Magyarország mindenki ellen!
2009. december 01. írta: AgentUngur

Magyarország mindenki ellen!

  Amikor arra gondolok, milyennek álmodnám meg Magyarországot, mindig egy Kuvaittal (mínusz sivatag és iszlám) keresztezett, svéd beütésű Svájc jut eszembe. Szeretném, ha úgy leszarhatnánk a világot, mint a svitzerek: vát dö fákk is NATO/EU, iszlám világ (lebontjuk a maradék négy minaratet is, ha sokat ugráltok), Washington/Brüsszel/Moszkva haragja? Nekünk mindenünk megvan, nem tudtok zsarolni.

  Frankó lenne, ha az összes szomszédos országba, pl. Lengyelország, úgy mehetnék, mint egy svájci, hogy milyen olcsók vagytok, és jaj, milyen szegények. Az is jó lenne, ha olyan hadiiparunk lenne, mint Svédországnak, hogyha rosszra fordulnak a dolgok, senkitől se kelljen függenünk. Na meg persze leghőbben szeretném, ha határaink inkább az 1918-asra (mínusz Horvátország meg a szlovák tömb), és nem mostanira hasonlítanának, és egyetlen komoly magyar közösség sem élne a másik oldalon. Szeretném, ha a legnagyobb problémánk az lenne, hogy a szerb, ruszin és román kisebbség területi/kulturális autonómiája szélesíthető-e még, vagy álljunk meg a dél-tiroli modellnél. Ja, és nagyon szeretném, ha táltosaink bárhova szúrják a fokosukat az Al-Dunáig tartó Nagy Magyar Alföldön, feltörne szépen az olaj és a gáz, méghozzá annyi, hogy a szaudiak elsárguljanak az írigységtől.

  Örülnék, ha röhögve küldhetnénk el azt a balgát, aki gumigyárat akar zöld mezőinkre építeni, vagy kaszinóval rondítaná el a Velencei-tó a Genfi tavat is megszégyenítő szépségeit. Nem ironizálok, tényleg szeretném, ha így lenne, még azt is, hogy mondjuk Agárd a világ egyik diplomáciai fővárosa legyen, Sukoró mögött pedig ott terpeszkedjen a 4800 méter magas Fehér-hegy (francia turistáknak Mont Blanc). Kurvára sajnálatos, hogy fényévekre vagyunk ettől, kicseszett velünk a földrajz, a geológia és a történelem. 

  Azt talán még a legsötétebb zombik is tudják, hogy Magyarország 1526 óta nem közép vagy nagyhatalmi tényező Európában, ez alól az 1867-1918 közötti időszak is legfeljebb részleges kivételt jelent. És nem is egy olyan méretéhez képest rendkívül erős, és a világnak viszonylag kevéssé kiszolgáltatott ország, mint Svájc. A helyzet az, hogy eleve nagymértékben függünk a világtól, de hála a 2002 óta uralkodó őrületnek, geopolitikai, gazdasági, katonai helyzetünk 1997 óta a legrosszabb. 

  A következő realitásokkal kell szembenéznünk. Szomszédaink közül néggyel mindenképen konfliktusos a viszonyunk, még akkor is, ha teljesen önfeladó politikát folytatunk. Ha mást nem, ezt a szocik sikeresen bebizonyították. A kapcsolatok alapdinamikáját  ugyanis Románia, Szlovákia és Szerbia és immár Ukrajna nemzeti homogenizációs politikája adja, amelynek a magyarság létezése is akadály. Az időnkénti engedmények és mosolyok ne zavarjanak meg senkit, ez a játék zéró összegű, és ezért nem feloldható. A helyzetet súlyosbítja, hogy talán Oroszország kivételével egyetlen hatalom sincsen, akinek érdeke lenne ezen status quo megbontása, de az isten óvjon meg minket attól, hogy egyszer Moszkva a frankó kis módszereivel a magyar kisebbséget (is) felhasználja, mondjuk Ukrajna szétverésére: minket ugyanis csak kicsavarnának és dobnának. Az EU meg aztán jól bemutatkozott, mit tesz, ha a legordenárébb módon megaláznak és pofánvernek minket: semmit, bár egyébként ezt csak a liberók és szocik várták tőle.  

  Itt vagyunk hát, egy nem túl fényes helyzetben, „barátok közt”: az ember úgy gondolná, hogy az elsődleges cél ilyenkor az, hogy megerősödjünk és ne keressünk ott is konfliktust, ahol nem feltétlenül szükséges. De nem! Sokan érzik úgy ebben az országban, hogy eljött az idő a „vérszívó” befektetőkkel való leszámolásra, akik persze jórészt olyan jelentéktelen kis országok védelmét élvezik, mint az Egyesült Államok vagy Franciaország. Hm, okos, szinte zseniális! A helyzet az, hogy sajnos  majdnem teljesen mindegy, mennyire volt igaza Pécsen Páva Zsoltnak, vagy mennyire van rendben a Sláger és a Danubius ügye. Le fogják verni rajtunk, mert ilyen a világ, mert megtehetik. Hogy mit tehetnek? Esetleg nem szólnak rá a szlovákokra, hogy ne ugráljanak, sőt, vállon veregetik őket. A választások előtt megjelenik egy féltucat cikk Orbánról, mekkora nacionalista (most a jobboldalt revolverezik, nem a szocikat, akiket leírtak), elmondják még ötször, hogy a román nemzetiségi politika ideális, satöbbi satöbbi.

  Biztos vagyok benne, hogy Pécsen nagyon ronda dolgok történtek, Sukoró egy mocskos ügylet volt, és még nagyon sok befektetés van, ami nem hajt hasznot az országnak, sőt káros. Nem szerettem se Bochkort, se Borost, és fogadjuk el erős jóindulattal, hogy a frekvencia projektnél is teljesen rendben van a dolog. Per pillanat mégis az a helyzet, hogy  frontot nyitunk olyan körök ellen, akik a nyereségünknél sokkal nagyobb veszteséget tudnak nekünk okozni. A kilenc követség nyilatkozata és az Economist cikk csak a felszín, egy második figyelmeztetés. A harmadik intőnél Washingtonban listákat szoktak csinálni, mi fáj az adott országnak/politikai erőnek, hogy lehet büntetni, és végre is hajtják, ahogy azt 2001-ben már láttuk.

  Ismétlem, mindegy, hol az igazság. A helyzet az, hogy ma, ebben a szar helyzetben ülni kell, mint szar a fűben, megnyerni a választásokat, helyrehozni az ország gazdaságát, és mindent megtenni azért, hogy egy nap úgy szarhassunk a világra, mint Svájc. Na akkor majd el lehet küldeni az anyjába Brüsszelt, Moszkvát vagy Washingtont, meg azokat a külföldi befektetőket, akik tényleg élősködnek  Sajnos ez kurvára messze van, a Naprendszer egész éllettartama kevésnek tűnik, de célnak jó. Egyébként addig meg annak kell nyalni, aki a haza ügyét előbbre viszi, vagy legalábbis nem rombolja, mert a haza mindenek előtt van, még a büszkeségünk és igazságérzetünk előtt is.

  Csak, hogy egy példát mondjak: Orbán Viktor, akinek tényleg voltak elvei, meg egy nagyon merev gerince, tíz éve még elutasította, hogy a diktatorikus-elnyomó, de egyáltalán komcsi Kínába menjen - most megy. Na és honnan adott adott interjút a Hír Tv-nek, hát nem Oroszországból, ahol találkozott Vlagyimir Putyinnal? Arról beszélt, hogy a nemzeti érdek az elsődleges, nem az érzelmek, á la Richelieu, Bismarck és Kissinger.

  Remélem, hasonlóan racionális lesz a befektetői fronton is, különben, egy kis demjáni túlzással élve, megcélozhatjuk az albán életszinvonalat, és mi fogunk átjárni a szlovák, román gumigyárba, kaszinóba dolgozni, míg ők majd kérdezik, lehet-e euróval fizetni? Szapora bólintgatásaink után az utaink állapotán, ősrégi autóinkon röhögnek, miközben a világ közömbös tekintete előtt basztatják a magyarok maradékait saját földjükön.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr431565650

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Magyarország ismét mindenki ellen 2011.01.20. 07:01:04

  Az alábbi dőlt betűs sorokat 2009 decemberében, több mint egy évvel ezelőtt írtam le. A bejegyzés címe Magyarország mindenki ellen! volt. Szimbolikusan azt mondhatnám, mára érett be a vetés. Ma már persze ez nem nóvum a jobboldali méd...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vámpír\\\'08 2009.12.01. 09:01:35

Sajnos sok itt az igazság. Orbánt viszont nem bántanám: nem hiszem hogy megengedhetnénk magunknak, hogy a világ jelenleg egyetlen egészséges gazdasági nagyhatalmával, Kínával ne legyenek normális kapcsolataink, Oroszországgal meg főleg, én legalábbis nem örülnék, ha szegény anyám Katusként reszketne nagykendőbe bugyolálva kucorogna a sarokban, mert elzárták a gázt...
Ami viszont a konkrét ügyeket illeti, attól hogy kicsik vagyunk, még nem kell minden értékünket odadobni néhány csontért a multiknak. Nekem pl. semmi kifogásom egy kaszinóváros ellen :), hiszen hálás vagyok Istennek hogy láthattam Vegast, de miért pont Sukorón, az ország egyik legszebb helyén?

vampirhirlap.blog.hu

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.01. 09:09:47

minden idők egyik legundorítóbb reakciós írása. merjünk kicsik lenni, éljen sukoró.
jobb lett volna ha te maradsz a seggeden és a 23 millió jön át.

