül jött a bunyó - igaz, abból legalább nem lett nagyobb baj.

Így kezdődik ez is, a szemünk előtt.

De remélem srácok, hogy az újabb gyomorforgató bejegyzésetek (amiből az utóbbi időben szerencsére kevés volt) annak a jelzése, hogy bizony kell egy kis engedmény a sok szegény, kiszolgáltatott agresszív embernek, hiszen végülis ők az áldozatok, őket tette tönkre ez a rohadt 8 év, ami mögöttünk van. Megint kezdődik a seggfej jobbikos nácik védelmezése.

Nektek is békés, boldog, kődobálás-mentes húsvéti vacsorát, reggelit és ebédet kívánok!

U.I: ha kicsit is ismernétek a széder-vacsorát, tudhatnátok, hogy semmilyen vigassággal nem jár. de nem ismeritek, csak pofáztok, és védelmezitek a szegény szomszédokat:

"Ha valakinél este 11-kor nagy vendégség, s ezzel járó hangzavar van, azt nem fogják szeretni a környéken lakók"

Hihetetlen, hogy ez pont a ti polgári szátokból hangzik el. Fujj.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.04.02. 10:00:56

ha én lennék Grift, most elsütném, hogy a felbújtók közé kéretik beemelni I.Kertész is, aki a tévében jelentette ki egyszer, hogy a klezmer unalmas... ami már elég a felbujtáshoz a kényeskébb antiszemitáéknál...

de mert szerencsére nem vagyok Grift, sőt sz'tem simán lehetett rasszista g**ik kőhajigálása (elég rongyokban van a lakosság idegállpota és ennek megfelelően - vagy csak paralell - az iq-ja is), de hogy miért dobáltak, azt sosem tudjuk már meg val'szeg,
így nem is írok ide semmit.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.04.02. 10:08:50

@shadai:
Énekes fellépést nem vállalok, ez csak afféle költői kép volt. :]

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.04.02. 10:09:32

@Zlatan:

Majdnem csatlakozom.

Azért a kihívó buziparádét ne említsd egy lapon egy Széder-esttel.

Van valami információ a kőhajító szerkezetekről?

Nem tűnik túl spontánnak, hogy valaki hirtelen felháboródásában, mert nagy a zaj, előkap egy ostromgépet.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.04.02. 10:20:13

@Zlatan:
No igen, 'seggfej jobbikos nácik védelmezése', ezzel telnek a napjaim, szeretnek-tisztelnek is jobbikos olvasóink. :)

'"Ha valakinél este 11-kor nagy vendégség, s ezzel járó hangzavar van, azt nem fogják szeretni a környéken lakók"

Hihetetlen, hogy ez pont a ti polgári szátokból hangzik el. Fujj.'

Ebből te azt olvasod ki, hogy igazat adok a környéken lakóknak? Vagy vitatod, hogy ez lenne az átlagmagyar valóság? Lsd. emzperx kommentjét.

Amúgy elég felkészült antiszemitának kell lenni, hogy valaki tudja, hogy melyik a rabbi lakásának ablaka és hogy kedden este (csendes) széder-vacsorát rendeznek ott. Én nem tudtam volna, pedig az átlagosnál talán jobban ismerem a zsidó ünnepeket.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.04.02. 10:21:20

@Jobb híján MDF-es:
Az ostromgép, ha jól sejtem, egy csúzli.

Téglagyári Megálló 2010.04.02. 10:23:08

@Zlatan:

"ha kicsit is ismernétek a széder-vacsorát, tudhatnátok, hogy semmilyen vigassággal nem jár"

Nos, éppen a minap emlegette az egyik olvtárs, hogy heveny italozással járt.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.04.02. 10:28:32

@Téglagyári Megálló:
A heveny italozás túlzás, de négy pohár bor is ritkán szokott suttogó beszélgetés mellett elfogyni egy nagyobb társaságban:
www.szertartas.hu/szeder.html

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.04.02. 10:29:17

@TuRuL_2k2:

Nincsenek szerinted ilyen felkészült antiszemiták, akik pontosan tudnák, hogy mikor van ez az esemény?
Talán segít neki a google.

Komolyan életszerűnek tartod, a "hirtelen felháborodott a nagy zajra(!) és erre gyorsan csúszlit rántott" mesét?

Amúgy szerintem a normális polgár elítél mindenféle önbíráskodást.

A TASZ-nak - akik nem a szívem csücskei mert buzi és drogos ellenes vagyok (egy platformon a vallásos zsidókkal) - igaza van abban, hogy kifejezetten egy vallásos esemény megzavarásaként kezeli az ügyet.

Combi a ballibes Ferkófan 2010.04.02. 10:33:33

@Jobb híján MDF-es: Szerintem meg kurvára nincs igaza a tasznak, a dohány utca környéke nem igazán az a része budapestnek ahol este szivesen sétálgatnék :D

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.04.02. 10:35:45

@Jobb híján MDF-es:
Mondtam egy szóval is, hogy nem ítélem el a kődobálást? Szomorú, hogy ilyen lelki állapotban van az ország. A bejegyzés arról szól, hogy indokolt-e, érdemes-e antiszemita motivációt magyarázni ebbe az esetbe.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.04.02. 10:37:22

A helyszínt biztosító rendőrök nyilván sima garázdaságra gyanakodtak, ezért "arra figyelmeztették a kipás férfiakat, hogy ilyen típusú fejfedőben nem biztonságos Budapesten sétálni."

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.04.02. 10:38:41

@gossage: legközelebb délben fogjuk ünnepelni a széder *estét*. És a Bibliát is frissítjük: és lőn dél és uzsonnaidő: az első nap.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.04.02. 10:40:39

Szerintem itt azért lőttetek mellé, klerikális reakciós feleim, mert nem a TASZ vérliberalizmusát kellene néznetek, hanem a vallási vetületét.

Ha valami világi zsidónak mondott eseményt ért volna atrocitás, valami ingatlanos fószer rendezvényét, vagy valami mást, ami nem a valláshoz, hanem a világi zsidósághoz, akár Izrealhez kötődik, akkor poénkodhatnátok, ha ilyen az ízlésetek.

Itt egy platformon van minden vallás, akinek fontos, hogy szertartásai alatt ne csúzlizzanak rájuk. Tehát a római katolikus is!

A bősz antiszemiták azt állítják, hogy nekik nincs a vallásos zsidókkal bajuk, csak azokkal akik felakarják vásárolni az országot. Akkor szerintem tartsák is magukat ehhez következetesen.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.04.02. 10:44:08

@Pásztor Tibor: amennyiben nem kerül börtönbe, lehetne a blog flódni-felelőse, hm?

