Minaret az alpesi réten
2009. november 17. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Minaret az alpesi réten

Népszavazási plakát Svájcban, 2009 novembere

  Nem űzöm különösebben a politikaikorrektség-csepülés nevű sportot, egyrészt mert eddig is szabadon írhattam bármiről, miközben nem vezetett láthatatlan kéz, másrészt pedig Gabrilo barátunk ez ügyben folytatott munkásságát amúgy sem tudnám überelni. A túlvezérelt politikai korrektségre nagy ívből tenni, ez amúgy is minden józan ésszel rendelkező ember kötelessége.

  Néha azonban csak ki kell mondani, hogy a király meztelen: az Európa Tanács nevű, jobbára impotens őskövület egymás után hozza az óvilág szellemi alapjait felszámolni kívánó döntéseit. Lelki szemeink előtt - bár ne tennénk - öregecskedő, jólétben elhízott bürokraták jelennek meg, akik a hivatali székükbe való merevedés előtt utoljára akkor éltek, amikor barikádokat építettek Párizs utcáin a karhatalom ellen, és a fiatalkori olvasmányok forradalmi-messianisztikus-idealista gondolatai beleégtek az agyukba.

  Az Európa Tanács (és az alá tartozó strasbourgi Emberi Jogi Bíróság) két egymás utáni ítélete borzolta fel a kedélyeimet (itt szúrom közbe a sokak által elfelejtett tényt, hogy ennek a szervezetnek nincs köze az EU-hoz). Nénike már megírta, hogy az Emberi Jogi Bíróság az olasz Ateisták és Agnosztikus Racionalisták Uniójának beadványának helyt adva kötelezte a fenntartókat, hogy távolítsák el az olasz állami iskolák, kórházak falairól a kereszteket, az európai identitás szimbólumait. Az Olasz Muzulmánok Uniójának vezetője már korábban kérte, hogy gyermeke iskolájának falairól vegyék le a korpuszt. A keresztény európai hagyomány ilyen megjelenítése korlátozza a szülők meggyőződés szerinti nevelési jogát, így nem kívánatos – áll a verdiktben.

  Még korábbra visszanyúlva ne felejtsük el, hogy Vajnai Attila ugyanezen testület döntése értelmében hordhatja az ötágú vörös csillagot, függetlenül a az ország véleményét reprezentáló jogalkotók meggyőződésétől.

  Ha ez nem volt elég, jöjjön az összeurópai önsorsrontás tegnapi szép példája: Svájc kizárhatja magát Európából, ha nem engedélyezi az új minaretek építését. Ha ugyanis a november 29-i népszavazáson Svájc népe megtiltja új minaretek építését, az országnak ki kell lépnie az Európa Tanácsból, mert a döntés összeegyeztethetetlen lenne az Emberi Jogok Európai Egyezményével.

A Rütli rétje, ahol Svájc 1291-ben megszületett

  A svájci törvényhozás legnagyobb pártja, a jobboldali Svájci Néppárt 2007-ben népszavazást kezdeményezett a minaretek építésének tilalma érdekében. A mecseteket nem tiltaná be, sőt, a már álló minareteket sem, de újak építését törvényben zárná ki, mondván, hogy a minaret nem vallási tér, hanem, a saría, az iszlám törvénykezés jelképe. Összegyűlt a százezernél több aláírás, a parlamenten is átment a népszavazási kezdeményezés. Svájcban körülbelül négyszázezer muzulmán él.

  A minaretek építésének tilalma az Emberi Jogok Európai Egyezményének 9. cikkelyébe ütközne, amely szavatolja a vallásgyakorlás szabadságát. Ez az akadály csakis úgy kerülhető meg, ha Svájc felmondja az emberjogi egyezményt, és egyúttal kilép az Európa Tanácsból, ahol az Egyezmény elfogadása tagsági feltétel. Politikai szempontból Svájc már magával a népszavazással is elszigetelődött a világtól, és ha kilépne az Európa Tanácsból, akkor jogilag is elszigetelődne.

  Ha ezt a középkori svájci gárdisták megérték volna, már valószínűleg összetrombitálták volna az alpesi völgyek férfijait, hogy hadba vonuljanak az elzászi nagyváros ellen. Schwyz, Uri és Unterwalden kantonok katolikus népe, akik 1291 egy szép augusztusi napján megkötötték az Eidgenossenschaftot, az örök társulást Rütli mezején, valószínűleg nem azért dacoskodtak évszázadokon át a külvilággal, hogy egy külföldi bíróság kötelezze őket az iszlám terjedésének tűrésére saját határaikon belül.

  Tudjuk jól, Svájc önmagában egy kis Európa, nemzetek összesége, szívet melengető avagy megmosolyogtató lokális és regionális öntudattal, hegyek fölé nyúló büszkeséggel és provinciális kisstílűséggel egyaránt. A hegyi parasztok józan esze azonban Európa egyik legélhetőbb, leggazdagabb és legstabilabb nemzetét tartja össze a középkor óta, erre jönnek az egalitárius, ideológia-vezérelt idióták, hogy kirántsák alóluk a talajt. Az Alpok völgyeiben azonban eddig is túléltek forradalmakat és világháborúkat, és ha a svájciaknak nem fog tetszeni Európa aktuális verdiktje, akkor majd ők fognak visszavonulni völgyeik közé, miután jól lezárták maguk mögött a (szellemi) határokat.

  Fuckyeah, én a svájci parasztokkal vagyok.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr391531162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.11.17. 10:01:48

bennem tombol a kispolgári irigység a lilatahenes gondtalanságú jólét miatt, szóval én nem vagyok velük, hadd tudják csak meg, milyen az az Európa, amiből mi is kapunk orrbaszájba :D

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.11.17. 10:03:48

"...a kereszteket, az európai identitás szimbólumait."

Itt akkor be is fejezem a poszt olvasását. Mondjuk némileg meglepődve, ekkora butaságot pont ettől a szerzőtől nem vártam, de hát sic transit, vagy mi a picsa.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.11.17. 10:04:53

miért nem tudnak a kiváló bírák és egyébb pollobbivezérelt papírtologatók inkább füvezni? vagy szolidaritásból vizipipát szívni?

svájc attól az, ami. ha a 2. világháború kikerülte őket, mert ők valóban függetlenek voltak. majd pont a vízfejű liberálfetisiszta toleranciahuszárok fognak építési engedélyt adni nekik minaretre.

és imádom a lindt csokikat.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.11.17. 10:05:55

@Dr. Zerge: a kereszt természetesen az európai identitás egyik szimbóluma, ehhez nem fér kétség.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.11.17. 10:11:39

@rajcsányi.gellért (ergé):
szerintem a (keresztény) templomokból is le kéne verni az összes keresztet meg oltárképet, mert mi van, ha bemegy ez nemkeresztény turista és a gyereke?
sőt a templom teteje meg egyenesen tabu.

vagy legyen europaszerte bevezetve egy új veszélyelőjelző tábla. pl vigyázz, vallási jelkép. szépen csúcsával felfelé álló egyenlő oldalú háromszögben, riasztó piros kerettel.

és akkor vesszünk össze rajta, hogy mi legyen a táblán ábrázolt vallási jelkép:
- feszület
- csillag
- félhold
- Brian cipője

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.11.17. 10:14:03

@Dr. Zerge: Tényleg az a helyzet, hogy Európa kultúrája a görög-római antikvitás és a kereszténység kettős fundamentumán nyugszik. Tetszik vagy sem, még a szekuláris Európa is. Ebbe bele lehet keverni mecsetet, táltost és szárit, de az akkor is érdekes színező elem marad, ha az Európa Tanács hirdeti ki minden és mindenki egyenértékűségét.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.17. 10:14:53

ergé, olvastál valamit az Indexen, és ebből azt gondolod, hogy jujj kizárják az ET-ből Svájc-ot (de nem zárják ki a Putyin-Medvegyev féle Oroszországot). Máshol ilyet nem írnak. Javasolnám mondjuk a google.news-t kedves ergé.

A svájci szélsőjobb kezdeményezte a népszavazást, a kormány ellenzi. Tartanak tőle, hogy az iszlám országok kicsit berágnak Svájcra, ha ezt megszavazza. Mondjuk ha a portugálok hirtelen otthagynák Svájcot, belefulladnának a koszba, persze azok nem építenek minaretet, csak kisközértet.
Ezt az egészet a svájci JOBBIK csinálja, de azért a svájci JOBBIK mégiscsak svájci, nem annyira provinciális káeurópai izé mint a nemsvájci. Jujj, most meg én nem voltam PC. Jujj. Ha valaki provinciális káeurópai izének hívja a provinciális káeurópai izét, az nem anti-PC, hanem randa nemzetáruló imrekertészkedő. :)))

Namindegy, te úgy tudsz újságíró lenni, hogy nem nézel utána a külföldi lapokban a híreknek. Ez az egyetlen releváns dolog az egészben.

zoli29 2009.11.17. 10:16:52

Röhej! Svájc akkor gátolná a vallásszabadságot, ha a már meglévő minareteket is bezárnák, de erről szó sincs.

Európa, ahogy ezek elképzelik, egy vicc, és köszi, nem kérek belőle.

night hawk · http://mandiner.blog.hu 2009.11.17. 10:18:18

@Dr. Zerge: egyszer eg interjúban egy atyától a következő idézetet olvastam: "Európa három alappilléren nyugszik. 1.hellén kultúra 2.római jog 3.keresztény erkölcs" sajna nem emlékszem pontosan hol olvastam, és azóta sem találom a cikket. de tökéletesen összefoglalja a lényeget, és erről nem is kell többet vitázni. ha tetszik, ha nem ez van...

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.11.17. 10:19:47

"Lelki szemeink előtt - bár ne tennénk - öregecskedő, jólétben elhízott bürokraták jelennek meg, akik a hivatali székükbe való merevedés előtt utoljára akkor éltek, amikor barikádokat építettek Párizs utcáin a karhatalom ellen, "

Ha esetükben bármiféle merevedésről lehetne még szó, bizonyára nem töltenék idejüket az európai hagyományok rombolásának tevékenységével.

Találóan írt róluk a költő:

"Kis testemmel ülök,
ameddig csak lehet.
Nem adom egykönnyen
kényelmes helyemet.

Mentem már jó sokat
Kis, puha lábammal,
Ha ide mertek jönni,
köpök a nyálammal."

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.11.17. 10:19:54

@jotunder: az SVP-t legfeljebb provinciális káeurópaiak nevezik svájci Jobbiknak.

Az SVP a legnagyobb párt Svájcban, leginkább nemzetikonzervatívnak nevezik, pont úgy, ahogy a Fideszt Nyugaton.

Annyira félelmetes párt, hogy ez az emblémája:
en.wikipedia.org/wiki/File:Swiss_Peoples_Party.png

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.17. 10:25:16

@rajcsányi.gellért (ergé): Egyébként a kereszt valóban az a legfontosabb szimbóluma az európai civilizációnak. Az európai kultúra keresztény gyökerű. Pl. ezt tiszteletben tartva, Istennek tetsző módon, esetleg utána lehetne nézni annak amiről írsz. Azért mert ez a kibaszott szakmád, és az nem a nagy szavakról szól, hanem a pepecselésről, az utánanézésről. Munkáról, tehetségről, ilyesmiről. Ez a kereszténység lényege manapság, nem az, hogy Blücher papi minden marhaságának tapsikolunk. Azaz, tapsikolhatsz, engem ugyan nem zavar, csak tapsikolás közben, szimultán, olvass utána dolgoknak, és ne a kibaszott Indexen, amit ugyanolyan képzetlen újságírócskák írnak (ennyire nem PC-nek már nem kellene lennem, de úgy látszik fertőz) mint...

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.11.17. 10:26:47

@jotunder: ezek suzerint te úgy gondolod, itten mi vagyunk a magyar ugaron, ami geográfiailag meghatározza, hogy provinciális káeurópai izé vagyunk. Miért is nem költöztél még el?

bandeirante 2009.11.17. 10:27:41

@Dr. Zerge: Igen, a kereszt az európai identitás fő szimbóluma, nem tudtad?

A 16. századig a kereszténység és Európa szinoním fogalmak voltak. Utána is csak azért kezdett mást jelenteni, mert a nagy földrajzi felfedezések miatt más kontinenseken is elterjedt a kereszténység.

Szomorú, hogy ezt magyarázni kell, jól mutatja, hová jutottunk.

tevevanegypupu 2009.11.17. 10:27:41

Felnek. Es fuggenek az olajtermelo arab orszagoktol, az Europat lassan felvasarlo arab milliardosoktol. Ennyi.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.11.17. 10:29:05

@rajcsányi.gellért (ergé): Ahhoz nem. Csak éppen az eredeti mondat nem egészen ezt állítja. Valamint - és ez sokkal nagyobb gond, mélyen hallgat a mondat arról, hogy ezen túlmenően és legeslegelsősorban élő vallási jelkép. És ebbéli minőségében vétetik le az állami intézmények falairól. Amihez ugye így már végképpen nem passzol a mondat. Mondhatni tehát, bolsevikokat megszégyenítű méretű csúsztatás az. (Továbbá, és ez már az egész magyar közslendriánkodás része, és nem is annyira fontos, de ha már, akkor: mint szimbólum, a feszület és kereszt nem egészen ugyanaz.)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.17. 10:29:50

@rajcsányi.gellért (ergé): Én beszélgettem svájciakkal Blocher papiról és a történeteiről. Az a JOBBIK, csak nem annyira végtelenül ciki. De azért pl. Blocher nem lehetett az államtanács vezetője, azt azért megakadályozták, mert tudják, hogy kb. mit nem lehet. Svácjban ez a parlamentizé nem olyan komoly mint gondolnád, informális egy ország. :))

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.11.17. 10:31:44

@calam (vdani): Igaz is. Önt ezennel ünnepélyesen felmentem az európai kultúra alól. Nem tesz semmit, a bizonylatot postán küldjük.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.11.17. 10:35:09

@elGabor: @night hawk: stb., nem fogok az összes olvasásképtelennek külön.