Tehetetlen Dodó 2009.12.01. 09:11:47

Most mi van?
Az Orbán-gyalázáson kívül van ennek valami értelme?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.01. 09:14:51

@Tehetetlen Dodó:
ez nem orbángyalázás, ez az erdélyi magyarok söpredék részébe beleivódott fanarióta patkánytempó.

tevevanegypupu 2009.12.01. 09:24:15

Mindenesetre az emberi jogok kerdese borzasztoan megzavarja a barmilyen kapcsolatot is a ket orszaggal. Amit az oroszoknal es Kinaban muvelnek az olyasmin amibol nagyon-nagyon kicsi izelitot kaptunk 2006. oktober 23-an.
Megalazo es szornyu, hogy annyira kiszolgaltatottak vagyunk. Ha Amerika is gazsulalni jar Kinahoz, akkor mit tehet Magyarorszag? Az biztos, hogy meg kellene talalni valami egyensulyt
ahhoz, hogy ereztessuk - a bolha az elefantnak - azt, hogy nagyon nem
tetszik ami ott tortenik.

Stoney Hill Billy 2009.12.01. 09:33:56

Jó volna valami 'lottóötös' szerű lehetőség az országnak.
Persze, ebben csak a hülyék hisznek,
a realitás a számok tükrében az, hogy többé nincs esélyünk a Kárpát-medencében átvenni az egyértelmű vezető szerepét. A hátrányunk ledolgozására évszázados kemény munka sem lesz elég.
Azért próbálkozni kell, hátha jön vmi teljesen váratlan, számunkra kedvező fordulat, amit kihasználhatunk.
Addig is egy (de inkább két) lépéssel a környező szláv bunkók előtt kell járjunk.

bz249 2009.12.01. 09:42:16

Kuvait (minusz iszlam, minusz sivatag) az a Norvegia nevu hely.

Egyebkent Svedorszag elvesztette teruletnek nagyreszet

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/59/LocationSwedishEmpire.png

Bélapáti Béla 2009.12.01. 09:50:27

Aki itt a román megy szlovák nagy fellendülésről pofázik, azt megkérdezném, járt mostanában arra? Brnoig az "autópályán" 110-nél gyorsabban csak offroad futóművel lehet menni, az összes város romos, koszos, az egész országon látszik, hogy utóljára a monarchia alatt építettek bármit is. Románia ugyan ez. És ezt nem csak én látom így, hanem pl. amerikai kollegám is aki igen sokat utazgat arra. Öreg kocsipark? Temesváron több ócska dácsiát láttam egy nap alatt, mint itthon 28 év alatt! Szóval nem kell azért annyira elájulni néhány kirakat város és kirakat gyár miatt.
Amúgy ha most feladjuk azt a maradék pici kis értéket is ami maradt nekünk (ivóvíz, természet, stb) csak hogy benyaljunk, mégis, mi a faszból fogunk felemelkedni?
Ocsmány, szar gyáva írás, méltó az elmúlt 7 év politikájához! Sötét barom aki nem látja, hogy a nyalás meg bepucsítás eddig sem jött be.

surcouf 2009.12.01. 09:54:26

ja lerabolnak tönkrebasznak, aztán nyivákoló médiagecik szarják tele a világmédiákat de te nehogy frontot nyissál vazze, miért ki nyitotta a frontot ? páva azzal hogy a rablómultit megfogta és kibaszta?
szóval hagyjad inkább hogy elszedjék mindened ...mert majd abból lesz ha a gazdasági fellendülés .. ? már bocs ez olyan tetyű w árpádos magasság

is 2009.12.01. 09:56:03

szerintem egyszerűen az a helyzet, hogy itt a jónépnek fingja sincs arról, hogy mi a diplomácia. és sajnos ez a politikusokra is igaz. még mindig a magyar virtust képzeljük megoldásnak, látszik a kommentekből is, meg abból is, ahogy Brüsszelt szidják.

nincs is mit dícsérni benne. csak el kell fogadni, hogy a 21. században a diplomácia nevű játékot így játszák. ezek a játékszabályok. már 1920-ban kiröhögtettük magunkat, amikor a béketárgyalásokra mindenki zsakettben, cilinderben ment, mi meg megjelentünk díszmagyarban. bazári majomként jelentünk meg. Páva Zsolt is eljátssza száz évvel később ugyanezt. tök mindegy, hogy mi a cél, mi az ok, és kinek van igaza. először komoly, színvonalas európainak kell mutatnunk magunkat, aztán mondhatjuk, hogy mi bajunk.

és persze a legnagyobb hülyeség ezt 'merjünk kicsik lenni' szóforulattal elintézni. érdekes módon megkapjuk a szociális portfoliót az EU bizottságban, ami az egyik legbefolyásosabb, mindenféle 'magyarkodás nélkül', szép csendes, rendes diplomáciával. erről persze mély kuss van, szemben azzal, amikor Kovács Lászlót lehetett cinkelni.

szóval kedves kommentelők, ne keverjétek a tartalmat a formával. hozni kell az európai formát, aztán lehet előjönni, hogy tartalmilag mi is a probléma. mondok példákat: nem csinálunk népszavaztatást pusztán kormányszívatás címén. Sárközyvel, ha tárgyalunk, nem szidjuk a kormányt úgy, hogy felálljon, és elköszönjön. az EU-ban Szájer nem azzal foglalkozik, hogyan csinálja ki a többi magyart. teljesen értelmetlen olyan kijelentéseket tenni, amik Mo-n jól hangzanak, tartalmuk azonban nincs, ellenben hergelik a szomszédot, és ürügyet szolgáltatnak parlamenti ülés összehívására.

és láss majd csodát, ha az európai formát hozzuk, fog is előrejutni Magyarország a tartalmi kérdésekben. persze egyelőre a FIDESZ ennek az ellenkezőjét mutatja fel, tehát ezt 2014 utánra írom. addig türelem, kibekkelés, alámerülés.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.12.01. 09:59:04

"összes szomszédos országba, pl. Lengyelország"

Ühümm,ugye a földrajz nem az erősséged?

Csatmar (törölt) 2009.12.01. 09:59:39

Reális amit írsz, de nem kell túl komolyan venni. Tedd a dolgod, érezd jól magad. Ha valami nem tetszik nyugodtan mondd ki, de ne rohangássz csákóval a fejeden a pesti éjszakában.

Atrox 2009.12.01. 09:59:55

@bz249: területvesztés és területvesztés között van különbség. Méghozzá az, hogy meghódított területeket vesztesz el, vagy pedig olyan területeket, amely már jó ideje az országodhoz tartozott és lényegében (mondjuk min 90%-ban) saját nemzetiséged lakott ott. Épp ezért nem fáj annyira (ahogy a cikk is említi) Trianon után a Horvát területek elcsatolása, hiszen ott azért kevés magyar él. A svédek által elveszített területek egy rövid hódító hadjárat során szerzett területek, melyeket egyszerűen csak a svédek bírtokoltak, de ott más népek éltek.

heraklész 2009.12.01. 10:00:51

B@Bélapáti Béla: Veled értek egyet.Aki ezt a cikket irta egy farok.

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2009.12.01. 10:01:27

okos gondolatokhoz hozzátűzőgépezett hülyeségek. a szövegben van 'a' és 'b' állítás. 'a' rossz, 'b' jó. 'a' viszont nem feltétele annak, hogy 'b' teljesüljön.

magyarul:
azért nem kell eltűrnünk mocskos ügyleteket, hogy a befektetők boldogak legyenek.
ha becsukjuk a kiskapukat, akkor a befektetők kénytelenek a tisztességes utat járni. de ugyanúgy megelégedettek lesznek.

nem azért adott át jegyzéket a 9 ország, mert elvárják a korrupciót, hanem azért, mert nem látják biztosítva a befektetéseik megtérülését.

ez a norvégiázás amúgy burkolt rasszizmus? norvégia egy fos hely, talán egy dologban mások az adottságai, mint magyarországnak, de az nem igazán a reakció témakörében tárgyalandó...

heraklész 2009.12.01. 10:03:07

@blas: Nézz meg egy régebbi térképet, egyébként van szellemi szomszéság is , de te láthatólag csak kötekedni akarsz.

surcouf 2009.12.01. 10:07:59

@is:

kormányszívatás ? te hülye vagy kérlek alássan? az eü rendszerre akartak piaci legyeket ültetni nem ? és a többség támogatottságát a kibaszott kormány öszöd óta nem élvezi... ezek tények , most mennyi támogtottsággal fogadtak el költségvetést ? talán 4 vagy 5 százalék ? ...
csuda hogy valahogy cserben hagy a diplomácia érzékem és kovács lászlóstól , bajnaistól a jó b kva ... pcsba kívánom ezeket ?

diplomácia érzéket kérsz számon ? kitől a hülyére megalázottól... ?

Logan Grimnar 2009.12.01. 10:10:13

@is: egyes, leülhetsz! Eddig volt a türelem és a kibekkelés, amíg ezek a gerinctelen senkiházi posztbolsik vezették az országot. Hová jutottunk a gátlástalan benyalásaikkal, a minden idegen érdeket kiszolgáló hazaáruló szervilizmusukkal? Oda, hogy hazánk érdekérvényesítő képessége jelenleg egyenlő a nullával, minden ország Európában rajtunk röhög, hogy velünk bármit meg lehet tenni!
Hát ennek pedig tavasztól végeszakad. Nem kurucus magyarkodással, hanem értelmes, hazánk és az EU érdekeit IS figyelembevevő diplomáciával - amit annyira hiányolsz. Csak nálad a diplomácia alázatos bólogatást és idiótán vigyorgó szervilizmust jelenti, a valóságban pedig ennél egy "picinykét" többről van szó...

Teker 2009.12.01. 10:10:17

@blas: neked meg a szövegértés... egy elképzelt ideális állapotról ír, amiben, igen, Magyarországnak az északi szomszédja Lengyelország, elég hosszú közös határral.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.12.01. 10:10:34

Pécsen nem az volt a kérdés, hogy igaza volt -e a városvezetésnek (egyébként igen, ha jól tudom), hanem hogy ennek milyen módszerekkel szerez érvényt. Márpedig az minden volt, csak nem törvényes, etikus és demokratikus.