Combi a ballibes Ferkófan 2010.04.02. 10:44:57

@Jobb híján MDF-es: Egy panelban tartott házibulinkon amin túl hangosak voltunk a szomszéd lebaszta a főkapcsolót a folyosón, most megvilágosodtam, hogy ez aljas antipogány támadás volt.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.04.02. 10:45:00

@Jobb híján MDF-es:
Épp ez az, hogy komoly kétségeim vannak afelől, van-e az esetnek bármilyen vallási vetülete. De ha nem érthető, akkor nem érthető - ennyire futotta.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.02. 10:45:44

@szamárfül:
ha én lennék szegény szamárfül, biztos azt mondanám,hogy spiró nem tehet róla.

gyz 2010.04.02. 10:51:39

saját vélemény: komolyabb összegben mernék fogadni rá, hogy a motívum az antiszemitizmus volt.

Bizonyíték viszont nulla, így a tasz egyelőre tökfeleslegesen és alaptalanul pampog.

Bassza meg, ebben az országban soha nem lehet olyan, hogy mindenki az után kezd csak véleményezni, hogy kiderült az igazság, meghallgattattak a felek, és valamiféle bizonyíték is került elő?

Combi a ballibes Ferkófan 2010.04.02. 10:52:44

@gyz: Nem, mert szinte már versenyszerű hogy ki tud hamarabb farkast kiáltani :)

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.04.02. 10:59:52

A szédereste örömünnep. Nem kussolva, magunkat meghúzva ünnepeljük, ahogy Szamárfül szeretné, ha ő lenne Grift.

Meg kell inni négy pohár bort, ami amúgy lehet szőlőlé is. Én részeg embert még nem láttam széderkor, bár részt vettem már jónéhányon.

tevevanegypupu 2010.04.02. 11:00:10

@Grift:
Minden tovabbi nelkul el tudom kepzelni, hogy a neologok kozul sokaknak nagyon nem tetszik ez a tulsagosan is magamutogato
es nagyon szekant, eroszakos, csakaezert is ortodoxia. Ejjel, nyitott ablaknal zajongani, az kulonben is felhergeli a bekesen gyulolkodo, aludni vagyo magyar lakossag erzekeit. Nem mindenhol jar a Peszah megunneplese ilyen hangos, zavaro daridoval. Jobb lett volna egyebkent kodobalas helyett becsengetni, es jo alaposan lehulyezni a dajdajozokat.(-:

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.02. 11:06:24

@tevevanegypupu:
természetesen a kődobálás csúnya dolog, még ha zsidó szokás is, mondjuk hűtlen asszonyok esetében, tehát mondhatjuk, hogy az egyébként nyilazó, nem nyilas, magyarok a zsidóktól vették át ezt a csúnya a szokást.
tudja, láttam én ennél cifrábbat is. a gyengénlátóknál tanító barátomhoz jöttek szerenádot adni a kis pirosszemű szöszke albínók, és alig énekeltek valamennyit, az emeletről rájuk öntöttek egy veder vizet. ez a testi hibások elleni leplezetlen agresszió volt. :)

gentry 2010.04.02. 11:06:33

"A TASZ indoklása inkább tűnik paranoidnak, mint megalapozottnak." --- Ezt nem gondolhatod komolyan! Egyértelmű volt, hogy azért volt a balhé, mert bent zsidók voltak.
És pont az ilyen cinikus hozzáállás ("nem volt horogkeresztes cetli a kövön") bátorítja a szélsőségeket. Láttunk már ilyet, a Fidesez éveklen át ugyanígy védte a hozzá csapódó (akkor még gyenge) szélsőjobbot. Aztán a szélsőjobb szépen kinőtte magát, úgy, hogy már a Fidesznek is árt, de most már késő... Úgy látszik sosem tanultok!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.02. 11:08:02

@Pásztor Tibor:
tényleg tíbor nem gondolja, hogy maga az elsők között volt aki a zsidózásával fellobbantotta az antiszemitizmus pusztító tüzét?
és ha mán itt van! tényleg, maga is megyen a börtönbe?

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.04.02. 11:08:53

@tevevanegypupu:

"Minden tovabbi nelkul el tudom kepzelni, hogy a neologok kozul sokaknak nagyon nem tetszik ez a tulsagosan is magamutogato
es nagyon szekant, eroszakos, csakaezert is ortodoxia."

Pontosan így van!
Kb., mint a vaskalapos római katolikusok, de akár merev szertartásos történelmi protestáns és a kereszténységet normálisan megélő protestáns, vagy akár csak világiasabb felfogású katolikus hívők viszonya.

De amíg a Széder-estet egy magánlakásban tartják, addig a katolikus körmenet kint van közterületen, az inkább magamutogatóbb, ha már behoztad ezt a kategóriát.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.04.02. 11:10:05

@Pásztor Tibor: nem, én cak pável vagyok még.
Grift egy szabadcsapat.

barang 2010.04.02. 11:11:25

nagyon elkeserítönek találom a posztot, meg a hozzászolások többségét. azt mégsem lehet tagadni, hogy üzemszerüvé vált Magyarországon a zsidózás (lasd pl itt:
negymadar.blog.hu/2010/03/30/fizetett_politikai_hirdetes_mi_fizetjuk_meg

ebben a helyzetben egy zsido öszejövetelt kövel dobálnak. szerintem nem engedhetjük meg magunknak, hogy letudjuk mint csendháborítási perpatvart. ez nem europaiság, hanem empátia kérdése.én se szeretném, ha vki azzal jönne, hogy Malina Hedviget azert vertek meg, mert tul hangos volt.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.02. 11:12:52

@Jobb híján MDF-es:
a keresztény körmenet egy közösség ünnepe. a lakáson tartott illegális őrjöngés pedig sérti a közösséget. :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.04.02. 11:14:12

@Grift: ti ketten akár különszobára is mehetnétek :P

JokerZ 2010.04.02. 11:18:48

ja amúgy ha példastatuálás (Zuschlag), akkor egyébként sokkal fontosabb, hogy itt húzzuk meg a határt.

kicsit off-topic, de a Time Out magazin hazai első száma éppen a top 50 legtetejére tette a budapesti közbiztonságot, és ebben nagyon igaza is van. elég ritka dolog, hogy kővel dobjanak be egy belvárosi ablakot. pont a széder-est. pont egy csapat ünneplő zsidó. szerintem ebben az esetben nem engedhetjük meg, hogy a véletlennek (idióták követ hajigáltak) nagyobb esélyt adjunk, mint a tudatos akciónak.

végre egyszer használjuk már azt a büntetőjogi fogalmat, hogy közösség elleni izgatás. én úgy gondolom, ez pont az ilyen esetekre való, a jognak pedig igenis van preventív funkciója. bátran, tisztelt rendőrség, nem kell félni.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.04.02. 11:19:55

@Pásztor Tibor: Négy pohár bor, az egy egész üveg. Ki, hogy bírja . )

tevevanegypupu 2010.04.02. 11:22:30

@Grift:

Minden ketseget kizarolag egyeseknek meg tanulni kell az europai reneszaszt, az biztos.