Természetesen igen, az európai kultúra egyik meghatározó gyökere, alkotórésze, megőrzője, éltetője a kereszténység. Nem is vontam kétségbe soha. Eképpen fölösleges hozzám vallás és egyházvédő kirohanásokat intézni.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.11.17. 10:37:01

@krüger: Jajj, hát erre akkor mégis külön: a 4-ik századig meg - érthető okokból - kurvára nem volt meghatározó és nem voltak szinonim fogalmak, most mit szólsz? Az élet már csak ilyen, jönnek mennek a gondolatok. Egyedül az biztos, hogy a Föld banánalakú.

Zetek 2009.11.17. 10:38:19

Azért tegyük hozzá, hogy a svájci szocialisták ellenzik a kezdeményezést. Másrészt aki járt a nagyvárosokban, érti a problémát, a lakosság kb. ötöde más bevándorló. S amiről a baloldali sajtó itthon hallgat, az a rendszeressé váló etnikai összecsapások.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.11.17. 10:39:25

@jotunder: így van, nincs túlhatalma a szövetségi kormányzatnak, ráadásul évtizedek óta minden parlamenti pártot magába foglaló nagykoalíció vezette a szövetséget, és a fennálló status quo-t épp az SVP előretörése bontotta fel néhány éve, amiről anno a Heti Válaszba írtam egy cikket ;)

night hawk · http://mandiner.blog.hu 2009.11.17. 10:39:43

@Dr. Zerge: akkor szted a kereszt nem a szimbóluma a kereszténységnek? :))

mert ha a kereszt a kereszténység szimbolúma, a kereszténység pedig az európai identitás alapja, akkor nem túl nagy butaság, h az európai identitás szimbóluma a kereszt...

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.11.17. 10:42:37

@night hawk: Mindent világosan leírtam a tárgyban itt fönt pár hsz. az egész. Mégis baszogatsz a butaságoddal. Feltehetőleg nem tudsz olvasni. Sajnállak ezért.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.11.17. 10:45:01

őőő, valaki felvetette a feszület és a kereszt nemegyenlőségének problémakörét.

mennyire életszagú egy olyan keresztény hitközösség, aki kizárólag a Jézusmentes keresztet fogadja el? vajon ők akkor honnan származtatják a hitük eredetét? a (nem-keresztényspecifikus) kivégzésekhez használt faszerkezettől?

Joejszaka 2009.11.17. 10:46:37

jotunder,

Bocsi, de süt minden szavadból az utálat. Először még komolyan vettem a hozzászólásodat, de rá kellett, hogy jöjjek, hogy a Te problémád nem a cikk tartalmával van, hanem személyesen a szerzővel, és innentől kevésbé releváns, amit mondasz.

Mi a bajod a reakcio-val? Tuti nem az, hogy ez nem volt korrekt cikk...

Egyetlen egy embert sem ismerek innen személyesen, de nekem az jön le, hogy neked valami kisebbrendűségi érzésed lehet... Talán az a baj, hogy a Te blogodat kevesebben olvassák, mint a reakciot vagy a konzit?

Bocsi.

megöltem 2009.11.17. 10:47:09

ergé mit szólnál, ha neadjisten Magyarországon a többség megszavazná a templomépítés tilalmát?

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.11.17. 10:49:20

@Joejszaka: á, JóTündér régi ismerőse és olvasója köreinknek, néha jól el lehet vele beszélgetni, de feszültebb napjain tudomásunkra igyekszik hozni, hogy milyen provinciálisak és műveletlenek vagyunk. Azért reméljük, hogy egyszer felnövünk Hozzá ;)

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2009.11.17. 10:51:17

Jól teszik ezek a fütyik Strasszburgban, meg Brüsszelben, hogy provokatív döntéseikkel lejáratják az európai szuperállam eszméjét.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 10:51:21

"a minaret nem vallási tér, hanem, a saría, az iszlám törvénykezés jelképe."

Mivan?

A McDonalds's meg nem gyorsétterem hanem a globalizáció jelképe. Persze. :-(

Amúgy alapvető emberi jog a vallásszabadság. Most. Talán át kellene gondolni, de addig nincs mit tenni.

Vagy valami frappens elutasítást kell találni, mert olyan nincs, hogy mert, csak. Nem olyan világban akarunk élni.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.11.17. 10:52:30

@megöltem: akkor építenék egy természetre néző, apró kápolnát egy félreeső dunántúli dombra, ez amúgy is az egyik életcélom ;)

BéKu 2009.11.17. 10:53:20

@megöltem: A kettő nem ugyanaz. Egyébként lehet, hogy elsiklottál felette, de itt sem a mecseteket akarják betiltani, hanem a minaretet.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.17. 10:53:57

@rajcsányi.gellért (ergé): Nem nagykoalíció vezeti a szövetséget ??? Te tényleg így tudod ??? Én úgy tudom, hogy továbbra is négypárti koalíció van, és egy néppárti tag van az Ueli Maurer. Asszem volt pár éve kettő. Most megint egy van. Kérdezz meg egy svájcit, ki az államtanács elnöke :))) Jó eséllyel nem fogja tudni.

BéKu 2009.11.17. 10:55:18

@Jobb híján MDF-es: Én meg nem olyan világban akarok élni, ahol a kettős mérce állandóan a többség ellen dolgozik. Keresztet eltüntetni, minaretet meg építeni hagyni...

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 10:56:12

@BéKa:

"Egyébként lehet, hogy elsiklottál felette, de itt sem a mecseteket akarják betiltani, hanem a minaretet."

Én tök benéztem.

Volt amikor a protestánsoknak nem engedtek tornyot építeni a katolikus uralkodók. Még itt tartunk? :-(

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.11.17. 10:56:33

@jotunder: négypárti nagykoala, igen. A miniszteri székek elosztása a ritkán változó erőviszonyoktól függ. az államtanács elnöke asszem évente változik.

jazig 2009.11.17. 10:56:46

Nekem erről az a South Park epizód jut eszembe, amiben egy új karácsonyi szimbólumot keresnek, mert a kereszt, a jászol, a betlehemi csillag stb. valamelyike bántja az egyik v. másik kisebbség érzékenységét. Ezért olyan jelképet keresnek, amit mindenki elfogad. Végül Kula bácsi lesz az új szimbólum...

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 10:57:24

@BéKa:

Többség? Mecsetre van igény a keresztre meg nincs. Nem így van?

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.11.17. 10:58:17

@megöltem: Gondolkodjon el a következőn: szimbolikus tér szerves eleme vs. szimbolikus tér elfoglalása. Esettanulmány: Észak-Erdély, hagymakupolás honfoglalás.

Nem szép és nem befogadó attitűd? Nem bizony.

megöltem 2009.11.17. 10:58:57

de most komolyan, az iszlámmal mint vallással van bajotok, vagy a kereszténység háttérbe szorulásával, vagy mi indokolja a kettős mércét?
jó, egyébként tőlem harangtorony is lehet a példában...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.17. 11:00:19

Amikor valaki arról ír, hogy mi Európa jelképe, akkor ne írja le azt, hogy a minaret a saríát jelképezi. Amúgy a svájci muszlimok között a saría nem túl népszerű. Egy minaret építését nagyon könnyű megakadályozni ugyanis a minaret NAGY VAZZE, ráadásul tradicionálisan ellátják hangosbemondóval.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.17. 11:03:11

@elGabor: Svájc erről szólt. Mármint arról, hogyan kell hatalmas nagy kálvinista templommá átépíteni egy katedrálist :))

Szt. Ahanov 2009.11.17. 11:03:31

Nem akarok nagyon közhelyeket puffogtatni, de ezt a meccset, ha másképp nem, demográfiailag már rég elveszítette az európai ember. Bár ne így volna, de így van, és ehhez lassan kénytelenek leszünk hozzászokni, mert most még mondjuk meg lehet akadályozni a minaretépítést, de kb. húsz év múlva ugyanerre a népszavazásra már jó eséllyel több muzulmán megy el, mint nem-muzulmán. Ettől függetlenül én is a svájci parasztokkal vagyok. Amíg lehet.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.11.17. 11:05:13

@jotunder: Igaz is, igazán rekatolizálhatnának már. Kálvinizmus = NEM MENŐ. ;)

tevevanegypupu 2009.11.17. 11:05:58

@megöltem:
Nem a vallassal magaval van baj, hanem azokkal, akik ezt a vallast fanatikusan eroltetni akarjak egy oket befogado orszag lakossagara. Egy minaret nem szimplan egy torony: onnet hivjak imara naponta otszor a muzulmanokat napkeltetol napnyugtaig.
Marmost ez az imara hivas valoszinuleg jobban zavarja az atlag lakossagot, mint mondjuk egy kereszt vagy egy David csillag egy iskolateremben.
Ezekkel a vallasi jelkepekkel ugyanis sokkal kevesbe befolyasoljak az ateista
polgarokat, mint a naponta otszori, Allah dicsoitesere hangszoroval osszehivott muzulman kozosseg.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 11:08:33

@Szt. Ahanov:

"én is a svájci parasztokkal vagyok. Amíg lehet."

A svájci parasztnak szar lesz, ha van mecset a járási székhelyében? Gondolom a falujában nem lesz mostanában. A jövő meg bármit hozhat: hirtelen több svájci gyerek fog születni, mint muszlim, vagy a muszlimok elköltöznek egy svájci-EU gyarmatra, munkafelügyelőnek. Nem hiszem, hogy mindig a legrosszabbra, a "leszaporodik minket az iszlám" verzióra kellene gondolni. Változik minden.

Nem doktor 2009.11.17. 11:09:16

@rajcsányi.gellért (ergé): "pont úgy, mint a Fideszt."

Jawohl!

Sie positioniert sich heute pointiert rechts im politischen Spektrum und betreibt eine kompromisslose Rhetorik, mit der sie sich regelmässig dem Vorwurf der Vereinfachung, des Populismus und der Polarisierung aussetzt... Der SVP ideologisch nahestehend sind die wirtschaftsliberalen Republikaner der USA, von denen sie die „Reagonomics“ sowie zahlreiche „Law-and-order“-Forderungen übernommen hat, sowie die Britischen Konservativen, mit denen die SVP nicht nur Postulate zur Deregulierung und Steuersenkung, sondern v.a. auch eine tiefe Skepsis gegenüber der EU verbindet. Mit Forza Italia teilt die SVP ihre scharfe antikommunistische bzw. -sozialistische Rhetorik und den ausgeprägten Rechtspopulismus. Kritiker ziehen auch Parallelen zu den italienischen Parteien Lega Nord und Alleanza Nazionale, zur ungarischen Fidesz, zur Liste des ermordeten Pim Fortuyn in den Niederlanden, zur Dänischen Volkspartei sowie – mit Einschränkungen – zur Freiheitlichen Partei Österreichs (FPÖ/BZÖ), zum französischen Front National und zum belgischen Vlaams Belang.

Nopersze tudjuk, a Süddeutsche Zeitungot és a Wikipediát is a hazai ballib ügynökei írják.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.11.17. 11:09:50

@elGabor: na, szóval csak a felvilágosodott francia genfiek a nagy kálvinisták, a német hegyi parasztok még mindig kőkatolikusok :)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 11:10:33

@elGabor:

A katolicizmus sem, tehát mindegy! :-)

Ha meg iszlamizálnának akkor legalább nem frusztrálná őket a mecset! :-)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.11.17. 11:12:14

@tevevanegypupu:

egyébként én teljesen támogatom a hozzáállást, hogy konkrétan arról népszavaznak, amiről.

magyarországon ezt vélhetően önkormányzati szinten kiadott ravasz építéshatósági rendelettel valósították volna meg: magasságkorlátozás vagy vmi ilyesmi.

megint egyébként, ez az egész a demokrácia működése, mindenféle vallási felhang nélkül. ugye ha az "államforma" demokrácia, akkor bizony mindenki elfogadja azt az alapvető állítást, hogy döntés esetén kötelezően aláveti magát a többség akaratának.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.17. 11:12:15

Mindenkinek ajánlom, hogy menjen el Renensba. Renens Lausanne nyugati "külvárosa". Egyszerűen mindenki portugál, lengyel, török. Leginkább portugál. Ők mossák a lausanne-i polgárok szennyesét, ők szolgálnak fel a lausanne-i éttermekben, ők takarítanak, ők építkeznek, ők tisztítják a WC-t. Erről szól a bevándorlás. A luxemburgi és a svájci polgár nem szeret WC-t pucolni, ezért képeztek maguknak egy portugál kisebbséget aki hajlandó rá.