Ugyanez áll a frekvencia-ügyre. Ha a két nyertes valóban jobb pályázatot adott volna be, nem lett volna ilyen nagy felhördülés, és nemzetközi reakció. De lett, mert a mutyi, az átvágás ordítóan átlátszó volt.

Ami meg az Orbán-Putyin találkozót illeti... Ha igaz, akkor - komolyan mondom - le a kalappal előtte, hogy túltette magát a ruszkifóbiáján, és belátta, hogy egy reálpolitikus nem teheti meg, hogy nem áll szóba velük.

Ha igaz.

surcouf 2009.12.01. 10:11:11

@is:

ja öszöd óta nem a többséget képviseli a kormány , most is elfogad egy költségvetést megvan vagy 8 százalékos támogatottsága , hülyére aláz egy országot , és te diplomácia érzékkel jösz ? ennyire hülyevagy kérlek alássan vagy vagy nagykövet az apád ?

borsikm 2009.12.01. 10:12:04

Azt azért nem ártana figyelembe venni, hogy ha 2002-ben mindössze fél százalékkal kevesebbet bírnak elcsalni a szocik (és ebben semmi szerepe nem volt a rettegett nagyhatalmaknak), a fenti írást alátámasztó egyetlen gyenge érv is kártyavárként omlana össze.

@is: Az "európai formából" kaptunk ízelítőt az elmúlt nyolc évben, köszönjük szépen, mehetnek vele az anyjukba. Ja, persze tudom, a Zorbán ámokfutása miatt volt, hogy is felejthettem el...

De segítek egy kicsit: javasolhatnád még például olyan európai gyakorlatok átvételét, mint a belgák által kezdeményezett bojkott Haider ellen, az "addig népszavaztatjuk az alkotmányt amíg meg nem szavazzátok, kisköcsögök" -módszer átvételét, a szánalmas osztrák és német nagykoalíciók hazai implementálását, a 2006-os hazai terror kapcsán megfigyelhető sunyi cinkos lapítást, közben Grúzián hatalmas nagy felháborodást, na és persze Svájc basztatását, amiért bemutatott a PC-nek.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.12.01. 10:12:51

@blas: Hagyjad, a következő mondatokból kiderül, hogy Nagymagyarországban gondolkodik...

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2009.12.01. 10:13:14

a svájci népszavazás szerintem inkább elkeserítő, úgyh jelenleg nem szerencsés Svájcot annyira remek példának venni...értem hogy a multikultit ellenző néphangulatnak önmagában esetleg lehet örülni, de ha ez egy ilyen tiltás formáját ölti, az már durva szabadságkorlátozás, nem?

a cikk amúgy a magyar ügyekben eléggé realista hozzáállást mutat (a vicces fogalmazásait is beleértve), érthető hogy egyes turbómagyarok nehezen emésztik meg...

Tehetetlen Dodó 2009.12.01. 10:14:20

@is: Európai forma?
Ha a beteges meghunyászkodásról, lelkes seggnyalásról beszélsz, akkor hozd csak te az európai formát.
Tudjuk, persze, merjünk kicsik lenni.
Hát sikerült, már alig látszunk ki a földből, minden szutyok belénk törölheti a szőrös bocskorát vagy a brindzaszagú tornacipőjét.
Ez tetszik neked, úgy látszik.

reichenberg kenéz 2009.12.01. 10:14:40

Szerintem nem kell meglapulni. Okosnak kéne már lenni egyszer végre így 500 év után...partnereket keresni. intrikálni. jó bizniszeket kötni. Megvédeni a Magyar érdekeket (De nem úgy hogy megtámadjuk a szomszédokat...) Én például nagyon keveset járok multikhoz vásárolni. De ettől még nem biztos hogy egy kaszinóváros rosszat tenne az országnak. Már csak azért is mert most valamelyik szomszéd országban építik fel. Hát jó ez? Szóval ésszel kéne élni. Meg fifikával. Ja és nem beszarni. Azzal nem megyünk semmire!

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.12.01. 10:15:37

@heraklész: Nyugodtan magyarázd meg a nyílvánvaló faszságot,régi térkép,szellemi szomszédság?Mi van veled?
Hahó ez most nem a rtl híradó ahol meg kell magyarázni a népnek,hogy miért basztak ki Xmillió,milliárd forintot egy hídra,vagy alagútra ,oda ahova nem is kell.

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2009.12.01. 10:16:33

amúgy Szerbia nemzeti homogenizációs politikájának tézisét lehet vitatni: náluk épp az EU-s csatlakozás kívánalma, a jó imidzs kialakításának igénye miatt ellentétes folyamatok is beindulhatnak, ill. be is indultak már részben.

Zetek 2009.12.01. 10:17:42

Nézd! Alapvetően hibás a megközelítés. Ugyanis bármeddig nyalnánk Washington és Párizs seggét, úgy sem segítenének a szomszédokkal szemben. Kettő a demográfiai válság miatt nem cél - és ezt lassan kimondhatnánk - hogy a magyarok ukrán, vagy szerb állampolgárok maradjanak. Végül baszogatni is azt merik ezen a szinten, aki hagyja magát. Te hivatkozol a 2001-es bekeményítésre. Nos ez remélhetően elég volt az Orbán közelében lévő naiv Amerika barátoknak. A sajtónk így is rossz, naponta náczulunk. Még mivel büntethetnek? A Deutsche Telekom holnaptól nem lesz hajlandó nálunk (is) hülyére keresni magát? Ha már keményet mondunk, akkor pl. szüntessük a HM-t! Minek évente 300 milliárdot költeni arra, hogy néhányan elbohóckodjanak Afganisztánban.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.12.01. 10:20:34

Svájcról amúgy annyit, hogy a népszavazás eredményén még a katolikus egyház is kiakadt. Még a pápa is liberálisabb lenne nálatok? :-)

GloriaInExcelsis 2009.12.01. 10:21:12

"Ja, és nagyon szeretném, ha táltosaink bárhova szúrják a fokosukat az Al-Dunáig tartó Nagy Magyar Alföldön, feltörne szépen az olaj és a gáz, méghozzá annyi, hogy a szaudiak elsárguljanak az írigységtől." ->

google: makó gas

első találat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Makó_gas_field

természetesen valami telibebaszott szararc ezt is eladta fika koncesszióért... Erről miért nem beszél senki?

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.12.01. 10:21:42

@Teker: igen mindezt úgy ,hogy kussoljunk még jobban mint most...

sztrugackij 2009.12.01. 10:24:15

Milyen orbán Putyin találkozó?El vagytok tévedve.A tájékozottság úgy látom nem erősségetek.

Thulsa Doom (törölt) 2009.12.01. 10:25:37

Ezt az okádék cikket, baszod! Mintha egy MSZP-s nyugger kolhoztitkár hozzászólását olvasnám a Kapcsolat.hu-n.
Egyre szebb ez a polgári tábor. Legyünk még nagyobb lábtörlők, mert akkor talán jobb lesz, menjünk le még jobban kutyába és akkor majd jönnek a "befektetők"... mert igen! eddig az volt a baj, hogy mindig önálló gondolataink voltak. Áááááááá, megyek hányni.

brlv24 2009.12.01. 10:38:52

Undorito egy cikk, meg akkor is, ha a jelentos reszevel egyetertek!

Pfujj!!!

jan 2009.12.01. 10:38:52

jó poszt, köszi!

Téglagyári Megálló 2009.12.01. 10:38:57

Agentungur szerintem csak illúziókkal akar leszámolni. Hitünk persze legyen, de illúzióink ne.

gono 2009.12.01. 10:40:04

regen nem szorakoztam ilyen jol rajtatok!
szerzo probal benyalni a vezernek, hogy gerinces meg miegymas, de hiaba, mert a kozonseg szetcincal mindenkit, aki némi racionalist mer felhozni a merjunk nagyot almodni kulturkör elleneben. pompas, csak igy tovabb. jusson holnapra is!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.01. 10:43:12

@Téglagyári Megálló:
valóban illúzió, hogyha átbasz a kajmán és a kormány sukorónál, meg a szuez pécsen, akkor nem az a megfelelő reakció, hogy hadd szopjuk le még egyszer az urakat?
ez a szennyiromány arról szól, hogy ne pattogjunk már, örüljünk a befektetőnek, még ha bűncselekményt követ is el velünk szemben.

tobias2 2009.12.01. 10:43:28

@Stoney Hill Billy: "Addig is egy (de inkább két) lépéssel a környező szláv bunkók előtt kell járjunk."

Hillbilly kolléga, ez mire jó? A környező szlávok pont olyan okos/buta/kedves/faragatlan/stb. emberek, mint mi. Csak a nyelvük, meg a kultúrájuk más. Tessék megtanulni szerbül/szlovákul/stb., lakni köztük legalább pár hónapig kíváncsian és jóindulatúan, aztán meglátni, hogy visszakívánkozik-e egyáltalán ide, a "telibebaszott szararcozó" (GloriaInExcelsis) Magyarországra.

Mellőzzük kérem a "kutyaszerbiázást" és "bunkószlávozást". Csak ezt akartam mondani.

Benoit 2009.12.01. 10:43:52

Elolvastam, és...hát jó szar kedvem lett.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.01. 10:45:08

egyébként mindent elmond erről a tintába mártott, gyűrűs patkányfarokkal írt szemétről, hogy kiknek tetszik. :)))

Rich.mond 2009.12.01. 10:47:22

Szerintem ez egy kifejezetten jó cikk. Egyáltalán nem arról ír, hogy "merjünk kicsik lenni", hanem arról, hogy ne menjünk fejjel a falnak. Elküldhetjük az anyjukba most, nagy hangon az oroszokat (legfeljebb nem kapunk gázt), a kínaiakat (megvesznek rahedli sok mindent), vagy Európát (még több mindent vesznek meg), az USÁ-t (egy nap alatt bedől a pénzpiac), és tényleg Albánia színvonalán leszünk (ők Enver Hoxa idején mutatták meg a világnak).