@Jobb híján MDF-es:

Grift ugy tunik megfelelt a felhozott vadakra.(-:

Tudja emlekszem meg ezekre a kormenetekre a kommunista jo vilagbol is, mi akkor is megtartottuk, rendori kiserettel.Erdekes, hogy akkoriban a
zsido kozossegeket nem nagyon lehetett latni sehol.Vajon miert nem? Miert csak most, a fasizmus tombolasa kozepette jutott eszukbe zsidosagunknak az, hogy ok vallasosak?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.02. 11:24:45

@gloire:
nyilvánvalóan seggrészegek voltak! hát ki dobálja meg a saját ablakát józanul? :)

egyébként esküdni mertem volna,hogy a választások előtt a komcsik csinálnak egy zsinagóga tüzet, ahogy azzal már kísérleteztek a 06-os októberen, de már gyengék ehhez, ahogy gyenge ez az akciójuk is.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.04.02. 11:25:49

@Zlatan:
Mint a posztban is írtam, én még ennél is beljebb lakom egy kicsit, a vendégeimet üveggel és cserepekkel kínálták meg - ez a 2000-es évek Budapestje.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.04.02. 11:32:12

@tevevanegypupu:

"Tudja emlekszem meg ezekre a kormenetekre a kommunista jo vilagbol is, mi akkor is megtartottuk, rendori kiserettel.Erdekes, hogy akkoriban a
zsido kozossegeket nem nagyon lehetett latni sehol.Vajon miert nem? Miert csak most, a fasizmus tombolasa kozepette jutott eszukbe zsidosagunknak az, hogy ok vallasosak?"

Nem tudom, hol éltél, de én emlékszem zsidó közösségekre. Sőt volt a környékönkön egy ortodox mészárszék, amely ma már nem üzemel, ez gyerekkoromban megmozgatta a fantáziámat. Sőt talán az utcán is több ortodox zsidót láttam, mint most. Persze azóta máshol lakom, de akkor sem a kimondott zsidó negyedben éltem.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.02. 11:35:42

Azért az esetről tudosító hírben van olyan részlet is, amit itt nem emeltetek ki, pedig árnyalja a képet: "a rendőrök arra figyelmeztették őket a távozáskor, hogy vegyék le a fejfedőjüket (kipa), mert nem biztonságos Budapesten kipában sétálni"

index.hu/belfold/2010/03/31/kovekkel_tamadtak_egy_rabbira_es_a_vendegeire/

stulquec 2010.04.02. 11:36:57

@Pásztor Tibor: Ugye te lennél az a híres szoci önkormi képviselő? Ha már ittvagy, mit szólsz Zuhslag büntijéhez? Szerinted mennyi benne a klerikálfasiszta ügyészek mesterkedése?:) Szerintem hány ilyen alak lehet még a pártotokban? Nem féltek az elszámoltatástól?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.04.02. 11:41:16

@Fedor:
Igen, ez szomorú, de nem sok köze van a dobáláshoz. Ettől sem érzem valószínűbbnek az antiszemita dobálás szcenárióját.

tewton 2010.04.02. 11:46:57

Egy apró részlet:
"A rendőri jelenlét nem akadályozta meg a támadókat abban, hogy folytassák a dobálást, de feltehetően valami eszközt is alkalmaztak, hiszen a ház előtt rendőrök voltak, így csak távolabbról célozhattak."

fura, nem? ott vannak a rendőrök, és a kövek csak jönnek, jönnek, valahonnan a levegőből.
talán csúzlival lőttek át a neológok a szomszéd ház ablakaiból? a rendőrségnek pedig kellene egy x-aktás csoport, hogy az ilyen poltergeisteket kezelni tudja.

tevevanegypupu 2010.04.02. 11:56:39

@Jobb híján MDF-es:

Az en varosomban nem lehetett latni senkit, a zsinagogat is - pedig gyonyoru - mostanaban hoztak letre.
A Dohany utcait is csak a rendszervaltas utan kezdtek renovalni-restauralni.A rendszervaltas elott valojaban nem is volt tema, ki zsido es ki nem. Inkabb azt figyeltek ki kereszteny vallasgyakorlo.
Mindegy, majd csak helyreall az egyensuly ebben a kerdesben is.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.02. 12:00:10

@Fedor:
ez csak azt bizonyítja, hogy a rendőröknek is lehet humorérzékük. a hátuk megett meg jól kiröhögték a részegen kitóduló rettegieket. :)

tewton 2010.04.02. 12:01:17

@tevevanegypupu:
"Az en varosomban nem lehetett latni senkit, a zsinagogat is - pedig gyonyoru - mostanaban hoztak letre."

azt hittem, Casablancából ír, nem a Megszállt Övezetből!

picur3ka 2010.04.02. 12:01:40

@Zlatan:

Vagy csak nem tudsz rola. Azert az ilyesmit, vagy meg komolyabb dolgokat is nem nagyon jelentgetik a nepek. Ha megis, a rendorseg le sem szarja.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.04.02. 12:04:04

@Grift: nem hiszem, hogy valaha zsidóztam volna. És lehet, hogy megyek, ennél az ügyészségnél sosem lehet tudni. Hátha kiderül, hogy én tehetek róla, hogy Rogánnak 13 milliárd hitelt kellett fölvennie a Főutca 5 és fél milliárdos költségére, mert csak 2,1 milliárdot fizetett az EU.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.04.02. 12:05:50

@tewton: nyilván spontán dobálók voltak, akiket zavart a hangoskodás.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.02. 12:06:45

@Pásztor Tibor:
tíbor nem maga mondta valamelyik fideszes csókára, hogy a fidesz mittudomén hanyadik számú díszzsidaja?

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.04.02. 12:08:05

@Fedor: ezt én is ideidéztem, de nehéz erről tudomást venni, mert eléggé ellentmond a "csak zavarta őket a hangoskodás"-elméletnek.

tewton 2010.04.02. 12:11:04

@Pásztor Tibor:
nem látott még olyat, hogy fiatal, agresszív adrenalin-túltengéses egyedek mennek az utcán, aztán mindenkibe és mindenbe belekötnek? beszólnak magányos lányoknak, esetleg letapizzák őket, esetleg megerőszakolják őket? esetleg sápadtarcú vagy néger srácoknak poénból nekimennek, mert azok kevesebben vannak? esetleg kirekesztettség miatt csoportosan késelnek? poénból szétvernek buszmegállót és telefonfülkét, lopnak kiflit a bolt elől, kocsikon ugrálnak?

Hát hol él Maga, Tibor?

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.04.02. 12:15:58

@gloire: egyrészt pici poharakat szoktunk használni. Abból négy pohár az kevesebb, mint négy deci. Aki nem bírja, az pedig szőlőlét iszik. Mint mondottam. Meg azt is, hogy sosem láttam még széder este ittas embert. A négy pohár bor több óra alatt fogy el, közben jókat eszünk-iszunk, és meghallgatjuk az egyiptomi szabadulás történetét.

picur3ka 2010.04.02. 12:20:46

@Pásztor Tibor:

Ez rutin ovintezkedes a rendorsegnel. A gardistasokkal is levetettek az egyenruhat, amikor valakit koltoztettek egy falubol, hogy az ne irritalja a kisebbseget.