BéKu 2009.11.17. 11:13:47

@Jobb híján MDF-es: Ez nem így van. Mecsetet meg építsenek, de a minaret az minek? Egyébként meg a keresztre van igény Olaszországban, nem véletlen, hogy még az abszolút ateisták nagy része is ellene van a kereszt levételének. Ott mást jelent a kereszt, mint például nálunk. ÉS lehet, hogy szélsőséges nézet, de ilyen szinten semmilyen európai intézmény se akarjon már beleszólni egy állam belügyeibe. Majd ha a nyelvtörvényhez is normálisan állnak hozzá. De úgy tűnik, csak bizonyos kisebbségek élveznek felsőbbrendűséget az emberi jogok terén. És azért az is érdekes, hogy a vallásszabadságra való hivatkozást egyszer valami ellen, egyszer meg valami mellett teszik le. Kár, hogy minden esetben a keresztény egyház a szenvedő fél. Kettős Mérce. Iskolai kereszt sérti a vallás szabadságot, de a minaretet el kell tűrni. Érdekes.

ILLED 2009.11.17. 11:14:59

Dr. Zergének teljesen igaza van. Én is fennakadtam az újságírói elkenésen: Azért vetették le, mert vallási jelkép, és szekularizált társadalomban (az most más téma, hogy szar így) az állami iskolák falán kirekesztő, mittoménmi a feszület.

Nem pedig az európaiság jelképét vették le, mert nyilván nem azért volt fenn a falon. Ha pl. Raffaello Athéni Iskoláját, Iustitiát, és a feszületet együtt ábrázoló képet vesznek, le, akkor megértem az érvet, de így? Ronda elkenése, összemosása a dolgoknak!

És ez alapján bizonyára Jotundernek is igaza van, és máshol is hibázik a cikk, felületes.

De vedd építő kritikának mindezt ergé!

tevevanegypupu 2009.11.17. 11:15:10

@Nem doktor:
Mindenesetre aki Le Pen es Orban Viktor koze egyenlosegjelet tesz, az valoszinuleg vagy elfogult vagy hulye. Esetleg mindketto. Es ez valoban tokeletesen fuggetlen a hazai balliberalisoktol, bar ketsegtelen, hogy azok is nagyon szeretnek ezt elhitetni, es semmi nem draga nekik ebbeli igyekezetukben.

tevevanegypupu 2009.11.17. 11:19:10

@denever:
Vagy negyed szazaddal ezelott arrol szavaztak, hogy az olasz vendegmuknasok jo nagy reszet hazakuldjek-e Italiaba vagy sem. Hazakuldtek oket, mert mar nem volt olyan nagy szukseg rajuk es hat az olaszok is "nepesedtek". Minden orszagnak joga van sajat hatarain belul nepszavazast rendezni arrol, hogy az orszag polgarainak mi jo vagy mi rossz. Es ahogy a tobbseg dont - meg ha esetleg mas orszagoknak nem is tetszik - annak ervenyt kell szerezni.
Ettol meg nem valtozik semmi az Europa Tanacsban, ami ugy tunik egeszen furcsa szempontok szerint hatarozza meg azt, hogy mi helyes es mi helytelen.

Szt. Ahanov 2009.11.17. 11:20:03

@Jobb híján MDF-es: Továbbra is a minaretről van szó, nem a mecsetről. Egyébként meg igen, szar lesz neki. Az ősei x-száz éven keresztül legeltették a tehenet a hegyoldalban úgy, hogy reggel harangszóra keltek, este a kaszálóról hazafelé a minden keresztútnál, minden portánál fellelhető feszület alatt gyújtottak egy mécsest, mondtak el egy imát. Nem fog örülni neki, hogy mostantól hajnalban a playback-müezzin fogja ébreszteni, aki majd az esti imájába is belehasít. Ezt nem lehet a "vallási tolerancia" című varázsigével kezelni.

A "leszaporodik minket az iszlám" az meg nem egy borúlátó forgatókönyv, hanem tény. Nálam okosabbak már ezt megmondták. Demény Pál demográfus pl. ha jól tudom már akadémiai székfoglalójában sok-sok évvel ezelőtt sokkal sarkosabban fogalmazott: A fehér ember Európájának vége.

józan' 2009.11.17. 11:22:18

@Jobb híján MDF-es:

Itt már nem kálvinizmusról meg katolicizmusról van szó, hanem az európai kultúra dezintegrációjáról, 'zmeg...

Úgy tűnik sokan még mindig nem fogták fel a lényeget.

tevevanegypupu 2009.11.17. 11:22:54

@Szt. Ahanov:
Nem playback muezzin: eredeti. Minden mecsetben van muezzin, akinek az a dolga, hogy felmasszon a minaretbe es onnet imara hivja a hivoket. Most mar mikrofonnal, mert a varosok nagyok es a hivok sokak.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 11:24:03

@Szt. Ahanov:

Nem tény, mert nem következett be. Sanszos, hogy így lesz, de szerintem nem annyira biztos. Amúgy a bevandorlók is beolvadnak, persze nem úgy ahogy mindenki szeretné, de alkalmazkodnak. Az anyaországaikban már rájuk sem ismernek! :-)

Szt. Ahanov 2009.11.17. 11:24:50

@tevevanegypupu: Köszönöm a korrigálást és elnézést kérek a muzulmán reakció-olvasóktól, akiket esetleg megsértettem tájékozatlanságomból fakadó buta kijelentésemmel. ;)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 11:25:03

@józan':

ne gyere élet-halál harccal, mert kurvára nem erről van szó.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.11.17. 11:25:18

@Jobb híján MDF-es: Szar ügy hogy nincs már OPNI és az ilyen hozzád hasonlók számítógéphez jutnak.

Nem doktor 2009.11.17. 11:29:27

@tevevanegypupu: valóban, mindenki elfogult vagy hülye, kivéve az Orbán-fanokat, micsoda sorscsapás ez nekünk.

jan 2009.11.17. 11:37:44

Kíváncsi vagyok, Gellért, mit szólnál ahhoz, ha Kínában betiltanák a keresztény templomok építését.

bandeirante 2009.11.17. 11:40:31

@Dr. Zerge: Igen. De Európa nem is a negyedik században alakult ki!!!

Van egy híres mondás (nem tudom, kitől származik): Európában az ateisták is keresztények. Igen, eszmék jönnek-mennek, identitásuk jönnek-mennek, népek jönnek-mennek. De ez nem feltétlenül pozitív, legalábbis Európa szempontjából nem az (az iszlám szempontjából igen).

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.11.17. 11:40:40

@tevevanegypupu: pontosan.

kicsitt off, de vmi oknál fogva magyarország kínosan meg akar felelni mindenkinek. biztos azért, mert a nemzeti politizálás függönye alól kilóg a patás kezében tartott horogkereszt.

valószínűleg megártott nekünk a tömény internacionálé-éneklés, és annyira nemzetközivé lettünk, hogy a komplett identitásunk egy kitörlendő folt immár az Új Magyarország dicsőséges történetében.

ugye nem telt el hiába az a 60 év...

Zetek 2009.11.17. 11:41:01

@Jobb híján MDF-es: Akkor nézd meg egy átlag svájci kisváros etnikai térképét. Saját tapasztalat - anno még a településen szavaztak, hogy honosítják-e a versenyzőt - a maga 6000 lakójával már ott is panasz a kocsmában, hogy sok a muzulmán.

józan' 2009.11.17. 11:41:16

@Jobb híján MDF-es: Na meséld el akkor miről van szó, Dr Bubó. :)
Jotunderhez hasonlóan te is mindent jobban tudsz, ahogy látom. A tények meg a történések ellenben gyakran rátok cáfolnak.

Szt. Ahanov 2009.11.17. 11:41:23

Vicces, hogy mennyi funkcionális analfabéta "olvas" reakciót. :)

Zetek 2009.11.17. 11:42:36

@jan: Rendszeresen tiltják. Illegalitásban tevékenykedik a Vatikánhoz hű katolikus egyház.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.11.17. 11:45:42

@jan: a Rómához hű katolikus egyház be van tiltva Kínában, és ezzel nem értek egyet, terjesszék csak az igaz hitet a misszionáriusok :)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 11:46:40

@Zetek:

Gondolom az átlag kínai meg néz rájuk furán, mint mi az iszlám hívű magyarokra.
De alapvető emberi jog az ENSZ szerint a kínai katolikusok és a svájci iszlámhívők joga egyaránt. Csak Kína egy diktatúra, Svájc meg egy jól működő demokrácia, amelyre büszkék is vagyunk. (Persze Kína is jól működik.)

tph 2009.11.17. 11:46:45

csak annyit jegyeznék meg genfböl, hogy az allamtanacs valoban nem osszehasonlithato egy kormannyal, foleg nem a "Tolgyessy-elemzesekbol" ismert fogalommal. az oskantonok tovabbra is katolikusok es (erosen) vallasosak, pl.: svajci garda sem veletlenul van romaban...
suisse romand-ot pedig, ha lehet ne keverjuk bele a dolgokba, mert mar a kanton neve is ugy hangzik, h "République et Canton de Genève", ami utal az erös autonomiajukra. Ha pedig vki lenne olyan kedves es utananezne a nepszavazasi eredmenyeknek (pl.: enszrol 3 is volt), akkor lathatna, hogy letezik egy un. "röstigraben", ami nem csak a nemet-francia nyelvi hatar, hanem a kulturalis, politikai stb. - ez az orszag (is) megosztott: nemet svajc zarkozott (és katolikus), aminek szamos tortenelmi oka van; nyugat-svajc (az "uj" kantonok) viszont liberalis , igy pl a bevandorlok tobbsege is itt lakik, itt vannak a nemzetkozi szervezetek is... Ennek a tortenete egyebkent szinten megerne egy posztot, szoval hajra ergé!
ps: fogadjunk, hogy a nepszavazas adatai is erre megosztottsagra fognak utalni. Nagyon remelem, hogy a nepszavazas utani poszt cime igy hangzik majd: :)))
Post tenebras lux

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 11:51:10

@rajcsányi.gellért (ergé):

Nálad a RKE tanítása az igaz hit, máshol meg más. Van ahol a jogrendet helyezik az összes vallási előírás fölé, ezt a hívők csak névleg fogadják el pl. kínai katolikusok, németországi radikális iszlamisták.
Én egy minden toleráns világvallás számára méltányos jogrendet szeretnék.

Kristl 2009.11.17. 11:55:53

@elGabor:
Nem csak ezeken. Divatos kihagyni a pogány hagyományokat, pedig a kelta-germán-nyugatiszláv-magyar pogány hagyományain is. Ezek tették a nyugati kereszténységet nyugativá, míg más hatások a keleti ortodoxiát keletivé.

kk_kk 2009.11.17. 11:58:18

@Jobb híján MDF-es:

Nem így van, csak nem üvöltözünk lépten-nyomon.

kk_kk 2009.11.17. 12:03:03

@jan:

Ha válaszolhatok: nem lepődnék meg.
(És mit tudnék csinálni?)

Kristl 2009.11.17. 12:03:31

@Jobb híján MDF-es:
Hallottad már azt a kifejezést hogy ideológiai háború?

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 12:07:57

@Kristl:

Ilyet játszon az, aki szereti az ilyesmit. A közös EU ideológiája nekem tök megfelel. Történelmi jó kapcsolatokkal az iszlám világgal.
Nem hiszem, hogy kellene ellenségkép, hiszen egy csepp kis falu lett a világ.

Kétségtelen, hogy létezik iszlám szélsőség, de maga az iszlám kifejezetten szövetséges.

tph 2009.11.17. 12:11:18

@Jobb híján MDF-es:
"Kétségtelen, hogy létezik iszlám szélsőség, de maga az iszlám kifejezetten szövetséges." ezt honnan vetted? Koran? csakhogy utana tudjak nezni... elore is koszi!

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 12:13:13

@kk_kk:

Hajrá! Nekem szimpatikus a keresztény szubkultúra, az amely nem üvöltözik, hanem él a maga normái alapján, szervezi a maga életét, a maga értékrendje alapján. De ha közhatalomra tör, az már nem kóser. Ha csak példát kínál, addig tiszteletre méltó, de ha kötelezni akar, akkor már nem. Amúgy sajnos alapvető bajom van a magyar keresztényekkel, mint a magyar jobboldallal: nem találják az igazi arányokat. :-(

tph 2009.11.17. 12:14:48

@rajcsányi.gellért (ergé): azert az a vitaindito "terkep" nem volt ilyen szep es terjedelmes:))) de a tenyek azok makacs dolgok, igy hat igazad van:)

bandeirante 2009.11.17. 12:16:36

@night hawk: Nem, ezt nem Antall mondta. Valamilyen német vagy francia filozófustól származik.

Antall azt mondta, hogy "Keresztény Magyarországot akartam, mert csak annak van jövője."