Ugyanakkor a post arról is szól, hogy kicsivel több ésszel, és öntudattal igenis lehetne eredményt elérni, csak az elmúlt nyolc évben pont akkor volt csend, amikor speciel beszélni kellett volna, és pont olyan dolgoknak akarnak nekimenni, amit inkább szabályozni kéne, nem betiltani, vagy elküldeni.

Joejszaka 2009.12.01. 10:49:30

@blas:
"összes szomszédos országba, pl. Lengyelország"

"Ühümm,ugye a földrajz nem az erősséged?"

Neked blas meg az ironia nem az erosseged.

fran7 2009.12.01. 10:50:18

@is: csak azt felejted el, hogy azok a bazári majmok, lásd Apponyi Albert lehet, hogy jobban beszélt angolul, mint az angol résztvevői a tárgyalásoknak. De hát ugye ott csak látszattárgyalások voltak. Ez azóta se változott. De hasonlítsd remek nyelvérzékű Medgyesivel, Lamperth Mónkiával, Göncz Kingával. Ők méltóan képviselték hazánkat. Három válasz lehetőség van: magyar virtus(igazság és pusztuljon a világ), a szolgalelkűség (nekünk minden jó amit csináltok), valamint a tehetség és kreativitás válasza, Vajon miért nem a harmadik legnehezebb utat válasszuk?

Téglagyári Megálló 2009.12.01. 10:54:16

@Grift:

há má megint kiderült, hogy nem vagyok elit

fehértehén 2009.12.01. 10:54:49

@is:

A pofám leszakad, Is Te nagyon okos vagy!
Összegeznéd egy kicsit a magyar külpol sikereit az elmúlt 8 évben? Talán kezdjük itt.
Persze tudnád, látomén, vmelyik agitprop osztály molyirtószaga átüt azért a szövegen.
De ez az európaizás meg dresskódex felettébb röhejes manapság kedves barátom.Kadhafi amikor szószerint sátrat bontott januárban Párizsban szerinted, ezek után nem álltak szóba vele?
Félreértés elkerülése végett: Nem Kadhafi stílusát és eredményeit irigylem és nem is a csakazértis kuruckodás ügyvédje vagyok. Nagyon nem. De az érveid pl. a dressingról manapság önmagukban baromi röhejesek, ha bántani szeretnélek mondhatnám akár, provinciális szerencsétlenségnek.
De nem mondom mert nyilván Te is a nagy jópofi kórusban énekelsz amely megbizatásra vagy puszta bornírtságból hirdeti a nagy magyar pusztaságnak az mínőségbiztosított Übermenscht.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.01. 10:55:39

@Téglagyári Megálló:
nem, csak annyi, hogy rosszul olvastad, vagy tévedsz, vagy valamiért szimpatikus neked ez a szekus gyerek :)

RKr 2009.12.01. 10:56:42

szerintem az "okádék" és "baszod" általános magyar színvonal a legnagyobb probléma. társadalmi válság van.

Téglagyári Megálló 2009.12.01. 10:58:12

@Grift:

"Amikor arra gondolok, milyennek álmodnám meg Magyarországot, mindig egy Kuvaittal (mínusz sivatag és iszlám) keresztezett, svéd beütésű Svájc jut eszembe. Szeretném, ha úgy leszarhatnánk a világot, mint a svitzerek: vát dö fákk is NATO/EU, iszlám világ (lebontjuk a maradék négy minaratet is, ha sokat ugráltok), Washington/Brüsszel/Moszkva haragja? Nekünk mindenünk megvan, nem tudtok zsarolni."

Ezzel pl. teljesen egyetértek, te nem? Meg azzal, hogy sajnos nem vagyunk ilyenek. A cikk minden mondatával nem értek egyet, egyébként.

ladislaus 2009.12.01. 11:01:00

ez az írás szerintem is egy latyak!
jah, es en tenyleg leszarom brusszelt meg eu-t...

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.01. 11:01:11

@Téglagyári Megálló:
nem érezted, mikor ezeket a mézesnek szánt szavakat olvastad, hogy jön egy kurvanagy DE! ?
tipikus népszabadságos újságírószemét tempó. felépítem a milyet szeretnék én is, hiszen magyarok vagyunk, majd a szarba veri az olvasó fejét.
ez az "ungur" nem a parázna boróka, vagy rokona?

ladislaus 2009.12.01. 11:01:54

@blas: vesszen Trianon-rol még nem hallottál? :)))

X Y kronosz óra 2009.12.01. 11:02:51

@Grift:

Tényszerű megállapítások, sajnos ez a reálpolitika. Az erősebb kutya átgyalogol a nemzeti méltóságon. Ami persze nekem is szarul esik, a tényeken azonban nem változtat.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.12.01. 11:06:01

@Joejszaka: Neked meg az ékezetes betűk.
Senki sem tökéletes:(.Jó lenne eldönteni ,hogy most irónia vagy egy elképzelt ideális állapot(nagymagyarország).Esetleg mindkettő:).Bárigazából qvára lényegtlen,klónozzuk Göncz Kingát és akkor minden jó lesz!:)

BruceTheHoon 2009.12.01. 11:06:31

Ha jól értem, feküdjünk le az erősebbnek. Hát szerintem a reálpolitika nem ebben áll, hanem hogy langyosan barátkozunk az erősebbel, de közben megkeressük a hozzá hasonlóan erős ellenségét, és azzal is ugyanúgy teszünk. Ajánlom az OP figyelmébe különösen a Bethlen Gábor nevű hajdani Európa-hírű szakember releváns performanszát a török-osztrák tengely mentén, vagy akár Ceausescu mindvégig sikeres alakítását az "Egyszerre vagyok Kína és a Szovjetunió barátja, sej-haj" című kutyakomédiában.

Vanek B. Eduard 2009.12.01. 11:08:01

@Fedor: Jellemzően egyetértek veled: valóban, nem a lalikirályt kell sajnálni, hanem azt látni, hogy a a két "nagy" párt az ország érdekeit mindenkor leszarva mutyizik, máskor meg jó adag demagógiát vet be, ha pár szavazót remél ezáltal.

Svájcot viszont védelmembe venném (ha szükségük volna rá :)): minnél liberálisabb vagy, annál több idegen kultúrájú embert vonzol be, köztük az elborult fanatikust is az csábítja, ha szabadon gyakorolhatja rögeszméit.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.12.01. 11:09:54

"...ebben a szar helyzetben ülni kell, mint szar a fűben..."

Nagyjából ez a konklúziója az írásnak. Agentungur, te tényleg maradhattál volna otthon krumplit kapálni, vagy a fűrészüzemben hasítani a fenyőt. Több haszna lenne . )

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.01. 11:11:01

@X Y kronosz óra:
az nem reálpolitika, hogy éljen sukoró és kuss legyen nekünk. ez hazaárulás. és szarok a nemzeti méltóságra, ez reálpolitika.

Unbiased 2009.12.01. 11:14:50

Számomra az a közömbösség a legfelháborítóbb, amit az EU tanusít a minősíthetetlen szlovák nyelvtörvénnyel kapcsolatban.

Accordion 2009.12.01. 11:17:48

Te cikkíró, hallottál már arról, hogy az ellenség nyelvén kell tudni beszélni?
Még valami Egri csillagokban írták ezt.
Na, ezért ment oda az Orbán, mert az ellenfélt ismerni kell. A legjobb módja, hogy odamész és kiismered, beszélsz vele.

Amellett, hogy a világ két legerősebb hatalma. Pofán is vágnám, ha nem ment volna oda.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2009.12.01. 11:28:05

Igen a cikkben sok igazság van.

Mégsem hiszem azonban, hogy az lenne a megoldás, hogy letérdelünk, és széthúzzuk farpofáinkat a Kisantant előtt, majd elmegyünk az Antanthoz panaszra, hogy seggbe lettünk qrva.

andrush 2009.12.01. 11:31:43

Akkor csak pár gondolat:

1. Svájc a második világháború kezdete előtt egy XVI. század fejlettségi színvonalán tengődő kis istálló volt, pár órásmesterrel és csokigyárral (csak emlékeztetőül, a nők az 1970-es években kaptak szavazati jogot!), majd szépen a nácik lopott aranyrudainak rejtegetése közben szedték meg magukat;
2. El kéne fogadni már végre azokat a kurva trianoni határokat, úgy vannak vazze és kész, rohand le Romániát, ha vissza akarod szerezni;
3. Románia nem hiszem, hogy egyhamar le fog minket hagyni, Szlovákia is kezd már kifulladni, ez a felfújt lufik sorsa (ahogy Mo is kipukkadt 2000 és 2004 között);
4. Mo az EU tagja, ami számtalan előnnyel jár, el kéne felejteni, hogy Brüsszel tőlünk független valami, aminek a seggét nyaljuk, mert Mo is ott van, tehát mi is ugyanúgy Brüsszel része vagyunk. Az, hogy nem nevetetjük ki magunkat úgy, ahogy a csehek vagy a lengyelek idióta elnökeikkel, még nem jelenti az, hogy lefekszünk nekik.

Egyelőre ennyi, nagyon szar írás, asszem 20 éves lehet, aki írta. Egy naív gyerek, tíz év múlva titkolni fogja a nicknevét is, amivel ezt most felvállalta...

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.01. 11:33:28

@Grift: Te beteg f@sz! (sorry, eddig bírtam olvasni ezt a csököttagyút)

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2009.12.01. 11:35:30

@Accordion: és lám, odament és kiismerte őket. mostmár retteghet is az ellenség, hiába tettek együttműködést a Zorbán, mi tudjuk mi van a háttérben ;)

Zetek 2009.12.01. 11:35:48

@andrush: A nácik lopott arany dumája már nem játszik. Ezzel már az érintettek sem próbálkoznak.
A felfújt lufi történethez csatolt időpont 2000-2004 kimeríti a szánalmas kategóriát. Vértes Bandika a példakép?