Hasonlokeppen jart el Malmo polgarmestere, mikor kerte a zsido kozosseget, hogy talan nedemonstraljanak, mert az irritalhatja a muszlimokat.

tewton 2010.04.02. 12:20:52

@Pásztor Tibor:
mindezzel csak azt akartam mondani, van olyan irracionális tudatállapot (ital, drog, adrenalin, törzsiség hatására), amikor egyes embereket _bármi_ zavar. az is, ha nyitva az ablak, az is, ha ott mások jól érzik magukat és hangoskodnak. az is, ha van rajta kipa, az is, ha nincs.

tevevanegypupu 2010.04.02. 12:23:58

@tewton:
Az en varosaim Gyor es Sorpn. Casablancaban ideiglenesen tartozkodom.(-:

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.04.02. 12:27:29

@Pásztor Tibor: Tudom (most már), mert kedden én is voltam egy ilyen vacsorán. Rendes borospoharak voltak - szerencsére. És nem picit kellett inni, hanem jó sokat . ) És ezzel semmi gond nem volt, az egyiptomi szín után rendes parti kerekedett, a rácpontyomnak is nagy sikere volt.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.04.02. 12:35:04

Utálom a túlzásokat!

Egyik túlzás:
Magyarországon mindenki antiszemita, a zsidók nem ünnepelhetnek, mert ha kipában jársz az utcán megvernek, sőt ha otthon ünnepelsz beverik az ablakodat.

Másik túlzás:
Magyarországon nincs egy szem antiszemita sem, a magyar emberek csak akkor csúzliznak be ablakokon, ha ott botrányos hangoskodás zajlik.

Alfőmérnök 2010.04.02. 12:37:10

@Jobb híján MDF-es: Olyan jó, hogy vannak ilyen józan emberek, akik mindig felismerik az arany középutat!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.02. 12:42:17

@Pásztor Tibor:
tíbor, ne tagadja, hogy az egyiptomi szabadulás története, kontoroll vesztésesen euforizál! ilyenkor már nem tudja egy haszid, hogy mit csinál, forog, kiabál, köpköd, szeleket ereszt, hadd ne folytassam. hát persze, hogy a szemközt lakó neológokban a döbbenet agresszióra vált! :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.02. 12:43:49

@gloire:
grrr, maga kóser, na le is veszem a blogomról. :)))

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.04.02. 12:49:21

@Grift: Hogy ettől én kóser lettem? Ezt nem tudom, kérdezzük meg Tibort : )

Alfőmérnök 2010.04.02. 12:53:21

@gloire: Ettől valaki kóser lenne? Szerintem ahhoz elébb meg kell mártózni a génkoktélban. :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.02. 12:54:12

@gloire:
jó!
tíbor! itten van ez a gloár. aztszem, rendes magyari ember, nem kóser. főzhetett e kósert széder este a zsidó pajtásainak? vagy a széderezők ettek tréflit? magyarázza meg, és ígérem, segítek, hogy harmadolják az ítéletét! :))

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.04.02. 13:09:23

@Grift:

Azt írja, hogy: "kedden én is voltam egy ilyen vacsorán".
Nem ő rendezte/tartotta, hanem, mint vendég/meghívott volt jelen.

tewton 2010.04.02. 13:14:27

@Jobb híján MDF-es:
"a rácpontyomnak is nagy sikere volt"

Billy Cole 2010.04.02. 13:21:15

@Zlatan: Kicsit messzire jutottál elméletben...., Szerintem lazíts!

Lehet hogy megitták az ötödik pohár bort is a drága testvérek?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.04.02. 13:41:27

@tewton: Mindenki vitt valami kaját (ez a hagyomány gondolom), csak disznót ne vigyek, arra kértek. Ezt mondjuk magamtól is tudtam . )

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.04.02. 13:45:25

@gloire:

Akkor szerintem Te egy nagyon reform buliban voltál, vagy csak véletlen időbeli egybeesésről van szó! :-)

mieczew 2010.04.02. 13:46:09

Gondatlanságból elkövetett antiszemitizmus.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.04.02. 13:49:08

@gloire:

"az egyiptomi szín után"

Az egész Széder az egyiptomból történő szabadulásról szól.

Vagy volt atlantiszi, szíriuszi szín is? Nem csodálkoznék! Ezek az alternatív reformzsidók bármire képesek! :-)

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.04.02. 13:57:05

@gloire: ünnepelni sokféleképpen lehet. Szerintem te nem lubavicsiakkal mulattál, bár egy Purim (nem keverendő a Pészahhal) velük nagy élmény. :)

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.04.02. 14:07:06

Ahhoz, hogy egy étel kóser-e, csak azt kell nézni, hogy miből és milyen körülmények között készült. A rácponty összetevői szerint kóser, tehát ha megfelelő, kóser eszközökkel (lábos, fakanál) készült, akkor kóser úgy is, ha gloire főzte. A hal nem számít húsnak, de a tejföl miatt utána legalább fél óráig nem szabad húst enni.

Pészachkor vannak extra szabályok is, kovászolt dolgok tiltottak (kenyér helyett ezért van macesz), sör, ecet, stb. Van, ahol tradicionálisan tilos ilyenkor bab, borsó, de ez nem törvény, hanem szokás.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.04.02. 14:10:03

@Pásztor Tibor:

"legalább fél óráig"

Nem hiszem, hogy egy glattkóser zsidó enne nálad.

tevevanegypupu 2010.04.02. 15:00:29

@gloire:
Szoval maga volt a diszgoj.(-:
Mar mi is vettunk reszt Peszahon, isteni toltotthalat ettunk, nagyon jo zsidosalatat (nem beloluk keszult, hanem sultpaprika-paradicsom) es fix, hogy negy pohar bornal tobb volt.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.04.02. 15:00:43

@Redcap:

"Ha már hasonlítgatni kell, akkor legyen mondjuk egy karácsonyi buli. És ebben az esetben nem hinném, hogy bárki keresztényellenességre gondolna. "

de mondjuk legyen a buli egy iszlám országban. akkor se?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.04.02. 15:02:05

@Pásztor Tibor:

"A rácponty összetevői szerint kóser"

nem vagyok advanced user kóser ügyekben, de ha jól emlékszem, a pikkelyes halak (ponty is az) nem számítanak kósernek.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.04.02. 15:03:35

@mavo:

vagy a ponty pont kóser? franc ezekbe a bonyolult szabályokba, ilyenkor áldom a sorsot, hogy nem születtem zsidónak. :D

==T== 2010.04.02. 16:47:56

@shadai: A körmenet nem este 11-kor van, és nem munkanap...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.04.02. 16:49:33

@vero:

"és máskor?"

most megfogtál. mittom.

kackia 2010.04.02. 19:18:26

@mavo: Csak a tükörponty kóser és a harcsa.