Van egy olyan mondás is, hogy "Európa vagy keresztény lesz, vagy nem lesz."
Látjuk, hogy a mondat második felében található jóslat van megvalósulóban.

bandeirante 2009.11.17. 12:19:04

@night hawk: Antall sűrűn idézte, de nem ő találta ki. Amúgy mindegy, a lényeg, hogy igaz.

jan 2009.11.17. 12:23:08

@rajcsányi.gellért (ergé): no, de komolyra fordítva, akkor most mi a különbség: a) a svájciak azt mondják, hogy egy keresztény hagyományú országban ne lehessen építeni mecsetet; b) a törökök meg azt, hogy egy iszlám hagyományú országban ne lehessen építeni keresztény templomot.

Úgy sejtem, hogy te ellenzed a b)-t, viszont a posztodból úgy tűnik, támogatod az a)-t. Nem látsz itt ellentmondást?

Téglagyári Megálló 2009.11.17. 12:23:29

@Jobb híján MDF-es:

ó jaj, ezek a hittérítő keresztények!

Szt. Ahanov 2009.11.17. 12:25:53

@Jobb híján MDF-es: Biztos sokat tudsz a magyar keresztényekről. Ismered is mindjüket személyesen, ha már így általánosítgatsz.

thetriggerhappy 2009.11.17. 12:32:56

@Jobb híján MDF-es:

nekem is ez az ellentmondás az egészben. milyen alapon tiltja meg egy elismert vallás képviselőinek, hogy templomot/imahelyet, stb építsenek?

megint csak azt tudom mondani, mint a jobbik,gárda vs cigányok ügyben: a probléma valós, az adott válasz hibás. attól, hogy mi is lemegyünk a szaudiak szintjére, még nem fogunk megoldnai semmit.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.11.17. 12:38:58

@Jobb híján MDF-es:
"Történelmi jó kapcsolatokkal az iszlám világgal."
OMFGLOLROFLMAOETC.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.17. 12:40:40

nahát, nahát! mi lenne, ha 1867. évi XVII. törvénycikk, és 1895. évi XLII. törvénycikk után nem engedtek volna zsinagógát építeni? na most csak gondoljanak bele!
ha ejrópának sikerült emancipálni az arabokat és egyenjogúnak tekinteni a kereszténységgel a muszlim hitet, akkor most mán baszhassa. vagy nem. de akkor egyéb konzekvenciákat is le kell ám vinni! :))

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.11.17. 12:52:44

@krüger: Ez má' megin' nettó értelmetlenség. Ha odáig eljutottunk, hogy a kereszténység Európa (mármint mint gondolat, eszme, kultúra, stb.) _egyik_ meghatározó gyökere, gondolati kohéziós ereje, éltetője, stb., akkor elég érdekes azzal érvelni, hogy Európa (mint fent) azóta van, amióta domináns benne a keresztény vallás. Hiszen nyilván az _egyik_ mellett a másik(~akból az egyik szintén meghatározó*) pölö az antikvitás, ami ugye nem tud keresztény lenni és mégis volt bőven fogalma Európáról, sőt. Szóval szvsz gondolt át újra!

(* E helyt talán érdemes felhívnom a figyelmet pár "mellékgyökérre" is, amelyek ha nem is nevezhetőek meghatározónak - legalábbis azon értelemben, ahogyan a kerszténység, ill. az antikvitás, mert máshogyan nagyon is -, de mindenképpen figyelemreméltóak. A tetszés szerint folytatható sor elejére itt van mindjárt a tárgyhoz nagyon is tartozó matematika, inkluzíve az arab számokkal. E nagyívű moszlim gondolat nélkül Európa nem az volna, ami. Ahogyan egyébként sok más ókori tudomány kerül mohamedán kitérővel újra az európai szellemiségbe. Merthogy a kereszténység hatalmas értékmentő munkálkodása (minden gúny nélkül kéretik érteni) közepette meglehetős vehemenciával öntötte ki a gyereket a fürdővízzel.)

tevevanegypupu 2009.11.17. 13:14:26

@Szt. Ahanov:
bocsanatrol szo nem lehet, ezt felejtsd is el hitetlen.(:-)

Nem doktor:
Tudjak "az Orban-fanok", hogy mi a kulonbseg a Front National vezetoje es Orban kozott. Nem egy celt kovetnek, bar ketsegtelen hogy mindket part sajat orszaga erdekeit tartja szem elott. Iszonyatos. Aki ezert Orbanra haragszik, ne szavazzon ra.

tph 2009.11.17. 13:18:09

azoknak, akik szeretnek nemetül olvasgatni és érdekli öket a "haboruhoz" vezetö ut ill. a casus belli:

de.wikipedia.org/wiki/Kontroverse_um_den_Bau_von_Minaretten_in_der_Schweiz

tevevanegypupu 2009.11.17. 13:28:11

@denever:
Europa szeretne "megfelelni". Tul alazatossa valt. A volt szovjet tomb orszagai kozul pedig jo hatvan evet elvesztegettek az igazi polgarra valo polgarosodasi folyamatban. A magyarok nem is akarnak tulajdonkeppen sajat orszaguk polgarai lenni, rogton vilagpolgarnak szeretnenek tunni. Ezert meg sajat erdekeiket nem veszik figyelembe. Majdnem ugy viselkedik az utolso nyolc evben Magyarorszag is, mintha nem is szuveren allam lenne. Hol ide, hol oda csapodik, mindig azt remelve, hogy majdcsak befogadjak ide vagy oda. Ezzel sokkal inkabb lejaratja magat mintha kovetkezetesen ragaszkodna hagyomanyaihoz, jogaihoz. Es aki ezt szova meri tenni, azt inkabb tartjak bunosnek mint azt, aki hajlando lenne mindent eladni nehany kulfoldi allamfo hatbaveregeteseert.

bandeirante 2009.11.17. 13:43:01

@Dr. Zerge: Tévedés, az antik világban nem volt Európa, te gondold át.
Róma sokkal közelebb állt Egyiptomhoz mint Germániához. Volt egy mediterrán világ, meg volt a Barbaricum, meg volt a kelet.

Európáról mint kulturális-politikai egységről nagyjából Nagy Károly kora óta lehet beszélni. Bizony.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.11.17. 13:49:54

@jan: az a különbség - hogy egy klasszikussal válaszoljak: ők ők, mi meg mi vagyunk.

Kulturális és politikai, európai-atlanti civilizációs önérdekről van szó.

Európai keresztényként nem fogom az európai kereszténységet egy mércével mérni az iszlámmal.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.11.17. 13:54:18

@krüger: Most akkor földrajzi értelemben beszélgetünk erről a szerencsétlen kontinensről, vagy szellemileg. Mert utóbbi esetben számon kérni az antikvitáson, hogy milyen kapcsolata van az északiakkal, meglehetősen suta érvelés. Nem, nem ezt a kifejezést kerestem... mármint a "suta érvelést"... ostoba faszság, ez jobb lesz.

Mielőtt valaki ezt is elkezdené félremagyarázni, természetesen észak is egy fontos gyökere a mai európának, a maga népeivel, hitvilágával, kultúrájával.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 13:56:15

@rajcsányi.gellért (ergé):

Szerintem nagyon szar duma.
Túlléphetnél már azon, hogy véletlenül ide születtél, már ki lehet tekinteni más kultúrákra, sőt mindig is ki lehetett, ma már kötelező is! :-)
Hatnak a kultúrák egymásra, hagyd hogy Rád is hassanak!

Az európai civilizáció nem a katolicizmus miatt lesz erős. És ha minaretterdők is lesznek a városainkban, akkor is erősek leszünk.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.11.17. 13:57:16

@tph: A történet már csak azért is tanulságos, mert látszik belőle: egy poharat összetörés után össze lehet ragasztgatni, de utána már nem lehet belőle ugyanúgy bort inni. Az épület példája is mutatja ennek a keserű igazságát.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.11.17. 13:59:19

@Jobb híján MDF-es: Ön eufémia tetszik lenni a "Hithű szadeszos trendi új nikkel" kategóriában? Mert nagyon úgy látszik ám. ;)

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.11.17. 14:00:33

@Jobb híján MDF-es: Szerintem te előző életedben valami troglodita lehettél és a lelked reinkarnálódott ebbe a jobb híján MDF-es testbe.

drkovax 2009.11.17. 14:00:58

Ha Svájc "kizárja" magát a minaretek tiltásával Európából, akkor nem kéne levenni a napirendről a török csatlakozást, amíg nem tartják az iszlámmal azonos becsben a kereszténységet ?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.17. 14:01:20

@Jobb híján MDF-es:

"Az európai civilizáció nem a katolicizmus miatt lesz erős."

nem erős nem lesz, hanem civilizáció nem lesz kereszténység nélkül.

suski 2009.11.17. 14:01:32

@jan: nem mondják, hogy ne lehessen mecsetet építeni, a kérdés az újonnan épült minaretekrôl szól.

hu.wikipedia.org/wiki/Minaret

De egyébként Nyugat-Eu most eszi a hatalmas nyálkás varangyosbékát, amit bekészített magának 30-40 éve. Izgatottan várjuk az elsô menekültek megjelenését nyugati határainknál :)))

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.11.17. 14:03:26

@rajcsányi.gellért (ergé):
"Tudjuk jól, Svájc önmagában egy kis Európa, nemzetek összesége, szívet melengető avagy megmosolyogtató lokális és regionális öntudattal, hegyek fölé nyúló büszkeséggel és provinciális kisstílűséggel egyaránt."

Ez itt olyan találó megfogalmazása a svájci embernek, hogy tán nincs is ennél jobb definíció.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 14:05:05

@elGabor:

A szadiba nem férekbe, mert nem szeretem a buzikat meg a drogosokat, de te azért nálam is jobban tudod, hogy mi is vagyok! :-)

Amúgy a szadiban divat az iszlámfóbia is. Én egy valódi konzervatív vagyok, tudom nehéz ezt feldolgozni.
:-)

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.11.17. 14:06:02

@Grift: Ez igaz, csak ez nem jelenti azt, hogy csakis a kereszténység volna az európai kultúra alapja, illetőleg még kevésbbé jelenti azt, hogy a kereszt az az európaiságnak volna elsősorban jelképe.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.17. 14:07:01

@rajcsányi.gellért (ergé): Végülis ez rendben van, két nagyon különböző civilizációról van szó. Szerintem azonban az a tény, hogy a Pázmány Péter Katolikus Egyetem durván az ötezredik felsőoktatási intézmény a világon, a középszerűt azért tipikusan el nem érő oktatói és hallgatói gárdával, lényegesebb dolog annál minthogy ez egy keresztény felsőoktatási intézmény. A Károli nevű izét most hagyjuk.

Magyarországon a keresztény gyökerű civilizációt egészen biztosan jobban veszélyezteti az, hogy két kereszténykedés közben roppant tehetségtelen baromságokat beszél és csinál egy csomó ember, mint az, hogy jönnek a muszlimok. (A Jobbikban van a magyarországi muszlimok két legfontosabb vezetője, Bolek és Horváth :))))))

Inkább legyen kicsit keresztényebb végre ez az ország, esetleg sokkal keresztényebb, tőlem akár jó sok kereszttel a falakon, Istennel az alkotmányban, majd pont érdekel, de kultúrájában, műveltségében, intellektusában is, ne csak és kizárólag pofázásban. A szájkereszténykedés nem keresztény. A keresztény szellemiség munkamorálban szokott jelentkezni ergé.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 14:08:43

@Grift:

Ma a kereszténység egy kisebbség, civilizáció meg van. Volt a kereszténység előtt is. Sőt az is európai civilizáció volt.

A kereszténység értékes, mert világvallás, de az iszlám is az. Erre kultúra épülhet, de civilizáció nem. Civilizációhoz elég a jogrend.

blerocs 2009.11.17. 14:09:17

Mióta megnéztem Gert Wilders Fitná-ját, azért én is óvatosabban mondok véleményt az iszlám bevándorlásról. (www.youtube.com/watch?v=j0jUuzdfqfc)

tewton 2009.11.17. 14:09:27

@elGabor: "Ön eufémia tetszik lenni a "Hithű szadeszos trendi új nikkel" kategóriában?"

muhaha, muhaha.
nem-eufémikus emberek saját néven nyomják ugyanebben a kategóriában, pl. Kuncze Gábor :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.17. 14:11:07

@Jobb híján MDF-es:

a civilizáció birtokosa és annak kisugárzója mindig egy kisebbség.
a tudósok is egy kisebbség, de nélkülük nem lenne tudomány.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.17. 14:12:43

@Jobb híján MDF-es:

amúgy az iszlámmal semmi bajom. az ateizmus ezerszer veszélyesebb ejrópára, mint a muszlimok.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.11.17. 14:16:57

@Jobb híján MDF-es: "Civilizációhoz elég a jogrend."

Téves. Nem kicsit, nagyon.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 14:17:17

@Grift:

Én is az öntudatos harcos, vallásellenes ateizmust tartom veszélyesnek (de az szerintem egy ördögi vallás).

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.11.17. 14:19:52

@Jobb híján MDF-es:
Mivaaaan? Azért próbálj már meg a földön maradni! A Föld emberi társadalma egyelőre államokra tagolódik. Az államok népeinek hagyományai, a kultúra szimbólumai fontos elemei az állami építménynek. Ilyen fontos elem (antropológus nyelven kulturális elem) a vallás. Európa államainak zöme keresztény vallású. Az iszlám, mint kulturális elem az arab országok állami építményét tartja egyben. Nem hinném, hogy a szabad vallásgyakorlást akadályozná, ha egy állam a szimbólumait nem bassza sutba néhány bevándorló miatt.
A civilizáció és kultúra szavak pontosan ugyanazt jelentik a társadalomtudományokban. Alapfok, bazmeg!