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2009.12.01. 11:39:41

@Zetek: azért abban van valami hogy Szlovákia is ugyanazt érte el, ami korábban nekünk is megvolt.

és lám, dependens versenyállam lettek ők is idővel, épp úgy mint mi is, és jön a derűre...

robinzone 2009.12.01. 11:40:59

Sukoró és a LÁGER rádió védését nem épp ezen a blogon várnám. az nem úgy van, hogy a befektetőnek mindent lehet, kedves Reakció. akkor sem, ha maga Xenu áll mögötte. nézz körül a csehelnél, lengyeleknél, horvátoknál. ott porig rombolták volna már a parlamentet egy "sukoró" után. a nemzet érdeke az első - de nem elvtelenül. Hajrá Páva Zsolt!

Rikki Harcos 2009.12.01. 11:44:56

1. ásványkincseink: a legnagyobb vízkészlet, geotermikus energia, és talán Makón is van valami

2. a termőföld nálunk még nem fertőzött, túlműtrágyázott

3. kiegyensúlyozott klíma, földrengés, árvíz nem nagyon pusztító

4. önfeladás csak újabb seggbekúrást jelent

5. Kínával nagyon nagyon jó kapcsolatot kell kiépíteni, kijátszva akár az EU-t és az AEÁ-at

6. a patásorbán

robinzone 2009.12.01. 11:47:57

diplomáciánk 1686 óta nem létezik, vagy teljesen hatástalan. nyilván a gripenekre ment a célzás, ami után Sam bácsi seggbe rúgta Viktort. azért sikerült neki, mert nem számoltak komolyan ilyen lehetőséggel. A NAIVITÁS az, amit el kéne felejteni. Az elveknek nem morálisaknak kell lenniük elsősorban - arra ott a szociálpolitika -, hanem jéghideg racionalitáson alapulónak. ld. újra nemzeti érdek. Mi ez? biztonság, az elérhető maximális függetlenség, ugyanakkor erős szövetségesek, akiknek azonosak az ÉRDEKeik. lehet tovább fűzni. alapja a ma megint sokat emlegetett nemzeti minimum. ami rögtön el is akad az elszámoltatás hiányán. amíg az nem történt meg - legalább jelképesen, de egyértelműen (egy pufajkás sosem a hazát védte pl), nem lesz előrelépés.

Publius Decius Mus 2009.12.01. 11:49:31

Egyszerű ez mint a barlangrajz. Magyarországnak nem kell másoknak megtenni semmit, csak szemforgató módon helyeselni, aztán pedig fű alatt alakítani az ügyeket úgy ahogy nekünk jó. És minden olyanért amihez meg nem fűződik érdekünk pénzt meg szívességet kérni.

Azt mindenki tudja, hogy most csak röhög rajtunk a fél világ, mert ha csettintenek már nyaljuk is fel a szart és még bocsánatot is kérünk. Rejtő Jenő írta, hogy aki nem hisz a saját ártatlanságában az bűnös, mindegy mi az igazság.

robinzone 2009.12.01. 11:51:19

és a "nemzetvezető" sem a nemzetet vezette éppen...

robinzone 2009.12.01. 11:53:11

na és az erős gazdaság is nemzeti érdek. meg valamiféle védelmi koncepció, mert ez a "nato majd megvéd minket" k.rvára nem fog működni. nagy gáz esetén ugyanúgy műveleti terület leszünk, mint lettünk volna a VSZ-ben.

reality 2009.12.01. 11:54:35

Ezzel a cikkel az a baj, hogy nem lehet érteni, mit akar üzenni.
Most akkor mi is a reálpolitika, ha az elmúlt 8 év diplomáciája jópofizás, seggnyalás és lefekvés volt a környező országok és a nagyhatalmak előtt? Ezt szidja a cikk, de a végén ugyanoda jut el. Akkor most mi van?
Svájccal és semmilyen más ország helyzetével sem hasonlíthatjuk magunkat, mert nincs még egy ilyen helyzet, mint Magyarországé. Mi kell kitaláljuk, mi a helyes út.
Amúgy meglepő volt a poszt, mivel Agentungur nem ilyen véleményeket szokott megfogalmazni.

orient 2009.12.01. 11:54:41

@andrush: végre értelmes írás a sok marhaság között.

2.Az én családom 100% székely,erdélyi 2. világháború után betelepült. Én már Budapesten születtem.Én lennék a legboldogabb ha visszaállítható lenne de nézzük reálisan, nem lehet.És nincs is sok értelme ki a franc akar több millió románt magyarországon belül egy fejletlen monarchia óta szétcseszett országrésszel?
3.ponthoz: Szlovákia már kezd kipukkadni. Azért jobbak mint mi mert a politikusaik jobban teszik a dolgukat de alapvetően az egész ország az autóiparra épül ami valjuk be nincs a legfényesebb állapotban és nem is lesz még 1 ideig. Ha lenne, akkor is szar egy iparra építeni a gazdaságot, nem egészséges. Kivéve ha olajról van szó de az sem örökre csak max 50-100 éves távlatra és ha okosan csinálják (lásd. Norvégia és nem hülye Szaudi...)
4.Én utálom ez EU-t de sajnos szükséges rossz. Ha kiszálsz halálra vagy ítélve. Az lenne a jó ha ez egész megszünne és minden ország külön de együttműködve dolgozna('60-'90 -ig nyugat európája). De hát a nagyok mást választottak, menni kell különben szívunk.

Az írás annyira nem szar. Orbán dologgal nem értek egyett bár én sem kedvelem.
Nekem Kína jelenleg az egyik legnormálisabb ország a világban jelenleg(kiv. Tibet és 1-2 más bakit)
Mi történik ha kiderül mondjuk a nagy szabad nyugati világban hogy nyereségvágyból valami cég (pl. gyógyszercég) olyan terméket hoz forgalomba(esetleg járványt indít el) aminek a mellékhatása sok ezer ember halálát okozza? Ki sem derül,eltusolják és akik megpróbálják felhozni azok döglenek bele.Kínában az ilyeneket kivégzik (lásd tejpotló cégvezetés halálbüntetése)melyik is az igazi szabadság?
CIA hogyan is működik? Rosszabb mint KGB volt fénykorában.

tempefoi · http://tempefoi.blog.hu/ 2009.12.01. 12:02:21

Miért kéne bárkinek is odaadni a szlovák meg a horvát "tömböt"? Egyrészt ezer évig jól elvoltak, lázálmukban sem jutott eszükbe a leválás, másrészt nem volt az olyan "tömb", amíg a nagyhatalmi játszadozáson elszemtelenedve ki nem pateroltak onnan mindenkit, aki nem ők.

Egyébként a felvetés jogos/izgalmas. Nem azt az életet éljük és nem azok vagyunk, amire (és most nem a határokra gondolok, iszonyatos lehetőségeink lennének a trianoni országon belül is, lásd a Horthy-korszak gazdasági fellendülését) szóval amire az ország gazdasági adottságai és a magyar szürkeállomány (amit még nem szipkáztak el) predesztinálna minket.

reality 2009.12.01. 12:03:03

@orient: Ó hogy költöztél volna a Kínába te vagy a szüleid.

Nóniás 2009.12.01. 12:03:37

@Regno delle Due Sicilie: Szlovákia egészen mást csinált mind mi. Ott valóban megvalósították a tiszta neoliberális álmot. Nálunk, viszont az eltartottakból élő MSZP nem lépte meg és a megszorításokat is a középosztály kiherélésére használta. A vázolt időpontban az a "vicc" hogy két teljesen eltérő gazdaságpolitikát takar Magyarországon.

orient 2009.12.01. 12:15:13

@reality: barom sértegetés helyett írhatnál érveket. Erről szól egy poszt. Én értelmes ember vagyok és meggyőzhető ellenérvekkel ha felhozol ilyeneket.

bubuka_visszater (törölt) · http://facepalm.freeblog.hu/ 2009.12.01. 12:15:27

uhhh.

régóta vártam egy ilyen cikkre, ez nagyon kerekre és erősre sikeredett. respekt a szerzőnek.

Nóniás 2009.12.01. 12:18:46

@bs: Pl. a nemzetiségi politikája. De rendívül vonzó ahogyan tönkre teszik a környezetüket is.

Rikki Harcos 2009.12.01. 12:20:47

felhívnám a szenilitás kezdő jeleit élvezők :-) figyelmét, hogy 1998-2002 között kifejezetten tiszteltek minket a szlovákok, a románok, turistaként büszkén vallottuk magunkat magyarnak egész Európában

andrush 2009.12.01. 12:21:33

@Zetek: Miért nem játszik? Mert már túlléptek rajta? Ja kérem, akkor felejtsük is el ugye? Most kirabolom a bankot, de utána senki ne cseszegessen érte, ha tisztára mosom pénzt, hmm...

A 2000 és 2004 között lett Mo fejlődő országból döglődő gazdaság, nem tudom mi nem tetszik benne...

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2009.12.01. 12:21:45

@Nóniás: ez igaz, a szlovákok még tovább mentek a neolib úton, miközben mi visszafordultunk.

a hasonlat arra vonatkozott, hogy míg a 90-es években mi voltunk "az éltanulók", azóta meg ők lettek.

csak éppen az éltanulóság sem jelent hosszabb távú, fenntartható fejlődést, hiába éri meg rövid távon...mivel éppenséggel dependens versenyállam lett mindkettő.