Viszont csicsolína szerint, ki nevéből adódóan nem lehet kóser az angolna is kóser.

tistedur 2010.04.02. 19:59:03

@kackia: @mavo: a pikkelyes édesvízi halak kóserek :)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.04.02. 20:16:14

@kackia: Szerezz be magadnak valami internet előfizetést. Csomó mindent meg lehet tudni, úgy, hogy fel se kell álnod az íróasztalod mögül . )

tewton 2010.04.02. 21:01:52

@gloire:
internet előfizetéssel vigyázni, nekem a postás nem akarja kihozni a házhoz.

@tistedur:
akkor az angolna ki van rekesztve faji alapon a kóserségből? tudtam, hogy egyes állatok egyenlőbbek a többieknél.

Téglagyári Megálló 2010.04.02. 21:25:46

Visszatérve a fő témára: az, hogy közösség elleni izgatás ügyében indul nyomozás, nem jelenti azt, hogy abban is történik a vádemelés.

A cikker a múltkori szervezett bűnözéses nyomozás volt, ahol kiderült, suhancok verték meg a zsidó fiatalembert.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.04.02. 22:40:23

@tevevanegypupu: Micsoda, a sültpaprika-saláta az zsidósaláta? Én azt hittem, egy univerzális erdélyi étel az. Vagy ez nem a vaslapon sütött ecetes-olajos fajta, hanem egy másik? Meséljen!

tevevanegypupu 2010.04.03. 00:47:03

@elGabor:
Miert, Erdelyben nem eltek soha zsidok?Ugyanolyasmirol van szo, csak itt olivaolajjal keszitik, ecet helyett pedig konzervcitrom volt benne, es faszenparazson sutik. Fuszeres daraltszardinias kis golyocskak is voltak hozza, hat mit mondjak..Nagyon jo, pedig semmifele halat semmilyen formaban nem szeretek. De ezek a lanyok nagyon jol foznek, a toltott hal is mintha nem is hal lett volna, annyira kidolgozzak.(-:

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.03. 08:21:43

@tevevanegypupu:
na nehogy mán kiderítse, hogy az egész balkánon elterjedt sültpaprik- olaj-sav-valami egyéb kombót a maga sivatagi kajmánjai találták ki? még aztat is mindjárt kitalálja, hogy a kolombusz is valami szefárdínus ahasvérus volt, és paprikával seftelt az újvilágból!? :)

kackia 2010.04.03. 09:37:14

@tevevanegypupu: "Miert, Erdelyben nem eltek soha zsidok?"

Bizony éltek, nem is kevésen, amíg érdemes volt ott élniük, hazájuknak tartották azt is .Mikor már nem volt miért ott maradniuk tovább álltak mint a sáska raj.
Mára csak magyarok maradt ott, a biberákok tovább álltak.

tevevanegypupu 2010.04.03. 10:27:50

@Grift:
"szefárdínus ahasvérus volt, és paprikával seftelt az újvilágból!? :)"

De bizony az volt es milyen jo, hogy a zsido osszeeskuves mar akkor is letezett es CC nekiindult, hogy tovabb szelesitse a vilaghalot! Krumpli, csoki, kave, cigi, indianok, Woody Allen..hogy lennenk meg nelkuluk?(-:

@kackia:
Sokakat Erdelybol es Romaniabol is Csauseszku szabalyszeruen eladott Izraelnek.De azert nem ment el mindenki.

kackia 2010.04.03. 16:17:33

@tevevanegypupu: Szerintem ez is egy zsidó ötlet volt, zsidók adták el a zsidókat.

tevevanegypupu 2010.04.03. 16:32:05

@kackia:

"Szerintem ez is egy zsidó ötlet volt, zsidók adták el a zsidókat."

Valoszinuleg igy is van.Nyilvan tudtak, hogy Romaniaban a Karpatok zsenije
alatt nem leanyalom nemzetisegikent elni.Es hat volt ra penz.

Kelemen Csaba 2010.04.03. 19:28:41

Ezek az egyiptomiak azért tudtak valamit, a piramisépítésen kívül.

Arma Gedeon2 · http://kitalaltujkor.blogspot.com 2010.04.03. 23:50:21

Ez volt már?

szentkoronaradio.com/jacks-corner/2009_12_02_vissza-kene-kopni-mar

Izraelben zsidók rendszeresen leköpnek keresztényeket, kiemelten papokat. Purimkor sok keresztény ki se teszi a lábát otthonról.

kackia 2010.04.04. 12:27:31

Fenn Budán, a Mátyás templom előtt, a koronázó téren történt, a körmenet alatt. Aki elmondta, saját szemével látta. A templomi zászlók tövén ezernyi gyerek tolongott, temérdek férfi és asszony között. A Tárnok utcán zúgva, sebesen jött egy autó. Népbiztosi gép. Egy politikai megbízottnak a fia ült benne. Kedvese, egy kiszolgáló leány valamelyik bolt előtt állt és integetett neki. A fiatal zsidó meg akarta mutatni a hatalmát. Rákiáltott a chaufeur-re: ’Hajts nekik!’ És a gép nekilódult a körmenetnek. Egymást taszítva, sikoltva hátrált a tömeg. Az autó a szentséghez ért és a zsidó fiú leköpte.

A tér felordított és talán széttépte volna a nyomorultat, ha a vörös katonák egy kapu alá nem mentik. A tömeg megostromolta a bezárt kaput. De mire a kivezényelt terrorlegények megérkeztek, maguk a vörös katonák hagyták helyben a merénylőt.

És ugyanakkor lenn a Vár tövében, a Krisztina téri templomnál megismétlődött a jelenet. Egy zsidó keresztülgázolt a sokaságon és mielőtt megakadályozhatták volna, ráköpött a monstranciára. A tömeg nekiesett és agyonverte. Sok templomba belőttek aznap. Mindenünnen érkeznek a hírek. Fegyveres emberek sortüzeket adtak le a körmenetre...

www.hunhir.hu/index.php?pid=hirek&id=27028

franka-egom.ofm.hu/irattar/irasok_gondolatok/konyvismertetesek/konyvek_7/tormay_cecile_bujdoso_konyv/bujdoso_konyve/bujdoso_konyv_1.htm

Ezen a linken olvasható. Olvassák!

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.04.05. 00:16:28

@mavo: aminek van pikkelye *és* uszonya, az kóser. A ponty kóser, ellenben a cápa, a harcsa, az angolna nem. Nem kóser a rák, kagyló, osztriga (ezekre a "kígyók, békák és egyéb undormányok kitétel vonatkozik). A hal (már amelyik ehető) nem számít húsnak (ezt a kategóriát parvénak hívják), tejes és húsos ételekkel egyaránt fogyasztható.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.05. 06:53:26

@Pásztor Tibor:
jó, hát a cápa tök logikus, hisz kannibalizmus is van a világon.

kackia 2010.04.05. 11:19:18

@Pásztor Tibor: : "hogy ti mennyire egyszerűek vagytok."Inkább Letisztultak Tiborkám, letisztultak. Tudod az absztrakció ezzel jár.

"Nem kóser a rák, kagyló, osztriga (ezekre a "kígyók, békák és egyéb undormányok kitétel vonatkozik)."