Szt. Ahanov 2009.11.17. 14:23:53

@Jobb híján MDF-es: Valódi konzervatív!

(tédét csapkodva, fulladozva kacag)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.17. 14:24:39

ergé, nem válaszoltál még arra, hogyan zárhatja ki magát Svájc abból a rendszerből amelybe olyan kiváló demokráciák tartoznak mint Putyin überdemokrata csudiOroszországa. Szerinted a csecsniai muszlimoknak éppen az a problémája, hogy mekkora minaretet építhetnek ?? :)))

Nem gondolod, hogy esetleg arról van szó, hogy egy kampányban mindenféléket beszélnek összevissza ???

Szerinted ha egy sokkal egyszerűbb kérdésről vagy szó, banktitokról, és nem durvaarcú hegyi emberek fenyegetőznének fatvával, hanem WASP hivatalnokok tologatnának papírkákat Washingtonban mosolyogva, akkor is működik a kemény független honfiúi büszkeség ?? :)))))))))))

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 14:24:59

@Mr Falafel:

"egy állam a szimbólumait nem bassza sutba néhány bevándorló miatt."

Az állampolgárok basszák sutba a saját állítólagos szimbólumaikat. Nem érted, hogy az EU államaiban a harcos vallásosság kisebbségben van.
Amúgy a keresztényeknek két hazájuk van, a földi csak átmeneti, de az égi a tuti. Ez is alap.

Tehetetlen Dodó 2009.11.17. 14:30:42

@Jobb híján MDF-es:
Te csak fekete-fehérben gondolkodsz.
A kereszténység nem csak vallás: évezredes kultúra, civilizációs alap. Nem kell ahhoz harcos vallásosnak, sőt, egyáltalán vallásosnak lenned, hogy a keresztény civilizáció alapjain állj.
Így érdemes értelmezni a keresztény Európát.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.11.17. 14:35:41

@Jobb híján MDF-es:
Kevered a dolgokat. Az európai államok keresztény államokként alapítódtak. Az állami szimbólumrendszer magában foglal bizonyos katolikus egyházi szimbólumokat. A szakrális és profán tér kapcsolatát fenntartva ezzel. Fontos kapocs.
Az állampolgárok válhatnak vallástalanná, de államtalanná nem. Ezt jogszabály írja elő minden államban. Mindenki köteles állampolgár lenni valahol. Vagyis az állampolgár az állam szimbólumrendszerétől nem függetlenítheti magát, még akkor sem, ha az állami szimbólumrendszer olyan szakrális szimbólumelemeket is tartalmaz, amelyek az állampolgár vallási meggyőződésével nem egyeztethetők össze.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.17. 14:37:39

@Tehetetlen Dodó: Így igaz. Csak meg kell nézni a Reakció kommentmezejét, és csak ömlik a keresztény civilizációs alap, évezredes kultúra, miegymás. Most komolyan mit gondolnak ezek a muszlimista muszklimiskák, ezekkel a csudiariságokkal fognak ők versenyezni ???

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.11.17. 14:41:07

@Mr Falafel: "A civilizáció és kultúra szavak pontosan ugyanazt jelentik a társadalomtudományokban." - angolszászban igen, a németben nem.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 14:42:05

@Mr Falafel:

Mivan? Ki akarja kivenni a címerből a kettőskeresztet?

Sőt, ha levelet írnak a muszlimoknak, akkor az ő boritékjaikra is olyan pecsétet ütnek. De ez már kurvára messzire eltávolodott az eredeti vallási - hitvallási - jelentésétől.

Most a keresztény hit helyett az emberi jogok képezik a jogaink alapját.
Az az alap jogforrás, abból eredeztetjük az összes jogot a NFF óta. (kb.)
A reakció naná, hogy ezzel szembe megy, a karaván halad.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.17. 14:48:08

@Jobb híján MDF-es:

Mivan? Ki akarja kivenni a címerből a kettőskeresztet?

akik az iskola faláról. hogyan élhetne egy muzulmán állampolgár egy olyan országban amelyiknek a címerében a keresztény kizárólagosság üli torát. gondolj már eggyel tovább.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 14:54:38

@Grift:

Hülyeség a harcos ateisták faszkalapkodása örvén muszlimozni. A muszlim bevándorló egy olyan országba lép be, amely határán ott a kettőskeresztes címer. Felfoghatja ezt hitvallásnak. 1. Nem jön be, ha nem tudja elfogadni.
2. Be jön és hálás, hogy gyakorolhatja a hitét, de nem felejti el, hogy nem félholdat látott a határon (az Székelyföld címerénem van! :-)

dragffyla 2009.11.17. 14:55:41

Nem olvastam vegig mind az x hozzaszolast de arrol volt szo, hogy bizonyos kantonokba (Vaud)1946ig nem lehetett katolikus templomot sem epiteni, sot a meglevoknek sem lehetett a harangjat meghuzni? Ennek megfeleloen a katolikus Valaisban (Wallis) nem lehetett protestanst epiteni. Mar regi hagyomanya van ennek Svajcban. Masreszt Svajc mar nem csak europai ertelembe vetten multikulturalis, hanem globalisan is. kb 5 millio svacjira jut 3.5 millio bevandorlo, koztuk en is. Szep lassan a svajciak kihalnak es errol nagyreszt ok tehetnek. A gyerekvallalas egy nagy nulla, nincs gyermektamogatas szemben pl egy relative kevesbe gazdag allammal, Franciaorszaggal. A minaret ugy csak egy latszat problema. Kell a neppartnak mint jobbiknak a ciganybunozes. A helyett, hogy inkabb okosan segitenek a gyermekvallalast ezzel foglalkoznak. Egyik balos luzerni baratom szerint 5 generacio mulva nem lesznek svajci vezetek nevek.....

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.11.17. 14:59:50

@jotunder: Kedves jotunder, megígérem, hogy otthon elmorzsolok a maga kedvéért egy kör Scrutont, csak legyen szíves nem azon rugózni, hogy egy internetes felületen internetül kommunikálnak. Vagy mutasson jó példát, és döntse már a magaskultúrát, mert ez így nem jó, hogy csak hivatkozza, de soha meg nem éli. Vegye úgy, hogy ez Rhodosz.

@Grift: Ott a pont. Aggódhatnak is a dolgos helvétek, a bús magyarok és a halfaló északi népek egyaránt!

Tehetetlen Dodó 2009.11.17. 14:59:57

@dragffyla: "Egyik balos luzerni baratom szerint 5 generacio mulva nem lesznek svajci vezetek nevek..... "
Dehogynem. Csak éppen Herbert Müller úgy fog kinézni, mint Fekete Pákó.

jan 2009.11.17. 15:00:17

@suski: jogos
@rajcsányi.gellért (ergé): Gratulálok, ugyanígy gondolkodnak azok a muszlimok, akik tiltják a keresztény templomok építését a saját országaikban.

tph 2009.11.17. 15:00:32

@Jobb híján MDF-es: "Most a keresztény hit helyett az emberi jogok képezik a jogaink alapját."
Te vegig gondoltad mar Krisztus szenvedestortenetenek es az emberi jogok (kulonosen az elso generacios alapjogok) kapcsolatat? csak javasolni tudom, hogy tedd meg...

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 15:06:40

@tph:

ja, meg volt. A pápa is szivesen hivatkozik az emberi jogokra, de azért másról van szó.

Amúgy a bevándorlás egy kitűnő missziós lehetőség lenne, miért nem működik?

Gondolom amikor WC-t pucolni hívunk valakit, akkor nem térítünk. :-(

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.17. 15:09:12

@Jobb híján MDF-es:

bejön, hálás. állampolgár lesz, és akkor leveteti az iskola faláról, mert alikát báncsa. aztán ordít majd, dehogyaztánés a címerben is. ezt csak erősíti a szemita liberalizmus.

orsi00 (törölt) 2009.11.17. 15:12:16

Én is remélem, hogy Schwyz, Uri és Unterwalden szabad parasztjai 700 év múltán megújítják szövetségüket, és ismét elkergetik a zsarnokok, érkezzenek most Habsburg helyett Bruxelles-ből, mindannyiunknak példát mutatva. Hajrá Svájc! Hajrá svájciak!

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 15:13:28

@Grift:

Alika felnő és ott nem fogja érdekelni az egész, "otthon" úgy sem tartják már arabnak, ő sem akar az lenni. A címer meg pont annyira fogja izgatni, mint bármelyik nemjobbikos osztálytársát: semennyire.

Tehetetlen Dodó 2009.11.17. 15:15:43

@Jobb híján MDF-es:
Ezt mire alapozod?
Nézz körül, mondjuk az NSZK-ban.

tph 2009.11.17. 15:18:07

@Jobb híján MDF-es: ""otthon" úgy sem tartják már arabnak, ő sem akar az lenni." Te jartal mar Becsben? Egy ilyen kijelentes utan hamar kiszeret beloled Alika es a novere is:)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.17. 15:24:46

@elGabor: primitív taplóságról van szó, nem internetes nyelvről. döntsük el, hogy PC-zünk vagy sem :)))

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.17. 15:29:47

@Jobb híján MDF-es:

akkor olaszországban ki a vereskárpittal kivert ördögfaszát izgatta a kereszt? hülye vagy te fiam!
persze emögött cion dekrisztianizáló attakja lapul.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.11.17. 15:38:50

@jotunder: Példát, kedves jotunder, példát! Azt mutasson. :)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.11.17. 16:17:07

@Grift:
Hogy nem üti fel a fejét egyetlen keresztény sem valamely arab országban vagy éppen izraelben, aki nagy hanggal a követelné a két nép valláshoz is köthető szimbólumainak likvidálását? Miért az arabok és zsidók ugatnak mások országában? Mert egyetlen buddhista sem tiltakozott még ilyen okból.

bandeirante 2009.11.17. 16:33:34

@Mr Falafel: Nem így van, a buddhisták is tiltakoztak már (pl. Japánban a Szokko Gakkai, vagy Thaiföldön). Amúgy ennek az az oka, hogy Izraelben a zsidó vallás államvallás, és az iszlám is számos országban államvallás. Ami annyit jelent, hogy, aki a vallás befolyását csökkenti, az az államot támadja.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.11.17. 21:03:52

Azért nem kell hagyni, hogy minaretet építsenek, mert igen tisztelt muzulmán barátainknak ebből is tudniuk kell, hogy mi vagyunk itthon Európában, ők meg vendégek, akik nem kéne átrendezzék a lakást.
Egyetértek a svájci ellenzőkkel, én is olyan világban szeretnék élni, ahol továbbra is harang szól reggel, délben, este, nem pedig a müezzin rikoltozik. Mert ez a mi hazánk, nekik van sajátjuk.

Vagy képesek leszünk emellett következetesen és keményen kitartani, vagy Európa megszűnik úgy, ahogy eddig létezett. Mert a mohamedánok nem lesznek olyan engedékenyek, mint a mi multikulti europolgáraink, az ő hasznos idiótáik.
Rájuk aztán nem jönne jó világ. Egy iszlám Európa nem kezelné ilyen megértően a buzikat, ateistákat, házasságtörőket. Én, mint családos, hetero keresztény valószínűleg kijönnék a mohamedánokkal, de nem mindenki járna jól. Szerintem jobb ezt így megtartani, ahogy van.

bz249 2009.11.17. 21:15:27

@Elpet: vagy nem jönnél ki jól velük az iszlám vallás törvényvallás (egyébként pl. a zsidó és amennyire tudom a hindu is) ezért az aztán egy nem iszlám országban összeütközésbe kerül a vallási és a világi törvény. Ilyen probléma pl. nincs a keresztyén egyházakkal (vagy mondjuk a buddhistákkal).

Cheradenine Zakalwe (törölt) 2009.11.17. 21:17:42

Kapják be a muszlimok, húzzanak vissza a sivatagba. Európa keresztény.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.11.17. 21:20:01

@krüger:
Thaiföld és Japán vallási kérdéseiben nem vagyok jártas. Én arra gondoltam, hogy Európában a buddhisták nem szoktak követelőzni. A továbbiakat illetően olvasd Elpet kommentjét.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.11.17. 21:41:35

@bz249:

Ó, nálunk Szegeden ennek hagyományai vannak. A ferences rendház a török hódoltság ideje alatt is működött mindvégig, nyugalmasabb időkben egész békességesen.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.11.17. 21:52:11

@Mr Falafel:

Nem szoktak követelőzni, bizony. De nem is hallottam soha a buddhistákkal szembeni vallási türelmetlenségről.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.11.17. 21:53:58

De nem is hallottam soha a buddhistákkal szembeni vallási türelmetlenségről - itt Európában legalábbis. A "kirekesztő" keresztényekkel teli Európában.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.17. 22:53:58

@Elpet: Te tényleg azt gondolod, hogy a svájciak azt gondolják, hogy a magyarok olyan rettentően különböznek mondjuk a bosnyákoktól ? :)) Hogy a magyarok von St Gallen azok a MI, az Ibrahimovicsok meg az ŐK ? Hát nem....

bz249 2009.11.17. 23:01:07

@jotunder: ezzel arra akarsz utalni, hogy a magyarokat az ún. "cigány" nevű népbe sorolják az Ennstől és az Elbától nyugatra? Ez mondjuk igaz, de legalább Bocskainak van szobra Genfben:

en.wikipedia.org/wiki/Reformation_Wall

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.17. 23:14:31

Egyébként a következőről van szó. Ha ezt megszavazzák, megváltoztatják Svájc szövetségi alkotmányát, konrétan beleírják a 72. cikkelybe, hogy nem lehet minaretet építeni. Érdekes alkotmány lesz, az biztos :))
Na viszont ha nem szavazzák meg, akkor ergé még nyugodtan megírhatja, hogy a svájciak nem is jó svájciak, hanem rút szibarita vázak. Vagy vázák. :))))

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.17. 23:20:39

@bz249: Nem tartanak európaibbnak a bosnyákoknál.