Pelso.. 2009.12.01. 12:21:54

A cikk csaknem tökéletes. Aki esetleg nem tudná, azt üzeni: fejeket kihúzni a homokból, eljött a racionális gondolkodás utolsó lehetősége.

csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2009.12.01. 12:22:50

Anyázni nem kívánok, de azért akkor is azt gondolom, hogy igaza van azoknak, akik azt fejtegetik a kommentjükben, hogy a seggnyalás eddig sem vezetett sehová. Sőt, az elmúlt évek tapasztalata alapján azt mondom, inkább rosszfelé.
És sőt: azt is gondolom, hogy ha nem hagyjuk, hogy velünk bármit meg lehessen csinálni, hogy Suez, Hungária/Sláger/magaismutyi, a pofánkba röhögjön, akkor az még tekintélyt is ad nekünk és diplomáciailag is erősít. Ebben határozottan vitatkoznom kell a poszttal.
Halkan (de meggyőződéssel) teszem hozzá, hogy nevetséges beszarni néhány arizonai képviselő pattogásától még akkor is, ha magam is mutyinak tartom ezt a rádiós balhét. Pl. ezt elsősorban nem a seggnyalással, hanem sokkal inkább korrekt pályázati feltételekkel is meg lehetett volna oldani a koncessziós díjat elcsaló, létét mutyinak köszönhető sláger esetében.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.12.01. 12:23:01

@Grift:

hát nem éppen éljen sukoró a cikk mondanivalója, de szerintem tudod ezt te is... csak baszarintja csőrödet, hogy a fidox reálpolitikával kifogja a szelet a kedvenc biztosnemnyilas pártod elől :)

orient 2009.12.01. 12:23:10

@Rikki Harcos: igaz de tegyük hozzá szlovákiában 1 tök szimpatikus dzurinda féle kormány volt szemben ezzel fico-slota párossal.Nyilván nem csak ezen múlt de könnyebb volt velük haverkodni mint ezekkel.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.12.01. 12:23:33

Jó írás, de nem leszünk sohase Svájc.

Arra nem érdemes várni, azt nem érdemes megcélozni. Amúgy a rétorománok sem Svájc.

Ha az olaszok, németek, franciák otthagynák Svájcot, (területükkel együtt az "anyaországaik"-hoz csatlakoznának) akkor Rétorománia sem lenne valami vidám hely.

Ha Svájc akarunk lenni, akkor meg kell győzni a szomszédainkat, hogy alakítsunk egy svájcszerű országot.

De ezt szerintem már lekéstük, a 19. sz. közepén még lehetett volna rá esély. :-(

2009.12.01. 12:24:04

Szerintem Agentungur mondjon le.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.12.01. 12:27:28

@Fedor:
Dehogy nem lett volna hörgés. Az amerikaiak nem a minőségi pályázatot kérik számon, hanem az amerikai érdeksérelmet...

andrush 2009.12.01. 12:28:29

@Rikki Harcos: most letagadod? Te sem vagy normális.....

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.12.01. 12:29:46

@blas: @Joejszaka:

""összes szomszédos országba, pl. Lengyelország"

Ühümm,ugye a földrajz nem az erősséged?"

"ha határaink inkább az 1918-asra (mínusz Horvátország meg a szlovák tömb),"

Tényleg nem az erőssége a földrajz, hisz a szlovák tömbön túl van Lengyelország.
Önálló Szlovák Állam esetén nincs magyar-lengyel határ, hacsak nem kapják meg a polákok Kárpátalját! :-)

orient 2009.12.01. 12:33:32

@Nóniás: szerintem nekem szántad. Igazad van mind2-ben szarok. Csak a nagy nyugatbarátoknak üzentem hogy ott sem sokkal jobb a helyzet.

Kína szar a nemzetiségekkel. USA is jó az indián rezervátumokkal és Irak-Afganisztáni politikájával. Ja azokkal lehet mert azok teroristák. Környezetvédelemben sem sokkal jobb az USA mint Kína. Lényeg szar mind a 2. Ami kínában szimpatikus nekem néha hogy sok ember megkapja a méltó büntetését még akkor is ha befolyásos-gazdag-és jó kapcsolatai vannak. (lásd szigorú büntetés a korrupciós politikusokra) ezek valahogy a fejlett nyugati országokban elmaradnak. De nekik is nagyon sok a hiányosságuk azokban amik említve lettek vagy amikről tudunk.

reality 2009.12.01. 12:36:38

@orient: Aki a kínai eljárást élteti, azzal nincs mit vitáznom. Az az alapokat sem érti.

Rikki Harcos 2009.12.01. 12:41:21

@andrush:
csak éppen nem vagyok büszke rá

ja, magyar? kérdezi a rendőr, aztán legyint egyet, igaz nem köp, de még azt is megérhetjük

ez a magyarság külföldi megítélése és vállalása, ezzel gyökeresen szemben áll a hazai nemzettudatom, ez a 7 év csak jobban megerősített, köszönöm MSZDSZP

orient 2009.12.01. 12:42:51

@reality: nem éltetem csak annyit mondtam szimpatikus bizonyos dolgokban amivel a nyugat adós marad.

orient 2009.12.01. 12:46:52

@reality: ajánlom kicsit olvasgass az Food and Drug Administration (FDA) nevü állami amerikai terorrszervezetről és botrányairól,eljárásaikról. Hogyan teszik tönkre százezrek életét profitért és más érdekekért.

cserenkov 2009.12.01. 12:47:20

Hej, ha legalább lenne jó focink, mennyit enyhítene a bajokon!

reality 2009.12.01. 12:48:42

@orient: Na csak neked most az egyszer:
A hatalmi ágak nincsenek szétválasztva, semmi sem felügyeli mit tesz a vezetés. Még a média sem. Ha példát kell statuálnia kormányzásnak, akkor megteszi, bárki is legyen az elszenvedő alany. Bármilyen határozatot hozhat, azt végre is hajtja.
Ezért írtam, hogy lennél inkább ott, azt hátha te lennél az elszenvedő fél, akkor nem pattognál, hogy milyen jó, mert nem lenne kinek.
A nyugati demokrácia szimpatikusabb minden hibájával együtt, mert legalább kritizálható stb.
H

reality 2009.12.01. 12:51:16

@orient: Legalább van mit olvasni, míg a kínai dolgokról nem is lehet, mert nem jelenhet meg, vagy nem is tudunk róla.
Na ezért nem vagyok hajlandó tovább vitázni, mert az alapdolgokkal nem vagy hajlandó tudomást venni.

2009.12.01. 12:55:08

Az kéne hogy szélsőjobbos ultranacionalista kormány kerüljön hatalomra, fegyverkezzünk, mert jelenleg elrettentő erőnk semmi, bármit megtehetnek velünk. Egyszer vonulunk fel a szlovák határig 500 tankkal, 50000 katonával, lefossák a bokájukat :) Kelletlen hogy az összes t-72-esünk és BMP-nk Irakban és Törökországban ajándékként fogja a port. A gépkarabélyainkat afgánok és irakiak adják el lázadóknak, külföldiek vásárolják fel a földjeinket, repülőtereinket bezárják, honfitársainkat minimálbéren kisemmizik. Az ország megfelelő vezetés mellett, korrupciót felszámolva évek alatt Közép-Európa gazdasági ereje lehetne, de ez sokaknak nem érdeke

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.12.01. 13:04:37

@tempefoi:

"Miért kéne bárkinek is odaadni a szlovák meg a horvát "tömböt"?"

Ha meg tudnád győzni őket, hogy jobb elmagyarosodni, mint horvátnak/szlováknak lenni, vagy alacsony társadalmi szinten megmaradni horvátnak/szlováknak, akkor rajta! :-)

Nekem úgy fest, hogy a horvátok és a szlovákok nagyon büszkék az önálló államaikra, nem nagyon akarnak engedni belőle. Ez még cirka 50 évig biztosan így lesz. Utána lehet, hogy feltámad a történelmi közös állam iránti nosztalgia.

mbaye (törölt) 2009.12.01. 13:04:50

@orient: Kínában teljesen kiszámíthatatlan a jogszolgáltatás. A gazdagok, befolyásosak ott is megússzák, néha kivégeznek egy nagyon elpofátlanodott korrupt tisztviselőt, de attól még az egyik legkorruptabb rendszer marad.
Ha a falud mellé építenek egy akkumulátorgyárat, akkor egy szavad se lehet, születhet egy gyereked, aki biztosan fogyatékos lesz, kártérítése nem számíthatsz, ha kinyitod a szádat, mehetsz Belső-Mongólia tartományba homokon gyapotot kapálni.
A nyugati demokrácia egy nagy lavór híg, meleg, szar, de inkább ez, mint a kínai rendszer.

Publius Decius Mus 2009.12.01. 13:13:12

@reality: Szerinted nálunk szét vannak választva a hatalmi ágak? Te a télapóban is hiszel?

Zetek 2009.12.01. 13:16:37

@andrush: Mert ma már tudható, hogy a követelt össze töredéke volt a valódi kár. A velük szemben alkalmazott módszer a szokásos bankrablás. Vess fel egy problémát, az esetleges áldozatok számát becsüld felül, lebegtesd az okozott kár nagyságát. Ha a fiúk kooperálnak és elkezdik vizsgálni a történéseket, akkor kiabálj, hogy ez micsoda érzéketlenség az utolsó még élő áldozatokkal szemben és követeld az azonnali megegyezést. Ahol "kompromisszumos" megoldásként is a valós kár sokszorosát követeld. Majd legyél nagylelkű és engedj egy picit. Amikor azután kiderül, hogy a valós számok a töredékét sem érték el a követelésnek, akkor vond meg a vállad és elmélkedj arról, hogy micsoda kegyelettelenség az áldozatok kapcsán pénzt emlegetni. Ez zajlott a svájci bank sztorival is.

orient 2009.12.01. 13:19:56

reality 2009.12.01. 12:48:42: ezzel többnyire egyetértek. Kivéve hogy sajnos nyugat is sokszor 1 látszat demokrácia. Látszólag van választás, kritika..stb. gyakorlatilag pedig ugyan azok a szereplők osztják a lapokat szét egymás között.
2. kommented kb ugyan ez. Szar hogy kína blokkolja az infót de nyíltan és egyenesen csinálja (ezzel együtt szar és igazságtalan).
Míg nyugati médiában látszólag minden szabad ugyanakkor FDA és más cégek szervezetek szemétségeiről sajnos csak szenvedő alanyok történeteiből és tapasztalataiból..stb olvashatsz csak(okulhatsz) igaz ezt szabadon,ugyanakkor ha megpróbálsz felszólalni, tenni ellene perrel..stb, vagy sehova sem jutsz vagy véletlenül eltünsz pár rokonoddal együtt. Nyugaton ami jó hogy amig egy kis senki vagy addig mindent szabad. Mehetsz ordíbálhatsz az utcán hogy utálod az Obamát vagy akárkit senkit sem érdekel.