Most lett világos előttem Brehm rendszertana.
Viszont az angolna szerintem csak azért nem kóser, mert túl fallikus és a sok orális elfojtást felszínre hozná a hívekben.

Viszont megfőzhetjük-e a gödölyét az anyjának tejében, Tibor?

kackia 2010.04.05. 11:22:41

@Grift::))) Cápa, nem eszik cápát, mint ahogyan kajmán sem kajmánt.:)

Valóban érdekes párhuzam ez a ragadozóktól való tartózkodás.

kackia 2010.04.05. 14:38:28

@Grift: Tanulmányozza ősei étkezési szokásait, jól jöhet még valamikor.:))
www.jcc.hu/orki/alef/zsidoelet2.html

Shulc 2010.04.05. 16:57:22

@Pásztor Tibor: Nagyon örülök, hogy itt vagy, fajtársam. Mindenki boldog lehet, hogy végre egy autentikus forrásból tudhatjuk meg a finom nüanszokat.

Mondjuk kár a gőzért - a gójok gyárilag képtelenek felfogni a széderest szimbolikus jelentőségét.

kackia 2010.04.05. 18:18:46

@Shulc:
Kétlem, hogy talmudtól elhomályosult elmétek képes e valaha elfogulatlanul látni isteneteket. Miféle mutyi ez egy istennel, miért hívjátok istennek. Gyermekek legyilkolását ünneplitek? Pár ezer év azért nem szentesítheti ezt. Miféle népség vagytok ti, hogy ezt ünnepé magasztaljátok. Egyébként is ez a ti törzsi istenetek elég sok vért elfolyatott az érdeketekben.
Nem lenne itt az ideje, hogy alaposan átgondoljátok kivel is mutyiztok?
Azért mert sanyargatja a szomszédom családomat, ez nem lehet ok arra, hogy én kiirtsam őket gyermekestől, értitek.
Egyiptomban egyébként is könnyű földműves és vályogvető munkát kellett végeznetek, hol volt az a kőbányákhoz képest, szerintem az a munka jót tett az egészségeteknek.
Mi lenne, ha a náci és a sztálini rémtetteket szintén szocializálnánk, azon a jogcímén, hogy ők is gondolták, a népüket emelik ki a nyomorból tetteik által.
Az, hogy a fogságból ezen az áron menekültettek régen volt, de mégsem lehet ok arra, hogy ezt máig vigadozással ünnepeljétek a kollektív emlékezet jogcímén. Szerintem ez undorító, felháborító.
Az ártatlan gyermekekről meg szoktatok emlékezni legalább?
Szóval bibsikéim, nagyon setét lelkűek vagytok ám, talán ezért sem akarják a gojok megérteni a széderest finomságait.

" Az elnevezés a tíz csapás utolsó, drámai epizódjához kötődik: Isten pusztító angyalt küldött, és az végigvonult Egyiptomon. Minden családban kioltotta az elsőszülött életét, de a zsidó házakat, amiknek ajtófélfáját és szemöldökfáját családonként egy-egy áldozatul leölt bárány vérével kentek be, elkerülte a csapás."

Dr. Strangelove 2010.04.05. 18:33:52

@TuRuL_2k2: Hm. Nekem egyszer dobták be az egyébként földszinti ablakomat, történetesen cigány környéken, ki tudja miért. (Vagy cé tesők, mert tudták, hogy nem vagyok az, vagy nemcé tesók, mert azt hitték az vagyok; vagy csak dobálni akart valaki.)
A Dohány utca érzékeny környék. Persze hogy nem volt zsézős üzenet a kövekre tekerve, nem is kell. Ízlelgessük ezt a mondatot: "Bedobtam egy ablakot a Dohány utcában." Ugyan mit jelent?
Szerintem mindenki tudja. Az ilyesmi gáz. Nem kell mentegetni. Ha valaki rákattan, az lehet, hogy nem a Jobbik szekerét tolja, csak érzékeny, mert pl. zsé, és nem akarja túltenni magát rajta. Ennyi belefér.
A médiahájp, az szintén gáz, ami a dolog körül folyik, de hát az meg természeti jelenség nálunk....

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.04.05. 21:53:36

@a nyugalom megzavarására alkalmas: a harcsának pikkelye nincs, az angolnának az uszonya nem elég meggyőző.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.04.05. 21:59:44

@Shulc: ha tényleg így beszélsz zsidó létedre, az elég nagy gáz. Ha égetni akarod a zsidókat a surmó szövegeddel, az még nagyobb. Tippelni az utóbbira tippelnék.

picur3ka 2010.04.05. 23:37:17

'As for the Messianics, pretty interesting. Who would i rather be stuck in an elevator (or bunker) with, them or the black hats? They win hands down,but conceptually IMHO, you can be Israeli and believe in Jesus, but you can't be Jewish. Theologically it's not logical.'

black hats are bad carma...

kackia 2010.04.06. 01:17:05

@Pásztor Tibor: Na végre egyegészséges kritikai hang.
Arthur Koestler óta elszoktunk ettől.

Várkonyi 2010.04.06. 01:31:31

@Pásztor Tibor:

Semmi gáz nincsen, csak úgy látszik nem fogtad fel, milyen jelentőséggel bírunk a világban.

Ajánlom tanulmányozásra a tiszteletreméltó Shneur Zalman munkásságát.
Az ilyen zsidókkal van a legnagyobb baj. Szégyent hoznak a vallásra.

@kackia:
Jajj, hagyjad már, majd a karma megbüntet bennünket...
LOL

Várkonyi 2010.04.06. 01:35:25

@Várkonyi: bírunk=bírtok

kackia: egy kis írónia belefért, ugye?
:)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.04.06. 08:42:57

@kackia:

"Cápa, nem eszik cápát,"

A méhen belüli kannibalizmus a húsevő fajoknál tapasztalható, melyeknél a megtermékenyítés során több embrió jön létre, de csak egy születik meg.
A nagyobb vagy erősebb példány ugyanis képes kevésbé fejlett testvérével táplálkozni. Egyes esetekben a magzat fogyaszja el embrió testvérét.

A méhen belüli kannibalizmus ismert a heringcápák és a foltos szalamandra esetében, de egyes csontos halaknál is előfordul.

kackia 2010.04.06. 09:29:57

@Várkonyi: Rátapintottál a lényegre, már érzem is hogyan súlyt rám fenyegető botjával a büntető és jutalmazó karma.:)

@Jobb híján MDF-es: És ha meg is születtek már akkor is előfordulhat,
hogy egyik agyonveri édestestvérét.:)

kackia 2010.04.06. 09:44:22

@Várkonyi:Őt és mozgalmát már minden rendes magyar ember ismeri, ezért is zsidózik minden rendes magyar család a a vasárnapi ebédnél.Ezt jól megcsinálták .

kuruc.info/r/39/52088/

2009-12-13. 11:56

Mit csinál a Chabad-Lubavics Magyarországon?