Zetek 2009.11.17. 23:21:05

@jotunder: Géza! A kormányfő sem akar müezzint. Pedig a balfék a pénzügyekért is felelős. Szimpatikus bezzeg demokrácia.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.17. 23:23:08

@Zetek: A szabaddemokraták és a néppárt támogatja a referendumot, a szocdemek és a kereszténydemokraták meg nem. Bélám.

Alfőmérnök 2009.11.17. 23:25:29

@Elpet: Mert nem hódító vallás. Szemben az iszlámmal. És mondjuk a kereszténnyel.
Most húú de csúnyát mondtam.
(Amúgy Elpet · nyarspolgar.blog.hu/ 2009.11.17. 21:03:52-vel teljes mértékben egyet tudok érteni.)

bz249 2009.11.17. 23:26:10

@jotunder: attól, hogy minden magyart cigónak tartanak, még ott van Bocskai a Reformátorok Falán Genfben.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.17. 23:39:10

@bz249: Miért tartanák cigánynak a magyarokat ? Másnak tartják mint magukat. És tényleg... :)))) Magyarország másik neve Nemsvájc.

P.S Egy Renens nevű svájci kisvárosban szólított meg egy öreg cigány bácsi magyarul.

bz249 2009.11.17. 23:41:59

@jotunder: mittomén miért pont a cigányt szúrták ki... az ismerőseim mindenesetre ezt mondták a svájciakról. Egyébként nem olyan rossz dolog az, mert az osztrákokat is annak tartják. ;)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.18. 00:08:54

@bz249: Azt a plakátot amit ergé feltett több svájci városban betiltották. Elég hülye dolog ez, mert Svájc az az ország ahol a muszlimok (5 %) tipikusan európaiak. Bosnyákok, albánok, törökök. Vannak hardcore iszlámisták nagyon kevesen, de a tipikus svájci muszlim nő nem hord csadort.

Az a minaret ami miatt a botrány kitört, hat méter magas és szerintem nem is olyan nagyon messziről református templomtoronynak látszik. Egyszerűen jól néz ki, csinos épület, abszolút svájci. Ha jól értem egyelőre a tiltás ellenzői vannak többségben.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.18. 00:13:15

Olyan mélyen igaza van Krzysztof Vargának a Turulpörköltben. Most olvasom, és magunkra (ja, magamra is, de még mennyire, én is tudok ám hülyemagyar lenni) ismerek. Svájcban népszavaznak, ott áll a bál, az ő dolguk, mi akik a saját piti dolgainkat képtelenek vagyunk megoldani, pattogunk egy jót. És közben kurvára verjük a mellünket, hogy de jól megmondtuk. Mit is ? Kinek ?

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2009.11.18. 00:23:40

A kereszt a kereszténység jelképe. Aki ennél többet magyaráz alá, belé, az enyhén böszme hatalmi kórságát vetíti ki és ennek megfelelően egyértelműen árt a kereszténység által képviselt tényleges értékeknek a jogosan kiváltott ellenszenv miatt. Azért mert a szélsőmuszlimok barmok, nem kell szélsőkeresztény hülyének lenni és adminisztratív vagy erőszakos eszközökkel terelni, valahogy Jézus sem élt semmi hasonlóval. Én is szedtem már le keresztet közösségi helységből, amit más poénból rakott ki, de aki nehezményezte az nem keresztényként találta valahogy nem igazán humorosnak, ahogy én sem.

kulalak 2009.11.18. 02:08:47

elgondolkodtato (persze nem a hulye jobb hijan tipusu kotekedoknek), hogy ez meg csak a kezdet vagy a veg.
Az amerikai vallasos unnepnapoknak nincs hetfoi folytatasuk a tolerancia miatt. A Karacsony maradt meg az Ujev a hagyomany miatt de azt is kikezdtek.
Az ET a taplo banda hamarosan veguk lesz, az EU megunja a kettosseget a lisszaboni szerzodes utan.
Hajra Svajc, a tobbseg dont mellett a hagyomany veletek van.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.11.18. 06:58:11

@jotunder:

Lehet, hogy a svájciak bennünket keleteurópai barbároknak tartanak, ám ez engem nem érdekel. A dolog nem jut konfliktusig, mivel én nem megyek oda, hogy átrendezzem az országukat.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.18. 10:11:17

@Elpet: Egy faluban a helyi török kulturális egyesület építeni akart egy hatméteres minaretet. Mivel én már láttam minaretet, tudom, hogy az egy minaret, amúgy simán egy kis templomtoronynak néz ki. Ezt be akarták tiltani. Ebből lett a balhé. Az alkotmányukban ott van, hogy katolikus egyházmegyét nem lehet alapítani csak úgy, Lausanne-ban volt a világ egyik legszebb katedrálisa, bakker, beolvasztották a Szűz Mária szobrot, leverték a freskókat, és lett belőle hatalmas bazi nagy kálvinista templom. Ez is Svájc történetéhez tartozik. Erre pár hülye meg akarja változtatni a kibaszott svájci alkotmányt, hogy ne lehessen minaretet emelni. Igazán annak örülnél, ha az evolúciót tiltanák be, de ott már nem tartunk. Szerbiában azért próbálkoznak vele, nyugodj meg.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.18. 10:20:39

@kulalak: fogyatékoska, figyelj ide. Amerikában a katolikusok ellen törvénykeztek a huszadik században a protestánsok. Érted ?? Betiltották törvényileg a katolikus iskolai oktatást több államban. A Ku Klux Klán rengeteg olyan helyen működött ahol mindenki fehér volt, szerinted kiket basztattak ? Igen, a katolikusokat. Massachussetts államban tradicionálisan katolikus nem viselhetett állami pozíciót (államvallás volt, és nem avatkozott bele a szövetségi állam), a betelepülő ír katolikusokat ott ütötték ahol lehet, és nyilvánosan belzebub ringyójának nevezték a Pápát. Amerika nem a vallási türelemre épült, mert importálták a brit örjöngéseket. Ezért kellett vigyázni a church-hel és a state-tel. Az európai civilizációban a keresztény nyír keresztényt volt a klasszikus felállás, Morus Tamás, Szervét Mihály, Giordano Bruno tudna mesélni.

asz_tapasz (törölt) 2009.11.18. 12:06:09

Tényleg, hol a jobbikos közlemény, Perge Ottó cikkei a kurucon, valami, srácok? A FIDESZtől már megszokhattuk hogy ny-európai "keresztény" társaihoz hasonlóat hallgat mint szar a fűben a téma kapcsán, de egy állítólag horthysta párttól mást várnék. Én nem akarok semmi rosszra gondolni.

Bell & Sebastian 2009.11.18. 12:47:24

Olyan ez is, mint a házasság, az útálatos rokonok is megszaporodnak hirtelen - legyen bármíly hamvas is az az ara!

Mindig is Dobó Istvánnak szurkoltam, Sárközi, -amig csak dinnyét eszik kanállal-, nem zavar, viszont a demográfiai, kulturális és politikai, (balra szavazók), vetülete már annál inkább, sőt, egyenesen felháborít és fegyverbe szólít!

Sok ez kicsit egyszerre a ballibbant áfiumból! Svájc maradjon a svájciaké, ERGÉ -nek nagyon igaza van, de >nekünk< is!

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.11.19. 08:22:05

@jotunder: ez most hogy jön ide? nem ítélem el a korrupciót? nem írok arról, hogy milyen katasztrofális helyzetben van az ország, minden tekintetben?

heima (törölt) 2009.11.19. 08:42:38

@jotunder: foglaljuk össze:

keresztények - rosszak.
zsidók - jók.

ennyi:D

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.19. 08:44:30

@rajcsányi.gellért (ergé): Itt nem sima mezei korrupcióról van szó, hanem arról, hogy Magyarország valahogy túlságosan Nemsvájc, és ezt most észrevételezték.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.11.19. 08:45:34

@jotunder: drága tündér, szerinted én úgy látom, hogy Magyarország Svájc? :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.19. 09:05:44

www.rbr.com/radio/18673.html

Nem semmi. Egy kongresszusi határozattervezetről is szó van benne.

Ergé, nem rólad van szó, könyörgöm, nem gondolom úgy, hogy Svájc valóban veled vitatkozik, csak arról, hogy ki kit minek néz.
Olvasd azt el ott fent. Nem bonyolítják túl a dolgokat.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.19. 09:10:13

www.rbr.com/radio/18673.html
erről írtam, és eltűnt. na mindegy. talán ez most átmegy.

heima, próbálkozz azzal, hogy átmész végre a vizsgáidon a Corvinuson, és ne velem. Jó ? Köszike.

heima (törölt) 2009.11.19. 09:22:18

@jotunder: ahogy te sem vagy a nap 24 órájában baloldali és liberális, úgy én sem szívatom az agresszív, rosszindulatú, beteg lelkű szerencsétleneket nonstop, csak éppen úgy és akkor, ahogy kedvem tartja.

a Corvinusra meg csak WCre ugrok be néha, ha épp arra járok. Arra pont jó.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.19. 09:28:03

@heima: Te egy politkurva vagy, a szánalmasabbik fajtából. Én viszont sem baloldali, sem liberális, sem értelmiségi nem vagyok. Na pá.

heima (törölt) 2009.11.19. 09:32:50

@jotunder: az igazi Vérfüggetlen. végre itt van :D

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.11.19. 09:36:13

@jotunder: Akkor nem szóltak egy szót sem, amikor a Danubius és a Sláger nyert frekvenciát, fizetett a megállapodásnál alacsonyabb sugárzási díjat, tartott fent kiegyensúlyozott közéleti kapcsolatokat. Az tiszta volt, az rendben volt, az versenyszerű és piaci volt az elejétől a végéig.

Hát baszki. Ezt már nem lehet kibírni röhögés nélkül.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.19. 09:53:08

@elGabor: Az EMIS pesti főnöke Barbara Brill azt állítja, hogy őt a szocik és a fidesz is megzsarolta. És most balhé van. Valahogy most besokalltak. Én nem állítok semmit, én belinkeltem valamit amit a google.news-on találtam. Azt szerintem jól illusztrálja a tézisem, hogy Magyarország Nyugatról nézve nem olyan nagyon cuki látvány. Nem bonyolították túl a dolgot, itt egyszerűan azt állítják, hogy pártok kapták meg a frekvenciákat :)))
Nem hiszem, hogy egy rádióval foglalkozó szervezet oldala olyan rettentően fontos lenne, bár a congress resolution információ elég érdekes. A követségek levele a kemény. Ilyet nem szoktak csinálni.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.11.19. 10:11:31

"Ilyet nem szoktak csinálni." - éppen ezért kell inkább azon elgondolkodni, hogy a sok korrupciós ügyet miért nézték el, a szocik és a szadesz nyomulásait, Feriék adat-kozmetikázásait és egyebeket, és most meg miért nem.
Odaátról pont úgy néz ki Mo, mint Afrika, Latin-Amerika és Ázsia: potenciális profitszerzési hely. Most valakiknek nagyon a tyúkszemére léptek, és bemozgatták a követségeket, ahol szintén politikus-vállalkozók ülnek.
Ha a magyar politikus korrupt, akkor a nyugatiak meg korrumpálnak.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.11.19. 10:57:24

@tölgy:

Érdekes, nem hallok olyat, hogy termelő üzemek küföldi tulajdonosai berzenkednének az áldatlan magyar állapotok miatt. Tehát aki gyárat épít ide a zöld mezőre, annak megfelel. A tiltakozások olyanoktól jönnek, akik olyan létező dolgokba csüccsentek bele, mint rádiófrekvencia meg közművagyon.
Mitől befektető az, aki egy frekvenciát használ? Mitől befektető az, aki egy közműhálózatot üzemeltet? Vegyük azt észre, hogy itt a gazdaság eléggé speciális szeletéről van szó, amelyekre már indulásból nem igazak azok a klasszikus piaci szabályok, amelyekről a szabad versenyről szóló iskolás tanok szólnak.

tevevanegypupu 2009.11.19. 11:11:03

Nyilvan azert fontosak ezek a radiok - es ezert izgattak fel a tomegeket is - mert a frakvenciakon keresztul nagyobb hasznot lehet remelni peldaul meg egy uzem telepitesenel is. Mozgatni lehet vele embereket, hangolni erre-arra, szinte eszrevetlenul manipulalni. Nem veletlenul a puccsistak is elsosorban a radio es televizio epuletet foglaljak el eloszor. Itt most elvesztettek ket jo kis befolyasolasra kitunoen megfelelo adot. Persze hogy felhaborodnak miatta. Most jon a masik oldal.Az szdsz-nek pedig ki kell talani valami mast: peldaul osztodassal szaporodjanak.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.11.19. 13:59:02

@jotunder: Sajnos én ezeket már csak Mrożek és Menzel szemszögéből tudom nézni, mert... mert mert. Máshogy nem képes befogadni a fejem az északában felsíró lobbisták képét.