Ami viszont szar hogy a politikai, gazdasági..stb. befolyás olyan hatalmat ad az emeberk kezébe nyugaton amivel végül is bármit tehetnek a politikusok, vagy befolyásos gazdagok. Ne menjünk messzire csak Bajnai és a lúdbiznisze vidéken.Emberek akasztották fel magukat de szerencsére megkapta méltó büntetését és miniszterelnök lett. De lehet jönni hogy ez csak Magyarország...stb. de lehet sorolni pl.berlusconi,sárközy, vagy tony blair aki hetekkel irak előtt tudta hogy irakban semmi sincs mégis szétcsesztek 1 országot.Ez ami bosszant csak(biztos mert saját körömben is van szenvedő alanya a történteknek).

Nem éltetem kínát ne érts félre de vannak dolgok amik adoptálhatóak lennének onnan (és nem a tibeti politikára, államformára vagy a sajtószabadságra gondoltam nyilván hanem 1-2 jó dologra amiben igazságosabbak mint a nyugat)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.12.01. 13:24:19

@tempefoi:

A nyelvi türelmetlenséget sem értem, miért nem lehetett hagyni horvát és szlovák nyelvű területeket? marad volna elég színmagyar terület!
A horvát nyelvű állampolgáraink meg a közös haza javára üzleteltek volna a szerbekkel, a szlovákok meg a csehekkel, lengyelekkel. A nyelvi magyarosítás egyértelműen baromság volt. A svájciak nem követték el ezt a hibát.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.01. 13:36:58

@Herr SturmLiberator:
butaságot beszélsz. ha valaki sokszor mondta itt, hogy a fidesznek meg kell változtatnia az oroszpolitikáját, és németh fejét kosárban kell vinni moszkvába, az én voltam. a nem nyilas párthoz semmi közöm.
a cikk mondanivalója nem a reálpolitika volt, hanem abba képzelte bele a mindegy ki a befektető, lehet bűnöző is, akár korrupciós hálózsákot szőhet a kormánnyal, lehet pusztán arrogáns-tolvaj, de retorzió ne legyen, mert az rossz üzenet a világnak.

orient 2009.12.01. 13:39:00

@orient: Mondjuk valszeg ez Kínában is hasonló. Csak nekem szimpi volt hogy ott voltak befolyásos emberek politikusok, gyár-cég igazgatók akik bizony kőkeményen börtönben vagy kínpadon végzik. Erre sajnos nyugaton nincs nagyon példa

Lámpaoltó 2009.12.01. 13:56:49

zsírkirálysirály, szeretnék én is Svájcban lenni :D

Oblomov 2009.12.01. 13:57:59

"Na meg persze leghőbben szeretném, ha határaink inkább az 1918-asra (mínusz Horvátország meg a szlovák tömb), és nem mostanira hasonlítanának, és egyetlen komoly magyar közösség sem élne a másik oldalon."
- nemzetállamvízió, etnikai (nem történeti) alapon.

"Szeretném, ha a legnagyobb problémánk az lenne, hogy a szerb, ruszin és román kisebbség területi/kulturális autonómiája szélesíthető-e még, vagy álljunk meg a dél-tiroli modellnél."
- az álom továbbálmodása. Fenti helyzetben lennének kisebbségeink, akiknek megadnánk azt, amit a mai tömbben élő szórványainknak vizionálunk.
- és vizionál maga Martonyi is. Mert ez is vízió, nem realitás.

"az elsődleges cél ilyenkor az, hogy megerősödjünk és ne keressünk ott is konfliktust, ahol nem feltétlenül szükséges. ... Remélem, (Orbán) hasonlóan racionális lesz a befektetői fronton is...".
- kb. ez a mozgástér, nem több. Most történetesen Orbántól (nép-nemzeti oldaltól) is ezt, és ennyit lehet várni.

Mindezt osztom, teccik. Jogállamiság kérdése, demokrácia ügye annyiban érintett a posztban, amennyire Svájc-Svédország-EU érintve van. (Ebből a sorból a Genfi tavas párhuzam kicsit kilóg, ez igaz.)

Avatar 2009.12.01. 14:16:29

"Orbán Viktor, akinek tényleg voltak elvei, meg egy nagyon merev gerince, tíz éve még elutasította, hogy a diktatorikus-elnyomó, de egyáltalán komcsi Kínába menjen - most megy."

Mikor volt Viktornak merev a gerince? Amikor liberális antiklerikálisból konzervatív hívő lett, vagy amikor 14. havi nyugdíj ígéretével balról próbálta előzni a jobboldal az mszpt?

Zetek 2009.12.01. 14:36:47

@Avatar: Szánalmas. Egy huszonévesnek feltétlenül ugyanazt, ugyanúgy kellene látnia, mint egy negyvenesnek azt te sem gondolod komolyan.

geor dar khordak 2009.12.01. 14:46:35

Hát ez kiverte a biztosítékot! Vegyük már észre ha mi magunk nem állunk ki magunkért senki más sem fog! Az önfeladás a pusztulásba vezet sehova máshova.

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2009.12.01. 15:17:24

"A helyzet az, hogy ma, ebben a szar helyzetben ülni kell, mint szar a fűben, megnyerni a választásokat, helyrehozni az ország gazdaságát, és mindent megtenni azért, hogy egy nap úgy szarhassunk a világra, mint Svájc. Na akkor majd el lehet küldeni az anyjába Brüsszelt, Moszkvát vagy Washingtont, meg azokat a külföldi befektetőket, akik tényleg élősködnek Sajnos ez kurvára messze van, a Naprendszer egész éllettartama kevésnek tűnik, de célnak jó. Egyébként addig meg annak kell nyalni, aki a haza ügyét előbbre viszi"

ez kb. annyit mond, hogy:
1. a jelenlegi gyengeségünk következménye, hogy nem tudunk odaütni, mert nem fog fájni a másiknak és végül minket vernek meg, ha bunyót kezdeményezünk.
2. meg kell erősödni, szívos munkával.
3. akkor jöhet a bokszmeccs ;)
4. addig nyalni kell azokat akik a haza ügyét tényleg előbbre viszik, meg nyelni azt ami ellen gyengeségünkben nem tudunk hatékonyan tenni...

kérdezem: mi ebben az elképzelésben az annyira felháborító?

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2009.12.01. 15:20:49

A sok szerencsétlennek, aki szándékosan nem akarja megérteni a cikket, de szereti az "ál-nacionalista" hőzöngést:

A cikk nem arról szól, hogy "önfeladás legyen", meg, hogy nem kell az érdekeinkért küzdeni. Hanem:

Arról, hogy ezt egyrészt ne tévesszük össze azzal, hogy pédául a magyar állam erővel töri rá a budiajtót a "külföldi tőkére" akár Pécsen, akár az országos rádiókban. A polgárjog ugyanis azért polgárjog, hogy az államtól, vagyis azon belül is a végrehajtó hatalomtól megvédje a polgárjogi alanyokat, akár a "nekünk nem tetsző" külföldi tőkét is. A probléma az, hogy az a mutyi, ami nálunk oly természetes, az ilyen formában nem elfogadható külföldön. Az, hogy van egy kormány, aki lemutyizza a dolgokat, és úgy köt szerződést, hogy az teszem azt nem éri meg az a "mi bajunk" !!mindenki!! szerint, ez nem jogosítja fel a magyar végrehajtó hatalmat, hogy közjogi eszközökkel, vagy mutyikkal kicsinálja azt aki nem tetszik.

Másrészt. Arról szól, hogy a realitás az, hogy az ország szana szét van zuhanva. Ezt kimondani miért önfeladás. Hazánk jelenleg egy áthúzott nulla. Ezt a fidesz sem hagyhatja és nem is hagyja figyelmen kívül. Ezért megy el a Orbán ide-oda. A diplomáciában nem csak a baráti államok szoktak tárgyalni egymással, hanem mindenki aki éppen aktuálisan nem tekinti halálos ellenségének a másikat. Ezen most mit kell rugózni, hogy Orbán elment Moszkvába meg Kínába. Elment oszt kész. Intézi a dolgait, beköszön. Szevasztok, én leszek a miniszterelnök, mi a terv? Ennyiről szól. Mint mindig. Mi ebben egyáltalán a hír?

Emerenz 2009.12.01. 15:50:50

@jvizkeleti: De Sukorót azért nem kellett volna belekevernie a cikkírónak, az nem tőkeellenesség, ha valaki nem akar kaszinót ott a tóparton. Gondolom, a helyiek sem repesnek az ötletért, őket kellene elsősorban megkérdezni. A vízműnél én nem tudom mi történt, se a gumigyár történetét sem ismerem.

Emerenz 2009.12.01. 16:05:19

Az elmúlt évek mulasztásai közül engem pl. az zavar, hogy a tiszai ciánszennyezésért semmi kártérítést nem tudott kicsikarni a magyar állam. Én nem vagyok jogász, de nem lehet igaz, hogy ekkora szennyezésért ne lehessen valami módon behajtani vmi büntetést. Ha mégis így volna, akkor nagyon el van b-va a nemzetközi jog.

nem nemsiker_s 2009.12.01. 16:20:55

Szerintem a Román külpolitikai stratégiát kéne követni, aminek az a lényege, hogy mindegy hogy valamely pillanatban mit írok alá, a következő pillanatban kész vagyok ennek ellentétes elvek szerint cselekedni, ha ezt a nemzeti érdekek megkövetelik.
lásd ezt a linket. www.karpatinfo.net/article21609.html
Hogy nem gerinces dolog? És hogy balkáni mentalitás ? Na és, a nemzet mindenkori érdeke kell hogy releváns legyen.
Trianon azért járt olyan súlyos következményekkel, mert akkor is megpróbáltunk "korrektek" lenni, és nem egyból a fegyver után kaptunk.
Jelenleg, akárcsak a románoknak, csak diplomáciai eszközeink vannak.
Egyenlőre ezen a pályán kéne mozogni.
És kéne egy nemzeti kormány (de nem zsidózós, ugyanis ez az ellenségeink malmára hajtja a vizet) A szittya virtus most lepkefing lenne.