Shneur Zalman

"Mint a cionista sajtó is közölte: a szélhámos Elie Wiesel a Chabad-Lubavics elnevezésű judaista vallási irányzat meghívására pofátlankodott hazánkba, éspedig azért most, mert ez az ortodox zsidó szervezet éppen húsz esztendővel ezelőtt telepedett meg Magyarországon.
Természetesen senki sem meri feltenni a kérdést: egyáltalán mi a fenének jött ide, és mit is csinál itt a Chabad-Lubavics, és vajon miféle befolyással rendelkezik ez a szervezet a politikai és gazdasági ,,elit" legfelső köreiben? Annyit mindenesetre tudni lehet, hogy Amerikában a Chabad-Lubavics igencsak jó kapcsolatokat ápol az uralkodó körökkel. De hogy ízelítőt kapjunk ennek a ténylegesen rasszista és a zsidó felsőbbrendűség talaján álló mozgalomnak a ténykedéséről, álljon itt egy idézet az amerikai New Republic című folyóirat 1992. május 4-i számából:

,,Van abban valami mélységes irónia, hogy a Chabad-Lubavics mozgalom az egész világra kiterjedő, messianisztikus célokat követ, miközben alig titkolja a gójokkal szembeni előítéleteit. A középkori zsidó teológusok - elsősorban is a 12. századi Spanyolországban tevékenykedő költő és filozófus, Judah Ha-Levi, valamint a misztikus judaizmus irányzatát képviselő Judah Loew, aki a 16. századi Prágában élt - megkísérelték a zsidók kiválasztottság eszméjét nem spirituális, hanem faji alapokon igazolni. Ez az elképzelés - magyarán, hogy a zsidókban van valami különlegesség, melynek következtében felsőbbrendűek a gójoknál - ismét megjelent egészen szélsőséges formában Shneur Zalman judaista teológus műveiben, aki az oroszországi (de 1772 előtt Lengyelországhoz tartozó) Liadiban alkotta műveit. (1745 és 1812 között élt - P.O.) Ő tekinthető a Chabad-Lubavics mozgalom megalapítójának. Tanításai szerint a zsidók és a gójok alapvetően különböznek, mert csak a zsidók lelke tekinthető isteni eredetűnek. Ami a gójokat illeti, Zalman a következőket jelentette ki: ,,az ő lelkük teljesen más, alacsonyabb rendű, sőt ördögi eredetű, és a megváltásra a gójoknak semmi esélyük." Shneur Zalman rabbi írásaiban csakis elutasítóan ír a nem zsidókról. Úgy vélte, hogy a ,,gójok léte az istenség elutasításból származik, és ez a magyarázata annak, miért vannak többen a zsidóknál, miként kevesebb a búzaszem, mint a pelyva. Minden zsidó belsőleg jó, minden gój belsőleg rossz, sőt ördögi." Vagyis a gójok nem csupán spirituálisan, de biológiailag is alacsonyabb rendűek a zsidóknál.."

Jelenleg az ortodox judaizmus haszidista irányzatához tartozó Chabad-Lubavics mozgalomnak hozzávetőleg 200 ezer kövezője van világszerte, bár állítólag legalább egymillió zsidó évente legalább egyszer részt vesz a Chabad-Lubavics szertartásain. 2006/2007-es adatok szerint a Föld 75 országában 330 intézményt tart fenn a szervezet, de mindez nem sokat jelent. Jó lenne tudni, a színfalak mögött a mozgalom miféle tevékenységet végez, és vajon a döntéshozók körében mekkora befolyással rendelkezik? Ezen kívül fel kell tenni a kérdést: miképpen lehetséges, hogy egy ilyen, ténylegesen rasszista elveket hirdető, és faji alapokon álló vallásos szervezet meghívására Magyarországra érkező személy előtt nem csupán hason csúszik az egész magyarországi politikai ,,elit", de még ráadásul ez az alak - háta mögött a Chabad-Lubaviccsal - bizonyos törvények elfogadását követeli? "

Perge Ottó

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.04.06. 10:22:53

Amikor megjelennek a nácik, megszűnik az értelmes vita lehetősége.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.04.06. 10:53:02

@Pásztor Tibor: ezt már én is akartam mondani magának, csak féltem megsértődik.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.06. 12:53:01

@Pásztor Tibor:
tíbor, ne szomorítson el! akkor maga megnémul? mert azt tudja, hogy a náculás általános és mélyreható!

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.04.06. 12:59:54

@tölgy: @Grift: nektek ezek a kackia-félék nem fájnak?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.04.06. 13:08:09

@Pásztor Tibor: tudja, én liberális és baloldali demokratákon edződtem, és
az én fájdalmamhoz képest ez semmi
static.artbible.info/large/michelangelo_pieta.jpg

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.06. 13:18:44

@Pásztor Tibor:
nekem nem, maguk teremtették őket a folyamatos hazug jammerolással, holozsarolással, ok nélkül rettegéssel, fasisztázással, és zsidós magatartással. most tessenek inni a levét.
és van rosszabb is ezeknél. mi! akik csak kiröhögjük magukat. higgye el ez pusztítóbb mint a bárdolatlanok ódivatú zsidógyűlölete. mi bohócnak látjuk magukat és térdcsapkodva röhögünk magukon. szar, mi? :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.06. 13:40:16

tíbor! és mit szól ehhez:

hetivalasz.hu/vilag/kitiltottak-kinabol-bob-dylant-28425/

tudja mi lesz itten, ha már kínában is tombol az antiszemitizmus? tudja mennyivel olcsóbban tudják előállítani és leszállítani nekünk? :)

Arma Gedeon2 · http://kitalaltujkor.blogspot.com 2010.04.06. 15:09:21

@Pásztor Tibor:

Felháborító nácizmus rámutatni a zsidó rasszizmus tényeire...

Arma Gedeon2 · http://kitalaltujkor.blogspot.com 2010.04.06. 15:11:33

@Pásztor Tibor:
Amikor megjelennek a vitában cáfolhatatlan tények a zsidók gojellenes intoleranciájáról, a zsidó számára megszűnik a vita lehetősége. Ilyenkor, ha teheti, inkább lövet.

Azt megmagyaráztad már, miért köpik le a zsidók a keresztényeket a Szentföldön?

kackia 2010.04.06. 18:30:30

@Grift: kikérem magamnak a bárdolatlan jelzőt, ha nem vetted volna még észre én legtöbbször a legmagasabb teológiai oldaláról közelítettem meg a zsidó problémát.
Nem értem mit értettél félre, miért gondolod,sőt vádolsz bárdolatlan antiszemitizmussal.Egyetlen durva megnyilvánulásom sem volt a zsidóság irányába, sőt több volt azokban az irántuk tanúsított aggódó együttérzés, mint a te lenéző, többnyire megvető magatartásában.:)

Várkonyi 2010.04.06. 20:00:49

@kackia: Komolyan mondom, ha egy kicsit kiszellőztetnéd a fejedből a újpogány indíttatású keresztényellenességet, merthogy ugye a kereszténység az zsidó gyökerű ugye...