Bell & Sebastian 2009.11.19. 18:41:24

@Elpet: @tevevanegypupu: @elGabor:

xD........... KO.

@tölgy:

Sőt! Már Burkusföldről is!
Sőt, mi több, már a Dohány utcából is!

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.11.19. 21:47:39

@Bell & Sebastian:

Kérem szépen, a befektető az, aki idejön, és épít valamit. A saját pénzéből vagy a saját maga által fölvett hitelből.

Ha én lemegyek szombat este Pusztaottlakára diszkót tartani, akkor én befektető vagyok? Viszem magammal a magnóimat meg egy keverőpultot, mert azt a 20 számot senki más nem tudja lejátszani, csak én? Ez befektetés?

Vagy ha kiveszem a szegedi piacon az Irén csarnokban működő nyilvános klozetot, akkor ez befektetés? Mert vettem két nyugtatömböt, három golyóstollat meg egy felmosókészletet, két flakon Domestost? Mert a nyolcvan forintot senki nem tudja olyan hatékonyan szedni, mint én?

Nevetséges ez, kérem. Ezek a gazdasági szereplők arra kaptak koncessziót, hogy leülhetnek Magyarországon egy sorompóhoz szedhetni a pénzt. Az ilyen buliknak mindig vége van egyszer, ezt tudomásul kell venni, nem rinyálni, hanem örülni, hogy eddig is lehetett.

Bell & Sebastian 2009.11.19. 23:29:54

@Elpet:

Hun van itten termelő tőke? Olyan humán erőforrást foglalkoztató? Banktőke van, lopott zsozsó, abból lészen King's City.

Vulgár gazdaságtan:
1§.
Amennyiben az elérhető kamat meghaladja a min. nyereséget (8%), Csak a leghülyébbek fektetnek termelő vállalkozásba. Márpedig abból élnénk.

Várkonyi 2009.11.20. 15:27:37

"Fuckyeah, én a svájci parasztokkal vagyok."
Én meg a Sinn Féinnel.

"Politikai szempontból Svájc már magával a népszavazással is elszigetelődött a világtól, és ha kilépne az Európa Tanácsból, akkor jogilag is elszigetelődne."

És kit érdekel? Ettől még Európa leggazdagabb országa marad. Megteheti, hogy leszarja ezt a nagy elszigetelődést.

Valszeg az lesz egyébként, hogy vagy nem szavaznak elegen, vagy a többség nemmel szavaz, vagy pedig hiába szavazzák meg, az EU előtt kénytelenek lesznek behódolni.

kulalak 2009.11.21. 02:47:44

@jotunder: nem kell becezni.
Az ET vak apai utolso beszolasukat teszik vagy az elsot? Ezek utan majd beszolnak mindenkinek? Meddig? Mig a szurkeseg mindent elont? Ki fogja oket pofanverni?

Hajra Svajc!

Hattory Hanzo 2009.11.29. 18:24:57

@Várkonyi:

Ha pár rövid mondatban vázolnád, mi a bánat köze van az EU-nak Svájchoz, hálás lennék...

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.11.30. 09:01:15

@rajcsányi.gellért (ergé): mekkora geccci nagy csúsztatás megint a címben, LOL INDEX LOL
"Svájcban amúgy a kereszténység után az iszlám a legnagyobb vallás, négyszázezer, javarészt az egykori Jugoszláviából bevándorolt muzulmán él az országban."
"második legnagyobb" LOL INDEX LOL
Svájc népessége, 2009. évi becslés 7 725 500 fő.
400.000 muzulmán bevándorló, miaf@szt pattognak mint kecskesz@r a deszkán?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.11.30. 09:05:48

A vasárnap tartott népszavazáson a svájciak több mint 57 százaléka támogatásáról biztosította azt a kezdeményezést, hogy tiltsák meg az új minaretek építését az országban.

www.fn.hu/hirek/20091129/nem_szabad_minaretet_epiteni_svajcban/

ÉLJEN SVÁJC!!!

ü
bbjnick

zoli29 2009.11.30. 09:47:50

@bbjnick:

Ezek szerint nem én eszméltem elsőként. :)

Switzerland rulez! :)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.30. 10:25:39

Az iszlámfób faszkalapok ünnepelnek, a keresztények tiltakoznak.

Tehetetlen Dodó 2009.11.30. 10:32:02

Ha Babits 100 évvel később születik, írhatná:
"Appenzell. Tarka hímű rét
tört árnyat nyúj a minarét".

Nos, a gyönyörű multikulti álmok szétfoszlóban
Ezek a buta svájciak, ejnye.

asz_tapasz (törölt) 2009.11.30. 11:49:22

@Tehetetlen Dodó: :D

(valaki mondja meg nekem miért hallgat a hazai "jooboldal"? közepétől a széléig...)

asz_tapasz (törölt) 2009.11.30. 11:52:47

@Talon Karrde: ez is remek: "a minaretépítési tilalmat az alkotmányba foglaló javaslatot kizárólag a legnagyobb svájci párt, az idegenellenes Néppárt támogatta" - kizárólag a legnagyobb, érted?
:D

Tehetetlen Dodó 2009.11.30. 12:05:31

@fakk blog.hu in di essz:
Nem egészen értem. ha jól számolom, már vagy a tizedik jobbos haverom örvendezik velem együtt a jó hír fölött.
Vagy valami hivatalos nyilatkozatra gondolsz, pártok részéről? Mert valóban, ilyet nemigen hallottam.

asz_tapasz (törölt) 2009.11.30. 12:16:19

@Tehetetlen Dodó: KDNP-s nyilatkozattól MN-es jegyzeten át kurucinfós vezércikkig bármire.

Tehetetlen Dodó 2009.11.30. 12:20:22

@fakk blog.hu in di essz: Valóban, nemigen tűnik fel "hivatalos" állásfoglalás a pártok részéről.

tewton 2009.11.30. 13:48:16

@Jobb híján MDF-es:
"Az iszlámfób faszkalapok ünnepelnek, a keresztények tiltakoznak."

muhaha. Inkabb így:
"a történelmet tanult, gyanakvóbb faszkalap keresztények ünnepelnek, az ártatlanabb lelkű modern keresztények tiltakoznak"

amúgy szeretném látni, amint építési engedélyt szerzel keresztény harangtoronyra Egyiptomban vagy Törökországban. Ott ugyanis konkrétan tilos, vagy szimplán lehetetlen az ilyesmi.

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2009.11.30. 16:41:49

@tewton: Biztos a svájci kat. konferencia püspökei is tudatlanságukban ellenezték az ötletet. Bezzeg az isteni nép, mennyivel jobban vágja ezeket a keresztényi értékeket:
www.swissinfo.ch/eng/news_digest/Catholic_bishops_oppose_minaret_ban.html?siteSect=104&sid=11194555&ty=nd

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2009.11.30. 16:43:53

@rajcsányi.gellért (ergé): ja, és mit szólsz, a püspökök ezek szerint "Balrefkók" ?! :DDDDDD

roland_bela (törölt) 2009.11.30. 20:39:59

@tewton: "ember", egyiptomban kopt keresztény közösség van, harangokkal mindennel, amúgy pedig semmit nem változtatok ti jobboldali senkik az utóbbi hatvan évben, csak akkor érzitek jól magatokat ha van ellenségkép.

roland_bela (törölt) 2009.11.30. 20:41:49

érdekes módon persze a szlovák nyelvtörvényen köszörülitek a fogatok, ott is csak a szlovák értékek védelméről van szó, vagy az más?

tevevanegypupu 2009.11.30. 20:42:31

@roland_bela:
Algeriaban es Marokkoban is van kereszteny kozosseg, meghozza eleg nagy, de harangozni tilos.

tevevanegypupu 2009.11.30. 20:45:05

@roland_bela:
Magyarorszagon minden nemzetisegi szabadon beszelheti a nyelvet. Ez meg a Kadar rendszer alatt is ugy volt.Szlovakiaban es Romaniaban, Vajdasagban ez eleg nagy nehezsegekbe utkozik, neha meg az eletet is kockaztatja az, aki megszolal az anyanyelven.

Gerencsér 2009.11.30. 21:47:28

Új szótár van, muszlim, vagy mi,
Ana ha beg bah, így kell szeretni
Ana ha beg bah, így kell szeretni
Új szótár van, muszlim, vagy mi.

picur3ka 2009.11.30. 23:59:19

Csak egy velemeny:

'Well said but you know true Muslims feel the need for these speaker towers that scream Allahu Akhbar three to four times a DAY reminding Muslims in the vicinity to face east and start praying where ever they stand?
Those things do not belong in Western countries. As a Christian who has lived in Muslim country I tell you, those towers are annoying as hell and will drive you nuts (Please do not misunderstand me, nothing against Muslim people)
Man, I have heard it so many times that I can say the whole prayer practically by heart (and it is a long prayer) not knowing what it means, even now after 20 years.

I am sorry but I hate those things and Europeans are making a big mistake allowing them to be propped up.............they are also a sign of Muslim dominance in case anybody missed it and most Muslims do not want to integrate, they say they want to bring the glory of Islam to the West.

Well done Swiss.'

picur3ka 2009.12.01. 00:01:50

@roland_bela:

Udv! Mi volt a kezeles lenyege? Csak azert, hogy segithessunk.

picur3ka 2009.12.01. 00:07:36

@tewton:

Csak nem akar a szintjukre sullyedni?

A mi mercenk mas, mi odatarjuk a masik orcankat is. Vagy hogyisvanez...

Ok sokkal jobbak egyebkent, demokraciabol is, mint ok maguk elmondjak. Kevesbe nevetseges mint a cigany duma, mondjuk, de kioktatnak rendesen.

tewton 2009.12.01. 00:16:08

@roland_bela:
"egyiptomban kopt keresztény közösség van, harangokkal mindennel"

olvassál már utána, helóka. Lájtosan mészárolt és ellehetetlenített (amúgy tényleg kopt) keresztények, lerombolgatott templomok, etc. Gondolom neked, mint "nemjobboldali valakinek" ez keveset jelent. Adjak linket?

bocs.hu/csi/csi96s2.htm

"Iszlám szélsõségesek elnyomják és üldözik az egyiptomi - nagyrészt kopt - keresztényeket. A szörnyû gazdasági helyzet csak szítja ellenük a gyûlöletet. ... A muzulmán szélsõségesek által kifejtett propaganda megmérgezi a keresztények és muzulmánok közötti légkört. õk a katasztrofális gazdasági helyzet bûnbakjai is, akiket hitük megváltoztatására vagy emigrációra kényszeríthetnek. Leginkább az egyiptomi lakosság 10%-át alkotó koptok szenvednek ettõl. A koptokat csak másodrendû állampolgároknak tartják ... Az iskolákat magánvállalkozásban vezetik, mivel nyilvános iskolákban törvény tiltja a keresztény hitoktatást."

a CSI frissebb híreiben is tallózhatsz, ha van interneted.

"amúgy pedig semmit nem változtatok ti jobboldali senkik az utóbbi hatvan évben, csak akkor érzitek jól magatokat ha van ellenségkép."

höhöhö, azért hogy "jobboldali senkikről" beszélj, úgy látom, neked is van valami kis ellenségképed. Amúgy az ostobaság, a rosszindulat, az előítéletesség nagy ellenség, de a standard az, hogy a bűnt gyűlöljük, nem a bűnöst :)

úgyhogy életben hagyunk

tewton 2009.12.01. 00:18:15

@erőspista: ki beszél itt tudatlanságról? szerintem ők "ártatlanabb lelkű modern keresztények".

roland_bela (törölt) 2009.12.01. 00:41:21

@tewton: bocsáss meg, a kopt keresztények mai napig az egyiptomi elit részei, kvótájuk van a parlamentben, arról meg ne is beszéljünk, hogy európai demokrácia létére svájcnak, nem törökország, egyiptom, vagy szaud-arábia a mérce...
mellesleg muszlim ország, ettől függetleneül semmi baja a keresztényeknek libanon is.
oltári arc vagy, hogy életben hagysz, mi vagy te pilátus...
@picur3ka: nem emlékszel, együtt voltunk az opniban...

picur3ka 2009.12.01. 00:49:01

@roland_bela:

Mijafasznak jonnek ide akkor?

Megmondom a valaszt, es ez egy muszlim ismerostol valo, mert nagyobb biztonsagban vannak itt, mint otthon, nem a keresztenyekrol van szo.

Koltozzon oda nyugodtan egy par evre, ha tenyleg maskepp gondolja, es elvezgesse a nagy demokraciat.