Oblomov 2009.12.01. 16:40:33

@Josef (K.): A "bihari pontok" szegre akasztása akkor se kerülhető el.

Josef (K.) 2009.12.01. 17:24:05

@Oblomov:

Szép megjegyzés. ;)

(A történet extra iróniája egyébként az, hogy a bihari pontok éppen a szögre akasztásuknak köszönhetik mai hírnevüket.)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.12.01. 17:31:27

@AgentUngur:!

Ha Orbán Viktor e cikken keresztül üzente meg nekünk, a népének, hogy nem lesz számonkérés, akkor, kérlek, add át neki a rög üzenetét: Ne b*'z'meg, öreg!

Köszöntem!

ü
bbjnick

Tilikov (törölt) 2009.12.01. 17:38:37

Ovi vezér e cikken keresztül üzente meg nekünk, hogy igenis volt Moszkvában és beszélt Putyinnal. A szájbarágás oka, hogy ezt a történetet már egyre kevesebben hiszik el, vagy legalább is nem úgy ahogy azt az ő vastag és merev gerincével előadta nekünk.

nol.hu/velemeny/20091201-a_santa_kutyat_mar_nem_erik_utol

nem nemsiker_s 2009.12.01. 17:47:38

Josef(K)

És 1918-ban mit akasztottunk szegre a puskán kívül?
Vezetőink azzal voltak elfoglalva, hogy a király mit szándékozik tenni, miközben a Csehek evidensnek tartották hogy immáron szabadok.
Meg majd a Wilsoni pontok betartásával És az Entent utasításainak engedve, majd meghívnak bennünket a béketárgyalásokra.
Mint a csirkének úgy vágták el a nyakunkat.
Na ekkor kellett volna az "ententnek" bólogatni, a királyt kirúgni, az olasz fronton szolgáló haderőt pedig nem leszerelni.
(Persze utólag könnyű okosnak lenni)

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.12.01. 17:47:43

Ez bizony egy elég kiábrándító poszt, mármint Ungur Ágenst meg a Fidesz várható politikáját illetőleg, dehát ízlések és pofonok.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.12.01. 18:32:06

@bbjnick: @Loxon:

nem hiszem, hogy ennek a háborodott és ostoba ügynöknek köze lenne az orbáni külpolhoz. :)

Avatar 2009.12.01. 19:27:47

@Zetek: Igen. Pont azt várom el. Nyilván.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.12.01. 19:34:28

Agentungur, te idegenszívű nemzetáruló. Aki magyar, velünk hőbörög! :D

tevevanegypupu 2009.12.01. 22:35:56

Mindenesetre Orbant nehez megerteni, hogy mi a fenenek vagy inkabb ki a fenenek bizonygatja, hogy volt Putyinnal? Csak nem ezeket a hulye volt komcsikat akarja meggyozni? Vagy az eszement Debreczeninek bizonygatni? Viktor az eg aldjon meg ne felejtsd el, hogy rendszervalto vagy, voltal mar miniszterelnok es most is az szeretnel lenni. Viselkedj mar politikushoz meltoan. Maradj csondben.

Josef (K.) 2009.12.01. 23:51:34

@tevevanegypupu:

talán magának bizonygatja...

tevevanegypupu 2009.12.02. 00:05:11

@Josef (K.):
Marminthogy nekem?
Vagy sajat maganak? Jo lenne, ha oda jutott volna mar mi?((:

negeev 2009.12.02. 00:22:30

Nem értek egyet a cikkel. Persze, lehetne az általa felvázolt utat is járni.
Azonban, szerintem népcsoport függő, hogy meghúzódik-e inkább a nép vagy sem.
A magyarok soha nem voltak ilyenek.
Ne is legyünk.
Igaz, az utóbbi 500 évben nem nagyon voltunk eléggé erősek, hogy okunk lett volna nagyon pattogni.
Azonban nem kéne ezt a sajátos önfejűséget kiirtani belőlünk. Legtöbbször kárunkra válik, de nem csak negatív következményei lehetnek ennek a mentalitásnak.

Josef (K.) 2009.12.02. 00:54:48

@tevevanegypupu:

"Jo lenne, ha oda jutott volna mar mi?"

Nem lenne jó. Szomorú lenne.

tevevanegypupu 2009.12.02. 08:26:17

@Josef (K.):
Persze, az lenne. De olyan mulatsagos ez az egesz es mindket oldalon: az egyik ketsegbeesetten bizonygat, a masik ketsegbeesetten cafol. Hat egy bizonyos mertekig mar felek, hogy mindenki oda jutott. Olyan gyerekes az egesz, tenyleg mint egy nagycsoportos ovoda.

greybull 2009.12.02. 10:31:23

Majd egy napon, amikor megértjük, hogy az amik, amikor ellenséges területen leesik egy gépük (mert mondjuk egy afgán tálib amerikai gyártmányú kézi légvédelmi rakétával lepuffantja)miért mennek pánikszerűen kimenteni a pilótát? (no nem emberiességi megfontolásból: szimplán anyagi az ok - egy vagyonba került, amíg az ipsét kiképezték, a gép, mint vas, meg fogyóeszköz szimplán), nos akkor fogjuk majd felfogni, hogy a határainkon kívül élő MAGYAR a lényeg, és nem a föld, "amit ők őríznek a vártán hősiesen, amíg ott kitartanak!", ahogy azt mi itthonról kényelmesen elgondoljuk. Ugyanis vagy vesszük a bátorságot és felmondjuk a trianoni és párizsi békék területi rendelkezéseit, de legalábbis a fenntartásukat a magyarok autonómiájának megadásához kötjük, vagy befogjuk a pofánkat és csöndesen, egy szimpla belügyminiszteri rendelet szintjén korlátozás nélküli magyar állampolgárságot adunk minden magyarnak. S hogy ki a magyar? B....tok meg: egy ilyen k....a nehéz nyelvnél ezt nem tudja bármelyikünk 2 perc alatt eldönteni. Ja hogy lesz egy-két szlovák, román stb.aki elég jól megtanult magyarul, ahhoz, hogy átverjen a magyar nyelvtudásával - adná Isten, welcome!

Oblomov 2009.12.02. 11:18:38

@bbjnick: "nekünk, a népének"

:) Tiborcok halmaza?

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.12.02. 11:26:34

"feltörne szépen az olaj és a gáz, méghozzá annyi, hogy a szaudiak elsárguljanak az írigységtől."

Olaj? Hol élsz te, a XX. században?
Tokamak törjön fel inkább, geotermikus erőmű, atom, vagy szél. Nap, esetleg.
Olaj... ne röhögtess.
Amíg kütyük működnek a világban, energiára mindig szükség lesz.
Egyre inkább elektromos energiára, abból kell világhatalommá válni.
Ráadásul ez még nem is akkora elérhetetlen álom.

Oblomov 2009.12.02. 11:34:00

@Josef (K.):
Lezsákéknak is lehet még a dologhoz pár szavuk. Ha nem értem félre Martonyit, akkor Lezsákék halmaza van Orbán (-Semjén) és Vona közé középre tolva.

Bobkó Csaba 2009.12.02. 11:44:43

@cagan:

Kösz a reklámot, tényleg passzol ide. Furcsa, de amikor írtam, a fidesz és holdudvara számára még nagyon egzotikus vélemény volt, azóta ezek Mohamedként csak közeledtek a hegyhez... :-)

Agentungur nagyon statikus világképből indul ki. Nem is amai, hanem a tegnapi helyzetett próbálja kimerevíteni, hogy a világ örökké olyan marad, mint a SZU bukása után, a fukuyamai Vége a Történelemnek értelmében. A mai nagykutyák erejét is öröknek tartja, meg a mai gazdasági világrendet is, amelyben lehet csak úgy "helyrehozni a gazdaságot" (a amagyart).
A modell világszerte bukik, ez a realitás, persze nem kell azért hadat üzenni az USÁ-nak, lehet udvariasan is hárítani a nagykövetségek beleugatását belügyeinkbe, de a gazdasági sajtó londonban arról cikkezik, hogy Dubaj bedőlése után Britannia lehet a következő...

Aki közéleti blogol, az legyen már képben, mi zajlik a világban.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.12.02. 13:55:48

@blogmotor!!!

Nincs neked egészen véletlenül egy icike-picike kis k*rva anyád???!!!

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.12.02. 13:58:26

@Oblomov:

A Tiborcok akarnak már vagy húsz éve miniszterelnökök lenni vagy O. V.?

De, hidd el nekem, @Oblomov, nagyon is tisztában van azzal O. V., hogy miről is van itt szó.

Nemrégiben M. I.-t néztem a tévében, aki azt bizonygatta: nincs kire fölesküdnünk, mint O. V.-re. Ez, ugye, azt is jelent(het)i, hogy rajta kívül nincs más (akire fölesküdhetnénk) és azt is, hogy föl kell rá esküdnünk. Utánaolvastam az „eskü”-nek, itt is (*****), ott is (******) és, persze, másutt is. Majd, némi gondolkodás után, a következőre jutottam...

magyarido.blog.hu/2009/05/20/napi_elkeserito_es_folderito_20_dik_maj_2009

ü
bbjnick

greybull 2009.12.08. 08:37:40

Ahogy elnézem ezt a közép-kelet-ajrópaji vircsaftot Lőwy Árpád örökbecsű szavai jutnak eszembe: "Meg vagyunk már mi b....va mindörökre!"
süti beállítások módosítása