Próbáld úgy fölfogni, hogy Jézusnak a világ leghitványabb népén keresztül kellett bebizonyítania isteni hatalmát. Ő mondta ugye, hogy "nem az egészségeseknek kell az orvos, hanem a betegeknek!", és ez jól összefoglalja, hogy miért pont hozzájuk ment.

Mi erről a véleményed?

kackia 2010.04.06. 20:36:37

@Várkonyi: köszönöm , megfontolom , nem is olyan rossz a megközelítés.
És mi lenne,ha Jézust mint pártus herceg is elképzelném.
Egyébként nincs is bajom Jézus bodhiszattvával, hatalmas volt, ötösre vizsgázott nálam együttérzésből, bárcsak képes lennék őt realizálni.

Várkonyi 2010.04.07. 00:02:07

@kackia:

Mint pártus herceg? Hát, szerintem egyszerűen nem volt az.Most itt nem tudok többet mondani, minthogy semmilyen adat, tény nem támasztja ezt alá, csupán elméletek.

Bóddhiszattva? Embereket gyógyított, ördögöket űzött, nem pedig a kiüresített létről és a természettel (a világgal) való egységről beszélt nekik. Kicsi, (vagy nem is oly kicsi), de húsbavágó különbségek.

Egyébként persze, együttérzésből ő volt a legjobb.
Ja és még nem is beszéltünk arról, ki is Ő valójában. Persze nem is célunk ez, csupán a teljesség kedvéért említem meg.
Szerintem több volt Ő, mint bármely bóddhiszattva.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.07. 07:12:31

ha hitvitába kezdenek itten, ügyeljenek a színvonalra! :)

kackia 2010.04.07. 12:19:12

@Grift: akkor jobb is ha kimaradsz ebből a vitából:)

@Várkonyi: A pártust talán én is mosolyogva gondoltam, ne vegye komolyan.

A bodhiszatvák tevékenysége összetett és szerteágazó, nézzen utána milyen minőségekkel rendelkezhet egy bodhiszattva, meg fog döbbenni a jézusi hasonlat láttán.
De a bodhiszattvaságnak sok szintje van ám, vannak kis bodhiszattvák és magasabb szinten működők is.
Abban a pillanatban mikor jó érdemdús cselekedeteket hajt végre akár maga is tekinthető bodhiszattsvának.
Ma például elültettem 500 facsemetét, a múlt héten 3ezret, kicsit most én is bodhiszattvának érzem magam , no persze nem a 13. szinten állónak.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.07. 12:21:04

@kackia:
jézusom, maga mennyi embert akar felakasztani? maga megszállott! :)

kackia 2010.04.07. 13:32:19

@Grif,
:)))Megnevettetett, maga nagyon beteg ember lehet, de figyelemre méltó a humora,lehet hogy elkezdem a blogját is olvasgatni. Szóval, ha maga fát lát, akár egy zsenge párcentis facsemetét, maga nem a pattanó rügyekre,a virágok illatára, a friss zöld hajtásokra az ózondús levegőre gondol mint minden egészséges lelkű ember. Maga kényszeresen egyből egy nyakánál felkötött, szél himbálta embert lát.
Érdekes asszociációi vannak magának.

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.04.07. 13:48:23

@kackia: nem, pont fordítva, Grift alapból egész normális, de a humora rosszabb mint egy szájrák.

Várkonyi 2010.04.07. 14:11:33

@kackia: Teljesen értem és készséggel elhiszem, hogy a bóddhiszattvák tevékenységébe sok segítő elem vegyülhet.

A problémát abban látom, hogy a buddhizmusban a minden szenvedés jogos szenvedés, mivel egy előző (vagy mostani) élet bűnei-hibái köszöntenek vissza benne. Fatalizmus.

Namármost egy jogos szenvedést is meg lehet szűntetni, csak kissé "lázadó" dolog ez egy olyan rendszerben, amely ennek az ellenkezőjére épül: az örök körforgásra.
Amellett meg a Bóddhiszattvák álalában a Nirvanáról szoktak tanítani: a sok-sok újjászületés után végre kikerülhetünk a körforgásból, és eggyéválunk a semmivel, és ez a legnagyobb boldogság. A másokon való segítés csak járulékos dolog.

Ezzel szemben Jézus azt tanította, hogy MINDENNÉL fontosabb a másokon való segítés.
Amellett azt is tanította, hogy Ő a Megváltó, az élő Isten fia.
Ezek a kijelentések buddhista szövegkörnyezetben értelmezhetetlenek.
Persze nem a különbségeken akarok lovagolni, ha ön szerint Jézus nagy bóddhiszattva volt, ám legyen. Csak mondom, hogy Ő ennél _több_ volt.

Más: milyen fajtájú facsemetéket? hol?
ugye akácot nem?
tölgy volt köztük, ugye? Kislevelű hárs?

kackia 2010.04.07. 14:58:08

@Pável: Azt hallottam akinek félre hord a szája, szart beszél, annak hamar kirohadnak a fogai.

kackia 2010.04.07. 15:07:36

@Várkonyi: Többnyire akác, értéktelen alacsony aranykoronájú homokos terület és a tavalyi telepítésnek is egyharmada ki ment a szárazság miatt. Az akác bár kizsigereli a talajt, de biomasszaként jól hasznosítható úgy 25 év után, de volt ezüstnyár is közötte.
Párdarab hársat és kőrisfát is leraktam, de nem kevertem be az akáccal.

A bodhiszattvaságra sajnos nem maradt időm reagálni.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.07. 16:00:35

@kackia:
ne röhögtessen mán! itten oncsa a vért napestig és megmimózásodik, ha feltételezem, hogy azért ültet fát, hogy azt használja is. ne játsszon már velem! :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.07. 16:02:00

@Pável:
jaj, szami, maga sok spirót olvasott és ettől elbutult. és még mennyi marhaságot te szent ég! így aztán nem marad ám helye a saját gondolatnak. ne mondja ám, hogy nem szóltam! :)

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.04.07. 16:43:43

@Grift: nem kéne ennyire és ilyen sokszor ízléstelenül poénkodni...

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.07. 16:44:48

@Pável:
mármint a rettegiekkel? nem a fenét nem.

Várkonyi 2010.04.07. 20:11:48

@kackia:

Itt a megoldás, kérem:

mek.niif.hu/00500/00544/html/zarva/kocsanyos.htm

"Erőteljes növekedéséhez enyhe éghajlatot igényel. A hosszantartó szárazságot jól tűri. Ez teszi a homok- és szikfásítás legfontosabb fafajává."

Persze a leveleket össze kell gyűjteni alóla, és akkor a csersavtartalom sem lesz probléma.

Az akácot és a bálványfát (helytelenül ecetfának is nevezi) pedig ki kell irtani Magarországról.

kackia 2010.04.08. 08:33:43

@Várkonyi:Csak az a bajom vele, hogy 10 év alatt növekszik 1-1,5 métert.
süti beállítások módosítása