Mi SOHA, SEHOL nem voltunk egyutt.

tewton 2009.12.01. 01:27:29

@roland_bela:
"a kopt keresztények mai napig az egyiptomi elit részei"

hát ez egy fura elit-értelmezés. Egy elit, amelynek a létmódjához hozzátartozik pl. a háztáji disznótartás.

Kvóta? ezek után abban se hiszek, abban meg pláne nem, hogy az bármit is jelentene.

De nini: "CSI Releases Report on the Abduction, Forced Conversion and Forced Marriage of Christian Women in Egypt and Calls on President Obama and the International Community to Act"

www.csi-int.org/coptic_report_pr.php?sId=01259626457&sucHL=

erőszakos emberrablás, nemi erőszak, kényszerházasság, valamiért direkt a kopt keresztény nők ellen, ismétlődő mintázatban. És minimum 30 éve ez megy. Ezt azért nehéz kimagyarázni. Egyszerűbb, ha bevallod, te is a muszlim testvérek közé tartozol.

másrészt: Európa az európaiaké, új vendég mosogat, stb. Kicsit sajnálom, hogy az alkaida miatt a bosnyákok meg a többiek szopnak, de ez van. Kadhafinak sem kellett volna bedobni azt az ötletet, hogy megszünteti Svájcot, stb.

tewton 2009.12.01. 01:40:42

@tewton:
nini, a csöppetsemjobboldali Hitgyüli is ír a koptok üldözéséről, 10 éve:

www.hetek.hu/hit_es_ertekek/199811/a_koptok_kalvariaja

bunkó módon kopizom, hátha eltűnik:

"Október folyamán megközelítőleg 1200 keresztényt tartóztattak le a felső-egyiptomi Al-Koseh faluban – jelentette helyszíni értesülésekre hivatkozva a londoni Daily Telegraph cím? napilap. A rendőrség "hitetlenség" vádjával vette őrizetbe a kopt felekezethez tartozó hívőket. Sokukat keresztre feszítettek, vagy lábukat összekötözve ajtókhoz bilincseltek, majd áramütéssel megkínoztak.

A rendőrség Anba Wissát, a helyi kopt templom vezetőjét és két másik papot letartóztatott. Öt vádpontot hoztak fel ellenük, többek között, hogy "a vallást viszályszításra és a nemzeti egység rombolására használják." A vádak alapján halál- vagy életfogytiglani büntetést szabhatnak ki rájuk.

Bár a koptok a Közel-Kelet legnagyobb keresztény közösségeként Egyiptom népességének 6 százalékát teszik ki, a kormány nem hajlandó elismerni őket hivatalos kisebbségként."

(kvóta?)

"Jelenleg is elnöki engedélyre van szükségük, hogy gyülekezetet alapíthassanak, történelmüket nem szabad iskolákban tanítani, és annak, aki áttér hitükre, a letartóztatás esetleges veszélyével kell szembenéznie.
A heves tiltakozások ellenére a Mubarak-kormány nem hajlandó lépéseket tenni a terrorakciók megfékezése érdekében."

akkor most hogy is állunk az ellenségképpel?

asz_tapasz (törölt) 2009.12.01. 14:31:02

a kereszténység kopt ága egyébként az egyik legősibb. majd ha 1500 évet a jugók is lehúztak svájcban, lesz mire pattogniuk. addig is: szabad vallásgyakorlás mínusz minaretek = európai színvonalú kompromisszum.

roland_bela (törölt) 2009.12.01. 21:16:15

@tewton: tudnál nekem egyetlen egy független nem valamelyik, újkeresztény-fundamentalista szervezet honlapjáról küldeni információkat, mert ez így...

1998 óta mellesleg a 454 fős népgyűlésbe az elnök által választott 10 főből 8 kopt, 2 pedig nő, nem mellesleg, olyan koptok, akik a gazdasági élet rendkivűl fontos szereplői.

nem gondoltam volna mellesleg, hogy svájcnak, valaha egyiptom lesz az összehasonlítási alap vallásszabadság témában, arról nem beszélve, hogy egyiptomban a muszlim gyülekezetek is halálra vannak ellenőrizve, a nem kormánypárti muszlim vezetőket pedig általában bebörtönzik, vagy kivégzik, ugyanígy a szufi gyülekezetek is tiltottak egyiptomban.

sőt nem csak muszlim, hanem még terrorista is vagyok, meg kommunista, meg zsidó egyszerre...

picur3ka 2009.12.01. 21:34:09

@roland_bela:

'nem gondoltam volna mellesleg, hogy svájcnak, valaha egyiptom lesz az összehasonlítási alap vallásszabadság témában, arról nem beszélve, hogy egyiptomban a muszlim gyülekezetek is halálra vannak ellenőrizve, a nem kormánypárti muszlim vezetőket pedig általában bebörtönzik, vagy kivégzik, ugyanígy a szufi gyülekezetek is tiltottak egyiptomban.'

Ne haragudjon, de maga kezdte a koptokkal, nem mas. Most meg ezzel jon, hogy nekunk pelda, nezzen vissza, hogy milyen fasza ottan a keresztenyeknek, ezt maga vetette fel.

roland_bela (törölt) 2009.12.01. 22:49:36

"amúgy szeretném látni, amint építési engedélyt szerzel keresztény harangtoronyra Egyiptomban vagy Törökországban. Ott ugyanis konkrétan tilos, vagy szimplán lehetetlen az ilyesmi."

"önök" kezdték el, hogy bezzeg törökországban, vagy egyiptomban, erre reagáltam, azonban egyszer sem álítottam, hogy ezek hihetetlen nagy demokráciák lennének...

Mellesleg bármelyikőjük megsúgná, a minaretek miért jelentenek olyan nagy veszélyt európára nézve, tényleg ennyire gyenge lábakon állunk, hogy ez így betesz? Vagy csak tök mindegy, hogy a kommunisták, vagy a galiciaiak, vagy éppenséggel a liberálisok, csak legyen valakitől félni?
Így marad csak meg a fene nagy identitás, ha van egy nagy közös félelmünk nemde?

bz249 2009.12.01. 23:02:57

@roland_bela: mert a derék svájciakat megilleti a nyugodt pihenéshez való jog ezért ne zajongjanak ott a muzulmán bevándorlók, hanem vegyenek szépen jó minőségű svejci órát és annak segítségével állapítsák meg, hogy mikor kell imádkozni menniük. ;)

picur3ka 2009.12.02. 00:43:57

@jotunder:

Imadom az ilyen megmondasokat is. A legtobb nyugati orszag sokasag nepessege hulye, mint a mienk. Fingjuk nincs, mi a csuda a bosnyak vagy magyar, a ciganyt meg hunt, azt hallottak mar.

A kevesebb tobbiek pedig varialtan muveltek es tajekozottak. Nagyon jol tudnak ertekiteletet tenni. Valosat. Es nem keverik a szezont a faxonnal.

picur3ka 2009.12.02. 00:57:50

@roland_bela:

OK.

'Mellesleg bármelyikőjük megsúgná, a minaretek miért jelentenek olyan nagy veszélyt európára nézve, tényleg ennyire gyenge lábakon állunk, hogy ez így betesz? Vagy csak tök mindegy, hogy a kommunisták, vagy a galiciaiak, vagy éppenséggel a liberálisok, csak legyen valakitől félni?
Így marad csak meg a fene nagy identitás, ha van egy nagy közös félelmünk nemde?'

Eleg gyenge labakon allunk nehany szempontbol, szoval ideje tokoskodni, mint Putyin tette. Aki mer, az nyer, nincs tobb vesztenivalo tenyleg.

A minaretek es iszlam. Jelenlegi helyzetben a felallas valami olyasmi, hogy semmifele muslim orszag nem enged egyeb vallasi objektumokat a teruleten, viszont a demokratikus jogokat kihasznalva, melyek adottak a mi vilagunkban es naluk nem leteznek, koveteli a sajt vallasa terjeszteset a mi vilagunkban.

Kozben persze minden nap megsertodik, ol, terrorizal es panaszkodik.

Valojaban csak terjeszkedik. Semmi erdekunk nem fuzodik a torelarasukhoz, sot.

Azannyukpicsaja inkabb lefedi.

Tehetetlen Dodó 2009.12.02. 09:30:44

@roland_bela: "Mellesleg bármelyikőjük megsúgná, a minaretek miért jelentenek olyan nagy veszélyt európára nézve, tényleg ennyire gyenge lábakon állunk,"
Így van, ennyire gyenge lábon állunk.
Ez az ún. "demokrácia" geyik legnagyobb hátulütője, hogy védtelen azokkal szemben, akik nem akarják betartatnai a játékszabályait, csak azokat, amelyek nekik kedveznek.
Gyönyörű, szemléletes példa erre az iszlám terjeszkedése.

Bobkó Csaba 2009.12.02. 10:19:24

www.magyarhirlap.hu/kulfold/elitelik_a_nepszavazast.html

"A Vatikán is a vallásszabadságra mért csapásnak minősítette a történteket. "

A Vatikán PC hozzáállása meg a kereszténységre mért csapás? Kinek dolgoznak ezek?

Téglagyári Megálló 2009.12.02. 11:24:50

@Bobkó Csaba:

Áruld már el, fiatal barátom, milyen felekezetnek vagy te a tagja?

Bobkó Csaba 2009.12.02. 11:30:38

@Téglagyári Megálló:
Tulajdonképpen görögkatolikus volnék, de lakóhelyemen csak római katolikus templomok vannak, olyanba járunk misére. Meg evangélikus is akad.

Aztán kend hány éves, öregapám? Nehogy te légy a fiatalabb...

Bobkó Csaba 2009.12.02. 11:41:26

@Téglagyári Megálló:

Én még voltam. Sőt az utolsó kádári országgyűlési választáson már szavaztam. Nálunk sajnos nem volt független jelölt.

Na ki az öregebb?

Téglagyári Megálló 2009.12.02. 11:49:58

@Bobkó Csaba:

Lehet, hogy te, de ebben az esetben vedd megtiszteltetésnek a megszólítást :-)

Bobkó Csaba 2009.12.02. 11:55:54

Lehet, hogy a Vatikán kompenzálja, hogy a pápa mindjárt pápasága elején beleszaladt egy jó kis muzulmánszidós botrányba.
Ilyenek ezek a németek, egy "ifjúkori" botlásért örök vezeklés szokott náluk jönni...
(bár pont a pápánál idézőjel nélkül is volt egy ifjúkori botlás, hogy sikerült neki beleszületnie a Hitlejugend-nemzedékbe - ez egybeesik nemzete nagy botlásával is, amiért soha nem lehetséges bocsánat)

asz_tapasz (törölt) 2009.12.02. 13:12:27

"nem gondoltam volna mellesleg, hogy svájcnak, valaha egyiptom lesz az összehasonlítási alap vallásszabadság témában"
Miért lenne Egyiptom az etalon? Svájcan legalább két felekezet: katolikus és református szabadon működhet, tudtommal évszázadok óta. Ahogy ennek Magyarországon is megvannak a hagyományai.

Bobkó Csaba 2009.12.04. 11:18:50

Libsi Ács Ferikről derül ki, hogy az általuk hangoztatott szabályokat addig tartanák be, amíg azok nekik kedveznek:

hetivalasz.hu/vilag/svajc-is-rasszista-lett-25501/

Svájc is rasszista lett

"Andreas Gross, zürichi szociáldemokrata politikus a népakarat nagy támogatója volt, számos referendumot kezdeményezett is. Most azonban magán kívül van. Felháborodottan vette tudomásul - pontosabban szólva: egyáltalán nem hajlandó tudomásul venni -, hogy a svájci választók majdnem hatvan százaléka november utolsó vasárnapján igent mondott a minaretek tiltására. Szerinte ez sérti a Svájcban élő muzulmánok jogait - márpedig senkinek a joga nem korlátozható még többségi döntéssel sem. Éppen ezért azt javasolja a zürichi politikus, hogy mihamarabb változtassák meg a túl liberális szabályokat, s szorítsák korlátok közé a népet. Mégsem járja egy demokráciában, hogy a nép csak úgy össze-vissza döntögethet, sarkíthatnánk a véleményt."

"Daniel Cohn-Bendit azonban szintén a népszavazásban bízik. Csakhogy ellenkező céllal. Az európai zöld politikus a genfi Le Temps-nak nyilatkozva megejtő őszinteséggel mondja ki, hogy addig kéne újraszavaztatni a svájciakat, amíg végre a politikai elitnek tetsző vélemény jön ki."

tewton 2009.12.04. 16:21:40

@roland_bela:

"tudnál nekem egyetlen egy független nem valamelyik, újkeresztény-fundamentalista szervezet honlapjáról küldeni információkat"

ott volt a CSI, amelyik a koptok, neoprotestánsok, ortodoxok és a többiek üldöztetését is dokumentálja.

"sőt nem csak muszlim, hanem még terrorista is vagyok, meg kommunista, meg zsidó egyszerre..."

az egyik korabbi megszólalásod után ("ti jobboldali senkik") egyszerűen balos bunkónak gondoltalak, de tetszik az őszinteséged.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.19. 11:50:13

Fuckyeah?

és most laza vagy?
süti beállítások módosítása